Talpa? Volgens mij loop je achter.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:09 schreef Robbadefrissa het volgende:
[..]
true
voorderest, Van Basten huillies ga deud.
Van Basten
Boularouz
Oranje
Van Bronkhorst
Verliezend wereldkampioen
Italianen
Huilies
Last but not least, Talpa

Dat lijkt me heel verstandig...quote:Op maandag 9 juni 2008 22:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Of moeten we een Belgische UEFA-scheids maar niet serieus nemen?
[..]

Prestaties heeft deze bondscoach altijd geleverd. Hij is in termen van prestaties de beste bondscoach die Oranje ooit heeft gehad. Dat is meetbaar. Maar voor jou is het veldspel kennelijk belangrijker. En dat is nu precies de reden waarom wij in het verleden altijd de schoonheidsprijs kregen en de beker naar Duitsland of Italië ging. Open je ogen, wij staan op de drempel van iets bijzonders. Dit is het nieuwe Oranje!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Argumenten zijn welkom hoor
Ik vind het simpelweg onzin om prestaties uit het verleden goed te praten dmv prestaties uit het heden. Die twee staan volkomen los van elkaar. Het matige spel uit al die drama-kwalificatiewedstrijden wordt niet opeens beter omdat ze vandaag winnen.

Mag ik wel spotten met jouw beheersing van de Nederlandse taal?quote:

Alsof er ook maar 1 topland is dat fluitend de kwalificatie doorkwam.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Argumenten zijn welkom hoor
Ik vind het simpelweg onzin om prestaties uit het verleden goed te praten dmv prestaties uit het heden. Die twee staan volkomen los van elkaar. Het matige spel uit al die drama-kwalificatiewedstrijden wordt niet opeens beter omdat ze vandaag winnen.

Dan neem ik Van Basten al helemaal niet serieus. Boulahrouz niet meenemen, die was wel handig vanavond. En dan moest hij notabene gister Van Basten nog eens zelf gaan vertellen dat hij goed was. Wie maakt zo'n minkukel bondscoach?quote:

Ik vind dat alleen resultaten op EK's en WK's meetellen... en een goed resultaat is de halve finale halen. In 2006 was het exit 1/8e finale zelfs.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:56 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Prestaties heeft deze bondscoach altijd geleverd. Hij is in termen van prestaties de beste bondscoach die Oranje ooit heeft gehad. Dat is meetbaar. !

Niet meer dan logisch tegen Portugal. Die waren hot op dat moment.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:34 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik vind dat alleen resultaten op EK's en WK's meetellen... en een goed resultaat is de halve finale halen. In 2006 was het exit 1/8e finale zelfs.
Als het dit jaar slechts een kwartfinale zou worden, is het toch niet veel geworden met van Basten als bondscoach. Want al die gewonnen kwalificatiewedstrijden en oefenwedstrijden of poulewedstrijden op een toernooi, dat zijn niet de zaken waar het om draait... Kruisfinales winnen = alles!!!

Wel ja joh, lul maar een eind weg. Wat kan jou het schelenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:32 schreef okee6 het volgende:
En waar zijn die mensen die Robben onmisbaar vonden, allemaal in hun hemd gezet. Vergeten we dan even dat Van der Sar er drie goals uithield en dat Oranje daaruit tevens tweemaal tot scoren kwam. Van Basten heeft dat echt heeel goed gekeept. Oh nee, die keeper stond er al.
 .
.  .
.

Bij de loting lagen we inderdaad al wakker van de kwalificatiepoule des doodsquote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch tegen Portugal. Die waren hot op dat moment.
Overigens is je plaatsen ook erg belangrijk. Vraag maar aan Van Gaal.
 En hoe we in Duitsland kwamen sloeg alles.
 En hoe we in Duitsland kwamen sloeg alles.

Je was er toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:46 schreef okee6 het volgende:
[..]
Bij de loting lagen we inderdaad al wakker van de kwalificatiepoule des doodsEn hoe we in Duitsland kwamen sloeg alles.
Daar staan toch best wat indrukwekkende namen. Die op hun beurt ook een nog betere groep hadden om mee aan de slag te gaan. Hiddink zeker. Marco heeft ongeveer ongeveer in 61% van z'n wedstrijden de 0 gehouden.quote:Bondscoach Marco van Basten heeft maandagavond in de groepswedstrijd tegen Italië (3-0) een Oranje-record van Rinus Michels geëvenaard.
Het Nederlands elftal hield voor de dertigste keer zijn doel schoon onder leiding van Van Basten, die 49 keer als bondscoach langs de lijn stond. Dat zijn evenveel clean sheets als Oranje onder het bewind van Michels realiseerde. De Generaal deed dat echter in 53 interlands.
De 3-0 zege op de Italianen was de 33ste zege van Oranje onder Van Basten. Nooit eerder begon Oranje met zulke cijfers aan de eindronde van een EK.
Oranje-bondscoaches met meeste clean sheets
Bondscoach Duels Aantal
Marco van Basten 49 30
Rinus Michels 53 30
Dick Advocaat 55 25
Guus Hiddink 38 18
Jan Zwartkruis 28 13
George Kessler 28 12
Bob Glendenning 87 12
Elek Schwarz 49 10

Ja lekker makkelijk. Alsof het zo vanzelfsprekend is dat we zo magistraal spelen als vanavond.quote:Op maandag 9 juni 2008 21:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Iedereen net helemaal over de zeik over de opstelling. Boo-fucking-hoo.
"Van Basten gaat ons voor schut zetten" Boo-fucking-hoo.
"Nederland gaat niets laten zien" Boo-fucking-hoo.
"Van Basten gaat het schip in tegen Italie en Frankrijk" Boo-fucking-hoo.
Nederland komt net bijna op 3-0 tegen de wereldkampioen met oogstrelend voetbal.
Nu jullie weer.

Absoluut niet. Maar dat zeg ik dan ook nergens.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 02:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Alsof het zo vanzelfsprekend is dat we zo magistraal spelen als vanavond.
Je mag me uitlachen, ik heb altijd veel kritiek gehad. Deze wedstrijd was echt geweldig. Maar echt vanzelfsprekend was het nou ook weer niet...

Ja dat is ook zo, maar we piepen altijd. Of het nou positief of negatief is.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 02:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Absoluut niet. Maar dat zeg ik dan ook nergens.
Het ging mij er vooral om dat men niet moet piepen voor ze geslagen worden. Het leek wel alsof iedereen in een loop vastzat. Steeds weer dat zelfde gezeik.
En uiteindelijk spelen ze de beste wedstrijd van de laatste wat, 8 jaar? (EK2000 was prima).
Dus daarom. Dit was niet eens realistisch om te verwachten al had je Mourinho op de bank.

)
 )

dat was vooral de Robben-show. dit was echt het collectief tegen een nog betere tegenstander.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 02:47 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, maar we piepen altijd. Of het nou positief of negatief is.
(Vergeet trouwens Nederland - Tsjechie 2004 niet. Al verloren we die)

Definieer "een betere tegenstander"quote:Op dinsdag 10 juni 2008 02:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
dat was vooral de Robben-show. dit was echt het collectief tegen een nog betere tegenstander.

Dus dat, collectief van alle kanten, de spelers, de coach. De Nederlandsche leeuw is deze keer onverslaanbaarquote:Op dinsdag 10 juni 2008 02:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
dat was vooral de Robben-show. dit was echt het collectief tegen een nog betere tegenstander.

quote:Op maandag 9 juni 2008 21:37 schreef MeneerMuis het volgende:
2 4 jaar slecht voetbal, en nu 45 minuten topvoetbal.
Ik sta inderdaad met mond open hoe ze het EK beginnen.
Maar dat laat me niet vergeten dat we 2 4 jaar lang saai achter de buis hebben mogen zitten

Ik hoop het, maar het is ook maar de eerste wedstrijd. Laten we eerst even geduldig Frankrijk en Roemenië afwachten en kijken hoe de kwartfinale (die gaan we toch zeker wel halen?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:56 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Prestaties heeft deze bondscoach altijd geleverd. Hij is in termen van prestaties de beste bondscoach die Oranje ooit heeft gehad. Dat is meetbaar. Maar voor jou is het veldspel kennelijk belangrijker. En dat is nu precies de reden waarom wij in het verleden altijd de schoonheidsprijs kregen en de beker naar Duitsland of Italië ging. Open je ogen, wij staan op de drempel van iets bijzonders. Dit is het nieuwe Oranje!
 ) zal verlopen.
 ) zal verlopen. 

Oh, was jij dat? hehehequote:Op maandag 9 juni 2008 22:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk dat ik wel een excuus verdien van Montana na 3 jaar discussiëren.

quote:

Hij wou nog liever dat Oranje er snel uitlag en dat Van Basten op z'n bek ging dan dat ze Europees kampioen zouden worden. (echt zo gezegd)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:09 schreef monco13 het volgende:
is Barca de grootste van Basten hater ooit dan?

Barca moet je negeren, hoe lastig dat ook was. Gelukkig heeft een 3-0 daar verandering in gebrachtquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:09 schreef monco13 het volgende:

Resultaat? Laten we hopen dat het er van komt. Voorlopig zijn we zes a zeven plaatsen gezakt op de wereldranglijst sinds Van Basten. Dat komt niet overeen, rara.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:08 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik ben Van Basten liefhebber, over het algemeen ook (vrij) positief geweest over z'n beslissingen.
Waarom: resultaat telt. Als je relatief zoveel wedstrijden wing doe je het gewoon goed. Mij maakt het niet uit dat je met beroerd voetbal Luxemburg met maar 1-0 wint. Resultaat telt bij landenvoetbal, mooi voetbal mag je bij clubvoetbal verwachten.

Wat Van Basten zijn invloed was? Ik zal het nog een keer herhalen...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:57 schreef okee6 het volgende:
Moet nog steeds de eerste Van Basten-liefhebber zien posten met wat dan precies zijn invloed was. tong80 komt nog het meest dichtbij met 'de eerlijk opspringende Van Basten' gister, hij was natuurlijk totaal verrast. En TheVulture heeft misschien gelijk, maar dat kan je op basis van één duel nog niet met zekerheid stellen.

Ik kom er ook in de buurt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:09 schreef monco13 het volgende:

quote:

Ben wel benieuwd wanneer Montana, catjuh en Barca zich weer durven te vertonen hier... Of heeft iemand ze al gezien ergens?quote:

M0NTANA was al een beetje bijgedraaid hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:36 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wanneer Montana, catjuh en Barca zich weer durven te vertonen hier... Of heeft iemand ze al gezien ergens?
 Barca is in zijn kruistocht een beetje doorgeschoten maar heeft zijn nickname ook oranje geverfd.
 Barca is in zijn kruistocht een beetje doorgeschoten maar heeft zijn nickname ook oranje geverfd.

Voor de tv. Ik kijk niet iedere minuut of er nieuwe topics zijn.quote:Op maandag 9 juni 2008 21:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Barca? Waar zit je nu dan met die irritante kankerbek van je?.

WK was wel kut.quote:Op maandag 9 juni 2008 21:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
WK was niet kut. Ze werden uitgeschakeld door een land dat simpelweg beter was.
Klaar.

Dat was wel anders geweest als ze hadden verlorenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:39 schreef Barca het volgende:
[..]
Voor de tv. Ik kijk niet iedere minuut of er nieuwe topics zijn.

Ik ben zo benieuwd van wie Montana vandaag vindt dat hij ontslagen moet worden... Je kan niet echt zeggen dat hij daar de laatste paar jaar erg onduidelijk over is geweest vind ik.... Dat hij de laatste paar weken een beetje aan het terugkrabbelen was vind ik toch wel wat anders dan bijgedraaid zijn...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:37 schreef Suijk het volgende:
[..]
M0NTANA was al een beetje bijgedraaid hoor.Barca is in zijn kruistocht een beetje doorgeschoten maar heeft zijn nickname ook oranje geverfd.

quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:39 schreef Barca het volgende:
[..]

En nu ben ik wel erg benieuwd waar je dan naar zit te kijken....quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:39 schreef Barca het volgende:
[..]

Nee hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Dat was wel anders geweest als ze hadden verloren

Heb je nog kunnen slapen?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:39 schreef Barca het volgende:
[..]

Voetbal?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En nu ben ik wel erg benieuwd waar je dan naar zit te kijken....

Heb juist steeds gevonden dat Boulah in de ploeg moet.quote:Op maandag 9 juni 2008 22:10 schreef 1shot1kill het volgende:
Vergeet niet de mensen die vonden dat Boularouz niet als vervanger had moeten komen omdat ie zo weinig gespeeld heeft.

Pizzeria!?!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Hoe was het gister in de pizzeria?

Ja, waarom niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
lol, ik heb er wel respect voor dat je je hier nog durft te vertonen vandaag

quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:52 schreef Tennessee het volgende:
oh ja, en waar waren jullie trouwens allemaal de laatste twee jaar? Na de laatste wereldoorlog had ook ineens iedereen in het verzet gezeten geloof ik....
 !!
 !!

Ja hoor, prima! En jij?quote:

Maar Boulahrouz was wel de verdediger waarvoor de Italianen bang waren.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:54 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, waarom niet?
Ik vind dat oranje slecht speelde tot gisteren. Bassie komt op mijn altijd gerprikkeld en arrogant over als hij bekritiseert wordt.
In hoeverre het zijn verdienste is dat de ploeg nu wel goed speelt ...
hij gebruikt nu een paar goede spelers die eerder niet speelden (De Jong, Engelaar). Boulahrouz speelde behalve het wk in het verleden weinig. Dat helpt enorm.

Bedoelde je dat. Daar vroeg ik herhaaldelijk naar maar je gaf geen uitleg. Dacht op een bepaald moment dat dit etnisch bedoeld was. En dan reageer ik niet. Ik denk niet in wij (zwart) en zij (wit).quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik kom er ook in de buurt.
Radicaal veranderd na het WK 2006, tot die tijd stelde ik me (te) kruiperig op tegen Marco van Basten.
En ja, Barca lijkt inderdaad extremistisch. Ik heb hem al duizend keer gevraagd of zijn beslissingen niet te zwart-wit waren.

Eerder een voetbalhater! Ik ben een basketballliefhebber.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:17 schreef monco13 het volgende:
oh, misschien is hij gewoon geen voetbal liefhebber?

Ja, ik ben de beroerdste niet. Ben ook niet anti-oranje maar wel anti Van Basten. Dat is door de winst op Italië ook niet veranderd.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:37 schreef Suijk het volgende:
[..]
M0NTANA was al een beetje bijgedraaid hoor.Barca is in zijn kruistocht een beetje doorgeschoten maar heeft zijn nickname ook oranje geverfd.

Geen idee wat de Italianen gedaan hebben. Khalid is gewoon een fantastische verdediger. Hij heeft acties als tegen Ronaldo niet nodig maar mooi vind ik dat soort acties wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar Boulahrouz was wel de verdediger waarvoor de Italianen bang waren.
Ze hebben zeker teveel naar de wedstrijd Nederland-Portugal, WK 2006, gekeken.

Wat een stronthoop aan hyporcriet gelul zegquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:54 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, waarom niet?
Ik vind dat oranje slecht speelde tot gisteren. Bassie komt op mijn altijd gerprikkeld en arrogant over als hij bekritiseert wordt.
In hoeverre het zijn verdienste is dat de ploeg nu wel goed speelt ...
 Als we slecht, of in ieder geval niet "attractief", spelen worden er 36 anti Van Basten topics aangemaakt, maar al spelen we Italië van de grasmat dan komt het weer door de spelers die er zin in hadden
 Als we slecht, of in ieder geval niet "attractief", spelen worden er 36 anti Van Basten topics aangemaakt, maar al spelen we Italië van de grasmat dan komt het weer door de spelers die er zin in hadden  

De speelwijze is op voorspraak van de spelers veranderd.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:13 schreef Hankster het volgende:
[..]
Wat een stronthoop aan hyporcriet gelul zegAls we slecht, of in ieder geval niet "attractief", spelen worden er 36 anti Van Basten topics aangemaakt, maar al spelen we Italië van de grasmat dan komt het weer door de spelers die er zin in hadden

Ok. HAHA!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:05 schreef Barca het volgende:
Maar ... hier ben ik dan. Nou, lach me allemaal maar even uit. (Leuk dat velen mijn provocaties zo serieus nemen.) Vanavond wordt er weer gespeeld.

Lekker arrogant.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:15 schreef Barca het volgende:
Alles minder dan een kampioenschap is falen!

Spijker op de kop!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:13 schreef Hankster het volgende:
[..]
Wat een stronthoop aan hyporcriet gelul zegAls we slecht, of in ieder geval niet "attractief", spelen worden er 36 anti Van Basten topics aangemaakt, maar al spelen we Italië van de grasmat dan komt het weer door de spelers die er zin in hadden

Heeft niks te maken met arrogantie. Je moet winnen. Doe je dat niet dan heb je gefaald.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Lekker arrogant.
Er zijn landen met betere selecties dan het Nederlands elftal op dit toernooi
1. De speelwijze is op voorspraak van de spelers veranderdquote:

Ach ja ... typisch Nederlands hè?quote:

Sport volgen / Voetbal volgen / Nederland supporteren vraagt om een stukje opportunisme, dat is juist de charme.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:01 schreef Barca het volgende:
[..]
Ach ja ... typisch Nederlands hè?
Net als dat Seedorf jaren gehaat wordt. Dan roept men om het hardst dat hij een held is en als hij dan besluit om niet mee te gaan naar het EK (omdat we een verschrikkelijke klootzak als coach hebben) is hij ineens weer een gigantische lul.

Dat is iets anders dan hypocriet gezeik waar ons kutvolkje bekend om staat.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:03 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Sport volgen / Voetbal volgen / Nederland supporteren vraagt om een stukje opportunisme, dat is juist de charme.

Je bent het niet met me eens. Dat hoeft toch ook niet? Nergens lees ik inde regels dat we het met elkaar eens moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:16 schreef Hankster het volgende:
Barca wat is er mis met arrogantie, hoewel ik het daar niet mee eens ben, wanneer je als voetballer alles hebt bereikt, en als coach de cijfers in je voordeel hebt en soms zeer mooi voetbal laat zien? In mijn ogen zou het dan enkel gaan om gepaste arrogantie. En arrogantie naar wie? Naar de pers? Daar is arrogantie altijd wel op z'n plaats imo. Tegen de spelers? Tsja, hij heeft domme dingen gedaan tegenover een aantal spelers...een leeproces zullen we maar zeggen. Maar er zijn ook genoeg spelers die met hem weglopen.

Proost! Ik neem een cola!quote:

idd heb ik ook al topic over geopendquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:13 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland heeft verrassend goed gevoetbald tegen Italië; alleen maar hartstikke mooi. Dat het voetbal er in de kwalificatiewedstrijden bedroevend slecht uitzag, ben je dan snel weer vergeten.
Ik gun iedereen z'n feestje, maar het gevaar van euforie dreigt. Nederland heeft nog twee pittige wedstrijden voor de boeg en die krijgen ze echt niet zomaar cadeau. Als Nederland verliest van zowel Frankrijk als Roemenië gaan ze gewoon na de groepsfase naar huis. Ik wil de stemming niet bederven ofzo, ik wil alleen wijzen op het gevaar van onderschatting.

Alsof zo'n ranking alles zegt. Als Mexico bijv. hun kwalificatiewedstrijden winnen tegen de simpelste tegenstanders staat ze zomaar 3equote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Resultaat? Laten we hopen dat het er van komt. Voorlopig zijn we zes a zeven plaatsen gezakt op de wereldranglijst sinds Van Basten. Dat komt niet overeen, rara.

Eindelijk iemand die het begrijptquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Wat Van Basten zijn invloed was? Ik zal het nog een keer herhalen...
Van Basten heeft 4 jaar lang heel hard gewerkt om een helemaal nieuw Oranje op poten te zetten nadat op Van der Sar, Van Bronckhorst en Van Nistelrooy na de rest allemaal was afgezwaaid of bezig was af te zwaaien... Ondanks alle kritiek op zijn beleid, zijn manier van omgaan met "grote namen" en "onervarenheid" heeft hij volgehouden en doorgezet en het resultaat daarvan hebben we gisteravond allemaal kunnen zien; Capice?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |