Maar als iemand die discussie niet heeft meegekregen, dan kan die persoon niet zo veel met jouw opmerking denk ik..quote:Op maandag 14 juli 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Oh, dikke kans dat ik het persoonlijk opvat. Maar ik wilde haar er alleen op attenderen dat ik de opmerking ondoordacht vind, zonder wederom een oude discussie te willen herhalen.
Nou, dat was het wrs ook.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:40 schreef Igraine het volgende:
Als je de ruimte voor evt discussie gelijk sluit, lijkt het slechts op vermanend toespreken.
Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:53 schreef YPPY het volgende:
Moonahik snap je opmerking wel. Niks verwijtend naar Llewella verder, maar het komt over alsof het aan 'onze' verwachtingen zou liggen. Terwijl het iets is dat je overkomt, net als BI of een keizersnede. Soms ga ik aan mezelf twijfelen: is het niet mijn eigen schuld dat het mij overkomen is? Had ik er niet meer tegen moeten doen? Had ik het niet moeten ontkennen, dat ik niet ziek was/ben? En dat terwijl ik vooraf al geen makkelijk/eenvoudig beeld had van die eerste tijd. Verder heeft dit mi niks te maken met draagkracht, maar met een stofje dat je mist. Normaal gesproken ben ik juist iemand die veel kan hebben.
Jouw situatie is heel anders en daardoor ook de manier waarop jij de opmerking opvat. Mijn ervaring (kan natuurlijk niet voor Moonah spreken) heeft niks te maken met hoe ik mij erop in heb gesteld. Een PPD kun je niet buiten beschouwing laten, dat maakte voor mij de complete ervaring. Geen idee hoe het zonder was geweest, dat zal ik nooit meemaken.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:55 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja, en zo las ik de opmerking van Llewella helemaal niet.
Het is toch gewoon zo, dat hoe je je op iets instelt, mede bepaalt hoe je het (achteraf) ervaart? Dat geldt voor een bevalling, maar ook voor zoiets banaals als een eerste kennismaking met je schoonouders bij wijze van spreken.
En daarmee laat ik een PPD buiten beschouwing, omdat dat nou inderdaad niet iets is, waar je eigen instelling veel invloed op heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |