abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:40:12 #101
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60215077
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

GS neem je in ieder geval niet serieus, daar ben ik blij om. Maar noem dan eens een rechtse bedreiging die serieus genomen kan worden? Dus geen prank call van een 14-jarige maar iets ernstigs?

Ik weet zo niks. Ook niet als ik 20 jaar terug ga.
Huh? Meen je dit? De kogelbrieven van 2002, het doorgeladen pistool naar Melkert? Garnalenhersens? Molotovcoctails in moskeeën? Het zijn allemaal kleine incidenten, maar ze zijn allemaal serieus te nemen - je wil geen Fortuyn II.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juli 2008 @ 21:40:25 #102
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60215083
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Als de kroegbaas openlijk gelegenheid geeft voor een illegale bijeenkomst dan is die kroegbaas wel degelijk verantwoordelijk. Je opmerking raakt kant noch wal.
Zeg ik dat de kroegbaas daar gelegenheid voor geeft? Je opmerking raakt kant noch wal.

GS trekt mongolen aan, net zoals fok dat doet, indymedia dat doet, de lokale sjoelclub dat doet.
Waar is je verhaal t.a.v. de kop "Geenstijlgeneratie" t.a.v. de bedreigingen uit een korpskrant?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_60215138
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:22 schreef LXIV het volgende:
Noem eens één serieuze doodsbedreiging of aanslag vanuit rechts, dan zet ik er vijf vanuit links tegenover.
Heb je die 5 van links wel.. of bluf je maar wat ?
Ook "links" ontvangt hatemail van rechts.... en dat kun je al als een bedreiging beschouwen.
De meeste hateposts op Fok komen van opgefokt rechts af..
Geenstijl staat bekend om het afzeiken van "tegenstanders" ... zo mogelijk in een serie topics.. dat heet stalken.
Het heeft niks meer te maken met zinnig argumenteren...maar met intimideren van tegenstanders...
En dat kun je ook opvatten als een uitholling van de democratie

Rechtse man Terpstra over rechtse hatemail
quote:
Voor mij persoonlijk had het als ongewenst effect dat ik slachtoffer werd van hatemails, scheldkanonnades en bedreigingen. Ik kom net hier op kantoor binnen en daar ligt al weer een enveloppe met bagger.'

Neemt u de bedreigingen serieus?

'Het is echt onvoorstelbaar, de rotzooi die hier allemaal binnenkomt. Vorige week zat ik in een radioprogramma om te vertellen over de bemiddeling bij de politie. Ik leg daar feitelijk uit hoe ik geprobeerd heb partijen bij elkaar te brengen, maar ook bij zo'n onderwerp stroomt gelijk de inbox vol hatemail. 'Je bent een verrader', en de meest vreselijke verwensingen.

Ik kan daar gewoon met mijn verstand niet bij. Tegenwoordig denkt men vanuit de anonimiteit maar van alles te kunnen roepen. Ik zou graag eens met mensen die dergelijke vuile taal en grote woorden gebruiken, het gesprek aangaan. Wat beweegt ze?

De hatemail heeft mij verward. Hoe kan het dat wij in een van de meest welvarende delen van de wereld, elkaar zo naar het leven staan.'
http://www.onzewereld.nl/index.php?page=_10&articleId=612

[ Bericht 22% gewijzigd door Bluesdude op 19-07-2008 21:51:33 ]
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:58:07 #104
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60215304
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

maar goed, ik lees NRC.
Ik ook, 10 jaar geleden. Die krant is op sterven na dood en wordt alleen nog in leven gehouden door die enkele ernstig verwarde lezer die zich niet stoort aan de tomeloze arrogantie en tunnelvisie waarmee berichten worden gepubliceerd.

Je doet je nick geen eer aan, Madame.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:58:56 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60215313
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je die 5 van links wel.. of bluf je maar wat ?
Naar:

Janmaat,
Van Gogh
Fortuyn,
Wilders
Paus JP II
The End Times are wild
pi_60215488
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er volgens jou dan zo relevant aan GS?
Hun bezoekersaantallen en hun invloed. Vrij uniek voor een Nederlandse weblog.
quote:
De kwantiteit misschien? Maar inhoudelijk stelt het toch nauwelijks iets voor, dat moet je met me eens zijn.
Iets wat succesvol is, vindt onherroepelijk navolging. Zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld. En aangezien de informatievoorziening steeds meer naar het internet verschuift, zie je dit terug bij de zogenaamde serieuze journalistiek. Op de sites van de meeste dagbladen kun je tegenwoordig al je comment achterlaten bij een nieuwsbericht.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_60215502
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Naar:

Janmaat,
Van Gogh
Fortuyn,
Wilders
Paus JP II
right.... kun je ook allemaal pranks noemen... grappen dus..het was niet zo bedoeld..
so much for bagatelliseren
Paus is interessant.. vertel eens meer
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:22:26 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60215693
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Naar:

Janmaat,
Van Gogh
Fortuyn,
Wilders
Paus JP II
Je slaat mijn hele punt over. Het is geen ping-pong.
pi_60216070
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 20-07-2008 00:30:12 ]
pi_60216107
De discussie gaat ook meteen weer over links en rechts. Alsof GS iets van rechts is? Ik kan me niet voorstellen dat rechts georienteerde mensen het daar mee eens zijn? GS heeft niet zoveel met politieke voorkeur te maken denk ik maar staat meer symbool voor een manier van omgaan met elkaar en voor de uitwassen van de anonimiteit.

GS laat zien wat anonimiteit uiteindelijk kan doen. De hele site is daar op gebaseerd. Daar ageer ik ook altijd zo tegen. Wees open over wie je bent en dan eens kijken of je nog zo hard roept. Het is wel erg dapper om zo' Volkskrant journaliste aan te vallen als je niet zelf je eigen naam durft te plaatsen.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 22:54:37 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60216195
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 20-07-2008 00:30:54 ]
pi_60216263
Totaaale gekte sinds 9-11
pi_60216276
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:10 schreef Mugger het volgende:

[..]

Hun bezoekersaantallen en hun invloed. Vrij uniek voor een Nederlandse weblog.
Omschrijf hun invloed eens dan?
quote:
Iets wat succesvol is, vindt onherroepelijk navolging. Zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld. En aangezien de informatievoorziening steeds meer naar het internet verschuift, zie je dit terug bij de zogenaamde serieuze journalistiek. Op de sites van de meeste dagbladen kun je tegenwoordig al je comment achterlaten bij een nieuwsbericht.
Usercontent en reactiemogelijkheden zijn inderdaad nieuw maar ik denk niet dat je dat op het conto van GS moet schrijven. Dat is een mogelijkheid die bij internet hoort en die wordt momenteel druk onderzocht. Veel dagbladen komen er ook alweer van terug of lossen het op een andere manier op omdat ze zien dat er veel nadelen aan zitten. GS is er ook erg in veranderd en hebben eieren voor hun geld gekozen door enorm druk te modereren omdat ze anders hun bestaansrecht en legitimiteit verliezen. GeenStijl heeft vooral een voortrekkersrol waar het gaat om 'outing' en 'persoonlijke aanvallen'. Met naam en toenaam noemen van mensen en zaken en adressen en dergelijke. Dat is een ontwikkeling waar je over kunt discussieren...
pi_60216460
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Omschrijf hun invloed eens dan?
Vogelaar, kamervragen, etcetera. GS is hot in het publieke debat.
pi_60216527
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom posten ze onder pseudoniemen. Met een beetje geluk duikt Weesie wel eens op inderdaad. Blijkt een hele timide gozer te zijn irl die zich een beetje lijkt te schamen voor wat ie online doet.
Een hoop kift hè, in jouw beroepsgroep?
pi_60216601
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:12 schreef Mugger het volgende:

[..]

Vogelaar, kamervragen, etcetera. GS is hot in het publieke debat.
Dat filmpje waar enorm veel kritiek op was? Is dat het voorbeeld?
Ze zijn wel hot, maar niet in het publieke debat, dat kun je niet hard maken.
pi_60216631
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:16 schreef Mugger het volgende:

[..]

Een hoop kift hè, in jouw beroepsgroep?
Alsof GS iets met journalistiek van doen heeft?
pi_60216708
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze zijn wel hot, maar niet in het publieke debat, dat kun je niet hard maken.
O. Nou, dan niet. Jij maakt je anders nogal druk om hen, heb ik de indruk.
pi_60216970
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:27 schreef Mugger het volgende:

[..]

O. Nou, dan niet. Jij maakt je anders nogal druk om hen, heb ik de indruk.
Ja dat klopt. Maar niet alles heeft met mijn werk te maken, dat is hopelijk bij andere mensen ook niet zo. Ik vind GS sociologisch gezien interessant omdat het veel zegt over de tijd waarin we leven. En als waardeoordeel hang ik daar het etiketje 'verontrustend' aan.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:45:02 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60217001
GeenStijl haalt weleens wat weg. Dat ze niet dat überbeledigende filmpje deleten valt me vies tegen.

Echt, dit is de monddoodmaak tactiek. Journalisten schrik aanjagen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:56:54 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60217146
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

right.... kun je ook allemaal pranks noemen... grappen dus..het was niet zo bedoeld..
so much for bagatelliseren
Paus is interessant.. vertel eens meer
quote:
15.000 gulden
Als bekend wordt dat de paus in mei 1985 een bezoek aan Nederland zal brengen, besluiten linkse activisten een anti-Wojtyla-campagne te starten. In de maanden voor het bezoek zullen communisten en de sympathisanten van Latijns-Amerikaanse rebellen bij veel van deze acties opduiken.

Op 16 februari wordt het Komitee Anti-Pausbezoek (KAP) opgericht. Het stuurt een brief aan aartsbisschop Simonis waarin hem wordt "aangeraden" om de paus over te halen niet naar Nederland te komen. Anders dreigt het KAP tot acties over te gaan. Enkele ideeën voor acties die op tafel komen, zijn: "aanpakken geldschieters, beeldenstorm, plakken en kalken, pro-pausgroepen aanschrijven, sabotage, nachtwake bij slaapplaats paus, plaatselijk en langs de route acties en spandoeken enzovoorts."

De sfeer wordt helemaal grimmig wanneer overal in het land een poster wordt aangeplakt waarop 15.000 gulden wordt uitgeloofd aan de moordenaar van de paus. Deze is op het affiche afgebeeld met een hakenkruis op de arm. De dreiging is reëel, want tot de ondertekenaars behoort het Militant Autonomen Front, een groep die in 1982 twee bomaanslagen pleegde.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel20/kn2020c.htm

Nu zou zoiets niet meer kunnen maar toendertijd vond men dit soort affiches volstrekt normaal. Dit werd gewoon in het openbaar opgehangen en in het krakersblad BLUF! gepubliceerd. En denk je dat de redactie van dat blad opgepakt werd om eens stevig verhoord te worden? Nee hoor, niets van dat alles.
Dat is tenminste één voordeel van de islamisering van Nederland, dat het bedreigen van religieuze leiders serieus genomen wordt.

Los van dat zouden de initiatiefnemerns, Jack van Lieshout en Theo 'Stalin' van der Giessen, zich nu natuurlijk de ogen uit de kop moeten schamen dat zij een zó groot man als Johannes Paulus II op deze manier gelasterd hebben. Maar zelfs nadat het Ijzeren gordijn viel, zelfs nadat de Paus overleed en ten minste één officieel erkend wonder verrichtte, dus klaar is voor een zaligverklaring en er wordt zelfs gesproken over Sancto Subito, hebben zij nog steeds niets van zich laten horen.
The End Times are wild
pi_60217228
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:56 schreef LXIV het volgende:

dat zij een zó groot man als Johannes Paulus II op deze manier gelasterd hebben.
De man die door die zijn condoom verbod zoveel doden op zijn geweten heeft?

Bovendien is je post tegenstrijdig, er wordt in Bluf melding gemaakt van heftige politie-reacties op het affiche.

Bedreigingen zijn van alle tijden. Het is nu alleen wat meer in de mode om er mee naar buiten te treden en het te gebruiken in de politieke strijd. Den Uyl en Van Agt en Vredeling etcetera hielden het stil maar hebben ook langere periodes niet in hun eigen huis kunnen slapen.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:05:05 #123
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60217273
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Nu zou zoiets niet meer kunnen maar toendertijd vond men dit soort affiches volstrekt normaal. Dit werd gewoon in het openbaar opgehangen en in het krakersblad BLUF! gepubliceerd. En denk je dat de redactie van dat blad opgepakt werd om eens stevig verhoord te worden? Nee hoor, niets van dat alles.
Dat is tenminste één voordeel van de islamisering van Nederland, dat het bedreigen van religieuze leiders serieus genomen wordt.

Los van dat zouden de initiatiefnemerns, Jack van Lieshout en Theo 'Stalin' van der Giessen, zich nu natuurlijk de ogen uit de kop moeten schamen dat zij een zó groot man als Johannes Paulus II op deze manier gelasterd hebben. Maar zelfs nadat het Ijzeren gordijn viel, zelfs nadat de Paus overleed en ten minste één officieel erkend wonder verrichtte, dus klaar is voor een zaligverklaring en er wordt zelfs gesproken over Sancto Subito, hebben zij nog steeds niets van zich laten horen.
Wat is dat toch, dat bij elke vorm van kritiek op iets wat sommigen als "rechts" beschouwen, er meteen vanalles opgezocht wordt dat "links" nog veel stommer maakt?
Daar gaat deze discussie helemaal niet over, het gaat erover dat sommigen GS niet leuk vinden, niet of "rechts" of "links" nou erger zijn. Je haalt er echt punten bij uit de geschiedenis die nul komma nul met deze discussie te maken hebben.

Open dan gewoon een topic met een pol.
[ ] rechts is stom
[ ] links is stom
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 20 juli 2008 @ 00:08:31 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60217319
LXIV, ik wil extremisme absoluut niet goedpraten maar Bluf! was een literair tijdschrift in vergelijking met het vod GeenStijl.

Absoluut een foute bende maar het had een groter nut dan GeenStijl nu heeft.

De krakersbeweging werd trouwens sterk in de gaten gehouden en gesaboteerd door justitie. Met succes, want wat hoor je tegenwoordig nog over krakers?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 20 juli 2008 @ 00:08:36 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60217322
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:01 schreef SCH het volgende:

[..]

De man die door die zijn condoom verbod zoveel doden op zijn geweten heeft?
(Deze emoticon gebruik ik uiterst zelden)
De Paus verbied helemaal niks, hij heeft immers geen staatsapparaat, gevangenissen, concentratiekampen of legers om zijn ge- en verboden af te dwingen. Dat de Paus condooms zou verbieden is ontzettend kort door de bocht gelul van mensen die de neiging hebben voortdurend de katholieke kerk te lasteren, maar zich de moeite niet eens nemen om er achter te komen wat deze nu werkelijk zegt.

Ik kan allerlei argumenten aanvoeren waarom het verder niet zo is, dat er zelfs condooms worden uitgedeeld door katholieke missionarissen tot statistieken waaruit blijkt dat AIDS in katholieke delen van Afrika helemaal niet vaker voorkomt dan in overige delen, maar ik laat het hierbij. Lees eens een keer iets van onze Volksschrijver Reve om te weten hoe de Katholieke Kerk is.
The End Times are wild
  zondag 20 juli 2008 @ 00:08:56 #126
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60217329
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:01 schreef SCH het volgende:

[..]
[Weesie] blijkt een hele timide gozer te zijn irl die zich een beetje lijkt te schamen voor wat ie online doet.
Timide, OK. Maar waarom denk je dat ie zich schaamt voor wat hij online doet? Ik heb hem een paar keer op tv gezien (Pauw & Witteman, NOVA), maar niet meer dan dat. Ik kreeg niet de indruk dat hij zich schaamde, maar je zal wel op een ander tv optreden of interview doelen...
  zondag 20 juli 2008 @ 00:10:46 #127
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60217357
quote:

-Paus-
Doet het ertoe dat die man de Paus is, of Janmaat, of Rosenmöller? Nee, natuurlijk niet.
Afgezien van die achterlijke publicatie: je bent nog steeds niet ingegaan op mijn punt.

Verder wat het T-been zegt, natuurlijk.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:11:12 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60217365
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:05 schreef t-8one het volgende:

[..]

Wat is dat toch, dat bij elke vorm van kritiek op iets wat sommigen als "rechts" beschouwen, er meteen vanalles opgezocht wordt dat "links" nog veel stommer maakt?
Daar gaat deze discussie helemaal niet over, het gaat erover dat sommigen GS niet leuk vinden, niet of "rechts" of "links" nou erger zijn. Je haalt er echt punten bij uit de geschiedenis die nul komma nul met deze discussie te maken hebben.

Open dan gewoon een topic met een pol.
[ ] rechts is stom
[ ] links is stom
Er werd mij gevraagd om meer info te geven over doodsbedreigingen aan het adres van JPII. Daarom deze post.
Bovendien vind ik links stom en rechts ook stom.
The End Times are wild
  zondag 20 juli 2008 @ 00:12:35 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60217381
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:08 schreef Klopkoek het volgende:
LXIV, ik wil extremisme absoluut niet goedpraten maar Bluf! was een literair tijdschrift in vergelijking met het vod GeenStijl.

De krakersbeweging werd trouwens sterk in de gaten gehouden en gesaboteerd door justitie. Met succes, want wat hoor je tegenwoordig nog over krakers?
Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik buiten genoemd pamflet nooit een Bluf! in handen heb gehad. Ik kan er verder dus moeilijk over oordelen. Het ging om de doodsbedreiging aan JPII, waar iemand nadere info over vroeg.
The End Times are wild
  zondag 20 juli 2008 @ 00:16:26 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60217433
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Doet het ertoe dat die man de Paus is, of Janmaat, of Rosenmöller? Nee, natuurlijk niet.
Afgezien van die achterlijke publicatie: je bent nog steeds niet ingegaan op mijn punt.

Verder wat het T-been zegt, natuurlijk.
Dat doorgeladen pistool aan Melkert is vrij serieus te noemen. Die aanslagen op moskees met Molotov-cocktails ook, maar dat waren toendertijd in de hectische periode na de moord op Van Gogh allemaal vrij ongerichte acties van randgroepjongeren, ongeorganiseerd. allemaal.
Er is gewoon geen -functionerende- extreem rechtse organisatie die de rechtstaat serieus bedreigt. In NL in ieder geval, de VS is weer een ander verhaal.
The End Times are wild
pi_60217639
Allemaal schuld van progressief links, van de PvdA. Dat krijg je ervan als je hordes asociale buitenlanders het land binnenlaat en je koters een zogenaamd "vrije opvoeding" meegeeft.

Wat GeenStijl ermee te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik lees dat Geert Wilders de meest bedreigde persoon is. Dat komt niet bij GeenStijl vandaan. Lijkt me eerder weer een gevalletje van georganiseerde mocro-terreur.
  Moderator zondag 20 juli 2008 @ 00:34:10 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60217677
als SHE en SCH nu is met elkaar gingen daten buiten fok! om?
misschien in het begin wat vreemd maar volgens mij is dat echt wel een goed idee en baat het niet dan schaad het niet ... zolang het maar buiten fok! om gebeurt

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 20-07-2008 15:31:47 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:38:26 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60217762
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat doorgeladen pistool aan Melkert is vrij serieus te noemen. Die aanslagen op moskees met Molotov-cocktails ook, maar dat waren toendertijd in de hectische periode na de moord op Van Gogh allemaal vrij ongerichte acties van randgroepjongeren, ongeorganiseerd. allemaal.
Er is gewoon geen -functionerende- extreem rechtse organisatie die de rechtstaat serieus bedreigt. In NL in ieder geval, de VS is weer een ander verhaal.
Dat zijn de experts niet met je eens. En dan hebben we het even niet over die Waspik-types of die molotov-coctails, maar dan hebben we het over wapenvondsten bij Blood&Honour-achtige clubs. Dat ontstijgt het niveau van de halfgeschoren Lonsdale-drager echt wel. Volgens de AIVD dan, hè, want volgens mij weet jij niet meer dan ik.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:40:48 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60217796
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zijn de experts niet met je eens. En dan hebben we het even niet over die Waspik-types of die molotov-coctails, maar dan hebben we het over wapenvondsten bij Blood&Honour-achtige clubs. Dat ontstijgt het niveau van de halfgeschoren Lonsdale-drager echt wel. Volgens de AIVD dan, hè, want volgens mij weet jij niet meer dan ik.
Serieus, nooit van gehoord. Heb je daar een linkje van?
The End Times are wild
pi_60217852
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Georganiseerd extreem-rechts" bestaat in Nederland echt alleen maar uit volgesnoven randdebielen met een IQ onder de 90. En ja, ook die zoeken mekaar weleens op, maar dat maakt die lui echt niet ineens een groot gevaar voor de Nederlandse rechtsorde. De experts weten dat ook, maar die hebben er nu eenmaal meer belang bij politiek-correcte sprookjes in leven te houden. Om budgettaire redenen enzo.
pi_60217923
quote:

[..]

Nu zou zoiets niet meer kunnen maar toendertijd vond men dit soort affiches volstrekt normaal.
Nee..... niet "volstrekt normaal" ... van geen kanten dat het vaak was...maar nu is men snel opgefokter over zoiets. Nu geldt de vrijheid van meningsuiting minder
Hier geldt hetzelfde wat jij eerder "prank call" noemde..
  zondag 20 juli 2008 @ 00:52:50 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60218005
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

(Deze emoticon gebruik ik uiterst zelden)
De Paus verbied helemaal niks, hij heeft immers geen staatsapparaat, gevangenissen, concentratiekampen of legers om zijn ge- en verboden af te dwingen. Dat de Paus condooms zou verbieden is ontzettend kort door de bocht gelul van mensen die de neiging hebben voortdurend de katholieke kerk te lasteren, maar zich de moeite niet eens nemen om er achter te komen wat deze nu werkelijk zegt.

Ik kan allerlei argumenten aanvoeren waarom het verder niet zo is, dat er zelfs condooms worden uitgedeeld door katholieke missionarissen tot statistieken waaruit blijkt dat AIDS in katholieke delen van Afrika helemaal niet vaker voorkomt dan in overige delen, maar ik laat het hierbij. Lees eens een keer iets van onze Volksschrijver Reve om te weten hoe de Katholieke Kerk is.
Je hebt me overigens geïnspireerd tot Bijzondere pausen (+ of -)
  zondag 20 juli 2008 @ 00:56:27 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60218058
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:44 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

"Georganiseerd extreem-rechts" bestaat in Nederland echt alleen maar uit volgesnoven randdebielen met een IQ onder de 90. En ja, ook die zoeken mekaar weleens op, maar dat maakt die lui echt niet ineens een groot gevaar voor de Nederlandse rechtsorde. De experts weten dat ook, maar die hebben er nu eenmaal meer belang bij politiek-correcte sprookjes in leven te houden. Om budgettaire redenen enzo.

Ik denk niet dat de AIVD de subsidie veilig hoeft te stellen, hoor.
Overigens had ik het toen nog uit het NRC, hier is de frontpageversie van de AIVD-melding: AIVD beducht voor extreemrechts geweld
pi_60218172
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de AIVD de subsidie veilig hoeft te stellen, hoor.
Ik denk het wel. Hoor.

Bovendien gaat het niet alleen om de AIVD. Er zit een heel apparaat achter. En de gevestigde politieke orde heeft er ook direct belang bij.
  zondag 20 juli 2008 @ 01:10:38 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60218263
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:04 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Hoor.

Bovendien gaat het niet alleen om de AIVD. Er zit een heel apparaat achter. En de gevestigde politieke orde heeft er ook direct belang bij.
Oh, het is een samenzwering, net zoals 11 september. Zèg dat dan.
pi_60218377
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, het is een samenzwering, net zoals 11 september. Zèg dat dan.

Waarom zou ik dat zeggen? Ik geloof niet dat het een samenzwering is. Jij wel?
  zondag 20 juli 2008 @ 01:21:08 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60218438
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:17 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat zeggen? Ik geloof niet dat het een samenzwering is. Jij wel?
"
Bovendien gaat het niet alleen om de AIVD. Er zit een heel apparaat achter. En de gevestigde politieke orde heeft er ook direct belang bij."
Vervang AIVD door CIA en je bent er, hoor.
pi_60218572
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

"
Bovendien gaat het niet alleen om de AIVD. Er zit een heel apparaat achter. En de gevestigde politieke orde heeft er ook direct belang bij."
Vervang AIVD door CIA en je bent er, hoor.
Tsja, dat zit toch echt in jouw gedeformeerde koppie.

Het enige dat ik zeg is dat er toevallig erg veel mensen/instanties zijn met hetzelfde belang. Er is toch echt meer voor nodig om dat een samenzwering te laten zijn, zoals bijvoorbeeld geheime onderlinge afspraken. Maar daar heb ik het helemaal niet over gehad.
pi_60218705
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Serieus, nooit van gehoord. Heb je daar een linkje van?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blood_&_Honour
Vooral in Vlaanderen link, zijn ook arrestaties geweest. Maar dat was blijkens deze link een wassen neus.
I´m back.
pi_60218735
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zeg ik dat de kroegbaas daar gelegenheid voor geeft? Je opmerking raakt kant noch wal.

GS trekt mongolen aan, net zoals fok dat doet, indymedia dat doet, de lokale sjoelclub dat doet.
Waar is je verhaal t.a.v. de kop "Geenstijlgeneratie" t.a.v. de bedreigingen uit een korpskrant?
Mwoah, op internet zijn de rechtsjes toch net iets gekker is mijn ervaring, Aahtje.
Ik begrijp dat artikeltje dan ook niet in OP.
I´m back.
pi_60219035
Ik vind het nogal kinderachtig al die Marokkanen op die "multiculturele" scholen in de Randstad die Geert Wilders bedreigen de Geenstijlgeneratie te noemen.

Om maar even in termen van "generaties" te blijven spreken. Laten we ons verplaatsen in de schoenen van de politiek correcten. De beseffen natuurlijk dat hun manier van denken over 10 jaar definitief passé is. Jeugdorganisaties van politieke partijen moeten de dingen niet meer die ze voor elkaar hebben gekregen. Zoals de verzorgingsstaat en een vreemde voorliefde voor het zo hard mogelijk proberen niet-beledigen van buitenlandse minderheden. Zoek de verantwoordelijke!

Een zondebok zoeken is zeer eenvoudig. Je zoekt een luidruchtig persoon of fenomeen dat de aandacht trekt, een beetje raar overkomt (het zijn een paar semi-anonieme journalisten op het internet), op het eerste oog domme figuren aantrekt (niet waar natuurlijk, het is vooral hoogopgeleid kantoorpersoneel met teveel tijd die daar de comments bevuilen) en ook nog eens niet allochtone afkomst zijn. Verzin een link met de actualiteit (bedreigde politici), maar stoor je niet teveel aan de feiten, want dan valt je verhaal in duigen. De bedreigde politici hebben naar verluid immers dezelfde kleur als Geenstijl zelf.

En klaar is het laatste artikel van de Volkskrant.

[ Bericht 13% gewijzigd door DrWolffenstein op 20-07-2008 02:23:57 ]
pi_60219071
quote:
Op zondag 20 juli 2008 02:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik vind het nogal kinderachtig al die Marokkanen op die "multiculturele" scholen in de Randstad Geert Wilders bedreigen de Geenstijlgeneratie te noemen.
Good pointy. .
Mijn ervaring is dat de titel van het artikel wel klopt idd, maar de inhoud van het artikel niet.

PS de titel klopt wel weer gewoon als men aanneemt dat die Marokkaanse bedreigers met een tendentie naar fundamentalisme ook gewoon rechtsjes zijn, wat ook klopt natuurlijk.
Wat tevens betekent dat de rechtsjes minder gevaarlijk zijn dan de extreemlinksjes toch. Die extreemlinksjes kom je niet of nauwelijks op internet tegen en broeien in het geheim allerlei even destructieve ideeën en daden uit dan de rechtsjes, en wel met dien verstande dat zij af en toe de daad bij het woord voegen... Wat we van rechtsjes en hun gebrul en geblaat op diverse fora en weblogs kunnen leren is misschien idd dat het veel wol is.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ryan3 op 20-07-2008 02:15:03 ]
I´m back.
  zondag 20 juli 2008 @ 02:13:01 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60219171
quote:
Op zondag 20 juli 2008 02:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik vind het nogal kinderachtig al die Marokkanen op die "multiculturele" scholen in de Randstad Geert Wilders bedreigen de Geenstijlgeneratie te noemen.
Want Marokkanen uit de Randstad komen niet op GeenStijl?
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 09:27:32 #149
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60220743
quote:
Op zondag 20 juli 2008 02:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Want Marokkanen uit de Randstad komen niet op GeenStijl?
Marokkanen zijn niet bepaald de beoogde doelgroep van GS, al vindt GS het wel leuk dat ook zij reaguren.
Verder is de precieze link met GS nog steeds niet uitgelegd t.a.v. de inhoud van het korpskrantje. Daar begon het nl. mee.
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 09:30:19 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60220750
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:08 schreef Klopkoek het volgende:

PARDON? Niets gehoord over het toegenomen excessieve geweld door krakers?
  zondag 20 juli 2008 @ 09:35:10 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60220771
DrWolffenstein

Nog zo'n rechtse terreurverheerlijker.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 09:46:16 #152
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60220831
quote:
Op zondag 20 juli 2008 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
DrWolffenstein

Nog zo'n rechtse terreurverheerlijker.
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 22:28 schreef Klopkoek het volgende:
Keej, ik zal geen kwalificaties meer aan mensen geven. Beloofd.
Wat zijn die beloftes van jou waard?
  zondag 20 juli 2008 @ 09:50:32 #153
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60220844
Dit is een feitelijke beschrijving. Zijn hele verhaaltje over de jonge generatie die oude stokpaardjes overhoop willen halen is óf irrelevant óf bedoeld als legitimatie voor bedreigingen en geweld blijkbaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 10:05:20 #154
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60220903
quote:
Op zondag 20 juli 2008 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is een feitelijke beschrijving. Zijn hele verhaaltje over de jonge generatie die oude stokpaardjes overhoop willen halen is óf irrelevant óf bedoeld als legitimatie voor bedreigingen en geweld blijkbaar.
Ik moet iemand geloven die Bluf! een literair tijdschrift noemt vs. GS, terwijl in Bluf! de volgende zaken feiten waren?
quote:
In 1985 verscheen een oproep van het Komitee Anti-Pausbezoek (KAP) in het blad waarin een beloning van f 15.000 (¤ 6.800) uitgeloofd werd voor het vermoorden van Paus Johannes Paulus II tijdens diens bezoek aan Nederland.[2] Ook publiceerde het blad gedetailleerde handleidingen voor het maken van brandbommen en werden er discussies gevoerd over de rechtvaardigheid van militant verzet.

In 1985 overwoog de officier van justitie maatregelen tegen het blad omdat ze een artikel gepubliceerd hadden met als kop Inbreken kan iedereen. Hierin werden de namen, adressen en vakantieperiodes gepubliceerd van hoge ambtenaren. Daarnaast was het blad meerdere keren doelwit van doorzoekingen door de politie.
Ik weet niet hoor, maar de link met GS vanuit het korpskrantje lijkt puur gebaseerd te zijn op een hetze jegens GS. Kan ook gemakzucht zijn geweest, omdat de hoernaliste niet de juiste omschrijving wist te maken. Vind je niet dat het artikel nogal van de hak op de tak springt? De samenhang is nl. ver te zoeken, alsof er wat gebrainstormd is en dat die brainstorm gelijk 1 op 1 in het artikel is neergekwakt. Van een gratis site als GS zou ik dat nog door de vingers zien, maar van een betaalkrant als Volkskrant???
  zondag 20 juli 2008 @ 10:11:59 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60220952
Wie springt er nu van de hak op de tak
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 10:29:46 #156
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60221060
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
Wie springt er nu van de hak op de tak
Jij benoemt Bluf! tot literair tijdschrift t.a.v. GS. JIJ benoemt anderen die het niet met je eens zijn gelijk maar terreurverheerlijkers. Je ontwijkt iedere discussie. Over krakers waar we niets meer van horen volgens jou heb je het niet meer. M.a.w.: je kiest er zelf voor om een hak-op-de-tak-discussie te voeren en nu kom je er achter dat dat niet overzichtelijk werkt?
  zondag 20 juli 2008 @ 10:37:13 #157
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60221115
Ik heb toch gezegd dat de daden van Bluf! net zo goed ontoelaatbaar zijn?

Dat vond de politie indertijd ook gelukkig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60221425
quote:
Op zondag 20 juli 2008 09:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Verder is de precieze link met GS nog steeds niet uitgelegd t.a.v. de inhoud van het korpskrantje. Daar begon het nl. mee.
Het ging haar volgens mij om de manier waarop mensen tegenwoordig op elkaar reageren, meteen maar gaan dreigen .. en tja, geenstijl heeft dat nu eenmaal tot 'kunst' verheven, zij had het net zo goed de 'val deaud' generatie kunnen noemen wat dat aangaat ..

Maar mi is het dus geen directe aanval op de site zelf, het is een naam om een bepaalde manier van reageren te omschrijven
pleased to meet you
pi_60222075
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Het ging haar volgens mij om de manier waarop mensen tegenwoordig op elkaar reageren, meteen maar gaan dreigen .. en tja, geenstijl heeft dat nu eenmaal tot 'kunst' verheven, zij had het net zo goed de 'val deaud' generatie kunnen noemen wat dat aangaat ..
Jahoor, GeenStijl bepaalt hoe het publiek reageert. Verzin anders nog eens wat doms!
quote:
Maar mi is het dus geen directe aanval op de site zelf, het is een naam om een bepaalde manier van reageren te omschrijven
Sure
pi_60222198
Las net een interview met Paul Depla, onder andere over de fietskelder affaire en als je dan leest wat voor mail hij allemaal krijgt. Net als bv. Doekle Terpstra en zo. Die komen toch echt niet allemaal vn Marokkanen, het zullen ook niet allemaal rechtstreekse bedreigingen zijn maar het is wel een teken aan de wand.
pi_60222235
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:54 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Jahoor, GeenStijl bepaalt hoe het publiek reageert. Verzin anders nog eens wat doms!
In zoverre dat er een toon gezet wordt door de manier van berichtgeving en modereren wel ja .. er staan daar dingen waarvoor je op andere sites een permban krijgt
quote:
Sure
ach gut, slachtofferrol bevalt wel .. boehoe de slinkse journaliste heeft de naam van onze site gebruikt om een bepaalde manier van reageren te omschrijven ?
pleased to meet you
pi_60222277
ik heb wel het idee met het oerwoud aan regels en de kosten van advocaten dat als je je gelijk wilt halen het steeds meer een betere optie is het zelf maar op te lossen. Daarnaast geven politici ook het beste voorbeeld van hoe druk ik mijn eigen zin door, en daar krijg je dan reacties op.

Geen leuke trend dat dreigen, wel een logische, en heeft niets met een 'nieuwe generatie te maken', dat is zo'n dooddoener van de babyboomgeneratie die denkt de moraliteit in pacht te hebben.
pi_60222288
quote:
Op zondag 20 juli 2008 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
Of verklaring #3 natuurlijk, ter diskwalificatie van het zoveelste artikel waaruit blijkt dat je de volkskrant zijn langste tijd als fatsoenlijk-linkse krant heeft gehad.
pi_60222320
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:04 schreef moussie het volgende:

ach gut, slachtofferrol bevalt wel .. boehoe de slinkse journaliste heeft de naam van onze site gebruikt om een bepaalde manier van reageren te omschrijven ?
Dat ze die site gerbuikt is niet zo raar, alleen iedereen weet dat er veelal alleen jong publiek daar komt en dus sleep je er weer de generatiediscussie bij en dat is niet zo handig.
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 12:23:46 #165
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60222605
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:03 schreef SCH het volgende:
Las net een interview met Paul Depla, onder andere over de fietskelder affaire en als je dan leest wat voor mail hij allemaal krijgt. Net als bv. Doekle Terpstra en zo. Die komen toch echt niet allemaal vn Marokkanen, het zullen ook niet allemaal rechtstreekse bedreigingen zijn maar het is wel een teken aan de wand.
GS heeft hier in elk geval een kritische houding laten zien die journalisten blijkbaar niet meer hebben.
Bedreigingen zijn van alle tijden, al is de trend uiteraard niet goed dat dat anoniem vanaf een pc kan.
Ik denk echter niet dat het nu erger is dankzij GS specifiek.
  zondag 20 juli 2008 @ 12:25:17 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60222632
quote:
Bluf! Pleegde overvallen op archieven en ploegden dat helemaal door voor onthullingen uit de diepste krochten van de overheid. GeenStijl heeft als belangrijkste scoop een seksaffaire in het fietsenhok dat bedoeld moet zijn om de PvdA in diskrediet te brengen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60222650
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:09 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dat ze die site gerbuikt is niet zo raar, alleen iedereen weet dat er veelal alleen jong publiek daar komt en dus sleep je er weer de generatiediscussie bij en dat is niet zo handig.
Mwah, het is toch ook de jongere generatie die zich te buiten gaat aan het sturen van dreigbrieven/mails, dus om dat GS-generatie te noemen is helemaal niet zo vreemd lijkt mij, het is immers GS die deze manier van reactie zit te propageren, als iets je niet bevalt ga je maar dreigen, en om even te bewijzen hoe gelijk zij heeft met het leggen van dit soort verbanden wordt zij meteen maar persoonlijk bedreigt ook
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 12:31:27 #168
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60222733
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, het is toch ook de jongere generatie die zich te buiten gaat aan het sturen van dreigbrieven/mails, dus om dat GS-generatie te noemen is helemaal niet zo vreemd lijkt mij, het is immers GS die deze manier van reactie zit te propageren, als iets je niet bevalt ga je maar dreigen, en om even te bewijzen hoe gelijk zij heeft met het leggen van dit soort verbanden wordt zij meteen maar persoonlijk bedreigt ook
Waar en waarmee wordt zij bedreigd dan? Is zij verbaasd dat GS reageert op haar domme column?
pi_60222739
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dus volgens mij absoluut niet de jongere generatie alleen. De dreigementen die de kranten hebben gehaald waren allemaal van 30+ ers.
pi_60222805
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Het is dus volgens mij absoluut niet de jongere generatie alleen. De dreigementen die de kranten hebben gehaald waren allemaal van 30+ ers.
Dat is ook de GeenStijl -generatie. Het gaat niet specifiek om jonkies.
pi_60222896
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 17:18 schreef Klopkoek het volgende:
GeenStijl is gewoon triest dat ze het nu in de persoonlijke sfeer trekken. Dat ze nou de Volkskrant uitkatten... a la, daarvoor zijn het trieste rechtse reactionaire rukkersch.... Maar iemand persoonlijk voor een miljoenenpubliek krenken... Treurig, heel treurig.

Nogmaals het filmpje: http://www.dumpert.nl/med(...)alsing_doet_gek.html
Lol!

(bedankt voor het fillmpje trouwens)
pi_60222926
GeenStijl doet me ergens ook aan Paul de Leeuw denken. Grof en op de persoon spelend en soms best humoristisch.

Maar heel erg kleinzielig als ze zelf het mikpunt van spot of kritiek zijn.
  zondag 20 juli 2008 @ 12:43:41 #173
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60222940
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 11:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is dit die zo befaamde superieure Westerse cultuur waar allochtonen zich aan moeten aanpassen?

Steek de hand toch in eigen boezem!
Hoeveel van deze bedreigingen zijn er geuit door de allochtonen van de GS generatie? Want anders ga je wel erg kort door de bocht door alles op de Nederlanders te schuiven.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 12:50:40 #174
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60223070
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:42 schreef SCH het volgende:
GeenStijl doet me ergens ook aan Paul de Leeuw denken. Grof en op de persoon spelend en soms best humoristisch.

Eigenlijk kan ik mij hier ook wel in vinden. GS kan slecht tegen kritiek.

http://www.dumpert.nl/med(...)alsing_doet_gek.html
Is dat nu Sheila of is dat gewoon iemand anders waarvan de poster (is niet GS) beweert dat dat Sheila is?
pi_60223242
quote:

flashback:....
rosemöller versus fortuyn... pim legde zijn micro af en liep weg..
mooie tijden...andere tijden... pim was nog een nette vent... veel netter dan geert.. die weer veel netter is dan die gs-generatie..
pi_60223261
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waar en waarmee wordt zij bedreigd dan? Is zij verbaasd dat GS reageert op haar domme column?
Nou als die gasten van GS mij vertellen dat zij mij hinderlijk willen gaan volgen zie ik dat als een persoonlijke bedreiging .. dat GS dat dan een waarschuwing noemt ipv bedreiging geeft op zich al aan dat zij zelf beseffen dat de scheidslijn ertussen heel dun is en terdege begrijpt dat de 'hinderlijk gevolgde' het als een bedreiging ervaart
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 13:02:53 #177
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60223301
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

flashback:....
rosemöller versus fortuyn... pim legde zijn micro af en liep weg..
mooie tijden...andere tijden... pim was nog een nette vent... veel netter dan geert.. die weer veel netter is dan die gs-generatie..
Vroeger had je ook geen bluedude die kwam trollen.
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 13:03:56 #178
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60223322
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou als die gasten van GS mij vertellen dat zij mij hinderlijk willen gaan volgen zie ik dat als een persoonlijke bedreiging .. dat GS dat dan een waarschuwing noemt ipv bedreiging geeft op zich al aan dat zij zelf beseffen dat de scheidslijn ertussen heel dun is en terdege begrijpt dat de 'hinderlijk gevolgde' het als een bedreiging ervaart
Daar gaf de journaliste toch zelf het startschot voor? ZIJ noemde GS zonder enige aanleiding. Wie hindert nu eigenlijk wie?
  zondag 20 juli 2008 @ 13:06:52 #179
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60223383
quote:

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik denk dat Paul de Leeuw een groot deel van de verhuftering in de samenleving op zijn conto kan schrijven.
Tegenwoordig valt hij wel mee, maar zeker eind jaren 80, begin jaren 90, leek het er op alsof elke show harder en grover moest.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 20 juli 2008 @ 13:17:23 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60223559
quote:
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik denk dat Paul de Leeuw een groot deel van de verhuftering in de samenleving op zijn conto kan schrijven.
Tegenwoordig valt hij wel mee, maar zeker eind jaren 80, begin jaren 90, leek het er op alsof elke show harder en grover moest.
Met als verschil dat De Leeuw niet persoonlijk werd. Niet reputaties doelbewust kapot maakte. Niet bedreigingen ensceneerde.

Zijn niveauloosheid bij de NCRV was beruchter. Toen (2002 spreek je dan over) werd hij wél persoonlijk en ging grenzen over. Dat waren geen geintjes meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60223656
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Daar gaf de journaliste toch zelf het startschot voor? ZIJ noemde GS zonder enige aanleiding. Wie hindert nu eigenlijk wie?
Een dusdanige toename van bedreigingen noem ik anders niet 'zonder enige aanleiding', en je kan niet ontkennen dat GS dit soort gedrag eerder stimuleert dan een halt toeroept, al wordt er tegenwoordig strenger gemodereerd dan in het verleden ..

En hinderen .. in hoeverre wordt GS gehinderd door die journaliste, is kritiek hebben iemand hinderen ? Volgens mij valt het toch echt onder vrijheid van meningsuiting .. iemand bedreigen met hinderlijk volgen zodat die zijn werk niet meer normaal kan doen daarentegen niet
pleased to meet you
  zondag 20 juli 2008 @ 13:32:54 #182
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60223859
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met als verschil dat De Leeuw niet persoonlijk werd. Niet reputaties doelbewust kapot maakte. Niet bedreigingen ensceneerde.

Zijn niveauloosheid bij de NCRV was beruchter. Toen (2002 spreek je dan over) werd hij wél persoonlijk en ging grenzen over. Dat waren geen geintjes meer.
Comment ?

Ken je dit fragment niet met die slijmbal Gordon? Dat heeft de voorpagina van de krant destijds nog gehaald.
  zondag 20 juli 2008 @ 13:50:24 #183
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60224184

Ik zie geen verschil met wat Geenstijl doet.
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 13:50:42 #184
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60224195
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Een dusdanige toename van bedreigingen noem ik anders niet 'zonder enige aanleiding', en je kan niet ontkennen dat GS dit soort gedrag eerder stimuleert dan een halt toeroept, al wordt er tegenwoordig strenger gemodereerd dan in het verleden ..

En hinderen .. in hoeverre wordt GS gehinderd door die journaliste, is kritiek hebben iemand hinderen ? Volgens mij valt het toch echt onder vrijheid van meningsuiting .. iemand bedreigen met hinderlijk volgen zodat die zijn werk niet meer normaal kan doen daarentegen niet
Bij GS is er nog altijd een enorm gat tussen zeggen en doen, behoudens de reaguurders waar enorme mongolen tussen kunnen zitten. Maar waar heb je een mongolenvrije community?
Verder kiest de hoernaliste er zelf voor om de aanval op GS te openen.
pi_60224222
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

http://www.dumpert.nl/med(...)alsing_doet_gek.html
Is dat nu Sheila of is dat gewoon iemand anders waarvan de poster (is niet GS) beweert dat dat Sheila is?
Wat denk je zelf?
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 13:54:19 #186
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60224266
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:50 schreef Aoristus het volgende:

Ik zie geen verschil met wat Geenstijl doet.
Inderdaad, GS overacteert een rol van enorm fout en kwetsend, maar het hart zit nog steeds op de goede plek. Het lijkt er op dat linkschen menschen alleen de foute kant willen belichten en dan voorbij gaan aan de cynische humor en zwartgalligheid. Mijn stelling was al dat linkschen menschen zo serieus hier op ingaan dat ze zelfs gaan moorden of dreigen irl. Nou doet iedere politieke partij dat ook, maar de ene wat meer dan de andere. Beetje simpel om te stellen dat alleen GS een dreigklimaat gevormd zou hebben.

Ondertussen zal zowel GS als de hoernaliste weer enorm blij zijn met alle aandacht.
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2008 @ 13:55:15 #187
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60224294
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik ken die griet niet, maar ik denk van niet. Beetje raar dan dat iemand op fok helemaal flipt van deze scene. Nogal snel op de kast te jagen...
pi_60224321
quote:

[..]

Daar denkt o.a. Anneke Gronloh heel anders over.
  zondag 20 juli 2008 @ 13:59:49 #189
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60224378
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Inderdaad, GS overacteert een rol van enorm fout en kwetsend, maar het hart zit nog steeds op de goede plek. Het lijkt er op dat linkschen menschen alleen de foute kant willen belichten en dan voorbij gaan aan de cynische humor en zwartgalligheid. Mijn stelling was al dat linkschen menschen zo serieus hier op ingaan dat ze zelfs gaan moorden of dreigen irl. Nou doet iedere politieke partij dat ook, maar de ene wat meer dan de andere. Beetje simpel om te stellen dat alleen GS een dreigklimaat gevormd zou hebben.

Ondertussen zal zowel GS als de hoernaliste weer enorm blij zijn met alle aandacht.
Een hart zit per definitie links
Geenstijl is bezig om alleen maar cynisme te verspreiden, op een gegeven moment is de plezierwaarde daarvan af gesleten en dan wordt het serieus. Ik denk dat Geenstijl in staat is tot het bewegen van en aanzetten tot kristalnacht-achtige proporties. Of je nu linksdragend of rechtsdragend bent, dat deugt niet. Politici moeten hun werk kunnen uitoefenen, ze hoeven niet aan amusement te voldoen omdat Geenstijl dat nu eenmaal zo leuk vindt.
  zondag 20 juli 2008 @ 14:02:24 #190
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60224429
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Beetje simpel om te stellen dat alleen GS een dreigklimaat gevormd zou hebben.
Idd, en het dan ook nog eens te linken aan alleen de Nederlanders zoals dat in de OP gebeurd.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60224432
quote:

[..]

Ja, een Smalhout bijvoorbeeld vergelijken met Hitler is zeker niet proberen een reputatie doelbewust kapotmaken?
pi_60224516
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, en het dan ook nog eens te linken aan alleen de Nederlanders zoals dat in de OP gebeurd.
Waarom wil je ze graag je racistische kaart uitspelen? Natuurlijk gaat het om Nederlanders.
  zondag 20 juli 2008 @ 14:10:31 #193
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60224595
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom wil je ze graag je racistische kaart uitspelen? Natuurlijk gaat het om Nederlanders.
O, heb je daar cijfers van? Zoals ik al eerder vroeg hoeveel van die bedreigingen zijn door Nederlanders geuit? Dit gaat qua denk wijze heel hard de kant op net als wat van Dam in zijn column deed over criminele Nederlanders. Alles altijd alleen maar de schuld laten gaan van Nederlanders.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 juli 2008 @ 14:11:11 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60224612
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:59 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Een hart zit per definitie links
Geenstijl is bezig om alleen maar cynisme te verspreiden, op een gegeven moment is de plezierwaarde daarvan af gesleten en dan wordt het serieus. Ik denk dat Geenstijl in staat is tot het bewegen van en aanzetten tot kristalnacht-achtige proporties. Of je nu linksdragend of rechtsdragend bent, dat deugt niet. Politici moeten hun werk kunnen uitoefenen, ze hoeven niet aan amusement te voldoen omdat Geenstijl dat nu eenmaal zo leuk vindt.
GS moet als shockblog de mensen natuurlijk schokken. Maar op een zeker moment raakt het publiek afgestompt door alle groviteiten. Om te blijven schokken moeten ze dus steeds verder gaan. Dat is het probleem waar GS mee kampt.

De lol is er voor een groot deel idd af, zeker nadat de Telegraaf een belang in GS kreeg. Ik denk dan ook dat het feitelijk een aflopende zaak is voor dit blog. Je zit er al steeds meer simpele zielen op verschijnen die niets wezenlijks toevoegen en al helemaal niet grappig zijn.

Op FOK! kan iedereen zelf topics openen en plaatjes posten. De creatieve mogelijkheden van de reaguurders hier is veel groter. Ondanks het geklaag hierover wordt er toch iedere dag nog wel een goed topic geopend ergens op het forum. Op GS hooguit één keer per week.
The End Times are wild
pi_60224681
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

O, heb je daar cijfers van? Zoals ik al eerder vroeg hoeveel van die bedreigingen zijn door Nederlanders geuit? Dit gaat qua denk wijze heel hard de kant op net als wat van Dam in zijn column deed over criminele Nederlanders. Alles altijd alleen maar de schuld laten gaan van Nederlanders.
Jij maakt het onderscheid tussen allochtonen, die ook gewoon Nederlanders zijn, en blanke Nederlanders . Ofzo. Ik weet niet hoe je dat doet, maar jij ziet mensen blijkbaar in groepen. Een boze jongen met een vader die in Marokko is geboren is heel anders dan een boze jongen met een vader die in Nederland is geboren ofzo?
  zondag 20 juli 2008 @ 14:21:53 #196
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60224837
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij maakt het onderscheid tussen allochtonen, die ook gewoon Nederlanders zijn, en blanke Nederlanders . Ofzo. Ik weet niet hoe je dat doet, maar jij ziet mensen blijkbaar in groepen. Een boze jongen met een vader die in Marokko is geboren is heel anders dan een boze jongen met een vader die in Nederland is geboren ofzo?
Soory maar dat onderscheid wordt er ook in de OP gemaakt want ook daar wordt de links met injtegratie en het verschil tussen buitenlanders en Nederlanders gelegd.

Maar als het fout is zijn het volgens links Nederlanders en als het goed is dan mag er wel in groepen gedacht worden zoals bijbevoorbeeld positieve discriminatie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 juli 2008 @ 14:47:37 #197
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60225297
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

GS moet als shockblog de mensen natuurlijk schokken. Maar op een zeker moment raakt het publiek afgestompt door alle groviteiten. Om te blijven schokken moeten ze dus steeds verder gaan. Dat is het probleem waar GS mee kampt.

De lol is er voor een groot deel idd af, zeker nadat de Telegraaf een belang in GS kreeg. Ik denk dan ook dat het feitelijk een aflopende zaak is voor dit blog. Je zit er al steeds meer simpele zielen op verschijnen die niets wezenlijks toevoegen en al helemaal niet grappig zijn.

Op FOK! kan iedereen zelf topics openen en plaatjes posten. De creatieve mogelijkheden van de reaguurders hier is veel groter. Ondanks het geklaag hierover wordt er toch iedere dag nog wel een goed topic geopend ergens op het forum. Op GS hooguit één keer per week.
vind ik ook, maar ook fok! is aan slijtage onderhevig natuurlijk, evengoed heb je hier wel relatief meer mogelijkheden om je argumenten kracht bij te zetten. Fok! staat niet voor een politieke kleur, je kan het hier ook over beestjes, tietneuken, de Tsarenfamilie of het telraam van je neefje hebben.

Alleen oude mensen kunnen cynisme volhouden, want vroeger was alles beter.
  zondag 20 juli 2008 @ 14:50:44 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60225370
Trouwens als GS de oorzaak zou zijn van de bedreigcultuur hoe verklaar je de ontwikkelingen rondom de video's van Osama en de houding van Hamas en Iran dan?

Is dat ook allemaal gelinkt aan GS?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60225606
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is ook de GeenStijl -generatie. Het gaat niet specifiek om jonkies.
daarom heet het ook generatie?
  zondag 20 juli 2008 @ 15:05:22 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60225609
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd over. Niet om dat sneue boehoe-wij-zijn-Amsterdamse-dertigers-en-we-snappen-die-kinderen-van-zestien-niet-artikel van de Volkskrant, maar om de reactie die GS altijd meent te moeten geven. Waarom? Laat toch lekker links liggen. Altijd die lange pikken waar maar weer op getrapt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')