abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60232949
CF: ik heb hetzelfde gegeten als jij!! Maar dan wel de snelle minder culinaire variant: De al gare kalkoen in blokjes gesneden, even snel een marinade gemaakt van kikkoman, sambal, gemberpasta en limoen. Kalkoen en kastanje champignons erdoor ook.Even op de grillpan gelegd. Toen limoensap, witte balsamicoazijn zout peper en zoetstof over de komkommertjes, boontjes en snijbonen gekookt en pindasaus gemaakt van zo'n pasta van WIJCKO met een beetje extra sambal. Heel dun gehouden zodat ik hem ook over de boontjes heb gedaan. Was toch heel lekker!

[ Bericht 2% gewijzigd door conleche op 20-07-2008 21:43:19 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 juli 2008 @ 21:39:05 #52
163650 Greys
pi_60232987
Die amandelen die je onbeperkt mag van SHE, dat zijn de ongezouten toch?
Hebben ze die ook in een supermarkt of moet ik dan een notenboer gaan zoeken?

Fruity, je doet je naam eer aan met je lijstje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60232990
Mijn vriend strijkt soms mijn dingen en ik ben echt anti strijk. Koop ook kleding niet niet gestreken hoeft te worden, of doe het gewoon niet. Goed uitslaan nadat het de wasmachine uitkomt helpt best. Mijn vriend wijst me er dan wel eens op dat ik toch een moet gaan strijken, meestal doet hij het dan voor me.
pi_60233022
Greys, ik zit flink vol van de sateetjes... Dat scheelt allicht. Bovendien is de Mr een shitgesprek aan het voeren met zijn ontzettend zeurende ouders... De arme schat, hij heeft het wel verdiend. Vervelende mensen

Ik maak ze overigens anders dan Faithy: ik maak kruimels van boter, bloem en suiker, en die doe ik dan over het fruit heen en ik doe ze in de oven. Mjum. Met vanilleroomijs erbij. Misschien dat ik een klein hapje proef
pi_60233066
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:37 schreef Greys het volgende:
Nou, het komt zo... als ik die overhemden niet strijk, dan hopen ze zich op in de logeerkamer, over deuren, op stoelen, wáár ik ook kijk liggen die gewassen overhemden dan. 'Want hij strijkt ze wel een keertje'
Dus eigenlijk om mezelf een lol te doen en de boel weg te werken, strijk ik eens in de week een lading. En steeds neem ik me voor om niet agressief te worden, het lukt alleen echt nóóit
En daarbij kan ik die man toch ook niet voor lul laten lopen bij afspraken, in een gekreukeld overhemd?

ColdFeet, ik heb DIEPE bewondering voor je. Ik heb namelijk net even gegoogled naar wat een crumble nou precies inhoudt en kwam toen op dieetweb ofzoiets, waar Faithy aan het uitleggen was hoe een banaan-chocolade crumble in elkaar gefröbeld dient te worden. Het water loopt me in de mond.
Dus hoe doe jij dat? Wel een crumble maken en het dan zelf niet eten?
Daar zou ik nu echt geen moeite mee hebben Ik ben eigenlijk wel serieus: ik bedoel, jij hebt toch ook gewoon een baan?? Kijk, dat je het een keertje doet is prima en als je het leuk zou vinden ook niks aan de hand. Maar je vindt het vreselijk. Dus dan zou ik het hem laten oplossen. Hij zal het dan zelf gaan doen, of iemand moeten zoeken die het wil doen...
pi_60233072
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:39 schreef Greys het volgende:
Die amandelen die je onbeperkt mag van SHE, dat zijn de ongezouten toch?
Hebben ze die ook in een supermarkt of moet ik dan een notenboer gaan zoeken?

Fruity, je doet je naam eer aan met je lijstje!
Die van SHE zijn volgens mij ongezouten ja. Die ik heb gegeten niet.
Die ongezouten zijn trouwens ook lekker. Als je er een tijdje op kauwt proef ik altijd iets van amandelspijs erin terug en iets mild zoetigs. Hmmmm, lekker is dat. Misschien kan je ze ook in een pan bakken met wat zoetstof, en kaneel ik deed dat vroeger wel eens met suiker en kaneel. Smullen.

Wat ik trouwens ook een lekker zoet gezond hapje vind is gebakken appel. Lang op een laag vuurtje laten staan met water en zoetstof, wat rozijntjes en kaneel. Kan eventueel door de yoghurt. Krijg je van die appeltaartyoghurt maar dan zonder zoveel suiker.

Maar te veel fruit is ook weer niet goed qua suikers, maar ik denk altijd maar: beter dan een zak met mini chocorepen die nu al 2 weken open ligt zonder dat ik er van gegeten heb. Ik doe zo een beetje aan exposure therapy qua zoetigheid
pi_60233092
Ik ben vandaag in ieder geval een stuk gevarieerder, maar ik geloof dat ik alsnog te weinig eet . En fruit is op/moet ik bewaren voor morgen.

Ontbijt (8.30): 3 stukken turks brood met honing/appelstroop/jam
Lunch/Tussendoor (12.00): Bakje yoghurt met zoetstof en suikervrije muesli
Diner (15.30): Bruin pistoletje met zelfgemaakte visburger, yoghurtsausje en festini
Tussendoor (20.00): 3 wasa crackers met rookvlees/30+kaas/stroop

Wat mist hier nu verder nog?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_60233180
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:43 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben vandaag in ieder geval een stuk gevarieerder, maar ik geloof dat ik alsnog te weinig eet . En fruit is op/moet ik bewaren voor morgen.

Diner (15.30): Bruin pistoletje met zelfgemaakte visburger, yoghurtsausje en festini

Groenten en fruit!
pi_60233191
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:43 schreef Chicolate het volgende:

Groente en Fruit?! en wat meer van alles denk ik.
pi_60233225
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:47 schreef conleche het volgende:

[..]

Groenten en fruit!
Ja die zijn dus op . We hadden gister perongeluk de groentes opgegeten van het avondeten vandaag (en in de visburgers zat ook nog ui/prei enzo, maar lang niet genoeg) en enige dat in de buurt komt is een verse peper.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 juli 2008 @ 21:52:47 #61
163650 Greys
pi_60233306
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:40 schreef ColdFeet het volgende:
Greys, ik zit flink vol van de sateetjes... Dat scheelt allicht. Bovendien is de Mr een shitgesprek aan het voeren met zijn ontzettend zeurende ouders... De arme schat, hij heeft het wel verdiend. Vervelende mensen
Oh ja. Dan verdient ie comfort-food!
quote:
Ik maak ze overigens anders dan Faithy: ik maak kruimels van boter, bloem en suiker, en die doe ik dan over het fruit heen en ik doe ze in de oven. Mjum. Met vanilleroomijs erbij. Misschien dat ik een klein hapje proef
*Grinnik* Een klein hapje kan vast geen kwaad!

@Co... ik heb twee middagen per week vrij, die vrije middagen worden mede door Heer G 'gefinancierd'. De bedoeling is dan wel dat ik dan af en toe iets nuttigs in huis doe, zodat we niet alles in de avonden en in het weekend hoeven doen. Op die middagen maak ik me er meestal nogal simpel vanaf, dus uit een soort schuldgevoel ga ik dan die overhemden strijken. Hij heeft per slot van rekening vandaag een doucherekje voor al mijn shampootjes en toestandjes voor me opgehangen en meer van dat soort 'mannenklusjes'.
Gut. Ik voel me ineens niet zo geëmancipeerd
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60233309
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:37 schreef Greys het volgende:
Dus hoe doe jij dat? Wel een crumble maken en het dan zelf niet eten?
Aan je opa of oma geven, heb ik vandaag gedaan Zo'n oudje ervan zien genieten/opleven
pi_60233332
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:52 schreef Greys het volgende:

*Grinnik* Een klein hapje kan vast geen kwaad!

Een hapje blijft bij mij gen hapje, dat is mijn probleem altijd. Kan je dat?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 20 juli 2008 @ 21:55:33 #64
163650 Greys
pi_60233354
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:42 schreef Fruity het volgende:

[..]

Die van SHE zijn volgens mij ongezouten ja. Die ik heb gegeten niet.
Die ongezouten zijn trouwens ook lekker. Als je er een tijdje op kauwt proef ik altijd iets van amandelspijs erin terug en iets mild zoetigs. Hmmmm, lekker is dat. Misschien kan je ze ook in een pan bakken met wat zoetstof, en kaneel ik deed dat vroeger wel eens met suiker en kaneel. Smullen.
Oh hou op! Het water loopt me in de mond
Waar koop je die ongezouten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 20 juli 2008 @ 21:56:39 #65
331 Merel
Be here now.
pi_60233376
Jeumig wat posten jullie snel! Ik lees al weken stiekem mee, maar het is bijna niet bij te houden hoor! Oh en al die recepten en eet-ideeën die ik hier lees zijn ook imponerend, jullie lijken wel dagelijks ingrediënten te gebruiken waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb

Ik probeer zelf ook wat af te vallen, maar gewoon door eerst mezelf maar eens een regelmatig eetpatroon aan te leren: ontbijt niet overslaan, niet te veel snoepen, niet te veel koken uit pakjes, et cetera. Tegelijk ben ik geïnspireerd door het krenten-topic in CUL en probeer ik niet zo belachelijk veel geld meer aan eten uit te geven, dus het is even afwachten hoe dat te combineren valt. En sinds vorige week heb ik me weer ingeschreven bij de sportschool, dus daar ga ik fanatiek aan de slag. Zit in hetzelfde gebouw als m'n werk, dus ik kan 's middags meteen door en kan geen smoesjes verzinnen om thuis te blijven
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_60233380
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh hou op! Het water loopt me in de mond
Waar koop je die ongezouten?
Gewoon in de super, meestal in van die doorzichtige bakjes. Ligt meestal niet bij de chips, maar bij de noten en vaak ook bij de wijn (bij de C1000 dan).

Of bij de notenbar.
pi_60233434
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:56 schreef Merel het volgende:
Jeumig wat posten jullie snel! Ik lees al weken stiekem mee, maar het is bijna niet bij te houden hoor! Oh en al die recepten en eet-ideeën die ik hier lees zijn ook imponerend, jullie lijken wel dagelijks ingrediënten te gebruiken waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb

Ik probeer zelf ook wat af te vallen, maar gewoon door eerst mezelf maar eens een regelmatig eetpatroon aan te leren: ontbijt niet overslaan, niet te veel snoepen, niet te veel koken uit pakjes, et cetera. Tegelijk ben ik geïnspireerd door het krenten-topic in CUL en probeer ik niet zo belachelijk veel geld meer aan eten uit te geven, dus het is even afwachten hoe dat te combineren valt. En sinds vorige week heb ik me weer ingeschreven bij de sportschool, dus daar ga ik fanatiek aan de slag. Zit in hetzelfde gebouw als m'n werk, dus ik kan 's middags meteen door en kan geen smoesjes verzinnen om thuis te blijven
He Merel, welkom!! Klinkt goed je plan! Hoeveel wil je afvallen?
pi_60233461
Een vraag.
Ik lees dat de dames zo nu en dan aan de whiskey of wodka of andere drank zitten.of zich niks mis mee.
Maar is dat niet tegenstrijdig met afvallen, alcohol drinken.
Ik drink bier maar kom geen gram aan.
#35.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:03:04 #69
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60233510
ik heb een fantastisch ingebalanceerde eetdag achter de rug, goed voor me hoor, dat luduvudu:

ontbijt: geen
lunch: geen
snack: 3 mergpijpjes en een hema hotdog zonder saus (niet om de schade te beperken maar omdat dat vies is ) en een zak cassave kroepoek van de AH
avondeten: kipkluifjes en een paprika

gelukkig mag ik van mezelf na vandaag niet meer zielig doen en emo-eten om vriendje. ik ga namelijk heeeerlijk op vakantie en daarna ben ik weer een weldenkend, werkend, gezond en op normale tijden etend mens.

alvast een goeie week allemaal! ik ben zaterdag weer terug

*zwaai*
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:04:31 #70
331 Merel
Be here now.
pi_60233528
Ik weeg nu ongeveer 72 kilo bij 1,76 m. Het liefst zou ik weer 57 kilo wegen zoals 10 jaar geleden toen ik een tiener was En dan te bedenken dat ik mezelf toen ook al te zwaar vond, niet normaal als ik er achteraf over nadenk! Maargoed, dat is onhaalbaar hoor. Eerste stap is maar eens om onder de 70 te komen (psychologische drempel), daarna naar de 65 en dan zie ik wel hoeveel ik nog verder kom. Misschien dat ik daarvoor uiteindelijk wel echt zou moeten diëten, maar eigenlijk hou ik daar helemaal niet van dus ik wil eerst eens kijken hoe ver ik kom met "normaal" eten.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 20 juli 2008 @ 22:05:41 #71
331 Merel
Be here now.
pi_60233555
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:03 schreef kwakveense het volgende:

alvast een goeie week allemaal! ik ben zaterdag weer terug

*zwaai*
Fijne vakantie!
  zondag 20 juli 2008 @ 22:05:51 #72
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_60233560
Greys, dan loopt ie maar voor lul voor afspraken. Eigen domme schuld.

Ik heb nu honger. Net een broodje met gerookte kipfilet weggewerkt, nu maar een schaaltje met aubergine, courgette en champignons onder de grill gezet.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_60233904
alweer een nieuw topic!
@Merel, een sportschool bij je werk in de buurt lijkt me echt super handig. Heb je na het sporten nog lekker veel aan je avond.

@Chicolate: over die appel, als je niet tegen noten kan dan zou je de zoet-piek van de appel wat kunnen verzachten met yoghurt bijvoorbeeld, of iets met vezels. Het zou ook handig kunnen werken om je appel bij de lunch te eten en een boterham te bewaren voor de middagdip
pi_60233992
Merel, knierten en afslanken kan prima samen! 'De broekriem aanhalen' noemen we dat
Als je maar gewoon niet bezuinigt op verse waar: groente, fruit, vlees. Maar met aanbiedingen en seizoensproducten kom je best ver, en er zijn hier genoeg dames die willen helpen met kook-tips.

Succes!
pi_60234038
Heee, de ogen van jouw kat knipperen!! Dat had ik nog nooit gezien!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')