In welke mate dat afschrikt is nog maar de vraag - extreem veel houden ze toch niet over, en hoe je het wendt of keert leveren illegalen ondernermers meer op dan het de illegalen oplevert (lage arbeidskosten, hoge huuuropbrengsten). De kosten die het met zich meebrengt zijn geen vraag, maar zijn bekend. Een "illegale gevangenis" - kost hoe dan ook geld. Of het wettelijk mogelijk is (naast of het wenselijk is) om een ander type gevangenis te bouwen voor deze gevallen is ook nog maar de vraag. Er kan - voordat er geld in deze zaak gestoken wordt - eens onderzocht worden of gevangenschap enig afschrikkend effect zou hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nou, in de gevangenis kunnen ze geen geld verdienen om naar huis te sturen. Dat schrikt af. Bovendien kunnen we de illegalen-gevangenis wellicht wat meer afstemmen op wat ze thuis gewend zijn. Is goedkoper.
Waar schrijf ik dat ze ooit uit detentie komen?quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:11 schreef Doc het volgende:
Wat te doen met ilegalen als ze uit detentie komen heb je nog niet beantwoord.
Die wet heeft het over een maximum van 4 jaar ...quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat ze ooit uit detentie komen?
Maar stel dat je daar levenslang van maakt dan is dat alleen maar meer kosten ...quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:51 schreef zoalshetis het volgende:
Italië neemt controversiële immigratiewet aan
Uitgegeven: 23 juli 2008 16:38
Laatst gewijzigd: 23 juli 2008 16:44
ROME - Italië treft omstreden maatregelen tegen illegale immigranten. Illegaal verblijf wordt een ernstig misdrijf waar een gevangenisstraf op staat van zes maanden tot vier jaar.
Ah, je wou ze opsluiten onder onmenselijke omstandigheden ("dat zijn ze toch gewend van daar") tot ze doodgaan.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom zou je ze niet gewoon uitzetten naar het land van herkomst? Waarom moeten onze peperdure cellen gereserveerd worden voor in principe niet-criminele illegalen? Waarom doe jij de Nederlandse belastingbetaler 50+ jaar gevangenisbetaling a 3000 euro per dag per illegaal aan? Dat is 50 miljoen euro per illegaal. Vind ik iets teveel van het goede....quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |