klikt u maar en klikt u maarquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:28 schreef Picchia het volgende:
Ik heb de krant gelezen en er staat niets in. Als het in de krant staat, wijs het maar aan.
Dzjee, je weet denk ik echt niet wat er aan de hand. Ze komen niet onvoorbereid, maar worden geronseld door arbeidsbureaus. En het gaat ook heus bij sommigen wel goed, maar veel en veel te vaak fout.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:41 schreef Picchia het volgende:
Als iemand onvoorbereid, zonder orientatie vooraf, naar Nederland zou komen, dan kun je verwachten dat zijn perspectieven daar natuurlijk niet beter op worden. Maar dat geldt ook voor iedereen die onvoorbereid en zonder achtergrond iets gaat doen.
Als ze zich niet aan de vereisten houden die de arbo stelt dan horen die mensen aangepakt te worden natuurlijk. Maar het is een beetje een laffe vergelijking om werkgevers in het algemeen te vergelijken met foute werkgevers die zich niet aan de regels houden. Er zit een verschil tussen wetsovertreders en niet wetsovertreders. En de arbodienst hoort de tweede catogorie aan te pakken. Het ligt iig niet aan de voorzieningen die in Nederland worden geboden of aan werkgevers in het algemeen.quote:
Wiens verantwoordelijkheid is dat? Ik ga toch ook niet ergens heen migreren zonder mijn slaapplaats te controleren.quote:
Nou ja, migreren, in dit topic loopt van alles door elkaar heen. Het zijn ook geen migranten, ze komen hier om te werken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:53 schreef Picchia het volgende:
Wiens verantwoordelijkheid is dat? Ik ga toch ook niet ergens heen migreren zonder mijn slaapplaats te controleren.
Klinkt als een vakantiebaan op een camping in Spanje Nederland.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nou ja, migreren, in dit topic loopt van alles door elkaar heen. Het zijn ook geen migranten, ze komen hier om te werken.
In ieder geval zijn er duizenden die op een vakantiepark gedumpt worden, daar flink moeten betalen voor huisvesting, ook nog eens verplicht moeten kopen in het winkeltje op het park en er niet zo heel veel beter van worden. Allemaal mannetjes die flink beter worden van die mensen die hier 10-12 uur per dag, zes dagen per week zitten te buffelen om een paar extra centen mee te nemen naar huis.
Als je wat beter had gelezen had je gezien dat ik reageerde opquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat zjin dus niet de illegalen. Het worden misschien uiteindelijk illegalen door het achterlijke systeem hier, maar illegalen hebben dus niks te procederen.
Daarnaast staat er in je eigen bron toch vrij duidelijk dat het tegen elke fatsoensnorm én ondertekende verdragen si om mensen medische zorg te weigeren, dus die bron doet jouw standpunt geen goed. Daarnaast betalen de meeste illegalen gewoon keurig hun rekeningen. Ik heb er zelfs gekend die verzekerd zijn.
Iemand die in een eerste rechtszaak als illegaal wordt bestempeld en verzocht wordt het land uit te gaan is gewoon illegaal. Als hij dan tig keer besluit om beroep aan te tekenen op kulle gronden, vaak op aanraden van advocaten die op deze manier hun broodwinning garanderen, betekent dat dat hij daadwerkelijk het land 'arm' maakt. Of ben je als je beroep aantekent opeens weer legaal tot de volgende zittingsdatum?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Hoe kan een illegaal in vredesnaam een land arm maken, hij bestaat immers niet?
Het ging er niet om wat illegaal was, maar dat asielzoekers een land 'arm' maken. Door het bezet houden van woningen door illegalen beperk je de woning doorstroming en in zekere zin het leefgenot van de legalen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat laatste is niet illegaal.
En een cel bezet houden is denk je goedkoper dan die woning in illegale onderhuur? Overigens is dat meestal een stoel in een kamer met heel erg veel stoelen, niet echt een hele woning.
Die paar maken een land niet arm. Maar als je er van af wil, dan moet je ze legaal maken, opleiding geven, taal laten leren, dan kunnen ze vervolgens aan het werk en een bijdrage leveren!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het ging er niet om wat illegaal was, maar dat asielzoekers een land 'arm' maken. Door het bezet houden van woningen door illegalen beperk je de woning doorstroming en in zekere zin het leefgenot van de legalen.
Nee heeft er niks mee te maken. Als je producten binnen laat komen met lagere importtarieven hoeft dat niet te betekenen dat je ook mensen binnen moet latenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom niet? Vrij verkeer van goederen en vrij verkeer van werknemers/ondernemers lijken me onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Jij dacht van "als ik het heel mooi zeg, dan valt vast niet op dat ik eigenlijk geen antwoord geef"?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik heb de oplossingen niet voor je, maar ik wijs je enkel op de problemen. Dat is ook een taak die je op je kunt nemen: wijzen op de problemen en waar hun oorzaken liggen. Degene die dat doet, is niet verplicht om daarbij direct ook oplossingen te verstrekken.
Wat juridisch wel en niet mogelijk is, doet niet zozeer ter zake. Juridische mogelijkheden zijn niet statisch, maar dynamisch. Ze zijn wellicht niet zo veranderlijk als de wensen van de mensen, maar ze hoeven ons er niet van te weerhouden om creatief met het ontwikkelen van ideeën om te gaan. Voor een goed idee zou een juridisch stelsel moeten ombuigen.
Slavernij is niet een situatie waar je zomaar uit komt. Iemand heeft je paspoort, dreigt je dood te maken als je vlucht of je familie wat aan te doen, vernedert je met verkrachting en mishandeling. Tenminste, dat is in de prostitutie gemeenplaats.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:07 schreef zoalshetis het volgende:
ze hebben het maar slecht hier. waarom komen ze dan en blijven ze maar al te graag?
Het thuisland schiet er in elk geval weinig mee opquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:33 schreef reem het volgende:
Moet je nagaan hoe verrot de situatie in het thuisland is.
slavernij is een uitzonderingspostitie. de meerderheid komt maar wat graag hier om keihard te profiteren. niks zielig. eerder beschamend als je ziet hoe ze zich verrijken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Slavernij is niet een situatie waar je zomaar uit komt. Iemand heeft je paspoort, dreigt je dood te maken als je vlucht of je familie wat aan te doen, vernedert je met verkrachting en mishandeling. Tenminste, dat is in de prostitutie gemeenplaats.
Wat moet je doen in zo'n situatie?
Slavernij komt anders best veel voor in Nederland. Vooral in de prostitutie - geen kleine business, hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
slavernij is een uitzonderingspostitie. de meerderheid komt maar wat graag hier om keihard te profiteren. niks zielig. eerder beschamend als je ziet hoe ze zich verrijken.
maar daar gaat het hier niet om. en het is misschien 3 % of zoiets.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Slavernij komt anders best veel voor in Nederland. Vooral in de prostitutie - geen kleine business, hoor.
Het is een hele dure oplossing. Een heel veel simpeler en goedkopere oplossing is illegalen het land uit te zetten. Ze langdurig in de bajes te dumpen maak je er ten eerste jouw probleem van, en ten tweede is het zoals gezegd duur.quote:Op donderdag 24 juli 2008 06:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die mensenrechtenorganisaties worden steeds wanhopiger in het ergens een mensenrechtenschending in te zien. Wat is het volgende? Is een gebrek aan elektriciteit ook een mensenrechtenschending?
Voorts ben ik van mening dat illegaliteit inderdaad strafbaar moet zijn. De voordelen van strafbaarstelling zijn enorm. Nu heeft de overheid geen pressiemiddel om bijvoorbeeld illegalen die zich schuldig maken aan "kleine" criminaliteit ook daadwerkelijk uit te zetten. Het enige wat voor de Nederlandse situatie deze wetgeving belemmerd zijn achterhaalde politiek correcte waanvoorstellingen.
Nederlands beleid moet de Nederlanders dienen, niet mensen die hier niet horen.
Je maakt er toch juist "ons probleem" van als je ze langdurig in je eigen land in de bajes stopt? Je houdt ze dan in je eigen land en geeft ze kost en inwoning en je moet ze ook nog een keer bewaken. Ze nemen daarnaast de plaats in van de eigen criminelen. Kortom, als deze wet vwoordt uitgevoerd kost-ie bakken met geld. En of het illegale immigratie verminderd valt zwaar te betwijfelen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:12 schreef servus_universitas het volgende:
Controversieel of niet, het zou als een voorbeeld moeten zijn voor onze regering. We kunnen allemaal wel ach en wee roepen als we weer de zoveelste parasiet ons land binnen zien sluipen onder de motivatie 'vluchteling', maar door schade en schande verwacht je dat mensen wijzer worden, zo ook een regering. Waarom zouden we dergelijke profiteurs tot ons probleem maken?
Ik val er even midden in want ik heb dit helaas nog gemist.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je wat beter had gelezen had je gezien dat ik reageerde op
[..]
Iemand die in een eerste rechtszaak als illegaal wordt bestempeld en verzocht wordt het land uit te gaan is gewoon illegaal. Of ben je als je beroep aantekent opeens weer legaal tot de volgende zittingsdatum?Als hij dan tig keer besluit om beroep aan te tekenen op kulle gronden, vaak op aanraden van advocaten die op deze manier hun broodwinning garanderen, betekent dat dat hij daadwerkelijk het land 'arm' maakt.
Daarnaast zei ik dat onbetaalde rekeningen in ziekenhuizen (die dus uiteindelijk neerkomen bij de wel betalende patienten / belastingbetalers ook asociaal zijn. Ik had het dus duidelijk niet over de vraag of medische zorg wel of niet geweigerd kan of moet worden.
hoi keesert. ben je weer met je inmiddels inefficient en steeds minder relevant wordend linkse toverstaf aan het zwaaien? moussie en florispas hebben ook steeds minder effect. godzijdank.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik val er even midden in want ik heb dit helaas nog gemist.
Advocaten garanderen op die manier amper hun broodwinning, want de klant heeft geen geld en pro deo werken levert bijzonder weinig op. Het helpen van vluchtelingen, asielzoekers of illegalen (let op de verschillen!) levert advocaten weinig op.
Dat de onbetaalde rekeningen op ons allemaal neerkomen is wel waar. Maar als je dat expliciet asociaal vindt, vind je kennelijk dat die zorg geweigerd moet worden. Want asociaal is ongewenst, of niet dan?
Een tarief van gemiddeld 100 euro per uur op een pro deo zaak is misschien voor een advocaat niet veel, maar erg weinig is het ook niet. En dan moet je nog bedenken dat die 100 euro door iedereen in Nederland wordt betaald behalve door de illegaal.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik val er even midden in want ik heb dit helaas nog gemist.
Advocaten garanderen op die manier amper hun broodwinning, want de klant heeft geen geld en pro deo werken levert bijzonder weinig op. Het helpen van vluchtelingen, asielzoekers of illegalen (let op de verschillen!) levert advocaten weinig op.
Dat de onbetaalde rekeningen op ons allemaal neerkomen is wel waar. Maar als je dat expliciet asociaal vindt, vind je kennelijk dat die zorg geweigerd moet worden. Want asociaal is ongewenst, of niet dan?
Eerder het Vluchtelingenverdrag.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:32 schreef reem het volgende:
Als je geen mensen toelaat uit dat land, dan schend je de universele verklaring van de rechten van de mens. Iets waardoor onze beschaving toch juist 'superieur' is (volgens jouw ondertitel).
Ik zal het even navragen, maar er was een maximum aan advocatenkosten voor asielzoekers.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een tarief van gemiddeld 100 euro per uur op een pro deo zaak is misschien voor een advocaat niet veel, maar erg weinig is het ook niet. En dan moet je nog bedenken dat die 100 euro door iedereen in Nederland wordt betaald behalve door de illegaal.
Daarnaast was ik nog vergeten dat er door de illegalen rechtszaken een enorme druk is/was op de rechtbanken en instanties bij zaken waarvan iedereen bij voorbaat wist dat ze alleen werden aangespannen om tijd te winnen om nog langer uit de staatsruif te kunnen eten.
Leuk dat je ook denkt te kunnen concluderen dat ik vind dat zorg geweigerd moet worden. Ik heb uitsluitend gezegd dat de onbetaalde rekeningen asociaal zijn en hiermee de staat armer maken. Niet het weigeren van zorg is hiervoor de oplossing, maar het per direct terugsturen van illegalen aan de grens.
Waar het mij om ging: de suggestie dat veel mensen veel verdienen aan de zielige vluchtelingen en arme illegalen (onterecht op een hoop gegooid). Die suggestie is onterecht.quote:Op zondag 27 juli 2008 04:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoi keesert. ben je weer met je inmiddels inefficient en steeds minder relevant wordend linkse toverstaf aan het zwaaien? moussie en florispas hebben ook steeds minder effect. godzijdank.
Als ze zelf niet kunnen bewijzen waar ze vandaan komen, sturen we ze op de boot naar Noord-Korea.quote:Op zondag 27 juli 2008 15:54 schreef reem het volgende:
Het hele probleem is juist dat terugsturen niet zomaar kan...
> Hoe bewijs je waar iemand vandaan komt?
Dat is ons probleem helemaal niet. Wij accepteren die lui ook niet, verder moeten ze zelf maar kijken. Gaan ze maar kamperen op de luchthaven ofzo.quote:> Sommige landen accepteren simpelweg geen teruggestuurde landgenoten.
Vette pech, ik lig er niet wakker vanquote:Op zondag 27 juli 2008 16:32 schreef reem het volgende:
Als je geen mensen toelaat uit dat land, dan schend je de universele verklaring van de rechten van de mens. Iets waardoor onze beschaving toch juist 'superieur' is (volgens jouw ondertitel).
Was hij de enige maar, Wilders doet niet voor niets goede zakenquote:Op maandag 28 juli 2008 06:48 schreef X. het volgende:
Mijn god, wat is TS een kortzichtig figuur zeg
Iedereen die het niet met hem eens is meteen 'links' noemen.
Nee, en wel meer mensen niet. En dat is erg vreemd, aangezien diezelfde mensen moord en brand gillen als de mensen die hier binnen proberen te komen diezelfde mensenrechten niet respecteren. Want oh oh wat zijn ze dáár toch achterlijk.quote:Op maandag 28 juli 2008 06:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vette pech, ik lig er niet wakker van
Daarom zijn die landen ook zo achterlijk, omdat ze geen nieuwe denkwijzes accepteren. Lijkt het je echt een goed plan om Islamitische wetgeving te copieren naar de Nederlandse situatie?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ophouden met alle mensen gellijk stellen. terroristen horen hier niet en als er maar een vleugje aggressief anti-westers is meteen wegsturen, inclusief familie. zouden ze in moslimlanden ook doen als het om anti allah gaat.
Dat kan toch helemaal niet! Onze rechten liggen verankerd in de grondwet en je moet een twee-derde meerderheid hebben om die aan te passen en/of te veranderen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daarom zijn die landen ook zo achterlijk, omdat ze geen nieuwe denkwijzes accepteren. Lijkt het je echt een goed plan om Islamitische wetgeving te copieren naar de Nederlandse situatie?
'een nieuwe denkwijze' die alles waar vrijheid voor staat ondermijnt?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daarom zijn die landen ook zo achterlijk, omdat ze geen nieuwe denkwijzes accepteren. Lijkt het je echt een goed plan om Islamitische wetgeving te copieren naar de Nederlandse situatie?
Vrijheid van meningsuiting ondermijnen ook niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'een nieuwe denkwijze' die alles waar vrijheid voor staat ondermijnt?
yeah right. zelfverdediging is niet persé iets islamitisch.
het stond eerst in nws. en zo vind ik mijn 'opponenten' in dit topic even tendentieus.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:44 schreef Manono het volgende:
jesss wat een tendentieus geblaat hier
als politiek te ingewikkeld voor je is open er dan geen topics over
Ah, een mooi gevalletje van het prisoners dilemma. Als heel Europa deze wet door gaat voeren schiet niemand er wat mee op en zijn we met heel Europa geld kwijt. Tof.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee je zorgt ervoor dat illegalen naar een ander EU land gaan en de Italianen niet meer lastigvallen
Wat is het nut van het vastzetten? Je kan ze toch beter meteen het land uitzetten?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als je goed gelezen hebt worden mensen na hun straf uitgezet en wordt het door ze vast te zetten stukken minder interessant gemaakt om als illegaal te komen
Dat is al meer uitleg dan de openingspost geeft en iemand anders gegeven heeft. Jammer dat het alleen zo beroerd je strot uitkomt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze mogen niet in gevangenissen, blijkt maar weer dat je niet op de hoogte bent van de plannen
Maar je moet ze vast zetten omdat het juridisch systeem zo werkt dat je ze niet meteen kan uitzetten en verder schrikt een gevangenisstraf af.
Tot op heden heeft alleen Italie deze wet aangenomen en de andere 24 lidstaten, nu kun je wel gaan lullen dat het geen nut heeft maar dat is gelul in de ruimte. Voor Italie is deze wet zeker goed
Mensen zonder proces een straf geven kan ook niet, en deze wet gaat over een strafmaat. Dus het proces moet er in het geval van deze wet ook komen. Kan je beter direct uitzetten na het proces. Dus dat eerste argument is geen argument.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan geen mensen zonder proces het land uit sturen in een democratisch land en gevangenisstraf schikt wel meer af dan deportatie(kijk maar hoeveel er terugkomen)
Het Amerikaanse systeem van vrijwillige terugkeer werkt ook, maar als je dat niet wil moet je de bak in en het gerechtelijke systeem in
Mensen straffen voor illegaliteit is makkelijk, mensen uitzetten voor illegaliteit is moeilijk en complex. Direct uitzetten kan niet in een democratie maar ik denk niet dat je dat ooit gaat begrijpen, dus ik vind het mooi geweestquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:38 schreef Doc het volgende:
[..]
Mensen zonder proces een straf geven kan ook niet, en deze wet gaat over een strafmaat. Dus het proces moet er in het geval van deze wet ook komen. Kan je beter direct uitzetten na het proces. Dus dat eerste argument is geen argument.
Gevangenis schrikt nieuwkomers niet af.
Vrijwillige terugkeer is uiteraard makkelijk. Direct het land uit is veruit het makkelijkst. Om ze pas het land uit te zetten na een gevangenis schiet niet op. Kan je beter direct doen. Een langere periode kost/inwoning betalen is zinloos. Te duur tov de baten.
Direct gevangen zetten gaat ook niet in een democratie - maar dat weet jij ook wel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mensen straffen voor illegaliteit is makkelijk, mensen uitzetten voor illegaliteit is moeilijk en complex. Direct uitzetten kan niet in een democratie maar ik denk niet dat je dat ooit gaat begrijpen, dus ik vind het mooi geweest
In bewaring stellen kan - maar dat kan ook voordat iemand het land uitgezet wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Direct gevangen zetten gaat wel in een democratie.
Maar dat moeilijke deel dat voorkom je niet door eerst iemand in het gevang te zetten, want als-ie er uit komt zit-ie nog steeds in het land. Dus los je er niets mee op - je houdt iemand alleen op een dure wijze in je land.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan iemand vastzetten en veroordelen op basis van illegaal verblijf, das makkelijk. Uitzetten is moeilijk
Ik zou eerst eens de wet gaan lezen en niet van je eigen verkeerde veronderstellingen uitgaanquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar dat moeilijke deel dat voorkom je niet door eerst iemand in het gevang te zetten, want als-ie er uit komt zit-ie nog steeds in het land. Dus los je er niets mee op - je houdt iemand alleen op een dure wijze in je land.
Ik heb me al even bijgelezen hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens de wet gaan lezen en niet van je eigen verkeerde veronderstellingen uitgaan
Het rijden zonder rijbewijs, verzekering etc. en daarmee een ongeluk veroorzaken. Illegalen zijn mensen die nergens op "gepakt" kunnen worden; ze bestaan immers niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zoals welke, behalve het slijten van stoetegels met z'n schoenen?
Exactly my point! Daarom begrijp ik niet waarom mensen zeggen dat ze dit in NL graag ingevoerd zouden willen zien. Ik ben nieuwsgierig of een van hen dat nader kan toelichten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:02 schreef El_Matador het volgende:
de "oplossing" die Italie biedt is zoals gewoonlijk weer ondoordacht; je gaat illegalen toch niet opsluiten, dan kost het het land nog steeds heel veel geld en levert het niets op. Illegalen moet je -zo snel mogelijk om schade voor zowel de illegaal als het land van verblijf te beperken- uitzetten. Dat is zowel de enige eerlijke straf als oplossing.
Ik hoop met je mee...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:13 schreef Doc het volgende:
[..]
Exactly my point! Daarom begrijp ik niet waarom mensen zeggen dat ze dit in NL graag ingevoerd zouden willen zien. Ik ben nieuwsgierig of een van hen dat nader kan toelichten.
Dat is slechts 1 onderdeel. Daarnaast leveren illegalen problemen op als ze -bijvoorbeeld tijdens het door jou voorgestelde werk- iemand verwonden. Wie betaalt die verzekering? Wie is er verantwoordelijk? Op wie kan jij je verloren arm (en daarmee leven dat je leidde) verhalen?quote:Wel kan nog opgemerkt worden dat illegalen economisch gezien zo beroerd niet zijn voor mensen die illegalen inzetten in hun onderneming: goedkope, niet klagende arbeidskrachten - goed voor hun winst aangezien hun kostenpost lager blijft de arbeidsproductiviteit hoog kan zijn.
Een werkgever is verantwoordelijk voor dingen die op de werkvloer gebeuren dacht ik. En voor gewone ziektekosten ben jij als legaal gewoon verzekerd als het goed is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee...![]()
[..]
Dat is slechts 1 onderdeel. Daarnaast leveren illegalen problemen op als ze -bijvoorbeeld tijdens het door jou voorgestelde werk- iemand verwonden. Wie betaalt die verzekering? Wie is er verantwoordelijk? Op wie kan jij je verloren arm (en daarmee leven dat je leidde) verhalen?
Op zich leveren illegalen nauwelijks schade op hoor. Ze zijn low-profile, werken en hangen dus niet rond. Pas bij erg hoge medische kosten (want de kleinere rekeningen betalen ze contant vooraf anders krijgen ze niet eens een behandeling) komen ze in beeld. En daarvoor is dus gewoon een potje voor ziekenhuizen, alleen is dit moeilijker toegankelijke gemaakt de afgelopen jaren. Dus als die hypothetische illegaal van hierboven met een afgerukte arm arriveert, dan gaat het geld kosten, ja. Maar het is onmenselijk en tegen mensenrechten en ethiek enzo om iemand medische hulp te weigeren. Zijn juridische status mag nooit reden zijn om iemand hulp te weigeren, ook als er een prijskaartje aan hangt.quote:Illegalen zijn begrijpelijk, als ik in een kutland woon en heb de mogelijkheid het elders beter te proberen, maar dat maakt het nog niet wenselijk. Illegaliteit is in alle gevallen een slechte zaak.
Het is in het woud van juridische touwtrekkerij niet zo "gewoon" als jij nu voorstelt. Gevallen waarbij een legale werknemer een arm afgerukt krijgt door een verkeerde handeling van een illegaal zijn lastig hoor. Lekker als jij het slachtoffer bent en je verzekering niet betaalt omdat het om een illegaal gaat.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een werkgever is verantwoordelijk voor dingen die op de werkvloer gebeuren dacht ik. En voor gewone ziektekosten ben jij als legaal gewoon verzekerd als het goed is.
ALLE illegalen werken???quote:Op zich leveren illegalen nauwelijks schade op hoor. Ze zijn low-profile, werken en hangen dus niet rond.
Het ging niet om de illegaal die een arm afgerukt kreeg, maar om de legale die dat door de actie van een illegaal krijgt.quote:Pas bij erg hoge medische kosten (want de kleinere rekeningen betalen ze contant vooraf anders krijgen ze niet eens een behandeling) komen ze in beeld. En daarvoor is dus gewoon een potje voor ziekenhuizen, alleen is dit moeilijker toegankelijke gemaakt de afgelopen jaren. Dus als die hypothetische illegaal van hierboven met een afgerukte arm arriveert, dan gaat het geld kosten, ja. Maar het is onmenselijk en tegen mensenrechten en ethiek enzo om iemand medische hulp te weigeren. Zijn juridische status mag nooit reden zijn om iemand hulp te weigeren, ook als er een prijskaartje aan hangt.
Dat sowieso:quote:Het zou op zich een stuk wenselijker en werkbaarder worden als het immigratiesysteem in Nederland eens op de schop werd genomen en huwelijksimmigratie, werkmigratie en vluchtelingenverhalen niet meer allemaal op één hoop geveegd worden en elkaar dus hopeloos in de weg lopen.
Je ziektekostenverzekering heeft niks te maken met aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid. En je werkgever is verzekerd voor het geval er iets vergoed moet worden. En dan krijgt-ie er nog een boete overheen omdat hij betrapt is wegens het in dienst hebben van een illegaal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is in het woud van juridische touwtrekkerij niet zo "gewoon" als jij nu voorstelt. Gevallen waarbij een legale werknemer een arm afgerukt krijgt door een verkeerde handeling van een illegaal zijn lastig hoor. Lekker als jij het slachtoffer bent en je verzekering niet betaalt omdat het om een illegaal gaat.
[..]
Nee. Het gros doet dat.quote:ALLE illegalen werken???![]()
En dat probleem wordt er niet beter op door ze te willen detineren.quote:Ik heb persoonlijk niks tegen werkende niet-criminele illegalen. De familie Gumus was een klassiek voorbeeld. Maar praktisch gezien zijn ze een probleem. Niet in de laatste plaats voor zichzelf.
[..]
Dik eensquote:Het ging niet om de illegaal die een arm afgerukt kreeg, maar om de legale die dat door de actie van een illegaal krijgt.
Het is onethisch om mensen hulp te weigeren, dat ben ik met je eens. Maar de fase erna is lastig genoeg voor velen.
[..]
Dat sowieso:
- 1 Europees systeem voor immigratie gebaseerd op bevolkingsdruk (Nederland is vol en andere landen komen eronder uit -Polen bijvoorbeeld-) (Fort Europa)
- tijdelijke verblijfsstatussen voor oorlogsvluchtelingen (met mogelijkheden voor werk en onderwijs in de tijd dat men hier is)
- het direct uitzetten van criminele migranten (Deens systeem)
Wat moet je anders; je kan simpelweg niet iedereen zomaar legaliseren enuit zichzelf vertrekken doen ze ook niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:05 schreef Mwanatabu het volgende:
En dat probleem wordt er niet beter op door ze te willen detineren.
Gedwongen uitzetten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat moet je anders; je kan simpelweg niet iedereen zomaar legaliseren enuit zichzelf vertrekken doen ze ook niet.
Ja, uitzetten dus. Waarom zou je mensen die je niet in je land wilt, vastzetten in je landquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat moet je anders; je kan simpelweg niet iedereen zomaar legaliseren enuit zichzelf vertrekken doen ze ook niet.
ja maar, China e.d. laten ze niet meer terug dus voor die zielige mensen is de keuze of illegaal in het sociale paradijs of met wat gezeur naar hun eigen land. Dat is onmenselijk.quote:
Als ze een Chinees paspoort hebben, moet China ze wel terugnemen. Maar als je zo begaan bent met het lot van de illegalen; weet je wat pas onmenselijk is? Mensen illegaal laten in het Westen waar je als illegaal bent overgeleverd aan de willekeur van je omgeving. Nooit zekerheid, nooit garanties op een veilig bestaan...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
ja maar, China e.d. laten ze niet meer terug dus voor die zielige mensen is de keuze of illegaal in het sociale paradijs of met wat gezeur naar hun eigen land. Dat is onmenselijk.
Oh dat soort zaken idd. In de regel speelt dat meer bij asielzoekers, een hoop daarvan kunnen inderdaad niet terug omdat het land van herkomst weigert mensen op te nemen zonder papieren. En dan zijn die mensen dus officieel statenloos en niet uit te zetten. De IND heeft weleens geprobeerd met valse documenten Somali's uit te zetten in zo'n geval. "Helaas" werden ze betrapt en lukte het niet. En de Nederlandse staat heeft in het verleden ook deals gemaakt met Nigeria dat ze daar tegen betaling Afrikanen konden dumpen. Hop, zo recht de gevangenis in. Opgelost, slotje.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
ja maar, China e.d. laten ze niet meer terug dus voor die zielige mensen is de keuze of illegaal in het sociale paradijs of met wat gezeur naar hun eigen land. Dat is onmenselijk.
Kom kom, niet zo bij de pakken neer gaan zitten...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Kortom: het probleem kan niet opgelost worden en dus schenden we maar eens wat rechten.
Absoluut. Het is bizar dat er mensen hier profiteren van een eindeloze stroom mensen uit kansarme landen (vraag -> aanbod) en het enige wat er voor die mensen is, een status als illegaal is. Er is gewoon een markt voor zeer goedkope arbeidskrachten, en er is aanbod. Tegenhouden kun je dit niet, legaliseren wel. Greencards alstublieft. Tijdelijke werkvergunningen naar Amerikaans model, aangepast aan de Europese omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze een Chinees paspoort hebben, moet China ze wel terugnemen. Maar als je zo begaan bent met het lot van de illegalen; weet je wat pas onmenselijk is? Mensen illegaal laten in het Westen waar je als illegaal bent overgeleverd aan de willekeur van je omgeving. Nooit zekerheid, nooit garanties op een veilig bestaan...
Daarom is illegaliteit slecht voor zowel het land als de illegaal zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |