abonnement Unibet Coolblue
pi_60280256

[..]

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:




Het aanrecht plus de sink van Sanne:




De sink van Nugget plus haar controljournal:




Het aanrecht plus de sink van DarkElf:




De sink van Barb:


De sink van Fee-tje:


De sink van Spiegelei:


De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):


De sink van Lemijn:


Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
FOK! FlyLadies
FOK! FlyLadies #2
FOK! FlyLadies #3
FOK! FlyLadies #4
FOK! FlyLadies #5
FOK! FlyLadies #6
FOK! FlyLadies #7 We poetsen lekker door :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Cyan op 22-07-2008 22:50:19 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_60280362
Nu de foto's nog.
En een linkje naar deel 7.

tvp
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60280534
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Nu de foto's nog.
En een linkje naar deel 7.

tvp
Uh ja! Geen flauw idee hoe ik die foto's terugkrijg? En dat linkje naar deel 7 komt er nu aan!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_60280545
tvp!
pi_60280653
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
tvp!
Ga je ook poetsen?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60280821
Cyan: ik strijk meestal op woensdagavond. Dan is er een film op RTLweethetnummerniet. Als ik een paar seconden niet kijk, kan het toch volgen en dan is strijken te doen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60280843
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:13 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ga je ook poetsen?
Ja M'n ouders doen het niet lol
pi_60280984
Heb gevraagd of 1 van de modjes de openingspost even kan fixen want FlyLady krijgt iets aan haar magische wonderspons als ze deze OP ziet.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_60281072
lol!
pi_60281192
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:16 schreef krakkemieke het volgende:
Cyan: ik strijk meestal op woensdagavond. Dan is er een film op RTLweethetnummerniet. Als ik een paar seconden niet kijk, kan het toch volgen en dan is strijken te doen.
Oh zo'n waargebeurd drama? Zo'n film waarbij je blij bent dat het enige leed dat jij op dat moment ervaart die enorme berg strijk is?

Ga ik dat voortaan ook maar eens proberen!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_60281604
Ja, dat.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:36:57 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60281766
Een standbeeld voor de maker van dit schoonmaakspul.



Sinds ik een RVS keuken heb ben ik op zoek naar een wondermiddel, en ik geloof dat ik het in Ajax Professional Glas en Roestvrij Staal gevonden heb. Binnen no time dat hele RVS aanrechtblad glanzend.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_60282246
Heb je dat echt nodig als je je aanrecht elke dag even schoonmaakt? Kan dat niet met schoonmaakazijn?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60282422
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:47 schreef krakkemieke het volgende:
Heb je dat echt nodig als je je aanrecht elke dag even schoonmaakt? Kan dat niet met schoonmaakazijn?
Maar op RVS zie je echt alles! Iedere vingervlek, ieder spatje, ieder krasje ... ik denk dat schoonmaakazijn niet helpt om je RVS aanrechtblad schoon en vlekvrij te krijgen.

OP is weer gefixt!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:53:01 #15
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60282479
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:47 schreef krakkemieke het volgende:
Heb je dat echt nodig als je je aanrecht elke dag even schoonmaakt? Kan dat niet met schoonmaakazijn?
Wie zegt dat ik elke dag zin heb om mijn aanrecht schoon te maken?



Ik deed het hiervoor met Dubro, en daarna met Glassex om hem te laten glanzen.
Dit wondergoedje doet het in 1 keer~!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_60282962
Babybillendoekjes werken ook erg goed om RVS streeploos te krijgen en wonderdoekjes nog beter.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:06:02 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60283059
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Babybillendoekjes werken ook erg goed om RVS streeploos te krijgen en wonderdoekjes nog beter.
Ik heb geen baby, dus ook die doekjes niet. Maken ze het niet vettig trouwens?
Ik heb altijd zo'n olie achtig idee bij dat soort doekjes.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_60283237
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:06 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik heb geen baby, dus ook die doekjes niet. Maken ze het niet vettig trouwens?
Ik heb altijd zo'n olie achtig idee bij dat soort doekjes.
Ik heb ook geen baby maar wel billendoekjes.
Die doekjes zijn meer geschikt voor je afzuigkap e.d. trouwens. Ze zijn inderdaad een beetje olie-achtig en dat lijkt me op het aanrecht niet zo handig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60283772
Juist wel toch? Kalk hecht niet op vet........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:35:10 #20
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60288530
tvp
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:58:36 #21
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60288981
Die babydoekjes zijn handig voor alles. Ik maak 's avonds altijd de afzuigkap en de keukenkastjes schoon. Ook ga ik ook even over de waterkoker en het koffiezetapparaat. Dat scheelt echt veel 'groot' schoonmaakwerk en dit kost maar een paar minuutjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60320410
Ik ben weer met Flylady begonnen. Nu ben ik bezig met het declutteren van een kastje. In dat kastje heb ik veel overbodige mokjes en mokken staan. Daar wil ik vanaf, maar het zijn er meer dan 10. Kan ik dat zomaar in de prullebak gooien? Het lijkt me vrij zwaar en het maakt een kabaal. Dadelijk krijg ik problemen met de afvaldienst ofzo.

Wie weet wat ik het beste met deze mokjes & mokken kan doen?
* fake it until you make it *
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:22:13 #23
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60320436
ik ben de schuur aan het declutteren
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_60321079
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:21 schreef PurpleSky het volgende:
Ik ben weer met Flylady begonnen. Nu ben ik bezig met het declutteren van een kastje. In dat kastje heb ik veel overbodige mokjes en mokken staan. Daar wil ik vanaf, maar het zijn er meer dan 10. Kan ik dat zomaar in de prullebak gooien? Het lijkt me vrij zwaar en het maakt een kabaal. Dadelijk krijg ik problemen met de afvaldienst ofzo.

Wie weet wat ik het beste met deze mokjes & mokken kan doen?
Volgens mij hoort dat bij het restafval. Dus in een vuilniszak en weg ermee! Tenzij je er nog iemand blij mee kan maken natuurlijk.

En om het zeker te weten kun je het beste even de afvaldienst bellen. Dan weet je iig zeker dat je geen boete krijgt.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:56:20 #25
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60321232
In sommige plaatsen heb je daar wel van die bakken voor net als glasbakken.
Als het een kliko is die je hebt wist ik het wel, huppetee in de bak er mee.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_60321433
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:49 schreef Cyan het volgende:

[..]

Volgens mij hoort dat bij het restafval. Dus in een vuilniszak en weg ermee! Tenzij je er nog iemand blij mee kan maken natuurlijk.

En om het zeker te weten kun je het beste even de afvaldienst bellen. Dan weet je iig zeker dat je geen boete krijgt.
Ja dacht ook restafval, maar wou het graag nog van iemand anders horen . Dankje. Ik heb kranten om de mokken gedaan... zo maken ze in ieder geval niet zo'n kabaal en met een vuilniszak eromheen vallen ze ook niet op!

Als ik mijn moeder bel wil zij ze vast wel hebben. Maar zij heeft al genoeg troep... dus dat doe ik haar maar niet aan. Ik ben gelukkig inmiddels zelf makkelijk geworden met weggooien. Dankzij Flylady, maar ook dankzij bijvoorbeeld het boek 'Houden van je spullen'
* fake it until you make it *
pi_60330981
Je kunt overbodige troep toch kwijt bij de retoerboer of andere tweedehands gemeente organisatie? Ik kan beter dingen weggooien omdat ik weet dat ze nog nuttig zijn..........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:38:58 #28
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60357248
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:08 schreef krakkemieke het volgende:
Je kunt overbodige troep toch kwijt bij de retoerboer of andere tweedehands gemeente organisatie? Ik kan beter dingen weggooien omdat ik weet dat ze nog nuttig zijn..........
ik denk dat de kringloop niet echt zit te wachten op mijn setje tennisballen, mn wierook, mn origamiblaadjes etc.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60385859
Het zal je nog verbazen wat er verkocht wordt. Jouw troep kan net iets zijn waar iemand anders naar zoekt.
Jouw (oude) tennisballen zijn leuk voor iemand wiens hond elke dag een bal sloopt...... Mijn moeder zou dolblij zijn met de origami blaadjes, enzovoorts.
Ik heb zelf ooit precies de kralen gevonden die ik zocht..... aan zo'n jaren 70 kamelensnoer met bellen.
En bij ons komt de kringloop ook spullen halen, gewoon bellen en op de stoep zetten.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 27 juli 2008 @ 23:50:38 #30
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60387099
ja misschien wel n idee, als mn kastjes ooit aan de beurt zijn dan

vandaag twee uur lang de keuken gesopt. ik weet, das geen baby step, maar zoiets kan je niet half doen als je t een keertje echt schoon wilt hebben als "startpunt". dat is t nu, dus vanaf nu lekker bijhouden en dan hoeft t ook niet meer op deze manier...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60388336
Och, het kan ook per kastje.... Na jaren niet schoonmaken heb ik het per kastje gedaan.
De grootste eyeopener voor mij was: het is niet in een dag (of 2 uur ) Vies geworden, dus het kan ook niet in een dag schoon worden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 28 juli 2008 @ 09:06:30 #32
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60390106
ik vind t altijd zo vies als er dan vies schoonmaakwater van t een op t ander drupt... dan wil ik de rest, en de vloer, meteen ook doen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 28 juli 2008 @ 09:55:29 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60390801
Dat heb ik ook. Alles waar het vieze water op komt, moet ook gedaan. Wat ben ik blij dat we sinds de verhuizing niet meer van die ranzige boven-op-de-keukenkastjes-plekken hebben. Dat scheelt echt veel schoonmaken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60428952
Maar ik HEB geen vies water! Ik heb wondersponsjes!
En ik heb ook geen vieze-bovenop-kastjes plekken. Ik leg er een krant op.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60432006
En over de kringloop: ik breng er alles heen en ze zoeken zelf wel uit wat er verkocht kan worden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:13:11 #36
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60462515
Jeej! Heb vandaag al mijn babysteps af! En ben helemaal van van de ochtend en avondroutines. Ik doe zowaar alles en heb veel tijd voor mezelf (okee, dat het vakantie is helpt ook).. en het huis is zo heerlijk shiny! Mijn vriend wil niets meer horen over FlyLady (ik noem het nu maar Het Systeem), maar is wel blij met het resultaat.. Nu hem nog even leren hoe het allemaal moet..
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:58:37 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60562910
Mijn foto in de OP doet het niet meer, is van mijn server verwijderd. Geeft niet dat was toch mijn oude keuken van voor mijn verbouwing.

Maar mag mijn nieuwe shiny sink in de volgende OP? Daar ben ik namelijk best trots op.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:55:45 #38
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60569361
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:58 schreef Sanne het volgende:
Maar mag mijn nieuwe shiny sink in de volgende OP? Daar ben ik namelijk best trots op.
[ afbeelding ]
Netjes hoor

Ik heb trouwens geen FlyLadyNederland mailtjes gehad vandaag?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:16:11 #39
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60569654
dit weekend heeft mijn badkamer er aan moeten geloven. en mijn keuken hou ik nog steeds bij. ik doe alleen pertinent niet aan mn sink shinen s avonds. ik shine mn sink s midags of s ochtends en dat vind ik prima, bevalt me goed zo. evenals het afnemen van mn fornuis als de zpetters nog niet ingebrand zijn, en het snel schoonmaken van de badkamer voor de kalk rotsvast zit enzo.

word zo blij van mn glimmende kraantjes!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:26:16 #40
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60571142
Sink shinen doe ik ook niet zo vast.. Swish en swipen wel! Daar ben ik echt heel blij van geworden! Mijn wc en badkamer zijn altijd netjes.. en het allermooiste is dat het echt schoonmaken van de WC nog maar een derde van de tijd kost die het eerder deed. (Voor rotsvaste kalk gebruik ik Witte Reus badkamer reiniger.. doet het fantastisch!)

Geniet ervan, van die kraantjes
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:28:31 #41
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60571195
mijn nieuwe vriendje is cillit bang badkamer... mijn hemel wat n aggressief spul is dat, maar t werkte wel echt heeeeel goed.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:13:50 #42
163650 Greys
pi_60577049
Wat doet dat allemaal dan Kwak, dat Cillit Bang Badkamer?

Ik heb me nog zo voorgenomen om een tijdje niet meer te lezen in dit topic, maar het werkt zó aanstekelijk om ook (weer) te gaan soppen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:30:41 #43
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60577450
euhm t is roze schuim in een soort van spray... even verdelen en je laat t een minuutje inwerken... en dan is al je kalk, zeep en vuil weg. glimmende tegels, krantjes en douche en wasbakken...

op hardnekige plekken eerst even een spons eroverheen halen, of een schuurdingetje, en daarna gewoon afsproeien met de douche...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60983791
De gangkast en de trap onder de kast zijn weer opgeruimd! Als ik de komende 10 jaar een vaas, een kaars of een waxinelichthoudertje wil kopen ga ik shoppen tussen mijn eigen spullen. Ik kan wel een winkel beginnen want ik heb een hele kast vol!

En verf .... de Praxis is er met zijn assortiment niets bij! Maar ik ben blij dat het weer opgeruimd
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_60984749
Ik ben aan het declutteren geslagen. Allerlei verwassen of niet meer passende dingen zoals ondergoed, beddengoed, pyama's etc tief ik gewoon zo in een keer weg of leg ik apart om weg te geven. Opeens kan ik het. En verder groeit het aantal dozen met spullen voor de rommelmarkt. Ik maak maar gebruik van deze gemoedstoestand, voor je het weet is die opruimbui weer voorbij. En het echte fly-en zit er nog steeds niet in Over een tijdje maar eens met poging 3 beginnen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:12:11 #46
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_61040598
Gefeliciteerd Doedezemaar . En nou niet de spullen eeuwig laten liggen he Fly'en heeft mijn huis echt stukken mooier, leuker en fijnergemaakt.. ik zeg, vandaag nog aan de slag met de Babysteps! En binnen 31 dagen ben je helemaal mooi en georganized! Wat zeg ik? Binnen een week zie je al verandering! (Feitelijk al binnen 1 dag nu ik erover nadenk)
pi_61046705
Hoera! Ik heb sinds het begin van deze maand geen CHAOS meer gehad... Ik heb namelijk sinds kort een schoonmaakster! Het is niet "zoals je het zelf zou doen". Maar het is zeg maar 90% die 10% stelt dan niets meer voor.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 4 september 2008 @ 13:03:13 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61373526
Hoi! Ik had hier gisteren getvp'd omdat ik zo lekker bezig zou gaan vandaag. Nou, ik heb de hele woonkamer leeg gehaald (nuja, de bank en tafel en kasten zijn blijven staan) en heb de boel uitermate zorgvuldig gestofzuigd. Daarna met de dweil eroverheen, ben nu halverwege daarmee, en nu staat de boel netjes te drogen. Dadelijk de keukenvloer in de boenwas zetten, en dan kan ik de rest van de woonkamer dweilen en in de was zetten.
Oh en vanmorgen heb ik ook al de frituurpan helemaal van binnen en buiten schoongesopt!
Lekker gevoel !
KuikenGuppy
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:06:06 #49
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64055090
Lieve dames (en een enkele heer), het kan toch niet zo zijn dat we rond de kerstdagen al onze goede en gelukkige gewoontes en routines de deur uit hebben gegooid? Zijn jullie aan het Cruisen Through The Holidays (hoera, kerst en sinterklaas zonder stress!) of is het niet gelukt?
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:27:28 #50
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64055614
It's alive

En een reminder kan geen kwaad
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_64056119
Whehehe

Hier ook niet.
There is no love sincerer than the love of food.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 december 2008 @ 14:46:41 #52
163650 Greys
pi_64057654
*haakt weer aan*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:30:21 #53
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64058906
het werkt eigenlijk wel meteen.
Geestelijk dan.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 december 2008 @ 16:19:17 #54
163650 Greys
pi_64060587
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:30 schreef maedel het volgende:
het werkt eigenlijk wel meteen.
Geestelijk dan.
!
Bij mij ook ja. Het moet nog even bezinken hoor, voordat ik ook daadwerkelijk de wondersponsjes maar weer eens onder het stof vandaan trek
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:30:46 #55
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64061006
Speaking of... dat wondersponsjestopic moet volgens mij ook afgestoft (afgesponst ) worden...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:47:34 #56
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64061620
Ja, idd! Die gebruik ik nooit meer! Ik heb trouwens nog wel zo'n beetje geCruised enzo.. maar op het einde sukkelde het een beetje in. Met als gevolg dat ik nog heeeel veel moet doen voor kerst!
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:53:30 #57
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64061834
Ik ben weer aan het verbouwen, dus ik heb een excuus
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_64062596
Ik heb heel veel flylady routines al netjes ingebouwd (alleen de afwas en shine your sink lukken niet echt )

En aangezien ex afgelopen zaterdag nu eindelijk al zijn troep heeft opgehaald heb ik een bijna lege kelder en lege kastruimte
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64077241
Ik ben er sinds september uitgeweest door een hernia. Ik heb elke week huishoudelijke hulp en ik ben weer geinspireerd. Ik gooi weg....
En ook ik geniet van meer kastruimte!
Voor Isa!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 17 december 2008 @ 13:17:58 #60
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64086069
Maedel: jij bij verbouwen en verhuizen zijn routines en orde toch handig?
Isa: bij een grotere afwas dan 3 bordjes en een pan heb ik er nooit zin meer in. Dus nu was ik 's ochtends na het ontbijt meteen de bekertjes van de avond ervoor en de bordjes van het ontbijt af. Dan valt de afwas na het avondeten reuze mee!
  woensdag 17 december 2008 @ 13:22:56 #61
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64086230
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:17 schreef TruIvy het volgende:
Maedel: jij bij verbouwen en verhuizen zijn routines en orde toch handig?
Nou, ik stofzuig wel meer dan eerder moet ik zeggen.
Maar dat is het dan ook wel
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_64092464
Trulvy, de periode dat ik het aanrecht het beste schoon kon houden was toen ik alles echt direct ing afwassen. Maar dat hield ineens op, heel dom. Je hebt groot gelijk: een beetje afwas is niet erg, een boel wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64093461
Is dit HET topic ná de wondersponzjes
pi_64093468
tvp
pi_64093623
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:12 schreef Bluezz het volgende:
Is dit HET topic ná de wondersponzjes
...dit bestond al ver voor de wondersponsjes! (maar ik heb ze wel geadopteerd, de sponsjes )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64098998
Aha Ik heb even het eerste topic doorgebladerd. Tis ff heel wat anders, gelukkig heb ik het niet nodig
pi_64107301
Ik had het wel nodig en nu is mijn huis veel mooier
Alleen heb ik zo'n afkeer van clutter gekregen dat ik bij sommige cadeautjes al snel 'O jee, clutter!' denk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64107756
Nou? En? Dan geef je die cadeautjes aan een ander? Of desnoods aan de kringloopwinkel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64129603
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik had het wel nodig en nu is mijn huis veel mooier
Alleen heb ik zo'n afkeer van clutter gekregen dat ik bij sommige cadeautjes al snel 'O jee, clutter!' denk
Dat herken ik, ik heb bij het uitzoeken van mijn kerstpakket bewust voor etenswaren gekozen, omdat ik geen troep meer erbij in mijn huis wil hebben. Nu is mijn verjaardag in aantocht en vraag ik alleen maar nuttige dingen voor de tuin. Vorig jaar vroeg ik van ellende maar weer een kookboek omdat 'men' een leuk kado wilde geven, maar ik vind dat mijn verzameling wel compleet is.
Verder mag ik van mezelf alleen nieuwe kleding of schoenen kopen als ik in ruil daarvoor minimaal 1 exemplaar weggeef of weggooi.
Nu nog een oplossing voor die bergen papieren die mijn huis bevolken en dan ooit een echte routine in het huishouden krijgen.
  donderdag 18 december 2008 @ 23:01:55 #70
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64134694
Ik zit wel een beetje met een probleem. Vriendlief is erg druk de laatste tijd, en niet meer zo opruimerig en poetserig. En omdat ik het ook druk heb, heb ik ook niet zoveel puf en zijn we nota bene ook allebei nog eens mopperig op elkaar omdat het zooiig is . Een beetje nare impasse dus! Iemand nog tips hoe we het huis opruimen weer een beetje gezellig maken?
pi_64161169
Afspreken om allebei 1 ruimte aan te pakken? Wie het eerst klaar is, helpt de ander. Daarna lekker theedrinken, eten koken, oid? Al is het maar 15 minuten, dat kan al helpen.

Doedezemaar, die regel van 1 nieuw erin, 1 oud eruit is echt een goeie!
Voor mij hielp het om gewoon heerlijk mappen, een gaatjesmaker ed te kopen. Ik had dat gewoon nodig!
Ik vond het makkelijker om m'n administratie te doen, als alles een plek kon krijgen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64250591
Oprah heeft nu (nu) ook een decluttershow Het is blijkbaar hip
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 december 2008 @ 23:33:39 #73
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64266365
Ik heb het probeem ontdekt. En tis mijn schuld . Hij raakt erg ontmoedigd door het feit dat ik precies weet hoe ik het wil en dat het dan ook zo moet hoe dan ook! En ik ben nu al een dag aan het oefenen eerst even na te denken voordat ik mn mond opentrek. Dat helpt ook!
pi_64296452
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:24 schreef Isabeau het volgende:
Oprah heeft nu (nu) ook een decluttershow Het is blijkbaar hip
Oprah mag met haar cleanbugs hier ook wel mijn kasten komen opruimen en alles opnieuw inrichten! Daar gooi ik graag een vuilniszak of 8 vol voor!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_64306389
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:10 schreef Cyan het volgende:

Oprah mag met haar cleanbugs hier ook wel mijn kasten komen opruimen en alles opnieuw inrichten! Daar gooi ik graag een vuilniszak of 8 vol voor!
Wat ze in die show lieten zien is ook mijn eigen ervaring, je staat echt verstelt van de hoeveelheid werk wat je kan verzetten in slechts 10-15 minuten.

En ja, ik zou ze ook binnenlaten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64337042
Haske goed Trulvy!

Oprah is al langer bezig met ontrommelen. Daar heb ik ook al goede tips vandaan, als je niet veel kan doen in 15 minuten.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 29 december 2008 @ 11:52:29 #77
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64459687
Heb de aflevering over declutteren niet gezien, maar wat me nou echt zo heerlijk lijkt om na alle kasten netjes opgeruimd te hebben, dat dat dan ook langer dan een maand zo blijft!
pi_64475820
Ik heb deze zomer mijn keukenkastjes ontrommeld en schoongemaakt. Ik merk nu hoe fijn het is en zorg er ook voor dat het zo blijft! Bijhouden is fijn, als je merkt dat je beter zonder rommel kan werken.
En als je merkt met hoeveel gemak je iets kan pakken of wegzetten, dan ga je er niks meer bijzetten.

Het beste wat ik van fly-lady en Oprah heb geleerd: Het Kan Niet Opeens! Je huis is niet in een half jaar zo geworden. Verwacht dan ook niet dat je het in een maand kan opruimen! Ruim een of twee planken op en wen eraan om het bij te houden. Ruim het volgende op en houd het bij.

En ga niet lopen stressen over wat nog moet. Geniet van je opgeruimde plank die al een maand opgeruimd is.
Dan krijg je vanzelf zin in de volgende.

Verzin ook zelf dingen die jou helpen. Bij mij hielp het bv om een sponsje op de wastafel te leggen. Sindsdien houd ik het bij.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64479002
Ik heb vandaag op mijn werk gedeclutterd! Heerlijk om van alles weg te gooien of weg te geven! Mijn voorgangster bewaarde zelfs een plastic zak met aangemaakte behanglijm

Morgen nog een beetje declutteren en dan hopen dat mijn collega's zo vriendelijk zijn om het netjes te houden!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_64479187
Ik ben erg van het vasthouden aan spullen. Ik kan erg goed weggooien van andere mensen.....
Als ik eenmaal weggegooid heb, is het wel lekker.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64479304
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:43 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben erg van het vasthouden aan spullen. Ik kan erg goed weggooien van andere mensen.....
Als ik eenmaal weggegooid heb, is het wel lekker.
Maar als je al die spullen die je wilt bewaren kritisch bekijkt dan blijkt dat je de helft ervan nooit gebruikt! Dus gooi het weg! Je doet er toch niets mee. Het komt toch niet meer van pas. En het neemt alleen maar plek in beslag!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_64480697
Het werkt ook andersom....
Als je een rotleven hebt, kan je je vasthouden aan spul. Zooi. Vasthouden.
Als je leven zo is, is er meer voor nodig dan simpel weggooien, want dan is weggooien niet simpel.
Dan moet je leren loslaten, op vel manieren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 29 maart 2009 @ 22:49:19 #83
910 Barbie
Graduated Fool
pi_67532172
Lente

Tijd om weer es te gaan Flylady-en, de klad was er een beetje (lees: heel heel heel erg) ingekomen. Na alle voorgaande topics vandaag te hebben doorgelezen, ben ik ook maar weer eens mijn Sink gaan Shinen, .

Voor:



En na:

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_67533729
Goed begin Barb!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_76437476
Ja, sorry voor de kick

Hoe trouw wordt Fly Lady nog nageleefd?
Ik ben al weet ik hoe lang op die mails geabonneerd, maar ik moet zeggen dat ik er niks mee doe.
Ik lees ze niet eens meer
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 15:54:23 #86
163650 Greys
pi_76441288
Door de kick heb ik maar weer eens een wondersponsje uit de verpakking getrokken
Samen met een beetje Cillit BANGGGGGGGG het fornuis en de achterplaat te lijf gegaan.
Het resultaat mag er zijn

Nu de rest van het huis nog...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76441357
Zullen we het wondersponsjes topic ook kicken?
pi_76443999
Oh dit ga ik ook eens doen in de vakantie :3
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_76445147
Hee wat leuk! En wellicht handig.. heb af en toe van die schoonmaakfrustratiebuien waar ik het hele huis schoonmaak, maar ben dat een beetje zat. Elke dag een beetje zou leuk zijn..

M'n sink was al brandschoon dankzij schoonmaakwoede gisteren

Edit:Ehm.. die sink was toch niet zo brandschoon zie ik net!

[ Bericht 7% gewijzigd door GotC op 05-01-2010 17:33:08 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 17:34:08 #90
163650 Greys
pi_76445528
Ik moet zeggen dat ik het principe leuk en goed vind, maar eigenlijk vind ik dat Flylady wat te omslachtig en neuzelig, met al die spreuken en tig mailtjes enzo
Waar het mij wel mee heeft geholpen is dat ik zelf een schoonmaakschema heb gemaakt (met wat ik elke dag moet doen, steeds een klein beetje dus dan is het zo klaar) en dat dat eigenlijk prima werkt want op zich schiet ik niet in de paniek als ik onverwacht visite krijg Maar ik Flylady dus wel op mijn eigen manier sindsdien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76445890
Wat ik er van geleerd heb is dat je niet alles in één keer kunt doen.
Verder is mijn woning nog steeds geen modelwoning
pi_76446107
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:34 schreef Greys het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het principe leuk en goed vind, maar eigenlijk vind ik dat Flylady wat te omslachtig en neuzelig, met al die spreuken en tig mailtjes enzo
Waar het mij wel mee heeft geholpen is dat ik zelf een schoonmaakschema heb gemaakt (met wat ik elke dag moet doen, steeds een klein beetje dus dan is het zo klaar) en dat dat eigenlijk prima werkt want op zich schiet ik niet in de paniek als ik onverwacht visite krijg Maar ik Flylady dus wel op mijn eigen manier sindsdien.
Ja dat is wel een goed schema inderdaad !
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 18:25:32 #93
163650 Greys
pi_76447542
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja dat is wel een goed schema inderdaad !
Daar hadden we ook nog een apart topic over! Iedereen aan hetzelfde Peggy Bundy schema
Geen idee meer hoe het heette
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:26:51 #94
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_76447596
Ik zoek een FlyLady voor een tientje per uur regio Amsterdam.

Sollicitaties in mijn pm gaarne.

ik geef het op, huishouden is aan mij niet besteed.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_76447624
Een kuismadam ?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:28:33 #96
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_76447663
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:27 schreef P.F het volgende:
Een kuismadam ?
interieurverzorgster, schoonmaakster, kuismadam.

ze moet wel lief voor poesjes zijn en geen emmers water over mijn parket kwakken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_76447694
Een kuismadam die lief voor je poesje is en maar 10 euro per uur krijgt, schandalig !
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 18:30:36 #98
163650 Greys
pi_76447730
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:29 schreef P.F het volgende:
Een kuismadam die lief voor je poesje is en maar 10 euro per uur krijgt, schandalig !


Oh en dit was het topic over schoonmaken volgens je eigen schema:

Huishouden volgens schema #3
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:34:57 #99
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_76447903
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:29 schreef P.F het volgende:
Een kuismadam die lief voor je poesje is en maar 10 euro per uur krijgt, schandalig !
Het is kredietcrisis.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57:07 #101
163650 Greys
pi_76448778
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:36 schreef P.F het volgende:
Hier is ie:
Huishouden volgens schema #4
Ah, deel 4 kon ik al niet vinden!
Wel stom dat mijn schema het niet meer doet, dat download linkje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76449240
Ik heb hem nog op mijn computer!!
pi_76449268
Hoe maakten mensen vroeger schoon? Zonder stofzuiger?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 19:08:59 #104
163650 Greys
pi_76449307
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:08 schreef P.F het volgende:
Hoe maakten mensen vroeger schoon? Zonder stofzuiger?
Vegen en dweilen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76493949
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:08 schreef P.F het volgende:
Hoe maakten mensen vroeger schoon? Zonder stofzuiger?
En: Maandag wasdag en de ramen lapppen.
Zaterdag schoenen poetsen.
Ramen lappen met water en azijn, strepen napoetsen met een natte krant.
Geen wasmachine dus de vuile luiers in een ketel op het fornuis uitkoken. Ja, de echte kookwas.
Mijn oma had mazzel, die had een tobbe op pootjes. De was draaide daarin rond, die was dan gewassen. Maar ze had geen centrifuge, boven de wasmachine zat een wringer.
Mijn opa en oma hadden ook een moestuin, in die jaren wel nodig met 6 kinderen. Vriezers waren onbetaalbaar, dus mijn oma weckte zich 's zomers een slag in de rondte. Dat stond allemaal in de kelder.


Vroeger maakten mensen schoon met zand, zeep en soda. Je ziet wel eens van die rekjes met bakjes met die opschriften.
Ik maak schoon met cif, allesreiniger en soda. Daar is niet zoveel verschil in. Ik heb er wel schoonmaakazijn aan toegevoegd. Maar dat paste niet in een laatje natuurlijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 02:14:34 #106
2651 svann
night-hawk
pi_76589426
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:08 schreef P.F het volgende:
Hoe maakten mensen vroeger schoon? Zonder stofzuiger?
Men had veelal zeil of parket met een kleed erop en een loper in de gang en op de trap.

Bijhouden met stoffer en blik.
Voor een grotere beurt ging het kleed met de goede kant over een stang in de tuin en werd het met een matteklopper uitgeklopt. Of met de goede kant op het gras.
Je klopt dus op de achterkant.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_76688391
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:14 schreef svann het volgende:

[..]

Men had veelal zeil of parket met een kleed erop en een loper in de gang en op de trap.

Bijhouden met stoffer en blik.
Voor een grotere beurt ging het kleed met de goede kant over een stang in de tuin en werd het met een matteklopper uitgeklopt. Of met de goede kant op het gras.
Je klopt dus op de achterkant.
Of met de goede kant op de sneeuw, daar wordt het heel fris van!
Ik meen het hoor! Zelf weleens gedaan met een tapijt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:44:33 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78425128
Even een kickje een een tvp. Ik was dwalende, maar gelukkig ben ik weer op het rechte (Fly) pad geschopt. gelijk weer mijn flightplan in orde gemaakt, overal planningsdingen opgehangen. ook voor mijn kinders
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78448780
ik heb ook een schoonmaakschema gemaakt, heeft n mooi plekje op de koelkast. Was enthousiast bezig in het begin, maar de laatste tijd heb ik echt geen zin meer iets te doen in huis na mijn werk.

Moet mezelf maar eens een "het is bijna voorjaarschoonmaakschop" gaan geven
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_78522779
Wat mij heel erg helpt is de chatroom van FLYlady. Daar kun je samen met een stel anderen opwerken. Steeds een kwartiertje en dan weer terug naar de chat. Het heeft mij vaak over dooie punten heen geholpen.

http://host71120.123flashchat.com/flyady/123flashchat.html?init_host=host71120.123flashchat.com&init_port=21127&init_group=flyady

Inlognaam bedenken en je aanmelden als guest. Daarna kun je de chatroom in. Omdat er FLYers van over de hele wereld komen is er altijd wel iemand. Let wel... als je op het hele of het halve uur komt kan het even rusrig zijn in de chat omdat iedereen dan met zijn/haar 15 min. bezig is.
pi_78530758
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:51 schreef Coccinella het volgende:
ik heb ook een schoonmaakschema gemaakt, heeft n mooi plekje op de koelkast. Was enthousiast bezig in het begin, maar de laatste tijd heb ik echt geen zin meer iets te doen in huis na mijn werk.

Moet mezelf maar eens een "het is bijna voorjaarschoonmaakschop" gaan geven
Kan je niet 1 klein dingetje doen na je werk?
Als ik 1 klein klusje doe waar ik meteen resultaat van zie, krijg ik meer zin om er nog een te doen......
Ik wordt moedeloos van een schema, ik heb meer aan 'babysteps'.......
Sterkte!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 10:31:03 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78582184
Zo! mijn homeblessing zit er weer op. Ik moet echt opletten dat ik niet 1000 andere dingen ook "even" doe waardoor alles veel langer duurt, ik het zat wordt en dan volgende week niks meer doe. pfff. Dat "ik ben er nu toch en gauwgauw want wat is het een bende"zit er diep ingesleten zeg!

Maar goed, gestofzuigd (overal), beddengoed gewassen, 2 van de 4 bedden alweer opgemaakt, was gevouwen, spiegels en deuren gedaan, oude kranten gesorteerd en gestoft! en ik zit ook alweer een kwartier.
En wat heerlijk, dat ik de spiegels aan het doen ben, de wc inloop en dat ik dan weer weet en zie dat ik daar ook al was vanmorgen, om te swishandswipen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78589793
Ik heb me beperkt tot Kelly's missie. Toch gek dat na een paar weken je weer spinnewebben hebt terwijl je never nooit een spin voorbij zag komen. Nou ja dan zie je in elk geval resultaat.

pi_78608630
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:08 schreef Hetteret het volgende:
Ik heb me beperkt tot Kelly's missie. Toch gek dat na een paar weken je weer spinnewebben hebt terwijl je never nooit een spin voorbij zag komen. Nou ja dan zie je in elk geval resultaat.

[ afbeelding ]
LOL! Ik ben bang voor spinnen, maar niet die van de webben. Dat zijn van die dunne, die lust ik rauw!
Maar daarom zie je ze niet, ze zijn heel onopvallend!
Helaas is het stof wat in die webben hangt, wel opvallend.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 20:59:45 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78608902
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze liep laatst over mijn plafond. die zag ik echt niet over het hoofd.
Maar even in een spoiler voor the faint hearted
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78609178
En toch klikte ik......
In zo'n geval hol ik naar de buurman/buurvrouw!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:06:29 #117
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78609280
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:04 schreef krakkemieke het volgende:
En toch klikte ik......
In zo'n geval hol ik naar de buurman/buurvrouw!
Deze heb ik met de staubsauger gedaan. Normaal maakt het me niet uit, maar deze was buiten groot ook snel
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78609419
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Deze heb ik met de staubsauger gedaan. Normaal maakt het me niet uit, maar deze was buiten groot ook snel
Kan ook, maar dan zet ik hem uuuuuuren buiten. En daarna een prop papier in de slang.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:38:17 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78611240
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:08 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Kan ook, maar dan zet ik hem uuuuuuren buiten. En daarna een prop papier in de slang.....
De zak vervangen. En ik ben niet bang voor spinnen, dus het maakt me echt niet uit. Wel voor muizen, dus ik snap hoe het voelt.

en ik was vandaag echt goed bezig! bedjes weer fris, en alle slopen weer gestreken in de kast! Whoehoei!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78611311
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

De zak vervangen. En ik ben niet bang voor spinnen, dus het maakt me echt niet uit. Wel voor muizen, dus ik snap hoe het voelt.

en ik was vandaag echt goed bezig! bedjes weer fris, en alle slopen weer gestreken in de kast! Whoehoei!
Goed gedaan! En frisse bedjes zijn zo lekker!

Volgens mij eet die spin van jou muizen......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:46:58 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78611754
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:39 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Goed gedaan! En frisse bedjes zijn zo lekker!

Volgens mij eet die spin van jou muizen......
Er woont in mijn huis géén muis. Nooit. Never. niet.
Ik ga zelfs zo ver dat ik geen etenswaren bewaar in de kelder. bang dat ik ze lok.

Ik geniet echt van een fris en opgeruimd huis. en tja, blijkbaar gedij ik goed op een commandostructuur. zometeen mijn avonddinges. Gewoon fijn.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78612004
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Er woont in mijn huis géén muis. Nooit. Never. niet.
Ik ga zelfs zo ver dat ik geen etenswaren bewaar in de kelder. bang dat ik ze lok.

Ik geniet echt van een fris en opgeruimd huis. en tja, blijkbaar gedij ik goed op een commandostructuur. zometeen mijn avonddinges. Gewoon fijn.
Ik bedoelde niet dat je muizen hebt.
Ooit verhuisde een kennis van me. Een vriend van hem zou de schuur leegmaken en die grote, sterke vent kwam lijkbleek naar binnen.
Hij had een enorme spin gezien in de schuur en stotterde: MMMaaar, ddddie vvvvvreten mmmuizen!!!
Vandaar.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78675611
De laatste dagen van de week, vanaf woensdag dus, staan bij mij in het teken van de WHB. Ik kan al die dingen echt niet op 1 dag doen en dus begin ik alvast op woensdag met stoffen enzo. En als dan alles goed gaat heb ik de hele WHB op vrijdagmiddag kunnen afvinken en hoef ik in het weekeinde alleen mijn routines te doen.
Echt weekeinde vieren dus.
pi_78701518
Heb afgelopen week toch weer een opleving meegemaakt, toch weer wat dingen gedaan in huis. Onder andere declutteren en zelfs 's ochtends wat dingen gedaan .

En het is echt een fantastisch idee om vrijdag al "de grote vloerschoonmaak" te doen. Vrijdag is het even doorbijten, maar zaterdagochtend heb je een mooie schone vloer & het heerlijke vooruitzicht dat je die vloer niet meer in het weekend hoeft schoon te maken.

Die chatroom van Flylady moet ik nog eens opzoeken, dat helpt misschien nog meer
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_78710325
tvp
ik heb de serre hier gebombardeerd tot front-porch en die heb k vandaag grondig uitgemest en schoongeboend. Alles glimt en blinkt en is lekker fris enzo

En er belde een vriendin die nununu langs wilde komen en ik kon me gewoon op haar richten en thee voor haar zetten enzo in plaats van in tien minuten tijd proberen je huis op orde te krijgen en tijdens het kleppen/thee maken nog snel wat van je keuken te redden ik vind het geweldig!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78893017
En het is weer maandag en alles begint weer van voor af aan. Vandaag Kelly's missie gedaan en eens even lekker puingeruimd in de tuin. Ws er echt weer voor. Morgen maar weer in de keuken verder.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:15:38 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78893831
Oké, maandag. De hele dag weg, dus van mijn homeblessing is maar de helft gelukt. Wel de bedden in de was, en twee weer opgemaakt. Nieuwe moltons aangeschaft vorige week dus dat is ook weer in orde. Ik vind het echt een uitkomst dit!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78893873
Ik zie de mails binnenkomen, maar dat is het dan ook.
Ben wel ouderwets weer begonnen met opruimen/poetsen in een bevlieging.
Ach, ik profiteer maar van de bui
pi_78896081
Hallo buurvrouw, je zegt dat van je WHB maar de helft is gelukt. Als ik jou was zou ik het woordje "maar" weglaten. De helft is gelukt en dat is al meer dan niets.......chapeau!
pi_78896150
Ondertussen heb ik een van mijn keukenladen uitgemest. Alle over datum dingen onverbiddelijk bij het afval en de kruidenpotjes die mochten blijven schoongemaakt en van een etiket op de dop voorzien. Hoef ik niet meer alle potjes bij langs voor ik de juiste heb. Morgen de volgende la.....
  maandag 8 maart 2010 @ 17:09:53 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78896221
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:06 schreef Hetteret het volgende:
Hallo buurvrouw, je zegt dat van je WHB maar de helft is gelukt. Als ik jou was zou ik het woordje "maar" weglaten. De helft is gelukt en dat is al meer dan niets.......chapeau!
je hebt gelijk!
De helft is gelukt. Eigenlijk haske goed! Dankjewel. Dat helpt echt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78942568
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

je hebt gelijk!
De helft is gelukt. Eigenlijk haske goed! Dankjewel. Dat helpt echt.
Dat IS haske goed!
Daarom kijk ik naar wat ik gedaan heb. Wat ik nog moet doen negeer ik....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:59:03 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78943006
Da's ook een methode.
Vandaag begonnen met de keuken, de zone van deze week. bovenkant gedaan, en mijn bak-kast gedeclutterd. Oh, en de ramen gezeemd. Dan morgen nog wat losse dingen en ik ben voor deze week wel tevreden. ik had m pas nog helemaal gedaan. Kreeg vandaag bezoek en dat was echt ontspannen! Er moesten wel dingen gebeuren, maar het geheel toonde gewoon netjes en georganiseerd. Geen uitpuilende krantenbak enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78943609
Prima toch als je tevreden bent. Hoewel ik meer ben van het hygienisch als toilet en minder van rommel als kranten.....
Ik denk altijd: binnenkant kasten is mijn probleem, daar wonen geen mensen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:13:34 #135
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78943781
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:10 schreef krakkemieke het volgende:
Prima toch als je tevreden bent. Hoewel ik meer ben van het hygienisch als toilet en minder van rommel als kranten.....
Ik denk altijd: binnenkant kasten is mijn probleem, daar wonen geen mensen.
Ja, maar het toilet doe ik sowieso elke dag. Als moeder van drie zonen dus dat was wel oké. Hier voornamelijk troep. en binnenkanten van kasten die een zooi zijn. Dat wil ik gewoon anders. Fijner in mijn hoofd ook.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78943962
Ik heb geen gezin. Maar met 3 zonen dus 4 mannen, zou ik 1 wet hebben.
ZITTEN, zolang er geen putje in het toilet is.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:17:55 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78944013
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:16 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb geen gezin. Maar met 3 zonen dus 4 mannen, zou ik 1 wet hebben.
ZITTEN, zolang er geen putje in het toilet is.....
hahahahaha, ja, meestal zitten ze ook wel. Maar staan is stoerder. dus dat gebeurd wel eens, stiekem vooral.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78944857
Daarom snap ik ook niet dat er standaard geen putje in een toilet zit! Toiletten zijn bedacht door architecten die nooit schoonmaken IMHO......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78945745
Putje in vloer waar het toilet op staat?
pi_78945920
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:51 schreef P.F het volgende:
Putje in vloer waar het toilet op staat?
Ja.
In de meeste toiletten tegenwoordig is er een fonteintje. Tis heel eenvoudig om aan de onderkant van het fonteintje een afvoer op de grond te maken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:55:07 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78945968
Maar waarom is dat handig dan? een dweil erdoor is toch makkelijk genoeg?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78946030
Haha, mijn moeder stofzuigt de wc altijd, dat vind ik wel vreemd
pi_78950315
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar waarom is dat handig dan? een dweil erdoor is toch makkelijk genoeg?
Ik ben niet van de dweilen,ik ben van erg schrobben met zeep enzo en dan een emmer water erdoor gooien en droog trekken.
Ik heb een wc in mijn douche en sindsdien mis ik een putje in de wc.
Ik wil schrobben! Ik heb het idee dat ik met een dweil de voegen niet schoon krijg.........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79089945
Zo de WHB weer klaar. Tenminste als de DH de dweil ter hand heeft genomen vandaag. De keuken is weer redelijk op orde. Volgende keer de bovenkastjes, afzuigkap en oven uitmesten. De koelkast zal dan ook wel weer een sopje kunnen gebruiken.
Komende week is de badkamer aan de beurt. Ik moet nog een muur van de douche ontkalken en dan kunnen de andere muren die niet aan de douche grenzen ook een sopje gebruiken. Maar nu eerst mijn werktafel de-clutteren. Waar is mijn timer.....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33:31 #145
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79091281
Ik moet alleen nog even stoffen, dan is mijn WHB klaar. Deze week de koelkast leeg gehad, alle planken in de vaatwasser, en ook de afzuigkap gedaan. Gister Kelly's klusje ook gedaan, dus de frontjes glimmen weer als vanouds.

En ik zit zowaar ontspannen! Morgen de hele dag visite maar geen stress vandaag! ik bak lekker een taart en vanmiddag nog even dweilen, maar dat moest sowieso. Voor de rest alles spic en span
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79161249
Kelly's missie gedaan voor vandaag, de laatste muur van de douche ontkalkt en straks nog even de wastafels met ontkalker doen en dan is alles weer als nieuw. Morgen verder met de badkamer.
Straks maar even een lekkere wandeling doen......
  maandag 15 maart 2010 @ 11:09:35 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79161646
Ik heb mijn iniemini badkamer al helemaal schoon. Ik heb deze week ook de zolder en mijn bureau op het program. Papieren al uitgezocht, opgeruimd. Mijn internet is stuk. nu dus op foon
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79199449
Ochtend routines achter de rug en Kelly's missie gedaan. Ga vandaag nog even het bad schrobben en dan zit het er weer op. Morgen start de WHB....
Ik leef momenteel onder hoogspanning en dan is het lekker het FLY-programma te volgen.. geeft toch wat structuur aan de dag. Wat mij betreft eens een FLYer altijd een FLYer. Ben trouwens wel aan nieuwe schoenen toe.
pi_79330642
Ik wil zoooo graag fris de ´lente´ in!
Is er iemand die mij een schema/lijstje/todo-lijst/programma kan doen toekomen? Mijn huis, hoofd en leven is aan structuur toe. en ik durf mij niet aan te melden bij Flylady uit angst voor een overvolle mailbox waar het overzicht weg is...
Alvast dank!!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:28:22 #150
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79332241
Er is gewoon een topic voor schoonmaken !

Iemand voor mij ook een lijstje? Mijn zwangerschap in combinatie met lente maakt van mij een redelijk instabiel persoon die ze allemaal niet op een rijtje heeft zitten. Normaal heb ik ook altijd kolder in mn kop in de lente, maar het is dit jaar wel heel erg, dit jaar vind ik mn structuur gewoon niet terug...
pi_79381352
Ik heb geen lijstjes. Het komt erop neer dat ik schoonmaak waar de zon op schijnt.

Op de site van fly-lady kan je volgens mij heel nuttige tips vinden.
Met die tips kunnen jullie vast zelf wel schema's en lijstjes maken. Zo kan je die gelijk aanpassen aan jullie situatie.

En dat is gelijk al de nuttigste tip die ik op de site vond: babysteps! Rustigaan beginnen. Je huis is niet zomaar een zooitje, dat kost tijd. Het opruimen dus ook.
Voor mij werkt het om de dag te starten met afwassen. Dan is mijn aanrecht leeg en kan ik makkelijker sop maken en doekjes uitspoelen.

Kies je eigen prioriteit, zou ik dus zeggen.

De 5 minuten tip(of weet ik hoeveel.....) werkt voor mij ook. Als je niet weet waar je moet beginnen, kies 1 ruimte en ga 5 minuten opruimen. Zet de kookwekker. Je zal verbaasd zijn hoeveel je zomaar gedaan hebt.

Mijn eigen ervaring is dat alleen al je eigen lijst maken, je hoofd behoorlijk opruimt. Ik denk nooit dat ik de lijst moet afwerken. Al doe je het van beneden naar boven, dat maakt niet uit. Gewoon kijken naar wat je gedaan hebt!
Neem er ook een bepaalde tijd voor , die haalbaar is. Neem daarna de tijd om achterover te leunen met thee, koffie, of iets anders, om ervan te genieten. Dat heb je namelijk verdiend!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 22 maart 2010 @ 15:51:31 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79450436
ha ja, maar ik ben al voorbij de babysteps.

voor deze week staat de slaapkamer op het program. Aangezien ik daarbij ook de kinderkamers heb gevoegd en ik vandaag de poetseritis had heel de slaapkamer gepoetst! Eerst mijn homeblessing, toen Kelly's klusje (vuilniszak vol troep in de container) en toen dus van boven naar beneden mijn slaapkamer uitgesopt

Nu nog de bedden weer opmaken, en beneden zuigen en dweilen en dan ben ik klaar! Vandeweek alleen de kamers van de jongens even doen, maar dat is zo klaar. Kwestie van bijhouden.

Dus eerst een kopje thee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79456618
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:51 schreef debuurvrouw het volgende:
ha ja, maar ik ben al voorbij de babysteps.

voor deze week staat de slaapkamer op het program. Aangezien ik daarbij ook de kinderkamers heb gevoegd en ik vandaag de poetseritis had heel de slaapkamer gepoetst! Eerst mijn homeblessing, toen Kelly's klusje (vuilniszak vol troep in de container) en toen dus van boven naar beneden mijn slaapkamer uitgesopt

Nu nog de bedden weer opmaken, en beneden zuigen en dweilen en dan ben ik klaar! Vandeweek alleen de kamers van de jongens even doen, maar dat is zo klaar. Kwestie van bijhouden.

Dus eerst een kopje thee.
Je hebt het helemaal verdiend!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79590076
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:50 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik wil zoooo graag fris de ´lente´ in!
Is er iemand die mij een schema/lijstje/todo-lijst/programma kan doen toekomen? Mijn huis, hoofd en leven is aan structuur toe. en ik durf mij niet aan te melden bij Flylady uit angst voor een overvolle mailbox waar het overzicht weg is...
Alvast dank!!
Wat betreft de overvolle mailbox, tegenwoordig kun je ervoor kiezen om één mail per dag te ontvangen waar alles in staat met een index aan het begin van de mail. Zo kun je lezen wat je wilt en wordt je mailbox niet vol gespamd. Zelf lees ik eigenlijk alleen het flight plan en soms iets anders als de titel me aanspreekt.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_84402126
Ik had een vraagje, geen idee waar hij handig is, maar hoe maak je een frituurpan schoon?
pi_84402202
De frituurpan (Schoonmaken enzo)

Misschien staan daar nog tips bij?
pi_84622760
:) Ik was het alweer vergeten.
Maar wat is het handig die Flyladie.

Denk dat ik mij ook maar weer eens ga aanmelden. :)
pi_84622921
Vandaag een hele hoop gedaan alweer :)

Muren/deuren en keuken afgenomen.
En als de kleine man dadelijk op bed ligt en slaapt wil ik nog stofzuigen en dweilen beneden incl garage.
pi_84633300
Ik zou zo graag een vergelijkbare website zien die minder truttig en kneuterig is, maar die heb ik nog niet gevonden. :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 29 juli 2010 @ 17:19:23 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84633914
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou zo graag een vergelijkbare website zien die minder truttig en kneuterig is, maar die heb ik nog niet gevonden. :{
Nee, dat valt niet mee inderdaad. nou ja, ik doe dan maar gewoon mijn eigen ding, en lees al die zooi niet meer. alleen om ff te checken in welke week we zitten en om kelly's klusje te doen. :')
In de vakantie gaat het trouwens ff wat minder. }:| zeker nu alle slaapkamers overhoop liggen vanwege nieuw behang enzo. Maar goed, ik doe wat ik kan. Ofzo.

En frituurpan, dat gaat het beste met water, vaatwasblokje en dan ff aandoen. of twee vaatwasblokjes.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_84684555
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou zo graag een vergelijkbare website zien die minder truttig en kneuterig is, maar die heb ik nog niet gevonden. :{
Ik heb gewoon wat tips overgenomen.
Om te beginnen de gootsteen en aanrecht schoonmaken.
En de 5 minutenregel in noodgevallen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_84826473
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:08 schreef GotC het volgende:
De frituurpan (Schoonmaken enzo)

Misschien staan daar nog tips bij? :)
Dank je wel! Had de stoppen eerst door laten slaan maar hij doet het weer ^O^
pi_84876560
Voorzichtig met een babystep beginnen gaat....
Morgen gaat mn sink shinen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 augustus 2010 @ 23:28:58 #164
163650 Greys
pi_84876603
Oeh, laat ik hier ter inspiratie ende aansporing maar weer eens meelezen :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 5 augustus 2010 @ 00:22:32 #165
240917 Mula
pi_84878848
Oeh! Nieuw leven in het flylady-topic! Leuk!

Ik ben flylady-fan! Ik erger me alleen rot aan alle reclame die er continu gemaakt wordt voor alle dingen die flylady verkoopt. Alsof het leven echt onmogelijk is zonder rubba scrubba of die kalender waar maar over door gezeurd wordt. Maar voor de rest? Super!
pi_84880532
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:22 schreef Mula het volgende:
Oeh! Nieuw leven in het flylady-topic! Leuk!

Ik ben flylady-fan! Ik erger me alleen rot aan alle reclame die er continu gemaakt wordt voor alle dingen die flylady verkoopt. Alsof het leven echt onmogelijk is zonder rubba scrubba of die kalender waar maar over door gezeurd wordt. Maar voor de rest? Super!
Die reclame is ook wel steeds erger geworden. Maar goed, ik lees er maar omheen.

Hoewel ik de meeste dagelijkse mailtjes al een paar weken ongelezen weggooi momenteel :@ Motivatie is zeer ver te zoeken.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_84881197
Ik slaap denk ik 2 nachten per week thuis nu en soms wel 4 maar niet zo vaak, ik moet eigenlijk een routine hebben voor de ene en de andere helft van de week.. Maar als ik er niet ben kan ik het natuurlijk ook niet vies maken :P!!
pi_84883426
Mijn sink staat vol bleek.... :D
Ghehe is t deze maand geen Laundry maand?
Toevallig heb ik een enorme berg liggen ( huishouden met 5 kids en dan achterlopen in je was is :X )
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_84883498
5 kids :D
Heb er met één al 'genoeg' was.
En ik ben een ster in het laten oplopen hiervan!
pi_84892983
Ik heb me maar weer eens aangemeld officieel :)
Ben benieuwd. Gelukkig valt het qua zooi hier in huis wel mee.

Maar vaak laat ik het oplopen en raak dan gestrest omdat ik alles weer in één dag wil doen. :D
pi_84895261
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:58 schreef ymme het volgende:
Ik heb me maar weer eens aangemeld officieel :)
Ben benieuwd. Gelukkig valt het qua zooi hier in huis wel mee.

Maar vaak laat ik het oplopen en raak dan gestrest omdat ik alles weer in één dag wil doen. :D
Ghehe herkenbaar.. dan krijg ik t in mn kop, ben dan ook met alles tegelijk bezig wqt meestal uitdraait op een nog grotere chaos _O-
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:51:31 #172
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85065752
Ik doe mee! Ik ben op 1 augustus begonnen, omdat het dan lekker makkelijk bij te houden is op welke dag ik zit. Ik doe echter niet mee met die mailtjes, daar word ik namelijk tureluurs van. O-)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:05:03 #173
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85073864
Gootsteen weer glanzend, en ik leg altijd een verse handdoek, theedoek en dweil neer. Heel netjes, op een stapeltje van groot naar klein... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85085677
Je bedoelt in de kast? Of in de gootsteen ;)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:06:12 #175
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85093242
Naast de gootsteen, op het aanrecht. Een beetje een hotel-achtig iets. :P

Reminds me: ik moet de grote stapel handdoeken, theedoeken en dweiltjes wassen, want ze zijn bijna op... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85118899
Hier gaat t eik ook wel lekker!
Ben me nu door een stapel was heen aan t werken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:52:17 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_85283628
Psst :@



M'n eerste babystep :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85283812
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Psst :@

[ link | afbeelding ]

M'n eerste babystep :D
*O* goed begin! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:49:40 #179
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85286408
Netjes! ^O^
Die gootsteen is bijna identiek aan die van mij. :D Als de kraan niet op een andere plek zat, zou ik denken dat het die van mij daadwerkelijk was... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85293098
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Psst :@

[ link | afbeelding ]

M'n eerste babystep :D
Heel netjes! ^O^
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:49:27 #181
910 Barbie
Graduated Fool
pi_85506376
Hoe zat dat ook alweer met je sink shinen?
Vol kokend heet water en chloor, uurtje laten staan, en dan ... ?

Kan hier ook wel weer eens een babystepje doen.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_85507483
Glassex na. Dan blinkt ie mooi.

Ik moet nodig wat beneden in huis doen. Maar geen zin. Ukkie ligt op bed en ik ben lui.
pi_85508000
Niet heulemaal Flylady, maar wel vergelijkbaar: de home routine ipod/iphone app. Ik overweeg om 'm te kopen. Heeft iemand er ervaring mee?

http://itunes.apple.com/us/app/homeroutines/id353117370?mt=8
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:36:15 #184
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85510196
Heb een wastafel staan met heet water en chloor :D
pi_85510331
Dat is 'het' begin Pessie :)

Hier al stofgezogen. Nu moet ik nog de wc doen. Opruimen. Ff met een doek over de keuken.
En nog steeds geen zin :D
pi_85510385
Net afgewassen en de keuken f met een doekje gedaan... alles nog stofzuigen en dan kan ik me tde grote dingen beginnen!
En alles bijhouden natuurlijk
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:47:51 #187
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85510668
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 13:39 schreef ymme het volgende:
Dat is 'het' begin Pessie :)

Hier al stofgezogen. Nu moet ik nog de wc doen. Opruimen. Ff met een doek over de keuken.
En nog steeds geen zin :D
Pas bij dag 8 begint de Grote Schoonmaak -O- ... Maar aangezien hier voldoende te doen is, zet ik zo de strijkplank maar even neer :Y
pi_85511569
Je hoeft natuurlijk niet alles volgens flylady te doen.
Doe ik ook niet. Want de ene dag heb ik meer tijd/zin dan de andere :)
En soms dat de kleine man het niet toe. Dan blijft er wel eens wat liggen voor een dag of wat. :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:49:18 #189
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85513012
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:12 schreef ymme het volgende:
Je hoeft natuurlijk niet alles volgens flylady te doen.
Doe ik ook niet. Want de ene dag heb ik meer tijd/zin dan de andere :)
En soms dat de kleine man het niet toe. Dan blijft er wel eens wat liggen voor een dag of wat. :)
Mooi!

En mijn wastafel is schoon :o zelfs de randjes die ik normaal niet schoongeboent krijg zijn echt schoon!!! *O*
Denk dat ik de wastafel in de badkamer dezelfde behandeling ga geven :P
pi_85514987
Het werkt erg aanstekelijk hè.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:31:31 #191
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85519059
We zijn gisteren even losgegaan op de woonkamer/keuken. Even de magnetron schoonpoetsen scheelt zoveel, ook al is hij niet eens echt vies ofzo. :o
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:31:51 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_85539115
Ik merk dat ik het wel een beetje moeilijk vind om m'n sink shiny te houden :@ Na een avond overwerken, een nacht stappen en een personeelsfeest, is ie niet meer wat ie geweest is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85541146
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik merk dat ik het wel een beetje moeilijk vind om m'n sink shiny te houden :@ Na een avond overwerken, een nacht stappen en een personeelsfeest, is ie niet meer wat ie geweest is...
De truc is om het ook dan toch te blijven doen. Net als tandenpoetsen voor je naar bed gaat. Desnoods combineer je het: met de ene hand tanden poetsen, met de andere hand ff sprayen, kraan aan en doekje erbij.
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:02:23 #194
240917 Mula
pi_85542277
Ik heb de shiny sink veranderd in "opgeruimd aanrechtblad". Ik bleef maar poetsen en doen op die sink aangezien elk druppeltje water weer vlekken gaf. Het shiny sink gebeuren is er om te voorkomen dat de hele keuken een bende wordt, dus als je gewoon zorgt dat je aanrechtblad netjes blijft behaal je volgens mij hetzelfde doel.

