Bron: Wikipediaquote:Cadel Evans (Katherine, 14 februari 1977) is een Australische wielrenner en voormalig mountainbiker.
Voordat hij in 2001 de overstap naar het wegwielrennen maakte, stond Evans aan de top in het mountainbiken. Rijdend voor het team Volvo Cannondale MTB, won hij de wereldbeker mountainbike in 1998 en 1999 en werd zevende op de Olympische Zomerspelen 2000 in Sydney.
Na eerder al zonder succes stage te hebben gelopen bij de Saeco-wielerploeg, tekende hij in 2001 toch een contract bij de Italiaanse wielerformatie. In zijn eerste profjaar op de weg, won hij de Ronde van Oostenrijk en de Brixia Tour. Zijn grote doorbraak kwam er echter in 2002, toen hij voor de Mapei-wielerploeg na de zestiende etappe in de Ronde van Italië 2002 de roze leidertrui overnam van Jens Heppner en hij een goede kans maakte de Giro op zijn naam te schrijven. Een enorme inzinking tijdens de beslissende zeventiende etappe zorgde er echter voor dat Evans de leiderstrui verloor aan Paolo Savoldelli. In 2003 verhuisde hij naar T-Mobile Team. In 2004 won hij voor die Duitse wielerploeg een tweede maal de Ronde van Oostenrijk.
In 2005 verhuisde hij andermaal, deze keer naar de Belgische ploeg Davitamon - Lotto. Hij bevestigde dat eerste jaar zijn kwaliteiten als ronderenner door zijn achtste plaats in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk van 2005, de eerste top tien plaats van een Australiër in de Ronde van Frankrijk sinds Phil Anderson in 1985.
Zijn tweede jaar bij Davitamon-Lotto slaagde Evans erin de Ronde van Romandië van 2006 te winnen door in de afsluitende tijdrit de leiderstrui over te nemen van de Spanjaard Alberto Contador. Dat jaar verbeterde hij ook zijn prestatie in de Ronde van Frankrijk met een vijfde plaats.
Naast goede klassementen won Evans ritten in lijn en tijdritten in wielerrondes zoals de Ronde van Oostenrijk, de Ronde van Duitsland, de Tour Down Under en de Internationale Wielerweek.
Tijdens de Ronde van Frankrijk van 2007 werd hij tweede in de dertiende etappe, een tijdrit over vierenvijftig kilometer, na de Kazak Alexander Vinokourov. Later bleek echter dat Vinokourov positief testte op het gebruik van bloeddoping tijdens die etappe. Na de bevestigende tegenexpertise kreeg Evans de zege alsnog toegeschreven. In de voorlaatste rit, een tijdrit over 55,5 km werd hij nogmaals tweede, op 51 seconden van Levi Leipheimer. Uiteindelijk werd hij in het eindklassement tweede op 23 seconden van winnaar Alberto Contador.
Inhoud [verbergen]
1 Belangrijkste overwinningen
2 Belangrijkste ereplaatsen
3 Tourdeelnames
4 Ploegen
5 Externe links
6 Bronnen, noten en/of referenties
[bewerk] Belangrijkste overwinningen
Evans tijdens de Ronde van Duitsland in 20052001
Eindklassement Brixia Tour
4e etappe Ronde van Oostenrijk
Eindklassement Ronde van Oostenrijk
2002
4e etappe Uniqa Classic
Individuele tijdrit Gemenebestspelen
5e etappe Tour Down Under
2004
2e etappe Ronde van Oostenrijk
Eindklassement Ronde van Oostenrijk
2005
7e etappe Ronde van Duitsland
2006
5e etappe (tijdrit) Ronde van Romandië
Eindklassement Ronde van Romandië
2007
1e etappe deel B Internationale Wielerweek
13e etappe Ronde van Frankrijk[1]
Testtijdrit Olympische Spelen Peking
Eindklassement UCI ProTour
2008
2e etappe Ruta del Sol
4e etappe Parijs-Nice
[bewerk] Belangrijkste ereplaatsen
Evans tijdens de Ronde van Romandië 20072001
2e in Japan Cup
8e in Ronde van Beieren
9e in Ronde van Emilië
10e in eindklassement Tour Down Under
2002
3e in eindklassement Ronde van Romandië
2e in de wegrit Gemenebestspelen
9e in Australisch kampioenschap
3e in Internationale Wielerweek
10e in Parijs-Nice
6e in Ronde van het Baskenland
4e in Tour Down Under
2003
8e in Ronde van Murcia
10e in eindklassement Tour Down Under
2004
3e in eindklassement Ronde van Murcia
4e in Ronde van Lombardije
4e in Milaan-Turijn
2005
4e in Australisch kampioenschap
5e in Luik-Bastenaken-Luik
8e in Parijs-Nice
5e in eindklassement Ronde van Duitsland
9e in Waalse Pijl
8e in eindklassement Ronde van Frankrijk
2006
5e in eindklassement Ronde van Frankrijk
10e in Internationale Wielerweek
10e in Ronde van Denemarken
8e in Ronde van het Baskenland
10e in Ronde van Zwitserland
2007
2e in eindklassement Ronde van Frankrijk
4e in eindklassement Ronde van Spanje
[bewerk] Tourdeelnames
2005 - 8e
2006 - 5e
2007 - 2e
[bewerk] Ploegen
2001 - Saeco
2002 - Mapei
2003 - T-Mobile Team
2004 - T-Mobile Team
2005 - Davitamon - Lotto
2006 - Davitamon - Lotto
2007 - Predictor - Lotto
2008 - Silence - Lotto
tuurlijk want er werd ook niet serieus aangevallen. Ik zal Evans persoonlijk meer gaan waarderen als hij laat zien dat hij ook kan aanvallen ipv alleen volgen.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:09 schreef Leatherface het volgende:
Het is de topen voor hem dat ie niet te veel hinder zal ondervinden van die schaafwonden.
Maar hij bleef vandaag vrij gemakkelijk erbij
Het wordt iig. weer entertainend om bij een eventuele aanval sommige mensen voor de 5e of 6e keer "Aanval Evans, ongezienquote:Op zondag 13 juli 2008 18:11 schreef Bartoli het volgende:
Ik zal Evans persoonlijk meer gaan waarderen als hij laat zien dat hij ook kan aanvallen ipv alleen volgen.
quote:Op zondag 13 juli 2008 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het wordt iig. weer entertainend om bij een eventuele aanval sommige mensen voor de 5e of 6e keer "Aanval Evans, ongezien![]()
" te zien posten.
Het blijft elke keer de eerste keer.
De aanvalscapaciteiten van Evans liggen ongeveer even hoog als wringcapaciteiten van Steegmans of de sprintcapaciteiten van Boogerd. Ze stellen niet veel voor, maar ze proberen het af en toe wel.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:16 schreef Bartoli het volgende:
nu ja op kop komen van een groep telt niet mee hé. ook 5 mt vooruit rijden niet
Nu ja in de Coppi & Bartali kon hij het wel maar toen was de concurrentie ook een deel van de opbouwende Giro mannen die verder geen zin hadden.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De aanvalscapaciteiten van Evans liggen ongeveer even hoog als wringcapaciteiten van Steegmans of de sprintcapaciteiten van Boogerd. Ze stellen niet veel voor, maar ze proberen het af en toe wel.
quote:Op zondag 13 juli 2008 18:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
TVP voor als hij gearresteerd is
Tsja, hij rijdt gewoon naar zijn vermogen.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:42 schreef BB-boy het volgende:
Een drol van een vent. Laf, saai, nul uitstraling... Zou een ramp zijn als hij de tour wint
Maar als hij op die manier een kans heeft om de Tour te winnen, wat let hem dan op dat zo te doen?quote:Op zondag 13 juli 2008 18:51 schreef BB-boy het volgende:
Het is ook wat makkelijker rijden als je van anderen kan profiteren. Hij zal wel speculeren op de tijdrit en ondertussen geen rit proberen te winnen, laf ventje dat het is.
Niet door mij hoor. En Armstrong ook niet.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:04 schreef N.i.c.k het volgende:
Dat deed Basso ook en die werd wel gewaardeerd.
Fair point.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:04 schreef N.i.c.k het volgende:
Ja en nu is het wel bekend dat Evans defensief rijdt. Dat deed Basso ook en die werd wel gewaardeerd. Armstrong was ook niet het toonvoorbeeld van frivool rijden. Duitsers en Italianen voetballen defensief en winnen het meest. So be it.
Het is nog altijd het manco van de andere ploegen dat Evans achterover kan leunen. Waarom toonde csc niets van zijn grote kracht ? Waarom probeerde Menchov weer helemaal niets ? op Super-Besse had hij toch kunnen pogen wat seconden terug te pakken, hij staat achter en niet Evans.
Punt; De twee grootste tourfavouriten zijn beide even saai. En dat is de schuld van het peleton.
gedramatiseerd is het niet lijkt me omdat het het medisch bulletin is afkomstig van de organisatie. Maar volgens dr. Gerard Porte zijn het oppervlakkige wonden en leek het wel mee te vallen op het eerste gezicht. Hij zal denk ik wel slecht slapen omdat zijn rug ook bezeert is. Verder zal die na een nacht slapen vooral stijf zijn morgen. Als hij morgen niet kan volgen bergop zal hij het hier wel op afsteken.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:36 schreef Leatherface het volgende:
Dat klinkt niet best.
Of is dit allemaal enigszins gedramatiseerd?
Die Giro was gewoon lachwekkend. Basso reed iedereen uit het wiel zodra hij normaal tempo ging rijdenquote:Op zondag 13 juli 2008 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basso reed alleen maar passief in de Tour en dan vooral omdat de tegenstanders Armstrong en Ullrich heetten.
Bij die Giro die hij won, reed hij echt wel alles en iedereen in de vernieling. De 2e op 9 minuten, de 3e op 12 en de 4e op 18. Ook 3 ritten gewonnen en 2 keer 2e na Piepoli. Dat kan je niet als je defensief rijdt.
Zijn ploeg is kwetsbaar, inderdaad.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:44 schreef qonmann het volgende:
Evans heeft zich gehandhaafd, helemaal in zijn eentje..wordt nog erg lastig voor hem
Eerst een rustdag
Ook dankzij Mensjov die steeds overpakte.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:44 schreef qonmann het volgende:
Evans heeft zich gehandhaafd, helemaal in zijn eentje..wordt nog erg lastig voor hem
Eerst een rustdag
Ze hebben tenminste lef. Dan komt er altijd nog gevaar bij kijken.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:07 schreef Leatherface het volgende:
Kunnen de Sauniers nog een bedreiging vormen?
Ricco en Piepoli zijn in ieder geval zwak tot matig tegen de klok. Die moeten met een flinke voorsprong de Alpen uit rijden.
Dat lag volgens mij ook wel in de lijn der verwachtingen.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:10 schreef Mdaniels het volgende:
Het Algemeen klassement is wel erg dicht bij elkaar. Als Cadeltje dat maar volhoudt!
Klopt, maar er zijn nog drie bergritten te gaan in de Alpen, daar kan nog tijd gepakt worden.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:14 schreef Klopkoek het volgende:
Schleck verloor in die 29 km lange tijdrit meer dan een minuut op Evans.
Evans had +27"
Frank Schleck +2'14"
Mits Evans echt een zwakke dag heeft.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn nog drie bergritten te gaan in de Alpen, daar kan nog tijd gepakt worden.
Hij staat 1 seconde voor op Schleck, en nog 3 man binnen de minuut. Hij heeft een zwakke ploeg (dat hebben we vandaag wel gezien), dus er is nog van alles mogelijk.
zeker en als de ploegen het goed spelen buiten ze die slechte ploeg van Evans ook uitquote:Op maandag 14 juli 2008 18:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn nog drie bergritten te gaan in de Alpen, daar kan nog tijd gepakt worden.
Hij staat 1 seconde voor op Schleck, en nog 3 man binnen de minuut. Hij heeft een zwakke ploeg (dat hebben we vandaag wel gezien), dus er is nog van alles mogelijk.
Je hoeft niet een slechte dag te hebben als je ploeg zwak is. Een slecht moment kan al voldoende zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mits Evans echt een zwakke dag heeft.
vraag is hoe gaat evans om met het geel en de bijkomende drukquote:Op maandag 14 juli 2008 18:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je weet niet wat het geel met de ploegmaats doet, het zou niet de eerste keer zijn dat die zichzelf overstijgen.
Hijzelf (of zijn te zwakke ploeg) wellicht.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:05 schreef pfaf het volgende:
Hij was vandaag echt sterk zeg. Pareerde alles wat hij wilde pareren met speels gemak, terwijl iemand als Mentsjov niets kon. Ik zou ook niet weten wie hem van het geel in Parijs af kan houden...
Of hij sterk was laat ik in het midden maar hij kon de aanval van Schleck enzo toch niet beantwoorden. Zat ook mijns inziens vaak te vragen dat andere moeten overnemen. Reed wel een gat naar Astarloza toe maar verder heeft die gast ook weinig gedaan. Als ik Sastre, Menchov en Ricco en ook Vandevelde was had ik Evans het werk alleen laten opknappen hij is tenslotte de topfavoriet. Nee gaan ze hem nog wat helpen ook nog.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:05 schreef pfaf het volgende:
Hij was vandaag echt sterk zeg. Pareerde alles wat hij wilde pareren met speels gemak, terwijl iemand als Mentsjov niets kon. Ik zou ook niet weten wie hem van het geel in Parijs af kan houden...
Kan nog handig zijn als je tweede wilt worden en vriendjes moet zijn met Lotto. A la Basso vanaf 2003 tot 2005.quote:Nee gaan ze hem nog wat helpen ook nog.
Het was ook niet alleen het niet beantwoorden van de aanvallen van Schleck, Kohl en Piepoli, maar die liepen vervolgens ook bij hem weg. Was 'ie echt sterk geweest, dan was hij wel weer op tempo teruggereden (of het verschil weer verkleind). Dat lukte hem niet.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:31 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Of hij sterk was laat ik in het midden maar hij kon de aanval van Schleck enzo toch niet beantwoorden. Zat ook mijns inziens vaak te vragen dat andere moeten overnemen. Reed wel een gat naar Astarloza toe maar verder heeft die gast ook weinig gedaan. Als ik Sastre, Menchov en Ricco en ook Vandevelde was had ik Evans het werk alleen laten opknappen hij is tenslotte de topfavoriet. Nee gaan ze hem nog wat helpen ook nog.
pff met Vandevelde misschien wel ja maar toch. Zie het liever niet gebeurenquote:Op maandag 14 juli 2008 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kan nog handig zijn als je tweede wilt worden en vriendjes moet zijn met Lotto. A la Basso vanaf 2003 tot 2005.
Ja en in die groep hoefden Ricco en Sastre niks te doen. En Menchov kon niet anders was die ook wel van Evans weggereden. Althans dat had hij dan gemoeten.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het was ook niet alleen het niet beantwoorden van de aanvallen van Schleck, Kohl en Piepoli, maar die liepen vervolgens ook bij hem weg. Was 'ie echt sterk geweest, dan was hij wel weer op tempo teruggereden (of het verschil weer verkleind). Dat lukte hem niet.
Idd. Ook Menchov was niet echt overtuigend.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja en in die groep hoefden Ricco en Sastre niks te doen. En Menchov kon niet anders was die ook wel van Evans weggereden. Althans dat had hij dan gemoeten.
Ik zie het ook niet graag maar het gebeurt en gebeurde zo vaak al. Maar Armstrong was uiteraard van een ander niveau. Die kon renners zo intimideren dat ze het niet eens aandurfden om voorbij zijn voorwiel te gaan rijden als hij het wilde.quote:Zie het liever niet gebeuren
Ik vind het eerder irritant... Het is dat Ducrot en Dijkstra zo verschrikkelijk zijn anders zou ik overschakelen.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
Op België beschouwen ze Evans nog meer als een halve-Vlaming dan Dijkstra Menchov als een halve-Hollander beschouwt. Echt komisch.
Dat deden ze vandaag alquote:Op maandag 14 juli 2008 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
Evans deed op de Belg een openlijke sollicitatie naar eventuele bondgenoten om zijn zwakke ploeg te ondersteunenIk vreesde het al een beetje maar ik mag toch hopen dat de nummers twee en drie Evans niet gaan helpen in ruil voor een mooi podiumplekkie.
de enige ploeg die ik als evt bondgenoot zie zal Garmin zijn als Vandevelde in de alpen ook mee kanquote:Op maandag 14 juli 2008 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
Evans deed op de Belg een openlijke sollicitatie naar eventuele bondgenoten om zijn zwakke ploeg te ondersteunenIk vreesde het al een beetje maar ik mag toch hopen dat de nummers twee en drie Evans niet gaan helpen in ruil voor een mooi podiumplekkie.
Hmmm, waarom denk je Garmin?quote:de enige ploeg die ik als evt bondgenoot zie zal Garmin zijn als Vandevelde in de alpen ook mee kan
omdat ze dat min of meer vandaag ook al deden. En Vandevelde ook die versnelling bergop niet heeft om echt afstand te nemen. die is al blij dat die nog steeds 3e staatquote:
Zal ik het dan maar even uitleggen. Evans is gisteren hard gevallen, heeft geen sterke ploeg om zich heen en hoeft helemaal niet aan te vallen in zijn huidige positie. Overigens heb ik Evans vaker zien prikken dan Menchov, die amper één keer 10 meter geprobeerd heeft en verder beperkte tot volgen. Breukink heeft zeker met het commentaar van Herbert en Maarten zitten kijken in de wagenquote:Breukink snapt niets van Evans
Erik Breukink snapt niets van de manier waarop Cadel Evans vandaag tijdens de beklimming van de Hautacam reed.
"Hij wilde met alle geweld alleen in het wiel van Mentsjov, terwijl het toch aan Evans was om de gele trui te pakken. Hij stond er het beste voor", aldus de ploegleider op de website van de Rabobank-formatie.
"Halverwege de Hautacam was voor ons wel duidelijk dat Evans en Mentsjov weer heel erg aan elkaar gewaagd waren", zo zei Breukink. "Denis heeft het twee, drie keer geprobeerd en gekeken hoe er werd gereageerd, maar Evans was alert en sterk. Andersom begon Evans eerst heel voorzichtig en toen ging hij ineens aanvallen in plaats van tempo rijden. Dat begrepen wij echt niet."
Sorry hoor, maar dat is echt complete onzin.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
Op België beschouwen ze Evans nog meer als een halve-Vlaming dan Dijkstra Menchov als een halve-Hollander beschouwt. Echt komisch.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kon of wilde hij niet? Hij hield duidelijk alleen Mentsjov echt in de gaten. En terecht, de rest is geen bedreiging. Die keren dat er een prikje kwam van Mentsjov kon hij met 3 vuisten in de neus nog volgen en pareren.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:31 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Of hij sterk was laat ik in het midden maar hij kon de aanval van Schleck enzo toch niet beantwoorden. Zat ook mijns inziens vaak te vragen dat andere moeten overnemen. Reed wel een gat naar Astarloza toe maar verder heeft die gast ook weinig gedaan. Als ik Sastre, Menchov en Ricco en ook Vandevelde was had ik Evans het werk alleen laten opknappen hij is tenslotte de topfavoriet. Nee gaan ze hem nog wat helpen ook nog.
Sure.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 01:11 schreef BB-boy het volgende:
Nee dat is de waarheid.
Inderdaad, juist omdat het maar een prikje was van Menchov kon Evans makkelijk in het wiel komen. Al had ik toch een donkerbruin vermoeden dat Menchov maar op zo'n 90% zat te rijden, andere keren leek het erop alsof het meer niet beter kunnen was. Ook dat samenwerken van Evans en Menchov, meer een kans voor Menchov om krachten te sparen dan om gezamenlijk Schleck binnen afstand te houden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kon of wilde hij niet? Hij hield duidelijk alleen Mentsjov echt in de gaten. En terecht, de rest is geen bedreiging. Die keren dat er een prikje kwam van Mentsjov kon hij met 3 vuisten in de neus nog volgen en pareren.
Heb je de VRT wel gekeken? Daar zitten ze te huilen over het feit dat Evans alsnog de gele trui heeft op dit moment.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sure.
Als je Herbert hoort zou je denken dat hij vroeger nog samen met Mentsjov geknikkerd heeft. Herbert beschouwt Mentsjov niet als halve, maar hele Nederlander. Onbegrijpelijke voorkeur van hem. Ducrot durft af en toe -tussen neus en lippen door, dat wel - toe te geven dat het een kutrenner is, maar bang voor reprimandes van Herbert houdt hij weer snel z'n mond. Want zeg niet tegen Herbert dat Mentsjov niet de beste en leukste renner uit het peloton is. Of geen Nederlander is.
En geef Evans eens ongelijk. Schleck vormt echt geen serieuze bedreiging met een 50+ km tijdrit voor de boeg. En Mentsjov staat op een minuut achterstand van Evans, niet andersom, dus waarom zou Evans Schleck terug moeten halen, Mentsjov moet iets forceren de komende week. Ik weet niet of hij krachten spaarde, als hij dat deed zal hij toch nog echt eens echt wat moeten doen. En de dag na een flinke valpartij zou mij het beste moment lijken....quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:52 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Inderdaad, juist omdat het maar een prikje was van Menchov kon Evans makkelijk in het wiel komen. Al had ik toch een donkerbruin vermoeden dat Menchov maar op zo'n 90% zat te rijden, andere keren leek het erop alsof het meer niet beter kunnen was. Ook dat samenwerken van Evans en Menchov, meer een kans voor Menchov om krachten te sparen dan om gezamenlijk Schleck binnen afstand te houden.
Gisteren heb ik alleen de NOS gezien, dus nee. Ze zullen ook best hopen dat Evans het geel in Parijs zal brengen en extra aandacht aan hem besteden, maar zo pro-Mentsjov als ze bij de NOS zijn, zal de VRT geen pro-Evans zijn...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je de VRT wel gekeken? Daar zitten ze te huilen over het feit dat Evans alsnog de gele trui heeft op dit moment.
We kunnen alleen maar hopen dat er nog iets staat te gebeuren in de Alpen. Maar gister bleek ook al uit een interview met Evans dat er heel koel gerekend wordt, het wordt waarschijnlijk gewoon een teleurstelling. Als er meer gebeurt is het mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
En geef Evans eens ongelijk. Schleck vormt echt geen serieuze bedreiging met een 50+ km tijdrit voor de boeg. En Mentsjov staat op een minuut achterstand van Evans, niet andersom, dus waarom zou Evans Schleck terug moeten halen, Mentsjov moet iets forceren de komende week. Ik weet niet of hij krachten spaarde, als hij dat deed zal hij toch nog echt eens echt wat moeten doen. En de dag na een flinke valpartij zou mij het beste moment lijken....
Ook weer typisch iets wat Herbert en Maarten gisteren maar niet konden of wilden snappen.
Ze zijn net zo erg. Constant benadrukten ze hoeveel mannen Evans nog had, hoe jammer het is, dat hij goed rijdt, dat hij niet de gele trui moet pakken... enz.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Gisteren heb ik alleen de NOS gezien, dus nee. Ze zullen ook best hopen dat Evans het geel in Parijs zal brengen en extra aandacht aan hem besteden, maar zo pro-Mentsjov als ze bij de NOS zijn, zal de VRT geen pro-Evans zijn...
Mja, ik zie Evans daar niet zozeer warm of koud van worden. Die fietst in de Alpen gewoon elke dag gezellig met Mentsjov en Sastre omhoog en laat de etappeoverwinningen wel aan de rest. En de rest pakt in het algemeen nooit zo veel tijd in die laatste paar kilometers.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:21 schreef Leatherface het volgende:
Qua klassement zijn renners als Schleck of Piepoli wellicht geen echte bedreiging voor Evans, pfaf. Maar het risico is dat in de Alpen die klimgeiten Evans dusdanig het vuur aan de schenen leggen, dat hij instort.
Precies wat ik zei en waarom ik de woede van Ducrot en veel users hier onbegrijpelijk vind. Evans zat gisteren gewoon op rozen. Hij hoeft niets, de rest moet en laat hen dan ook maar aanvallen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:29 schreef placebeau het volgende:
Als evans al moet "aanvallen", wie moet hij dan aanvallen, vraag ik me af.
Daar zeg je wat interessants. De Giro 2002 was een flinke heartache voor Evans. Maar hij heeft er volgens mij wel lering uit getrokken. De laatste jaren waren een leer- en groeiproces voor hem, wat nu tot een climax moet leiden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Evans kan uiteraard instorten, maar de kans dat eender welke andere renner uit de top 10 instort, lijkt me al groter. Evans heeft in die ene Giro zo'n ontzettende klap gekregen dat hij dat nooit meer opnieuw laat gebeuren.
Contador en Rasmussen maakten hem vorig jaar redelijk vakkundig in fases af. Hoewel het bitter weinig scheelde. 23 seconden... Andermaal een kras op de ziel. Maar ook hier leerde hij een les uit. Nog meer uitgaan van de eigen kracht en degelijkheid / constantheid. En zich ook niet (te) gek laten maken door aanvallen bergop.quote:Als ze hem willen afmaken, zullen ze 't in fases moeten doen en de gevaarlijkste mannen hebben in de Pyreneeën al 2 kansen laten liggen.
Volgens mij sterkt het hem (mentaal ook). Maar de Tour duurt nog lang. Er kan nog van alles gebeuren.quote:Met geheelde wonden en geel om de schouders, gaat Evans echt niet slechter rijden en het is sowieso al geen renner die een slechte 3e week heeft.
He he. Ik heb bijna hetzelfde gevoel.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:38 schreef wimderon het volgende:
Ik begin meer en meer te hopen dat Evans wint door de negatieve houding richting hem en de Belgische commentatoren
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden naar de NOS kijk (ik vind het commentaar verschrikkelijk), maar mijn reactie was meer gericht op het feit dat de Belgen zo fan zijn van Evans zonder ook maar een kritische noot te kraken. Dat Herbert zo op Mensjov geilt vind ik even triest, aangezien die Rus geen haar beter is dan Evans.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sure.
Als je Herbert hoort zou je denken dat hij vroeger nog samen met Mentsjov geknikkerd heeft. Herbert beschouwt Mentsjov niet als halve, maar hele Nederlander. Onbegrijpelijke voorkeur van hem. Ducrot durft af en toe -tussen neus en lippen door, dat wel - toe te geven dat het een kutrenner is, maar bang voor reprimandes van Herbert houdt hij weer snel z'n mond. Want zeg niet tegen Herbert dat Mentsjov niet de beste en leukste renner uit het peloton is. Of geen Nederlander is.
Als Menchov beter had gekund, had 'ie gisteren tijd terug moeten pakken, of dat iig serieus moeten proberen. Je moet niet te lang wachten. De ander kan weer beter worden, dan heb je je kans gemist.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:52 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Inderdaad, juist omdat het maar een prikje was van Menchov kon Evans makkelijk in het wiel komen. Al had ik toch een donkerbruin vermoeden dat Menchov maar op zo'n 90% zat te rijden, andere keren leek het erop alsof het meer niet beter kunnen was. Ook dat samenwerken van Evans en Menchov, meer een kans voor Menchov om krachten te sparen dan om gezamenlijk Schleck binnen afstand te houden.
Je kunt wel zo redeneren, maar als Pantani zo geredeneerd had in '98, had 'ie de tour niet gewonnen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:20 schreef Leatherface het volgende:
Maar het punt is: gaan ze wel echt niets ontziend alles uit elkaar rijden? Voor wie in hun ploeg moeten ze dat doen? Wie kan er voor CSC de Tour winnen?
Als Sastre de hele tijd bij Evans blijft zitten, komt ie ook niet veel verder. Andy Schleck is te ver teruggevallen om nog een serieuze kans te maken. Frank heeft de beste uitgangspositie, maar is geen erkend tijdrijder.
Voigt en Cancellara kunnen wel het hele peloton en Evans (als dat al met hem lukt) op een hoop rijden. Maar is Frank Schleck zelf nog wel vers als Voigt en Cancellara er een verschroeiend tempo op leggen? En kan ie ook wel genoeg voorsprong pakken op betere tijdrijders als Vandevelde, Menchov en Kirchen (uitgaande van de situatie dat het ze wel lukt om Evans te elimineren, zoals jij nu stelt)?
Je kunt wel alles aan uit elkaar rijden, maar je moet ook de kopman hebben om daarvan te profiteren. F. Schleck is volgens mij geen Armstrong of Contador. Sastre net zo min.
Ja, maar hij is net zo'n rekenaar als Evans omdat ze beide de explosiviteit noch de ploeg hebben om zoiets te lappen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Menchov beter had gekund, had 'ie gisteren tijd terug moeten pakken, of dat iig serieus moeten proberen. Je moet niet te lang wachten. De ander kan weer beter worden, dan heb je je kans gemist.
Daar heb je gelijk in. Als je niets probeert, lukt het nooit.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt wel zo redeneren, maar als Pantani zo geredeneerd had in '98, had 'ie de tour niet gewonnen.
Toen zei ook iedereen na de Pyreneën dat Ullricht de Tour gewonnen had, Pantani stond immers al op 5 minuten? En ik had toen zoiets van "als hij er nog in gelooft, dan kan hij de Tour nog winnen."
Datzelfde geldt nu voor CSC. Als ze er voor gaan, dan kan het, maar dan moeten ze wel flink in de aanval gaan. Ook Ricco kan nog, hoewel hij wel heel veel tijd moet terugwinnen.
Jammer dat er geen rustdag tussen de etappe over de Bonette en die naar Alpe d'Huez zit. Veel klassementsrenners en klimmers zullen zich willen sparen. o.a. Ricco en Schleck hebben al aangekondigd te willen winnen op de Alp, dus wie blijft er dan nog over?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:01 schreef Ericr het volgende:
Er gebeurt helaas te weinig een echte coup maar als er een coup moet gebeuren is dit wel het jaar er voor. Je kan zelfs in de rit naar Saint Etienne nog stunten. Vaak zijn die heuvelachtige etappes het meest geschikt om nog 1 keer va banque te gaan. De dag er na is niet selectief genoeg maar richting St Etienne valt er wel te stunten. Maar goed dan zal eerder Menchov voor gaas gaan dan Evans. Mits beiden nog in de top van het klassement staan natuurlijk.
Afmatten in een echte bergetappe is voorbehouden aan de Rasmussens en Pantani's van deze wereld en die rijden er in deze Tour niet rond. Ricco komt in de buurt misschien maar die laten ze nu niet meer rijden vanaf het begin. De rest is toch vooral van het gaan op de laatste klim en daar win je hooguit een minuut of 2 a 3 mee. Lijkt me niet voldoende om Evans voor te blijven in een tijdrit over 53Km.
niet zo geheel onlogisch met CSC als sterkste ploegquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:24 schreef pfaf het volgende:
Evans geeft in De Pers aan dat hij Sastre als voornaamste concurrent ziet.
Sastre moet inderdaad nog bijna 1.30 goedmaken op Cadel en dan zeker nog 2-3 minuten uitlopen en dat gaat echt niet gebeurenquote:Op woensdag 16 juli 2008 12:04 schreef Devpartner het volgende:
Sastre. Die rijd al jaren voor een klassement en heeft amper podium plekken behaald in de vuelta. Waarom zou die nu dan wel bij de favorieten horen :s
En sastre heeft bijna altijd een slechte dag. Vooral in de laatste tijdrit. 2006 kopman sastre --> 5minuten?. Vorig jaar kopman sastre --> 3-4min tegenover leipo.
Niet de favorieten. Evans is de enige die daar toe behoort. Sastre is echter wel degene die na Evans de grootste kans maakt. Vergelijkbare renner als Mentsjov, maar Sastre heeft wel een goed team bij zich.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:04 schreef Devpartner het volgende:
Sastre. Die rijd al jaren voor een klassement en heeft amper podium plekken behaald in de vuelta. Waarom zou die nu dan wel bij de favorieten horen :s
de grootste tegenstander van evans is CSC / saunier en vooral zichzelf . Dat ze teveel gaan rekenen of rekenen op andere en dat het dan fout looptquote:Op woensdag 16 juli 2008 12:17 schreef placebeau het volgende:
tja, de grootste tegenstanders van evans mogen ofwel niet meerijden of zijn vorige jaren betrapt geweest.
Gast ')quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:44 schreef JohnDDD het volgende:
Laat ik even een gewaagde stelling in de groep gooien:
Evans: de eerste niet-gedopete gele truidrager ooit in de geschiedenis van de Tour de France
Noem mij d'r dan eens eentje uit het verleden die niet gedopet was?quote:
Daarentegen kon evans vorig jaar de betere wel lang volgen, terwijl die van csc zelfs niet in de buurt bleven van een popovych.... dus het is maar hoe je het bekijkt..quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:30 schreef Ericr het volgende:
Riis heeft in ieder geval een masterplan om Evans te bestoken. Enige masterplan wat Redant uit de kast kan trekken is Evans laten volgen. 2006 is natuurlijk 2008 niet maar in 2006 moest Evans toch bijna iedere keer afhaken als de koers echt explodeerde.
Saunier en CSC hebben de beste papieren om een spervuur van aanvallen op te zetten. Maar tegelijkertijd zijn het ook de ploegen die elkaar kapot kunnen rijden omdat Saunier of CSC de gaten naar elkaar toe dichtrijden. Dan is Evans de lachende derde.
Armstrong, lemond, indurain. En nog een 60tal anderen waarvan doping nooit bewezen of bekend is.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Noem mij d'r dan eens eentje uit het verleden die niet gedopet was?
Naïefquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:09 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Armstrong, lemond, indurain. En nog een 60tal anderen waarvan doping nooit bewezen of bekend is.
Was ik vergeten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:24 schreef Ericr het volgende:
Evans, die reed rond bij T-Mobile en daarvoor bij Mapei. Inderdaad de meest schone ploegen die je kan bedenken.
da's mooiquote:Op donderdag 17 juli 2008 14:21 schreef Leatherface het volgende:
Nou, alle theorieën over verbonden tussen CSC en Saunier tegen Evans kunnen nu wel de prullenbak in.
Sastre is niet vergelijkbaar met Mentsjov. Mentsjov rijdt Sastre op 2-3 minuten in de tijdrit.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet de favorieten. Evans is de enige die daar toe behoort. Sastre is echter wel degene die na Evans de grootste kans maakt. Vergelijkbare renner als Mentsjov, maar Sastre heeft wel een goed team bij zich.
Eerst maar eens zien hoe hij uit de alpen komt. Het was absoluut niet overtuigend vandaag.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:17 schreef groenen het volgende:
Hij viel een beetje tegen
Maar dit maakt hij in de tijdrit wel goed.
Wens is de vader va de gedacht he.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:20 schreef Wombcat het volgende:
Maar toch heeft 'ie vandaag zwakte getoond.
Zijn opponenten hebben dat gezien en zullen dinsdag en woensdag weer aanvallen (hoop ik toch).
Ze zullen wel moeten aanvallen, ze moeten toch wat marge hebben voor de tijdrit. Menchov misschien niet zoveel, als die 30 seconden voor staat moet 'ie het kunnen houden, maar hij staat voorlopig nog achter.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wens is de vader va de gedacht he.
Bij mij ook
De opponenten hebben ook gezien dat Schleck niet met Menchov meekon en dat Menchov op een paar honderd meter nog 20 seconden verloor op Kohl. Niemand ziet er supersterk uit (mja, misschien Kohl, maar dat blijft toch een onbekende factor).quote:Op zondag 20 juli 2008 18:20 schreef Wombcat het volgende:
Maar toch heeft 'ie vandaag zwakte getoond.
Zijn opponenten hebben dat gezien en zullen dinsdag en woensdag weer aanvallen (hoop ik toch).
Dat lijkt me ook.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:27 schreef Ericr het volgende:
Een aanval van Evans zelf lijkt me uitgesloten.
Vooral toen hij bijna zijn sleutelbeen brak. Toen zag je Schleck en Menchov echt zo denken van "Was ik dat maarquote:Op zondag 20 juli 2008 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
Evans heeft alles mee. Alle mazzel van de wereld.
waren er zelfs 47 geweest als die niet hoefde te lossen. Tel daar bij op die 38 seconden van etappe 3 of wat was het en dan had Evans pas echt schrik gehad.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk trouwens dat Evans niet wakker ligt van die 10 seconden op Schleck, dat zal hij zelfs wel best vinden. Die 27 seconden op Menchov zullen echter niet ingecalculeerd zijn.
Het waren er 0 geweest als Evans niet hoefde te lossen. Dat vind ik wel een heel erg grote als.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:01 schreef Bartoli het volgende:
waren er zelfs 47 geweest als die niet hoefde te lossen.
De meest relevante hiervan zijn die van 2006 toen beiden voor het klassement reden.quote:Op zondag 20 juli 2008 18:53 schreef Klopkoek het volgende:
Evans versus Menchov in eerdere Tours (7-1):
2005:
Stage 1 - Saturday, July 2: Fromentine - Noirmoutier-en-l'Ile ITT, 19 km
35 Cadel Evans (Aus) Davitamon-Lotto 1.41
46 Denis Menchov (Rus) Rabobank 1.55
Stage 20 - Saturday, July 23: Saint-Etienne - Saint-Etienne ITT, 55 km
7 Cadel Evans (Aus) Davitamon-Lotto 2.06
59 Denis Menchov (Rus) Rabobank 6.53
2006:
Prologue - Saturday, July 1: Strasbourg ITT, 7.1 km
14 Cadel Evans (Aus) Davitamon-Lotto 0.13.24 (zijn secondes! geen minuten!)
56 Denis Menchov (Rus) Rabobank 0.26.19
Stage 7 - Saturday, July 8: Saint-Grégoire - Rennes ITT, 52 km
9 Denis Menchov (Rus) Rabobank 1.43.90
11 Cadel Evans (Aus) Davitamon-Lotto 1.49.39
Stage 19 - Saturday, July 22: Le Creusot - Montceau-les-Mines ITT, 57 km
8 Cadel Evans (Aus) Davitamon-Lotto 3.41
17 Denis Menchov (Rus) Rabobank 4.33
2007:
Prologue - Saturday, July 7: London - London, 7.9km
17 Cadel Evans (Aus) Predictor - Lotto 0.36
27 Denis Menchov (Rus) Rabobank 0.40
Stage 13 - Saturday, July 21: Albi - Albi, 54km
2 Cadel Evans (Aus) Predictor - Lotto 1.14
21 Denis Menchov (Rus) Rabobank 3.30
Stage 19 - Saturday, July 28: Cognac - Angoulême, 55.5km
2 Cadel Evans (Aus) Predictor - Lotto 0.51
(Menchov was toen al afgestapt)
Maar goed, de 'echte wielerkenner' zal wel weer zeggen dat elke tijdrit op zichzelf staat.
Zeg ik dat danquote:Op zondag 20 juli 2008 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
Maar ik ben al blij dat meneer de wielerkenner impliciet bevestigd dat ik gelijk heb gehad dat Evans de Tour gaat winnen en zeker niet onder Menchov gaat eindigen
Evans heeft maar een paar seconde verloren, op Schleck. Hij besefte dondersgoed dat dat de enige was die hij in de gaten moest houden. Zag je heel goed in de wedstrijd. Gaf Schleck een kick? Evans ging mee. Andersom ook.quote:Ik bedoel maar: wie had er gisteren nu verwacht dat Evans vandaag tijd zou verliezen?
Vooral dat maakte dat ie niet helemaal kraakte, ook bij Valverde wat eerder aanklampen zorgde dat het verlies niet te groot werd. Komt Evans echt alleen te zitten dan zakt ie door het ijs.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:54 schreef Wombcat het volgende:
Hij had nog mazzel dat Kreuziger en Sanchez enthousiast voor 'm op kop gingen rijden.
Hehe, dat heb ik zelf al drie keer gezegd.... waarna ik me de vraag stelde 'zijn zij nou zo dom of is Evans zo briljant dat hij dat voor elkaar krijgt?'.quote:Hij had nog mazzel dat Kreuziger en Sanchez enthousiast voor 'm op kop gingen rijden.
Ik kan me van een aantal dagen geleden herinneren dat ik in het Tourjournaal zag dat Pereiro wegreed en CSC het vuile werk voor Lotto opknapte. Het zijn dat soort kleine dingetjes waarvan je niets snapt maar heel belangrijk zijn voor Evans.quote:Komt omdat Evans als 'ie op kop gaat zo langzaam gaat rijden, dat de rest weer denkt dat ze hem eraf kunnen krijgen.
Alleen moeten ze dat dan niet doen door het tempo iets te verhogen, dan speel je hem juist in de kaart.
Lotto had daar het idee met de ploeg over de top te komen en dan het gat dicht te rijden. Hadden ze dat gedaan, dan had Pereiro op de top al minstens 5 minuten gehad (want de mannen van Lotto reden véél langzamer omhoog) en hadden ze hem niet meer teruggezien. Dat wilde CSC voorkomen. Ook die willen namelijk de tour winnen, en dan is het niet slim om Pereiro tijd terug te laten pakken.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan me van een aantal dagen geleden herinneren dat ik in het Tourjournaal zag dat Pereiro wegreed en CSC het vuile werk voor Lotto opknapte. Het zijn dat soort kleine dingetjes waarvan je niets snapt maar heel belangrijk zijn voor Evans.
Maar goed. We zien het wel
Hij heeft wel een hele slimme ploegleider.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hehe, dat heb ik zelf al drie keer gezegd.... waarna ik me de vraag stelde 'zijn zij nou zo dom of is Evans zo briljant dat hij dat voor elkaar krijgt?'.
Rare actie ja, Kreuziger en Sanchez staan niet dichtbij het podium ofzo. Dat soort mazzel heeft Evans alleen net wat te vaak, in de tussenetappes hielp CSC en Liquigas hen ook al. Is dat dan allemaal geluk? Dat dacht ik eerst ook maar nu is het zoveel van dat soort dingetjes dat je eraan gaat twijfelen.
Evans is een sore loser met z'n drie-tegen-één gezeik. Het was een kwestie van niet beter kunnen.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
Evans zei in z'n commentaar "het was drie (CSC) tegen één". Als je dat nou als gegeven beschouwt, dan heeft ie denk ik een goede keuze gemaakt (of geluk gehad) om Sastre weg te laten rijden ipv de Schlecks. Het had slechter voor hem gekund.
Kreuziger rijdt voor het wit, die kan je weinig verwijten. Als hij op Nibali tijd kan pakken is dat mooi meegenomen. Sanchez zal voor de top 10 rijden, levert toch weer munten op voor de ploeg.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hehe, dat heb ik zelf al drie keer gezegd.... waarna ik me de vraag stelde 'zijn zij nou zo dom of is Evans zo briljant dat hij dat voor elkaar krijgt?'.
Rare actie ja, Kreuziger en Sanchez staan niet dichtbij het podium ofzo. Dat soort mazzel heeft Evans alleen net wat te vaak, in de tussenetappes hielp CSC en Liquigas hen ook al. Is dat dan allemaal geluk? Dat dacht ik eerst ook maar nu is het zoveel van dat soort dingetjes dat je eraan gaat twijfelen.
Wedden?quote:Op maandag 21 juli 2008 10:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je deze woorden over minder dan een week al terug kan nemen.
A. shleck was wel zeer goed vandaag. Maar zou hem toch graag eens een goede TT zien rijden (lees: minder dan 2minuten verliezen).quote:Op maandag 21 juli 2008 09:55 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Evans is een sore loser met z'n drie-tegen-één gezeik. Het was een kwestie van niet beter kunnen.
Tuurlijk had 'ie minder tijd verloren als er met een constant tempo naar boven gereden was, maar ook Sastre en Menchov hebben meerdere demarrages geplaatst. Vergeet ook A. Schleck niet met z'n vele krachtsinspanningen op de slotklim. Kwam slechts een paar seconden na Evans over de streep.
Evans is gewoon niet zo goed als vorig jaar. Hij mag blij zijn dat Contador, Rasmussen, Leipheimer en Ricco en Cobo Klöden er niet bij zijn.
Hij zal de Tour nooit winnen.
Dat was idd gejank "drie tegen een" , als 'ie had gekund had 'ie maar mee moeten gaan. Dan had 'ie nu stabiel in het geel gestaan.quote:Op maandag 21 juli 2008 09:55 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Evans is een sore loser met z'n drie-tegen-één gezeik. Het was een kwestie van niet beter kunnen.
Tuurlijk had 'ie minder tijd verloren als er met een constant tempo naar boven gereden was, maar ook Sastre en Menchov hebben meerdere demarrages geplaatst. Vergeet ook A. Schleck niet met z'n vele krachtsinspanningen op de slotklim. Kwam slechts een paar seconden na Evans over de streep.
Evans is gewoon niet zo goed als vorig jaar. Hij mag blij zijn dat Contador, Rasmussen, Leipheimer, Ricco en Cobo er niet bij zijn.
Hij zal de Tour nooit winnen.
Dat laatste kan niemand in het huidige peloton, ook Contador niet. Misschien Basso als die op zijn oude niveau terugkomt. Beetje onzinnig om dat dan als scenario te zien.quote:Op maandag 21 juli 2008 14:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was idd gejank "drie tegen een" , als 'ie had gekund had 'ie maar mee moeten gaan. Dan had 'ie nu stabiel in het geel gestaan.
En als hij met een gelijkmatig tempo sneller boven was geweest, dan had hij maar op kop moeten gaan rijden en het tempo zo hoog leggen dat niemand wilde demarreren. Dat deed Indurain ook altijd.
Duidelijk was dat Schleck niet top was en Sastre kon gisteren ook niet harder. Maar dan nog, stel dat Sastre gisteren 1:30 gepakt zou hebben en Sastre en Schleck allebei nog een keer 1:30, dan zou Evans nog steeds in pole-position gezeten hebben, nu al een stuk minder.quote:Op maandag 21 juli 2008 16:32 schreef Wombcat het volgende:
En hij had imo ook beter zijn koers op menchov kunnen afstemmen.
Had 'ie alleen wel het risico dat weer een CSC-man anderhalve minuut pakt, zoals op Hautacam.
quote:Op zondag 20 juli 2008 18:37 schreef groenen het volgende:
Menchov en Schleck zijn zwakke dalers, dat helpt hem wel dinsdag.
En Evans is natuurlijk een ex-mountainbiker.
Je moet de 'schuld' ook bij CSC zoeken. Op beslissende momenten gaan ze altijd conservatief en behoudend rijden. Vooral niet teveel risico nemen.quote:Evans wat een vuile rijder is het ook. Van de fouten van anderen profiteren en doet zelf 0,0 KNEUS
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet de 'schuld' ook bij CSC zoeken. Op beslissende momenten gaan ze altijd conservatief en behoudend rijden. Vooral niet teveel risico nemen.
Gisteren zeiden jullie kenners ook 'nou, nou het zal morgen {vandaag] wel losbarsten'.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de kopmannen bij CSC konden wellicht vandaag niet beter. Die schijnaanval van Sastre vond ik wel raar die had moeten doorgaan. Verder zal het morgen op Alpe wel losbarsten.
Zoals SoK ook al ergens op dit forum zei ze hebben het toch niet slecht gedaan. Menchov 35 seconden aangesmeerd en Vandevelde ook op meer dan 2.30 gezet. En Evans zat ook bovenaan niet al te fris meer maar dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gisteren zeiden jullie kenners ook 'nou, nou het zal morgen {vandaag] wel losbarsten'.
Ik hoop zal CSC leren niet aan te vallen. En oh wat heeft CSC toch een goede tacktiek niet normaal. Nou goed hoor ze hebben precies 0 seconden gewonnen op evans.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:07 schreef Blik het volgende:
Evans is weer een dag dichter bij het geel, heeft vandaag niks fout gedaan. De rest was te scheit om aan te vallen. En op de Alp aanvallen is te laat, daar rijden ze Evans echt niet op 2 minuten. Evans kan gewoon goed mee met de Schleckjes, en zal hooguit 1 minuut verliezen
35 seconden heeft CSC niet gedaan hoor menchov daalde niet goed dat kwam niet omdat csc zo goed reed.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zoals SoK ook al ergens op dit forum zei ze hebben het toch niet slecht gedaan. Menchov 35 seconden aangesmeerd en Vandevelde ook op meer dan 2.30 gezet. En Evans zat ook bovenaan niet al te fris meer maar dat is mijn mening.
Als dat laatste een graadmeter is voor een goede prestatie... Uiteindelijk hebben ze 0 seconden weten goed te maken op de grootste concurrent. Ook die ene minuut op Menchov is nog lang niet genoeg. Met Menchov hebben ze gewoon geluk gehad, want dat is een slechte daler.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zoals SoK ook al ergens op dit forum zei ze hebben het toch niet slecht gedaan. Menchov 35 seconden aangesmeerd en Vandevelde ook op meer dan 2.30 gezet. En Evans zat ook bovenaan niet al te fris meer maar dat is mijn mening.
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb ook wel wat meer sympathie voor hem gekregen door die actie. Er moet morgen heel wat gebeuren wil Evans niet met geel in Parijs staan.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:44 schreef Blik het volgende:
Heb wel een beetje sympathie gekregen voor Evans met z'n Free Tibet kleding
Hulde
Waarom?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:17 schreef Wombcat het volgende:
Iemand 'm ook nog gezien in Tour 2008 net? Een kopstoot naar de camera
waarom denk je dat zijn hond eergisteren mee naar de controle moestquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom?
Hij is de laatste dagen wel agressief, zeker teveel aan de testosteron gezeten.
Tuurlijk zolang die binnen de 30 seconden blijft zit ie gebakkenquote:Op woensdag 23 juli 2008 07:17 schreef kraakschandaal het volgende:
Uit de gele trui en met aanklampen op de laatste bergrit gaat ie alles op de tijdrit zetten.
Free Tibet.
Idd. Hij rijdt om de schade te beperken en dan in de tijdrit te winnen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:41 schreef Leatherface het volgende:
Evans rijdt volgens mij echt om de Tour niet te verliezen, i.p.v. om de Tour te winnen.
Angst is geen goede raadgever.
Nou nou wat viel Evans aan zeg.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:07 schreef Blik het volgende:
Evans is weer een dag dichter bij het geel, heeft vandaag niks fout gedaan. De rest was te scheit om aan te vallen. En op de Alp aanvallen is te laat, daar rijden ze Evans echt niet op 2 minuten. Evans kan gewoon goed mee met de Schleckjes, en zal hooguit 1 minuut verliezen
Wat een gast, die Cadelquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:56 schreef Wombcat het volgende:
Ook dat verhaal van Godefroot. Gaat 'ie in de bus zitten op de plek waar Zabel altijd zit, daar zegt Aldag iets van en reactie van Evans: "wie is die Zabel, wat heeft 'ie al gewonnen."?
nou vind ik een 'eigen' plek ook wat overdreven, maar de reactie van Evans is wel triest, gezien zijn eigen palmares (en al helemaal toendertijd)
ik denk dat veel van de mensen diequote:Op woensdag 23 juli 2008 09:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Hij rijdt om de schade te beperken en dan in de tijdrit te winnen.
Dus zoals (de hier zo geroemde) Contador de Giro reed. Alleen bij Contador waren de reactiesen bij Evans is het
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:56 schreef Wombcat het volgende:
Ook dat verhaal van Godefroot. Gaat 'ie in de bus zitten op de plek waar Zabel altijd zit, daar zegt Aldag iets van en reactie van Evans: "wie is die Zabel, wat heeft 'ie al gewonnen."?
nou vind ik een 'eigen' plek ook wat overdreven, maar de reactie van Evans is wel triest, gezien zijn eigen palmares (en al helemaal toendertijd)
LOL, Boogie zit het net toevallig weer te vertellen op de NOS!quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Sanvean het volgende:Dat verhaal van Boogerd over de Tour van vorig jaar, dat Evans cynisch lachend iets zei van "zo Boogie, heb je daar twee weken je de pleuris voor gereden" nadat Rasmussen uit de Tour verdween....Contador was volgens Boogerd veel chiquer, dei zei iets van "ik win de Tour graag, maar had liever op een andere manier op de eerste plaats gestaan".
Boogerd moest niet veel van Evans hebben geloof ik.
Evansquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Sanvean het volgende:
Wat is dat toch met die Evans?
Volgens mij zien of zagen veel mensen hem als een lief, aardig manneke, maar volgens mij is het een smerig ventje.
Dat verhaal van Boogerd over de Tour van vorig jaar, dat Evans cynisch lachend iets zei van "zo Boogie, heb je daar twee weken je de pleuris voor gereden" nadat Rasmussen uit de Tour verdween....Contador was volgens Boogerd veel chiquer, dei zei iets van "ik win de Tour graag, maar had liever op een andere manier op de eerste plaats gestaan".
Boogerd moest niet veel van Evans hebben geloof ik.
En dan dat gedoe met dat hondje een paar dagen terug, what de fuck was dat?? Evans raakte opeens erg geirriteerd en opgewonden en ging met een heel hoog stemmetje schreeuwen, keep away from my dog ofzoiets...hahaha.
Zielig misselijk ventje.
Geen echte chique Tour-winnaar als je het mij vraagt!
Boogerd zegt er niet bij in welke context Evans het hem vertelde. Als Evans dat gezegd heeft met de gedachte dat het halve peloton Rasmussen al niet vertrouwde kan ik de opmerking nog best begrijpenquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Sanvean het volgende:
Wat is dat toch met die Evans?
Volgens mij zien of zagen veel mensen hem als een lief, aardig manneke, maar volgens mij is het een smerig ventje.
Dat verhaal van Boogerd over de Tour van vorig jaar, dat Evans cynisch lachend iets zei van "zo Boogie, heb je daar twee weken je de pleuris voor gereden" nadat Rasmussen uit de Tour verdween....Contador was volgens Boogerd veel chiquer, dei zei iets van "ik win de Tour graag, maar had liever op een andere manier op de eerste plaats gestaan".
Dan kan je begrijpen dat hij een persoon die er helemaal niets mee te maken heeft gaat krenken?quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Boogerd zegt er niet bij in welke context Evans het hem vertelde. Als Evans dat gezegd heeft met de gedachte dat het halve peloton Rasmussen al niet vertrouwde kan ik de opmerking nog best begrijpen
Vervelende jankerd.quote:Evans: "Iedereen zat in mijn wiel"
wo 23/07/08 - Cadel Evans kon niet op tegen het tempo van Carlos Sastre. "Het was niet makkelijk met drie tegen een"
Cadel Evans moest achter Carlos Sastre op zijn eentje de schade proberen te beperken. "Ik had liever in zijn wiel gezeten dan twee minuten te verliezen zoals nu", zegt hij aan Sporza. "CSC heeft tactisch een sterke koers gereden. Ik wist dat Sastre de gevaarlijkste klant zou worden, maar het was ook 3 tegen 1. Het is ook niet makkelijk om 2 minuten dicht te rijden met een tiental favorieten in je wiel."
"Die favorieten zaten dan nog eens te wachten om in de laatste kilometer weg te springen. Echt vervelend. Of ik nog altijd favoriet ben? We zullen zaterdag wel zien in de tijdrit", zegt Evans.
inderdaad hij heeft hooguit 2 km op kop gereden. Hij kon trouwens ook gewoon proberen zelf weg te rijden bij de groep maarja dat doet hij ook niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vervelende jankerd.
Hij mag van geluk spreken dat Kohl en AG2R voor hem wilden werken op de klim.
"Zij zijn groot, ik ben klein en dat is niet eerlijk"
Hij heeft waarschijnlijk gewoon Kohl omgekocht.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
inderdaad hij heeft hooguit 2 km op kop gereden. Hij kon trouwens ook gewoon proberen zelf weg te rijden bij de groep maarja dat doet hij ook niet.
Dat kan hij niet, dat is het probleem.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
inderdaad hij heeft hooguit 2 km op kop gereden. Hij kon trouwens ook gewoon proberen zelf weg te rijden bij de groep maarja dat doet hij ook niet.
Nou.. Valverde reed duidelijk tegen hem zonder dat daar aanleiding voor was.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Zit 'ie nu weer te zeuren over dat 3 tegen 1.
Dat hoort nu eenmaal bij wielrennen, dat ploegenspel.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:52 schreef pfaf het volgende:
Een flinke sneer naar Aerts. Mijns inziens.
Had Valverde dan voor hem moeten rijden?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:56 schreef groenen het volgende:
[..]
Nou.. Valverde reed duidelijk tegen hem zonder dat daar aanleiding voor was.
Maar wat was dan de sneer?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aerts heeft zich het snot nog voor de ogen gereden voor Evans.
Nationalisme is reden genoeg. Bovendien komen Valverde en Sastre goed overeen. En Evans is sowieso minder sympathiek. Reden #3.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:56 schreef groenen het volgende:
[..]
Nou.. Valverde reed duidelijk tegen hem zonder dat daar aanleiding voor was.
Kohl reed ook voor zichzelf, die kun je het niet echt verwijten.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
Kohl plus twee van AG2R. Het was dus 4 tegen 3. Bij het voetbal eist de trainer dan dat je het afmaakt.
Alsof hij er enkel alleen voor stond. Een sneer is misschien niet helemaal het juiste woord, maar zo klinkt het alsof Aerts niets gedaan heeft...quote:
Valverde reed nog slim.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had Valverde dan voor hem moeten rijden?
Die wilde ook zijn eigen klassement verbeteren als 'ie daarvoor de kans kreeg.
En Evans was toch wel één van de 2 topfavorieten, dan krijg je de koers op je schouders te dragen.
Sneer is wat overdreven, maar Aerts was wel nuttig voor Evans. Anders had Sastre sneller uitgelopen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alsof hij er enkel alleen voor stond. Een sneer is misschien niet helemaal het juiste woord, maar zo klinkt het alsof Aerts niets gedaan heeft...
Kohl heeft in het bergklassement 45 punten voorsprong op de nummer twee! Waarom gaat hij dan op kop rijden?quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kohl reed ook voor zichzelf, die kun je het niet echt verwijten.
Wat die mannen van AG2R aan het doen waren was volstrekt onduidelijk.
Nou ja, de kastanjes uit het vuur halen voor Evans, maar ze hadden imo geen enkel eigen belang om op kop te rijden.
Helemaal mee eens. Kohl kwam ook nog eens helemaal dood over de streep.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Valverde reed nog slim.
Die ging achter Evans rijden. Evans naar het optimale tempo laten zoeken en dan wegstuiven. Zo zet je nou het mes op de keel van Evans!
Die hansworst Vandevelde, Kohl en AG2R waren pas echte oenen.
Voor zijn tweede plek, of iig om zo weinig mogelijk tijd te verliezen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kohl heeft in het bergklassement 45 punten voorsprong op de nummer twee! Waarom gaat hij dan op kop rijden?
Als je voor het podium gaat kun je alsnog beter Evans moe laten rijden. Evans stond immers buiten het podium en gaat in de tijdrit geheid over Kohl heen. Kohl had Evans moe laten maken door hem op kop te laten rijden.
En dan eventueel wegknallen.
Ja, je moet maar zo denken: die Evans zal naar zijn optimale kruissnelheid gaan zoeken om het gat met Sastre zo klein mogelijk te houden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:07 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Kohl kwam ook nog eens helemaal dood over de streep.
Dat is dan nog de beste verklaring.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor zijn tweede plek, of iig om zo weinig mogelijk tijd te verliezen.
Hij probeerde een paar keer weg te gaan/mee te springen, maar kwam niet weg.
En als Evans elke keer het tempo laat zakken, wil je wel eens doortrappen. Misschien was Kohl die tempowisselingen ook zat en voelde hij dat als dat nog een paar keer gebeurde hij er ook door zou zakken en tijd zou gaan verliezen?
Maar dat wegdemarreren is ook erg vermoeiend voor je jezelf. En aangezien Kohl volkomen dood over de finish kwam, denk ik niet dat hij nog veel tempowisselingen had kunnen hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, je moet maar zo denken: die Evans zal naar zijn optimale kruissnelheid gaan zoeken om het gat met Sastre zo klein mogelijk te houden.
Af en toe wegdemareren is dan hondsirritant. Kan je iemand horendol mee maken, zeker als Evans zoals gezegd op zijn max rijdt.
Of misschien kreeg hij er voor betaald / rijdt hij volgend jaar bij Silence-Lotto, etc. Wie zal het zeggen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dat wegdemarreren is ook erg vermoeiend voor je jezelf. En aangezien Kohl volkomen dood over de finish kwam, denk ik niet dat hij nog veel tempowisselingen had kunnen hebben.
Als je zelf ook al richting je max rijdt, wil je ook geen tempowisselingen hebben. Het is wel leuk als het stilvalt, maar als er dan weer aan getrokken word, is dat dodelijk. Misschien dat Kohl dat wilde voorkomen.
Dat kan ook. Maar dat verwacht ik dan eerder van AG2R. Kohl had wel degelijk zelf belangen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:21 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Of misschien kreeg hij er voor betaald / rijdt hij volgend jaar bij Silence-Lotto, etc. Wie zal het zeggen.
Hebben ze daar dan volgend jaar nog ploegleiders.Vertrekken daar allemaal zo'n beetje.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:21 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Of misschien kreeg hij er voor betaald / rijdt hij volgend jaar bij Silence-Lotto, etc. Wie zal het zeggen.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die past inderdaad heel goed bij de reacties tegenover Evans hier op Fok
Kohl heeft zich wel gesloopt met dat op kop sleuren. dat viel duidelijk te zien. Op een gegeven moment moest hij bijna lossen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dat wegdemarreren is ook erg vermoeiend voor je jezelf. En aangezien Kohl volkomen dood over de finish kwam, denk ik niet dat hij nog veel tempowisselingen had kunnen hebben.
Als je zelf ook al richting je max rijdt, wil je ook geen tempowisselingen hebben. Het is wel leuk als het stilvalt, maar als er dan weer aan getrokken word, is dat dodelijk. Misschien dat Kohl dat wilde voorkomen.
Kohl heeft zichzelf over de kop gereden. Echt zelf belangenquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar dat verwacht ik dan eerder van AG2R. Kohl had wel degelijk zelf belangen.
Als 'ie er ook nog eens voor betaald zou krijgen, dan is het erg slim van hem gedaan![]()
Kohl wordt inderdaad liever vierde dan derdequote:Op woensdag 23 juli 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kohl heeft zichzelf over de kop gereden. Echt zelf belangen
Zijn enige belang was wegspringen. En als je aan je max zit (wat jij denkt) dan wil je liever niet op kop rijden. Dan moet je denken "Evans zit op zijn max, ik ook, laat hij het maar doen".
Wat ik al zei: als je op (of tegen je max zit) is het laatste wat je wil tempo versnellingen. Als het dan stilvalt omdat de rest de benen stilhoudt, dan houd je niet ook de benen stil, maar trap je wat door. En dan kom je dus op kop.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kohl heeft zichzelf over de kop gereden. Echt zelf belangen
Zijn enige belang was wegspringen. En als je aan je max zit (wat jij denkt) dan wil je liever niet op kop rijden. Dan moet je denken "Evans zit op zijn max, ik ook, laat hij het maar doen".
In het begin sprong 'ie enthousiast mee. Later in de klim was 'ie lang zo fris niet meer en hing 'ie meteen achteraan te bungelen als er versneld werd.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:06 schreef Klopkoek het volgende:
Sorry maar dat komt niet overeen met het wedstrijdbeeld van een Kohl die eerst zo fris als een hoentje is en alle aanvallen met een versnelling pareert en later er bijna doorheen zakt.
het winkelkaretje van maarten ducrotquote:Op donderdag 24 juli 2008 17:34 schreef BB-boy het volgende:
Gatverdamme, straks gaat hij geel pakken terwijl hij geen millimeter aan kop heeft gereden. En dan bedoel ik echt aan kop.
Ik had weinig met Armstrong, maar hij wist tenminste een beetje waarde te geven aan zijn truien door in ieder geval 1 etappe te winnen.
Inderdaad, hij moet niet janken. Dat is ploegenspel en dat hoort er zeker bij als je favoriet bent. Plus dat Kohl en die twee AG2R mannen ook behoorlijk gunstig voor hem reden. En als er trouwens een wieltjeszuiger is, is het Evans welquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vervelende jankerd.
Hij mag van geluk spreken dat Kohl en AG2R voor hem wilden werken op de klim.
"Zij zijn groot, ik ben klein en dat is niet eerlijk"
Joop deed nog wel eens een trap teveel en dat wieltjeszuigimago komt vooral omdat hij moest rijden tegen de alfamales van zijn tijd. Merkcx, Hinault, ik geef het je te doen om daar bij weg te rijden. Evans rijdt in een land van blinden, melaatsen en half kreupelen en kan nog met veel moeite blijven aanhaken. (even zwaar gechargeerd)quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach ja, door de "successen" van Evans weten de Nederlanders nu ook eens hoe de rest van de wielerwereld zich voelde bij de figuur Zoetemelk, al was die eigenlijk nog laffer, want die kon wel degelijk nog beter.
Dat dus, maar nog altijd prijzen de kenners EPO-gebruikers de hemel in ,want die rijden zo aanvallend...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:13 schreef Ericr het volgende:
Of misschien komt dit wel door de nivellering in de sport omdat doping gewoon geen gemeengoed meer is.
Zou kunnen, mar geldt zeker niet voor mij. Ik ben een import-Nederlander en heb nks met Zoetemelk, of Rabobank vs. Silence-Lotto en al die andere meuk. Toch hoop ik dat Evans morgen iets te kort komt (ik weet het, de kans is niet groot). Stel dat het toch gebeurd, ben ik toch ben ik geinteresseerd in zijn reactie...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het was een antiheld zonder uitstraling. Een veel, veel betere renner dan Evans. Maar desalniettemin een antiheld zonder uitstraling, waar vrijwel niemand warm van werd.
Evans is ook niet populair, heeft ook veel tegenstanders, maar ik krijg toch de indruk dat ze zich daar in Nederland nog meer aan storen dan elders, dat de afkeer daar toch nog iets intenser is. Ik vraag me af waarom, zeker wanneer ze er zich extra aan storen als Belgen dat doen bij hun Joop, want die zijn dan gefrustreerd.
Erg hypocriet inderdaad. Ik ben nog steeds een fan.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat dus, maar nog altijd prijzen de kenners EPO-gebruikers de hemel in ,want die rijden zo aanvallend...
Zie de verering van Ricco voordat ie ontmaskerd werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |