Wat ontzettend fijn dat het geen reuma is, Stiemie. En welke van die andere 2 opties het ook is, daar is allebei iets aan te doen, oftewel van voorbij gaande aard. Gelukkig maar. Hoewel je daar nog niet meteen mee geholpen bent natuurlijk. Heb je het nog over ondersteuning van een brace o.i.d. gehad?
Door jullie reacties besef ik des te meer dat het niet normaal was hoe het ging tijdens mijn operatie. Ik ben echt heel anders gewend van dit ziekenhuis en juist van deze afdeling. Ik heb heel veel nare behandelingen gehad daar, maar er werd inderdaad altijd netjes gevraagd of een co-assistent ook even mocht voelen/meekijken of wat dan ook. En als ze merkten dat het pijnlijk was, hoefde ik niet eens aan te geven dat ik het liever niet meer had, dan lieten ze het al ongevraagd achterwege. Deze keer is dat niet gebeurd, ik WEET niet eens wie me nu eigenlijk geopereerd heeft. Volgens mij hoorde ik de gyn aanwijzingen geven en heeft mijn behandelend arts (van dit moment) me geopereerd. Vraag me ook al een tijdje af wat precies haar functie is, ik vermoedde tot nu toe een arts in opleiding in vergevorderd stadium aangezien ze ook nogal wat beslissingen op eigen houtje neemt/ mag nemen. Maar er zaten 3 mensen achter het doek, en ik heb dus geen idee wie het was, voor mij duidelijk iemand die het voor het eerst deed.
Lemijn, misschien deed degene die mij opereerde het wel hartstikke goed (en had dat bloedrode op mijn beeldscherm de gyn ook kunnen overkomen) en volgde ze gewoon instructies van haar meerdere op door wat dingen uit te proberen. Ze hadden me hier inderdaad wel op voor moeten bereiden en het waren vooral de aanwijzingen en de manier waarop ze die gaf, die me de angst inboezemden. "Spelen" is inderdaad niet een term die je gebruikt als je in iemand zit te roeren met een schraper. De behandelend arts is nog wel langs geweest later om mijn ontslag te regelen. Over de operatie zelf ging het niet, alleen dat het weefsel opgestuurd was, waarvoor een belafspraak en over 4 weken een controle-afspraak en wat ik nog kon verwachten etc. Ik was zelf maar met 1 ding bezig; hoe kom ik zo snel mogelijk thuis!
Zelf ben zelf eigenlijk meer verbolgen over de anesthesie. De geïriteerde reactie bij het zetten dat ik kennelijk niet 'bol' genoeg zat (en geloof me dat ik mijn best deed!!!), te weinig spuiten en vervolgens verdwijnen (pas na de operatie werd gecheckt tot hoe ver de verdoving zat) en me dan achterlaten met een muts van een assistent die me totaal niet gerust stelde en uiteindelijk -als ik aangeef dat het mis gaat en ik in paniek raak- óók verdwijnt!!! Dat is dus een slechte combi met een experimenterend arts!
Afijn... weet nog niet precies wat ik hier mee ga doen. Heb het achter de rug en wil het eigenlijk ook gewoon daar laten. Voel me gelukkig iets beter vandaag overigens, heb bijna geen pijn meer. Had vandaag nog wel hulp van schoonpa wat erg fijn was, want ik knapte rond 11 uur helemaal af en ben naar bed gegaan. Morgen moet ik het weer alleen doen. Ben benieuwd hoe dat gaat, zie er wel tegenop. Het is gelukkig maar 1 dag en dan weekend.
Karin, de vorige keer dat ik gecuretteerd werd, verliep het precies zo als jij beschrijft. Des te meer viel dit tegen!