abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 18:35:53 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102518
Oh, dikke kans dat ik het persoonlijk opvat. Maar ik wilde haar er alleen op attenderen dat ik de opmerking ondoordacht vind, zonder wederom een oude discussie te willen herhalen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:37:28 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102553
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Oh, dikke kans dat ik het persoonlijk opvat. Maar ik wilde haar er alleen op attenderen dat ik de opmerking ondoordacht vind, zonder wederom een oude discussie te willen herhalen.
Maar als iemand die discussie niet heeft meegekregen, dan kan die persoon niet zo veel met jouw opmerking denk ik.. .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:39:29 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102603
Hm.
Nou ja, ik bedoel het niet vervelend naar Llewella, helemaal niet.
Maar het blijft blijkbaar een teer punt...
pi_60102636
Als je de ruimte voor evt discussie gelijk sluit, lijkt het slechts op vermanend toespreken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 14 juli 2008 @ 18:41:25 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102643
Godver, nu zit ik hier te janken, is toch erg.
Volgens mij vind ik dat ik er harder tegen had moeten vechten ofzo, ik weet het even niet.
Ik ga maar even lekker in het zonnetje zitten en eens nadenken hoe dit nu weer in elkaar steekt.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:42:27 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102658
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:40 schreef Igraine het volgende:
Als je de ruimte voor evt discussie gelijk sluit, lijkt het slechts op vermanend toespreken.
Nou, dat was het wrs ook.
Excuus Llewella.
Ik ga even voor mezelf uitzoeken hoe het zit.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:43:15 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102670
Poepie, niet doen hoor, nergens voor nodig, die rare gedachten. *Knuf* !

En neem een lekkere borrel
  maandag 14 juli 2008 @ 18:44:24 #158
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102688
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dat was het wrs ook.

! Maffe geit

pi_60103332
Moonah
pi_60103977
Moonah
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 14 juli 2008 @ 19:48:16 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60104170
Ik zie dubbel..
  maandag 14 juli 2008 @ 19:50:20 #162
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60104217
Heb jij die borrel genomen, Vivi?
Lekker douchen!
  maandag 14 juli 2008 @ 19:53:49 #163
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60104301
Wel twee, offff..wacht even hoor....
pi_60104305
  maandag 14 juli 2008 @ 20:01:10 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60104481
Nu al ? Ik moet nog strijken hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60104534
Morgen kan je ook nog strijken
pi_60105475
Moonah

Het was absoluut niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten.

Bevallen en kraamtijd is gewoon niet niks, er komt vanalles op je af.
Zelf ben ik gezegend met een goede backup zodat ik mezelf niet hoef te pushen en mezelf de tijd kan geven om weer te herstellen en te wennen aan het mama-schap. Ik sta er dus voor mezelf heel rustig in omdat ik geen extra druk nog krijg van buitenaf zeg maar.
Ik denk dat dat voor je kraamtijd en verdere herstelperiode absoluut kan uitmaken, lichamelijk maar ook emotioneel.
En ik ben gezegend met een gezonde en rustige dochter, wat het ook makkelijker maakt.

Verder qua post/pre-natale depressie onderschat ik niks ofzow, want het heeft mijn eigen moeder een behoorlijke negatieve tik gegeven in haar ziektebeeld. Voor zover ik weet heeft zij het tijdens en na de zwangerschap van mijn broertje erg moeilijk gehad qua depressie en is ze ook na de bevalling toen opgenomen geweest.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 14 juli 2008 @ 20:45:46 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60105533
En natuurlijk is het zo dat de een nu eenmaal meer draagkracht heeft dan de ander, maar dat zegt nog niet over dat je jezelf iets moet verwijten of dat diegene met minder (psychische/emotionele) draagkracht dan een zwakker mens is in haar totaliteit, oid.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:53:15 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60105693
Moonah ik snap je opmerking wel. Niks verwijtend naar Llewella verder, maar het komt over alsof het aan 'onze' verwachtingen zou liggen. Terwijl het iets is dat je overkomt, net als BI of een keizersnede. Soms ga ik aan mezelf twijfelen: is het niet mijn eigen schuld dat het mij overkomen is? Had ik er niet meer tegen moeten doen? Had ik het niet moeten ontkennen, dat ik niet ziek was/ben? En dat terwijl ik vooraf al geen makkelijk/eenvoudig beeld had van die eerste tijd. Verder heeft dit mi niks te maken met draagkracht, maar met een stofje dat je mist. Normaal gesproken ben ik juist iemand die veel kan hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 14 juli 2008 @ 21:13:32 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60106280
Tnx voor de -en.
En voor de PM'etjes.
Llewella, ik weet ook wel dat jij niemand voor het hoofd wil stoten. En ik heb ook een goede back-up, thank God, anders was het helemaal finaal mis gegaan...
Maar het blijft (voor mij iig) precaire materie. Waardoor een opmerking verkeerd kan vallen. Ook al wéét ik rationeel dat ik me nergens schuldig om hoef te voelen, gevoelsmatig ligt dat toch een tikkie lastiger. Ik zal proberen in het vervolg dergelijke opmerkingen minder persoonlijk op te vatten. Al denk ik ook dat eea makkelijk gezegd is als je er zelf niet zo'n last van hebt (gehad).

En dat ik zei dat ik geen discussie wilde herhalen was vooral omdat ik 'bang' ben dat men het gezeur vindt.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:13:44 #171
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60106286
Dat is mij wel opgevallen, persoonlijk. Ik blijk ineens over een behoorlijk schuldgevoel te beschikken, over bijvoorbeeld was die ik in de machine vergeten ben, mijn kind wat ik misschien wel te snel weer in bed heb gelegd, mijn onaardige opmerking die ik niet zo bedoelde naar mijn wederhelft. En daar heb ik dus nooit last van gehad. Volgens mij is dat echt nog zo'n hormonale nasleep, want het is niet iets wat bij mijn persoon past.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 14 juli 2008 @ 21:21:29 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60106510
Llewella, fijn dat je je zo goed voelt!
Moonah, Je bent echt geen zeur, hoor! En het is geen gezeur! Echt niet. Jij zit ermee, en het is nogal wat, die bevalling en nasleep van jou, dus echt, geen gezeur!
Zo,, ik heb gesproken

k_i_m, dat houdt wel weer op, hoor!
Wat dat betreft was het voor mij ook echt 9 mnd op, negen mnd af, niet zozeer schuldgevoel of gewicht, maar de stapel watten in mijn hoofd. Niet volledig op kracht zijn op mijn werk. is inmiddels weer een tijdje helemaal goed. Dus daar ben ik wel blij om.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60107428
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:53 schreef YPPY het volgende:
Moonah ik snap je opmerking wel. Niks verwijtend naar Llewella verder, maar het komt over alsof het aan 'onze' verwachtingen zou liggen. Terwijl het iets is dat je overkomt, net als BI of een keizersnede. Soms ga ik aan mezelf twijfelen: is het niet mijn eigen schuld dat het mij overkomen is? Had ik er niet meer tegen moeten doen? Had ik het niet moeten ontkennen, dat ik niet ziek was/ben? En dat terwijl ik vooraf al geen makkelijk/eenvoudig beeld had van die eerste tijd. Verder heeft dit mi niks te maken met draagkracht, maar met een stofje dat je mist. Normaal gesproken ben ik juist iemand die veel kan hebben.
Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.
Het is toch gewoon zo, dat hoe je je op iets instelt, mede bepaalt hoe je het (achteraf) ervaart? Dat geldt voor een bevalling, maar ook voor zoiets banaals als een eerste kennismaking met je schoonouders bij wijze van spreken.

