abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2008 @ 12:42:26 #201
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60244661
quote:
Op maandag 21 juli 2008 09:55 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Evans is een sore loser met z'n drie-tegen-één gezeik. Het was een kwestie van niet beter kunnen.

Tuurlijk had 'ie minder tijd verloren als er met een constant tempo naar boven gereden was, maar ook Sastre en Menchov hebben meerdere demarrages geplaatst. Vergeet ook A. Schleck niet met z'n vele krachtsinspanningen op de slotklim. Kwam slechts een paar seconden na Evans over de streep.

Evans is gewoon niet zo goed als vorig jaar. Hij mag blij zijn dat Contador, Rasmussen, Leipheimer, Ricco en Cobo er niet bij zijn.

Hij zal de Tour nooit winnen.
Dat was idd gejank "drie tegen een" , als 'ie had gekund had 'ie maar mee moeten gaan. Dan had 'ie nu stabiel in het geel gestaan.

En als hij met een gelijkmatig tempo sneller boven was geweest, dan had hij maar op kop moeten gaan rijden en het tempo zo hoog leggen dat niemand wilde demarreren. Dat deed Indurain ook altijd.
pi_60247243
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was idd gejank "drie tegen een" , als 'ie had gekund had 'ie maar mee moeten gaan. Dan had 'ie nu stabiel in het geel gestaan.

En als hij met een gelijkmatig tempo sneller boven was geweest, dan had hij maar op kop moeten gaan rijden en het tempo zo hoog leggen dat niemand wilde demarreren. Dat deed Indurain ook altijd.
Dat laatste kan niemand in het huidige peloton, ook Contador niet. Misschien Basso als die op zijn oude niveau terugkomt. Beetje onzinnig om dat dan als scenario te zien.

Duidelijk is dat Evans niet kan en moet reageren op alles wat beweegt. Gisteren had hij zijn koers duidelijk afgestemd op Frank Schleck, want als die zijn kont optilde ging en kon Evans ineens wel mee, tot de laatste 500 meter. Niet de juiste tactiek in mijn ogen, op de CSC-jongens heeft hij nog voldoende marge, veel minder dan op Menchov, Vandevelde en zelfs Kohl. Menchov is in mijn ogen trouwens niet ongelukkig geweest met zijn val, als hij die eerste aanval had doorgezet was hij er misschien al wel op 2 kilometer van de streep doorgezakt.
pi_60247435
Dat hij het niet kan, ben ik wel met je eens, maar dat gezeur van 'drie tegen een', tsja, daar kun je dan op rekenen. Da's wielrennen.
Nu heeft Evans zijn stem niet mee, want die komt op me altijd al een beetje huilerig over. Als hij dan zoiets zegt, klinkt dat zo Calimero-achtig.
pi_60247465
En hij had imo ook beter zijn koers op menchov kunnen afstemmen.
Had 'ie alleen wel het risico dat weer een CSC-man anderhalve minuut pakt, zoals op Hautacam.
  maandag 21 juli 2008 @ 16:39:41 #206
40566 Ericr
Livewrong
pi_60247589
Twee dagen de tijd om Evans volledig te slopen, de ritten zijn er zwaar genoeg voor. Een renner die 1 keer breekt doet dat meestal nog wel een paar keer. Maar goed misschien heeft Evans weer geluk dat de concurrentie vrij hevig is en die renners niet een ander in het zadel willen helpen. Menchov, Kohl of Vandevelde zijn in het nadeel omdat CSC ze als springplank kunnen gebruiken. Andy Schleck was gisteren ook gelijk zijn longen uit het lijf aan het rijden om Menchov te pakken.
pi_60247898
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:32 schreef Wombcat het volgende:
En hij had imo ook beter zijn koers op menchov kunnen afstemmen.
Had 'ie alleen wel het risico dat weer een CSC-man anderhalve minuut pakt, zoals op Hautacam.
Duidelijk was dat Schleck niet top was en Sastre kon gisteren ook niet harder. Maar dan nog, stel dat Sastre gisteren 1:30 gepakt zou hebben en Sastre en Schleck allebei nog een keer 1:30, dan zou Evans nog steeds in pole-position gezeten hebben, nu al een stuk minder.
pi_60248176
Evans was en is een plant.
Audaces fortuna juvat
  maandag 21 juli 2008 @ 23:44:36 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_60257169
Heb wel een beetje sympathie gekregen voor Evans met z'n Free Tibet kleding

Hulde
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:59:08 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60272792
Evans heeft vandaag de Tour gewonnen.

Gaat nog in Parijs met minuten voorsprong aankomen, na de tijdrit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60272986
quote:
Op zondag 20 juli 2008 18:37 schreef groenen het volgende:
Menchov en Schleck zijn zwakke dalers, dat helpt hem wel dinsdag.

En Evans is natuurlijk een ex-mountainbiker.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:06:18 #212
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_60272994
evans gefelicteerd met zijn geluk
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:07:08 #213
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_60273015
Evans wat een vuile rijder is het ook. Van de fouten van anderen profiteren en doet zelf 0,0 KNEUS
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:08:06 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60273049
Evans

Het lijkt wel of de anderen willen dat Evans wint.

CSC is weer ouderwets laf. Blij zijn met de tweede plaats.

Laffe Evans... de goorlap.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:09:02 #215
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60273084
quote:
Evans wat een vuile rijder is het ook. Van de fouten van anderen profiteren en doet zelf 0,0 KNEUS
Je moet de 'schuld' ook bij CSC zoeken. Op beslissende momenten gaan ze altijd conservatief en behoudend rijden. Vooral niet teveel risico nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60273614
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je moet de 'schuld' ook bij CSC zoeken. Op beslissende momenten gaan ze altijd conservatief en behoudend rijden. Vooral niet teveel risico nemen.
de kopmannen bij CSC konden wellicht vandaag niet beter. Die schijnaanval van Sastre vond ik wel raar die had moeten doorgaan. Verder zal het morgen op Alpe wel losbarsten.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:36:28 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60273848
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:26 schreef Bartoli het volgende:

[..]

de kopmannen bij CSC konden wellicht vandaag niet beter. Die schijnaanval van Sastre vond ik wel raar die had moeten doorgaan. Verder zal het morgen op Alpe wel losbarsten.
Gisteren zeiden jullie kenners ook 'nou, nou het zal morgen {vandaag] wel losbarsten'.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:07:14 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_60274395
Evans is weer een dag dichter bij het geel, heeft vandaag niks fout gedaan. De rest was te scheit om aan te vallen. En op de Alp aanvallen is te laat, daar rijden ze Evans echt niet op 2 minuten. Evans kan gewoon goed mee met de Schleckjes, en zal hooguit 1 minuut verliezen
pi_60274448
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gisteren zeiden jullie kenners ook 'nou, nou het zal morgen {vandaag] wel losbarsten'.
Zoals SoK ook al ergens op dit forum zei ze hebben het toch niet slecht gedaan. Menchov 35 seconden aangesmeerd en Vandevelde ook op meer dan 2.30 gezet. En Evans zat ook bovenaan niet al te fris meer maar dat is mijn mening.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:10:34 #220
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_60274457
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:07 schreef Blik het volgende:
Evans is weer een dag dichter bij het geel, heeft vandaag niks fout gedaan. De rest was te scheit om aan te vallen. En op de Alp aanvallen is te laat, daar rijden ze Evans echt niet op 2 minuten. Evans kan gewoon goed mee met de Schleckjes, en zal hooguit 1 minuut verliezen
Ik hoop zal CSC leren niet aan te vallen. En oh wat heeft CSC toch een goede tacktiek niet normaal. Nou goed hoor ze hebben precies 0 seconden gewonnen op evans.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:11:29 #221
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_60274474
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:10 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Zoals SoK ook al ergens op dit forum zei ze hebben het toch niet slecht gedaan. Menchov 35 seconden aangesmeerd en Vandevelde ook op meer dan 2.30 gezet. En Evans zat ook bovenaan niet al te fris meer maar dat is mijn mening.
35 seconden heeft CSC niet gedaan hoor menchov daalde niet goed dat kwam niet omdat csc zo goed reed.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:18:19 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_60274584
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:10 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Als dat laatste een graadmeter is voor een goede prestatie... Uiteindelijk hebben ze 0 seconden weten goed te maken op de grootste concurrent. Ook die ene minuut op Menchov is nog lang niet genoeg. Met Menchov hebben ze gewoon geluk gehad, want dat is een slechte daler.

Ze moeten morgen aanvallen voordat de Alpe begint, want anders gaan ze het gewoon niet redden komende zaterdag tijdens de lange tijdrit. Daar gaan ze minuten verliezen op Evans en Menchov
pi_60274925
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:44 schreef Blik het volgende:
Heb wel een beetje sympathie gekregen voor Evans met z'n Free Tibet kleding

Hulde
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb ook wel wat meer sympathie voor hem gekregen door die actie. Er moet morgen heel wat gebeuren wil Evans niet met geel in Parijs staan.
pi_60280873
Iemand 'm ook nog gezien in Tour 2008 net? Een kopstoot naar de camera
pi_60281952
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:17 schreef Wombcat het volgende:
Iemand 'm ook nog gezien in Tour 2008 net? Een kopstoot naar de camera
Waarom?

Hij is de laatste dagen wel agressief, zeker teveel aan de testosteron gezeten.
pi_60282052
die kopstoot en die vuist waren echt wel erg en ongepast.

als belg ben ik uiteraard voor silence lotto, en ik heb veel sympathie voor marc coucke ( sponsor), maar die cadel kan echt wel heel arrogant zijn zeg
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_60282064
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom?

Hij is de laatste dagen wel agressief, zeker teveel aan de testosteron gezeten.
waarom denk je dat zijn hond eergisteren mee naar de controle moest
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juli 2008 @ 23:33:19 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60283891
Cadel

kwam net ook bij de NOS
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:54:01 #229
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_60284422
Evans is gewoon een kneus zie hier.

pi_60284456
Ook dat verhaal van Godefroot. Gaat 'ie in de bus zitten op de plek waar Zabel altijd zit, daar zegt Aldag iets van en reactie van Evans: "wie is die Zabel, wat heeft 'ie al gewonnen."?
nou vind ik een 'eigen' plek ook wat overdreven, maar de reactie van Evans is wel triest, gezien zijn eigen palmares (en al helemaal toendertijd)
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:11:09 #231
40566 Ericr
Livewrong
pi_60284746
Lijkt wel een gespleten persoonlijkheid, wat een wazige reactie richting een cameraman. Opgefokt kereltje. Maar misschien heeft hij dat opgefokte wel nodig, van zijn rijden valt hij denk ik ook zelf in slaap. Dan kan je beter even terugkijken hoe je een camera een kopstoot geeft.
  woensdag 23 juli 2008 @ 07:12:09 #232
102912 crv
Screwed up
pi_60287024
Verkeerde zakje genomen soms
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_60287040
Uit de gele trui en met aanklampen op de laatste bergrit gaat ie alles op de tijdrit zetten.

Free Tibet.
  woensdag 23 juli 2008 @ 07:22:11 #234
102912 crv
Screwed up
pi_60287051
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 07:17 schreef kraakschandaal het volgende:
Uit de gele trui en met aanklampen op de laatste bergrit gaat ie alles op de tijdrit zetten.

Free Tibet.
Tuurlijk zolang die binnen de 30 seconden blijft zit ie gebakken
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_60287204
Hoe ligt 'm bij onze Vlaamse forumbezoekers? Zelf snap ik niet waarom Menchov zo gesteund wordt omdat ie toevallig in een Rabo shirt rondfietst, minimaal net zo saai.
pi_60288652
Evans rijdt volgens mij echt om de Tour niet te verliezen, i.p.v. om de Tour te winnen.

Angst is geen goede raadgever.
pi_60288751
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:41 schreef Leatherface het volgende:
Evans rijdt volgens mij echt om de Tour niet te verliezen, i.p.v. om de Tour te winnen.

Angst is geen goede raadgever.
Idd. Hij rijdt om de schade te beperken en dan in de tijdrit te winnen.
Dus zoals (de hier zo geroemde) Contador de Giro reed. Alleen bij Contador waren de reacties en bij Evans is het

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 09:47:33 ]
pi_60288758
Als vlaming kan cadel mij echt niet bekoren. Devolder _o_. En als grote kanshebbers het astana trio, momenteel in deze tour niets dus
pi_60289448
Daar heb je een punt Wombcat.

Maar Contador viel in het verleden wel veelvuldig aan. Misschien dat de publieke opinie zoiets dan makkelijker accepteert.
pi_60289503
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:07 schreef Blik het volgende:
Nou nou wat viel Evans aan zeg.
Audaces fortuna juvat
pi_60289933
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:56 schreef Wombcat het volgende:
Ook dat verhaal van Godefroot. Gaat 'ie in de bus zitten op de plek waar Zabel altijd zit, daar zegt Aldag iets van en reactie van Evans: "wie is die Zabel, wat heeft 'ie al gewonnen."?
nou vind ik een 'eigen' plek ook wat overdreven, maar de reactie van Evans is wel triest, gezien zijn eigen palmares (en al helemaal toendertijd)
Wat een gast, die Cadel
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:55:42 #242
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_60290203
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Hij rijdt om de schade te beperken en dan in de tijdrit te winnen.
Dus zoals (de hier zo geroemde) Contador de Giro reed. Alleen bij Contador waren de reacties en bij Evans is het
ik denk dat veel van de mensen die roepen ook de giro helemaal niet gevolgd hebben maar enkel bij de tour het wielrennen volgen.
pi_60291743
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:56 schreef Wombcat het volgende:
Wat een arrogantie
pi_60291984
edit
laat maar, topic gaat niet over Contador

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 12:05:32 ]
pi_60295769
Wat is dat toch met die Evans?

Volgens mij zien of zagen veel mensen hem als een lief, aardig manneke, maar volgens mij is het een smerig ventje.

Dat verhaal van Boogerd over de Tour van vorig jaar, dat Evans cynisch lachend iets zei van "zo Boogie, heb je daar twee weken je de pleuris voor gereden" nadat Rasmussen uit de Tour verdween....Contador was volgens Boogerd veel chiquer, dei zei iets van "ik win de Tour graag, maar had liever op een andere manier op de eerste plaats gestaan".

Boogerd moest niet veel van Evans hebben geloof ik.

En dan dat gedoe met dat hondje een paar dagen terug, what de fuck was dat?? Evans raakte opeens erg geirriteerd en opgewonden en ging met een heel hoog stemmetje schreeuwen, keep away from my dog ofzoiets...hahaha.

Zielig misselijk ventje.

Geen echte chique Tour-winnaar als je het mij vraagt!
pi_60295955
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Sanvean het volgende:Dat verhaal van Boogerd over de Tour van vorig jaar, dat Evans cynisch lachend iets zei van "zo Boogie, heb je daar twee weken je de pleuris voor gereden" nadat Rasmussen uit de Tour verdween....Contador was volgens Boogerd veel chiquer, dei zei iets van "ik win de Tour graag, maar had liever op een andere manier op de eerste plaats gestaan".

LOL, Boogie zit het net toevallig weer te vertellen op de NOS!
pi_60295991
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Sanvean het volgende:

Volgens mij zien of zagen veel mensen hem als een lief, aardig manneke, maar volgens mij is het een smerig ventje.

Dat verhaal van Boogerd over de Tour van vorig jaar, dat Evans cynisch lachend iets zei van "zo Boogie, heb je daar twee weken je de pleuris voor gereden" nadat Rasmussen uit de Tour verdween....Contador was volgens Boogerd veel chiquer, dei zei iets van "ik win de Tour graag, maar had liever op een andere manier op de eerste plaats gestaan".

En dan dat gedoe met dat hondje een paar dagen terug, what de fuck was dat?? Evans raakte opeens erg geirriteerd en opgewonden en ging met een heel hoog stemmetje schreeuwen, keep away from my dog ofzoiets...hahaha.

Zielig misselijk ventje.

Geen echte chique Tour-winnaar als je het mij vraagt!
Evans
pi_60296242
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Sanvean het volgende:

Boogerd zegt er niet bij in welke context Evans het hem vertelde. Als Evans dat gezegd heeft met de gedachte dat het halve peloton Rasmussen al niet vertrouwde kan ik de opmerking nog best begrijpen
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:00:16 #249
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_60300345
Ducrot: "Evans fietst alsof hij met zijn winkelwagentje bij de kassa staat voor te dringen."
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_60301516
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Boogerd zegt er niet bij in welke context Evans het hem vertelde. Als Evans dat gezegd heeft met de gedachte dat het halve peloton Rasmussen al niet vertrouwde kan ik de opmerking nog best begrijpen
Dan kan je begrijpen dat hij een persoon die er helemaal niets mee te maken heeft gaat krenken?
Leg uit..
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:49:23 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60302844
quote:
Evans: "Iedereen zat in mijn wiel"
wo 23/07/08 - Cadel Evans kon niet op tegen het tempo van Carlos Sastre. "Het was niet makkelijk met drie tegen een"
Cadel Evans moest achter Carlos Sastre op zijn eentje de schade proberen te beperken. "Ik had liever in zijn wiel gezeten dan twee minuten te verliezen zoals nu", zegt hij aan Sporza. "CSC heeft tactisch een sterke koers gereden. Ik wist dat Sastre de gevaarlijkste klant zou worden, maar het was ook 3 tegen 1. Het is ook niet makkelijk om 2 minuten dicht te rijden met een tiental favorieten in je wiel."

"Die favorieten zaten dan nog eens te wachten om in de laatste kilometer weg te springen. Echt vervelend. Of ik nog altijd favoriet ben? We zullen zaterdag wel zien in de tijdrit", zegt Evans.
Vervelende jankerd.

Hij mag van geluk spreken dat Kohl en AG2R voor hem wilden werken op de klim.

"Zij zijn groot, ik ben klein en dat is niet eerlijk"
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60302906
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vervelende jankerd.

inderdaad hij heeft hooguit 2 km op kop gereden. Hij kon trouwens ook gewoon proberen zelf weg te rijden bij de groep maarja dat doet hij ook niet.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:52:27 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:54:40 #254
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60303009
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

inderdaad hij heeft hooguit 2 km op kop gereden. Hij kon trouwens ook gewoon proberen zelf weg te rijden bij de groep maarja dat doet hij ook niet.
Hij heeft waarschijnlijk gewoon Kohl omgekocht.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60303028
Zit 'ie nu weer te zeuren over dat 3 tegen 1.
Dat hoort nu eenmaal bij wielrennen, dat ploegenspel.
pi_60303044
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Dat kan hij niet, dat is het probleem.
pi_60303062
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Zit 'ie nu weer te zeuren over dat 3 tegen 1.
Dat hoort nu eenmaal bij wielrennen, dat ploegenspel.
Nou.. Valverde reed duidelijk tegen hem zonder dat daar aanleiding voor was.
- verwijderd door admin -
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:57:06 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60303089
Kohl plus twee van AG2R. Het was dus 4 tegen 3. Bij het voetbal eist de trainer dan dat je het afmaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:58:18 #259
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60303119
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:52 schreef pfaf het volgende:
Een flinke sneer naar Aerts. Mijns inziens.
Waar heb je het over?
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:00:17 #260
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60303163
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:58 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Aerts heeft zich het snot nog voor de ogen gereden voor Evans.
pi_60303188
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:56 schreef groenen het volgende:

[..]

Had Valverde dan voor hem moeten rijden?
Die wilde ook zijn eigen klassement verbeteren als 'ie daarvoor de kans kreeg.
En Evans was toch wel één van de 2 topfavorieten, dan krijg je de koers op je schouders te dragen.
pi_60303198
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Aerts heeft zich het snot nog voor de ogen gereden voor Evans.
Maar wat was dan de sneer?
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:02:39 #263
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60303229
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:56 schreef groenen het volgende:

[..]

Nationalisme is reden genoeg. Bovendien komen Valverde en Sastre goed overeen. En Evans is sowieso minder sympathiek. Reden #3.
pi_60303232
CSC heeft Evans weer flink laten zweten en stoempen. Heerlijk om te zien dat die man de laatste paar kilometers alles zelf moest doen. Ik had zelfs nog liever gehad dat hij zou moeten lossen uit het aschtervolgende groepje, maar helaas...
Ik ben overigens nog wel erg bang dat hij alsnog de Tour gaat winnen. Hoeveel kilometer zou hij met z'n ploeg op kop hebben gereden en dan toch de Tour de France winnen? Hooguit 100 km...
Ongelooflijk ook weer hoe AG2R vandaag voor de dag kwam. Evans mag nog van geluk spreken dat hij door hun geholpen werd, anders had hij nog meer kilometers op kop moeten rijden, wat hem eigenlijk wel gegunt is....
Misselijk mannetje...ik hoop de aankomende dagen dat de wind nog ergens gunstig gezint is zodat hij misschien alsnog door een waaier tijd kan verliezen, maar hij zal wel met z'n snufferd voor in het peloton te vinden zijn...
pi_60303235
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
Kohl plus twee van AG2R. Het was dus 4 tegen 3. Bij het voetbal eist de trainer dan dat je het afmaakt.
Kohl reed ook voor zichzelf, die kun je het niet echt verwijten.
Wat die mannen van AG2R aan het doen waren was volstrekt onduidelijk.
Nou ja, de kastanjes uit het vuur halen voor Evans, maar ze hadden imo geen enkel eigen belang om op kop te rijden.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:03:03 #266
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60303244
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar wat was dan de sneer?
Alsof hij er enkel alleen voor stond. Een sneer is misschien niet helemaal het juiste woord, maar zo klinkt het alsof Aerts niets gedaan heeft...
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:04:07 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60303271
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Had Valverde dan voor hem moeten rijden?
Die wilde ook zijn eigen klassement verbeteren als 'ie daarvoor de kans kreeg.
En Evans was toch wel één van de 2 topfavorieten, dan krijg je de koers op je schouders te dragen.
Valverde reed nog slim.

Die ging achter Evans rijden. Evans naar het optimale tempo laten zoeken en dan wegstuiven. Zo zet je nou het mes op de keel van Evans!

Die hansworst Vandevelde, Kohl en AG2R waren pas echte oenen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60303325
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:03 schreef pfaf het volgende:

[..]

Alsof hij er enkel alleen voor stond. Een sneer is misschien niet helemaal het juiste woord, maar zo klinkt het alsof Aerts niets gedaan heeft...
Sneer is wat overdreven, maar Aerts was wel nuttig voor Evans. Anders had Sastre sneller uitgelopen.
Aerts reed trouwens te hard op kop, want hij kreeg wat voorsprong.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:06:17 #269
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60303338
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kohl reed ook voor zichzelf, die kun je het niet echt verwijten.
Wat die mannen van AG2R aan het doen waren was volstrekt onduidelijk.
Nou ja, de kastanjes uit het vuur halen voor Evans, maar ze hadden imo geen enkel eigen belang om op kop te rijden.
Kohl heeft in het bergklassement 45 punten voorsprong op de nummer twee! Waarom gaat hij dan op kop rijden?

Als je voor het podium gaat kun je alsnog beter Evans moe laten rijden. Evans stond immers buiten het podium en gaat in de tijdrit geheid over Kohl heen. Kohl had Evans moe laten maken door hem op kop te laten rijden.
Ook Menchov gaat nu nog geheid over Kohl heendenderen in de tijdrit (verschil is 1 minuut). Staat Kohl buiten het podium.

Kohl was dus gewoon dom bezig, indien hij als doel het podium had. Kijk maar naar de stand. Zijn enige kans was om weg te demareren.

En dan eventueel wegknallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:07:18 #270
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60303365
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Valverde reed nog slim.

Die ging achter Evans rijden. Evans naar het optimale tempo laten zoeken en dan wegstuiven. Zo zet je nou het mes op de keel van Evans!

Die hansworst Vandevelde, Kohl en AG2R waren pas echte oenen.
Helemaal mee eens. Kohl kwam ook nog eens helemaal dood over de streep.
pi_60303420
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kohl heeft in het bergklassement 45 punten voorsprong op de nummer twee! Waarom gaat hij dan op kop rijden?

Als je voor het podium gaat kun je alsnog beter Evans moe laten rijden. Evans stond immers buiten het podium en gaat in de tijdrit geheid over Kohl heen. Kohl had Evans moe laten maken door hem op kop te laten rijden.

En dan eventueel wegknallen.
Voor zijn tweede plek, of iig om zo weinig mogelijk tijd te verliezen.
Hij probeerde een paar keer weg te gaan/mee te springen, maar kwam niet weg.
En als Evans elke keer het tempo laat zakken, wil je wel eens doortrappen. Misschien was Kohl die tempowisselingen ook zat en voelde hij dat als dat nog een paar keer gebeurde hij er ook door zou zakken en tijd zou gaan verliezen?
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:10:02 #272
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60303434
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:07 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Kohl kwam ook nog eens helemaal dood over de streep.
Ja, je moet maar zo denken: die Evans zal naar zijn optimale kruissnelheid gaan zoeken om het gat met Sastre zo klein mogelijk te houden.

Af en toe wegdemareren is dan hondsirritant. Kan je iemand horendol mee maken, zeker als Evans zoals gezegd op zijn max rijdt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:11:34 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60303468
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor zijn tweede plek, of iig om zo weinig mogelijk tijd te verliezen.
Hij probeerde een paar keer weg te gaan/mee te springen, maar kwam niet weg.
En als Evans elke keer het tempo laat zakken, wil je wel eens doortrappen. Misschien was Kohl die tempowisselingen ook zat en voelde hij dat als dat nog een paar keer gebeurde hij er ook door zou zakken en tijd zou gaan verliezen?
Dat is dan nog de beste verklaring.

Op kop rijden om Sastre terug te pakken.... dat is dom. Evans en Menchov lachen daarom. Maken gehakt van Kohl in de tijdrit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60303478
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, je moet maar zo denken: die Evans zal naar zijn optimale kruissnelheid gaan zoeken om het gat met Sastre zo klein mogelijk te houden.

Af en toe wegdemareren is dan hondsirritant. Kan je iemand horendol mee maken, zeker als Evans zoals gezegd op zijn max rijdt.
Maar dat wegdemarreren is ook erg vermoeiend voor je jezelf. En aangezien Kohl volkomen dood over de finish kwam, denk ik niet dat hij nog veel tempowisselingen had kunnen hebben.
Als je zelf ook al richting je max rijdt, wil je ook geen tempowisselingen hebben. Het is wel leuk als het stilvalt, maar als er dan weer aan getrokken word, is dat dodelijk. Misschien dat Kohl dat wilde voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 20:12:29 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:21:33 #275
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60303697
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar dat wegdemarreren is ook erg vermoeiend voor je jezelf. En aangezien Kohl volkomen dood over de finish kwam, denk ik niet dat hij nog veel tempowisselingen had kunnen hebben.
Als je zelf ook al richting je max rijdt, wil je ook geen tempowisselingen hebben. Het is wel leuk als het stilvalt, maar als er dan weer aan getrokken word, is dat dodelijk. Misschien dat Kohl dat wilde voorkomen.

Of misschien kreeg hij er voor betaald / rijdt hij volgend jaar bij Silence-Lotto, etc. Wie zal het zeggen.
pi_60303737
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:21 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Of misschien kreeg hij er voor betaald / rijdt hij volgend jaar bij Silence-Lotto, etc. Wie zal het zeggen.
Dat kan ook. Maar dat verwacht ik dan eerder van AG2R. Kohl had wel degelijk zelf belangen.
Als 'ie er ook nog eens voor betaald zou krijgen, dan is het erg slim van hem gedaan
pi_60303797
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:21 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Hebben ze daar dan volgend jaar nog ploegleiders.Vertrekken daar allemaal zo'n beetje.
pi_60303842
pi_60304616
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Die past inderdaad heel goed bij de reacties tegenover Evans hier op Fok
pi_60305223
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die past inderdaad heel goed bij de reacties tegenover Evans hier op Fok
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:19:33 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60305366
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kohl heeft zich wel gesloopt met dat op kop sleuren. dat viel duidelijk te zien. Op een gegeven moment moest hij bijna lossen.

Maar laten we het overzichtelijk houden:
Kohl weet gewoon dat bij ongewijzigde stand hij wrs. niet eens het podium haalt. Hij moet dus wegrijden.

Uiteraard kan dat ook door op kop te rijden. Maar waarom dan zo lang achter elkaar? En je weet dat Evans en Menchov zijn sterkste punt het aanklampen is.

Het is gewoon volstrekt onlogisch.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:20:26 #282
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60305391
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat kan ook. Maar dat verwacht ik dan eerder van AG2R. Kohl had wel degelijk zelf belangen.
Als 'ie er ook nog eens voor betaald zou krijgen, dan is het erg slim van hem gedaan
Kohl heeft zichzelf over de kop gereden. Echt zelf belangen

Zijn enige belang was wegspringen. En als je aan je max zit (wat jij denkt) dan wil je liever niet op kop rijden. Dan moet je denken "Evans zit op zijn max, ik ook, laat hij het maar doen".
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60306886
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zijn enige belang was wegspringen. En als je aan je max zit (wat jij denkt) dan wil je liever niet op kop rijden. Dan moet je denken "Evans zit op zijn max, ik ook, laat hij het maar doen".
Kohl wordt inderdaad liever vierde dan derde
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:46:51 #284
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60307942
Jij Evansfan hebt dat zelfs door.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:48:48 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_60309684
Evans heeft ook aardig wat zelf gedaan vandaag, en tuurlijk gaan alle andere klassementsrijders ook proberen te rijden. Vind dat Evans aardig heeft gereden vandaag. En hij gaat de Tour winnen
pi_60309876
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ik al zei: als je op (of tegen je max zit) is het laatste wat je wil tempo versnellingen. Als het dan stilvalt omdat de rest de benen stilhoudt, dan houd je niet ook de benen stil, maar trap je wat door. En dan kom je dus op kop.

Edit: ik doe het zelf ook regelmatig in wedstrijden als het stilvalt en ik het moeilijk zit. Dan ga ik dus niet in het laatste wiel hangen, want als er dan weer gedemarreerd wordt, dan lig ik eraf. Dan trap ik dus wat door, soort van anticiperen op de volgende demarrage. Je hoeft minder aan te zetten.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 23:59:26 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:06:59 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60310100
Sorry maar dat komt niet overeen met het wedstrijdbeeld van een Kohl die eerst zo fris als een hoentje is en alle aanvallen met een versnelling pareert en later er bijna doorheen zakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:08:13 #288
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60310123
Hij reed niet alleen op kop, nee, pareerde ook alle aanvallen. Reed ernaartoe met een Evans in zijn wiel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60310126
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:06 schreef Klopkoek het volgende:
Sorry maar dat komt niet overeen met het wedstrijdbeeld van een Kohl die eerst zo fris als een hoentje is en alle aanvallen met een versnelling pareert en later er bijna doorheen zakt.
In het begin sprong 'ie enthousiast mee. Later in de klim was 'ie lang zo fris niet meer en hing 'ie meteen achteraan te bungelen als er versneld werd.
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:29:03 #290
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_60312968
Evans heeft wel gelijk gekregen, wat zijn grootste concurrent betreft.
pi_60324575
Gatverdamme, straks gaat hij geel pakken terwijl hij geen millimeter aan kop heeft gereden. En dan bedoel ik echt aan kop.

Ik had weinig met Armstrong, maar hij wist tenminste een beetje waarde te geven aan zijn truien door in ieder geval 1 etappe te winnen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_60324642
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:34 schreef BB-boy het volgende:
Gatverdamme, straks gaat hij geel pakken terwijl hij geen millimeter aan kop heeft gereden. En dan bedoel ik echt aan kop.

Ik had weinig met Armstrong, maar hij wist tenminste een beetje waarde te geven aan zijn truien door in ieder geval 1 etappe te winnen.
het winkelkaretje van maarten ducrot
pi_60326327
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vervelende jankerd.

Inderdaad, hij moet niet janken. Dat is ploegenspel en dat hoort er zeker bij als je favoriet bent. Plus dat Kohl en die twee AG2R mannen ook behoorlijk gunstig voor hem reden. En als er trouwens een wieltjeszuiger is, is het Evans wel
pi_60337024
Weet hij eindelijk hoe dat voelt..
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:15:47 #295
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60337546
Ach ja, door de "successen" van Evans weten de Nederlanders nu ook eens hoe de rest van de wielerwereld zich voelde bij de figuur Zoetemelk, al was die eigenlijk nog laffer, want die kon wel degelijk nog beter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:22:58 #296
40566 Ericr
Livewrong
pi_60337716
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach ja, door de "successen" van Evans weten de Nederlanders nu ook eens hoe de rest van de wielerwereld zich voelde bij de figuur Zoetemelk, al was die eigenlijk nog laffer, want die kon wel degelijk nog beter.
Joop deed nog wel eens een trap teveel en dat wieltjeszuigimago komt vooral omdat hij moest rijden tegen de alfamales van zijn tijd. Merkcx, Hinault, ik geef het je te doen om daar bij weg te rijden. Evans rijdt in een land van blinden, melaatsen en half kreupelen en kan nog met veel moeite blijven aanhaken. (even zwaar gechargeerd)

Joop heeft genoeg ritten gereden waar hij aanviel, Evans heeft in geen enkele Tour ook maar een aanval gewaagd. Evans kan dan ook niet tippen aan de palmares van Joop, dat zal hem ook nooit gaan lukken.

Dat Joop het imago heeft komt vooral door een paar verzuurde Belgen volgens mij terwijl gelet op de palmares van Joop je toch niet kan spreken van een wieltjeszuiger pur sang. Maar goed qua verzuurdheid voer jij ook meestal de boventoon, SOK.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:41:18 #297
67640 SaintOfKillers
pi_60338188
Niet alleen Belgen, Post was toen boos over het gebrek aan waardering over de hele wielerwereld. Goddet ging Zoetemelk zelfs extra laten controleren omdat hij hem eruit wilde.

En je kan beweren wat je wil over Merckx en Hinault, maar bij de veel minder heroïsche Van Impe bleef hij ook van het dal tot aan de top in het wiel hangen. Nou ja, behalve de laatste honderd meters, toen ging hij er voorbij in een sprint en niet met een half wieltje, maar met een paar fietslengtes voorsprong, want hij had toch zo belachelijk veel overschot.

Het was een antiheld zonder uitstraling. Een veel, veel betere renner dan Evans. Maar desalniettemin een antiheld zonder uitstraling, waar vrijwel niemand warm van werd.

Evans is ook niet populair, heeft ook veel tegenstanders, maar ik krijg toch de indruk dat ze zich daar in Nederland nog meer aan storen dan elders, dat de afkeer daar toch nog iets intenser is. Ik vraag me af waarom, zeker wanneer ze er zich extra aan storen als Belgen dat doen bij hun Joop, want die zijn dan gefrustreerd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:09:01 #298
67640 SaintOfKillers
pi_60338838
Het is trouwens een discussieforum, er moet toch iemand voor sfeer zorgen.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:13:44 #299
40566 Ericr
Livewrong
pi_60338956
Van Impe was de beste klimmer van zijjn tijd.

Ik denk dat de afkeer van Evans ook komt omdat hij in tegenstelling tot Joop wel een renner is de Tour kan winnen. Joop had in de jaren van Merkcx en Hinault eigenlijk niet eens een kans en als er dan een Tour was zonder die renners was er altijd wel een renner die er boven uit stak. Van Impe legde Joop er in 1976 volledig op en versloeg Joop zelfs in de tijdrit.

Het jaar dat Ocana won was deze ook superieur en won volgens mij met de grootste voorsprong van alle renners in de laatste 40 jaar.

Evans is een goede renner maar gelet op de concurrentie mag hij wel wat meer laten zien. Welke alfamale rijdt er nou rond in deze Tour waar Evans bang voor moet zijn? Of misschien komt dit wel door de nivellering in de sport omdat doping gewoon geen gemeengoed meer is.

Verder is Evans natuurlijk gewoon een eikel, persoonlijkheid zal ook meewegen in de afkeer van Evans. Joop was misschien een stille maar zeker geen lul zoals Evans nu is.
pi_60339203
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:13 schreef Ericr het volgende:
Of misschien komt dit wel door de nivellering in de sport omdat doping gewoon geen gemeengoed meer is.
Dat dus, maar nog altijd prijzen de kenners EPO-gebruikers de hemel in ,want die rijden zo aanvallend...
Zie de verering van Ricco voordat ie ontmaskerd werd.

Hoop dat Evans in de tijdrit de zege pakt.
Hij heeft het helemaal in zijn eentje moeten doen zowat, vergelijk zijn ploeg eens met CSC ofzo.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')