abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:19:27 #226
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65102282
Hey, het is jouw huis. En zoals het nu is, is het al ontzettend mooi, ook met die witte vlek achter de kast. .
That's quite enough, thank you.
pi_65103906
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:09 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja, en waarom zou ik de kast verplaatsen? Net alsof ik 'm ergens anders in de slaapkamer zou zetten.
En dan nog, het is maar verf. Big deal. Het is niet alsof ik de helft niet gestuuct hebt. Ongelooflijk, dat mensen nog steeds doorjanken over die verf.
Van mij mag je hoor.
pi_65106024
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:01 schreef Deliah het volgende:

[..]

Van mij mag je hoor.
Ik ben heel erg blij dat het mag van jou!
pi_65318714
Hmm heb hier halverwegen een plattegrond zien staan...heb je er over gedachte om de achterkant door te breken keuken+slaapkamer+woonkamer= ruime woon eetkamer en de voorkans als ruime slaapkamer te gebruiken ??
pi_65319014
Best slim eigenlijk, van die verf. Vraag me af waarom ik dat niet zo heb gedaan bij mijn slaapkamer... ik moest er nota bene een nieuwe emmer voor aanbreken.
pi_65321012
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:05 schreef BuupWerk het volgende:
Hmm heb hier halverwegen een plattegrond zien staan...heb je er over gedachte om de achterkant door te breken keuken+slaapkamer+woonkamer= ruime woon eetkamer en de voorkans als ruime slaapkamer te gebruiken ??
Ja, maar dat is niet echt een optie.
Ik wil de originele indeling behouden, ik vind het juist tof om zo'n woonkamer en-suite te hebben, daar heb ik speciaal dit huis op uitgekozen.
Wij vinden het niet echt erg om zo'n kleine slaapkamer te hebben, het bed past er en de kast past er in.
Daarbij, ook al zou ik het een geweldig idee vinden, ik heb er net een nieuwe keuken laten plaatsen. en ik zou voor de rest ook totaal geen geld hebben.

Over en-suite gesproken. Ik heb die en-suite deuren er half augustus uitgehaald ivm het leggen van de vloer, en ze staan nu nog steeds in een kamertje. Ze moeten eerst helemaal worden opgeknapt, 10 lagen verf eraf halen. Dan moeten ze worden opgehangen aan schuifdeurrails, maar daarvoor moet waarschijnlijk ook nog een stukje van de onderkant/bovenkant van de deur. Ik mis m'n deuren.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:15 schreef Alcatrash het volgende:
Best slim eigenlijk, van die verf. Vraag me af waarom ik dat niet zo heb gedaan bij mijn slaapkamer... ik moest er nota bene een nieuwe emmer voor aanbreken.
Whehe, nouja ik kwam dus ook precies uit met de verf. Echt precies. Als ik nog genoeg verf over had, had ik alles wel geverft.

Morgen komt er een glaszetter langs voor een offerte voor achterzetramen of dubbele beglazing in de originele kozijnen. En ook meteen voor het vervangen van het uberlelijke glas dat in sommige deuren zit, voor Jan Hagel glas. Zoals deze deur.

Ik zal eens kijken of ik van het weekend wat foto's kan maken van de huidige situatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Syytön op 22-01-2009 16:16:52 ]
pi_65791621
Foto's!!!11
Een signature is spang man.
pi_65792153
Oja, foto's.
Die zal ik morgen echt posten. Maar het ligt praktisch stil. Geen zin enzo. Er moet gewoon even een overenthousiaste klusser langkomen, en het zou ook helpen als de winter eens wegging.
Maar over twee weken komt er aan de voorkant HR++ glas ter vervanging van het enkele glas.
pi_65845915
Nu de studeerkamer wat beter loopbaar is (voorheen: opslaghok incl. koelkast) ben ik daar maar aan de slag gegaan. De vorige bewoners hebben gepoogd deze kamer iets te isoleren, I guess. Er zit daar een soort karton op latjes tegen de muur gespijkerd. de spijkers zijn helemaal verzonken en overbehangen dus ik moet dat karton er echt afpulken. 't valt uit elkaar. Lekkere jaren '60 lucht komt er ook uit. Ik ben zo bang dat ik een vergane muis of spinnennest er nog achter tegenkom.

Er hing hier een enorm rolgordijn, die hebben we maar alvast vervangen voor deze jaloezie, 't zag er zo sloeber uit van de buitenkant.

Koelkast staat in de nis, nieuw kattenluik.
Veel verf nog afbranden en afkrabben, wat een vreselijk werk is dat. Die geur gaat verschrikkelijk ook in je haar en kleding zitten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Syytön op 08-02-2009 13:53:32 ]
pi_65847987
onvoorstelbaar wat een werk en en energie
ik ga begin maart mijn topic openen en ik hoop dat ik het net zo vol hou als jullie...
ongelooflijk leuk om te volgen.

heb je de vloer in de keuken niet een stukje onder de keuken gelegd?
heb je het 6% btw tarief voor de installatie van de keuken berekend gekregen?
wat doe je met het vochtprobleem in de studeerkamer; of valt dat mee?
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_65848954
Energie? Vol houden?
We klussen zo'n 60 minuten, totaal per week. Dus dat valt wel mee.

De vloer in de keuken moeten we nog verder leggen inderdaad, maar dat is veel zaagwerk dus da's weer zo'n uitstelklusje.
Er is gewoon 19% BTW berekend aangezien verlaagd tarief alleen van toepassing is op stucwerk en schilderwerk. Voor het stucwerk heb ik inderdaad 6% btw betaald.

Er is gelukkig geen vochtprobleem in de studeerkamer, het stucwerk achter dat karton heeft alleen een hele gore kleur. De witte krassen komen door de schroevendraaier waarmee ik het omhoog wip.
Het is er nu bijna af, alleen achter de verwarming nog, maar dan moet de verwarming er weer af enzo.
pi_65854942
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef Syytön het volgende:
Energie? Vol houden?
We klussen zo'n 60 minuten, totaal per week. Dus dat valt wel mee.
valt zeker mee, in ieder geval genieten we mee op afstand.
quote:
De vloer in de keuken moeten we nog verder leggen inderdaad, maar dat is veel zaagwerk dus da's weer zo'n uitstelklusje.
Er is gewoon 19% BTW berekend aangezien verlaagd tarief alleen van toepassing is op stucwerk en schilderwerk. Voor het stucwerk heb ik inderdaad 6% btw betaald.
ik was even abuis: inderdaad 6% geldt allleen voor stucwerk en schilderwerk en behangen; wel vreemd overigens dat dat niet ruimer...
quote:
Er is gelukkig geen vochtprobleem in de studeerkamer, het stucwerk achter dat karton heeft alleen een hele gore kleur. De witte krassen komen door de schroevendraaier waarmee ik het omhoog wip.
Het is er nu bijna af, alleen achter de verwarming nog, maar dan moet de verwarming er weer af enzo.
wordt vervolgd...
=loesje=
pi_65860262
ziet er al mooi uit! Welk laminaat is dat in de woonkamer en keuken?
Is dat het walnotenkeukenblad van ikea? Wij gaan binnenkort ook verbouwen dus ik zijt sgieuwnierig!
pi_65864281
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:26 schreef styliste het volgende:
ziet er al mooi uit! Welk laminaat is dat in de woonkamer en keuken?
Is dat het walnotenkeukenblad van ikea? Wij gaan binnenkort ook verbouwen dus ik zijt sgieuwnierig!
Dat laminaat is van Praxis, kleur walnoot. 22,95 per m2.
We vinden het allebei echt heel lelijk, was echt een miskoop, alleen heb ik nu geen geld om iets anders te leggen (ik wil massief hout).

De kleur van het werkblad is inderdaad Walnoot. Bevalt goed! Zou zeker aanraden de spoelbak in te laten fresen, tenzij je niet kiest voor de DOMSJO spoelbak.
pi_65864665
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

We vinden het allebei echt heel lelijk, was echt een miskoop, alleen heb ik nu geen geld om iets anders te leggen (ik wil massief hout).

De kleur van het werkblad is inderdaad Walnoot. Bevalt goed! Zou zeker aanraden de spoelbak in te laten fresen, tenzij je niet kiest voor de DOMSJO spoelbak.
wat jammer dat het laminaat jullie niet bevalt!
Wij willen de domsjo spoelbak, die ene die aan de voorkant een beetje uit steekt.
pi_65866433
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

gaan wij ook doen...en dan in de olie
quote:
wij hebben een kleinere DOMSJO gekocht- maar laten frezen is toch altijd makkelijker, of is het meer dan het gemak?
=loesje=
pi_65871329
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:14 schreef zwemmer431 het volgende:

[..]

gaan wij ook doen...en dan in de olie
[..]

wij hebben een kleinere DOMSJO gekocht- maar laten frezen is toch altijd makkelijker, of is het meer dan het gemak?
die DOMSJO steekt uit, dus die kan je niet laten infrezen.. volgens mij.
pi_66486480
Vandaag is het glas geplaatst.

De voor en na foto's!

Raampje tussen toilet en slaapkamer.

Toiletdeur

Deur van gang naar tochthalletje... Ik ben niet helemaal overtuigd van het resultaat.

Deur naar keuken. Moeten nog twee verticale glaslatten op eigenlijk.

Studeerkamer (voorzijkamer)

Voorkant van het huis. In het middelste bovenlicht zit tijdelijk glas - het bestelde luchtrooster was in de verkeerde maat geleverd.

Detailfoto van de opleglatten

Zoals je ziet moet er nog wel het een en ander gebeuren. Vooral de gang lijkt wel een bouwput.
Ook qua inrichting enzo nog niet helemaal af.
pi_66515253
Lekker dat er nu dubbel glas in de voorpui zit, knapt lekker op.

Ik zie volgens mijn ook al twee geschilderde paneeldeuren in de suitekasten. Dit voorjaar de resterde deuren schuren en verven in de achtertuin ?
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_66516259
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:28 schreef CollinDH het volgende:
Lekker dat er nu dubbel glas in de voorpui zit, knapt lekker op.

Ik zie volgens mijn ook al twee geschilderde paneeldeuren in de suitekasten. Dit voorjaar de resterde deuren schuren en verven in de achtertuin ?
Nee, die waren al geverfd.. wel heel lelijk, de gaten zijn gewoon dichtgesmeerd met verf. Dus die kan ik ook nog gaan afbranden/afbijten.
pi_66532091
Je hebt de kozijnen buiten mooi geschilderd zie ik. Vakwerk
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_66532917
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nee hoor, ik heb ze niet geschilderd. Dat was al zo.
pi_66535244
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
? gelukkig zegt TS het al..de vensterbanken zijn nl mee geschilderd kon het me dus al niet voorstellen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67134376
De inbox "syytön" is niet beschikbaar
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_67178076
dat ziet er toch hartstikke gezellig uit zeg !! en hoe gaat het met de tuin verder ? komt er eea al naar "boven"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')