Je hebt ook griezelige moslims, waarom nou weer dit soort discriminatie?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:31 schreef sigme het volgende:
Verhagen is een griezelige paap.
Ik weet niet waarom Verhagen zonodig koos een paap te zijn.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt ook griezelige moslims, waarom nou weer dit soort discriminatie?
Ik weet nooit wanneer hij nou als de gevierde topman spreekt en wanneer hij dat als partijbaasje doet.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
Wat denken jullie van Ben Verwaayen? Aan de ene kant is het een brulaap, aan de andere kant kan ie in simpele bewoordingen al gauw 80% van het probleem aanduiden.
Anrold van der Leijden is bekeerd?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom Verhagen zonodig koos een paap te zijn.
Een griezelige moslim met zachte G als minister, ik moet toegeven, dat jaagt me nog meer de stuipen op het lijf dat de huidige versie van Verhagen. Excuus voor deze discriminatie.
Dat kan ik best zelf, hoor.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:42 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Over Mulisch willen mensen nog wel eens beweren dat het eigenlijk niets voorstelt. Over jou hoor ik dat nooit, dus het wordt tijd dat ik die consensus eens ga doorbreken.
Waar komen die Wajongeren opeens vandaan en waarom is het nu ineens een probleem?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:38 schreef Aoristus het volgende:
Ik snap niet dat Wajongers ineens hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die in de bijstand zitten. Wajong is een jonggehandicaptenuitkering, dat is niet voor iedereen, waarom moeten ze dan zonodig aan het werk als er toch geen geld voor kansvoorwaardelijke maatregelen is
Een groot deel van deze lieden heeft een psychische aandoening of iets anders dat over kan gaan. Koppel dat aan het feit dat als je na je 25e de arbeidsmarkt op wil gaan met amper diploma`s, wekervaring maar met WAO stempel je wel een hele dwaze P&Oer moet vinden wil iemand je nog in dienst nemen.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:38 schreef Aoristus het volgende:
Ik snap niet dat Wajongers ineens hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die in de bijstand zitten. Wajong is een jonggehandicaptenuitkering, dat is niet voor iedereen, waarom moeten ze dan zonodig aan het werk als er toch geen geld voor kansvoorwaardelijke maatregelen is
Een ware belediging voor al die ADHD'ersquote:Op zondag 25 mei 2008 15:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een groot deel van deze lieden heeft een psychische aandoening of iets anders dat over kan gaan. Koppel dat aan het feit dat als je na je 25e de arbeidsmarkt op wil gaan met amper diploma`s, wekervaring maar met WAO stempel je wel een hele dwaze P&Oer moet vinden wil iemand je nog in dienst nemen.
Ambachtsscholen zijn verdwenen en ROC's zijn er voor in de plaats gekomen, wat ik van die van der Plicht begreep. En je moet kijken wat ze wel kunnen, niet wat ze niet kunnen. In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat iedereen met een wajong, ongeacht de stoornis of beperking in een dagactiviteitencentrum wordt gepleurd, want dat telt ook als een 'soort' werk.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waar komen die Wajongeren opeens vandaan en waarom is het nu ineens een probleem?
Kun je een hoop subsidie op vangen hoor, verdiep je maar eens in de wmo regeling. Wie weet is zo'n werknemer dan nog wel gemotiveerder ook en dan heb je 'm mooi voor niks. Plus dat je strikte do's en don'ts op kan leggen die je bij gewone werknemers niet hoeft te flikken.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een groot deel van deze lieden heeft een psychische aandoening of iets anders dat over kan gaan. Koppel dat aan het feit dat als je na je 25e de arbeidsmarkt op wil gaan met amper diploma`s, wekervaring maar met WAO stempel je wel een hele dwaze P&Oer moet vinden wil iemand je nog in dienst nemen.
Wat deden dat zogenaamd ADHDers voordat ze die diagnose kregen.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een ware belediging voor al die ADHD'ers
Het wordt vaker geconstateerd ja. De taboesfeer raakt ervan af.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat deden dat zogenaamd ADHDers voordat ze die diagnose kregen.
Daarnaast groeit bijna iedereen over ADHD heen. Geen enkele reden om nergens aan de slag te kunnen.
Dat iedereen ADHD opgeplakt krijgt is een grote belediging voor de de minderheid die echt ADHD heeft.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fastmatti weet het beter dan mensen die er voor doorgeleerd hebben Ow wacht, zit er weer een opportunistisch 'blijf af van mijn belastinggeld'-argument achter? Vast wel.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat iedereen ADHD opgeplakt krijgt is een grote belediging voor de de minderheid die echt ADHD heeft.
Bij mij ook. En ik heb er voor doorgeleerd.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ow wacht, zit er weer een opportunistisch 'blijf af van mijn belastinggeld'-argument achter? Vast wel.
Zure bom. MMmmmmkayquote:
Vroeger zetten ze die gewoon aan het werk. Konden ze hun energie kwijt op het land.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Blijkbaar wil men zelfs met een enorme zak subsidie een dergelijke kneus niet meer. Daarom is het ook zo belangrijk dat we niet weer een generatie beroepswerklozen laten opgroeien.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:29 schreef Aoristus het volgende:
Kun je een hoop subsidie op vangen hoor, verdiep je maar eens in de wmo regeling. Wie weet is zo'n werknemer dan nog wel gemotiveerder ook en dan heb je 'm mooi voor niks. Plus dat je strikte do's en don'ts op kan leggen die je bij gewone werknemers niet hoeft te flikken.
Iedereen moet maar werken, het maakt niet uit of het functioneel is. Dat is nog eens visie..quote:Op zondag 25 mei 2008 17:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vroeger zetten ze die gewoon aan het werk. Konden ze hun energie kwijt op het land.
[..]
Blijkbaar wil men zelfs met een enorme zak subsidie een dergelijke kneus niet meer. Daarom is het ook zo belangrijk dat we niet weer een generatie beroepswerklozen laten opgroeien.
Volgens mij is het mogelijk om met een hersenscan te bepalen of iemand ADD heeft. Gebeurt hier alleen nooit. Hoewel Zwaardvisch me nu waarschijnlijk heel snel gaat verbeterenquote:Op zondag 25 mei 2008 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fastmatti weet het beter dan mensen die er voor doorgeleerd hebben Ow wacht, zit er weer een opportunistisch 'blijf af van mijn belastinggeld'-argument achter? Vast wel.
Hard werken en minder geld in het laatje brengen van de farmaceutische industrie.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat deden dat zogenaamd ADHDers voordat ze die diagnose kregen.
Lijkt wel een oude kwoot van mij.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:52 schreef sigme het volgende:
In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
Ik vrees dat werken iha gezond is voor de persoon zelf als de samenleving in haar geheel. Op de bank thuis of in het gekkenhuis, daar word je niet snel beter van.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Iedereen moet maar werken, het maakt niet uit of het functioneel is. Dat is nog eens visie..
Snel dan, want ik ga uit eten.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij is het mogelijk om met een hersenscan te bepalen of iemand ADD heeft. Gebeurt hier alleen nooit. Hoewel Zwaardvisch me nu waarschijnlijk heel snel gaat verbeteren![]()
Eikel. Geldt ook voor 'vroeger zetten wij deze lui gewoon aan het werk' Napalm.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:37 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Bij mij ook. En ik heb er voor doorgeleerd.
Waar heb je het over? Het gaat over een simpele veelvoorkomende gedragsstoornis.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eikel. Geldt ook voor 'vroeger zetten wij deze lui gewoon aan het werk' Napalm.
Het basisbeginsel dat elk menselijk wezen gelijkwaardig is en je het niet voor het uitkiezen hebt hoe en waar je geboren wordt is echt ver weggezonken.
Zo ook het basisbeginsel dat wie voor een dubbeltje geboren is nooit een kwartje wordt.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het basisbeginsel dat elk menselijk wezen gelijkwaardig is en je het niet voor het uitkiezen hebt hoe en waar je geboren wordt is echt ver weggezonken.
Nee, ik ben niet gelijk aan anderen. Het enige is dat de staat mensen in gelijkwaardige gevallen gelijk moet behandelen.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het basisbeginsel dat elk menselijk wezen gelijkwaardig is
Het is geen toeval dat ik een kind ben van mijn ouders.quote:en je het niet voor het uitkiezen hebt hoe en waar je geboren wordt
Het basisbeginsel deugt simpelweg niet.quote:is echt ver weggezonken.
Ik vraag me af wat de huidige sociaal economische status is van deze groep.quote:Archieven van armengestichten op internet
Uitgegeven: 25 mei 2008 15:59
VEENHUIZEN - De persoonregisters van de negentiende-eeuwse armengestichten in Drenthe staan sinds zondag op internet. De gegevens kwamen online tijdens de zogeheten Voorouderdag in het Gevangenismuseum in Veenhuizen.
ANP
De digitalisering van het archief is versneld nadat Suzanna Jansen het boek 'Het Pauperparadijs' uitbracht.
Hierin spitte zij de Drentse archieven van de armengestichten door, waarin stedelingen uit heel Nederland werden ondergebracht. Zij moesten werken op het land om weer in het gareel te komen.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft berekend dat zeker een miljoen Nederlanders afstammen van deze 'kolonisten', onder wie D66-voorman Alexander Pechtold die de Voorouderdag zondag opende.
Volgens een medewerker van het Drents Archief is een deel van het enorme archief zondag op internet verschenen. "Ongeveer 80.000 namen. De rest wordt nog door vrijwilligers ingevoerd."
(c) ANP
Vooral dood denk ik zomaar.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de huidige sociaal economische status is van deze groep.
Welk een lovenswaardig streven dat in deze tijden van polio, aids en andere ellende de overheid nog immer geld en tijd heeft om dit zo veelgevraagde werk te doen. Zelfs nog belangrijker dan het laten overtypen van de 40 jaar oude inschepingslijsten van Molukkers naar NLquote:Op zondag 25 mei 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de huidige sociaal economische status is van deze groep.
Werden deze lui dan vroeger niet gewoon aan het werk gezet? Is de WAjong een utikering die stamt van voor de orichting van de VOC?quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eikel. Geldt ook voor 'vroeger zetten wij deze lui gewoon aan het werk' Napalm.
quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, het pedocentrisch principe.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:18 schreef Fastmatti het volgende:
Het is geen toeval dat ik een kind ben van mijn ouders.
Geen idee.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:25 schreef Fastmatti het volgende:
Weet iemand trouwens wat de normale mengverhouding is tussen bacardi en cola?
Savannah en het meisje van Nulde (of is dat dezelfde?) hadden gewoon in vorig leven hun karma verknald. En je moet je eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:
Vreselijk kort door de bocht. Hou ik niet van.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
Wat denken jullie van Ben Verwaayen? Aan de ene kant is het een brulaap, aan de andere kant kan ie in simpele bewoordingen al gauw 80% van het probleem aanduiden.
Eert uw vader en uw moeder!quote:
Ja, dat of ze schoot gewoon uit.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:09 schreef Fastmatti het volgende:
3/4 1/4 zal het wel niet zijn denk ik. Barmeisje vond me denk ik aardig
Ben jij er ook zo éénquote:Op zondag 25 mei 2008 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo ook het basisbeginsel dat wie voor een dubbeltje geboren is nooit een kwartje wordt.
Iedereen dubbelfris, iedereen dubbelfrisquote:Op zondag 25 mei 2008 20:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
3/4 1/4 zal het wel niet zijn denk ik. Barmeisje vond me denk ik aardig
Andersom, hequote:Op zondag 25 mei 2008 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh en speciaal voor EG aangepast:
Wie 't grote niet eert is 't kleine niet weerd
Wat voor een? Een klopkoektegenspreker of een standbewuste?quote:
quote:Op zondag 25 mei 2008 20:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen dubbelfris, iedereen dubbelfris![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 mei 2008 20:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dubbelfrisss stimuleert onzedelijk gedrag, ga je schamen EG!
Het spreekwoord klopt toch ook grotendeels. Het duurt minstens drie generaties voordat een familie is opgeklommen. Met andere woorden, zelf zal hij het niet meer meemaken.quote:
Waarom zou je jezelf daarmee martelen?quote:Op zondag 25 mei 2008 20:25 schreef Autodidact het volgende:
Leuk joh, die DVD-set van Van Dis uit de jaren '80.
Ben een bekakt stemmetje aan het oefenen. Gaat verdomd aardig heur.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf daarmee martelen?
Zo bekakt is zijn stem toch niet?quote:Op zondag 25 mei 2008 20:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ben een bekakt stemmetje aan het oefenen. Gaat verdomd aardig heur.
Wel, nadat eerst de chicks een paar dagen op elkaar gezeten hadden, hebben ze zich door de ferme hand van mijn liefste laten scheiden. Na wat gekrakeel hebben ze toen elk een eigen nest beklommen, waarover de eieren naar willekeur verdeeld zijn.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Sigme, hoe gaat het trouwens met je eitjes en chicks?
S.S. bedoel je.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik mis Elseetje.
2 vingers cola.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:25 schreef Fastmatti het volgende:
Weet iemand trouwens wat de normale mengverhouding is tussen bacardi en cola?
Hehe, je hebt een KoekoekKip.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:35 schreef sigme het volgende:
Chick drie lei prompt niet meer, in elk geval, wij zagen geen eieren meer. Totdat de wonderbaarlijke vermenigvuldiging van de eieren in een van de bebroede nesten aan het licht kwam.
Hoop het eerste, denk helaas het laatste. Dat is erger.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat voor een? Een klopkoektegenspreker of een standbewuste?
Was mij ook al opgevallenquote:Op zondag 25 mei 2008 21:46 schreef Aoristus het volgende:
er zit een griet met enorme tieten in het publiek bij het Hof van Joosten
Met dat witte truitje aan he? De cameraman vind haar blijkbaar ook niet vervelend om naar te kijken hehehequote:Op zondag 25 mei 2008 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Was mij ook al opgevallen
edit: wordt denk ik een beetje vertekend door de camera
Op TV lijk je al gauw 5 kilo dikker. Vooral als je schuin van voren wordt gefilmd. Wordt je kaarsrecht van voren gefilmd, dan valt het wel weer mee.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Met dat witte truitje aan he? De cameraman vind haar blijkbaar ook niet vervelend om naar te kijken hehehe
Dat is trouwens wel een interessante vraag, of je andere ideaalbeelden krijgt van 'mooi' door breedbeeldtv
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op TV lijk je al gauw 5 kilo dikker. Vooral als je schuin van voren wordt gefilmd. Wordt je kaarsrecht van voren gefilmd, dan valt het wel weer mee.
Die drie ernaast lijken net geestelijk gehandicaptquote:Op zondag 25 mei 2008 22:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Da's toch wel een aardige hand vol hoor
Eigenlijk heb je wel gelijk, maar ze springen wel in het oog. Een aardige C cup denk ik.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:16 schreef Monidique het volgende:
Ik zal niet klagen, hoor, maar dat zijn toch niet zo ontzettend grote borsten...?
Ik help wel dragen hoorquote:Op zondag 25 mei 2008 22:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Da's toch wel een aardige hand vol hoor
Met een geprikkelde geestesgesteldheid, hoezo?quote:Op zondag 25 mei 2008 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
Waarmee maak je screencaptures Aoristus?
Klein is toch juist een kenmerk van de i.p.h.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik help wel dragen hoor![]()
Heb wel eens wat van die TMF VJs ontmoet (bridgitte en Fabienne). Die kabouters haalden maar net de i.p.h. dus ik denk dat er in de lengte ook wat vertekening is.
Print Screen werkt bij mij nooit met videos. Ben gewoon benieuwd.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Met een geprikkelde geestesgesteldheid, hoezo?
Spuitje geven?quote:Op zondag 25 mei 2008 22:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die drie ernaast lijken net geestelijk gehandicapt
Dan krijgt Spong gelijk dat het meestal de vrouwen zijn die valse aangifte doen, ze gebruiken hun seksualiteit als wapen (tot groot genoegen van Hanneke Festen die ook niet te beroerd is om altijd gereserveerd maar opgemaakt voor de camera te verschijnen).quote:Op zondag 25 mei 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
Nu maar hopen dat zij niet Fok leest want voordat je weet worden er met aangiftes gestrooid.
quote:
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
Nu maar hopen dat zij niet Fok leest want voordat je weet worden er met aangiftes gestrooid.
Ze moeten er wel bij kunnen zonder te springen.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Klein is toch juist een kenmerk van de i.p.h.
Anders gaan ze zich vastbijten.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:47 schreef Napalm het volgende:
Ze moeten er wel bij kunnen zonder te springen.
De vrije markt werktquote:Prijzen televisies fors gedaald
Uitgegeven: 25 mei 2008 12:59
Laatst gewijzigd: 25 mei 2008 13:14
VOORBURG - Televisies zijn in een jaar tijd bijna 20 procent goedkoper geworden, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De marges voor winkeliers zijn nu zo laag, dat ze juist in deze tijd nauwelijks meer kunnen stunten met prijzen.
ANP
"Je ziet nu vooral bundelverkoop in de winkels" zegt marktonderzoeker Patrick Langley van bureau GfK. Klanten krijgen bij aankoop van een televisie bijvoorbeeld een thuistap of een barbecue cadeau.
Toen de eerste kleuren-tv in de jaren zestig werd geïntroduceerd, moest daar 3.000 gulden voor neergeteld worden. "Tien jaar geleden kostte de eerste platte televisie ruim 10.000 euro", weet Langley.
In elke markt van consumententechnologie nemen de productiekosten na de introductie sterk af. Ook het grote assortiment speelt de televisiemarkt parten. "Je kan nu LCD-tv's kopen van 400 euro tot 4000 euro en de duurste kost zelfs 70.000 euro."
Prijzenstrijd
Vooral in het goedkopere segment heeft een enorme prijzenstrijd gewoed. Omdat dat ook de meest verkochte modellen zijn, is de gemiddelde prijs sterk gedaald. Ruim een jaar geleden dook de prijs van platte tv's onder de 1000 euro.
"Toen kwam de grote boom." Het afgelopen jaar kocht een vijfde van de Nederlandse huishoudens al een nieuwe televisie, waardoor 42 procent van de gezinnen over een platte buis beschikt. Eind dit jaar is dat ruim 60 procent, voorspelt GfK.
Trend
Full HD is de trend. Evenementen als het EK voetbal en de Olympische Spelen worden in high definition opgenomen en doorgezonden.
"Full HD komt het best tot zijn recht bij de grote beeldschermen, 32 inch of 80 centimeter is het meeste gewild. In die categorie wordt ook het meest geconcurreerd."
Verkoop
De lage prijzen en de aanstaande sporttoernooien stimuleren de verkoop enorm en consumenten nemen ook makkelijker afscheid van hun oude televisie. "Vroeger ging een tv meer dan tien jaar mee, nu worden ze na vijf jaar afgedankt. Het loopt storm bij de recyclingbedrijven en kijk maar eens op Marktplaats."
De traditionele beeldbuis lijkt nu definitief ten grave gedragen te worden. Grote merken maken ze niet meer. "De kleintjes doen het nog wel redelijk, de draagbare dan vooral" zegt Langley. "En een bepaalde categorie mensen heeft gewoon geen behoefte aan een platte tv."
Camcorders
In het kielzog van de HD-hype verwacht GfK dat ook de markt voor camcorders een nieuwe impuls krijgt, maar vooral ook harddiskrecorders zullen een spurt maken.
"Dat laatste vooral gezien het tijdsverschil tussen Nederland en Peking tijdens de komende Olypische Spelen."
(c) ANP
quote:Geldstroom migranten naar huis meer dan drie keer bedrag ontwikkelingshulp
Nadine Eugenie Ancher
UTRECHT, 25 mei 2008 (IPS) - Migranten uit ontwikkelingslanden dragen op verschillende manieren bij aan bij de strijd tegen extreme armoede en honger, het terugdringen van ziekten en de creatie van onderwijskansen voor kinderen: hun geldbijdrage aan familie in het thuisland vermindert de armoede met minstens één procent.
Elk jaar sturen bijna tweehonderd miljoen migranten in het Westen zo’n 300 miljard euro naar hun thuisland. Dat is meer dan drie keer het bedrag voor ontwikkelingshulp.
In de thuislanden ontvangen ongeveer 20 procent van de huishoudens die zogenaamde "remittances", die goed zijn voor twee derde van hun inkomsten. Meer dan 60 procent van het ontvangen geld gaat naar voedsel, huishouden en kleding. Slechts tien tot twintig procent van het geld wordt gebruikt om te sparen of te investeren. Samen met Oxfam Novib zocht COS Utrecht, het regionale centrum voor internationale samenwerking, zaterdag tijdens een internationale conferentie naar de mogelijke rol van die geldstromen in het bereiken van de millenniumdoelen.
Migranten als ziekteverzekering
“Bij de ontvangers van het geld ontbreekt vaak het nodige vertrouwen en de financiële kennis om in het onderwijs en de gezondheidszorg van hun familie te investeren”, zegt Leila Rispens-Noel van Oxfam Novib. “We moeten deze mannen en vrouwen leren hoe ze met het geld moeten omgaan."
Rispens-Noel pleit ook voor meer concurrentie voor de geldovermakingskantoren. "En we proberen migrantenorganisaties met de microfinancieringsinstituten in contact te brengen. Het is hard nodig om overal en bij iedereen bewustwording te creëren. Zo hebben miljoenen mensen in de Filippijnen geen ziekteverzekering. Als ze onverwacht dringend hulp nodig hebben, bellen ze naar het buitenland; de migranten zijn dus eigenlijk hun verzekering” aldus Rispens.
Een goed voorbeeld van zo’n samenwerking vormt de Zacateekse Federatie van Efrain Jimenez. De Mexicaanse migrantenorganisatie uit Los Angeles heeft voor meer dan 120 miljoen dollar geïnvesteerd in zo’n 1500 sociale infrastructuurprojecten in Mexico, van scholen en ziekenhuizen tot zonnepanelen, wegen en drinkwatervoorzieningen.
“We vonden dat die projecten eigenlijk de plicht van de overheid waren, maar zijn er toch in de jaren 60 zelf mee begonnen” verduidelijkt Jimenez. Het project groeide snel uit tot een officieel programma waarbij verschillende overheden een dollar bijleggen voor elke dollar die migranten in het programma investeren. “In Mexico zien we nu dat dingen veranderen. De regering ziet de migranten inmiddels als serieuze partners. Migranten dragen bij aan de lokale economie met geld en met kennis uit de andere landen.”
"Geldstroom is privé-zaak"
Net als Jimenez pleiten Oxfam Novib en Cos Utrecht voor een betere samenwerking tussen migranten-, microfinancierings- en ontwikkelingsorganisaties, burgers, banken én de beleidsmakers. De vertegenwoordiger van de Directie Duurzame Economische Ontwikkeling van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken, Ronald Goldberg, gelooft echter niet dat de Nederlandse regering veel kan doen. “Onze vorige minister van Ontwikkelingssamenwerking, Agnes van Ardenne, was heel duidelijk over de remittances. Ze noemde de geldstroom een privé-zaak: geld dat van privé-mensen naar privé-mensen gaat en waar de overheid niet moet aan raken.”
De huidige Nederlandse minister Koenders heeft volgens Goldberg meer interesse. “Over enkele maanden wordt de beleidsnota over migratie en ontwikkeling naar het parlement gestuurd. Als regering is onze rol echter erg beperkt. We kunnen slechts zorgen dat het geld overgemaakt kan worden. We proberen de markt transparanter te maken en we zorgen dat de transactiekosten lager worden. Wat we willen is armoedebestrijding tegen de laagste kosten: geld dat direct van het westen naar de mensen in het zuiden gaat. Misschien kunnen de remittances de ontwikkelingssamenwerking over twintig of dertig jaar zelfs vervangen.”
“De geldstroom van migranten vormt een potentiële bijdrage in ontwikkeling, maar de geldstroom mag nooit een substituut voor ontwikkelingshulp zijn” reageert Rispens. “In de praktijk blijkt dat de economie van veel ontwikkelingslanden te afhankelijk is van de geldstroom van migranten. Zonder die geldstroom zou een land als de Filippijnen gewoon failliet gaan.”
Hip thema
“Migratie vindt altijd plaats in een economische en politieke context” schetst Manuel Orozco, werkzaam als Director Remittances bij Inter-American Dialogue en verbonden aan de Georgetown University in de Verenigde Staten. “Zo is het aantal migranten uit Latijns-Amerika in de Europese Unie verhoogd sinds de vrijhandelsakkoorden getekend zijn. Geldtransfers halen mensen écht uit de armoedecontext. Bij de plattelandsbevolking is de impact van zo’n zending zelfs groter dan op plekken waar veel buitenlandse investeringen terechtkomen of andere kapitaalbronnen economische enclaves vormen.”
“Het gaat mij om het dichten van het grote gat tussen de inkomsten en de uitgaven” aldus Orozco. “Tot voor kort wisten regeringen niet eens dat een enorme groep mensen zoveel miljarden aan geld verstuurde en het kon hen ook niets schelen. Ik leer ze de patronen herkennen. Praten over remittances schijnt plots erg sexy.”
“Het thema is inderdaad helemaal hot” bevestigt Marjolein Veldman, programmamanager bij het Marokkofonds. “Bij de tweede en derde generatie hoogopgeleide Marokkanen in Nederland zie je een aangewakkerde bewustwording en belangstelling voor het thuisland.”
“Geregeld geld storten zorgt in elk geval voor betere leefomstandigheden in het Zuiden” verkondigt Veldman. “De ongeveer 325.000 Marokkaanse migranten maken per jaar tussen de 93 en 132 miljoen euro over naar familie in Marokko. Dit geld betekent indirect niet alleen een bijdrage aan minstens zes millenniumdoelstellingen, maar uiteraard ook de directe extra inkomsten voor consumptie, onderwijs en gezondheidszorg. In Noord-Marokko, in het Rifgebied, is dertig procent van de mensen zelfs afhankelijk van het geld van naaste familieleden die in het buitenland werken. Het niet ontvangen van dit geld zou een regelrechte ramp betekenen.”
Veldman beseft dat remittances private geldstromen blijven. “Het debat wordt vaak beheerst door geld dat mensen voornamelijk aan het huishouden besteden en uitgeven bij het bouwen van huizen. Maar je kunt migranten niet verplichten dat ze hun geld ánders moeten besteden. Je kunt mensen wel bewust proberen te maken via allerlei onderwijsprojecten. Als we over de millenniumdoelstellingen praten, mogen we de ‘social remittances’ ook niet onderschatten, de kennistransfer is net zo belangrijk als de geldstroom. Zeventig procent van onze donaties komt van jongeren tussen de zestien en 35 jaar. Ze groeien op in Nederland met de hier geldende waarden over democratie en die gaan vaak veel verder dan de handje contantje geldoverdracht.”
IPS(NEA, JG)
Immigranten zijn in feite erg rijk, ik noem het altijd verborgen rijkdom. Hier kopen we schoenen bij de schoenenreus en kleren bij de zeeman. Ondertussen staat er in Marokko een villa incl zwembad/garage/mercedes te wachten.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:40 schreef Fastmatti het volgende:
En wij ons maar druk maken over de armoede onder immigranten.
een van de redenen waarom de thuislanden emigratie steunen en terugkeer niet bevorderen.quote:
Ik zou dan persoonlijk in mijn zwembad in Marokko ronddobberen dan in eoa. kutflatje in R'dam zitten, maar dat ben ik.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:44 schreef Mutant01 het volgende:
Immigranten zijn in feite erg rijk, ik noem het altijd verborgen rijkdom. Hier kopen we schoenen bij de schoenenreus en kleren bij de zeeman. Ondertussen staat er in Marokko een villa incl zwembad/garage/mercedes te wachten.
Ehm nee, want je hebt nog altijd bepaalde verplichtingen in Nederland. Zoals bijvoorbeeld school, werk, sollicitatieplicht, zorgen voor inkomsten etc etc.quote:Op maandag 26 mei 2008 00:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zou dan persoonlijk in mijn zwembad in Marokko ronddobberen dan in eoa. kutflatje in R'dam zitten, maar dat ben ik.
En dat laatste vind uitgerekend jij gekquote:Op maandag 26 mei 2008 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
Stond ook een keer in de krant geloof ik maar Autodidact zal het wel ergens anders vandaan hebben.
De Marrokaanse staat heft er ook nog eens 8% belasting over. Dat is lekker binnenlopen!
Op zich een nuttig doelquote:Op maandag 26 mei 2008 11:05 schreef Klopkoek het volgende:
Fastmatti, dat belastinggeld gaat op aan paleizen.
Valt wel mee toch. Hier krijgen ze gratis geld en ze hoeven daar maar 8% belasting te betalen.quote:Die Berbers worden gewoon compleet uitgezogen.
Waarom overvallen ze dan blanken ongelovige honden?quote:Vandaar dat het aantal praktiserende moslims onder de Berbers wel meevalt, veel Marrokaanse imams zijn hier gewoon door het centrale gezag hierheen gestuurd. Dat werkt niet.
Ach, ze zijn overal woedend over. Voorlopig blijken ze weinig moeite te hebben met hun verplichte dubbele nationaliteit.quote:Vroeger waren er tevens geruchten dat die imams voor de geheime dienst bijklusten. Begrijp je nu waarom zelfs Berbers woedend waren op Marroko toen werd gerept over de banden die aangehaald moesten worden?
Mooi zo en nou eerst Donner op zijn flikker geven graag.quote:Werkgevers zien niets in plan voor minima
Van onze verslaggeefster Yvonne Doorduyn
. VNO-NCW: De echte problemen op de arbeidsmarkt worden niet aangepakt. . Meeste politieke partijen reageren positief op PvdA-plan.
DEN HAAG Werkgevers zien niets in het PvdA-plan om alle arbeidsgehandicapte minima in één uitkering onder te brengen en naar vermogen aan de slag te helpen.
‘Ouderwetse arbeidsvoorziening via de staat’, oordeelt werkgeversclub VNO-NCW. ‘De echte problemen op de arbeidsmarkt worden niet aangepakt.’
Het initiatief Kansen geven, kansen grijpen dat de nieuwe PvdAfractievoorzitter Mariëtte Hamer zaterdag presenteerde, staat of valt met de steun van het bedrijfsleven.
Daar moet het gros van de benodigde banen vandaan komen.
De PvdA pleit voor bemiddeling naar regulier werk: met een loonkostensubsidie, jobcoach of werkplekaanpassingen moeten gehandicapten op de werkvloer volgens Hamer ‘de normaalste zaak van de wereld worden’.
De werkgevers willen waar het kan banen leveren, maar zijn niet enthousiast over de aanpak via de overheid. ‘Dat hebben we decennia lang geprobeerd en dat is mislukt’, stelt een woordvoerder van VNO-NCW.
Politiek Den Haag reageert positiever.
‘De geest van het plan – zo - veel mogelijk mensen aan het werk – deel ik volledig’, zegt CDAKamerlid Van Hijum. ‘De vrijblijvendheid eraf, dat is een goede ontwikkeling.’ Het CDA wil echter geen stelselwijziging zoals de PvdA voorstaat, en al helemaal niet dat de verantwoordelijkheid bij gemeenten komt te liggen in plaats van bij het UWV.
De PvdA wil de jeugd-WAO (Wajong), bijstand, sociale werkvoorziening en uitkeringen aan gehandicapte ondernemers samenvoegen en laten uitvoeren door gemeenten.
Wie echt niet kan werken, krijgt een uitkering op 75 procent van het minimumloon.
Ieder ander moet met een loonaanvulling aan het werk. Volgens Hamer moet het zo lukken in tien jaar 50 duizend extra mensen aan het werk te krijgen. Ze wil erop afgerekend worden ook. ‘Dit is de PvdA à la Mariëtte.’
De ChristenUnie noemt het een ‘interessante gedachtengang’. ‘Wij zijn ook voorstander van vereenvoudiging’, zegt Kamerlid Ortega.
Ook de ChristenUnie wil de verantwoordelijkheid echter bij het UWV houden.
Vanuit de oppositie klinken vooral positieve geluiden. De VVD is gecharmeerd van het idee de uitvoering te decentraliseren naar gemeenten.
‘Dat blijkt bij de bijstand goed te werken’, stelt Kamerlid Weekers. Wel zijn de liberalen kritisch over gesubsidieerd werk. ‘Dit moeten niet honderdduizenden Melkertbanen worden’, aldus VVD’er Blok.
Ook vindt hij dat de PvdA de keuringseisen – wie komt in aanmerking voor een uitkering? – ter discussie moet durven stellen. ‘Alleen dan kun je wat doen aan de groei van het aantal uitkeringen.’
De SP, en ook de vakcentrale FNV, herkennen veel van hun eigen ideeën in het PvdA-plan. ‘Het gaat de goede kant op’, constateert SPKamerlid Ulenbelt. ‘Niet zo liberaal meer, meer overheidsbemoeienis.
Een koersverandering van Hamer ten opzichte van Bos.’ Al zou de PvdA volgens de SP’er nog net een stapje extra kunnen zetten: ‘Quota voor bedrijven, zodat ze verplicht gehandicapten in dienst nemen.’
Volgens FNV-bestuurder Hart - veld versterkt het PvdA-plan de kansen op werk voor zwakkeren in de samenleving zonder afbreuk te doen aan hun inkomenspositie.
Ook de FNV plaatst kanttekeningen bij de grote rol die de PvdA toekent aan de gemeenten. ‘Wij zien meer in versterken van het UWV, waarbij de rol van reïntegratiebedrijven wordt beperkt. De kennis over de groep werkzoekenden met een arbeidsbeperking is bij gemeenten afwezig.’
quote:Visie
Bert Wagendorp
Hoe moet het nou toch verder met Mark Rutte? Altijd als ik hem zie, is hij in een opperbeste stemming en lijkt het wel alsof de VVD zojuist door de grens van vijftig zetels is gebroken. In werkelijkheid gaat het richting tien zetels en komt het moment dichterbij waarop de wens van voorzitter Opstelten (de VVD als één man achter Mark Rutte) in vervulling gaat.
Tot ook de laatste man vertrekt, het licht uitdoet en Mark Rutte alleen achterblijft.
Maar zelfs dan zal Mark Rutte monter voor de spiegel staan en verklaren dat het allemaal goed komt.
Rutte gaat zich nu richten op belastingverlaging en de files, om de hardwerkende Nederlander terug te winnen.
Niet erg origineel. Maar Mark heeft gezien dat Rita Verdonk, met als enig concreet programmapunt ‘Sinter - klaas moet blijven’, zomaar op 25 zetels is gekomen, dus hij gokt ook op de eenvoud van malle Henkie.
Foute tactiek en een even helder panieksignaal als Wouter Bos’ ‘Ták, polariseren, ták’. Rutte is geen populist.
Dat kon je afgelopen week wel horen, toen hij de populist probeerde uit de hangen en tegen Balkenende zei: ‘U bent volkomen de weg kwijtgeraakt in het bord spaghetti dat u zelf hebt gekookt.’
Ik raakte meteen volkomen de weg kwijt in de zin die Mark had gebakken. Wat bedoelde Mark nou toch? De weg kwijtraken in een bord spaghetti? Kon dat dan, verdwalen in de pasta?
Zelf gekookt? Welke boodschap wilde hij hiermee overbrengen, ten aanzien van het kabinetsbeleid? Wat voor spaghetti was het? Alla vongole of bolognese? Wat wilde Mark hiermee zeggen?! ‘Zeg op, Mark!’, riep ik.
‘Wat moet dat met dat spaghettidoolhof? Hè?’
Dat het een aanval op de premier betrof, was ik toen allang kwijt. Zijn woorden hadden elk effect verloren, behalve dan dat ik dreigde door te draaien.
De ware populist had aardappels genomen en ook afgezien van de uiterst gecompliceerde beeldspraak.
‘Hé, halvegare pieper! Moven!’
Mark Rutte moet niet naar Rita kijken, maar naar Alexander Pechtold. Die staat er altijd bij als het slimste jongetje van de klas, gebruikt nooit ruwe taal, heeft het niet over belastingen en files en is Mark niettemin in de peilingen al bijna voorbij.
Bij Buitenhof zag ik zondag Ben Verwaaijen, de vertrekkende topman van British Telecom en mede-opsteller van het VVD-verkiezingsprogramma. Betrouwbare man die destijds mijn hart stal met het voorstel Schiphol naar de Noordzee te verplaatsen – een visionair idee waarover ik Mark Rutte nooit meer heb gehoord.
Verwaaijen zei dat hij van onze leiders verwachtte dat die een visie hadden, op waar het met Nederland naartoe moest, maar dat hij die niet kon ontdekken.
We hebben toch het Innovatieplatform, probeerde Peter van Ingen nog. Maar dat bedoelde Verwaaijen niet.
En hij had het ook niet over de toekomst van belastingen, Sinterklaas of de files. Hij bedoelde visie.
Terwijl ik naar hem luisterde, dacht ik hetzelfde als wat ik ook altijd denk wanneer ik Herman Wijffels hoor, of Alexander Rinnooy Kan, Job Cohen of Bert Heemskerk.
Maar net als die mannen had ook Verwaaijen geen trek in de landelijke politiek, zei hij tegen Van Ingen, die kennelijk dezelfde gedachte had als ik.
Wie is die Bert Wagendorp eigenlijk?quote:
De bestuurders en stemmers die er voor kiezen om meer van andermans geld af te nemen en te besteden zijn geen goede personen.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:06 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet of het je een goed persoon maakt als je belasting betaalt en anderen beslissen waar dat naartoe gaat...
eNG WIJFquote:
Jazeker, Burke nam een voorbeeld aan mij.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
Boze Appel, jij bent best conservatief he?
quote:Op maandag 26 mei 2008 13:46 schreef Monidique het volgende:
Gewisseld, denk ik. Luiers verwisselen is flauw.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.htmlquote:Er is altijd een kloof tussen het wenselijke en het werkelijke. Een wetenschapper, maar ook een journalist, is verplicht om deze realiteit steeds in acht te nemen.
Volgens de Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid (WRR) kent Iran een grondwettelijke vrijheid van godsdienst en geen formele beperkingen op basis van de sharia.
Een en ander lezen we in het islamrapport (2006) van de WRR. Toevallig heb ik meer verstand van Iran, dan de hele WRR en de gemeenschap der islamliefhebbers bij elkaar.
quote:De praktijken van ‘de islam aan de macht’ in landen waar het
streven naar islamisering leidt tot herinvoering van het islamitisch recht (sharia)
of in theocratieën als Iran en Saoedi-Arabië, staan op gespannen voet met de
universele mensenrechten. De soms vergaande segregatie en ongelijkheid van
mannen en vrouwen, barbaarse straffen, vijandigheid tegenover homoseksua-
liteit en beperkingen van de vrijheid van meningsuiting in deze landen staan ver
inleiding af van wat velen in Nederland en delen van het Westen als belangrijke (zij het
soms vrij recente) verworvenheden beschouwen.
(...)
De belangrijke rol die Khomeini toebedeelde aan de clerus leidde ertoe dat in Iran
de letterlijke uitleg van koran en sharia in elk geval formeel de boventoon is gaan
voeren.
(...)
Iran vormt een uitzondering, want dat heeft als geen ander geëxperimenteerd met
moderne vormen van politiek, bestuur en rechtspraak op islamitische grondslag.
Tegelijkertijd is het niet ontsnapt aan een sterk nationalistische, anti-Amerikaanse
en pro-shiietische koers die is uitgemond in steun voor gewelddadige islamitische
bewegingen elders, een inperking van politieke vrijheden en mensenrechten-
schendingen in naam van de islam.
quote:Op maandag 26 mei 2008 14:07 schreef Autodidact het volgende:
Trubbels for McCain...
http://www.ad.nl/verkiezi(...)rkiezingsstrijd.html
Rare vent trouwens...
"In Congress, he also controversially proposed that the Pentagon ban the practice of Wicca in the military."
http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Barr
http://www.washingtonpost(...)AR2008051202395.htmlquote:In his career in public service, Bob Barr has performed many important roles.
As a Republican candidate for the House in 1994, he rose to national attention when reports alleged that he had licked whipped cream off the breasts of two women at a charity event.
As a congressman from Georgia, the thrice-married Barr returned attention to the whipped-cream episode when, speaking in support of the Defense of Marriage Act, he argued that "the flames of self-centered morality are licking at the very foundations of our society."
As one of the managers of Bill Clinton's impeachment, Barr gained enough prominence to attempt a run for the Senate in 2002. But that effort fell apart at about the time Barr accidentally fired a .38-caliber pistol through a glass door at a fundraising reception.
As an elder statesmen, Barr returned to the public eye when, appearing in the film "Borat," he made a pinched expression after being told that the cheese he had just sampled came from a woman's breast milk.
Now beyond whipped cream and cheese, Barr is taking on his next role: John McCain's spoiler.
quote:Op maandag 26 mei 2008 14:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.washingtonpost(...)AR2008051202395.html
Vulkaanheffing.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:32 schreef sneakypete het volgende:
Dat ziet er gevaarlijk uit, hopelijk komt daar ook snel een heffing op
Een Libertarian party nominee die voor de Patriot Act is en voor de War on Drugs.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:19 schreef Monidique het volgende:
http://www.washingtonpost(...)AR2008051202395.html
Hij is tegen de Patriot Act. Maar hij is dus een oud-Republikein.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een Libertarian party nominee die voor de Patriot Act is en voor de War on Drugs.
Volgens de wiki heeft hij voor gestemd, goed hij heeft er daarna spijt van. Maar dan nog.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:40 schreef Monidique het volgende:
Hij is tegen de Patriot Act. Maar hij is dus een oud-Republikein.
Lees voorbij drie zinsbeëindigende punten en je leest: "He voted for the Patriot Act, but only after his amendments adding "sunset clauses" were added to the final bill.[35][36] Barr played a similar role during the debate over Bill Clinton's Comprehensive Anti-terrorism Act of 1995, crafting pro-civil liberties amendments to the original text.[37] He now publicly regrets his Patriot Act vote.[38][39]"quote:Op maandag 26 mei 2008 14:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens de wiki heeft hij voor gestemd.
^^^ ik was nog bezig en had een edit gedaanquote:Op maandag 26 mei 2008 14:42 schreef Monidique het volgende:
Lees voorbij drie zinsbeëindigende punten en je leest: "He voted for the Patriot Act, but only after his amendments adding "sunset clauses" were added to the final bill.[35][36] Barr played a similar role during the debate over Bill Clinton's Comprehensive Anti-terrorism Act of 1995, crafting pro-civil liberties amendments to the original text.[37] He now publicly regrets his Patriot Act vote.[38][39]"
Het komt zelden voor dat ik hartelijk lach om een bon mot op Internet.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:32 schreef sneakypete het volgende:
Wel, het gaat het opwarmen van de aarde tegen, dus subsidie zou beter zijn.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:32 schreef sneakypete het volgende:
Is dat een vraag. Zo ja, ja.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:50 schreef Fastmatti het volgende:
Wisten jullie trouwens dat McCain al 71 is.
Och. Het feit dat het een inconsistente fanaticus is die alleen maar met zijn speelgoedsoldaatjes wil spelen en islamitische landen wil bombarderen vind ik, godzijdank, betere redenen hem te diskwalificeren.quote:Lijkt me ,helaas, wel een beetje oud voor een presidentskandidaat.
Het is een vraag, maar het vraagteken is stukquote:
Volgens mij is McCain helemaal niet zo oorlogszuchtig. Ja, hij wil Irak niet zomaar in de steek laten, itt de Democraten.quote:[..]
Och. Het feit dat het een inconsistente fanaticus is die alleen maar met zijn speelgoedsoldaatjes wil spelen en islamitische landen wil bombarderen vind ik, godzijdank, betere redenen hem te diskwalificeren.
Dat is dan nog niet het erge; het gaat er namelijk ook om of een president bereid is om naar kritiek te luisteren en enkele notoire dwarsliggers in zijn regering op te nemen. Gezien de eerdere onorthodoxe samenwerkingsverbanden van McCain heb ik bij hem daar nog meer vertrouwen in dan bij de huidige president.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is dat een vraag. Zo ja, ja.
[..]
Och. Het feit dat het een inconsistente fanaticus is die alleen maar met zijn speelgoedsoldaatjes wil spelen en islamitische landen wil bombarderen vind ik, godzijdank, betere redenen hem te diskwalificeren.
Dat weet ik niet. John McCain staat er om bekend dat hij mensen uit gaat schelden als ze kritiek op hem hebben of hem geen gelijk geven. Dat hij uiteindelijk een handjevol bipartisan wetten bedacht heeft, doet daar niets aan af. Wat als al-Kaida weer een aanslag pleegt en John McCain bombardeert in woede Iran en wordt niet tegen gesproken door de ja-knikkers in zijn kabinet? Ik dacht dat het niet erger kon na George W. Bush, maar John McCain heeft aardig wat potentie.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is dan nog niet het erge; het gaat er namelijk ook om of een president bereid is om naar kritiek te luisteren en enkele notoire dwarsliggers in zijn regering op te nemen. Gezien de eerdere onorthodoxe samenwerkingsverbanden van McCain heb ik bij hem daar nog meer vertrouwen in dan bij de huidige president.
Zoals het einde van de Vietnamoorlog in '63?quote:Op maandag 26 mei 2008 15:03 schreef Fastmatti het volgende:
McCain zal maar voor vier jaar president zijn. Een langlopende oorlog beginnen zal dus niet gebeuren tenzij er een absolute noodzaak is.
Vrees dat John McCain snel tot fascisme geneigd is.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:12 schreef Picchia het volgende:
Maar goed, hij is in ieder geval niet zo'n fascist als Fortuyn.
Het is over het algemeen wel een handige zet om de kans op herverkiezing te vergroten.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:03 schreef Fastmatti het volgende:
McCain zal maar voor vier jaar president zijn. Een langlopende oorlog beginnen zal dus niet gebeuren tenzij er een absolute noodzaak is.
Aja, dat brengt nieuw licht op de zaak.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vrees dat John McCain snel tot fascisme geneigd is.
Ik zag iets over Fortuyn vandaag. Na zijn moord stonden er allemaal mensen in Den Haag. "Els Borst, kankerhoer!" Het niveau van die volgelingen blijft nog steeds stuitend.
Even serieus.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zag iets over Fortuyn vandaag. Na zijn moord stonden er allemaal mensen in Den Haag. "Els Borst, kankerhoer!" Het niveau van die volgelingen blijft nog steeds stuitend.
Nee, debiliteit is niet voorbehouden aan Fortuyn-gelovigen, dat is zeker waar. Ik zie alleen wel een verschil tussen een debiele opmerking als 'Ruime Rita op' gericht tegen Verdonk na aanleiding van haar "beleid" en schreeuwend en joelend als een stel wilde beesten 's nachts de auto's van bewindslieden belagen en onder andere Els Borst 'kankerhoer' toeschreeuwen.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Even serieus.
Ik ben helaas niet bekend met die beelden. Maar zulke leuzen zijn niet de Fortuynistische stroming eigen, zoals je kunt zien aan die "Ruim Rita op" spandoeken en "Rita hoer" leuzen van recent. En voor zulke leuzen was niet eens een moord op een politici nodig.
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=35271quote:Het Amsterdamse politiekorps wil dat zoveel mogelijk van haar agenten de Koran gaan lezen, zo melden diverse media zaterdag.
Daarom kunnen de agenten de nieuwe Koranvertaling van de schrijver Kader Abdolah met korting kopen. Het idee hiervoor kwam van een politie-agent uit het Amsterdamse korps.
Het leek de agent een goed idee dat hij en zijn collega's de Koran lezen, zodat ze een beter inzicht in de Islam krijgen. De korpsleiding vond het een goed idee, vandaar dat men door middel van de korting op het boek het idee wil stimuleren.
Inderdaad: http://www.google.com/search?hl=en&q=Christian+obsession&btnG=Searchquote:Op maandag 26 mei 2008 15:53 schreef Monolith het volgende:
Google geeft af en toe toch wel wat vreemde zoekresultaten.
Dat staat zo etnisch.quote:Op maandag 26 mei 2008 16:04 schreef Autodidact het volgende:
Ik wil 'm trouwens ook hebben hoor, al is het maar omdat 'ie zo'n toffe snor heeft.
quote:Op maandag 26 mei 2008 15:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=35271
Cursusje geschiedenis van de katholieke liturgie erbij, in verband met de Poolse vrienden?
En uiteraard op kosten van de burger.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:59 schreef Autodidact het volgende:
Cursusje geschiedenis van de katholieke liturgie erbij, in verband met de Poolse vrienden?
Je eerste post nota bene is SC!quote:Op maandag 26 mei 2008 16:05 schreef Tacfarinas het volgende:
[..]
Inderdaad: http://www.google.com/search?hl=en&q=Christian+obsession&btnG=Search
Heb ik iets verkeerds gedaan? Ik maakte slechts zoekresultaten openbaar mijnheer EchtGaaf.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je eerste post nota bene is SC!
Wie zijt gij, en waarom?
Dan heb je geluk, want bij de kaakchirurg kost dat 180 euro per tand. Als je een hoog eigen risico hebt, ben je de sjaak.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:55 schreef du_ke het volgende:
De tandarts heeft m'n verstand er uit getrokken.
Heb een hoog eigen risico maar wel aanvullende tandarts (wist dat het dit jaar moestquote:Op maandag 26 mei 2008 19:09 schreef Tacfarinas het volgende:
[..]
Dan heb je geluk, want bij de kaakchirurg kost dat 180 euro per tand. Als je een hoog eigen risico hebt, ben je de sjaak.
Van laster, die toch niemand gelooft, gelooft iedereen minstens de helft.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:32 schreef Picchia het volgende:
Dat is Mutant zijn nieuwe troll account. En zo niet, dan toch.
quote:Op maandag 26 mei 2008 20:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Van laster, die toch niemand gelooft, gelooft iedereen minstens de helft.
Net zoals je niet in water hoeft te poepen, voordat het naar boven komt drijven.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:58 schreef Picchia het volgende:
Ik hoef niet te lasteren voordat jij me kan aangeven.
quote:Op maandag 26 mei 2008 20:50 schreef kLowJow het volgende:
Drijvend water is slechts een illusie.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/207208/index.htmlquote:Burgemeester Job Cohen (PvdA) van Amsterdam maakt zich 'grote zorgen' over het toenemende krakersgeweld in zijn stad, nadat afgelopen nacht de ruiten van zijn ambtswoning aan de Herengracht zijn ingegooid.
quote:TOKIO - Een vliegtuigpassagier die van het Japanse Narita naar Tokio vloog, heeft ongemerkt een pakketje wiet van de douane gekregen.
De douane stopte het zondag in het zijvakje van zijn willekeurig gekozen koffer om te kijken of de drugshonden het zouden opsporen, aldus functonarissen maandag.
De honden in Tokio wisten het in kranten gewikkelde blik niet te vinden en de dienstdoende douanebeambte vergat in welke koffer hij de cannabis had gestopt.
Verboden
"Ik weet dat het verboden is om bagage van passagiers voor deze doeleinden te gebruiken", zei de beambte. "Maar ik wilde de honden beter leren zoeken."
De douane hoopt dat de passagier de krap 150 gram drugs met een straatwaarde van omgerekend 6.000 euro, terugbrengt. In Japan is zowel hard- als softdrugs ten strengste verboden.
Hij leeft nog!quote:Op maandag 26 mei 2008 21:45 schreef Apropos het volgende:
klowjow.
Ik ben gewoon naar de kaakchirug gegaan. Tandartsen zijn niet goed genoeg voor verstandskiezen.quote:Op maandag 26 mei 2008 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb een hoog eigen risico maar wel aanvullende tandarts (wist dat het dit jaar moest). Maar goed ik zie de rekening voor dat half uurtje werk (2 verstandskiezen eruit en een gaatje gevuld) wel tegemoet.
Wie niet?quote:Op maandag 26 mei 2008 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
Tering, wat een trieste reacties op De Telegraafwebiste. Velen vinden het nog leuk ook dat Cohens ramen zijn ingegooid.
Ach ik heb een prima tandarts en ik stond met een dik half uur weer buiten. Kon zelfs vandaag nog gewoon werkenquote:Op maandag 26 mei 2008 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik ben gewoon naar de kaakchirug gegaan. Tandartsen zijn niet goed genoeg voor verstandskiezen.
Punt is dat als het fout gaat, wat op zich best reeel is, dat je dan met spoed naar het ziekenhuis moet. Dit is dus een probleem al ben jij al half opengesneden.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach ik heb een prima tandarts en ik stond met een dik half uur weer buiten. Kon zelfs vandaag nog gewoon werken.
Een wond is een wond hoor, je kan echt niet meer netjes autorijdend naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:23 schreef du_ke het volgende:
Half opengesneden? Mijn kiezen zaten geen halve meter onder het tandvlees hoor.
Ik wou, zij woudenquote:Die zaten gewoon heel netjes aan de oppervlakte en met een beetje wrikken (wat een takkegeluid si dat trouwens)wouden ze wel los.
Geen idee, maar ik krijg van die achterlijke updateschermenquote:Op maandag 26 mei 2008 22:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Weet iemand of AVG 8.0 nog steeds free is? De ratten willen opeens geld zien.
Als ze maar goedkoop zijnquote:Op maandag 26 mei 2008 22:39 schreef Aoristus het volgende:
3/4e van de Poolse uitzendbureaus voor Nederland is malafide. @Nova
Ja, ik ook. Ze zeggen er ook nog bij dat ik geen updates meer krijg van virusdefinities als ik bij versie 7.x blijf.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik krijg van die achterlijke updateschermen
Als ik doorklik zie ik alleen versie 7.5 gratisquote:Op maandag 26 mei 2008 22:51 schreef Aoristus het volgende:
ik heb de free edition 8.0.100, er staat een banner onder het updatescherm en de software lijkt wat logger, maar hij doet het prima.
Mijn dank is onbeschrijflijk groot, vandaar dat ik het verder niet zal trachten te beschrijven.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:58 schreef Aoristus het volgende:
http://free.grisoft.com/ww.download?prd=afe
Ik vind wel een manier om de rekening te vereffenenquote:Op maandag 26 mei 2008 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mijn dank is onbeschrijflijk groot, vandaar dat ik het verder niet zal trachten te beschrijven.![]()
![]()
Gaat die bij jou ook ultratraagquote:Op maandag 26 mei 2008 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mijn dank is onbeschrijflijk groot, vandaar dat ik het verder niet zal trachten te beschrijven.![]()
![]()
Mass = kerkdienst.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:15 schreef sneakypete het volgende:
Snap er geen reet van
Dat updaten bij mij wel in ieder geval.quote:
quote:Op maandag 26 mei 2008 23:12 schreef Nautilus het volgende:
En nou kappen met dat gezeik over virusscanners.
vind ik ook, Indiana Jones kan wel vanalles zeggenquote:Oproep voor boycot Indiana Jones
MOSKOU Russische Communisten hebben zaterdag opgeroepen tot een boycot van de nieuwe Indiana Jones-film, omdat die ten doel zou hebben de communistische ideologie te ondermijnen en de ge schiedenis te vervalsen. De film, deel vier van de beroemde serie, is sinds donderdag te zien in Russische bioscopen.
Harrison Ford speelt een archeoloog die in 1957 strijd levert met een KGB-agente. De Communistische Partij in Sint- Petersburg zei dat de Sovjetunie in 1957 helemaal geen ‘ter - roristen’ naar de Verenigde Staten stuurde, maar wel een satelliet lanceerde. Het is verontrustend dat filmmakers een ‘nieuwe Koude Oorlog’ wil len beginnen, zei het parlementslid Andrej Andrejev. AP
Ze kunnen er gewoon niet tegen dat die Russen in diverse achtervolgingsscene's afgemaakt worden door Indy.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:31 schreef Aoristus het volgende:
vind ik ook, Indiana Jones kan wel vanalles zeggen
Hee, ze spreken allemaal Amerikaans, heb je ooit een Amerikaan Russisch zien spreken?quote:Op maandag 26 mei 2008 23:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze kunnen er gewoon niet tegen dat die Russen in diverse achtervolgingsscene's afgemaakt worden door Indy.
Op zich is het vooruitgang. Een jaartje of 40 geleden zouden ze hebben gepleit om Indy te deporteren naar Siberie.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Urhm, ja. In die nieuwe Indiana Jones film.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:39 schreef Aoristus het volgende:
Hee, ze spreken allemaal Amerikaans, heb je ooit een Amerikaan Russisch zien spreken?
Indiana Jones and the Gulag of Doom .... denk toch niet dat dat het helemaal geworden was.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:40 schreef Monolith het volgende:
Op zich is het vooruitgang. Een jaartje of 40 geleden zouden ze hebben gepleit om Indy te deporteren naar Siberie.
Ja, maar nu wel binnen. Raar, want die upgrade-berichten gaan ook naar grisoft.com.quote:
De Communistische Partij in Sint- Petersburg zei....quote:Op maandag 26 mei 2008 23:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
quote:SCHINVELD - Inwoners van Schinveld en Brunssum gaan binnenkort samen met milieuactivisten van GroenFront! oefenen in het bezetten van de bossen. Daarbij worden nieuwe methodieken uitgeprobeerd.
Daartoe heeft maandagavond de Vereniging Stop Awacs besloten tijdens de jaarlijkse algemene ledenvergadering in Schinveld.
De bedoeling is dat het Schinveldse bos minstens een weekeinde lang bezet wordt door activisten en zoveel mogelijk bewoners.
Generale repetitie
De oefening is bedoeld als generale repetitie voor een echte bezetting ter voorkoming van verdere boskap op verzoek van de NAVO-basis van Awacs-radarverkenningsvliegtuigen in het naburige Geilenkirchen in Duitsland.
Wanneer de oefening is, wilde een woordvoerder van GroenFront! maandag niet zeggen. "Zeer binnenkort", lichtte hij toe.
Dat had je toch ook wel aan de naam kunnen zienquote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:17 schreef Klopkoek het volgende:
Nautilus, is dat een kloon van Zwaardvis? Hij heeft datzelfde pedante toontje.
Nee!quote:Op maandag 26 mei 2008 22:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Weet iemand of AVG 8.0 nog steeds free is? De ratten willen opeens geld zien.
Dat is nog eens wat anders als een zure sloot.quote:TEXEL - Uitstoot van broeikasgassen leidt niet alleen tot opwarming van de aarde, maar ook tot verzuring van oceanen en zeeën.
Het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ) kondigde maandag aan dat in juni een Europees onderzoek begint naar de gevolgen van de zuurder wordende wateren.
Schelpdieren
De verzuring treft vooral organismen die kalk afzetten, zoals schelpdieren en koralen, denkt het NIOZ.
Het Europese onderzoek moet de verzuring van de wateren vaststellen en de invloed ervan op biologische processen. Ook wordt geprobeerd in beeld te brengen wat de gevolgen aan het einde van deze eeuw zullen zijn.
Drijvende eilanden waar drugs legaal zijn. Kwestie van tijd voor er US aircraft carriers voor je deur staan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:
One of these days.....
Peter Thiel Makes Down Payment on Libertarian Ocean Colonies
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
AVG Anti-Virus Free Edition 8.0.1
Nou maar hopen dat het echt gratis is.![]()
Die verzuring van de oceanen is inderdaad een groot probleem voor veel bestaande ecosystemen, koralen met name, maar ook vissen en andere beesten. Tsja.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is nog eens wat anders als een zure sloot.
en mensen niet te vergetenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die verzuring van de oceanen is inderdaad een groot probleem voor veel bestaande ecosystemen, koralen met name, maar ook vissen en andere beesten. Tsja.
Wat doet de mens nu weer foutquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die verzuring van de oceanen is inderdaad een groot probleem voor veel bestaande ecosystemen, koralen met name, maar ook vissen en andere beesten. Tsja.
Doe een beetje moeite, scroll naar boven en zie daar: "Uitstoot van broeikasgassen leidt niet alleen tot opwarming van de aarde, maar ook tot verzuring van oceanen en zeeën." Ik weet niet wat daar bijzonder grappig of ironiasch aan is, maar ja...quote:
de visvangst wordt veel minder bv., geen of weinig bescherming meer tegen gewone erosie en orkanen als de koraalriffen hierdoor afsterven, toerisme gaat ook verminderen in gebieden met stervende koraalriffenquote:
Ach, de aarde is honderden miljoenen jaren oud en heeft al vele veranderingen meegemaakt. Er zijn echt geen problemen waar de aarde zich niet aan kan aanpassen hoor.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Doe een beetje moeite, scroll naar boven en zie daar: "Uitstoot van broeikasgassen leidt niet alleen tot opwarming van de aarde, maar ook tot verzuring van oceanen en zeeën." Ik weet niet wat daar bijzonder grappig of ironiasch aan is, maar ja...
Ja, oke, maar dat zijn indirecte gevolgen... ...reeele gevolgen, dat wel.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de visvangst wordt veel minder bv., geen of weinig bescherming meer tegen gewone erosie en orkanen als de koraalriffen hierdoor afsterven, toerisme gaat ook verminderen in gebieden met stervende koraalriffen
Dergelijke quasi-religieuze onlogische redeneringen zijn ondertussen wel een beetje achterhaald, zou je denken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ach, de aarde is honderden miljoenen jaren oud en heeft al vele veranderingen meegemaakt. Er zijn echt geen problemen waar de aarde zich niet aan kan aanpassen hoor.
niet als je de mens onderdeel van de voedselketen ziet, in heel veel gebieden zijn mensen voor hun bestaan van de zee afhankelijkquote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, oke, maar dat zijn indirecte gevolgen... ...reeele gevolgen, dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |