hallowtjes ,
volgens de mensen die de stoelen van behandelaren, psychiators, psychologen, en hulpverleners bekleden ( is dat sjiek gezegd of niet ?) begaai ik mijn leven te veel, althans , daar komt het op neer , ik zou neit op mijzelf kunnen wonen en ik zou een gevaar zijn voor mijzelf en voor anderen > dat omdat ik door mijn levenstijl mijn psychoses in stand houd .
een psychose is een fase waarin je verkeerd wanneer je de realiteit verliest , althans je visie hier op , je verliest het overzicht en kan zeer achterdochtig worden naar andere mensen.
zo heb ik al eens bijna een aanvaring met iemand gehad die voor de grap mijn psychose bevestigde .
na het bellen met een psychiater en het langskomen van een vriend uit antwerpen werden de mensen die in de psychose een complot tegen mij beraamde gesomeerd uit mijn huis te vertrekken aldus bij mijn weten.
zij waren aanwezig op mijn kamer en hadden volgens iemand het plan mij die avond te gaan vermoorden.
toen dertijd had ik ongeveer een jaar risperdal als medicijn door middel van een twee wekelijkse prik in mijn bil. risperdal is een nieuwere anti spychoses werkend medicijn van een bedrijf genaamd jansen en cilag
de prik was gegeven op een afgesproken tijdstip en ik zou neit psychotisch moeten kunnen worden destijds.
toch was het zo dat ik bij de bevestiging van mijn waanidee zodanig schrok dat ik mijn shir uit trok waaeonder ik een OneMan shirt droeg en probeerde te tonen dat ik nogsteeds achter mijn idealen stond .
het waan idee luide als volgt :
ik dacht dat de jongen vanavond een complot had gesmeed met zijn vrienden om mijn netwerk van vrienden idealisten en ontelbare russen te doen overnemen door mij van mijn leven te ontdoen.
op het moment dat de bevestiging van het waanbeeld werd gemaakt ( voor de grap, al dus deze jongen )draaide
vlieg met me mee, van trijntje oosterhuis uit de film abeltjein mijn appartement.
De tekst in het nummer maakte de jongen erg paranoia en hij zette deze snel af door van de ene kant van de kamer naar de laptop te snellen, dit was in een tijd dat ik nog bezig was met het opzetten van een radiozender ter ondersteuning van mijn netwerkje .
op het nu al bekende moment dat de bestiging zich voltrok waren we met 2 mensen in 1 huis en waren we pizza aan het nuttigen .
na de overdracht van onze doelen vielen de pizzas weer in de doos omdat deze geen van 2 meer smaakten.
mijn hart klopte mijn borst haast uit .
dit was allemaal gebeurd terwijl ik
veilig aan de risperdal zat .( even voor de duidelijkheid , risperdal is geen drugs in de volksmond maar een medicijn tegen onder andere schisofrenie en koopdrang , het regeld in je hersenen je dopamine pel waarvan zonder enig concreet bewijs van wordt beweerd dat het dopamine peil verstoord wordt door een aantal ziekelijke aandoeningen , onder andere schisofrenie
er ging natuurlijk ook heel wat aan vooraf , dat kan ik jullie een keer vertellen als het meezit.
voor de goede orde nemen we de songtekst van het betreffende muziek nummer erbij waarbij ik vertel bij welke zin de muziek af werd gezet.
quote:
Laat je hoofd niet hangen
Ook al heb je verdriet
De wereld is zo slecht nog niet
't Is wat jij er in ziet
Kijk maar om je heen
Ik wijs je de weg
Je bent niet alleen
Het leven stelt op zich niets voor
Het is wat jij ervan maakt
Alles wordt nu anders
Het is tijd dat je ontwaakt
Ga je met me mee
Dit is je kans
Grijp 'm meteen
refrein:
Kom vlieg met mee
Over land over zee
Want het avontuur ligt ginds achter de horizon
Wie of wat je ook bent
Dit is het moment
Het is nu of nooit
Vlieg weg en kijk niet achterom
Er ligt meer voorbij die grens dan je ooit denken kon
Op elke hoek wacht een verhaal dat je nooit hebt gehoord
Beleef je leven als een film
Gooi je angst overboord
Een dag duurt niet zo lang
Doe wat je moet doen
En wees maar niet bang
refrein
Kies wie je bent
Speel je een schurk of een held
Ben je een mooie prinses
Of speel je jezelf
refrein
Spreid je vleugels naar een goud omrande horizon
zoals je waarschijnlijk al dacht te zien is de onderstreepte zin het punt geweest waarop de muziek werd afgezet.
Wat ik moet vermelden is dat ik ongeveer een jaar medicatie gehad heb tegen schizofrenie , schizofrenie is een ziekte wat de hersenen ontregeld ; dat wil zeggen dat reden , denken wil en gevoel niet meer samen werken en er sprake is van een ontspoorde geest, ook wel gespleten geest genoemd .
het woord ziekte is een door een opgesteld boek genaamd de DSM 4 een benaming geworden van vele gedrag, denkbeelden, en gevoelens evenals handelings cruciale overeenkomstige punten die in dat boek staan.
Het is afkomstig uit America en het is bekritiseerd door sommigen ik geloof dat er wel een goed filmpje over te vinden is op http://de psychiatrie.nu
komen je klachten of opvattingen en meer overheen met een aantal in dat boek omschreven punten dan stelt men een diagnose
Mijn diagnose is gesteld op mijn 16 jarige leeftijd , het gesprek werd gevoerd door een zekere man waarvan ik niet meer zeker weet of het de man was waarvan ik dacht dat hij een vriend van mijn vader was.
mijn vader kent hem uit de medische wereld .
het gesprek duurde overigens een kwartier en er werd niet meer gesproken over denkbeelden of angsten maar over idealen en ideologiën.
De pogingen die er door mij zijn gedaan mijn
complete medische dossier en rapportages in te zien zijn allemaal meerdere malen gestrand op het GGZ wegens "problemen" in het systeem.
toendertijd gebruikte ik veel halucugene middellen waaronder de nu verboden gedroogde padde stoelen van het type Hawaiaanse afgewisseld met ecuadoriaanse , speed ( straat kwaliteit van toen ) en 2TCT7 tjes ook weer afgewisseld met 2CB.
de stoornis schisofrenie werd gesteld in een tijd dat ik dus mijn leefde met al deze middelen inc. weed en hash, mijn bijnaam was Tinol cannabinol.
Maar over op de orde van de dag ,
om mijn geest het inzicht te bieden waarvan ik
soms van overtuigd ben dat het mij dan wel dan niet zum beifall ontnomen is door de risperdal..... wil ik nog wel eens aan de geest veruimende middelen zitten.
Ook beschouw ik mijn oude teksten als zo goed als heilig omdat ik toen op mijn best was , als ze neit kloppen kan ik blijven zoeken naar verklaringen omdat ik die
nogsteeds verwacht.
ik heb mijzelf ingezet voor een drugsvrije horeca zaak in Breda wat tot een goed einde is gekomen naar mijn weten al was ik niet de drijvende veer die tot het eindresultaat heeft geleid .
maar ja , uiteindelijk ben ik aan een krachtiger Medicijn beland , namelijk haldol.
ik krijg een verlaagde dosis toegedient om nog wat meer te kunnnen genieten van mijn leven , daarin kwam de GGZ mij tegemoed
de vraag die bij mij leeft is de volgende : > is het nou echt nodig om iemand die wel eens een troep maakt van zijn appartementje en af en toe een lijntje neemt onder het genot van een paar biertjes voor altijd opgesloten worden in een heus psychiatrisch oord waar hij niet naar toe wil ?
moet ik ?
van jullie ,
oook ?
[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 29-06-2008 04:14:11 ]