abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66322393
Hangt ervan af wat jij in gedachten hebt als je zegt dat je met je netwerk het onhaalbare wilt behalen.
Hoe ziet de wereld er dan uit?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:12:38 #227
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66322841
beter
Save Us From Fashion !
pi_66322999
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:12 schreef tinoz het volgende:
beter
Ja, maar daar gaan we weer.
Wat jij beter vindt, hoef ik niet per se beter te vinden.

Je kunt zeggen: 'Als ik de wereld overneem dan eet niemand meer knoflooksaus, want knoflooksaus stinkt en is vies! Dus weg met alle knoflooksaus, dan is de wereld beter!'

Maar dan zeg ik bijvoorbeeld: 'Ik ben gek op knoflooksaus, en straks ga ik een pita shoarma eten en dat is heeeerlijk met knoflooksaus erbij. Ik ben blij dat er knoflooksaus is, zonder knoflooksaus zou de wereld niet zo goed zijn!'

Alles is voor iedereen anders. Je kunt nooit alles voor iedereen beter maken.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:38:24 #229
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66323727
ik heb toch ook neit gezegt dat ik alles voor iedereen beter wilde maken ? ik kan het je wel uitleggen maar dat wordt dan wel geen makkelijke opgave en ik ben eigenlijk aan mijn concept aan het werken .....
Save Us From Fashion !
pi_66323846
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:38 schreef tinoz het volgende:
ik heb toch ook neit gezegt dat ik alles voor iedereen beter wilde maken ? ik kan het je wel uitleggen maar dat wordt dan wel geen makkelijke opgave en ik ben eigenlijk aan mijn concept aan het werken .....
Natuurlijk moet je verder aan je concept werken.
Maar probeer het inderdaad eens een keer uit te leggen, wat je dan als een betere wereld zou zien en hoe je dat zou willen bereiken. Dat is mij in al die tijd nog steeds niet duidelijk geworden.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:08:58 #231
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66324622
quote:
Alles is voor iedereen anders. Je kunt nooit alles voor iedereen beter maken.
moek hier nou nog iet op gaan zegguh ôk nog ?

lijk me wel een lekkere reden om de rest van mijn leven lekker van 7 tot 7 te werken een familie bemekaar te naaien en als opa van 3 jankertjes te gaan redeneren over hoe geweldig nuttig mijn leven wel nie was als ik naar mijn persoonlijke systeem kijk .... zoiets ?
Save Us From Fashion !
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:13:28 #232
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66324755
nou , mss ben ik ook veel te verbitterd / cynisch geworden , mijn hartstocht is misschien ook wel verminderd ofzo, ik weet het ook allemaal niet meer hoor
Save Us From Fashion !
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:18:43 #233
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66324916
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:39 schreef Biancavia het volgende:
Waarom denk je dat 'men' met jou heeft lopen klooien?
waarom , tja , waarom .... dat moet ik ook nog eens uit gaan zoeken ook , voor nu houd ik het op : "simpely to show me that they can"
Save Us From Fashion !
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:27:57 #234
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_66325219
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:56 schreef tinoz het volgende:
Ben eens eerlijk tegen iedereen dan :

Is de wereld nou daadwerkelijk beter af als ik in een afgesloten gemeenschap kom te wonen waar ik met verf mag gooien en asbakjes mag kleien , koffie mag drinken en me suf kan roken ?

Of zou je mij liever de wereld zien overnemen en mij met mijn netwerk het ooit gezien als onhaalbare zien behalen ?
Hoe ontzettend aantrekkelijk optie 2 mij ook lijkt - het was een 'close-one' - dan moet ik toch voor het eerste gegevene gaan.
pi_66326229
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:08 schreef tinoz het volgende:

[..]

moek hier nou nog iet op gaan zegguh ôk nog ?

lijk me wel een lekkere reden om de rest van mijn leven lekker van 7 tot 7 te werken een familie bemekaar te naaien en als opa van 3 jankertjes te gaan redeneren over hoe geweldig nuttig mijn leven wel nie was als ik naar mijn persoonlijke systeem kijk .... zoiets ?
Dat is uiteindelijk natuurlijk wel het meest realistisch.
Je kunt wel denken dat je heel de mensheid kunt gaan verbeteren, maar dat gaat nu eenmaal niet, hoewel jij denk ik niet wíl beseffen dat het simpelweg onmogelijk is.
Het enige wat je kunt doen is verder in je eigen systeem zo goed mogelijk functioneren en daarin het beste met iedereen voor hebben.

Niet dat je dan standaard met een vrouw, twee kindertjes en een kantoorbaan hoeft te leven, alsjeblieft niet. Maar wel zodat je in elk geval voor jezelf een zo goed mogelijke leefomgeving op kunt bouwen. Begin dáár dan eerst eens mee in plaats van gelijk het hele wereldsysteem aan te willen pakken.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:01:28 #236
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66334133
Als ik het niet dacht
Save Us From Fashion !
pi_66339333
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:01 schreef tinoz het volgende:
Als ik het niet dacht
Ja, maar schat, je kunt niet van wie dan ook verwachten dat ze je steunen en aanmoedigen in je hele 'tinoz verbetert de wereld-concept', want voor 'ons' (alle andere mensen) is jouw realiteit nu eenmaal een soort onhaalbaar en volledig onwerkelijk idee.

Het is begrijpelijk dat jij je daaraan vast moet houden, want dat ís nu eenmaal jouw werkelijkheid, het is het doel en de invulling van jouw bestaan. En als dat wegvalt, tja, dan moet al het andere inderdaad wel zinloos, doelloos en nutteloos en zeer leeg aanvoelen.

Maar zolang je niet in kunt zien dat je jouw leven op een andere manier zinvol in moet gaan vullen, in je eigen kleine systeem, zul je in de cirkel blijven zitten waar je nu in zit.

En misschien is het wel helemaal niet haalbaar voor jou om dat in te zien, simpelweg omdat jouw hersens misschien niet op die manier werken, maar dan zie ik ook geen andere oplossing voor je dan continu onder begeleiding en aan de medicijnen te zitten.
pi_66341720
De functie van Tinoz zn topics, behalve dan het oneindig-ver-weg-filosoferen/relativeren, is mij altijd zeer onduidelijk

Vraag je nou aan ons of je permanent moet worden opgenomen? Waarom aan ons? Moet je niet eerst eens nagaan wie er hier belang hebben? Inschatten of het nodig is, is toch altijd maar een mengsel van vergelijking van andere gelijksoortige 'gevallen' op basis van kans en een beetje intuitie misschien. Niemand weet het zeker, toch?

Kraak me maar af als t totaal niet in t topic past, maar ik had geen zin om alles te lezen (:
  zondag 22 februari 2009 @ 15:56:44 #239
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66342845
Het is gewoon voor mij nog niet duidelijk waarom ik dan altijd onder begeleiding moet blijven . Als ik zo eens de hulpverlenrs, psychiaters psychologen en behandelaren aanhoor , dan lijkt het er toch echt op dat ze maar iets doen.

Maar wat me nu bezighoud zijn de sporen van zekerheid dit ik had . De bewijzen dat ik gelijk had en dat ze me hier willen brainwashen zijn mijn hoofd reeds al uit, het enige wat ik kan zeggen is dat ik het wist , ooit dan in het verleden...
Save Us From Fashion !
pi_66346957
Je wil zelf dus geen begeleiding? Of wel? Zijn er vaak momenten dat je het nodig hebt? Ik denk dat het een geld vs. veiligheid (voor jezelf of anderen, dat weet ik niet) kwestie is, niet?
  zondag 22 februari 2009 @ 18:20:36 #241
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66347665
keb mijn dag niet , ik kon niet tegen de drukte en de praatjes op de verjaardag van mijn vader , kwam terug hier in de psychiatrie en werd door alle verplegers vervelend te woord gestaan , kon mij niet vinden in gesprekken met andere medde patiënten op 1 na en werd weer over spoeld met suf gelul op de chat ...

er was nog 1 kans voor vandaag bianc ..... en dat was een gesprek met jou .....
Save Us From Fashion !
pi_66347703
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:20 schreef tinoz het volgende:
keb mijn dag niet , ik kon niet tegen de drukte en de praatjes op de verjaardag van mijn vader , kwam terug hier in de psychiatrie en werd door alle verplegers vervelend te woord gestaan , kon mij niet vinden in gesprekken met andere medde patiënten op 1 na en werd weer over spoeld met suf gelul op de chat ...

er was nog 1 kans voor vandaag bianc ..... en dat was een gesprek met jou .....
Hoi.
pi_66347864
Wat is nu eigenlijk concreet jouw grootste angst, tinoz?
  zondag 22 februari 2009 @ 18:46:06 #244
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66348478
dat zeg ik niet .... en dat is veranderlijk.... ik wil alleen vaak met mensen kunnen praten over dingen die belangrijk zijn , oftewel die ik belangrijk vind
Save Us From Fashion !
pi_66348721
Wat is er vandaag belangrijk?:P
  zondag 22 februari 2009 @ 20:44:25 #246
151199 tinoz
Alter Reality
pi_66352197
vandaag is belangrijk ( voor mij ) dat ik makkelijk kan achterhalen wie het hier op het forum goed met me voor heeft en wie niet .( zonder al te veel heisa )

Verder vind ik het belangrijk om te weten of fok een filter handhaaft om bepaalde topics te censureren.

boven dat vind ik het belangrijk dat mensen gaan beginnen aan het onleden van culturelen verschillen van mensen en het gevolg daarvan . wat drijft mensen tot haat en hoe goort is de invloed van de media hierop. Waar is het allemaal begonnen en hoe kunnen wij iemand van zijn of haar haat loskoppelen om een gesprek te beginnen over het initieren van een gesprek met als uitgangspunt eenveiligere en stabielere wereld te creëren . Verder is er nog heel veel maar dat mogen andere mensen ook wel zeggen hier .

Dat ik naar een afgezonderd deel van de maatschappij moet vertrekken vind ik niet eens zo erg , als ik daar mijn netwerk kan opbouwen vind ik het ook goed , maar heb het idee dat dat niet echt tot de mogelijkheden behoort.....
Save Us From Fashion !
pi_66354807
Haha, je wil dat iedereen 'goed' kan relativeren?

Mag je internetten daar? Ik begrijp je punt. Het is maar de vraag of je genoeg interessants/interessante mensen daar kunt vinden.
  maandag 23 februari 2009 @ 10:08:25 #248
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66365660
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:56 schreef tinoz het volgende:
Ben eens eerlijk tegen iedereen dan :

vertel het gewoon eens ..... Is de wereld nou daadwerkelijk beter af als ik in een afgesloten gemeenschap kom te wonen waar ik met verf mag gooien en asbakjes mag kleien , koffie mag drinken en me suf kan roken ?

Of zou je mij liever de wereld zien overnemen en mij met mijn netwerk het ooit gezien als onhaalbare zien behalen ?
Vraagje me nu serieus of ik denk dat de wereld beter af zou zijn als ie geleid zou worden door een maniakale schizofreen met grootheidswaanzin ?
zzz
pi_66367613
Misschien is dat wel zo, je weet het niet ;> Hij heeft er tenminste de persoonlijkheid voor
  maandag 23 februari 2009 @ 11:20:51 #250
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66367659
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:19 schreef Snuwerd het volgende:
Misschien is dat wel zo, je weet het niet ;> Hij heeft er tenminste de persoonlijkheid voor
Ja maar ik vond het een domme vraag, NATUURLIJK is de wereld beter af als ik de leider ben !!!
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')