abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59917923
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 60
quote:
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
met sjak in ieder geval gelukkig weer wat beter!!!
pi_59917936
nog even mijn laatste reactie in de herhaling:

sjak, wat ontzettend eng moet dat geweest zijn. ben heel blij dat de penicilline uiteindelijk toch goed aansloeg, pfff. fijn dat je weer naar huis mocht ook! sterkte met het verdere herstel!!!

en nijna wordt tante, gefeliciteerd!!

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 06-07-2008 00:10:41 ]
  zondag 6 juli 2008 @ 00:08:45 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59918056
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:51 schreef sjak het volgende:
Toxic shock inderdaad. Wat vreselijk inderdaad als je het niet kan aangeven. Ik kon gelukkig wel aangeven dat het niet goed ging maar ze waren ook wel zo alert in het ziekenhuis dat ze dat aan me zagen (en 42 graden temp helpt ook wel mee een snelle diagnose te stellen). Is het wel helemaal goed gekomen met je zoontje?
Gelukkig helemaal zonder restschade. Zijn nieren is wel een hele poos zorgelijk geweest omdat die helemaal stil zijn komen te liggen. Zijn hartje is gecontroleerd omdat ie een jaar eerder ook rare verschijnselen had gehad die achteraf misschien wel Kawasaki kunnen zijn geweest (hoeveel pech kun je hebben)
Hij was al "anders"ziek dan normaal. ik ben 3 keer bij de dokter geweest. De vierde keer hij hier thuis en toen was ie gauw in het ziekenhuis. Toen heeft het nog 24 uur geduurd voordat de goede diagnose is gesteld. Het waren de meest vreselijke uit mijn leven....
Het feit dat je aangeeft je nog best erg ziek te voelen maakt dat ik me afvraag of ik wel zorgzaam genoeg ben geweest na zijn ziekenhuisopname. Het heeft bij hem (toen nét 5 jaar) zeker een half jaar geduurt voor hij een beetje bij de pinken was. Pas na een jaar hadden wij het idee dat ie weer op zijn oude energieniveau zat. Gun jezelf dus zoveel mogelijk de rust en de tijd.
Wat een vreselijke zorgen zal jij je gemaakt hebben. Zo blij dat je weer aan het opknappen bent.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 6 juli 2008 @ 00:09:07 #4
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59918062
En Nijna, gefeliciteerd!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 6 juli 2008 @ 07:59:34 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_59920928
Nijna, gefeliciteerd Ruben krijgt in september al een neefje/nichtje, maar die heeft er al eentje natuurlijk

En Sjak, wellicht nogmaals, welkom thuis!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59920994
Sjak, wat heftig zeg. En wat goed om te lezen dat je weer thuis bent en aan het opknappen, pas goed op jezelf!

Bedankt voor de felicitaties, het wordt ons eerst nichtje/neefje. Ik ben heel benieuwd .
Fake it till you make it...
pi_59921196
Sjak wat fijn dat je weer thuis bent.

nijna gefeliciteerd en troel ook.
mama van 3 kids!
  zondag 6 juli 2008 @ 09:41:00 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59921209
Sjak, goed te lezen dat je er weer bent
nog een keertje beterschap voor de laatste loodjes!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 6 juli 2008 @ 09:46:47 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59921258
En ik ga zo weer even terug naar het ziekenhuis. Ik zit ineens onder de uitslag. De dokter wil me nu even zien. Hij denkt dat ik met wat extra pillen weer door kan. We zien wel weer.
Lekker douchen!
pi_59921307
Och Sjak. Hopelijk houden ze je niet daar. .
  zondag 6 juli 2008 @ 11:04:29 #11
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59921876
Oh Sjak wat vreselijk vervelend dat ziek zijn en gekwakkel elke keer! Hoeveel pech kan een mens hebben?
Veel beterschap nogmaals
Saartje
pi_59922116
Sjak, hopelijk hoef je alleen maar wat extra pillen! Beterschap!
  zondag 6 juli 2008 @ 11:58:58 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_59922671
ach jezus sjak... ik hoop dat het makkelijk opgelost kan worden meid!
stormy waters...
sailin'
  zondag 6 juli 2008 @ 12:05:31 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59922763
Sjak, het moet toch een keer genoeg zijn? Ik hoop dat 't iets simpels is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:12:32 #15
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59922863
Daar ben ik weer! Ik heb een allergische reactie op de antibiotica. Ik heb nu tavegil gekregen, dat zou de reactie moeten onderdrukken want ze willen dat ik deze antibiotica blijf slikken. Als het erger wordt moet ik morgen weer terug (of eerder als ik het niet uithoud) en dan gaan we toch op zoek naar een andere AB. Nou ja....we zien wel weer.
Lekker douchen!
pi_59923733
He Sjak wat vervelend zeg, steeds iets anders waar je last van hebt...hoop dat je snel weer helemaal op orde bent hoor!
  zondag 6 juli 2008 @ 14:00:42 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59924684
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:12 schreef sjak het volgende:
Daar ben ik weer! Ik heb een allergische reactie op de antibiotica.
Het zal ook eens niet zo zijn he.....!
Heel fijn dat je weer thuis bent Sjak. En wat naar dat je zo bang bent geweest.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_59925359
Sjak, weer thuis en aan de beterende hand. Wat fijn! En hebben ze in het zkh nog gevraag waar jij die enorme lading e-cards aan te danken had?
Hardloper.
IG @webkim
pi_59927034
Sjak, heel veel beterschap! Jeetje, wat klinkt dit eng allemaal zeg.. wat met jij angstig zijn geweest.. Ik hoop echt dat het snel allemaal weer goed komt!
Ook hier eenzelfde ziektegeval in de familie, alleen liep dat helaas niet zo goed af. En daarbij ook nog een vermoedelijke streptokokken infectie bij ons zoontje, meteen na de geboorte. Gelukkig was er niets aan de hand. Maar het grijpt me allemaal wel een beetje aan.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 6 juli 2008 @ 15:59:14 #20
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59927337
Wat een gedoe sjak, dan ook weer een allergie, wat eng. Veel beterschap, het zou fijn zijn als jullie eindelijk rustig kunnen genieten van elkaar.

Gisteren was ik op een verjaardag. Als enige geen slok alcohol op maar ondanks dat toch ook veel gelachen. Echt goed om zo even lekker weg te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 6 juli 2008 @ 18:22:52 #21
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59930229
Sjak, wat heerlijk dat je weer thuis bent
Sterkte en beterschap gewenst voor de komende tijd, ik hoop dat je lichaam een beetje mee wil werken aan een spoedig herstel.

Nieuwe neefjes en nichtjes erbij krijgen is zo leuk, gefeliciteerd Troel en Nijna!
Over 4 weken is mijn schoonzusje uitgerekend: Devin krijgt er weer een neefje bij (hij heeft er al 2)

YPPY, dat klinkt goed!

Er hangt een beetje een bedrukte sfeer hier in huis, M's oma ligt op sterven. Ze kwakkelt al een paar jaar met d'r gezondheid maar het einde is nu echt in zicht, het lichaam is gewoon op, dat hart kan het niet meer aan. Vanochtend vroeg al richting Apeldoorn gereden en ruim een uur liggen kijken naar een lief oud vrouwtje dat liggend in bed, tussen het vele slapen door, zachtjes zuchtte en stamelde dat ze niet meer kon en niet meer wilde Bij het weggaan, het afscheid, vroeg ze nog wel of we thee hebben gehad en of de kleine een koekje heeft gekregen
De artsen kunnen niks meer doen, ze zal ook niet meer beademd worden. Het is nu echt wachten tot ze eindelijk mag gaan....
.... met gevoel voor drama....
  Jubileum moderator zondag 6 juli 2008 @ 19:22:28 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59931245
Heel veel sterkte Kersjes!

Sjak wat fijn dat je weer thuis bent, en ik hoop dat je nu eindelijk eens alles achter de rug hebt. Het is tijd voor een zorgeloos, weergeloos fijne zomer voor jou en je gezinnetje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59932922
En dan in je laatste momenten nog zo zorgzaam zijn. Klinkt als een lieve oma Kersjes. Sterkte ook van mij.

Dan even iets anders (of eigenlijk weer hetzelfde); ik was eindelijk een beetje uit de mineurstemming. Afvallen gaat langzaam, maar het gaat. Gisteren het 50e verjaardagfeestje van mijn moeder. Een ouder echtpaar dat ik al een tijd niet heb gezien komt binnen. Ze weten inmiddels wel dat ik sinds kort een zoontje heb. De man komt naar me toe, krijgt een big smile op zijn hoofd, steekt zijn hand uit om me te feliciteren en zegt met een blik op mijn buik "Joh! Alweer?!"

Nee! Dat is nog een restje van m'n eerste kind, lul!
*terug in mineur is* Het is dat ik bv geef, ander at ik wel gewoon een maand niet meer.

Hardloper.
IG @webkim
  Jubileum moderator zondag 6 juli 2008 @ 20:36:55 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59933106
Ai Webkim dat is niet fijn Ik werd een jaartje geleden ineens gefeliciteerd door buurvrouw nummer 1, en toen een dag later door buurvrouw nr 2 die van nr 1 had gehoord dat ik zwanger was. Nee stelletje dozen, ik wordt gewoon dikker ja en lul eens over een ander
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 juli 2008 @ 20:43:56 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59933302

Nou Webkim, voor z'n buikje zou ik tekenen
pi_59933340
Kersjes sterkte .

Webkim, wat een lekkere opmerking... .
  zondag 6 juli 2008 @ 21:03:58 #27
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_59933913
Sjak, beterschap! Ik hoop dat je vorlopig uit het ziekenhuis blijft!!!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_59935272
Sterkte Kersjes

Sjak, welkom thuis!

Webkim, ik wou ook dat ik zo'n buikje had...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:59:45 #29
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59935565
zal ik eens een foto van mijn schort buik maken?
Tis wel kut als ze denken dat je zwanger bent terwijl je dat dus níet bent..
Saartje
  zondag 6 juli 2008 @ 22:09:28 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59936010
Och Webkim, wat rottig! Ik vind het ook meevallen hoor, wat ik op de foto zie! Maar ik snap dat je er zelf niet blij van bent!

Kersjes, heel veel sterkte met de situatie met je oma!

Sjak, jeetje zeg, het is telkens wat, maar wel erg fijn dat de artsen er zo bovenop zitten. Gelukkig is je angst van tijdelijke duur geweest, wat een rotmomenten zullen dat geweest zijn!

En Icicle, voor jou ook een dikke !
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 6 juli 2008 @ 22:42:00 #31
108648 cattie
lieve moeder
pi_59937169
Sjak, wat fijn dat je weer thuis blijft, nu hopen dat het snel helemaal goed met je gaat!

Webkim, wat een rotte opmerking. Ik vind het best meevallen bij jou, en vergeet niet: 9 maanden op, 9 maanden af. Echt een standaard opmerking, maar wel waar. Voor lichamelijk herstel en voor gewicht best een goede richtlijn. Succes ermee. En je zegt dat je wel blijft afvallen, dus het gaat gewoon de kant op op die jezelf wilt!
pi_59937453
Sjak, ik hoop dat je snel weer opknapt. Lichamelijk maar ook geestelijk, want het lijkt me dat zo'n ervaring er flink in hakt...

Kersjes, veel sterkte.

WebKim, mag ik ruilen met jouw buik??? Ik krijg ook regelmatig die vraag of nog erger; mensen die denken grappig te zijn door te vragen of ik "er nog eentje heb laten zitten"... Paar weken terug een vriendin op bezoek, ik was toen net 3 weken daarvoor bevallen, die tijdens 1 bezoekje maar liefst 3 (!!!) keer haar verbazing met nadruk uitsprak hoe ik nog zo'n buik kon hebben. Was er chagrijnig van en heb haar sindsdien nog niet weer gebeld. Na 1 keer weet ik het wel.
  zondag 6 juli 2008 @ 22:57:20 #33
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59937627
Sjak tjee raakt de ellende niet op... hoop dat je met deze medicatie weer op de goede weg bent, uitslag is namelijk niet fijn zeker niet als het jeukt.

Kersjes, heel veel sterkte oma's die ziek zijn is vreselijk zeker als ze zo lief zijn zoals jij de jouwe beschrijft.

Webkim, wat naar zo'n opmerking zeker omdat je nog maar net moeder bent, 9 maanden rekken, 9 maanden om bij te trekken (in het gunstige geval).
Vond trouwens toch dat je na een ks langer een buikje houd (kort na de bevalling)als ik het vergelijk met mijn vriendinnen die plooiden iets sneller terug komt schijnbaar door het litteken in de baarmoeder dan kan die niet snel zakken.

Ik ben nu bijna 1 jaar verder en ja ik begin nu weer lekker in mijn oude plooi te komen. Al zie je nog wel wat los vel op de buik.... strak zal het wel niet meer worden aangezien ik te lui ben momenteel voor ahum zware oefeningen Dus tja die plooi op mijn buik die zal wel blijven of ik moet me er heeeeeel erg aan gaan storen. Ik pas weer in mijn trouwjurk en in veel oude broeken, alleen de skinny's tja daar zijn de billen toch nog wat te groot voor, naja beetje meer fietsen komt misschien nog wel goed.

Maar onze plannen zullen wel roet in mijn slankwordstrijd gooien want de pil gaat er binnenkort weer uit, dus 't word eerder weer rekken dan straktrekken
Ach ja dan is lijnen niet oke dus ik hoef ff niet meer op te letten binnenkort (hoop ik). Wel weer jammer van mijn nieuwe garderobe.
Mama van Isa en Ties
  zondag 6 juli 2008 @ 23:53:17 #34
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59938838
Dank allemaal. Het is trouwens niet mijn oma, maar die van mijn man. Mijn oma's wonen allebei in Israel. De een verkeert lichamelijk in topconditie maar weet door de Alzheimer niet meer wie of wat ze is, laat staan dat ze nog mensen herkent De ander heeft dezelfde ziekte maar in een veel vroeger stadium en heeft een lichaam dat door kanker en gewrichtsaandoeningen niet zoveel meer kan.
Beide oma's al te lang niet meer gezien, ik projecteer mijn verdriet om hen nu een beetje op M's oma geloof ik....

Webkim, van wat ik van je heb gezien ben je een prachtvrouw, ook met buikje-die-heus-wel-weer-weggaat
  maandag 7 juli 2008 @ 07:32:00 #35
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59940931
Dat is extra moeilijk dan Kersjes, dat je je eigen oma's niet zomaar even op kunt zoeken. Sterkte.

Wat een stomme opmerking Webkim, ik vind het echt al zo veel teruggeplooid. Als ik dan mezelf zie, met dank aan de medicijnen raak ik echt niks kwijt. Zo'n opmerking komt zo hard aan, snappen mensen ook niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_59949347
Tsja, bij vrouwen moet je gewoon geen opmerkingen over gewicht maken, dat is gewoon not done!
Balen webkim, heb je hem een dreun bverkocht?

Kersjes, wat erg dat de oma van je vriend zo ziek is. Sterkte......

Mijn moeder heeft het zo moeilijk op het moment. Ze zei vandaag dat ze tegen mijn vader heeft gezegd dat ze zo niet verder wil (met hem) en dat hij er niks meer aan kan doen. Het is het financiele plaatje en de onzekere toekomst die haar nog tegenhoudt, want ze is zo ongelukkig zo. Doet pijn, om je moeder zo te zien, en te weten dat ze gelijk heeft, dat ze het al veel eerder had moeten doen.
pfffff heftig
Ik hou van hun allebei, heel veel, maar het lijkt me het belangrijkst om gelukkig te zijn, en als dat niet met elkaar kan dan maar zonder elkaar.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 7 juli 2008 @ 20:32:10 #37
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59956137
Karin, wat een heftige situatie zeg. Lijkt me geen makkelijke positie voor je moeder om in te zitten, maar voor jou ook niet. Sterkte voor jullie!

Oma is vannacht omstreeks half 2 overleden. Vrijdag zal Devin's overgrootoma gecremeerd worden. Naast alle gebruikelijke emoties vind ik het zo verdomde jammer dat het nu al begonnen lijkt te zijn, het grote wegvallen. Naarmate Devin ouder wordt zullen er steeds meer familieleden wegvallen, allemaal mensen die geen actieve rol meer zullen spelen in het leven van mijn kind. Ik word daar zo droevig van
  maandag 7 juli 2008 @ 21:01:42 #38
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59956912
Kersjes gecondoleerd. Het klinkt zo inderdaad wel heel erg verdrietig. Laatst moest ik er ook aan denken hoe het voor mij was toen mijn oma overleed en hoe dat toen voor mijn ouders moest zijn. Veel sterkte

Pff Karin lijkt me ook een hele moeilijke situatie zeg zo...
  maandag 7 juli 2008 @ 21:31:57 #39
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59957757
Moeilijk zeg, Karin. Zorg je er wel voor dat je er niet tussenin gaat staan?

Gecondoleerd Kersjes. Jammer dat Devin haar niet bewust heeft mogen kennen. Zijn er wel mooie foto's van hen samen? Ik heb een leuke foto van mij en mijn overgrootoma, die is overleden toen ik 4 weken was.
*OUD heilige*
pi_59958133
Gecondoleerd kersjes

En Karin wat een rot situatie zeg....
pi_59959311
Gecondoleerd Kersjes....
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:31 schreef YPPY het volgende:
Moeilijk zeg, Karin. Zorg je er wel voor dat je er niet tussenin gaat staan?

Ja ik ben me daar erg van bewust
Mijn moeder heeft het er verder met niemand over, alleen met mij en met iemand van het maatschappelijk werk (eens in de 3 weken)
Ik heb haar gezegd dat het wel verstandig is om 1 van haar zussen eens in vertrouwen te nemen over de hele situatie.
Als ze er met mij over heeft dan zegt ze ook wel dat ik eigenlijk niet het persoon ben om het mee te bespreken. Maar ik ken mijn vader natuurlijk heel goed, weet precies hoe hij kan zijn
Ik vind het ook wel heel zielig voor hem trouwens

Ik weet ook niet of ze uit elkaar gaan, of dat mijn moeder toch kiest voor zekerheid (en ongelukkig zijn)

Ik kan haar daar ook niet in adviseren. het is haar eigen beslissing
  maandag 7 juli 2008 @ 22:23:11 #42
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59959394
Gecondoleerd Kersjes.

Karin ik ken de situatie zat er 2 jaar terug ook in, hoop dat je ouders nog wel normaal kunnen communiceren met elkaar, dat was bij ons namelijk niet het geval en dan word het echt vervelend
Hoe dan ook, zoals eerder gezegd probeer er niet te veel tussen in te zitten en geen kant te kiezen hoe moeilijk dat soms ook is. Mij werd die kans namelijk niet gegeven met als gevolg het gemis van mijn vader die ik al 2 jaar niet gezien of gesproken heb.
Mama van Isa en Ties
  maandag 7 juli 2008 @ 22:34:35 #43
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59959712
Karin, probeer je moeder echt over te halen er met iemand over te praten van 'haar generatie' of een vriendin ofzo. Maar niet met jou. Dat gaat zo door elkaar lopen, zeker als ze het over jouw vader heeft. De loyaliteit van kinderen gaat ver, ook als ze al lang volwassen zijn.
*OUD heilige*
pi_59960390
Gecondoleerd Kersjes.

Karin, ik vind dat je moeder moet gaan, als ze alleen om praktische redenen blijft, zal ze haar leven lang af blijven vragen "Wat als...?" Je leeft maar 1 keer. Ik vind het overigens hoogst kwalijk dat ze jou daarin betrekt. Kinderen horen met dat soort problemen bij hun ouders aan te kloppen en niet andersom. De rollen in het 'gezin' veranderen daarmee voorgoed en brengen jou daarmee in een rotpositie, zeker als ze nog niet 100% zeker weet dat ze gaat. Zal er verder niet teveel over zeggen, want ik merk dat ik (weer) boos word uit eigen ervaring daarmee.

Ik ben vanmorgen naar de gyn geweest. En jaaah hoor, ik ben weer aan de beurt! Mag aanstaande woensdag (precies 8 weken na de bevalling) me weer melden voor een curretage van waarschijnlijk een placentarest. Als ik zeker wist dat ik nog meer kinderen zou willen, zou ik alvast een abonnement nemen! Helaas moet het ook nog met een ruggeprik omdat ik borstvoeding geef. ("Hoeft niet hoor, als je maar 12 uur afkolft" >>> Ja, tuurlijk joh, zonder kolfervaring 'even' binnen 36 uur voor 12 uur lang afkolven terwijl je ook nog niet eens zeker weet of je kleine wel een flesje pikt! ) Had uit voorzorg al antibiotica meegekregen, maar na het lezen van de gebruiksaanwijzing maar eens even gebeld of dat wel kon met mijn leverfunctiestoornis, waarvan ze ook nog niet weten waar dat van komt. Maar goed ook, want dit kon ik dus beter niet slikken. Pfff... ik zie echt huizenhoog tegen de operatie op (met name de ruggeprik die zo eng snel omhoog trekt en het 'bij' zijn tijdens de curretage ) maar geloof dat het ook maar net op tijd komt, want het vloeien is behoorlijk erger geworden om over de buikkrampen maar te zwijgen...
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 22:58:05 #45
43556 miss_dynastie
pi_59960434
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als ze er met mij over heeft dan zegt ze ook wel dat ik eigenlijk niet het persoon ben om het mee te bespreken. Maar ik ken mijn vader natuurlijk heel goed, weet precies hoe hij kan zijn
Ik vind het ook wel heel zielig voor hem trouwens
Ik zou dat toch echt proberen af te kappen hoor! Je bent haar dochter, niet haar vriendin, en het is ook nog eens jouw vader. Gewoon beter om daar buiten te blijven als je het mij vraagt.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:02:38 #46
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59960587
Ieks Mammietje, dat klinkt erg vervelend. En dat je weer die curretage moet. Sterkte alvast.
*OUD heilige*
pi_59960656
jee mammietje, dus toch! sterkte, hopelijk valt de ruggenprik mee.

xxxkarinxxx ook sterkte, wat een treurige situatie.

sjak, helpt dat spul inmiddels een beetje om die allergische reactie tegen te gaan? is de uitslag al wat minder? sjonge, nu is het echt wel genoeg geweest met jullie tegenslag hoor!
pi_59960947
Gecondoleerd Kersjes.
pi_59961371
och kersjes, ik had je bericht niet gelezen, sorry! gecondoleerd. en sterkte!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 07:29:27 #50
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59964423
Dank voor de sterktewensen.

Mammietje, wat een narigheid zeg, weer een curretage waar je van te voren al zo bang voor was!
Als ik het goed begrijp mag je Bink dus meenemen naar het ziekenhuis? Dat geeft in ieder geval nog een beetje troost kan ik me indenken.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 07:47:36 #51
3011 E.T.
pi_59964499
Dus toch Mammietje..
Misschien dat ze je een heel licht slaapje kunnen geven tijdens de curretage, zodat je er toch niets van meekrijgt. Anders een iPod op vol volume opzetten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59964866
Mammietje, wat balen zeg. Sterkte
pi_59965733
Jeetje Mammietje, wat balen zeg.
Ik heb hetzelfde gehad, en vond het heel erg meevallen
Maar jij hebt ook al vaker met het bijltje gehakt he.....sterkte!
pi_59965806
Gecondoleerd Kersjes

He, Mammietje, wat balen zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:07:23 #55
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59966057
Gecondoleerd Kersjes heel herkenbaar trouwens je gedachten over de sterfelijkheid van de mensen om je heen, daar kan ik soms ook erg verdrietig over worden.

Nare situatie Karin, veel sterkte ermee. Hopelijk kan je moeder haar verhaal toch ook bij iemand anders kwijt dan alleen bij jou

Mammietje, wat rot! een curretage is al vervelend genoeg en dan moet je het ook nog bewust meemaken sterkte!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:18:14 #56
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59966214
Mammietje dus toch Veel sterkte in het ziekenhuis!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:37:06 #57
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59966526
Kersjes gecondoleerd.
pietluttig: het is overgrootmoeder of grootoma

Karin heel moeilijke situatie,ikzou niet weten wat ik zou doen.

mammietje sterkte morgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_59967391
Kersjes gecondoleerd en sterkte!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:25:20 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59967456
Kersjes gecondoleerd.

Mammietje, dus toch weer. Wat een pech.

Sjak, ik ben zo blij je hier weer te zien. Zo'n opluchting.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:46:54 #60
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59969431
Mammietje hé balen moet je nogmaals die ellende door, sterkte.

Karin laat inderdaad je moeder iemand anders zoeken voor haar verhaal, valt natuurlijk niet mee voor haar maar maak het nu duidelijk anders ben je voor eeuwig de vriendin ipv de dochter.
Maar ik weet hoe moeilijk dat is uit ervaring, heb er geregeld woorden over met mijn moeder dat ik bepaalde dingen niet hoef te weten... lijkt wel een deja vu wat ik van jou lees. dikke kus voor jou.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:40:29 #61
94046 PM-girl
pi_59970785
Kersjes, gecondoleerd met het verlies van jullie (over)grootmoeder! Sterkte!

Karin, wat een moeilijke situatie zo zeg, heb jij zelf broers of zussen waar je dit mee kunt delen?

Mammietje wat zul je balen! Alvast heel veel succes morgen in het ziekenhuis!
*
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:45:37 #62
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59975914
Kersjes, gecondoleerd!
Mammietje, wat raar, bij mij zeiden ze dat ik na de narcose gewoon BV kon geven. Ze hebben het nog speciaal nagekeken.
Karin, sterkte, wat een nare situatie om in te komen te zitten.

Met mij gaat het mwa. Ik slaap bijna de hele dag. Zit onder de uitslag en voel me erg afwezig. Ik voel me niet vedrietig of blij, ik voel me gewoon niets. En dat voelt eigenlijk best rot!
Lekker douchen!
pi_59975946
Sjak
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 19:50:36 #64
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59979980
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:45 schreef sjak het volgende:
Met mij gaat het mwa. Ik slaap bijna de hele dag. Zit onder de uitslag en voel me erg afwezig. Ik voel me niet vedrietig of blij, ik voel me gewoon niets. En dat voelt eigenlijk best rot!
Ik herken dat van m'n long- en andere ontstekingsgedoe plus heftig ijzertekort in december (tot Maja's geboorte). En het is nu misschien lastig voor te stellen, maar echt Sjak, het gaat over! Gelijdelijk aan krijg je meer kracht, meer energie, ga je flink uithuilen en daarna weer lachen. En dan kijk je over twee maanden weer heel anders tegen de wereld aan. Sterkte ermee
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:53:50 #65
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_59980068
Kersjes.. gecondoleerd!

Karin.. sterkte met de beslissing van je moeder... moedig van je dat ze dit tegen je vader heeft vertelt..
Voor jou ook

Mammietje.. Hopelijk knap je snel op!

Sjak.. Hopelijk gaat het met jou ook snel beter.. wat moeilijk moet dit zijn!
Hopelijk kun je snel weer wat genieten van alles..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_59981482
Jullie zijn lief....

ik heb nog een broertje, maar die is ook zo labiel als wat, en die weet van niks
Beter om het zo te houden ook.
Mijn vriend weet er wel van dus ik kan het er wel met hem over hebben

Sjak ook sterkte weer voor jou, lijkt me rot om me zo te voelen...zo "niets"
Knuf
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:16:26 #67
94046 PM-girl
pi_59981930
Sjak, jeetje meid. Het is ook niet niets wat je meegemaakt hebt in korte tijd.
Zwanger zijn, bevallen, zelf niet fit zijn, je kindje in het ziekenhuis, zelf in het ziekenhuis!
Ik hoop dat de post van Macka je een beetje steunt, sterkte!
*
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:20:47 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59985158
Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande posts.
Klinkt mss een beetje makkelijk, maar ik leef wel mee met alle verhalen. voor julli eallemaal
Karin, Sjak, Kersjes, Mammietje
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59986787
Het blijkt geen curretage te zijn maar een hysteroscopie. Weet niet precies wat het verschil is, maar begrijp dat ze niet zeker weten of het een placentarest of iets anders is. Het wordt hoe dan ook opgestuurd naar het lab om dat te onderzoeken. Wil daar maar even niet teveel over nadenken, zeker niet met mijn afwijkende leverfuncties en een bovenbuikecho die onherkenbare dingen laat zien op verschillende organen.

Het is inderdaad een troost dat Bink bij me kan zijn, Kersjes. Heb gewoon om een wieg gevraagd bij het maken van de opname-afspraak. Dan kon ik niet op de dagopname terecht werd me vermeld. "Nou, dan regelen jullie maar een plek op de kraamafdeling!" Het formulier werd voor mijn neus verscheurd en ze antwoorde wat pinnig dat ik dat dan zelf maar moest regelen met gyneacologie. Prima, ik weet dat ze bv hoog in het vaandel hebben, dus daar geregeld, geen probleem! Jaja... je wordt brutaal als je het al vaker hebt meegemaakt en weet wat er zoal kan! Die kraamafdeling is -erg genoeg- ook bijna iets als thuiskomen; behalve dat ik er na de komst van alle 3 kinderen er gelegen heb, heb ik er tijdens de zwangerschap ook aardig wat weekjes rondgebracht! Fijne afdeling, en bezoek van manlief is gehele dag toegestaan in tegenstelling tot dagopname, waar je geen bezoek mag ontvangen.

Sjak, er bestaat inderdaad een hoop onduidelijkheid over het wel of niet narcose en bv. Op borstvoedingsforum staat ook dat het gewoon kan. Maar in dit ziekenhuis geven ze iedere keer aan dat je beter af kunt kolven (sommige zeggen 12 uur, anderen 24 uur, dus ook onderlinge verschillen) en ik neem maar even het zekere voor het onzekere. Na Tinka ben ik meteen onder het mes gegaan met narcose en toen heb ik wel gewoon gegeven, omdat de zusters toen zeiden dat het onzin was en dat de bv toch nog niet echt op gang kwam de eerste 24 uur. (Tot ze 3 uur later de boel al onder de melk spuugde! )
Ben nerveus, maar heb ook (nog! ) iets gelatens over me... Kan er toch niets aan veranderen, hoe eerder ik het achter de rug heb, hoe liever.
  woensdag 9 juli 2008 @ 00:27:13 #70
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_59986825
mammietje sterkte maar dat weet je al ik heb gebeld, ben je nog wakker bel dan even!
Drop you like an ill, bad habit
pi_59987195
Nah... nu doe ik dus helemaal geen oog meer dicht... Ik dreig op korte termijn tante te worden!
Welkome afleiding! Weet ik meteen waar ik tijdens de operatie aan denken ga: "Schoonzussie heeft het slechter dan ik nu"
  woensdag 9 juli 2008 @ 01:15:51 #72
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_59987573
grmbl, dat heeft ze dus gelezen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_59992955
Mammietje wat vervelend dat je nu toch moet ..beterschap!! Wel fijn dat je Bink bij je kunt houden

Hier een Mama die net de stad is ingelopen omdat ik het zat was om in zwangerschapsbroeken enzo te lopen en ik mijn oude broeken nog niet pas. Mezelf fijn getracteerd op 2 nieuwe broeken (die hopenlijk over een maand of 2 te groot zijn )en wat shirtjes
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:42:20 #74
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59994721
Assertieve Mammietje!
Veel sterkte hoor!
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:52:47 #75
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59994970
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:45 schreef sjak het volgende:
Kersjes, gecondoleerd!
Mammietje, wat raar, bij mij zeiden ze dat ik na de narcose gewoon BV kon geven. Ze hebben het nog speciaal nagekeken.
Karin, sterkte, wat een nare situatie om in te komen te zitten.

Sjak! Je bent er weer! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:55:05 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59995029
Hé, ik had over Sjak heengelezen.
Wat rot Sjak, dat je je zo 'niets' voelt. Hopelijk trekt dat snel bij.
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:07:11 #77
593 sjak
Juffie Bloem
pi_59995357
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:52 schreef k_i_m het volgende:

Sjak! Je bent er weer! .
Vorig topic alweer hoor
Macka, dank je, dat geeft wat moed. Ik denk er zelf over om binnenkort even het CB te bellen om aan te geven wat er allemaal gebeurt is. Misschien kan ik dan even met iemand er over praten. Het is me allemaal een beetje teveel aan het worden.
Het gaat vandaag al gelukkig iets beter ik ben wat gaan minderen met de medicijnen (dan maar wat meer jeuk) en moet van mezelf mijn bed uit. Het lijkt wat te helpen.
Nu moet ik even een kleine man troosten...
Lekker douchen!
pi_59996138
Mammietje (wou je PM-en maar dat kan niet)
Ik heb ook een hysteroscopie gehad, bij mij was wel duidelijk dat het een placentarest was. Ze hebben het wel opgestuurd naar het lab, maar het schijnt dat ze dat met alles doen wat ze weghalen.
Het is anders als een curretage, het is niet zo'n "zuigertje" dat alles weghaalt, maar een ander instrument waarmee ze alleen weghalen wat er niet hoort.
Je voelt er helemaal niks van. Ik heb na die tijd ook geen pijn ervan gehad.
De ingreep duurt maar kort, 15 minuutje ofzo. Ik heb een ruggeprik gehad, ging ook heel goed, duurde alleen een tijdje voor die uitgewerkt was. Heb heel wat over de gang gelopen om maar wat gevoel te krijgen in mijn benen enz. Ik moest er sochtends op tijd zijn, en was tegen een uur of 13.00 u weer thuis.
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:07:07 #79
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59996790
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:07 schreef sjak het volgende:
Misschien kan ik dan even met iemand er over praten. Het is me allemaal een beetje teveel aan het worden.
Heel verstandig om met iemand te praten. Er is ook zó veel heftigs gebeurd de afgelopen tijd.
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:16:26 #80
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59997013
Sjak toch, dat 'niks' voelen, dat is zo niet leuk. Ik denk dat het erg slim is contact op te nemen met het CB. Dit is niet iets dat je zomaar alleen aankunt.
*OUD heilige*
  woensdag 9 juli 2008 @ 15:23:06 #81
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59997154
Sjak, ten eerste fijn dat je thuis bent!
Schroom ook niet om eens met je huisarts te praten. Hier heeft dat heel erg geholpen. Ook om leren om te gaan met de angst, ik mocht altijd direct langskomen als er iets met Lena was. Bij jou komt daar ook nog eens je eigen verhaal bij.
En ik weet niet of je een prater bent, maar val gerust iedereen lastig met je verhaal! Hoe je het ervaren hebt, je angsten... Het helpt echt bij de verwerking. Succes voor jullie alle 4.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_59997654
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:07 schreef sjak het volgende:

[..]

Vorig topic alweer hoor
Macka, dank je, dat geeft wat moed. Ik denk er zelf over om binnenkort even het CB te bellen om aan te geven wat er allemaal gebeurt is. Misschien kan ik dan even met iemand er over praten. Het is me allemaal een beetje teveel aan het worden.
Het gaat vandaag al gelukkig iets beter ik ben wat gaan minderen met de medicijnen (dan maar wat meer jeuk) en moet van mezelf mijn bed uit. Het lijkt wat te helpen.
Nu moet ik even een kleine man troosten...
Het is ook allemaal niet niks hoor Ik voelde me al zo niet mezelf nadat Lis in het ziekenhuis had gelegen, laat staan als je zelf ook nog zo ziek bent (geweest). Hopelijk kan je iets van hulp krijgen, hoe dan ook
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:09:56 #83
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60002542
Mammietje wat enorm naar allemaal toch! Ik hoop dat het allemaal maar snel achter de rug is.

Sjak, je hebt ook behoorlijk wat meegemaakt en verder wat de anderen zeggen.

Beiden veel sterkte en succes de komende tijd.
pi_60008119
Sjak, kan me voorstellen dat het je allemaal even teveel wordt. Goed dat je aan de bel trekt en iemand zoekt om mee te praten. Blijf ook hier lekker van je afschrijven, we leven allemaal met je mee.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mammietje (wou je PM-en maar dat kan niet)
Ik heb ook een hysteroscopie gehad, bij mij was wel duidelijk dat het een placentarest was. Ze hebben het wel opgestuurd naar het lab, maar het schijnt dat ze dat met alles doen wat ze weghalen.
Het is anders als een curretage, het is niet zo'n "zuigertje" dat alles weghaalt, maar een ander instrument waarmee ze alleen weghalen wat er niet hoort.
Je voelt er helemaal niks van. Ik heb na die tijd ook geen pijn ervan gehad.
De ingreep duurt maar kort, 15 minuutje ofzo. Ik heb een ruggeprik gehad, ging ook heel goed, duurde alleen een tijdje voor die uitgewerkt was. Heb heel wat over de gang gelopen om maar wat gevoel te krijgen in mijn benen enz. Ik moest er sochtends op tijd zijn, en was tegen een uur of 13.00 u weer thuis.
Mijn verhaal lijkt helaas alleen op de jouwe qua tijdstip van thuiskomst! Als ik alles van tevoren had geweten was ik toch echt wel onder narcose gegaan, jees, wat een nachtmerrie zeg!
Het ging nog wel qua zenuwen eigenlijk voor ik de OK ingeschoven werd, al was ik wel jaloers op al die mensen die half versuft naast me lagen te wachten voor ze de OK in gingen! (Ik mocht namelijk niets rustgevends i.v.m. de bv.) Toen de ruggeprik. Daar moest ze maar liefst 5 keer voor prikken voor hij goed zat, was ook pijnlijk (vorige keer niet) en ik voelde de zenuwen van allerlei ledematen aangeprikt worden. Was zo bang dat het mis zou gaan en er iets voorgoed beschadigd zou raken. Moest een bolle rug maken en naar mijn idee zat ik zo bol als maar kon, maar volgens haar was hij hol?! Kon wel janken inmiddels. Afijn, uiteindelijk zat ze goed en kon de vloeistof erin. Omdat ik aangegeven had dat het de vorige keer zover omhoog trok, had ze dit keer wat minder gegeven. Ik had zwaar mijn twijfels of het wel genoeg was, want ik bleef erg lang mijn tenen kunnen bewegen en het kwam amper tot boven mijn navel.
Na nog wat gesoebat over een echo, gingen ze dan toch aan de slag. En ik had nog meer geluk; er was een nieuweling die op me oefenen mocht! Heb ik op zich niets tegen, maar doe dat lekker bij een patient onder narcose als het de 1e keer is!!! Het kwam ook over alsof iemand zijn buurmeisje mee had genomen om het eens uit te proberen voor een spreekbeurt ofzo... "Nee, nee, nee, niet daar!" >>> prompt het beeld (ik kon meekijken op een tv) bloedrood , "Nu even doorduwen, oeh, wel voorzichtig met die wand" , "Je kan nu nog even spelen met dit apparaat" , dit zijn geen dingen die je horen wilt als ze met een schraper in je buik zitten. Ze mocht ook even uitgebreid oefenen, want ik heb er maar liefst een uur gelegen!
En toen werd mijn buik warm en ging ik steeds meer voelen in en aan mijn buik. Gemeld, jaah... dat was normaal. Tja, totdat ik meer en meer ging voelen en ik echt wat in paniek raakte. De co-assistent van de anesthesist was plots verdwenen, riep later wel van een afstandje dat haar meerdere ingelicht was, maar kwam niet terug om mij gerust te stellen. Domme doos. In mijn buik werd ineens als een bezetene geschraapt en daar bleef het ineens stil, er werd eindelijk eens doorgewerkt! Aan de ene kant was ik daar blij om (straks nog een ruggeprik en dan kan ze nog een uurtje oefenen! ), aan de andere kant voelde ik alles en dat was -zacht uitgedrukt- niet fijn!
Verder heb ik de ingreep zwaar onderschat, kan me niet herinneren dat ik de vorige keer zoveel buikpijn had. Lijkt alsof ik vandaag bevallen ben, ben nu na 8 weken terug bij af. De lijst do's en vooral don'ts die ik mee heb gehad (6 weken niet zwemmen, bad, sex, fietsen, tillen, etc.) loog er ook niet om, is niet haalbaar met 2 peuters en een baby.
Ben blij dat het achter de rug ( ) is, maar hoop het nooit meer mee te moeten maken. Ze wisten overigens niet te vertellen wat het was, dat hoor ik over 2 weken.
Lang verhaal, maar moest het even kwijt.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:03:05 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_60008274
Wat een verhaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:07:03 #86
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60008394
Poeh Mammietje ze moeten je wel hebben zeg, wat een ellende die hysterscopie ik geloof niet dat ik eerder zo'n vreselijk verhaal heb gelezen. En dat ze er dan nog een leerling op zetten .... tjee ik zou er je gyn toch nog eens over aanspreken want dit is te gek voor woorden.
Vindt het ook echt niet gek dat jij je verhaal ff kwijt moet tis ook niet niks.
Ik zou wel zo pissed-off zijn!

Dikke knuffel en kus voor jou, die heb je echt verdient wat moet jij je rot voelen.
Mama van Isa en Ties
pi_60008434
Oef mammietje... gelukkig zit het erop, brrr
pi_60008588
gatver mammietje, dat klinkt ook niet bepaald zachtzinnig en tactvol zeg. hoe verzinnen ze het! heb je er nog iets over gezegd? vervelend dat je er ook zo'n pijn van hebt. sterkte met 't herstel en ik hoop ook dat je 't nooit meer hoeft mee te maken.

ach sjak toch... wat naar dat je je nu zo voelt /niet voelt. wel alleszins begrijpelijk natuurlijk, maar niet minder moeilijk. ik vind je zo'n dapper mens! je hebt al zo'n tijd een heleboel narigheid te verstouwen gekregen, en je hebt dat alles telkens zo rustig & moedig ondergaan. en dan ook nog een paar van die echt heel angstige momenten/dagen, wat moet dat ook ontzettend veel van je vergen. logisch dat je 't even niet meer trekt en je gevoelens even op nul gaan. heel veel sterkte met 't hiervan bijkomen. neem de tijd! en heel goed dat je erover gaat/blijft praten denk ik, je hebt nogal wat te verwerken.
schanulleke trouwens ook sterkte, voor jou moet het net zo goed een erg beangstigende situatie geweest zijn.
pi_60009602
Nee, ik heb er niets van gezegd, tenminste niet van het 'oefen'verhaal. Ik was alleen maar bang en zat het beeldscherm angstvallig in de gaten te houden afgewisseld met vooral niet er naar kijken. Ik zag degene die bezig waren uiteraard niet omdat er een doek voor zat en dat praat ook wat lastig natuurlijk. Je kan geen reacties aflezen en was wat bang dat ze zich aan mijn commentaar zouden ergeren zonder dat ik het kon nuanceren. En weglopen omdat ik het gekloot zat was, was geen optie he?!
Had me wel voorgenomen om het tijdens het nagesprek aan te kaarten, maar vermoed dat ik dat gesprek heb met degene die het moest leren. Praat ook wat lastig, hoewel ik het wel aan ga kaarten dat ik sommige opmerkingen (van haar meerdere?) niet handig vond.
Het ruggeprikverhaal werd weggewimpeld en benadrukt dat het allemaal normaal was dat ik wel dingen kon 'voelen'. Die reageerde duidelijk alsof ze de claim al aan haar broek voelde hangen!
  donderdag 10 juli 2008 @ 08:27:30 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60012214
Mammietje, dit hoef je echt niet te accepteren hoor.
Zo te horen ben je behoorlijk onbeschoft behandeld. Natuurlijk moet een student eea leren. Maar er zijn grenzen... Een beetje 'spelen' tot de verdoving is uitgewerkt, dat kán toch niet.
Als ik jou was zou ik zeer zeker een gesprek met de gyn aanvragen, en geen genoegen nemen met een gesprek met de co-ass. Blijkbaar heeft ze last van beroepsdeformatie en vergeet ze dat ze in een mens aan het roeren is met dat instrument. Daar mag ze bést even op geattendeerd worden. Je staat in je volste recht hoor, als je daar je beklag over doet.
Ik heb ook vaak met de benen wijd gemoeten bij diverse gyns, maar zó bont (en respectloos) heb ik het nog nooit meegemaakt. Nou ja, met mijn bevalling dan...
  donderdag 10 juli 2008 @ 08:42:39 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_60012350
Het kan inderdaad anders, toen ik aan het bevallen was en ze wilden kijken hoe ver de ontsluiting was, werd er netjes gevraagd of de stagiaire wellicht ook mocht kijken, omdat het waarschijnlijk voor mij toch geen probleem zou zijn omdat ik een ruggeprik had.

En dat gaat dan om "iets kleins" als toucheren, dan zou je toch verwachten dat zeker bij zoiets (en zeker bij wat er aan het begin aangegeven is door mammietje) er toch rekening gehouden wordt met de patiente?

Ik kan me HEEEL goed voorstellen als je een klacht in zou dienen in ieder geval.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:05:47 #92
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60013620
omg Mammietje.. net wat Moonah zegt; dit kan gewoon echt niet en is echt niet normaal hoor Veel sterkte met je herstel
Red de zeehond!
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:07:56 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60013641
Ik geloof dat ik er ook iets van gezegd zou hebben. Ongelofelijk. Doe dat lekker met iemand die volledig onder zeil is!
pi_60013725
Pislink kan ik worden van dit soort verhalen. Schandalig gewoon!

Sterkte mammietje.
Variety is the spice of life
pi_60013787
Mammietje, ongelooflijk... echt!
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2008 @ 10:18:16 #96
43556 miss_dynastie
pi_60013838
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:57 schreef Mammietje het volgende:
Verder heb ik de ingreep zwaar onderschat, kan me niet herinneren dat ik de vorige keer zoveel buikpijn had.
Lijkt me samen te hangen met het feit dat ze je een uur lang als oefenspeeltje gebruikt hebben. Schandalig, ik word er koud van. Hebben ze je wel eerst de kans gegeven om ja of nee te zeggen tegen een student? Niet dat dat dit zou rechtvaardigen, maar het zou tenminste iets zijn. Ik zou er echt een dikke klacht van maken als je het op kunt brengen. Sterkte
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:06:37 #97
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60019024
Mammietje ik wil je heel veel sterkte wensen met je herstel en ik werd met mijn eerste bevalling ook zo gebruikt en wij hebben toen uiteindelijk wel een klacht ingediend.
pi_60020024
Mammietje, echt ongelooflijk zeg!
Ik zou er toch nog zeker op terug komen, want dit lijkt me niet normaal.
pi_60020099
Mammietje heel veel sterkte!:* Echt belachelijk dat dit zomaar kan.
pi_60020180
ik ben er gewoon stil van..hoe kom je er bij om zo met een mens om te gaan?
Sterkte Mammietje
Saartje
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:10:33 #101
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60020619
Mammietje dit gaat wel heel erg ver hoor Dat iemand moet oefenen snap ik, tijdens mijn bevalling ook genoeg keren de vraag gehad of de assistente eens iets mocht doen en dat was dan prima, maar er zijn echt grenzen hoor.

Dachten ze misschien dat je volledig onder narcose was aan de andere kant van het scherm? Ik vraag me trouwens af hoe ze daar dan met je omgaan als ze wel zeker weten dat je geheel onder narcose bent
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:15:48 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60020768
Ik ben vanmorgen naar de reumatoloog geweest en die heeft me grondig onderzocht en ze denkt dat het waarschijnlijk geen reuma is Wel denkt ze aan een beknelde zenuw of zware overbelasting Om zeker te zijn dat het ook geen beginnende reuma is hebben ze 7 buisjes bloed afgenomen en volgende week moet ik terugkomen voor een zenuwtest(?) En dan over 3 weken een controleafspraak om alle uitkomsten te bespreken. Aan de ene kant ben ik heel blij dat het geen reuma is, maar aan de andere kant ook wel een beetje teleurgesteld dat ik nu nog niet weet wat het is en hoe ik kan voorkomen dat ik nog meer last krijg...
  donderdag 10 juli 2008 @ 16:12:42 #103
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_60022176
Mammietje, wat een nare ervaring is het voor je geworden op deze manier. Moet je binnenkort alweer terug voor controle? Ik zou het zeker dan bespreken. Schrijf vantevoren al je ervaringen, vragen, klachten e.d. op zodat je niets vergeet. En regel vantevoren dat ze lang genoeg de tijd voor je hebben! Gewoon bellen en om dubbele tijd vragen.

Want je kan (en mag!) natuurlijk altijd een klacht indienen, maar dat is langslepende ellende en het lijkt me minstens zo belangrijk om nu je verhaal te doen en vragen te stellen.
(ik denk aan:
hoe lang duurt zo'n ingreep normaal?
waarom vragen ze niet of je bezwaar hebt tegen een onervaren iemand waardoor het veel langer duurt?
heeft die persoon idd een uur zitten 'spelen'? )

En nog een vraag aan jou mammietje: is er na de ingreep nog iemand bij je langsgeweest om dingen met je te bespreken en uit te leggen? Dat hoort eigenlijk wel.

Als co-assistent heb ik véél ingrepen onder narcose meegemaakt, en ik durf hier wel te zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat iemand (omdat ie het toch niet in de gaten heeft) als oefenmateriaal werd gebruikt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nooit gebeurt, maar het is niet iets gebruikelijks oid.
nog even nuanceren. net als in alle vakken, worden in de geneeskunde continu mensen opgeleid. dat daardoor een ingreep wat langer kan duren vind ik wel acceptabel - op voorwaarde dat het veilig gebeurt natuurlijk. dus met een deskundig iemand erbij. maar oefenmateriaal impliceert iets neerbuigenders - dat ze met je omgaan alsof je puur een proefkonijn bent ipv een patient dit een behandeling nodig heeft. en dat laatste heb ik zelf dus nooit gezien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_60022883
Mammietje, wat vreemd met dat narcose verhaal!

Ik mocht namelijk afgelopen zondag ook naar de ok omdat de placenta niet los wilde komen, bleek achteraf overigens wel los te zitten, dus dan maar hechten onder narcose, maar ik heb niks gehoord over borstvoeding.
Erger nog; ik heb binnen 36 uur een cocktail met oa morfine, een ruggeprik en narcose gehad!

Verder probeert deze nieuwe mama volop gebruik te maken van de kraamperiode. Godszijdank is vriendlief 3 weken vrij anders hadden we een probleem gehad. Vandaag is de fysio geweest voor m'n bekken, en een gouden tip gehad waardoor ik aankomende nacht hopelijk weer eens normaal kan slapen Ik heb no geen luier verschoont of wat vriendlief doet momenteel alles, ik hoef alleen te voeden en te rusten.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 10 juli 2008 @ 17:17:31 #105
219033 Mibos2
pi_60023735
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:12 schreef Lemijn het volgende:
Want je kan (en mag!) natuurlijk altijd een klacht indienen, maar dat is langslepende ellende en het lijkt me minstens zo belangrijk om nu je verhaal te doen en vragen te stellen.
(ik denk aan:
hoe lang duurt zo'n ingreep normaal?
waarom vragen ze niet of je bezwaar hebt tegen een onervaren iemand waardoor het veel langer duurt?
heeft die persoon idd een uur zitten 'spelen'? )

[/sub]
Lemijn wij hebben dus wel een klacht ingediend en die klacht hebben wij rond sinterklaas ingediend en voor het eerste gesprek zaten wij een week later al in het ziekenhuis bij een tussenpersoon van de afdeling gyn.-verloskunde. Uiteindelijk kregen we ruim een maand later een brief met wat er gebeurd was met het desbetreffende personeel en de sanctie´s. Dus met 6 weken was het afgehandeld en dat vond ik persoonlijk niet lang en heel netjes en het heeft ons heel erg geholpen met alles een plekje geven.
  donderdag 10 juli 2008 @ 17:44:58 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_60024277
Ik ben 'blij' dat te horen, mibos. Misschien geldt voor zoiets als klachten ook wel dat de slechte verhalen blijven hangen Dank voor je nuancering!
Heeft het je geholpen trouwens? En wat dan vooral, het gesprek, duidelijkheid, excuses, het idee dat het een volgende keer anders zal gaan?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:16:05 #107
219033 Mibos2
pi_60024740
Het heeft zeker geholpen om de nogal uhm hoe zeg ik het netjes de slachtpartij door twee co-assistenten te relativeren en de duidelijkheid achteraf en de 100 excuses van de supervisorende gyn hebben een hoop goedgemaakt.

Nu ben ik weer in verwachting en tegen ieders verwachting in ben ik weer teruggegaan naar hetzelfde ziekenhuis en dus de gyn ook. Intussen is ook bekend geworden dat ik EDS heb en mijn dochter/zus en vader ook sowieso en ze doen er nu alles aan om het in zo'n goed mogelijke banen te leiden. Zelfs toen ik weer terugkwam met deze zwangerschap bood hij nogmaals zijn excuses aan voor de vorige keer. Wij hebben zelf aangegeven dat we daar nu een punt achter hebben gezet en zijn blij dat ze nu overal en met alles rekening houden.

Overigens is de verpleegkundige op non-actief gesteld wegens meerdere klachten en de twee co's waren binnen een maand weg want toen eindigde hun coschappen maar hebben geen positieve beoordeling gekregen van het ziekenhuis en die hebben wij ook als kopie gekregen dus het was geen loze belofte om het maar zo te zeggen. Zij moesten hun co-schappen gyn. opnieuw gaan lopen.
  donderdag 10 juli 2008 @ 21:24:26 #108
94046 PM-girl
pi_60028448
Sjees Mammietje
Wat een situatie!!! Ik zou er zeker op terug komen hoor, dit lijkt niet hoe het hoort te gaan.
*
  donderdag 10 juli 2008 @ 21:29:21 #109
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60028547
Mibos, ben blij dat jou klachten wel serieus zijn afgewerkt.
Mijn na-gesprek met de gyn liep minder vlot, ze kapte al mijn vragen en opmerkingen af (ik had dus ook alles genoteerd met aanvulling erbij van mijn huisarts die de ellende allemaal heeft mogen ruimen toen ik thuis kwam), mocht ik weer zwanger raken dan ga ik wel naar haar terug voor het 1ste gesprek, word er geen beterschap belooft dan vertrek ik naar een andere gyn en ziekenhuis.
Mama van Isa en Ties
pi_60030491
Jeetje Mammietje, wat een ellende. Klinkt geenzins als de ervaring die ik had.
Bij mij duurde het ook maar kort, kwartiertje, ze vertelden precies wat ze deden, en lieten later nog zien wat ze hadden weggenomen
Heel heel vervelend dat het zo naar is verlopen voor je... pak ze maar aan die lui!
pi_60031044
Dag nieuwe en bijna-moeders .

Ik heb een vraagje over het moment vlak na de bevalling, uit interesse.

Mijn zus is vorige week bevallen van een (bijna) gezond minimeisje , en heeft een zware bevalling gehad. Er zat ruim 60 uur tussen het breken van de vliezen en de bevalling zelf, en ze moest ook nog 's ingeknipt worden, dus ze was na hélemaal kapot, begrijpelijkerwijs. Ze moest daarna ook nog een aantal dagen in het ziekenhuis blijven, omdat de baby niet helemaal op kracht was.

Nu is ze thuis, en hoewel ze geniet van d'r dochtertje, is ze ook ontzettend moe en heeft het eigenlijk een beetje gehad met de situatie zoals hij nu is. Ze wordt chagrijnig van het feit dat ze niet kan zitten, staan of liggen, en kan ook helemaal niets in huis, wat voor haar erg onnatuurlijk is. Ze kan soms ook niet zo goed tegen de huilbuien van de baby (die ze gelukkig niet vaak heeft), omdat ze zó verschrikkelijk moe is.

Nou hoor je altijd de meest blije verhalen over na de bevalling, maar ik heb zo'n bevalling en de nasleep gezien, en ik kan me niet voorstellen dat die roze wolk echt álles verdrijft. Ik neem dus ook aan dat dit redelijk gewoon is, dat ik me niet érg veel zorgen om haar hoef te maken. Maar toch vroeg ik me af of dat een beetje bekend voorkomt, dat je na de bevalling zo verschrikkelijk moe bent en pijn hebt, dat het je plezier redelijk vergalt.

Hoe zat dat bij jullie? .
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:14:41 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60031235
Moe viel wel mee, pijn viel mij idd ook tegen. Je kan echt werkelijk niks, althans, ik niet. Beurse onderkant omdat de boel aardig opgerekt wordt en dan idd ook nog een knip met de bijbehorende trekkende hechtingen, nee, fijn is anders. Want bij elke beweging in bed voel je dat. Even anders zitten, zitten uberhaupt etc. etc.

Tel daar bij op het moe zijn en je krijgt idd niet de perfecte roze wolk die veel mensen hebben.

Nu was ik niet moe, dus ik had best een aardige roze wolk, maar het is niet heel gek dat je zus op dit moment niet de meest happy persoon is die er is. Dit zegt iig niks over evt. post-natale-depressies als je daar op doelt.

Gefeliciteerd btw!
pi_60031344
Dank je! .

Ik maak me inderdaad een beetje zorgen over PND...
Het is een redelijk pessimistisch persoon, en de baby kwam redelijk onverwacht, en niet op het beste moment denkbaar. Maar goed, ik maak me waarschijnlijk te veel zorgen .

Het is een verschrikkelijk dropje, de muis, dat is het belangrijkst .
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:30:08 #114
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60031636
Ik had wel pijn van de hechtingen maar ik stond 2 dagen na de bevalling al weer boodschappen te doen (daarna ben ik wel flauwgevallen ). Maar ik heb maar 1 x een huilbui gehad, van ontroering, verder herken ik niet echt wat je verteld. Maar dat zegt natuurlijk nog niet dat je zus een PND heeft hoor, iedereen ervaart het toch weer anders. Sterkte .

Oh, en inknippen is meer regel dan uitzondering hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:36:35 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60031769
Maar... als ik jouw opsomming zo lees is het natuurlijk niet gek dat je haar gewoon wel even lekker in de gaten blijft houden.
Het ouderschap kan namelijk gewoon flink tegenvallen, die verhalen lezen we hier ook regelmatig. Zo'n babytje vergt zeker in het begin heel veel energie en als je dan niet een lieve zoete baby hebt die het grootste gedeelte van de dag slaapt, maar eentje die juist veel wakker is en huilt etc. etc. dan kan je je idd best flink 'niet happy' voelen.

Gewoon met een schuin ook in de gaten houden hoor, trotse tantes mogen ook best bezorgd zijn om de moeders. Lief van je!
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:42:26 #116
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60031872
Gefeliciteerd met je nichtje!

Heel herkenbaar - ik heb de eerste week (2 weken?) als heel erg zwaar ervaren (moe en getraumatiseerd van de bevalling, bv lukte niet, baby zwaar over de zeik daardoor, nachten niet geslapen, etc) en als ik nu terugkijk snap ik eigenlijk niet eens hoe ik er toch doorgekomen ben, want als ik heel eerlijk was/ben dan vond ik het op dat moment allemaal ook gewoon echt klote. Dat gevoel was na 2 weken trouwens ook vrijwel compleet verdwenen; toen het allemaal wat lekkerder ging lopen en ik weer wat beter in m'n vel zat. Support je zus zoveel mogelijk, ook al is het maar door naar haar 'geklaag' te luisteren en begrip te tonen. Ik denk dat het wel goed gaat komen als ik het zo hoor, maar hou een beetje vinger aan de pols zeg maar Succes en sterkte!!
Red de zeehond!
pi_60031968
Wat ontzettend fijn dat het geen reuma is, Stiemie. En welke van die andere 2 opties het ook is, daar is allebei iets aan te doen, oftewel van voorbij gaande aard. Gelukkig maar. Hoewel je daar nog niet meteen mee geholpen bent natuurlijk. Heb je het nog over ondersteuning van een brace o.i.d. gehad?

Door jullie reacties besef ik des te meer dat het niet normaal was hoe het ging tijdens mijn operatie. Ik ben echt heel anders gewend van dit ziekenhuis en juist van deze afdeling. Ik heb heel veel nare behandelingen gehad daar, maar er werd inderdaad altijd netjes gevraagd of een co-assistent ook even mocht voelen/meekijken of wat dan ook. En als ze merkten dat het pijnlijk was, hoefde ik niet eens aan te geven dat ik het liever niet meer had, dan lieten ze het al ongevraagd achterwege. Deze keer is dat niet gebeurd, ik WEET niet eens wie me nu eigenlijk geopereerd heeft. Volgens mij hoorde ik de gyn aanwijzingen geven en heeft mijn behandelend arts (van dit moment) me geopereerd. Vraag me ook al een tijdje af wat precies haar functie is, ik vermoedde tot nu toe een arts in opleiding in vergevorderd stadium aangezien ze ook nogal wat beslissingen op eigen houtje neemt/ mag nemen. Maar er zaten 3 mensen achter het doek, en ik heb dus geen idee wie het was, voor mij duidelijk iemand die het voor het eerst deed.
Lemijn, misschien deed degene die mij opereerde het wel hartstikke goed (en had dat bloedrode op mijn beeldscherm de gyn ook kunnen overkomen) en volgde ze gewoon instructies van haar meerdere op door wat dingen uit te proberen. Ze hadden me hier inderdaad wel op voor moeten bereiden en het waren vooral de aanwijzingen en de manier waarop ze die gaf, die me de angst inboezemden. "Spelen" is inderdaad niet een term die je gebruikt als je in iemand zit te roeren met een schraper. De behandelend arts is nog wel langs geweest later om mijn ontslag te regelen. Over de operatie zelf ging het niet, alleen dat het weefsel opgestuurd was, waarvoor een belafspraak en over 4 weken een controle-afspraak en wat ik nog kon verwachten etc. Ik was zelf maar met 1 ding bezig; hoe kom ik zo snel mogelijk thuis!

Zelf ben zelf eigenlijk meer verbolgen over de anesthesie. De geïriteerde reactie bij het zetten dat ik kennelijk niet 'bol' genoeg zat (en geloof me dat ik mijn best deed!!!), te weinig spuiten en vervolgens verdwijnen (pas na de operatie werd gecheckt tot hoe ver de verdoving zat) en me dan achterlaten met een muts van een assistent die me totaal niet gerust stelde en uiteindelijk -als ik aangeef dat het mis gaat en ik in paniek raak- óók verdwijnt!!! Dat is dus een slechte combi met een experimenterend arts!

Afijn... weet nog niet precies wat ik hier mee ga doen. Heb het achter de rug en wil het eigenlijk ook gewoon daar laten. Voel me gelukkig iets beter vandaag overigens, heb bijna geen pijn meer. Had vandaag nog wel hulp van schoonpa wat erg fijn was, want ik knapte rond 11 uur helemaal af en ben naar bed gegaan. Morgen moet ik het weer alleen doen. Ben benieuwd hoe dat gaat, zie er wel tegenop. Het is gelukkig maar 1 dag en dan weekend.
Karin, de vorige keer dat ik gecuretteerd werd, verliep het precies zo als jij beschrijft. Des te meer viel dit tegen!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 00:14:02 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_60032508
Jouw ervaring bewijst maar weer eens hoe belangrijk communicatie is: vertellen wie je bent, wat je doet, waarom, wanneer je terugkomt, etc.
Sterkte met herstellen mammietje!
pi_60034722
clumsy_clown, ik herken het heel erg wat je schrijft. Wel alleen na mijn eerste bevalling.

Ik heb de laatste 8 weken in het ziekenhuis gelegen en was dus totaal niet meer in vorm. Samen met een moeilijke bevalling van 38 uur uitte zich dat ook in een grijze wolk de eerste weken na de geboorte.
Ik was totaal kapot, alles deed pijn en ik voelde me alsof ik door een vrachtwagen was overreden.

Ik vond dat wel een anti climax hoor. Dat had niemand me verteld (wist ik veel, ik dacht dat je na de bevalling fluitend door het leven ging met je babietje).

Maar na een aantal weken ging het gewoon over en begon ik me beter te voelen, gelukkig

Bij de 2de had ik de beroemde roze wolk trouwens wel. Die zwangerschap en bevalling verliep dan ook volgens het boekje
  vrijdag 11 juli 2008 @ 08:33:13 #120
24188 Belana
kloon van belana
pi_60035024
mammietje, ik werd net helemaal naar van je verhaal, ik vind het echt heel idioot wat er gebeurt is. Ik vind zeker dat je er nog iets over moet zeggen meid.
sterkte met het herstel!
stormy waters...
sailin'
pi_60036427
Mamietje, wat een verhaal.. Ik zou minstens een nagesprek met de gyn/arts vragen. En als je dat niet tevreden stelt er meer werk van maken..

CC, goed dat je haar in de gaten houd.. Veel vrouwen krijgen na een week ofzo last van kraamtranen. Er komen een hoop emoties los op alles wat er gebeurd is, mede (voornamelijk?) door de hormoonverandering.
De eerste paar dagen lag ik in het ZKH, en dan heb je genoeg handjes, maar thuis zat ik ook nog niet direct op de roze wolk. Mijn hechtingen waren ontstoken, toiletgang wilde voor geen meter, BV wilde niet, dus kolven & flesjes voeden, etc.. Dat was gelukkig allemaal na een week of 2 wel weer beter. Alles begint wat te wennen, je lichaam voelt weer beter, de ergste hormonen zijn je lijf uit. Dus dan kun je beginnen met een gezond gezinnetje te zijn..
Als het langer aanhoud, dan zou ik me wel zorgen gaan maken.. Maar de eerste paar weken zijn gewoon vermoeiend..
pi_60036993
CC gefeliciteerd met je nichtje!!

Erg vervelend dat je zus niet lekker in dr vel zit. Ik kan me voorstellen dat de combinatie van een zware bevalling, onverwachts in t ziekenhuis moeten blijven en oververmoeidheid zorgen voor frustratie enzo.

Ik denk dat je niet meer kunt doen als er voor dr zijn en proberen zoveel mogenlijk te helpen zodat ze in elk geval dr rust kan nemen. Ik denk dat ze dan snel op zal knappen!

Mammietje wat een verhaal zeg...pff belachelijk hoe ze met je om zijn gesprongen!'
Hoop dat je snel hersteld in elk geval!

Hier gaat nog steeds alles goed, herstel na de keizersnede verloopt prima en de kleine doet het ook goed. Heb alleen vanmorgen mijn lieve hondje naar de dierenarts moeten brengen voor een spoed operatie omdat dr baarmoeder ontstoken was
Ze bellen als de operatie voorbij is, ik hoop zo dat alles goed gaat
pi_60037497
mammietje, wat vervelend zeg!
begin je je al wat beter te voelen?

terzijde: het is nogal een verschil of het om een co-assistent of een arts-assistent in opleiding gaat !
maakt de beleving van mammietje absoluut niet anders... maar toch wel een belangrijk verschil qua wat je als patient kunt verwachten bij een co-ass of een arts-assistent.
Co-assistent is een geneeskunde-student in laatse praktijk-fase van de basisartsen-opleiding.
Hierná pas solliciteer je naar een opleidingsplek waar je dan gedurende de opleiding (voor gyn. meen ik 5jaar) als arts-assistent werkt en ervaring opdoet. Het meedoen bij ingrepen etc. is dan vanzelfsprekend. Je hoort dit als patient natuurlijk wel even te horen!
Ik kan me alleen in dit verhaal maar voorstellen dat het om een arts-assistent ging, wat de verontwaardiging over het 'oefenen' misschien wat minder maakt hier?
En nee, de manier waarop jij dat dan meekrijgt is daarmee zeker niet goedgepraat!
pi_60037970
alles is goed gegaan met mijn hondje, om 2 uur mag ik bellen of ik dr kan gaan halen
pi_60038262
Lieve reacties . Ik ga d'r gewoon in de gaten houden inderdaad, en vooral vertellen dat het ok is om je af en toe minder hip te voelen. Dat zal ook wel helpen.
pi_60038682
clumsy_clown
misschien kun je aan het boekje "de babyblijstluiter" komen?
isbn: 9789081166911
Relaitiveert de roze wolk, die echt lang niet bij alle vrouwen contiinue aanwezig is!

ook hier herkenning in het verhaal van doodmoe en lichamelijk in de kreuk...dit duurde paar weken voor ik me echt happy begon te voelen.
pi_60040667
Mammietje

CC super dat je zo op haar let! vaak draaien mensen hun hoofd om of roepen, ach joh hoort er allemaal bij. Super dat je dat doet!
pi_60041295
En bla bla hoe is het nu met je kleine beestje?
pi_60042607
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En bla bla hoe is het nu met je kleine beestje?
Ik heb net gebeld en het gaat goed met dr, ze is nog erg suf van de narcose ..maar ik mag dr om 6 uur gaan halen. Ik ben zo opgelucht!! De dieranarts was vanmorgen nl niet zo heel erg positief omdat ze al vrij oud is en al t eea heeft gehad. Maar alles is gelukkig vlekkenloos verlopen
pi_60067358
F. had nieuwe kleren gekocht in de stad en we hadden ook al twee tasjes met spul voor Thomas. We liepen in de H&M en zei: "Neem nou ook wat leuke dingen voor jezelf mee." (ik loop nog steeds in slonzig saai positiespul)

Ik liet mijn ogen langs de rekken gaan, keek naar de winkende meisjes/vrouwen om me heen, zag mezelf in een spiegel in het voorbijgaan en ik! kon! het! niet! Ik heb gewoon echt het lijf nog niet voor nieuwe kleren. En ik vrees met grote vreze dat de Hennes ook niet iets gehad had dat ik pas, want ik ben nog steeds zo enorm. Grmbl. Hmmpf. K*t. Ooit ga ik nog wel eens opnieuw proberen te winkelen...
Hardloper.
IG @webkim
pi_60071021
Zo herkenbaar webkim, ik ben van de week eindelijk een keer geslaagd zonder al teveel frustratie.
  zondag 13 juli 2008 @ 12:34:35 #132
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60072776
c_c: echt lief dat je zo aan haar denkt. Hier een verhaal van de andere kant (wel PND). Wat je schrijft herken ik gedeeltelijk. Het lichamelijke had ik ook zo: flinke hechtingen, daardoor niet goed kunnen lopen of zitten. Pas na anderhalve week zat ik op een stoel. (au!) en die vermoeidheid. Wat bij mij anders was dan bij de meesten hier, is dat ik het niet voelde. Ik was er wel, maar niet echt. Klinkt raar, maar als ik nu terugkijk, stond ik langs de zijlijn. Ik deed alles, maar het kwam niet van binnen. Dat was ook de reden dat ik het zo lang vol heb gehouden op 3 uur slaap per nacht, maar wel iets anders dan 'normaal'.
Nogmaals: goed dat je zo op haar let.

Webkim: klinkt bekend. Ik doe nu functioneel winkelen omdat het moe, maar leuk is het niet. Meestal bestel ik een zooi kleding online en pas ik het thuis. Dat vind ik minder confronterend dan een pashokje.
*OUD heilige*
  Licht Ontvlambaar zondag 13 juli 2008 @ 12:41:54 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60072916
Dames, het komt weer terug, echt!!! Sprak de moeder van een 4-jarige die gisteren heeft staan feesten in een gloednieuw espritjurkje.

Vandaag weer een feestje Isa is gewoon al vier! Ongelofelijk hoe snel het gaat... En heel apart om terug te denken aan wat er nu allemaal gebeurde 4 jaar geleden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 13 juli 2008 @ 13:28:22 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60073807
C_C, hier ook een grijze tot zwarte kraamwolk hoor. Het hóeft niets zorgelijks te betekenen dat je zus zich zo voelt, maar hou haar maar goed in de gaten. Ik heb iig heel lang de schijn kunnen ophouden, want die wolk moest en zou roze zijn.

Webkim, jammer dat je zo baalt van je lijf.

Ik ben benieuwd hoe het met Sjak is....
  zondag 13 juli 2008 @ 13:42:21 #135
14746 k_i_m
pi_60074100
Ik voelde me de eerste drie dagen na de bevalling super. Zoveel beter dan tijdens de zwangerschap, dat ik denk ik wel mag zeggen dat ik van de negen maanden 3 dagen op een roze wolk heb gezeten . Totdat het bezoek kwam (en elke keer onaangekondigd op de stoep stond, of belde met slechts de mededeling dat het langskwam . ), toen ben ik zeker 2 maanden sjagerijnig geweest, totdat alles weer een beetje normaal was en het bezoek over was.
In my life
Why do I smile
  zondag 13 juli 2008 @ 14:48:02 #136
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60075531
sjak, hoe gaat het met jou?
*OUD heilige*
  zondag 13 juli 2008 @ 20:59:50 #137
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60082899
Het gaat. Afgelopen donderdag bij de internist geweest. Alles zag er goed uit. Mijn bloedwaarden zijn normaal of zich aan het normaliseren. Dus ik ben sinds vandaag gestopt met de antibiotica. Dat betekent dat ik ook gelijk kon stoppen met de anti-hystaminica (tavegyl). Ik voel me daardoor een stuk beter lijkt wel. Ik leef wel van pijnstiller naar pijnstiller en van slaapje naar slaapje Als ik opsta ben ik net een oude vrouw maar....ik krijg er weer moed in. Nu nog even afwachten wat er bij de cardioloog uit gaat komen, ik moet begin augustus erheen. Eerst nog een dagje met zo'n ECGkastje lopen.
En vrijdag wordt Jetske alweer twee jaar
Lekker douchen!
  zondag 13 juli 2008 @ 21:29:41 #138
640 snoopy
peanuts
pi_60083563
Jee Sjak, het klinkt toch allemaal wel erg heftig hoor
Krijgen jullie eigenlijk nog extra hulp buiten je eigen familie?

Jetske alweer 2?
  zondag 13 juli 2008 @ 21:31:28 #139
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60083601
Schanul is op dit moment vrij, dat scheelt erg veel. Anders hadden we het inderdaad niet gered maar nu lukt het allemaal goed. En ik kan steeds meer.
Lekker douchen!
pi_60084102
Sjak, hopelijk gaat het snel weer beter met je, dat je je weer jezelf gaat voelen!

Hier gaat het goed, ik geniet echt heel erg van mijn kleine meisje!
Ik kan heel goed terugkijken op de bevalling (binnen 10 uur was ze er) en daar ben ik zelf heel blij om. Zag er toch wel wat tegenop, maar zoals het bij Lotte gegaan is, daar teken ik bij een 2e ook voor!
Ben ook weer een stuk mobieler gelukkig, eerste dagen natuurlijk rustig aan moeten doen, daarna ging het elke dag een heel stuk beter. Kraamzorg was verbaasd dat ik zo snel weer op de been was (ondanks de hechtingen), maar ik voel me ook gewoon heel goed!

Morgen gaan we lekker de stad in, even shoppen voor kleding voor mij. Pas m'n kleding van voor de zwangerschap allemaal al weer, was bijna niets aangekomen in de zwangerschap, officieel maar zo'n 4 kilo (+ 5 kilo die er eerst af ging en later weer bij kwam) en ben nu een stuk lichter dan voor de zwangerschap, da's wel fijn!
  zondag 13 juli 2008 @ 23:01:43 #141
94046 PM-girl
pi_60085729
Sjak wat fijn zeg, dat het de goede kant op gaat! Jullie verdienen nu wel een beetje rust en zonneschijn!
*
pi_60088618
Sjak fijn dat het beter gaat! Elk stapje is er 1! Geniet van de kleine dingen en verder je laten vertroetelen

Hier gaat ht lichamelijk prut. De combinatie prednison/ imulran zijn mijn ingewanden het niet mee eens. Morgen gaan we e arts bellen of ik tot na de huwelijksreis mag stoppen/minderen en daarna wil ik dat mijn darmen en maa eerst goed ngekeken worden want dat zijn grote problemen momenteel. Mijn buik lijkt alsof ik 6 maanden zwanger ben hopenlijk valt dat woensdag niet op in mijn trouwjurk
Wat zijn die weken omgevlogen en nu is het nog 3 nachtjes slapen
  maandag 14 juli 2008 @ 06:47:25 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_60089259
ach sjak, wat klinkt dat allemaal ontzettend zwaar meid!
dikke kus van ons

Anitra, het gaat snel ineens, ik wens jullie vast veel plezier!
stormy waters...
sailin'
pi_60089400
Spannend Anitra, bijna is het zover! Hopelijk kan de arts nog iets voor je betekenen voor die tijd.
  maandag 14 juli 2008 @ 08:23:56 #145
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60089556
Fijn sjak, dat je je zo beter voelt.

Leuk mrien, even voor jezelf weg.

al bijna trouwen veel plezier alvast Anitra. Het wordt vast een prachtige dag.
*OUD heilige*
  maandag 14 juli 2008 @ 08:36:03 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60089629
Anitra voor ik het vergeet: Heel veel plezier woensdag en geniet er samen van.
Heel veel sterkte met je lijf ook, het zit je nog steeds niet mee.

Sjak. En ook voor je Jetteke.

Webkim, pas toen ik gestopt was met de borstvoeding kon ik me weer focussen op mijn lijf. Tot die tijd had ik echt van die hongerbuien. Trillen en zo. Daarna kon ik pas weer mijn gewone oude eetpatroon oppakken. Ik snap je frustratie dus als geen ander. Maar daarna ging het ook hard. Jij sport toch ook nog goed? Het komt dus echt wel goed hoor. Al met al heeft het bij mij zeker 10 maanden geduurd voor ik weer 'de oude' was. Maar na 2 kinderen is mijn lijf wel veranderd. Ach, ik vind het wel goed zo eigenlijk.
pi_60095474
CC; ik ben zelf dus nog erg afhankelijk van anderen; ben 8 dagen geleden bevallen met toch ook een pittige bevalling. Mijn vriend doet alles, de verzorging van de kleine, eten maken, huishouden etc. Ik doe de voedingen, knuffelen en stap voor stap wat mobieler worden en steeds een beetje meer doen.
Ik ben wel sneller moe; maar ik voel me verders gewoon happy en lekker genieten als die kleine lekker bij me ligt te tutten. Enige wat me frustreert is dat ik niet fijn even lekker ongedwongen op m'n zij in slaap kan vallen, even lekker bij kan slapen zonder dat m'n bekken me in de weg zit.
Ik denk dat het is hoe je er zelf in staat en wat de verwachting is na de bevalling. Ik ben gelukkig ook in goede handen met de kleine bij mijn vriend, en ook mensen om ons heen zijn bereid te helpen, zodat ik me nergens druk over hoef te maken, gewoon rustig kan herstellen.
Oa mijn ouders houden bezoek ook af via hun kant van kennissen/familie, zodat ik m'n rust krijg.
Ik zit op een hele roze wolk, maar ben ook moe en m'n lichaam werkt niet mee.
De vk zei vanochtend ook; vroeger lag je standaard 10 dagen plat, tegenwoordig sta je meteen onder de douche na de bevalling en wordt er eigenlijk verwacht weer snel ter been te zijn.
M'n vk adviseerde mij iig 6 weken gewoon de tijd voor mezelf te nemen en m'n lichaam het geduld te gunnen, en pas daarna pas weer de verwachting een beetje aan de bak te kunnen.

Wat betreft mijzelf; vanochtend de eerste 'kraamtranen' gehad. Naja, kraamtranen, gewoon erg moeilijke situatie.
Alles is zo fijn en goed, maargoed, ik heb wel nog een stukje leven/verleden wat minder rooskleurig is.
Ik heb vanochtend mijn moeder aan de telefoon gehad (situatie: moeder is manisch depressief in de ergste gradatie zo'n beetje en al vele jaren behoorlijk psychotisch/van de wereld af, vanaf mijn 12e geen vrijwillig contact meer), haar partner belde vanochtend om 09:00, mijn vriend nam op, wist even niet wie die aan de telefoon had. Even met haar partner gepraat, en toen kreeg ik m'n moeder aan de telefoon. Ze heeft me gefeliciteerd, wat gekeuveld in zoverre ze dat kan, en toen zei ik weer wat 'verkeerd' (dat mijn oma was geweest vorige week) en toen was het weer flippen (dat m'n oma ooit gezegd zou hebben dat ze m'n moeder nooit meer wil zien, dat zijn dus fixaties/wanen, dat ze ineens weer helemaal doordraait).
M'n moeder en haar partner willen langs komen, maar ik zie dat zelf helemaal niet zitten, ben ook bang voor dingen die gaan gebeuren, ik wil mezelf maar zeker Amber ook niet aan rare dingen blootstellen en heb zelf de angst voor kidnapping aangezien m'n moeder dat in het verleden ook bij mij en mijn broer heeft gepoogd/gedaan.
Een hele roze wolk, maar dat stukje wis ik gewoon niet even uit. Wat m'n stiefmoeder en vader al gezegd hebben; gewoon maar afhouden en een beetje op z'n beloop laten en hopen dat de afstand blijft.
Mocht er toch een ontmoeting komen dan is mijn vader er zowieso bij om de situatie een beetje te beheersen.
Naja, hopen dat het een beetje overwaait, en ik ga gewoon weer door met m'n leventje en genieten van die kleine.
Ik had d'r dus wel een geboortekaartje gestuurd aangezien ik wel vind dat ze daar recht op heeft om te weten dat ze toch een kleindochter heeft, alhoewel, tjah moeilijk... M'n broertje had ook meteen gebeld naar m'n moeder na de geboorte, zonder overleg met mij, dus ze wist het zowieso al.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60096174
jeetje Llewella, moeilijk zeg !
ik hoop dat tzt beetje duidelijk wordt hoe je hier beste mee kom kan gaan nu Amber er is!
  maandag 14 juli 2008 @ 18:25:43 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102329
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:44 schreef Llewella het volgende:

Ik denk dat het is hoe je er zelf in staat en wat de verwachting is na de bevalling.
Ik ga niet de discussie van laatst herhalen (die heb jij wrs gemist), maar dit vind ik een zeer ontactische en onware opmerking.
pi_60102428
Wat heeft het voor zin om dat te zeggen als je er gelijk bij zegt dat je de discussie niet wil herhalen?

Ik denk dat Llewella het anders (positiever) bedoelt dan dat jij het wellicht opvat. Of wellicht vat je het meer persoonlijk op.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 14 juli 2008 @ 18:35:53 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102518
Oh, dikke kans dat ik het persoonlijk opvat. Maar ik wilde haar er alleen op attenderen dat ik de opmerking ondoordacht vind, zonder wederom een oude discussie te willen herhalen.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:37:28 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102553
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Oh, dikke kans dat ik het persoonlijk opvat. Maar ik wilde haar er alleen op attenderen dat ik de opmerking ondoordacht vind, zonder wederom een oude discussie te willen herhalen.
Maar als iemand die discussie niet heeft meegekregen, dan kan die persoon niet zo veel met jouw opmerking denk ik.. .
  maandag 14 juli 2008 @ 18:39:29 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102603
Hm.
Nou ja, ik bedoel het niet vervelend naar Llewella, helemaal niet.
Maar het blijft blijkbaar een teer punt...
pi_60102636
Als je de ruimte voor evt discussie gelijk sluit, lijkt het slechts op vermanend toespreken.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:41:25 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102643
Godver, nu zit ik hier te janken, is toch erg.
Volgens mij vind ik dat ik er harder tegen had moeten vechten ofzo, ik weet het even niet.
Ik ga maar even lekker in het zonnetje zitten en eens nadenken hoe dit nu weer in elkaar steekt.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:42:27 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102658
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:40 schreef Igraine het volgende:
Als je de ruimte voor evt discussie gelijk sluit, lijkt het slechts op vermanend toespreken.
Nou, dat was het wrs ook.
Excuus Llewella.
Ik ga even voor mezelf uitzoeken hoe het zit.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:43:15 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102670
Poepie, niet doen hoor, nergens voor nodig, die rare gedachten. *Knuf* !

En neem een lekkere borrel
  maandag 14 juli 2008 @ 18:44:24 #158
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102688
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dat was het wrs ook.

! Maffe geit

pi_60103332
Moonah
pi_60103977
Moonah
  maandag 14 juli 2008 @ 19:48:16 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60104170
Ik zie dubbel..
  maandag 14 juli 2008 @ 19:50:20 #162
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60104217
Heb jij die borrel genomen, Vivi?
Lekker douchen!
  maandag 14 juli 2008 @ 19:53:49 #163
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60104301
Wel twee, offff..wacht even hoor....
pi_60104305
  maandag 14 juli 2008 @ 20:01:10 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60104481
Nu al ? Ik moet nog strijken hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60104534
Morgen kan je ook nog strijken
pi_60105475
Moonah

Het was absoluut niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten.

Bevallen en kraamtijd is gewoon niet niks, er komt vanalles op je af.
Zelf ben ik gezegend met een goede backup zodat ik mezelf niet hoef te pushen en mezelf de tijd kan geven om weer te herstellen en te wennen aan het mama-schap. Ik sta er dus voor mezelf heel rustig in omdat ik geen extra druk nog krijg van buitenaf zeg maar.
Ik denk dat dat voor je kraamtijd en verdere herstelperiode absoluut kan uitmaken, lichamelijk maar ook emotioneel.
En ik ben gezegend met een gezonde en rustige dochter, wat het ook makkelijker maakt.

Verder qua post/pre-natale depressie onderschat ik niks ofzow, want het heeft mijn eigen moeder een behoorlijke negatieve tik gegeven in haar ziektebeeld. Voor zover ik weet heeft zij het tijdens en na de zwangerschap van mijn broertje erg moeilijk gehad qua depressie en is ze ook na de bevalling toen opgenomen geweest.
Amber Mae
  maandag 14 juli 2008 @ 20:45:46 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60105533
En natuurlijk is het zo dat de een nu eenmaal meer draagkracht heeft dan de ander, maar dat zegt nog niet over dat je jezelf iets moet verwijten of dat diegene met minder (psychische/emotionele) draagkracht dan een zwakker mens is in haar totaliteit, oid.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:53:15 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60105693
Moonah ik snap je opmerking wel. Niks verwijtend naar Llewella verder, maar het komt over alsof het aan 'onze' verwachtingen zou liggen. Terwijl het iets is dat je overkomt, net als BI of een keizersnede. Soms ga ik aan mezelf twijfelen: is het niet mijn eigen schuld dat het mij overkomen is? Had ik er niet meer tegen moeten doen? Had ik het niet moeten ontkennen, dat ik niet ziek was/ben? En dat terwijl ik vooraf al geen makkelijk/eenvoudig beeld had van die eerste tijd. Verder heeft dit mi niks te maken met draagkracht, maar met een stofje dat je mist. Normaal gesproken ben ik juist iemand die veel kan hebben.
*OUD heilige*
  maandag 14 juli 2008 @ 21:13:32 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60106280
Tnx voor de -en.
En voor de PM'etjes.
Llewella, ik weet ook wel dat jij niemand voor het hoofd wil stoten. En ik heb ook een goede back-up, thank God, anders was het helemaal finaal mis gegaan...
Maar het blijft (voor mij iig) precaire materie. Waardoor een opmerking verkeerd kan vallen. Ook al wéét ik rationeel dat ik me nergens schuldig om hoef te voelen, gevoelsmatig ligt dat toch een tikkie lastiger. Ik zal proberen in het vervolg dergelijke opmerkingen minder persoonlijk op te vatten. Al denk ik ook dat eea makkelijk gezegd is als je er zelf niet zo'n last van hebt (gehad).

En dat ik zei dat ik geen discussie wilde herhalen was vooral omdat ik 'bang' ben dat men het gezeur vindt.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:13:44 #171
14746 k_i_m
pi_60106286
Dat is mij wel opgevallen, persoonlijk. Ik blijk ineens over een behoorlijk schuldgevoel te beschikken, over bijvoorbeeld was die ik in de machine vergeten ben, mijn kind wat ik misschien wel te snel weer in bed heb gelegd, mijn onaardige opmerking die ik niet zo bedoelde naar mijn wederhelft. En daar heb ik dus nooit last van gehad. Volgens mij is dat echt nog zo'n hormonale nasleep, want het is niet iets wat bij mijn persoon past.
In my life
Why do I smile
  maandag 14 juli 2008 @ 21:21:29 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60106510
Llewella, fijn dat je je zo goed voelt!
Moonah, Je bent echt geen zeur, hoor! En het is geen gezeur! Echt niet. Jij zit ermee, en het is nogal wat, die bevalling en nasleep van jou, dus echt, geen gezeur!
Zo,, ik heb gesproken

k_i_m, dat houdt wel weer op, hoor!
Wat dat betreft was het voor mij ook echt 9 mnd op, negen mnd af, niet zozeer schuldgevoel of gewicht, maar de stapel watten in mijn hoofd. Niet volledig op kracht zijn op mijn werk. is inmiddels weer een tijdje helemaal goed. Dus daar ben ik wel blij om.
pi_60107428
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:53 schreef YPPY het volgende:
Moonah ik snap je opmerking wel. Niks verwijtend naar Llewella verder, maar het komt over alsof het aan 'onze' verwachtingen zou liggen. Terwijl het iets is dat je overkomt, net als BI of een keizersnede. Soms ga ik aan mezelf twijfelen: is het niet mijn eigen schuld dat het mij overkomen is? Had ik er niet meer tegen moeten doen? Had ik het niet moeten ontkennen, dat ik niet ziek was/ben? En dat terwijl ik vooraf al geen makkelijk/eenvoudig beeld had van die eerste tijd. Verder heeft dit mi niks te maken met draagkracht, maar met een stofje dat je mist. Normaal gesproken ben ik juist iemand die veel kan hebben.
Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.
Het is toch gewoon zo, dat hoe je je op iets instelt, mede bepaalt hoe je het (achteraf) ervaart? Dat geldt voor een bevalling, maar ook voor zoiets banaals als een eerste kennismaking met je schoonouders bij wijze van spreken.

En daarmee laat ik een PPD buiten beschouwing, omdat dat nou inderdaad niet iets is, waar je eigen instelling veel invloed op heeft.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:57:22 #174
94046 PM-girl
pi_60107491
Llewella, fijn dat je op de roze wolk zit, maar wel een moeilijke situatie met je moeder zeg! Succes ermee!

Moonah, ik sluit me voor nu even aan bij Davinia. Het is zoals het is en dat geldt ook voor je verwachting en beleving! Dat is voor ieder persoonlijk.
*
  maandag 14 juli 2008 @ 22:04:24 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60107672
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:55 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.
Het is toch gewoon zo, dat hoe je je op iets instelt, mede bepaalt hoe je het (achteraf) ervaart? Dat geldt voor een bevalling, maar ook voor zoiets banaals als een eerste kennismaking met je schoonouders bij wijze van spreken.

En daarmee laat ik een PPD buiten beschouwing, omdat dat nou inderdaad niet iets is, waar je eigen instelling veel invloed op heeft.
Jouw situatie is heel anders en daardoor ook de manier waarop jij de opmerking opvat. Mijn ervaring (kan natuurlijk niet voor Moonah spreken) heeft niks te maken met hoe ik mij erop in heb gesteld. Een PPD kun je niet buiten beschouwing laten, dat maakte voor mij de complete ervaring. Geen idee hoe het zonder was geweest, dat zal ik nooit meemaken.
Door te schrijven dat je instelling ermee te maken heeft, komt het over als de ervaring (=grotendeels PPD) door jezelf beinvloed is. Dat is niet zo en zo bedoelen jullie het niet, maar het is zoiets gevoeligs dat het al snel zo 'voelt'.
*OUD heilige*
  maandag 14 juli 2008 @ 22:10:28 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60107835
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:13 schreef k_i_m het volgende:
Dat is mij wel opgevallen, persoonlijk. Ik blijk ineens over een behoorlijk schuldgevoel te beschikken, over bijvoorbeeld was die ik in de machine vergeten ben, mijn kind wat ik misschien wel te snel weer in bed heb gelegd, mijn onaardige opmerking die ik niet zo bedoelde naar mijn wederhelft. En daar heb ik dus nooit last van gehad. Volgens mij is dat echt nog zo'n hormonale nasleep, want het is niet iets wat bij mijn persoon past.
En het gaat noooooiiit meer over .
pi_60107844
En dat het nou net het nadeel van een forum
Je kunt geschreven tekst zo anders opvatten als het bedoeld is

Naar dat het je zo rot doet voelen Moonah!
Anitra veel plezier woensdag, ik hoop dat je een geweldige dag zult hebben!
Sterkte nog voor Sjak
pi_60107928
Ja, ik geef daarmee ook aan hoe ik het zie en heb gelezen. En hoe het waarschijnlijk bedoeld is.
En hoewel ik heel goed begrijp dat het voor sommigen anders voelt, door andere ervaringen, vond/vind ik wel dat Llewella zoiets kan zeggen. En dat het dus niet per definitie als 'onwaar' bestempeld kan worden.

En daarmee heb ik dan niet jullie in gedachten, maar meer meiden die bijvoorbeeld dachten dat ze na de bevalling wel fris en fruitig, leuk in hun stringetje in het kraambed zouden kunnen liggen, waarbij het dan allemaal een beetje tegenviel.
Ja, ze bestaan, ik ken ze echt
  dinsdag 15 juli 2008 @ 06:59:03 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60113465
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Igraine het volgende:

En daarmee heb ik dan niet jullie in gedachten, maar meer meiden die bijvoorbeeld dachten dat ze na de bevalling wel fris en fruitig, leuk in hun stringetje in het kraambed zouden kunnen liggen, waarbij het dan allemaal een beetje tegenviel.
Stiekem denk ik dan soms "Wheheheh"

Ik ben slecht .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 07:02:34 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60113479
Het is niet altijd 'onwaar', maar het kan hard aankomen, dat bedoelde ik.

Zijn dat dezelfde meiden die op hakken meedoen aan een survivalkamp en dan kwaad worden als hun lippenstift en mascara uitlopen omdat het zelfgebouwde vlot instort?
*OUD heilige*
pi_60114462
Zelfgebouwd vlot? Ja, en dan een nagel breken zeker.....
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:28:37 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_60114497
zeg, nou voel ik me toch wel beledigd hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:37:46 #183
54772 Silmarwen
pi_60114619
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een post-natale depressie buiten die discussie valt. Dat is iets waar je helemaal niets aan kunt doen maar een echte ziekte. Ik moet zeggen dat ik me er best wel op verkeken heb op sommige gebieden. Ik had me nooit kunnen voorstellen hoe vermoeiend en frustrerend het soms kan zijn, maar dat betekent niet dat ik geen roze wolk heb overigens. Ook had ik natuurlijk nooit 3 weken ziekenhuis voor Yade geanticipeerd.

Met mij gaat het overigens wel lekker! Ik ben heel veel moe, doordeweeks doe ik de soort van nacht voeding (rond 4/5 uur en met mazzel slaapt ze dan door tot 6/7 uur) en Knut doet het vrijdag en zaterdag en de merk ik echt dat ik diep en vast slaap, gewoon door het gehuil van Yade heen.
De wond is zo goed als genezen, het is nu een lange rode streep, de bekkenpijn is zo goed als weg, ik heb alleen geen gevoel rond de wond, zo'n 1 cm naar onder en 2 cm naar boven, maar dat schijnt geloof ik terug te komen.

En het meest vervelende aan niet meer zwanger zijn is, en de weinige slaap en stress van een baby die een paar dagen weigert te slapen, is dat ik dan enorme trek heb in sigaretten. Als mij morgen wordt verteld dat het helemaal niet slecht is, roken dus, dan koop ik meteen een slof. En ik ben nu al drie en een half jaar gestopt met roken.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:04:22 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116029
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Igraine het volgende:

Ik stond op dag 1 alweer de was te doen. Tuurlijk niet in mn stringetje want daar passen de kraamverbanden niet in...
Ik voelde me echt best goed na de bevalling, natuurlijk deed de onderkant pijn en moest ik spoelen... Maar ik was gewoon zo blij dat Jen er eindelijk was en dat ik niet meer zwanger was.

Al vond ik het wel erg vervelend dat ik de hele dag kraamhulp had. Mocht er ooit een 2e komen dan zou ik gaan voor 24 uur hulp. Meer dan genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60116289
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:37 schreef Silmarwen het volgende:
De wond is zo goed als genezen, het is nu een lange rode streep, de bekkenpijn is zo goed als weg, ik heb alleen geen gevoel rond de wond, zo'n 1 cm naar onder en 2 cm naar boven, maar dat schijnt geloof ik terug te komen.
Dat hoeft niet, het is bij mij nog steeds gevoelloos rondom het litteken van een operatie van (even tellen) 18 jaar geleden
Fijn dat het verder zo lekker gaat
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:26:26 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116451
Oeh, mijn litteken is nog steeds gevoelig. Als ik op mn hurken zit dan voel ik het gewoon trekken. Ook afvegen is nog steeds een gevoel daar gaan mn nekharen van overeind staan.

Daarintegen ben ik afgelopen weekend wel ongesteld geweest, en omdat ik nu wel een stringetje draag kon ik niet meer uitwijken naar maandverband (sowieso vind ik dat vies). Maar wonder boven wonder was een tampon inbrengen geen probleem.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:11:46 #187
94046 PM-girl
pi_60118698
Ik denk dat ergens een (niet DE) oorzaak ligt dat je eigenlijk niets kùnt verwachten.
Want om nu bij elke zwangerschap van het extreemste uit te gaan, zodat het alleen maar mee kan vallen is ook niet handig.
Zeker bij een eerste weet je gewoon niet veel. Je kunt je inderdaad instellen op een mogelijke verplaatste thuisbevalling, maar je weet niet hoe het voelt om met weeën de auto in te moeten kruipen.
Of je rust van tevoren goed inbouwen door nog geen kaartjes te sturen en dan je na 4 dagen superalleen voelen.

Ik denk dat moeder/vader worden en bevallen zulke ingrijpende dingen zijn, die je niet volledig (of volledig niet ) kunt plannen, waardoor het moeilijk is een reële verwachting te krijgen.
En helemaal niets verwachten gaat ook niet, omdat je toch altijd een gevoel hebt bij dingen die komen gaan. Al is het maar dat je denkt dat je kind een jongetje wordt, met 39 weken geboren wordt of wat dan ook.

Sorry, hiermee haal ik wel weer de discussie aan.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:13:01 #188
94046 PM-girl
pi_60118734
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je in godsnaam moest met meer dan een normaal!

[ Bericht 4% gewijzigd door PM-girl op 15-07-2008 14:04:28 ]
*
pi_60118789
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:13 schreef PM-girl het volgende:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen nu in godsnaam OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je moest met meer dan een normaal!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:57:45 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60119854
quote:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen nu in godsnaam OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je moest met meer dan een normaal!
Nee, ik kon het makkelijk af met normale OB's! Ik had wel de maxi in huis, maar dat was gewoon onzin. Ik vraag me wel een beetje af of het wel een echte ongesteldheid was, zoals normaal was het 3 dagen en minimaal bloedverlies.

De eerste dag had ik een super nodig, dat wel.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:06:28 #191
94046 PM-girl
pi_60120070
Mijn ervaring (voor zover dat nog niet duidelijk was ) is dat je menstruatie anders terug komt na de bevalling. Een andere cyclus, maar vooral een hevigere menstruatie, in hetzelfde aantal dagen.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:10:38 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60120167
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:06 schreef PM-girl het volgende:
Mijn ervaring (voor zover dat nog niet duidelijk was ) is dat je menstruatie anders terug komt na de bevalling. Een andere cyclus, maar vooral een hevigere menstruatie, in hetzelfde aantal dagen.
Ik geef nog fulltime borstvoeding, dus misschien kom ik nog aan de beurt.
pi_60120222
Idd, ook hier was het eigenlijk pas een beetje zoals het vroeger was tegen de tijd dat ik weer opnieuw zwanger werd. Voor die tijd schommelde mijn cyclus een beetje en was het de ene keer heviger dan de andere keer. Misschien omdat ik maar een paar maanden BV-vrij ben geweest, pas na het stoppen met BV ging het zich iets normaliseren.
pi_60120242
quote:
Dan ben ik raar

Ik verlies juist veel minder bloed en het duurt een stuk korter
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_60120246
Hier is mijn menstruatie ook anders teruggekomen. De eerste dag (of 2) veel heftiger, en dan nog een dag of 2/3 heel weinig. Ongeveer dezelfde hoeveelheid, maar veel meer in het begin, en minder aan het eind..
Mijn cyclus is wel weer hetzelfde als ervoor.. Een rommeltje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:13:40 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_60120259
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:11 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk dat ergens een (niet DE) oorzaak ligt dat je eigenlijk niets kùnt verwachten.
Want om nu bij elke zwangerschap van het extreemste uit te gaan, zodat het alleen maar mee kan vallen is ook niet handig.
Zeker bij een eerste weet je gewoon niet veel. Je kunt je inderdaad instellen op een mogelijke verplaatste thuisbevalling, maar je weet niet hoe het voelt om met weeën de auto in te moeten kruipen.
Of je rust van tevoren goed inbouwen door nog geen kaartjes te sturen en dan je na 4 dagen superalleen voelen.

Ik denk dat moeder/vader worden en bevallen zulke ingrijpende dingen zijn, die je niet volledig (of volledig niet ) kunt plannen, waardoor het moeilijk is een reële verwachting te krijgen.
En helemaal niets verwachten gaat ook niet, omdat je toch altijd een gevoel hebt bij dingen die komen gaan. Al is het maar dat je denkt dat je kind een jongetje wordt, met 39 weken geboren wordt of wat dan ook.

Sorry, hiermee haal ik wel weer de discussie aan.
Helemaal mee eens. Ik ging uit van het ergste qua bevalling. Alleen bleek het nog erger te kunnen dan ik dacht.

Mijn menstruatie was na terugkomst na de bevalling (8 mnd later) ook anders. Minder bloedverlies, maar wel 5 dagen lang. Ipv vroeger 3.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:13:42 #197
94046 PM-girl
pi_60120260
Ik vraag me dat ook wel af, wat die twee voedinkjes nog voor invloed hebben.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:43:39 #198
14746 k_i_m
pi_60121159
quote:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je in godsnaam moest met meer dan een normaal!
Ik snapte dat volkomen, toen ik een normale tampon in plaats van recht naar boven overdwars naar binnen schoof .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:46:19 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60121224
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik snapte dat volkomen, toen ik een normale tampon in plaats van recht naar boven overdwars naar binnen schoof .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:46:38 #200
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60121230
omg
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:52:02 #201
14746 k_i_m
pi_60121376
En het paste he? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:54:01 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60121418
Ik denk dat het verschil is dat ik nu 5 maanden verder ben en nu ook pas probeer om een tampon in te doen...

(Verder heb ik nog helemaal niets anders geprobeerd... )
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:29:39 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60122211
quote:
Herkenning en ik zoek nog steeds de grotere variant van de OB maxi plus. Had ik echt nooit gedacht, en dat terwijl J. weleens zegt dat de vk wel erg strak gehecht heeft.
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:30:40 #204
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60122235
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat het verschil is dat ik nu 5 maanden verder ben en nu ook pas probeer om een tampon in te doen...

(Verder heb ik nog helemaal niets anders geprobeerd... )
Bij mij duurde het 10 maanden voor ik weer ongesteld was en toen ging dwars ook prima.
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:36:45 #205
14746 k_i_m
pi_60122355
Dat randje wat eerst weerstand gaf bij het inbrengen is weg, lijkt wel. Maar volgens mij komt het weer terug nu .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:38:03 #206
14746 k_i_m
pi_60122378
Ik vind het dan ook meer dan schandalig dat ik dáár niet voor gewaarschuwd ben vantevoren. Je stelt je in op de bevalling en slapeloze nachten en huilende kinderen, maar niemand die je even vertelt hoe erg het is als je ineens merkt dat je vier tampons tegelijk in dat gat kan stoppen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:40:02 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60122416
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:38 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het dan ook meer dan schandalig dat ik dáár niet voor gewaarschuwd ben vantevoren. Je stelt je in op de bevalling en slapeloze nachten en huilende kinderen, maar niemand die je even vertelt hoe erg het is als je ineens merkt dat je vier tampons tegelijk in dat gat kan stoppen .
Wel handig als je je bankstel even nergens kwijt kan
pi_60122483
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:38 schreef k_i_m het volgende:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:46:41 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60122585
Het is voor jou helemaal niet grappig natuurlijk Kim, echt een probleem.
Maar
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:56:55 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_60124250
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:29 schreef YPPY het volgende:

[..]

Herkenning en ik zoek nog steeds de grotere variant van de OB maxi plus. Had ik echt nooit gedacht, en dat terwijl J. weleens zegt dat de vk wel erg strak gehecht heeft.
Ik vroeg dus aan Bert of hij het gevoel had dat er iets veranderd was, volgens hem niet.

Volgens mij wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:02:59 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60124384
Tico!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:05:24 #212
14746 k_i_m
pi_60124433
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vroeg dus aan Bert of hij het gevoel had dat er iets veranderd was, volgens hem niet.

Volgens mij wel
Dat zei die van mij ook, terwijl ik het verschil tussen een lul of twee armen niet eens kon voelen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:07:45 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60124483
Hebben jullie met twéé armen geprobeerd Kim??
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:09:22 #214
14746 k_i_m
pi_60124516
Nou, eigenlijk was het een been, maar dat klonk zo lomp .
In my life
Why do I smile
pi_60124687
k_i_m

Hmm en ik gebruik de minitampons op de lichtere dagen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:13:03 #216
54772 Silmarwen
pi_60125844
Uhm dames.... ik heb een keizersnede gehad he.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:18:12 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_60125960
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:13 schreef Silmarwen het volgende:
Uhm dames.... ik heb een keizersnede gehad he.
Wees blij

Maar dit is wel iets wat wat mij betreft in het topic "dit hadden ze me van te voren moeten vertellen" thuis hoort.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60127631
Kim, ik vind dat je het altijd wel heel pakkend weet te omschrijven, ik zie het gelijk voor me.
Maar het is wel vervelend...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:48:45 #219
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60128042
K_i_m, kan je geen maandverbandje oprollen

Met mij gaat het steeds beter. Nu nog oppassen dat ik niet te veel ga doen op een dag
Lekker douchen!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:51:26 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_60128110
Sjak, wat fijn om te horen dat het steeds beter gaat!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:54:03 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60128189
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Volgens mij wel
.

Waar hébben jullie het over, Ik weet van niks hoor .
pi_60128558
Oh, dit zijn zeker allemaal verkapte mijn-man-heeft-een-enorme... posts.

pi_60128581
Hmm ik heb me eigenlijk nog niet laten zien in dit topic... maar heb nu wel iets wat ik graag wil "delen"

Ik voelde me gister toch beroerd... ik had echt het gevoel dat ik ziek werd.
Na de bevalling zeiden ze dat de placenta incompleet was en dat het stukje vliezen "vanzelf" kwam. Ik dacht dat ik die ellende in de hevigste dagen van het vloeien wel verloren was. Niets was minder waar.

Ik ging 's middags even rusten maar kreeg buikpijn en ben na een uur draaien in me bed maar gaan douchen. Ik had het koud en ik voelde me echt zo klote en ik baalde want het ging allemaal zo lekker... na het douchen me bed weer in gegaan. Na 2 uur flink geslapen te hebben werd ik badend in het zweet wakker. Ik ging naar de wc en hoorde een soort van "plof"

Noujah... je kan het maar kwijt zijn....Maar ik vraag me af of dit normaal is?
Ik voelde me daarna wel gelijk een stuk beter. En daar gaat het uiteindelijk om. Zou ik het nog moeten melden aan de dokter? Het vloeien is nu ook weer "normaal"

En komt het trouwens door de hormonen dat je na een bevalling meer zweet en/of een soort van opvliegers heb of het inene ontzettend warm krijgt?
pi_60128621
Ik denk ik lees ff bij
Herkenning

Wat ik ook zo vreemd vind, is dat ik geen gram aangekomen ben, maar dat mijn vormen zodanig veranderd zijn dat sommige broeken raar zitten (en dan vooral dat laatste h#%rige t%fust&ringknoopje. Tot dan gaat ie prima! Heus!
Leve de heupbroeken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:13:44 #225
14746 k_i_m
pi_60128654
Ja, ik heb zeker 2 weken lang met kraamverbanden onder mijn oksels gelopen .
In my life
Why do I smile
pi_60128671
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:11 schreef LovelyLady het volgende:
...
Umme ummm dat zweten herken ik wel, maar "plof"???
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:15:32 #227
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60128695
Lovelylady, wat vervelend. Zou je het sowieso niet even na willen laten kijken? Als er nog resten in je baarmoeder achter zijn gebleven kun je daar behoorlijk ziek van worden. Dat zweten had ik de eerste weken na de bevalling ook erg, vooral 's nachts. Schijnt inderdaad hormonaal te zijn. Sterkte!
Lekker douchen!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:19:14 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60128782
quote:
Hmm ik heb me eigenlijk nog niet laten zien in dit topic... maar heb nu wel iets wat ik graag wil "delen"

Ik voelde me gister toch beroerd... ik had echt het gevoel dat ik ziek werd.
Na de bevalling zeiden ze dat de placenta incompleet was en dat het stukje vliezen "vanzelf" kwam. Ik dacht dat ik die ellende in de hevigste dagen van het vloeien wel verloren was. Niets was minder waar.

Ik ging 's middags even rusten maar kreeg buikpijn en ben na een uur draaien in me bed maar gaan douchen. Ik had het koud en ik voelde me echt zo klote en ik baalde want het ging allemaal zo lekker... na het douchen me bed weer in gegaan. Na 2 uur flink geslapen te hebben werd ik badend in het zweet wakker. Ik ging naar de wc en hoorde een soort van "plof"

Noujah... je kan het maar kwijt zijn....Maar ik vraag me af of dit normaal is?
Ik voelde me daarna wel gelijk een stuk beter. En daar gaat het uiteindelijk om. Zou ik het nog moeten melden aan de dokter? Het vloeien is nu ook weer "normaal"

dit weet ik niet

En komt het trouwens door de hormonen dat je na een bevalling meer zweet en/of een soort van opvliegers heb of het inene ontzettend warm krijgt?

hier kan ik een volmoding op geven.

En wat betreft de 'tampon-kwestie' Ik zal dit nog bevestigen nog ontkennen....

En verder gaat het hier zozo. Niet echt super goed, maar ook niet slecht. Een beetje druk met boekhouding in combi met voorbereiding van de vakantie. Met tussendoor gewoon werken en uiteraard 2 gezellige meiden om me heen op mijn vrije dagen. Alleen ze zijn niet altijd gezellig. (en dat was nhiet de afspraak ) Dat hadden ze me ook wel mogen vertellen zeg.... he het is toch vakantie. Dan is het toch altijd gezellig..... Ahum...
  Jubileum moderator dinsdag 15 juli 2008 @ 20:24:30 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60128918
Lovely lady ik denk dat je er verstandig aan doet om dit even met je (huis)arts te bespreken.

Meiden Een feest der herkenning is het hier
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:45:41 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60129416
k_i_m, je blijft het mooi vertellen!

LL, zweten is heel bekend. Ik dreef de eerste dagen mijn kraambed uit. Echt heel ranzig. maar ja, daarna was ik wel een paar kilo overtollig vocht kwijt
En ik zou idd ook ff de HA laten kijken of alles echt weg is.
pi_60129491
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Meiden Een feest der herkenning is het hier
Een feest noemt ze dat
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:05:07 #232
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60129916
Lovely Lady, ik heb hetzelfde gehad oneveer 2 weken nadat ik van Luuke beviel. Ik heb toen contact gehad met de verloskundige. Die kwam even controleren, maar het leek, na veel bloed en eng en duizelig allemaal goed te zijn. Gewoon bellen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60130217
LL, ik zou denk ik ook even bellen...
pi_60130274
Ik denk dat ik morgen dan liever de VK even bel dan de huisarts.......
Ik heb alleen gister weer wat meer gevloeid, vandaag is het eigenlijk weer "normaal"
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:24:01 #235
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60130390
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:19 schreef chacama het volgende:

Alleen ze zijn niet altijd gezellig. (en dat was nhiet de afspraak ) Dat hadden ze me ook wel mogen vertellen zeg.... he het is toch vakantie. Dan is het toch altijd gezellig..... Ahum...
Bij jou niet??? Bij mij zijn ze altijd voorbeeldig
Lekker douchen!
pi_60130606
quote:
*heel verhaal*
Bij mij zeiden ze na de bevalling ook dat ze niet zeker wisten of ze placenta wel compleet was.
Toen ik na 7 weken nog vloeide bleek er wat achtergebleven te zijn
Ik snap niet dat als ze al zeker weten dat er nog wat zit, dat ze je ermee naar huis sturen
Toen ik aan de gyn vroeg of dat echt moest worden weggehaald zei hij volmondig JA! En anders zou het op den duur wegrotten . Ook geen fijn vooruitzicht

Sterkte!
pi_60130880
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:24 schreef sjak het volgende:

[..]

Bij jou niet??? Bij mij zijn ze altijd voorbeeldig
Psiiieees. Hier nooit grote monden, altijd op tijd slapen, werden zindelijk geboren, wassen ze af en stofzuigen ze zelf als de halve zandbak weer eens binnen ligt. Ziek zijn ze uiteraard nog liever.
pi_60130910
En oh ja, mijn meubilair gaat natuurlijk vanzelf kapot. Zomaar ineens!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:56:18 #239
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60131305
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:

Wat ik ook zo vreemd vind, is dat ik geen gram aangekomen ben, maar dat mijn vormen zodanig veranderd zijn dat sommige broeken raar zitten (en dan vooral dat laatste h#%rige t%fust&ringknoopje. Tot dan gaat ie prima! Heus!
Leve de heupbroeken
Hmmm ik heb dus weer mijn start gewicht van voor de zwangerschap en ook hier zitten de broeken vaak kl#te!
Ik grapte toen nog tegen de gyn tijdens de ks dat ze een extra randje vet weg moest halen maar als het volgende ronde weer een ks zou worden vraag ik meteen een mini tummy tuck!
Mama van Isa en Ties
pi_60133420
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:43 schreef Mwanatabu het volgende:
En oh ja, mijn meubilair gaat natuurlijk vanzelf kapot. Zomaar ineens!
Dat kan je wel bij k_i_m kwijt. Die heeft altijd wel een plekje over voor een bankstel las ik net.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60133444

dinsdag 15 juli 2008 @ 23:38:54 #242
3011 E.T.
pi_60134116
Voor de moeder die geïnteresseerd waren/zijn in de Essure methode om te steriliseren..
Appeltje - eitje

14.15 liep ik de OK in, 14.30 stond ik weer buiten De behandeling zelf heb ik echt niets van gevoeld (hooguit dat de veertjes het laatste stukje de eileider in geschoven worden). Na de behandeling nog even tijdje dat zeurderige gevoel in m'n bovenbenen alsof ik net mega-ongesteld was geworden, maar dan 10x zo erg.. Thuis 2 paracetamollen genomen en om een uur of 4 had ik nergens meer last van. Vandaag nog wel ff rustig aan gedaan, het stofzuigen maar even uitgesteld tot morgen
Tijdens de behandeling vond ik het vervelendst eigenlijk het warme water wat langs je billen loopt.. net alsof je continue in je broek plast
Over drie maanden gaan ze met een inwendige echo kijken of alles netjes dichtgegroeid is. Mochten ze enige twijfel hebben nav de echo, dan maken ze een HSG.

Maar dit is echt piece of cake
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:47:08 #243
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60134303
Klinkt goed E.T.!
Saartje
  woensdag 16 juli 2008 @ 08:45:47 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_60137406
zow ET dat klinkt simpel inderdaad. geen man die zich nu nog laat steriliseren natuurlijk
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:36:08 #245
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60138075
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 08:45 schreef Belana het volgende:
zow ET dat klinkt simpel inderdaad. geen man die zich nu nog laat steriliseren natuurlijk
En gelijk hebben ze Jammer dat het niet kan als je een nikkel allergie hebt.
Klinkt goed ET, ik hoop dat het goed dichtgroeit!
Lekker douchen!
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:40:35 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_60138146
Ik heb toevallig net wat in een boek gelezen over spieren die je kunt trainen na de bevalling. Zowiezo zijn die spieren bij veel vrouwen zwak omdat je ze niet ziet ...
Maar wat je in het begin kunt doen is je plas ophouden, dan weet je welke spieren het zijn. Belangrijk is dat je geen andere spieren spant, dus niet bijv. je beenspieren, knieen ook niet bewegen als je die spieren spant. Zodra je weet hoe het voelt als je ze spant, kun je dat 10 keer op een dag gaan doen. Na een maand heb je al een flink resultaat, en sterke spieren op die plek hebben veel voordelen. Het heten de P.C. spieren als ik het goed heb. Misschien heeft iemand er wat aan?
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:45:34 #247
14746 k_i_m
pi_60138238
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:10 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat kan je wel bij k_i_m kwijt. Die heeft altijd wel een plekje over voor een bankstel las ik net.
.
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:24:48 #248
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60141682
Dat klinkt goed E.T.! Even onthouden voor over 10 jaar.
*OUD heilige*
pi_60142927
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:40 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb toevallig net wat in een boek gelezen over spieren die je kunt trainen na de bevalling. Zowiezo zijn die spieren bij veel vrouwen zwak omdat je ze niet ziet ...
Maar wat je in het begin kunt doen is je plas ophouden, dan weet je welke spieren het zijn. Belangrijk is dat je geen andere spieren spant, dus niet bijv. je beenspieren, knieen ook niet bewegen als je die spieren spant. Zodra je weet hoe het voelt als je ze spant, kun je dat 10 keer op een dag gaan doen. Na een maand heb je al een flink resultaat, en sterke spieren op die plek hebben veel voordelen. Het heten de P.C. spieren als ik het goed heb. Misschien heeft iemand er wat aan?
mijn VK raadde mij dat ook al aan... ik kende deze methode al aangezien ik een bedplasser was tot aan mijn 11e ofzo. Sinds ik die spieren ging trainen ging het bedplassen over, en nu gebruik ik de methode ook en het gaat steeds beter.
Is een aanradertje !
pi_60143757
Ik heb al sinds de geboorte van Nathan constant bloed verlies, niet erg veel maar wel dagelijks. Ben er mee naar de HA geweest maar volgens hem moest ik maar aan de pil want dan hield het bloeden wel op. Hij wou me ook geen verwijskaart geven voor de gyn maar ik heb er op gestaan dat ik die kreeg. Kortom na veel gezeik toch gekregen en vanmorgen bij de gyn geweest. Die zag iets wits op de echo in mijn baarmoeder dat er niet hoort te zitten en dat moet verwijderd worden. Dat wou ze met een plaatselijke verdoving doen en dan een dagdeel ervoor uit trekken dat ik in het ziekenhuis moest blijven. Bij het idee alleen al het bewust mee te maken draaide mijn maag zich om. Ik mocht ook onder algehele narcose maar volgens de dokter heeft 95 procent van de vrouwen die het ondergaat geen last. Ik had er niet zo veel behoefte aan om het bewust mee te maken maar ik liet me ompraten en de afspraak werd gemaakt. Toen ik dus bij de balie stond om de afspraak te maken ging ik zo ongeveer van mijn stokkie, werd licht in mijn hoofd en moest naar een kamertje worden gebracht om bij te komen. Thuis gekomen het geheel met mijn man en moeder besproken en er toch voor gekozen om het onder algehele narcose te laten weghalen. Ik durf het echt niet aan om slechts de baarmoedermond te hebben verdoofd en dan met tangetjes etc iets van binnen weg te laten halen. Nu moet ik vandaag terug gebeld gaan worden want ik moet nu langs de verdovingsarts etc.
pi_60143912
Wat naar Faja! Sterkte, wanneer moet het gebeuren?
Is het dan een placentarest wat er nog zit?
pi_60144031
Ze kon aan de hand van de echo niet vertellen wat het is wat zich in de baarmoeder bevindt maar het hoort er niet te zitten. Het is wel heel klein en ze zei ook dat als het met zo een dagbehandeling niet zou lukken om het te verwijderen ik als nog onder algehele narcose zou worden gebracht (bij een andere afspraak dan) en het dan wordt verwijderd. De dagbehandeling kan de 29e plaats vinden maar als het onder algehele narcose gebeurd dan moet er een OK worden geregeld. Nu belde net de assistente me op dat de gyn het niet zo handig vond om mij onder algehele narcose te brengen omdat ze daar dus een OK en anesthesist voor moest regelen maar ik voel er niks voor om het geheel bewust mee te moeten maken. En als me de mogelijkheid wordt aangeboden tijdens het gesprek mag ik er toch ook gebruik van maken?
pi_60144976
Lijkt me wel!
Toen ik die hysteroscopie kreeg had ik ook 2 mogelijkheden, en dat was ook een kleine ingreep (wel op de OK)
Wat heb je eigenlijk tegen op een plaatselijke verdoving?
Is het dat je dan meekrijgt wat ze doen, wat je beangstigd ofzo?
En als je dan een mp3 opzet ofzo?
Ik vind wel, als je er zo op tegen bent, dat je gewoon moet zorgen dat je onder gehele narcose kan gaan, hoe "lastig" dat misschien is voor het zkh. Het is jouw lichaam en daar beslis jij over.
pi_60145137
Dat wat jij net noemt, hysterescopie, dat krijg ik ook. Ik ben niet zo zeer bang voor de prikken in de baarmoedermond maar eerder het bezig zijn van binnen om het witte dingetje weg te halen. En ze zei dat het kan rustig slechts 3 minuten zijn dat ze bezig is maar ook 20 minuten tot een half uur. Ik ging al bij het idee van die ingreep bijna van mijn stokkie vanmorgen bij de balie maar als ik straks de behandeling moet doen zal het nog erger zijn. En de kans dat het niet lukt omdat het te klein is bestaat ook met als gevolg dat ik wederom een afspraak krijg maar dan voor de ingreep onder algehele narcose.
pi_60145214
Goh wat vreemd dat dat dan niet op de OK moet gebeuren.
Ik heb daarvoor een ruggeprik gehad, en ze waren een kwartiertje bezig.
Op zich is het niet eng hoor, maar ik kan me voorstellen dan je liever onder narcose wil (wou ik dus niet, dacht dat ik dan ging spugen, en een narcose kan nog zo lang nawerken. Daarbij vond ik het ook wel interessant om mee te kijken op een scherm)
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:13:48 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_60145715
Oei Faja, dat zou mij ook hebben kunnen overkomen, ik ga al van m'n stokje met bloedprikken.
Heel veel sterkte, wat stom dat je huisarts je pas na heel veel aandringen wilde doorsturen... soms he...
pi_60145879
Suuz, het is dezelfde huisarts die niet vond dat Nathan was uitgedroogd maar een dag later werd opgenomen in het ziekenhuis waar hij vervolgens bijna 2 weken heeft gelegen.
pi_60146105
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
Suuz, het is dezelfde huisarts die niet vond dat Nathan was uitgedroogd maar een dag later werd opgenomen in het ziekenhuis waar hij vervolgens bijna 2 weken heeft gelegen.
tijd voor een andere zou ik denken!
Je moet je er wel fijn bij voelen vind ik.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 18:56:21 #259
141844 Macka66
pi_60150040
Faja, sterkte alvast. Fijn dat je onder narcose kan, scheelt weer een boel stress!

Ik had het laatst in dit topic toch over de spagaat tussen werk en zorg en dat ik wel eens dacht aan thuisbedrijfje? Er zit positieve beweging in!

Ik ben samen met lief begonnen aan waar mijn hart naar uitgaat, een bedrijfje in draagdoeken. Voor 'erbij', dat ik iets heb om aan te bouwen de komende jaren. En mijn cv is vandaag door een detacheerder in mijn vakgebied voorgelegd aan een opdrachtgever. Gaat om een project van vier jaar voor 28 uur per week. Duimen dat ze me willen zien! Het zou als een puzzel in elkaar passen, werk en daarnaast vier jaar de tijd om iets van het eigen bedrijfje te maken.
Over vier jaar ben ik redelijk oud voor de arbeidsmarkt, dus het zou super zijn als het bedrijfje dan loopt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60150162
He Faja wat een horror verhaal zeg. Toen ik jouw verhaal las heb ik toch na aanleiding van het propje vliezen wat ik maandag verloren ben, toch maar even de VK gebeld...
Het schijnt wel vaker voor te komen en ik hoefde me geen zorgen te maken. Wel het vloeien in de gaten houden natuurlijk.

Macka wat een onwijs leuk project zeg!
En ja arbeidsmarkt.... *zucht* ik wou dat ik het wist. Voorlopig kan ik nog even nadenken, ben namelijk niet gebonden aan een werkgever op het moment, en of ik nou door wil gaan als gastouder........
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juli 2008 @ 19:08:44 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60150261
Macka wat tof dat je een eigen winkeltje/bedrijfje begint

Wat zou ik dat graag willen, maar durf t nog niet aan.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60150584
Ik heb een vraagje, 8 juni ben ik bevallen van een dochter. Op 25 juni mocht ze naar huis (prematuur) en onze oudste dochter (bijna 3) vond het eerst geweldig. Ze is nog steeds heel lief maar wil opeens s'avonds niet meer slapen (aangezien ze merkt dat de baby mee naar beneden mag als die gaat huilen), dus nu doet zij dat ook opeens.
We troosten haar, geven wat water maar zeggen wel dat het bedtijd is en dat ze op haar kamertje moet blijven en dat levert dan boosheid op.
Iemand nog tips hoe we hier nog meer mee om kunnen gaan.
  woensdag 16 juli 2008 @ 19:30:56 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60150712
Ik nam de baby ook niet mee naar beneden . Die troostte ik op de babykamer, of desnoods op onze slaapkamer. Dit ook idd omdat de oudste dat "onrechtvaardig" vond.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 16 juli 2008 @ 20:05:50 #264
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60151498
Macka wat leuk! Een draagdoekbedrijfje! Fijn lijkt me, om aan zoiets te kunnen bouwen
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:17:37 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60151778
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:56 schreef Macka66 het volgende:
Faja, sterkte alvast. Fijn dat je onder narcose kan, scheelt weer een boel stress!

Ik had het laatst in dit topic toch over de spagaat tussen werk en zorg en dat ik wel eens dacht aan thuisbedrijfje? Er zit positieve beweging in!

Ik ben samen met lief begonnen aan waar mijn hart naar uitgaat, een bedrijfje in draagdoeken. Voor 'erbij', dat ik iets heb om aan te bouwen de komende jaren. En mijn cv is vandaag door een detacheerder in mijn vakgebied voorgelegd aan een opdrachtgever. Gaat om een project van vier jaar voor 28 uur per week. Duimen dat ze me willen zien! Het zou als een puzzel in elkaar passen, werk en daarnaast vier jaar de tijd om iets van het eigen bedrijfje te maken.
Over vier jaar ben ik redelijk oud voor de arbeidsmarkt, dus het zou super zijn als het bedrijfje dan loopt.
Wat goed Macka! Hoe pak je het aan? Online, voornamelijk?
pi_60151937
Macka, dat klinkt goed zeg! Leuk, heel veel plezier en succes!!!

Faja, als jij liever de narcose hebt, voet bij stuk houden hoor. Laat je niet ompraten omdat het voor hen makkelijker is. Als jij je er niet prettig bij voelt en er ook de optie van narcose is dan mag je daar toch voor kiezen! Jij moet daar liggen, sterkte!
pi_60153411
Macka, wat super
pi_60153738
Macka, wat een geweldig plan. ik hoop heel hard voor je dat 't goed gaat lopen. en natuurlijk ook dat dat andere project door gaat, zou heel fijn zijn! Succes!

Utrecht, lastig. Je oudste zal sowieso moeten leren omgaan met het feit dat de baby anders behandeld wordt dan zij, op andere tijden slaapt, op andere dingen beoordeeld wordt, enz. Die ongelijkheid is een feit, en niet altijd in haar nadeel. Dus om nou alles gelijk te trekken lijkt mij ondoenlijk. Ik zou wel proberen haar waar mogelijk heel veel positieve aandacht te geven op andere momenten, de nodige knuffelbombardementen inlassen en andere kleine dingetjes die je even met haar samen kunt doen. Maar bij die avond-conflicten zou ik er toch zo duidelijk mogelijk in blijven dat het echt geen optie is dat zij ook standaard naar beneden mag, alleen omdat de baby dat dan ook soms even mag.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 22:10:14 #269
141844 Macka66
pi_60154367
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat goed Macka! Hoe pak je het aan? Online, voornamelijk?

Ook wel zo handig, met toeleveranciers uit Zweden, Tsjechië en (nog even afwachten) Israël. We hebben geen geld voor een winkelpand, lief heeft zijn bedrijf annex werkplaats (elektronische muziekinstrumenten) ook op de zolder van ons huis. Maar klanten mogen wel op afspraak langskomen voor een demonstratie.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:12:48 #270
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60154424
Oh, ik ben zo dom.
- en weg-
Lekker douchen!
pi_60154526
Sjak
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:18:31 #272
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60154565
Ik heb het al weer weggehaald snoopy, iets te confronterend. even laten staan dat ik dom ben zodat ik niet meer zo suf ben om het te herhalen
Lekker douchen!
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:19:17 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60154588
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:12 schreef sjak het volgende:ook maar even weg....
So far, so good

[ Bericht 34% gewijzigd door debuurvrouw op 16-07-2008 22:47:24 ]
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:22:21 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60154662
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:10 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ook wel zo handig, met toeleveranciers uit Zweden, Tsjechië en (nog even afwachten) Israël. We hebben geen geld voor een winkelpand, lief heeft zijn bedrijf annex werkplaats (elektronische muziekinstrumenten) ook op de zolder van ons huis. Maar klanten mogen wel op afspraak langskomen voor een demonstratie.
Wauw, wat spannend, ik ben altijd zo benieuwd hoe mensen zoiets opstarten namelijk....ik wens je veel succes!
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:22:54 #275
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60154679
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:19 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit herken ik heeeeel erg. Het wél en niet willen weten. Maar toch zoeken. Ik heb echt heel ferm het besluit genomen toen. Niet meer zoeken!!! Niet meer lezen, niet meer naar kijken. Je erbij neerleggen dat het goed is gegaan. Ik wilde dat ik wat voor je kon doen. Weet hoe het voelt, al was ik het niet zelf die het had. Als je even tegen me aan wil leuteren dan kan dat hoor!
Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig waar het over ging..
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:47:00 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60155238
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig waar het over ging..
Dan haal ik mijn post ook maar weg....
pi_60157181
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:23 schreef Nijna het volgende:
Faja, als jij liever de narcose hebt, voet bij stuk houden hoor. Laat je niet ompraten omdat het voor hen makkelijker is. Als jij je er niet prettig bij voelt en er ook de optie van narcose is dan mag je daar toch voor kiezen! Jij moet daar liggen, sterkte!
*En zegt verder niets...*
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:43:39 #278
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60157557
Faja het is toch niet jouw probleem dat een narcose voor hun meer werk oplevert? gewoon afdwingen omdat je het anders niet durft/wilt je bent baas in je eigen baarmoeder hé
Mama van Isa en Ties
pi_60158896
Macka, wat leuk!!

Sjak,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 07:53:51 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60158998
Macka wat leuk dat je een eigen winkeltje gaat beginnen! (Maar die gebreide banaan kan ik dus wel vergeten? )

En Faja ik zou inderdaad doen wat voor jou het "fijnste" is, ongeacht of dat meer werk voor de artsen is. Veel sterkte in ieder geval.

Ik heb morgenochtend een onderzoek in het ziekenhuis i.v.m. mijn hand en nu ben ik zoooooo stom geweest om te gaan Google-en Het is helemaal geen fijn onderzoek en ik las dingen over dunnen naaldjes, stoomschokjes, pijnlijk, minder pijnlijk en voelen alsof je met een vlakke hand een tik op je hoofd krijgt Zie er nu echt heel erg tegenop...
pi_60159309
Macka wat leuk zeg, een eigen winkeltje

Faja wat goed dat je terug hebt gebeld om te zeggen dat je wel onder gehele narcose wilt. Jammer voor hun dat ze dan een OK en anestesist moeten regelen, het gaat toch om jou, jij moet je er prettig bij voelen.

ET klinkt goed, fijn dat je er geen last van hebt
pi_60159624
Stiemie, sterkte met het onderzoek
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:46:39 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60160099
Stiemie, probeer afleiding te zioeken zodat je niet te veel bezig bent met wat er morgen komen gaat. En who knows, misschien valt het allemaal best mee uiteindelijk. Succes!

Faja, sterkte! Ook met de zoektocht naar een neiuwe huisarts.

Macka, hier ook nog even een voor jullie leuke initiatief
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:56:56 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60160237
Dankjewel Nijna en Kersjes. Afleiding zoeken is inderdaad het beste Net maar de cakejes gebakken die Linde morgen bij het kdv gaat uitdelen
pi_60163047
Ik ben net terug gebeld door de assistente van de gyn en ik mag onder volledige narcose. Ze was er van geschrokken hoe eng ik het vind.
pi_60163366
Stiemie, heb je nog voorproevers nodig ?

Faja, gelukkig wat fijn!
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:54:57 #287
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60163627
Dat is fijn Faja.

Stiemie: je leest meestal de horrorverhalen. Als het goed gaat nemen maar weinig mensen de moeite het op te schrijven. Het valt vast mee.

Vanochtend gingen we zwemmen. Erg leuk. Daarna spelen. Ook leuk. En van de glijbaan. Heel vaak en keileuk. Toen aankleden. Iets minder leuk. En bijna drie kwartier door een hoosbui fietsen. Dat is niet leuk.

Anna had een jip&janneke regenjurk aan. Zij werd pas nat toen ze in de tuin in het gras ging rollen.
*OUD heilige*
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:00:36 #288
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60163741
Faja wat fijn dat het kan zoals jij wilt! Al is fijn in dit geval natuurlijk een beetje raar, maar je snapt vast hoe ik het bedoel

Anna ben je lekker droog gebleven, ga je zelf rollen in de tuin. Zal je moeder wel erg blij mee zijn

Yppy helaas kwam deze info niet uit ervaringen van anderen, maar uit een onlinne ziekenhuisfolder met daarin uitleg over de onderzoeken Gelukkig gaat mijn vriend morgen mee. Ik zou eigenlijk alleen gaan maar dat durf ik nu niet zo goed meer
pi_60163857
Stiemie jij ook al naar het ziekenhuis voor een behandeling. Wat is er precies met je hand aan de hand dan?

Ik snap wel wat je bedoelt. Scheelt gewoon een hoop stress dat ik nu toch onder volledige narcose mag, ik hoef er helemaal niks van mee te krijgen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:12:22 #290
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60164007
Faja het scheelt inderdaad waarschijnlijk al een heleboel dat je er op deze manier weinig van meekrijgt Al is een algehele narcose natuurlijk ook niet niks.

Ik heb al een paar maanden last van pijn in mijn rechterhand. En sinds een maand of 2 ook pijn in mijn rechtervoet. Ze dachten eerst aan reuma, maar dat is het gelukkig waarschijnlijk niet. Nu gaan ze dan morgen de zenuwen in mijn hand (en misschien ook mijn voet) onderzoeken. Ik kijk alleen niet erg uit naar het onderzoek
pi_60165783
Stiemie moet je langs de neuroloog voor de onderzoeken?

Ik had een jaar of 10 geleden constant dat een deel van mijn gezicht gevoelloos werd en ben daar toen voor langs een neuroloog geweest die bepaalde zenuwen ging testen met electronen en kleine schokjes maar dat deed niet of nauwelijks pijn. Ik hoop dat de onderzoeken morgen mee vallen voor je.
pi_60177471
Faja, goed dat je je angst aangegeven hebt en nog beter dat er zo op gereageerd is.

Stiemie, heel veel succes morgen. En lekker dat je lief meegaat. Niet zijn handje vast houden he, straks heeft hij hetzelfde! Zonder dollen, ik hoop dat je wat duidelijkheid krijgt.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:07:09 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60181294
Faja volgens mij is het zo'n zelfde soort onderzoek. Hopelijk valt het dan bij mij ook erg mee.

Mammietje ik zal zijn hand dan maar niet vasthouden he?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:54:50 #294
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60181744
Stiemie veel succes! Ik hoop voor je dat het onderzoek meevalt!
Saartje
pi_60182354
Stiemie succes, fijn dat je in elk geval niet alleen hoeft te gaan
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:32:09 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60185022
Stiemie, heel veel succes bij de dokter! hopelijk valt het mee. Zowel de onderzoeken als de evt uitslag
pi_60186604
Iedereen een dikke die het nodig heeft! (ik lees bijna alles maar ben te moe om op alles te reageren)

Even klagen hoor.
Heb iets besteld bij een online winkel omdat ik graag wat labeldoekjes wilde voor Maarten en hun hebben 30% korting ik bestellen en meteen via Ideal betalen.
Ik heb het 2 week terug besteld en na anderhalf week had ik nog steeds niets in de bus dus een email erachteraan en ik kreeg dara geen antwoord op.
Nog een mail en als antwoord krijg ik: Het was erg druk met de korting en het emailen duurde wat langer excuses daarvoor (ok kan gebeuren denk ik nog) en ineens mailen ze ook nog dat de doekjes die ik gekocht had (jah al voor betaald verdorie!) dat 1 ervan uitverkocht was
nou jah zeg! en of ik dan 2x dezelfde wilde hebben.

Ik een mail erachter aan dat dat prima was maar dat ik het echt belachelijk vind dat iets waar ik al voor heb betaald dat het zo maar aan anderen is verkocht oid.
Krijg ik als antwoord van hun weer dat ze dan die 2 doekjes zo snel mogelijk opsturen....... verder niets over hetegeen wat ik nog meer had getypt.

Heel kort verteld dit maar kan hier erg slecht tegen hoor. Prima dat er wat mis gaat want dat kan in elke winkel gebeuren maar dat ze er gewoon niet verder op in gaan daar kan ik mij zo aan irriteren.

Gisteren een mail gekregen dat het verstuurd is en zodra ik het heb dan mogen ze mij meteen uitschrijven

Voor de rest gaat het redelijk. Raak uitgeput omdat Maarten soms wakker word 's nachts en overdag ben ik bekaf voel mij duizelig en zwakjes. Ik ben al maanden (al een jaar als ik het goed heb) niet goed uitgerust en het breekt mij op
Heb het er nauwelijks met anderen over omdat je toch te horen krijgt: tja hoort erbij he!...
Ben zo blij dat mijn man nu 3 week vakantie heeft!

Met Maarten gaat het erg fijn! Ik geniet elke dag van hem en hij kan al van de ene kant van de kamer naar de andere kant rollen
Hij heeft nog meer babbels en is heeeel erg vaak aan het lachen
Hij ziet er zo lekker gezond uit en dat doet mij weer goed dat ik voor het eerst moeder ben en dat het zo lekker gaat met hem
Hij eet z'n fruit goed en z'n avondeten ook. Is gek op diksap
Heerlijk mannetje!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2008 12:33:25 ]
pi_60187237
Ardenlyn, balen dat je je zo voelt....heb je geen bloedarmoede ofzo?
Kan me voorstellen hoor, dat het je opbreekt, alles valt en staat met een goede nachtrust vind ik altijd. Gelukkig zijn wij gezegend met een slaapkoppie (vanmorgen weer pas om 9.00 uur wakker, en de hele nacht horen we haar niet)
Gelukkig geniet je wel volop van Maarten.

Irritant soms he met die webwinkels.
Zo had ik dat laatst met de Hema, fotoservice.
Ik had al betaald, en daarna werden de foto's pas geupload. Gelukkig ging het goed, maar wat nou als de internetverbinding er ineens uit lag ofzo?
pi_60195605
Stiemie, hoe is je behandeling vandaag gegaan, ik hoop zo dat het je is mee gevallen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:37:21 #300
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60195729
Vandaag het onderzoek gehad. Het is best meegevallen, maar toch ook bij vlagen wel pijnlijk Ik kreeg een soort metalen ringen/lussen een voor 1 om bepaalde vingers/duim en daar werden dan verschillende schokjes door gegeven. In het begin voelde het een beetje alsof je hand heel erg had geslapen en tintelde, maar de laatste paar waren toch wel behoorlijk pijnlijk

Trouwens erg raar om je vingers en hand te zien reageren op die schokken. Zie je ineens je vingers op de maat van die schokjes bewegen

De dokter dacht dus dat er misschien een zenuw klem zat in mijn hand, maar dat is zeker niet het geval zo bleek uit het onderzoek. Dus weer een dubbel gevoel... Fijn dat dat het n iet is, maar wat is het dan wel???

De rest van de dag trouwens een heel erg moe gevoel in mijn hand gehad. Echt alsof ik de hele dag een plafond heb staan witten ofzo. Maar ja het is weer achter de rug Op naar het volgende onderzoek
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 juli 2008 @ 19:38:32 #301
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60195757
oe dat ken ik
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:37 schreef Stiemie het volgende:
Vandaag het onderzoek gehad. Het is best meegevallen, maar toch ook bij vlagen wel pijnlijk Ik kreeg een soort metalen ringen/lussen een voor 1 om bepaalde vingers/duim en daar werden dan verschillende schokjes door gegeven. In het begin voelde het een beetje alsof je hand heel erg had geslapen en tintelde, maar de laatste paar waren toch wel behoorlijk pijnlijk

Trouwens erg raar om je vingers en hand te zien reageren op die schokken. Zie je ineens je vingers op de maat van die schokjes bewegen

De dokter dacht dus dat er misschien een zenuw klem zat in mijn hand, maar dat is zeker niet het geval zo bleek uit het onderzoek. Dus weer een dubbel gevoel... Fijn dat dat het n iet is, maar wat is het dan wel???

De rest van de dag trouwens een heel erg moe gevoel in mijn hand gehad. Echt alsof ik de hele dag een plafond heb staan witten ofzo. Maar ja het is weer achter de rug Op naar het volgende onderzoek
oe dat ken ik die onderzoeken
die heb ik ook gehad met mijn pols

[ Bericht 26% gewijzigd door Lois op 18-07-2008 20:09:50 (foutje sorry) ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')