abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 18:57:07 #101
163650 Greys
pi_76448778
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:36 schreef P.F het volgende:
Hier is ie:
Huishouden volgens schema #4
Ah, deel 4 kon ik al niet vinden!
Wel stom dat mijn schema het niet meer doet, dat download linkje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76449240
Ik heb hem nog op mijn computer!!
pi_76449268
Hoe maakten mensen vroeger schoon? Zonder stofzuiger?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 januari 2010 @ 19:08:59 #104
163650 Greys
pi_76449307
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:08 schreef P.F het volgende:
Vegen en dweilen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76493949
quote:
En: Maandag wasdag en de ramen lapppen.
Zaterdag schoenen poetsen.
Ramen lappen met water en azijn, strepen napoetsen met een natte krant.
Geen wasmachine dus de vuile luiers in een ketel op het fornuis uitkoken. Ja, de echte kookwas.
Mijn oma had mazzel, die had een tobbe op pootjes. De was draaide daarin rond, die was dan gewassen. Maar ze had geen centrifuge, boven de wasmachine zat een wringer.
Mijn opa en oma hadden ook een moestuin, in die jaren wel nodig met 6 kinderen. Vriezers waren onbetaalbaar, dus mijn oma weckte zich 's zomers een slag in de rondte. Dat stond allemaal in de kelder.

Vroeger maakten mensen schoon met zand, zeep en soda. Je ziet wel eens van die rekjes met bakjes met die opschriften.
Ik maak schoon met cif, allesreiniger en soda. Daar is niet zoveel verschil in. Ik heb er wel schoonmaakazijn aan toegevoegd. Maar dat paste niet in een laatje natuurlijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 02:14:34 #106
2651 svann
night-hawk
pi_76589426
quote:
Men had veelal zeil of parket met een kleed erop en een loper in de gang en op de trap.

Bijhouden met stoffer en blik.
Voor een grotere beurt ging het kleed met de goede kant over een stang in de tuin en werd het met een matteklopper uitgeklopt. Of met de goede kant op het gras.
Je klopt dus op de achterkant.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_76688391
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:14 schreef svann het volgende:

[..]

Men had veelal zeil of parket met een kleed erop en een loper in de gang en op de trap.

Bijhouden met stoffer en blik.
Voor een grotere beurt ging het kleed met de goede kant over een stang in de tuin en werd het met een matteklopper uitgeklopt. Of met de goede kant op het gras.
Je klopt dus op de achterkant.
Of met de goede kant op de sneeuw, daar wordt het heel fris van!
Ik meen het hoor! Zelf weleens gedaan met een tapijt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:44:33 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78425128
Even een kickje een een tvp. Ik was dwalende, maar gelukkig ben ik weer op het rechte (Fly) pad geschopt. gelijk weer mijn flightplan in orde gemaakt, overal planningsdingen opgehangen. ook voor mijn kinders
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78448780
ik heb ook een schoonmaakschema gemaakt, heeft n mooi plekje op de koelkast. Was enthousiast bezig in het begin, maar de laatste tijd heb ik echt geen zin meer iets te doen in huis na mijn werk.

Moet mezelf maar eens een "het is bijna voorjaarschoonmaakschop" gaan geven
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_78522779
Wat mij heel erg helpt is de chatroom van FLYlady. Daar kun je samen met een stel anderen opwerken. Steeds een kwartiertje en dan weer terug naar de chat. Het heeft mij vaak over dooie punten heen geholpen.

http://host71120.123flashchat.com/flyady/123flashchat.html?init_host=host71120.123flashchat.com&init_port=21127&init_group=flyady

Inlognaam bedenken en je aanmelden als guest. Daarna kun je de chatroom in. Omdat er FLYers van over de hele wereld komen is er altijd wel iemand. Let wel... als je op het hele of het halve uur komt kan het even rusrig zijn in de chat omdat iedereen dan met zijn/haar 15 min. bezig is.
pi_78530758
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:51 schreef Coccinella het volgende:
ik heb ook een schoonmaakschema gemaakt, heeft n mooi plekje op de koelkast. Was enthousiast bezig in het begin, maar de laatste tijd heb ik echt geen zin meer iets te doen in huis na mijn werk.

Moet mezelf maar eens een "het is bijna voorjaarschoonmaakschop" gaan geven
Kan je niet 1 klein dingetje doen na je werk?
Als ik 1 klein klusje doe waar ik meteen resultaat van zie, krijg ik meer zin om er nog een te doen......
Ik wordt moedeloos van een schema, ik heb meer aan 'babysteps'.......
Sterkte!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 10:31:03 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78582184
Zo! mijn homeblessing zit er weer op. Ik moet echt opletten dat ik niet 1000 andere dingen ook "even" doe waardoor alles veel langer duurt, ik het zat wordt en dan volgende week niks meer doe. pfff. Dat "ik ben er nu toch en gauwgauw want wat is het een bende"zit er diep ingesleten zeg!

Maar goed, gestofzuigd (overal), beddengoed gewassen, 2 van de 4 bedden alweer opgemaakt, was gevouwen, spiegels en deuren gedaan, oude kranten gesorteerd en gestoft! en ik zit ook alweer een kwartier.
En wat heerlijk, dat ik de spiegels aan het doen ben, de wc inloop en dat ik dan weer weet en zie dat ik daar ook al was vanmorgen, om te swishandswipen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78589793
Ik heb me beperkt tot Kelly's missie. Toch gek dat na een paar weken je weer spinnewebben hebt terwijl je never nooit een spin voorbij zag komen. Nou ja dan zie je in elk geval resultaat.

pi_78608630
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:08 schreef Hetteret het volgende:
Ik heb me beperkt tot Kelly's missie. Toch gek dat na een paar weken je weer spinnewebben hebt terwijl je never nooit een spin voorbij zag komen. Nou ja dan zie je in elk geval resultaat.

[ afbeelding ]
LOL! Ik ben bang voor spinnen, maar niet die van de webben. Dat zijn van die dunne, die lust ik rauw!
Maar daarom zie je ze niet, ze zijn heel onopvallend!
Helaas is het stof wat in die webben hangt, wel opvallend.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 20:59:45 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78608902
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze liep laatst over mijn plafond. die zag ik echt niet over het hoofd.
Maar even in een spoiler voor the faint hearted
pi_78609178
En toch klikte ik......
In zo'n geval hol ik naar de buurman/buurvrouw!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:06:29 #117
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78609280
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:04 schreef krakkemieke het volgende:
En toch klikte ik......
In zo'n geval hol ik naar de buurman/buurvrouw!
Deze heb ik met de staubsauger gedaan. Normaal maakt het me niet uit, maar deze was buiten groot ook snel
pi_78609419
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Deze heb ik met de staubsauger gedaan. Normaal maakt het me niet uit, maar deze was buiten groot ook snel
Kan ook, maar dan zet ik hem uuuuuuren buiten. En daarna een prop papier in de slang.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:38:17 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78611240
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:08 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Kan ook, maar dan zet ik hem uuuuuuren buiten. En daarna een prop papier in de slang.....
De zak vervangen. En ik ben niet bang voor spinnen, dus het maakt me echt niet uit. Wel voor muizen, dus ik snap hoe het voelt.

en ik was vandaag echt goed bezig! bedjes weer fris, en alle slopen weer gestreken in de kast! Whoehoei!
pi_78611311
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

De zak vervangen. En ik ben niet bang voor spinnen, dus het maakt me echt niet uit. Wel voor muizen, dus ik snap hoe het voelt.

en ik was vandaag echt goed bezig! bedjes weer fris, en alle slopen weer gestreken in de kast! Whoehoei!
Goed gedaan! En frisse bedjes zijn zo lekker!

Volgens mij eet die spin van jou muizen......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:46:58 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78611754
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:39 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Goed gedaan! En frisse bedjes zijn zo lekker!

Volgens mij eet die spin van jou muizen......
Er woont in mijn huis géén muis. Nooit. Never. niet.
Ik ga zelfs zo ver dat ik geen etenswaren bewaar in de kelder. bang dat ik ze lok.

Ik geniet echt van een fris en opgeruimd huis. en tja, blijkbaar gedij ik goed op een commandostructuur. zometeen mijn avonddinges. Gewoon fijn.
pi_78612004
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Er woont in mijn huis géén muis. Nooit. Never. niet.
Ik ga zelfs zo ver dat ik geen etenswaren bewaar in de kelder. bang dat ik ze lok.

Ik geniet echt van een fris en opgeruimd huis. en tja, blijkbaar gedij ik goed op een commandostructuur. zometeen mijn avonddinges. Gewoon fijn.
Ik bedoelde niet dat je muizen hebt.
Ooit verhuisde een kennis van me. Een vriend van hem zou de schuur leegmaken en die grote, sterke vent kwam lijkbleek naar binnen.
Hij had een enorme spin gezien in de schuur en stotterde: MMMaaar, ddddie vvvvvreten mmmuizen!!!
Vandaar.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78675611
De laatste dagen van de week, vanaf woensdag dus, staan bij mij in het teken van de WHB. Ik kan al die dingen echt niet op 1 dag doen en dus begin ik alvast op woensdag met stoffen enzo. En als dan alles goed gaat heb ik de hele WHB op vrijdagmiddag kunnen afvinken en hoef ik in het weekeinde alleen mijn routines te doen.
Echt weekeinde vieren dus.
pi_78701518
Heb afgelopen week toch weer een opleving meegemaakt, toch weer wat dingen gedaan in huis. Onder andere declutteren en zelfs 's ochtends wat dingen gedaan .

En het is echt een fantastisch idee om vrijdag al "de grote vloerschoonmaak" te doen. Vrijdag is het even doorbijten, maar zaterdagochtend heb je een mooie schone vloer & het heerlijke vooruitzicht dat je die vloer niet meer in het weekend hoeft schoon te maken.

Die chatroom van Flylady moet ik nog eens opzoeken, dat helpt misschien nog meer
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_78710325
tvp
ik heb de serre hier gebombardeerd tot front-porch en die heb k vandaag grondig uitgemest en schoongeboend. Alles glimt en blinkt en is lekker fris enzo

En er belde een vriendin die nununu langs wilde komen en ik kon me gewoon op haar richten en thee voor haar zetten enzo in plaats van in tien minuten tijd proberen je huis op orde te krijgen en tijdens het kleppen/thee maken nog snel wat van je keuken te redden ik vind het geweldig!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78893017
En het is weer maandag en alles begint weer van voor af aan. Vandaag Kelly's missie gedaan en eens even lekker puingeruimd in de tuin. Ws er echt weer voor. Morgen maar weer in de keuken verder.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:15:38 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78893831
Oké, maandag. De hele dag weg, dus van mijn homeblessing is maar de helft gelukt. Wel de bedden in de was, en twee weer opgemaakt. Nieuwe moltons aangeschaft vorige week dus dat is ook weer in orde. Ik vind het echt een uitkomst dit!
pi_78893873
Ik zie de mails binnenkomen, maar dat is het dan ook.
Ben wel ouderwets weer begonnen met opruimen/poetsen in een bevlieging.
Ach, ik profiteer maar van de bui
pi_78896081
Hallo buurvrouw, je zegt dat van je WHB maar de helft is gelukt. Als ik jou was zou ik het woordje "maar" weglaten. De helft is gelukt en dat is al meer dan niets.......chapeau!
pi_78896150
Ondertussen heb ik een van mijn keukenladen uitgemest. Alle over datum dingen onverbiddelijk bij het afval en de kruidenpotjes die mochten blijven schoongemaakt en van een etiket op de dop voorzien. Hoef ik niet meer alle potjes bij langs voor ik de juiste heb. Morgen de volgende la.....
  maandag 8 maart 2010 @ 17:09:53 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78896221
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:06 schreef Hetteret het volgende:
Hallo buurvrouw, je zegt dat van je WHB maar de helft is gelukt. Als ik jou was zou ik het woordje "maar" weglaten. De helft is gelukt en dat is al meer dan niets.......chapeau!
je hebt gelijk!
De helft is gelukt. Eigenlijk haske goed! Dankjewel. Dat helpt echt.
pi_78942568
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

je hebt gelijk!
De helft is gelukt. Eigenlijk haske goed! Dankjewel. Dat helpt echt.
Dat IS haske goed!
Daarom kijk ik naar wat ik gedaan heb. Wat ik nog moet doen negeer ik....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:59:03 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78943006
Da's ook een methode.
Vandaag begonnen met de keuken, de zone van deze week. bovenkant gedaan, en mijn bak-kast gedeclutterd. Oh, en de ramen gezeemd. Dan morgen nog wat losse dingen en ik ben voor deze week wel tevreden. ik had m pas nog helemaal gedaan. Kreeg vandaag bezoek en dat was echt ontspannen! Er moesten wel dingen gebeuren, maar het geheel toonde gewoon netjes en georganiseerd. Geen uitpuilende krantenbak enzo.
pi_78943609
Prima toch als je tevreden bent. Hoewel ik meer ben van het hygienisch als toilet en minder van rommel als kranten.....
Ik denk altijd: binnenkant kasten is mijn probleem, daar wonen geen mensen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:13:34 #135
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78943781
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:10 schreef krakkemieke het volgende:
Prima toch als je tevreden bent. Hoewel ik meer ben van het hygienisch als toilet en minder van rommel als kranten.....
Ik denk altijd: binnenkant kasten is mijn probleem, daar wonen geen mensen.
Ja, maar het toilet doe ik sowieso elke dag. Als moeder van drie zonen dus dat was wel oké. Hier voornamelijk troep. en binnenkanten van kasten die een zooi zijn. Dat wil ik gewoon anders. Fijner in mijn hoofd ook.
pi_78943962
Ik heb geen gezin. Maar met 3 zonen dus 4 mannen, zou ik 1 wet hebben.
ZITTEN, zolang er geen putje in het toilet is.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:17:55 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78944013
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:16 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb geen gezin. Maar met 3 zonen dus 4 mannen, zou ik 1 wet hebben.
ZITTEN, zolang er geen putje in het toilet is.....
hahahahaha, ja, meestal zitten ze ook wel. Maar staan is stoerder. dus dat gebeurd wel eens, stiekem vooral.
pi_78944857
Daarom snap ik ook niet dat er standaard geen putje in een toilet zit! Toiletten zijn bedacht door architecten die nooit schoonmaken IMHO......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78945745
Putje in vloer waar het toilet op staat?
pi_78945920
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:51 schreef P.F het volgende:
Putje in vloer waar het toilet op staat?
Ja.
In de meeste toiletten tegenwoordig is er een fonteintje. Tis heel eenvoudig om aan de onderkant van het fonteintje een afvoer op de grond te maken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:55:07 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78945968
Maar waarom is dat handig dan? een dweil erdoor is toch makkelijk genoeg?
pi_78946030
Haha, mijn moeder stofzuigt de wc altijd, dat vind ik wel vreemd
pi_78950315
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar waarom is dat handig dan? een dweil erdoor is toch makkelijk genoeg?
Ik ben niet van de dweilen,ik ben van erg schrobben met zeep enzo en dan een emmer water erdoor gooien en droog trekken.
Ik heb een wc in mijn douche en sindsdien mis ik een putje in de wc.
Ik wil schrobben! Ik heb het idee dat ik met een dweil de voegen niet schoon krijg.........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79089945
Zo de WHB weer klaar. Tenminste als de DH de dweil ter hand heeft genomen vandaag. De keuken is weer redelijk op orde. Volgende keer de bovenkastjes, afzuigkap en oven uitmesten. De koelkast zal dan ook wel weer een sopje kunnen gebruiken.
Komende week is de badkamer aan de beurt. Ik moet nog een muur van de douche ontkalken en dan kunnen de andere muren die niet aan de douche grenzen ook een sopje gebruiken. Maar nu eerst mijn werktafel de-clutteren. Waar is mijn timer.....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33:31 #145
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79091281
Ik moet alleen nog even stoffen, dan is mijn WHB klaar. Deze week de koelkast leeg gehad, alle planken in de vaatwasser, en ook de afzuigkap gedaan. Gister Kelly's klusje ook gedaan, dus de frontjes glimmen weer als vanouds.

En ik zit zowaar ontspannen! Morgen de hele dag visite maar geen stress vandaag! ik bak lekker een taart en vanmiddag nog even dweilen, maar dat moest sowieso. Voor de rest alles spic en span
pi_79161249
Kelly's missie gedaan voor vandaag, de laatste muur van de douche ontkalkt en straks nog even de wastafels met ontkalker doen en dan is alles weer als nieuw. Morgen verder met de badkamer.
Straks maar even een lekkere wandeling doen......
  maandag 15 maart 2010 @ 11:09:35 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79161646
Ik heb mijn iniemini badkamer al helemaal schoon. Ik heb deze week ook de zolder en mijn bureau op het program. Papieren al uitgezocht, opgeruimd. Mijn internet is stuk. nu dus op foon
pi_79199449
Ochtend routines achter de rug en Kelly's missie gedaan. Ga vandaag nog even het bad schrobben en dan zit het er weer op. Morgen start de WHB....
Ik leef momenteel onder hoogspanning en dan is het lekker het FLY-programma te volgen.. geeft toch wat structuur aan de dag. Wat mij betreft eens een FLYer altijd een FLYer. Ben trouwens wel aan nieuwe schoenen toe.
pi_79330642
Ik wil zoooo graag fris de ´lente´ in!
Is er iemand die mij een schema/lijstje/todo-lijst/programma kan doen toekomen? Mijn huis, hoofd en leven is aan structuur toe. en ik durf mij niet aan te melden bij Flylady uit angst voor een overvolle mailbox waar het overzicht weg is...
Alvast dank!!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:28:22 #150
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79332241
Er is gewoon een topic voor schoonmaken !

Iemand voor mij ook een lijstje? Mijn zwangerschap in combinatie met lente maakt van mij een redelijk instabiel persoon die ze allemaal niet op een rijtje heeft zitten. Normaal heb ik ook altijd kolder in mn kop in de lente, maar het is dit jaar wel heel erg, dit jaar vind ik mn structuur gewoon niet terug...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')