abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 22:10:28 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60107835
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:13 schreef k_i_m het volgende:
Dat is mij wel opgevallen, persoonlijk. Ik blijk ineens over een behoorlijk schuldgevoel te beschikken, over bijvoorbeeld was die ik in de machine vergeten ben, mijn kind wat ik misschien wel te snel weer in bed heb gelegd, mijn onaardige opmerking die ik niet zo bedoelde naar mijn wederhelft. En daar heb ik dus nooit last van gehad. Volgens mij is dat echt nog zo'n hormonale nasleep, want het is niet iets wat bij mijn persoon past.
En het gaat noooooiiit meer over .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60107844
En dat het nou net het nadeel van een forum
Je kunt geschreven tekst zo anders opvatten als het bedoeld is

Naar dat het je zo rot doet voelen Moonah!
Anitra veel plezier woensdag, ik hoop dat je een geweldige dag zult hebben!
Sterkte nog voor Sjak
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_60107928
Ja, ik geef daarmee ook aan hoe ik het zie en heb gelezen. En hoe het waarschijnlijk bedoeld is.
En hoewel ik heel goed begrijp dat het voor sommigen anders voelt, door andere ervaringen, vond/vind ik wel dat Llewella zoiets kan zeggen. En dat het dus niet per definitie als 'onwaar' bestempeld kan worden.

En daarmee heb ik dan niet jullie in gedachten, maar meer meiden die bijvoorbeeld dachten dat ze na de bevalling wel fris en fruitig, leuk in hun stringetje in het kraambed zouden kunnen liggen, waarbij het dan allemaal een beetje tegenviel.
Ja, ze bestaan, ik ken ze echt
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 06:59:03 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60113465
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Igraine het volgende:

En daarmee heb ik dan niet jullie in gedachten, maar meer meiden die bijvoorbeeld dachten dat ze na de bevalling wel fris en fruitig, leuk in hun stringetje in het kraambed zouden kunnen liggen, waarbij het dan allemaal een beetje tegenviel.
Stiekem denk ik dan soms "Wheheheh"

Ik ben slecht .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 07:02:34 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60113479
Het is niet altijd 'onwaar', maar het kan hard aankomen, dat bedoelde ik.

Zijn dat dezelfde meiden die op hakken meedoen aan een survivalkamp en dan kwaad worden als hun lippenstift en mascara uitlopen omdat het zelfgebouwde vlot instort?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60114462
Zelfgebouwd vlot? Ja, en dan een nagel breken zeker.....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:28:37 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_60114497
zeg, nou voel ik me toch wel beledigd hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:37:46 #183
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60114619
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een post-natale depressie buiten die discussie valt. Dat is iets waar je helemaal niets aan kunt doen maar een echte ziekte. Ik moet zeggen dat ik me er best wel op verkeken heb op sommige gebieden. Ik had me nooit kunnen voorstellen hoe vermoeiend en frustrerend het soms kan zijn, maar dat betekent niet dat ik geen roze wolk heb overigens. Ook had ik natuurlijk nooit 3 weken ziekenhuis voor Yade geanticipeerd.

Met mij gaat het overigens wel lekker! Ik ben heel veel moe, doordeweeks doe ik de soort van nacht voeding (rond 4/5 uur en met mazzel slaapt ze dan door tot 6/7 uur) en Knut doet het vrijdag en zaterdag en de merk ik echt dat ik diep en vast slaap, gewoon door het gehuil van Yade heen.
De wond is zo goed als genezen, het is nu een lange rode streep, de bekkenpijn is zo goed als weg, ik heb alleen geen gevoel rond de wond, zo'n 1 cm naar onder en 2 cm naar boven, maar dat schijnt geloof ik terug te komen.

En het meest vervelende aan niet meer zwanger zijn is, en de weinige slaap en stress van een baby die een paar dagen weigert te slapen, is dat ik dan enorme trek heb in sigaretten. Als mij morgen wordt verteld dat het helemaal niet slecht is, roken dus, dan koop ik meteen een slof. En ik ben nu al drie en een half jaar gestopt met roken.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:04:22 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116029
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Igraine het volgende:

Ik stond op dag 1 alweer de was te doen. Tuurlijk niet in mn stringetje want daar passen de kraamverbanden niet in...
Ik voelde me echt best goed na de bevalling, natuurlijk deed de onderkant pijn en moest ik spoelen... Maar ik was gewoon zo blij dat Jen er eindelijk was en dat ik niet meer zwanger was.

Al vond ik het wel erg vervelend dat ik de hele dag kraamhulp had. Mocht er ooit een 2e komen dan zou ik gaan voor 24 uur hulp. Meer dan genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60116289
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:37 schreef Silmarwen het volgende:
De wond is zo goed als genezen, het is nu een lange rode streep, de bekkenpijn is zo goed als weg, ik heb alleen geen gevoel rond de wond, zo'n 1 cm naar onder en 2 cm naar boven, maar dat schijnt geloof ik terug te komen.
Dat hoeft niet, het is bij mij nog steeds gevoelloos rondom het litteken van een operatie van (even tellen) 18 jaar geleden
Fijn dat het verder zo lekker gaat
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:26:26 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116451
Oeh, mijn litteken is nog steeds gevoelig. Als ik op mn hurken zit dan voel ik het gewoon trekken. Ook afvegen is nog steeds een gevoel daar gaan mn nekharen van overeind staan.

Daarintegen ben ik afgelopen weekend wel ongesteld geweest, en omdat ik nu wel een stringetje draag kon ik niet meer uitwijken naar maandverband (sowieso vind ik dat vies). Maar wonder boven wonder was een tampon inbrengen geen probleem.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:11:46 #187
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60118698
Ik denk dat ergens een (niet DE) oorzaak ligt dat je eigenlijk niets kùnt verwachten.
Want om nu bij elke zwangerschap van het extreemste uit te gaan, zodat het alleen maar mee kan vallen is ook niet handig.
Zeker bij een eerste weet je gewoon niet veel. Je kunt je inderdaad instellen op een mogelijke verplaatste thuisbevalling, maar je weet niet hoe het voelt om met weeën de auto in te moeten kruipen.
Of je rust van tevoren goed inbouwen door nog geen kaartjes te sturen en dan je na 4 dagen superalleen voelen.

Ik denk dat moeder/vader worden en bevallen zulke ingrijpende dingen zijn, die je niet volledig (of volledig niet ) kunt plannen, waardoor het moeilijk is een reële verwachting te krijgen.
En helemaal niets verwachten gaat ook niet, omdat je toch altijd een gevoel hebt bij dingen die komen gaan. Al is het maar dat je denkt dat je kind een jongetje wordt, met 39 weken geboren wordt of wat dan ook.

Sorry, hiermee haal ik wel weer de discussie aan.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:13:01 #188
94046 PM-girl
pi_60118734
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je in godsnaam moest met meer dan een normaal!

[ Bericht 4% gewijzigd door PM-girl op 15-07-2008 14:04:28 ]
*
pi_60118789
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:13 schreef PM-girl het volgende:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen nu in godsnaam OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je moest met meer dan een normaal!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:57:45 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60119854
quote:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen nu in godsnaam OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je moest met meer dan een normaal!
Nee, ik kon het makkelijk af met normale OB's! Ik had wel de maxi in huis, maar dat was gewoon onzin. Ik vraag me wel een beetje af of het wel een echte ongesteldheid was, zoals normaal was het 3 dagen en minimaal bloedverlies.

De eerste dag had ik een super nodig, dat wel.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:06:28 #191
94046 PM-girl
pi_60120070
Mijn ervaring (voor zover dat nog niet duidelijk was ) is dat je menstruatie anders terug komt na de bevalling. Een andere cyclus, maar vooral een hevigere menstruatie, in hetzelfde aantal dagen.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:10:38 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60120167
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:06 schreef PM-girl het volgende:
Mijn ervaring (voor zover dat nog niet duidelijk was ) is dat je menstruatie anders terug komt na de bevalling. Een andere cyclus, maar vooral een hevigere menstruatie, in hetzelfde aantal dagen.
Ik geef nog fulltime borstvoeding, dus misschien kom ik nog aan de beurt.
pi_60120222
Idd, ook hier was het eigenlijk pas een beetje zoals het vroeger was tegen de tijd dat ik weer opnieuw zwanger werd. Voor die tijd schommelde mijn cyclus een beetje en was het de ene keer heviger dan de andere keer. Misschien omdat ik maar een paar maanden BV-vrij ben geweest, pas na het stoppen met BV ging het zich iets normaliseren.
pi_60120242
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:06 schreef PM-girl het volgende:
Dan ben ik raar

Ik verlies juist veel minder bloed en het duurt een stuk korter
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60120246
Hier is mijn menstruatie ook anders teruggekomen. De eerste dag (of 2) veel heftiger, en dan nog een dag of 2/3 heel weinig. Ongeveer dezelfde hoeveelheid, maar veel meer in het begin, en minder aan het eind..
Mijn cyclus is wel weer hetzelfde als ervoor.. Een rommeltje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:13:40 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_60120259
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:11 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk dat ergens een (niet DE) oorzaak ligt dat je eigenlijk niets kùnt verwachten.
Want om nu bij elke zwangerschap van het extreemste uit te gaan, zodat het alleen maar mee kan vallen is ook niet handig.
Zeker bij een eerste weet je gewoon niet veel. Je kunt je inderdaad instellen op een mogelijke verplaatste thuisbevalling, maar je weet niet hoe het voelt om met weeën de auto in te moeten kruipen.
Of je rust van tevoren goed inbouwen door nog geen kaartjes te sturen en dan je na 4 dagen superalleen voelen.

Ik denk dat moeder/vader worden en bevallen zulke ingrijpende dingen zijn, die je niet volledig (of volledig niet ) kunt plannen, waardoor het moeilijk is een reële verwachting te krijgen.
En helemaal niets verwachten gaat ook niet, omdat je toch altijd een gevoel hebt bij dingen die komen gaan. Al is het maar dat je denkt dat je kind een jongetje wordt, met 39 weken geboren wordt of wat dan ook.

Sorry, hiermee haal ik wel weer de discussie aan.
Helemaal mee eens. Ik ging uit van het ergste qua bevalling. Alleen bleek het nog erger te kunnen dan ik dacht.

Mijn menstruatie was na terugkomst na de bevalling (8 mnd later) ook anders. Minder bloedverlies, maar wel 5 dagen lang. Ipv vroeger 3.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:13:42 #197
94046 PM-girl
pi_60120260
Ik vraag me dat ook wel af, wat die twee voedinkjes nog voor invloed hebben.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:43:39 #198
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60121159
quote:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je in godsnaam moest met meer dan een normaal!
Ik snapte dat volkomen, toen ik een normale tampon in plaats van recht naar boven overdwars naar binnen schoof .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:46:19 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60121224
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik snapte dat volkomen, toen ik een normale tampon in plaats van recht naar boven overdwars naar binnen schoof .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:46:38 #200
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60121230
omg
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')