Dat las ik laatst ook ergens. Heeft iemand deze tip ooit in de praktijk gebracht...., en werkt dat echt?quote:Op maandag 6 november 2006 00:31 schreef Jordy-B het volgende:
op 'n schoonmaaksite zeggen ze dat je de pan gewoon met water moet vullen tot de max/min-streep en er vervolgens een vaatwasmachinetabletje in moet doen. Vervolgens zet je de pan op 110 graden. Als de pan deze temperatuur bereikt heeft, laat je hem afkoelen en spoel je hem om met water.
De pan wordt toch niet heter dan het water? Da's tenminste behoorlijk onwaarschijnlijk bij frituurpannen die het verhittingselement in de olie hebben hangen, ipv onder de pan... en dat zijn de meeste. De pan kan dus niet veel heter worden dan honderd graden en zal er niets aan vastbakken (eigenlijk sowieso niet, omdat er een behoorlijke hoeveelheid stoom langs loopt)quote:Op maandag 6 november 2006 00:34 schreef MouseOver het volgende:
Dreft, en heel heet water. Die tip van Jordy-B klinkt ook goed maar ik ben bang dat dat rotzooi bij de waterrand gaat opleveren, aangezien het water daar verdampt en het schoonmaakmiddel gelijk aan de pan vastbakt.
idd... maar dan kan je ook andere (super)ontvetters gebruiken. Bij st. marc heb ik het gevoel dat er een laagje achter blijft. Da's geen probleem als je het gebruikt op een te schilderen muurtje, maar het lijkt me een minder fijn idee bij een pan waar ik patat in ga bakken.quote:Op maandag 6 november 2006 00:36 schreef Adfundum het volgende:
De aangekoekte troep krijg je er af door het een (paar) uur te laten weken in heet water met st.marc (jeweetwel, waar je ook behang mee afweekt) Daarna borstel/schraap je het er makkelijk af ben ik toevallig vorige week achtergekomen.
Ja op zich welquote:Op maandag 6 november 2006 00:34 schreef Mirre het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ook ergens. Heeft iemand deze tip ooit in de praktijk gebracht...., en werkt dat echt?
Nee, ik bedoel bij de rand van het waterpeil.. door de golfjes die tegen de rand aanklotsen en daar direct verdampen met achterlating van het opgeloste schoonmaakspul.quote:Op maandag 6 november 2006 00:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De pan wordt toch niet heter dan het water? Da's tenminste behoorlijk onwaarschijnlijk bij frituurpannen die het verhittingselement in de olie hebben hangen, ipv onder de pan... en dat zijn de meeste. De pan kan dus niet veel heter worden dan honderd graden en zal er niets aan vastbakken (eigenlijk sowieso niet, omdat er een behoorlijke hoeveelheid stoom langs loopt)
Ja, maar je hebt een pan met kokend water die niet of nauwelijks warmer is dan de inhoud... Die golfjes krijgen helemaal niet de kans om droog te verdampen tegen de rand van de pan (het condenseert eerder dan het verdampt) vanwege de grote hoeveelheid stoom/damp die langs de rand blijft lopen. En het kookt niet lang genoeg om duidelijke strepen te zien (als je een pan water laat indampen, zie je pas in de buurt van de bodem dat er behoorlijk wat kalk wordt afgezet.. en da's dan met een pan die wèl warmer wordt dan de inhoud)quote:Op maandag 6 november 2006 00:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel bij de rand van het waterpeil.. door de golfjes die tegen de rand aanklotsen en daar direct verdampen met achterlating van het opgeloste schoonmaakspul.
Bij mijn frituurpan is dat dus uit den boze... maag geen staalwol doen... beschadigt de pan...quote:Op maandag 6 november 2006 00:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja op zich wel![]()
Of uitkoken met soda werkt ook wel prettig.
Op tijd vet verversen dat scheelt ook aanbak resten etc.
Wat ik vaak doe mocht het een keer wat hardnekkig zijn, met zo'n staalwolletje en afwasmiddel die randen langs dan is het ook zo schoon.
Succes
Hoe vaak maak jij 'm schoon? Na iedere bakbeurt toch niet?quote:Op maandag 6 november 2006 00:46 schreef gateway het volgende:
vaker schoonmaken werkt ook!
En vervroegd de pijp uitgaan.quote:Op maandag 6 november 2006 00:54 schreef maka het volgende:
Die van ons is niet meer te redden, heb eens een half uur staan boenen met een schuurspons. Gewoon doorbakken en niet kijken waar je frieten vandaan komen is de oplossing.
ja, perfecte tipquote:Op maandag 6 november 2006 00:34 schreef Mirre het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ook ergens. Heeft iemand deze tip ooit in de praktijk gebracht...., en werkt dat echt?
Van het weekend ook nog zo gedaan na een Google actie gevonden tip. Werkt opzich prima. Wel ff echt kokend water erbij flikkeren.quote:Op maandag 6 november 2006 00:34 schreef Mirre het volgende:
[..]
nee bij elke keer vet vernieuwen........ en dan gewoon even de binnenpan eruit, heet water erin, met de afwaskwast rond en klaar, en de deksel er af, en ook gewoon goed schoonmaken en laten drogenquote:Op maandag 6 november 2006 00:51 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Hoe vaak maak jij 'm schoon? Na iedere bakbeurt toch niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |