Nee, zodat de links die er in staan makkelijk aangepast kunnen wordenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:12 schreef Jordy-B het volgende:
Vanwege de grote hoeveelheid plaatjes in de OP die bij een quote vernaggeld zouden worden?
Staat ie hier bij?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er ook weer
Heeft iemand een plaatje van G#m7 en Ab7 barré?
Je weet toch wel dat G#7 hetzelfde is als Ab7, hè... En dat je deze grepen gewoon krijgt door bijvoorbeeld de A7-barré op de 4e fret in plaats van de 5e fret te spelen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er ook weer
Heeft iemand een plaatje van G#m7 en Ab7 barré?
Als er aan de achterkant een opening is gok ik er op dat je de snaren daar doorheen moet trekken (nadat je ze los gemaakt hebt van de hals). En via de achterkant steek je de nieuwe snaren er ook weer in.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:18 schreef qu63 het volgende:
Kan iemand mij misschien uit leggen hoe ik de snaren van mij gitaar zou moeten vervangen?
Het gaat dus om deze gitaar:
[ afbeelding ]
Die ook?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat G#7 hetzelfde is als Ab7, hè... En dat je deze grepen gewoon krijgt door bijvoorbeeld de A7-barré op de 4e fret in plaats van de 5e fret te spelen?
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als er aan de achterkant een opening is gok ik er op dat je de snaren daar doorheen moet trekken (nadat je ze los gemaakt hebt van de hals). En via de achterkant steek je de nieuwe snaren er ook weer in.
2 plaatjeslinkjes ter verduidelijkingquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:56 schreef Jordy-B het volgende:
heb je geen imbusboutje aan de achterkant van de tremolo, waarmee je de snaren kan loshalen?
Eventueel zou het zo kunnen zijn dat je de snaren via het plastic kapje aan de onderkant van de gitaar moet bereiken.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon even naar de winkel gaan en vragen of ze je even willen laten zien hoe je de snaren vervangt (dan laat je er maar even een setje ernie balls van zeven euro opzetten)
Als je de oude snaren aan de hals los haalt en ze "door de gitaar heen" drukt komen ze uit dat blok aan de achterkant (waar de veren aan zitten) tevoorschijn. Nieuwe snaren steek je door de gaten in dat grijze blok van de achterkant naar boven, dan komen ze aan de voorkant weer tevoorschijn. De snaren blijven dan hangen in dat grijze blok door de verdikkingen aan het einde van de snaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
[..]
2 plaatjes ter verduidelijking
Voor:
[ afbeelding ]
Achter:
[ afbeelding ]
Ah, dan gaan we maar eens nieuwe snaren bestellenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je de oude snaren aan de hals los haalt en ze "door de gitaar heen" drukt komen ze uit dat blok aan de achterkant (waar de veren aan zitten) tevoorschijn. Nieuwe snaren steek je door de gaten in dat grijze blok van de achterkant naar boven, dan komen ze aan de voorkant weer tevoorschijn. De snaren blijven dan hangen in dat grijze blok door de verdikkingen aan het einde van de snaar.
1. Geen gereedschap.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, dan gaan we maar eens nieuwe snaren bestellen
Iemand een makkelijke 'how-to' voor me?
En welk gereedschap is nodig/noodzakelijk
Wat kost ie en wat heb je? Misschien kan je met een goedkopere gitaar beginnen, tegen de tijd dat je een beetje kan spelen is die versleten en word het tijd voor een "echte" gitaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:33 schreef Zotheid het volgende:
Vandaag even naar de Rock Palace geweest en ik weet het zeker, ik wil de epiphone les paul.![]()
Tot ik het geld heb maar beginnen met oefenen op de akoestische gitaar van m'n moeder.
Zie vorig topic. Gitaar is zo'n 500 euro. Tegen de tijd dat ik genoeg geld heb (waarom moet ik dan ook nog zo nodig op vakantiequote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat kost ie en wat heb je? Misschien kan je met een goedkopere gitaar beginnen, tegen de tijd dat je een beetje kan spelen is die versleten en word het tijd voor een "echte" gitaar.
Tweedehands gitaren zijn vaak een prima keus en er zijn meer budgetmerken die degelijke Les Pauls maken...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:44 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Zie vorig topic. Gitaar is zo'n 500 euro. Tegen de tijd dat ik genoeg geld heb (waarom moet ik dan ook nog zo nodig op vakantie) is het ook half augustus ofzo. En ik ben zo iemand die het dan gelijk goed op het "echte" wil spelen. Hoewel een Ggibson er voorlopig nog niet in zal zitten.
Die zitten dan toch aan de binnenkant van mijn gitaar?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:44 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan de ringetjes (de eindpunten) van de snaren gewoon zien zitten... (zijn die rode, paarse, etc ringetjes).
Dat tangetje snap ik, maar is die stringwinder nodig?quote:Je hebt sowieso een tangetje nodig om de snaren op lengte te knippen. Als je snaren gaat bestellen, zou ik gelijk een "string winder" meebestellen (kost een paar euro). Dat is een hendeltje die je op de stemknop kan zetten, zodat je snel de snaar kan spannen.
Geen idee wat er nu op zit, maar ik ga dan dus voor die Optima stringsquote:Als de nieuwe snaren veel verschillen van de huidige snaren, kan het nodig zijn om even de spanning van de veren aan te passen (om de brug recht te krijgen). Hiervoor heb je meestal alleen een schroevendraaier nodig.
En waarom dan?quote:Bij een floating tremolo (zo'n ding wat jij hebt) is het vaak verstandig om de snaren snaar voor snaar te verwisselen, ipv alle snaren te verwijderen en tegelijkertijd opnieuw te plaatsen.
jep... je steekt ze door de gitaar heenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die zitten dan toch aan de binnenkant van mijn gitaar?
nee, maar het gaat veel sneller als je zo'n ding gebruikt.quote:Dat tangetje snap ik, maar is die stringwinder nodig?
Als je alle snaren weghaalt, komt alle druk van de tremolo. Bij een floating tremolo (zoals jij hebt) beïnvloeden de snaren elkaars stemming (omdat de balans tussen de snaren en de veren in de tremolo verstoord wordt). Als je alle snaren tegelijk vervangt, ben je lang bezig om alles weer goed te stemmen. Als je het snaar voor snaar doet (en dan met name als je vergelijkbare setjes snaren gebruikt), kan je de snaar gelijk stemmen en ben je veel minder lang bezig.quote:En waarom dan?
Je hebt zeker gelijk, hoewel ik niet erg snel iets tweedehands zal kopen. De komende anderhalf a twee maanden speel ik sowieso nog akoestisch maar als ik in september muziekles krijg heb ik wel een elektrische gitaar nodig.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Tweedehands gitaren zijn vaak een prima keus en er zijn meer budgetmerken die degelijke Les Pauls maken...
tweedehands muziekinstrumenten zijn vaak erg goed, hoor... (al zou ik niet zo snel een tweedehands blokfluit of mondharmonica gebruiken...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:00 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Je hebt zeker gelijk, hoewel ik niet erg snel iets tweedehands zal kopen. De komende anderhalf a twee maanden speel ik sowieso nog akoestisch maar als ik in september muziekles krijg heb ik wel een elektrische gitaar nodig.
(lekker interessant allemaal voor jullie.)
Ik heb ook een Samick Les Paul en ben er nog steeds erg blij mee. Hij kan met gemak op tegen de Les Paul modellen van Epiphone die toen ik hem kocht gemiddeld zo'n 500 gulden duurder waren.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
tweedehands muziekinstrumenten zijn vaak erg goed, hoor... (al zou ik niet zo snel een tweedehands blokfluit of mondharmonica gebruiken...)
Mijn eerste elektrische gitaar was een Samick Les Paul, al wist ik niet eens dat het een Samick was toen ik hem kocht... Samick maakt(e) trouwens de betere les pauls voor epiphone.
Tweedehands gitaar, maar hij speelt geweldig en hij was stukken goedkoper dan een vergelijkbare nieuwe gitaar. Doordat ik hem bij een goede gitaarwinkel heb gekocht, had de gitaar een goede onderhoudsbeurt ontvangen en was zo goed als nieuw (op de krassen na, maar ik vind het wel prettig dat de eerste krassen al aanwezig zijn)
Dat zou ik ook niet doen... Wel bij marktplaats (dus dat je de mogelijkheid hebt om de gitaar te proberen en eventueel van de koop af kan zien).quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:49 schreef Zotheid het volgende:
Bij de RP hebben ze in elk geval geen 2e hands gitaren. Misschien bij de Max Guitar maar daar ben ik nog niet geweest. Op ebay oid kopen doe ik sowieso niet,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:59 schreef GoodGawd het volgende:
Ik wil de Epiphone Les Paul Custom![]()
[ afbeelding ]
Die dus.Ik zou deze ook nog wel willen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naast de laatste Brian May Guitars Red Special Super![]()
![]()
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
[ afbeelding ]
Die dus.Je zou bijna je beeldscherm gaan likken als je dat ziet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ afbeelding ]
Die dus.hij is te koopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's Time To Shine
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:17 schreef Moozze het volgende:
Die post ik omdat die zoooo mooi is en ik hem krijg!!!:D:D
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Krijgen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:17 schreef Moozze het volgende:
Die post ik omdat die zoooo mooi is en ik hem krijg!!!:D:D
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:20 schreef GoodGawd het volgende:
[..]Krijg?
Dat is toch Steve Vai's ontwerp?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]It's Time To Shine
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Mijn god. Had ik dat maar gekregen toen ik geslaagd was. Oh shit ik kreeg een Nintendo Wii das waar ookquote:
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:32 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]De gitaar van James Blunt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's Time To Shine
Ik kreeg te horen dat ik wel moest gaan werken in de vakantie, en niet alleen maar op mn reet moest gaan zittenquote:Op woensdag 18 juni 2008 00:33 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Mijn god. Had ik dat maar gekregen toen ik geslaagd was. Oh shit ik kreeg een Nintendo Wii das waar ook
Bekijk het vorige topic ffquote:
Ik vind hem ook niet mooi. Maar voor onze vrienden van de landmacht is hij uiteraard de unanieme winnaar.quote:
Mja, maar toch vind ik het niks, en 'onze mannen' hebben meer aan woestijn-camo...quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:35 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet mooi. Maar voor onze vrienden van de landmacht is hij uiteraard de unanieme winnaar.
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:37 schreef Moozze het volgende:
[..]
Mja, maar toch vind ik het niks, en 'onze mannen' hebben meer aan woestijn-camo...
Of ze gaan gewoon schieten...quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:39 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Dan nemen ze maar lekker een bruine akoustische mee.
kan je bij 2 niet beter eerst omwinden en dan door het gaatje stoppen? dat doe ik iig, jouw methode gebruikte ik ook toen ik net begon met spelen, maar daarbij schoot de snaar altijd los tot aan het punt waar hij door het gat zit (is het net alsof er een veer uit de kop van je hals steektquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1. Geen gereedschap.
2. Het lastigste is de snaar opwinden op het mechanisme aan de hals. Je steekt de snaar door het gat (dat zie je vanzelf) maar dan moet je genoeg speling in de snaar houden om hem een paar keer (4 of 5) op te kunnen winden. Niet te weinig, want dan blijft ie niet zitten) en niet te veel want dan word het een rommeltje.
3. En wind hem niet te strak op. Zodra er een beetje spanning op komt netjes stemmen.
4. En met nieuwe snaren moet je in het begin veel spelen - stemmen- spelen - stemmen.
Als je daarbij de snaar netjes kan houden vind ik het goed. Je loopt de kans dat de snaar dan enigszins gedraaid word en ik weet niet of dat de levensduur ten goede komt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:53 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
kan je bij 2 niet beter eerst omwinden en dan door het gaatje stoppen? dat doe ik iig, jouw methode gebruikte ik ook toen ik net begon met spelen, maar daarbij schoot de snaar altijd los tot aan het punt waar hij door het gat zit (is het net alsof er een veer uit de kop van je hals steekt)
levensduur is hetzelfde bij beide methoden is mijn ervaring, maargoed, mijn ervaring met brekende snaren houd op bij 3 of 4quote:Op woensdag 18 juni 2008 01:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je daarbij de snaar netjes kan houden vind ik het goed. Je loopt de kans dat de snaar dan enigszins gedraaid word en ik weet niet of dat de levensduur ten goede komt.
Als je het op "mijn" manier doet moet je idd je vinger er op houden tijdens het opwinden.
Je kan altijd beter wordenquote:Op woensdag 18 juni 2008 02:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vind die zwarte Epiphone LP wel mooi op zich.Maar goed, ik vind zwarte dingen sowieso wel mooi want die glimmen zo lekker.
[ afbeelding ]
Maar goed, eerst maar eens een jaartje met m'n acoustische aanpielen. Straks blijkt dat ik niet beter kan worden en derhalve gewoon zuig.
Aangezien ik nogal weinig verstand van gitaren heb zou ik ook via marktplaats makkelijk opgelicht kunnen worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet doen... Wel bij marktplaats (dus dat je de mogelijkheid hebt om de gitaar te proberen en eventueel van de koop af kan zien).
Maar je moet dus even op zoek gaan naar een gitaar-/muziekwinkel die ook occasions aanbiedt.
*kwijl*quote:Op woensdag 18 juni 2008 02:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vind die zwarte Epiphone LP wel mooi op zich.Maar goed, ik vind zwarte dingen sowieso wel mooi want die glimmen zo lekker.
[ afbeelding ]
Maar goed, eerst maar eens een jaartje met m'n acoustische aanpielen. Straks blijkt dat ik niet beter kan worden en derhalve gewoon zuig.
Op gespeeld... Viel me tegen, maar hij is zeker oogverblindendquote:
Meer spelen dus.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
M'n vingers doen nu al trouwens geen pijn meer. Gaat sneller dan ik had gedacht.
Ik wil mijn spaanse iig ruilen voor een mooie westermquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:14 schreef Goover het volgende:
tvp enzo...
Ik stond laatst weer eens in een muziek winkel (GEEN GOED IDEE!) en ik was aan het kijken naar western gitaartjes. Gewoon simpel ding, tot mijn verbazing begonnen die al vanaf een eurotje of 50. De gitaar winkel meneer noemde het 'een leuk gitaartje voor geen geld'. Is dat zo? Ik heb nu een Ephiphone Les Paul Special II, een erg fijne gitaar vind ik. Als ik voor de 'heb' zo'n akoest wil ga ik dan spijt krijgen als ik onder de 100 uit geef? (het zou alleen maar zijn zodat ik om een kampvuur kan gaan zitten en af en toe een akoestisch nummer zou kunnen spelen thuis)
Nee, dan kan je de red special mooi doorverkopen...quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik wil mijn spaanse iig ruilen voor een mooie westerm
en een andere gitaar om mee te spelen, dan kan mn Red Special gewoon aan de muur blijven hangen
Ik heb em in de eerste plaats gekocht als onderdeel voor mn Queen-verzamelingquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, dan kan je de red special mooi doorverkopen...
Spelen op dat ding!
Herkenning. Ik heb ook zo'n klassiek spaans ding, waar ik 8 jaar geleden op heb leren spelen, doe nu voornamelijk el gitaar. Wil hem eigenlijk ook kwijt en dan een in de plaats een koele western. Maar eerse de LPquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik wil mijn spaanse iig ruilen voor een mooie westerm
en een andere gitaar om mee te spelen, dan kan mn Red Special gewoon aan de muur blijven hangen
ik wil eerst leren spelen en geld hebbenquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:03 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Herkenning. Ik heb ook zo'n klassiek spaans ding, waar ik 8 jaar geleden op heb leren spelen, doe nu voornamelijk el gitaar. Wil hem eigenlijk ook kwijt en dan een in de plaats een koele western. Maar eerse de LP
Dan had je ook een miniatuurtje kunnen kopen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb em in de eerste plaats gekocht als onderdeel voor mn Queen-verzameling
Zo'n kleintje?quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan had je ook een miniatuurtje kunnen kopen.
Nee, de Red Special Super komt aan de muur te hangenquote:Als je zo'n briljante gitaar in je klauwen kan hebben, ga je die toch zeker niet aan de muur hangen?
nee, zo'n kleintje van 24 cm ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zo'n kleintje?
[ afbeelding ]
[..]
Nee, de Red Special Super komt aan de muur te hangen
als ik nog ergens een oude sok vind met ¤4000
jep, anders hadden ze die nek ook niet zo breed hoeven maken, hè...quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:01 schreef KaMo het volgende:
Werkt die kleine ook?
jupquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:01 schreef KaMo het volgende:
Werkt die kleine ook?
quote:In addition, Brian May has also found time to oversee House Music's production of the 'Mini-May', a 17" scale, travel version of the Red Special (as much fun to play as it is to look at) as well as collaborate on the development of a host of forthcoming, exciting new May inspired ideas.
mocht ik er een keer een ergens tegen komen neem ik em meequote:Op woensdag 18 juni 2008 22:07 schreef KaMo het volgende:
Zo een ja!
Die niet denk ik, die van 17" welquote:Op donderdag 19 juni 2008 00:14 schreef GoodGawd het volgende:
Wat? Dat ding van 24 centimeter werkt?
Toch welquote:
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:17 schreef Rnnz het volgende:
Jippie![]()
Heb zojuist een nieuwe Fender Highway One (sunburst) gekocht + een Roland Cube 30x. EINDELIJK het echte werkWat een verschil zeg met m'n ouwe gitaar.
Hoe bevalt de cube? Ik wil probably een 60 maar weet hen og niet zeker.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:17 schreef Rnnz het volgende:
Jippie![]()
Heb zojuist een nieuwe Fender Highway One (sunburst) gekocht + een Roland Cube 30x. EINDELIJK het echte werkWat een verschil zeg met m'n ouwe gitaar.
Heb je nou een Telecaster of een Stratocaster dan?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 01:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ah die vind ik mooier dan op dat plaatje dat ik gevonden had. [ afbeelding ] Ook meer pickups. Alleen geen humbuckert.
Edit: Ah, mijn plaatje was een Telecaster, jij hebt een Stratocaster.![]()
Jep, de stratocaster is idd mooier dan de Telecaster die jij gevonden had.quote:Ah die vind ik mooier dan op dat plaatje dat ik gevonden had. Ook meer pickups. Alleen geen humbuckert.
Edit: Ah, mijn plaatje was een Telecaster, jij hebt een Stratocaster.
Nou, ik heb niet veel verstand van versterkers, maar ik vind de Cube echt heel fijn. Het fijnste is dat er al veel coole effecten opzitten. Ik weet niet hoe gevorderd je bent, maar voor mij (licht gevorderd) is de Cube voorlopig perfect.quote:Hoe bevalt de cube? Ik wil probably een 60 maar weet hen og niet zeker.
Offtopic:quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:17 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ik speel ook nog op de cube (30) speel er al 2,5 jaar op en zelfs met de band is het nog een aardig versterkertje als we maar niet te hard spelen.
Die Brian May special heb ik ookquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Offtopic:
als ik jou was zou ik iig mn avatar laten verkleinen, 345kb is een beetje te groothier kunnen ze je wel helpen
Ontopic:
Ik heb hier ook nog een SpiderIII 15W staan, alleen die staat stof te happen
En ook nog een Vox Pathfinder 10W (ook stof te happen) en een Vox Brian May:
[ afbeelding ]
Ik vind het best wel een stoer ding eigenlijk, vooral door de 'deacy amp' die er in verwerkt zitquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die Brian May special heb ik ook![]()
En voor met de band heb ik deze 100 Watter:
[ afbeelding ]
Ik speel al keilang, maar ben niet heel goed. Ik denk dat het ook een goede versterker is voor mij...quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:09 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Jep, de stratocaster is idd mooier dan de Telecaster die jij gevonden had.
[..]
Nou, ik heb niet veel verstand van versterkers, maar ik vind de Cube echt heel fijn. Het fijnste is dat er al veel coole effecten opzitten. Ik weet niet hoe gevorderd je bent, maar voor mij (licht gevorderd) is de Cube voorlopig perfect.
1 2 3 4 5 6 | H|----3--5------------| G|--4-------2--0------| D|----------------2---| A|--------------------| E|--------------------| |
Nog nooit een gitaarfilm gezien.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:52 schreef qu63 het volgende:
Wat zijn nou goede gitaarfilms?
Crossroads ken ik al, iemand nog meer leuke tips?
Nah, dat bedoel ik ook weer nietquote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:59 schreef Moozze het volgende:
[..]
Nog nooit een gitaarfilm gezien.
August Rush komt wel bijna uit en die ga ik zeker checken.
School of rock al gezien?
Ja maar ik vind m zo leukquote:Op zondag 22 juni 2008 00:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nah, dat bedoel ik ook weer niet
Meer een film waarin de gitaar eigenlijk een hoofdrol speelt (zoals in Crossroads dus), school of rock is gewoon een puberfilm
School of Rock lijkt me niks, over August Rush weet ik nog niksquote:Op zondag 22 juni 2008 00:08 schreef Moozze het volgende:
[..]
Ja maar ik vind m zo leuk![]()
Lijkt August Rush je niks?
zoiets, denk ik:quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:57 schreef qu63 het volgende:
Na de 2 op D komt er nog iets, maar dat lukt me niet :P
1 2 3 4 5 6 | H|------3--5--------------------s5~---| G|(2)s4------(4)s2--0-----------s4~---| D|---------------------2----2---------| A|------------------------------------| E|----------------------(0)-----------| |
School of Rock is een geweldige film, maar dat komt voornamelijk door Jack Black.quote:Op zondag 22 juni 2008 00:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
School of Rock lijkt me niks, over August Rush weet ik nog niks
11 Mb?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 23:57 schreef qu63 het volgende:
Kan iemand me helpen aan tabs voor dit nummer?
Ik heb al wel wat gevonden op internet, maar daar staat niet alles..
Er word bijvoorbeeld meer gespeeld dan alleen dit in de intro:
[ code verwijderd ]
Na de 2 op D komt er nog iets, maar dat lukt me niet
die laatste is gewoon een slide naar de nek?quote:Op zondag 22 juni 2008 00:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
zoiets, denk ik:
[ code verwijderd ]
s is slide
kwaliteit jaquote:Op zondag 22 juni 2008 00:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
11 Mb?Kan je niet alleen dat intro spammen?
dat laatste is een slide omhoog (dus van de kop naar de brug)...quote:Op zondag 22 juni 2008 00:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
die laatste is gewoon een slide naar de nek?
Damn, dan moet ik wel een stuk sneller gaan spelenquote:Op zondag 22 juni 2008 00:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
dat laatste is een slide omhoog (dus van de kop naar de brug)...
Ik weet niet precies vanaf waar, moet je gewoon even kijken hoe je uitkomt. Bij de andere slides is dat nummer tussen haakjes ook alleen maar een indicatie.
thanksquote:Op zondag 22 juni 2008 00:23 schreef Jordy-B het volgende:
'k zal eens kijken of ik zo een opname kan maken... eerst even roken.
klint goed!quote:Op zondag 22 juni 2008 00:47 schreef Jordy-B het volgende:
Muddy
Ik kom er trouwens wel een beetje op terug... dat laatste is geen slide.
dus alleen de akkorden?quote:Op zondag 22 juni 2008 01:15 schreef Jordy-B het volgende:
De rest van het nummer is toch gewoon dat rifje? En bij de refreinen is het gewoon A, E, B en B7...
quote:wellicht dat ze bij het tweede couplet een e-akkoord gebruiken ipv de laatste noten van het riffje.
morgen maar eens proberenquote:Op zondag 22 juni 2008 01:22 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou de akkoorden aanslaan in het ritme dat de bassist gebruikt en dan palm-muten, zodat je een beetje dat rasp-geluid hoort..
Bij het tweede couplet slaan ze op het einde van het rifje een akkoord aan (Ik denk E7, 022130 ipv 020100), waarna je een tremolo-effectje hoort.
zoals ik het hoor is het:quote:
idd, morgen weer een nieuwe dagquote:Op zondag 22 juni 2008 01:41 schreef Jordy-B het volgende:
Die bom bom slaat niet op de tab, nee... Ik heb het over het ritme van de akkoorden.
Nou ja... morgen verder.
Ik zou gewoon verschillende amps proberenquote:Op zondag 22 juni 2008 11:06 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ben van plan te gaan sparen voor een versterker, miss buizenbak. De man waarvan ik de Fender strat usa heb zegt dat een strat met een fender combo/buizenbak, te schel klinkt, een man van de muziekwinkel zegt weer dat een fender met een maple hals niet goed met marshall gaat omdat het dan ook weer te schel kan gaan klinken. is dit gewoon een kwestie van wat ik zelf mooi vindt klinken en dus uitproberen bij de muziekzaak? Wie heeft ervaring met een Fender Strat en een Marshall of Fender of eventueel Vox.
Je moet het gewoon zelf gaan proberen. Wat die mensen van de muziekwinkel te schel vinden, daar houd jij misschien wel van.quote:Op zondag 22 juni 2008 11:06 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ben van plan te gaan sparen voor een versterker, miss buizenbak. De man waarvan ik de Fender strat usa heb zegt dat een strat met een fender combo/buizenbak, te schel klinkt, een man van de muziekwinkel zegt weer dat een fender met een maple hals niet goed met marshall gaat omdat het dan ook weer te schel kan gaan klinken. is dit gewoon een kwestie van wat ik zelf mooi vindt klinken en dus uitproberen bij de muziekzaak? Wie heeft ervaring met een Fender Strat en een Marshall of Fender of eventueel Vox.
Ok,quote:Op zondag 22 juni 2008 11:31 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Je moet het gewoon zelf gaan proberen. Wat die mensen van de muziekwinkel te schel vinden, daar houd jij misschien wel van.
Cuby & The Blizzards, toch?quote:Op zondag 22 juni 2008 12:00 schreef matjuhhh007 het volgende:
[..]
Ok,. Ik krijg morgen mn eerste les van Erwin Java
1 2 3 4 5 6 | B|------3--5--------------------s5~---| G|(2)s4------(4)s2--0-----------s4~---| D|---------------------2----2---------| A|------------------------------------| E|----------------------(0)-----------| |
1 2 3 4 5 6 | B|------3--5--------------------0-----| G|(2)s4------(4)s2--0-----------------| D|---------------------2--------------| A|---------------------------2--------| E|----------------------(0)-----------| |
1 2 3 4 5 6 | B|------3--5--------------------0---| G|----4--------2--0------------0----| D|-------------------2----2--(2)----| A|----------------------------------| E|----------------------------------| |
quote:Op zondag 22 juni 2008 12:36 schreef Jordy-B het volgende:
ik denk niet dat dat laatste stukje klopt. In het nummer is dat een E-akkoord, maar zoals jij het speelt wordt het Em, wat vloekt als een tierelier.
Ik dacht, ik wil wat blues kunnen spelen, en dit kwam langs in mn playlist "_quote:Wat een zeiknummer, trouwens.
Van CLTCL kan ik tot nu toe alleen het eerste akkoord spelen, daarna ga ik de mist inquote:Had je niet je aandacht kunnen vestigen op de solo van 'Crazy Little Thing Called Love', ofzo? Of hoe je het intro van LedZeps 'Since I've Been Loving You' speelt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 | Queen Brian May S E S E S E S E S E S E||--8S-10--10-10--10-10--10---------------| B||--8S-10-----10--10-10--10-13b----13b----| G||----------------------------------------| D||----------------------------------------| A||----------------------------------------| E||----------------------------------------| E S E Q. S E S S E E T E T X S E S E S S T. -------------------------------13---|--------8S-10--L---10-10-----------------| --13br--11-13--11~--------13b-------|--------8S-10--L------10----12--10-------| ------------------------------------|----------------------------12--10-11-L--| ------------------------------------|-----------------------------------------| ------------------------------------|-----------------------------------------| ------------------------------------|-----------------------------------------| X S S S S E E S E. S E T X -----------------10--10----------13------13-L-| -----------10-12-----10----13b------13b-------| --L-10h-11------------------------------------| ----------------------------------------------| ----------------------------------------------| ----------------------------------------------| X E S E Q E S S. E X --L--------------------------13---------| ----13br--11-13--11~----13b-------------| ----------------------------------------| ----------------------------------------| ----------------------------------------| ----------------------------------------| T X S E S E S E S E S E X ------10S-12--12-10--12-12------------------| ------10S-12------------12b--10-------10----| --------------------------------11--9-------| --------------------------------------------| --------------------------------------------| --------------------------------------------| T. E S E S E Q E. X -------------------------------------|| -----10----12br--10-12--10~----L---L-|| -------------------------------------|| -------------------------------------|| -------------------------------------|| -------------------------------------|| Duration Legend --------------- W - whole H - half Q - quarter E - 8th S - 16th T - 32nd X - 64th . - note dotted |-n-| - n-tuplets Tablature Legend ---------------- L - tied note x - dead note g - grace note (n) - ghost note > - accentuded note NH - natural harmonic AH - artificial harmonic TH - tapped harmonic SH - semi harmonic PH - pitch harmonic h - hammer on p - pull off b - bend br - bendRelease pb - preBend pbr - preBendRelease brb - bendReleaseBend \n/ - tremolo bar dip \n - tremolo bar dive -/n - tremolo bar Release up /n\ - tremolo bar inverted dip /n - tremolo bar return -\n - tremolo bar Release down S - shift slide s - legato slide / - slide into from below or out of upwards \ - slide into from above or out of downwards ~ - vibrato W - wide vibrato tr - trill TP - tremolo picking T - tapping S - slap P - pop < - fade in ^ - brush up v - brush down |
Wat dacht je van "You do something to me" van Paul Wellerquote:Op zondag 22 juni 2008 12:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht, ik wil wat blues kunnen spelen, en dit kwam langs in mn playlist "_
[..]
Die legenda er ook bijquote:Op zondag 22 juni 2008 12:44 schreef qu63 het volgende:
Zitten alleen wel aardig wat bends in de solo van CLTCL
[ code verwijderd ]
Gewoon geknipt en geplakt uit Guitar Proquote:
De gitaar is toch nog wat te lastigquote:Op zondag 22 juni 2008 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat dacht je van "You do something to me" van Paul Weller
Ik bedoel meer er staat ook echt zon lijst van dingen bij die je zelf wel kan bedenken als je gewoon naar de muziek gaat luisterenquote:
Ach, dan zijn alle tabs eigenlijk overbodig hequote:Op zondag 22 juni 2008 13:15 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik bedoel meer er staat ook echt zon lijst van dingen bij die je zelf wel kan bedenken als je gewoon naar de muziek gaat luisteren
7 accoorden en een rifje en je kan het nummer al spelen. En als je de tabs van de solo bekijkt is ie een stuk makkelijker dan Queen.quote:Op zondag 22 juni 2008 13:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
De gitaar is toch nog wat te lastig
Wel een mooi nummer though
Ik heb maar 1 tab gevonden, en dat waren geen akkoordenquote:Op zondag 22 juni 2008 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
7 accoorden en een rifje en je kan het nummer al spelen. En als je de tabs van de solo bekijkt is ie een stuk makkelijker dan Queen.
quote:Op zondag 22 juni 2008 13:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 tab gevonden, en dat waren geen akkoorden :')
Zou je em hier kunnen posten? :)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 | Em: 0-2-2-0-0-0 Em9: 0-2-2-0-2-2 Em7: 0-2-2-0-0-3 D: X-X-0-2-3-2 Am7: X-0-2-0-1-0 Bm7: X-2-4-2-3-2 C7: X-3-2-3-1-0 Emmaj7: 0-2-1-0-0-0 Em7*: 0-2-0-0-0-0 G: 3-2-0-0-0-3 A7: X-0-2-0-2-0 C: X-3-2-0-1-0 Intro: E5 Em | Em9 Em7 (3x) Em D Dsus4 Am7 You do something to me Bm7 E5 Em | Em9 Em7 Something deep inside Em D Dsus4 Am7 I´m hanging on the wire Bm7 E5 Em | Em9 Em7 For a love I´ll never find Em D Dsus4 Am7 You do something wonderful Bm7 E5 Em | Em9 Em7 Then chase it all away Em D Dsus4 Am7 Mixing my emotions Bm7 E5 Em | Em9 Em7 That throws me back again C7 Am7 Hanging on the wire D Em Emmaj7 Em7* C7 I´m waiting for the change G I´m dancing through the fire A7 C D Em Just to catch a flame, an´ feel real again Solo over couplet: E|---------------------------------------------------------------------------- B|--(17)b15--12h15------------------------------------------------------------ G|------------------14---------------------12--------14b15b14--12----------12- D|--------------------------12-12-12-12/14----(14)----------------14-12/14---- A|---------------------------------------------------------------------------- E|---------------------------------------------------------------------------- E|----------------------------------------------12----17-15-17-15-17b18b17---- B|------------------------------------15-12-15-------------------------------- G|-14b1514-14b15b14h12----------12-14----------------------------------------- D|---------------------14----------------------------------------------------- A|---------------------------------------------------------------------------- E|---------------------------------------------------------------------------- E|-17b18b17--15-17-15---------------------------------------------------------- B|--------------------17-15-17-------12-15-12-15-15b17b15-----12b13b12--------- G|--------------------------------14-----------------------------------14-12~~~ D|----------------------------------------------------------------------------- A|----------------------------------------------------------------------------- E|---------------------------------------------------------------------------- Hanging on the wire I´m waiting for the change I´m dancing through the fire Just to catch a flame, an´ feel real again You do something to me Somewhere deep inside I´m hoping to get close to A peace I cannot find Dancing through the fire, yeah Just to catch a flame Just to get close to Just close enough to tell you that Em D Dsus4 Am7 You do something to me Bm7 E5 Em | Em9 Em7 (4x) Em Something deep inside |
en je punt is...quote:Op zondag 22 juni 2008 12:44 schreef qu63 het volgende:
Zitten alleen wel aardig wat bends in de solo van CLTCL
[ code verwijderd ]
Dat ik al moeite heb met een gewoon akkoordquote:
1 2 3 4 5 6 | B||--------0---------------2-1-0---|-------0---0-------------2-1-0---| G||--------1----1--------1-------2-|--0h-1-----------------1-------2-| D||-----2-----2--------2-----------|---------2-----------2-----------| A||---------------0h-2-------------|----------------0h-2-------------| E||--0-----------------------------|--0------------------------------| |
quote:Op zondag 22 juni 2008 14:11 schreef Jordy-B het volgende:
En dan wil je zo'n setje Optima-snaren op je gitaar, terwijl ik al aangaf dat die dingen nogal stug zijn?
Bikkel...
En de B en G snaar danquote:Op zondag 22 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Middelvinger op de D snaar, ringvinger op de A, alsof je een C-accoord speelt.
Je wijsvinger!quote:Op zondag 22 juni 2008 14:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
En de B en G snaar dan
Daar kom ik juist mee in de knoei..
Maar dan kom ik in de knoei met de laatste 4 noten in het eerste stukquote:
Ik had em ook al gevonden inderdaadquote:
En? Wijsvinger?quote:
Ik heb het ff weg gelegd, kreeg last van mn schouderquote:
Dat gaat vanzelf over na 5 jaar oefenen.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb het ff weg gelegd, kreeg last van mn schouder![]()
Kan het niet zien op mn werkquote:
Maar zoals het op de video te zien is
quote:is het idd je wijsvinger
Ja, dat wordt vet!quote:
Bepaalde akkoorden die met elkaar samengaan of iets dergelijks.quote:
quote:Take G-C-D-G. If you name the first note in the scale as 1 and count up, then G=1, A=2, B=3, C=4 and D=5. If you start on C, then C=1, D=2, E=3, F=4 and G=5. Musicians use Arabic numbers to designate notes in the scale and Roman numerals to designate the chords in a key. If you do the same exercise for each of these chord progressions, you'll notice that each of them has the same pattern: I, IV, V, I. Play each one and you can hear it - The steep rise followed by the step rise, followed by a fall back to the start. Natural as gravity.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | B-|-------------0--1|-----0-----0--1--|0----------------|---3-----3-------| G-|----0--0--2------|--2-----2--------|---2--0--2--0--4-|5-----------5--4-| D-|-0---------------|-----------------|-----------------|-----------------| A-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| e-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| B-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| G-|-2--4--5--4--2--0|--2-----------2--|4--2--0----------|-----------------| D-|-----------------|-----0--5-4-5----|---------4--0--2-|4--5-5--4--5-----| A-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| |
Niet heel moeilijkquote:Op zondag 22 juni 2008 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
[ code verwijderd ]
Speel dat maar een bitches.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | B-------------------------- G-------------------------- D-----------------2--4--5-- A--------2--3--5----------- E--3--5-------------------- | | | | | | | | 1 2 3 4 5 6 7 8 G A B C D E F# G |
1 2 3 | | 4 | 4 | 1 | 1 | of dus: | C | C | G | G | | 5 | 4 | 1 | 1 | | D | C | G | G | |
Was van plan purple haze te leren als ik mijn nieuwe gitaar heb. En dat is morgenquote:Op zondag 22 juni 2008 20:57 schreef GoodGawd het volgende:
Iemand al leuke Hendrix song gedaan? Ben nu met Purple Haze bezig, hij klinkt heel vet en hij is qua niveau niet eens zo heel lastig. Dus als iemand nog leuke nummer zoekt
http://www.vanderbilly.co(...)t+1+of+2,6543,1.html
Sweet home allabama is ook nice:
http://www.vanderbilly.co(...)abama+12,6986,1.html
Dobro (en bij de eerste ook een theremin als effectengenerator):quote:Op zondag 22 juni 2008 22:01 schreef matjuhhh007 het volgende:
ben vandaag bezig geweest met riffjes van Sultans of Swing, een van de mooist nummers die ik ken, en zoek op youtube eens threeguitarchords op, een geweldige leraar die veel goed en duidelijk uitlegt, 100 filmpjes van hem, zo heb ik hem vandaag pas ontdekt en gelijk een paar nette blues riffs erbij geleerd. Wie kan me wat uitleggen over de zogenaamde 'dobro' ik had al wat filmpjes of youtube gezien maar is een dobro altijd 'unplugged'? Altijd stalen snaren?
Mijn versie begint op de 12e fret en vereist veel distortion en wah-wahquote:Op zondag 22 juni 2008 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
[ code verwijderd ]
Wel staand hequote:Op zondag 22 juni 2008 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
[ code verwijderd ]
ik houd ervan vooral als ze er country/blues mee spelen. Maar worden die dingen nog wel verkocht in de 'normale' muziekzaken?quote:
Ik heb er een zien hangen in Muziek Metropool in Culemborg, en die hebben verder nog heel veel anderen gitaren. Dus ik denk dat de muziekboer op de hoek niet altijd een Dobro op voorraad heeft, maar zal er vast wel aan kunnen komenquote:Op maandag 23 juni 2008 09:41 schreef matjuhhh007 het volgende:
[..]
ik houd ervan vooral als ze er country/blues mee spelen. Maar worden die dingen nog wel verkocht in de 'normale' muziekzaken?
Het lijkt me ook een vrij speciaal instrument. Ik denk ook niet dat je ergens 7 snarige linkshandige bassen zult vinden, maar ze zullen toch wel gemaakt wordenquote:Op maandag 23 juni 2008 10:13 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ok, ik heb bijv. zo'n boek van musicStore.de, de grootste muziekzaak in europa, maar daar staan niet eens dobro's in! Vage shit
Omdat ik er nu bij zit,quote:Op maandag 23 juni 2008 10:17 schreef GoodGawd het volgende:
Dit topic gaat voor het eerst harder dan de Gitaristen topic
Nothing beats this!quote:Op zondag 22 juni 2008 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn versie begint op de 12e fret en vereist veel distortion en wah-wah
Vet!quote:Op maandag 23 juni 2008 10:44 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nothing beats this!
Ik denk dat hij de enige ter wereld is (en zal zijn!) die daar ooit gitaar gespeeld heeft!
Wodka- colaquote:Op maandag 23 juni 2008 11:10 schreef GoodGawd het volgende:
Wat doen jullie meestal als warming up?
naks...quote:Op maandag 23 juni 2008 11:10 schreef GoodGawd het volgende:
Wat doen jullie meestal als warming up?
Ik hoor bij de laatste groep. Wat een kul zeg.quote:Op maandag 23 juni 2008 11:15 schreef Jordy-B het volgende:
Zonder Duitse muts die er doorheen zit te blaten.
Voor sommige mensen een kippenvelmoment, voor anderen een van de meest idiote en groteske showbizzmomenten ooit. Ik hoor bij de eerste groep
Ik begin gewoon een beetje te jammen, funkyblues, beetje inkomen en dan ben ik meestal na 1-2 minuten wel warmquote:
Geluid is wel minderquote:Op maandag 23 juni 2008 11:15 schreef Jordy-B het volgende:
Zonder Duitse muts die er doorheen zit te blaten.
Voor sommige mensen een kippenvelmoment, voor anderen een van de meest idiote en groteske showbizzmomenten ooit. Ik hoor bij de eerste groep
Wat is er kul dan?quote:Op maandag 23 juni 2008 11:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik hoor bij de laatste groep. Wat een kul zeg.Maar goed, ieder z'n meug.
[ afbeelding ]
Die dus.Die heb ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Prachtig dingBrabantse nuchterheid...
Vind het ongepast maar goed, dat is mijn persoonlijke mening hierover.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat is er kul dan?
Ik zou het zeker neit afslaan om op het huis van Bea een liedje te spelen omdat ze jarig is
maar als ze het vandaag vragen zeg ik toch maar nee
Maar hoezo dan ongepast? Het is haar eigen verjaardagsfeest en heeft er zelf toestemming voor gegevenquote:Op maandag 23 juni 2008 16:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vind het ongepast maar goed, dat is mijn persoonlijke mening hierover.
quote:For those who don't know Lightning Bolt's music, it is a two pieces band from Providence (USA), one guy is playing a very heavy bass while his friend playing the drums at a speed no one can really understand. The drummer also sing/scream in a little distorted mic that is in his mouth... quite strange. Between hardcore techno & noise music.
Wat de neuk.quote:Op maandag 23 juni 2008 16:26 schreef qu63 het volgende:
Ok, hele andere manier van muziek maken:
Het is wel een docu, maar na 10 minuten heb je wel door hoe ze spelen.
[..]
quote:
Ook goedquote:Op maandag 23 juni 2008 17:02 schreef GoodGawd het volgende:
Blues & Rock~!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mm...nee ik vond hem toch niet mooi, deze is mooier!
quote:
Moet eigenlijk studeren.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:45 schreef Jordy-B het volgende:
Gaan we nog een beetje leren gitaarspelen, of hoe zit dat?
Wuthering heights van Kate Bush?quote:Op maandag 23 juni 2008 17:45 schreef Jordy-B het volgende:
Gaan we nog een beetje leren gitaarspelen, of hoe zit dat?
quote:Op maandag 23 juni 2008 18:09 schreef GoodGawd het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Dat hele optreden is wel mooiquote:Op maandag 23 juni 2008 17:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
+1 voor lekker pingelen
+1 voor gitaar
-1 voor this-is-life die dat ding heeft
----
+1
Een Dobro is trouwens wel alleen Gibson he. Andere merken mogen die naam niet gebruiken.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:13 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ok, ik heb bijv. zo'n boek van musicStore.de, de grootste muziekzaak in europa, maar daar staan niet eens dobro's in! Vage shit
Met een hammer-on sla je met je vinger van je linker hand op de snaar zodat je tegelijkertijd een toon zet en de snaar laat trillen.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:10 schreef maartenducrot het volgende:
Zaterdag een elektrische gitaar gehaaldLukt al best aardig, maar: wat zijn nu precies hammer-ons en pull-offs?
Een noot spelen en dan een vinger tussen twee andere frets hameren zodat je nog een noot krijgt.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:10 schreef maartenducrot het volgende:
Zaterdag een elektrische gitaar gehaaldLukt al best aardig, maar: wat zijn nu precies hammer-ons en pull-offs?
quote:Op maandag 23 juni 2008 19:24 schreef Moozze het volgende:
[..]
Een noot spelen en dan een vinger tussen twee andere frets hameren zodat je nog een noot krijgt.
Edit: Hmm, die andere gast legt het veel beter uit...
Pull-off is inderdaad wel simpel maar het concept van hammer-on moet ik nog maar aan de hand van wat praktijkvoorbeelden oefenen.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een hammer-on sla je met je vinger van je linker hand op de snaar zodat je tegelijkertijd een toon zet en de snaar laat trillen.
Een pull-off is eigenlijk het omgekeerde. Je haalt je vinger van de snaar af, maar daarbij trek je hem eerst iets naar beneden en laat hem schieten en waardoor hij geluid maakt.
youtube is je vriend, zeg maar.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Pull-off is inderdaad wel simpel maar het concept van hammer-on moet ik nog maar aan de hand van wat praktijkvoorbeelden oefenen.
quote:Op maandag 23 juni 2008 23:43 schreef GoodGawd het volgende:
Ik wil graag een Gibson Les Paul goldtop, Epiphone LP custom black is ook wel leuk.Denk je dat je hem voor je verjaardag krijgt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op maandag 23 juni 2008 23:43 schreef GoodGawd het volgende:
Ik wil graag een Gibson Les Paul goldtop, Epiphone LP custom black is ook wel leuk.IK hoop aan het eind van de zomer die Epiphone te kopen. Vanaf morgen heb ik eindelijk de akoestische gitaar van m'n moeder in bruikleen, kan ik ook gitaar leren spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 juni 2008 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Denk je dat je hem voor je verjaardag krijgt?
Ja als ik hem niet krijg heeft het geen zinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
-
Ik heb nu een strat ja, maar ik wil ook eens wat ander geluid maken.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Het gaat niet alleen om snelheid, maar ook om de sound van een hammer of een pull...quote:Op maandag 23 juni 2008 20:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
youtube is je vriend, zeg maar.
Het voordeel van hammer-ons en pull-offs is vooral dat je niet voor iedere toon je snaar hoeft aan te slaan. Je kan dan snel spelen, zonder dat je plectrum gelijk begint te smeulen.
Ik let niet meer op hammer en pulls, dat gaat gewoon vanzelf na een tijdje.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om snelheid, maar ook om de sound van een hammer of een pull...
Wel een stuk goedkoper dan een echte AC30quote:Een stack met 11 realistische versterkers in één! Elf buis gestuurde versterker modellen, waaronder de klassieke AC30 en varierend van vintage to modern. Ook nog eens voorzien van elf 24 bits effecten met onder andere aan auto wah, compressor, phaser, chorus, flanger, tremolo, rotary, delay en reverb. Inclusief 4 x 12" speaker cabinet.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:05 schreef matjuhhh007 het volgende:
[..]
Ik let niet meer op hammer en pulls, dat gaat gewoon vanzelf na een tijdje.
die had ik ook gezien als aanbieding bij musicstore ofzoquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:58 schreef qu63 het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Wel een stuk goedkoper dan een echte AC30
Maar toch wil ik nog steeds een echte
gitaartuner voor aan je sleutel?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:05 schreef GoodGawd het volgende:
Okay morgen dus jarig, blijkt dat sommige mensen nog cadeau moeten kopen. Iemand leuke kleinigheidjes op gitaargebied? Van die hebbedingetjes?
http://feedback.nl/?b=EPWCT06&a=39quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:05 schreef GoodGawd het volgende:
Okay morgen dus jarig, blijkt dat sommige mensen nog cadeau moeten kopen. Iemand leuke kleinigheidjes op gitaargebied? Van die hebbedingetjes?
Ik denk dat het dit moet zijn:quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:46 schreef GoodGawd het volgende:
http://feedback.nl/?b=ADU257&a=39 hoe groot moet ik me dat ding voorstellen?
Gratuliere!quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:05 schreef GoodGawd het volgende:
IK BEN 18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Feestje!quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:05 schreef GoodGawd het volgende:
IK BEN 18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:17 schreef Mistaken het volgende:
Congrats mate!
Nog wat leuke gitaar hebbendingetjes weten uit te zoeken?
Laten we het hopenquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Feestje!
en feli, dat je maar een mooie gitaar mag krijgen
Gefeliciteerd, en nog vele muzikale jaren toegewenstquote:
Dan komt hij er wel heel goedkoop vanaf, plectrums gaan over het algemeen best lang mee.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:37 schreef GoodGawd het volgende:
van een vriend Plectrum voor een jaar lang ofzo
God save the queen, van wie?quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben in 2001 begonnen, meteen electrisch en ik heb na 1,5 dag oefenen God save the queen aardig in de vingers.
Ik gok the sex pistolsquote:
Zie de video in dit topicquote:
Die dusquote:Op donderdag 26 juni 2008 13:14 schreef Jordy-B het volgende:
ik gok de Brian May-versie.
Ah, ik dacht dat je in 2001 in 1,5 dag God Save The Queen had geleerdquote:Op donderdag 26 juni 2008 13:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zie de video in dit topic
[..]
Die dus
Nee, toen leerde ik het C-accoord.quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je in 2001 in 1,5 dag God Save The Queen had geleerd
Nou bij smelten ze als sneeuw voor de zon.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan komt hij er wel heel goedkoop vanaf, plectrums gaan over het algemeen best lang mee.
maar, van harte met je verjaardag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik speel sinds mijn 10e gitaar. 5 Jaar akoustisch les gehad op Muziekschool, nu 3 jaar electrisch.
[ Bericht 5% gewijzigd door GoodGawd op 26-06-2008 15:23:01 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Ik heb mijn gaitaar (Burns Brian May Red Special) nu een jaar denk ik, en heb er toen ook een akoustische bij gekocht (voor ¤60, nu wel spijt vanquote:Op donderdag 26 juni 2008 18:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik speel sinds m'n 20e gitaar. En ik ben...al bijna twee weken 20 jaar.![]()
![]()
Als Brian May niet meespeelt heb ik em nietquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:57 schreef matjuhhh007 het volgende:
Okeej dan, ik heb een dobro gevonden van Fender op thomann.de, dat lijkt me wel wat.
Trouwens, wie heeft de dvd van TheGuitarShow? Ik heb hem gekregen van een kennis, het was een programma op de Australiaanse tv 13 episode's van o.a. SRV,Jeff Beck,Eric Clapton, Buddy Guy, Eric Johnson,Tommy Emmanuel en Joe Satriani en nog veel meer. 3 DVD's en meer dan 6 uur aan materiaal!
Het is geen textiel noob, en het is ook geen China. Dus je praat retarded.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:38 schreef Rnnz het volgende:
(en nep)
Ik weet niet wat voor het gitaar het precies is, maar als het een echte Yamaha is lijkt het mij niet dat de prijs in Turkije veel goedkoper is, tenzij ie fake is.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:58 schreef Rnnz het volgende:
Doe ff relaxt man :S Gelijk beledigen hier.
Ik bedoel alleen, uit Turkije komt wel vaker dat soort neppe troep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |