abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 18:35:53 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102518
Oh, dikke kans dat ik het persoonlijk opvat. Maar ik wilde haar er alleen op attenderen dat ik de opmerking ondoordacht vind, zonder wederom een oude discussie te willen herhalen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:37:28 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102553
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Oh, dikke kans dat ik het persoonlijk opvat. Maar ik wilde haar er alleen op attenderen dat ik de opmerking ondoordacht vind, zonder wederom een oude discussie te willen herhalen.
Maar als iemand die discussie niet heeft meegekregen, dan kan die persoon niet zo veel met jouw opmerking denk ik.. .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:39:29 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102603
Hm.
Nou ja, ik bedoel het niet vervelend naar Llewella, helemaal niet.
Maar het blijft blijkbaar een teer punt...
pi_60102636
Als je de ruimte voor evt discussie gelijk sluit, lijkt het slechts op vermanend toespreken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 14 juli 2008 @ 18:41:25 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102643
Godver, nu zit ik hier te janken, is toch erg.
Volgens mij vind ik dat ik er harder tegen had moeten vechten ofzo, ik weet het even niet.
Ik ga maar even lekker in het zonnetje zitten en eens nadenken hoe dit nu weer in elkaar steekt.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:42:27 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60102658
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:40 schreef Igraine het volgende:
Als je de ruimte voor evt discussie gelijk sluit, lijkt het slechts op vermanend toespreken.
Nou, dat was het wrs ook.
Excuus Llewella.
Ik ga even voor mezelf uitzoeken hoe het zit.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:43:15 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102670
Poepie, niet doen hoor, nergens voor nodig, die rare gedachten. *Knuf* !

En neem een lekkere borrel
  maandag 14 juli 2008 @ 18:44:24 #158
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60102688
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dat was het wrs ook.

! Maffe geit

pi_60103332
Moonah
pi_60103977
Moonah
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 14 juli 2008 @ 19:48:16 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60104170
Ik zie dubbel..
  maandag 14 juli 2008 @ 19:50:20 #162
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60104217
Heb jij die borrel genomen, Vivi?
Lekker douchen!
  maandag 14 juli 2008 @ 19:53:49 #163
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60104301
Wel twee, offff..wacht even hoor....
pi_60104305
  maandag 14 juli 2008 @ 20:01:10 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60104481
Nu al ? Ik moet nog strijken hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60104534
Morgen kan je ook nog strijken
pi_60105475
Moonah

Het was absoluut niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten.

Bevallen en kraamtijd is gewoon niet niks, er komt vanalles op je af.
Zelf ben ik gezegend met een goede backup zodat ik mezelf niet hoef te pushen en mezelf de tijd kan geven om weer te herstellen en te wennen aan het mama-schap. Ik sta er dus voor mezelf heel rustig in omdat ik geen extra druk nog krijg van buitenaf zeg maar.
Ik denk dat dat voor je kraamtijd en verdere herstelperiode absoluut kan uitmaken, lichamelijk maar ook emotioneel.
En ik ben gezegend met een gezonde en rustige dochter, wat het ook makkelijker maakt.

Verder qua post/pre-natale depressie onderschat ik niks ofzow, want het heeft mijn eigen moeder een behoorlijke negatieve tik gegeven in haar ziektebeeld. Voor zover ik weet heeft zij het tijdens en na de zwangerschap van mijn broertje erg moeilijk gehad qua depressie en is ze ook na de bevalling toen opgenomen geweest.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 14 juli 2008 @ 20:45:46 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60105533
En natuurlijk is het zo dat de een nu eenmaal meer draagkracht heeft dan de ander, maar dat zegt nog niet over dat je jezelf iets moet verwijten of dat diegene met minder (psychische/emotionele) draagkracht dan een zwakker mens is in haar totaliteit, oid.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:53:15 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60105693
Moonah ik snap je opmerking wel. Niks verwijtend naar Llewella verder, maar het komt over alsof het aan 'onze' verwachtingen zou liggen. Terwijl het iets is dat je overkomt, net als BI of een keizersnede. Soms ga ik aan mezelf twijfelen: is het niet mijn eigen schuld dat het mij overkomen is? Had ik er niet meer tegen moeten doen? Had ik het niet moeten ontkennen, dat ik niet ziek was/ben? En dat terwijl ik vooraf al geen makkelijk/eenvoudig beeld had van die eerste tijd. Verder heeft dit mi niks te maken met draagkracht, maar met een stofje dat je mist. Normaal gesproken ben ik juist iemand die veel kan hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 14 juli 2008 @ 21:13:32 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60106280
Tnx voor de -en.
En voor de PM'etjes.
Llewella, ik weet ook wel dat jij niemand voor het hoofd wil stoten. En ik heb ook een goede back-up, thank God, anders was het helemaal finaal mis gegaan...
Maar het blijft (voor mij iig) precaire materie. Waardoor een opmerking verkeerd kan vallen. Ook al wéét ik rationeel dat ik me nergens schuldig om hoef te voelen, gevoelsmatig ligt dat toch een tikkie lastiger. Ik zal proberen in het vervolg dergelijke opmerkingen minder persoonlijk op te vatten. Al denk ik ook dat eea makkelijk gezegd is als je er zelf niet zo'n last van hebt (gehad).

En dat ik zei dat ik geen discussie wilde herhalen was vooral omdat ik 'bang' ben dat men het gezeur vindt.
  maandag 14 juli 2008 @ 21:13:44 #171
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60106286
Dat is mij wel opgevallen, persoonlijk. Ik blijk ineens over een behoorlijk schuldgevoel te beschikken, over bijvoorbeeld was die ik in de machine vergeten ben, mijn kind wat ik misschien wel te snel weer in bed heb gelegd, mijn onaardige opmerking die ik niet zo bedoelde naar mijn wederhelft. En daar heb ik dus nooit last van gehad. Volgens mij is dat echt nog zo'n hormonale nasleep, want het is niet iets wat bij mijn persoon past.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 14 juli 2008 @ 21:21:29 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60106510
Llewella, fijn dat je je zo goed voelt!
Moonah, Je bent echt geen zeur, hoor! En het is geen gezeur! Echt niet. Jij zit ermee, en het is nogal wat, die bevalling en nasleep van jou, dus echt, geen gezeur!
Zo,, ik heb gesproken

k_i_m, dat houdt wel weer op, hoor!
Wat dat betreft was het voor mij ook echt 9 mnd op, negen mnd af, niet zozeer schuldgevoel of gewicht, maar de stapel watten in mijn hoofd. Niet volledig op kracht zijn op mijn werk. is inmiddels weer een tijdje helemaal goed. Dus daar ben ik wel blij om.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60107428
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:53 schreef YPPY het volgende:
Moonah ik snap je opmerking wel. Niks verwijtend naar Llewella verder, maar het komt over alsof het aan 'onze' verwachtingen zou liggen. Terwijl het iets is dat je overkomt, net als BI of een keizersnede. Soms ga ik aan mezelf twijfelen: is het niet mijn eigen schuld dat het mij overkomen is? Had ik er niet meer tegen moeten doen? Had ik het niet moeten ontkennen, dat ik niet ziek was/ben? En dat terwijl ik vooraf al geen makkelijk/eenvoudig beeld had van die eerste tijd. Verder heeft dit mi niks te maken met draagkracht, maar met een stofje dat je mist. Normaal gesproken ben ik juist iemand die veel kan hebben.
Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.
Het is toch gewoon zo, dat hoe je je op iets instelt, mede bepaalt hoe je het (achteraf) ervaart? Dat geldt voor een bevalling, maar ook voor zoiets banaals als een eerste kennismaking met je schoonouders bij wijze van spreken.

En daarmee laat ik een PPD buiten beschouwing, omdat dat nou inderdaad niet iets is, waar je eigen instelling veel invloed op heeft.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 14 juli 2008 @ 21:57:22 #174
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60107491
Llewella, fijn dat je op de roze wolk zit, maar wel een moeilijke situatie met je moeder zeg! Succes ermee!

Moonah, ik sluit me voor nu even aan bij Davinia. Het is zoals het is en dat geldt ook voor je verwachting en beleving! Dat is voor ieder persoonlijk.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 14 juli 2008 @ 22:04:24 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60107672
quote:
Op maandag 14 juli 2008 21:55 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.
Het is toch gewoon zo, dat hoe je je op iets instelt, mede bepaalt hoe je het (achteraf) ervaart? Dat geldt voor een bevalling, maar ook voor zoiets banaals als een eerste kennismaking met je schoonouders bij wijze van spreken.

En daarmee laat ik een PPD buiten beschouwing, omdat dat nou inderdaad niet iets is, waar je eigen instelling veel invloed op heeft.
Jouw situatie is heel anders en daardoor ook de manier waarop jij de opmerking opvat. Mijn ervaring (kan natuurlijk niet voor Moonah spreken) heeft niks te maken met hoe ik mij erop in heb gesteld. Een PPD kun je niet buiten beschouwing laten, dat maakte voor mij de complete ervaring. Geen idee hoe het zonder was geweest, dat zal ik nooit meemaken.
Door te schrijven dat je instelling ermee te maken heeft, komt het over als de ervaring (=grotendeels PPD) door jezelf beinvloed is. Dat is niet zo en zo bedoelen jullie het niet, maar het is zoiets gevoeligs dat het al snel zo 'voelt'.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')