Ik maak de sink trouwens wel enigszins schoon na elke afwasbeurt, die tegenwoordig elke dag gebeurt(want anders houd ik het aanrechtblad niet opgeruimd. :)) Ik ben zoooooooo geindoctrineerd door dat flyladymens! :D
pi_85548913
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:02 schreef Mula het volgende:
Ik heb de shiny sink veranderd in "opgeruimd aanrechtblad". Ik bleef maar poetsen en doen op die sink aangezien elk druppeltje water weer vlekken gaf. Het shiny sink gebeuren is er om te voorkomen dat de hele keuken een bende wordt, dus als je gewoon zorgt dat je aanrechtblad netjes blijft behaal je volgens mij hetzelfde doel.

Ik maak de sink trouwens wel enigszins schoon na elke afwasbeurt, die tegenwoordig elke dag gebeurt(want anders houd ik het aanrechtblad niet opgeruimd. :)) Ik ben zoooooooo geindoctrineerd door dat flyladymens! :D
Het gaat toch gewoon om hygienisch schoon? Anders krijg je smetvrees van zoiets...... :+
Ik was af in de gootsteen, dus ik maak hem eerst schoon. Wat er daarna mee gebeurt, vind ik geen probleem, morgen weer een dag afwas. O-)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:15:35 #196
240917 Mula
pi_85549519
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:48 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Het gaat toch gewoon om hygienisch schoon? Anders krijg je smetvrees van zoiets...... :+
Ik was af in de gootsteen, dus ik maak hem eerst schoon. Wat er daarna mee gebeurt, vind ik geen probleem, morgen weer een dag afwas. O-)
Neeheeee, shiny is SHINY! En dat is toch wel een stapje hoger dan hygienisch schoon hoor! Dat is blinkend en glimmend. En dat is dus niet haalbaar. :P
pi_85551207
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:15 schreef Mula het volgende:

[..]

Neeheeee, shiny is SHINY! En dat is toch wel een stapje hoger dan hygienisch schoon hoor! Dat is blinkend en glimmend. En dat is dus niet haalbaar. :P
En daarom wil ik geen abonement.
Ik maak zelf wel uit wat ik haalbaar vind. :+
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:56:35 #198
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85721791
Shiny is voor mij: geen watervlekken. Maar dat is dus best een ambitieus doel, heb ik al gemerkt... ;(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85724535
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Shiny is voor mij: geen watervlekken. Maar dat is dus best een ambitieus doel, heb ik al gemerkt... ;(
Ik maak de gootsteen altijd schoon met schuurmiddel en afwasmiddel (tegen eventuele restjes vet) en vervolgens haal ik er een doekje doorheen en overheen. En dan is ie echt shiny!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:29:25 #200
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85746912
En dat schuurmiddel is gewoon iets van cif, ofzo? Ik heb het namelijk ook met schuurmiddel geprobeerd, maar de watervlekken zijn nog niet allemaal weg. ;(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 21:31:51 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_85747019
Ik heb schuurmiddel citroen van de AH. Werkt prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85748044
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En dat schuurmiddel is gewoon iets van cif, ofzo? Ik heb het namelijk ook met schuurmiddel geprobeerd, maar de watervlekken zijn nog niet allemaal weg. ;(
Maak je niet druk. Als je het elke dag doet, gaan die watervlekken ook weg.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:57:12 #203
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85748451
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:51 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Maak je niet druk. Als je het elke dag doet, gaan die watervlekken ook weg.
Maar ze moeten NU WEG. *Stapvoet*
Anders is mijn sink niet shiny... ;(

Bedoel je dat iedere dag poetsen met of zonder schuurmiddel, trouwens? Ik heb zo'n goedkope variant van de Aldi, misschien maakt dat toch verschil?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85750300
Goede ontvetter, zoals Dasty van de Wibra, azijn tegen de kalk en eventueel oppoetsen met Glassex en een droge doek, dan krijg je het wel shiny.
pi_85782481
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Maar ze moeten NU WEG. *Stapvoet*
Anders is mijn sink niet shiny... ;(

Bedoel je dat iedere dag poetsen met of zonder schuurmiddel, trouwens? Ik heb zo'n goedkope variant van de Aldi, misschien maakt dat toch verschil?
Ik gebruik gewoon een of ander merkloos schuurmiddel en dat spuit ik in de gootsteen. Vervolgens "schuur" ik de gootsteen schoon met behulp van een schuursponsje. En dan laat ik alles wegspoelen met water.

Als ik een pan met boter of iets vettigs heb omgespoeld in de gootsteen dan gooi ik er een scheutje afwasmiddel (ook gewoon een of ander huismerk) in. Schoonmaken met een schuursponsje. Alles wegspoelen met water en dan gewoon zo'n droog microvezeldoekje er door. Klaar!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_85783965
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Maar ze moeten NU WEG. *Stapvoet*
Anders is mijn sink niet shiny... ;(

Bedoel je dat iedere dag poetsen met of zonder schuurmiddel, trouwens? Ik heb zo'n goedkope variant van de Aldi, misschien maakt dat toch verschil?
Wat Cyan zegt. En shiny betekent bij mij hygienisch schoon en niet een nieuwe gootsteen uit een boekje. Als ik zo'n huishouden wil bereiken, krijg ik smetvrees. ;)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:21:45 #207
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85796079
Ik krijg zelf geen ' blinkend schoon'-gevoel als ik watervlekken in mijn gootsteen zie. ;( En flylady zelf ook niet, want ze raad aan na ieder gebruik de gootsteen droog te maken, zodat je geen watervlekken krijgt. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:23:52 #208
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85796123
De meeste vlekken zijn nu weg trouwens, bedankt voor de tips. *O*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:12:36 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_85801252
Nieuwe zaterdag, nieuwe kansen! Straks in ieder geval sink shinen, slaapkamer opruimen, was draaien en konijnen- en cavia hokken verschonen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:11:08 #210
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85804055
Ik heb de tuin weer eens een beetje aangepakt, of in ieder geval het fruit-gedeelte. En we hebben nog wat van die Dasty-producten gekocht om te proberen, inclusief die ontvetter. En de sink van de wc ook geshined, er zat kalk op het putje en dat gaatje om het water weg te laten lopen als de gootsteen te vol is. Hoe heet dat ding eigenlijk? :?

Wat er ook nog op het menu staat vandaag: de bank inspuiten met reiniger en de woonkamer zuigen, dan kan de bank meteen meegenomen worden.

Ik heb niet genoeg was meer voor een volle wasmachine, dus geen was vandaag. Ik heb trouwens wasverzachter gekocht, was in de aanbieding. Meestal gebruik ik dat spul niet omdat ik alle was bij elkaar gooi, dus ook handdoeken. En handdoeken kunnen niet echt tegen wasverzachter, heb ik begrepen. -O-
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85812412
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb de tuin weer eens een beetje aangepakt, of in ieder geval het fruit-gedeelte. En we hebben nog wat van die Dasty-producten gekocht om te proberen, inclusief die ontvetter. En de sink van de wc ook geshined, er zat kalk op het putje en dat gaatje om het water weg te laten lopen als de gootsteen te vol is. Hoe heet dat ding eigenlijk? :?

Wat er ook nog op het menu staat vandaag: de bank inspuiten met reiniger en de woonkamer zuigen, dan kan de bank meteen meegenomen worden.

Ik heb niet genoeg was meer voor een volle wasmachine, dus geen was vandaag. Ik heb trouwens wasverzachter gekocht, was in de aanbieding. Meestal gebruik ik dat spul niet omdat ik alle was bij elkaar gooi, dus ook handdoeken. En handdoeken kunnen niet echt tegen wasverzachter, heb ik begrepen. -O-
Handdoeken kunnen prima tegen wasverzachter. Het zou alleen kunnen dat ze iets minder goed absorberen. Ik hoef geen zachte handdoeken, maar ik gebruik een eetlepel voor de geur.

Ik vind spuitspul van Dasty of cillit bang vervelend. Het is aggressief en er blijft een laagje achter.

Dat ding in je wastafel heet toch gewoon een overloop? Om dat soort hoekjes bij te houden heb ik een oude tandenborstel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:04:46 #212
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85831399
Het gaat mij ook voornamelijk om de geur, maar ik kan me nog wel hele zachte handdoeken herinneren, die voor geen meter droogden. Dat vond ik altijd wat minder. Maar misschien zijn de wasverzachters tegenwoordig beter. Toch maar eens proberen.

Vandaag de vloer van de woonkamer schoongemaakt en behandeld met glansmiddel. Dat was een jaar geleden ook voor het laatst gedaan. :@ Maar het ziet er geweldig uit en het duurde allemaal niet eens zo heel lang...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 14:15:09 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_85831726
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het gaat mij ook voornamelijk om de geur, maar ik kan me nog wel hele zachte handdoeken herinneren, die voor geen meter droogden. Dat vond ik altijd wat minder. Maar misschien zijn de wasverzachters tegenwoordig beter. Toch maar eens proberen.

Vandaag de vloer van de woonkamer schoongemaakt en behandeld met glansmiddel. Dat was een jaar geleden ook voor het laatst gedaan. :@ Maar het ziet er geweldig uit en het duurde allemaal niet eens zo heel lang...
Handdoeken kunnen best een beetje wasverzachter hebben, als je er maar niet heel veel bijdoet. Gewoon een beetje voor de geur. Als je eentje van goede kwaliteit neemt, bijvoorbeeld Lenor, ruik je m heel lang en heb je heel weinig nodig.

- edit - ik wil eigenlijk graag nog de ramen zemen, maar het waait zo hard buiten en dan durf ik niet zo goed :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:40:24 #214
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85832549
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

- edit - ik wil eigenlijk graag nog de ramen zemen, maar het waait zo hard buiten en dan durf ik niet zo goed :@
En daarnaast regent het pijpestelen...
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 14:55:02 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_85833086
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:40 schreef pessie het volgende:

[..]

En daarnaast regent het pijpestelen...
Oh, hier niet nog... Maar goed excuus :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:27:42 #216
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85836611
Ja, hier stortregent het regelmatig. :o Geen weer om buiten ijverig te staan doen... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85847553
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het gaat mij ook voornamelijk om de geur, maar ik kan me nog wel hele zachte handdoeken herinneren, die voor geen meter droogden. Dat vond ik altijd wat minder. Maar misschien zijn de wasverzachters tegenwoordig beter. Toch maar eens proberen.

Vandaag de vloer van de woonkamer schoongemaakt en behandeld met glansmiddel. Dat was een jaar geleden ook voor het laatst gedaan. :@ Maar het ziet er geweldig uit en het duurde allemaal niet eens zo heel lang...
Ik heb een wasdroger, dan heb ik geen wasverzachter nodig voor zachte handdoeken. Maar ik heb liever lekker stugge handdoeken. Scheelt ook weer scrubben. ;)
En met een beetje spul heb je genoeg geur. Ook met andere merken.
Ik heb ook nooit echt vieze was en met de helft van het wasmiddel wordt alles ook schoon.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:26:54 #218
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85863984
Ik heb toen ik mijn man leerde kennen zijn wasdroger resoluut de deur uitgegooid. :P We hebben een droogmolen en wasrekken en dat werkt goed (zolang het niet regent :') ). Maar wasdrogers vreten dus energie en dat vindt onze bankrekening niet leuk... :(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 30 augustus 2010 @ 10:28:59 #219
163650 Greys
pi_85864038
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Maar ze moeten NU WEG. *Stapvoet*
Anders is mijn sink niet shiny... ;(
*giechel*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:43:09 #220
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85870296
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb toen ik mijn man leerde kennen zijn wasdroger resoluut de deur uitgegooid. :P We hebben een droogmolen en wasrekken en dat werkt goed (zolang het niet regent :') ). Maar wasdrogers vreten dus energie en dat vindt onze bankrekening niet leuk... :(
Ik wou dat ik ruimte had voor een droger. Hier hebben we met de komst van de baby geen ruimte meer om was te drogen behalve op het balkon. Met het huidige weer ook niet echt een pretje...
pi_85870795
Ik kan ook ie zonder droger hoor..Ik probeer zo vee mogelijk op te hangen.. En zomers gaat dat ook wel, mar in de herfst en winter....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_85870896
Hier genoeg ruimte om de was op te hangen (1 kamer).
Maar ook een droger. Deze wordt eigenlijk alleen gebruikt voor beddengoed. :)
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 14:07:29 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_85871185
Brr, hier geen droger, maar wel genoeg ruimte om op te hangen (kamer + balkon). Alleen met beddengoed is het behelpen, maar goed, dat is maar één keer per week
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:48:06 #224
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_85872607
Ik wapper mijn beddegoed vandaag in no-time droog. buiten aan de droogmolen. Zo nog ff starten met de kome-blessing en dan zit het er weer op voor vandaag. *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_85872946
Ik heb boodschappen gedaan voor een hele week (behalve de woensdag want dan ga ik voor mijn opa koken en dan haal ik verse mosselen), vanavond komen er vrienden eten en dan ga ik uitgebreid koken.

Nu nog wel het aquarium verschonen, en daar heb ik zo'n hekel aan...
pi_86423743
Ik ben ook lekker aan het soppen vandaag. Heb al de sink in de badkamer geshinet, wasje aangezet, gestofzuigs en ik zit nu te wachten tot mijn vloer droog is van het dweilen. Jeej! *O*
pi_86423884
We zijn een weekend weg geweest. En mén ik moet echt veel doen nog.
Want afgelopen donderdag zijn er achter nieuwe ramen gezet. Deze heb ik zojuist gewassen.
Maar nu wil ik nog even stoffen en stofzuigen en daarna nog dweilen en tussendoor de wc's ook nog even.

Dus hup hup ACTIE!
pi_86423951
Ow trouwens, ik heb nog een vraagje: Ik wil een stoffen stoel schoonmaken. Er zit een donkere vettige vlek in. Hoe ga ik dit aanpakken en krijg ik die vlek er goed uit? Ik heb al gegoogled, maar er komen heeul veel verschillende dingen uit. Iemand hier ervaring?
pi_86463678
Zooo, vlek uit stoel en alle deuren in huis schoon gemaakt. Dat was echt nodig.... :r

Maar nu zijn ze weer *)
pi_86464472
Wat heb je nou voor die vlek gebruikt?
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 16:10:53 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_86464500
Wil ik ook weten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86572600
Top en gevonden!!!
Hi Fly Ladies!!!

Ik meld me weer aan hoor.....

5 minutenregel werkt nog steeds
hotspots ook

Maar ik heb nog wat te clutter op te ruimen (verhuizen zou daarvoor moeten werken, maar dat heb ik al geprobeerd :') )
pi_86572647
Hmm misschien niet zo slecht idee om aan de fly babystapjes te beginnen. Ik neem me steeds voor om het huis bij te houden maar doe dit nooit.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 16:26:07 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_86572868
Mij lukt het niet eens om m'n sink te shinen elke dag :@

Maar ik probeer wel elke week in ieder geval de zones te doen waar zij ook is geweest. Is in ieder geval iets :Y

Vandaag:
- cavia- en konijnenhok schoongemaakt
- zooi opgeruimd in de woonkamer
- stof afgenomen
- vloer gedweild *O*
- was gedraaid
- slaapkamer opgeruimd

Ik ga nog meer doen, ben er blij van geworden. Misschien toch m'n sink even shinen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86573514
Wat er bij mij echt is ingebakken is het schoonmaken van toilet en douche elke ochtend en ik doe 1 hotspot voor ik ga slapen. Dat sink shinen wil nog niet zo erg inslijten :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:57:51 #236
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86585924
Hoi, zit -Engel- hier?
Wat is dit voor een topic?
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 september 2010 @ 23:01:26 #237
163650 Greys
pi_86586052
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:57 schreef Graseter het volgende:
Hoi, zit -Engel- hier?
Wat is dit voor een topic?
Ja sorry, nu ben je verplicht je sink te shinen.
Succes!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 september 2010 @ 23:08:24 #238
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86586239
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:01 schreef Greys het volgende:

[..]



Ja sorry, nu ben je verplicht je sink te shinen.
Succes!
He? Wat? :'(
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
  zondag 19 september 2010 @ 00:07:51 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86587872
Je sink shinen, jeweettog *)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86592698
Ik hanteer eigenlijk ook altijd het aanrecht en de wasbak-schoon principe.... maar soms was ik dat ene kopje gewoon niet gelijk af...... :@
pi_86596887
quote:
Op zondag 19 september 2010 08:59 schreef -Engel- het volgende:
Ik hanteer eigenlijk ook altijd het aanrecht en de wasbak-schoon principe.... maar soms was ik dat ene kopje gewoon niet gelijk af...... :@
Ik had zo'n tante die echt alles direct ging afwassen. Ik vond dat heel vermoeiend. Ben je thee aan het drinken, moet je even wat pakken of naar de wc, kom je terug: kopje weg. En als je dan een tweede kopje thee wilde moest je eerst weer een schoon (of je schoon gemaakte) kopje pakken :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86597043
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat heb je nou voor die vlek gebruikt?
Een beetje shampoo verdunt met water en hiermee de vlek behandeld.
  zondag 19 september 2010 @ 12:54:43 #243
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86597050
quote:
Op zondag 19 september 2010 00:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Je sink shinen, jeweettog *)
Dat doet mijn moeder.
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_86598032
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Ik had zo'n tante die echt alles direct ging afwassen. Ik vond dat heel vermoeiend. Ben je thee aan het drinken, moet je even wat pakken of naar de wc, kom je terug: kopje weg. En als je dan een tweede kopje thee wilde moest je eerst weer een schoon (of je schoon gemaakte) kopje pakken :D
Dat doe ik niet hoor..... ik laat het eerder staan tot ik er drie of vier heb :Y
pi_86598052
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:54 schreef Graseter het volgende:

[..]

Dat doet mijn moeder.
Grasje.... als je aan de vrouw wil... zou je af en toe wat moeten huishouden..... dat vinden sommige dames een pluspunt :Y
  zondag 19 september 2010 @ 13:37:45 #246
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86598483
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:24 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Grasje.... als je aan de vrouw wil... zou je af en toe wat moeten huishouden..... dat vinden sommige dames een pluspunt :Y
En als ik dan die vrouw heb het haar laten doen?
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_86598544
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:37 schreef Graseter het volgende:
En als ik dan die vrouw heb het haar laten doen?
dan eerlijk verdelen >:)
  zondag 19 september 2010 @ 13:46:24 #248
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86598784
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:39 schreef -Engel- het volgende:

[..]

dan eerlijk verdelen >:)
Maar schoonmaken is toch een van de belangrijkste taken voor een vrouw?
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_86599316
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:46 schreef Graseter het volgende:
Maar schoonmaken is toch een van de belangrijkste taken voor een vrouw?
o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:57:09 #250
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86674833
Hier een nieuwe Flylady :) ik heb bijna alle topics aan het lezen en hou mijn sink al fanatiek schoon. Heb ook al doekjes gekocht om te gaan swishen en swipen en ik was al het servies wat ik gebruikt heb gelijk af.
Ik weet alleen niet zo goed waar ik nou echt moet beginnen...moet ik eerst alle babysteps doen voordat ik aan dat daily gedoe en de zones kan beginnen?
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:06:53 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86675145
Ik ben te snel overgegaan naar die daily dingen en raakte verstrikt in mijn perfectionisme :') als je eerst langzaam ochtendroutine en avondroutine inbouwt en misschien de dagelijkste activiteit dan ben je al een end op stap.
Eerst declutteren. Dat scheelt je later een hoop werk.

Oh, en ik klink nu echt supergeorganiseerd, maar het zou voor mij ook beter zijn weer een paar stappen terug te doen. :@ :') Vooral mijn avondroutine schiet er nog al eens bij in. Maar ik doe wel trouw mijn ochtendroutine, en de homeblessing. Voor de rest piel ik ook maar wat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86675564
Zo zeg. Het raakt hier steeds opgeruimder en schoner. En ik hou het steeds beter bij.
En eerlijk gezegd zonder hulp van Flylady.

Heb vandaag weer gestoft, gezogen en gedweild. Onder en boven.
En onder de vitrage gewassen en nu de overgordijnen (halfjes).
pi_86675672
enige wat ik van flyladies over gehouden heb is mijn sink shinen :D

(verder ben ik sowieso een opgeruimd tiepje, dus dat scheelt :P)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:36:27 #254
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86676108
ik ga voordat ik van start ga met de rest v.d. Babysteps eerst maar eens declutteren met een vuilniszak in mn hand ;) ik wil in ieder geval die 27 dingen weggooien regel halen.
pi_86679097
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:36 schreef morgane het volgende:
ik ga voordat ik van start ga met de rest v.d. Babysteps eerst maar eens declutteren met een vuilniszak in mn hand ;) ik wil in ieder geval die 27 dingen weggooien regel halen.
Dat heb ik al te vaak gedaan, ik houd niks over O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86681662
wasmachine draait weer.....
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 21:53:54 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_86691093
Was hangt al :D

Morgen de laatste dag voor de vakantie. Doel is om het huis aardig aan kant te hebben, zodat we na de vakantie ook relaxed in een schoon huis thuis komen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86691554
Ik heb vandaag mijn schoenenkast gedeclutterd. Resultaat: 2 paar weggooien, 5 paar naar een goed doel en dan heb ik nog de categorie twijfelgeval (nauwelijks gedragen, maar niet echt comfortabel). En ik ontdekte 5 paar nog niet gedragen laarzen/laarsjes. Ik ben nou eenmaal van het hamsteren....
Maar nu geldt de regel van 1 erin, 1 eruit niet. Ik moest nog 1 paar wegdoen vanwege de regel, maar ik mag niet nu nog 5 paar kopen. Met zo'n 40 paar schoenen (voorzichtige schatting hoor) moet er altijd wat passends voor een gelegenheid/outfit te vinden zijn.
pi_86699955
Vandaag maar weer eens lekker declutteren..... en we beginnen op het werk :Y
pi_86700163
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoera! Ik heb sinds het begin van deze maand geen CHAOS meer gehad... Ik heb namelijk sinds kort een schoonmaakster! Het is niet "zoals je het zelf zou doen". Maar het is zeg maar 90% die 10% stelt dan niets meer voor.
Bweheheh faaaaaaaaaaaail :')

Inmiddels ben ik geen Dinky meer en heb ik net alleen een huis gekocht. Ik zou niet willen zeggen piss poor, maar geld voor een schoonmaakster is er niet. Als ik mn huis op orde heb (mghgigih de planning staat nu op voorjaar 2013 :') ) ga ik ook fly ladiejen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 22 september 2010 @ 08:44:58 #261
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_86700662
O, hier waren jullie!
Ben alles weer vergeten, moet maar weer eens beginnen...
pi_86706929
Ik doe al maanden opstijgpogingen in de hoop ooit een Flylady te worden. :@

In declutteren word ik steeds beter en a la Flylady heb ik de laatste tijd een aantal hotspots (kasten, kleding etc.) aangepakt. Ik ben al een vuilniszak voor met over-de-datum voedsel en andere rotzooi kwijt en er ligt kleding klaar voor de kringloop.
De sink shinen gaat het niet worden, ik spaar mijn afwas altijd een paar dagen op. :@
Maar na het douchen shine ik al jaren de kranen en de glazen wand met mijn handdoek. *O* En ik zorg er minimaal 1 keer per 2 weken voor dat de wasmand helemaal leeg is. En die wordt dan ook meteen opgehangen en opgevouwen (aan het strijken werken we nog). :P

Ik ben al in het bezit van O+ Wondersponsjes O+ en diverse schoonmaakmiddelen. Die ik - dankzij Flylady -nu ook bij elkaar heb staan en waarmee ik jaaaaren vooruit kan, gezien het aantal dubbele flessen. :')

Deze week ben ik bezig met de grote poets (stap voor stap) dus wellicht kan ik hier nog tips uithalen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 12:41:07 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_86707259
Ik heb zojuist m'n balkon geshined :D telt dat ook?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86707353
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb zojuist m'n balkon geshined :D telt dat ook?
Zeker! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86721373
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb zojuist m'n balkon geshined :D telt dat ook?
*O*Ik vind dat het dubbel telt..... zo vaak wordt het balkon niet meegenomen *O*
  woensdag 22 september 2010 @ 18:59:09 #266
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86721457
FlyLadies meet in mijn kamer?
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_86721887
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:59 schreef Graseter het volgende:
FlyLadies meet in mijn kamer?
:6 Eerst laten zien of je Flylady waardig bent
pi_86722965
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zeker! *O*
Ik heb mijn balkon vandaag ook geshined! *O*
En op een hooooooge ladder gewiebeld om de kasten van de rolluiken schoon te maken. :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 22 september 2010 @ 20:21:52 #269
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86724870
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:08 schreef -Engel- het volgende:

[..]

:6 Eerst laten zien of je Flylady waardig bent
Mijn kamer wel. En daar bedoel ik mee dat ie wel opgeruimd kan worden.
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:12:03 #270
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86932948
Schop! Zijn de Flyladies nog actief hier? Ik ben nog steeds langzaamaan mijn huis aan het declutteren, voelt goed! :)
pi_87025061
We krijgen morgen een opvangkitten, en daar krijg ik nestel- cq poetsdrang van :D :@

Daar moet ik nu maar eens flink gebruik van maken *O*

Sinds ik aan Flylady doe weet ik gelukkig hoe ik dat het beste aan moet pakken, het wordt een soort combi tussen een home blessing voor het hele huis en een room rescue/declutter voor de kittenkamer. Maar eigenlijk is dat kamertje al klaar en hoef ik alleen maar twee declutterdozen vol zooi voor de kringloop naar de schuur te brengen. Normaal hangt daar ook de was te drogen maar die kan wel even ergens anders heen, sinds ik Flylady doe houd ik dat toch al goed. Ik ga nu ik het nog makkelijk kwijt kan het laatste beetje was uit de wasmand maar even in de machine stoppen.
pi_87033979
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
We krijgen morgen een opvangkitten, en daar krijg ik nestel- cq poetsdrang van :D :@

Daar moet ik nu maar eens flink gebruik van maken *O*

Sinds ik aan Flylady doe weet ik gelukkig hoe ik dat het beste aan moet pakken, het wordt een soort combi tussen een home blessing voor het hele huis en een room rescue/declutter voor de kittenkamer. Maar eigenlijk is dat kamertje al klaar en hoef ik alleen maar twee declutterdozen vol zooi voor de kringloop naar de schuur te brengen. Normaal hangt daar ook de was te drogen maar die kan wel even ergens anders heen, sinds ik Flylady doe houd ik dat toch al goed. Ik ga nu ik het nog makkelijk kwijt kan het laatste beetje was uit de wasmand maar even in de machine stoppen.

Leuk een kitten! O+

Ik ga nu ook beginnen *O* Was vandaag vrij en heb gordijnen gewassen en de vriezer opgeruimd en schoongemaakt, en daarna zag ik pas dat ik alleen mn sink hoefde te shinen :+

Mn zusje krijgt een baby maar mn moeder denkt nu dat ik plaatsvervangende nesteldrang heb :D

Ik heb er zin in! *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87034083
Flyladies, meet your lovely assistant:

Truus maakt mijn leven een stuk gemakkelijker. O+
De katten zijn een iets andere mening toegedaan. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87035297
Oh, als ik geld heb bestel ik haar meteen! :Y
Mn sink is nu aan het inweken voor de eerste rinse :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87037344
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:49 schreef Cat22 het volgende:


Truus maakt mijn leven een stuk gemakkelijker. O+

Ja maak me maar jaloers :6, ik wil al zó lang een Roomba (al sinds de Scooba geintroduceerd werd). Nou moet ik niet zeuren want mijn man stofzuigt en dweilt. Hoewel, ik moet wel zeuren, tegen hem, want hij doet het niet zo vaak als ik zou willen, dan dan is zo'n ding dat door de kamer waggelt wel makkelijker.
  donderdag 30 september 2010 @ 22:21:04 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87041989
ik heb een zitkuil in mijn huis, of nou ja, een royale opstap van de zitkamer naar de rest van het huis :+ houdt Roomba rekening daarmee of ligt ze dan aldoor op haar rug van de rand gepleurd?

Want oh!! dan wil ik er écht een. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87043941
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:21 schreef debuurvrouw het volgende:
ik heb een zitkuil in mijn huis, of nou ja, een royale opstap van de zitkamer naar de rest van het huis :+ houdt Roomba rekening daarmee of ligt ze dan aldoor op haar rug van de rand gepleurd?

Want oh!! dan wil ik er écht een. O+
Roomba remt houdt keurig afstand van trappen en dat geldt vast ook voor zitkuilen. :Y
Kijk! Een topic! Stofzuiger robot #2 Waar we nooit meer stofzuigen ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87055086
My sink shines! *)


Meteen een afwasteil gekocht (ook vierkant) voor mn afwas ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87055101
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:41 schreef tombolafan het volgende:
Mijn sink shines! *)
[ afbeelding ]
Mijn ogen! :D 8-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87055118
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mijn ogen! :D 8-)
Hoera voor de flits _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87057869
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:41 schreef tombolafan het volgende:
My sink shines! *)
[ afbeelding ]

Meteen een afwasteil gekocht (ook vierkant) voor mn afwas ^O^
Wow!! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_87090435
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Wow!! _O_
En ik ga doorslaan hoor, ik dacht gister helemaal "nee, ik drink dat laatste beetje water wel op ipv het door de gootsteen te gooien" _O- Ja, stel je voor dat je sink niet meer shined 8)7

Ik ga trouwens wel iets sneller langs die babysteps, in die zin dat ik vandaag al een hotspot aan wil gaan pakken (want vrij etc...), maar ik ga er van uit dat het wel los zal lopen *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:50:36 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_87090466
Geeft niks, drink your water hoort er ook bij :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87090847
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Geeft niks, drink your water hoort er ook bij :)
Ha, dat is ook een goede inderdaad (maar daar ben ik nog niet :+ )

Ik zal als ik straks begin aan mn hotspot (halletje) voor- en na-foto's maken *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 16:07:29 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_87135027
Terug van vakantie, en sink was nog shiny :Y Ik heb hard gewerkt voor de vakantie, maar ik moet zeggen dat het prettig thuiskomen is in een schoon huis.

Nu al m'n tweede wasje gedraaid, en de eerste koffer is al leeg! Zowel de cavia's als de konijnen hebben een schoon hok en ik moet de wc nog even een sopje geven. Die had ik niet meer gedaan voor de vakantie. Maar daarna doe ik ook niks meer hoor, de jetlag begint in te slaan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87136244
Hotspot 1 is af! *O* *O* *O* *O*
Voor:


Na:



Ik heb meteen zin om door te gaan! *O* _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87136733
Tombolafan, waar zijn je spullen ! :o

Lekker is dat hé ?
pi_87136841
Respect Tombo! _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87138444
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Tombolafan, waar zijn je spullen ! :o

Lekker is dat hé ?
klapstoelen naar de schuur, jassen die ik niet meer hoef naar mn moeder, en voor de rest vooral
vuilniszak-->container *O*

Heerlijk *O* *O*
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:00 schreef Cat22 het volgende:
Respect Tombo! _O_
Tja, het moet wel af vóór de 29e natuurlijk :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:01:56 #290
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87159415
Heeft iemand wel eens iets besteld in de Flylady shop?

Edit: wow, de verzendkosten blijken 17 dollar te zijn. Dat is duurder dan het artikel zelf :')
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 13:53:12 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_87167754
Wat wil je kopen dan? Misschien weet iemand een goed Nederlands alternatief?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:11:43 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87168403
oeh, en deze week staat de keuken op het program. Laten we zeggen dat ik eer van mijn werk ga hebben. :X

Wat is iedereen lekker bezig hier! *O* motiveert om ook lekker door te pakken.

Ik moet alleen nog het toilet beneden, stofzuigen en dweilen, stoffen en mijn spiegels. Oh ja, en de bedden weer opmaken. :P
Nou.
Dan is de homeblessing weer af. *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87168569
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef debuurvrouw het volgende:
oeh, en deze week staat de keuken op het program. Laten we zeggen dat ik eer van mijn werk ga hebben. :X

Wat is iedereen lekker bezig hier! *O* motiveert om ook lekker door te pakken.

Ik moet alleen nog het toilet beneden, stofzuigen en dweilen, stoffen en mijn spiegels. Oh ja, en de bedden weer opmaken. :P
Nou.
Dan is de homeblessing weer af. *O*
Ik moet even een goede volgorde ontwikkelen... In de gang staat een kast en daarin komt een klein kastje met lades waarin dan mn voorraad komt, die nu in een keukenkastje staat maar daar moet meer ruimte komen voor servies/bestek uit een wandkast in de woonkamer die vervangen wordt. Maar dat kleine kastje staat nu nog in de badkamer :') Daar is wel al een nieuwe kast, dus het wordt:

Badkamer --> kastje naar gangkast
Keuken --> voorraad in gangkast
Kast woonkamer --> servies etc. in keuken

Zin in! Morgen badkamer beginnen ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:45:31 #294
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87169575
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat wil je kopen dan? Misschien weet iemand een goed Nederlands alternatief?
Ik vond eigenlijk die declutterset zo leuk...het zijn inderdaad zakken met tekst erop, maar het ziet er leuker uit dan een doos beschreven met stift ofzo :@
pi_87170115
Bij de Wibra zag ik twee weken geleden dezelfde "wasmanden" als de declutterset voor bijna niks, ze zijn nog paars ook. Alleen geen tekst helaas.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:02:08 #296
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87170184
Misschien toch maar eens kijken, lijkt me wel handig. Dank je! :)
pi_87170493
Ik heb bij mijn halletje gewoon een vuilniszak gebruikt voor de troep, een klapkrat voor "give away" en de rest voor zover mogelijk gewoon opgeruimd :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:14:35 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87170640
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik moet even een goede volgorde ontwikkelen... In de gang staat een kast en daarin komt een klein kastje met lades waarin dan mn voorraad komt, die nu in een keukenkastje staat maar daar moet meer ruimte komen voor servies/bestek uit een wandkast in de woonkamer die vervangen wordt. Maar dat kleine kastje staat nu nog in de badkamer :') Daar is wel al een nieuwe kast, dus het wordt:

Badkamer --> kastje naar gangkast
Keuken --> voorraad in gangkast
Kast woonkamer --> servies etc. in keuken

Zin in! Morgen badkamer beginnen ^O^
Waar ben je in eht proces? Als je nog bij babysteps bent; niet te snel willen. Echt het komt wel!!! of is dit alleen declutteren?

Deze week is sowieso de hele week de keuken, en kan je als je in de babysteps bent gewoon de mails volgen (kelly's klusje) veeg je aanrecht en dat soort dingen.

Ik ben inmiddels al in het gelukkige bezit van een FLY journal :') en trek mijn hele keuken dan zo ongeveer leeg. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 04-10-2010 15:36:24 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:15:29 #299
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87170682
Ja dat kan natuurlijk ook, werkt precies hetzelfde. Maar ik vind het gewoon leuk/georganiseerd om er speciale manden of zakken voor te hebben :D
pi_87170870
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Waar ben je in eht proces? Als je nog bij babysteps bent; niet te snel willen. Echt het komt wel!!! of is dit alleen decluteren?

Deze week is sowieso de hele week de keuken, en kan je als je in de babysteps bent gewoon de mails volgen (kelly's klusje) veeg je aanrecht en dat soort dingen.

Ik ben inmiddels al in het gelukkige bezit van een FLY journal :') en trek mijn hele keuken dan zo ongeveer leeg. ;)
Dit is declutteren pas _O-

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:15 schreef morgane het volgende:
Ja dat kan natuurlijk ook, werkt precies hetzelfde. Maar ik vind het gewoon leuk/georganiseerd om er speciale manden of zakken voor te hebben :D
Ja, maar dan heb je weer meer troep in huis, en dat is zo tegen het principe in vind ik :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87170921
vol :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')