Tomasso.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:11 schreef Tomasso het volgende:
hoi.
Ik heb nog nooit een Metroid Prime game uitgespeeldquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:47 schreef Pheno het volgende:
Dat valt mee, je hebt de tijd om even wat spellen te spelen die anders waren blijven liggen
metroid voor de Wii moet ik nog halen, maar ik wil eers echoes uitspelen
Wat grappig, was laatst ook weer verder gegaan met OOT. Zit nu in de watertempel vast. Ik blijf de water tempel in elke Zelda game kut vinden. Moet me paard ook halen, maar dat lukt me niet. Had em vroeger na veel moeite wel gehaald.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ben de laatste tijd weer bezig met ocarina of time. Ik zat de hele tijd te kloten in de fire temple, ik dacht dat ik ergens iets moest activeren ofzo om verder te geraken, omdat het te bereiken platform op een verhoging lag.
Blijkt gewoon dat je ernaartoe kunt springen vanaf een rooster aan de zijkant. Zo ontzettend simpel maar ik kwam er niet eens op, heb echt uren tig keer door elke kamer van de temple gelopen om iets te zoeken om verder te komen.
Gamecube/Wii is een aardig texture beest. Zeker i.t.t. ps2.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef speknek het volgende:
Fragile: Farewell ruins of the moon pictures (RPG, Namco Bandai)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
High-res textures, on my wii?
Dat zag je ook wel aan resident evil 4 ja. Vreemd genoeg heeft The Conduit, die IGN voortdurend loopt te hypen als zo'n mooi spel, dan weer behoorlijke meh textures:quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:04 schreef BMH het volgende:
Gamecube/Wii is een aardig texture beest. Zeker i.t.t. ps2.
quote:Nieuws: Nintendo verontschuldigt zich voor casual E3
Shigeru Miyamoto vond de casual E3 persconferentie van Nintendo niet meer dan logisch en Reggie Fils-Aime vond dat Nintendo meer dan genoeg hardcore producten had getoond.
Reggie Fils-Aime en Shigeru Miyamoto zijn echter niet de baas van Nintendo, die eer behoort toe aan Satoru Iwata. Hij beseft dat hardcore fans teleurgesteld zijn door de persconferentie en verontschuldigt zich daarvoor. De fans moeten echter niet ongerust zijn, Nintendo komt met hardcore producten. Het is echter te vroeg om de nieuwe Mario of Zelda titel te tonen.
Geen Nintendo games meer dit jaar anders dan degene aangekondigd dus. Viel ook wel te verwachten, aangezien Wii Sports 2 al voor volgend jaar was. Hopelijk is aan het einde van het jaar, nadat m'n verhuizing, de PS3 in prijs gezaktquote:"You have seen the extent of Nintendo's 2008 holiday line-up," she added.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Geen Nintendo games meer dit jaar anders dan degene aangekondigd dus. Viel ook wel te verwachten, aangezien Wii Sports 2 al voor volgend jaar was. Hopelijk is aan het einde van het jaar, nadat m'n verhuizing, de PS3 in prijs gezakt.
Ik heb naast de Wii nu ook een PS3 in de kast staan. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, prachtapparaatquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:15 schreef speknek het volgende:
Cammie Dunaway:
[..]
Geen Nintendo games meer dit jaar anders dan degene aangekondigd dus. Viel ook wel te verwachten, aangezien Wii Sports 2 al voor volgend jaar was. Hopelijk is aan het einde van het jaar, nadat m'n verhuizing, de PS3 in prijs gezakt.
Ik wou alleen dat je er xbox controllers op aan kunt sluitenquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:20 schreef Lexie het volgende:
Ik heb naast de Wii nu ook een PS3 in de kast staan. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, prachtapparaat.
Een apparaat dat je vrijwel NIET gebruikt (Wii) is op zich 'duurder' dan een apparaat waar je bijna dagelijks veel plezier mee hebt. Tel daarbij op dat je voor de 360 en PS3 WEL redelijk veel goede games in de budgetbakken aantreft, die goed betaalbaar zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:25 schreef Wiiperdiipii het volgende:
Ik mis alleen het RPG aanbod op de Wii. Verder vind ik COD en voetbalspellen en RPG's erg gaaf voor de XBOX/PS3, maar die zijn veel te duur voor mij. Als de Wii meer RPG's uitbrengt dan ben ik blij.
High-res?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:16 schreef speknek het volgende:
Fragile: Farewell ruins of the moon pictures (RPG, Namco Bandai)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
High-res textures, on my wii?
De Cube heeft nog heel wat spellen die het inderdaad nog waard zijn om te spelen. Als die nou in een nieuwe budget-serie te koop zouden zijn, zou dat best goed kunnen gaan lopen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik snap totaal niet waarom, met het ongelooflijk zwakke aanbod aan Wii-spellen, dat Nintendo niet gewoon de Cube-classics in de winkel heeft liggen zodat men die nog gewoon kan kopen en spelen op hun Wii.
Zou toch mooi zijn als je nu gewoon Metroid 1 en 2 en MGS Twin Snakes etc zou kunnen spelen, ipv te moeten wachten tot er heel eventueel in de verre toekomst weer eens een leuke Wii game uit zal komen... !?
quote:Nieuws: Resident Evil 5 versie naar de Wii?
Resident Evil 5 is een van de grote namen in de line-up van de PlayStation 3 en Xbox 360. Het (logische) vervolg op Resident Evil 4 is een grafisch monster dat op het gebied van gameplay ook zijn mannetje staat. De game werd uitgebreid getoond op de afgelopen E3.
Nu is Resident Evil een serie die op de Nintendo consoles vaak goede zaken heeft gedaan. Onlangs nog verkocht een port van Resident Evil 4, die al bijna 2 jaar uit was op de GameCube en PlayStation 2, alsnog meer dan 1 miljoen stuks en ook de onrail shooter genaamd Resident Evil: The Umbrella Chronicles deed het uitstekend. Genoeg reden voor meer zombiegames moet men bij Capcom gedacht hebben, want er komt nu een remake van Dead Rising (origineel Xbox 360) uit op de Nintendo Wii. En het lijkt daar niet bij te blijven.
In een gesprek met Simon Jeffrey, president van Sega Amerika, liet de beste man zich ontglippen dat er een versie van Resident Evil 5 naar de Wii zou komen. Een verrassende uitspraak, zeker omdat Resident Evil een serie is van Capcom. Toen er navraag werd gedaan bij Fils-Aime, grote man bij Nintendo Amerika, werd de volgende vraag gesteld: komt er een Resident Evil 5 versie naar de Nintendo Wii. Hierop antwoordde de beste man:"Not yet!", om daarna breed glimlachend te verdwijnen.
Navraag bij Capcom toonde aan dat zij niets wilden zeggen over een Resident Evil 5 versie. Zij gaven aan dat Dhr. Jeffrey zich waarschijnlijk gewoon had 'vergist' tussen Resident Evil 5 en Dead Rising: Chop Till You Drop. Later nam Dhr. Jeffrey zijn woorden dan ook terug en voegde er aan toe dat het een 'slip of the tongue' was.
Grote vraag is: komt er een Wii-versie van Resident Evil 5? Dat de serie succesvol is op de console van Nintendo is bewezen, dat Capcom het ziet zitten met de console is ook wel duidelijk en dat de besturing goed kan werken bewees Resident Evil 4. Grote struikelblok zijn de graphics. Wat denk jij?
quote:Nieuws: Reggie wil Grand Theft Auto op Wii
Jarenlang was de relatie tussen Take Two en Nintendo bekoeld, maar beide bedrijven groeien momenteel naar elkaar toe. Nintendo kon Take Two zelfs overtuigen om Grand Theft Auto naar de DS te brengen.
Nintendo of America CEO Reggie Fils-Aime wil Grand Theft Auto nu ook naar de Wii brengen. Hij zou graag een volledig nieuwe Grand Theft Auto titel op de Wii zien verschijnen. De twee bedrijven hebben echter nog niet met elkaar gesproken over Grand Theft Auto Wii. Uiteindelijk lijkt het wel onvermijdelijk met de sterke verkoopcijfers van de Wii.
Ik dacht dat The Conduit een bagger game zou worden maar het lijkt erop dat het een redelijke FPS game wordt. Screen ziet er goed uit, vooral die wapen en dat hand.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zag je ook wel aan resident evil 4 ja. Vreemd genoeg heeft The Conduit, die IGN voortdurend loopt te hypen als zo'n mooi spel, dan weer behoorlijke meh textures:
[ afbeelding ]
Ik snap dat nooit zo, als je niet zoveel polygonen en effects kunt pushen, gebruik dan goede high-res textures, Half-Life 2 laat wel zien hoe belangrijk dat is.
Ehm, de core 360 is 199 euro. da's echt minder geld dan je voor een Wii neertelt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Een apparaat dat je vrijwel NIET gebruikt (Wii) is op zich 'duurder' dan een apparaat waar je bijna dagelijks veel plezier mee hebt. Tel daarbij op dat je voor de 360 en PS3 WEL redelijk veel goede games in de budgetbakken aantreft, die goed betaalbaar zijn.
Ik ben het op zich met je eens dat zowel de 360/PS3 nog wat te duur zijn. en ook ik wacht nog even tot eind augustus voor een PS3, en hoop dat ook de 360 nog even iets daalt in prijs... maar toch.
Het kost wat meer dan een Wii, maar daarvoor krijg je ook veel meer kwaliteit, aanbod en mogelijkheden natuurlijk.
Wat nou als de Wii een totaal andere doelgroep heeft dan de Playstation 3 en de Xbox 360? Dat jij vind dat de Xbox 360/PS3 betere games heeft, betekend het nog niet dat m'n opa dat vind? Of m'n moeder?quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Een apparaat dat je vrijwel NIET gebruikt (Wii) is op zich 'duurder' dan een apparaat waar je bijna dagelijks veel plezier mee hebt. Tel daarbij op dat je voor de 360 en PS3 WEL redelijk veel goede games in de budgetbakken aantreft, die goed betaalbaar zijn.
Ik ben het op zich met je eens dat zowel de 360/PS3 nog wat te duur zijn. en ook ik wacht nog even tot eind augustus voor een PS3, en hoop dat ook de 360 nog even iets daalt in prijs... maar toch.
Het kost wat meer dan een Wii, maar daarvoor krijg je ook veel meer kwaliteit, aanbod en mogelijkheden natuurlijk.
Ja, en dan koop je een memory card die 60 euro kost.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:59 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ehm, de core 360 is 199 euro. da's echt minder geld dan je voor een Wii neertelt.
Die zit er al bij (ik geloof 256MB), inc wat arcade games. In principe is het arcade pakket dus vrij compleetquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:48 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, en dan koop je een memory card die 60 euro kost.
o fik. Hier staat het nog regelmatig aan. Ik heb dat ding sinds dag -2 en ben er nog steeds blij mee. En nee, ik heb geen 100 addons gekocht.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:46 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Wat nou als de Wii een totaal andere doelgroep heeft dan de Playstation 3 en de Xbox 360? Dat jij vind dat de Xbox 360/PS3 betere games heeft, betekend het nog niet dat m'n opa dat vind? Of m'n moeder?
Vorige week lag er nog een hele stapel bij de MM in Utrecht, gewoon even geduld hebben en af en toe een rondje winkels makenquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb maar eens een Wii gekocht met Sports Pack. Voorheen speelde ik wel eens bij vrienden, en vind het een erg leuk ding. Dus nu was het tijd om er zelf ook maar eens een aan te schaffen (ook omdat die vrienden naar Limburg verhuisd zijn). Binnenkort ook maar Mario Kart kopen, al is die blijkbaar niet zo lekker leverbaar (volgens Bol.com).
Morgen even hier in de stad in kijken. Mediamarkt hebben we hier niet en ik heb ook geen zin om ervoor naar Alkmaar te gaan, dus dan komt het nog wel. Met het Sportspack vermaakt ik me de komende tijd ook nog wel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige week lag er nog een hele stapel bij de MM in Utrecht, gewoon even geduld hebben en af en toe een rondje winkels maken.
Ik heb 1 en 2 nooit gespeeld idd, zag wel in de trailer dat er veel power ups hetzelfde zijn ja, maar multiplayer miste dan weer bij deel 3.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Metroid Prime 3 is echt vreselijk. Misschien omdat je nooit 1 en 2 hebt gespeeld is het leuk, maar Metroid Prime 3 is erg voorspelbaar als je 1 en 2 wel hebt gespeeld.
Probeer eensch ebay of V&A
Poep praat. MP3 voelde compleet anders dan 1 & 2 dankzij de lineaire progressie, de drastisch verminderde backtracking & de nadruk die op het verhaal lag.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Metroid Prime 3 is echt vreselijk. Misschien omdat je nooit 1 en 2 hebt gespeeld is het leuk, maar Metroid Prime 3 is erg voorspelbaar als je 1 en 2 wel hebt gespeeld.
Correctie: jij vindt MP3 vreselijk. Dat betekent niet dat het als voldongen feit hoeft te worden gezetquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik leef met je meequote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Er is gewoon weinig veranderd in Metroid Prime 3. Het is gewoon hetzelfde als 1 en 2, maar dan met een ander verhaal en ander omgeving.Zelfs de geluidseffecten zijn precies hetzelfde. En je weet hoe gevoelig ik ben voor geluidseffecten die opnieuw worden gebruikt, Pheno.
Ik kon er bij MP1 & 2 maar niet in komen... paar keer geprobeerd, maar wou niet. Bij MP3 kon ik dit, mede door de besturing, wel. Vond het dan ook een donders vette game.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Er is gewoon weinig veranderd in Metroid Prime 3. Het is gewoon hetzelfde als 1 en 2, maar dan met een ander verhaal en ander omgeving.Zelfs de geluidseffecten zijn precies hetzelfde. En je weet hoe gevoelig ik ben voor geluidseffecten die opnieuw worden gebruikt, Pheno.
Wil je een tissue?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:30 schreef Ruzbeh het volgende:
En je weet hoe gevoelig ik ben voor geluidseffecten die opnieuw worden gebruikt, Pheno.
Gefeliciteerd met je aankoop! Welke spellen heb je erbij gehaald of ga je erbij halen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb 'm. Bol heeft zich weer netjes aan de afspraak gehouden, net voor 21:00 besteld en om 11:00 een postbode voor de deur. En hij is online, dus gelijk even de firmware updaten.
Hoe goed is die Nintendo USB adapter eigenlijk? Aanrader? Of kun je beter gewoon een draadloze router gebruiken als de PC en Wii niet naast elkaar staan? Die dingen zijn immers ook niet meer zo duur.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:51 schreef Wiiperdiipii het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankoop! Welke spellen heb je erbij gehaald of ga je erbij halen? Ik zelf werk met een draadloze router en dat werkt prima, bijna nooit lag. Router staat beneden en mijn Wii staat op mijn slaapkamer
Ik heb nu alleen de Wii met sports pack. Mario Kart met stuur wil ik er sowieso bij zodra die fatsoenlijk leverbaar is. Verder nog even kijken wat er nu al verkrijgbaar is en wat er verder nog komt. De Mario spellen vind ik sowieso vaak tof, dus Mario Party, wellicht Mario & Sonic op de Olympische Spelen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:51 schreef Wiiperdiipii het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankoop! Welke spellen heb je erbij gehaald of ga je erbij halen?
Die bedoelde ik ja, niet Mario Party, hoewel die er ook is zie ik.quote:
Super mario sunshine, maar dat is een 3d platformer van gemiddelde kwaliteit, eigenlijk niet mario waardig.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:02 schreef CherryLips het volgende:
Zijn er trouwens nog leuke Mario-spellen als Mario Galaxy of New Super Mario Bros op de GameCube?
Helder!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:23 schreef speknek het volgende:
Nee gamecube games werken alleen met gamecube controllers.
Kijkt in bak...Mwoa, niet echt. Je zou via de virtual console de oudere mario games kunnen proberen. SMB 3 (NES) blijft bv een classic. Zo ook super mario world (snes). Prima vermaak en je speelt het niet 1 2 3 uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:02 schreef CherryLips het volgende:
Zijn er trouwens nog leuke Mario-spellen als Mario Galaxy of New Super Mario Bros op de GameCube?
Blijkbaar vinden wij het wel leuk. Dus? Ik vind het superleuk om met de vc oude games van weleer te spelen, backtrack gamecube spellen en zo af en toe koop ik een wii spel. Of DS. Gamen is mijn leven niet, dus ik kom makkelijk uit met 3 goede games voor een console per jaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:32 schreef Dutch_Nelson het volgende:
sunshine is juist heel tof.
en dat jullie allemaal aan de gamecube games gaan zegt wel wat over het aanbod op de wii.
Ik ga toch ook niet op me 360 , xbox1 games zitten spelen, nintendo is dus lekker bezig.
Ik gebruik die wii alleen voor mario kart en het homebrew kanaal nu
Alleen k** dat wifi het tegenwoordigt niet doet hier, zal daar nog wel een mannetje naar laten kijken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kijkt in bak...Mwoa, niet echt. Je zou via de virtual console de oudere mario games kunnen proberen. SMB 3 (NES) blijft bv een classic. Zo ook super mario world (snes). Prima vermaak en je speelt het niet 1 2 3 uit.
Ik ben ook niet zo'n fanatieke gamer, maar met wat vrienden op de Wii spelen is altijd erg vermakelijk. Dus met Wii sports kom ik al een aardig eind, en met nog enkele leuke spellen erbij ben ik de komende tijd ook zeker tevreden.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:38 schreef Pheno het volgende:
Gamen is mijn leven niet, dus ik kom makkelijk uit met 3 goede games voor een console per jaar.
Volgens mij is 2100 het hoogste...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:09 schreef Zapper het volgende:
Zit er nog een eind aan het tennisonderdeel van Wii Sports? Heb nu een ranking van in de 2100, is deze eindeloos of is het ook nog "uit te spelen"?
heb nooit een zelda game gespeeld dus, maar heb ook een hoop andere games die ik tussen de twee zou kunnen spelen, dus zal ze iig niet achter elkaar spelenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:55 schreef BlackSheep het volgende:
Ligt eraan van welke je het meest wil genieten. Het zijn alletwee geweldige spellen, maar je tweede keus zal ongetwijfeld vrij bekend aanvoelen als je daarvoor al een soortgelijke game hebt uitgespeeld. Ik zou voor Okami gaan!
Nouja, misschien wordt het wat..quote:Ubisoft has revealed that Wii sequel Red Steel 2 will use the freshly unveiled MotionPlus peripheral.
The publisher feels this accuracy-improving device will help the game finally achieve the ambitious sword-swishing goals set for Red Steel 1.
"Red Steel 2 has been in development for many months now, and this new device will help us be even more precise in what we do with the product," Alain Corre, Ubisoft big shot, told GamesIndustry.biz.
Beter: zoek een exemplaar van The Wind Waker met de bonusdisc, dan heb je wat mij betreft de beste Zelda en ook nog eens OoT in tweevoud er gratis bij.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Daarbij dan gelijk een toffe tip: speel meer zelda! Koop via de virtual console Ocarina Of Time, da's ook echt een briljant spel.
quote:Op maandag 28 juli 2008 23:40 schreef Aether het volgende:
RPG Fan is behoorlijk positief over Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon.
Houdt iemand dit spel nog in de gaten?
Ik game nu ook TTP. Gigantisch spel met een geweldige wereld. Ik raak soms wel in paniek,... zie dingen die ik graag wil doen of moet onthouden maar door een bepaald item gemis nog niet kan doen ofzo,.....quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb ze ook allebei, Twilight Princess al uitgespeeld. Echt een heerlijk spel. Enorm groots, avontuurlijk en lang speelplezier. Het heeft echt dat heerlijke typische zelda-gevoel, alhoewel dat jou dan weinig zal zeggen natuurlijk. Daarbij dan gelijk een toffe tip: speel meer zelda! Koop via de virtual console Ocarina Of Time, da's ook echt een briljant spel.
Met Okami ben ik nu zo'n 20 uur gevorderd. Maar ik zit nog niet zo heel ver in het spel denk ik ik speel alles op het gemakje, ik speur elk nieuw gebied eerst helemaal af, praat met iedereen en val alle vijanden aan voordat ik verder ga.
Zelda vind ik in z'n geheel wat gaver en beter in elkaar zitten, vanwege alle items die je verzamelt en gebruikt om verder te geraken. In Okami zijn je acties als wolf wat beperkter, het is vooral platform-achtige progressie, vooral in de kerkers. En natuurlijk af en toe eens de omgeving manipuleren met de celestial brush, wat wel leuk uitgewerkt is.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:05 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik game nu ook TTP. Gigantisch spel met een geweldige wereld. Ik raak soms wel in paniek,... zie dingen die ik graag wil doen of moet onthouden maar door een bepaald item gemis nog niet kan doen ofzo,.....
OoT is uiteraard ook legendarisch,....
Ook een goede keuze inderdaad. Op de bonusdisc draait OoT met een dubbele resolutie t.o.v. het origneel op de N64 en het ondersteunt rumble. Ik dacht dat de VC versie dat beide niet had. En de Master Quest is natuurlijk een leuk extraatje voor mensen die wat nieuwe uitdaging willenquote:Op maandag 28 juli 2008 14:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Beter: zoek een exemplaar van The Wind Waker met de bonusdisc, dan heb je wat mij betreft de beste Zelda en ook nog eens OoT in tweevoud er gratis bij.
Deel 2 hebben ze iig bij mariocube.nlquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:49 schreef GGMM het volgende:
Iemand enig idee waar metroid 1 en 2 voor de GC te krijgen zijn? Ik vond de game op de Wii geweldig.
En tevens voordeel dat je Pc niet aan hoeft te staan. Ik heb een Linksys WRT54GL met Tomato erop staan. PC's gewoon in de lan poorten en wifi voor de gamedevices.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoe goed is die Nintendo USB adapter eigenlijk? Aanrader? Of kun je beter gewoon een draadloze router gebruiken als de PC en Wii niet naast elkaar staan? Die dingen zijn immers ook niet meer zo duur.
Ik heb die router zonder L (helaas). Werkt prima met de Wii. De reden dat ik het vroeg was dat vrienden van me ook een Wii hebben en geen draadloze router. Ik zou het wel leuk vinden om tegen ze te spelen via internet (als er spellen zijn waarbij dat kan en die we allebei hebben) en moest nog een verjaardag/housewarming cadeau kopen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:31 schreef Webby het volgende:
En tevens voordeel dat je Pc niet aan hoeft te staan. Ik heb een Linksys WRT54GL met Tomato erop staan. PC's gewoon in de lan poorten en wifi voor de gamedevices.
quote:Nintendo has published financial results for the three months ending June 30th, confirming everyone else in the world is in the wrong business.
Net profits rose to JPY 107.2 billion (USD 99 million), up from JPY 80.3 billion the previous year.
The number of Wii consoles sold worldwide was 5.17 million - bringing lifetime sales up to 29.62 million.
Mario Kart Wii proved popular during the quarter with 6.42 million copies sold, while the figure for Wii Fit was 3.42 million. Total Wii software sales stood at 40.41 million units - up from 24.2 million units last year.
In total 36.59 million DS games were sold, with Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness/Time proving most popular.
Nintendo's profits are likely to keep rising as manufacturing issues with the Wii and peripherals such as the Balance Board continue to be resolved. However, other companies are still struggling to meet the demand from Nintendo executives for hats made of diamonds, ruby-encrusted toothbrushes and solid gold helicopters.
Je bent ook geen fan van Zelda.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het ziet er wel tof uit ja, maar ik ben geen fan van Wario games.
Ziet er tof uitquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:51 schreef speknek het volgende:
Ik dacht dat Wario Land een simpel lelijk spel zou worden, maar het ziet er echt best wel goed uit (beter dan Paper Mario, volgens IGN).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga hem nog steeds niet kopen denk ik, zit niet te wachten op een relatief korte platformer voor een hoge prijs, maar leuk voor de fans.
Klopt! En first person Metroid zuigt ook.quote:
Ja da's het hele idee ervanquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
mag ook wel natuurlijk. Als je dan toch een 2D game uitgeeft op een console, laat het er dan ook strak uitzien. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld die nieuwe Megaman, dat is echt te goedkoop voor woorden
Hoe zit dat nou met die megaman, vonden ze een NES rom te goedkoop qua wiipoints, dus hebben ze het maar onder het mom WiiWare gedaan? Ik zie namelijk geen verschil met de NES versie, waarom WiiWare?quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
mag ook wel natuurlijk. Als je dan toch een 2D game uitgeeft op een console, laat het er dan ook strak uitzien. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld die nieuwe Megaman, dat is echt te goedkoop voor woorden
zal vast wel komen, ongetwijfeld voor de motionplus. f-zero is zo snel dat er echt geen enkele vertraging in de besturing mag zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:38 schreef robbolo het volgende:
Vinden jullie ook niet dat er weer een nieuwe F-Zero moet komen voor de Wii? Ik heb er in ieder geval zin in
Daarom denk ik ook dat je t gewoon met de cube controller zal gaan besturen. Als je handen een beetje trillen vlieg je de baan al af ( beetje overdreven, maar toch..) en met de wiimote zal je nooit nauwkeurig genoeg zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zal vast wel komen, ongetwijfeld voor de motionplus. f-zero is zo snel dat er echt geen enkele vertraging in de besturing mag zijn.
Zou wel tof zijn. Heb me zeer vermaakt met F-Zero-GX, de beste futu-racer die ik ooit heb gespeeldquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zal vast wel komen, ongetwijfeld voor de motionplus. f-zero is zo snel dat er echt geen enkele vertraging in de besturing mag zijn.
uhm... waar gaat die grafiek overquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:33 schreef Shazbot het volgende:
[..]
Ook nog een leuke grafiek van de verkopen van de Wii in vergelijking met de PS3, die ik op neogaf tegenkwam:
[ afbeelding ]
izze grapje. Zo kunnen de PS3-fanboys erop fappen dat de PS3 de Wii in het drievoud verslaat, want hij staat hoger in de grafiek!quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:36 schreef disjfa het volgende:
[..]
uhm... waar gaat die grafiek overwereldwijde ps3 sales vs continentale sales van de wii
PS3: 14 miljoenquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:33 schreef Shazbot het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn. Heb me zeer vermaakt met F-Zero-GX, de beste futu-racer die ik ooit heb gespeeld.
Ook nog een leuke grafiek van de verkopen van de Wii in vergelijking met de PS3, die ik op neogaf tegenkwam:
[ afbeelding ]
Ik mis azie, zuid amerika etc in die grafiek, dus echt nuttig is die niet om heel serieus te nemenquote:Op donderdag 31 juli 2008 09:45 schreef Lexie het volgende:
[..]
PS3: 14 miljoen
Wii: 13+10 +6= 29 miljoen.
Drie keer zoveel? Volgens mij moet er iemand terug naar de basisschool.
De PS3 lijn staat boven alledrie de Wii-lijnen. Dus 3x beter. Die grafiek is een geintje, goochelen met getallenquote:Op donderdag 31 juli 2008 09:45 schreef Lexie het volgende:
[..]
PS3: 14 miljoen
Wii: 13+10 +6= 29 miljoen.
Drie keer zoveel? Volgens mij moet er iemand terug naar de basisschool.
Waarom zou dat niet kunnen danquote:Op donderdag 31 juli 2008 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:
zoveel revolutionair valt er ook niet meer te doen, je kunt niet eeuwig dingen blijven verzinnen die nooit eerder gedaan zijn
Thanks!quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:53 schreef disjfa het volgende:
Haags:
Opvolger Wii waarschijnlijk minder revolutionair
Omdat er nu echt niks meer te doen valt. De weergave wordt beperkt door de platte TV, dus verwacht maar geen virtual reality achtige dingen. En nu beweging bij besturing is geintroduceerd, valt op dat gebied ook niks meer te doen. Ze kunnen enkel nog meegaan in de pure krachtstrijd in grafische prestatiesquote:
Dat laatste is er al door third parties.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Er zijn nog zat dingen te doen. Er was toch zo'n chinees die een soort van VR haalde met de Wii remote en twee infrarood LEDjes. Dat zou je dus kunnen doen met Wii 2. Draadloze nunchuck kan ook nog.
Fijn. Iemand die het wel snaptquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De PS3 lijn staat boven alledrie de Wii-lijnen. Dus 3x beter. Die grafiek is een geintje, goochelen met getallen
Uhm. games verkopen nouwelijks als je ze tegen de casual rotzooi van nintendo zet. Ook worden games veel minder verkocht dan een willekeurige sportgame die elk jaar uit moet komen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:06 schreef Pheno het volgende:
Maar ik als leek denk niet dat je de volgende generatie er mee gaat overleven, dan moet je met meer komen.
Er zijn genoeg games die wel goed verkopen, van 3rd parties. Echter sommige developers verwachten dat ze zelfs troep kunnen verkopen op de Wii, maar dat valt dus tegen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:09 schreef disjfa het volgende:
[..]
Uhm. games verkopen nouwelijks als je ze tegen de casual rotzooi van nintendo zet. Ook worden games veel minder verkocht dan een willekeurige sportgame die elk jaar uit moet komen.
Dus hoop alsjeblieft niet te veel voor games. Daar zit blijkbaar helaas het geld niet. Die paar aanhangers zijn de leukste, maar verdien je weinig aan
Onderaan de Wii Motion Plus add-on zit een klepje, die kun je open doen en daar past dus gewoon de nunchuck inquote:Op donderdag 31 juli 2008 20:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat ziet er wel goed uit, zo is hoe ik me de Wii vanaf het begin al had voorgesteld.
Wat ik me alleen afvraag is of de nunchuck ook er nog wel op aan te sluiten is. Anders verlies je de analoge stick, toch lastig.
nou ja zegquote:Op donderdag 31 juli 2008 20:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Dit is trouwens de zoveelste keer dat ik Saviour's icoon blokkeer... verander je soms steeds de URL? Want ik blijf maar bezig.
Ze zijn altijd zo verassendquote:
Ik wil gewoon een nieuwe toffe Zelda, of een Prince Of Persia die er gebruik van maakt. Of gewoon weer is een goede nieuwe franchise.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Ah dan is het tof, laat maar komen. Ben benieuwd wanneer de eerste spellen hiermee komen. En dit schreeuwt natuurlijk een Star Wars lightsaber spel
Ja, leuk, dit had er dus alleen vanaf het begin ingemoeten. Beetje het Gameboy verhaal zo.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:26 schreef RaymanNL het volgende:
Tof filmpje die laat zien wat je allemaal met Wii Motion Plus kunt: http://wii.ign.com/dor/ar(...)mo_video_073008.html
Eensch.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, leuk, dit had er dus alleen vanaf het begin ingemoeten.
Ja, ik ook.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:02 schreef RaymanNL het volgende:
Boeiend, ik ben blij dat ze het alsnog doen.
Het kon waarschijnlijk wel, maar het was gewoon nog de duur. Misschien wilde Nintendo het eerst ook nog even aanzien, en niet direct de duurste hardware in de Wii Controller stoppen, net zoals dat ze in de Nintendo DS eerst bagger schermen hadden gestopt, en later met de DS lite kwamen, dat had ook te maken met dat ze er nog niet TE veel in willden investeren.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Wellicht kon het ten tijde van de Wii-introductie gewoon nog niet. Hardware wordt gaandeweg verbeterd, zo gaat dat. Bij PC's zeurt ook niemand over de constant aanhoudende stroom van verbeteringen, maar bij consoles zou het ineens allemaal gelijk goed moeten zijn. Dat kan natuurlijk niet.
Bullshit natuurlijk, in de meeste gevallen is het eerder krenterigheid of nalatigheid.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Wellicht kon het ten tijde van de Wii-introductie gewoon nog niet. Hardware wordt gaandeweg verbeterd, zo gaat dat. Bij PC's zeurt ook niemand over de constant aanhoudende stroom van verbeteringen, maar bij consoles zou het ineens allemaal gelijk goed moeten zijn. Dat kan natuurlijk niet.
Het is zoo ontzettend gemakkelijk om er altijd zo over te denken. Maar zo werkt het meestal echt niet. De Sixaxis had geen trilfunctie, omdat sony op het laatste moment een bewegingsgevoelige sensor op de plek van de Rumble had geplaatst, hierdoor was er geen plek meer om de Rumble ergens anders te plaatsen, omdat de console bijna uit zou komen. En netzoals ik net zei, prijzen dalen gigantisch snel in de electronica, misschien waren backlight schermen op het moment van de release van de Gameboy nog wel gigantisch duur, en hebben ze deze dus niet gebruikt om die reden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Bullshit natuurlijk, in de meeste gevallen is het eerder krenterigheid of nalatigheid.
De Gameboy Advance had best vanaf het begin een backlight kunnen hebben, dat bestond ten tijde van de Pocket al in Japan, met de zogenaamde Gameboy Light. De DS had best vanaf het begin een slick ontwerp kunnen hebben en een scherm dat er níet uitzag alsof iemand eroverheen gekotst had zo wazig. De Sixaxis had best vanaf het begin een trilfunctie kunnen hebben.
Geen plek? Je bedoelt zeker 'geen tijd', want de Dualshock 3 heeft naar mijn weten de beschikking over beiden. En er is echt geen revolutionaire ontdekking gedaan waardoor dat na een half jaar samen ineens mogelijk werd, gewoon een blunder van Sony.quote:De Sixaxis had geen trilfunctie, omdat sony op het laatste moment een bewegingsgevoelige sensor op de plek van de Rumble had geplaatst, hierdoor was er geen plek meer om de Rumble ergens anders te plaatsen, omdat de console bijna uit zou komen.
Nogmaals, Gameboy Light, ook gewoon betaalbaar alleen hier nooit uitgebracht. En voor alle duidelijkheid, dat was dus een Pocket met een backlight, jaren voordat de Advance uitkwam.quote:misschien waren backlight schermen op het moment van de release van de Gameboy nog wel gigantisch duur
Dat kan ook een goede verklaring zijn ja. Zowel de DS als de Wii waren een enorme gok, het had heel verkeerd kunnen uitpakkenquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:09 schreef RaymanNL het volgende:
Het kon waarschijnlijk wel, maar het was gewoon nog de duur. Misschien wilde Nintendo het eerst ook nog even aanzien, en niet direct de duurste hardware in de Wii Controller stoppen, net zoals dat ze in de Nintendo DS eerst bagger schermen hadden gestopt, en later met de DS lite kwamen, dat had ook te maken met dat ze er nog niet TE veel in willden investeren.
Nintendo MotionPlus hands-on:quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Bullshit natuurlijk, in de meeste gevallen is het eerder krenterigheid of nalatigheid.
quote:The Wiimote by itself has an accelerometer and the IR camera. The IR camera only works when it's pointed at the sensor bar, so for the most part it can't help very much.
Let's review what an accelerometer is. Imagine a lead weight that's suspended in the air by a couple of springs pulling in opposite directions. Add some sensors above and below the weight that tell you how close the weight is to the sensors, do the same for the left & right sides, and for the front & back sides. The sensors are all attached to a fixed framework that is then attached to the Wiimote.
If you don't shake the accelerometer, it can tell you which direction is down. If you SLOWLY rotate it, the weight will always shift downward, so you can detect tilt. (Note that it cannot detect yaw, or a twist around a vertical axis.) If you quickly move the accelerometer, it can detect a jerk and the direction thereof. However, once the weight starts to bounce around, it is no longer possible to detect tilt. The problem is that you have two forces acting on it (gravity plus the user's force on the Wiimote) and there's no way to tell the two apart. You can measure one or the other, but not both at the same time.
To repeat, it's simply NOT POSSIBLE to track general motion using only an accelerometer. No amount of software refinement will help.
To track general motion, you must have additional data from additional hardware sensors. The MotionPlus adds three gyros, which are MUCH more complicated (and expensive) devices than accelerometers. (Cheap decent gyros simply did not exist until this past year.)
A common rate gyro will tell you how quickly an object is rotating around a given axis. You need 3 of them to measure how an object is rotating in 3D. This information allows you to measure tilt at all times, and thus you can take the accelerometer data and separate out the gravity force from the user force and measure how the overall device is being moved. Of course, even this is not perfect, due to "drift", measurement inaccuracies, range limitations, callibration, and other issues. But at least it makes the formerly impossible now somewhat possible.
So if the Wiimote seemed to track motion "pretty well" before, you can bet that (1) you weren't paying that close attention, or (2) the actual motion being tracked was very limited, and (2) the programmers were struggling with the limits from the little data they had available.
With the data from the new sensor, it will be interesting to see what kind of new gameplay comes up. Obviously you can do things like a realistic tennis simulation, where it now matters exactly how hard you swing and at what angle you hold the racket. But I'm hoping to see even more innovative things that we haven't even imagined yet.
Ach, vroegah zat het in de prijs van de cartridge waarin opeens hele chips voorbij kwamen om een game te enhancen (superfx chip bij de SNES bv).quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Thx, werkt superquote:Op zondag 3 augustus 2008 18:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan hoe je het wilt doen. Als je in de homebrew-kant wilt duiken, zijn er leuke opties. Geexbox bijvoorbeeld, die kan gewoon xvid afspelen.
http://www.wiibrew.org/wiki/Homebrew_apps/GeeXboX
Hmm dat werkt alleen met SD kaartjes dus? Is er ook iets dat je weet wat het over wifi kan streamen? (zonder youtube kwaliteit te worden)quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan hoe je het wilt doen. Als je in de homebrew-kant wilt duiken, zijn er leuke opties. Geexbox bijvoorbeeld, die kan gewoon xvid afspelen.
http://www.wiibrew.org/wiki/Homebrew_apps/GeeXboX
daar gaan je dure punten danquote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik had begin juli die Brain Training-pen uit de sterrencatalogus besteld en heb 'm nu binnen gekregen. Tis echt de meest achterlijke pen die ik ooit heb gezien. De achterkant is zacht en gevuld met een vloeistof waarin cijfertjes drijven en de punt van de pen is scheef aflopend. Je kunt de pen bijna niet vasthoudenOok is de tekst op de dop Duits, nix Brain Training, nee, Gehirn Joggin!
![]()
Epic Fail Nintendo
Das dus niet cool!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:46 schreef __Saviour__ het volgende:
en wat ik dus een tijdje geleden al voorspelde, is nu gebeurd. Zeg maar dag tegen Mario Kart online fun.
Op de DS werd het zo al finaal verpest en nu is ook de Wii aan de beurt.
Eerst was het nog wellicht slechts zeer sporadisch doordat je gecko nodig had, maar nu dankzij ocarina kan iedereen dit.
Dat hele punten systeem met cadeau's is inderdaad een fail. Heb ooit de collector's editie van Zelda kunnen bemachtigen zo,... dat was wel heel erg cool. Ocarina of Time en Mask of Mujara ofzo? Had nu net nog een mok besteld,.... voor mijn koffie. Puntjes zijn nu op. Het is wel leuk maar de catalogus had wel een grotere collectie mogen hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
500 punten ja, voor zo'n kutpenHet stomme is dat op het plaatje ook de Duitse tekst staat, maar ik dacht dat Nintendo.nl gewoon dom was
Die Pac-Pix stylus heb ik ook, geseald
![]()
Veel te lastig meenemen
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst in maanden weer Mario Galaxy gespeeld, m'n bezoek was benieuwd naar die game. Eén ster gehaald en het level met die springveer-Mario gespeeld. Wat is dat kut besturen zeg
Majora's Maskquote:
Leugens! Dat was Link's Awakening! Oh en Tomasso, ga hier eens antwoorden: Fok! Games Top 100!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:10 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Majora's Mask!
Beste Zelda spel ooit
Weet je wel niet hoeveel tijd dat kost?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Leugens! Dat was Link's Awakening! Oh en Tomasso, ga hier eens antwoorden: Fok! Games Top 100!
The Wind Waker, dwaesch!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Leugens! Dat was Link's Awakening!
En jij was nog wel zo blij met dat zelda lek.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:46 schreef __Saviour__ het volgende:
en wat ik dus een tijdje geleden al voorspelde, is nu gebeurd. Zeg maar dag tegen Mario Kart online fun.
Op de DS werd het zo al finaal verpest en nu is ook de Wii aan de beurt.
Eerst was het nog wellicht slechts zeer sporadisch doordat je gecko nodig had, maar nu dankzij ocarina kan iedereen dit.
De twilight hack ja, dat was de poort tot alle homebrew. Daarmee zijn hele toffe dingen mogelijk. Maar dit stukje homebrew, Ocarina, is een onding dat nooit had mogen verschijnen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:55 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
En jij was nog wel zo blij met dat zelda lek.
Tja, toch komt het ook door die homebrew. Je kon er eigenlijk al een beetje op wachten, nu maar hopen dat Nintendo dit echt goed aan gaat pakken. Mensen die online de boel verziekenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De twilight hack ja, dat was de poort tot alle homebrew. Daarmee zijn hele toffe dingen mogelijk. Maar dit stukje homebrew, Ocarina, is een onding dat nooit had mogen verschijnen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:34 schreef King_of_cubes het volgende:
[...] hopen dat Nintendo... [...]
Dit aanpakken zal moeilijk zijn helaas. De Wii is niet ontworpen voor patches voor spellen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:34 schreef King_of_cubes het volgende:
Tja, toch komt het ook door die homebrew. Je kon er eigenlijk al een beetje op wachten, nu maar hopen dat Nintendo dit echt goed aan gaat pakken. Mensen die online de boel verzieken
Wel de lusten maar niet de lasten, zo werkt de wereld niet he.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De twilight hack ja, dat was de poort tot alle homebrew. Daarmee zijn hele toffe dingen mogelijk. Maar dit stukje homebrew, Ocarina, is een onding dat nooit had mogen verschijnen.
Wat een gelul. Zo'n console is ook maar een computer waarop software draait. Daar zit nu toevallig 1 applicatie bij die niet tof is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:05 schreef Marble het volgende:
[..]
Wel de lusten maar niet de lasten, zo werkt de wereld niet he.
Hier,.... neem een bakkiequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:17 schreef Marble het volgende:
Opnieuw beschrijft je post 100% de houding "wel de lusten ('homebrew biedt vele mogelijkheden'), niet de lasten ('een van die mogelijkheden bevalt me niet')". Helemaal geen gelul dus maar de spijker op de kop van jouw irreële wereldbeeld.
Jep, zoals cheaten bij online gamenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat neemt niet weg dat homebrew voor de rest een enorm interessant onderdeel van de Wii is, het biedt vele mogelijkheden.
Maar natuurlijjk, irrëele wereldbeeld. Het is maar een stukje software op de Wii hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:17 schreef Marble het volgende:
Opnieuw beschrijft je post 100% de houding "wel de lusten ('homebrew biedt vele mogelijkheden'), niet de lasten ('een van die mogelijkheden bevalt me niet')". Helemaal geen gelul dus maar de spijker op de kop van jouw irreële wereldbeeld.
Wannabee columnisten met een net woordgebruik en zin-fetish. Het theatrale gehalte was inderdaad hoogquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar natuurlijjk, irrëele wereldbeeld. Het is maar een stukje software op de Wii hoor.
Maar goed, ik ga geen verdere tijd aan jouw gezever besteden, doei.
quote:Mega Man 9 - Flicker Included!
Capcom seems to be taking this trip down memory lane with their upcoming WiiWare Mega Man 9 game quite seriously. Not only will the game have 8-bit sound effects and visuals, but now Capcom is saying that this new Mega Man title will also have the same flicker that plagued many a game during the 8-bit era.
[...]
Gamasutra: You talked about how people were trying to graphically exceed the capabilities of the Famicom, but what about the temptation to exceed some other capabilities, such as flicker, slowdown, sprite limits, and stuff like that? Was it really hard to get people to stay within the confines of what they could have done, if this had come out after Mega Man 6 in 1993?
HT: Yeah, there were some things, like you couldn't have more than three enemies on the screen at once, so we had to make sure that that's how it stayed in our game. In the part with the dragon with the flame, [there should be] flickering, and whatnot.
In the options of this game, you can adjust that, unlike the old games. We purposely put some of those old-school bugs into this game, so it does recreate that feel.
Dagquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar natuurlijjk, irrëele wereldbeeld. Het is maar een stukje software op de Wii hoor.
Maar goed, ik ga geen verdere tijd aan jouw gezever besteden, doei.
Houdoe!quote:
Je zit er anders wel verschrikkelijk hysterisch over te miepen en druk over te maken. Aansteller.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarom een spel patchen, dit lijkt me toch ook aan te passen op de server kant of in de Wii firmware? En dat het ze totaal niet boeit dat moge duidelijk zijn, anders waren ze al lang overgestapt op 1 friendcode per systeem.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit aanpakken zal moeilijk zijn helaas. De Wii is niet ontworpen voor patches voor spellen.
Nintendo zal het ongetwijfeld ook niet als prioriteit zien, online spelen boeit ze eigenlijk totaal niet.
Op de DS hebben ze er ook niks tegen gedaan, en daar kan cheaten al vrijwel sinds het begin. Hopelijk ziet Nintendo bij de volgende console echt eens in dat een goed online netwerk een enorm pluspunt kan zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:17 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Waarom een spel patchen, dit lijkt me toch ook aan te passen op de server kant of in de Wii firmware? En dat het ze totaal niet boeit dat moge duidelijk zijn, anders waren ze al lang overgestapt op 1 friendcode per systeem.
Niet op een family-oriented console als de Wii. Daar is het eerder een liability dan een asset.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Hopelijk ziet Nintendo bij de volgende console echt eens in dat een goed online netwerk een enorm pluspunt kan zijn.
Je leest niet goed. Het punt is dat een bedrijf niet zijn nummer 1 doelgroep gaat alienaten alleen maar om nummer 2 of 3 een plezier te doen. Nummer 1 levert ze het meeste geld op, dus doen ze ook het meest hun best om die tevreden te stellen. De rest komt op de tweede plaats. Als die ook blij zijn is dat mooi meegenomen, maar niet cruciaal.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat is dit voor bullshit. Alleen maar omdat het fiancieel succesvol is betekent niet dat het voor altijd zo zal blijven. Fiancieel succesvol zijn is leuk, maar ze willen wel fiancieel succesvol blijven. Elke grote bedrijf (zoals Nintendo) probeert vrijwel altijd te verbeteren en de competitie voor te blijven.
Nintendo`s doel of doelgroep is nooit verandert. Nintendo was altijd gamen voor de hele familie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:20 schreef Marble het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Het punt is dat een bedrijf niet zijn nummer 1 doelgroep gaat alienaten alleen maar om nummer 2 of 3 een plezier te doen. Nummer 1 levert ze het meeste geld op, dus doen ze ook het meest hun best om die tevreden te stellen. De rest komt op de tweede plaats. Als die ook blij zijn is dat mooi meegenomen, maar niet cruciaal.
1) is dat voor deze discussie niet eens relevant en 2) zijn ze deze generatie pas echt volledig voor de strategie gegaan om de "non-gamer" (opa oma oom tante zwager etc.) te targeten met Brain Training, Wii Sports, Wii Fit etc. Dat blijven ze continu maar roepen, dus lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:21 schreef disjfa het volgende:
[..]
Nintendo`s doel of doelgroep is nooit verandert. Nintendo was altijd gamen voor de hele familie.
Eensch.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:21 schreef disjfa het volgende:
[..]
Nintendo`s doel of doelgroep is nooit verandert. Nintendo was altijd gamen voor de hele familie.
Als je kijkt naar de games is de 'balans' helemaal niet veranderd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:37 schreef Kriegel het volgende:
Nintendo was altijd voor iedereen, nu neigt de balans vooral naar debielen en oma's.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de games is de 'balans' helemaal niet veranderd.
Nee, natuurlijk nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de games is de 'balans' helemaal niet veranderd.
Voor jou niet, je bent die doelgroepquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:50 schreef Ruzbeh het volgende:
Hebben ze een kiddie imago dan?
Grappig hoe dat een paar jaar geleden nog compleet omgekeerd was. Maar gooi dezelfde inhoud in een stylistisch hip jasje, versimpel het en de massa loopt er mee weg.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet
Maar nintendo doet er ook niets aan om van hun kiddie imago af te komen. Waarom zouden ze, kiddie sells
bij de MM is voor 249 met extra mote en nun chuckquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:27 schreef ondeugend het volgende:
Ibood heeft de wii in de aanbieding......
¤ 214,95
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
Online multiplayer hoef je sowieso niet meer te doen, want dat wordt toch allemaal verneukt door dat geweldige homebrewquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:48 schreef icebliss het volgende:
Ik denk: ik zit de laatste tijd alleen maar Gamecube spellen (multiplayer) te spelen. Even kijken in het Wii Topic of er nog wat leuks nieuws is qua multiplayer. Zie ik de TT
Ben ik ook weer mee begonnen sinds het voltooien van Okamiquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:52 schreef __Saviour__ het volgende:
boom blox is erg geinig in multiplayer
Okami, daar moet ik ook eens verder mee. Maar sinds een tijdje heb ik Metroid Prime 3 ook weer helemaal opgepakt, die speel ik nu eerst maar even uit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:50 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ben ik ook weer mee begonnen sinds het voltooien van Okami
Heb Big Ben, ze zijn perfect, nooit klachten, heb 4 wii motes en nog steeds werken ze naar behoren......quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vraagje, zijn er ondertussen eens fatsoenlijke Accu-chargers op de markt die niet je Wii-mote slopen?
Je had die van Joytech en Nyko en bij de MM, Speedlink Wii-mote chargers, maar die slopen naar verloop van tijd allemaal je Wii-mote..
En het blijft toch onhandig om elke keer je batterijen uit dat ding te halen..
Blauwe yoshiquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus, die wereldjes waarbij je moet zwemmen in mario galaxy zijn echt fucking irritant zeg. En ik vond zwemmen 2D al lastig.
Op die momenten snapte ik ook heel goed waarom er een polsbandje aan de remote zitquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus, die wereldjes waarbij je moet zwemmen in mario galaxy zijn echt fucking irritant zeg. En ik vond zwemmen 2D al lastig.
Ligt eraan wat je zoekt he. Zoek je een wat groter opgezet spel, of meer iets wat simpel op te pakken is?quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:22 schreef Chanty87 het volgende:
Ik zit net het topic een beetje door te lezen en ging dus ook even dat Mario Kart cheat filmpje kijken. Echt zó zonde dat mensen het op zo'n manier compleet verkloten voor de rest. Prima als je wilt cheaten in single player, dan heeft niemand er last van, maar tyf dan gewoon op van WiFi
Ik wil trouwens wel weer eens een nieuwe game proberen; de laatste tijd speel ik alleen maar retro games. Iemand nog suggesties?
Erm, maakt niet echt uit maar zie onderschriftquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je zoekt he. Zoek je een wat groter opgezet spel, of meer iets wat simpel op te pakken is?
Gezien de Zelda's in je lijst: Jazeker, dat spel is dan absoluut wat voor je.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:57 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Erm, maakt niet echt uit maar zie onderschrifthttp://club.ign.com/b/list/custom?lid=100018&owner=Chanty87
Zou je wel wat uit op kunnen maken medunktAnyhoo, zou Okami wat zijn?
Dies wel tof ja; http://www.gamerankings.com/htmlpages2/934379.aspquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef TJDoornbos het volgende:
is godfather een aanrader!
tadadada http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3305quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:25 schreef r4uz het volgende:
Ik heb een serieus probleem!
mijn wii sensorbar is kapot! het draadje is doormidden. mijn kat ging eraan kauwen en toen ik er vervolgens iets te hard aan trok is ie gewoon losgekomen. Wat nu? Ik heb al het intarnets afgezocht voor een losse sensorbar maar nergens te vinden. garantie heb ik ook niet meer.
wat nu?
Mooie cover zeg. Erg stylish.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:55 schreef disjfa het volgende:
[ afbeelding ]http://www.wiids.nl/article.php?id=27244
Ah oke, das mooi.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt ook import spelen en toch legaal blijven. Door applicaties zoals Gecko OS, Starfall en Menuloader kun je regiovrij spelen
Ik kan me goed voorstellen dat de goede games moeilijk te vinden zijn. Er worden zoveel middelmatige klonen uitgebracht voor de wii, maar de titels lijken zoveel op elkaar: Game party, Pool Party, We Love Golf, Super Swing Golf, Golf with Style, Dogz, Dog Island, Puppy Luv, Horsez, My Horse & Me etc.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:39 schreef speknek het volgende:
Er is al maanden totale Nintendomination op de softwaremarkt, dus dat zal best meevallen.
Het is ook nooit zo dat de gemiddelde persoon de echt goede games koopt. De echte goede games worden vrij standaard zelfs slecht verkocht.
Ja da's slim heh, je hebt nog steeds heel veel ouders die spellen voor hun kinderen kopen. Zodra er een populaire game is, liften anderen daar op mee, weten die ouders toch niet. Zodra er een disney film uitkomt, bijvoorbeeld The Lion King, wordt de speelgoedmarkt ook overspoeld met allemaal soorten cartoony leeuwen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:43 schreef BdR het volgende:
Het lijkt ook bijna wel of elke goede wii game minstens één evil twin heeft, bijv. Boom Blox en Jenga World Tour, of Wii Sports en Sports Party.
Eerder sluw.. trouwens ik dacht dat Nintendo altijd zo strikt naar 3rd party games keek.. Is dat bij de Wii veranderd ofzo?quote:
Uhm nee. Sinds jaar en dag zijn er dezelfde games op elke nintendo console. Alleen op de n64 en GC waren er developers die nintendo gewoon zat waren. En zonder games zijn er ook geen dubbele slechte gamesquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:50 schreef BdR het volgende:
[..]
Eerder sluw.. trouwens ik dacht dat Nintendo altijd zo strikt naar 3rd party games keek.. Is dat bij de Wii veranderd ofzo?
quote:Nintendo has denied neglecting core gamers and claims to have new projects based on existing IP in development with "all development teams".
"We have never neglected our core gamers. We still have developers working on popular core gaming franchises but we need longer to complete these games, approximately two to three years," the company told the October issue of Edge.
"These games are not ready to launch in early 2009 but are being worked on by all development teams."
The statement was published at the end of - although apparently not in response to - a ten-point list outlining the magazine's interpretation of Nintendo's decision to focus on profitable casual products with lower overheads.
It echoes comments made by company president Satoru Iwata in Forbes last month. "If there is any perception that Nintendo is ignoring the core gamers, it's a misunderstanding and we really want to get rid of that misunderstanding by any means," Iwata had said.
Nintendo took a hit with the core demographic last month after its E3 press conference was devoid of announcements for key IP like Mario and Zelda - although Iwata did say both teams were "hard at work" to "bring new titles to Wii".
The platform holder also unveiled Animal Crossing: City Life and Wii Music, and promised a winter release for a DS version of Grand Theft Auto.
Daar is ook een DS-versie van, redelijk geinig spelletje welquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:51 schreef BdR het volgende:
Vooral Cameltry leent zich denk ik goed voor de wiimote besturingvoor wie het spel niet kent:
Is die op de DS? Het is net dat extra level van Sonic in de Megadrive-periodequote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daar is ook een DS-versie van, redelijk geinig spelletje wel
Ja, ik heb PES al voor de PS3, maar heb em ook maar gehaaldquote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:23 schreef speknek het volgende:
Holy Crap, ik heb hem maar gelijk gekocht.
Eigenlijk wilde ik wachten tot een latere PES, eentje waarbij ze de verdediging beter hadden gemaakt. Maarja, PES voor de prijs van een WiiWare game is kopen kopen kopen.
Ik kan mijn Wii dus net zo goed verkopen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gaat ook nog wel even duren voordat er weer games komen:
[..]Nintendo
(Eurogamer)
Ik heb er maar een PS3 bij gehaald want die wii is echt EPIC FAIL op dit momentquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:12 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik kan mijn Wii dus net zo goed verkopen.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat komt er uit het volgende half jaar dat de moeite waard is?
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:26 schreef Marble het volgende:
Wario Land 5
(de mooiste Wii-game tot nu toe)
Wij zijn het Wii uitschot denk ik. Of erg slechte gamersquote:Op woensdag 3 september 2008 08:23 schreef CherryLips het volgende:
ik doe er gemiddeld een half jaar over om een spel uit te spelen, dus ik ben er nog wel even zoet mee.
Ik vooral het tweede, ik loop altijd vast bij spellenquote:Op woensdag 3 september 2008 08:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wij zijn het Wii uitschot denk ik. Of erg slechte gamers
Moet je toch eens verder kijken dan de bekende franchises, er zijn leuk genoeg spul te vindenquote:Op woensdag 3 september 2008 08:21 schreef Chocobo het volgende:
Ligt het aan mij of is de Wii overnacht ineens kansloos geworden. Ben hier al een tijd niet meer geweest! Weet even niet wat de rest hier gamed, maar ik zit in de positie dat ik erover denk mijn Wii te verkopen. Het is duidelijk dat Nintendo in mijn ogen niet meer is wat het was. Heb 3 games![]()
3en nu moet ik wachten tot de volgende Zelda, Metroid of Mario.
Idd. Meteen een nieuwe console erbij en je hebt zat leuke gamesquote:Op woensdag 3 september 2008 12:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Moet je toch eens verder kijken dan de bekende franchises, er zijn leuk genoeg spul te vinden
Eensch.quote:Op woensdag 3 september 2008 08:21 schreef Chocobo het volgende:
Ligt het aan mij of is de Wii overnacht ineens kansloos geworden. Ben hier al een tijd niet meer geweest! Weet even niet wat de rest hier gamed, maar ik zit in de positie dat ik erover denk mijn Wii te verkopen. Het is duidelijk dat Nintendo in mijn ogen niet meer is wat het was. Heb 3 games![]()
Het ergste vind ik nog wel dat er ook niks gepland staatquote:Op woensdag 3 september 2008 08:21 schreef Chocobo het volgende:
Mee eens, okej de line-up die nu komt is mager maar an sich genoeg games @ the moment, zeker ook leuk om weer eens opnieuw te doen, en vergeet ook niet WiiWare, met komende titels als Mega Man 9, Tetris, Bomberman, ook de moeite waard wmbquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Neuh, best leuke games hier. Mario Galaxy weer mee bezig, Kart ook. En Metroid 3. Bully. Okami, Tomb Raider Anniversary, Boom Blox, Zack&Wiki, Resident Evil, Manhunt 2. Allemaal best vermakelijk games. En ik heb er nog een hele zooi. Het aanbod op de Wii is echt niet zo karig als de zuurpruimen iedere keer weer beweren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |