Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. Greys bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:11 schreef maok het volgende:
Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt.
Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.
Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:
- muisklik rechts in vakje
- kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
- kies tabblad Arcering
- kies een kleurtje
- bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur
Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Kekaa het volgende:
Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Deetch het volgende:
Het begint in ieder geval met discipline
Hoe ik het een beetje doe:Koop een vaatwasser, scheelt afwassen Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's) Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een
postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
je meestal toch niet zo heel veel.Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper) Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken) Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
(ophangen, wadroger)Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:46 schreef krakkemieke het volgende:
En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:00 schreef Psych-case het volgende:
Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje..
De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen.
Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid ..
quote:Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Maeghan het volgende:
Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken.
Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit).
quote:Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.
quote:Op maandag 19 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe.
Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw.
quote:Op maandag 19 januari 2009 20:28 schreef krakkemieke het volgende:
En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Welkom!
Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! ) is denk ik:
- alles van de grond halen, in de gang zetten
- alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
- alle losse meuk boven en rond je wastafel halen
Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.
*bling bling!*
Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden
En sorry voor eventueel ongevraagd advies
Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:50 schreef kleinetrom het volgende:
wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is Maar daar zet ik nu per dag in wat ik aan schoonmaakactiviteiten en andere dingen wil doen. Super handig
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
-knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
quote:Op zondag 25 januari 2009 00:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
heel efficiënt van je
Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel
We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:07 schreef maok het volgende:
[..]
Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes) ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar.
Vast niet allemaal, maar echt wel de meerderheid volgens mijquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 | Vorige delen: http://forum.fok.nl/topic/1242808 http://forum.fok.nl/topic/1245392 Het begon met deze post: [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072308]donderdag 15 januari 2009 15:11[/url] schreef maok het volgende:[/b] Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt. Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen? [/quote] Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. [url=http://fotoboek.fok.nl/user/163650]Greys[/url] bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy. [img]http://img.photobucket.com/albums/v172/knalpot/Afbeelding151.jpg[/img] (Oblivion's schema) Je kunt het [url=http://www.fileden.com/files/2009/1/16/2270476/Schoonmaakschema.doc]hier[/url] Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat [url=http://www.fileden.com/files/2006/8/22/179449/Schoonmaakschema%20peggy%20maok.doc]hier[/url]) [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117609]vrijdag 16 januari 2009 18:34[/url] schreef Greys het volgende:[/b] Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens. [u]Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:[/u] - muisklik rechts in vakje - kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering' - kies tabblad Arcering - kies een kleurtje - bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf! [/quote] [IMG]http://i250.photobucket.com/albums/gg242/wateenplaatje/kop3.jpg[/IMG] Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals: [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072590]donderdag 15 januari 2009 15:18[/url] schreef Kekaa het volgende:[/b] Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo). [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65073040]donderdag 15 januari 2009 15:30[/url] schreef ChipsZak. het volgende:[/b] Was [url=http://www.flylady.net/]dit[/url] niet zoiets? Of was dat iets anders? [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65074420]donderdag 15 januari 2009 16:02[/url] schreef Deetch het volgende:[/b] Het begint in ieder geval met discipline Hoe ik het een beetje doe: [*] Koop een vaatwasser, scheelt afwassen [*] Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten [*] Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's) [*] Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje) [*] Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe je meestal toch niet zo heel veel. [*] Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper) [*] Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken) [*] Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken (ophangen, wadroger) [*] Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/2/50#65083111]donderdag 15 januari 2009 19:46[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b] En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65112708]vrijdag 16 januari 2009 16:00[/url] schreef Psych-case het volgende:[/b] Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117935]vrijdag 16 januari 2009 18:46[/url] schreef Rijstebuiltje het volgende:[/b] [..] De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje.. De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen. Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid .. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/4/50#65191151]zondag 18 januari 2009 22:48[/url] schreef Maeghan het volgende:[/b] Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken. Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit). [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204150]maandag 19 januari 2009 12:46[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b] Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204361]maandag 19 januari 2009 12:53[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b] [..] Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe. Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65221834]maandag 19 januari 2009 20:28[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b] En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65291797]woensdag 21 januari 2009 18:47[/url] schreef Greys het volgende:[/b] [..] Welkom! Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! - alles van de grond halen, in de gang zetten - alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d) - alle losse meuk boven en rond je wastafel halen Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen. En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet. *bling bling!* Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden En sorry voor eventueel ongevraagd advies Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje! [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65306405]donderdag 22 januari 2009 07:50[/url] schreef kleinetrom het volgende:[/b] wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen. dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken. voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig! [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65319374]donderdag 22 januari 2009 15:25[/url] schreef Greys het volgende:[/b] Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/3/50#65345500]vrijdag 23 januari 2009 14:43[/url] schreef Marijkezwolle het volgende:[/b] Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373239]zaterdag 24 januari 2009 23:59[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b] [..] -knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373399]zondag 25 januari 2009 00:05[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b] [..] Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/5/50#65394520]zondag 25 januari 2009 19:07[/url] schreef maok het volgende:[/b] [..] Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes) ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar. [/quote] We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden. |
Ik heb laatst mijn allernetste-supergeorganiseerde-perfecte-huisvrouw-vriendin betrapt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
En ik maar denken dat ik de enige was die zo verieft uit d´r werk komt. Ik ben al blij als ik fatsoenlijk kook voor mezelf.
Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..
(tvp)
Wat let je?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:00 schreef Greys het volgende:
Ik heb gewoon BIJNA zin om weer mijn vloer te gaan dweilen met dat nieuwe Leifheit ding![]()
Jij woont klein, dus dan lijkt het ook eerder een rommeltje. Als er bij mij wat zooi op de grond ligt en wat papieren en boeken op tafel, dan oogt het al slordig. Terwijl het niet eens zoveel zooi is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:51 schreef maok het volgende:
Ik had laatst iemand op visite die nog nooit eerder bij mij op visite was geweest en hij merkte op dat het veel netter was dan bij hem thuis (en daar was het niet eens echt een rotzooi toen ik daar laatst een keer onverwacht kwam binnenvallen, iig een stuk minder dan bij mij eerst). Hij dacht dus waarschijnlijk ook dat ik zo'n perfecte huisvrouw ben. Tot iemand opmerkte dat het inderdaad veel netter was dan normaal. Ze verklapte dus dat ik eigenlijk helemaal geen perfecte huisvrouw ben
. Maar goed nu zal het hopelijk ook niet tegenvallen als het de volgende keer wel weer een keertje een rommeltje is.
Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voorquote:
Maakt dat ding dan zo'n hard geluid? Hier zijn de katten alleen bang voor de stofzuiger.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voor
Om deze reden wil ik dus geen glazen tafel. Ook al vind ik het nog zo mooi.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Snowy sjouwt de dweil achterna. Met als gevolg meteen weer vieze pootjes op de vloer. Dit geldt ook voor de glazen salontafel. Hij wil altijd helpen en/of erna er meteen op liggen. Nee Snowy hij is nog nat!!!. Of met natte pootjes erover heen lopen. Volgens mij denkt visite hier dat ik nooit de salontafel schoonmaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |