Je hebt ook griezelige moslims, waarom nou weer dit soort discriminatie?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:31 schreef sigme het volgende:
Verhagen is een griezelige paap.
Ik weet niet waarom Verhagen zonodig koos een paap te zijn.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt ook griezelige moslims, waarom nou weer dit soort discriminatie?
Ik weet nooit wanneer hij nou als de gevierde topman spreekt en wanneer hij dat als partijbaasje doet.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
Wat denken jullie van Ben Verwaayen? Aan de ene kant is het een brulaap, aan de andere kant kan ie in simpele bewoordingen al gauw 80% van het probleem aanduiden.
Anrold van der Leijden is bekeerd?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom Verhagen zonodig koos een paap te zijn.
Een griezelige moslim met zachte G als minister, ik moet toegeven, dat jaagt me nog meer de stuipen op het lijf dat de huidige versie van Verhagen. Excuus voor deze discriminatie.
Dat kan ik best zelf, hoor.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:42 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Over Mulisch willen mensen nog wel eens beweren dat het eigenlijk niets voorstelt. Over jou hoor ik dat nooit, dus het wordt tijd dat ik die consensus eens ga doorbreken.
Waar komen die Wajongeren opeens vandaan en waarom is het nu ineens een probleem?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:38 schreef Aoristus het volgende:
Ik snap niet dat Wajongers ineens hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die in de bijstand zitten. Wajong is een jonggehandicaptenuitkering, dat is niet voor iedereen, waarom moeten ze dan zonodig aan het werk als er toch geen geld voor kansvoorwaardelijke maatregelen is
Een groot deel van deze lieden heeft een psychische aandoening of iets anders dat over kan gaan. Koppel dat aan het feit dat als je na je 25e de arbeidsmarkt op wil gaan met amper diploma`s, wekervaring maar met WAO stempel je wel een hele dwaze P&Oer moet vinden wil iemand je nog in dienst nemen.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:38 schreef Aoristus het volgende:
Ik snap niet dat Wajongers ineens hetzelfde behandeld moeten worden als mensen die in de bijstand zitten. Wajong is een jonggehandicaptenuitkering, dat is niet voor iedereen, waarom moeten ze dan zonodig aan het werk als er toch geen geld voor kansvoorwaardelijke maatregelen is
Een ware belediging voor al die ADHD'ersquote:Op zondag 25 mei 2008 15:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een groot deel van deze lieden heeft een psychische aandoening of iets anders dat over kan gaan. Koppel dat aan het feit dat als je na je 25e de arbeidsmarkt op wil gaan met amper diploma`s, wekervaring maar met WAO stempel je wel een hele dwaze P&Oer moet vinden wil iemand je nog in dienst nemen.
Ambachtsscholen zijn verdwenen en ROC's zijn er voor in de plaats gekomen, wat ik van die van der Plicht begreep. En je moet kijken wat ze wel kunnen, niet wat ze niet kunnen. In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat iedereen met een wajong, ongeacht de stoornis of beperking in een dagactiviteitencentrum wordt gepleurd, want dat telt ook als een 'soort' werk.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waar komen die Wajongeren opeens vandaan en waarom is het nu ineens een probleem?
Kun je een hoop subsidie op vangen hoor, verdiep je maar eens in de wmo regeling. Wie weet is zo'n werknemer dan nog wel gemotiveerder ook en dan heb je 'm mooi voor niks. Plus dat je strikte do's en don'ts op kan leggen die je bij gewone werknemers niet hoeft te flikken.quote:Op zondag 25 mei 2008 15:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een groot deel van deze lieden heeft een psychische aandoening of iets anders dat over kan gaan. Koppel dat aan het feit dat als je na je 25e de arbeidsmarkt op wil gaan met amper diploma`s, wekervaring maar met WAO stempel je wel een hele dwaze P&Oer moet vinden wil iemand je nog in dienst nemen.
Wat deden dat zogenaamd ADHDers voordat ze die diagnose kregen.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een ware belediging voor al die ADHD'ers
Het wordt vaker geconstateerd ja. De taboesfeer raakt ervan af.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat deden dat zogenaamd ADHDers voordat ze die diagnose kregen.
Daarnaast groeit bijna iedereen over ADHD heen. Geen enkele reden om nergens aan de slag te kunnen.
Dat iedereen ADHD opgeplakt krijgt is een grote belediging voor de de minderheid die echt ADHD heeft.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fastmatti weet het beter dan mensen die er voor doorgeleerd hebben Ow wacht, zit er weer een opportunistisch 'blijf af van mijn belastinggeld'-argument achter? Vast wel.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat iedereen ADHD opgeplakt krijgt is een grote belediging voor de de minderheid die echt ADHD heeft.
Bij mij ook. En ik heb er voor doorgeleerd.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ow wacht, zit er weer een opportunistisch 'blijf af van mijn belastinggeld'-argument achter? Vast wel.
Zure bom. MMmmmmkayquote:
Vroeger zetten ze die gewoon aan het werk. Konden ze hun energie kwijt op het land.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Blijkbaar wil men zelfs met een enorme zak subsidie een dergelijke kneus niet meer. Daarom is het ook zo belangrijk dat we niet weer een generatie beroepswerklozen laten opgroeien.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:29 schreef Aoristus het volgende:
Kun je een hoop subsidie op vangen hoor, verdiep je maar eens in de wmo regeling. Wie weet is zo'n werknemer dan nog wel gemotiveerder ook en dan heb je 'm mooi voor niks. Plus dat je strikte do's en don'ts op kan leggen die je bij gewone werknemers niet hoeft te flikken.
Iedereen moet maar werken, het maakt niet uit of het functioneel is. Dat is nog eens visie..quote:Op zondag 25 mei 2008 17:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vroeger zetten ze die gewoon aan het werk. Konden ze hun energie kwijt op het land.
[..]
Blijkbaar wil men zelfs met een enorme zak subsidie een dergelijke kneus niet meer. Daarom is het ook zo belangrijk dat we niet weer een generatie beroepswerklozen laten opgroeien.
Volgens mij is het mogelijk om met een hersenscan te bepalen of iemand ADD heeft. Gebeurt hier alleen nooit. Hoewel Zwaardvisch me nu waarschijnlijk heel snel gaat verbeterenquote:Op zondag 25 mei 2008 17:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fastmatti weet het beter dan mensen die er voor doorgeleerd hebben Ow wacht, zit er weer een opportunistisch 'blijf af van mijn belastinggeld'-argument achter? Vast wel.
Hard werken en minder geld in het laatje brengen van de farmaceutische industrie.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat deden dat zogenaamd ADHDers voordat ze die diagnose kregen.
Lijkt wel een oude kwoot van mij.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:52 schreef sigme het volgende:
In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
Ik vrees dat werken iha gezond is voor de persoon zelf als de samenleving in haar geheel. Op de bank thuis of in het gekkenhuis, daar word je niet snel beter van.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Iedereen moet maar werken, het maakt niet uit of het functioneel is. Dat is nog eens visie..
Snel dan, want ik ga uit eten.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij is het mogelijk om met een hersenscan te bepalen of iemand ADD heeft. Gebeurt hier alleen nooit. Hoewel Zwaardvisch me nu waarschijnlijk heel snel gaat verbeteren![]()
Eikel. Geldt ook voor 'vroeger zetten wij deze lui gewoon aan het werk' Napalm.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:37 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Bij mij ook. En ik heb er voor doorgeleerd.
Waar heb je het over? Het gaat over een simpele veelvoorkomende gedragsstoornis.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eikel. Geldt ook voor 'vroeger zetten wij deze lui gewoon aan het werk' Napalm.
Het basisbeginsel dat elk menselijk wezen gelijkwaardig is en je het niet voor het uitkiezen hebt hoe en waar je geboren wordt is echt ver weggezonken.
Zo ook het basisbeginsel dat wie voor een dubbeltje geboren is nooit een kwartje wordt.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het basisbeginsel dat elk menselijk wezen gelijkwaardig is en je het niet voor het uitkiezen hebt hoe en waar je geboren wordt is echt ver weggezonken.
Nee, ik ben niet gelijk aan anderen. Het enige is dat de staat mensen in gelijkwaardige gevallen gelijk moet behandelen.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Het basisbeginsel dat elk menselijk wezen gelijkwaardig is
Het is geen toeval dat ik een kind ben van mijn ouders.quote:en je het niet voor het uitkiezen hebt hoe en waar je geboren wordt
Het basisbeginsel deugt simpelweg niet.quote:is echt ver weggezonken.
Ik vraag me af wat de huidige sociaal economische status is van deze groep.quote:Archieven van armengestichten op internet
Uitgegeven: 25 mei 2008 15:59
VEENHUIZEN - De persoonregisters van de negentiende-eeuwse armengestichten in Drenthe staan sinds zondag op internet. De gegevens kwamen online tijdens de zogeheten Voorouderdag in het Gevangenismuseum in Veenhuizen.
ANP
De digitalisering van het archief is versneld nadat Suzanna Jansen het boek 'Het Pauperparadijs' uitbracht.
Hierin spitte zij de Drentse archieven van de armengestichten door, waarin stedelingen uit heel Nederland werden ondergebracht. Zij moesten werken op het land om weer in het gareel te komen.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft berekend dat zeker een miljoen Nederlanders afstammen van deze 'kolonisten', onder wie D66-voorman Alexander Pechtold die de Voorouderdag zondag opende.
Volgens een medewerker van het Drents Archief is een deel van het enorme archief zondag op internet verschenen. "Ongeveer 80.000 namen. De rest wordt nog door vrijwilligers ingevoerd."
(c) ANP
Vooral dood denk ik zomaar.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de huidige sociaal economische status is van deze groep.
Welk een lovenswaardig streven dat in deze tijden van polio, aids en andere ellende de overheid nog immer geld en tijd heeft om dit zo veelgevraagde werk te doen. Zelfs nog belangrijker dan het laten overtypen van de 40 jaar oude inschepingslijsten van Molukkers naar NLquote:Op zondag 25 mei 2008 19:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de huidige sociaal economische status is van deze groep.
Werden deze lui dan vroeger niet gewoon aan het werk gezet? Is de WAjong een utikering die stamt van voor de orichting van de VOC?quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eikel. Geldt ook voor 'vroeger zetten wij deze lui gewoon aan het werk' Napalm.
quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, het pedocentrisch principe.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:18 schreef Fastmatti het volgende:
Het is geen toeval dat ik een kind ben van mijn ouders.
Geen idee.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:25 schreef Fastmatti het volgende:
Weet iemand trouwens wat de normale mengverhouding is tussen bacardi en cola?
Savannah en het meisje van Nulde (of is dat dezelfde?) hadden gewoon in vorig leven hun karma verknald. En je moet je eigen verantwoordelijkheid nemen.quote:
Vreselijk kort door de bocht. Hou ik niet van.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
Wat denken jullie van Ben Verwaayen? Aan de ene kant is het een brulaap, aan de andere kant kan ie in simpele bewoordingen al gauw 80% van het probleem aanduiden.
Eert uw vader en uw moeder!quote:
Ja, dat of ze schoot gewoon uit.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:09 schreef Fastmatti het volgende:
3/4 1/4 zal het wel niet zijn denk ik. Barmeisje vond me denk ik aardig
Ben jij er ook zo éénquote:Op zondag 25 mei 2008 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo ook het basisbeginsel dat wie voor een dubbeltje geboren is nooit een kwartje wordt.
Iedereen dubbelfris, iedereen dubbelfrisquote:Op zondag 25 mei 2008 20:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
3/4 1/4 zal het wel niet zijn denk ik. Barmeisje vond me denk ik aardig
Andersom, hequote:Op zondag 25 mei 2008 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh en speciaal voor EG aangepast:
Wie 't grote niet eert is 't kleine niet weerd
Wat voor een? Een klopkoektegenspreker of een standbewuste?quote:
quote:Op zondag 25 mei 2008 20:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen dubbelfris, iedereen dubbelfris![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 mei 2008 20:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dubbelfrisss stimuleert onzedelijk gedrag, ga je schamen EG!
Het spreekwoord klopt toch ook grotendeels. Het duurt minstens drie generaties voordat een familie is opgeklommen. Met andere woorden, zelf zal hij het niet meer meemaken.quote:
Waarom zou je jezelf daarmee martelen?quote:Op zondag 25 mei 2008 20:25 schreef Autodidact het volgende:
Leuk joh, die DVD-set van Van Dis uit de jaren '80.
Ben een bekakt stemmetje aan het oefenen. Gaat verdomd aardig heur.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf daarmee martelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |