abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60303737
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:21 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Of misschien kreeg hij er voor betaald / rijdt hij volgend jaar bij Silence-Lotto, etc. Wie zal het zeggen.
Dat kan ook. Maar dat verwacht ik dan eerder van AG2R. Kohl had wel degelijk zelf belangen.
Als 'ie er ook nog eens voor betaald zou krijgen, dan is het erg slim van hem gedaan
pi_60303797
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:21 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Of misschien kreeg hij er voor betaald / rijdt hij volgend jaar bij Silence-Lotto, etc. Wie zal het zeggen.
Hebben ze daar dan volgend jaar nog ploegleiders.Vertrekken daar allemaal zo'n beetje.
pi_60303842
pi_60304616
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Die past inderdaad heel goed bij de reacties tegenover Evans hier op Fok
pi_60305223
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die past inderdaad heel goed bij de reacties tegenover Evans hier op Fok
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:19:33 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60305366
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar dat wegdemarreren is ook erg vermoeiend voor je jezelf. En aangezien Kohl volkomen dood over de finish kwam, denk ik niet dat hij nog veel tempowisselingen had kunnen hebben.
Als je zelf ook al richting je max rijdt, wil je ook geen tempowisselingen hebben. Het is wel leuk als het stilvalt, maar als er dan weer aan getrokken word, is dat dodelijk. Misschien dat Kohl dat wilde voorkomen.
Kohl heeft zich wel gesloopt met dat op kop sleuren. dat viel duidelijk te zien. Op een gegeven moment moest hij bijna lossen.

Maar laten we het overzichtelijk houden:
Kohl weet gewoon dat bij ongewijzigde stand hij wrs. niet eens het podium haalt. Hij moet dus wegrijden.

Uiteraard kan dat ook door op kop te rijden. Maar waarom dan zo lang achter elkaar? En je weet dat Evans en Menchov zijn sterkste punt het aanklampen is.

Het is gewoon volstrekt onlogisch.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:20:26 #282
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60305391
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat kan ook. Maar dat verwacht ik dan eerder van AG2R. Kohl had wel degelijk zelf belangen.
Als 'ie er ook nog eens voor betaald zou krijgen, dan is het erg slim van hem gedaan
Kohl heeft zichzelf over de kop gereden. Echt zelf belangen

Zijn enige belang was wegspringen. En als je aan je max zit (wat jij denkt) dan wil je liever niet op kop rijden. Dan moet je denken "Evans zit op zijn max, ik ook, laat hij het maar doen".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60306886
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zijn enige belang was wegspringen. En als je aan je max zit (wat jij denkt) dan wil je liever niet op kop rijden. Dan moet je denken "Evans zit op zijn max, ik ook, laat hij het maar doen".
Kohl wordt inderdaad liever vierde dan derde
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:46:51 #284
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60307942
Jij Evansfan hebt dat zelfs door.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:48:48 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_60309684
Evans heeft ook aardig wat zelf gedaan vandaag, en tuurlijk gaan alle andere klassementsrijders ook proberen te rijden. Vind dat Evans aardig heeft gereden vandaag. En hij gaat de Tour winnen
pi_60309876
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ik al zei: als je op (of tegen je max zit) is het laatste wat je wil tempo versnellingen. Als het dan stilvalt omdat de rest de benen stilhoudt, dan houd je niet ook de benen stil, maar trap je wat door. En dan kom je dus op kop.

Edit: ik doe het zelf ook regelmatig in wedstrijden als het stilvalt en ik het moeilijk zit. Dan ga ik dus niet in het laatste wiel hangen, want als er dan weer gedemarreerd wordt, dan lig ik eraf. Dan trap ik dus wat door, soort van anticiperen op de volgende demarrage. Je hoeft minder aan te zetten.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 23:59:26 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:06:59 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60310100
Sorry maar dat komt niet overeen met het wedstrijdbeeld van een Kohl die eerst zo fris als een hoentje is en alle aanvallen met een versnelling pareert en later er bijna doorheen zakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:08:13 #288
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60310123
Hij reed niet alleen op kop, nee, pareerde ook alle aanvallen. Reed ernaartoe met een Evans in zijn wiel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60310126
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:06 schreef Klopkoek het volgende:
Sorry maar dat komt niet overeen met het wedstrijdbeeld van een Kohl die eerst zo fris als een hoentje is en alle aanvallen met een versnelling pareert en later er bijna doorheen zakt.
In het begin sprong 'ie enthousiast mee. Later in de klim was 'ie lang zo fris niet meer en hing 'ie meteen achteraan te bungelen als er versneld werd.
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:29:03 #290
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_60312968
Evans heeft wel gelijk gekregen, wat zijn grootste concurrent betreft.
pi_60324575
Gatverdamme, straks gaat hij geel pakken terwijl hij geen millimeter aan kop heeft gereden. En dan bedoel ik echt aan kop.

Ik had weinig met Armstrong, maar hij wist tenminste een beetje waarde te geven aan zijn truien door in ieder geval 1 etappe te winnen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_60324642
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:34 schreef BB-boy het volgende:
Gatverdamme, straks gaat hij geel pakken terwijl hij geen millimeter aan kop heeft gereden. En dan bedoel ik echt aan kop.

Ik had weinig met Armstrong, maar hij wist tenminste een beetje waarde te geven aan zijn truien door in ieder geval 1 etappe te winnen.
het winkelkaretje van maarten ducrot
pi_60326327
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vervelende jankerd.

Hij mag van geluk spreken dat Kohl en AG2R voor hem wilden werken op de klim.

"Zij zijn groot, ik ben klein en dat is niet eerlijk"
Inderdaad, hij moet niet janken. Dat is ploegenspel en dat hoort er zeker bij als je favoriet bent. Plus dat Kohl en die twee AG2R mannen ook behoorlijk gunstig voor hem reden. En als er trouwens een wieltjeszuiger is, is het Evans wel
pi_60337024
Weet hij eindelijk hoe dat voelt..
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:15:47 #295
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60337546
Ach ja, door de "successen" van Evans weten de Nederlanders nu ook eens hoe de rest van de wielerwereld zich voelde bij de figuur Zoetemelk, al was die eigenlijk nog laffer, want die kon wel degelijk nog beter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:22:58 #296
40566 Ericr
Livewrong
pi_60337716
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach ja, door de "successen" van Evans weten de Nederlanders nu ook eens hoe de rest van de wielerwereld zich voelde bij de figuur Zoetemelk, al was die eigenlijk nog laffer, want die kon wel degelijk nog beter.
Joop deed nog wel eens een trap teveel en dat wieltjeszuigimago komt vooral omdat hij moest rijden tegen de alfamales van zijn tijd. Merkcx, Hinault, ik geef het je te doen om daar bij weg te rijden. Evans rijdt in een land van blinden, melaatsen en half kreupelen en kan nog met veel moeite blijven aanhaken. (even zwaar gechargeerd)

Joop heeft genoeg ritten gereden waar hij aanviel, Evans heeft in geen enkele Tour ook maar een aanval gewaagd. Evans kan dan ook niet tippen aan de palmares van Joop, dat zal hem ook nooit gaan lukken.

Dat Joop het imago heeft komt vooral door een paar verzuurde Belgen volgens mij terwijl gelet op de palmares van Joop je toch niet kan spreken van een wieltjeszuiger pur sang. Maar goed qua verzuurdheid voer jij ook meestal de boventoon, SOK.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:41:18 #297
67640 SaintOfKillers
pi_60338188
Niet alleen Belgen, Post was toen boos over het gebrek aan waardering over de hele wielerwereld. Goddet ging Zoetemelk zelfs extra laten controleren omdat hij hem eruit wilde.

En je kan beweren wat je wil over Merckx en Hinault, maar bij de veel minder heroïsche Van Impe bleef hij ook van het dal tot aan de top in het wiel hangen. Nou ja, behalve de laatste honderd meters, toen ging hij er voorbij in een sprint en niet met een half wieltje, maar met een paar fietslengtes voorsprong, want hij had toch zo belachelijk veel overschot.

Het was een antiheld zonder uitstraling. Een veel, veel betere renner dan Evans. Maar desalniettemin een antiheld zonder uitstraling, waar vrijwel niemand warm van werd.

Evans is ook niet populair, heeft ook veel tegenstanders, maar ik krijg toch de indruk dat ze zich daar in Nederland nog meer aan storen dan elders, dat de afkeer daar toch nog iets intenser is. Ik vraag me af waarom, zeker wanneer ze er zich extra aan storen als Belgen dat doen bij hun Joop, want die zijn dan gefrustreerd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:09:01 #298
67640 SaintOfKillers
pi_60338838
Het is trouwens een discussieforum, er moet toch iemand voor sfeer zorgen.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:13:44 #299
40566 Ericr
Livewrong
pi_60338956
Van Impe was de beste klimmer van zijjn tijd.

Ik denk dat de afkeer van Evans ook komt omdat hij in tegenstelling tot Joop wel een renner is de Tour kan winnen. Joop had in de jaren van Merkcx en Hinault eigenlijk niet eens een kans en als er dan een Tour was zonder die renners was er altijd wel een renner die er boven uit stak. Van Impe legde Joop er in 1976 volledig op en versloeg Joop zelfs in de tijdrit.

Het jaar dat Ocana won was deze ook superieur en won volgens mij met de grootste voorsprong van alle renners in de laatste 40 jaar.

Evans is een goede renner maar gelet op de concurrentie mag hij wel wat meer laten zien. Welke alfamale rijdt er nou rond in deze Tour waar Evans bang voor moet zijn? Of misschien komt dit wel door de nivellering in de sport omdat doping gewoon geen gemeengoed meer is.

Verder is Evans natuurlijk gewoon een eikel, persoonlijkheid zal ook meewegen in de afkeer van Evans. Joop was misschien een stille maar zeker geen lul zoals Evans nu is.
pi_60339203
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:13 schreef Ericr het volgende:
Of misschien komt dit wel door de nivellering in de sport omdat doping gewoon geen gemeengoed meer is.
Dat dus, maar nog altijd prijzen de kenners EPO-gebruikers de hemel in ,want die rijden zo aanvallend...
Zie de verering van Ricco voordat ie ontmaskerd werd.

Hoop dat Evans in de tijdrit de zege pakt.
Hij heeft het helemaal in zijn eentje moeten doen zowat, vergelijk zijn ploeg eens met CSC ofzo.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')