OMFG!! Hebben die Japanse lui tijd over of zo??quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind dit wel heel erg dol. Zou ik dat ooit kunnen en willen maken?.
[ afbeelding ]
Het concept werkt alleen maar als je snoezige hapjes maakt, KIMquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind dit wel heel erg dol. Zou ik dat ooit kunnen en willen maken?.
[ afbeelding ]
FIPO?????? So Not!!!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...
stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...
*fipo*
Dan heb je geluk, want juist die serie waaruit mijn blauwe box komt kun je supergoedkoop krijgen via het Britse http://www.japancentre.com/. Daar hebben ze een aantal boxen van het merk Daiso, die allemaal die vorm hebben. Kost maar een pond of drie, en de verzendkosten vanuit Engeland zijn niet zo enorm.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:05 schreef HunnY het volgende:
@ minilotje;
die mooie blauwe bento die jij ook hebt, met 3 verdiepingen, staat die ook op de site? Ik vind die vorm praktischer dan degene die op de site staan, wil 'em ook voor de lunch gebruiken.
haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*quote:
Da's inderdaad een beetje een knop die om moet.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...
stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...
[edit] hoe dom ben ik... ik bedoelde uiteraard "tevens teeveepee"[/edit]
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:09 schreef conleche het volgende:
Ik ben te nuchter voor de Bento denk ik. Ik neem altijd verschillende soorten bakjes mee. Een mooie ronde groene, voor m'n rauwkost. Een doorzichtige met blauw randje voor de hondebrokjes, en nog een hoge met blauw deksel voor vleesjes en/of eitjes. Ik geloof niet dat ik de persoon ben die 's ochtends vroeg gaat passen en meten net zolang dat alles mooi en precies, in een te klein trommeltje past. Ik denk trouwens eigenlijk dat ik 's avonds ook niet die persoon ben!
Kwak gaat lekker naar London!!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:14 schreef kwakveense het volgende:
[..]
haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*
Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:
[..].
Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten
Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn.
Mja, al die japanse vrouwtjes zijn net zulke kabouters als ik, en dan is zo'n doos vol natuurlijk wel genoeg. Ik ben met je eens dat de gemiddelde bento-box veel te klein is voor bijvoorbeeld een actieveling van één meter vijfenzeventig. Ik vrees dat ze daar niet helemaal voor bedoeld zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:
[..].
Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten
Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!
BTW, je moet die groentes natuurlijk zo snijden dat ze in elkaar passen want dan kan er zoveel mogelijk in
In feite een soort 3D-tetris, vermoed ik
Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:26 schreef minilot het volgende:
Je zit natuurlijk veel sneller vol als dingen als rijst en pasta onderdeel uitmaken van je lunch. Als je het echter voornamelijk moet hebben van vlees en groenten en eitjes, dan heb je heel wat meer nodig om niet om te vallen.
Nou ja, bij mij dan. Geef mij een berg rijst of pasta en ik ga na een half bord al van *burp*.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.
Juist eiwitten en vetten geven je een verzadigingsgevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |