Rond de 7de week.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:16 schreef releaze het volgende:
ik zat gisteren even op de clearblue website te kijken naar het hCG hormoon en dat het piekt tussen week 7 en 12 en het waarschijnlijk de oorzaker is van misselijkheid.
Nu vroeg ik me af, wanneer begonnen jullie echt misselijk te worden?
Interpunctie is your friend.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:46 schreef 2h2h het volgende:
Hallo meiden
Nou we hebben het zijn ouders vertelt de reactie tjah was niet veel over te zeggen.
Mijn vriend zegt we hebben gezins uitbreiding z'n vader vroeg wie dan jah zegt mijn vriend sabrina is zwanger ze zeiden alleen oh.
Dat was wel een tegenvaller maar had ook niks anders verwacht.
Verder had ik vandaag slechte zin weet niet precies waarom beetje ruzie gehad daardoor met me vriend maar ach zal er wel bij horen.
Was al om 8 uur wakker terwijl ik kon uitslapen beetje rotdag.
Ik werd bij mijn vorige zwangerschappen misselijk rond de 6de week.
And Vivi isn't.quote:
Elise heeft het maar al te goed door. Echt, ze kan alles en gaat alles doen 'als ik grote zus ben!'quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:55 schreef mrien het volgende:
Fijn dat alles goed gaat Bright!
Heeft Elise al een beetje door dat er een baby komt?
Alvast hele fijne vakantie Reinhilde! Waar ga je naar toe?
En inderdaad KD, hoe gaat het vandaag?
Dat vroeg ik me ook idd af.....quote:Op zondag 8 juni 2008 22:53 schreef Brighteyes het volgende:
Liza? Hoe is het nu? Heb je nog gebeld? Of voel je de baby inmiddels al iets meer?
Nee het zijn gewoon wat rare mensen eigenlijk Ze hebben ook alrijt iets te zueren over het huis als ze hier zijn en zullen ook nooit eens zeggen dat we iets goed doen of iets goeds hebben gekocht altijd wat op te merken dus ik had echt geen enthousiasme verwacht gelukkig is mijn moeder dubbel zo blij en enthousiast dat maakt het dan weer goedquote:Op maandag 9 juni 2008 00:14 schreef Webkim het volgende:
[..]
And Vivi isn't.![]()
2h2h: wat een reactie zeg... Hoe komt het dat je daar al op gerekend had? Kunnen jullie niet zo goed met elkaar overweg?
KD, lig je nou onderhand eens te puffen?Je maakt het wel heel spannend hier.
Ik heb mezelf een paar weken terug al een blender aangeschaftquote:Op maandag 9 juni 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
Sterkte alle LLM, het is even goed afzien nu met dit weer. Fruitsalade-tipje: ananas (zonder hart), druifjes, appeltje, muntblaadjes mengen met een lepeltje honing.![]()
Was voor mij altijd een goed alternatief voor de milkshake of die ijsjes waar ik nog meer naar verlangde.
De H&M had ze nog wel vorige weekquote:Op maandag 9 juni 2008 14:02 schreef Diaan73 het volgende:
Zow heb net maar even een zwarte positie broek en twee tuniekjes gekocht, de komende dagen wordt het kouder/slechter en ik kan geen broek meer aan. Weet iemand hier een goed adres voor positie spijkerbroeken? Bij Prenatal was er niet veel soeps. Het is natuurlijk ook helemaal niet het tijd van het jaar daarvoor maar ik wil er wel graag eentje hebben.
OKay ga ik daar ook nog even kijken, de H&M hier bij mijn werk hadden ze geen positiekleding meer.quote:Op maandag 9 juni 2008 15:48 schreef freecell het volgende:
[..]
De H&M had ze nog wel vorige weekGoedkoop en die van mij zit geweldig!
KD Tevens is dit een KD aanmoedigingspost
7 wekenquote:Op zondag 8 juni 2008 15:16 schreef releaze het volgende:
ik zat gisteren even op de clearblue website te kijken naar het hCG hormoon en dat het piekt tussen week 7 en 12 en het waarschijnlijk de oorzaker is van misselijkheid.
Ik vrees dat het de vorige keer ook zoiets was bij mij, ik weet het niet meer...quote:
quote:Op maandag 9 juni 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
de milkshake of die ijsjes waar ik nog meer naar verlangde.
Tip: Blender + banaantje + melk + Vanille ijsquote:
uuh... niet? Ik heb daar gelukkig helemaal geen last van. Ik ben alleen maar moe, moe, moe...quote:Op zondag 8 juni 2008 15:16 schreef releaze het volgende:
Ik ook. Misselijk nu toevallig wel. Maar meestal gelukkig niet. Nu maar eens gaan slapen.quote:Op maandag 9 juni 2008 23:00 schreef Silmarwen het volgende:
Die vieze smaak had ik ook tijdens de zwangerschap. Een paar weekjes, soort van sinaasappel ofzo. Ik werd er echt gek van, en misselijk.Ik heb echt lyrisch mijn tanden gepoetst en mondwater gebruikt, maar niets hielp.
Ik had precies hetzelfde. Ze hebben bij de H&M regelmatig positiekleding voor wênag. Ik heb voor de laatste twee zwangere weken daar nog een broek gekocht voor 7 euroquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En hier is mijn zwangerschapskleding ook al een paar weekjes aan de krappe kant...shirtjes lijken vaak te kort, broeken knellen bij mijn buik...maar ik ga nu echt geen nieuwe kleren meer kopen voor die korte tijd
Toch apart want je zou idd denken dat je daar wel de hele zwangerschap mee vooruit zou moeten kunnen...en t is ook niet zo dat ik een extreem grote buik heb, maargoed
Hopen idd dat t vandaag minder warm word
En morgen weer naar de Gyn *ril* hoop dat ie wat vriendelijker is dit keer
Helaas heeft de H&M hier in de stad geen positiekleding :Squote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:54 schreef k_i_m het volgende:
Ik had precies hetzelfde. Ze hebben bij de H&M regelmatig positiekleding voor wênag. Ik heb voor de laatste twee zwangere weken daar nog een broek gekocht voor 7 euro. Dus als je er één in de buurt hebt zitten, kan het geen kwaad om er even te loeren
.
ik dacht dat dit over een BH gingquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Je hebt die grote ronde bollen waar de beugel aan vast zit, daar achterop zitten de knoppen die je in kan drukken om de beugel naar beneden te schuiven.
Maar aan de binnenkant van die bollen, zeg maar aan de binnenkant van de boog zitten als het goed is halve maantjes, die moet je indrukken en dan komt hij weer los.
Of hadden ze dat al wel geprobeerd?
Dan mag ik hopen dat het bij mij ook niet lang meer duurt, heb ook al 2 weken last van pijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:06 schreef mrien het volgende:
Goedemorgen,
Vanmorgen alweer bij de VK geweest, baby lag inderdaad mooi op het bekken te duwen, wat de pijn veroorzaakt. 't kon nooit heel lang meer duren zij ze, en dat is natuurlijk ook zo
hetzelfdequote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:07 schreef Mibos het volgende:
en ik dacht meteen KD komt even melden dat ze bevallen is!!! Hoe gaat het vandag?
Ik wil graag in België bevallen omdat ik me daar al bij al veel meer thuis voel dan in Nederland. Ik heb hier ook echt geen vrienden, enkel een paar kenissen en zo moederziel alleen met man en kind als het wat moeilijker zou gaan, daar zie ik wel tegenop. Dan ben ik liever in een omgeving waar ik mijn familie en vrienden "binnen handbereik" hebquote:Op maandag 9 juni 2008 19:39 schreef cattie het volgende:
Liza, fijn dat je je kindje weer goed voelt. Maar wat naar dat ze je niet serieus nemen. Waarom ga je trouwens in België naar de gyn? Want dan zul je daar lijkt me ook bevallen en met weeën vanuit Nederland naar België lijkt me niet zo geschikt. En zie je er niet tegen op om ergens te bevallen waar ze je niet serieus nemen? Dat zou ik hebben. Maar nu projecteer ik misschien mijn eigen angsten wat teveel op jou.![]()
Haha ja! Ik ben al af en toe gewoon in de H&M eens wat nieuws gaan bijhalen. Al wil ik me nog steeds persé in die eerste broek wurmen! Anders voel ik me echt wel een zwanger nijlpaard (je kent de omvang van mijn buik NU AL).quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:30 schreef freecell het volgende:
Weer wat geleerd. Positieode die bij week 14 ideaal zat wordt langzamerhand te klein
Ik dacht dat dat spul bedoeld was om de hele zwangercshap mee te gaan?Maar dat gaat dus niet bij alles werken.
Heb net ook eens geprobeerd die kleermakers zit... krijg het niet voor elkaar, me heupen doen al zo zeer (rechterheup zit slijmbeursontsteking). Als ik te lang zit krijg ik er ook last van, aan de ene kant moet ik van mezelf in beweging zijn en aan de andere kant zou ik het liefst de hele dag willen liggen/zitten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:02 schreef mrien het volgende:
Mmm en bij mij helpt dat in kleermakerszit zitten ook niet echt, zodra je weer gaat staan krijg je het alsnog voor je kiezen (die pijn)
Ik doe dus hetzelfde als KD, gewoon in huis heel charmant hangen met de benen wijd op de bank of veel op bed zitten/liggen/hangen, matras is lekker zacht
Ach, ik vind het niet heel vervelend, minst fijne d'r aan is dat je minder mobiel bent..
Bedankt KD! Goede tip, maar ben eigenlijk ook wel blij dat ik iets voel, want verders eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Maakt me i.v.m. mijn ma best een beetje onzeker en aan de andere kant is het natuurlijk weer ontzettend prettig nu. Ben ook pas 5 weken zwanger, dus het kan allemaal nog komen.quote:Op maandag 9 juni 2008 14:14 schreef KD-fotografie het volgende:
Vaamrille, als je borsten erg pijn gaan doen wil een wisselende douche nog wel eens helpen, deed het bij mij tenminste wel, en helaas nog niete cht iets noemenswaardig hier dus.
Waarom niet? Als je echt niet lekker in je vel zit -wat ik me wel kan voorstellen in jouw situatie- kan je er toch zeker eens over praten met de VK?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:17 schreef LovelyLady het volgende:
Het wordt met de dag erger. Ik zit gewoon nie tof in me velletje. Is het verstandig dit aan de VK te vertellen? En dan nog, wat kan zij er aan doen?Lekker dubieus allemaal.
tuurlijk moet je dat vertellen! als jij toch alleen maar de hele tijd pijn hebt kan je je toch niet goed voorbereiden op de bevalling? wellicht kan de vlos iets in samenspraak doen met de huisarts aan die slijmbeursontsteking, misschien dat er toch iets mogelijk is qua medicijnen. ik weet dat mijn vader het verschillende malen gehad heeft in zijn schouder, en een paar keer verschillende medicijnen kreeg omdat het steeds terugkwam. Mefke79: heel veel sterkte!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:17 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
. Ik zit gewoon nie tof in me velletje. Is het verstandig dit aan de VK te vertellen? En dan nog, wat kan zij er aan doen?Lekker dubieus allemaal.
je zei het... * LovelyLady gilt heel hardquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:54 schreef OooLizaooO het volgende:
Zeker even meldendoe je niks mis mee! Die laatste loodjes toch
![]()
En misschien weet ze wel nog iets om je "lijden" te verzachten (zoals hierboven al gezegd)?
Alleszins veel sterkte
Dat moet toch goed gedaan hebbenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:56 schreef LovelyLady het volgende:
je zei het... * LovelyLady gilt heel hard
thnxquote:
Mijn ervaring hiermee is dat hetquote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:27 schreef DJMO het volgende:
ik heb wel gelijk een vraagje.. (en als ik verkeerd zit moet je het maar zeggen hoor) volgens de verlos heb ik last van (zwangerschaps) ischias .. nu heb ik morgen al een afspraak bij de dokter, maar wat zijn de ervaringen hier ermee??
de chiropractor hier in het dorp heet kreuknietquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn ervaring hiermee is dat het
a. pijn doet
b. meer pijn gaat doen als je je rug en benen heel veel gebruikt
c. nog meer pijn gaat doen bij bukken
d. de chiropractor een beetje helpt
thnx, voel me gelijk een beetje meer thuisquote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:35 schreef Webkim het volgende:
DJMO, welkom en gefeliciteerd.
Ik heb je in het lijstje in de OP gezet.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
de chiropractor hier in het dorp heet kreuknietweet niet of ik dat wel vertrouw
ik stond er in het begin toen ik zijn praktijk zag (kom er dagelijks langs als ik boodschappen moet doen) vooral van versteld dat zo'n klein dorp echt een eigen chiropractor heeft, maar in combinatie met de naam lag ik ook helemaal dubbel .quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:46 schreef freecell het volgende:
[..]Ik lachte echt hardop!
Ik heb het sowieso niet zo op die krakers, maar hoewel het na de eerste twee keer vooral erger was, begint het nu toch écht te helpen!
Slapen op je buik zou sowieso al snel niet meer kunnenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik stond er in het begin toen ik zijn praktijk zag (kom er dagelijks langs als ik boodschappen moet doen) vooral van versteld dat zo'n klein dorp echt een eigen chiropractor heeft, maar in combinatie met de naam lag ik ook helemaal dubbel .
ik heb nu als het goed is binnen een paar dagen al een warmtelamp en ik hoop dat dat iets helpt, want slapen op mijn buik of linkerzij gaat vrijwel niet meer.. kan alleen nog op mijn rug of op mijn rechterzij liggen. ik weet niet of je nog meer tips hebt om de pijn dragelijk te maken?? zo ja, dan neem ik ze graag in ontvangst
lopen doe ik voldoende, ook als ik boodschappen doe sta ik onderweg geregeld stil, douchen kan mij niet heet genoeg zijn ( rond de 45 a 50 graden ofzo) bukken probeer ik te vermijden en slapen doe ik maar op mijn rechterzij in foetushouding dat ligt nog het gemakkelijkste ..quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Slapen op je buik zou sowieso al snel niet meer kunnen
Ik heb vooral moeite met bepaalde bewegingen en steeds meer met omdraaien in bed. Omdraaien is echt drama!
Wat helpt? Uhm... soms helpt warm douchen, maar over het algemeen helpt bij mij: wel een beetje in beweging blijven (dus niet de hele dag stil op je kont gaan zitten) maar wel tussendoor vaak genoeg even uitrusten. Dus even gaan zitten tijdens een wandeling en dergelijke.
ik dacht bevrucjting, maar dat weet ik niet zeker, mijn menstruatie was ook nogal vaag dus ik denk dat ze van het moment van de bevruchting uitgaanquote:Op woensdag 11 juni 2008 00:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Afgelopen maandag de eerste echo laten maken
volgens de echoscopist is het vruchtje nu 7 weken en 5 dagen, en 11,3mm. Ook hoorde we de hartslag![]()
![]()
en die was 145p/m en dus goed volgens de echoscopist
Maar nu zit ik me dus af te vragen die 7 weken 5 dagen is dat het moment van bevruchting of is dat het moment van de laatste menstruatie? Want dat zou niet kloppen dan....
Oja de geboortedatum is veranderd naar 21 januari dus de OP mag veranderd worden
Ja, dat scheelt inderdaad. Ik vind het ook al dragelijk omdat ik weet dat het over drie maanden gewoon over is. Als iets een einde heeft waar je naar uit kan kijken is het al een stuk minder vervelendquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:37 schreef DJMO het volgende:
[..]
lopen doe ik voldoende, ook als ik boodschappen doe sta ik onderweg geregeld stil, douchen kan mij niet heet genoeg zijn ( rond de 45 a 50 graden ofzo) bukken probeer ik te vermijden en slapen doe ik maar op mijn rechterzij in foetushouding dat ligt nog het gemakkelijkste ..
neemt niet weg dat ik alles voor lief neem omdat we over 6 maanden een klein wondertje mogen bewonderen![]()
Hier wilde een aantal heren niet weten wat het zou worden, maar dan heb je altijd van die dames die nog geen 5 seconden hun mond kunnen houdenquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:28 schreef OooLizaooO het volgende:
Goed dat de gyn aardiger was nu bla_bla! Volgende week wordt dan gepland wanneer jullie kindje geboren wordt?
Ik vind het niet erg dat vreemden of mensen die veraf staan het geslacht weten, maar dichte vrienden en ouders, die probeer ik nog zo lang mogelijk in spanning te houden!
En lukt het je nog om gezond te leven?quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:08 schreef DJMO het volgende:
@Llewella : wij willen het juist wel weten (stiekem hopen we op een jochie, de naam daarvoor weten we ook al) en ons maakt het niet uit of de rest van familie en schoonfamilie het weten. ik heb uit een eerdere relatie al een dochter van nu negen jaar, en die hoopt op een zusje
maar een knul lijkt me gewoon leuker dit keer
ja primaquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
En lukt het je nog om gezond te leven?
Ja, was echt heel bijzonder....!! Hoe is het met jou Marie?quote:
Oooh stoppen met werken, u lucky bastardquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:48 schreef freecell het volgende:
Ik zie dat het ook voordelen heeft dat wij het zélf niet weten. Kan je je mond ook niet voorbij praten
Net naar de verloskundige geweest en ik ben nu op haar advies toch maar gestopt met werken (had anders nog maar 7 halve diensten moeten draaien, dus een drama is het niet voor mijn werk).
Het voelt wel raar, maar aan de andere kant: héérlijk dat ik er morgen niet om 5:50 uit hoef
Mijn bloeddruk was 100/45Gaat weer lekker!
Voor de rest alles goed. Baby groeit en beweegt goed, hartje was primaAlles top
Ja, dat is inderdaad het belangrijkstequote:Op woensdag 11 juni 2008 16:26 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Oooh stoppen met werken, u lucky bastard. Kan me wel voorstellen dat het behoorlijk zwaar werd! Is het nu gewoon helemaal gedaan met werken tot de baby er is en je zwangerschapsverlof om is
?
Lekker lage bloeddruk, gelukkig alles goed met de baby, da's het belangrijkste, toch?
Jups, ik werkte ook nog 20 uur per week en dan een uur of 15 minimaal mijn gastouder-ukkie. Het werd ook wel wat zwaarquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:42 schreef OooLizaooO het volgende:
Diaan73: inderdaad vanaf een week of 20. Als het een forse jongen is soms zelfs sneller.
Freecell, gastouderkindjes zijn waarschijnlijker toch net iets rustiger dan én je job én je gastouderkindjes.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Jups, ik werkte ook nog 20 uur per week en dan een uur of 15 minimaal mijn gastouder-ukkie. Het werd ook wel wat zwaar
En als ik dan straks een eigen uk heb, moet ik helemaal niet denken aan die combi
Maarja, nu zit ik dus voorlopig thuis
* freecell moet maar eens gaan leren naaien ofzo
Whehe, toe nou!quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:01 schreef DJMO het volgende:
[..]uit dat laatste is je eigen uk voortgekomen dus dat kan je al
sorry, inkoppertje
ik ben dan wel "nieuw" hier, maar als je een backup nodig hebt om het hier te laten weten? ik ben nog niet zover, en mijn pc staat dag en nacht aan (downloadfreak) dus ik hoef alleen mijn monitor maar aan te zetten om te kunnen postenquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:06 schreef mrien het volgende:
Sms dienst is geregeldMits LovelyLady dan zelf nog niet bevallen is laat ze het jullie weten
Net toch nog maar even naar de stad gegaan, bij de Xenos hebben ze leuke geboortestickers voor het raam, en die wilde ik toch wel even halen
Wilde iets te optimistisch ook maar gelijk boodschappen halen, maar toch maar besloten dat dat niet zo handig zou zijn..
Dat is vorige keer al geplannedquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:28 schreef OooLizaooO het volgende:
Goed dat de gyn aardiger was nu bla_bla! Volgende week wordt dan gepland wanneer jullie kindje geboren wordt?
wij weten het wel. zowel geslacht als naam dusquote:Op woensdag 11 juni 2008 15:15 schreef Llewella het volgende:
bla; gelukkig dat het nu beter ging bij de gyn!
mrien; ik had 2 weken geleden slingers en alles gehaald bij de prenetal, roze, en die man van dat wordt vast een jongetje
Het geslacht is hier geen geheim, maar de naam wel voor een groot gedeelte, maar vriendlief verspreekt zich nog steeds (noemt haar bij de naam) en ook m'n schoonzusje had het laatst dus open en bloot op hyves gepost (ze schaamde zich wel dood, had het zich niet beseft).
Nee, voorlopig heb ik even genoeg plezier van het genieten langs de zijlijn!quote:
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:56 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nee, voorlopig heb ik even genoeg plezier van het genieten langs de zijlijn!
ik ben pas twaalf weken en pas alleen nog in mijn trainingsbroekenquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:46 schreef cattie het volgende:
KD, wat fijn dat het goed is met je schoonvader.
Freecell, ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt om te stoppen met werken nu.
Zelf hoop ik dit keer wel tot 6 weken voor de datum te kunnen doorwerken. Maar ik reken maar nergens op. De vorige keer zat ik vanaf 23 weken thuis en dat was niet leuk. Ik ga er dit keer alles aan doen om zo lang mogelijk als verantwoord is door te werken.
Het bloedverlies is gestopt!![]()
Vandaag heb ik een positiebroek gekocht, ik pas namelijk nog maar 2 broeken. Als ik die positiebroek aan heb, is het wel heel duidelijk dat ik zwanger ben!Het geeft hetzelfde effect als zwanger op mijn voorhoofd schrijven volgens mij.
![]()
ik kreeg tijdens mijn eerste zwangerschap een broek van mijn vader, een spijkerbroek met elastieken voorkant, heb ik de hele zwangerschap gedragen en die zat zalig.. ik wil kijken of ik er weer zo eentje kan vindenquote:Op woensdag 11 juni 2008 22:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
1 tip, zeker als je nog in de eerste helft van de zwangerschap zit, koop niet te veel broeken. Grote kans dat je er met een aantal weken al bent uitgegroeid, want ondanks dat het positiebroeken zijn kunnen ze ook te straks gaan zitten naar mate de zwangerschap vordert.
Ja hoor, komt ook allemaal wel goed, moet gewoon afleren om te stressen om niksquote:Op donderdag 12 juni 2008 08:59 schreef LovelyLady het volgende:
Och blabla, het zal allemaal wel goedkomen, toch? Maar ik kan me best wel voorstellen dat je best wel zenuwachtig bent. Zeker omdat je weet wanneer het gaat gebeuren....
Ach meid, het hoort erbij, gooi het desnoods maar op de hormonen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ja hoor, komt ook allemaal wel goed, moet gewoon afleren om te stressen om niks
We gaan dadelijk bespreken of het een goede mogenlijkheid is, ik mag het zelf kiezen dus en ik weet zelf nog niet wat ik kies.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:28 schreef Lishe het volgende:
KD, je zou vandaag toch gestript worden (mocht het nog nodig zijn?) ?
Ik heb er juist erg goede ervaring mee, dus hou de moed erin!!! om 11 uur gestript bij 3 cm ontsluitng. Om 14 uur het echte werk, om 16.20 een prachtexemplaar.![]()
Zet 'm op moeders!!!
Ja precies, ik heb ook besloten dat ik dat gewoon ga aangeven als er nog meer mensen komen die langs willen komen enzo. En ik ga denk ik ook gewoon niet meer langs mijn werk om de pasjes in te leveren, die dingen lopen niet weg en anders laat ik mijn vriend wel langs rijdenquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:36 schreef Silmarwen het volgende:
Bla, juist nu wil je ook tijd voor jezelf denk ik maar zo. Althans, dat had ik wel heel erg. en zenuwen ook, en dan moest ik nog wel 5 weken.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:27 schreef Webkim het volgende:
Llewella, creativo: bedankjes, een draagdoek, details graag, of foto's.![]()
Kindertjees die op 13 juni worden geboren zijn enorm lief en leukquote:Op donderdag 12 juni 2008 12:59 schreef KD-fotografie het volgende:
en ik ben niet gestript, waarom niet?
Omdat alles al in werking is gezet en ze zelf voelde dat ik al wat weeënactiviteit heb.
Dus hopenlijk zet het nu toch snel uit zichzelf helemaal door!
mrien, lastig is dat he, dat onregelmatige, hopenlijk zet het toch snel door bij je in het echte werk!
Ja, jammer alleen dat het vandaag weer begonnen is.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:59 schreef LovelyLady het volgende:
(...)
Cattie fijn dat het bloedverlies is gestopt, zal wel een opluchting zijn of niet?!!
(...)
Gefeliciteerd met je kleine gezonde meisje!quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:35 schreef geppie het volgende:
Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad, een iets uitgebreidere vanwege afwijkingen aan beide kanten (hart/nieren) alles was okéen we verwachten een meisje
![]()
![]()
![]()
Ben zóó blij!!
Hup, gewoon bellen die vk, ze had je laatst gewoon moeten strippen joh(zeker druk met bevallingen op dat moment in haar praktijk) Idd dat gevoel dat die 42 weken(en dus ziekenhuistoestanden) er aan komen geven ook zo'n onrustig gevoel. Strippen kan geen kwaad en als de eerste keer niet voldoende reactie geeft kan het ook nog een tweede keermijn kinderen wilden ook altijd het liefst blijven zitten tot ze puber waren ofzoquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:56 schreef KD-fotografie het volgende:
helaas niet bezig hoor, weer weggezakt....
Nu begin het toch wel echt zat te worden, ik geef er niks om om langer door te lopen maar dan niet zoals nu, wel weeën , niet weeën , wel weeën, niet weeën enz.
Alles wijst erop dat de bevalling ieder moment kan gaan beginnen maar zal je net zien dat ik dadelijk met 42 weken ingeleid moet worden in het ziekenhuis.
Vliezen breken doen ze alleen als de bevalling al "echt" begonnen is en er ontsluiting isauw...moet niet denken aan zo'n haak "daar"quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:06 schreef LovelyLady het volgende:
Jeetje KD, wat een welles nietus verhaal. Zou je er alsnog voor kunnen kiezen om te strippen? Of heeft dat weinig zin omdat er al weëenactiviteit is. En de vliezen breken? Weet niet wat de normen daarvoor zijn hoor maar dit duurt toch best wel lang zo.
anders... die kuitkrampgevoel ken ik goed genoeg.. maar die kramp komt op ik zak haast door mijn benen van de pijn maar trekt net zo snel weg als het komt....quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:14 schreef Llewella het volgende:
luna; ik heb ook snel kramp bij bijv uit bed stappen, in m'n bovenbenen vooral. Maar dan zoals kuitkramp.
Heb het tegen de vk gezegd, en wat ik zelf al zei, die spieren worden allemaal wat weker natuurlijk.
Is het zoals kuitkramp of toch anders?
Ik ben nu 7 weken + 2 dagen en een tikkie ongeduldig denk ik!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:20 schreef Marie79 het volgende:
Ik weet het niet meer precies, maar denk zo vanaf een week of 6...
Geen idee hoe beenweeen voelen, maar je zou natuurlijk de verloskundige kunnen bellen als het aan blijft houden en heftiger wordt.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:28 schreef lunastar het volgende:
[..]
anders... die kuitkrampgevoel ken ik goed genoeg.. maar die kramp komt op ik zak haast door mijn benen van de pijn maar trekt net zo snel weg als het komt....
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:34 schreef Marie79 het volgende:
Ik weet ook niet of het ultieme "zwangergevoel" wel echt bestaat hoor! Het zal voor iedereen wel anders voelen, en misschien heb jij ook pas achteraf dat je je bedenkt: "o, ik voelde me dus wel zwanger".
Dat ongeduldige is heel logisch, ik heb het ook... en ik heb toch wel wat kwaaltjes en kan ik ook niet meer verbergen dat ik zwanger ben. Ik denk dat je dat houdt, totdat je je beeb regelmatig voelt bewegen, dan is het allemaal zoveel echter.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:29 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Ik ben nu 7 weken + 2 dagen en een tikkie ongeduldig denk ik!
preciesquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:46 schreef Jore het volgende:
De kans dat het goed gaat is vele malen groter dan dat het fout gaat.
Ik heb gelezen dat Bon Jovi vanavond pas om half 11 begint ivm de wedstrijd van vanavond.... ben je daarvan op de hoogte? Bronquote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:54 schreef Fruppel het volgende:
Wat fijn om te lezen dat het toch een herkenbaar iets is! Ik had niet verwacht dat het echt zo kon zijn haha!
Ik ben vandaag wel voor het eerst echt heel heel heel erg moe, de hele dag ook al! Is niet echt goed voor mijn werk op het moment want er komt niets uit mijn handen.
Vanavond naar het concert van Bon Jovi toe dus vroeg slapen zit er niet in, hebal geinformeerd dat ik morgen overdag helemaal niets ga doen want we hebben 's avonds een verjaardag.
Wil morgen wel even naar de kapper want mijn haar is een drama!
Bedankt voor alle reakties op mijn ongeduldigheid!
Ja! We gaan eerste gezellig voetbal kijken met zijn allen in de Arena en daarna genieten van Bon Joviquote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat Bon Jovi vanavond pas om half 11 begint ivm de wedstrijd van vanavond.... ben je daarvan op de hoogte? Bron
leuk hoor, heel veel plezier vanavond! Ik ben zelf blij dat ik gewoon lekker bij de buren zit en als ik het niet meer trek gewoon naar huis kan gaanquote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:08 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Ja! We gaan eerste gezellig voetbal kijken met zijn allen in de Arena en daarna genieten van Bon Jovi
ik ga na mijn werk nog even mijn bed in voor we weg gaanquote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
leuk hoor, heel veel plezier vanavond! Ik ben zelf blij dat ik gewoon lekker bij de buren zit en als ik het niet meer trek gewoon naar huis kan gaan![]()
groot gelijk, dat probeer ik ook nog even te doen maar met eten en Twan in de buurt zal dat helaas niet lukken. Hopelijk hou ik het vanavond vol. Is het al 17:00 uur... pfff heb echt geen zin meer om te werken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:54 schreef Fruppel het volgende:
[..]
ik ga na mijn werk nog even mijn bed in voor we weg gaankan ik net een uurtje slapen nog.
Hier lijkt het nog zo ver weg gevoelsmatig, anderzijds ook weer zo dichtbij (had het gisteren echt zwaar eventjes nog naar de stad, alsof die kleine al tussen m'n benen bungelde zo voelde het).quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:00 schreef Libel het volgende:
Hier begint de schrik voor de bevalling op te komen![]()
Morgen 38 weken, dus het kan elk moment beginnen en nu begin ik echt schrik te krijgen. Eigenlijk niet echt een reden voor. Mijn twee vorige bevallingen waren heel goed en toch...
Ik weet nog wel dat ik bij/na mijn vorige bevalling gezegd heb 'nooit meer' al kan ik mij de pijn niet echt meer voor de geest halen. En nu 'moet' ik nog een keer.
Brrrrrrr....
Waarmee? Op de roze wolk klimmen?quote:
Ik heb er zelf (nog) geen last van, maar een vriendin van mij nam altijd een handje muisjes (je weet wel die je straks op je beschuit doetquote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:01 schreef Marie79 het volgende:
Ik had even een vraagje: hebben jullie ook last van maagzuur en wat doen jullie er tegen? Ik ken wel de middeltjes van lauwe cola en vanille vla en mijn moeder zei laatst dat bij haar pepermunt hielp. Nu heb ik van de gyn al een drankje (Regla PH) gekregen en dat hielp voorheen wel, maar nu eigenlijk niet echt meer. Ik had voorheen pas als ik naar bed ging last van maagzuur, maar nu al als ik "gewoon" 's avonds op de bank zit. Ik hoop dat jullie iets voor me weten?
Bij mij niets aan de hand hoorquote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:09 schreef geppie het volgende:
KD en Mrien niet meer gesignaleerd? Tis weer tijd voor verse beebs
Hier helpt vloeibare rennie goedquote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:01 schreef Marie79 het volgende:
Ik had even een vraagje: hebben jullie ook last van maagzuur en wat doen jullie er tegen? Ik ken wel de middeltjes van lauwe cola en vanille vla en mijn moeder zei laatst dat bij haar pepermunt hielp. Nu heb ik van de gyn al een drankje (Regla PH) gekregen en dat hielp voorheen wel, maar nu eigenlijk niet echt meer. Ik had voorheen pas als ik naar bed ging last van maagzuur, maar nu al als ik "gewoon" 's avonds op de bank zit. Ik hoop dat jullie iets voor me weten?
Als ik misselijk ben en mijn maaginhoud graag kwijt wil drink ik gewoon waterquote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:13 schreef DJMO het volgende:
marie? gewoon water drinken.. lauw (of koud) uit de kraan helpt mij wel goed, ook als ik misselijk ben.. sterkte iig
Herhaling..quote:
spoelen met boorwater helpt. als je met gewoon water spoelt eerst het gewone water 10 minuutjes laten koken (en dan aarst af laten koelenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dan zal ik eens bij de apotheek vragen of ze dat hebben en wat het kost. Denk dat we daar wel geld voor aan kunnen vragen.Wel handig als je dan het bedrag weet. Het hoeft ook nog niet meteen natuurlijk.
Aaargh, ik heb zo'n last van mijn ogen. Jeuken en prikken verschrikkelijk. Zo maar eens water erop doen, kijken of het helpt. En dan filmpie kijken.Fijne dag allemaal.
Hooikoorts? Lekker balen!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Aaargh, ik heb zo'n last van mijn ogen. Jeuken en prikken verschrikkelijk. Zo maar eens water erop doen, kijken of het helpt. En dan filmpie kijken.Fijne dag allemaal.
joh?? ik had het ook over het kraampakket niet over de kraamzorgquote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:12 schreef Troel het volgende:
Bij de Prenatal verkopen ze ook complete kraampakketten.
Kraamzorg heb je ook nodig als je thuis komt na het ziekenhuis, niet alleen tijdens een thuisbevalling.
En dus heb je ook een kraampakket nodig thuis... anders had het wel een bevallingspakket geheten als je het alleen voor de bevalling nodig had gehad...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
joh?? ik had het ook over het kraampakket niet over de kraamzorg
zilveren kruisquote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:01 schreef freecell het volgende:
Maar naast het medische gedoe was het een heel tof pakket! Met een grote knuffelhond-doek en het geheel was verpakt in een hele mooie curverbox! Daarbij zat er ook nog eens een heel nuttig boekje in met eiligheidstips (niet zo'n suf en belerend ding, maar echt leuk geschreven en met tips wat je moet doen als er wél iets fout gaat).
Ik ben er wel blij mee
voorzover ik weet niet, heb de hele dag gerefresht dus...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
zilveren kruis![]()
hebben KD en Mrien zich al gemeld vandaag? volgens mij niet he...of heb ik er nu gigantisch overheen gelezen
ja dat vind ik ook wel spannend, hoop ook dat het gestopt is voor haarquote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oe spannend dan
En idd, ben ook wel benieuwd hoe t nu met cattie gaat...hoop dat t bloedverlies ondertussen weer gestopt is want daar word je natuurlijk alles behalve blij van
Jammer, ik heb net een doos weggegooid...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 14:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Klinkt als een leuk pakket Freecell. Wij krijgen geen pakket. Moeten dus alles zelf nog kopen.
Denk dat ik met de boodschappen maar af en toe wat ga kopen.
Oja, dat was het geloof ik! Of toch voor mensen die van een minimum moesten rondkomen? Ik weet het niet meer!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:52 schreef YPPY het volgende:
Hier gaan de restpakketten naar de 3e wereld waar het weer gebruikt kan worden.
Hier ook hoor Ingrid, aangezien ik een keizersnee krijg en de eerste dagen in t ziekenhuis doorbreng verwacht ik niet veel nodig te hebben van t pakket...weet alleen niet wat handig is qua opsturen ofzo maar daar vinden we wel wat opquote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:45 schreef LovelyLady het volgende:
Ingrid... mocht ik nou wat overhouden ben ik best bereid om het voor je te bewaren.
Ik beval in het ziekenhuis dus ik neem aan dat ik niet alles of weinig zal gebruiken....
Scheelt toch weer?
dan zal ik het me het niet verbeeld hebben.. er zit een kuil in mijn bed omdat ik door de lattenbodem gezakt benquote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:28 schreef Llewella het volgende:
DJMO; ik voelde met 12 weken en 4 dagen voor het eerst wat, en vanaf 14 weken werd het toch echt wel steeds duidelijker. Erg vroeg voor de eerste, en een placenta aan de voorkant, maar blijkbaar kan het dus toch zo vroeg!
Ik wordt nu om de haverklap gebeld door m'n vader, steeds als hij gebeld wordt en hij is te laat om de telefoon op te nemen belt ie mij voor het gemak of ik het wasVannacht schijnt de wekker van m'n stiefmoeder te zijn afgegaan terwijl ze hem niet gezet had, dus dachten ze van heej, wellicht een teken
Die zitten aardig op hete kolen geloof ik
(Ik was gisteravond nog bij ze voetbal kijken).
En lopen gaat hier momenteel echt moeilijk, hoe beweeglijk zijn de andere LLM's? Want ik vind dit toch een beetje overdreven worden, ik voel me een beetje aanstellerig, kom vandaag maar moeilijk vooruit als ik even gezeten heb, die kleine ligt goed vast in m'n bekken ofzow, alsof de boel daar geblokkerd wordt. En pijntjes of het vervelende gevoel daar kan ik me nog wel overheen zetten, maar ik ben bang dat ik haar hoofdje kraak ofzow als ik te wild doe(Afentoe kraakt en knakt het ook lekker). M'n vriend zei ook al; dat het wel frustrerend voor me zal wezen, gezien ik graag vanalles doe, en zoveel altijd in m'n hoofd heb, maar m'n lichaam steeds trager wordt. Valt mee, want ik voel me verders prima gelukkig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |