CC; ik ben zelf dus nog erg afhankelijk van anderen; ben 8 dagen geleden bevallen met toch ook een pittige bevalling. Mijn vriend doet alles, de verzorging van de kleine, eten maken, huishouden etc. Ik doe de voedingen, knuffelen en stap voor stap wat mobieler worden en steeds een beetje meer doen.
Ik ben wel sneller moe; maar ik voel me verders gewoon happy en lekker genieten als die kleine lekker bij me ligt te tutten. Enige wat me frustreert is dat ik niet fijn even lekker ongedwongen op m'n zij in slaap kan vallen, even lekker bij kan slapen zonder dat m'n bekken me in de weg zit.
Ik denk dat het is hoe je er zelf in staat en wat de verwachting is na de bevalling. Ik ben gelukkig ook in goede handen met de kleine bij mijn vriend, en ook mensen om ons heen zijn bereid te helpen, zodat ik me nergens druk over hoef te maken, gewoon rustig kan herstellen.
Oa mijn ouders houden bezoek ook af via hun kant van kennissen/familie, zodat ik m'n rust krijg.
Ik zit op een hele roze wolk, maar ben ook moe en m'n lichaam werkt niet mee.
De vk zei vanochtend ook; vroeger lag je standaard 10 dagen plat, tegenwoordig sta je meteen onder de douche na de bevalling en wordt er eigenlijk verwacht weer snel ter been te zijn.
M'n vk adviseerde mij iig 6 weken gewoon de tijd voor mezelf te nemen en m'n lichaam het geduld te gunnen, en pas daarna pas weer de verwachting een beetje aan de bak te kunnen.
Wat betreft mijzelf; vanochtend de eerste 'kraamtranen' gehad. Naja, kraamtranen, gewoon erg moeilijke situatie.
Alles is zo fijn en goed, maargoed, ik heb wel nog een stukje leven/verleden wat minder rooskleurig is.
Ik heb vanochtend mijn moeder aan de telefoon gehad (situatie: moeder is manisch depressief in de ergste gradatie zo'n beetje en al vele jaren behoorlijk psychotisch/van de wereld af, vanaf mijn 12e geen vrijwillig contact meer), haar partner belde vanochtend om 09:00, mijn vriend nam op, wist even niet wie die aan de telefoon had. Even met haar partner gepraat, en toen kreeg ik m'n moeder aan de telefoon. Ze heeft me gefeliciteerd, wat gekeuveld in zoverre ze dat kan, en toen zei ik weer wat 'verkeerd' (dat mijn oma was geweest vorige week) en toen was het weer flippen (dat m'n oma ooit gezegd zou hebben dat ze m'n moeder nooit meer wil zien, dat zijn dus fixaties/wanen, dat ze ineens weer helemaal doordraait).
M'n moeder en haar partner willen langs komen, maar ik zie dat zelf helemaal niet zitten, ben ook bang voor dingen die gaan gebeuren, ik wil mezelf maar zeker Amber ook niet aan rare dingen blootstellen en heb zelf de angst voor kidnapping aangezien m'n moeder dat in het verleden ook bij mij en mijn broer heeft gepoogd/gedaan.
Een hele roze wolk, maar dat stukje wis ik gewoon niet even uit. Wat m'n stiefmoeder en vader al gezegd hebben; gewoon maar afhouden en een beetje op z'n beloop laten en hopen dat de afstand blijft.
Mocht er toch een ontmoeting komen dan is mijn vader er zowieso bij om de situatie een beetje te beheersen.
Naja, hopen dat het een beetje overwaait, en ik ga gewoon weer door met m'n leventje en genieten van die kleine.
Ik had d'r dus wel een geboortekaartje gestuurd aangezien ik wel vind dat ze daar recht op heeft om te weten dat ze toch een kleindochter heeft, alhoewel, tjah moeilijk... M'n broertje had ook meteen gebeld naar m'n moeder na de geboorte, zonder overleg met mij, dus ze wist het zowieso al.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae