abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67314732
De narcissen die ik in oktober heb geplant, komen allemaal op, en de tulpen nu ook. De rest van de plantjes begint ook al aardig te bloeien! Nu nog even alle puinzaken die buiten en in de schuur staan wegbrengen, en een tuinmeubel scoren, dan zal ik binnenkort even een foto maken jammer alleen dat het weer aankomende week echt kut wordt.
Die stomme boomstronk met al zijn wortels hebben we er nog steeds niet uit. In dat hele gebied daar omheen kunnen we dus ook niets planten.
pi_68249322
Klussen staat nog op een erg laag pitje, er gebeurt wel wat, maar niet veel bijzonders, nog steeds bezig met verf afbranden etc.
We zijn wel in de tuin bezig geweest. Er gaat steeds meer groeien en er komen steeds meer plantjes bij.

Die lelijke grindtegels moeten nog weg, alleen trek ik altijd paupers aan op Marktplaats, waarmee ik een afspraak maak en die vervolgens niet op komen dagen.

Vandaag is project WC van start gegaan. Want het oude toilet was lelijk en oud en vies.

Zo zag het toilet er uit op 4 augustus 2008:

En zo zag het toilet er uit van half augustus tot en met afgelopen weekend.

En na de werkzaamheden van vandaag:

Ik was er vandaag zelf niet de hele dag bij, maar ik kwam thuis en zie dat de toiletpot zo staat, niet in het midden van het toilet. Er komt geen fonteintje terug, btw. Maar ik vind dit er dus heel gek uitzien, ik bedoel, ja, het zit wel in het midden ten opzichte van het nisje, maar het ziet er alsnog GEK uit, of stel ik me aan? Ik ga nog even bespreken dat dit anders moet. Want als de tegels er op zitten en ik erger me er aan, is het een beetje te laat.
pi_68250954
Hij zit idd niet in het midden van de ruimte.
Als je eraan stoort zou ik het zeker laten verhelpen voordat alles dadelijk klaar is.
pi_68252405
De pot zit niet in het midden op de foto.
Dat heeft mogelijk te maken met de plaats van de (oude) afvoer ? zeggen hullie dan.
En een kraantje is verplicht volgens bouwvoorschriften, volgens mij.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 22:32:35 #255
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68254959
Ik zou zo ie zo de mogelijkheid maken om uberhaupt een fonteintje aan te sluiten , er zijn veel mensen die dat namelijk wel zouden willen, en het voorkomt een gedoe als je ooit het huis zou gaan verkopen.

Als je het storend vind dat het toilet niet in het midden zit zou ik er zeker wat aan laten doen !
pi_68256502
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Iedereen is in zijn eigen huis toch vrij om te doen en laten wat je zelf wilt doen ?

Zolang niemand het ziet, en je voor 100% zeker weet dat je de kast niet verplaatst, dan zou ik het ook overwegen om daar niet te schilderen
Werk jij je meterkasten ook niet goed af omdat je het toch niet ziet als de meterkast dicht zit
pi_68260747
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou zo ie zo de mogelijkheid maken om uberhaupt een fonteintje aan te sluiten , er zijn veel mensen die dat namelijk wel zouden willen, en het voorkomt een gedoe als je ooit het huis zou gaan verkopen.

Als je het storend vind dat het toilet niet in het midden zit zou ik er zeker wat aan laten doen !
Ik heb daar over nagedacht en dat besproken. Dat was ik eerst wel van plan, wel de leidingen aanleggen. Maar uiteindelijk besloten dat ook niet te doen. Wie gebruikt er nowadays nog een fonteintje in de wc? Daarnaast zit de badkamer naar het toilet en de keuken is ook twee stappen van het toilet vandaan.
En het lijkt me daarnaast bijzonder sterk dat iemand zou zeggen, als ik het huis verkoop, "het is een leuk huis en voldoet helemaal aan onze wensen, alleen.... er zit geen fonteintje in het toilet. Dus laat maar zitten."
Toilet is echt smal hoor, ik vind het op de foto groter lijken dan het is. het is maar 1m breed. Eigenlijk kan je gewoon niet staan en je handen wassen. Geen fonteintje dus! Weg met dat cliche!
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:31 schreef AnneX het volgende:
De pot zit niet in het midden op de foto.
Dat heeft mogelijk te maken met de plaats van de (oude) afvoer ? zeggen hullie dan.
En een kraantje is verplicht volgens bouwvoorschriften, volgens mij.
Aan de leidingen kan het niet liggen volgens mij, de wc stond eerst ook in het midden. Ik zal nog wel vragen waarom het is gedaan.
Een fonteintje op de wc is wel standaard, maar niet verplicht.
pi_68279630
het is heel duidelijk waarom dat is. Eerst zat het toilet ook niet in het midden, maar nu is de achterwand doorgetrokken over de uitstulping in de muur links (waar waarsch. buizen achterzitten??) waardoor het nu beter te zien is dat ie niet in het midden staat. (als je je hand over die uitstulping legt, zie je dat ie wel in het midden zit van dat stukje muur)

Ik weet niet of een toilet alleen een stukje te verplaatsen is... lijkt me niet?

Als het je zo stoort, dan kun je voor het optisch effect een stukje van die achterplaat afzagen, zodat de uitstulping weer goed zichtbaar is.

-edit- hey ik lieg merk ik!! Op de before foto's staat het toilet dus wél in het midden van de ruimte. Degene die hem heeft geplaatst heeft als midden het stukje muur zonder uitstulping aangehouden. Het moet dus wel terug te plaatsen zijn lijkt me!! Zelf zou ik het niet doen.

Ik zou dus dat stukje van de achterplaat afzagen want je moet er ook nog overheen tegelen. De tegels op de uitstulping lopen dan gelijk over de hele lengte als je een stukje afzaagt wel. Dat de tegels op de uitstulping dan vervolgens niet helemaal gelijk lopen met de tegels op de achterplaat maakt niet zoveel uit, omdat die uitstulping dan optisch ook mooi doorloopt. Ik durf te wedden dat als je het zo aanpakt het toilet ook meer in het midden lijkt te zitten dan op de before-foto's (optisch dan weer) want je hebt dan evenveel tegel aan de linker- als de rechterkant van het toilet.

[ Bericht 12% gewijzigd door m-niki op 22-04-2009 19:15:22 ]
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  woensdag 22 april 2009 @ 20:54:13 #259
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68283106
ik vind dat echt irritant en nee dit is geen geintje mensen zonder fonteintje...voel me zo ie zo vies na het plassen geen handen kunnen wassen...

stel je bent ongesteld net een tampon ingebracht kan je eerst alle deur grepen beet pakken om naar de keuken te gaan...ieuwww

zou toch de bouwmarkt is checken ze hebben hele kleine met kastje er onder...je wc zit toch scheef kan er makkelijk iets naast...HAHA...

p.s. met je tegels goed uitlijnen kan er veel optisch bedrog en voilla het lijkt of tie in het midden zit !!
pi_68284653
Ik zou inderdaad ook een fonteintje met een kraan (terug) plaatsen.

Hoef niet zoveel ruimte in te nemen; de oude nam was toch ook niet onhandig groot?

En laat ze de WC pot idd ook in het midden van de ruimte plaatsen.

Is geen gezicht zo; pr**tswerk als je het mij vraagt, kwestie van 'te snel' willen plaatsen.

Ik denk dat de meeste van de gasten hetzelfde zullen denken als ze naar het toilet gaan.

Verder wat voor plaatmateriaal hebben ze gebruikt? Groene spaanplaat?
  woensdag 22 april 2009 @ 21:52:17 #261
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_68285054
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:41 schreef naaa het volgende:

Verder wat voor plaatmateriaal hebben ze gebruikt? Groene spaanplaat?
Niks mis met groene spaanplaat, is de "watervaste" versie
De vraag is of je wc pot wel in het midden kan staan, hoe breed is het spul wat achter de spaanplaat verstopt zit?
Als het wel past in het midden, zou je ook nog kunnen overwegen om rechts net zo'n hoek als om je standleiding links zit te maken. mooi symmetrische aanblik
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_68293839
Nou, ik zal nog wel vragen aan de loodgieter waarom de wc niet in het midden staat, hij zal er wel een goede reden voor hebben, en niet omdat hij "snel prutswerk" levert. Volgens mij is dat inbouwreservoir 0,5 meter dus er zou wel genoeg ruimte moeten zijn om 'm in het midden te plaatsen.
En dat fonteintje komt er dus zoals gezegd niet, wij vinden het overbodig.
pi_68311021
quote:
Op donderdag 23 april 2009 08:53 schreef Syytön het volgende:
Nou, ik zal nog wel vragen aan de loodgieter waarom de wc niet in het midden staat, hij zal er wel een goede reden voor hebben, en niet omdat hij "snel prutswerk" levert. Volgens mij is dat inbouwreservoir 0,5 meter dus er zou wel genoeg ruimte moeten zijn om 'm in het midden te plaatsen.
En dat fonteintje komt er dus zoals gezegd niet, wij vinden het overbodig.
ja maar ja maar ja maar het is toch heel duidelijk te zien waarom ie het zo heeft gedaan? Die groene plaat maakt het geheel heel a-symmetrisch, maar hij is begonnen met het muurtje erachter en daar heeft ie het middelpunt van genomen. Als je dat muurtje aanhoudt staat de pot zelf in het midden van het muurtje. Maar dus niet in het midden van de wc..
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_68311393
Ja, zover was ik al gekomen, dat de pot in het midden van het nisje staat. Ik zie wel dat ie niet willekeurig of met een scheel gezicht de wc heeft geplaatst.
Verder vind ik dat niet heel logisch om te doen, maar dat ligt misschien aan mij.
pi_68314547
vind het niet echt heel storend.
zou denk ik dingen als de wc borstel en de toiletrolhouder dan in diezelfde hoek doen, dus voor de kijkers links, daar heb je nu dan iets meer ruimte, is dan toch juist mooi?

laat zelf nu wel een fonteintje terugkomen op het toilet, maar heb er boven bv ook geen zitten en vind dat niet echt heel erg.
bedoel, naar het toilet gaan zonder te knoeien zal de meesten onder ons toch nog wel lukken?!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_68329780
Maandag wordt het vloertje gestort. Het toilet kon niet in het midden worden geplaatst vanwege de standleiding van de bovenburen. Vandaar dat er is gekozen om 'm dan in het midden van het nisje te plaatsen.
Dus ja, zet daar inderdaad de toiletborstelhouder neer en toiletrolhouder komt daar dan te hangen.
pi_68329993
Jammer dat je het pijpjesglas hebt verwijderd. Dat spul is niet meer te koop en zeer authentiek. Het wolkjesglas wat je hebt gekocht is natuurlijk de beste vervanging, maar het originele is er van af.

Als je die tegels echt kwijt wilt kun je het gemakkelijkst een bulkyzak kopen bij de Gamma. Kost iets van 100 euro, maar daar kun je gewoon de tegels in gooien en ze halen het op. Wel gemakkelijk!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_68330728
Pijpjesglas? Bedoel je dat canalé glas? Dat is volgens mij echt niet origineel hoor. Het zat bv ook in de tochtdeur en die deur is duidelijk ooit anders geweest (er blijkt onder die opdekplaat geen paneel te zitten zoals bij de keukendeur, glas liep voorheen tot onderaan door). Ik heb het glas overigens nog gewoon gezien bij de glashandel waar ik het glas heb gehaald. Zij labelden het als jaren 60, meen ik. Misschien niet authentiek maar wel een exacte kopie. Maarja, ik vond het echt té lelijk glas. Heb er nog 1 raampje van, bovenraam keuken.

De tegels worden zaterdag opgehaald, dus dat scheelt me 100 euro. Er blijkt verrassend veel vraag te zijn naar die lelijke grindtegels!

[ Bericht 9% gewijzigd door Syytön op 24-04-2009 11:02:49 ]
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:52:33 #269
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68332406
He jullie huis wordt mooi!
Das de Mient volgens mij? Ik heb daar om de hoek gewoond, leuke buurt!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_68332604
Kamperfoeliestraat? En dank je!
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:22:13 #271
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68333294
Heb zelf een jaar of 5 in de Heesterstraat (groenste van de buurt ) gewoond. Het is daar ondertussen wel behoorlijk veranderd. Gaan ze nog iets met die schooltuintjes doen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_68334182
Bedoel je die tuintjes t.o. de nieuwbouw aan de begraafplaats? Daar weet ik niets van, dat zou best kunnen.
de Mient tussen de Valkenboskade en de Kamperfoelielaan wordt wel op de schop gegooid, bushalte wordt verplaatst, plein wordt uitgebreid en de riolering wordt vernieuwd, joy. Twee jaar lang rubber laarzen aan om naar buiten te kunnen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')