En daarmee laat ik een PPD buiten beschouwing, omdat dat nou inderdaad niet iets is, waar je eigen instelling veel invloed op heeft.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:57:22 #174
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60107491
Llewella, fijn dat je op de roze wolk zit, maar wel een moeilijke situatie met je moeder zeg! Succes ermee!

Moonah, ik sluit me voor nu even aan bij Davinia. Het is zoals het is en dat geldt ook voor je verwachting en beleving! Dat is voor ieder persoonlijk.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 14 juli 2008 @ 22:04:24 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60107672
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:55 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.
Het is toch gewoon zo, dat hoe je je op iets instelt, mede bepaalt hoe je het (achteraf) ervaart? Dat geldt voor een bevalling, maar ook voor zoiets banaals als een eerste kennismaking met je schoonouders bij wijze van spreken.

En daarmee laat ik een PPD buiten beschouwing, omdat dat nou inderdaad niet iets is, waar je eigen instelling veel invloed op heeft.
Jouw situatie is heel anders en daardoor ook de manier waarop jij de opmerking opvat. Mijn ervaring (kan natuurlijk niet voor Moonah spreken) heeft niks te maken met hoe ik mij erop in heb gesteld. Een PPD kun je niet buiten beschouwing laten, dat maakte voor mij de complete ervaring. Geen idee hoe het zonder was geweest, dat zal ik nooit meemaken.
Door te schrijven dat je instelling ermee te maken heeft, komt het over als de ervaring (=grotendeels PPD) door jezelf beinvloed is. Dat is niet zo en zo bedoelen jullie het niet, maar het is zoiets gevoeligs dat het al snel zo 'voelt'.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 14 juli 2008 @ 22:10:28 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60107835
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:13 schreef k_i_m het volgende:
Dat is mij wel opgevallen, persoonlijk. Ik blijk ineens over een behoorlijk schuldgevoel te beschikken, over bijvoorbeeld was die ik in de machine vergeten ben, mijn kind wat ik misschien wel te snel weer in bed heb gelegd, mijn onaardige opmerking die ik niet zo bedoelde naar mijn wederhelft. En daar heb ik dus nooit last van gehad. Volgens mij is dat echt nog zo'n hormonale nasleep, want het is niet iets wat bij mijn persoon past.
En het gaat noooooiiit meer over .
pi_60107844
En dat het nou net het nadeel van een forum
Je kunt geschreven tekst zo anders opvatten als het bedoeld is

Naar dat het je zo rot doet voelen Moonah!
Anitra veel plezier woensdag, ik hoop dat je een geweldige dag zult hebben!
Sterkte nog voor Sjak
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_60107928
Ja, ik geef daarmee ook aan hoe ik het zie en heb gelezen. En hoe het waarschijnlijk bedoeld is.
En hoewel ik heel goed begrijp dat het voor sommigen anders voelt, door andere ervaringen, vond/vind ik wel dat Llewella zoiets kan zeggen. En dat het dus niet per definitie als 'onwaar' bestempeld kan worden.

En daarmee heb ik dan niet jullie in gedachten, maar meer meiden die bijvoorbeeld dachten dat ze na de bevalling wel fris en fruitig, leuk in hun stringetje in het kraambed zouden kunnen liggen, waarbij het dan allemaal een beetje tegenviel.
Ja, ze bestaan, ik ken ze echt
  dinsdag 15 juli 2008 @ 06:59:03 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60113465
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Igraine het volgende:

En daarmee heb ik dan niet jullie in gedachten, maar meer meiden die bijvoorbeeld dachten dat ze na de bevalling wel fris en fruitig, leuk in hun stringetje in het kraambed zouden kunnen liggen, waarbij het dan allemaal een beetje tegenviel.
Stiekem denk ik dan soms "Wheheheh"

Ik ben slecht .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 07:02:34 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60113479
Het is niet altijd 'onwaar', maar het kan hard aankomen, dat bedoelde ik.

Zijn dat dezelfde meiden die op hakken meedoen aan een survivalkamp en dan kwaad worden als hun lippenstift en mascara uitlopen omdat het zelfgebouwde vlot instort?
*OUD heilige*
pi_60114462
Zelfgebouwd vlot? Ja, en dan een nagel breken zeker.....
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:28:37 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_60114497
zeg, nou voel ik me toch wel beledigd hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:37:46 #183
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60114619
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een post-natale depressie buiten die discussie valt. Dat is iets waar je helemaal niets aan kunt doen maar een echte ziekte. Ik moet zeggen dat ik me er best wel op verkeken heb op sommige gebieden. Ik had me nooit kunnen voorstellen hoe vermoeiend en frustrerend het soms kan zijn, maar dat betekent niet dat ik geen roze wolk heb overigens. Ook had ik natuurlijk nooit 3 weken ziekenhuis voor Yade geanticipeerd.

Met mij gaat het overigens wel lekker! Ik ben heel veel moe, doordeweeks doe ik de soort van nacht voeding (rond 4/5 uur en met mazzel slaapt ze dan door tot 6/7 uur) en Knut doet het vrijdag en zaterdag en de merk ik echt dat ik diep en vast slaap, gewoon door het gehuil van Yade heen.
De wond is zo goed als genezen, het is nu een lange rode streep, de bekkenpijn is zo goed als weg, ik heb alleen geen gevoel rond de wond, zo'n 1 cm naar onder en 2 cm naar boven, maar dat schijnt geloof ik terug te komen.

En het meest vervelende aan niet meer zwanger zijn is, en de weinige slaap en stress van een baby die een paar dagen weigert te slapen, is dat ik dan enorme trek heb in sigaretten. Als mij morgen wordt verteld dat het helemaal niet slecht is, roken dus, dan koop ik meteen een slof. En ik ben nu al drie en een half jaar gestopt met roken.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:04:22 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116029
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef Igraine het volgende:

Ik stond op dag 1 alweer de was te doen. Tuurlijk niet in mn stringetje want daar passen de kraamverbanden niet in...
Ik voelde me echt best goed na de bevalling, natuurlijk deed de onderkant pijn en moest ik spoelen... Maar ik was gewoon zo blij dat Jen er eindelijk was en dat ik niet meer zwanger was.

Al vond ik het wel erg vervelend dat ik de hele dag kraamhulp had. Mocht er ooit een 2e komen dan zou ik gaan voor 24 uur hulp. Meer dan genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60116289
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:37 schreef Silmarwen het volgende:
De wond is zo goed als genezen, het is nu een lange rode streep, de bekkenpijn is zo goed als weg, ik heb alleen geen gevoel rond de wond, zo'n 1 cm naar onder en 2 cm naar boven, maar dat schijnt geloof ik terug te komen.
Dat hoeft niet, het is bij mij nog steeds gevoelloos rondom het litteken van een operatie van (even tellen) 18 jaar geleden
Fijn dat het verder zo lekker gaat
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:26:26 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116451
Oeh, mijn litteken is nog steeds gevoelig. Als ik op mn hurken zit dan voel ik het gewoon trekken. Ook afvegen is nog steeds een gevoel daar gaan mn nekharen van overeind staan.

Daarintegen ben ik afgelopen weekend wel ongesteld geweest, en omdat ik nu wel een stringetje draag kon ik niet meer uitwijken naar maandverband (sowieso vind ik dat vies). Maar wonder boven wonder was een tampon inbrengen geen probleem.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:11:46 #187
94046 PM-girl
pi_60118698
Ik denk dat ergens een (niet DE) oorzaak ligt dat je eigenlijk niets kùnt verwachten.
Want om nu bij elke zwangerschap van het extreemste uit te gaan, zodat het alleen maar mee kan vallen is ook niet handig.
Zeker bij een eerste weet je gewoon niet veel. Je kunt je inderdaad instellen op een mogelijke verplaatste thuisbevalling, maar je weet niet hoe het voelt om met weeën de auto in te moeten kruipen.
Of je rust van tevoren goed inbouwen door nog geen kaartjes te sturen en dan je na 4 dagen superalleen voelen.

Ik denk dat moeder/vader worden en bevallen zulke ingrijpende dingen zijn, die je niet volledig (of volledig niet ) kunt plannen, waardoor het moeilijk is een reële verwachting te krijgen.
En helemaal niets verwachten gaat ook niet, omdat je toch altijd een gevoel hebt bij dingen die komen gaan. Al is het maar dat je denkt dat je kind een jongetje wordt, met 39 weken geboren wordt of wat dan ook.

Sorry, hiermee haal ik wel weer de discussie aan.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:13:01 #188
94046 PM-girl
pi_60118734
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je in godsnaam moest met meer dan een normaal!

[ Bericht 4% gewijzigd door PM-girl op 15-07-2008 14:04:28 ]
*
pi_60118789
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:13 schreef PM-girl het volgende:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen nu in godsnaam OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je moest met meer dan een normaal!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:57:45 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60119854
quote:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen nu in godsnaam OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je moest met meer dan een normaal!
Nee, ik kon het makkelijk af met normale OB's! Ik had wel de maxi in huis, maar dat was gewoon onzin. Ik vraag me wel een beetje af of het wel een echte ongesteldheid was, zoals normaal was het 3 dagen en minimaal bloedverlies.

De eerste dag had ik een super nodig, dat wel.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:06:28 #191
94046 PM-girl
pi_60120070
Mijn ervaring (voor zover dat nog niet duidelijk was ) is dat je menstruatie anders terug komt na de bevalling. Een andere cyclus, maar vooral een hevigere menstruatie, in hetzelfde aantal dagen.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:10:38 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60120167
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:06 schreef PM-girl het volgende:
Mijn ervaring (voor zover dat nog niet duidelijk was ) is dat je menstruatie anders terug komt na de bevalling. Een andere cyclus, maar vooral een hevigere menstruatie, in hetzelfde aantal dagen.
Ik geef nog fulltime borstvoeding, dus misschien kom ik nog aan de beurt.
pi_60120222
Idd, ook hier was het eigenlijk pas een beetje zoals het vroeger was tegen de tijd dat ik weer opnieuw zwanger werd. Voor die tijd schommelde mijn cyclus een beetje en was het de ene keer heviger dan de andere keer. Misschien omdat ik maar een paar maanden BV-vrij ben geweest, pas na het stoppen met BV ging het zich iets normaliseren.
pi_60120242
quote:
Dan ben ik raar

Ik verlies juist veel minder bloed en het duurt een stuk korter
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_60120246
Hier is mijn menstruatie ook anders teruggekomen. De eerste dag (of 2) veel heftiger, en dan nog een dag of 2/3 heel weinig. Ongeveer dezelfde hoeveelheid, maar veel meer in het begin, en minder aan het eind..
Mijn cyclus is wel weer hetzelfde als ervoor.. Een rommeltje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:13:40 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_60120259
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:11 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk dat ergens een (niet DE) oorzaak ligt dat je eigenlijk niets kùnt verwachten.
Want om nu bij elke zwangerschap van het extreemste uit te gaan, zodat het alleen maar mee kan vallen is ook niet handig.
Zeker bij een eerste weet je gewoon niet veel. Je kunt je inderdaad instellen op een mogelijke verplaatste thuisbevalling, maar je weet niet hoe het voelt om met weeën de auto in te moeten kruipen.
Of je rust van tevoren goed inbouwen door nog geen kaartjes te sturen en dan je na 4 dagen superalleen voelen.

Ik denk dat moeder/vader worden en bevallen zulke ingrijpende dingen zijn, die je niet volledig (of volledig niet ) kunt plannen, waardoor het moeilijk is een reële verwachting te krijgen.
En helemaal niets verwachten gaat ook niet, omdat je toch altijd een gevoel hebt bij dingen die komen gaan. Al is het maar dat je denkt dat je kind een jongetje wordt, met 39 weken geboren wordt of wat dan ook.

Sorry, hiermee haal ik wel weer de discussie aan.
Helemaal mee eens. Ik ging uit van het ergste qua bevalling. Alleen bleek het nog erger te kunnen dan ik dacht.

Mijn menstruatie was na terugkomst na de bevalling (8 mnd later) ook anders. Minder bloedverlies, maar wel 5 dagen lang. Ipv vroeger 3.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:13:42 #197
94046 PM-girl
pi_60120260
Ik vraag me dat ook wel af, wat die twee voedinkjes nog voor invloed hebben.
*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:43:39 #198
14746 k_i_m
pi_60121159
quote:
O en Ticootje, snap je nu ook eindelijk welke vrouwen OB maxi plus nodig hebben
Dat kon ik me vroegâh toch maar moeilijk voorstellen, wat je in godsnaam moest met meer dan een normaal!
Ik snapte dat volkomen, toen ik een normale tampon in plaats van recht naar boven overdwars naar binnen schoof .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:46:19 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60121224
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik snapte dat volkomen, toen ik een normale tampon in plaats van recht naar boven overdwars naar binnen schoof .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:46:38 #200
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60121230
omg
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:52:02 #201
14746 k_i_m
pi_60121376
En het paste he? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:54:01 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60121418
Ik denk dat het verschil is dat ik nu 5 maanden verder ben en nu ook pas probeer om een tampon in te doen...

(Verder heb ik nog helemaal niets anders geprobeerd... )
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:29:39 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60122211
quote:
Herkenning en ik zoek nog steeds de grotere variant van de OB maxi plus. Had ik echt nooit gedacht, en dat terwijl J. weleens zegt dat de vk wel erg strak gehecht heeft.
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:30:40 #204
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60122235
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat het verschil is dat ik nu 5 maanden verder ben en nu ook pas probeer om een tampon in te doen...

(Verder heb ik nog helemaal niets anders geprobeerd... )
Bij mij duurde het 10 maanden voor ik weer ongesteld was en toen ging dwars ook prima.
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:36:45 #205
14746 k_i_m
pi_60122355
Dat randje wat eerst weerstand gaf bij het inbrengen is weg, lijkt wel. Maar volgens mij komt het weer terug nu .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:38:03 #206
14746 k_i_m
pi_60122378
Ik vind het dan ook meer dan schandalig dat ik dáár niet voor gewaarschuwd ben vantevoren. Je stelt je in op de bevalling en slapeloze nachten en huilende kinderen, maar niemand die je even vertelt hoe erg het is als je ineens merkt dat je vier tampons tegelijk in dat gat kan stoppen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:40:02 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60122416
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:38 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het dan ook meer dan schandalig dat ik dáár niet voor gewaarschuwd ben vantevoren. Je stelt je in op de bevalling en slapeloze nachten en huilende kinderen, maar niemand die je even vertelt hoe erg het is als je ineens merkt dat je vier tampons tegelijk in dat gat kan stoppen .
Wel handig als je je bankstel even nergens kwijt kan
pi_60122483
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:38 schreef k_i_m het volgende:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:46:41 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60122585
Het is voor jou helemaal niet grappig natuurlijk Kim, echt een probleem.
Maar
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:56:55 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_60124250
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:29 schreef YPPY het volgende:

[..]

Herkenning en ik zoek nog steeds de grotere variant van de OB maxi plus. Had ik echt nooit gedacht, en dat terwijl J. weleens zegt dat de vk wel erg strak gehecht heeft.
Ik vroeg dus aan Bert of hij het gevoel had dat er iets veranderd was, volgens hem niet.

Volgens mij wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:02:59 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60124384
Tico!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:05:24 #212
14746 k_i_m
pi_60124433
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vroeg dus aan Bert of hij het gevoel had dat er iets veranderd was, volgens hem niet.

Volgens mij wel
Dat zei die van mij ook, terwijl ik het verschil tussen een lul of twee armen niet eens kon voelen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:07:45 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60124483
Hebben jullie met twéé armen geprobeerd Kim??
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:09:22 #214
14746 k_i_m
pi_60124516
Nou, eigenlijk was het een been, maar dat klonk zo lomp .
In my life
Why do I smile
pi_60124687
k_i_m

Hmm en ik gebruik de minitampons op de lichtere dagen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:13:03 #216
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60125844
Uhm dames.... ik heb een keizersnede gehad he.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:18:12 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_60125960
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:13 schreef Silmarwen het volgende:
Uhm dames.... ik heb een keizersnede gehad he.
Wees blij

Maar dit is wel iets wat wat mij betreft in het topic "dit hadden ze me van te voren moeten vertellen" thuis hoort.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60127631
Kim, ik vind dat je het altijd wel heel pakkend weet te omschrijven, ik zie het gelijk voor me.
Maar het is wel vervelend...
Fake it till you make it...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:48:45 #219
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60128042
K_i_m, kan je geen maandverbandje oprollen

Met mij gaat het steeds beter. Nu nog oppassen dat ik niet te veel ga doen op een dag
Lekker douchen!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:51:26 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_60128110
Sjak, wat fijn om te horen dat het steeds beter gaat!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:54:03 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60128189
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Volgens mij wel
.

Waar hébben jullie het over, Ik weet van niks hoor .
pi_60128558
Oh, dit zijn zeker allemaal verkapte mijn-man-heeft-een-enorme... posts.

pi_60128581
Hmm ik heb me eigenlijk nog niet laten zien in dit topic... maar heb nu wel iets wat ik graag wil "delen"

Ik voelde me gister toch beroerd... ik had echt het gevoel dat ik ziek werd.
Na de bevalling zeiden ze dat de placenta incompleet was en dat het stukje vliezen "vanzelf" kwam. Ik dacht dat ik die ellende in de hevigste dagen van het vloeien wel verloren was. Niets was minder waar.

Ik ging 's middags even rusten maar kreeg buikpijn en ben na een uur draaien in me bed maar gaan douchen. Ik had het koud en ik voelde me echt zo klote en ik baalde want het ging allemaal zo lekker... na het douchen me bed weer in gegaan. Na 2 uur flink geslapen te hebben werd ik badend in het zweet wakker. Ik ging naar de wc en hoorde een soort van "plof"

Noujah... je kan het maar kwijt zijn....Maar ik vraag me af of dit normaal is?
Ik voelde me daarna wel gelijk een stuk beter. En daar gaat het uiteindelijk om. Zou ik het nog moeten melden aan de dokter? Het vloeien is nu ook weer "normaal"

En komt het trouwens door de hormonen dat je na een bevalling meer zweet en/of een soort van opvliegers heb of het inene ontzettend warm krijgt?
pi_60128621
Ik denk ik lees ff bij
Herkenning

Wat ik ook zo vreemd vind, is dat ik geen gram aangekomen ben, maar dat mijn vormen zodanig veranderd zijn dat sommige broeken raar zitten (en dan vooral dat laatste h#%rige t%fust&ringknoopje. Tot dan gaat ie prima! Heus!
Leve de heupbroeken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:13:44 #225
14746 k_i_m
pi_60128654
Ja, ik heb zeker 2 weken lang met kraamverbanden onder mijn oksels gelopen .
In my life
Why do I smile
pi_60128671
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:11 schreef LovelyLady het volgende:
...
Umme ummm dat zweten herken ik wel, maar "plof"???
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:15:32 #227
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60128695
Lovelylady, wat vervelend. Zou je het sowieso niet even na willen laten kijken? Als er nog resten in je baarmoeder achter zijn gebleven kun je daar behoorlijk ziek van worden. Dat zweten had ik de eerste weken na de bevalling ook erg, vooral 's nachts. Schijnt inderdaad hormonaal te zijn. Sterkte!
Lekker douchen!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:19:14 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60128782
quote:
Hmm ik heb me eigenlijk nog niet laten zien in dit topic... maar heb nu wel iets wat ik graag wil "delen"

Ik voelde me gister toch beroerd... ik had echt het gevoel dat ik ziek werd.
Na de bevalling zeiden ze dat de placenta incompleet was en dat het stukje vliezen "vanzelf" kwam. Ik dacht dat ik die ellende in de hevigste dagen van het vloeien wel verloren was. Niets was minder waar.

Ik ging 's middags even rusten maar kreeg buikpijn en ben na een uur draaien in me bed maar gaan douchen. Ik had het koud en ik voelde me echt zo klote en ik baalde want het ging allemaal zo lekker... na het douchen me bed weer in gegaan. Na 2 uur flink geslapen te hebben werd ik badend in het zweet wakker. Ik ging naar de wc en hoorde een soort van "plof"

Noujah... je kan het maar kwijt zijn....Maar ik vraag me af of dit normaal is?
Ik voelde me daarna wel gelijk een stuk beter. En daar gaat het uiteindelijk om. Zou ik het nog moeten melden aan de dokter? Het vloeien is nu ook weer "normaal"

dit weet ik niet

En komt het trouwens door de hormonen dat je na een bevalling meer zweet en/of een soort van opvliegers heb of het inene ontzettend warm krijgt?

hier kan ik een volmoding op geven.

En wat betreft de 'tampon-kwestie' Ik zal dit nog bevestigen nog ontkennen....

En verder gaat het hier zozo. Niet echt super goed, maar ook niet slecht. Een beetje druk met boekhouding in combi met voorbereiding van de vakantie. Met tussendoor gewoon werken en uiteraard 2 gezellige meiden om me heen op mijn vrije dagen. Alleen ze zijn niet altijd gezellig. (en dat was nhiet de afspraak ) Dat hadden ze me ook wel mogen vertellen zeg.... he het is toch vakantie. Dan is het toch altijd gezellig..... Ahum...
  Jubileum moderator dinsdag 15 juli 2008 @ 20:24:30 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60128918
Lovely lady ik denk dat je er verstandig aan doet om dit even met je (huis)arts te bespreken.

Meiden Een feest der herkenning is het hier
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:45:41 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60129416
k_i_m, je blijft het mooi vertellen!

LL, zweten is heel bekend. Ik dreef de eerste dagen mijn kraambed uit. Echt heel ranzig. maar ja, daarna was ik wel een paar kilo overtollig vocht kwijt
En ik zou idd ook ff de HA laten kijken of alles echt weg is.
pi_60129491
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Meiden Een feest der herkenning is het hier
Een feest noemt ze dat
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:05:07 #232
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60129916
Lovely Lady, ik heb hetzelfde gehad oneveer 2 weken nadat ik van Luuke beviel. Ik heb toen contact gehad met de verloskundige. Die kwam even controleren, maar het leek, na veel bloed en eng en duizelig allemaal goed te zijn. Gewoon bellen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60130217
LL, ik zou denk ik ook even bellen...
pi_60130274
Ik denk dat ik morgen dan liever de VK even bel dan de huisarts.......
Ik heb alleen gister weer wat meer gevloeid, vandaag is het eigenlijk weer "normaal"
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:24:01 #235
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60130390
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:19 schreef chacama het volgende:

Alleen ze zijn niet altijd gezellig. (en dat was nhiet de afspraak ) Dat hadden ze me ook wel mogen vertellen zeg.... he het is toch vakantie. Dan is het toch altijd gezellig..... Ahum...
Bij jou niet??? Bij mij zijn ze altijd voorbeeldig
Lekker douchen!
pi_60130606
quote:
*heel verhaal*
Bij mij zeiden ze na de bevalling ook dat ze niet zeker wisten of ze placenta wel compleet was.
Toen ik na 7 weken nog vloeide bleek er wat achtergebleven te zijn
Ik snap niet dat als ze al zeker weten dat er nog wat zit, dat ze je ermee naar huis sturen
Toen ik aan de gyn vroeg of dat echt moest worden weggehaald zei hij volmondig JA! En anders zou het op den duur wegrotten . Ook geen fijn vooruitzicht

Sterkte!
pi_60130880
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:24 schreef sjak het volgende:

[..]

Bij jou niet??? Bij mij zijn ze altijd voorbeeldig
Psiiieees. Hier nooit grote monden, altijd op tijd slapen, werden zindelijk geboren, wassen ze af en stofzuigen ze zelf als de halve zandbak weer eens binnen ligt. Ziek zijn ze uiteraard nog liever.
pi_60130910
En oh ja, mijn meubilair gaat natuurlijk vanzelf kapot. Zomaar ineens!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:56:18 #239
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60131305
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:

Wat ik ook zo vreemd vind, is dat ik geen gram aangekomen ben, maar dat mijn vormen zodanig veranderd zijn dat sommige broeken raar zitten (en dan vooral dat laatste h#%rige t%fust&ringknoopje. Tot dan gaat ie prima! Heus!
Leve de heupbroeken
Hmmm ik heb dus weer mijn start gewicht van voor de zwangerschap en ook hier zitten de broeken vaak kl#te!
Ik grapte toen nog tegen de gyn tijdens de ks dat ze een extra randje vet weg moest halen maar als het volgende ronde weer een ks zou worden vraag ik meteen een mini tummy tuck!
Mama van Isa en Ties
pi_60133420
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:43 schreef Mwanatabu het volgende:
En oh ja, mijn meubilair gaat natuurlijk vanzelf kapot. Zomaar ineens!
Dat kan je wel bij k_i_m kwijt. Die heeft altijd wel een plekje over voor een bankstel las ik net.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60133444

dinsdag 15 juli 2008 @ 23:38:54 #242
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60134116
Voor de moeder die geïnteresseerd waren/zijn in de Essure methode om te steriliseren..
Appeltje - eitje

14.15 liep ik de OK in, 14.30 stond ik weer buiten De behandeling zelf heb ik echt niets van gevoeld (hooguit dat de veertjes het laatste stukje de eileider in geschoven worden). Na de behandeling nog even tijdje dat zeurderige gevoel in m'n bovenbenen alsof ik net mega-ongesteld was geworden, maar dan 10x zo erg.. Thuis 2 paracetamollen genomen en om een uur of 4 had ik nergens meer last van. Vandaag nog wel ff rustig aan gedaan, het stofzuigen maar even uitgesteld tot morgen
Tijdens de behandeling vond ik het vervelendst eigenlijk het warme water wat langs je billen loopt.. net alsof je continue in je broek plast
Over drie maanden gaan ze met een inwendige echo kijken of alles netjes dichtgegroeid is. Mochten ze enige twijfel hebben nav de echo, dan maken ze een HSG.

Maar dit is echt piece of cake
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:47:08 #243
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60134303
Klinkt goed E.T.!
Saartje
  woensdag 16 juli 2008 @ 08:45:47 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_60137406
zow ET dat klinkt simpel inderdaad. geen man die zich nu nog laat steriliseren natuurlijk
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:36:08 #245
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60138075
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 08:45 schreef Belana het volgende:
zow ET dat klinkt simpel inderdaad. geen man die zich nu nog laat steriliseren natuurlijk
En gelijk hebben ze Jammer dat het niet kan als je een nikkel allergie hebt.
Klinkt goed ET, ik hoop dat het goed dichtgroeit!
Lekker douchen!
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:40:35 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_60138146
Ik heb toevallig net wat in een boek gelezen over spieren die je kunt trainen na de bevalling. Zowiezo zijn die spieren bij veel vrouwen zwak omdat je ze niet ziet ...
Maar wat je in het begin kunt doen is je plas ophouden, dan weet je welke spieren het zijn. Belangrijk is dat je geen andere spieren spant, dus niet bijv. je beenspieren, knieen ook niet bewegen als je die spieren spant. Zodra je weet hoe het voelt als je ze spant, kun je dat 10 keer op een dag gaan doen. Na een maand heb je al een flink resultaat, en sterke spieren op die plek hebben veel voordelen. Het heten de P.C. spieren als ik het goed heb. Misschien heeft iemand er wat aan?
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:45:34 #247
14746 k_i_m
pi_60138238
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:10 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat kan je wel bij k_i_m kwijt. Die heeft altijd wel een plekje over voor een bankstel las ik net.
.
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:24:48 #248
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60141682
Dat klinkt goed E.T.! Even onthouden voor over 10 jaar.
*OUD heilige*
pi_60142927
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:40 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb toevallig net wat in een boek gelezen over spieren die je kunt trainen na de bevalling. Zowiezo zijn die spieren bij veel vrouwen zwak omdat je ze niet ziet ...
Maar wat je in het begin kunt doen is je plas ophouden, dan weet je welke spieren het zijn. Belangrijk is dat je geen andere spieren spant, dus niet bijv. je beenspieren, knieen ook niet bewegen als je die spieren spant. Zodra je weet hoe het voelt als je ze spant, kun je dat 10 keer op een dag gaan doen. Na een maand heb je al een flink resultaat, en sterke spieren op die plek hebben veel voordelen. Het heten de P.C. spieren als ik het goed heb. Misschien heeft iemand er wat aan?
mijn VK raadde mij dat ook al aan... ik kende deze methode al aangezien ik een bedplasser was tot aan mijn 11e ofzo. Sinds ik die spieren ging trainen ging het bedplassen over, en nu gebruik ik de methode ook en het gaat steeds beter.
Is een aanradertje !
pi_60143757
Ik heb al sinds de geboorte van Nathan constant bloed verlies, niet erg veel maar wel dagelijks. Ben er mee naar de HA geweest maar volgens hem moest ik maar aan de pil want dan hield het bloeden wel op. Hij wou me ook geen verwijskaart geven voor de gyn maar ik heb er op gestaan dat ik die kreeg. Kortom na veel gezeik toch gekregen en vanmorgen bij de gyn geweest. Die zag iets wits op de echo in mijn baarmoeder dat er niet hoort te zitten en dat moet verwijderd worden. Dat wou ze met een plaatselijke verdoving doen en dan een dagdeel ervoor uit trekken dat ik in het ziekenhuis moest blijven. Bij het idee alleen al het bewust mee te maken draaide mijn maag zich om. Ik mocht ook onder algehele narcose maar volgens de dokter heeft 95 procent van de vrouwen die het ondergaat geen last. Ik had er niet zo veel behoefte aan om het bewust mee te maken maar ik liet me ompraten en de afspraak werd gemaakt. Toen ik dus bij de balie stond om de afspraak te maken ging ik zo ongeveer van mijn stokkie, werd licht in mijn hoofd en moest naar een kamertje worden gebracht om bij te komen. Thuis gekomen het geheel met mijn man en moeder besproken en er toch voor gekozen om het onder algehele narcose te laten weghalen. Ik durf het echt niet aan om slechts de baarmoedermond te hebben verdoofd en dan met tangetjes etc iets van binnen weg te laten halen. Nu moet ik vandaag terug gebeld gaan worden want ik moet nu langs de verdovingsarts etc.
pi_60143912
Wat naar Faja! Sterkte, wanneer moet het gebeuren?
Is het dan een placentarest wat er nog zit?
pi_60144031
Ze kon aan de hand van de echo niet vertellen wat het is wat zich in de baarmoeder bevindt maar het hoort er niet te zitten. Het is wel heel klein en ze zei ook dat als het met zo een dagbehandeling niet zou lukken om het te verwijderen ik als nog onder algehele narcose zou worden gebracht (bij een andere afspraak dan) en het dan wordt verwijderd. De dagbehandeling kan de 29e plaats vinden maar als het onder algehele narcose gebeurd dan moet er een OK worden geregeld. Nu belde net de assistente me op dat de gyn het niet zo handig vond om mij onder algehele narcose te brengen omdat ze daar dus een OK en anesthesist voor moest regelen maar ik voel er niks voor om het geheel bewust mee te moeten maken. En als me de mogelijkheid wordt aangeboden tijdens het gesprek mag ik er toch ook gebruik van maken?
pi_60144976
Lijkt me wel!
Toen ik die hysteroscopie kreeg had ik ook 2 mogelijkheden, en dat was ook een kleine ingreep (wel op de OK)
Wat heb je eigenlijk tegen op een plaatselijke verdoving?
Is het dat je dan meekrijgt wat ze doen, wat je beangstigd ofzo?
En als je dan een mp3 opzet ofzo?
Ik vind wel, als je er zo op tegen bent, dat je gewoon moet zorgen dat je onder gehele narcose kan gaan, hoe "lastig" dat misschien is voor het zkh. Het is jouw lichaam en daar beslis jij over.
pi_60145137
Dat wat jij net noemt, hysterescopie, dat krijg ik ook. Ik ben niet zo zeer bang voor de prikken in de baarmoedermond maar eerder het bezig zijn van binnen om het witte dingetje weg te halen. En ze zei dat het kan rustig slechts 3 minuten zijn dat ze bezig is maar ook 20 minuten tot een half uur. Ik ging al bij het idee van die ingreep bijna van mijn stokkie vanmorgen bij de balie maar als ik straks de behandeling moet doen zal het nog erger zijn. En de kans dat het niet lukt omdat het te klein is bestaat ook met als gevolg dat ik wederom een afspraak krijg maar dan voor de ingreep onder algehele narcose.
pi_60145214
Goh wat vreemd dat dat dan niet op de OK moet gebeuren.
Ik heb daarvoor een ruggeprik gehad, en ze waren een kwartiertje bezig.
Op zich is het niet eng hoor, maar ik kan me voorstellen dan je liever onder narcose wil (wou ik dus niet, dacht dat ik dan ging spugen, en een narcose kan nog zo lang nawerken. Daarbij vond ik het ook wel interessant om mee te kijken op een scherm)
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:13:48 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_60145715
Oei Faja, dat zou mij ook hebben kunnen overkomen, ik ga al van m'n stokje met bloedprikken.
Heel veel sterkte, wat stom dat je huisarts je pas na heel veel aandringen wilde doorsturen... soms he...
pi_60145879
Suuz, het is dezelfde huisarts die niet vond dat Nathan was uitgedroogd maar een dag later werd opgenomen in het ziekenhuis waar hij vervolgens bijna 2 weken heeft gelegen.
pi_60146105
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
Suuz, het is dezelfde huisarts die niet vond dat Nathan was uitgedroogd maar een dag later werd opgenomen in het ziekenhuis waar hij vervolgens bijna 2 weken heeft gelegen.
tijd voor een andere zou ik denken!
Je moet je er wel fijn bij voelen vind ik.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 18:56:21 #259
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60150040
Faja, sterkte alvast. Fijn dat je onder narcose kan, scheelt weer een boel stress!

Ik had het laatst in dit topic toch over de spagaat tussen werk en zorg en dat ik wel eens dacht aan thuisbedrijfje? Er zit positieve beweging in!

Ik ben samen met lief begonnen aan waar mijn hart naar uitgaat, een bedrijfje in draagdoeken. Voor 'erbij', dat ik iets heb om aan te bouwen de komende jaren. En mijn cv is vandaag door een detacheerder in mijn vakgebied voorgelegd aan een opdrachtgever. Gaat om een project van vier jaar voor 28 uur per week. Duimen dat ze me willen zien! Het zou als een puzzel in elkaar passen, werk en daarnaast vier jaar de tijd om iets van het eigen bedrijfje te maken.
Over vier jaar ben ik redelijk oud voor de arbeidsmarkt, dus het zou super zijn als het bedrijfje dan loopt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60150162
He Faja wat een horror verhaal zeg. Toen ik jouw verhaal las heb ik toch na aanleiding van het propje vliezen wat ik maandag verloren ben, toch maar even de VK gebeld...
Het schijnt wel vaker voor te komen en ik hoefde me geen zorgen te maken. Wel het vloeien in de gaten houden natuurlijk.

Macka wat een onwijs leuk project zeg!
En ja arbeidsmarkt.... *zucht* ik wou dat ik het wist. Voorlopig kan ik nog even nadenken, ben namelijk niet gebonden aan een werkgever op het moment, en of ik nou door wil gaan als gastouder........
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juli 2008 @ 19:08:44 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60150261
Macka wat tof dat je een eigen winkeltje/bedrijfje begint

Wat zou ik dat graag willen, maar durf t nog niet aan.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60150584
Ik heb een vraagje, 8 juni ben ik bevallen van een dochter. Op 25 juni mocht ze naar huis (prematuur) en onze oudste dochter (bijna 3) vond het eerst geweldig. Ze is nog steeds heel lief maar wil opeens s'avonds niet meer slapen (aangezien ze merkt dat de baby mee naar beneden mag als die gaat huilen), dus nu doet zij dat ook opeens.
We troosten haar, geven wat water maar zeggen wel dat het bedtijd is en dat ze op haar kamertje moet blijven en dat levert dan boosheid op.
Iemand nog tips hoe we hier nog meer mee om kunnen gaan.
  woensdag 16 juli 2008 @ 19:30:56 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60150712
Ik nam de baby ook niet mee naar beneden . Die troostte ik op de babykamer, of desnoods op onze slaapkamer. Dit ook idd omdat de oudste dat "onrechtvaardig" vond.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 16 juli 2008 @ 20:05:50 #264
95752 crew  Chell
Kluns
pi_60151498
Macka wat leuk! Een draagdoekbedrijfje! Fijn lijkt me, om aan zoiets te kunnen bouwen
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:17:37 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60151778
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:56 schreef Macka66 het volgende:
Faja, sterkte alvast. Fijn dat je onder narcose kan, scheelt weer een boel stress!

Ik had het laatst in dit topic toch over de spagaat tussen werk en zorg en dat ik wel eens dacht aan thuisbedrijfje? Er zit positieve beweging in!

Ik ben samen met lief begonnen aan waar mijn hart naar uitgaat, een bedrijfje in draagdoeken. Voor 'erbij', dat ik iets heb om aan te bouwen de komende jaren. En mijn cv is vandaag door een detacheerder in mijn vakgebied voorgelegd aan een opdrachtgever. Gaat om een project van vier jaar voor 28 uur per week. Duimen dat ze me willen zien! Het zou als een puzzel in elkaar passen, werk en daarnaast vier jaar de tijd om iets van het eigen bedrijfje te maken.
Over vier jaar ben ik redelijk oud voor de arbeidsmarkt, dus het zou super zijn als het bedrijfje dan loopt.
Wat goed Macka! Hoe pak je het aan? Online, voornamelijk?
pi_60151937
Macka, dat klinkt goed zeg! Leuk, heel veel plezier en succes!!!

Faja, als jij liever de narcose hebt, voet bij stuk houden hoor. Laat je niet ompraten omdat het voor hen makkelijker is. Als jij je er niet prettig bij voelt en er ook de optie van narcose is dan mag je daar toch voor kiezen! Jij moet daar liggen, sterkte!
pi_60153411
Macka, wat super
pi_60153738
Macka, wat een geweldig plan. ik hoop heel hard voor je dat 't goed gaat lopen. en natuurlijk ook dat dat andere project door gaat, zou heel fijn zijn! Succes!

Utrecht, lastig. Je oudste zal sowieso moeten leren omgaan met het feit dat de baby anders behandeld wordt dan zij, op andere tijden slaapt, op andere dingen beoordeeld wordt, enz. Die ongelijkheid is een feit, en niet altijd in haar nadeel. Dus om nou alles gelijk te trekken lijkt mij ondoenlijk. Ik zou wel proberen haar waar mogelijk heel veel positieve aandacht te geven op andere momenten, de nodige knuffelbombardementen inlassen en andere kleine dingetjes die je even met haar samen kunt doen. Maar bij die avond-conflicten zou ik er toch zo duidelijk mogelijk in blijven dat het echt geen optie is dat zij ook standaard naar beneden mag, alleen omdat de baby dat dan ook soms even mag.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 22:10:14 #269
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60154367
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat goed Macka! Hoe pak je het aan? Online, voornamelijk?

Ook wel zo handig, met toeleveranciers uit Zweden, Tsjechië en (nog even afwachten) Israël. We hebben geen geld voor een winkelpand, lief heeft zijn bedrijf annex werkplaats (elektronische muziekinstrumenten) ook op de zolder van ons huis. Maar klanten mogen wel op afspraak langskomen voor een demonstratie.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:12:48 #270
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60154424
Oh, ik ben zo dom.
- en weg-
Lekker douchen!
pi_60154526
Sjak
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:18:31 #272
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60154565
Ik heb het al weer weggehaald snoopy, iets te confronterend. even laten staan dat ik dom ben zodat ik niet meer zo suf ben om het te herhalen
Lekker douchen!
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:19:17 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60154588
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:12 schreef sjak het volgende:ook maar even weg....
So far, so good

[ Bericht 34% gewijzigd door debuurvrouw op 16-07-2008 22:47:24 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:22:21 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60154662
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:10 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ook wel zo handig, met toeleveranciers uit Zweden, Tsjechië en (nog even afwachten) Israël. We hebben geen geld voor een winkelpand, lief heeft zijn bedrijf annex werkplaats (elektronische muziekinstrumenten) ook op de zolder van ons huis. Maar klanten mogen wel op afspraak langskomen voor een demonstratie.
Wauw, wat spannend, ik ben altijd zo benieuwd hoe mensen zoiets opstarten namelijk....ik wens je veel succes!
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:22:54 #275
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60154679
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:19 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dit herken ik heeeeel erg. Het wél en niet willen weten. Maar toch zoeken. Ik heb echt heel ferm het besluit genomen toen. Niet meer zoeken!!! Niet meer lezen, niet meer naar kijken. Je erbij neerleggen dat het goed is gegaan. Ik wilde dat ik wat voor je kon doen. Weet hoe het voelt, al was ik het niet zelf die het had. Als je even tegen me aan wil leuteren dan kan dat hoor!
Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig waar het over ging..
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:47:00 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60155238
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig waar het over ging..
Dan haal ik mijn post ook maar weg....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_60157181
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:23 schreef Nijna het volgende:
Faja, als jij liever de narcose hebt, voet bij stuk houden hoor. Laat je niet ompraten omdat het voor hen makkelijker is. Als jij je er niet prettig bij voelt en er ook de optie van narcose is dan mag je daar toch voor kiezen! Jij moet daar liggen, sterkte!
*En zegt verder niets...*
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:43:39 #278
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60157557
Faja het is toch niet jouw probleem dat een narcose voor hun meer werk oplevert? gewoon afdwingen omdat je het anders niet durft/wilt je bent baas in je eigen baarmoeder hé
Mama van Isa en Ties
pi_60158896
Macka, wat leuk!!

Sjak,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 07:53:51 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60158998
Macka wat leuk dat je een eigen winkeltje gaat beginnen! (Maar die gebreide banaan kan ik dus wel vergeten? )

En Faja ik zou inderdaad doen wat voor jou het "fijnste" is, ongeacht of dat meer werk voor de artsen is. Veel sterkte in ieder geval.

Ik heb morgenochtend een onderzoek in het ziekenhuis i.v.m. mijn hand en nu ben ik zoooooo stom geweest om te gaan Google-en Het is helemaal geen fijn onderzoek en ik las dingen over dunnen naaldjes, stoomschokjes, pijnlijk, minder pijnlijk en voelen alsof je met een vlakke hand een tik op je hoofd krijgt Zie er nu echt heel erg tegenop...
pi_60159309
Macka wat leuk zeg, een eigen winkeltje

Faja wat goed dat je terug hebt gebeld om te zeggen dat je wel onder gehele narcose wilt. Jammer voor hun dat ze dan een OK en anestesist moeten regelen, het gaat toch om jou, jij moet je er prettig bij voelen.

ET klinkt goed, fijn dat je er geen last van hebt
pi_60159624
Stiemie, sterkte met het onderzoek
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:46:39 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60160099
Stiemie, probeer afleiding te zioeken zodat je niet te veel bezig bent met wat er morgen komen gaat. En who knows, misschien valt het allemaal best mee uiteindelijk. Succes!

Faja, sterkte! Ook met de zoektocht naar een neiuwe huisarts.

Macka, hier ook nog even een voor jullie leuke initiatief
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 17 juli 2008 @ 09:56:56 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60160237
Dankjewel Nijna en Kersjes. Afleiding zoeken is inderdaad het beste Net maar de cakejes gebakken die Linde morgen bij het kdv gaat uitdelen
pi_60163047
Ik ben net terug gebeld door de assistente van de gyn en ik mag onder volledige narcose. Ze was er van geschrokken hoe eng ik het vind.
pi_60163366
Stiemie, heb je nog voorproevers nodig ?

Faja, gelukkig wat fijn!
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:54:57 #287
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60163627
Dat is fijn Faja.

Stiemie: je leest meestal de horrorverhalen. Als het goed gaat nemen maar weinig mensen de moeite het op te schrijven. Het valt vast mee.

Vanochtend gingen we zwemmen. Erg leuk. Daarna spelen. Ook leuk. En van de glijbaan. Heel vaak en keileuk. Toen aankleden. Iets minder leuk. En bijna drie kwartier door een hoosbui fietsen. Dat is niet leuk.

Anna had een jip&janneke regenjurk aan. Zij werd pas nat toen ze in de tuin in het gras ging rollen.
*OUD heilige*
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:00:36 #288
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60163741
Faja wat fijn dat het kan zoals jij wilt! Al is fijn in dit geval natuurlijk een beetje raar, maar je snapt vast hoe ik het bedoel

Anna ben je lekker droog gebleven, ga je zelf rollen in de tuin. Zal je moeder wel erg blij mee zijn

Yppy helaas kwam deze info niet uit ervaringen van anderen, maar uit een onlinne ziekenhuisfolder met daarin uitleg over de onderzoeken Gelukkig gaat mijn vriend morgen mee. Ik zou eigenlijk alleen gaan maar dat durf ik nu niet zo goed meer
pi_60163857
Stiemie jij ook al naar het ziekenhuis voor een behandeling. Wat is er precies met je hand aan de hand dan?

Ik snap wel wat je bedoelt. Scheelt gewoon een hoop stress dat ik nu toch onder volledige narcose mag, ik hoef er helemaal niks van mee te krijgen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:12:22 #290
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60164007
Faja het scheelt inderdaad waarschijnlijk al een heleboel dat je er op deze manier weinig van meekrijgt Al is een algehele narcose natuurlijk ook niet niks.

Ik heb al een paar maanden last van pijn in mijn rechterhand. En sinds een maand of 2 ook pijn in mijn rechtervoet. Ze dachten eerst aan reuma, maar dat is het gelukkig waarschijnlijk niet. Nu gaan ze dan morgen de zenuwen in mijn hand (en misschien ook mijn voet) onderzoeken. Ik kijk alleen niet erg uit naar het onderzoek
pi_60165783
Stiemie moet je langs de neuroloog voor de onderzoeken?

Ik had een jaar of 10 geleden constant dat een deel van mijn gezicht gevoelloos werd en ben daar toen voor langs een neuroloog geweest die bepaalde zenuwen ging testen met electronen en kleine schokjes maar dat deed niet of nauwelijks pijn. Ik hoop dat de onderzoeken morgen mee vallen voor je.
pi_60177471
Faja, goed dat je je angst aangegeven hebt en nog beter dat er zo op gereageerd is.

Stiemie, heel veel succes morgen. En lekker dat je lief meegaat. Niet zijn handje vast houden he, straks heeft hij hetzelfde! Zonder dollen, ik hoop dat je wat duidelijkheid krijgt.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:07:09 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60181294
Faja volgens mij is het zo'n zelfde soort onderzoek. Hopelijk valt het dan bij mij ook erg mee.

Mammietje ik zal zijn hand dan maar niet vasthouden he?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:54:50 #294
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60181744
Stiemie veel succes! Ik hoop voor je dat het onderzoek meevalt!
Saartje
pi_60182354
Stiemie succes, fijn dat je in elk geval niet alleen hoeft te gaan
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:32:09 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60185022
Stiemie, heel veel succes bij de dokter! hopelijk valt het mee. Zowel de onderzoeken als de evt uitslag
pi_60186604
Iedereen een dikke die het nodig heeft! (ik lees bijna alles maar ben te moe om op alles te reageren)

Even klagen hoor.
Heb iets besteld bij een online winkel omdat ik graag wat labeldoekjes wilde voor Maarten en hun hebben 30% korting ik bestellen en meteen via Ideal betalen.
Ik heb het 2 week terug besteld en na anderhalf week had ik nog steeds niets in de bus dus een email erachteraan en ik kreeg dara geen antwoord op.
Nog een mail en als antwoord krijg ik: Het was erg druk met de korting en het emailen duurde wat langer excuses daarvoor (ok kan gebeuren denk ik nog) en ineens mailen ze ook nog dat de doekjes die ik gekocht had (jah al voor betaald verdorie!) dat 1 ervan uitverkocht was
nou jah zeg! en of ik dan 2x dezelfde wilde hebben.

Ik een mail erachter aan dat dat prima was maar dat ik het echt belachelijk vind dat iets waar ik al voor heb betaald dat het zo maar aan anderen is verkocht oid.
Krijg ik als antwoord van hun weer dat ze dan die 2 doekjes zo snel mogelijk opsturen....... verder niets over hetegeen wat ik nog meer had getypt.

Heel kort verteld dit maar kan hier erg slecht tegen hoor. Prima dat er wat mis gaat want dat kan in elke winkel gebeuren maar dat ze er gewoon niet verder op in gaan daar kan ik mij zo aan irriteren.

Gisteren een mail gekregen dat het verstuurd is en zodra ik het heb dan mogen ze mij meteen uitschrijven

Voor de rest gaat het redelijk. Raak uitgeput omdat Maarten soms wakker word 's nachts en overdag ben ik bekaf voel mij duizelig en zwakjes. Ik ben al maanden (al een jaar als ik het goed heb) niet goed uitgerust en het breekt mij op
Heb het er nauwelijks met anderen over omdat je toch te horen krijgt: tja hoort erbij he!...
Ben zo blij dat mijn man nu 3 week vakantie heeft!

Met Maarten gaat het erg fijn! Ik geniet elke dag van hem en hij kan al van de ene kant van de kamer naar de andere kant rollen
Hij heeft nog meer babbels en is heeeel erg vaak aan het lachen
Hij ziet er zo lekker gezond uit en dat doet mij weer goed dat ik voor het eerst moeder ben en dat het zo lekker gaat met hem
Hij eet z'n fruit goed en z'n avondeten ook. Is gek op diksap
Heerlijk mannetje!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2008 12:33:25 ]
pi_60187237
Ardenlyn, balen dat je je zo voelt....heb je geen bloedarmoede ofzo?
Kan me voorstellen hoor, dat het je opbreekt, alles valt en staat met een goede nachtrust vind ik altijd. Gelukkig zijn wij gezegend met een slaapkoppie (vanmorgen weer pas om 9.00 uur wakker, en de hele nacht horen we haar niet)
Gelukkig geniet je wel volop van Maarten.

Irritant soms he met die webwinkels.
Zo had ik dat laatst met de Hema, fotoservice.
Ik had al betaald, en daarna werden de foto's pas geupload. Gelukkig ging het goed, maar wat nou als de internetverbinding er ineens uit lag ofzo?
pi_60195605
Stiemie, hoe is je behandeling vandaag gegaan, ik hoop zo dat het je is mee gevallen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:37:21 #300
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60195729
Vandaag het onderzoek gehad. Het is best meegevallen, maar toch ook bij vlagen wel pijnlijk Ik kreeg een soort metalen ringen/lussen een voor 1 om bepaalde vingers/duim en daar werden dan verschillende schokjes door gegeven. In het begin voelde het een beetje alsof je hand heel erg had geslapen en tintelde, maar de laatste paar waren toch wel behoorlijk pijnlijk

Trouwens erg raar om je vingers en hand te zien reageren op die schokken. Zie je ineens je vingers op de maat van die schokjes bewegen

De dokter dacht dus dat er misschien een zenuw klem zat in mijn hand, maar dat is zeker niet het geval zo bleek uit het onderzoek. Dus weer een dubbel gevoel... Fijn dat dat het n iet is, maar wat is het dan wel???

De rest van de dag trouwens een heel erg moe gevoel in mijn hand gehad. Echt alsof ik de hele dag een plafond heb staan witten ofzo. Maar ja het is weer achter de rug Op naar het volgende onderzoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')