zoals je waarschijnlijk al dacht te zien is de onderstreepte zin het punt geweest waarop de muziek werd afgezet.quote:Laat je hoofd niet hangen
Ook al heb je verdriet
De wereld is zo slecht nog niet
't Is wat jij er in ziet
Kijk maar om je heen
Ik wijs je de weg
Je bent niet alleen
Het leven stelt op zich niets voor
Het is wat jij ervan maakt
Alles wordt nu anders
Het is tijd dat je ontwaakt
Ga je met me mee
Dit is je kans
Grijp 'm meteen
refrein:
Kom vlieg met mee
Over land over zee
Want het avontuur ligt ginds achter de horizon
Wie of wat je ook bent
Dit is het moment
Het is nu of nooit
Vlieg weg en kijk niet achterom
Er ligt meer voorbij die grens dan je ooit denken kon
Op elke hoek wacht een verhaal dat je nooit hebt gehoord
Beleef je leven als een film
Gooi je angst overboord
Een dag duurt niet zo lang
Doe wat je moet doen
En wees maar niet bang
refrein
Kies wie je bent
Speel je een schurk of een held
Ben je een mooie prinses
Of speel je jezelf
refrein
Spreid je vleugels naar een goud omrande horizon
Tja, als je écht een gevaar voor jezelf of voor anderen bent is het misschien verstandig om even onder controle te staan.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:43 schreef tinoz het volgende:
de vraag die bij mij leeft is de volgende : > is het nou echt nodig om iemand die wel eens een troep maakt van zijn appartementje en af en toe een lijntje neemt onder het genot van een paar biertjes voor altijd opgesloten worden in een heus psychiatrisch oord waar hij niet naar toe wil ?
quote:Op zondag 29 juni 2008 02:53 schreef Juup© het volgende:
Spreekwoordelijk geen touw aan vast te knopen voor mij.
Ik vind het wel duidelijk hoor.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:53 schreef Juup© het volgende:
Einstein has entered this topic.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:57 schreef DeeCruise het volgende:
Enorm wazige post. Kan aan mij liggen (ook niet helemaal nuchter op dit moment) maar ik denk dat er meer loos is dan alleen een puin maken van je toko en recreatief gebruik van genotsmiddelen
je bent een beetje achterdochtigquote:Op zondag 29 juni 2008 02:57 schreef DeeCruise het volgende:
Enorm wazige post. Kan aan mij liggen (ook niet helemaal nuchter op dit moment) maar ik denk dat er meer loos is dan alleen een puin maken van je toko en recreatief gebruik van genotsmiddelen
quote:
Dat dat inmiddels wel bekend was.quote:
Mijn welgemeende excuses voor mijn traagheidquote:
Maar euh, je hebt dus geen zin om met drugs te stoppen om je leven weer een beetje op de rails te krijgen?quote:
quote:Op zondag 29 juni 2008 02:53 schreef Juup© het volgende:
Understament.quote:
nou serieus ik heb precies hetzelfde, Ik zit nu ook intern en de begeleiders heb ik mijn post history laten zien de mensen van cz kijken dus mee wat ik post. en ik vertrouw ze totaal niet. ik zit ook aan de lijntjes en toch proberen ze iets wat ik niet weet maar wel denk maar niet weet wat ik denk maar toch wel denk dat het zo is en weet/denk dat het maar weet niet wat ik denk/ weet maar weet wat ik denk weet wat ik denk denk wat ik weet en ook weer anderom en dat ook weer andersom nogmaals andersom zie omme zijde zijde omme zijde omme zijde zie zie zie zo bedoel ik het dus sos nee ibm ja dell. nee iphone. toch wel ibm en niet suiker toch wel suiker en geen melk ja toch nee toch ja toch nee toch nee ja nee ja nee oke dan niet dan wel zus en zo ja nee jij ik wij hij zij ik wij ik ik ik ik zij wij ik zij jullie nee ik oke dan niet dan wel dan niet ja toch nee toch ja toch nee toch abcdefghijklmnopqrstuvwxyz oke ja nee post forum nee topic ja tinoz nee ik ja tinoz ja ik nee andersom wederzijdsquote:Op zondag 29 juni 2008 03:08 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik zit ook regelmatig in de knoop met mezelf maar vertrouw die hulpverleners niet. Wat nu?
wat denk jij dat er aan de hand is dan waardoor ze niet te vertrouwen zijn ?quote:Op zondag 29 juni 2008 03:08 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik zit ook regelmatig in de knoop met mezelf maar vertrouw die hulpverleners niet. Wat nu?
Hulpverleners zijn tegenwoordig ook uit op persoonlijk succes helaas,ze moeten wel door de geniale politici die Nederland besturen nu.quote:Op zondag 29 juni 2008 03:16 schreef tinoz het volgende:
[..]
wat denk jij dat er aan de hand is dan waardoor ze niet te vertrouwen zijn ?
nee vandaag de dag zit ik aan de haldolquote:Op zondag 29 juni 2008 13:12 schreef Re het volgende:
genezen doe je trouwens nauwelijks van schizofrenie, wel kan met behulp van medicatie de symptomen onderdrukken waarbij het grootste gevaar eigenlijk het succes is van de medicatie, immers je lijkt "genezen"
Zit je nog steeds aan de consta tinoz?
Ja, de meeste users willen dat ie de dorpsgek van het forum blijft, dat haal ik uit dat topic.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:53 schreef Re het volgende:
Tinoz... je had een leuk topic geopend over om op het internet te blijven of het vaarwel te zeggen.... lees dat eens door
Oh, dus nu gaat het goed?quote:Op zondag 29 juni 2008 13:45 schreef tinoz het volgende:
[..]
nee vandaag de dag zit ik aan de haldol
ze hebben al eens geprobeerd van 100 MLgr, naar 50 te gaan maar daar kon ik niet tegen.
toen ben ik weer paranoia geworden, ik zou me fijner gaan voelen en mijn bijwerkingen zouden minder zijn met 50....
nu heb ik 75 en dat ging eerst niet goed maar nu wel ....
dat blijft dus voorlopig zo
En waar maak je dat uit op?quote:Op zondag 29 juni 2008 04:02 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Hulpverleners zijn tegenwoordig ook uit op persoonlijk succes helaas,ze moeten wel door de geniale politici die Nederland besturen nu.
@Re: ik zie nu dat jouw reactie in dat betreffende topic een heel andere strekking had.quote:Op zondag 29 juni 2008 14:07 schreef Escaflowne het volgende:
Ja, de meeste users willen dat ie de dorpsgek van het forum blijft, dat haal ik uit dat topic.![]()
Of doel je op wat anders??
der klopt niets van je opstelling , ik had een goeie jeugd , ik ben zelfs nog Nederlands kampioen turnen geweestquote:Op zondag 29 juni 2008 14:07 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Ja, de meeste users willen dat ie de dorpsgek van het forum blijft, dat haal ik uit dat topic.![]()
Of doel je op wat anders??
Tinoz's leven in vogelvlucht:
1. schizofrenie in de genen
2. hoogstwaarschijnlijk een zeer problematisch jeugd
3. gaat veel te veel drugs gebruiken
4. schizofrenie en psychoses worden de realiteit van de dag en geeft nog meer problemen
5. drugs worden de ideale vlucht van de realiteit en voor elk gevoel van verantwoordelijkheid
6. de warrige gedachtenkronkels blijken sappig leesvoer te zijn voor de gemiddelde fokker
7. tinoz moet op fok blijven zoals ie is
8. ofwel tinoz moet vooral lekker aan de drugs blijven en zijn medicatie blijven ontlopen
9. gedwongen opname is onvermijdelijk
10. tinoz trekt het niet meer en degradeert tot kasplantje of trekt de stekker eruit
Chapeau!
Beter zouden we hem aanmoedigen om hersteld te willen worden..
quote:Op zondag 29 juni 2008 14:36 schreef Escaflowne het volgende:
Overigens, in mijn huidige job kom ik dagelijks dat soort gekken tegen (ja, ook drugsverslaafden en ontspoorde hippies in gedwongen opname). Het is niet iets waar je vrolijk van wordt en die mensen zien er allesbehalve vrolijk uit.
quote:Op zondag 29 juni 2008 09:28 schreef Escaflowne het volgende:
TS, volgens mij zie je de gevaren en nadelen niet voldoende in van de waanvoorstellingen die je soms krijgt. Sterker nog, je haalt juist zin uit je leven en streelt je eigen ego door de impressies en 'wijsheden' die je tijdens je trips en waanvoorstellingen opdoet.
Daarom ( DENK IK DAN )ben je ook altijd je heil blijven zoeken in genotsmiddelen, tot nu aan toe (en pas geleden heb je nog verteld -QUOTE HIER MAAR - dat je ook wel eens je medicatie niet neemt, omdat het je je creatief denken ontneemt). In werkelijkheid is het een enorme dikke chaos in je hoofd en ligt je hele leven erdoor in de goot.
Het gebruik van die genotsmiddelen versterkt je psychoses alleen maar en op deze manier kom je er dus nooit van je leven nog vanaf. Naar mijn idee wil je ook helemaal niet van je psychoses af, maar ondertussen wil je wel doorgaan met de maatschappij lastig te vallen met je - NAAR MIJN MENING-verwarde gedachtenkronkels en waanvoorstellingen en alle kosten en zorgen die ermee gemoeid zijn.
Door je gedrag ben je - VOLGENS MIJ een gevaar voor jezelf en voor de samenleving en dat zie je zelf al niet meer in, of wil je niet inzien. Dat jij af en toe in je eigen droomwereld wilt verkeren,- VIND IK prima, maar val - DOEK IK DAT DAN ?een ander daar niet mee lastig en leer eens een keer je eigen boontjes te doppen. Je bent immers een volwassen vent, maar IK VIND DAT JE je gedraagt als een opstandige kleuter. NAAR MIJN MENING ben gewoon te ver doorgedraafd in je hoofd met al je VOOR MIJ OP gedachtenkronkels en waanvoorstellingen LIJKENDE IDEALEN EN IDEOLOGIËN en dat kan teruggedraaid worden, maar niet zonder jouw vollédige medewerking.
Dat je NAAR MIJN MENING zoveel verzet toont tegen je herstel is ook wel weer deels direct te wijten aan die psychoses waarin IK DENK DAT je verkeert, want door die VERMAANDEpsychoses blijf ZOU je jezelf continu op een dwaalspoor brengen. Daarom heeft ZOU HET ZO KUNNEN ZIJN DAT het ook de hoogste prioriteit dat je eerst van die VERMAANDE psychoses afgeraakt, of je het nou wil of niet. Daarna zal je DENK IK alles in beter perspectief zien en zal je kunnen werken aan verder herstel teneinde je leven weer op de rails te krijgen.
In welk jaar dan?quote:Op maandag 30 juni 2008 01:43 schreef tinoz het volgende:
[..]
der klopt niets van je opstelling , ik had een goeie jeugd , ik ben zelfs nog Nederlands kampioen turnen geweest
6c is geen jaar.quote:Op maandag 30 juni 2008 02:39 schreef tinoz het volgende:
in de 6c dus zo goed was ik ook weer niet
Open een eigen topic.quote:Op maandag 30 juni 2008 02:50 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik ben weer volslagen de weg kwijt nu.
En nu?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:46 schreef tinoz het volgende:
ja inderdaad , toen dacht ik dat de hele wereld nog een prachtige plaats was met allemaal leuke dingen ;-)
AMEN.quote:Op zondag 29 juni 2008 16:13 schreef m-niki het volgende:
tinoz, je schrijft zelf dat iemand met schizofrenie de wereld niet meer ziet zoals ie is, dat ie z'n eigen werkelijkheid heeft als het ware. Waarom ga je dan nog steeds voor jezelf in op de vraag of hulpverleners zijn te vertrouwen? Als je op dit moment niet psychotisch bent (maar er tegenaan lijkt te zitten), waarom doe je dan niet wat je (mag ik toch hopen) geleerd hebt: dat soort vragen die de psychose kunnen voeden niet proberen te beantwoorden?
en blijf vooral weg hier op FOK! De ervaring leert jou ook dat het niet gunstig is om hier te zijn... je krijgt veel te veel opmerkingen die jou alleen maar de verkeerde kant op helpen.
Een permanente opname hoeft niet nodig te zijn voor mensen met schizofrenie als ze dat wat ze geleerd hebben in de hulpverlening in de praktijk blijven brengen:
- netjes op tijd medicatie blijven nemen
- op tijd aangeven wanneer licht psychotische of waandenkbeelden weer de kop opsteken, zodat medicatie tijdelijk verhoogd of aangevuld kan worden (anafranil bv. werkt tegen angsten en het blijven hangen in bepaalde gedachten... kan heel handig zijn icm een antipsychoticum als risperdal of haldol)
- VAN DE DRUGS AFBLIJVEN (en alcohol ook for that matter) werkt zoooo averechts...zelfs voor mensen die niet last hebben van psychoses
- vroeg opstaan, vroeg naar bed, goed eten, goed slapen, regelmaat in je leven
zelfs voor mensen met schizofrenie kan het mogelijk zijn om semi-zelfstandig te wonen en er een baantje op na te houden als je bovenstaande gewoon netjes volgt.
Zorg er gewoon voor dat je uit de psychoses blijft, want bij elke psychose wordt je ziekte erger...en als je écht uit de opnames wilt blijven, dan wil je dus niet dat je ziekte erger wordt? Toch?
Succes Tinoz, neem afscheid hier voor je eigen bestwil en wie weet wat er allemaal nog mogelijk is in je leven!!
Het antwoord op die vraag kunnen wij jou niet geven, want het ligt hélemaal in jouw handen! Als jij niet wil, dan mag ik hopen dat jij er vanaf nu àlles aan doet om het zo ver niet te laten komen.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:43 schreef tinoz het volgende:
de vraag die bij mij leeft is de volgende : > is het nou echt nodig om iemand die wel eens een troep maakt van zijn appartementje en af en toe een lijntje neemt onder het genot van een paar biertjes voor altijd opgesloten worden in een heus psychiatrisch oord waar hij niet naar toe wil ?
moet ik ?
van jullie ,
oook ?
Beetje kort door de bocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Als je eens ophield met blowen, en andere drugs, hoef je ook minder te worden opgenomen.
Het is een keuze, kiezen tussen 2 kwaden: blowen en opname of niet blowen, geen opname en het blowen missen.
quote:Op zondag 29 juni 2008 03:23 schreef Bleekmiddel het volgende:
fak lees nu net je OP en zie dat je hetzelfde slikt als ik
Jullie hebben precies hetzelfde? Slikken precies hetzelfde? Hebben allebei schizofrenie?quote:Op zondag 29 juni 2008 03:15 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
nou serieus ik heb precies hetzelfde, Ik zit nu ook intern en de begeleiders heb ik mijn post history laten zien de mensen van cz kijken dus mee wat ik post. en ik vertrouw ze totaal niet. ik zit ook aan de lijntjes en toch proberen ze iets wat ik niet weet maar wel denk maar niet weet wat ik denk maar toch wel denk dat het zo is en weet/denk dat het maar weet niet wat ik denk/ weet maar weet wat ik denk weet wat ik denk denk wat ik weet en ook weer anderom en dat ook weer andersom nogmaals andersom zie omme zijde zijde omme zijde omme zijde zie zie zie zo bedoel ik het dus sos nee ibm ja dell. nee iphone. toch wel ibm en niet suiker toch wel suiker en geen melk ja toch nee toch ja toch nee toch nee ja nee ja nee oke dan niet dan wel zus en zo ja nee jij ik wij hij zij ik wij ik ik ik ik zij wij ik zij jullie nee ik oke dan niet dan wel dan niet ja toch nee toch ja toch nee toch abcdefghijklmnopqrstuvwxyz oke ja nee post forum nee topic ja tinoz nee ik ja tinoz ja ik nee andersom wederzijds
nee ik vertrouw mijn begeleiders niet
in hoeverre zullen die bedrijven jou kunnen overtuigen?quote:Op zondag 28 september 2008 09:21 schreef tinoz het volgende:
Sorry, maar ik wil me laten leiden door de weet dat er helemaal neits fout zit bij die bedrijven enzo... dat is toch positief ?
het eerste deel van je posting ben ik het mee eens, maar dit licht ik er even uit...quote:Op zondag 28 september 2008 12:00 schreef Re het volgende:
....en weer langzaam in elkaar gezet moet worden.
Bedankt voor je reactie! Roept meteen weer een aantal vragen op:quote:Op zondag 28 september 2008 16:28 schreef tinoz het volgende:
Van de bedrijven wil ik weten of ze ethiek hebben die strookt met de wereld die wij denken te zien.... heidie is mijn persoonlijk begeleider en Wanda is mijn behandelaarster en psycholooge...
de éne keer vertrouw ik ze wel en de andere keer niet .....
het heeft ool te maken met wat ik van ze verwacht , ik ben onder dwang in de psychiatrie geplaatst dus ik verwacht ook een correcte efficiënte behandeling
Nou ik heb je OP niet gelezen. Maar bedrijven willen omzet maken en een leugen her en daar hoort er allemaal gewoon bij. Daar kan je vanuit gaan. Ik zeg niet dat ik voor ben maar het is de realiteit. Eentje die wordt ontkent maar met een beetjke verstand weet je dat het aan de orde van de dag is. Toch?quote:Op zondag 28 september 2008 09:21 schreef tinoz het volgende:
Sorry, maar ik wil me laten leiden door de weet dat er helemaal neits fout zit bij die bedrijven enzo... dat is toch positief ?
er is volgens mij een bepaalde universele manier van beschouwing op de wereld.... een NBCI achtige visie dus>> discovery etc. zo wordt de wereld beschreven en belicht op een wijze die de algemene kennis van de middenklasse beinvloedquote:Bedankt voor je reactie! Roept meteen weer een aantal vragen op:
Je hebt het over de wereld 'die wij denken te zien'. Wat maakt dat jij denkt dat iedereen de wereld op eenzelfde manier ziet/ervaart?
ethiek is voor mij iets wat met belangrijke beslissingen wordt te horen gebruiktquote:Wat gebeurt er als de ethiek (wat versta je hier eigenlijk onder?)
dan hebben we nog veel te regelen als volk om de bedrijven terug op het rechte ad te krijgen ;-quote:níet overeenkomt met de wereld die in ieder geval jíj denkt te zien?
Ja dusquote:Zijn Heidi en Wanda medewerkers van de GGZ?
Ik verwacht dat ze mij verassen met diepgaande therapiën en uitgedachtte testen zoas ik die nooit zelf verzonnen zou kunnen hebbenquote:Wat verwacht je precies van ze?
tot op zekere hoogte verwacht ik wel inlevings vermogen van ze , Heidi heeft mijn 1ste Blog gelezen en was zwaar onder de indruk, ze zei me dat ik iets had geschreven dat iedere leerling aan de GGZ eens zou kunnen gaan lezen voor meer inzicht in schizofrenie te krijgen !!!quote:Ik heb het idee dat jij van hen verwacht mee te gaan in jouw realiteitsvisie,
Zoals je waarschijnlijk al vermoedde , ga ik daar niet mee in zeequote:terwijl ik denk dat hulpverleners juist altijd zullen proberen jou de 'algeheel geaccepteerde realiteit' te laten zien en ervaren.
verder kijken dan je neus lang is is voor mij de juiste instellingquote:Lijkt me dat dat voor ontzettend veel wrijving moet zorgen! Iets wat voor jou weer het wantrouwen bevestigt.
op deze manier niet , ik wordt gehospetilaiseert en afhankelijk gemaaktquote:Ben je het eens met je plaatsing in de psychiatrie?
Schizofrenie dus , van het paranoïde typequote:Waar ben je eigenlijk geplaatst? in een inrichting in Breda op een afdeling voor mensen die psychoses hebben mee gemaakt of er nog inzitten , of dit proberen te voorkomen En met welke diagnose?
Tja wat zou ik daar nou eens op zeggen ? het komt misschien wel in de buurt van hoe ik het leven ervaar maar het is en blijft een stempel met alle stigma's die daar mee gepaard gaanquote:Ben je het eens met die diagnose?
Ikzelf denk dat ik overmatig veel fantaseer over dingen waar ik geen zicht op hebquote:Denk jíj dat er 'iets' mis is met je? En zo ja, wat dan?
Ik heb nog steeds de stille hoop dat vandaag of morgen iemand naar me toekomt en zegt : " je zit hier al zolang die onozele therapiën te volgen , het wordt nu eens tijd voor je vervolg traject en we gaan nu eens echt uitzoeken wat waardoor komt en hoe we dat gaan veranderen!"quote:En dan de laatste vraag: wat verwacht jij van een behandeling?
Zoals ik al veel eerder in mijn behandeling heb aangegeven , ongeveer een jaartje terug is dat ik een beter in-schattings vermogen wil ontwikkelen, verder wil ik mijn kennis ontwikkelen op de gebieden die mijn onderbewuste blijven prikkelen en vertrouwen leren krijgen in de mensheid en van mijn wanen afkomen lijkt me ook wel fijn .quote:Waartegen wil jij behandeld worden?
Ja, ik kan als ik lang genoeg naar iemand of iets kijk een trip-achtige" visie " visuele vervormingkrijgen waarin hoofden vervormen en soms bijna doorzichtig lijken te worden , ook wil ik me fijner in mijn vel voelen door getraind te worden in een harde maatschappij mee te draaien.quote:De angsten dus iig, maar is er meer?
ls er binnen een redelijk korte periode verandering te zien is en vooruitgang wordt geboekt o verschillende hiaten in mijn levenquote:En wanneer is volgens jou een behandeling efficiënt?
No probllemmoquote:
Sorry voor alle vragen, vind dit zoals ik eerder postte erg bijzonder
quote:Voor zover dat ik terug kan denken begon het toch allemaal met de plaatsing van die jongen zijn verhaal op mijn website, maar gelukkig gaat Wanda dat allemaal uitpluizen.
succes!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:41 schreef tinoz het volgende:
[..]
![]()
Wanda is er van tussen.... Ik heb inmiddels een samenvatting van mijn medisch dossier gevraagt dat op chronologische volgorde is samen gesteld maar uit ervaring weet ik dat ik het beter compleet moet laten copiëren en zelf zal moeten orden voor zo ver er nuttige info in te vinden is....![]()
(Heidie maakte zich zorgen om me omdat ik een heel weekend neit "gefolkt"had dus vandaar deze laten post en kick)
God ik hoop zo dat ze administratieve kosten in rekening brengen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:41 schreef tinoz het volgende:
[..]
![]()
Wanda is er van tussen.... Ik heb inmiddels een samenvatting van mijn medisch dossier gevraagt dat op chronologische volgorde is samen gesteld maar uit ervaring weet ik dat ik het beter compleet moet laten copiëren en zelf zal moeten orden voor zo ver er nuttige info in te vinden is....![]()
(Heidie maakte zich zorgen om me omdat ik een heel weekend neit "gefolkt"had dus vandaar deze laten post en kick)
Jij betekent voor mij netzoveel als spyware dat pop-up vensters bewerktstelligt en me voorduurendongevraagd confronteerd met zaken waar ik helemaal niet om gevraagd heb.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:09 schreef Aneurism het volgende:
[..]
God ik hoop zo dat ze administratieve kosten in rekening brengen.
"chronologische volgorde is samen gesteld" Brengt echt van die visioenen in mijn hoofd van Tinoz die maandelijks zijn dosier laat uitprinten in 3 voud om erover te debateren met Heidie, klaartje en klara.
Ik zie geen verwijten in de OP eigenlijk, dus je overdreven reactie mag gewoon lekker wegblijven, jouw crusade is ook buitenproportioneelquote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:04 schreef Aneurism het volgende:
Kan iemand Arcee op trommelen om uit te vinden hoeveelste R&P topic dit is van Tinoz over de gruwelijke en wrede handelingen in de Nederlandse Psychiatrie?
Tinoz, je hebt het o zo slecht man. Ik voel met je mee, net als de Guantanamo gevangenen, de bitches in de gevangenissen van thailand en zo voorts... Nee echt.
Re, Dr Phil, Held!
Ik heb dat aan de PVP gevraagd , aan mijn PB-er, ik heb dat op internet gezocht, ik heb het aan de manager gevraagd, ik heb het aangekaart in de CliëntenCommissie, ik heb het gevraagd aan de ClientenBond, ik heb het op !Fok! gevraagdquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Al eens gedacht aan het gewoon te vragen aan een instellingen die patiënten met psychoses behandelen?
Het lijkt mij dat er in (semi-)overheidsinstellingen overal procedures, protocollen en regels voor zijn. Als die er zijn, staan ze op papier. En zijn ze dus op te vragen. Of je ze krijgt, is deel 2 natuurijk. Maar aangezien je vraag niet specifiek gaat over trajecten waar specifieke mensen inzitten, denk ik dat het qua privacy wel goed zit.
Ergens ook al antwoord gekregen (ondertussen) dan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef tinoz het volgende:
[..]
Ik heb dat aan de PVP gevraagd , aan mijn PB-er, ik heb dat op internet gezocht, ik heb het aan de manager gevraagd, ik heb het aangekaart in de CliëntenCommissie, ik heb het gevraagd aan de ClientenBond, ik heb het op !Fok! gevraagd
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef tinoz het volgende:
update : Vandaag een gesprek gehad met mijn pleeg ouders en de psychiater, Linda de Mol was er ook bij
Constructieve aanpak !quote:De psychiater , beter uit mijn eerdere posts bekend onder de naam: "De Pillendief" stelde de functie van mijn appartement ter discussie, ik ben toen het gesprek uitgelopen.
Maar uiteraard heeft iedereen het mis, wat jij nodig hebt is nog meer sociale isolatie natuurlijk !quote:Mijn pleeg ouders waren het eens met de psychiater over dat terug gaan naar mijn appartement geen optie is, ook zou ik me meer moeten aansluiten in het volgen van andere mensen en zou ik moeten gaan schilderen ipv, "25 uur per dag" achter mijn laptop te werken aan mijn website en dergelijke, aldus mijn pleegvader
Nee, dat doe jij zelf.quote:Ik sta sedert April 2008 op de wacht lijst voor beschut/beschermt wonen van de GGZ, mijn pleegvader meende dat beschermt wonen bij uitstek de beste keuze was.
Mijn ouders en de Pillendief maken mijn leven kappot zonder dat ze het door hebben
Misschien eens eerlijk nadenken over je situatie en niet altijd anderen overal de schuld van geven ?quote:Wat nu ?
Ze willen je juist helpen, maar daar moet je wel voor openstellen en de medicatie slikken die je nodig hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef tinoz het volgende:
Mijn ouders en de Pillendief maken mijn leven kappot zonder dat ze het door hebben
Wat nu ?
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:31 schreef tinoz het volgende:Zijn er verschillende strategieën om mensen uit een psychose te halen ? Bestaan er verschillende manieren als het aankomt op het graderen van de psychose Hebben mensen die in de psychiatrie werkende zijn, een aantal "check points" die dienen om de realiteitsverstoring in kaart te brengen? Werken mensen in de psychiatrie constructief genoeg aan de oorzaken van de psychische problemen, of worden enkel de symptomen te lijf gegaan met medicatie ( al dan niet compleet mogelijk ) ? Bestaan er bewerkbare gespecificeerde trajecten om mensen te behandelen ? Hoe ver mag / moet men gan als het aankomt van het ontwortelen van een angst of het tegen gaan van een waan ? Is er iedere nieuwe dag van de opname een vervolgplan opgemaakt van de voorgaande dagen en komen deze in de gesprekken terug ?
Succes!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:19 schreef _Led_ het volgende:
Weet je wat het zielige is ?
Dat mensen die zo paranoide zijn denken dat ze zelf echt zo belangrijk zijn dat er conspiracies om ze heen gebouwd worden,
en dat andere mensen dus vaak aan/over ze denken.
Als ze zouden doorhebben hoe weinig andere mensen met hen bezig zijn omdat die allemaal zo hun eigen problemen hebben zouden ze inzien hoe arrogant en triest het is om jezelf zo in het middelpunt van de belangstelling te plaatsen.
Alsof andere mensen niks beters / belangrijkers te doen hebben in hun leven dan over jou na te denken en/of manieren te bedenken om tegen jou samen te zweren.
Neequote:Op woensdag 4 februari 2009 16:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ergens ook al antwoord gekregen (ondertussen) dan?
juustemquote:
Sterkte dan. Het leven is wat je er van maakt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:46 schreef tinoz het volgende:
[..]
juustemHet is hoogst waarschijnlijk dat ik een onbekent en doeloos bestaan kom te leiden waarna ik een saaie en eenzame dood sterf....
Gefeliciteerd, je bent de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:46 schreef tinoz het volgende:
[..]
juustemHet is hoogst waarschijnlijk dat ik een onbekent en doeloos bestaan kom te leiden waarna ik een saaie en eenzame dood sterf....
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:16 schreef tinoz het volgende:
waarom geschiedenis maken als je dat door andere mensen kan laten doen ?![]()
Wat heeft een stigma in bobsnaam te maken met mijn observatie dat jij denkt dat alles altijd maar om jou draait / moet draaien ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:08 schreef tinoz het volgende:
Dat krijg je nou bij stichma's ,héél begrijpelijk hoor , daar kan jij ook niets aan doen
Ik heb zo het één en ander gehoord van mensen over de plaats waar ik naartoe ga....quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:27 schreef Biancavia het volgende:
Maar Tinoz, waarom vind je dat als je beschermd zou wonen, dat 'ze' dan je leven kapot maken?
Als je weer terug zou gaan naar je appartement dan weet je dat het weer fout gaat lopen. Je kunt dan wel lekker doen waar je zelf zin in hebt, maar je weet dat dat eigenlijk niet het beste voor je is (tenzij je daar wel van overtuigd bent).
Bij een begeleidwonenproject kan er altijd iemand zijn die je een beetje in de gaten houdt, terwijl je dan toch zo zelfstandig mogelijk kunt wonen. En ik denk ook dat dat jouw streven moet zijn, niet geheel zelfstandig wonen, maar wel zo veel mogelijk!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:08 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]Ik dacht a. socializing binnen gesloten afdeling, b. ritme (eten, vroeg slapen, vroeg op), c. medicijnen om je rustig te krijgen of sommige tekorten aan stofjes bijte vullen of remmers. Psychose is een climax, daarna moet je tot rust komen en geen gevaar meer zijn voor anderen om je heen en jezelf. Jouw toegewezen persoonlijk begeleider houdt regelmatig een raport bij dacht ik. Dat doet de psychologe ism. de psychater. Dat wordt dacht ik vantevoren voor opname vastgesteld. De soort schizofrenie. Moeilijk. Je zult zien dat veel medepatienten wel baat hebben bij de werkwijze en zelfs de medicatie. Gek genoeg gaan veel patienten zelfs zweren bij bepaalde medicatie. Verzorgers zijn er voor om hele groepen in goede banen te leiden. Constructief zijn ze mischien niet voldoende of lang niet voldoende. Maar dat is voor elke patient anders. Ze zullen je vast wel nu en dan complimenteren als je uiteindelijk doet wat ze zeggen. Het punt is, en dat geldt voor vijwel iedereen, eenmaal in de psyhiatre kom je er niet meer uit. Zeker 9 van de tien valt weer regelmatig terug en dat over een periode van jaren. Kaart het aan met je behandelaar. Wilen ze niet naar je luisteren kaart dan een "vertrouwens-persoon" aan. Die kan jou aan een advocaat jelpen om onder je IBS uitte komen. Meestal zullen ze zeggen wat ze horen van verzorgers en psycholoog. Namelijk dat je wellicht eerst tot rust moet komen (geen gevaar meer bent) en dat ze het willen aanzien. Als extreem maatregel kun je (ook tegen je wil in) behandeld worden voor electro-shock therapie. Ze willen je iig. gaan confronteren met je angsten (zo saddistich zijn ze wel) Vervolgplan wordt maar 1x in de zoveel tijd besproken tussen jouw en de psycholoog evt. met begeleider.
Maar nogmaals , het is of iedereen op een andere frequentie zit : zijn er dan gewoon geen richtlijnen voor het clinisch behandelen van mensen binnen in de cliniek ?quote:"Uit het onderzoek van Anthony e.a. (22) blijkt dat gestructureerde interviews leiden tot fout-positieve resultaten."
Waarom laat je je nog door hen behandelen dan?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:56 schreef tinoz het volgende:
[..]
De medewerkster die ik heb gesproken en gevraagd heb dat verhaal te lezen zei dat ie er geen fluit verstand van had
Dat doe je toch alquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:46 schreef tinoz het volgende:
[..]
Na een tijdje mag je het ons komen vertellenquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:14 schreef tinoz het volgende:
ow, dan snap ik het even niet , ik dacht altijd dat het goed was een structuur aan te brengen in een gesprek maar waarom staat er dan :
[..]
Maar nogmaals , het is of iedereen op een andere frequentie zit : zijn er dan gewoon geen richtlijnen voor het clinisch behandelen van mensen binnen in de cliniek ?
mijn reactie is minderwaardig?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 06:34 schreef tinoz het volgende:
[..]
Jij betekent voor mij netzoveel als spyware dat pop-up vensters bewerktstelligt en me voorduurendongevraagd confronteerd met zaken waar ik helemaal niet om gevraagd heb.
Leuke levens missie heb jij zeg
Ja, zo'n reactie helpt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 02:33 schreef EdwinHeijmen het volgende:
mijn reactie is minderwaardig?
reageren op hem betekent meer?
of is jouw weg makkelijker met alleen zwart en wit?
blij dat jij dat weetquote:
Peuwnedquote:
Met Heidie is het goed , ze is gestopt met roken , hoe het met Wanda gaat weet ik niet , want die is er van tussen gegaanquote:Op vrijdag 6 februari 2009 07:54 schreef Em.ster het volgende:
Goedemorgen tinoz.
Hoe is het eigenlijk met Wanda en Heidi?
dat is al gebeurt ; ik zit nu aan de maximale hoeveelheid risperdal de Pillendief denkt er over een ander medicijn te proberenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:24 schreef Mejuffrouw het volgende:
wordt het niet tijd om de risperdal wat te verhogen?
hoi Tinoz...quote:Op zondag 8 februari 2009 09:48 schreef tinoz het volgende:
Edwin ? wat vind jij dan van de huidige werkwijze van de psychiatrie als het over paranoia/psychoses/angsten gaat ?
oh sorry tinoz, dat wazig zijn niet jouw alleenrecht is..quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:33 schreef tinoz het volgende:
* tinoz vindt dit eigenlijk maar een beetje wazig verhaal
@tinoz.. volgens mij antwoorde ik op jouw vraag hoe ik erover dacht...quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:27 schreef tinoz het volgende:
@ Edwin : Wie of wat stimuleert jou tot het geven van desinfo of grof gezegd leugens , je gedrag baart mij zorgen ..
quote:vastec regels voor behandeling zijn er niet..
iedere paaz en ggd psych bepaalt zijn eigen richtlijnen...
Dat lijkt me gewoon een teken dat jouw topic voor anderen lang niet zo interessant is als voor jou.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef tinoz het volgende:
ach.....
ik moet minder TV kijken , die kaping van gister op sbs6 was ook een beetje te veel van het goeie, als ik dan kijk naar hoe mensen op Fok reageren concludeer ik daar dan ook snel uit dat fok een filt heeft , is niet normaal he meer dan 100 views op een topic zonder ook maar 1 reactie ....
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:28 schreef RM-rf het volgende:
overigens, ik vermoed best wel dat je een punt hebt, met het idee dat je 'psychoses' zozeer deel zijn gaan uitmaken van je persoonlijkheid, dat je er eigenlijk geen daadwerkelijk probleem meer hierdoor ervaart...
En in die zin een permanente opname niet echt noodzakelijk is vanwege een vermeend 'gevaar-zijn-voor-jezelf'
het is een karaktereigenschap geworden.. misschien zelfs een vorm van 'behagelijkheid' en het meest 'constante' deel van je leven:
Zolang je maar een schizofrene-paranoide persoon blijft, heb je ook een garantie van een voortdurende aandacht van hulpverleners en zul je niet snel vereenzamen.
Zou je 'normaal' zijn, verword je al snel tot grijze muis, krijg je weinig aandacht meer en verlies je juist alles wat nu deel uitmaakt van je dagelijkse leven.
Aan de andere kanrt, vanuit de hulpverlening kan juist het aansturen op een permanente Opname wel eens een methode zijn om je te dwingen een keuze te maken... wil je 'geholpen' worden, wil je ook normaal gaan leven, kun je door blijven leven in de huidige maatschappij en in redelijke vrijheid leven..
Heb je echter geen interesse om van je paranoia en schizofrenie af te komen, juist omdat die wel 'behagelijk' is, ontkom je niet aan die permanente opname, domweg omdat vanuit een kostenafweging gezien, het stukken duurder is een onwillige persoon een soort van permante 'levensbegeleiding' te geven die zelf geen vernatwoordelijkheidsgevoel heeft en ook niet 'wil' hebben, dan om die gewoon in een afgesloten cel te stoppen en verder weg te laten rotten
het zal je best overkomen zijn...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:35 schreef tinoz het volgende:
[..]
![]()
je doet net alsof het een keus is die ik bewust gemaakt heb, zo ligt het niet . Een psychose overkomt je en daar heeft een mening , overtuiging of keuze niets mee van doen geloof ik. Er is een verschil tussen mijn psychoses en mijn ideeën
Me dunkt dat tinoz het liefst voor eens en voor altijd van de psychoses en het GGZ af zou zijn als hij mocht kiezen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het zal je best overkomen zijn...
hoe je er echter verder mee omgaat is wel degelijk ook iets waar je wel degelijk een grote rol inspeelt..
en juist op dat punt heb ik sterk de indruk dat je psychose voor jou zeer 'behaaglijk' geworden is..
het is het ultieme excuus jezelf ook geen 'grenzen' te stellen, jezelf te verliezen in eindeloze fantasieen en gewoon lekker onverantwoordelijk en 'kinds' te mogen zijn...
onderwijl genietend van de bemoederende zorg van allerhande 'verpleger-figuren' die jouw weigering voor jezelf te zorgen graag willen 'opvangen' (al dan niet omdat hulpverlening hun beroep is, ofwel een hoop anderen die mogelijk in zulke figuren als jou een 'hulpbehoevend persoon' zien)
Hoe weet jij nou hoe tinoz leeft, misschien voelt hij zich in het dagelijkse leven wel veel beter dan jou en moet jij ontevreden zijn met je leven.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:21 schreef thestoryofus2009 het volgende:
is er nog iets in je dat zegt dat je het allemaal in je hoofd haalt...
er is een kans van 0,000000000000001% dat iemand je wil vermoorden. ws zijn andere mensen eerder bang voor jou
dus who cares als iemand je wil vermoorden, laat het je overkomen...als het echt zo zou zijn
ben je iig van de psychose af...want zo zou je toch ook niet willen leven.
en nadat je 30 keer je foute waanbeeld onbevestigd hebt zien worden dan kap je misschien met doemdenken.
mocht het ineens druk zijn in dit topic is omdat het gemerged is met 2 andere topics van tinozquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:42 schreef Re het volgende:
tinoz, ik ga je topics even bundelen enzo want het wordt wat onoverzichtelijk...
Ja 'als iemand mag kiezen zal dat inderdaad zeker zo zijn..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef fianchetto het volgende:
[..]
Me dunkt dat tinoz het liefst voor eens en voor altijd van de psychoses en het GGZ af zou zijn als hij mocht kiezen.
schizofrenie is niet geneesbaar, maar wel degelijk ook controleerbaar en er zijn een hoop functionerende personen die eraan leiden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Re het volgende:
Schizofrenie is natuurlijk niet een constante psychose maar een ongenezelijke golfbeweging, bij tinoz is dat redelijk duidelijk te merken omdat hij voornamelijk post in zijn "heldere" periodes en je soms daadwerkeljk ziet aankomen dat er een relapse zit aan te komen.
Ik denk dat het niet een keuze is om het al dan niet onder controle te willen houden maar dat de ziekte zelf de controlerende factor is
ongeveer omme nabij de 5 jaar denk ikquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef Babbelzz het volgende:
en hoe lang heb je zelfst. gewoond?
Nee ik ben gewoon Tinozquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:11 schreef DuchessX het volgende:
Tinoz, heb jij hier eerder gepost onder andere namen? Ben gewoon benieuwd of jij dat bentBegint je echte naam met een D?
Anyway,
hou eens op met die zelf projectie !quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:19 schreef Aneurism het volgende:
Ah kom op nou, je rukt jezelf elke dag klaar op de aandacht die je krijgt omdat je je als debieltje gedraagd. Ga het beestje nou geen andere naam geven.
Ik kan me in deze mening helemaal vinden. Zie genoeg mensen die hospitaliseren. Echter denk ik dat hospitaliseren eerder het gevolg is van een persoonlijkheidsstoornis (As-II vd DSM) en we hebben het hier over schrizofrenie (die op As-I staat). Dus laten we geen dingen door elkaar halen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
schizofrenie is niet geneesbaar, maar wel degelijk ook controleerbaar en er zijn een hoop functionerende personen die eraan leiden.
ik betwijfel of het posten daadwerkelijk onderdeel is van 'heldere' fases'; misschien is het ook eerder van een kwetsie of het hem toegestaan wordt internet te gebruiken... er zijn volop momenten waarop hij volop dingen aangeeft die erop duiden dat hij stevige effecten merkt of tussen aanvallen zit...
waarbij het me erder opvalt dat indirekt hij zeer bewust ervan lijkt te zijn dat hij bepaalde, voor veel mensen abnormale dingen ervaart en graag hierover verteld (al dan niet om reacties uit te lokken), wat hem natuurlijk gelijk rspone opleveert .... tot zelf geirriteerde reaccties als 'hij niet genoeg response krijgt.
zoals ook door iemand anders gesteld, geheel disfunctioneel is hij zeker niet, hij zit immers niet in een voortdurende gesloten opname, maar zoals hij zichzelf presenteert krijg je makkelijk de indruk dat hij continue op de rand zou leven van een complete crash.
Zulke dingen doen mij vermoeden dat hij mogelijk ook deels zn ziekte gebruikt om aandacht te krijgen... iets dat verder ook heel normaal kan zijn en onderdeel van een gegeven dat iemands ziekte ook zn leven _is_ gaan leiden
maar zodra dit gebeurt kom je ook in een gevaarlijke paradox-situatie dat die ziekte waartegen je behandeling ontvangt, bij het aanslaan van die behandeling makkelijk kan leiden tot het 'verlies' van de aandacht van de hulpverleners... de patient heeft dan weinig voordeel te behalen meer aan een succesvolle behandeling en komt makkelijk terecht in een fultime 24/7 hulpverleningscircuit dat bijna een wereld op zich is, en een zichzelf in stand houdende wereld. (voor de hulpverleners geldt natuurlijk hetzelfde, die zijn ook puur economisch gezien lang niet altijd geholpen met snel 'genezende' patienten)
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:19 schreef Aneurism het volgende:
Ah kom op nou, je rukt jezelf elke dag klaar op de aandacht die je krijgt omdat je je als debieltje gedraagd. Ga het beestje nou geen andere naam geven.
Heb jij ook een eigen topic Aneurism? Waarquote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:27 schreef heksehiel het volgende:
[..]
[..]
Heb jij ook een eigen topic Aneurism? Waar
Tjonge wat een lastig dilemmaquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:36 schreef Aneurism het volgende:
[..]Niemand maakt ooit naamtopics voor mij aan. En zelf ben ik een te lui varkentje daarvoor.
er is geloof ik niet zoveel over bekend..., wordt hier wel gesproken over "stilstand" is achteruitgang zal maar zegggenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:22 schreef heksehiel het volgende:
Nu kan deze persoon me niet vertellen of er tijdens een psychose echt fysieke schade in de hersenen plaats vindt. Weet iemand dit?
Maar dat doet iedereen, enkel levert het alleen bij jou die problemen op.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:15 schreef tinoz het volgende:
nee, ik denk dat het logisch redeneren calculeren inschatten en filosoferen is over het leven.
Aha, andere mensen hebben jou dus over het randje gedreven..?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:24 schreef tinoz het volgende:
Wat ik er zelf over denk is het volgende :
Met een wilde fantasie en een ongepossisioneerd standpunt / incompleet wereld beeld, sluit één ieder bepaalde ( eigenlijk door iedereen gezien als wanen) wereld vreemde mogelijkheden onderbewust niet uit. Wanneer men maar genoeg met iemand loopt te klooien, slaat hij of zij vanzelf door.. Zo is het misschien bij mij gegaan.
Nu ga ik wandelen met DD...
Tja, dat is nou net het toonbeeld van die ziekte waarvan ie vind dat ie 'm niet heeft geloof ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:39 schreef Biancavia het volgende:
Waarom denk je dat 'men' met jou heeft lopen klooien?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:57 schreef tinoz het volgende:
Weten jullie trouwens hoe vreselijk irritant het is om onder dwang geholpen te worden door mensen die geen enkele interesse tonen in het analyseren van de bron van mijn angsten en waanideeën ?
In plaats van het probleem bij de bron aan te pakken, word ik telkens gewezen op -het door iedereen als zoete koek aangenomen- "feit" dat ik ziek ben en dat ik ,mijn angst telkens een stap te ver projecteer ofzo ?![]()
Dus de bron is 'men die met jou heeft lopen klooien'? Wat een rotzakken dat ze die niet aanpakken en jou wel opsluiten. Dood moeten ze, ALLEMAALquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:24 schreef tinoz het volgende:
Wat ik er zelf over denk is het volgende :
Met een wilde fantasie en een ongepossisioneerd standpunt / incompleet wereld beeld, sluit één ieder bepaalde ( eigenlijk door iedereen gezien als wanen) wereld vreemde mogelijkheden onderbewust niet uit. Wanneer men maar genoeg met iemand loopt te klooien, slaat hij of zij vanzelf door.. Zo is het misschien bij mij gegaan.
Nu ga ik wandelen met DD...
Oppassen met wat je zegt. Tinoz is nou niet bepaald een toonbeeld van mentale stabiliteit.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:03 schreef heksehiel het volgende:
Dus de bron is 'men die met jou heeft lopen klooien'? Wat een rotzakken dat ze die niet aanpakken en jou wel opsluiten. Dood moeten ze, ALLEMAAL
Aangepast.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oppassen met wat je zegt. Tinoz is nou niet bepaald een toonbeeld van mentale stabiliteit.
er moet enkel met feiten gewerkt wordenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:27 schreef Biancavia het volgende:
Maar als je naar de bron kijkt is het dus iets wat volledig uit jouzelf komt, namelijk jouw visie op de wereld die je door je eigen logica en interpretatie zo hebt gecreëerd.
Wat is dan het nut als iemand daarover met jou zou gaan praten? Want die ander kan jou toch niet overtuigen van zijn visie, net zomin als jij diegene kan overtuigen van jouw visie (hoe hard je dat ook probeert uit te dragen, ook hier op het forum).
Waarom?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:35 schreef tinoz het volgende:
[..]
Je klinkt als een duitser die voor de NS werkt
Maar dat is juist het punt, of niet?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:41 schreef tinoz het volgende:
nee das ook weer niet zo maar je moet de werkelijkheid niet met een visie verwarren dat is iemand op ene "dwaalspoor"zetten , en das nie lief hoor
Morgen dan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:46 schreef tinoz het volgende:
mij zet je vandaag neit zomaar op een dwaalspoor heur
Het geloof is natuurlijk een voorbeeld.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:48 schreef tinoz het volgende:
geloof staat trouwens niet gelijk aan feiten maar dat heeft met algemene ontwikkeling te maken ..... ik overschat je niet trouwens ... dus wat wil je nou precies zeggen tegen de lezers van dit topic ?
Ja, maar daar gaan we weer.quote:
Natuurlijk moet je verder aan je concept werken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:38 schreef tinoz het volgende:
ik heb toch ook neit gezegt dat ik alles voor iedereen beter wilde maken ? ik kan het je wel uitleggen maar dat wordt dan wel geen makkelijke opgave en ik ben eigenlijk aan mijn concept aan het werken .....
moek hier nou nog iet op gaan zegguh ôk nog ?quote:Alles is voor iedereen anders. Je kunt nooit alles voor iedereen beter maken.
waarom , tja , waarom .... dat moet ik ook nog eens uit gaan zoeken ook , voor nu houd ik het op : "simpely to show me that they can"quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:39 schreef Biancavia het volgende:
Waarom denk je dat 'men' met jou heeft lopen klooien?
Hoe ontzettend aantrekkelijk optie 2 mij ook lijkt - het was een 'close-one' - dan moet ik toch voor het eerste gegevene gaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:56 schreef tinoz het volgende:
Ben eens eerlijk tegen iedereen dan :
Is de wereld nou daadwerkelijk beter af als ik in een afgesloten gemeenschap kom te wonen waar ik met verf mag gooien en asbakjes mag kleien , koffie mag drinken en me suf kan roken ?
Of zou je mij liever de wereld zien overnemen en mij met mijn netwerk het ooit gezien als onhaalbare zien behalen ?
Dat is uiteindelijk natuurlijk wel het meest realistisch.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:08 schreef tinoz het volgende:
[..]
moek hier nou nog iet op gaan zegguh ôk nog ?
lijk me wel een lekkere reden om de rest van mijn leven lekker van 7 tot 7 te werken een familie bemekaar te naaien en als opa van 3 jankertjes te gaan redeneren over hoe geweldig nuttig mijn leven wel nie was als ik naar mijn persoonlijke systeem kijk .... zoiets ?
Ja, maar schat, je kunt niet van wie dan ook verwachten dat ze je steunen en aanmoedigen in je hele 'tinoz verbetert de wereld-concept', want voor 'ons' (alle andere mensen) is jouw realiteit nu eenmaal een soort onhaalbaar en volledig onwerkelijk idee.quote:
Hoi.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:20 schreef tinoz het volgende:
keb mijn dag niet , ik kon niet tegen de drukte en de praatjes op de verjaardag van mijn vader , kwam terug hier in de psychiatrie en werd door alle verplegers vervelend te woord gestaan , kon mij niet vinden in gesprekken met andere medde patiënten op 1 na en werd weer over spoeld met suf gelul op de chat ...
er was nog 1 kans voor vandaag bianc ..... en dat was een gesprek met jou .....
Vraagje me nu serieus of ik denk dat de wereld beter af zou zijn als ie geleid zou worden door een maniakale schizofreen met grootheidswaanzin ?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:56 schreef tinoz het volgende:
Ben eens eerlijk tegen iedereen dan :
vertel het gewoon eens ..... Is de wereld nou daadwerkelijk beter af als ik in een afgesloten gemeenschap kom te wonen waar ik met verf mag gooien en asbakjes mag kleien , koffie mag drinken en me suf kan roken ?
Of zou je mij liever de wereld zien overnemen en mij met mijn netwerk het ooit gezien als onhaalbare zien behalen ?
Ja maar ik vond het een domme vraag, NATUURLIJK is de wereld beter af als ik de leider ben !!!quote:Op maandag 23 februari 2009 11:19 schreef Snuwerd het volgende:
Misschien is dat wel zo, je weet het niet ;> Hij heeft er tenminste de persoonlijkheid voor
Nee, zat 'm te luisteren en vond de tekst wel van toepassingquote:
zit je nu in op een gesloten psych afdeling of niet?quote:Op zondag 22 februari 2009 20:44 schreef tinoz het volgende:
vandaag is belangrijk ( voor mij ) dat ik makkelijk kan achterhalen wie het hier op het forum goed met me voor heeft en wie niet .( zonder al te veel heisa )
Verder vind ik het belangrijk om te weten of fok een filter handhaaft om bepaalde topics te censureren.
boven dat vind ik het belangrijk dat mensen gaan beginnen aan het onleden van culturelen verschillen van mensen en het gevolg daarvan . wat drijft mensen tot haat en hoe goort is de invloed van de media hierop. Waar is het allemaal begonnen en hoe kunnen wij iemand van zijn of haar haat loskoppelen om een gesprek te beginnen over het initieren van een gesprek met als uitgangspunt eenveiligere en stabielere wereld te creëren . Verder is er nog heel veel maar dat mogen andere mensen ook wel zeggen hier .
Dat ik naar een afgezonderd deel van de maatschappij moet vertrekken vind ik niet eens zo erg , als ik daar mijn netwerk kan opbouwen vind ik het ook goed , maar heb het idee dat dat niet echt tot de mogelijkheden behoort.....
Dat doet fok nietquote:Op zondag 22 februari 2009 20:44 schreef tinoz het volgende:
Verder vind ik het belangrijk om te weten of fok een filter handhaaft om bepaalde topics te censureren.
nee dat zit ik niet , ik zit op mijn kamer op een open afdeling via mijn mobiel met mijn laptop op internetquote:Op donderdag 26 februari 2009 00:27 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
zit je nu in op een gesloten psych afdeling of niet?
Hee Tinoz,quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:49 schreef tinoz het volgende:
Die zien geen andere oplossing geloof ik , ik zou nog ergens anders heen kunnen als ik van de drugs afbleef .
Ik ben trouwens van de Risperdal over gegaan op triafon, weet niet of dat nou zo goed werkt .... Zou zo onderhand nou eens willen begrijpen wat er nou tot de fictie behoord en wat niet
je koppelt nu de missie van een persoon aan enkele kleine acties (bloemetje kopen, ongelukje voorkomen), maar wat als die missie een meer continue aard heeft zoals positief in het leven staan, je talent ten uitvoering brengen etc...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:01 schreef tinoz het volgende:
ach....
sinds kort heb ik een andere visie, mijn splinter visie staat niet meer op één.
mensen hebben het al maar over dat iedereen een andere waarheid heeft en iedereen in zijn of haar eigen werkelijkheid leeft. Awel, misschien is dat ook wel zo en is dat rede waarom we neit vooruit lijken te komen. In mijn nieuwe overtuiging ( die hopelijk van korte duur is ) kan iedereen zichzelf bewijzen op voor éénieder een andere manier. Zo zal de een een ongeluk moeten voorkomen en de ander een bloemetje aan zijn of haar moeder moeten geven. Dat zijn de persoonlijke stapjes die je naar de hemel brengen. Als je ( en ik mijn ) je persoonlijke missie hebt voltooid is er neits meer om voor te vechten want je hebt niets te maken met de rest van de wereld , dat zijn immers de waanbeelden van mensen die het zichzelf alleen maar moeilijk maken met het creëren van een eigen werkelijkheid waar ze hun missie voor hun ervaring zetten.
Sinds wanneer komt er iemand vooruit? Je kunt vooruitgang niet over het geheel niet definieren en al helemaal niet meten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:01 schreef tinoz het volgende:
ach....
sinds kort heb ik een andere visie, mijn splinter visie staat niet meer op één.
mensen hebben het al maar over dat iedereen een andere waarheid heeft en iedereen in zijn of haar eigen werkelijkheid leeft. Awel, misschien is dat ook wel zo en is dat rede [b]waarom we neit vooruit lijken te komen[b]. In mijn nieuwe overtuiging ( die hopelijk van korte duur is ) kan iedereen zichzelf bewijzen op voor éénieder een andere manier. Zo zal de een een ongeluk moeten voorkomen en de ander een bloemetje aan zijn of haar moeder moeten geven. Dat zijn de persoonlijke stapjes die je naar de hemel brengen. Als je ( en ik mijn ) je persoonlijke missie hebt voltooid is er neits meer om voor te vechten want je hebt niets te maken met de rest van de wereld , dat zijn immers de waanbeelden van mensen die het zichzelf alleen maar moeilijk maken met het creëren van een eigen werkelijkheid waar ze hun missie voor hun ervaring zetten.
+quote:Doordat Piet zijn moeder een bloemetje geeft, is moeder vrolijk en groet de buurvrouw, die hierdoor even een praatje maakt enzovoort enzovoort.
quote:maar wat als die missie een meer continue aard heeft zoals positief in het leven staan, je talent ten uitvoering brengen etc...
Wel opmerken toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:11 schreef Snuwerd het volgende:
Sinds wanneer komt er iemand vooruit? Je kunt vooruitgang niet over het geheel niet definieren en al helemaal niet meten.
Volgens mij doelt Tinoz op een oplossing van alles, maar die is er niet en kan ook niet bestaan. Zijn idee daarvan is volgens mij een afspiegeling van de voldoening van alle behoeften die alle mensen op dit momenten hebben.quote:
Ik geef je helemaal gelijk. Er zijn wel grenzen toch. zeker als je er als burger last van ondervind dmv. een geld-crisis ed.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:04 schreef Snuwerd het volgende:
Ik denk dat het hier om een typische indiviual vs system oplossings-discussie gaat. Hierbij ga je al snel een systeem of morele oplossing als goed zien. Maar zelfs morele discussies die wél uit te drukken zijn in goed vs. kwaad in feite zijn geen simpele goed vs. kwaad kwesties.
Heb je geen reactie op de goede en zorgvuldige post van Snuwerd?quote:Op zondag 8 maart 2009 22:07 schreef tinoz het volgende:
ik heb het koud
die laatste zin sloeg wel ergens opquote:xD Je laatste opmerking slaat natuurlijk nergens op.
quote:
daar ga ik dan nog maar eens beter op in ....quote:xD Je laatste opmerking slaat natuurlijk nergens op.
uhm .... met die instelling blijven we maar aanmodderen en wanneer heb jij degelijk onderzoek gedaan naar de potentie van 6 miljard mensen ?quote:Ik zit me even af te vragen waarom jouw doel het redden van de gehele mensheid is (dat bedoel je toch?). Ik heb steeds de neiging om het als 'symptoom' van je gevoel te zien. Dus dat je dit als doel kiest, omdat dat goed uitkomt of voelt. Daarbij speelt de haalbaarheid van het idee denk ik ook een rol. Daarmee bedoel ik:
# De kans dat het lukt is zeer klein
Is daar iets fout aan dan ? ik heb geluisterd naar de teksten van bijvoorbeeld een Unique , die oppert dat wij niet moeten geloven in een utopia maar ook muziek over maffia en gangsterzaken maakt, dit stoot me echt tegen de borst omdat hij in de tekst die ik ten gehore heb gekregen zijn publiek op een niet eens ludieke wijze dwingt het met hem eens te zijn en anders hun mening bij te stellen tot deze overeenkomt met die van hem. Hij maakt daar nog dreigende uitlatingen bij en sluit andere meningen of invalshoeken dan ook gelijk uit.quote:# Als het lukt dan is alles goed (ultiem doel).
Jahoor, het spijt mij feestelijk maar er is genoeg te verantwoorden tegenover hulp behoevende mensen onrecht haat en verderf, het feit dat wij dit oogluikend allemaal maar accepteren en wij niet in actie ( niet iedereen natuurlijk ) komen is al een nieuwe zonde opzich. Daar boven op komt ( voor mij ) mijn eigen lijdensweg en potentieel gevaar, kan ik zomaar mijn mening uiten in een wereld zoals deze ? Wat gebeurd er nou daadwerkelijk echt met frisse sla groene informatie voer wantoestanden binnen vaak het politieke en commerciele systeem ? Wat lok ik uit door kritische stukken over mensen te schrijven ?quote:Echter heeft het kiezen van dit doel een aantal implicaties:
# 1 Kiezen voor dit doel is erg makkelijk: de logische implicatie van het ultieme doel is namelijk dat je niet hoeft te verantwoorden (aan jezelf vooral) waarom je er aan werkt. Het is immers ultiem nobel.
alle begin is moeilijk maar uit hypocritische overwegingen ontwikkelingen staken is voor mij niet enkel een zonde maar ook een misdaad. Antwoord dit je vraag ?quote:# 2 Het doel is zo groot en complex dat je niet kan weten/weet waar je moet beginnen.
Zoals je zegt : “kunt” dit was ik niet van plan en excusé moi maar sodemieter nou eens alsjeblieft een eind op met je insteken waarmee je lijkt te doelen op mijn “zieke” benaderinging van het leven en mijn doelstellingen, Please ! SVPquote:De onoverzichtelijkheid van dit doel heeft als gevolg dat je ook dat als argument voor jezelf kunt gebruiken waarom je niet echt verder komt.
Ja , wat ik me nu afvraag is of jij mij dan wel wilt begrijpen, ik probeer mij in te leven in andere mensen hun situatie en diens gevolgen, diens acties en diens besluiten. Ik probeer daar dus juist vat op te krijgen in mijn optiek.quote:# 3 Dit punt is misschien niet heel erg relevant:Alles wat anderen doen, waarvan je niet begrijpt waarom ze het doen, kunt je toeschrijven aan het niet mee werken aan het ultieme doel. Het werkt dus als verklaring voor gedrag dat je niet begrijpt of wil begrijpen. (begrijpen zit hem immers vaak in het 'niet willen')
waarom denk je dat ik mijn therapie schema niet volg ?quote:Ik weet dat het analyseren van problemen de mens een stuk 'verder' heeft geholpen in zijn ontwikkeling. Maar daarbij moet je wel oppassen dat die analyse wel ergens in tot uiting komt, anders heeft het slechts het nut dat het je jezelf bezig houdt (tijdsbesteding).
dit is gewoon een beledigingquote:Ik vermoed dat het probleem zit in het feit dat je, zoals je zelf al aangeeft, te weinig doet. Je keuze voor het ultieme doel heeft als gevolg dat je niets hoeft te doen. Het vergemakkelijkt je verantwoording voor het feit dat je concreet gezien weinig uitvoert (naast het denken over het doel dan).
Daar heb ik al meerdere malen mijn hoofd over gebroken maar nee, zo steekt de vork niet in de steel. Ik ben een denker , en ben dit altijd al geweest, ik wil iets doen met mijn intelligentie en dat de GGZ dat niet ziet zitten , tot daaraan toe, maar als ik op internet ook nog eens te horen krijg dat ik mijn complete levensmissie als object gebruik in een ziek spelletje , begin ik toch echt te twijfelen aan je motivatie en vraag ik me af of je net zoals “aanmenreetdus” je schuldig maakt aan zelfprojectie.....quote:Of de keuze voor het doel nu dus voorkomt uit verantwoording voor luiheid, wil ik nog wel betwijfelen. De reden waarom je er misschien wél voor kiest is omdat er iets is dat niet wil dat jij daadwerkelijk over de moraliteit van je gedrag gaat nadenken. Daarmee bedoel ik dat je misschien moeite hebt met het verantwoorden van je eigen gedrag en daarom gebruik je steeds maar weer het 'ik werk aan het ultieme doel'-argument. Dit argument is echter een simpel concept dat geen uitleg nodig heeft, waarmee die verantwoording voor jezelf natuurlijk direct van de baan is.
Tja , das een ander verhaal ,.quote:Ik denk dat je punt 3 hier ook aan kunt koppelen: het bedenken van verantwoording van het gedrag van anderen is met dit argument ook snel van de baan: "anderen werken niet aan dit doel, dus alles wat ik niet begrijp in hun gedrag wijst er gewoon op dat zij niet aan het ultieme doel werken"
stel je niet aan ;-)quote:ps. reken me niet af op het feit dat mijn alinea's beginnen met 'ik' en ik val af en toe misschien enigszins in herhaling. Wat een rotstuk om te typen overigens
Nee , ik wilde je nog even zeggen dat ik spijt heb dat ik zei dat je moet opsodemietere , maar ik laat het er wel instaan ....quote:Als er nog onduidelijkheden in het bovenstaande verhaal staan, dan moet je me daar even op wijzen
Of ik te weinig heb nagedacht hierover? Integendeel. Ben al tijden benieuwd hoe ver de materie uit De kracht vh Nu reikt. Volg jouw topic al een tijdje en ben gewoon benieuwd hoe iemand als jij hier tegenover staat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:01 schreef tinoz het volgende:
Is het erg kortzichtig als ik er vanuit ga dat je te weinig hebt nagedacht over het plaatsen van jouw topic op deze topic ?
Dat van die 7% slaat werkelijk nergens op. Weet iemand hoe we meer van die 7% kunnen gebruiken? En hoe is die 7% bepaald? Die 7% is geloof ik iets dat in de jaren 70 of 80 is beweerd, wat inmiddels compleet achterhaald is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:14 schreef tinoz het volgende:
ik denk dat men in een wereld als deze te weinig denkt en te veel doet , dat wij de vrijheid hebben onze mening te uiten , dat wordt door de meerderheid niet meer serieus genomen en door een aantal weer TE serieus. Veel mensen zijn gewoon een beetje schaapachtig en dat zou eens mogen veranderen verder vind ik dat men wel wat meer capaciteit van de hersenen zou mogen gebruiken en vind ik het toch knap geformuleerd dat iemand die aan de zo genoemde "ziekte"schizofrenie zou lijden in de psychose een "over drive in het denken heeft " terwijl er tegenover mij wel eens beweerd wordt dat mensen ongeveer 7 % van de hersenen gebruiken, en dat mijn psychiater daar boven op óók nog eens weigerde mij in een vermeende psychose de mogelijkheid tot overtuiging te bieden door middel van een hersenscan waarop ik had willen zien dat ik inderdaad een verhoogde werking van hersen-activiteit had.... kortom, als ik zin heb ga ik het lezen maar be nu ff bezig met andere zaken en vind die belangrijker op het moment
Waarom denk je dat? Geef eens voorbeelden? En beargumenteer bij die voorbeelden waarom iemand daar te weinig bij nagedacht heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:14 schreef tinoz het volgende: ... ik denk dat men in een wereld als deze te weinig denkt en te veel doet , dat wij de vrijheid hebben onze mening te uiten , dat wordt door de meerderheid niet meer serieus genomen en door een aantal weer TE serieus. ...
Als er dingen niet sn0r zijn moet je het even aangeven.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:52 schreef tinoz het volgende:
[..]
daar ga ik dan nog maar eens beter op in ....
In één van mijn eerdere posten heb ik aangegeven dat mijn geloofsovertuiging een aanmerkelijke wending nam toen ik een verhaal vernam over het behalen van een doel van iemand. Daardoor ben ik gaan denken over een eventuele verklaring voor die levensstijl die dat tot gevolg had. In feite zou het betekenen dat het tot de mogelijkheden zou behoren dat een mens zich in een traject van een ander zou kunnen plaatsen om toe te kijken of misschien te adviseren.
Een soort scenario zoals in "Time traveler" < zo heette die film geloof ik, een film waarin een ramptoerist die via een tijdsmeganisme allerlei rampen ging bekijken en daarmee de tijd-reis wetten overtrad en vervolgens werd bekeurd door de "tijd politie" Snuwerd:Wat wil je precies zeggen?
Het volgen van een bepaald geloof, zou in fictie voor een zelfde en soortgelijk voorval kunnen zorgen, wanneer men zou spreken, over het bestaan van een hogere macht.
Dit denkbeeld heeft mij van mijn stuk gebracht en ik ben er door gaan twijfelen aan de werekelijkheid zoals ik deze had leren kennen.
De GGZ laat wel wat ruimte voor het spirituele maar dat is tot mijn bevinding toch altijd minimaal gebleken en beperkte zich tot nog toe tot het bedrijven van meditatie, yoga en dergelijke of een filosofisch praatje tijdens het “bezinnings uur”.
De mate waarin ik spiritueel actief was toen ik echt in mijn eigen element leek te zijn was dermate hoog, dat ik op die grond kan spreken over een benauwend stramien dat de GGZ handhaaft.
Reeds een tijdje ben ik van mijn spirituele pad geraakt en ben ik nuchterder in de wereld gaan staan totdat ik dus dat geloofs conflict in mijn hoofd kreeg.
Tot zo ver (het tercht mij echter wel splinters van een fictief lijkend voorafgaand pad tegen te komen in mijn directe omgeving , al wat ik vraag is of de GGZ in gesprek wil treden met mij om samen door te nemen wat mijn beweegruimte zou moeten / mogen zijn in de wereld van het onvatbare, overklaarbare, complottheoriën en geloof.
[..]
uhm .... met die instelling blijven we maar aanmodderen en wanneer heb jij degelijk onderzoek gedaan naar de potentie van 6 miljard mensen ? Snuwerd:Met 'de kans dat het lukt is zeer klein' doel ik niet op het feit dat je het niet als doel zou moeten nemen, maar dat het bepaalde aspecten met zich meebrengt. Wederom doelend op het feit dat je een bij het kiezen voor een moeilijk doel nooit redelijkerwijs kunt zeggen of je progressie maakt.
[..]
Is daar iets fout aan dan ? Snuwerd:Nee, maar het is erg makkelijk om het als verantwoording voor de keuze van het doel te gebruiken, wat mijns inziens niet redelijk is. En kun je bondig/duidelijk formuleren wat je met het komende stuk wil beargumenteren? (Indien her relevant is) ik heb geluisterd naar de teksten van bijvoorbeeld een Unique , die oppert dat wij niet moeten geloven in een utopia maar ook muziek over maffia en gangsterzaken maakt, dit stoot me echt tegen de borst omdat hij in de tekst die ik ten gehore heb gekregen zijn publiek op een niet eens ludieke wijze dwingt het met hem eens te zijn en anders hun mening bij te stellen tot deze overeenkomt met die van hem. Hij maakt daar nog dreigende uitlatingen bij en sluit andere meningen of invalshoeken dan ook gelijk uit.
Ik denk , als dit nou is wat mensen luisteren , en graag willen horen , waar gaat het dan naartoe ? Ik zou graag ( het liefst samen met jullie ) gaan kijken wat Cuba te bieden heeft op het terrein van media controle, sturing of advies.
Gematigd als ik ben, ben ik niet voor een tolatitair controle systeem over de media maar vind dat het tijd wordt voor een reine greep in de media markt ( ik ben toch al “gek” ) en ben dan ook aan het bekokstoven hoe men de verschillende artiesten en hun invloed in kaart kan brengen. Ook wil ik graag weten wat er onder de jeugd leeft en wat voor sferen er hangen in buurthuizen, discotheken en American Parties waar meestal het recht van de sterkste / stoerste nu ( deze tekst is geschreven anno 2009 ) nog blijkt te gelden.
Muziek wordt vaak afgestemd op sfeer maar tegenwoordig lijkt het in mijn , soms psychotische beleving echter anders ; dit hoeft natuurlijk niet per definitie te betekenen dat alle initiatiefsmuziek slecht is , neen , in tegendeel.
Muziek is een rijk medium geworden dat hele massa’s mensen hebben ontdekt, het gaat al gauw eerder om de boodschap dan om de “tune” “beat” of “melody”. De “feeling” komt daar als extra vaneigens bij te passen.
Maar wat ik wel één ieder , ( en dat is dan ook de reden waarom ik afdwaal ) als een hart onder de riem wil drukken is dat er wanorde en negativiteit regeerd in de muziek wereld. Niet alleen in de muziek wereld maar ook in de Media ( geef het nou gewoon maar toe ).
Nauwe wegen zijn te bewandelen voor weinige ,zelfs ook niet veel van elkaar verschillend oogende mensen , hier mee wijs ik mijzelf erop dat dit niet enkel om uiterlijk vertoon of over een media beeld gaat dat men ons opdringt of in iedergeval de acceptatie goed vergaat , maar dat het ook over oppinie ( bijvoorbeeld hardnekkig gewortelde discrimininatie ) gaat en ook over instandhouding van ongezonde / negatieve / achterhaalde levenswijzen.
Ik weet niet wat jullie hiervan vinden maar ik kan me er echt wel druk over maken. ( jullie zullen vast zeggen : “dan luister je toch lekker nie!”Snuwerd:tot en met hier.
Maar verder op de orde van de dag , er werd mij nog iets gevraagd:
[..]
Jahoor, het spijt mij feestelijk maar er is genoeg te verantwoorden tegenover hulp behoevende mensen onrecht haat en verderf, het feit dat wij dit oogluikend allemaal maar accepteren en wij niet in actie ( niet iedereen natuurlijk ) komen is al een nieuwe zonde opzich. Daar boven op komt ( voor mij ) mijn eigen lijdensweg en potentieel gevaar, kan ik zomaar mijn mening uiten in een wereld zoals deze ? Wat gebeurd er nou daadwerkelijk echt met frisse sla groene informatie voer wantoestanden binnen vaak het politieke en commerciele systeem ? Wat lok ik uit door kritische stukken over mensen te schrijven ? Snuwerd:Mijn stelling is dus niet relevant voor jou, omdat jij aan anderen al genoeg te verantwoorden hebt? Dan bevestig je in feite mijn argument: je kiest voor dat doel, omdat je het erop lijkt dat je het dan niet hoeft te verantwoorden.
Al de bovengenoemde vraagstukken stel ik mijzelf dan ook vaak.
· Waar doe ik het allemaal voor en ben ik wel zo goed bezig ? Snuwerd:Voor jezelf en 2) geen idee, hoe voelt het?
· Wil ik mijn vrijheid en onbezorgdheid gaan opofferen voor mijn idealen Snuwerd:Is dat wel nodig?
· Breng ik anderen niet in gevaar?. Snuwerd:Waarmee?
· Overschat ik mijn tijdsgeest niet? Snuwerd:Ik vermoed van wel.
· Overschat ik mijn eigen strevenswaarde niet? Snuwerd:Idem.
· Heb ik wel een goed fundament gebouwd waarvan uit actie ondernoemen zou moeten worden ? Snuwerd:actie? zou? moeten?
[..]
alle begin is moeilijk maar uit hypocritische overwegingen ontwikkelingen staken is voor mij niet enkel een zonde maar ook een misdaad. Antwoord dit je vraag ? Snuwerd:Geef mij dan eens antwoord op de vraag: waar kun je beginnen? Een begin is in mijn ogen de eerste en (redelijkerwijs) allerkleinste stap.
[..]
Zoals je zegt : “kunt” dit was ik niet van plan en excusé moi maar sodemieter nou eens alsjeblieft een eind op met je insteken waarmee je lijkt te doelen op mijn “zieke” benaderinging van het leven en mijn doelstellingen, Please ! SVP Snuwerd:Ik vind het niet erg als je me beledigdIedereen bepaalt (voor het grootste deel) voor zichzelf wat iets met hem/haar doet. Maar dat terzijde: wat is dan de reden dat je aan dit doel werkt? wat heb jij eraan? Onthou nu dat je niet mag zeggen: wat heb ik er niet aan? Haalbaarheid is een belangrijk aspect van elke weg.
[..]
Ja , wat ik me nu afvraag is of jij mij dan wel wilt begrijpen, ik probeer mij in te leven in andere mensen hun situatie en diens gevolgen, diens acties en diens besluiten. Ik probeer daar dus juist vat op te krijgen in mijn optiek. Snuwerd:Hm, die kant wilde ik ook niet op. Ik stel voor om dit punt te laten vallen, daar het mij sowieso al niet een al te relevant punt leek.
[..]
waarom denk je dat ik mijn therapie schema niet volg ? Snuwerd:Ik denk dat je het stukje waar je hier op reageert nog een keer moet lezen, want ik bedoel iets heel anders.
[..]
dit is gewoon een belediging Snuwerd:Ik herhaal wat je zelf gezegd hebt en leg een verband met de gevolgen van het kiezen voor een dergelijk doel. Ik heb niet gezegd dat jij er om die reden voor kiest.
[..]
Daar heb ik al meerdere malen mijn hoofd over gebroken maar nee, zo steekt de vork niet in de steel. Ik ben een denker , en ben dit altijd al geweest, ik wil iets doen met mijn intelligentie en dat de GGZ dat niet ziet zitten , tot daaraan toe, maar als ik op internet ook nog eens te horen krijg dat ik mijn complete levensmissie als object gebruik in een ziek spelletje , begin ik toch echt te twijfelen aan je motivatie en vraag ik me af of je net zoals “aanmenreetdus” je schuldig maakt aan zelfprojectie..... Snuwerd:Tot een bepaalde hoogte is dit voor iedereen zelfprojectie. Maar waarom steekt de vork zo niet in zijn steel, en hoe dan wel?
[..]
Tja , das een ander verhaal ,.
Veel denken levert daadwerkelijk na een bepaalde tijd iets op , je kan me wel nutteloos vinden maar in gesprekken met andere mensen kom ik vaak op onderwerpen te stuiten waar ik al lang over gedacht heb . Dit geeft mij een vorm van wijsheid , zo lijkt het . Ik denk dat iedereeb zijn of haar steentje bijdraagt aan de wereld en dat er echt wel een wil is maar ik geloof wel dat er een niet zo makkelijk en voor de hand liggende baan moet worden begaan die de gehele mensheid naar “het doel” leidt. Snuwerd:Natuurlijk geeft dat een vorm van wijsheid. Maar wat ik me nu begin af te vragen: waarom ben je zo erg een systeemdenker en denk je minder aan wie je zelf daadwerkelijk bent?
[..]
stel je niet aan ;-)
[..]
Nee , ik wilde je nog even zeggen dat ik spijt heb dat ik zei dat je moet opsodemietere , maar ik laat het er wel instaan ....
Bedankt voor je tijd..... hoop je genoeg te hebben geinformeerd.
Saluta,
Tinoz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |