abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60321433
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:49 schreef Cyan het volgende:

[..]

Volgens mij hoort dat bij het restafval. Dus in een vuilniszak en weg ermee! Tenzij je er nog iemand blij mee kan maken natuurlijk.

En om het zeker te weten kun je het beste even de afvaldienst bellen. Dan weet je iig zeker dat je geen boete krijgt.
Ja dacht ook restafval, maar wou het graag nog van iemand anders horen . Dankje. Ik heb kranten om de mokken gedaan... zo maken ze in ieder geval niet zo'n kabaal en met een vuilniszak eromheen vallen ze ook niet op!

Als ik mijn moeder bel wil zij ze vast wel hebben. Maar zij heeft al genoeg troep... dus dat doe ik haar maar niet aan. Ik ben gelukkig inmiddels zelf makkelijk geworden met weggooien. Dankzij Flylady, maar ook dankzij bijvoorbeeld het boek 'Houden van je spullen'
* fake it until you make it *
pi_60330981
Je kunt overbodige troep toch kwijt bij de retoerboer of andere tweedehands gemeente organisatie? Ik kan beter dingen weggooien omdat ik weet dat ze nog nuttig zijn..........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:38:58 #28
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60357248
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:08 schreef krakkemieke het volgende:
Je kunt overbodige troep toch kwijt bij de retoerboer of andere tweedehands gemeente organisatie? Ik kan beter dingen weggooien omdat ik weet dat ze nog nuttig zijn..........
ik denk dat de kringloop niet echt zit te wachten op mijn setje tennisballen, mn wierook, mn origamiblaadjes etc.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60385859
Het zal je nog verbazen wat er verkocht wordt. Jouw troep kan net iets zijn waar iemand anders naar zoekt.
Jouw (oude) tennisballen zijn leuk voor iemand wiens hond elke dag een bal sloopt...... Mijn moeder zou dolblij zijn met de origami blaadjes, enzovoorts.
Ik heb zelf ooit precies de kralen gevonden die ik zocht..... aan zo'n jaren 70 kamelensnoer met bellen.
En bij ons komt de kringloop ook spullen halen, gewoon bellen en op de stoep zetten.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 27 juli 2008 @ 23:50:38 #30
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60387099
ja misschien wel n idee, als mn kastjes ooit aan de beurt zijn dan

vandaag twee uur lang de keuken gesopt. ik weet, das geen baby step, maar zoiets kan je niet half doen als je t een keertje echt schoon wilt hebben als "startpunt". dat is t nu, dus vanaf nu lekker bijhouden en dan hoeft t ook niet meer op deze manier...
pi_60388336
Och, het kan ook per kastje.... Na jaren niet schoonmaken heb ik het per kastje gedaan.
De grootste eyeopener voor mij was: het is niet in een dag (of 2 uur ) Vies geworden, dus het kan ook niet in een dag schoon worden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 28 juli 2008 @ 09:06:30 #32
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60390106
ik vind t altijd zo vies als er dan vies schoonmaakwater van t een op t ander drupt... dan wil ik de rest, en de vloer, meteen ook doen...
  maandag 28 juli 2008 @ 09:55:29 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60390801
Dat heb ik ook. Alles waar het vieze water op komt, moet ook gedaan. Wat ben ik blij dat we sinds de verhuizing niet meer van die ranzige boven-op-de-keukenkastjes-plekken hebben. Dat scheelt echt veel schoonmaken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60428952
Maar ik HEB geen vies water! Ik heb wondersponsjes!
En ik heb ook geen vieze-bovenop-kastjes plekken. Ik leg er een krant op.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60432006
En over de kringloop: ik breng er alles heen en ze zoeken zelf wel uit wat er verkocht kan worden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:13:11 #36
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60462515
Jeej! Heb vandaag al mijn babysteps af! En ben helemaal van van de ochtend en avondroutines. Ik doe zowaar alles en heb veel tijd voor mezelf (okee, dat het vakantie is helpt ook).. en het huis is zo heerlijk shiny! Mijn vriend wil niets meer horen over FlyLady (ik noem het nu maar Het Systeem), maar is wel blij met het resultaat.. Nu hem nog even leren hoe het allemaal moet..
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:58:37 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60562910
Mijn foto in de OP doet het niet meer, is van mijn server verwijderd. Geeft niet dat was toch mijn oude keuken van voor mijn verbouwing.

Maar mag mijn nieuwe shiny sink in de volgende OP? Daar ben ik namelijk best trots op.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:55:45 #38
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60569361
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:58 schreef Sanne het volgende:
Maar mag mijn nieuwe shiny sink in de volgende OP? Daar ben ik namelijk best trots op.
[ afbeelding ]
Netjes hoor

Ik heb trouwens geen FlyLadyNederland mailtjes gehad vandaag?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:16:11 #39
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60569654
dit weekend heeft mijn badkamer er aan moeten geloven. en mijn keuken hou ik nog steeds bij. ik doe alleen pertinent niet aan mn sink shinen s avonds. ik shine mn sink s midags of s ochtends en dat vind ik prima, bevalt me goed zo. evenals het afnemen van mn fornuis als de zpetters nog niet ingebrand zijn, en het snel schoonmaken van de badkamer voor de kalk rotsvast zit enzo.

word zo blij van mn glimmende kraantjes!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:26:16 #40
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60571142
Sink shinen doe ik ook niet zo vast.. Swish en swipen wel! Daar ben ik echt heel blij van geworden! Mijn wc en badkamer zijn altijd netjes.. en het allermooiste is dat het echt schoonmaken van de WC nog maar een derde van de tijd kost die het eerder deed. (Voor rotsvaste kalk gebruik ik Witte Reus badkamer reiniger.. doet het fantastisch!)

Geniet ervan, van die kraantjes
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:28:31 #41
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60571195
mijn nieuwe vriendje is cillit bang badkamer... mijn hemel wat n aggressief spul is dat, maar t werkte wel echt heeeeel goed.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:13:50 #42
163650 Greys
pi_60577049
Wat doet dat allemaal dan Kwak, dat Cillit Bang Badkamer?

Ik heb me nog zo voorgenomen om een tijdje niet meer te lezen in dit topic, maar het werkt zó aanstekelijk om ook (weer) te gaan soppen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:30:41 #43
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60577450
euhm t is roze schuim in een soort van spray... even verdelen en je laat t een minuutje inwerken... en dan is al je kalk, zeep en vuil weg. glimmende tegels, krantjes en douche en wasbakken...

op hardnekige plekken eerst even een spons eroverheen halen, of een schuurdingetje, en daarna gewoon afsproeien met de douche...
pi_60983791
De gangkast en de trap onder de kast zijn weer opgeruimd! Als ik de komende 10 jaar een vaas, een kaars of een waxinelichthoudertje wil kopen ga ik shoppen tussen mijn eigen spullen. Ik kan wel een winkel beginnen want ik heb een hele kast vol!

En verf .... de Praxis is er met zijn assortiment niets bij! Maar ik ben blij dat het weer opgeruimd
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_60984749
Ik ben aan het declutteren geslagen. Allerlei verwassen of niet meer passende dingen zoals ondergoed, beddengoed, pyama's etc tief ik gewoon zo in een keer weg of leg ik apart om weg te geven. Opeens kan ik het. En verder groeit het aantal dozen met spullen voor de rommelmarkt. Ik maak maar gebruik van deze gemoedstoestand, voor je het weet is die opruimbui weer voorbij. En het echte fly-en zit er nog steeds niet in Over een tijdje maar eens met poging 3 beginnen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:12:11 #46
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_61040598
Gefeliciteerd Doedezemaar . En nou niet de spullen eeuwig laten liggen he Fly'en heeft mijn huis echt stukken mooier, leuker en fijnergemaakt.. ik zeg, vandaag nog aan de slag met de Babysteps! En binnen 31 dagen ben je helemaal mooi en georganized! Wat zeg ik? Binnen een week zie je al verandering! (Feitelijk al binnen 1 dag nu ik erover nadenk)
pi_61046705
Hoera! Ik heb sinds het begin van deze maand geen CHAOS meer gehad... Ik heb namelijk sinds kort een schoonmaakster! Het is niet "zoals je het zelf zou doen". Maar het is zeg maar 90% die 10% stelt dan niets meer voor.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 4 september 2008 @ 13:03:13 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61373526
Hoi! Ik had hier gisteren getvp'd omdat ik zo lekker bezig zou gaan vandaag. Nou, ik heb de hele woonkamer leeg gehaald (nuja, de bank en tafel en kasten zijn blijven staan) en heb de boel uitermate zorgvuldig gestofzuigd. Daarna met de dweil eroverheen, ben nu halverwege daarmee, en nu staat de boel netjes te drogen. Dadelijk de keukenvloer in de boenwas zetten, en dan kan ik de rest van de woonkamer dweilen en in de was zetten.
Oh en vanmorgen heb ik ook al de frituurpan helemaal van binnen en buiten schoongesopt!
Lekker gevoel !
KuikenGuppy
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:06:06 #49
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64055090
Lieve dames (en een enkele heer), het kan toch niet zo zijn dat we rond de kerstdagen al onze goede en gelukkige gewoontes en routines de deur uit hebben gegooid? Zijn jullie aan het Cruisen Through The Holidays (hoera, kerst en sinterklaas zonder stress!) of is het niet gelukt?
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:27:28 #50
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64055614
It's alive

En een reminder kan geen kwaad
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: