abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:49:12 #101
151199 tinoz
Alter Reality
pi_65734631
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Al eens gedacht aan het gewoon te vragen aan een instellingen die patiënten met psychoses behandelen?

Het lijkt mij dat er in (semi-)overheidsinstellingen overal procedures, protocollen en regels voor zijn. Als die er zijn, staan ze op papier. En zijn ze dus op te vragen. Of je ze krijgt, is deel 2 natuurijk. Maar aangezien je vraag niet specifiek gaat over trajecten waar specifieke mensen inzitten, denk ik dat het qua privacy wel goed zit.
Ik heb dat aan de PVP gevraagd , aan mijn PB-er, ik heb dat op internet gezocht, ik heb het aan de manager gevraagd, ik heb het aangekaart in de CliëntenCommissie, ik heb het gevraagd aan de ClientenBond, ik heb het op !Fok! gevraagd
Save Us From Fashion !
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:12:37 #102
151199 tinoz
Alter Reality
pi_65735384
update : Vandaag een gesprek gehad met mijn pleeg ouders en de psychiater, Linda de Mol was er ook bij

De psychiater , beter uit mijn eerdere posts bekend onder de naam: "De Pillendief" stelde de functie van mijn appartement ter discussie, ik ben toen het gesprek uitgelopen.

Mijn pleeg ouders waren het eens met de psychiater over dat terug gaan naar mijn appartement geen optie is, ook zou ik me meer moeten aansluiten in het volgen van andere mensen en zou ik moeten gaan schilderen ipv, "25 uur per dag" achter mijn laptop te werken aan mijn website en dergelijke, aldus mijn pleegvader

Ik sta sedert April 2008 op de wacht lijst voor beschut/beschermt wonen van de GGZ, mijn pleegvader meende dat beschermt wonen bij uitstek de beste keuze was.

Mijn ouders en de Pillendief maken mijn leven kappot zonder dat ze het door hebben

Wat nu ?
Save Us From Fashion !
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:17:47 #103
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65735511
Wat zei Linda de Mol ervan?
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:19:48 #104
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65735584
Weet je wat het zielige is ?

Dat mensen die zo paranoide zijn denken dat ze zelf echt zo belangrijk zijn dat er conspiracies om ze heen gebouwd worden,
en dat andere mensen dus vaak aan/over ze denken.

Als ze zouden doorhebben hoe weinig andere mensen met hen bezig zijn omdat die allemaal zo hun eigen problemen hebben zouden ze inzien hoe arrogant en triest het is om jezelf zo in het middelpunt van de belangstelling te plaatsen.

Alsof andere mensen niks beters / belangrijkers te doen hebben in hun leven dan over jou na te denken en/of manieren te bedenken om tegen jou samen te zweren.
zzz
pi_65735689
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ik heb dat aan de PVP gevraagd , aan mijn PB-er, ik heb dat op internet gezocht, ik heb het aan de manager gevraagd, ik heb het aangekaart in de CliëntenCommissie, ik heb het gevraagd aan de ClientenBond, ik heb het op !Fok! gevraagd
Ergens ook al antwoord gekregen (ondertussen) dan?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:23:49 #106
31101 _Led_
pi_65735722
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef tinoz het volgende:
update : Vandaag een gesprek gehad met mijn pleeg ouders en de psychiater, Linda de Mol was er ook bij
quote:
De psychiater , beter uit mijn eerdere posts bekend onder de naam: "De Pillendief" stelde de functie van mijn appartement ter discussie, ik ben toen het gesprek uitgelopen.
Constructieve aanpak !
quote:
Mijn pleeg ouders waren het eens met de psychiater over dat terug gaan naar mijn appartement geen optie is, ook zou ik me meer moeten aansluiten in het volgen van andere mensen en zou ik moeten gaan schilderen ipv, "25 uur per dag" achter mijn laptop te werken aan mijn website en dergelijke, aldus mijn pleegvader
Maar uiteraard heeft iedereen het mis, wat jij nodig hebt is nog meer sociale isolatie natuurlijk !
Of niet...?
quote:
Ik sta sedert April 2008 op de wacht lijst voor beschut/beschermt wonen van de GGZ, mijn pleegvader meende dat beschermt wonen bij uitstek de beste keuze was.

Mijn ouders en de Pillendief maken mijn leven kappot zonder dat ze het door hebben
Nee, dat doe jij zelf.
Vraag je je nooit eens af waarom jij daar zit en de rest van de mensen niet ?
Dat ligt natuurlijk aan de rest van de 5 miljard mensen, en niet aanj jou.

Het ligt natuurlijk nooit aan jou.
Hoe zou het in godsnaam aan jou kunnen liggen ?
quote:
Wat nu ?
Misschien eens eerlijk nadenken over je situatie en niet altijd anderen overal de schuld van geven ?
zzz
pi_65735906
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef tinoz het volgende:

Wat nu ?
Ze willen je juist helpen, maar daar moet je wel voor openstellen en de medicatie slikken die je nodig hebt.

Ik snap dat erg moeilijk voor je is, want je wilt natuurlijk zelf de touwtjes in handen hebben in je leven denk ik?
Alleen als dat niet gaat op dit moment dan moet je de mensen die je willen begeleiden accepteren.
Alleen zo kan je weer leven beter op de rit krijgen voor zover dat kan, je moet juist je best doen zodat je hopelijk hun kan overtuigen zodat je steeds meer zelf de verantwoordelijkheid kan dragen en goed voor je zelf zorgt.
............................
pi_65737310
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:31 schreef tinoz het volgende:

• Zijn er verschillende strategieën om mensen uit een psychose te halen ?
  • Bestaan er verschillende manieren als het aankomt op het graderen van de psychose
  • Hebben mensen die in de psychiatrie werkende zijn, een aantal "check points" die dienen om de realiteitsverstoring in kaart te brengen?
  • Werken mensen in de psychiatrie constructief genoeg aan de oorzaken van de psychische problemen, of worden enkel de symptomen te lijf gegaan met medicatie ( al dan niet compleet mogelijk ) ?
  • Bestaan er bewerkbare gespecificeerde trajecten om mensen te behandelen ?
  • Hoe ver mag / moet men gan als het aankomt van het ontwortelen van een angst of het tegen gaan van een waan ?
  • Is er iedere nieuwe dag van de opname een vervolgplan opgemaakt van de voorgaande dagen en komen deze in de gesprekken terug ?

Succes!
  • Ik dacht a. socializing binnen gesloten afdeling, b. ritme (eten, vroeg slapen, vroeg op), c. medicijnen om je rustig te krijgen of sommige tekorten aan stofjes bijte vullen of remmers.

• Psychose is een climax, daarna moet je tot rust komen en geen gevaar meer zijn voor anderen om je heen en jezelf. Jouw toegewezen persoonlijk begeleider houdt regelmatig een raport bij dacht ik.

• Dat doet de psychologe ism. de psychater. Dat wordt dacht ik vantevoren voor opname vastgesteld. De soort schizofrenie.

• Moeilijk. Je zult zien dat veel medepatienten wel baat hebben bij de werkwijze en zelfs de medicatie. Gek genoeg gaan veel patienten zelfs zweren bij bepaalde medicatie. Verzorgers zijn er voor om hele groepen in goede banen te leiden. Constructief zijn ze mischien niet voldoende of lang niet voldoende. Maar dat is voor elke patient anders. Ze zullen je vast wel nu en dan complimenteren als je uiteindelijk doet wat ze zeggen. Het punt is, en dat geldt voor vijwel iedereen, eenmaal in de psyhiatre kom je er niet meer uit. Zeker 9 van de tien valt weer regelmatig terug en dat over een periode van jaren.

• Kaart het aan met je behandelaar. Wilen ze niet naar je luisteren kaart dan een "vertrouwens-persoon" aan. Die kan jou aan een advocaat jelpen om onder je IBS uitte komen. Meestal zullen ze zeggen wat ze horen van verzorgers en psycholoog. Namelijk dat je wellicht eerst tot rust moet komen (geen gevaar meer bent) en dat ze het willen aanzien.

• Als extreem maatregel kun je (ook tegen je wil in) behandeld worden voor electro-shock therapie. Ze willen je iig. gaan confronteren met je angsten (zo saddistich zijn ze wel)

• Vervolgplan wordt maar 1x in de zoveel tijd besproken tussen jouw en de psycholoog evt. met begeleider.

[ Bericht 2% gewijzigd door Man-E-Faces op 04-02-2009 17:40:43 ]
  • Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
      woensdag 4 februari 2009 @ 18:52:01 #109
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65740585
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 16:17 schreef Frollo het volgende:
    Wat zei Linda de Mol ervan?
    Ik had een beetje het gevoel dat ze er voor de show bij zat .. :
    Save Us From Fashion !
      woensdag 4 februari 2009 @ 18:54:00 #110
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65740640
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 16:19 schreef _Led_ het volgende:
    Weet je wat het zielige is ?

Dat mensen die zo paranoide zijn denken dat ze zelf echt zo belangrijk zijn dat er conspiracies om ze heen gebouwd worden,
    en dat andere mensen dus vaak aan/over ze denken.

Als ze zouden doorhebben hoe weinig andere mensen met hen bezig zijn omdat die allemaal zo hun eigen problemen hebben zouden ze inzien hoe arrogant en triest het is om jezelf zo in het middelpunt van de belangstelling te plaatsen.

Alsof andere mensen niks beters / belangrijkers te doen hebben in hun leven dan over jou na te denken en/of manieren te bedenken om tegen jou samen te zweren.
    Save Us From Fashion !
      woensdag 4 februari 2009 @ 18:54:17 #111
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65740654
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 16:22 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ergens ook al antwoord gekregen (ondertussen) dan?
    Nee
    Save Us From Fashion !
    pi_65741611
    Maak je nou een grapje over Linda de Mol?
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      woensdag 4 februari 2009 @ 19:31:12 #113
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_65741996
    ik denk dat hij en code-naam bedoelt
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      woensdag 4 februari 2009 @ 21:46:06 #114
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65747130
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 19:31 schreef Re het volgende:
    ik denk dat hij en code-naam bedoelt
    juustem Het is hoogst waarschijnlijk dat ik een onbekent en doeloos bestaan kom te leiden waarna ik een saaie en eenzame dood sterf....
    Save Us From Fashion !
    pi_65748012
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 21:46 schreef tinoz het volgende:

[..]

juustem Het is hoogst waarschijnlijk dat ik een onbekent en doeloos bestaan kom te leiden waarna ik een saaie en eenzame dood sterf....
    Sterkte dan. Het leven is wat je er van maakt.
    pi_65748637
    quote:

[..]

Gefeliciteerd, je bent de gemiddelde Nederlander.
      woensdag 4 februari 2009 @ 23:16:05 #117
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65750832
    waarom geschiedenis maken als je dat door andere mensen kan laten doen ?
    Save Us From Fashion !
    pi_65751071
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 23:16 schreef tinoz het volgende:
    waarom geschiedenis maken als je dat door andere mensen kan laten doen ?
    pi_65751931
    Misschien is het wel een goede optie. Het kan denk ik jouw geval zeker niet kwaad. En al zou het niks zijn, kan je altijd weer ervoor kiezen om op jezelf te wonen. Maar misschien bevalt het je wel.
    Alleen ik heb het idee dat jij helemaal geen hulp wilt, uit eerdere posts die ik gelezen heb... Waarom is dat zo?
    Schaapies zijn Lief!!
    pi_65756274
    Sterkte Tinoz...
    #geen
      donderdag 5 februari 2009 @ 08:48:06 #121
    31101 _Led_
    pi_65756994
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 18:54 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ik zie jou weinig anders doen dan 'Ikke ikke ikke ikke alles draait om mij'
    zzz
      donderdag 5 februari 2009 @ 09:08:04 #122
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65757369
    Dat krijg je nou bij stichma's ,héél begrijpelijk hoor , daar kan jij ook niets aan doen
    Save Us From Fashion !
      donderdag 5 februari 2009 @ 09:46:54 #123
    31101 _Led_
    pi_65758137
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 09:08 schreef tinoz het volgende:
    Dat krijg je nou bij stichma's ,héél begrijpelijk hoor , daar kan jij ook niets aan doen
    Wat heeft een stigma in bobsnaam te maken met mijn observatie dat jij denkt dat alles altijd maar om jou draait / moet draaien ?
    zzz
    pi_65760691
    Maar Tinoz, waarom vind je dat als je beschermd zou wonen, dat 'ze' dan je leven kapot maken?
    Als je weer terug zou gaan naar je appartement dan weet je dat het weer fout gaat lopen. Je kunt dan wel lekker doen waar je zelf zin in hebt, maar je weet dat dat eigenlijk niet het beste voor je is (tenzij je daar wel van overtuigd bent).

Bij een begeleidwonenproject kan er altijd iemand zijn die je een beetje in de gaten houdt, terwijl je dan toch zo zelfstandig mogelijk kunt wonen. En ik denk ook dat dat jouw streven moet zijn, niet geheel zelfstandig wonen, maar wel zo veel mogelijk!
    Ja, die met de ballen in de bek.
      donderdag 5 februari 2009 @ 12:58:43 #125
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65763536
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 11:27 schreef Biancavia het volgende:
    Maar Tinoz, waarom vind je dat als je beschermd zou wonen, dat 'ze' dan je leven kapot maken?
    Als je weer terug zou gaan naar je appartement dan weet je dat het weer fout gaat lopen. Je kunt dan wel lekker doen waar je zelf zin in hebt, maar je weet dat dat eigenlijk niet het beste voor je is (tenzij je daar wel van overtuigd bent).

Bij een begeleidwonenproject kan er altijd iemand zijn die je een beetje in de gaten houdt, terwijl je dan toch zo zelfstandig mogelijk kunt wonen. En ik denk ook dat dat jouw streven moet zijn, niet geheel zelfstandig wonen, maar wel zo veel mogelijk!
    Ik heb zo het één en ander gehoord van mensen over de plaats waar ik naartoe ga....
    Save Us From Fashion !
      donderdag 5 februari 2009 @ 13:02:18 #126
    31101 _Led_
    pi_65763633
    Wat heb je gehoord dan ?
    zzz
    pi_65763919
    Waar ga je naar toe Tinoz? Je hebt er toch wel een bepaalde mate van zelfstandigheid, of niet? Heb je een eigen ruimte daar of moet je een ruimte delen met anderen?
    #geen
    pi_65763920
    Begeleid zelfstandig wonen lijkt me ook wel het hoogst haalbare voor je, als ik jouw postgeschiedenis zo lees.

Waar ga je naartoe dan?
    pi_65764662
    my goodness wat een problemen iemand zich op de nek kan halen :| (tvp, is boeiend......)
    pi_65764855
    Mijn moeder zit al meer dan 15 jaar in een 'psychiatrische inrichting' of hoe je het ook wil noemen. Zo'n complex van het GGZ waar je allemaal soorten huizen hebt voor mensen die 'semi' voor zich zelf kunnen zorgen of verschillende gebouwen waar mensen niet meer voor zich zelf kunnen zorgen. Mn moeder komt daar sociaal gezien redelijk uit te voeten, beter dan dat ze in de huidige samenleving zou doen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      donderdag 5 februari 2009 @ 16:56:37 #131
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65771943
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 17:08 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

• Ik dacht a. socializing binnen gesloten afdeling, b. ritme (eten, vroeg slapen, vroeg op), c. medicijnen om je rustig te krijgen of sommige tekorten aan stofjes bijte vullen of remmers.

• Psychose is een climax, daarna moet je tot rust komen en geen gevaar meer zijn voor anderen om je heen en jezelf. Jouw toegewezen persoonlijk begeleider houdt regelmatig een raport bij dacht ik.

• Dat doet de psychologe ism. de psychater. Dat wordt dacht ik vantevoren voor opname vastgesteld. De soort schizofrenie.

• Moeilijk. Je zult zien dat veel medepatienten wel baat hebben bij de werkwijze en zelfs de medicatie. Gek genoeg gaan veel patienten zelfs zweren bij bepaalde medicatie. Verzorgers zijn er voor om hele groepen in goede banen te leiden. Constructief zijn ze mischien niet voldoende of lang niet voldoende. Maar dat is voor elke patient anders. Ze zullen je vast wel nu en dan complimenteren als je uiteindelijk doet wat ze zeggen. Het punt is, en dat geldt voor vijwel iedereen, eenmaal in de psyhiatre kom je er niet meer uit. Zeker 9 van de tien valt weer regelmatig terug en dat over een periode van jaren.

• Kaart het aan met je behandelaar. Wilen ze niet naar je luisteren kaart dan een "vertrouwens-persoon" aan. Die kan jou aan een advocaat jelpen om onder je IBS uitte komen. Meestal zullen ze zeggen wat ze horen van verzorgers en psycholoog. Namelijk dat je wellicht eerst tot rust moet komen (geen gevaar meer bent) en dat ze het willen aanzien.

• Als extreem maatregel kun je (ook tegen je wil in) behandeld worden voor electro-shock therapie. Ze willen je iig. gaan confronteren met je angsten (zo saddistich zijn ze wel)

• Vervolgplan wordt maar 1x in de zoveel tijd besproken tussen jouw en de psycholoog evt. met begeleider.

• De medewerkster die ik heb gesproken en gevraagd heb dat verhaal te lezen zei dat ie er geen fluit verstand van had
    Save Us From Fashion !
      donderdag 5 februari 2009 @ 17:00:56 #132
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_65772136
    heb je de link in mijn eerste post gelezen tinzo... verder denk ik dat we wel in 1 topic verder kunnen anders wordt het zo onoverzichtelijk
      donderdag 5 februari 2009 @ 17:20:13 #133
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65772893
    Ik heb die richtlijnen in het Nederlands uitgeprint en al hier onder mijn bed liggen, ik zoek niet de richtlijnen voor het omgaan met een ziekte beeld maar ik zoek de richtlijnen voor de personeels leden op de afdeling hier . Die kan ik dus niet vinden. Daar is iets vreemds mee aan de hand denk ik
    Save Us From Fashion !
      donderdag 5 februari 2009 @ 17:24:14 #134
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_65773037
      donderdag 5 februari 2009 @ 19:14:15 #135
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65776623
    ow, dan snap ik het even niet , ik dacht altijd dat het goed was een structuur aan te brengen in een gesprek maar waarom staat er dan :
    quote:
    "Uit het onderzoek van Anthony e.a. (22) blijkt dat gestructureerde interviews leiden tot fout-positieve resultaten."
    Maar nogmaals , het is of iedereen op een andere frequentie zit : zijn er dan gewoon geen richtlijnen voor het clinisch behandelen van mensen binnen in de cliniek ?
    Save Us From Fashion !
    pi_65777506
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 16:56 schreef tinoz het volgende:

[..]

De medewerkster die ik heb gesproken en gevraagd heb dat verhaal te lezen zei dat ie er geen fluit verstand van had
    Waarom laat je je nog door hen behandelen dan?
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
      donderdag 5 februari 2009 @ 20:54:31 #137
    120235 skippy22
    Potente kangoeroe
    pi_65780053
    quote:

[..]

Dat doe je toch al
      donderdag 5 februari 2009 @ 21:26:55 #138
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65781317
    omdat ze het over jou had ?
    Save Us From Fashion !
    pi_65784345
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 19:14 schreef tinoz het volgende:
    ow, dan snap ik het even niet , ik dacht altijd dat het goed was een structuur aan te brengen in een gesprek maar waarom staat er dan :
    [..]

Maar nogmaals , het is of iedereen op een andere frequentie zit : zijn er dan gewoon geen richtlijnen voor het clinisch behandelen van mensen binnen in de cliniek ?
    Na een tijdje mag je het ons komen vertellen
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    pi_65788487
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 06:34 schreef tinoz het volgende:

[..]

Jij betekent voor mij netzoveel als spyware dat pop-up vensters bewerktstelligt en me voorduurendongevraagd confronteerd met zaken waar ik helemaal niet om gevraagd heb.

Leuke levens missie heb jij zeg
    mijn reactie is minderwaardig?
    reageren op hem betekent meer?
    of is jouw weg makkelijker met alleen zwart en wit?
      vrijdag 6 februari 2009 @ 02:50:56 #141
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_65788543
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 02:33 schreef EdwinHeijmen het volgende:

mijn reactie is minderwaardig?
    reageren op hem betekent meer?
    of is jouw weg makkelijker met alleen zwart en wit?
    Ja, zo'n reactie helpt.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_65788558
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 02:50 schreef APK het volgende:

[..]

Ja, zo'n reactie helpt.
    blij dat jij dat weet
    mensen, lezen soms over dingen heen..
    helpen kan soms mensen daarop wijzen zijn..

als mijn reactie hierboven overbodig is, lijkt het mij aan TS dat te beslissen...
      vrijdag 6 februari 2009 @ 07:39:15 #143
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65789135
    ach, wat maakt het allemaal nog uit ? ik ga een beetje verderwerken aan mijn online music system en laat de boel de boel
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 6 februari 2009 @ 07:54:07 #144
    240852 Em.ster
    Oh, lovely!
    pi_65789213
    Goedemorgen tinoz.

Hoe is het eigenlijk met Wanda en Heidi?
    That's quite enough, thank you.
    pi_65789502
    wordt het niet tijd om de risperdal wat te verhogen?
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:42:37 #146
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_65794499
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 21:26 schreef tinoz het volgende:
    omdat ze het over jou had ?
    Peuwned
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zaterdag 7 februari 2009 @ 20:24:17 #147
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65834276
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 07:54 schreef Em.ster het volgende:
    Goedemorgen tinoz.

Hoe is het eigenlijk met Wanda en Heidi?
    Met Heidie is het goed , ze is gestopt met roken , hoe het met Wanda gaat weet ik niet , want die is er van tussen gegaan
    Save Us From Fashion !
      zaterdag 7 februari 2009 @ 20:29:50 #148
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65834388
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 08:24 schreef Mejuffrouw het volgende:
    wordt het niet tijd om de risperdal wat te verhogen?
    dat is al gebeurt ; ik zit nu aan de maximale hoeveelheid risperdal de Pillendief denkt er over een ander medicijn te proberen
    Save Us From Fashion !
      zaterdag 7 februari 2009 @ 20:35:32 #149
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65834478
    Nu ga ik even met de Herdersjonge wandelen , hij is het neit met me eens als het aankomt om info registratie en het opschrijven van belangrijke info van een cliënt wanneer die deze info met de hulpverlener bespreekt,

ik ga hem proberen te manipuleren tot dat hij inziet dat hij gewoon naar me moet luisteren...
    Save Us From Fashion !
      zaterdag 7 februari 2009 @ 22:58:30 #150
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65837342
    de herders jongeen ik zijn het niet eens geworden, terwijl in mijn verhalen over mijn angsten toch zich echt dde kern van het probleem bevindt.

Als ze nou eens gedetailleerd op zoude schrijven waar mensen bang voor zijn dan zouden ze veel meer mensen ook veel beter kunnen helpen denk ik
    Save Us From Fashion !
    pi_65839645
    hoi tinoz..

psychologen gaat het meestal niet om de precieze inhoud van je angsten, maar het feit dat je angsten hebt die je beperken in je leven...
    tuurlijk zouden ze het woord voor woord kunnen opschrijven, maar wil je dan dat ze met argumenten ze allemaal van je proberen af te nemen?

ik snap best dat zeggen dat je niet bang hoeft te zijn niet helpt, maar als mensen al bang kunnen zijn voor muizen of spinnen en dat dat jaren kost om ze dat af te leren, als dat al lukt, en bij jou de mensen die jou ermee proberen te helpen als angst en wantrouwen opleveren... denk je dat het lukt?

niet alle angst is irrationeel, maar als de angst voor wat dan ook jouw leven in de greep houdt is de precieze info over de angst vaak minder belangrijk dan de persoon die de angst heeft en hoe je die persoon kan laten inzien dat angst niet de drijfveer moet zijn voor alles wat hij doet....

soms kan dat door confrontatie met de angst, soms kan dat door confrontatie met zijn verleden, soms kan het ook gewoon niet omdat angst een onderdeel van de persoonlijkheid is die alleen onderdrukt kan worden om hopelijk de persoon de kans te geven nog iets van zijn leven te maken...

ik zal vast weer totaal ondiplomatiek en gevoelloos zijn volgens velen...
    dan komt dat vast door mijn geestelijke problemen waarvoor ik geen medicijnen meer wil slikken...
    maar ik zeg wat ik denk en hoop dat het niet totaal realiteitsloos klinkt en/of blijkt...

succes tinoz!!
      zondag 8 februari 2009 @ 04:09:49 #153
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_65842104
    De topicstarter gaat om de drie weken hetzelfde eten
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
    pi_65842163
    Voor sommigen zit er niets anders op dan leven in een afgeschermd stukje van de maatschappij.. Ik sta aan de andere kant van het verhaal (mijn broer is schizofreen) en zie ook geen echte andere oplossing dan begeleid wonen voor langdurig/veelvuldig psychotische personen. De maatschappij is nu eenmaal niet ingesteld op mensen met psychoses en kan er lastig mee omgaan waardoor het leven buiten zo'n beschermde omgeving lastig en onprettig kan zijn.

m.i. stijgt jouw kwaliteit van leven als je in een begeleidend wonen project gaat.. In geval van een terugval sta je er niet alleen voor. Gaat alles goed, dan krijg je meer ruimte.
    dag
      zondag 8 februari 2009 @ 09:48:31 #155
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65843006
    Edwin ? wat vind jij dan van de huidige werkwijze van de psychiatrie als het over paranoia/psychoses/angsten gaat ?
    Save Us From Fashion !
      zondag 8 februari 2009 @ 10:36:18 #156
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65843482
    Ik vind het wel erg jammer dat ik hier geen serieuzere antwoorden krijg, want ik was toch bloed serieus ...
    Save Us From Fashion !
    pi_65936801
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 09:48 schreef tinoz het volgende:
    Edwin ? wat vind jij dan van de huidige werkwijze van de psychiatrie als het over paranoia/psychoses/angsten gaat ?
    hoi Tinoz...

ik heb er echt grote vragen bij...
    ik denk dat je mensen moet aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid...
    dat ze beseffen dat een stoornis pas een stoornis is als zij ziochzelf of anderen ermee storen...

ieder mens heeft zijn/haar eigenaardigheden, maar de meesten hebben daarzelf geen last van...

psychiatrie hier behandelt je vaak als niet normaal maar ik vind zelf het niks minder dan normaal dan problemen te hebben met de hedendaagse maatschappij...
    toch is het vaak zo dat als je je verzet tegen dingen waarvan mensen denken dat ze vast liggen, je wordt beschouwd als gek/anders/gevaarlijk...

als we het over de werkwijze hebben...
    ik geloof dat zowel psychische als lichamelijke problemen veel beter opgelost kunnen worden door een genoegzame omgeving en erkenning en lichte bijsturing doormiddel van positieve energie, dan het wijzen op fouten en vergissingen...

beloning voor wat je goed doet en ziet is altijd superieur dan straffen voor wat ze zeggen dat je fout doet...
    pi_65936950
    Hoi Tinoz...

vastec regels voor behandeling zijn er niet..
    iedere paaz en ggd psych bepaalt zijn eigen richtlijnen...

het is ook niet makkelijk om uit een boekje te leren hoe iemand denkt en voelt...
    nog moeilijker is om daar begrip voor te hebben en te bedenken wat het beste voor diegene is...

in het geval van een psychose is het voor de meeste mensen (dus ook psychiatrisch verpleegkundigen) wel duidelijk dat de reactie van de patient op de buitenwereld niet klopt met de prikkels die de patient van die buitenwereld krijgt...

waarschijnlijk kan een moeder of ander familielid dat 24 uur per dag op je kan letten je beter steunen, maar in onze maatschappij is dsat helaas (blijkbaar) niet mogelijk...

dus nee... niet iedere dag zullem jouw verzorgers tijd hebben om meerdere uren te besteden met met jou praten en de situatie in precisie te beschrijven...

ik kan snappen dat dit jou irriteert, maar er zijn meer mensen op de wereld waarvan het leven niet geheel om hun draait....
      woensdag 11 februari 2009 @ 03:05:43 #159
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_65937269
    Dat wordt weer een drukke dag morgen voor Linda de Mol, de Pillendief, Heidi en Steven.
      donderdag 12 februari 2009 @ 16:27:23 #160
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65990523
    Steven heeft me verwezen naar Carl Gustav Jung omdat ik hem melde dat ik waarschijnlijk een "splinter-visie" heb, zelf ben ik er niet meer zeker van waar het vandaan komt maar ik weet wel dat ik dingen wel degelijk meer dan eens beleef

Heidie is vandaag vrij en Linda de Mol is nergens te bekennen

@ Edwin : Wie of wat stimuleert jou tot het geven van desinfo of grof gezegd leugens , je gedrag baart mij zorgen ..
    Save Us From Fashion !
      donderdag 12 februari 2009 @ 16:33:17 #161
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_65990737
    * tinoz vindt dit eigenlijk maar een beetje wazig verhaal
    Save Us From Fashion !
    pi_65991540
    wow Linda de Mol? Is ze echt zo aardig als op TV? Dat ze tijd vrijmaakt voor zulke dingen joh, je zou toch wat anders doen met je vrije tijd dan bij een paar kwijlende jostiebandleden en triangelhengsten zitten.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2009 16:54:02 ]
    pi_66009182
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 16:33 schreef tinoz het volgende:
    * tinoz vindt dit eigenlijk maar een beetje wazig verhaal
    oh sorry tinoz, dat wazig zijn niet jouw alleenrecht is..
    gelukkig weet ik mijn wazige ideeen toe te passen in mijn leven zonder opgenomen te worden...
    wat niet zegt dat dat geen goed idee zou zijn.. alleen dat niemand daar nog achter is...
    ik stoor mezelf en anderen niet met mijn gekke gedachten, maar geef toe dat sommig van mijn gedachten gestoord genoemd kunnen worden..
    en als zelfs jij me niet kan volgen?

ik vrees grote vrezen..
    pi_66009224
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 16:27 schreef tinoz het volgende:
    @ Edwin : Wie of wat stimuleert jou tot het geven van desinfo of grof gezegd leugens , je gedrag baart mij zorgen ..
    @tinoz.. volgens mij antwoorde ik op jouw vraag hoe ik erover dacht...
    dat mijn denkbeelden aders zijn maakt ze geen desinfo...
    hooguit info uit een andere hoek...
    ik zeg nergens dat wat ik zeg iets anders is dan mijn mening..

en ja ik heb mijn eigen "problemen"..
    ik heb zaken waar ik aan werk..
    ik heb (misschien verkeerd) gekozen mijn psychische aandoening een plek te geven in mijn leven..
    dat betekend dat ik probeer de positieve dingen eraan te gebruiken en de negatieve te onderdrukken of negeren...
    en idd.. mijn psych, dokter en sommige vrienden ontraden mij dit...
    maar ik ben liever mezelf..
    foute keuze, misschien, waarschijnlijk..
    maar we mijn keuze..

en zolang het blijft bij stomme opmerkingen van mij op internet...
    zolang ik mezelf of de mensen waarom ik geef geen pijn doe.. (de mense waarom ik niet geef trouwens ook niet)
    zolang blijf ik bij mijn keuze..
    hoe eng het soms ook is...

maarja..
    sorry.. verder over jouw topic...
      vrijdag 13 februari 2009 @ 08:04:41 #165
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66009922
    ik heb het wel door hoor
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 13 februari 2009 @ 08:11:31 #166
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66009965
    waar ik het overhad is jouw toevoeging en antwoord op de stellingen, daarmee bedoelde ik niet dat iedereen maar gewoon zijn mening erover zou geven maar dat er met feiten gewerkt zou worden zoals RE deed met zijn link over Trimbos.

Daardoor weet een lezer dat een psychiater aangeraden wordt zich toch voor ongeveer de helft van zijn/haar diagnoze , aan een bepaald patroon te houden.

jij zegt daarintegen het volgende :
    quote:
    vastec regels voor behandeling zijn er niet..
    iedere paaz en ggd psych bepaalt zijn eigen richtlijnen...

Jij zegt dus dat dat niet zo is
    Save Us From Fashion !
      dinsdag 17 februari 2009 @ 12:06:33 #167
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66154321
    ach.....

ik moet minder TV kijken , die kaping van gister op sbs6 was ook een beetje te veel van het goeie, als ik dan kijk naar hoe mensen op Fok reageren concludeer ik daar dan ook snel uit dat fok een filter heeft , is niet normaal he meer dan 100 views op een topic zonder ook maar 1 reactie ....

[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 18-02-2009 14:20:30 ]
    Save Us From Fashion !
      dinsdag 17 februari 2009 @ 12:14:03 #168
    31101 _Led_
    pi_66154554
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef tinoz het volgende:
    ach.....

ik moet minder TV kijken , die kaping van gister op sbs6 was ook een beetje te veel van het goeie, als ik dan kijk naar hoe mensen op Fok reageren concludeer ik daar dan ook snel uit dat fok een filt heeft , is niet normaal he meer dan 100 views op een topic zonder ook maar 1 reactie ....
    Dat lijkt me gewoon een teken dat jouw topic voor anderen lang niet zo interessant is als voor jou.
    zzz
    pi_66154579
    Welke kaping?
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_66154999
    overigens, ik vermoed best wel dat je een punt hebt, met het idee dat je 'psychoses' zozeer deel zijn gaan uitmaken van je persoonlijkheid, dat je er eigenlijk geen daadwerkelijk probleem meer hierdoor ervaart...
    En in die zin een permanente opname niet echt noodzakelijk is vanwege een vermeend 'gevaar-zijn-voor-jezelf'

het is een karaktereigenschap geworden.. misschien zelfs een vorm van 'behagelijkheid' en het meest 'constante' deel van je leven:
    Zolang je maar een schizofrene-paranoide persoon blijft, heb je ook een garantie van een voortdurende aandacht van hulpverleners en zul je niet snel vereenzamen.

Zou je 'normaal' zijn, verword je al snel tot grijze muis, krijg je weinig aandacht meer en verlies je juist alles wat nu deel uitmaakt van je dagelijkse leven.

Aan de andere kanrt, vanuit de hulpverlening kan juist het aansturen op een permanente Opname wel eens een methode zijn om je te dwingen een keuze te maken... wil je 'geholpen' worden, wil je ook normaal gaan leven, kun je door blijven leven in de huidige maatschappij en in redelijke vrijheid leven..
    Heb je echter geen interesse om van je paranoia en schizofrenie af te komen, juist omdat die wel 'behagelijk' is, ontkom je niet aan die permanente opname, domweg omdat vanuit een kostenafweging gezien, het stukken duurder is een onwillige persoon een soort van permante 'levensbegeleiding' te geven die zelf geen vernatwoordelijkheidsgevoel heeft en ook niet 'wil' hebben, dan om die gewoon in een afgesloten cel te stoppen en verder weg te laten rotten
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      dinsdag 17 februari 2009 @ 15:00:44 #171
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66160635
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 12:14 schreef Biancavia het volgende:
    Welke kaping?
    Was een film
    Save Us From Fashion !
      dinsdag 17 februari 2009 @ 16:35:27 #172
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66164387
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 12:28 schreef RM-rf het volgende:
    overigens, ik vermoed best wel dat je een punt hebt, met het idee dat je 'psychoses' zozeer deel zijn gaan uitmaken van je persoonlijkheid, dat je er eigenlijk geen daadwerkelijk probleem meer hierdoor ervaart...
    En in die zin een permanente opname niet echt noodzakelijk is vanwege een vermeend 'gevaar-zijn-voor-jezelf'

het is een karaktereigenschap geworden.. misschien zelfs een vorm van 'behagelijkheid' en het meest 'constante' deel van je leven:
    Zolang je maar een schizofrene-paranoide persoon blijft, heb je ook een garantie van een voortdurende aandacht van hulpverleners en zul je niet snel vereenzamen.

Zou je 'normaal' zijn, verword je al snel tot grijze muis, krijg je weinig aandacht meer en verlies je juist alles wat nu deel uitmaakt van je dagelijkse leven.

Aan de andere kanrt, vanuit de hulpverlening kan juist het aansturen op een permanente Opname wel eens een methode zijn om je te dwingen een keuze te maken... wil je 'geholpen' worden, wil je ook normaal gaan leven, kun je door blijven leven in de huidige maatschappij en in redelijke vrijheid leven..
    Heb je echter geen interesse om van je paranoia en schizofrenie af te komen, juist omdat die wel 'behagelijk' is, ontkom je niet aan die permanente opname, domweg omdat vanuit een kostenafweging gezien, het stukken duurder is een onwillige persoon een soort van permante 'levensbegeleiding' te geven die zelf geen vernatwoordelijkheidsgevoel heeft en ook niet 'wil' hebben, dan om die gewoon in een afgesloten cel te stoppen en verder weg te laten rotten

je doet net alsof het een keus is die ik bewust gemaakt heb, zo ligt het niet . Een psychose overkomt je en daar heeft een mening , overtuiging of keuze niets mee van doen geloof ik. Er is een verschil tussen mijn psychoses en mijn ideeën
    Save Us From Fashion !
      dinsdag 17 februari 2009 @ 16:42:26 #173
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_66164690
    tinoz, ik ga je topics even bundelen enzo want het wordt wat onoverzichtelijk...
      dinsdag 17 februari 2009 @ 17:11:11 #174
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_66165832
    Hoe oud ben je tinoz?
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
    pi_66166066
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 16:35 schreef tinoz het volgende:

[..]

je doet net alsof het een keus is die ik bewust gemaakt heb, zo ligt het niet . Een psychose overkomt je en daar heeft een mening , overtuiging of keuze niets mee van doen geloof ik. Er is een verschil tussen mijn psychoses en mijn ideeën
    het zal je best overkomen zijn...
    hoe je er echter verder mee omgaat is wel degelijk ook iets waar je wel degelijk een grote rol inspeelt..

en juist op dat punt heb ik sterk de indruk dat je psychose voor jou zeer 'behaaglijk' geworden is..
    het is het ultieme excuus jezelf ook geen 'grenzen' te stellen, jezelf te verliezen in eindeloze fantasieen en gewoon lekker onverantwoordelijk en 'kinds' te mogen zijn...
    onderwijl genietend van de bemoederende zorg van allerhande 'verpleger-figuren' die jouw weigering voor jezelf te zorgen graag willen 'opvangen' (al dan niet omdat hulpverlening hun beroep is, ofwel een hoop anderen die mogelijk in zulke figuren als jou een 'hulpbehoevend persoon' zien)
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_66181082
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 17:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het zal je best overkomen zijn...
    hoe je er echter verder mee omgaat is wel degelijk ook iets waar je wel degelijk een grote rol inspeelt..

en juist op dat punt heb ik sterk de indruk dat je psychose voor jou zeer 'behaaglijk' geworden is..
    het is het ultieme excuus jezelf ook geen 'grenzen' te stellen, jezelf te verliezen in eindeloze fantasieen en gewoon lekker onverantwoordelijk en 'kinds' te mogen zijn...
    onderwijl genietend van de bemoederende zorg van allerhande 'verpleger-figuren' die jouw weigering voor jezelf te zorgen graag willen 'opvangen' (al dan niet omdat hulpverlening hun beroep is, ofwel een hoop anderen die mogelijk in zulke figuren als jou een 'hulpbehoevend persoon' zien)
    Me dunkt dat tinoz het liefst voor eens en voor altijd van de psychoses en het GGZ af zou zijn als hij mocht kiezen.
    "There is no way to peace. Peace is the way."
    pi_66182718
    Tinoz, heb jij hier eerder gepost onder andere namen? Ben gewoon benieuwd of jij dat bent Begint je echte naam met een D?

Anyway,
    #geen
    pi_66183026
    is er nog iets in je dat zegt dat je het allemaal in je hoofd haalt...

er is een kans van 0,000000000000001% dat iemand je wil vermoorden. ws zijn andere mensen eerder bang voor jou
    dus who cares als iemand je wil vermoorden, laat het je overkomen...als het echt zo zou zijn
    ben je iig van de psychose af...want zo zou je toch ook niet willen leven.

en nadat je 30 keer je foute waanbeeld onbevestigd hebt zien worden dan kap je misschien met doemdenken.
    pi_66183491
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 00:21 schreef thestoryofus2009 het volgende:
    is er nog iets in je dat zegt dat je het allemaal in je hoofd haalt...

er is een kans van 0,000000000000001% dat iemand je wil vermoorden. ws zijn andere mensen eerder bang voor jou
    dus who cares als iemand je wil vermoorden, laat het je overkomen...als het echt zo zou zijn
    ben je iig van de psychose af...want zo zou je toch ook niet willen leven.

en nadat je 30 keer je foute waanbeeld onbevestigd hebt zien worden dan kap je misschien met doemdenken.
    Hoe weet jij nou hoe tinoz leeft, misschien voelt hij zich in het dagelijkse leven wel veel beter dan jou en moet jij ontevreden zijn met je leven.

Het is ook jammer dat je niet helemaal begrijpt wat waandenkbeelden zijn (en een fout waanbeeld zou dus eigenlijk moeten betekenen dat de gedachte klopt). Wat je nu tegen hem zegt is bijna hetzelfde als tegen iemand met Gilles de la Tourette zeggen dat ie moet ophouden met die rare bewegingen.

En de meeste mensen komen van de psychose af door medicatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door fianchetto op 18-02-2009 00:50:25 ]
    "There is no way to peace. Peace is the way."
    pi_66183860
    als hij vaak denkt dat mensen hem willen vermoorden lijkt me dat geen fijn leven,. en medicatie schijnbaar werkt het niet....

en het ligt er nog aan of de TS een bipolaire stoornis heeft of gewoon een slechte onverwerkte ervaring heeft.
    in het ene geval is het te "genezen" en in het andere geval mee leren leven of medicatie slikken waar je weer niet vrolijk word van de bijwerkingen.

[ Bericht 52% gewijzigd door thestoryofus2009 op 18-02-2009 01:32:54 ]
      woensdag 18 februari 2009 @ 09:01:25 #181
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_66187274
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 16:42 schreef Re het volgende:
    tinoz, ik ga je topics even bundelen enzo want het wordt wat onoverzichtelijk...
    mocht het ineens druk zijn in dit topic is omdat het gemerged is met 2 andere topics van tinoz
      woensdag 18 februari 2009 @ 09:03:51 #182
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_66187323
    ik werk in de geestelijke gezondheidszorg en om eerlijk te zijn ik ken mensen die voor minder problemen permanent bij ons wonen...
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_66190603
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef fianchetto het volgende:

[..]

Me dunkt dat tinoz het liefst voor eens en voor altijd van de psychoses en het GGZ af zou zijn als hij mocht kiezen.
    Ja 'als iemand mag kiezen zal dat inderdaad zeker zo zijn..
    maar dat is een weinig reele situatie, mensen kunnen lang niet altijd hun leven zomaar 'uitkiezen' en zeker bij psychiatrische aandoeningen is het zo dat deze met de allerhoogste waarschijnlijkheid nooit meer geheel 'overgaan' en zelfs in de meest positieve gevallen hooguit 'gecontroleerd' kunnen worden (al dan niet met behulp van permanente medicatie).

Wat ik wél heel duidelijk stel is dat er een andere vorm van 'kiezen' zit in de manier waarop mensen met hun leven omgaan; soms kan die 'keuze' ook zijnd at iemand eigenlijk weigert iets 'ertegen' te doen, zich berust in een bepaalde omstandigheid en daarin meegaat, zich neerlegt erbij.
    Op dat punt heb ik de indruk dat in het geval van de TS zn ziekte een zeer groot deel van zn leven compleet 'bepaald' en hij ook zn karakter is gebaseert geraakt op het geven dat hij toch 'gek' is.

Op zulk een moment is iemand ziekte ook wel degelijk iets waaraan je zover gewent aan geraakt kunt worden, dat het eveneens 'behaaglijk' kan zijn..
    In de zin dat als je dan de ziekte opeens weg zou nemen, iemand nauwelijks nog wat van zn huidige leven en zn sociale activiteiten over houdt.

Stel je eens voor dat de TS zn ziekte opeens *poef* niet meer zou hebben, zou hij dan niet opeens ook erg eenzaam raken, zo zonder de sociale contacten met de harde kern aan 'hulpverleners'?
    bovendien mis je dan al die 'leuke' gedachtes en fantasieen die nu zn dagelijks leven bepalen, tevens is het ook iets wat hijzelf graag (bv op Fok!) presenteert op een bijna exhibitionistische wijze, om 'normale' mensen te laten zien hoe doorgeslagen zijn gedachtes wel niet zijn.

In de film 'Life of Brian' zit een zeer treffende scene waarin een 'ex-lepraleider' zich tegen Brian bezwaard beroofd te zijn van zn inkomsten omdat hij door een toevallig langskomende mesias Jezus plotseling 'genezen' is van zn lepra....
    Aan zoiets zit ik sterk te denken, iemand waarvan de ziekte zozeer 'hoofdbestandddeel van zn leven is gaan uitmaken dat het ook weinig zin zou hebben er ooit van te 'genezen' of zelfs maar deze ziekte daadwerkelijk onder controle te krijgen en het niet meer je leven te laten leiden ..
    Juist die constant voortderende psychose is een garantie voor iemands huidige, netjes door hulpverleners 'begeleidde' bestaan geworden
      woensdag 18 februari 2009 @ 11:08:02 #184
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_66191058
    Schizofrenie is natuurlijk niet een constante psychose maar een ongenezelijke golfbeweging, bij tinoz is dat redelijk duidelijk te merken omdat hij voornamelijk post in zijn "heldere" periodes en je soms daadwerkeljk ziet aankomen dat er een relapse zit aan te komen.

Ik denk dat het niet een keuze is om het al dan niet onder controle te willen houden maar dat de ziekte zelf de controlerende factor is
    pi_66192118
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Re het volgende:
    Schizofrenie is natuurlijk niet een constante psychose maar een ongenezelijke golfbeweging, bij tinoz is dat redelijk duidelijk te merken omdat hij voornamelijk post in zijn "heldere" periodes en je soms daadwerkeljk ziet aankomen dat er een relapse zit aan te komen.

Ik denk dat het niet een keuze is om het al dan niet onder controle te willen houden maar dat de ziekte zelf de controlerende factor is
    schizofrenie is niet geneesbaar, maar wel degelijk ook controleerbaar en er zijn een hoop functionerende personen die eraan leiden.

ik betwijfel of het posten daadwerkelijk onderdeel is van 'heldere' fases'; misschien is het ook eerder van een kwetsie of het hem toegestaan wordt internet te gebruiken... er zijn volop momenten waarop hij volop dingen aangeeft die erop duiden dat hij stevige effecten merkt of tussen aanvallen zit...
    waarbij het me erder opvalt dat indirekt hij zeer bewust ervan lijkt te zijn dat hij bepaalde, voor veel mensen abnormale dingen ervaart en graag hierover verteld (al dan niet om reacties uit te lokken), wat hem natuurlijk gelijk rspone opleveert .... tot zelf geirriteerde reaccties als 'hij niet genoeg response krijgt.

zoals ook door iemand anders gesteld, geheel disfunctioneel is hij zeker niet, hij zit immers niet in een voortdurende gesloten opname, maar zoals hij zichzelf presenteert krijg je makkelijk de indruk dat hij continue op de rand zou leven van een complete crash.

Zulke dingen doen mij vermoeden dat hij mogelijk ook deels zn ziekte gebruikt om aandacht te krijgen... iets dat verder ook heel normaal kan zijn en onderdeel van een gegeven dat iemands ziekte ook zn leven _is_ gaan leiden
    maar zodra dit gebeurt kom je ook in een gevaarlijke paradox-situatie dat die ziekte waartegen je behandeling ontvangt, bij het aanslaan van die behandeling makkelijk kan leiden tot het 'verlies' van de aandacht van de hulpverleners... de patient heeft dan weinig voordeel te behalen meer aan een succesvolle behandeling en komt makkelijk terecht in een fultime 24/7 hulpverleningscircuit dat bijna een wereld op zich is, en een zichzelf in stand houdende wereld. (voor de hulpverleners geldt natuurlijk hetzelfde, die zijn ook puur economisch gezien lang niet altijd geholpen met snel 'genezende' patienten)
      woensdag 18 februari 2009 @ 13:15:23 #186
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66195155
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 17:11 schreef Schenkstroop het volgende:
    Hoe oud ben je tinoz?
    28
    Save Us From Fashion !
    pi_66196223
    en hoe lang heb je zelfst. gewoond?
      woensdag 18 februari 2009 @ 14:17:12 #188
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66197637
    @ RM, ik zit hier op !Fok! om mijn idealen/ideeën te delen met andere mensen, dat die uit mijn psychose voortkomen is me al eens verweten maar dat is al lang geleden .

Het is weer wel zo dat ik bijvoorbeeld vruchten van een psychose koester dwz, dat als ik angesten heb die onstaan uit een onveilig gevoel thuis of op internet , ik met mijn dan versnelde & uitgebreidere gedachten ook hiervoor oplossingen ga bedenken / zoeken etc.

Het is toch best wel iets groots om te oordelen over mij op de manier die jij doet.
    Save Us From Fashion !
      woensdag 18 februari 2009 @ 14:18:31 #189
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66197687
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef Babbelzz het volgende:
    en hoe lang heb je zelfst. gewoond?
    ongeveer omme nabij de 5 jaar denk ik
    Save Us From Fashion !
    pi_66197727
    Ah kom op nou, je rukt jezelf elke dag klaar op de aandacht die je krijgt omdat je je als debieltje gedraagd. Ga het beestje nou geen andere naam geven.
      woensdag 18 februari 2009 @ 14:23:27 #191
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66197887
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 00:11 schreef DuchessX het volgende:
    Tinoz, heb jij hier eerder gepost onder andere namen? Ben gewoon benieuwd of jij dat bent Begint je echte naam met een D?

Anyway,
    Nee ik ben gewoon Tinoz
    Save Us From Fashion !
      woensdag 18 februari 2009 @ 14:26:55 #192
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_66198026
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 14:19 schreef Aneurism het volgende:
    Ah kom op nou, je rukt jezelf elke dag klaar op de aandacht die je krijgt omdat je je als debieltje gedraagd. Ga het beestje nou geen andere naam geven.
    hou eens op met die zelf projectie !
    Save Us From Fashion !
    pi_66202995
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 11:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

schizofrenie is niet geneesbaar, maar wel degelijk ook controleerbaar en er zijn een hoop functionerende personen die eraan leiden.

ik betwijfel of het posten daadwerkelijk onderdeel is van 'heldere' fases'; misschien is het ook eerder van een kwetsie of het hem toegestaan wordt internet te gebruiken... er zijn volop momenten waarop hij volop dingen aangeeft die erop duiden dat hij stevige effecten merkt of tussen aanvallen zit...
    waarbij het me erder opvalt dat indirekt hij zeer bewust ervan lijkt te zijn dat hij bepaalde, voor veel mensen abnormale dingen ervaart en graag hierover verteld (al dan niet om reacties uit te lokken), wat hem natuurlijk gelijk rspone opleveert .... tot zelf geirriteerde reaccties als 'hij niet genoeg response krijgt.

zoals ook door iemand anders gesteld, geheel disfunctioneel is hij zeker niet, hij zit immers niet in een voortdurende gesloten opname, maar zoals hij zichzelf presenteert krijg je makkelijk de indruk dat hij continue op de rand zou leven van een complete crash.

Zulke dingen doen mij vermoeden dat hij mogelijk ook deels zn ziekte gebruikt om aandacht te krijgen... iets dat verder ook heel normaal kan zijn en onderdeel van een gegeven dat iemands ziekte ook zn leven _is_ gaan leiden
    maar zodra dit gebeurt kom je ook in een gevaarlijke paradox-situatie dat die ziekte waartegen je behandeling ontvangt, bij het aanslaan van die behandeling makkelijk kan leiden tot het 'verlies' van de aandacht van de hulpverleners... de patient heeft dan weinig voordeel te behalen meer aan een succesvolle behandeling en komt makkelijk terecht in een fultime 24/7 hulpverleningscircuit dat bijna een wereld op zich is, en een zichzelf in stand houdende wereld. (voor de hulpverleners geldt natuurlijk hetzelfde, die zijn ook puur economisch gezien lang niet altijd geholpen met snel 'genezende' patienten)
    Ik kan me in deze mening helemaal vinden. Zie genoeg mensen die hospitaliseren. Echter denk ik dat hospitaliseren eerder het gevolg is van een persoonlijkheidsstoornis (As-II vd DSM) en we hebben het hier over schrizofrenie (die op As-I staat). Dus laten we geen dingen door elkaar halen.

Verder verneem ik zojuist dat hoe meer psychoses iemand krijgt hoe harder deze persoon cognitief achteruit gaat. Nu kan deze persoon me niet vertellen of er tijdens een psychose echt fysieke schade in de hersenen plaats vindt. Weet iemand dit?
    pi_66203205
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 14:19 schreef Aneurism het volgende:
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 14:26 schreef tinoz het volgende:
    hou eens op met die zelf projectie !
    Heb jij ook een eigen topic Aneurism? Waar
    pi_66203553
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 16:27 schreef heksehiel het volgende:

[..]

[..]

Heb jij ook een eigen topic Aneurism? Waar
    Niemand maakt ooit naamtopics voor mij aan. En zelf ben ik een te lui varkentje daarvoor.
    pi_66203728
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 16:36 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Niemand maakt ooit naamtopics voor mij aan. En zelf ben ik een te lui varkentje daarvoor.
    Tjonge wat een lastig dilemma Maar nu gaat het topic niet meer over Tinoz en dit is wel zijn topic dus:

On-Topicinoz!
    pi_66224603
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 14:23 schreef tinoz het volgende:

[..]

Nee ik ben gewoon Tinoz
    Keej Ik dacht je te herkennen
    #geen
    pi_66226791
    Een beetje vreemd zijn is niet erg; dat maakt een mens juist mooi.
    Alleen als een persoon een gevaar wordt voor zichzelf of de omgeving dan is het toch wel erg handig als er hulp ingeschakeld wordt.

Ik heb net al in een ander topic over schizofrenie gereageerd, mijn moeder is nu sinds 2 weken gedwongen opgenomen op een gesloten afdeling, omdat zij in gevaar is als zij zonder begeleiding is in de buitenwereld zeg maar.
    Dingen die zijzelf niet eens snapt; weet; want in haar ogen is ze gewoon normaal en is de rest van de wereld maar raar. We hebben altijd te horen gekregen dat ze manisch depressief zou zijn, maar nu lijkt het er toch op dat ze schizofreen is, iets wat ik zelf ook al jaren geleden had uitgedokterd via wiki, en de huidige behandelaar was dus ook tot die conclusie gekomen.

Ik kan bepaalde gedachten gangen wel begrijpen; ben zelf voor een deel opgegroeid met de psychoses van mijn moeder en alles eromheen, een tikkeltje vreemd zijn kan ook fijn zijn, en het kan ook dingen opleveren als creativiteit.

Alleen dan...

Mijn moeder is 17 jaar zonder hulp geweest of medicijnen en dat is gewoon alleen maar bergafwaarts gegaan.
    Inmiddels vermoed ik dat de psychoses zoveel schade hebben gedaan dat ze wellicht nooit meer zelfstandig kan functioneren, maar daar ben ik niet zeker van; gezien ze nu toch weer een beetje opgeknapt is nu ze wel medicijnen krijgt
    (ze communiceert weer, ook al zit ze nog steeds in een psychose).

Als ik naar mijn moeder kijk zie ik gedwongen opname ook niet als een ideaal middel, maar meer omdat de andere keuze nog veel bedroefender kan zijn zoals al uit het verleden is gebleken (ze is niet in staat zichzelf te verweren en leeft echt volledig buiten de realiteit).

We hebben het altijd maar een soort van gerespecteerd dat ze geen hulp meer wilde, maar ze is er zeker niet beter op geworden, alleen maar slechter; dat lijkt me geen fijn toekomstperspectief.

rm-rf, wat heb je toch een mooie heldere posts!
    "Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
    Amber Mae
      donderdag 19 februari 2009 @ 09:58:45 #199
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_66226982
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 16:22 schreef heksehiel het volgende:
    Nu kan deze persoon me niet vertellen of er tijdens een psychose echt fysieke schade in de hersenen plaats vindt. Weet iemand dit?
    er is geloof ik niet zoveel over bekend..., wordt hier wel gesproken over "stilstand" is achteruitgang zal maar zegggen

http://www.mentalhealthcare.org.uk/content/?id=34
      donderdag 19 februari 2009 @ 10:07:32 #200
    31101 _Led_
    pi_66227268
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 07:58 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Keej Ik dacht je te herkennen
    Daniel ? Dreamcatcher ?
    zzz