Dat gaat vanzelf over na 5 jaar oefenen.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb het ff weg gelegd, kreeg last van mn schouder![]()
Kan het niet zien op mn werkquote:
Maar zoals het op de video te zien is
quote:is het idd je wijsvinger
Ja, dat wordt vet!quote:
Bepaalde akkoorden die met elkaar samengaan of iets dergelijks.quote:
quote:Take G-C-D-G. If you name the first note in the scale as 1 and count up, then G=1, A=2, B=3, C=4 and D=5. If you start on C, then C=1, D=2, E=3, F=4 and G=5. Musicians use Arabic numbers to designate notes in the scale and Roman numerals to designate the chords in a key. If you do the same exercise for each of these chord progressions, you'll notice that each of them has the same pattern: I, IV, V, I. Play each one and you can hear it - The steep rise followed by the step rise, followed by a fall back to the start. Natural as gravity.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | B-|-------------0--1|-----0-----0--1--|0----------------|---3-----3-------| G-|----0--0--2------|--2-----2--------|---2--0--2--0--4-|5-----------5--4-| D-|-0---------------|-----------------|-----------------|-----------------| A-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| e-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| B-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| G-|-2--4--5--4--2--0|--2-----------2--|4--2--0----------|-----------------| D-|-----------------|-----0--5-4-5----|---------4--0--2-|4--5-5--4--5-----| A-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E-|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| |
Niet heel moeilijkquote:Op zondag 22 juni 2008 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
[ code verwijderd ]
Speel dat maar een bitches.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | B-------------------------- G-------------------------- D-----------------2--4--5-- A--------2--3--5----------- E--3--5-------------------- | | | | | | | | 1 2 3 4 5 6 7 8 G A B C D E F# G |
1 2 3 | | 4 | 4 | 1 | 1 | of dus: | C | C | G | G | | 5 | 4 | 1 | 1 | | D | C | G | G | |
Was van plan purple haze te leren als ik mijn nieuwe gitaar heb. En dat is morgenquote:Op zondag 22 juni 2008 20:57 schreef GoodGawd het volgende:
Iemand al leuke Hendrix song gedaan? Ben nu met Purple Haze bezig, hij klinkt heel vet en hij is qua niveau niet eens zo heel lastig. Dus als iemand nog leuke nummer zoekt
http://www.vanderbilly.co(...)t+1+of+2,6543,1.html
Sweet home allabama is ook nice:
http://www.vanderbilly.co(...)abama+12,6986,1.html
Dobro (en bij de eerste ook een theremin als effectengenerator):quote:Op zondag 22 juni 2008 22:01 schreef matjuhhh007 het volgende:
ben vandaag bezig geweest met riffjes van Sultans of Swing, een van de mooist nummers die ik ken, en zoek op youtube eens threeguitarchords op, een geweldige leraar die veel goed en duidelijk uitlegt, 100 filmpjes van hem, zo heb ik hem vandaag pas ontdekt en gelijk een paar nette blues riffs erbij geleerd. Wie kan me wat uitleggen over de zogenaamde 'dobro' ik had al wat filmpjes of youtube gezien maar is een dobro altijd 'unplugged'? Altijd stalen snaren?
Mijn versie begint op de 12e fret en vereist veel distortion en wah-wahquote:Op zondag 22 juni 2008 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
[ code verwijderd ]
Wel staand hequote:Op zondag 22 juni 2008 20:37 schreef GoodGawd het volgende:
[ code verwijderd ]
ik houd ervan vooral als ze er country/blues mee spelen. Maar worden die dingen nog wel verkocht in de 'normale' muziekzaken?quote:
Ik heb er een zien hangen in Muziek Metropool in Culemborg, en die hebben verder nog heel veel anderen gitaren. Dus ik denk dat de muziekboer op de hoek niet altijd een Dobro op voorraad heeft, maar zal er vast wel aan kunnen komenquote:Op maandag 23 juni 2008 09:41 schreef matjuhhh007 het volgende:
[..]
ik houd ervan vooral als ze er country/blues mee spelen. Maar worden die dingen nog wel verkocht in de 'normale' muziekzaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |