Door gebruik te maken van voorzieningen maar daar de rekening niet van te betalen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Hoe kan een illegaal in vredesnaam een land arm maken, hij bestaat immers niet?
zelfs een legaal kan een land kapot maken. en die bestaat wel degelijk. naïeve linksrad.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
of nog erger. door wel de lusten, maar niet de lasten te voldoen. en dan heb ik het echt niet alleen over geld.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Door gebruik te maken van voorzieningen maar daar de rekening niet van te betalen.
Zoals welke, behalve het slijten van stoetegels met z'n schoenen?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of nog erger. door wel de lusten, maar niet de lasten te voldoen. en dan heb ik het echt niet alleen over geld.
Ik vermoed dat hij daarmee bedoelde criminaliteit, overlast, verpaupering e.d.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zoals welke, behalve het slijten van stoetegels met z'n schoenen?
yawn! linkse naïveling! hou toch op met je geneuzel en kijk eens écht om je heen. hoogste tijd om europa weer europa te laten zijn, zonder islam. of andere profiteurs zonder relevante toevoeging.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Criminaliteit?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus ehm..., resumerend: illegalen zijn islamieten en islamieten deugen per definitie niet ?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
yawn! linkse naïveling! hou toch op met je geneuzel en kijk eens écht om je heen. hoogste tijd om europa weer europa te laten zijn, zonder islam.
Arme drommels?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Tja. arme drommels, want dat zijn illegalen meestal vergeleken bij ons, zijn natuurlijk een gemakkelijke doelgroep om "te pointen" en om als bliksemafleider voor eigen falen te fungeren.
Vooralsnog wordt die doelgroep in de meeste landen misbruikt om de vieze klusjes op te knappen en worden ze behandeld als oud vuil.
Toch fijn dat wij wel het geluk hebben gehad om hier geboren te zijn, 't is, als legaal, ook zo lekker schoppen tegen illegalen.![]()
ja leuk geschreven met de oude linkse pen. maar waar heb je het over? hou op met klusjes ed. elke allochtoon kost ons nu al meer dan 2 nederlandse/europese burgers die wel werken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Tja. arme drommels, want dat zijn illegalen meestal vergeleken bij ons, zijn natuurlijk een gemakkelijke doelgroep om "te pointen" en om als bliksemafleider voor eigen falen te fungeren.
Vooralsnog wordt die doelgroep in de meeste landen misbruikt om de vieze klusjes op te knappen en worden ze behandeld als oud vuil.
Toch fijn dat wij wel het geluk hebben gehad om hier geboren te zijn, 't is, als legaal, ook zo lekker schoppen tegen illegalen.![]()
kwa islamieten klopt dat wel ja.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dus ehm..., resumerend: illegalen zijn islamieten en islamieten deugen per definitie niet ?
links geneuzelquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, HSL traject en zo.....die kut illegalen ook![]()
Dat dusquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja leuk geschreven met de oude linkse pen. maar waar heb je het over? hou op met klusjes ed. elke allochtoon kost ons nu al meer dan 2 nederlandse/europese burgers die wel werken.
.
opzouten dus.
Jups, Italië rules met die ietwat fascistische trekjes van Berlusconi, de mediamagnaat die bepaald wat nieuws is en wat nietquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben heel blij met italië. mag hopen dat europa het over neemt. alhoewel nederland allang verkocht is en we ons echt zorgen moeten gaan maken wat betreft godsdienst.
ik maak me meer zorgen over de kosten van het generaal-pardon.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben heel blij met italië. mag hopen dat europa het over neemt. alhoewel nederland allang verkocht is en we ons echt zorgen moeten gaan maken wat betreft godsdienst.
tja, da's erger dan een linkse premier die z'n land naar de bankroet drijftquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, Italië rules met die ietwat fascistische trekjes van Berlusconi, de mediamagnaat die bepaald wat nieuws is en wat niet
ontstellende sukkel. europa is allang klaar met al die idioten die hierheen komen en meer kosten dan opbrengen. heeft niks met berlusconi te maken overigens.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jups, Italië rules met die ietwat fascistische trekjes van Berlusconi, de mediamagnaat die bepaald wat nieuws is en wat niet
Van dat geblaat wat ik hier hoor, komt meer ellende van dan dat het oplost. Het sprekende voorbeeld daarvan meldt zich één dezer dagen in Den Haag.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ontstellende sukkel. europa is allang klaar met al die idioten die hierheen komen en meer kosten dan opbrengen. heeft niks met berlusconi te maken overigens.
je generaliseert, het zijn Roemenenquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Van dat geblaat wat ik hier hoor, komt meer ellende van dan dat het oplost. Het sprekende voorbeeld daarvan meldt zich één dezer dagen in Den Haag.
De meeste hinder heeft Italië op dit moment trouwens van zigeuners, die wonen al een paar honderd jaar in Europa.
Denk ut niet, zolang er types vrij rond blijven lopen die maar wat lopen te brullen met een volgevreten dikke vette westerse pens.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:53 schreef zoalshetis het volgende:
daarnaast blijken ze ook nog eens extreem islam godsdienstig, anti-westers en crimineel te zijn. wat denk je zelf? dit gaat nog 10 jaar goed?
Om precies te zijn, het zijn Rroma.....quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:59 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
je generaliseert, het zijn Roemenen
Lezen hippie, Roemenenquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Om precies te zijn, het zijn Rroma.....
quote:Italiaanse minister wil paspoortcontroles 11-05-08
De nieuwe Italiaanse minister van binnenlandse zaken. Roberto Marioni wil weer paspoortcontroles invoeren voor reizigers uit zogeheten Schengen-landen. Nu mogen reizigers uit de meeste EU-landen vrij in- en uitreizen, maar de rechtse minister wil daar onderuit komen.
Het plan is vooral gericht tegen immigranten uit Roemenië, die volgens Maroni verantwoordelijk zijn voor veel criminaliteit in Italië.
Schengen-verdrag
Volgens het Schengen-verdrag mogen er alleen paspoortcontroles worden gehouden als de openbare orde of de nationale veiligheid in het geding zijn. Sommige landen maken daar gebruik van bij topconferenties of grote evenementen.
Het Italiaanse kabinet praat komende week over het plan van Maroni.
ja. dit is het gebruikelijke linkse geneuzel waarmee islamitische dogma's ruim baan vinden in nederland.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Van dat geblaat wat ik hier hoor, komt meer ellende van dan dat het oplost. Het sprekende voorbeeld daarvan meldt zich één dezer dagen in Den Haag.
De meeste hinder heeft Italië op dit moment trouwens van zigeuners, die wonen al een paar honderd jaar in Europa.
Het gaat er niet om wat je leest dombo, het gaat er om wat er is. Het zijn Rroma, oorspronkelijk wonend in - komend uit Roemenië, gewoon EU burgers en schijnbaar nu illegaal binnen hun eigen EUquote:
Roma zijn zigeuners die onder andere in Roemenië leven kneusquote:
quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je leest dombo, het gaat er om wat er is. Het zijn Rroma, oorspronkelijk wonend in - komend uit Roemenië, gewoon EU burgers en schijnbaar nu illegaal binnen hun eigen EU![]()
Anyway, ik vind de inhoud van dit topic aardig besmet, ben er weg van....
ja! snel vluchten als je alleen maar kan opkomen voor de criminelen en bang bent voor de gevolgen. laffe linkse hond ben je.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je leest dombo, het gaat er om wat er is. Het zijn Rroma, oorspronkelijk wonend in - komend uit Roemenië, gewoon EU burgers en schijnbaar nu illegaal binnen hun eigen EU![]()
Anyway, ik vind de inhoud van dit topic aardig besmet, ben er weg van....
quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelfs een legaal kan een land kapot maken. en die bestaat wel degelijk. naïeve linksrad.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
yawn! linkse naïveling! hou toch op met je geneuzel en kijk eens écht om je heen. hoogste tijd om europa weer europa te laten zijn, zonder islam. of andere profiteurs zonder relevante toevoeging.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja leuk geschreven met de oude linkse pen. maar waar heb je het over? hou op met klusjes ed. elke allochtoon kost ons nu al meer dan 2 nederlandse/europese burgers die wel werken.
.
opzouten dus.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kwa islamieten klopt dat wel ja.
slaap lekker verder sukkel. ik waak.
Ik begrijp het. Je wilt met open vizier een fatsoenlijke discussie opstarten.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ontstellende sukkel. europa is allang klaar met al die idioten die hierheen komen en meer kosten dan opbrengen. heeft niks met berlusconi te maken overigens.
waar zegt ie iets anders. ze maken nu italië onveilig. net als marokkanen nederland en frankrijk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:11 schreef znarch het volgende:
[..]
Roma zijn zigeuners die onder andere in Roemenië leven kneus
het zijn Roemenen die voor overlast zorgen, niet de zigeuners domboquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:11 schreef znarch het volgende:
[..]
Roma zijn zigeuners die onder andere in Roemenië leven kneus
de tijd van open vizier is wel begonnen idd. en open en eerlijk is het. of ken jij geen cijfers?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp het. Je wilt met open vizier een fatsoenlijke discussie opstarten.
Overigens is illegaliteit volgens de wet niet strafbaar te stellen hier volgens juristen. Op zich is het ook een beetje krom he? Mensen vastzetten die je hier niet wilt hebben. Maar goed, je moet toch wat als je weet dat het ze maar lukt een vijfde van alle opgepakte illegalen uit te zetten. Hoe? Omdat het apparaat niet werkt dus.
Lijkt een beetje op de asielaanvragen qua incompetentie eigenlijk. Maar dat interesseert niet veel mensen; blijkbaar verliezen mensen hier hun mensenrechten zoals recht op eerlijke procedures enzo. Maar nog altijd dat liever dan zelf je ethiek verliezen zou ik zeggen. Maar ja, ik ben dan ook een linkse sukkel.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja! snel vluchten als je alleen maar kan opkomen voor de criminelen en bang bent voor de gevolgen. laffe linkse hond ben je.
en weer geef je een halfludiek schijnantwoord.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]Zo is dat
Je kunt beter achter Wilders aanhobbelen die iedere avond z'n pik in z'n Hongaarse vrouw steekt
Ik zou zeggen, kom maar op met je cijfers. Schattingen in Nederland komen uit op 150.000 illegalen hier. Maar omdat ze bijkans onzichtbaar zijn is dat niet te verifiëren. Gek toch, van een groep die "zoveel overlast en kosten veroorzaakt"?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de tijd van open vizier is wel begonnen idd. en open en eerlijk is het. of ken jij geen cijfers?
Jaaaah! Ontdoen!quote:het wordt hoog tijd om europa te ontdoen van mensen die geen europeaan willen zijn en iedere eerlijke burger geld kost.
Sinds wanneer is chaos links?quote:ik wil niet meer betalen voor de linkse chaos.
Sorry, maar heb je ergens last van ofzo? Een promillage toevallig? Vanwaar je opgefokte posts?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en weer geef je een halfludiek schijnantwoord.
rot maar lekker op gast.
kom maar op met de cijfers?! lol, cbs.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kom maar op met je cijfers. Schattingen in Nederland komen uit op 150.000 illegalen hier. Maar omdat ze bijkans onzichtbaar zijn is dat niet te verifiëren. Gek toch, van een groep die "zoveel overlast en kosten veroorzaakt"?
[..]
Jaaaah! Ontdoen!
Hoe stel je het je voor en wat zijn je criteria?
[..]
Sinds wanneer is chaos links?
Hoe vaak roep je dat nu per dag? En waar moeten "gasten" dan heen?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en weer geef je een halfludiek schijnantwoord.
rot maar lekker op gast.
nou nee. het komt me gewoon mijn neusgaten uit. ik wil niet meer betalen voor de linkse multiculturele miljarden verslindende industrie. ben er wel klaar mee. jij nog niet zo te zien.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar heb je ergens last van ofzo? Een promillage toevallig? Vanwaar je opgefokte posts?
quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:24 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Hoe vaak roep je dat nu per dag? En waar moeten "gasten" dan heen?
Maar joh, wen er maar vast aan, binnen 50 jaar zit Nederland stampvol met "gasten" waarvan minimaal 90 procent (net zoals nu) hun stinkende best doen om de zaak hier draaiend te houden.
Waak jij ondertussen rustig door....
Welke staatssecretaris zette toen destijds de hard werkende Gümüs uit?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:24 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Hoe vaak roep je dat nu per dag? En waar moeten "gasten" dan heen?
Maar joh, wen er maar vast aan, binnen 50 jaar zit Nederland stampvol met "gasten" waarvan minimaal 90 procent (net zoals nu) hun stinkende best doen om de zaak hier draaiend te houden.
Waak jij ondertussen rustig door....
Idd, want het een sluit het ander per definitie uit. Sterker nog, het zich druk maken om illegalen en asielzoekers is lijnrecht en direct gericht tegen die bejaarden en gehandicapten!quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:26 schreef Het_hupt het volgende:
Och wat zijn de illegalen toch zielig![]()
men maakt zich hier in Nederland drukker om een stel kanslozen, dan om het verloederen van bejaarden en gehandicapten.![]()
ipv de geldvretende bureaucratie in deze instanties aan te pakken, zet men zich in voor een generaal-pardon
Ah, "men" moet dat inzien. Niet de politici maar "men". En "toegeven" (aan wat?) is het paard van Troje.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:36 schreef zoalshetis het volgende:
politiek maakt nu niet meer uit. men moet inzien dat islam een te grote rol gaat spelen in europa.
nu toegeven is een nog groter paard van troye binnenhalen.
Nou, als dat geen graadmeter voor kwaliteit is, dan weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:43 schreef Jarno het volgende:
'Links': 24 matches.
In een topic met 50 reacties he. Whehe.
Het leidt er vaak toe dat mensen die illegalen verdedigen, de ouderen etc vergeten.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd, want het een sluit het ander per definitie uit. Sterker nog, het zich druk maken om illegalen en asielzoekers is lijnrecht en direct gericht tegen die bejaarden en gehandicapten!
Ik ken niet de exacte kosten eerlijk gezegd, maar ik vermoed dat illegalen in de gevangenis duurder zijn dan op straat ...quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:51 schreef zoalshetis het volgende:
I
ROME - Italië treft omstreden maatregelen tegen illegale immigranten. Illegaal verblijf wordt een ernstig misdrijf waar een gevangenisstraf op staat van zes maanden tot vier jaar.
graag meteen europees toepassen, of er blijft niks meer over van europa en zijn we straks net zo arm als de arme vluchtelingen die europa failliet maken. en links maar lachen om iets wat ik niet begrijp.
Ik heb het nog nooit gehoord, maar goed.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:46 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Het leidt er vaak toe dat mensen die illegalen verdedigen, de ouderen etc vergeten.
quote:En zogauw projecten als de multiculturele samenleving zo duur worden dat bijvoorbeeld deze ouderen eronder gaan lijden, lijkt het mij een logische keuze dat onze overheid deze projectjes stopzet, illegalen de toegang tot het land ontzegd, etc.
Nogmaals: van illegalen merk je nauwelijks iets. En al helemaal niet op de schaal dat het de bejaardenvoorzieningen in gevaar brengt. Het gros betaalt hun rekeningen, werkt en doet juist van alles om niet op te vallen.quote:Nederland is er niet om jan en alleman te laten teren op kosten van de burger of op enigszins andere manier parasiteert.
goedkoper als ze gewoon weer terug zijn in hun land. ja.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik ken niet de exacte kosten eerlijk gezegd, maar ik vermoed dat illegalen in de gevangenis duurder zijn dan op straat ...
Islam moet niet meer invloed winnen, dat ben ik met je eens. Het liefste zie ik ook elk geloof uit het straatbeeld verdwijnen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
we zullen zien. ook de mensen die de link met de islam niet snappen. straks niet gaan huilen he?
Maar dat was het Italiaanse plan niet, dat was het illegaal zijn strafbaar stellen en er een gevangenisstraf aan vast te hangen. En ik dacht dat je zo'n fan was van dit plan?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goedkoper als ze gewoon weer terug zijn in hun land. ja.
precies, juist de echte zwakkeren in deze samenleving worden het slachtoffer door de drang om "arme" illegalen te helpen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:46 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Het leidt er vaak toe dat mensen die illegalen verdedigen, de ouderen etc vergeten.
En zogauw projecten als de multiculturele samenleving zo duur worden dat bijvoorbeeld deze ouderen eronder gaan lijden, lijkt het mij een logische keuze dat onze overheid deze projectjes stopzet, illegalen de toegang tot het land ontzegd, etc.
Nederland is er niet om jan en alleman te laten teren op kosten van de burger of op enigszins andere manier parasiteert.
de meeste illegalen zijn de herenigde marokkanen en turken. legaal vanwege links. illegaal als je het echte recht gaat toepassen. immers ook de kinderen en nazaten van tijdelijke arbeiders zijn gastarbeiders.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit gehoord, maar goed.
[..]
Ze zijn al illegaal. Ze zijn hier ondanks dat ze geen toegang zouden mogen hebben in the first place.
[..]
Nogmaals: van illegalen merk je nauwelijks iets. En al helemaal niet op de schaal dat het de bejaardenvoorzieningen in gevaar brengt. Het gros betaalt hun rekeningen, werkt en doet juist van alles om niet op te vallen.
Natuurlijk, ze zijn illegaal. Het probleem: hun aanwezigheid. De oplossing: ze hier gevangen zetten en juist kosten voor ze gaan maken? Lijkt me gewoon onpraktisch, onnodig en een afleiding van de onmacht om die mensen gewoon uit te zetten.
al eens in het weekend in het UMCG geweest? Moet je eens bij de apotheek gaan kijkenquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Nogmaals: van illegalen merk je nauwelijks iets. En al helemaal niet op de schaal dat het de bejaardenvoorzieningen in gevaar brengt. Het gros betaalt hun rekeningen, werkt en doet juist van alles om niet op te vallen.
Natuurlijk, ze zijn illegaal. Het probleem: hun aanwezigheid. De oplossing: ze hier gevangen zetten en juist kosten voor ze gaan maken? Lijkt me gewoon onpraktisch, onnodig en een afleiding van de onmacht om die mensen gewoon uit te zetten.
Maar dat staat niet in de wet die Italie aanneemt waar het bericht over gaat. Volgens mij gaat deze wet zoals het er nu staat juist dus geld kosten in plaats van opleveren...quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goedkoper als ze gewoon weer terug zijn in hun land. ja.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de meeste illegalen zijn de herenigde marokkanen en turken. legaal vanwege links. illegaal als je het echte recht gaat toepassen. immers ook de kinderen en nazaten van tijdelijke arbeiders zijn gastarbeiders.
Nee, wie zou dat dan ook durven beweren? Maak je jezelf niet populair mee. Het probleem is dat illegalen de maatschappij geld kosten en dat dit dus indirect leidt tot het onderwaarderen van bijv. ouderen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit gehoord, maar goed.
Met maatregelen als een generaal pardon maakt dat niets uit.quote:[..]
Ze zijn al illegaal. Ze zijn hier ondanks dat ze geen toegang zouden mogen hebben in the first place.
Elke illegaal die hier 'werkt' is een legaal minder die aan het werk kan. Hoe leveren die illegalen geld op? Ze onttrekken zich juist overal aan.quote:[..]
Als land discrimineer je eigenlijk altijd.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het topic ging over die wetgeving in Italië en dat is ronduit een discriminerende wet, gericht tegen een Europese bevolkingsgroep, namelijk de Rroma. Het wordt dan ook niet voor niets controversieel genoemd.
Het is wederom een Westers land dat naar machtsmiddelen grijpt, gedekt door wetgeving. Niets anders dan een teken van onmacht en gemakzucht waarbij geen enkel probleem wordt opgelost, maar hooguit verschoven.
'het echte recht'?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de meeste illegalen zijn de herenigde marokkanen en turken. legaal vanwege links. illegaal als je het echte recht gaat toepassen. immers ook de kinderen en nazaten van tijdelijke arbeiders zijn gastarbeiders.
waarom denk je dat ze dat doen o paashaas? omdat ze onzettend moe worden van inwoners die de dienst uit willen maken vanuit hun macholeven en gewoon ronduit crimineel zijn. zie de nedederlandse/europese marokkanen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het is wederom een Westers land dat naar machtsmiddelen grijpt, gedekt door wetgeving. Niets anders dan een teken van onmacht en gemakzucht waarbij geen enkel probleem wordt opgelost, maar hooguit verschoven.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:03 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
'het echte recht'?
Wat bedoel je nu precies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 20:31:36 ]
amenquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:14 schreef Elfletterig het volgende:
Ik voorspel dat vele landen vroeger of later het voorbeeld van Italië gaan volgen. Ik vind ook dat er veel te makkelijk wordt gesteld dat er hier sprake is van een mensenrechtenschending. Het gaat om mensen die willens en wetens een overtreding begaan (namelijk illegaal in een land verblijven) en daarna meestal weigeren om mee te werken en hun ware identiteit op te geven. In zo'n situatie heb je gewoon een pressiemiddel nodig. De reden dat we dat nodig hebben in West-Europa is om illegaliteit effectief aan te kunnen pakken. Je MOET dan wel dit soort maatregelen treffen. Er moet een afschrikwekkend effect vanuit gaan.
Probleem is alleen wel: illegalen zoeken de zwakste schakel in de keten op. In dat land gaan ze zich ophouden. Het is zaak dat Nederland niet die zwakste schakel wordt.
Je kraakt een harde noot.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:14 schreef Elfletterig het volgende:
Ik voorspel dat vele landen vroeger of later het voorbeeld van Italië gaan volgen. Ik vind ook dat er veel te makkelijk wordt gesteld dat er hier sprake is van een mensenrechtenschending. Het gaat om mensen die willens en wetens een overtreding begaan (namelijk illegaal in een land verblijven) en daarna meestal weigeren om mee te werken en hun ware identiteit op te geven. In zo'n situatie heb je gewoon een pressiemiddel nodig. De reden dat we dat nodig hebben in West-Europa is om illegaliteit effectief aan te kunnen pakken. Je MOET dan wel dit soort maatregelen treffen. Er moet een afschrikwekkend effect vanuit gaan.
Probleem is alleen wel: illegalen zoeken de zwakste schakel in de keten op. In dat land gaan ze zich ophouden. Het is zaak dat Nederland niet die zwakste schakel wordt.
tuurlijk. sorry dat je het niet snapte.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:06 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik snap je niet...
Het was maar een vraag?
Huh? Ik snap dit niet?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Daar hebben Italianen geen Marokkanen voor nodig.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom denk je dat ze dat doen o paashaas? omdat ze onzettend moe worden van inwoners die de dienst uit willen maken vanuit hun macholeven en gewoon ronduit crimineel zijn. zie de nedederlandse/europese marokkanen.
jawel. maar je wilt het niet snappen. ik word moe van je. vroeger was je minder linksradicaal.quote:
nee.maar dat zeg ik dan ook niet. nederland heeft idd zijn eigen probleem. en dat moet snel aangepast zijn. anders is het een nog groter vies, vuil, marokkaans tuigprobleem dat snel weer teruggaat met hun paspoort.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar hebben Italianen geen Marokkanen voor nodig.
Wat is nu het echte probleem, een illegaal, een Marokkaan, een islamiet of een crimineel?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee.maar dat zeg ik dan ook niet. nederland heeft idd zijn eigen probleem. en dat moet snel aangepast zijn. anders is het een nog groter vies, vuil, marokkaans tuigprobleem dat snel weer teruggaat met hun paspoort.
en volkomen terecht overigens.
ow wat ben jij toch een links elitair knaapje. vertel dit mensen in volkswijken, waar ze uitgejaagd worden door de pvda en hun anti-autochtoon beleid.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Sowieso is het überhaupt een belachelijk idee dat een mens "ergens" illegaal kan zijn![]()
Kom op Jan, je bent in Hasselt geboren, ge kunt niet naar Rotterdam, je bent daar illegaal
wat een raar geneuzel, het gaat over gasten die denken dat Europa luilekkerland isquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Sowieso is het überhaupt een belachelijk idee dat een mens "ergens" illegaal kan zijn![]()
Kom op Jan, je bent in Hasselt geboren, ge kunt niet naar Rotterdam, je bent daar illegaal
Ik heb nergens gezegd dat ik niet voor enige regulering ben. Maar het gemak waarbij hier hele bevolkingsgroepen en een geloof aan de kant geschoven worden gaat mij veel en veel en veel te ver.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ow wat ben jij toch een links elitair knaapje. vertel dit mensen in volkswijken, waar ze uitgejaagd worden door de pvda en hun anti-autochtoon beleid.
het gaat helemaal de verkeerde kant op. en geloof me, dat maakt het nog erger.
Wanneer dringt het nu eens tot je door dat die Rroma gewoon Europeanen zijnquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:38 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
wat een raar geneuzel, het gaat over gasten die denken dat Europa luilekkerland is
Zeker omdat ze wel móeten werken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik ken niet de exacte kosten eerlijk gezegd, maar ik vermoed dat illegalen in de gevangenis duurder zijn dan op straat ...
wanneer dringt het nou eens tot je door dat ze hier komen omdat ze met criminaliteit rijker worden?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wanneer dringt het nu eens tot je door dat die Rroma gewoon Europeanen zijn
quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:14 schreef Elfletterig het volgende:
Probleem is alleen wel: illegalen zoeken de zwakste schakel in de keten op. In dat land gaan ze zich ophouden. Het is zaak dat Nederland niet die zwakste schakel wordt.Nou ja, de roemenen (vooral Rroma's) gingen en masse naar Italie omdat de culturen er erg passend zijn, ook de geologische reden nantuurlijk. Met nederland is dat minder (de polen hier zijn er niet illegaal en gaan tevens steeds vaker terug naar Polen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt heel idealistisch. Diep in m'n hart moet ik je gelijk geven, maar reëel is dat niet. Wanneer je vanuit deze gedachte een land (of EU) gaat besturen, geef je een vrijbrief aan mensen uit de hele wereld om zich in Europa te vestigen. Dat kan gewoon niet, want het hek is dan van de dam. Als je alleen al ziet hoe veel Afrikanen in kleine bootjes hun leven op het spel zetten tijdens boottochten naar Europa, is de urgentie wel duidelijk. Hoe hard en inhumaan het ook is, je zult deze mensen moeten afschrikken en ze ervan moeten weerhouden om naar Europa te komen. Europa kan gewoon niet de hele wereld onderhouden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Maar wat heeft dat te maken met het strafbaar stellen van het illegaal-zijn?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee.maar dat zeg ik dan ook niet. nederland heeft idd zijn eigen probleem. en dat moet snel aangepast zijn. anders is het een nog groter vies, vuil, marokkaans tuigprobleem dat snel weer teruggaat met hun paspoort.
en volkomen terecht overigens.
Ik ben tegen vrije immigratie (en ik vind dat niet illegaliteit, maar mensensmokkel veel strenger moet worden bestraft en dat illegalen gewoon meteen moeten worden uitgezet) omdat ik voor de verzorgingsstaat ben. Ik denk dat vrije immigratie de doodsteek zou zijn voor de verzorgingsstaat.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit klinkt heel idealistisch. Diep in m'n hart moet ik je gelijk geven, maar reëel is dat niet. Wanneer je vanuit deze gedachte een land (of EU) gaat besturen, geef je een vrijbrief aan mensen uit de hele wereld om zich in Europa te vestigen. Dat kan gewoon niet, want het hek is dan van de dam.
In Nederland hebben we veel te lang aangemodderd met illegalen. Zodanig lang dat het na verloop van tijd inhumaan wordt om ze terug te sturen naar het land van herkomst. In het generaal pardon kon ik me dan ook wel vinden. Maar dit soort pardonnen kun je niet blijven uitdelen. Je moet op een gegeven moment een keer zeggen: tot hier en niet verder. Grenzen stellen. Voor sommigen (de mensen die onder het generaal pardon vielen) pakken die dan gunstig uit, voor anderen slecht. En je moet daar dan ook rigoureus in durven zijn. Deze mensen begaan een (ernstig) strafbaar feit. Als Nederlanders in het buitenland strafbare feiten begaan, kunnen ze ook zwaar bestraft worden, tot de doodstraf aan toe.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:47 schreef Xith het volgende:
Nou ja, de roemenen (vooral Rroma's) gingen en masse naar Italie omdat de culturen er erg passend zijn, ook de geologische reden nantuurlijk. Met nederland is dat minder (de polen hier zijn er niet illegaal en gaan tevens steeds vaker terug naar Polen).
ongeveer alles. zeker als het om mensen gaat die niet écht moeten vluchten. net als de islam alles gijzeld wat ze niet aanstaat kwa koran.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat te maken met het strafbaar stellen van het illegaal-zijn?
Europa is rijk en welvarend geworden door immegratie en ook door......uitbuiten en uitzuigen van kolonies plus een flinke dosis protectionisme. Dat sommige van die landen nu arm en niet democratisch zijn is ook voor een deel de schuld van onze voorouders.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit klinkt heel idealistisch. Diep in m'n hart moet ik je gelijk geven, maar reëel is dat niet. Wanneer je vanuit deze gedachte een land (of EU) gaat besturen, geef je een vrijbrief aan mensen uit de hele wereld om zich in Europa te vestigen. Dat kan gewoon niet, want het hek is dan van de dam. Als je alleen al ziet hoe veel Afrikanen in kleine bootjes hun leven op het spel zetten tijdens boottochten naar Europa, is de urgentie wel duidelijk. Hoe hard en inhumaan het ook is, je zult deze mensen moeten afschrikken en ze ervan moeten weerhouden om naar Europa te komen. Europa kan gewoon niet de hele wereld onderhouden.
Ik geloof er echt veel meer in dat mensen in eigen land iets gaan opbouwen en dat Europa te hulp schiet met microkredieten of andere vormen van hulp.
Omdat ook de liberalen (althans wél in Nederland) de beginselen van de verzorgingsstaat onderschrijven. Mensensmokkel moet inderdaad ook strafbaar zijn, temeer omdat deze smokkelaars meewerken aan het plegen van een strafbaar feit. Ik zie het als een soort medeplichtigheid.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:50 schreef Floripas het volgende:
Ik ben tegen vrije immigratie (en ik vind dat niet illegaliteit, maar mensensmokkel veel strenger moet worden bestraft en dat illegalen gewoon meteen moeten worden uitgezet) omdat ik voor de verzorgingsstaat ben. Ik denk dat vrije immigratie de doodsteek zou zijn voor de verzorgingsstaat. Waarom zouden liberalen dan tegen zijn?
Omdat de "liberalen" in Nederland voornamelijk bestaan uit conservatieven en nationalisten en zij gemeenschappelijke belangen belangrijker achten dan individuele rechten.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:50 schreef Floripas het volgende:
Waarom zouden liberalen dan tegen zijn?
De zwarte bladzijden in de Europese geschiedenis bestrijd ik niet. Maar het kan toch niet zo zijn dat we dan als een soort 'genoegdoening' of 'tegemoetkoming' heel Europa maar laten overspoelen met mensen uit andere werelddelen? Dat is toch geen oplossing? Illegaliteit is wat mij betreft niet op één groep mensen gericht. Het is vrij simpel: je hebt wel of niet het recht om in een bepaald land te verblijven. Heb je dat recht niet, maar doe je het toch, dan ben je illegaal. Je nationaliteit doet er feitelijk niet toe. Als iemand in Singapore drugs smokkelt, kan -ie de doodstraf krijgen, ongeacht of het een Nederlander, Duitser of Brit is.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Europa is rijk en welvarend geworden door immegratie en ook door......uitbuiten en uitzuigen van kolonies plus een flinke dosis protectionisme. Dat sommige van die landen nu arm en niet democratisch zijn is ook voor een deel de schuld van onze voorouders.
Ik begrijp ook wel dat je één en ander met beleid moet doen. Maar zodra het gericht is tegen één bevolkingsgroep of één geloof, daarmee iedereen over één kam scherend, dan wordt het tijd om eens na te gaan denken waar men mee bezig is. De meute roept vaak maar wat, gilt wat van zich af, holt achter populistische politici aan en voor je het weet draagt iemand een gele ster.
Ik zie het als de hoofdcriminaliteit. Niet zelden hangt mensensmokkel samen met slavernij, zeker in Nederland heb je behoorlijk wat slaven. Achterlijk eigenlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat ook de liberalen (althans wél in Nederland) de beginselen van de verzorgingsstaat onderschrijven. Mensensmokkel moet inderdaad ook strafbaar zijn, temeer omdat deze smokkelaars meewerken aan het plegen van een strafbaar feit. Ik zie het als een soort medeplichtigheid.
Niet voor niets wil minister Donner werkgevers die illegalen in dienst nemen daarom ook harder aanpakken. Eén van de weinige goede ideeën waar ik Donner in al zijn jaren ministerschap op heb kunnen betrappen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:01 schreef Floripas het volgende:
Ik zie het als de hoofdcriminaliteit. Niet zelden hangt mensensmokkel samen met slavernij, zeker in Nederland heb je behoorlijk wat slaven. Achterlijk eigenlijk.
Dat zal Donner worst zijn, hij doet dat enkel onder druk van de oppositie. Die man spoort dus echt niet...quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet voor niets wil minister Donner werkgevers die illegalen in dienst nemen daarom ook harder aanpakken. Eén van de weinige goede ideeën waar ik Donner in al zijn jaren ministerschap op heb kunnen betrappen.
Dat lijkt me een goed idee, en gooi er extra zware straffen tegenaan voor uitbuiting. Iemand die nu een afwasser heeft die minimumloon krijgt die met een vals paspoort werkt zonder dat de werkgever dat weet levert nu net zoveel straf op als iemand die voor 150 euro per maand een stoel verhuurt waarop een illegaal verplicht moet wonen terwijl hij twee euro per uur krijgt en de rest aan een koppelbaas geeft.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet voor niets wil minister Donner werkgevers die illegalen in dienst nemen daarom ook harder aanpakken. Eén van de weinige goede ideeën waar ik Donner in al zijn jaren ministerschap op heb kunnen betrappen.
De koninklijke familie kost ook geld. Schan-da-lig.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:57 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Nee, wie zou dat dan ook durven beweren? Maak je jezelf niet populair mee. Het probleem is dat illegalen de maatschappij geld kosten en dat dit dus indirect leidt tot het onderwaarderen van bijv. ouderen.
[..]
Schat, het generaal pardon had niks te maken met illegalen. Dat waren uitgeprocedeerde asielzoekers die in afwachting van een beslissing of uitzetting legaal in ons land verbleven.quote:Met maatregelen als een generaal pardon maakt dat niets uit.
En bij uitzetten schreeuwen links, media en belangengroepen moord en brand.
[..]
Nee hoor, die markt is niet open voor Nederlandse -dure- werkkrachten. En zolang die markt (vraag) er is, is er aanbod. Werkende mensen dus.quote:Elke illegaal die hier 'werkt' is een legaal minder die aan het werk kan. Hoe leveren die illegalen geld op? Ze onttrekken zich juist overal aan.
Psies. Daar hoef je niemand voor te criminaliseren.quote:En ja, gevangen zetten is niet het beste. Wanneer illegalen het land niet meer inkunnen, of op het vliegtuig worden gezet, dan is de situatie al heel wat positiever.
Juist. De boete is ontzettend lullig en niet in verhouding voor het genoten voordeel van de werkgever in kwestie. En de werknemer krijgt een onevenredig zware straf, en in Italië belandt hij zelfs nog in de gevangenis nu.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed idee, en gooi er extra zware straffen tegenaan voor uitbuiting. Iemand die nu een afwasser heeft die minimumloon krijgt die met een vals paspoort werkt zonder dat de werkgever dat weet levert nu net zoveel straf op als iemand die voor 150 euro per maand een stoel verhuurt waarop een illegaal verplicht moet wonen terwijl hij twee euro per uur krijgt en de rest aan een koppelbaas geeft.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit raakt echt kant nog wal. de europese integratie is net ff iets succesvoller en minder crimineel geweest dan de bruine integratie.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Europa is rijk en welvarend geworden door immegratie en ook door......uitbuiten en uitzuigen van kolonies plus een flinke dosis protectionisme. Dat sommige van die landen nu arm en niet democratisch zijn is ook voor een deel de schuld van onze voorouders.
Ik begrijp ook wel dat je één en ander met beleid moet doen. Maar zodra het gericht is tegen één bevolkingsgroep of één geloof, daarmee iedereen over één kam scherend, dan wordt het tijd om eens na te gaan denken waar men mee bezig is.
De meute roept vaak maar wat, gilt wat van zich af, holt achter populistische politici aan en voor je het weet draagt iemand een gele ster.
In Den Haag zeggen ze dat het niet kan door de EU enzo. Blijkbaar is Italie lid van een andere EU dan wij..quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:58 schreef Bushmaster het volgende:
Inderdaad, hadden ze in Den Haag maar ballen. Het zal wel een droom blijven.
Mèn, die gast heeft dictatoriale trekjes, hoe kun je in vredesnaam positief over hem zijnquote:Op woensdag 23 juli 2008 22:09 schreef axis303 het volgende:
Berlusconi, wat een held is het toch ook.
Hij wordt gekozen en direct zijn er de oplossingen, het afval in Napels, De immigratiewet etc..
Standvastig, recht door zee en niet omkijkend.
[ afbeelding ]
ja.en wat doen we in nederland? met een regering die zo christelijk is dat het niet eens meer tegen foute moslims durft op te treden en de vrijheid van meningsuiting kaput macht?quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:25 schreef Grimm het volgende:
Ik snap niet wat hier zo controversieel aan is? het lijkt mij dat ze een oplossing hebben gevonden voor een probleem.
Er steken dagelijks een grote hoeveelheid illegalen over van noord afrika naar Italie. om dit probleem tegen te gaan heeft men dit bedacht.
Fascism. Gotta love it.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:09 schreef axis303 het volgende:
Berlusconi, wat een held is het toch ook.
Hij wordt gekozen en direct zijn er de oplossingen, het afval in Napels, De immigratiewet etc..
Standvastig, recht door zee en niet omkijkend.
[ afbeelding ]
Want het ging zo goed met Italie toen die kerel enkele jaren geleden aan de macht was?quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:24 schreef Pyroman het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi om zo'n rechtse regering te zien in Italia. Je ziet ook dat de problemen aangepakt worden ipv ze weg te wuiven en ze onder het tapijt te schuiven...
Weg met de multikul, weg met de linkse immigratiepolitiek...
Dit gaat niet over asielzoekers.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:12 schreef servus_universitas het volgende:
Controversieel of niet, het zou als een voorbeeld moeten zijn voor onze regering. We kunnen allemaal wel ach en wee roepen als we weer de zoveelste parasiet ons land binnen zien sluipen onder de motivatie 'vluchteling', maar door schade en schande verwacht je dat mensen wijzer worden, zo ook een regering. Waarom zouden we dergelijke profiteurs tot ons probleem maken?
Natuurlijk! Een geweldig rechtssysteem, alle "linkse rechters" (Copyright: Henk Kamp, VVD) zijn gewoon uit hun functie gezet.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:28 schreef Xith het volgende:
[..]
Want het ging zo goed met Italie toen die kerel enkele jaren geleden aan de macht was?
Het is zeker nog te vroeg voor Godwin?quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Natuurlijk! Een geweldig rechtssysteem, alle "linkse rechters" (Copyright: Henk Kamp, VVD) zijn gewoon uit hun functie gezet.. Of worden gestopt als ze ook maar bedenken de president te vervolgen wegens miljoenenfraude. Tegelijkertijd is de Roma neergezet als de nationale vijand, en je weet hoe dat gaat, een gezamenlijke vijand verbroedert,
Linkse rechters als nazi's neerzetten is okay, De Heilige Eerbiedige Waardige Messias Welke Naar Het Volk Luistert, -Berlusconi voor vrienden- mag natuurlijk nooit als beginnend fascist neergezet worden, dat is heiligschennis.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is zeker nog te vroeg voor Godwin?
quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:12 schreef servus_universitas het volgende:
Controversieel of niet, het zou als een voorbeeld moeten zijn voor onze regering. We kunnen allemaal wel ach en wee roepen als we weer de zoveelste parasiet ons land binnen zien sluipen onder de motivatie 'vluchteling', maar door schade en schande verwacht je dat mensen wijzer worden, zo ook een regering. Waarom zouden we dergelijke profiteurs tot ons probleem maken?
De mensen die als vluchteling naar Nederland toe komen zijn asielzoekers.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:51 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, over illegale immigratie, dus?
En op hen kun je hetzelfde beleid toepassen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:07 schreef Xith het volgende:
[..]
De mensen die als vluchteling naar Nederland toe komen zijn asielzoekers.
Als het gaat om de multiculturele problemen zijn er indedaad weinig verschillen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:55 schreef Floripas het volgende:
Asielzoekers, illegalen, gastarbeiders, moslims....
Gezien dit topic vinden de meeste mensen het maar moeilijk al die types zwartjes uit elkaar te houden.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:22 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Als het gaat om de multiculturele problemen zijn er indedaad weinig verschillen.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:22 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Als het gaat om de multiculturele problemen zijn er indedaad weinig verschillen.
Het bezet houden van woningen, vaak door illegale onderhuur. Het niet betalen van ziekenhuis rekeningen Bron. Het blijven procederen op de meest kulle gronden tot je erbij neervalt (of er een generaal pardon komt. Zomaar enkele voorbeelden dat illegalen niet echt tot een verbetering van de maatschappij leiden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat laatste is niet illegaal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het bezet houden van woningen, vaak door illegale onderhuur. Het niet betalen van ziekenhuis rekeningen Bron. Het blijven procederen op de meest kulle gronden tot je erbij neervalt (of er een generaal pardon komt. Zomaar enkele voorbeelden dat illegalen niet echt tot een verbetering van de maatschappij leiden.
In NL wordt iemand die uitgeprocedeert is helemaal niet het land uitgezet, maar zeggen ze tegen deze mensen, je moet het land uit. En dan verdwijnen ze de illegaliteit in. De overheid is in deze dus ook ZELF verantwoordelijk voor het creeeren van illegalen in dit land. Hoe het in Italie gaat weet ik niet, maar in NL mag de overheid een hand in eigen boezem steken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het bezet houden van woningen, vaak door illegale onderhuur. Het niet betalen van ziekenhuis rekeningen Bron. Het blijven procederen op de meest kulle gronden tot je erbij neervalt (of er een generaal pardon komt. Zomaar enkele voorbeelden dat illegalen niet echt tot een verbetering van de maatschappij leiden.
Leg eens nader uit als je wilt. Ik geef een voorbeeld voor je in elk geval. Als Geert Wilders aan de macht komt gaat dit land kapot en die woont hier legaal. Dat heeft verder niet zo veel met rechts of links te maken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelfs een legaal kan een land kapot maken. en die bestaat wel degelijk. naïeve linksrad.
Dat zjin dus niet de illegalen. Het worden misschien uiteindelijk illegalen door het achterlijke systeem hier, maar illegalen hebben dus niks te procederen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Vrije immigratie heeft echt niks te maken met vrij handelquote:Op donderdag 24 juli 2008 18:51 schreef reem het volgende:
De globalisering heeft zo zijn voor- en nadelen. Een vrijer verkeer van goederen, diensten en personen, verdergaangde integratie van regio's etcetera zorgt voor economische voordelen. Maar kijk dan niet raar op dat mensen uit gebieden waar het minder gaat, daar ook van willen 'profiteren' (wat ik overigens een erg negatieve interpretatie vindt). Ik kan het niemand (legaal of illegaal) kwalijk nemen als ie de halve wereld over reist om naar een plaats te gaan waar hij een betere toekomst heeft.
Ik pleit niet voor vrije immigratie, maar het is hypocriet van onze overheden dat men de mond vol heeft van vrijheid, vrijhandel etcetera, maar wanneer het de dik belegde boterham van ons verwende europeanen in gevaar LIJKT te brengen, dan gaan xenofoben ls zoalshetis meteen moord en brand schreeuwen.
Nee, maar globalisering wel he.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vrije immigratie heeft echt niks te maken met vrij handel
Waarom niet? Vrij verkeer van goederen en vrij verkeer van werknemers/ondernemers lijken me onlosmakelijk met elkaar verbonden.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vrije immigratie heeft echt niks te maken met vrij handel
Ik heb de oplossingen niet voor je, maar ik wijs je enkel op de problemen. Dat is ook een taak die je op je kunt nemen: wijzen op de problemen en waar hun oorzaken liggen. Degene die dat doet, is niet verplicht om daarbij direct ook oplossingen te verstrekken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Verlicht ons met de grote oplossing, orakel!
Oh ja, gaarne iets wat juridisch mogelijk is en toepasbaar op "de" hele groep
Jij zou misschien eens wat meer naar je rechtse soortgenoten moeten kijken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:46 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En zo steken de linksen hun koppen altijd maar weer in het zand.
Inderdaad, Rechts bestaat uit twee soorten:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jij zou misschien eens wat meer naar je rechtse soortgenoten moeten kijken.
Zoals bijvoorbeeld het bedrijfsleven, dat nu honderdduizenden Polen naar hier laat komen om ze te laten werken voor het minimumloon, waarbij ze die mensen dan wel ook nog een flink bedrag laten dokken voor luizige huisvesting en soms ook nog verplichte winkelnering.
Kijk, die Polen, Roemenen, Nigerianen, Turken, Marokkanen van toen en nu, die kun je niet zoveel kwalijk nemen. Die willen negen van de tien keer een beter leven en werken daarvoor. Dat ze pissig zijn na verloop van tijd, omdat ze door hebben dat ze uitgebuit zijn en/of worden, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen.
Het zijn altijd weer die rechtse ballen, die zo nodig over de rug van derden hun zakken moeten zitten vullen, niet kijkend naar de gevolgen en de overlast die het geeft afwentelt op de samenleving, maar daar hoor ik je niet over!
En juist daar gaat het fout! Als het bedrijfsleven zo nodig goedkope slaven wenst, laat ze dan ook investeren in die mensen. Taalcursussen betalen, woningen bouwen voor die mensen, investeren in opleidingen, etc. Daar zou de overheid eens wat aan moeten doen!
En illegalen, die bestaan wat mij betreft niet. Het is enkel een titel voor hen die medemensen als ongewenst beschouwen. Zoals we ook onkruid duiden maar eigenlijk onkruid ook niet bestaat.
Van skimmen word je niet zo arm heurquote:
Ze zien graag bruikbare migranten, dus geen migranten die een aantoonbare last (zullen gaan) vormen. Die mogen thuis blijven.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:58 schreef Xith het volgende:
[..]
Inderdaad, Rechts bestaat uit twee soorten:
De 'elite' (bankiers, werkgevers, managers) die graag meer immigratie ziet en versoepeling van immigratie regelingen.
De 'plebs' (anita's en wesleys, havenarbeiders, werkvolk) ziet de buitenlanders in hun eigen achterstandswijken en door lager IQ sneller cultuurbotsingen, ook zien ze dat ze meer concurrentie krijgen van de nieuwe arbeiders. Dus is tegen immigratie.
*pun intended
**Generalizerend
Sinds wanneer worden migranten uitgebuit? In Nederland worden kansen geboden en zij grijpen die kansen aan. Dat is absoluut geen uitbuiting. Het is een zelfstandig besluit van de migrant.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Kijk, die Polen, Roemenen, Nigerianen, Turken, Marokkanen van toen en nu, die kun je niet zoveel kwalijk nemen. Die willen negen van de tien keer een beter leven en werken daarvoor. Dat ze pissig zijn na verloop van tijd, omdat ze door hebben dat ze uitgebuit zijn en/of worden, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen.
Sinds jaar en dag. De meest gore kutklussen zijn voor hen. En zoveel te kiezen hebben ze meestal niet, dus doen ze in aanvang het werk zwijgend.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden migranten uitgebuit? In Nederland worden kansen geboden en zij grijpen die kansen aan. Dat is absoluut geen uitbuiting. Het is een zelfstandig besluit van de migrant.
Je leest zeker geen kranten? Of ben je altijd zo naïef.....quote:En we hebben arbeidsrechten om mensen tegen uitbuiting te beschermen, dus waar heb je het over?
Dat is echt onzin. Afhankelijk van iemand zijn achtergrond zal hij op een verschillend niveau beginnen. De meeste lager opgeleide Polen in de kassen bijvoorbeeld, weten dondersgoed wat ze te wachten staat, omdat ze veelal naar Nederland komen door mond op mond reclame van bekenden. Ze komen om dat soort arbeid uit te voeren. En hoger opgeleiden hebben meer vrijheid om van banen te wisselen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Sinds jaar en dag. De meest gore kutklussen zijn voor hen. En zoveel te kiezen hebben ze meestal niet, dus doen ze in aanvang het werk zwijgend.
Ik heb de krant gelezen en er staat niets in. Als het in de krant staat, wijs het maar aan.quote:Je leest zeker geen kranten? Of ben je altijd zo naïef.....
klikt u maar en klikt u maarquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:28 schreef Picchia het volgende:
Ik heb de krant gelezen en er staat niets in. Als het in de krant staat, wijs het maar aan.
Dzjee, je weet denk ik echt niet wat er aan de hand. Ze komen niet onvoorbereid, maar worden geronseld door arbeidsbureaus. En het gaat ook heus bij sommigen wel goed, maar veel en veel te vaak fout.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:41 schreef Picchia het volgende:
Als iemand onvoorbereid, zonder orientatie vooraf, naar Nederland zou komen, dan kun je verwachten dat zijn perspectieven daar natuurlijk niet beter op worden. Maar dat geldt ook voor iedereen die onvoorbereid en zonder achtergrond iets gaat doen.
Als ze zich niet aan de vereisten houden die de arbo stelt dan horen die mensen aangepakt te worden natuurlijk. Maar het is een beetje een laffe vergelijking om werkgevers in het algemeen te vergelijken met foute werkgevers die zich niet aan de regels houden. Er zit een verschil tussen wetsovertreders en niet wetsovertreders. En de arbodienst hoort de tweede catogorie aan te pakken. Het ligt iig niet aan de voorzieningen die in Nederland worden geboden of aan werkgevers in het algemeen.quote:
Wiens verantwoordelijkheid is dat? Ik ga toch ook niet ergens heen migreren zonder mijn slaapplaats te controleren.quote:
Nou ja, migreren, in dit topic loopt van alles door elkaar heen. Het zijn ook geen migranten, ze komen hier om te werken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:53 schreef Picchia het volgende:
Wiens verantwoordelijkheid is dat? Ik ga toch ook niet ergens heen migreren zonder mijn slaapplaats te controleren.
Klinkt als een vakantiebaan op een camping in Spanje Nederland.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nou ja, migreren, in dit topic loopt van alles door elkaar heen. Het zijn ook geen migranten, ze komen hier om te werken.
In ieder geval zijn er duizenden die op een vakantiepark gedumpt worden, daar flink moeten betalen voor huisvesting, ook nog eens verplicht moeten kopen in het winkeltje op het park en er niet zo heel veel beter van worden. Allemaal mannetjes die flink beter worden van die mensen die hier 10-12 uur per dag, zes dagen per week zitten te buffelen om een paar extra centen mee te nemen naar huis.
Als je wat beter had gelezen had je gezien dat ik reageerde opquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat zjin dus niet de illegalen. Het worden misschien uiteindelijk illegalen door het achterlijke systeem hier, maar illegalen hebben dus niks te procederen.
Daarnaast staat er in je eigen bron toch vrij duidelijk dat het tegen elke fatsoensnorm én ondertekende verdragen si om mensen medische zorg te weigeren, dus die bron doet jouw standpunt geen goed. Daarnaast betalen de meeste illegalen gewoon keurig hun rekeningen. Ik heb er zelfs gekend die verzekerd zijn.
Iemand die in een eerste rechtszaak als illegaal wordt bestempeld en verzocht wordt het land uit te gaan is gewoon illegaal. Als hij dan tig keer besluit om beroep aan te tekenen op kulle gronden, vaak op aanraden van advocaten die op deze manier hun broodwinning garanderen, betekent dat dat hij daadwerkelijk het land 'arm' maakt. Of ben je als je beroep aantekent opeens weer legaal tot de volgende zittingsdatum?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het ging er niet om wat illegaal was, maar dat asielzoekers een land 'arm' maken. Door het bezet houden van woningen door illegalen beperk je de woning doorstroming en in zekere zin het leefgenot van de legalen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat laatste is niet illegaal.
En een cel bezet houden is denk je goedkoper dan die woning in illegale onderhuur? Overigens is dat meestal een stoel in een kamer met heel erg veel stoelen, niet echt een hele woning.
Die paar maken een land niet arm. Maar als je er van af wil, dan moet je ze legaal maken, opleiding geven, taal laten leren, dan kunnen ze vervolgens aan het werk en een bijdrage leveren!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het ging er niet om wat illegaal was, maar dat asielzoekers een land 'arm' maken. Door het bezet houden van woningen door illegalen beperk je de woning doorstroming en in zekere zin het leefgenot van de legalen.
Nee heeft er niks mee te maken. Als je producten binnen laat komen met lagere importtarieven hoeft dat niet te betekenen dat je ook mensen binnen moet latenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom niet? Vrij verkeer van goederen en vrij verkeer van werknemers/ondernemers lijken me onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Jij dacht van "als ik het heel mooi zeg, dan valt vast niet op dat ik eigenlijk geen antwoord geef"?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik heb de oplossingen niet voor je, maar ik wijs je enkel op de problemen. Dat is ook een taak die je op je kunt nemen: wijzen op de problemen en waar hun oorzaken liggen. Degene die dat doet, is niet verplicht om daarbij direct ook oplossingen te verstrekken.
Wat juridisch wel en niet mogelijk is, doet niet zozeer ter zake. Juridische mogelijkheden zijn niet statisch, maar dynamisch. Ze zijn wellicht niet zo veranderlijk als de wensen van de mensen, maar ze hoeven ons er niet van te weerhouden om creatief met het ontwikkelen van ideeën om te gaan. Voor een goed idee zou een juridisch stelsel moeten ombuigen.
Slavernij is niet een situatie waar je zomaar uit komt. Iemand heeft je paspoort, dreigt je dood te maken als je vlucht of je familie wat aan te doen, vernedert je met verkrachting en mishandeling. Tenminste, dat is in de prostitutie gemeenplaats.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:07 schreef zoalshetis het volgende:
ze hebben het maar slecht hier. waarom komen ze dan en blijven ze maar al te graag?
Het thuisland schiet er in elk geval weinig mee opquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:33 schreef reem het volgende:
Moet je nagaan hoe verrot de situatie in het thuisland is.
slavernij is een uitzonderingspostitie. de meerderheid komt maar wat graag hier om keihard te profiteren. niks zielig. eerder beschamend als je ziet hoe ze zich verrijken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Slavernij is niet een situatie waar je zomaar uit komt. Iemand heeft je paspoort, dreigt je dood te maken als je vlucht of je familie wat aan te doen, vernedert je met verkrachting en mishandeling. Tenminste, dat is in de prostitutie gemeenplaats.
Wat moet je doen in zo'n situatie?
Slavernij komt anders best veel voor in Nederland. Vooral in de prostitutie - geen kleine business, hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
slavernij is een uitzonderingspostitie. de meerderheid komt maar wat graag hier om keihard te profiteren. niks zielig. eerder beschamend als je ziet hoe ze zich verrijken.
maar daar gaat het hier niet om. en het is misschien 3 % of zoiets.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Slavernij komt anders best veel voor in Nederland. Vooral in de prostitutie - geen kleine business, hoor.
Het is een hele dure oplossing. Een heel veel simpeler en goedkopere oplossing is illegalen het land uit te zetten. Ze langdurig in de bajes te dumpen maak je er ten eerste jouw probleem van, en ten tweede is het zoals gezegd duur.quote:Op donderdag 24 juli 2008 06:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die mensenrechtenorganisaties worden steeds wanhopiger in het ergens een mensenrechtenschending in te zien. Wat is het volgende? Is een gebrek aan elektriciteit ook een mensenrechtenschending?
Voorts ben ik van mening dat illegaliteit inderdaad strafbaar moet zijn. De voordelen van strafbaarstelling zijn enorm. Nu heeft de overheid geen pressiemiddel om bijvoorbeeld illegalen die zich schuldig maken aan "kleine" criminaliteit ook daadwerkelijk uit te zetten. Het enige wat voor de Nederlandse situatie deze wetgeving belemmerd zijn achterhaalde politiek correcte waanvoorstellingen.
Nederlands beleid moet de Nederlanders dienen, niet mensen die hier niet horen.
Je maakt er toch juist "ons probleem" van als je ze langdurig in je eigen land in de bajes stopt? Je houdt ze dan in je eigen land en geeft ze kost en inwoning en je moet ze ook nog een keer bewaken. Ze nemen daarnaast de plaats in van de eigen criminelen. Kortom, als deze wet vwoordt uitgevoerd kost-ie bakken met geld. En of het illegale immigratie verminderd valt zwaar te betwijfelen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:12 schreef servus_universitas het volgende:
Ik val er even midden in want ik heb dit helaas nog gemist.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je wat beter had gelezen had je gezien dat ik reageerde op
[..]
Iemand die in een eerste rechtszaak als illegaal wordt bestempeld en verzocht wordt het land uit te gaan is gewoon illegaal. Of ben je als je beroep aantekent opeens weer legaal tot de volgende zittingsdatum?Als hij dan tig keer besluit om beroep aan te tekenen op kulle gronden, vaak op aanraden van advocaten die op deze manier hun broodwinning garanderen, betekent dat dat hij daadwerkelijk het land 'arm' maakt.
Daarnaast zei ik dat onbetaalde rekeningen in ziekenhuizen (die dus uiteindelijk neerkomen bij de wel betalende patienten / belastingbetalers ook asociaal zijn. Ik had het dus duidelijk niet over de vraag of medische zorg wel of niet geweigerd kan of moet worden.
hoi keesert. ben je weer met je inmiddels inefficient en steeds minder relevant wordend linkse toverstaf aan het zwaaien? moussie en florispas hebben ook steeds minder effect. godzijdank.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik val er even midden in want ik heb dit helaas nog gemist.
Advocaten garanderen op die manier amper hun broodwinning, want de klant heeft geen geld en pro deo werken levert bijzonder weinig op. Het helpen van vluchtelingen, asielzoekers of illegalen (let op de verschillen!) levert advocaten weinig op.
Dat de onbetaalde rekeningen op ons allemaal neerkomen is wel waar. Maar als je dat expliciet asociaal vindt, vind je kennelijk dat die zorg geweigerd moet worden. Want asociaal is ongewenst, of niet dan?
Een tarief van gemiddeld 100 euro per uur op een pro deo zaak is misschien voor een advocaat niet veel, maar erg weinig is het ook niet. En dan moet je nog bedenken dat die 100 euro door iedereen in Nederland wordt betaald behalve door de illegaal.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik val er even midden in want ik heb dit helaas nog gemist.
Advocaten garanderen op die manier amper hun broodwinning, want de klant heeft geen geld en pro deo werken levert bijzonder weinig op. Het helpen van vluchtelingen, asielzoekers of illegalen (let op de verschillen!) levert advocaten weinig op.
Dat de onbetaalde rekeningen op ons allemaal neerkomen is wel waar. Maar als je dat expliciet asociaal vindt, vind je kennelijk dat die zorg geweigerd moet worden. Want asociaal is ongewenst, of niet dan?
Eerder het Vluchtelingenverdrag.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:32 schreef reem het volgende:
Als je geen mensen toelaat uit dat land, dan schend je de universele verklaring van de rechten van de mens. Iets waardoor onze beschaving toch juist 'superieur' is (volgens jouw ondertitel).
Ik zal het even navragen, maar er was een maximum aan advocatenkosten voor asielzoekers.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een tarief van gemiddeld 100 euro per uur op een pro deo zaak is misschien voor een advocaat niet veel, maar erg weinig is het ook niet. En dan moet je nog bedenken dat die 100 euro door iedereen in Nederland wordt betaald behalve door de illegaal.
Daarnaast was ik nog vergeten dat er door de illegalen rechtszaken een enorme druk is/was op de rechtbanken en instanties bij zaken waarvan iedereen bij voorbaat wist dat ze alleen werden aangespannen om tijd te winnen om nog langer uit de staatsruif te kunnen eten.
Leuk dat je ook denkt te kunnen concluderen dat ik vind dat zorg geweigerd moet worden. Ik heb uitsluitend gezegd dat de onbetaalde rekeningen asociaal zijn en hiermee de staat armer maken. Niet het weigeren van zorg is hiervoor de oplossing, maar het per direct terugsturen van illegalen aan de grens.
Waar het mij om ging: de suggestie dat veel mensen veel verdienen aan de zielige vluchtelingen en arme illegalen (onterecht op een hoop gegooid). Die suggestie is onterecht.quote:Op zondag 27 juli 2008 04:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoi keesert. ben je weer met je inmiddels inefficient en steeds minder relevant wordend linkse toverstaf aan het zwaaien? moussie en florispas hebben ook steeds minder effect. godzijdank.
Als ze zelf niet kunnen bewijzen waar ze vandaan komen, sturen we ze op de boot naar Noord-Korea.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:54 schreef reem het volgende:
Het hele probleem is juist dat terugsturen niet zomaar kan...
> Hoe bewijs je waar iemand vandaan komt?
Dat is ons probleem helemaal niet. Wij accepteren die lui ook niet, verder moeten ze zelf maar kijken. Gaan ze maar kamperen op de luchthaven ofzo.quote:> Sommige landen accepteren simpelweg geen teruggestuurde landgenoten.
Vette pech, ik lig er niet wakker vanquote:Op zondag 27 juli 2008 16:32 schreef reem het volgende:
Als je geen mensen toelaat uit dat land, dan schend je de universele verklaring van de rechten van de mens. Iets waardoor onze beschaving toch juist 'superieur' is (volgens jouw ondertitel).
Was hij de enige maar, Wilders doet niet voor niets goede zakenquote:Op maandag 28 juli 2008 06:48 schreef X. het volgende:
Mijn god, wat is TS een kortzichtig figuur zeg
Iedereen die het niet met hem eens is meteen 'links' noemen.
Nee, en wel meer mensen niet. En dat is erg vreemd, aangezien diezelfde mensen moord en brand gillen als de mensen die hier binnen proberen te komen diezelfde mensenrechten niet respecteren. Want oh oh wat zijn ze dáár toch achterlijk.quote:Op maandag 28 juli 2008 06:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vette pech, ik lig er niet wakker van
Daarom zijn die landen ook zo achterlijk, omdat ze geen nieuwe denkwijzes accepteren. Lijkt het je echt een goed plan om Islamitische wetgeving te copieren naar de Nederlandse situatie?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ophouden met alle mensen gellijk stellen. terroristen horen hier niet en als er maar een vleugje aggressief anti-westers is meteen wegsturen, inclusief familie. zouden ze in moslimlanden ook doen als het om anti allah gaat.
Dat kan toch helemaal niet! Onze rechten liggen verankerd in de grondwet en je moet een twee-derde meerderheid hebben om die aan te passen en/of te veranderen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daarom zijn die landen ook zo achterlijk, omdat ze geen nieuwe denkwijzes accepteren. Lijkt het je echt een goed plan om Islamitische wetgeving te copieren naar de Nederlandse situatie?
'een nieuwe denkwijze' die alles waar vrijheid voor staat ondermijnt?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daarom zijn die landen ook zo achterlijk, omdat ze geen nieuwe denkwijzes accepteren. Lijkt het je echt een goed plan om Islamitische wetgeving te copieren naar de Nederlandse situatie?
Vrijheid van meningsuiting ondermijnen ook niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'een nieuwe denkwijze' die alles waar vrijheid voor staat ondermijnt?
yeah right. zelfverdediging is niet persé iets islamitisch.
het stond eerst in nws. en zo vind ik mijn 'opponenten' in dit topic even tendentieus.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:44 schreef Manono het volgende:
jesss wat een tendentieus geblaat hier
als politiek te ingewikkeld voor je is open er dan geen topics over
Ah, een mooi gevalletje van het prisoners dilemma. Als heel Europa deze wet door gaat voeren schiet niemand er wat mee op en zijn we met heel Europa geld kwijt. Tof.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee je zorgt ervoor dat illegalen naar een ander EU land gaan en de Italianen niet meer lastigvallen
Wat is het nut van het vastzetten? Je kan ze toch beter meteen het land uitzetten?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als je goed gelezen hebt worden mensen na hun straf uitgezet en wordt het door ze vast te zetten stukken minder interessant gemaakt om als illegaal te komen
Dat is al meer uitleg dan de openingspost geeft en iemand anders gegeven heeft. Jammer dat het alleen zo beroerd je strot uitkomt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze mogen niet in gevangenissen, blijkt maar weer dat je niet op de hoogte bent van de plannen
Maar je moet ze vast zetten omdat het juridisch systeem zo werkt dat je ze niet meteen kan uitzetten en verder schrikt een gevangenisstraf af.
Tot op heden heeft alleen Italie deze wet aangenomen en de andere 24 lidstaten, nu kun je wel gaan lullen dat het geen nut heeft maar dat is gelul in de ruimte. Voor Italie is deze wet zeker goed
Mensen zonder proces een straf geven kan ook niet, en deze wet gaat over een strafmaat. Dus het proces moet er in het geval van deze wet ook komen. Kan je beter direct uitzetten na het proces. Dus dat eerste argument is geen argument.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan geen mensen zonder proces het land uit sturen in een democratisch land en gevangenisstraf schikt wel meer af dan deportatie(kijk maar hoeveel er terugkomen)
Het Amerikaanse systeem van vrijwillige terugkeer werkt ook, maar als je dat niet wil moet je de bak in en het gerechtelijke systeem in
Mensen straffen voor illegaliteit is makkelijk, mensen uitzetten voor illegaliteit is moeilijk en complex. Direct uitzetten kan niet in een democratie maar ik denk niet dat je dat ooit gaat begrijpen, dus ik vind het mooi geweestquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:38 schreef Doc het volgende:
[..]
Mensen zonder proces een straf geven kan ook niet, en deze wet gaat over een strafmaat. Dus het proces moet er in het geval van deze wet ook komen. Kan je beter direct uitzetten na het proces. Dus dat eerste argument is geen argument.
Gevangenis schrikt nieuwkomers niet af.
Vrijwillige terugkeer is uiteraard makkelijk. Direct het land uit is veruit het makkelijkst. Om ze pas het land uit te zetten na een gevangenis schiet niet op. Kan je beter direct doen. Een langere periode kost/inwoning betalen is zinloos. Te duur tov de baten.
Direct gevangen zetten gaat ook niet in een democratie - maar dat weet jij ook wel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mensen straffen voor illegaliteit is makkelijk, mensen uitzetten voor illegaliteit is moeilijk en complex. Direct uitzetten kan niet in een democratie maar ik denk niet dat je dat ooit gaat begrijpen, dus ik vind het mooi geweest
In bewaring stellen kan - maar dat kan ook voordat iemand het land uitgezet wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Direct gevangen zetten gaat wel in een democratie.
Maar dat moeilijke deel dat voorkom je niet door eerst iemand in het gevang te zetten, want als-ie er uit komt zit-ie nog steeds in het land. Dus los je er niets mee op - je houdt iemand alleen op een dure wijze in je land.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan iemand vastzetten en veroordelen op basis van illegaal verblijf, das makkelijk. Uitzetten is moeilijk
Ik zou eerst eens de wet gaan lezen en niet van je eigen verkeerde veronderstellingen uitgaanquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar dat moeilijke deel dat voorkom je niet door eerst iemand in het gevang te zetten, want als-ie er uit komt zit-ie nog steeds in het land. Dus los je er niets mee op - je houdt iemand alleen op een dure wijze in je land.
Ik heb me al even bijgelezen hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens de wet gaan lezen en niet van je eigen verkeerde veronderstellingen uitgaan
Het rijden zonder rijbewijs, verzekering etc. en daarmee een ongeluk veroorzaken. Illegalen zijn mensen die nergens op "gepakt" kunnen worden; ze bestaan immers niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Exactly my point! Daarom begrijp ik niet waarom mensen zeggen dat ze dit in NL graag ingevoerd zouden willen zien. Ik ben nieuwsgierig of een van hen dat nader kan toelichten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:02 schreef El_Matador het volgende:
de "oplossing" die Italie biedt is zoals gewoonlijk weer ondoordacht; je gaat illegalen toch niet opsluiten, dan kost het het land nog steeds heel veel geld en levert het niets op. Illegalen moet je -zo snel mogelijk om schade voor zowel de illegaal als het land van verblijf te beperken- uitzetten. Dat is zowel de enige eerlijke straf als oplossing.
Ik hoop met je mee...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:13 schreef Doc het volgende:
[..]
Exactly my point! Daarom begrijp ik niet waarom mensen zeggen dat ze dit in NL graag ingevoerd zouden willen zien. Ik ben nieuwsgierig of een van hen dat nader kan toelichten.
Dat is slechts 1 onderdeel. Daarnaast leveren illegalen problemen op als ze -bijvoorbeeld tijdens het door jou voorgestelde werk- iemand verwonden. Wie betaalt die verzekering? Wie is er verantwoordelijk? Op wie kan jij je verloren arm (en daarmee leven dat je leidde) verhalen?quote:Wel kan nog opgemerkt worden dat illegalen economisch gezien zo beroerd niet zijn voor mensen die illegalen inzetten in hun onderneming: goedkope, niet klagende arbeidskrachten - goed voor hun winst aangezien hun kostenpost lager blijft de arbeidsproductiviteit hoog kan zijn.
Een werkgever is verantwoordelijk voor dingen die op de werkvloer gebeuren dacht ik. En voor gewone ziektekosten ben jij als legaal gewoon verzekerd als het goed is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee...![]()
[..]
Dat is slechts 1 onderdeel. Daarnaast leveren illegalen problemen op als ze -bijvoorbeeld tijdens het door jou voorgestelde werk- iemand verwonden. Wie betaalt die verzekering? Wie is er verantwoordelijk? Op wie kan jij je verloren arm (en daarmee leven dat je leidde) verhalen?
Op zich leveren illegalen nauwelijks schade op hoor. Ze zijn low-profile, werken en hangen dus niet rond. Pas bij erg hoge medische kosten (want de kleinere rekeningen betalen ze contant vooraf anders krijgen ze niet eens een behandeling) komen ze in beeld. En daarvoor is dus gewoon een potje voor ziekenhuizen, alleen is dit moeilijker toegankelijke gemaakt de afgelopen jaren. Dus als die hypothetische illegaal van hierboven met een afgerukte arm arriveert, dan gaat het geld kosten, ja. Maar het is onmenselijk en tegen mensenrechten en ethiek enzo om iemand medische hulp te weigeren. Zijn juridische status mag nooit reden zijn om iemand hulp te weigeren, ook als er een prijskaartje aan hangt.quote:Illegalen zijn begrijpelijk, als ik in een kutland woon en heb de mogelijkheid het elders beter te proberen, maar dat maakt het nog niet wenselijk. Illegaliteit is in alle gevallen een slechte zaak.
Het is in het woud van juridische touwtrekkerij niet zo "gewoon" als jij nu voorstelt. Gevallen waarbij een legale werknemer een arm afgerukt krijgt door een verkeerde handeling van een illegaal zijn lastig hoor. Lekker als jij het slachtoffer bent en je verzekering niet betaalt omdat het om een illegaal gaat.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een werkgever is verantwoordelijk voor dingen die op de werkvloer gebeuren dacht ik. En voor gewone ziektekosten ben jij als legaal gewoon verzekerd als het goed is.
ALLE illegalen werken???quote:Op zich leveren illegalen nauwelijks schade op hoor. Ze zijn low-profile, werken en hangen dus niet rond.
Het ging niet om de illegaal die een arm afgerukt kreeg, maar om de legale die dat door de actie van een illegaal krijgt.quote:Pas bij erg hoge medische kosten (want de kleinere rekeningen betalen ze contant vooraf anders krijgen ze niet eens een behandeling) komen ze in beeld. En daarvoor is dus gewoon een potje voor ziekenhuizen, alleen is dit moeilijker toegankelijke gemaakt de afgelopen jaren. Dus als die hypothetische illegaal van hierboven met een afgerukte arm arriveert, dan gaat het geld kosten, ja. Maar het is onmenselijk en tegen mensenrechten en ethiek enzo om iemand medische hulp te weigeren. Zijn juridische status mag nooit reden zijn om iemand hulp te weigeren, ook als er een prijskaartje aan hangt.
Dat sowieso:quote:Het zou op zich een stuk wenselijker en werkbaarder worden als het immigratiesysteem in Nederland eens op de schop werd genomen en huwelijksimmigratie, werkmigratie en vluchtelingenverhalen niet meer allemaal op één hoop geveegd worden en elkaar dus hopeloos in de weg lopen.
Je ziektekostenverzekering heeft niks te maken met aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid. En je werkgever is verzekerd voor het geval er iets vergoed moet worden. En dan krijgt-ie er nog een boete overheen omdat hij betrapt is wegens het in dienst hebben van een illegaal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is in het woud van juridische touwtrekkerij niet zo "gewoon" als jij nu voorstelt. Gevallen waarbij een legale werknemer een arm afgerukt krijgt door een verkeerde handeling van een illegaal zijn lastig hoor. Lekker als jij het slachtoffer bent en je verzekering niet betaalt omdat het om een illegaal gaat.
[..]
Nee. Het gros doet dat.quote:ALLE illegalen werken???![]()
En dat probleem wordt er niet beter op door ze te willen detineren.quote:Ik heb persoonlijk niks tegen werkende niet-criminele illegalen. De familie Gumus was een klassiek voorbeeld. Maar praktisch gezien zijn ze een probleem. Niet in de laatste plaats voor zichzelf.
[..]
Dik eensquote:Het ging niet om de illegaal die een arm afgerukt kreeg, maar om de legale die dat door de actie van een illegaal krijgt.
Het is onethisch om mensen hulp te weigeren, dat ben ik met je eens. Maar de fase erna is lastig genoeg voor velen.
[..]
Dat sowieso:
- 1 Europees systeem voor immigratie gebaseerd op bevolkingsdruk (Nederland is vol en andere landen komen eronder uit -Polen bijvoorbeeld-) (Fort Europa)
- tijdelijke verblijfsstatussen voor oorlogsvluchtelingen (met mogelijkheden voor werk en onderwijs in de tijd dat men hier is)
- het direct uitzetten van criminele migranten (Deens systeem)
Wat moet je anders; je kan simpelweg niet iedereen zomaar legaliseren enuit zichzelf vertrekken doen ze ook niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:05 schreef Mwanatabu het volgende:
En dat probleem wordt er niet beter op door ze te willen detineren.
Gedwongen uitzetten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat moet je anders; je kan simpelweg niet iedereen zomaar legaliseren enuit zichzelf vertrekken doen ze ook niet.
Ja, uitzetten dus. Waarom zou je mensen die je niet in je land wilt, vastzetten in je landquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat moet je anders; je kan simpelweg niet iedereen zomaar legaliseren enuit zichzelf vertrekken doen ze ook niet.
ja maar, China e.d. laten ze niet meer terug dus voor die zielige mensen is de keuze of illegaal in het sociale paradijs of met wat gezeur naar hun eigen land. Dat is onmenselijk.quote:
Als ze een Chinees paspoort hebben, moet China ze wel terugnemen. Maar als je zo begaan bent met het lot van de illegalen; weet je wat pas onmenselijk is? Mensen illegaal laten in het Westen waar je als illegaal bent overgeleverd aan de willekeur van je omgeving. Nooit zekerheid, nooit garanties op een veilig bestaan...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
ja maar, China e.d. laten ze niet meer terug dus voor die zielige mensen is de keuze of illegaal in het sociale paradijs of met wat gezeur naar hun eigen land. Dat is onmenselijk.
Oh dat soort zaken idd. In de regel speelt dat meer bij asielzoekers, een hoop daarvan kunnen inderdaad niet terug omdat het land van herkomst weigert mensen op te nemen zonder papieren. En dan zijn die mensen dus officieel statenloos en niet uit te zetten. De IND heeft weleens geprobeerd met valse documenten Somali's uit te zetten in zo'n geval. "Helaas" werden ze betrapt en lukte het niet. En de Nederlandse staat heeft in het verleden ook deals gemaakt met Nigeria dat ze daar tegen betaling Afrikanen konden dumpen. Hop, zo recht de gevangenis in. Opgelost, slotje.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
ja maar, China e.d. laten ze niet meer terug dus voor die zielige mensen is de keuze of illegaal in het sociale paradijs of met wat gezeur naar hun eigen land. Dat is onmenselijk.
Kom kom, niet zo bij de pakken neer gaan zitten...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Kortom: het probleem kan niet opgelost worden en dus schenden we maar eens wat rechten.
Absoluut. Het is bizar dat er mensen hier profiteren van een eindeloze stroom mensen uit kansarme landen (vraag -> aanbod) en het enige wat er voor die mensen is, een status als illegaal is. Er is gewoon een markt voor zeer goedkope arbeidskrachten, en er is aanbod. Tegenhouden kun je dit niet, legaliseren wel. Greencards alstublieft. Tijdelijke werkvergunningen naar Amerikaans model, aangepast aan de Europese omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze een Chinees paspoort hebben, moet China ze wel terugnemen. Maar als je zo begaan bent met het lot van de illegalen; weet je wat pas onmenselijk is? Mensen illegaal laten in het Westen waar je als illegaal bent overgeleverd aan de willekeur van je omgeving. Nooit zekerheid, nooit garanties op een veilig bestaan...
Daarom is illegaliteit slecht voor zowel het land als de illegaal zelf.
Whaha, helaas is alleen B.A. nog actief...tegen snelwandelaars.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kom kom, niet zo bij de pakken neer gaan zitten...
Uit je eigen woorden:
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Goed, dan zet je ze vast voor een periode. Zit de straf er op. Wat dan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
De Nederlandse staat heeft tot nu toe het volgende geprobeerd/gepresteerd:quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:03 schreef Doc het volgende:
[..]
[..]
Goed, dan zet je ze vast voor een periode. Zit de straf er op. Wat dan?
Dan heb je sommige anderen afgeschrokken om hierheen te komen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:03 schreef Doc het volgende:
Goed, dan zet je ze vast voor een periode. Zit de straf er op. Wat dan?
Dan zou je dus de originele situatie herstelen; een ongewenste Chinees in China. Lijkt me heel wat logischer dan een ongewenste Chinees in Nederland.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:
heb ik er gemengde gevoelens bij, zoals in het geval van "onwettige" kinderen die daar dus geen recht zouden hebben op zorg, onderwijs of wat dan ook. Dan stuur je een kind bewust naar een leven als illegaal in een ander (harder) land om te zorgen dat het hier niet illegaal wordt![]()
Nee, want als de mate van ongewenstheid ontaard in vervolging of ontzegging van mensenrechten op grond van status buiten iemands schuld, dan is dat grond voor asiel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dan heb je sommige anderen afgeschrokken om hierheen te komen?
[..]
Dan zou je dus de originele situatie herstelen; een ongewenste Chinees in China. Lijkt me heel wat logischer dan een ongewenste Chinees in Nederland.
Dus als we de illegale chinezen maar hard genoeg wegjagen dan krijgen ze asiel in China en zijn ze legaal waar ze horen. Opgelost.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, want als de mate van ongewenstheid ontaard in vervolging of ontzegging van mensenrechten op grond van status buiten iemands schuld, dan is dat grond voor asiel.
Nee, grond voor asiel in Nederland op grond van het Vluchtelingenverdrag. China heeft daar -zoals aan veel basale menselijke dingen- een broertje dood aan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dus als we de illegale chinezen maar hard genoeg wegjagen dan krijgen ze asiel in China en zijn ze legaal waar ze horen. Opgelost.
Dat was niet helemaal een antwoord op de vraag wat er met een illegaal zou moeten gebeuren als deze zijn/haar straf heeft uitgezeten. Wat moet daarmee gebeuren?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dan heb je sommige anderen afgeschrokken om hierheen te komen?
Nou, in de gevangenis kunnen ze geen geld verdienen om naar huis te sturen. Dat schrikt af. Bovendien kunnen we de illegalen-gevangenis wellicht wat meer afstemmen op wat ze thuis gewend zijn. Is goedkoper.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat was niet helemaal een antwoord op de vraag wat er met een illegaal zou moeten gebeuren als deze zijn/haar straf heeft uitgezeten. Wat moet daarmee gebeuren?
Ik denk dat een periode in het gevang in NL weinig afschrikwekkends in zich heeft. Als je bedenkt dat de gevaren die een illegaal loopt (het is niet zonder levensgevaar) en de kosten die deze maakt om in Europa te komen niet afschrikwekkend zijn, zal de periode in detentie niet heel erg afschrikken. De kosten voor de NLse staat zijn daarentegen wel hoog ...
In welke mate dat afschrikt is nog maar de vraag - extreem veel houden ze toch niet over, en hoe je het wendt of keert leveren illegalen ondernermers meer op dan het de illegalen oplevert (lage arbeidskosten, hoge huuuropbrengsten). De kosten die het met zich meebrengt zijn geen vraag, maar zijn bekend. Een "illegale gevangenis" - kost hoe dan ook geld. Of het wettelijk mogelijk is (naast of het wenselijk is) om een ander type gevangenis te bouwen voor deze gevallen is ook nog maar de vraag. Er kan - voordat er geld in deze zaak gestoken wordt - eens onderzocht worden of gevangenschap enig afschrikkend effect zou hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nou, in de gevangenis kunnen ze geen geld verdienen om naar huis te sturen. Dat schrikt af. Bovendien kunnen we de illegalen-gevangenis wellicht wat meer afstemmen op wat ze thuis gewend zijn. Is goedkoper.
Waar schrijf ik dat ze ooit uit detentie komen?quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:11 schreef Doc het volgende:
Wat te doen met ilegalen als ze uit detentie komen heb je nog niet beantwoord.
Die wet heeft het over een maximum van 4 jaar ...quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat ze ooit uit detentie komen?
Maar stel dat je daar levenslang van maakt dan is dat alleen maar meer kosten ...quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:51 schreef zoalshetis het volgende:
Italië neemt controversiële immigratiewet aan
Uitgegeven: 23 juli 2008 16:38
Laatst gewijzigd: 23 juli 2008 16:44
ROME - Italië treft omstreden maatregelen tegen illegale immigranten. Illegaal verblijf wordt een ernstig misdrijf waar een gevangenisstraf op staat van zes maanden tot vier jaar.
Ah, je wou ze opsluiten onder onmenselijke omstandigheden ("dat zijn ze toch gewend van daar") tot ze doodgaan.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom zou je ze niet gewoon uitzetten naar het land van herkomst? Waarom moeten onze peperdure cellen gereserveerd worden voor in principe niet-criminele illegalen? Waarom doe jij de Nederlandse belastingbetaler 50+ jaar gevangenisbetaling a 3000 euro per dag per illegaal aan? Dat is 50 miljoen euro per illegaal. Vind ik iets teveel van het goede....quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |