Ik dacht: dat doe ik later wel. Alleen kan ik de titel niet meer wijzigen.quote:
Keuzes, keuzes ... wat vind je belangrijker?quote:Op zondag 20 juli 2008 16:04 schreef nightfall het volgende:
sinds me'n 26-27ste schieten de kilo's eraan als ik een paar weekenden doorzak, als ik een paar weken de bier en de wijn laat staan vliegen de kilo's eraf en zit ik zo weer op het gewicht waar ik graag op zou zitten ,. mja, vind het zo lekker
ben toendertijd rode wijn gaan drinken omdat je van bier zo dik word, maar dat maakt dus geen reet uit
Ik heb gisteren maar liefst 7 patatjes uit het bakje van de Mr gesnoeptquote:
Damn, Ik wilde maar dat ik bij jou at vanavond, dit klinkt vely, vely good!!quote:Op zondag 20 juli 2008 16:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb gisteren maar liefst 7 patatjes uit het bakje van de Mr gesnoeptGeweldige, verse vlaamse frieten
Ik ben het met je eens dat gepureerde appel vies isVan die bruinige babyprut, jakkes. Appels zijn gewoon te vezelig... Vers appelsap uit de centrifuge is daarentegen the best
Mmmm, de komkommerpickle is klaar (komkommer, rode ui, groene pepers, azijn met gember, citroengras en zoetstof), ben benieuwd. De kokosmelk voor de pindasaus staat te pruttelen met gebakken uitjes en gecrushed citroengras en nog wat meer lekkers... Pinda's zijn gemalen, kip in een marinade van dark soy, vissaus, limoensap, gembersiroop en een beetje honing... Straks nog broccoli stomen en serveren met een klein scheutje chilisaus.
Aan de lijn zijn is zo slecht nog niet
Zeggen dat je er geen trek in hebt? Of het niet lust?quote:Op zondag 20 juli 2008 16:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik:
Drie borden rijst
Drie cappuccino
Vijf bekers thee
Nee ik denk niet dat ik die crackers heb gegeten.
SHE, m'n mama probeert diepvries appeltaart in m'n strot te duwenWat moet ik doen
Jaquote:Op zondag 20 juli 2008 16:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Damn, Ik wilde maar dat ik bij jou at vanavond, dit klinkt vely, vely good!!![]()
Ik heb gegeten tot nog toe:
gekookt ei
4 wasacrackers (heeft iemand ze nu al eens geprobeerd, anders blijf ik het zeggen: original crisp die moet je hebben!) met sambalmayo en rauwkost. Stuk koude kalkoen. (nu ga ik de rest maar in de vriezer stoppen. Dat gebraad lijkt maar niet kleiner te worden)
Ik schat 80 gram. Maar ik zit nu aan de wodka met schaaltje emping in de zon!! Ik ga denk ik ook sateetjes eten vanavond!! Daar gebruik ik gewoon die kalkoen voor: snij ik even in stukjes en dan voor de sier even op de grill: klaar!! Ja tis zondag hoor en ik heb de hele dag gewerkt, ik geleuf 't wel!quote:Op zondag 20 juli 2008 17:37 schreef Greys het volgende:
Co, 4 crackers, een stukkie kalkoen en een gekookt ei, is dat niet veel te weinig?
Of was het een fiks stuk kalkoen?
Deze bedoel ik Chico:quote:Op zondag 20 juli 2008 17:14 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja. Dat zijn toch die zuurdesemcrackers? Heeeerlijk
. Alleen ik eet ze met honing/stroop/kaas.
Moet je eens proberenquote:Op zondag 20 juli 2008 17:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
hm.. ik heb ook altijd wasa in een rood pak
maar denk niet deze
Ik heb het gekocht bij een Belgische Kiekenhuuske. Oftewel de poelier. Dus ik denk dat je hier in Ned. ook naar de poelier moet? Bij de grote AH's hebben ze ook weleens kalkoen aan een stuk, maar die stukken zijn altijd kleiner. Dit was wel ruim een kilo, ik denk anderhalf. Ik heb er ook weleens een bout gekocht: je weet dan niet wat je ziet wat een enorm gevaarte!!quote:Op zondag 20 juli 2008 17:59 schreef Greys het volgende:
Co, ik wil nu ook zo'n kalkoengebraadHeer G kan dan lekker de rest van de week plakjes koude kalkoen op zijn brood mee naar het werk krijgen
Hoe kwam je er aan? Ging je naar de slager en zei je 'doe mij een kalkoengebraad?' (en zo ja, hoeveel gram had je?).
ik zit nu ook te etenquote:Op zondag 20 juli 2008 19:19 schreef Greys het volgende:
Wanneer zijn ze plan te gaan eten dan? En wat staat er op het menu?
Als je zo'n honger hebt zou ik lekker vast iets nemen hoor
`quote:Op zondag 20 juli 2008 19:12 schreef Greys het volgende:
Wat heb je als avondeten gehad dan PF? Of nog niets?
Ik ben al braaf eitjes aan het koken voor morgen mee naar het werk
Vraagje: die visrijst, zou het een idee zijn om dat in een bakje als lunch mee naar het werk te nemen, of schop ik dan direct SHE d'r schema in de war en mag het eigenlijk alleen in het weekend?
Rijst kun je vrij lang bewaren; maak gewoon een hele zooi.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:00 schreef Greys het volgende:
Okido, dan ga ik morgenavond flink wat van die rijst maken!
Hoe lang kan je het bewaren na het maken? Kan ik voor drie lunches tegelijk maken, of liever voor twee?
(Sorry, dit is vast al 100 keer gevraagd in de vorige topics).
Ik ga op het werk juist vaak de fout in - hartige trek en ik trek een pak tucjes open- dus ik denk dat ik met die visrijst dan een stuk beter bezig ben
Daar zou ik nu echt geen moeite mee hebbenquote:Op zondag 20 juli 2008 21:37 schreef Greys het volgende:
Nou, het komt zo... als ik die overhemden niet strijk, dan hopen ze zich op in de logeerkamer, over deuren, op stoelen, wáár ik ook kijk liggen die gewassen overhemden dan. 'Want hij strijkt ze wel een keertje'![]()
Dus eigenlijk om mezelf een lol te doen en de boel weg te werken, strijk ik eens in de week een lading. En steeds neem ik me voor om niet agressief te worden, het lukt alleen echt nóóit![]()
En daarbij kan ik die man toch ook niet voor lul laten lopen bij afspraken, in een gekreukeld overhemd?
ColdFeet, ik heb DIEPE bewondering voor je. Ik heb namelijk net even gegoogled naar wat een crumble nou precies inhoudt en kwam toen op dieetweb ofzoiets, waar Faithy aan het uitleggen was hoe een banaan-chocolade crumble in elkaar gefröbeld dient te worden. Het water loopt me in de mond.
Dus hoe doe jij dat? Wel een crumble maken en het dan zelf niet eten?
Die van SHE zijn volgens mij ongezouten ja. Die ik heb gegeten niet.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:39 schreef Greys het volgende:
Die amandelen die je onbeperkt mag van SHE, dat zijn de ongezouten toch?
Hebben ze die ook in een supermarkt of moet ik dan een notenboer gaan zoeken?
Fruity, je doet je naam eer aan met je lijstje!
Groenten en fruit!quote:Op zondag 20 juli 2008 21:43 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben vandaag in ieder geval een stuk gevarieerder, maar ik geloof dat ik alsnog te weinig eet. En fruit is op/moet ik bewaren voor morgen.
Ontbijt (8.30): 3 stukken turks brood met honing/appelstroop/jam
Lunch/Tussendoor (12.00): Bakje yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli
Diner (15.30): Bruin pistoletje met zelfgemaakte visburger, yoghurtsausje en festini
Tussendoor (20.00): 3 wasa crackers met rookvlees/30+kaas/stroop
Wat mist hier nu verder nog?
Groente en Fruit?! en wat meer van alles denk ik.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:43 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben vandaag in ieder geval een stuk gevarieerder, maar ik geloof dat ik alsnog te weinig eet. En fruit is op/moet ik bewaren voor morgen.
Ontbijt (8.30): 3 stukken turks brood met honing/appelstroop/jam
Lunch/Tussendoor (12.00): Bakje yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli
Diner (15.30): Bruin pistoletje met zelfgemaakte visburger, yoghurtsausje en festini
Tussendoor (20.00): 3 wasa crackers met rookvlees/30+kaas/stroop
Wat mist hier nu verder nog?
Ja die zijn dus opquote:
Oh ja. Dan verdient ie comfort-food!quote:Op zondag 20 juli 2008 21:40 schreef ColdFeet het volgende:
Greys, ik zit flink vol van de sateetjes... Dat scheelt allicht. Bovendien is de Mr een shitgesprek aan het voeren met zijn ontzettend zeurende ouders... De arme schat, hij heeft het wel verdiend. Vervelende mensen
*Grinnik* Een klein hapje kan vast geen kwaad!quote:Ik maak ze overigens anders dan Faithy: ik maak kruimels van boter, bloem en suiker, en die doe ik dan over het fruit heen en ik doe ze in de oven. Mjum. Met vanilleroomijs erbij. Misschien dat ik een klein hapje proef
Aan je opa of oma geven, heb ik vandaag gedaan Zo'n oudje ervan zien genieten/oplevenquote:Op zondag 20 juli 2008 21:37 schreef Greys het volgende:
Dus hoe doe jij dat? Wel een crumble maken en het dan zelf niet eten?
Een hapje blijft bij mij gen hapje, dat is mijn probleem altijd. Kan je dat?quote:Op zondag 20 juli 2008 21:52 schreef Greys het volgende:
*Grinnik* Een klein hapje kan vast geen kwaad!
Oh hou op! Het water loopt me in de mondquote:Op zondag 20 juli 2008 21:42 schreef Fruity het volgende:
[..]
Die van SHE zijn volgens mij ongezouten ja. Die ik heb gegeten niet.
Die ongezouten zijn trouwens ook lekker. Als je er een tijdje op kauwt proef ik altijd iets van amandelspijs erin terug en iets mild zoetigs. Hmmmm, lekker is dat. Misschien kan je ze ook in een pan bakken met wat zoetstof, en kaneel ik deed dat vroeger wel eens met suiker en kaneel. Smullen.
Gewoon in de super, meestal in van die doorzichtige bakjes. Ligt meestal niet bij de chips, maar bij de noten en vaak ook bij de wijn (bij de C1000 dan).quote:Op zondag 20 juli 2008 21:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh hou op! Het water loopt me in de mond
Waar koop je die ongezouten?
He Merel, welkom!! Klinkt goed je plan! Hoeveel wil je afvallen?quote:Op zondag 20 juli 2008 21:56 schreef Merel het volgende:
Jeumig wat posten jullie snel! Ik lees al weken stiekem mee, maar het is bijna niet bij te houden hoor!Oh en al die recepten en eet-ideeën die ik hier lees zijn ook imponerend, jullie lijken wel dagelijks ingrediënten te gebruiken waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb
Ik probeer zelf ook wat af te vallen, maar gewoon door eerst mezelf maar eens een regelmatig eetpatroon aan te leren: ontbijt niet overslaan, niet te veel snoepen, niet te veel koken uit pakjes, et cetera. Tegelijk ben ik geïnspireerd door het krenten-topic in CUL en probeer ik niet zo belachelijk veel geld meer aan eten uit te geven, dus het is even afwachten hoe dat te combineren valt. En sinds vorige week heb ik me weer ingeschreven bij de sportschool, dus daar ga ik fanatiek aan de slag. Zit in hetzelfde gebouw als m'n werk, dus ik kan 's middags meteen door en kan geen smoesjes verzinnen om thuis te blijven
Fijne vakantie!quote:Op zondag 20 juli 2008 22:03 schreef kwakveense het volgende:
alvast een goeie week allemaal! ik ben zaterdag weer terug
*zwaai*
M'n mama was aardbeien aan het schoonmaken en ze had nog maar een halve schoongemaaktquote:Op zondag 20 juli 2008 21:23 schreef Greys het volgende:
Dank, dames! Will do!
PF.. een hálve aardbei? De andere helft durfde je niet aan?
Dankje, goede tipquote:Op zondag 20 juli 2008 22:21 schreef computergirl het volgende:
alweer een nieuw topic!
@Merel, een sportschool bij je werk in de buurt lijkt me echt super handig. Heb je na het sporten nog lekker veel aan je avond.
@Chicolate: over die appel, als je niet tegen noten kan dan zou je de zoet-piek van de appel wat kunnen verzachten met yoghurt bijvoorbeeld, of iets met vezels. Het zou ook handig kunnen werken om je appel bij de lunch te eten en een boterham te bewaren voor de middagdip
Veel succesquote:Op zondag 20 juli 2008 22:04 schreef Merel het volgende:
Ik weeg nu ongeveer 72 kilo bij 1,76 m. Het liefst zou ik weer 57 kilo wegen zoals 10 jaar geleden toen ik een tiener wasEn dan te bedenken dat ik mezelf toen ook al te zwaar vond, niet normaal als ik er achteraf over nadenk! Maargoed, dat is onhaalbaar hoor. Eerste stap is maar eens om onder de 70 te komen (psychologische drempel), daarna naar de 65 en dan zie ik wel hoeveel ik nog verder kom. Misschien dat ik daarvoor uiteindelijk wel echt zou moeten diëten, maar eigenlijk hou ik daar helemaal niet van dus ik wil eerst eens kijken hoe ver ik kom met "normaal" eten.
Ik snap wel een beetje wat ze bedoelt. Ik wilde ook gaan knierten, want de kosten aan lekker eten lopen hier nogal de spuigaten uit. Echter, dan verval je vrij snel in recepten met pasta en aardappel enneh... need I say more? * Greys kijkt met een schuin oogje of SHE in de buurt isquote:Op zondag 20 juli 2008 22:24 schreef ColdFeet het volgende:
Merel, knierten en afslanken kan prima samen! 'De broekriem aanhalen' noemen we dat
Als je maar gewoon niet bezuinigt op verse waar: groente, fruit, vlees. Maar met aanbiedingen en seizoensproducten kom je best ver, en er zijn hier genoeg dames die willen helpen met kook-tips.
Succes!
Voorlopig ben ik nog niet van plan om de pasta e.d. te laten staan. SHE's dieet klinkt alsof het heel goed werkt, maar ik wil het eerst eigenwijs op m'n eigen manier proberenquote:Op zondag 20 juli 2008 22:29 schreef Greys het volgende:
Ik snap wel een beetje wat ze bedoelt. Ik wilde ook gaan knierten, want de kosten aan lekker eten lopen hier nogal de spuigaten uit. Echter, dan verval je vrij snel in recepten met pasta en aardappel enneh... need I say more?
Dat ben ik al, dus niemand valt het verschil opquote:Op zondag 20 juli 2008 22:43 schreef Greys het volgende:
Kim, je bent wel een held dat je het volhoudt hoor.
Alleen shaken, ik zou gek (en onuitstaanbaar!!!) worden denk ik
Dat is wel zo, ja. Echte sloebers eten 4x per week frituur en verversen het vet niet. Maar ja, wat je nou met dat gegeven moet?quote:Op zondag 20 juli 2008 22:44 schreef Merel het volgende:
Maar het is wel zo dat "slecht" eten meestal goedkoper is. Ik moet dus nog even een goede balans zien te vinden.
Nee, ik moet donderdag pas weer. Dus tot die tijd vanielje en sjokomintquote:Op zondag 20 juli 2008 22:58 schreef ColdFeet het volgende:
Ja KIM, ik heb er toch wel een beetje respect voor hoor. Vooral het terugschakelen na een week licht, maar normaal eten
Heb je op z'n minst weer een wilde, nieuwe smaak shakes?
Ik drink me de hele dag suf aan thee, met af en toe een kop koffie en een glas karnemelk ter afwisselingquote:Op maandag 21 juli 2008 08:39 schreef Merel het volgende:
Wat drinken jullie trouwens overdag? Ik hou ook al niet van water en theeZijn er dan nog gezonde alternatieven over?
Van SHE mag het ook, dat velletje..Ik pulk zelf dat velletje eraf omdat ik het meestal niet lekker vind.Maar ik vind het onzin mensen te vertellen dat ze hun kip moeten ontvellen. Dat is onmenselijk!quote:Op zondag 20 juli 2008 22:44 schreef conleche het volgende:
Ik doe geen SHE, dus ik mag lekker het velletje!!
-dieet roosvicee met water of alle andere suikervrije siropen met waterquote:Op maandag 21 juli 2008 08:39 schreef Merel het volgende:
Ik had zo netjes bedacht dat ik beleg zou meenemen naar m'n werk, maar nu ligt het nog thuis in de koelkastIk lunch altijd met belegde cracottes, iets anders krijg ik niet weg. Ik hou niet van brood bij de lunch
Wat drinken jullie trouwens overdag? Ik hou ook al niet van water en theeZijn er dan nog gezonde alternatieven over?
Ideequote:Op maandag 21 juli 2008 10:05 schreef SHE het volgende:
- chocomelk van pure cacaopoeder en zoetstof
Koolzuur bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 juli 2008 11:39 schreef k_i_m het volgende:
Wat is eigenlijk het bezwaar tegen Cola Light, behalve dat je er "honger van zou kunnen krijgen"?
Volgende vraag: wat is daar dan erg aan?quote:
Het klinkt misschien een beetje flauw, maar als je anders gaat eten en drinken verandert je smaakbeleving. Neem niet voor lief dat je 'gewoon geen thee lust', maar blijf jezelf op de proef stellen. Er zullen altijd dingen zijn die je vies blijft vinden - misschien is warm water er wel een van - maar er zal zeker het een en ander veranderen.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:02 schreef Merel het volgende:
Ik hou ook niet van warm water, maakt niet uit wat voor smaakje![]()
Nouja, op zich lust ik 's ochtends best een kop thee, maar gewoon niet de hele dag lang.
Het is stom hoor, en als ik niks beters kan bedenken stap ik (tegen heug en meug) wel over op water en thee, maar ik hoop op de gouden tip
En als je een maag van schokbeton hebt en koolzuur geen reactie geeft?quote:
Gewoon kapot zuipen.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En als je een maag van schokbeton hebt en koolzuur geen reactie geeft?
Ik heb 10 verschillende soorten thee in mijn bureaulaquote:Op maandag 21 juli 2008 12:35 schreef -marz- het volgende:
Op mn werk zit ik alleen maar de hele dag groene thee te lurken. Meestal zo'n 1,5 liter. En het verveelt nooit
Yay! Dat is goed nieuws, aangezien ik er normaal makkelijk een fles van wegzuip op een dagquote:
Ah, spannend! Ik ben heel benieuwd of je daarmee ook geen honger hebt, net zoals CB.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:48 schreef Vivi het volgende:
omdat ik morgen begin met Modifast.
Ik ga er alleen maar van boerenquote:Op maandag 21 juli 2008 12:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Daar krijg je een bolle buik van
Ik ookquote:Op maandag 21 juli 2008 12:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ah, spannend! Ik ben heel benieuwd of je daarmee ook geen honger hebt, net zoals CB.
Hmm, jij grapt met mijn kookkunsten: I have killed for lessquote:Op maandag 21 juli 2008 13:15 schreef computergirl het volgende:
dat is een omelet met anderhalve kerstomaat en wat kruiden?
Wat ik me kan herinneren met modifast is dat je helemaal geen honger hebt, dus dat is fijn!! Je moet alleen echt, echt niet vergeten om veel te drinken. Ik vergat dat weleens en dan voelde ik me direct slapjes!quote:
Oh gelukkig, dat is zeker fijn want het lijkt me echt rottig om de hele dag met rammelende honger te lopen. Veel (water) drinken doe ik al, dat moest ik sowieso al na mijn Reiki-toestand van dit weekendquote:Op maandag 21 juli 2008 13:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat ik me kan herinneren met modifast is dat je helemaal geen honger hebt, dus dat is fijn!! Je moet alleen echt, echt niet vergeten om veel te drinken. Ik vergat dat weleens en dan voelde ik me direct slapjes!
quote:Op maandag 21 juli 2008 13:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Hmm, jij grapt met mijn kookkunsten: I have killed for less![]()
Hou er toch maar rekening mee dat je nóg meer moet drinken. Zodra je je slecht voelt, gelijk aan het waterquote:Op maandag 21 juli 2008 13:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh gelukkig, dat is zeker fijn want het lijkt me echt rottig om de hele dag met rammelende honger te lopen. Veel (water) drinken doe ik al, dat moest ik sowieso al na mijn Reiki-toestand van dit weekend.
Stond die geniale milkshakekraam er weer? Milkshakes van chocolat chip cookies, speculaas en bounty enzo? Heb ik me vorig jaar helemaal scheel aan geslurptquote:Op maandag 21 juli 2008 16:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nee, vermaakten ons wel bij the subs![]()
Dieettechnisch was het niet veel soeps uiteraard
Heb wel een milkshakekraampje gezien, maar zelf geen genomen.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:35 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Stond die geniale milkshakekraam er weer? Milkshakes van chocolat chip cookies, speculaas en bounty enzo? Heb ik me vorig jaar helemaal scheel aan geslurpt
Ik voel me nooit geëmancipeerd.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:52 schreef Greys het volgende:
Gut. Ik voel me ineens niet zo geëmancipeerd
Wat heb je allemaal gegeten daar?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:54 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Heb wel een milkshakekraampje gezien, maar zelf geen genomen.
Wel een halve kilo afgevallen toch blijkbaar
Ik denk dat jij de natte droom bent van iedere man!!!quote:Op maandag 21 juli 2008 18:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat voel ik me nou nooit! Maar ja, ik heb dan ook het idee dat ik soms mijn roeping als dienstmeisje gemist heb ofzo. Met intens plezier zorg ik dat de favoriete sokken van mijn lief bovenop de stapel in de kast liggen, als ik 's morgens klaar ben in de badkamer leg ik alvast een onderbroek en een pluizige handdoek voor 'm klaar en ik strijk zonder morren drie wasmanden vol overhemden weg, en dan zing ik er vaak ook nog bij.
Vrouwmensen van mijn leeftijd willen altijd dingen naar mijn hoofd smijten als ik het zeg, maar écht: ik vind het ontzettend leuk om mijn knul thuis blij, comfortabel, zorgeloos en gevoederd te houden. Emancipatie, mijn kont!![]()
Het feit dat ik soms een chocolaatje met een lief briefje in zijn jaszak verstop en dat ik altijd een deel van de salontafel leegmaak voor het geval -ie met zijn voeten op tafel wil compenseert hopelijk voor al mijn strontvervelende eigenschappen.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de natte droom bent van iedere man!!!
Potdorie, en ik maar hopen op een e-spanking.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:20 schreef SHE het volgende:
Helaas, softijsjes na woedende, huilende telefoongesprekken bezorgd door een verkering is inderdaad niet af te slaan.
Ik zou bozer zijn geworden als je het wél had afgeslagen.
quote:Op maandag 21 juli 2008 18:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal gegeten daar?
Ik betrap mezelf erop dat ik bij dergelijke gelegenheden best een paar dagen kan draaien op alleen iets-niet-nader-te-noemens en een boel vruchtensap.Niet gezond natuurlijk, maar zo eens per jaar vind ik dat het wel mag.
Oh, ik wil dan toch vooral altijd wel kroelen met mijn sapjes, zó lekker vind ik ze!quote:Op maandag 21 juli 2008 18:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Als ik weleens iets-niet-nader-te-noemens neem (zelden übrigens), dan maakt de geur alleen al van appelsap me niet lekker! Ik drink maar gewoon water dan.....
Oh, ik ben vooral van het vrolijk glimmen als een Stepford Wife als ik mijn lief een cocktail mix of zijn schoenen poets. Behalve als ik de badkamer moet schrobben, want daar heb ik écht een hekel aan, maar dat los ik op door een oude schort voor te doen, de soundtrack van Annie aan te zwengelen en dramatisch mee te zingen met weeskindertjes.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:25 schreef SHE het volgende:
Overigens ben ik net zo dienstbaar naar mijn lief toe; het enige cruciale verschil tussen mij en Lot echter is dat ik dat altijd onder luid geklaag ben. Ik zucht, ik steun, ik mopper, pluk zijn kleren van de grond en ruim ze op waarbij ik hem terloops nog de look of death toewerp. Ik strijk, ik boen, ik was, ik poets en hij hoeft nog geen vinger op te tillen, maar ik sta dan wel op zijn surinaams met mijn handen in mijn zij in de keuken hem naar de hel en terug te wensen.
Hij verzucht ook weleens : 'Soms wil ik gewoon dat jij een vieze Sjors bent. Gewoon viezig, maar dan zonder geklaag'
Nou, dat is heel simpel: hij vertikt het gewoon.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:30 schreef conleche het volgende:
Das al iets menselijker!! Maar nog steeds ongelofelijk. waarom hoeven jullie mannen niks te doen??
In Belgie heb ik Lief. mijn lieve werkster die eens per week komt en alles doet. In Amsterdam zou ik het in theorie zelf moeten doen, maar in de praktijk gebeurt er niet zoveel. Ik ben niet zo georganiseerd. Ik begin soms vol goede moed en dan heb ik aan het eind van de dag een afzuigkap die je tegemoet glimt, maar als ik me dan omdraai is de rest een takkezooi.
Elke dag???? Waar haal je de energie vandaan?quote:Op maandag 21 juli 2008 18:39 schreef SHE het volgende:
Ik wil dat er elke dag gestofzuigd, gedweild en gesopt wordt.
Het is meer een keuze. Ik ben dol op katten, maar vreselijk allergisch.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Elke dag???? Waar haal je de energie vandaan?
quote:Op maandag 21 juli 2008 18:50 schreef SHE het volgende:
Ze hebben hier ook een gigantische kloostertuin om in te klojo-en.
Maar die twee zijn ALTIJD binnen als wij thuis zijn. Plakkerds
En ze mogen overal komen ( ook in de slaapkamer ) dus voor ik ga slapen moet ik altijd ff uitkloppen en afstomen, want anders piep ik de hele nacht.
Best masochistisch nu ik het zo teruglees.
Volgende keer, bij een avondsnack met kaas, de pecan noten achterwege laten. Anders krijg je ongemerkt toch heel wat vetten binnen.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:51 schreef Isegrim het volgende:
Ik doe ook alles thuis. Omdat hij het toch nooit goed genoeg kan doen.
Vandaag:
O: schaaltje yoghurt met goji-muesli en een el zoetstof
T: VitaLinea
L: mijn goddelijke, eigengemaakte kippensoep
T: VitaLinea (had geen fruit)
T: pecans
D: paprika's en kastanjechampignons uit de oven en Turkse-stijl gehaktballetjes met zelfgemaakte knoflook-bieslooksaus
S: stukje kaas
Wat voor poezels heb jij?quote:Op maandag 21 juli 2008 18:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha die van mij komen idd alleen in de woonkamer, dus dat maakt ook wel een aardig verschil
quote:Op maandag 21 juli 2008 18:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou, dat is heel simpel: hij vertikt het gewoon.
Ik ga hem niet pogen te veranderen; want hij is nog eigenzinniger dan ik.
Ik wil dat er elke dag gestofzuigd, gedweild en gesopt wordt. Hij wil dat hooguit eens per half jaar.
Er zit een discrepantie in onze verwachtingen.
We hebben dit opgelost. Ik doe alles, maar ik scheld hem wel verrot.
gewone huis-tuin-keuken-kattenquote:Op maandag 21 juli 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat voor poezels heb jij?
ps; leuk 3. Ik smeek al maanden om een derde, maar dan krijg ik de look of death in return
Die ken ik dan weer niet; is dat met reepjes enzo?? Hoe lang ga je het doen?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:25 schreef Vivi het volgende:
Zo. Ik ben terug, ik heb de laatste broodjes halfom verorberd en mijn eigengemaakte groentensoep. Nu staat de Weight Care (ja, want dat is het geworden) Intensive Kuur me dreigend aan te kijken.
Ik ga maar op de bank zitten wachten tot het morgen is..
Dan neem ik vanavond geen kaas maar yoghurt (0,1% vet van de Lidl).quote:Op maandag 21 juli 2008 19:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Volgende keer, bij een avondsnack met kaas, de pecan noten achterwege laten. Anders krijg je ongemerkt toch heel wat vetten binnen.
Dus als je noten hebt gehad ( en zeker vette ) ; s'avonds beter een schaaltje yoghurt of wat gerookte kip.
Verder is ie weer squeeky clean
Met reepjes idd, en met muesli, shakes en warme maaltijden (vrnml. soep).quote:Op maandag 21 juli 2008 19:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Die ken ik dan weer niet; is dat met reepjes enzo?? Hoe lang ga je het doen?
Juist vleeskoeien staan meestal in de wei. Dat en ze mogen hun kalveren veel langer bij zich houden.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:54 schreef conleche het volgende:
Ik kom dus eigenlijk alleen maar bij de AH en bij gewone buurtwinkels. Nu wil ik van de week ook eens naar de Lidl. (ben ik nog nooit geweest). Wie, als regelmatige Lidl ganger, kan mij zeggen wat ik daar moet nemen ipv bij de Appie? Ik koop eigenlijk alleen maar biologisch vlees, dus dat valt dan waarschijnlijk af? Hoewel ik voor rundvlees wel eens een uitzondering maak omdat ik mezelf wijsmaak dat alle koeien in de wei lopen, ook de vleeskoeien...
Zo heb ik dus nr 2 binnengesmokkeld.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:22 schreef loveli het volgende:
Kitten meenemen en in de ogen van lief laten kijken? Wedden dat de "look of death" binnen no time verandert in een vertederde blik?
Hij mag blij zijn dat jij het allemaal doetquote:Op maandag 21 juli 2008 18:25 schreef SHE het volgende:
Overigens ben ik net zo dienstbaar naar mijn lief toe; het enige cruciale verschil tussen mij en Lot echter is dat ik dat altijd onder luid geklaag ben. Ik zucht, ik steun, ik mopper, pluk zijn kleren van de grond en ruim ze op waarbij ik hem terloops nog de look of death toewerp. Ik strijk, ik boen, ik was, ik poets en hij hoeft nog geen vinger op te tillen, maar ik sta dan wel op zijn surinaams met mijn handen in mijn zij in de keuken hem naar de hel en terug te wensen.
Hij verzucht ook weleens : 'Soms wil ik gewoon dat jij een vieze Sjors bent. Gewoon viezig, maar dan zonder geklaag'
De vrienden van mijn vriend zijn altijd jaloers op hem.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:30 schreef Ewelina het volgende:
Maar goed, iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt. Ik denk trouwens wel dat Minilot de droom is van een hoop mannen!
Dat van die vaatdoekjes!!! Wij zien elkaar dus af en toe een paar dagen niet omdat hij in Belgie blijft . Als ik dan terugkom heeft ie nog hetzelfde vaatdoekje als toen ik wegging. Dat stinkt dan als de ziekte!! Ik heb hem al 100x gezegd dat hij een nieuwe moet nemen zo om de dag, maar gvd, wat kan dat jong slecht leren. Ziedend word ik daarvan. Zelfde met natte pannen terugzetten in de kast. Ik heb hem al 20 x uitgelegd dat dat niet kan, bacterieen enzo. Eigenlijk kan ik niet tegen vies en hij niet tegen rommel. Slechte combiquote:Op maandag 21 juli 2008 20:36 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nog nooit samengewoond (op huisgenoten na), maar het zit er nu wel aan te komen met mijn huidige vriend...Dat belooft nog wat. Ik vind schoonmaken best leuk en ook nodig en mijn huis is meestal opgeruimd schoon. Zijn woning daarentegen is een grote pigsty. Hij stofzuigt alleen in het midden van de kamer, er liggen wat keiharde bruine vaatdoekjes bij de gootsteen en zijn badkuip wordt volgens hem vanzelf schoon 'omdat je er toch elke dag in doucht'? Het toilet wordt - bril, deurklink, vloer, wastafeltje en pot - gereinigd met een wc-papiertje doordrenkt met Glorix. Afleren zal niet lukken. Hij heeft al 2x samengewoond waarvan de laatste keer 6 jaar. Hij zei wel: 'Mijn hygienestandaard is lager dan de jouwe, maar als jij er ongelukkig door wordt zal ik me zeker aanpassen'. Ik moet het nog zien. Ik hoop in elk geval niet dat ik ga vloeken en tieren zoals SHE.
Mijn lief was precies zo, zijn huis was een grote smeerboel, echt bah gewoon. En hij vindt het allemaal niet zo belangrijk, dus in zekere zin zou ik het dan ook niet helemaal eerlijk vinden als ik van hem eis dat hij voldoet aan mijn (nogal hoge) standaard.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:36 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nog nooit samengewoond (op huisgenoten na), maar het zit er nu wel aan te komen met mijn huidige vriend...Dat belooft nog wat. Ik vind schoonmaken best leuk en ook nodig en mijn huis is meestal opgeruimd schoon. Zijn woning daarentegen is een grote pigsty. Hij stofzuigt alleen in het midden van de kamer, er liggen wat keiharde bruine vaatdoekjes bij de gootsteen en zijn badkuip wordt volgens hem vanzelf schoon 'omdat je er toch elke dag in doucht'? Het toilet wordt - bril, deurklink, vloer, wastafeltje en pot - gereinigd met een wc-papiertje doordrenkt met Glorix. Afleren zal niet lukken. Hij heeft al 2x samengewoond waarvan de laatste keer 6 jaar. Hij zei wel: 'Mijn hygienestandaard is lager dan de jouwe, maar als jij er ongelukkig door wordt zal ik me zeker aanpassen'. Ik moet het nog zien. Ik hoop in elk geval niet dat ik ga vloeken en tieren zoals SHE.
Daarom. Voor hem is sleazy normaal. Maar als hij maar inzet en goede wil toont vind ik al veel goed... en dat doet hij zeker. Als ik bij hem kom gaat-ie keihard aan de slag met de stofzuiger en staat de wasmachine te draaien. Het bed altjd schoon en fris opgemaakt.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn lief was precies zo, zijn huis was een grote smeerboel, echt bah gewoon. En hij vindt het allemaal niet zo belangrijk, dus in zekere zin zou ik het dan ook niet helemaal eerlijk vinden als ik van hem eis dat hij voldoet aan mijn (nogal hoge) standaard.
Oh, maar dat deed mijn smeerpoets ook hoor. Toen we nog uit elkaar woonden, kon ik hem prima hebben.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Daarom. Voor hem is sleazy normaal. Maar als hij maar inzet en goede wil toont vind ik al veel goed... en dat doet hij zeker. Als ik bij hem kom gaat-ie keihard aan de slag met de stofzuiger en staat de wasmachine te draaien. Het bed altjd schoon en fris opgemaakt.
Ergens wist ik het ook wel, maar wtf, meer dan 800 kcal per unit...Ik zat vorige week nog enthousiast in de cocktailbar.quote:AMSTERDAM - Wie niet tonnetje rond van vakantie wil terug komen, kan die heerlijke, zomerse cocktail beter later staan. Een enkele cocktail kan tot 800 kcal bevatten. De kleurige koele drankjes tellen per glas evenveel calorieën als twee liter bier, een fles wijn of een volledige maaltijd.
Omdat de cocktails vaak van vrij veel alcohol worden voorzien en vaak snel achterover worden geslagen, is het ook nog eens schadelijk voor de gezondheid, zo meldt de Belgische site Gezondheid.be.
Vooral Margarita (850 kcal), Strawberry Daiquiri, Mojito, Piña Colada en Mudslide zijn echt caloriebommen. "Als u toch een cocktail maakt, gebruik dan zeker niet de standaardmaten alcohol, anders bevat het nog meer alcohol en calorieën", zo meldt de site.
Ook spuit- of sodawater kunt u beter laten staan. Hier krijgt u alleen maar meer dorst van.
Vodka met verder helemaal niets?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:06 schreef SHE het volgende:
Ik blijf heeeeeeeel ver weg van cocktails; er zitten exotische vruchtensappen in, likeurs en ze zijn huge.
Wodka straight!
Ik dacht al dat ik goed bezig was door Mojito's en Daiquiri's te vermijden (tonnen suiker). Wodka straight vind ik wel erg...straight. Rode wodka vind ik daarentegen wel te pruimen, maar dat bevat natuurlijk wel weer suikers en kleurstoffen.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:06 schreef SHE het volgende:
Ik blijf heeeeeeeel ver weg van cocktails; er zitten exotische vruchtensappen in, likeurs en ze zijn huge.
Wodka straight!
Tja, ik heb echt alles onderzocht op drank gebied..uiteraard uit puur eigenbelang, maar alles maakt moddervet.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik goed bezig was door Mojito's en Daiquiri's te vermijden (tonnen suiker). Wodka straight vind ik wel erg...straight. Rode wodka vind ik daarentegen wel te pruimen, maar dat bevat natuurlijk wel weer suikers en kleurstoffen.
Ik kan tegenwoordig een stuk minder goed tegen drank dan vroeger. Maar tequila blijft geweldigquote:Op maandag 21 juli 2008 21:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Tja, ik heb echt alles onderzocht op drank gebied..uiteraard uit puur eigenbelang, maar alles maakt moddervet.
Enige wat te overzien is, is droge witte wijn, rode wijn, wodka, jenever en eau de vie.
Boring huh?
Tequila kan ook nog.
Thuis maak ik vaak een mix van tequila, groene ijsthee, drup honing en limoensap. Fantastisch, maar na 5 glazen ook niet meer grappig.
Thanks!quote:Op maandag 21 juli 2008 10:31 schreef Greys het volgende:
@allsystemshalt, hartstikke goed zeg! Gefeliciteerd met je bmi onder de 30!
Wat had je als avondeten? Ging het een beetje vandaag als eerste SHE-dag??quote:Op maandag 21 juli 2008 22:19 schreef Greys het volgende:
Astu hoor, wees er maar heel trots op!
Je bericht sneeuwde een beetje onder in al ons geleuter over andere onderwerpen![]()
Ik heb een handje studentenhaver, bij gebrek aan amandelen (ik had vandaag na het werk alleen even tijd om langs de C1000 te rennen en dat is maar een ieniemini winkel hier, dus geen enkele amandel te bekennen).
Nou ja, de studentenhaver zal allicht beter zijn dan de zak bolognesechips die ik anders rustig in een avondje soldaat maakte
Ik doe mijn best.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:30 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Maar goed, iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt. Ik denk trouwens wel dat Minilot de droom is van een hoop mannen!
Mja, rond elke Valentijnsdag wordt er in de media wel weer geëmmerd over de endorfinen die vrijkomen bij het eten van chocolade, maar dat zijn toch hoeveelheden waar je hoogstens een blije vingertop van krijgt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:58 schreef Isegrim het volgende:
Een roes van kaas en chocola?Dan moet je er wel heel veel van eten volgens mij.
Heb ik ook hoor. Ik heb nooit begrepen hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun huis perfect en strak in orde te houden. Maar nu hoeft dat voor mij ook niet zo nodig, dat scheelt. Ik heb een hekel aan vies, maar ik hou van rommel. Ik ben ook vrij onhandig in het huishouden. Behalve in koken.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:18 schreef Vivi het volgende:
Ik ben wel mega verzorgend ingesteld, mijn moeder ergert zich er rot aan als ze hier is (Je verwend hem te veel blabla)
Maar van schoonmaken heb ik niet zoveel kaas gegeten, ik probeer het wel, want ik háát vies, maar ik heb er geen natuurlijk gen voor zoals de meeste vrouwen. Ik krijg het bed ook nooit strak bijvoorbeeld. Maar ik kan wel weer lekker koken dan. En veel zuipen, dat kan ik ook. Ik streef er naar zo wazig mogelijk te zijn
.
9.7kgquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:13 schreef minilot het volgende:
Hoeveel ben jij met je shakes nu in totaal kwijtgeraakt, Kim?
Oh, maar op culinair gebied heeft de Mr niet te klagen over mij, hoorquote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:18 schreef Vivi het volgende:
Mordradead gefeliciteerd.
Ik ben wel mega verzorgend ingesteld, mijn moeder ergert zich er rot aan als ze hier is (Je verwend hem te veel blabla)
Maar van schoonmaken heb ik niet zoveel kaas gegeten, ik probeer het wel, want ik háát vies, maar ik heb er geen natuurlijk gen voor zoals de meeste vrouwen. Ik krijg het bed ook nooit strak bijvoorbeeld. Maar ik kan wel weer lekker koken dan. En veel zuipen, dat kan ik ook. Ik streef er naar zo wazig mogelijk te zijn
.
Daarnet de eerste reep soldaat gemaakt....
De zon zit hier (Oss). Ik had hem gereserveerd voor vandaag, vandaarquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef SHE het volgende:
Waar blijft de zon trouwens, we zouden toch zo'n beetje wegsmelten door tropische hitte?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:18 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Is er dan iets aan de hand met je darmen SHE?
Op Dour was het weer mooi, maar niet zo warm als de voorspelling was voor de komende dagen. Hier zie ik bewolking met af en toe een stukje blauw. Vanochtend wel zonder jas buiten gelopen, met was het me te warm.
En pindakaas is gewoon lekkerKen eigenlijk niemand die het niet lust??
Mr PFquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:18 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Is er dan iets aan de hand met je darmen SHE?
Op Dour was het weer mooi, maar niet zo warm als de voorspelling was voor de komende dagen. Hier zie ik bewolking met af en toe een stukje blauw. Vanochtend wel zonder jas buiten gelopen, met was het me te warm.
En pindakaas is gewoon lekkerKen eigenlijk niemand die het niet lust??
Ah ok, ik ben gisteravond het bestelformulier vergeten in te vullen. Stom.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
De zon zit hier (Oss). Ik had hem gereserveerd voor vandaag, vandaar
Dumpen die kleuterquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:30 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
"Ik lust geen kaaaas" "Ik eet geen vleees" "Pindakaas stinkt" "ieeh mozzarella of hoe heet dat gekke spul is echt viess"
Donderdag, en ik hoef me niet te schamen geloof ik, ondanks mijn uitspattingsweekquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
KIM, woei!Wanneer is je volgende weegmoment?
Neeequote:
Ik lust het ook niet. Het kleinste brokje kaas is al genoeg om mij te doen kokhalzenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat 'Ik lust geen kaas' is echt HEEL irritant hoor.Mozarella is het enige dat ie wel te doen vindt...
Ja, en het ergste is dan ook nog dat ze vergeten dat ik kaas echt heel vies vind. En dan geen ander eten hebbenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:52 schreef k_i_m het volgende:
Van de lucht van kaasfondue ga ik kokhalzen. En dat terwijl ik helemaal niet vies ben van kaas. Maar die lucht
.
.
.
Vaak genoeg geprobeerd, maar ik vind kaas gewoon ontzettend smerig. Ik denk dat dat een kansloze missie wordtquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Misschien kun je proberen je er overheen te zetten?
Nou ja, normaal is het niet zo heel erg, al vind ik 't soms jammer dat ie nooit kaas in huis heeft.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:51 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik lust het ook niet. Het kleinste brokje kaas is al genoeg om mij te doen kokhalzen
Dieettechnisch gezien wel handig, minder als je bij anderen eet (mijn schoonfamilie houdt nogal van kaas- en dan met name van raclette en kaasfondue) of in een restaurant. Gesmolten kaas lust ik wel, maar ik vind het nog steeds niet je van het.
Dat heb ik met garnalenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:57 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Vaak genoeg geprobeerd, maar ik vind kaas gewoon ontzettend smerig. Ik denk dat dat een kansloze missie wordt
Die vind ik dan weer ontzettend lekker. Ik heb nog een grote zak gamba's in de vriezer, misschien dat ik daar vanavond wat mee ga doenquote:
Tja, als je gewoon suiker blijft eten, ondanks dat dit strikt verboden is dan kick je nooit af.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
NeeeIk heb deze vegetariër wel garnalen laten eten
en m'n ciabatta + mozerella + tomaat + pijnboompitten + pesto
vond hij heel lekker ook al kende hij van de ingrediënten alleen de tomaat
hij komt er wel
Oh en SHE heb je tips om te stoppen met suikerIk ben echt addicted
Ik kan echt niet een paar uur zonder
vandaag weer een cracker met hagelslag
en gister durf ik niet eens te zeggen Ik voel me echt slap nu
Ik ken het niet, ik zal de filmpjes straks eens even bekijken.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:03 schreef Liejannuh het volgende:
She, ken je deze website?
http://www.bbc.co.uk/sn/humanbody/truthaboutfood/
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Tja, als je gewoon suiker blijft eten, ondanks dat dit strikt verboden is dan kick je nooit af.
Je bent ook slap en je doet jezelf geen enkel plezier op deze manier.
Ik heb maar 1 tip voor je: grow up en kweek wat ballen.
Er is ook een boek van. Gaat over wat voedsel doet met je lichaam.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ken het niet, ik zal de filmpjes straks eens even bekijken.
Soms doe jij zinnen die ik wel 100x wil lezen, zó begrijp ik ze nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
prakken door brood verhouding 50/50 en dan afbouwen?
Je zegt dat je hagelslag hebt gegeten ( of lees ik dat nu verkeerd )quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik eet geen suiker. Na een tijdje voel ik mij dan helemaal rusteloos en MOET ik suiker hebben. Dan ben ik alleen daar mee bezig tot ik dan suiker eet.. Dan stel ik m'n vraag anders: hoe ga je met dat gevoel om, hoe zorg je dat het weg gaat.
1. Je mengt kaas met iets neutraals zodat de smaak afzaktquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Soms doe jij zinnen die ik wel 100x wil lezen, zó begrijp ik ze nietIk denk dan: is die Farfallus nu een genie of een idioot??
Ik denk dat mijn voeding bestaat/bestond uit 90% suiker. Oké het gevoel gaat dus weg. Oké. Dan stop ik bij deze *drinkt suikervrije cappuccino*quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Je zegt dat je hagelslag hebt gegeten ( of lees ik dat nu verkeerd )
Dat is dus suiker.
En dat gevoel van slap; en suiker moeten hebben hoort erbij. Verdwijnt vanzelf, van de een op de andere dag, binnen een week. Afhankelijk van de mate waarin je gewend was suikers te eten.
Als je jezelf heel zielig vind dan knabbel je maar op wat besjes, of ander fruit. Is ook zoet.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
1. Je mengt kaas met iets neutraals zodat de smaak afzakt
2. Raak je daar aan gewend, kun je het verdragen, dan kun je de hoeveelheid kaas vergroten
3. Na een tijdje eet je pure kaas.
Zo onduidelijk was het toch niet
U is wel heel scherp zo vroeg op de morgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:16 schreef conleche het volgende:
In melk zit lactose, das ook een soort suiker....
I knowz. Waarom is suiker zo slecht voor jequote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:16 schreef conleche het volgende:
In melk zit lactose, das ook een soort suiker....
O Oké. Wijs mij er vooral op, dan probeer ik voortaan duidelijker te zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee hoor, ook ik heb 9 van de 10 keer geen flauw idee wat je bedoelt.
Ik drink wel vaak sterremunt, dat is ook wel een beertje zout beetje zoet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:17 schreef Greys het volgende:
PF, is het niet een idee om - wanneer je héél erg veel trek hebt in iets zoets - bv een lekkere kop zoethout thee ofzo te nemen? Da's ook mierzoet en daar hoef je geen suiker in te doen.
Ik had wel begrepen dat bij overmatig gebruik je bloeddruk stijgt, dus hou het dan bij 2 reddingsmomenten per dag ofzo, als je enorme trek in zoet hebt.
Uiteraard heb ik er geen verstand van en SHE wel, dus als zij dit afraadt dan hoor ik het wel, maar het is mijn zoetmomentje bij uitstek, zoethoutthee
In dit verhaal zit iets wat voor mij ook geldt: Als ik eenmaal slecht heb gegeten en vol zit met rommel, heb ik noooit meer zin in gezonde dingen, dan heb ik ook neiging om voor de koelkast te staan en denken: worteltje?Bleegh. Stukje koude kip?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
I knowz. Waarom is suiker zo slecht voor je?
Het liefst ontbijt ik met gevulde koeken en drink ik daar cola bij. Dan eet ik een zak gemengde drop/snoep (haribo) tot ik misselijk ben. Dan drink ik wat melk (vijf glazen of zo want dat is verfrissend) Dan heb ik wel weer trek in een mars of zo. etc. Bij het avondeten is m'n smaak dan zo verneukt dat ik alleen het vlees eet (gepaneerde gehaktburger of zo, echt vlees vind ik meestal niet zo lekker, zoals biefstuk oid)
Groente heb ik dan echt geen zin in en dan eet ik na het eten weer koekjes want ik had toch wel honger.
Waarom ben ik zo slecht![]()
Sorry. Het wil niet uit m'n hoofdquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:21 schreef Greys het volgende:
Ja. Godver. Nu heb ik ook trek in een Mars
Hou eens op met die verhalen over zakken vol Haribo en chocolade, PF
Wat slecht is je lichaam (geest?) dan eigenlijk! Ik neem dus zometeen een boterham. Pindakaas heb ik gister al gehad (dat is ook zoetquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:24 schreef conleche het volgende:
[..]
In dit verhaal zit iets wat voor mij ook geldt: Als ik eenmaal slecht heb gegeten en vol zit met rommel, heb ik noooit meer zin in gezonde dingen, dan heb ik ook neiging om voor de koelkast te staan en denken: worteltje?Bleegh. Stukje koude kip?Augurkje dan? Ook niet. Het enige waar ik dan trek in heb is: ijs of friet of koek of chocolade. Of puddingbroodjes.
I know!!! Maar kan ik het helpen?? In mijn diepste binnenste ben ik een enorme tokkie....quote:
Gewone calve pindakaas heeft geen toegevoegde suikerquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Pindakaas heb ik gister al gehad (dat is ook zoet)
Nou... Artsen zijn bijv. toch ook altijd dik en ze rokenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:46 schreef -marz- het volgende:
PF je gaat toch een opleiding voeding doen? Dan komt het vast allemaal wel goed met je.
Ik heb net een lekkere gegrilde würst gegeten met mosterd.
Vervang je niet al je eten met die repen/shakes? En jaquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:40 schreef Vivi het volgende:
Ei met suiker?! Klinkt als blasfemie.
De reep van Weight Care was best lekker. Ik lustte er meteen nog wel een.
(Heb ik niet gedaan) .
Nu; een snack bestaande uit een bordje met tomaat en komkommer en een chroombruistablet.
Kim! Wauw, wat goed, al bijna 10 kilo. En je hebt me ingehaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, maar je mag er onbeperkt rauwkost bij een een stuk fruit per dag. Ik denk ook niet dat ik het zou volhouden op alleen shakes hoor, ik zie nu al sterretjesquote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Vervang je niet al je eten met die repen/shakes? En ja. Maar jij kan me ook zo weer inhalen hoor!
Dat zou opzich met CB ook wel mogen, ware het niet dat je een soort van hongergevoel in stand houdt als je er andere (onschuldige calorieloze) dingen bij eet. Spinnen zou ik echt nog even overslaan, ik kon pas na 2 weken dieet weer fatsoenlijk sporten.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jawel, maar je mag er onbeperkt rauwkost bij een een stuk fruit per dag. Ik denk ook niet dat ik het zou volhouden op alleen shakes hoor, ik zie nu al sterretjes.
Morgen spinnen...
Ik ga vrijdag pas mutsie!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:21 schreef k_i_m het volgende:
Jamaar je wil toch ook niet out gaan en op je mooie gebleekte voortanden vallen?.
Hoe is dat trouwens gegaan??
Ik wil ook wel zo'n lichaam zonder kind, mag dat?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:42 schreef k_i_m het volgende:
Oh Vief, er is nog hoop voor ons!
http://www.usmagazine.com/stars_post_baby_bods_021208?slideshow_id=535&o=0
kijk! hier word een mens blij vanquote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:42 schreef k_i_m het volgende:
Oh Vief, er is nog hoop voor ons!
http://www.usmagazine.com/stars_post_baby_bods_021208?slideshow_id=535&o=0
Kim en ik geven (gaven) dan ook de flesquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:10 schreef loveli het volgende:
Jonge moeders hebben een streepje voor op de rest: als je borstvoeding geeft, val je sneller af.
Nou, ik ging anders als een trein qua gewicht. Alleen ging ik toen weer de pil slikken en toen ging het weer heel hard omhoog. Dus borstvoeding, schmorstvoedingquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kim en ik geven (gaven) dan ook de fles.
Je moest eerst nog een moestuin aanleggen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:37 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ik hoop dat je broodje lekker is conleche
want ik ben er al twee uur mee bezig
Ik ging zelf mayonaise maken. Want ik had geen suikervrije. En ik ging mij vanaf nu er strikt aan houdenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Je moest eerst nog een moestuin aanleggen?
je bakt de ui in die pan, mag ik aannemen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Het recept van coldfeet op de manier van PF
1. snij de ui in kleine stukjes en doe ze in een pan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |