abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:56:42 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60191718

Het vorige deel: Slank de zomer in #185 waar we de lellen lozen

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60191821
Fipo!!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:01:26 #3
14746 k_i_m
pi_60191834
Ik vind dit wel heel erg dol. Zou ik dat ooit kunnen en willen maken? .

In my life
Why do I smile
pi_60191861
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:

[ afbeelding ]
OMFG!! Hebben die Japanse lui tijd over of zo??
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:03:10 #5
14746 k_i_m
pi_60191880
Ik ben het al zat als rijst 10 minuten moet koken .
In my life
Why do I smile
pi_60191924
@ minilotje;

die mooie blauwe bento die jij ook hebt, met 3 verdiepingen, staat die ook op de site? Ik vind die vorm praktischer dan degene die op de site staan, wil 'em ook voor de lunch gebruiken.
Smoke City - Underwater love
pi_60191953
Dat vind ik ook wel overdreven hoor, en ik vind het er bovendien bijzonder onsmakelijk uitzien!
Toch vind ik het niet zo gek om veel tijd te besteden aan je eten. Kwestie van prioriteit. Er zijn niet zo gek veel dingen die ik belangrijker vind dan aandacht en tijd voor mijn voedsel.
Let me see you stripped down to the bone
pi_60192010
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:

[ afbeelding ]
Het concept werkt alleen maar als je snoezige hapjes maakt, KIM An die Arbeit, dus
pi_60192019
Ik ben te nuchter voor de Bento denk ik. Ik neem altijd verschillende soorten bakjes mee. Een mooie ronde groene, voor m'n rauwkost. Een doorzichtige met blauw randje voor de hondebrokjes, en nog een hoge met blauw deksel voor vleesjes en/of eitjes. Ik geloof niet dat ik de persoon ben die 's ochtends vroeg gaat passen en meten net zolang dat alles mooi en precies, in een te klein trommeltje past. Ik denk trouwens eigenlijk dat ik 's avonds ook niet die persoon ben!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:10:55 #10
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60192056
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...

stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...

[edit] hoe dom ben ik... ik bedoelde uiteraard "tevens teeveepee"[/edit]
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60192072
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:
das bij mij dus altijd het eerste wat er aan gaat als ik me rot voel: dan neem ik geen tijd meer voor mezelf, en dus ook niet voor eten, grijp naar gemaksvoer waar ik me nog rotter van ga voelen (fysiek en mentaal)...

stomme vicieuze cirkel is dat dus.... als ik me rot voel moet ik juist méér aandacht aan mn eten schenken. want als ik mezelf al niet belangrijk genoeg vind om goed voor te zorgen...

*fipo*
FIPO?????? So Not!!!
pi_60192099
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:05 schreef HunnY het volgende:
@ minilotje;

die mooie blauwe bento die jij ook hebt, met 3 verdiepingen, staat die ook op de site? Ik vind die vorm praktischer dan degene die op de site staan, wil 'em ook voor de lunch gebruiken.
Dan heb je geluk, want juist die serie waaruit mijn blauwe box komt kun je supergoedkoop krijgen via het Britse http://www.japancentre.com/. Daar hebben ze een aantal boxen van het merk Daiso, die allemaal die vorm hebben. Kost maar een pond of drie, en de verzendkosten vanuit Engeland zijn niet zo enorm.

Zo'n box heeft trouwens maar twee verdiepingen, en dan kun je ook nog iets heel plats kwijt onder het deksel.
pi_60192127
Oh en ook @ Vivi:
Die miesoep met wasabi-runderreepjes was trouwens ook heel lekker, vooral de wasabi!

Heb wel eerst een half uur lopen zoeken in de supermarkt naar de wasabi (en was al veel te laat voor lief die na een hele dag werken flink stond te stijgeren toen ik zei dat ik de boodschappen nog moest halen) de AHboys wisten ook niet waar ik het over had
en toen ik aan het koken was wilde ik de marinade proeven dus nam een flinke hap ketjap met wasabi en knof, toen werden de smaakpapillen even uitgeschakeld .. maar t was wel gelijk weer goed met het vriendje!
Smoke City - Underwater love
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:14:20 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60192129
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:11 schreef conleche het volgende:

[..]

FIPO?????? So Not!!!
haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60192175
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:10 schreef kwakveense het volgende:

[edit] hoe dom ben ik... ik bedoelde uiteraard "tevens teeveepee"[/edit]
Da's inderdaad een beetje een knop die om moet. Als je je eten zelf met liefde maakt dan kan dat echt een enorm positieve invloed op je humeur hebben!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:18:02 #16
14746 k_i_m
pi_60192220
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:09 schreef conleche het volgende:
Ik ben te nuchter voor de Bento denk ik. Ik neem altijd verschillende soorten bakjes mee. Een mooie ronde groene, voor m'n rauwkost. Een doorzichtige met blauw randje voor de hondebrokjes, en nog een hoge met blauw deksel voor vleesjes en/of eitjes. Ik geloof niet dat ik de persoon ben die 's ochtends vroeg gaat passen en meten net zolang dat alles mooi en precies, in een te klein trommeltje past. Ik denk trouwens eigenlijk dat ik 's avonds ook niet die persoon ben!
.

Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten

Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn .
In my life
Why do I smile
pi_60192268
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:14 schreef kwakveense het volgende:

[..]

haha nee idd! ik bedoelde ook teeveepee.... *kwak is beetje in de warrie*
Kwak gaat lekker naar London!!

London, baby!!!

(ik ben met de Friends DVDbox bezig. Iedere avond voor het slapen mag ik 2 afleveringen. Ik snap niet wat Brad met Angelina blowfish moet, Jennifer is zooooo leuk!!!)
pi_60192350
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.

Ja, dat is mijn punt ook een beetje. Ik vind het in het doosje idee heel leuk, maar dan moet het ook wel een doosje van fatsoenlijk formaat zijn. En dan zal het vast wel weer niet opgaan dat het ook nog goed voor de lijn is, want dan zijn de porties ook een stuk groter. Maar bijvoorbeeld een wortel met een vormpje snijden vind ik wel leuk, ook eventueel voor het normale avondeten. Al helemaal als het kind straks mee gaat eten

Klacht; ik wil dus wel dingetjes in een doosje proppen, maar dan moet het doosje groter zijn .
Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!

BTW, je moet die groentes natuurlijk zo snijden dat ze in elkaar passen want dan kan er zoveel mogelijk in
In feite een soort 3D-tetris, vermoed ik
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:24:28 #19
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_60192382
Ik heb een lunchbakdoosding van de Hema waar een (gangster)beer op staat die yoyo zegt, gewoon vet stoer te gek man.

Tevens tvp.
Bernie en ik zijn tof.
pi_60192424
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.

Mja, al die japanse vrouwtjes zijn net zulke kabouters als ik, en dan is zo'n doos vol natuurlijk wel genoeg. Ik ben met je eens dat de gemiddelde bento-box veel te klein is voor bijvoorbeeld een actieveling van één meter vijfenzeventig. Ik vrees dat ze daar niet helemaal voor bedoeld zijn.
Maar eerlijk, als ik mijn bento volprop met stoofpot, druiven, nootjes en bessen dan zit ik propvol. Ik denk eerlijk gezegd wel dat de inhoudsmaat van zo'n doos niet helemaal past bij het SHE-dieet. Je zit natuurlijk veel sneller vol als dingen als rijst en pasta onderdeel uitmaken van je lunch. Als je het echter voornamelijk moet hebben van vlees en groenten en eitjes, dan heb je heel wat meer nodig om niet om te vallen. Ik denk dan ook dat ik maandag mijn bento's maar gebruik voor bijgerechten, en dat ik een grote bak meesleep voor soepen en salades. Ik red het doorgaans prima op zo'n doosje, maar niet zonder een berg koolhydraten erin!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-07-2008 16:31:53 ]
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:28:24 #21
14746 k_i_m
pi_60192463
Dus eigenlijk moeten we op zoek naar Bento doosjes, maar dan groter. Maar wel net zo handig.
In my life
Why do I smile
pi_60192473
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Agree. Ik ga wel een goedkope bestellen en kijken of het wat voor me is, denk ik. Want het lijkt me wel leuk!

BTW, je moet die groentes natuurlijk zo snijden dat ze in elkaar passen want dan kan er zoveel mogelijk in
In feite een soort 3D-tetris, vermoed ik
Dat is echt de meest accurate omschrijving van hoe ik me 's morgens aan het aanrecht voel!
Als we deze bosbes opschuiven, dan past daar nog een cashewnootje.. Hm, deze ravioli even kantelen en dan kan er in die hoek wat extra geitenkaas..
Als je er bedreven in raakt dan wordt zo'n box uiteindelijk loodzwaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-07-2008 16:35:27 ]
pi_60192612
Mijn kamergenoot gaat me zoooooo hard uitlachen... Die heeft iederen dag een trommel met 6 bammen en vindt mij al raar als ik noten eet als tussendoortje en m'n broodjes achter m'n bureau smeer
  Vis een optie? vrijdag 18 juli 2008 @ 16:39:40 #24
70532 loveli
N
pi_60192699
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:26 schreef minilot het volgende:
Je zit natuurlijk veel sneller vol als dingen als rijst en pasta onderdeel uitmaken van je lunch. Als je het echter voornamelijk moet hebben van vlees en groenten en eitjes, dan heb je heel wat meer nodig om niet om te vallen.
Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.
Juist eiwitten en vetten geven je een verzadigingsgevoel.
crap in = crap out
pi_60192833
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Nop. Op de rijstdagen viel het me juist op hoeveel rijst ik kon wegwerken zonder dat m'n hongergevoel verdween. Ik kookte een kilo rijst en deelde dat op in 4 delen, maar binnen no time was een batch japanse rijst op en zocht ik weer iets om te eten.
Juist eiwitten en vetten geven je een verzadigingsgevoel.
Nou ja, bij mij dan. Geef mij een berg rijst of pasta en ik ga na een half bord al van *burp*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')