Huh? Meen je dit? De kogelbrieven van 2002, het doorgeladen pistool naar Melkert? Garnalenhersens? Molotovcoctails in moskeeën? Het zijn allemaal kleine incidenten, maar ze zijn allemaal serieus te nemen - je wil geen Fortuyn II.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
GS neem je in ieder geval niet serieus, daar ben ik blij om. Maar noem dan eens een rechtse bedreiging die serieus genomen kan worden? Dus geen prank call van een 14-jarige maar iets ernstigs?
Ik weet zo niks. Ook niet als ik 20 jaar terug ga.
Zeg ik dat de kroegbaas daar gelegenheid voor geeft? Je opmerking raakt kant noch wal.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Als de kroegbaas openlijk gelegenheid geeft voor een illegale bijeenkomst dan is die kroegbaas wel degelijk verantwoordelijk. Je opmerking raakt kant noch wal.
Heb je die 5 van links wel.. of bluf je maar wat ?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:22 schreef LXIV het volgende:
Noem eens één serieuze doodsbedreiging of aanslag vanuit rechts, dan zet ik er vijf vanuit links tegenover.
http://www.onzewereld.nl/index.php?page=_10&articleId=612quote:Voor mij persoonlijk had het als ongewenst effect dat ik slachtoffer werd van hatemails, scheldkanonnades en bedreigingen. Ik kom net hier op kantoor binnen en daar ligt al weer een enveloppe met bagger.'
Neemt u de bedreigingen serieus?
'Het is echt onvoorstelbaar, de rotzooi die hier allemaal binnenkomt. Vorige week zat ik in een radioprogramma om te vertellen over de bemiddeling bij de politie. Ik leg daar feitelijk uit hoe ik geprobeerd heb partijen bij elkaar te brengen, maar ook bij zo'n onderwerp stroomt gelijk de inbox vol hatemail. 'Je bent een verrader', en de meest vreselijke verwensingen.
Ik kan daar gewoon met mijn verstand niet bij. Tegenwoordig denkt men vanuit de anonimiteit maar van alles te kunnen roepen. Ik zou graag eens met mensen die dergelijke vuile taal en grote woorden gebruiken, het gesprek aangaan. Wat beweegt ze?
De hatemail heeft mij verward. Hoe kan het dat wij in een van de meest welvarende delen van de wereld, elkaar zo naar het leven staan.'
Ik ook, 10 jaar geleden. Die krant is op sterven na dood en wordt alleen nog in leven gehouden door die enkele ernstig verwarde lezer die zich niet stoort aan de tomeloze arrogantie en tunnelvisie waarmee berichten worden gepubliceerd.quote:
Naar:quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je die 5 van links wel.. of bluf je maar wat ?
Hun bezoekersaantallen en hun invloed. Vrij uniek voor een Nederlandse weblog.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou dan zo relevant aan GS?
Iets wat succesvol is, vindt onherroepelijk navolging. Zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld. En aangezien de informatievoorziening steeds meer naar het internet verschuift, zie je dit terug bij de zogenaamde serieuze journalistiek. Op de sites van de meeste dagbladen kun je tegenwoordig al je comment achterlaten bij een nieuwsbericht.quote:De kwantiteit misschien? Maar inhoudelijk stelt het toch nauwelijks iets voor, dat moet je met me eens zijn.
right.... kun je ook allemaal pranks noemen... grappen dus..het was niet zo bedoeld..quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar:
Janmaat,
Van Gogh
Fortuyn,
Wilders
Paus JP II
Je slaat mijn hele punt over. Het is geen ping-pong.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar:
Janmaat,
Van Gogh
Fortuyn,
Wilders
Paus JP II
Omschrijf hun invloed eens dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:10 schreef Mugger het volgende:
[..]
Hun bezoekersaantallen en hun invloed. Vrij uniek voor een Nederlandse weblog.
Usercontent en reactiemogelijkheden zijn inderdaad nieuw maar ik denk niet dat je dat op het conto van GS moet schrijven. Dat is een mogelijkheid die bij internet hoort en die wordt momenteel druk onderzocht. Veel dagbladen komen er ook alweer van terug of lossen het op een andere manier op omdat ze zien dat er veel nadelen aan zitten. GS is er ook erg in veranderd en hebben eieren voor hun geld gekozen door enorm druk te modereren omdat ze anders hun bestaansrecht en legitimiteit verliezen. GeenStijl heeft vooral een voortrekkersrol waar het gaat om 'outing' en 'persoonlijke aanvallen'. Met naam en toenaam noemen van mensen en zaken en adressen en dergelijke. Dat is een ontwikkeling waar je over kunt discussieren...quote:Iets wat succesvol is, vindt onherroepelijk navolging. Zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld. En aangezien de informatievoorziening steeds meer naar het internet verschuift, zie je dit terug bij de zogenaamde serieuze journalistiek. Op de sites van de meeste dagbladen kun je tegenwoordig al je comment achterlaten bij een nieuwsbericht.
Vogelaar, kamervragen, etcetera. GS is hot in het publieke debat.quote:
Een hoop kift hè, in jouw beroepsgroep?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:01 schreef SCH het volgende:
[..]Daarom posten ze onder pseudoniemen. Met een beetje geluk duikt Weesie wel eens op inderdaad. Blijkt een hele timide gozer te zijn irl die zich een beetje lijkt te schamen voor wat ie online doet.
Dat filmpje waar enorm veel kritiek op was? Is dat het voorbeeld?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:12 schreef Mugger het volgende:
[..]
Vogelaar, kamervragen, etcetera. GS is hot in het publieke debat.
Alsof GS iets met journalistiek van doen heeft?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:16 schreef Mugger het volgende:
[..]
Een hoop kift hè, in jouw beroepsgroep?
O. Nou, dan niet. Jij maakt je anders nogal druk om hen, heb ik de indruk.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze zijn wel hot, maar niet in het publieke debat, dat kun je niet hard maken.
Ja dat klopt. Maar niet alles heeft met mijn werk te maken, dat is hopelijk bij andere mensen ook niet zo. Ik vind GS sociologisch gezien interessant omdat het veel zegt over de tijd waarin we leven. En als waardeoordeel hang ik daar het etiketje 'verontrustend' aan.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:27 schreef Mugger het volgende:
[..]
O. Nou, dan niet. Jij maakt je anders nogal druk om hen, heb ik de indruk.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
right.... kun je ook allemaal pranks noemen... grappen dus..het was niet zo bedoeld..
so much for bagatelliseren
Paus is interessant.. vertel eens meer
quote:15.000 gulden
Als bekend wordt dat de paus in mei 1985 een bezoek aan Nederland zal brengen, besluiten linkse activisten een anti-Wojtyla-campagne te starten. In de maanden voor het bezoek zullen communisten en de sympathisanten van Latijns-Amerikaanse rebellen bij veel van deze acties opduiken.
Op 16 februari wordt het Komitee Anti-Pausbezoek (KAP) opgericht. Het stuurt een brief aan aartsbisschop Simonis waarin hem wordt "aangeraden" om de paus over te halen niet naar Nederland te komen. Anders dreigt het KAP tot acties over te gaan. Enkele ideeën voor acties die op tafel komen, zijn: "aanpakken geldschieters, beeldenstorm, plakken en kalken, pro-pausgroepen aanschrijven, sabotage, nachtwake bij slaapplaats paus, plaatselijk en langs de route acties en spandoeken enzovoorts."
De sfeer wordt helemaal grimmig wanneer overal in het land een poster wordt aangeplakt waarop 15.000 gulden wordt uitgeloofd aan de moordenaar van de paus. Deze is op het affiche afgebeeld met een hakenkruis op de arm. De dreiging is reëel, want tot de ondertekenaars behoort het Militant Autonomen Front, een groep die in 1982 twee bomaanslagen pleegde.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel20/kn2020c.htm
De man die door die zijn condoom verbod zoveel doden op zijn geweten heeft?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:56 schreef LXIV het volgende:
dat zij een zó groot man als Johannes Paulus II op deze manier gelasterd hebben.
Wat is dat toch, dat bij elke vorm van kritiek op iets wat sommigen als "rechts" beschouwen, er meteen vanalles opgezocht wordt dat "links" nog veel stommer maakt?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Nu zou zoiets niet meer kunnen maar toendertijd vond men dit soort affiches volstrekt normaal. Dit werd gewoon in het openbaar opgehangen en in het krakersblad BLUF! gepubliceerd. En denk je dat de redactie van dat blad opgepakt werd om eens stevig verhoord te worden? Nee hoor, niets van dat alles.
Dat is tenminste één voordeel van de islamisering van Nederland, dat het bedreigen van religieuze leiders serieus genomen wordt.
Los van dat zouden de initiatiefnemerns, Jack van Lieshout en Theo 'Stalin' van der Giessen, zich nu natuurlijk de ogen uit de kop moeten schamen dat zij een zó groot man als Johannes Paulus II op deze manier gelasterd hebben. Maar zelfs nadat het Ijzeren gordijn viel, zelfs nadat de Paus overleed en ten minste één officieel erkend wonder verrichtte, dus klaar is voor een zaligverklaring en er wordt zelfs gesproken over Sancto Subito, hebben zij nog steeds niets van zich laten horen.
quote:Op zondag 20 juli 2008 00:01 schreef SCH het volgende:
[..]
De man die door die zijn condoom verbod zoveel doden op zijn geweten heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |