Er staat in ieder geval 1 komma in om je te helpen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:58 schreef Stofje het volgende:
Ik blijf pogingen ondernemen hoor, ik gá het begrijpen, ik dwing mezelf.
Ik heb nu het gevoel dat ik hulp krijg van iemand die het ook niet helemaal snapt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er staat in ieder geval 1 komma in om je te helpen.
En een vraagteken op het eind, dus het is duidelijk een vraag
Snap je het al?
Ik doe mee hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:51 schreef Stofje het volgende:
Wacht, ik ga een poging doen om het te begrijpen.
Dit is gewoon een verwijzing naar de Wet (al eerder gezegd). Omdat mensen hun eigen interpretatie erop nahouden, kun je niet altijd hier naar handelen. Vandaar ook de term 'voor eigen rechtertje spelen'. In jouw post lijkt het wel op psychotische gedachtengangen van 1 persoon. Wat kun je doen? Moreel gezien misschien uitleg geven en als de gedachten zover doorslaan dat iemand irreeel tot gevaarlijke dingen in staat is, politie waarschuwen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:50 schreef tinoz het volgende:
als iemand het idee heeft dat er iets gebeurt wat niet goed is en daarvan steeds verder overtuigd raakt is in geen van de mogelijke gevallen een goede zaak tenzei dat de persoon met het idee iets aan de situatie gaat doen als deze daadwerkelijk bestaat , wat zijn de menselijke verplichtingen naar deze persoon toe om het idee dat deze persoon heeft te ontkrachtigen en in welke gevallen leidt dit tot het rechtelijk ingrijpen en wat is diens werkwijze ?
Je intrepeteert het echt heel anders, ik had er hele andere ideeën bij.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:09 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dit is gewoon een verwijzing naar de Wet (al eerder gezegd). Omdat mensen hun eigen interpretatie erop nahouden, kun je niet altijd hier naar handelen. Vandaar ook de term 'voor eigen rechtertje spelen'. In jouw post lijkt het wel op psychotische gedachtengangen van 1 persoon. Wat kun je doen? Moreel gezien misschien uitleg geven en als de gedachten zover doorslaan dat iemand irreeel tot gevaarlijke dingen in staat is, politie waarschuwen.
ik denk dat als iemand een situatie als zodanig beschouwd dat deze negatieve invloed heeft op de omgeving dat diegene zelf overtuigt raakt van zijn verplichtingen tegen de medemens tenzei deze niets aan de werkwijze wil veranderen, in welk het geval leidt tot wederrechtelijk ingrijpen van de onkrachting?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:50 schreef tinoz het volgende:
als iemand het idee heeft dat er iets gebeurt wat niet goed is en daarvan steeds verder overtuigd raakt is in geen van de mogelijke gevallen een goede zaak tenzei dat de persoon met het idee iets aan de situatie gaat doen als deze daadwerkelijk bestaat , wat zijn de menselijke verplichtingen naar deze persoon toe om het idee dat deze persoon heeft te ontkrachtigen en in welke gevallen leidt dit tot het rechtelijk ingrijpen en wat is diens werkwijze ?
Briljant!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Vrije vertaling:
- iemand (waarschijnlijk TS zelf) heeft het idee dat er een onrechtvaardige situatie bestaat waarbij het eigenlijk niet goed mogelijk is om het aan te pakken.
bron: iets gebeurt wat niet goed is en geen van de mogelijke gevallen een goede zaak
- hij weet alleen nog niet zeker of het wel zo is en misschien moet iemand hem daarvan overtuigen dat het niet zo is
bron: als deze daadwerkelijk bestaat en het idee dat deze persoon heeft te ontkrachtigen
- wat is dan de plicht van mensen om hem heen om hem dat duidelijk te maken
bron: wat zijn de menselijke verplichtingen naar deze persoon toe
- wanneer leidt dat tot rechtelijk ingrijpen (zoals een gedwongen opname in een psychiatrische kliniek) en hoe werkt dat eigenlijk
bron:rechtelijk ingrijpen en wat is diens werkwijze
Wow, jij bent echt goed!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Vrije vertaling:
- iemand (waarschijnlijk TS zelf) heeft het idee dat er een onrechtvaardige situatie bestaat waarbij het eigenlijk niet goed mogelijk is om het aan te pakken.
bron: iets gebeurt wat niet goed is en geen van de mogelijke gevallen een goede zaak
- hij weet alleen nog niet zeker of het wel zo is en misschien moet iemand hem daarvan overtuigen dat het niet zo is
bron: als deze daadwerkelijk bestaat en het idee dat deze persoon heeft te ontkrachtigen
- wat is dan de plicht van mensen om hem heen om hem dat duidelijk te maken
bron: wat zijn de menselijke verplichtingen naar deze persoon toe
- wanneer leidt dat tot rechtelijk ingrijpen (zoals een gedwongen opname in een psychiatrische kliniek) en hoe werkt dat eigenlijk
bron:rechtelijk ingrijpen en wat is diens werkwijze
Ja die kerel schrijft zo onduidelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:10 schreef Stofje het volgende:
[..]
Je intrepeteert het echt heel anders, ik had er hele andere ideeën bij.
Ik werk met demente bejaarden.quote:
het dit heb ik ook de begin post gehaald he...was alleen 10 minuten bezig en zag de uitleg nietquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:14 schreef Droopie het volgende:
uit jouw verhaal kan ik volgens mij een helder voorbeeld scheppen..
je hebt een collega A die de kantjes ervan afloopt en jij en je collega's zijn dat gedrag al een tijdje zat.
dan komt de grote baas van het hoofdkantoor langs op jouw werkplek om met je chef te praten.
collega A. vraagt wat komt die baas doen en collega B. zegt ja ze gaan reorganiseren binnenkort en ze gaan waarschijnlijk de afdelingen inkorten en mensen ontslaan....Collega A. gaat beter zijn best doen....Collega B. opent een topic en is bang dat Peter R. De Vries voor zijn neus staat.
Echt?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |