Het klopte slechts één keer van de 7 keer dat ik het geprobeerd heb. Wat moet het voorstellen eigenlijk?quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:56 schreef marcel-o het volgende:
ja dit : http://www.cyberglass.biz/customflash/ghostwhisperer/
nee, niet van de serie wat nu bezig isen nee t is geen rickroll
wel goed de handleiding lezen hequote:Op donderdag 15 mei 2008 22:01 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Het klopte slechts één keer van de 7 keer dat ik het geprobeerd heb. Wat moet het voorstellen eigenlijk?
Alle mogelijke uitkomsten hebben hetzelfde plaatje. Ditzelfde plaatje komt tevoorschijn als je op de knop klikt. Bereken maar eens wat verschillende getallen zonder op de knop te drukken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:03 schreef marcel-o het volgende:
[..]
wel goed de handleiding lezen he
kies een 2 cijferig getal
stel je denkt aan 12
tel die 2 cijfers bij elkaar op --> 1+2=3
doe 12-3 = 9
zoek in de tabel er naast naar het plaatje wat bij"9 hoort en druk op de knop.
et voila, het plaatje..
Als iets voor iemand onverklaarbaar blijft, geeft hij of zij er dus geen eigen realiteit aan, wat dus dan juist op kracht wijst volgens jouw beredeneringquote:Op zaterdag 17 mei 2008 02:50 schreef Blood_Money het volgende:
Onverklaarbaar: Nog niet verklaarbaar. Als je de realiteit niet aankan verzin je je eigen. Een zwakte van de mens die niet kan leven zonder illusies.
Wat is dat nou weer voor een bagger? Iemand laat een berg logos zien waar een ster of een oog in voorkomt en dat moet dan dienen als bewijs voor iets?quote:
Dus, God bestaat voor jou?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:01 schreef mspoez het volgende:
Gelukkig dat je dochter niets ernstigs had Memenquay.
Ik heb eens een keer, ik zat toen in mijn sprir-fase en was erg bezig met wel of niet God, een file zien (ja of eigenlijk niet naturlijk) oplossen. Ik reed naar huis en moest opeens remmen omdat er een opstopping was. Had ik niet op gerekend want het was zondagavond 11 uur en ik reed op een niet druk deel snelweg. Mijn kinderen lagen te slapen achterin en ik baalde van de file want nóg later thuis en morgen naar school ... ik moest een beetje glimlachen en dacht, Nou God, als je d'r bent, laat dan nu die file maar eens oplossen. Ik keek even achterom naar één van mijn jongens die mompelde op de achterbank en toen ik omdraaide reed ik in mijn eentje 20km/u op een vrijwel lege snelweg. Ik ben op de vluchtstrook gaan staan om van de schrik te bekomen. Ik weet nog steeds niet hoe en wat er gebeurd is toen.
Simpel, steek een joint op en neem een hijs.quote:Op maandag 19 mei 2008 03:34 schreef Blood_Money het volgende:
Tijd geleden een paar keer een "flow"-ervaring gehad. Ik snap nog steeds niet hoe dat werkt.
Het is heel slim dat ze die plaatjes refreshen, want iedereen gebruikt een ander getal om het te "controleren" en ziet dan een ander plaatje. Ik moet zeggen ze hadden mij ook even te pakken, maar zoals altijd, wiskunde is de oplossing.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:24 schreef Yabadab het volgende:
Het duurde even voordat ik het doorhad, maar het aantal uitkomsten is beperkt.
Je komt altijd op:
9
18
27
36
45
54
63
72
81
90
en die hebben toevallig steeds hetzelfde teken. En dat teken verschijnt dan in de kristallen bol.
Het ging om het liedje, Open your mindquote:Op zondag 18 mei 2008 04:03 schreef intraxz het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een bagger? Iemand laat een berg logos zien waar een ster of een oog in voorkomt en dat moet dan dienen als bewijs voor iets?
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Deja vusToen ik een keer 3 zinnen van een conversatie die op dat moment gaande was voorspelde in mijn hoofd werd ik gek en heb twee weken geen alcohol gedronken.
Aaahquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:07 schreef L.Denninger het volgende:
De avond dat ik mijn huidige vriendin ontmoette,
wat ze in me ziet is voor mij nog steeds onverklaarbaar
Ik wilde je al net PM-en om te vragen wat the catch wasquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als ik hier geen punten mee scoor thuis weet ik het niet meer
Ja maar dit was wel heel erg laag en zo dichtbij een vliegveld wonen we nu ook weer niet..quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:12 schreef L.Denninger het volgende:
Mijn gok is dat het een vliegtuig was dat laag overkwam !
Dan kan ik overduidelijk niet rekenen, bij mij komt er steeds iets compleet anders uitquote:Op donderdag 15 mei 2008 22:24 schreef Yabadab het volgende:
Je komt altijd op:
9
18
27
36
45
54
63
72
81
90
en die hebben toevallig steeds hetzelfde teken. En dat teken verschijnt dan in de kristallen bol.
Dan doe je inderdaad iets fout. Het klopt namelijk wel, behalve die 90 dan. Er is geen uitkomst die op 90 uitkomtquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:45 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Dan kan ik overduidelijk niet rekenen, bij mij komt er steeds iets compleet anders uit
Het is altijd een uitkomst van de tafel van 9quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dan doe je inderdaad iets fout. Het klopt namelijk wel, behalve die 90 dan. Er is geen uitkomst die op 90 uitkomt
Dit heb ik ook meegemaakt toen ik zo oud was, al weet het niet meer zo zeker. Maar dacht echt dat ik een vliegtuig vlak over mn kop zag scheren!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:06 schreef Tamaartje het volgende:
Toen ik een jaar of 7 was, ging ik van mijn huis naar het huis van mijn vriendinnetje, dat is zo'n 4 straten verderop. Ik ging lopen en deed dat heel vaak, het was een normale doordeweekse dag, ergens rond 13.30
Net voordat ik bij haar de straat in kwam hoorde ik een enorm hard geluid, ik keek omhoog en zag daar een vliegtuig net boven de huizen vliegen, echt net boven de schoorsteen zegmaar, zodat die elk moment kon gaan landen of neerstorten, ik kon de motoren zien draaien en dacht echt dat hij in de komende seconden kon neerstorten.. zo ongelooflijk eng!
Ik ben meteen weer de andere kant op gerent naar huis, was helemaal in paniek en heb bij mijn moeder uitgehuild, we hebben nog navraag gedaan bij andere mensen in de buurt of die een vliegtuig laag over hebben zien komen of zoiets, maar niemand had iets gehoord of gezien...
Nog steeds kan ik die hele gebeurtenis terug zien als ik er aan denk.. maar wat het nou geweest is?
Zo ver was ik ook al na de eerste keer.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:24 schreef Yabadab het volgende:
Je komt altijd op:
9
18
27
36
45
54
63
72
81
90
Een UfOquote:Op zaterdag 31 mei 2008 03:24 schreef TheJanitor het volgende:
Ik heb 2 onverklaarbare dingen meegemaakt, maar ik ga het hier er maar over 1 ding hebben.Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik zal het proberen.
Ongeveer 3 jaar geleden ging ik met een maat van me ergens uit. De club waar we heen fietsten was op zo'n 6km afstand ofzo. Na 1km gingen we even ergens wat pinnen en toen we weer de weg opgingen zagen we een auto rijden. Het vreemde was dat vlak voor die auto, ongeveer 6 meter, een ander licht was. Op dat moment dachten we allebei dat er een scooter reed. Maar toen het dichterbij kwam, doofde het ineens. Wij waren best freaked out op dat moment. We weten allebei niet wat het nou was, het verdween gewoon ineens. Naja, om daarvoor nou niet uit te gaan zou wel erg mieterig zijn he?
Dus wij verder fietsen. Op 1,5km komen we op een zeer lange verlaten weg. Het is daar best donker en er is weinig verlichting. Na ongeveer 2km op deze lange weg zien we een licht aankomen. Wij waren het voorgeval van daarvoor al een beetje vergeten. Ik ga langzamer fietsen, om een beetje achter m'n maat te gaan rijden om 'de scooter' langs te laten. Dat ding komt heel snel dichterbij en toen het vlakbij was, doofde het weer ineens. Toen gingen bij mij de haren ineens recht overeind staan. Weer hadden we het allebei zeer duidelijk gezien. Een fel licht dat snel op ons afkwam en ineens verdween toen het dichtbij was. Het kon nergens heen want aan de ene kant is een lang hek en de andere kant een sloot.
Wat het geweest kan zijn? We zijn er nog niet uit. (En nee, we hebben allebei nog nooit drugs gebruikt en we waren nog niet dronken)
zelfde verhaal, ik droomde een jaar of 6 geleden een paar keer over een of ander waterpark achtig ding. Een soort van groot speeltoestel in een zwembadje met een laagje water. En dat hele ding was midden in een pratparkachtig iets...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:05 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb wel eens over een plek gedroomd en dat was zo'n lucide-achtige droom, waardoor die me ook bij is gebleven.
Jaren later was ik op die plek uit mijn droom, waar ik dus nog nooit eerder was geweest en waarvan ik ook niet had kunnen weten dat dat in het echt bestond.
Ja, ik, dat ik ergens was en een vol glas bier dacht te hebben en toen ik me omdraaide was het glas bijna leeg...quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:50 schreef BabblingBrook het volgende:
Iets paranormaals, of een sterk voorgevoel dat uitkwam, een rare droom waar je last van bleef houden? Iets bijzonders ervaren of gezien?
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:43 schreef spy08 het volgende:
[..]
Ja, ik, dat ik ergens was en een vol glas bier dacht te hebben en toen ik me omdraaide was het glas bijna leeg...
Lief verhaal, maar waar is nou het onverklaarbare deel? Je droom is hoogst waarschijnlijk jouw fantasie (en verlangen); het deel wat het onverklaar zou kunnen maken heb je nog nooit geprobeerd?quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:45 schreef Lllaura het volgende:
Ook droomde ik een paar jaar geleden dat ik bij haar op bezoek was, in haar huis in Valkenburg.
Ik omhelsde 'r en merkte dat ik groter was gegroeid dan zij. Dit viel me op, omdat ik toen ze stierf kleiner was dan zij.
Na een tijdje met 'r gepraat te hebben, vertelde ik 'r dat ik eigenlijk droomde en dat zij in mijn echte leven al jaren eerder was gestorven. Ik vroeg haar toen hoe ik haar zou kunnen zien, als ik weer wakker was. Ze vertelde me toen dat ik de openhaard aan moest steken, twee kaarsen aan weerszijden moest branden en erin moest kijken, dan zou ik haar zien.
Ik heb 't (nog) nooit gedurfd... En nu hebben we geen openhaard meer...
quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:45 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Lief verhaal, maar waar is nou het onverklaarbare deel? Je droom is hoogst waarschijnlijk jouw fantasie (en verlangen); het deel wat het onverklaar zou kunnen maken heb je nog nooit geprobeerd?
Sorry hoor, maar ik ga toch echt voor:
Misschien heb ik de OP iets anders geinterpreteerd dan jij...quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:50 schreef BabblingBrook het volgende:
Iets paranormaals, of een sterk voorgevoel dat uitkwam, een rare droom waar je last van bleef houden? Iets bijzonders ervaren of gezien?
Leuk is dat! Met een paar afstandsbedieningen 's nacht rond gaan lopen met een vriend, en dan af en toe bij een huis via de ramen zoveel mogelijk aan doen, en zo hard mogelijk zettenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:58 schreef Laniboekje het volgende:
Tot twee keer toe in de nacht dat ik boven sliep (alleen thuis) en dat werkelijk al het apparatuur beneden aan vliegt met een teringlawaai. Ik schrik me de eerste keer dood en ren naar beneden om alles (tv, radio's) e.d. uit te zetten. Ik dacht zelf nog aan een technische storing ofzo. Ietwat shaky weer naar boven, proberen de slaap te vatten en dan gebeurt het weer. Ik helemaal freaked out mijn broer gebeld die inmiddels al niet meer thuis woonde en ook tevens in de kroeg zat. De lieverd kwam met zijn zatte kop (en een taxi!) nog wel naar het ouderlijk huis om daar de nacht te spenderen want ik was echt helemaal over de rooie.
Was jij dat?!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:08 schreef P8 het volgende:
[..]
Leuk is dat! Met een paar afstandsbedieningen 's nacht rond gaan lopen met een vriend, en dan af en toe bij een huis via de ramen zoveel mogelijk aan doen, en zo hard mogelijk zetten![]()
ahhh, good old days
Sorry, ik heb nog nooit andere dorpelingen geterroriseerd dan de Leeksters (of Leekenaren oid)quote:
whehe en er is iemand die op elk feesie verteld dat ie nog nooit iemand zo hard heeft zien fietsenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
oke ik heb nog een hele freaky voor jullie.. ook al vaker gepost en het enige onverklaarbare wat ik ooit heb meegemaakt.
en lang verhaal
ghehehee nee dat was zeker 1km van het eerste beste huisje vandaan. en er komen daar savonds zo weinig mensen dat je wel eens voor 2 uur in -5 kan staan wachten op niets... als het nou ergens was waar veel mensen komen kan ik het me nog voorstellen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:58 schreef bonke het volgende:
[..]
whehe en er is iemand die op elk feesie verteld dat ie nog nooit iemand zo hard heeft zien fietsen
Bizar verhaal man!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
oke ik heb nog een hele freaky voor jullie.. ook al vaker gepost en het enige onverklaarbare wat ik ooit heb meegemaakt.
Wij hadden met vrienden (5 jaar geleden ofzo) altijd een stacaravan waar we vaak in het weekend een biertje gingen drinken. Deze caravan stond op een vakantie park in de bossen van de Veluwe, Een van mijn vrienden woonde daar ook met zijn ouders. zoals elke vrijdag avond ging ik er op mijn fietsje heen om even gezellig met vrienden een paar biertjes te doen. het was eind januari dus het was flink koud buiten en het had gesneeuwd. Van mijn huis is het ongeveer 7 km fietsen en ik was al bijna bij mijn eindbestemming. dit gedeelte is altijd een beetje tricky want de laatste 2 km is over een verharde weg door bebost gebied waar geen lantarenpalen meer staan. gelukkig voor mij had het gesneeuwd omdat mijn fietslamp het niet deed en het anders echt aarde donker kan zijn.. maar donkere bomen tegen witte sneeuw valt gelukkig goed op. ik schat dat ik nog anderhalve kilometer van mijn eindbestemming verwijdert was tot ik iemand langs de kant van de weg zag staan. opzich niets bijzonders want er wonen daar toch nog wat meer mensen (niet veel want ik geloof dat 95% van die mensen er alleen zomers woont) en die moeten ook de hond uitlaten, alleen deze knakker had zon dagobert duck hoed op en een lange donkere jas. Hij deed me denken aan de spion van stratego
[ afbeelding ]
Ik vond hem nogal kansloos zeg maar....
terwijl ik dichter bij kom rijden viel het me op dat deze knakker vrij groot was (minimaal 2.00 maar eerder richting de 2.10) en het verwachte hondje zag ik nergens.
toen ik op 4 meter genaderd was draaide de beste man zich om (tot op heden zag ik alleen zijn achterkant) en zag ik 2 "lichtgevende" gele ogen.
ik heb nog nooit zo hard door gefietst en ben savonds ook niet meer terug gegaan.
tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het is geweest.
reflecterende lenzen was mijn eerste gedachte maar dat kon niet aangezien ik geen licht op mijn fiets had.
lol en voor je het weet is jouw licht uit en word je wakker in een martel kamerquote:Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik.. wil.. dat echt een keer meemakenSerieus, dan stap je toch direct af om te onderzoeken wat het is? Hoe kan je die drang weerstaan?
maar dan is et wel weer verklaarbaarquote:Op maandag 7 juli 2008 15:32 schreef EggsTC het volgende:
[..]
lol en voor je het weet is jouw licht uit en word je wakker in een martel kamer
ik denk niet dat je er op dat moment op zit te wachten dat iets "verklaarbaar" isquote:
de schrik, achteraf denk je ook van "al had ik maar gewoon goedenavond ofzo gezegd" maar op dat moment denk ja alleen maar "What the fuck is dat! FIETSEN!"quote:Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik.. wil.. dat echt een keer meemakenSerieus, dan stap je toch direct af om te onderzoeken wat het is? Hoe kan je die drang weerstaan?
Precies, dan neemt je zoogdieren brein het gewoon over en is het vluchten geblazen. Ask questions later!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
de schrik, achteraf denk je ook van "al had ik maar gewoon goedenavond ofzo gezegd" maar op dat moment denk ja alleen maar "What the fuck is dat! FIETSEN!"
true! achteraf denk je van....knappe jongen als hij mij wat wil doen... maar ook omdat ik het wetenschappelijk niet kon verklaren denk je maar een ding... fietsen....en daarna whiskeyquote:Op maandag 14 juli 2008 07:52 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Precies, dan neemt je zoogdieren brein het gewoon over en is het vluchten geblazen. Ask questions later!
Hey dude, mag ik je vragen welke camping dat dan was? Ik kom nl uit die omgeving, en ben eigenlijk wel benieuwd waar dat was.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[quote] Deze caravan stond op een vakantie park in de bossen van de Veluwe,
in Emstquote:Op maandag 21 juli 2008 10:32 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Hey dude, mag ik je vragen welke camping dat dan was? Ik kom nl uit die omgeving, en ben eigenlijk wel benieuwd waar dat was.
Hey, dat heb ik ook een keer meegemaakt. Was toen jaartje of 8/9 denk ik en ik zag toen een vliegtuig vlak boven de gymzaal van onze school, ik kon zowat door de raampjes naar binnen kijken. Gekke was: niemand behalve ikzelf reageerde erop. Weet tot op de dag van vandaag niet wat daar toen aan de hand was.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:06 schreef Tamaartje het volgende:
Toen ik een jaar of 7 was, ging ik van mijn huis naar het huis van mijn vriendinnetje, dat is zo'n 4 straten verderop. Ik ging lopen en deed dat heel vaak, het was een normale doordeweekse dag, ergens rond 13.30
Net voordat ik bij haar de straat in kwam hoorde ik een enorm hard geluid, ik keek omhoog en zag daar een vliegtuig net boven de huizen vliegen, echt net boven de schoorsteen zegmaar, zodat die elk moment kon gaan landen of neerstorten, ik kon de motoren zien draaien en dacht echt dat hij in de komende seconden kon neerstorten.. zo ongelooflijk eng!
Ik ben meteen weer de andere kant op gerent naar huis, was helemaal in paniek en heb bij mijn moeder uitgehuild, we hebben nog navraag gedaan bij andere mensen in de buurt of die een vliegtuig laag over hebben zien komen of zoiets, maar niemand had iets gehoord of gezien...
Nog steeds kan ik die hele gebeurtenis terug zien als ik er aan denk.. maar wat het nou geweest is?
Ik geloof niet dat er geliefde overledenen nog terug komen op aarde om mensen gerust te stellen. Waarom zouden ze dat doen? Je wordt er alleen maar verdrietig of bang van en het is behoorlijk verwarrend. Als je kwetsbaar bent door hun overlijden, waarom zouden ze het dan alleen maar moeilijker maken voor je?quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:37 schreef Djeez het volgende:
Ik bedenk me nog iets uit mijn latere jeugd. Ik moet een jaar of veertien zijn geweest, toen ik 's nachts wakker werd om te plassen. Ik sliep op de zolderkamer, en moest dus een trap af om in de badkamer naar de wc te gaan.
Mijn wekkerradio deed het niet, en ook het licht ging niet aan. Geeft niks, dan maar in het donker naar beneden. Ik de trap af, zie ik mijn vader daar in badjas op de overloop staan. Zijn donkere ogen priemen in de duisternis. Ik vroeg hem zachtjes of de stroom misschien was uitgevallen.
Hij antwoordde echter niet. Ook toen ik het nogmaals vroeg kwam er geen antwoord. Ik wilde hem aanraken, maar ineens was hij verdwenen. Ik ben zonder te plassen weer naar boven gevlucht. Toen ik mijn vader de volgende ochtend vroeg of hij er 's acht was uitgeweest, zei hij heerlijk te hebben geslapen.
Zeer vreemd, ik vraag me nog altijd af wat dat destijds moet zijn geweest. Ik weet niet of een entiteit de gedaante van iemand anders kan aannemen. Mocht dit zo zijn, dan denk ik dat het mijnoverleden moeder is geweest. Zij wilde mij dan gerust stellen, omdat ik bang was in het donker.
Ik wil geen spelbreker zijn, maar dikke kans dat je óf droomde, óf slaapwandelde.quote:
Geliefden komen niet alleen terug naar aarde in de vorm van een -voor dat persoon- fysiek verschijnende gedaante.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:59 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik geloof niet dat er geliefde overledenen nog terug komen op aarde om mensen gerust te stellen. Waarom zouden ze dat doen? Je wordt er alleen maar verdrietig of bang van en het is behoorlijk verwarrend. Als je kwetsbaar bent door hun overlijden, waarom zouden ze het dan alleen maar moeilijker maken voor je?
quote:Op donderdag 24 juli 2008 07:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zo heb ik met een overleden paard gecommuniceerd van iemand die nog een aantal nachten bij baasjelief is gebleven.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 07:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zo heb ik met een overleden paard gecommuniceerd van iemand die nog een aantal nachten bij baasjelief is gebleven.
hehe zoiets hoorde ik op een gegeven moment ook... dacht shit er loopt iemand door de voortuin... ik eruit met mijn zwaardquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:35 schreef Verluste het volgende:
Ik hoor zelden eens vreemde geluiden; alsof er iemand is. Dan ben ik alleen in het huis. Als ik dan ga kijken met een klauwhamer is er natuurlijk niemand. Heel bizar.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hehe zoiets hoorde ik op een gegeven moment ook... dacht shit er loopt iemand door de voortuin... ik eruit met mijn zwaard... was het een koe die in het weiland tegenover ons huis stond te grazen (was er net die dag ingezet)
sta je daar om half 5 sochtens in je boxer met een zwaard in je hand buiten..
Was jij dat die al die mensen voor de Jumbo stond op te lichten?quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:52 schreef VonHinten het volgende:
D'r was een tijd dat ik een bizarre 'kaarttruc' kon. Ik liet iemand een kaart trekken uit een pak van 52 kaarten. Vervolgens legde diegene de kaart terug op de stapel en schudde alles door elkaar. Dan ging ik door de stapel kaarten heen en 4 van de 5 keer wist ik de juiste kaart eruit te pikken. Uiteraard was iedereen heel verbaasd: hoe dóe je dat?Maar op de een of andere manier wist ik bijna telkens de goede kaart te pakken. Later lukte me dit niet meer, omdat ik teveel ging nadenken bij elke kaart die ik zag. Ik ging de kaart kiezen, in plaats van dat de kaart mij koos. En ja, ik weet dat die laatste zin zweverig klinkt
Serieus gebeurt op de OS?quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:34 schreef TLC het volgende:
Ik dacht een tijd na het bekijken van de openingsceremonie van de O.S. het volgende ;
Als Nederland opkomt wat als je dan gewoon er als niet sporter tussen zou lopen ? dat je gewoon doet alsof je een sporter bent ?
En wat hoor ik een tijd later op het nieuws............
![]()
Dat was waarschijnlijk een satelliet of een ruimtestation (MIR of ISS). Op pagina 718 van Teletekst gaven ze soms meldingen dat de MIR een beweging ging maken. Ik ben toen ook eens op dat tijdstip naar buiten gegaan om dat te bekijken en het klopte precies. Zag er uit als een ster en bewoog vrij recht, maar maakte toen een hoek en verdween.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Op vakantie in Italie zaten we dikwijls 's avonds nog buiten op het terras, sterren te kijken.
Je hebt daar hele heldere luchten en het was echt een spectaculair gezicht, bergdorpje met weinig lichten etc.
Op een gegeven moment zagen we een heldere ster (daar leek het op) zich in een rechte lijn voortbewegen. Ineens maakt het een hoek van 90 graden en doofde het.
Vrij apart.
Misschien een testvlucht van een nieuw vliegtuig?
We hoorden overigens geen motoren of iets dergelijks.
Ja, zoiets dacht ik al...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk een satelliet of een ruimtestation (MIR of ISS). Op pagina 718 van Teletekst gaven ze soms meldingen dat de MIR een beweging ging maken. Ik ben toen ook eens op dat tijdstip naar buiten gegaan om dat te bekijken en het klopte precies. Zag er uit als een ster en bewoog vrij recht, maar maakte toen een hoek en verdween.
herken het, ik ben het liedje dan aan het zingen, zet de radio aan en zing dan al precies in het ritme mee...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:33 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik heb wel heel vaak, dan heb ik een liedje in mijn kop dat al een aantal jaren oud is en zelden nog op de radio komt. Als ik dan de radio aanzet komt dat nummer erop.
Niet echt iets onverklaarbaars maar wel beetje vreemd
Ja, zwervers ruik je 2 maanden later idd nog wel eens, zomaar uit het niets. En idd, als ik een geest zou zijn had ik ook wel wat beters te doen. Krijg je eindelijk de kans om allerlei dingen te doen die je in het normale leven nooit zou kunnen, blijf je op een zolder rondhangen. Hoe dom ben je dan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:24 schreef P8 het volgende:
misschien is er gewoon een zwerver het huis ingetrokken toen deze nog in de verkoop stond. Zwervers stinken ook.
Ik snap nooit waarom geesten zich altijd op zolder schuilhouden. Als ik een geest was zou ik gewoon op de bank gaan chillen in de woonkamer en een beetje tv meekijken.
Op zich is dat natuurlijk geen gek idee eigenlijk. Eens iemand laten komen die er wat meer verstand van heeft, een medium of zo. Die kan die beste "iets" op de zolder wegkrijgen (en hem wat tips geven). En baat het niet, schaadt het niet he, maar misschien wel je huisje terug.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:37 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Ja, zwervers ruik je 2 maanden later idd nog wel eens, zomaar uit het niets. En idd, als ik een geest zou zijn had ik ook wel wat beters te doen. Krijg je eindelijk de kans om allerlei dingen te doen die je in het normale leven nooit zou kunnen, blijf je op een zolder rondhangen. Hoe dom ben je dan.
Misschien kun je dat ding op mijn zolder even wat tips komen geven? Misschien luistert het wel naar jou.
indeed.... of vraag aan die geest of hij zijn voeten en kleren eens wil wassen omdat het anders nogal gaat stinken in je huis!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 06:48 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Op zich is dat natuurlijk geen gek idee eigenlijk. Eens iemand laten komen die er wat meer verstand van heeft, een medium of zo. Die kan die beste "iets" op de zolder wegkrijgen (en hem wat tips geven). En baat het niet, schaadt het niet he, maar misschien wel je huisje terug.
Aan de ene kant vind ik dit soort verhalen wel beangstigend, maar aan de andere kant intrigeert het me enorm. Heb je er aan gedacht om es iets van camera's op te hangen ofzo? Gewoon simpele webcam's oid? Ik snap dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt nu, maar dan weet je gelijk ook hoe "echt" het isquote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:37 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Ja, zwervers ruik je 2 maanden later idd nog wel eens, zomaar uit het niets. En idd, als ik een geest zou zijn had ik ook wel wat beters te doen. Krijg je eindelijk de kans om allerlei dingen te doen die je in het normale leven nooit zou kunnen, blijf je op een zolder rondhangen. Hoe dom ben je dan.
Misschien kun je dat ding op mijn zolder even wat tips komen geven? Misschien luistert het wel naar jou.
Hmm, maar hij heeft je nog nooit wat gedaan, die geest? Misschien zou je hem ns samen met je vriend op kunnen wachten en een vraag stellen aan hem. Kijken wat er gebeurt. Eventueel met een paragnost erbij ofzo? Wel interessant ja. Maar als hij je had willen doen had hij dat allang gedaan, dus ik denk dat er niet echt rede is om bang van hem te zijn, al kan ik me voorstellen dat je dat wel bent.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:37 schreef Silvieja het volgende:
[..]
TS en crewquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hmm, maar hij heeft je nog nooit wat gedaan, die geest? Misschien zou je hem ns samen met je vriend op kunnen wachten en een vraag stellen aan hem. Kijken wat er gebeurt.
struisvogelen is natuurlijk wel super makkelijk he.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
Vorige week hebben we toevallig een camera op zolder opgehangen. Maar daar hebben we niks op gezien omdat de computer steeds crashte wanneer we dat ding lieten draaien.. En eigenlijk lijkt het me ook sterk dat we daar iets op krijgen te zien. Mijn vriend ziet niks, dus waarom zou het wel op camera verschijnen? Wel hoorden we op sommige momenten rare geluiden, die wel zijn opgenomen, een soort van geschreeuw, maar dan anders. Maar dit zou net zo goed de wind geweest kunnen zijn.
Hij heeft nooit wat gedaan, maar call me a chicken, maar ik durf echt niet met dat ding te communiceren, ook niet me behulp van iemand anders. Ik wil hier niks mee te maken hebben. Ik weet ook dat als hij iets had willen doen dit allang gebeurd was, al geloof ik niet dat ze dat echt kunnen. Maar toch ben ik serieus als de doods.
En een medium opzoeken is moeilijker dan je denkt. Ik heb geen idee waar ik daarvoor moet zijn. Op internet krijg je van die 0900 nummers waar ik niet in geloof.
Nu komt die vage gast van de week wel weer langs om te kijken wat hij er aan kan doen. Volgens eigen zeggen heeft hij meer van dit soort dingen uitgedreven. Maar ik weet niet zo goed wat ik van hem moet geloven. Maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Weet je dat ik me echt knettergek voel. Het feit dat ik erover praat alsof het echt is, is eng.
Bij zulk soort verhalen denk ik dus altijd: hang het huis vol met camera's en geluidsapparatuurquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
Vorige week hebben we toevallig een camera op zolder opgehangen. Maar daar hebben we niks op gezien omdat de computer steeds crashte wanneer we dat ding lieten draaien.. En eigenlijk lijkt het me ook sterk dat we daar iets op krijgen te zien. Mijn vriend ziet niks, dus waarom zou het wel op camera verschijnen? Wel hoorden we op sommige momenten rare geluiden, die wel zijn opgenomen, een soort van geschreeuw, maar dan anders. Maar dit zou net zo goed de wind geweest kunnen zijn.
Hij heeft nooit wat gedaan, maar call me a chicken, maar ik durf echt niet met dat ding te communiceren, ook niet me behulp van iemand anders. Ik wil hier niks mee te maken hebben. Ik weet ook dat als hij iets had willen doen dit allang gebeurd was, al geloof ik niet dat ze dat echt kunnen. Maar toch ben ik serieus als de doods.
En een medium opzoeken is moeilijker dan je denkt. Ik heb geen idee waar ik daarvoor moet zijn. Op internet krijg je van die 0900 nummers waar ik niet in geloof.
Nu komt die vage gast van de week wel weer langs om te kijken wat hij er aan kan doen. Volgens eigen zeggen heeft hij meer van dit soort dingen uitgedreven. Maar ik weet niet zo goed wat ik van hem moet geloven. Maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Weet je dat ik me echt knettergek voel. Het feit dat ik erover praat alsof het echt is, is eng.
Misschien (mocht het echt een geest zijn) wil hij je iets duidelijk maken maar jij geeft hem de kans niet... vandaar dat hij terug blijft komen? Ik zeg ook maar wat maargoed, het blijft raar. Als jouw vriend hem niet ziet, tja... ik zou het zelf ook fucking eng vinden maarja hij doet je niets dat is toch al heel wat. Ik zou toch proberen mn moed te verzamelen om een keer wat tegen hem te zeggen. Als is het maar "wat doe je hier?"quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Misschien (mocht het echt een geest zijn) wil hij je iets duidelijk maken maar jij geeft hem de kans niet... vandaar dat hij terug blijft komen? Ik zeg ook maar wat maargoed, het blijft raar. Als jouw vriend hem niet ziet, tja... ik zou het zelf ook fucking eng vinden maarja hij doet je niets dat is toch al heel wat. Ik zou toch proberen mn moed te verzamelen om een keer wat tegen hem te zeggen. Als is het maar "wat doe je hier?"
http://www.rtl.nl/(/actue(...)landse_ploeg_mee.xmlquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:10 schreef VjenneKloetn het volgende:
[..]
Serieus gebeurt op de OS?![]()
Link naar nieuwsbericht?
Dat weet iedereen en geloof me dat iedereen eerst daaraan denkt en veel veel veel liever die verklaring heeft boven iets wat ongrijpbaar is en waar je geen vat op hebt en eng is of kan zijn .quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:14 schreef Yozzz het volgende:
Geluiden vanaf zolder kunnen vaak goed te verklaren zijn: hout 'leeft'. Staat de zon een tijdje op het huis, dan zet het uit. Zulke geluiden komen vaak uit oudere huizen, met veel hout.
Just my two cents.
Alleen toen ik jaren geleden naar wat later bleek waarschijnlijk een lichte psychose o.i.d. heb gehad.quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:50 schreef BabblingBrook het volgende:
Toen ik zestien was fietste ik naar school en opeens kreeg ik erg de neiging om naar boven te kijken en ik zag daar een symmetrische zwerm vogels met een zwart lijf en een zilverwitte nek. Toen ik weer keek (want ik wilde van mn fiets vallen) waren ze weg. Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd wat ik nu precies gezien heb.
gewoon wat verzinnenquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:22 schreef Stoeprand het volgende:
Verdeurie, val ik even buiten de boot zonder enig verhaal te hebben vertellen...
Maar 'de dood' is toch niets negatiefs als het om Tarotkaarten gaat?quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef RoyalFuss het volgende:
uhm bedenk ook iets, ik had vroeger een pak tarot kaarten. Ik had geen zin om de betekenis van al die dingen uit mijn hoofd te leren dus ik dacht: ik trek er gewoon 1 !
: nr 13. de dood
Nog maar eens schudden en trekken:
:nr 13. de dood
Ennnnn nog maar eens schudden en trekken:
brrrr.. toen vond ik het wel genoeg. Overigens ik leef nog steeds en iedereen in mijn omgeving..
Als ik het goed heb is dit een kans van 1 op 22x22x22 dat zoiets gebeurd. Ik had toen wel even genoeg van de paranormale wereld.
Nee precies, het werkt ook altijd in combinatie met andere kaarten tenslotte.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Maar 'de dood' is toch niets negatiefs als het om Tarotkaarten gaat?
hehe shit je had beter kunnen gaan gokken die dag!quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef RoyalFuss het volgende:
uhm bedenk ook iets, ik had vroeger een pak tarot kaarten. Ik had geen zin om de betekenis van al die dingen uit mijn hoofd te leren dus ik dacht: ik trek er gewoon 1 !
brrrr.. toen vond ik het wel genoeg. Overigens ik leef nog steeds en iedereen in mijn omgeving..
Als ik het goed heb is dit een kans van 1 op 22x22x22 dat zoiets gebeurd. Ik had toen wel even genoeg van de paranormale wereld.
Je weet dat verwarminsbuizen spontaan kunnen kloppen, he?quote:Vanochtend hoorde mijn vriendin en ik ineens geklop op de muur waarachter zich de keuken bevind. Ondanks dat het studentenhuis meerdere bewoners telt, was er op dat moment niemand wakker.
Het huis is vrij oud, nog voor de oorlog gebouwd.
De kans op elke combinatie is 1 op de 223. Dat jij toevallig aan die ene combinatie een bepaalde waarde hecht doet daar niks aan af.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef RoyalFuss het volgende:
dus je bent al die studenten langs gegaan om te kijken of ze sliepen ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:54 schreef Koskettimet het volgende:
Vanochtend hoorde mijn vriendin en ik ineens geklop op de muur waarachter zich de keuken bevind. Ondanks dat het studentenhuis meerdere bewoners telt, was er op dat moment niemand wakker.
Het huis is vrij oud, nog voor de oorlog gebouwd.
zou ik ook doen als het studentes warenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:48 schreef bonke het volgende:
[..]
dus je bent al die studenten langs gegaan om te kijken of ze sliepen ?
Wat een openbaring!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
zou ik ook doen als het studentes warenen even aan de borsten zitten om zeker te weten dat ze sliepen
Ik ben ook al eens wakker geworden, en zag een of ander zwart gedaante naast me bed staan. Schrok me half dood. maar na een minuut of zo was hij weg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:18 schreef smammela het volgende:
heb net even het hele topic doorgelezen en weet niet precies wie/wat dat zwarte gedaante met zwarte jas en zwarte hoed is, maar die heb ik ook bij mij op bezoek gehad en dat was geen fijn figuur, dat is zeker.
mijn ervaring met hem:
was een jaar of 16 en had altijd al het idee dat er iemand op mijn slaapkamer was en bij mij was. al vanaf mijn 7de toen ik nog in een ander huis woonde. in het begin was ik als de dood voor hem, want ik kreeg een benauwd gevoel bij hem. ik beschermde mezelf door me er zoveel mogelijk van af te sluiten. werd ik midden in de nacht opeens wakker stond ie langs mijn bed. ben werkelijk doodgeschrokken en een tijdlang slecht geslapen. heb het er toen met een goede vriendin over gehad en ze zei mij dat ik moest proberen met hem te praten. dit ben ik min of meer gaan doen met hem en over de meest uiteenlopende dingen. hij bleek een jood te zijn die ondergedoken zat tijdens de oorlog ergens in arnhem ofzo. ik woon in limburg dus vroeg hem wat ie bij mij te zoeken had. niks gewoon een beetje gezellig kletsen was zijn antwoord. een tijdlang is dit doorgegaan.
op een gegeven moment bleef die vriendin bij mij slapen en ging die makker via haar tegen mij praten. over familie en alles gepraat en we hadden het over iets en zag ik ineens vuur in zijn ogen en werd echt doodsbenauwd. heb hem toen weggestuurd en mijn vriendin werd uitgeput wakker. toen ik hem wegstuurde zag ik ook een van mijn engelen langs mijn bed komen te staan om mij te beshermen.
tot op de dag vandaag als ik aan hem denk ben ik weer bang dat hij nog steeds bij mij is, maar heb er niet zoveel last meer van als toen. vraag me wel af wie of wat het is en wat ie moet.
de beschrijvingen van de anderen, zwarte silhouetten met een lange zwarte jas en hoed op, komen teveel overeen om op zijn minst niet te gaan twijfelen dat dat soortgelijke geesten/entiteiten whatever zijn.
Ja, heb haar laatst ontmoet in een trancereis die ik maakte. Ze vertoonde zich aan me als een grote raaf en sloeg haar vleugels om me heen met de woorden ''bij mij kun je altijd komen en veilig zijn''. Het was mijn eerste ervaring waarin ik de moedergodin echt meemaaktequote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:58 schreef Burner82 het volgende:
Iemand trouwens bekend met Morrigan?
Mijn dromen die ging over een man in een cape, in mijn 1e droom maakte hij me bang... in mijn 2e droom, heeft hij me pijn gedaan (ik had 5 uur later, toen ik al 5 uur wakker was dus, nog pijn van wat hij gedaan had.) in mijn 3e droom, kwam er een vrouw me helpen, op een manier die ik nooit zal vergeten.... toen ik later de beschrijven van die vrouw gaf aan mijn beste vriendin, en zij me een tekening van morrigan liet zien, kreeg ik meteen kippenvel, dat was de vrouw die me geholpen had....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:20 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, heb haar laatst ontmoet in een trancereis die ik maakte. Ze vertoonde zich aan me als een grote raaf en sloeg haar vleugels om me heen met de woorden ''bij mij kun je altijd komen en veilig zijn''. Het was mijn eerste ervaring waarin ik de moedergodin echt meemaakte
Het is inderdaad een vrouwelijke Godinquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:35 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mijn dromen die ging over een man in een cape, in mijn 1e droom maakte hij me bang... in mijn 2e droom, heeft hij me pijn gedaan (ik had 5 uur later, toen ik al 5 uur wakker was dus, nog pijn van wat hij gedaan had.) in mijn 3e droom, kwam er een vrouw me helpen, op een manier die ik nooit zal vergeten.... toen ik later de beschrijven van die vrouw gaf aan mijn beste vriendin, en zij me een tekening van morrigan liet zien, kreeg ik meteen kippenvel, dat was de vrouw die me geholpen had....
Wie is Morrigan? - laat maarquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:20 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, heb haar laatst ontmoet in een trancereis die ik maakte. Ze vertoonde zich aan me als een grote raaf en sloeg haar vleugels om me heen met de woorden ''bij mij kun je altijd komen en veilig zijn''. Het was mijn eerste ervaring waarin ik de moedergodin echt meemaakte
Als je wilt weten wie Morrigan is, moet je mijn post boven jou nog eens lezenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:41 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wie is Morrigan? - laat maar-
Ik weet wel dat de moeder van een oud-maat van me ooit eens in haar verbeelding heel sterk een man in een zwarte cape; magere hein like, achter haar zag. Toen ze achterom keek zag ze niks; maar de maanden daarna had ze alleen maar hele zware pech. Dr man die verlamd raakte, vader die dood ging, etcetc
Mwoa, ze had een aantal planeten nodig, waar ze de kracht uit moest halen, om mijn kwelgeest te doen verdwijnen in mijn dromen. ze werd zelf ook goed geraakt, en gewond. Maar blijkbaar heeft ze gewonnen, ik heb er na nooit meer dormen over gehadquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:40 schreef Windigo het volgende:
[..]
Het is inderdaad een vrouwelijke Godinhelper in de strijd. Soms kan een figuur die er schaduwachtig uit ziet/donker ook de strijd met je eigen ego betekenen. Misschien ben je momenteel in een moeilijke periode en ben je klaar die moeilijkheden te overwinnen? Daar zou het symbool voor kunnen staan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morrigan
Dan heeft het dus wel zin gehad, en is het probleem waar je mee worstelde kennelijk verdwenenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:46 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mwoa, ze had een aantal planeten nodig, waar ze de kracht uit moest halen, om mijn kwelgeest te doen verdwijnen in mijn dromen. ze werd zelf ook goed geraakt, en gewond. Maar blijkbaar heeft ze gewonnen, ik heb er na nooit meer dormen over gehad
jup, op die manier welquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:47 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dan heeft het dus wel zin gehad, en is het probleem waar je mee worstelde kennelijk verdwenen
Tsja ik ben geen Guru ofzo natuurlijkquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:52 schreef Burner82 het volgende:
[..]
jup, op die manier wel
maar waarom een iemand/iets, waar ik nog nooit van gehoord had?
Zoals ik begrijp dus een paragnost?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:47 schreef Breathtaking het volgende:
Was een paar maanden geleden: Ik ging uit, zat in de achtertuin van een coffeeshop samen met een vriendin van me. Op een gegeven moment kwamen 2 jongens bij ons zitten, ze kwamen uit Amsterdam (waar ik woon is daar een uurtje vandaan) en ze waren met een voetbalvereniging oid. We kenden ze dus totaal niet.
Nouja, waren aardige jongens dus we waren gezellig aan het pratenop een gegeven moment was ik even weg. En toen ik terug kwam zei die vriendin van me dat 1 van die jongens heel 'eng' was (waar de jongen bij zat he) dus ik zei van ooh hoezo?
Dus ze zegt zo van jaa hij weet dingen.. Dus toen vertelde ze zo dat hij allemaal dingen op kon noemen over haar familie ed, en die jongen beaamde dat.
Nu ben ik niet zo goedgelovig dus ik zei, nou doe ook maar eens over mij dan.. Dus hij vertelde over mijn broertje, wist zijn naam, zijn persoonlijkheid, echt vanalles op te noemen. Al zei hij dat ik veel moeilijker te 'lezen' was dan die vriendin van me.
Maar toen gingen ze weg, en ze zouden nog naar het cafe gaan waar wij daarna heen gingen maar we hebben ze niet meer gezien. Waarop die vriendin van me beweerde dat we het verzonnen haddendoor de drugs oid. Maar ik weet wel 100 % zeker dat het echt gebeurd is
al was het wel een vreemd moment.
Hersenspinsels van Hanoying:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:47 schreef Breathtaking het volgende:
Was een paar maanden geleden: Ik ging uit, zat in de achtertuin van een coffeeshop samen met een vriendin van me. Op een gegeven moment kwamen 2 jongens bij ons zitten, ze kwamen uit Amsterdam (waar ik woon is daar een uurtje vandaan) en ze waren met een voetbalvereniging oid. We kenden ze dus totaal niet.
Nouja, waren aardige jongens dus we waren gezellig aan het pratenop een gegeven moment was ik even weg. En toen ik terug kwam zei die vriendin van me dat 1 van die jongens heel 'eng' was (waar de jongen bij zat he) dus ik zei van ooh hoezo?
Dus ze zegt zo van jaa hij weet dingen.. Dus toen vertelde ze zo dat hij allemaal dingen op kon noemen over haar familie ed, en die jongen beaamde dat.
Nu ben ik niet zo goedgelovig dus ik zei, nou doe ook maar eens over mij dan.. Dus hij vertelde over mijn broertje, wist zijn naam, zijn persoonlijkheid, echt vanalles op te noemen. Al zei hij dat ik veel moeilijker te 'lezen' was dan die vriendin van me.
Maar toen gingen ze weg, en ze zouden nog naar het cafe gaan waar wij daarna heen gingen maar we hebben ze niet meer gezien. Waarop die vriendin van me beweerde dat we het verzonnen haddendoor de drugs oid. Maar ik weet wel 100 % zeker dat het echt gebeurd is
al was het wel een vreemd moment.
Waar was je die zondag druk mee? Met volledig onverwachte dingen of had je al dingen op het programma staan en veel onopgeloste zaken. Als je veel dingen voor je uit schuift (ik moet eigenlijk die en die nog bellen, moet echt weer eens een keer bij die en die langs en moet echt weer eens aan de slag met mijn scriptie, etc.) dan kan het ook zijn dat je onbewustzijn al verwacht dat je druk gaat zijn, of zou moeten zijn en dat projecteert zich misschien op de Zondag omdat dat de laatste dag van je weekend is en je eigenlijk wel aanvoelt dat je eens moet beginnen met aanpakken. Je bent gelovig dus misschien stond er bovendien sowieso al een bezoek op de kerk op het programma, dan is de ochtend in ieder geval al vol.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:48 schreef 2cv het volgende:
Soms heb ik het gevoel dat er iets gaat gebeuren. Laatst, op een vrijdag, had ik het gevoel dat ik die zondag er op de hele dag druk zou zijn. En dat was zo (niet vervelende dingen ofzo hoor), maar het gevoel was er wel heel sterk. Heel stom dat ik het niet tegen iemand gezegd heb ofzo.
En soms droom ik iets waarvan ik vermoed (!) dat ik het al eens eerder gedroomd heb. En soms kom ik op plaatsen die heel erg lijken op plaatsen waar ik eerder van gedroomd heb. Niet dat ik dan meteen de weg weet ofzo, het komt me gewoon ERG bekend voor dan.
Toevoeging:
Laatst bij Opwekking was ik het even zat. Het was voor mij de eerste keer en ik zocht nar antwoorden die ik niet kreeg. Ik heb gebeden en plotseling kreeg ik een SMS van iemand die absoluut niet in God gelooft en het (volgens mij) zelfs onzin vindt. Dat vond ik erg fijn en heeft mij er die avond doorheen gesleept. En toen ik zijn naam intoetste in mijn telefoon om een SMS terug te sturen veranderde mijn telefoon zijn naam in 'engel'.
Fout, ik werd uitgenodigd ergens voor.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:22 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Waar was je die zondag druk mee? Met volledig onverwachte dingen of had je al dingen op het programma staan en veel onopgeloste zaken. Als je veel dingen voor je uit schuift (ik moet eigenlijk die en die nog bellen, moet echt weer eens een keer bij die en die langs en moet echt weer eens aan de slag met mijn scriptie, etc.) dan kan het ook zijn dat je onbewustzijn al verwacht dat je druk gaat zijn, of zou moeten zijn en dat projecteert zich misschien op de Zondag omdat dat de laatste dag van je weekend is en je eigenlijk wel aanvoelt dat je eens moet beginnen met aanpakken. Je bent gelovig dus misschien stond er bovendien sowieso al een bezoek op de kerk op het programma, dan is de ochtend in ieder geval al vol.
Kan goed, maar ik vind het wel apart. Heb er laatst ook iets over gelezen, het kan een soort kortsluiting zijn in de hersenen ofzo.quote:Dat je droomt over dingen die je al eerder hebt gedroomd is normaal, dat doet bijna iedereen. En dat je sommige plaatsen denkt te herkennen uit je dromen is een illusie, Zoals je zelf al zegt ken je de weg niet, weet je niet wie er in welk huis woont of waar de plaatselijke snackbar is. Je hebt alleen een "gevoel dat je er eerder bent geweest". Je hebt rationeel bekeken geen enkele grond om aan te nemen dat je de plek al kent, je hebt geen specifieke info en weet niets van de plaats behalve "een gevoel van herkenning". Zolang je niets concreet hebt zou ik het gewoon houden op een illusie.
Hij wist niet dat ik steun kon gebruiken. Daarbij SMSt hij nooit op zo'n tijdstip (ik meende dat het na 22:00u 's avonds was). En dat Emiel met T9 engel wordt is misschien toeval, maar ik vind het wel erg sterk.quote:Dat SMSje kwam op een juist moment voor je schijnbaar en dat is fijn. Maar de timing van de sms was toeval (hoewel je vriend misschien wel wist dat je wat steun kon gebruiken tijdens je bezoek aan opwekking, hij kent je immers). Anyway het was wel min of meer toeval, god gaf hem niet de instructie om een sms naar je te sturen, daar ben ik zeker van. Net zoals het toeval is dat de naam van jouw vriend Emiel is en de T9 op je telefoon er engel van maakt.
Ok, je werd uitgenodigd. Maar in dit geval blijft het voorgevoel ook bij je hangen omdat het bevestigd werd. Als je die Zondag niet druk was geweest was je het gevoel van die vrijdag al weer vergeten. Bovendien is het helemaal niet zo heel uitzonderlijk om druk te zijn op een zondag, ik ga er toch minimaal van uit dat je één zondag per twee maanden druk bent en dan schat ik vrij laag. met 1 op 8 is er dus al 12,5 % kans dat je voorgevoel bevestigd wordt en waarschijnlijk ligt het percentage hoger.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Fout, ik werd uitgenodigd ergens voor.
[..]
Kan goed, maar ik vind het wel apart. Heb er laatst ook iets over gelezen, het kan een soort kortsluiting zijn in de hersenen ofzo.
[..]
Hij wist niet dat ik steun kon gebruiken. Daarbij SMSt hij nooit op zo'n tijdstip (ik meende dat het na 22:00u 's avonds was). En dat Emiel met T9 engel wordt is misschien toeval, maar ik vind het wel erg sterk.
Ik had het gevoel dit keer heel sterk. Sterker dan anders. Daarbij heb ik het idee dat in mijn geval zoiets wel vaker voorkomt. Ik had ook al een idee wat ik die dag zou gaan doen (kerk -wat in mijn geval niet standaard is op zondag- en daarna op visite). Maar doordat mijn gevoel uit kwam is het zeker blijven hangen ja. Maar dat wil nog niet zeggen dat het gewoon toeval, statistiek of whatever is.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:44 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ok, je werd uitgenodigd. Maar in dit geval blijft het voorgevoel ook bij je hangen omdat het bevestigd werd. Als je die Zondag niet druk was geweest was je het gevoel van die vrijdag al weer vergeten. Bovendien is het helemaal niet zo heel uitzonderlijk om druk te zijn op een zondag, ik ga er toch minimaal van uit dat je één zondag per twee maanden druk bent en dan schat ik vrij laag. met 1 op 8 is er dus al 12,5 % kans dat je voorgevoel bevestigd wordt en waarschijnlijk ligt het percentage hoger.
Op dat specifieke moment was een SMS de enige realistische manier om wat steun/opluchting/whatever te krijgen. Onder andere omstandigheden is dat er niet echt. Daarbij was ik toen op zoek naar antwoorden en verwachtte die ook te krijgen. Over het algemeen ben ik daar toch echt minder mee bezig. Daarbij was het ook 1 van de eerste keren in tijden (jaren) dat ik bad. Tel daar het tijdstip + de persoon + de naam van die persoon bij op en ik vind het net even iets te toevallig allemaal.quote:En dat SMSje was wel apart, in ieder geval kwam het op een goed moment voor je en dat is fijn. Maar net zoals in het eerste voorbeeld zijn er ook genoeg situaties geweest waarin je je slecht voelde en geen sms kreeg, waarin je bidde maar er geen antwoord kwam. Dit specifieke geval blijft echter bij je hangen omdat het lijkt alsof er een causaal verband is, de honderd gevallen van eenzaamheid die ongemerkt voorbij gingen en waarbij je geen sms ontving vergeet je dan en je houdt vast aan dit ene geval waarin er wel een antwoord leek te komen. Dat zijn naam emiel was maakt het dubbeltoevallig, dat dan weer wel.
Ik denk wel dat het gewoon toeval/statistiek isquote:Op zondag 31 augustus 2008 03:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik had het gevoel dit keer heel sterk. Sterker dan anders. Daarbij heb ik het idee dat in mijn geval zoiets wel vaker voorkomt. Ik had ook al een idee wat ik die dag zou gaan doen (kerk -wat in mijn geval niet standaard is op zondag- en daarna op visite). Maar doordat mijn gevoel uit kwam is het zeker blijven hangen ja. Maar dat wil nog niet zeggen dat het gewoon toeval, statistiek of whatever is.
[..]
Op dat specifieke moment was een SMS de enige realistische manier om wat steun/opluchting/whatever te krijgen. Onder andere omstandigheden is dat er niet echt. Daarbij was ik toen op zoek naar antwoorden en verwachtte die ook te krijgen. Over het algemeen ben ik daar toch echt minder mee bezig. Daarbij was het ook 1 van de eerste keren in tijden (jaren) dat ik bad. Tel daar het tijdstip + de persoon + de naam van die persoon bij op en ik vind het net even iets te toevallig allemaal.
Emiel weet je nog van die sms die je me vorige week vrijdag stuurde?quote:Op zondag 31 augustus 2008 03:11 schreef 2cv het volgende:
Ik weet niet of ik Emiel er over verteld heb. Niet in detail in elk geval. Maar ook als het geen toeval is, dan denk ik niet dat Emiel plotseling compleet in trance was om die SMS te sturen hoor
Het is in ieder geval geen toeval dat ik nu moe ben. Toeval en onverklaarbaarheid zijn misschien wel synoniemen van elkaar met onverklaarbaar als overtreffende trap van toeval.quote:Op zondag 31 augustus 2008 03:56 schreef 2cv het volgende:
Je bent wat wazig, maar ik snap je wel. Jij verwoordt dingen die ik al dacht maar tot nog toe niet goed heb kunnen verwoorden (toeval?). Maar als dat met dat SMSje toeval was, dan was het wel HEEL toevallig. Zowieso denk ik dat er dingen zijn die toeval zijn en dingen die onverklaarbaar zijn. Maar waar de grens ligt ...
Samuël 3:quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:38 schreef Mayla het volgende:
Ik heb regelmatig wel iets 'onverklaarbaars' meegemaakt..
voorbeeldje;
Was een jaar of 11, was in me slaapkamer aan het spelen en had muziek op staan. Ik stond uit het raam te kijken en hoorde achter me een paar keer mijn naam geroepen. Ik woonde alleen met mijn moeder en zij zat beneden in de huiskamer op de bank tv te kijken..
Toen ik mijn naam hoorde riep ik 'Jaa??".. Geen reactie.. Deur open gedaan en weer "Jaa??" Weer niks. Ben toen naar beneden gelopen naar me moeder toe om te vragen wat er was..."Euh niks??" Ik; "ja, je riep me toch?" Ma: "Nee hoor, hoe kom je daar bij..zit hier gewoon tv te kijken"
Wat dat is geweest???
quote:De jonge Samuel diende dus de HEER, onder de hoede van Eli. Er klonken in die tijd zelden woorden van de HEER en er braken geen visioenen door. 2 Op zekere nacht lag Eli op zijn slaapplaats. Zijn ogen waren dof geworden, hij kon bijna niet meer zien. 3 Samuel lag te slapen in het heiligdom van de HEER, bij de ark van God. De godslamp was bijna uitgedoofd. 4 Toen riep de HEER Samuel. ‘Ja,’ antwoordde Samuel. 5 Hij liep snel naar Eli toe en zei: ‘Hier ben ik. U hebt me toch geroepen?’ Maar Eli antwoordde: ‘Ik heb je niet geroepen. Ga maar slapen.’ Toen Samuel weer lag te slapen, 6 riep de HEER hem opnieuw. Samuel stond op, ging naar Eli en zei: ‘Hier ben ik. U hebt me toch geroepen?’ Maar Eli antwoordde: ‘Ik heb je niet geroepen, mijn jongen. Ga maar weer slapen.’ 7 Samuel had de HEER nog niet leren kennen, want de HEER had zich niet eerder aan hem bekendgemaakt door het woord tot hem te richten. 8 Opnieuw riep de HEER Samuel, voor de derde keer. Samuel stond op, ging naar Eli en zei: ‘Hier ben ik. U hebt me toch geroepen?’ Toen begreep Eli dat het de HEER was die de jongen riep. 9 Hij zei tegen Samuel: ‘Ga maar weer slapen. Wanneer je wordt geroepen, moet je antwoorden: “Spreek, HEER, uw dienaar luistert.”’ Samuel legde zich weer te slapen, 10 en de HEER kwam bij hem staan en riep net als de voorgaande keren: ‘Samuel! Samuel!’ En Samuel antwoordde: ‘Spreek, uw dienaar luistert.’ 11 Toen zei de HEER tot Samuel: ‘Let op! Ik ga in Israël iets doen waarvan ieder zo zal ophoren dat zijn beide oren tuiten! 12 Als die tijd aanbreekt zal ik alles, maar dan ook alles ten uitvoer brengen wat ik Eli en zijn familie heb voorzegd. 13 Ik heb hem aangekondigd dat ik onherroepelijk het vonnis over zijn familie zou voltrekken vanwege het wangedrag van zijn zonen: hij wist dat zij God minachtten, (3:13) dat zij God minachtten – Volgens de oudste vertalingen. MT: ‘dat zij zichzelf minachtten’, of: ‘dat zij een vloek over zichzelf zouden afroepen’.maar hij heeft ze niet terechtgewezen. 14 Daarom heb ik Eli’s familie gezworen dat hun schuld met geen enkel offer kan worden ingelost.’
15 Samuel bleef tot de ochtend liggen en opende toen de deuren van het heiligdom van de HEER. Hij zag ertegen op om Eli te vertellen wat hij had gehoord. 16 Maar Eli riep hem bij zich: ‘Samuel, mijn jongen, kom eens hier!’ ‘Hier ben ik,’ antwoordde Samuel, 17 en Eli vroeg: ‘Wat heeft hij tegen je gezegd? Probeer niet het voor me te verbergen. God mag met je doen wat hij wil, als je ook maar iets achterhoudt van wat hij tegen je heeft gezegd!’ 18 Zonder iets achter te houden vertelde Samuel hem alles wat hij had gehoord, en Eli zei: ‘Hij is de HEER. Laat hij doen wat hij het beste vindt.’
Ja, zo zie ik het wel ja. Ik geloofde nooit zo in Char en dat soort dingen, maar nu toch wel iets meer..quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zoals ik begrijp dus een paragnost?
Je hebt dus eigenlijk het levende bewijs mee gemaakt dat zo iemand wel degelijk een 'gave' (?) heeft (ontwikkeld).
- Hij kon mijn broertje niet kennen, aangezien hij nog nooit in mijn stad was geweest, en hij ook nog 5 jaar ouder was dan mijn broertje .quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:19 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hersenspinsels van Hanoying:
- Misschien kent hij je broertje en herkende hij jou
- Je was stoned en misschien gaf je zelf meer info dan je denkt, hij praat gewoon handig
- Je vriendin denkt al dat jullie het misschien zelf verzonnen hebben, een teken dat jullie:
a) behoorlijk stoned waren.
b) Het niet eens met elkaar eens zijn over het incident.
- Je geeft niet voldoende info. Hoe vertelde hij over je broertje? Wist hij je meteen te vertellen dat je broertje's naam X was, dat hij X jaar oud was, dat hij op korfbal zit en op donkere meisjes valt of ging het meer van "hmm... iemand in je omgeving heeft een naam met een R... of een D.. ja een D he? Het is een man.. Hij staat dicht bij je of niet? Ik denk dat het familie is. Klopt? ik zie een gezin, ik zie een broertje, is het een broertje? hij is jonger dan jij.. Hij zit op het VMBO/VWO (spiegelend aan hoe jij zelf over kwam), etc. etc.
Je verhaal klinkt inderdaad wel apart maar de setting (een koffieshop), je eigen staat (stoned), het gebrek aan info (hij vertelde van alles.. bijzonder joh!), de twijfel bij de enige getuige (je vriendin) en het feit dat hij waarschijnlijk ook veel mis had wat je hier niet hebt verteld (afgeleid van zijn eigen opmerking dat je moeilijk te lezen was) doen me geloven dat een normale verklaring het meest logisch is,
Dan zou ik wel schrikken, als iemand zo tegen me begjnt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:12 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja, zo zie ik het wel ja. Ik geloofde nooit zo in Char en dat soort dingen, maar nu toch wel iets meer..
ik zou em martelen en vragen hoie die aan die weetjes komtquote:Op maandag 1 september 2008 11:31 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dan zou ik wel schrikken, als iemand zo tegen me begjnt.
Het enige beetje opmerkelijke aan dit verhaal is dat hij zijn naam gokte, de rest lijkt me niet al te moeilijk. Stel dat je begint door een beetje te vissen.. Zo van, ok meisje ik probeer het eens.. even kijken... ik zie iemand in je omgeving, in je familie, het is een jongen maar niet zo heel oud, dat kan ja? ok.. hij is zelfs jonger dan jij en ik denk dat het je broertje is.. Inductie, geen paranormaal verschijnsel. Gewoon kijken naar hoe je reageert...quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:12 schreef Breathtaking het volgende:
- Over mijn broertje vertelde hij (het is dat jullie me niet kennen want ik vind het nog aardig prive) dat hij heel teruggetrokken was, nog totaal niet geinteresseerd in meisjes, dat hij niet veel hobbies had en dat hij veel tijd thuis doorbracht. Ook zei hij dat hij havo deed of ging doen. Daarna vroeg hij of de naam van mn broertje met een T begon, en toen zei hij, en dan een O he, het is zeker Tom? (Zonder letters verkeerd te zeggen).
Hij sloot af met zeggen dat ik een beetje op mn broertje moest passen, dat het heus wel goed zou komen maar dat ik wel een beetje kon opletten. Wat mij best raakte eerlijk gezegd![]()
Hier had hij het eenvoudiger omdat je vriendin meer stoned was. Ze gaf waarschijnlijk zelf ook meer weg, en bovendien heb jij een heel deel van haar reading gemist (in je eerdere post gaf je aan dat je vriendin iets zei als "hey.. kom eens, deze gast zegt hele enge dingen" waarna hij met jou aan de slag ging). Je hebt dus geen betrouwbaar verslag van het verloop van deze reading, enkel de resultaten uit tweede hand en van een vriendin die later dacht dat jullie het misschien wel verzonnen hadden. Niet betrouwbaar en ik analyseer ze dus ook niet.quote:Maar wat hij over mij zei is ook niet zo heel erg boeiend eigenlijk, want hij zag weinig omdat ik er 'gesloten' voor was. Wat hij allemaal kon vertellen over die vriendin van mij is stukken interessanter.
Zonder enige moeite wist hij haar opleiding, studierichting, studierichting + plaats van haar vriendje, naam van haar moeder, vanalles te vertellen over haar thuissituatie.
Zoals ik al zei heb ik twee neefjes, en ze voldoen beiden volledig aan de door hem gegeven persoonsbeschrijvingen. Niet zo persoonlijk als je denkt.. De naam kan je zelf ondoordacht hebben verklapt (ook al zal je zweren van niet) en de dingen over je vriendin hoorde je viavia en je vriendin was erg stoned. Ik heb ooit twee uur zitten filosoferen over dannyblindappels toen ik erg stoned was (denne appels -> dannyappels -> dannyblindappels, you had to be there...)quote:Terwijl we die jongen echt nog NOOIT eerder gezien hadden, en hij ook nog nooit in onze stad was geweest. En wat mij persoonlijk overtuigde is dat hij gewoon hele persoonlijke dingen kon noemen, dus niet van, je broertje heet tom he? Ja iedereen kan dat weten, maar een hele persoonsbeschrijving en dat soort dingen. Hij wist dingen over die vriendin van me die eigenlijk bijna niemand weet. Ook niet vrienden waar ze erg close mee is (behalve ik dan).
Hahahaha dannyblindappelsquote:Op maandag 1 september 2008 15:58 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het enige beetje opmerkelijke aan dit verhaal is dat hij zijn naam gokte, de rest lijkt me niet al te moeilijk. Stel dat je begint door een beetje te vissen.. Zo van, ok meisje ik probeer het eens.. even kijken... ik zie iemand in je omgeving, in je familie, het is een jongen maar niet zo heel oud, dat kan ja? ok.. hij is zelfs jonger dan jij en ik denk dat het je broertje is.. Inductie, geen paranormaal verschijnsel. Gewoon kijken naar hoe je reageert...
Vervolgens gaan we door.. misschien kwam je zelf al een beetje over als iemand die vroeger wat verlegen was of heeft hij dat uit je eerdere gesprek opgepikt. Hij begint door te stellen dat hij denkt dat je broertje nogal op zichzelf is.. duh... Bijna alle 14 jarige mannetjes zijn dat wel min of meer.. Jij reageert echter enthousiast. Hij merkt dat hij goed zit en vult de rest in.. Verlegen mannetjes van 14 zijn op zichzelf en hebben niet veel vrienden, niet veel hobbies, verlegen mannetjes van 14 hebben geen vriendinnetjes, verlegen mannetjes van 14 zijn wat teruggetrokken, wat klein meestal, etc. etc. Hij kan je een heel verhaal ophangen. Dat hij HAVO doet of gaat doen is ook geen opzienbarende conclusie.. Dat kan hij afleiden door naar jou te kijken, ben je zelf niet al te stom dan valt het VMBO als optie af en ben je ook weer niet echt superslim dan valt ook het VWO af als waarschijnlijke optie. Bovendien was hij ook nog wel met zijn gok weggekomen als je broertje in een havo/vwo brugklas zit.
Kortgezegd vertelde hij je volgens mij helemaal niets bijzonders, ik heb twee neefjes van 13 en 14 en ze voldoen allebei uitstekend aan de hele beschrijving die je net gaf. Niets opmerkelijks..Totdat hij zijn naam zei dan.. Maar de naam aleen kan hij best van jouzelf hebben opgepikt. Misschien zei je helemaal in het begin iets ondoordachts als "ja dat kan, klinkt als tom" of zoiets. Jij vergeet dat omdat je het ondoordacht zegt en omdat er al weer tijd voorbij is gegaan en je geblowd hebt. Hij onthield het omdat hij je aan het bedotten is en het later kan gebruiken.
[..]
Hier had hij het eenvoudiger omdat je vriendin meer stoned was. Ze gaf waarschijnlijk zelf ook meer weg, en bovendien heb jij een heel deel van haar reading gemist (in je eerdere post gaf je aan dat je vriendin iets zei als "hey.. kom eens, deze gast zegt hele enge dingen" waarna hij met jou aan de slag ging). Je hebt dus geen betrouwbaar verslag van het verloop van deze reading, enkel de resultaten uit tweede hand en van een vriendin die later dacht dat jullie het misschien wel verzonnen hadden. Niet betrouwbaar en ik analyseer ze dus ook niet.
[..]
Zoals ik al zei heb ik twee neefjes, en ze voldoen beiden volledig aan de door hem gegeven persoonsbeschrijvingen. Niet zo persoonlijk als je denkt.. De naam kan je zelf ondoordacht hebben verklapt (ook al zal je zweren van niet) en de dingen over je vriendin hoorde je viavia en je vriendin was erg stoned. Ik heb ooit twee uur zitten filosoferen over dannyblindappels toen ik erg stoned was (denne appels -> dannyappels -> dannyblindappels, you had to be there...)
Ik heb mijn best gedaan maar je bent een echte believer zie ik, geen beginnen aanquote:Op maandag 1 september 2008 16:18 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hahahaha dannyblindappelsja dat soort dingen doe ik ook als ik stoned ben.
Maar in dit geval was ik niet bepaald stoned. En ik snap je uitleg zo goed, natuurlijk ging hij ook op zulke dingen af, en als iemand me zou vertellen dat diegene het meegemaakt had zou ik het hoogstwaarschijnlijk ook verklaren dmv een uitleg als de jouwe.
Nu ik het zelf heb meegemaakt weet ik echter gewoon 100 % zeker dat er mensen zijn met zo'n gave of de mogelijkheid zo'n gave te ontwikkelen.
Ja, hij zal bepaalde dingen gebaseerd hebben op de dingen die ik heb gezegd, maar lang niet alles. En daar ben ik heel zeker van
Mwa, lastig te bepalen. Maar dit wordt gok op gok op gok. Die gozer zou in een casino moeten gaan staan dan, ipv mensen buiten "lezen".quote:Op maandag 1 september 2008 15:58 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het enige beetje opmerkelijke aan dit verhaal is dat hij zijn naam gokte, de rest lijkt me niet al te moeilijk. Stel dat je begint door een beetje te vissen.. Zo van, ok meisje ik probeer het eens.. even kijken... ik zie iemand in je omgeving, in je familie, het is een jongen maar niet zo heel oud, dat kan ja? ok.. hij is zelfs jonger dan jij en ik denk dat het je broertje is.. Inductie, geen paranormaal verschijnsel. Gewoon kijken naar hoe je reageert...
Hoezo gok op gok op gok. Zoveel hoeft hij helemaal niet te gokken om tot een dergelijke reading te komen. Als je merkt dat ze een beetje vreemd kijkt als je begint met "een jongen in je familie" dan heeft ze dus geen broer(tje) en zeg je dat het een neefje is dat je doorkrijgt.quote:Op maandag 1 september 2008 16:38 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mwa, lastig te bepalen. Maar dit wordt gok op gok op gok. Die gozer zou in een casino moeten gaan staan dan, ipv mensen buiten "lezen".
ik denk dat je zelfs zo'n gold reader om de tuin kan leidenquote:Op maandag 1 september 2008 16:48 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hoezo gok op gok op gok. Zoveel hoeft hij helemaal niet te gokken om tot een dergelijke reading te komen. Als je merkt dat ze een beetje vreemd kijkt als je begint met "een jongen in je familie" dan heeft ze dus geen broer(tje) en zeg je dat het een neefje is dat je doorkrijgt.
Vervolgens hoef je alleen nog te vissen naar zijn aard. Is hij stil of niet, ook dit kan je nog wel afleiden uit haar reactie. En de rest vul je vrij stereotype in, 14 jarige jongetjes zijn niet echt complexe wezens en ze bewegen zich allemaal binnen een bepaald profiel.
Zo kan je in ieder geval wel een reading geven als je er een beetje aanleg en gevoel voor hebt. Misschien deed hij het anders maar het kan wel volgens deze methode.
<hanoying opent google en:quote:Op woensdag 3 september 2008 00:49 schreef RobbieBoy het volgende:
weet niet of dit iets met het paranormale te maken heeft, maar mijn pc heeft het laatste jaar de gewoonte om om 12 uur s'nachts aan te gaan. als ik hem s'avonds uit zet moet ik de stekker eruit halen, omdat hij anders de volgende ochtend aan is, en als ik hem overdag uit zet, dan blijft hij wel uit. Heb al een paar keer zelf mee gemaakt dat hij precies om 12 uur s'nachts weer aan gaat
RB's post verklaart wel direct het hele bestaan van dit topic.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:58 schreef Hanoying het volgende:
[Quote van RobbieBoy]
-knip-
Er kunnen nog wel een paar oorzaken zijn, google geeft erg veel hits met hetzelde probleem. Het is niet paranormaal en het is oplosbaar. Succes
In tegendeel juist. Dieren zijn juist zeer paranormaal begaafdquote:Op maandag 1 september 2008 16:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
honden zijn daar volgens mij niet gevoelig voor
Heb ik enkele keren gehad met de printer. Echter waren het gewoon lege velletjes papier die hij eruit gooide, zonder print tekst erop.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:19 schreef tard het volgende:
Bij mij is de pc ineens midden in de nacht aan gegaan, geen idee hoe dat ooit gebeurd is. (en nee geen wakeuplan of whatever aan in de bios)
Er staat bij mij helemaal geen wakeup plan ingesteld. me pa heeft hem een paar maanden geleden bij hem thuis helemaal opnieuw geinstalleerd, en bij hem thuis ging de pc niet uit zichzelf aan. Nu staat hij weer hier, en gaat hij weer WEL om 12 uur aanquote:Op donderdag 4 september 2008 09:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Heb ik enkele keren gehad met de printer. Echter waren het gewoon lege velletjes papier die hij eruit gooide, zonder print tekst erop.
Wist je op dat moment al dat ze overleden was? of hebben ze dat erna pas verteld?quote:Op donderdag 4 september 2008 02:47 schreef solem2 het volgende:
twee jaar geleden zat ik thuis met een vriendin van me. En we hadden er het over dat als een van ons kwam te overlijden, of diegeen dan een seintje zou kunnen geven, laten weten zou of er bot weg iets zou zijn na dit leven. Dat was voor mij meer onzin in die tijd want ik was het alweer vergeten, totdat ongeveer een jaar geleden ze omkwam in een autoongeluk.
Wat hadden we nou afgesproken: om in dat geval op die bepaalde dag dag, op een bepaald tijdstip, onze horloges een uur terug te laten lopen.
Op de dag dat het gebeurde was ik niet bij haar in de buurt maar in de collegebanken..en toen was het ongeluk al gebeurd. Vraagt iemand naast me ineens hoe laat het is...dus ik zeg elf uur..
Zegt iemand anders naast me...twaalf uur....en ik kijk in de aula, waar de schoolklok hangt...twaalf uur.
Sindsdien ben ik nergens bang meer voor.
Mooi verhaal. Deze ga ik niet eens proberen te debunken. Toeval of niet, voor jouzelf zal dit in ieder geval nooit toeval zijn en het lijkt me een inspirerende ervaring. En als het toeval is dan zoekt het toeval hier inderdaad wel de grens van de onmogelijkheid op. Als het mij zou gebeuren twijfelde ik ook niet aan de significantie van dat uur verschil op mijn horloge, nooit.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:47 schreef solem2 het volgende:
twee jaar geleden zat ik thuis met een vriendin van me. En we hadden er het over dat als een van ons kwam te overlijden, of diegeen dan een seintje zou kunnen geven, laten weten zou of er bot weg iets zou zijn na dit leven. Dat was voor mij meer onzin in die tijd want ik was het alweer vergeten, totdat ongeveer een jaar geleden ze omkwam in een autoongeluk.
Wat hadden we nou afgesproken: om in dat geval op die bepaalde dag dag, op een bepaald tijdstip, onze horloges een uur terug te laten lopen.
Op de dag dat het gebeurde was ik niet bij haar in de buurt maar in de collegebanken..en toen was het ongeluk al gebeurd. Vraagt iemand naast me ineens hoe laat het is...dus ik zeg elf uur..
Zegt iemand anders naast me...twaalf uur....en ik kijk in de aula, waar de schoolklok hangt...twaalf uur.
Dus je denkt dat ik het op zulke dingen baseer , tja een starende kat of hond is een starende kat of hond , ook bij mij , hoe simpel denk je wel niet dat andere mensen buiten jou om zijn .quote:Op donderdag 4 september 2008 02:20 schreef Hanoying het volgende:
Dieren hebben betere zintuigen dan mensen. daarom kunnen honden dingen horen die jij niet hoort, of dingen ruiken die jij niet ruikt. Als ze naar een hoek in de kamer staren dan zien ze geen geest maar horen ze een radiator zoemen op die plek of zo, als ze dingen volgen op het plafond dan zien ze je overleden vader niet langszweven maar horen ze misschien wel een kakkerlak lopen. Ze hebben betere zintuigen dan wij, maar dat is niet hetzelfde als dat ze paranormaal begaafd zouden zijn.
onderschat ze niet en mensen ook niet .quote:Een hond herkent amper zijn eigen spiegelbeeld en een kat denkt dat een lapje dat je aan een touwtje door de kamer trekt een muis is, overschat ze niet.
Waar baseer je het op dan? Want met alle goede wil, kritisch ben jij niet.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:43 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus je denkt dat ik het op zulke dingen baseer , tja een starende kat of hond is een starende kat of hond , ook bij mij , hoe simpel denk je wel niet dat andere mensen buiten jou om zijn .
[..]
onderschat ze niet en mensen ook niet .
Ik weet niet waar jij je op baseert want je geeft geen onderbouwing. Je stelt alleen even dat "dieren daar heel gevoelig voor zijn", alsof dat een vaststaand feit is. Toen een vriend van mij overleed zat zijn hond nog maandenlang elke middag om 6 uur op hem te wachten voor de deur, uit gewoonte en omdat hij ondanks al zijn paranormaliteit niet begreep dat zijn baasje dood was. Ik vond het beest wel erg zielig, dat dan weerl wel. Maar niet erg paranormaal.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:43 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus je denkt dat ik het op zulke dingen baseer , tja een starende kat of hond is een starende kat of hond , ook bij mij , hoe simpel denk je wel niet dat andere mensen buiten jou om zijn .
[..]
Dieren onderschat ik niet. Dieren hebben erg goede zintuigen, daarom kan een hond het spoor van een dief ruiken, zelfs uren na de misdaad en daarom kunnen olifanten een tsunami aan voelen komen doordat ze de vibraties van de aardbeving oppikken met hun poten. Dat is erg knap, maar niet paranormaal. Zintuigelijke capaciteit en instinkten moet je echter niet verwarren met intelligentie. En al helemaal niet met paranormaliteit.quote:onderschat ze niet en mensen ook niet .
dus .... dan is het enger?quote:Op maandag 8 september 2008 02:06 schreef Queen_Bee het volgende:
Echt áltijd lees is zulke topics in de nacht bij
ik zal je moeder eens bellen dat ze je van de drank en drugs afhoudquote:Op maandag 8 september 2008 11:33 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik bleef keer slapen bij vrienden, en om 3 uur snachts precies viel de 2 meter hoge spiegel om.
Vervolgens gingen we slapen, nog ff tv kijken. En we zagen het knopje van de tv langzaam ingedrukt gaan, toen ging hij uit.
Nooit zo erg geschrokken.
= toeval. Spiegels kunnen omvallen, tv knoppen kunnen "niet goed pakken, maar half ingedrukt zijn,etc"quote:Op maandag 8 september 2008 11:33 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik bleef keer slapen bij vrienden, en om 3 uur snachts precies viel de 2 meter hoge spiegel om.
Vervolgens gingen we slapen, nog ff tv kijken. En we zagen het knopje van de tv langzaam ingedrukt gaan, toen ging hij uit.
Nooit zo erg geschrokken.
Een heel sterk verhaal zeg. Ik weet niet hoe dit soort dingen te verklaren zouden kunnen zijn, maar het is in ieder geval geen toeval meer. Je hoort ook vaker verhalen over klokken die blijven stil staan precies op het moment dat iemand overlijdt. Dit is ook bij onze buren gebeurd, de moeder van onze buurvrouw die bij hun inwoonde overleed en precies op dat tijdstip is de klok stil blijven staan in hun woonkamer. Als het nu een op zichzelf staand geval is dan kan het nog toeval zijn, maar ik heb dit soort verhalen nu al zo vaak gehoord.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:47 schreef solem2 het volgende:
Dat deed mijn pc ook, een nieuwe voeding deed "wonderen". Hij rebootte ook als ik mijn versterker aan / uit zette. Ook dat was meteen verholpen. Apparaten kunnen reageren op andere apparaten of storingen op het lichtnet.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:03 schreef Stoeprand het volgende:
Mijn PC ging elke avond vanzelf aan, nu niet meer want ik haal de stekker er altijd uit, maar dat kwam denk omdat het een oude PC van school was die denk een timer had zodat ze elke ochtend aan gingen...
Dat m'n ventilator telkens vanzelf aangaat en niet m'n TV of xbox is dan wel weer vaag.
Dat is simpel. Jouw radio bevat wel een wekker, maar geen knopje om deze te activeren. Stel nou dat eentje met een wekker een tientje duurder is, dan gaan ze voor die goedkopere radio echt geen ander apparaat maken. Ze drukken er dezelfde printplaat in, alleen dan in een behuizing zonder knopje. Scheelt een hoop geld voor de fabrikanten.quote:Op maandag 8 september 2008 11:59 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik herinner me nu wel dat mijn receiver eens aansprong (radio) en dat er iets van 'wekker' of 'alarm' te zien was. Ik heb toen gezocht, maar er zat helemaal geen wekker-functie op dat ding. Nu zal daar ook wel een technische verklaring voor zijn, en ik heb het daarna nooit meer meegemaakt.
Dat denk ik inderdaad ook. Toch blijft het raar dat die functie die in dat model niet actief behoort te zijn opeens in werking treedt, en dan ook nog eenmalig.quote:Op maandag 8 september 2008 18:36 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat is simpel. Jouw radio bevat wel een wekker, maar geen knopje om deze te activeren. Stel nou dat eentje met een wekker een tientje duurder is, dan gaan ze voor die goedkopere radio echt geen ander apparaat maken. Ze drukken er dezelfde printplaat in, alleen dan in een behuizing zonder knopje. Scheelt een hoop geld voor de fabrikanten.
tja, de kaboutertjes hequote:Op maandag 8 september 2008 20:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook. Toch blijft het raar dat die functie die in dat model niet actief behoort te zijn opeens in werking treedt, en dan ook nog eenmalig.
Ja.quote:Op maandag 8 september 2008 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dus .... dan is het enger?
jij bent toch niet zo snel bang?quote:
Heb je al news-up-to-date?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
Ze heeft gewoon last van slaapverlamming (sleep paralysis). <Hanoying kopiëert een post van zichzelf en plakt>:quote:Op woensdag 10 september 2008 20:30 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
Heb je al news-up-to-date?
En is de ghost whisperer/Derek Ogilvie niks voor jullie?
Hoef je niet tussen vage en niet vage gasten te zoeken op het net.
http://www.rtl.nl/reality/derek/home/
grappige is dat toen ik jouw eerste post las over de rotte eieren lucht, ik moest denken aan
mijn slaapkamer waar het wel eens naar ham ruikt. Toen keek ik naar je iconplaatje.
En wij eten dat nooit, maar misschien de buren![]()
Het klopt precies met wat ze beschreef. Ze ziet iemand bij haar bed staan, ze kan zich niet bewegen, etc.quote:Ik heb hier zelf ook last van gehad toen ik jonger was overigens, de laatste jaren niet of nauwelijks meer.
Van wiki:
Symptoms of sleep paralysis can be either one of the following or a combination:
* Paralysis: this occurs after waking up or shortly before falling asleep. The person cannot move any body part, cannot speak, and only has minimal control over blinking and breathing. This paralysis is the same paralysis that occurs when dreaming. The brain paralyzes the muscles to prevent possible injury during dreams, as some body parts may move during dreaming. If the person wakes up suddenly, the brain may still think that it is dreaming, and sustains the paralysis.
* Hallucinations: Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object
Op FOK! zijn er een aantal topics over geopend. Deze is het meest interessant voor degenen die lijden aan hallucinaties of denken dat ze geestverschijningen aan hun bed hebben staan, je vindt er veel soortgelijke verhalen van medefokkers en een heldere uitleg over slaapverlamming en aanverwante aandoeningen:
Het grote en centrale Sleep Paralysis topic.
Verder leesvoer op wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Ik raad echt aan om je even in te lezen, het zal een boel van je angsten wegnemen als je begrijpt wat er eigenlijk aan de hand is en inziet dat er geen echte geesten aan je bed staan.
quote:Op donderdag 11 september 2008 01:17 schreef fyah het volgende:
Al die mensen die hier met hun pc verhalen komen
Vroeg ik jouw soms wat annoying? Ik had het tegen Silvieja en die moet zelf weten of ze advies aan iemand vraagt of niet en Derek lijkt me daarin een goeie.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:48 schreef Hanoying het volgende:
knip
Misschien dat mijn advies haar wel een stuk beter helpt dan de bangmakerij van de zwevers. Als ze zich inleest op het onderwerp en ziet dat er gewoon een rationele verklaring voor haar ervaringen is dan zal ze zich wellicht een stuk beter en minder angstig voelen.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:28 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
Vroeg ik jouw soms wat annoying? Ik had het tegen Silvieja en die moet zelf weten of ze advies aan iemand vraagt of niet en Derek lijkt me daarin een goeie.
Mij is ook niks gevraagd. Mag ik dan ook niets zeggen?quote:Op donderdag 11 september 2008 13:28 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
Vroeg ik jouw soms wat annoying? Ik had het tegen Silvieja en die moet zelf weten of ze advies aan iemand vraagt of niet en Derek lijkt me daarin een goeie.
Volgens mij is het een openbaar forum waar zowel sceptici als believers hun zegje kunnen doen, zolang de reacties maar binnen bepaalde fatsoensnormen blijven. En zoals ik al zei zou het zomaar kunnen dat mijn post haar wel helpt, ik bedoel het niet verkeerd.quote:Op donderdag 11 september 2008 18:18 schreef Rebbedebje het volgende:
Dat was een opmerking richtin Hanoying/mensen hier in Truth, die denken
dat ze de "zwevers" moeten bekeren.
Maar jullie voelen je blijkbaar ook aangesproken...
Een beetje jammer dat wat jij doet noem je helpen maar wat zwevers doen noem jij bangmaken , die willen ook helpen .quote:Op donderdag 11 september 2008 14:19 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Misschien dat mijn advies haar wel een stuk beter helpt dan de bangmakerij van de zwevers. Als ze zich inleest op het onderwerp en ziet dat er gewoon een rationele verklaring voor haar ervaringen is dan zal ze zich wellicht een stuk beter en minder angstig voelen.
Iemand vertellen dat er nare geesten in zijn/haar huis zitten is toch ook bangmaken ?quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:08 schreef Summers het volgende:
[..] beetje jammer dat wat jij doet noem je helpen maar wat zwevers doen noem jij bangmaken , die willen ook helpen .
Als iemand zijn huis is uitgevlucht is er niks wat iemand op fok kan zeggen wat meer indruk zal maken dan wat diegene al meemaakt .
dat verteld ze zelf dat ze een geest heeft die ze naar vind , ik zie niemand haar iets wijs proberen te maken , ( alsof je iemand geesten kan aanpraten , je hebt er last van of niet ) dat er mensen zijn in tru die zulke verhalen wel serieus nemen dat lijkt me oud nieuws en kan je verwachten in tru of een topic over onverklaarbare zaken .quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Iemand vertellen dat er nare geesten in zijn/haar huis zitten is toch ook bangmaken ?
Als iemand zijn/haar huis uit vlucht zal dat toch niet zijn omdat hij/zij zich daar zo prettig voelt ?
Blijkbaar is TS erg bang voor 'geesten', dus haar vertellen dat ze daar waarschijnlijk last van heeft zie ik in ieder geval niet als 'gerust stellen'.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat verteld ze zelf dat ze een geest heeft die ze naar vind , ik zie niemand haar iets wijs proberen te maken , ( alsof je iemand geesten kan aanpraten , je hebt er last van of niet ) dat er mensen zijn in tru die zulke verhalen wel serieus nemen dat lijkt me oud nieuws en kan je verwachten in tru of een topic over onverklaarbare zaken .
het kan juist heel fijn zijn om daarover te praten met mensen die ook ervaringen hebben met geesten , heel waardevol dus en niks bangmakerij , dat is eigen gedachtes projecteren ofzo .
Zo word het verhaal gebracht , je bedoeld dat mensen het serieus nemen en op basis daarvan tips geven ?quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Blijkbaar is TS erg bang voor 'geesten', dus haar vertellen dat ze daar waarschijnlijk last van heeft zie ik in ieder geval niet als 'gerust stellen'.
Ik neem het ook serieus, het heeft een behoorlijke impact op haar leven en ze is zelfs uit haar huis getrokken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:12 schreef Summers het volgende:
[..]
Zo word het verhaal gebracht , je bedoeld dat mensen het serieus nemen en op basis daarvan tips geven ?
Als jij dat niet als gerust stellen ziet, dan moet jij dat vooral niet doen .
Maar ik ga dat vooral wel serieus nemen en dat zie ik weer als helpen en gerust stellen .
Nee... Lekker is dat.. Het meisje is al bang voor de verschijning en haalt er iemand bij om te helpen. helaas haalt ze er een zwever bij en heeft deze zwever een slechte bui en maakt hij haar enorm angstig door te beweren dat er een geest bij haar op zolder woont die haar 's nachts de stuipen op het lijf komt jagenquote:De dag nadat ik hier die man heb gezien, en als de doods was in mijn eigen huis, hebben we iemand die wel eens vage verhalen vertelde over de geesten die hij zag, op zolder gelaten. Na 5 minuten kwam hij hier lijkbleek en tollend op zijn benen vanaf. Nadat hij nog even door het huis heen heeft gelopen vertelde hij ons dat er een man 'leeft' op zolder. Snachts komt hij naar beneden en overdag schuilt hij op zolder.
Sindsdien slaap ik bij een vriendin.
`quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:31 schreef Hanoying het volgende:
Maar in plaats van hulp krijgen ze over het algemeen advies in de trant van "brand blauwe kaarsen, wierrook! het is een entiteit! misschien is er wel iemand gestorven in jullie huis" etc. etc.
Dat helpt niet, dat maakt mensen bang.
Maar dan geef JIJ dat toch als tip ? andere mensen bekijken het weer van hun eigen kant .quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:31 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik neem het ook serieus, het heeft een behoorlijke impact op haar leven en ze is zelfs uit haar huis getrokken.
Maar laten we nu eens analyseren op welk punt haar angst echt versterkt werd en ze zelfs besloot uit huis te te trekken. Ik quote:
[..]
Nee... Lekker is dat.. Het meisje is al bang voor de verschijning en haalt er iemand bij om te helpen. helaas haalt ze er een zwever bij en heeft deze zwever een slechte bui en maakt hij haar enorm angstig door te beweren dat er een geest bij haar op zolder woont die haar 's nachts de stuipen op het lijf komt jagen
Als ze eerst naar de huisarts was gegaan dan had deze waarschijnlijk iets anders geconcludeerd of haar doorverwezen naar een specialist. Misschien heeft ze wel gewoon last van hypnagoge hallucinaties. hypnagoge hallucinaties? Ja... misschien wel, lees dit anders eens door:
Ik heb nooit gezegt dat jou post haar bang maken dat zeg jij juist over andere mensen ,quote:http://narcolepsieforum.n(...)emid,26/topic,154.0/
Denk je nou echt dat mijn posts haar bang zullen maken of haar niet serieus nemen? Ik neem haar wel serieus, ik vind het heel erg dat zelfverklaarde paragnosten mensen de stuipen op het lijf jagen over zaken die over het algemeen volstrekt verklaarbaar zijn, dat is ook de reden dat ik hier op Tru post. Er zijn namelijk heel wat mensen die lijden aan aandoeningen als slaapverlamming of Narcolepsie, en dat zijn verdomd enge ervaringen. Zonder kennis van zaken (en omdat het voor de persoon zelf 100 % echt lijkt) zullen ze aannemen dat het iets paranormaals betreft en wellicht hier op FOK! posten op zoek naar hulp. Maar in plaats van hulp krijgen ze over het algemeen advies in de trant van "brand blauwe kaarsen, wierrook! het is een entiteit! misschien is er wel iemand gestorven in jullie huis" etc. etc.
de TS schrijft het hier zelf neer wie ben jij om te bepalen wat iemand zegt of waar diegene zijn verhaal doet of in welke categorie iemand iets plaatst ?quote:Dat helpt niet, dat maakt mensen bang.
Andere forums zien er ook heel anders uit , fijn he al die verschillende onderwerpen waar je uit kan kiezen en waar je specifiek over een onderwerp kan praten mocht je daar behoefte aan hebben ongeacht of jij of iemand anders dat niet zo zietquote:Op zaterdag 13 september 2008 08:31 schreef bonke het volgende:
mèn, wat ben jij verstandig
als meer dan de helft hier was zoals jij zou truth er heel anders uitzien
Voordat ik mijn tijd in een rationele verklaring ga steken zou ik graag een paranormale hypothese horenquote:Op donderdag 18 september 2008 09:42 schreef ThaMadEd het volgende:
Ben niet zo van het paranormale, maar heb laatst iets meegemaakt wat ik behoorlijk vaag vind. Ik was buiten ff een sigaretje aan het roken met een vriend die een pet op had. Hij legt op een gegeven moment die pet op een muurtje, wij draaien ons om en gaan ff roken. Opeens als ik me weer omdraai is die pet weg. Hij helemaal tekeer want het was best een dure en zeldzame pet. Maar goed er waren daar ook kinderen enzo aan het spelen dus die kunnen best die pet hebben gepakt. Wij overal zoeken, niks gevonden. Dus wij lopen naar zijn huis om wat te gaan drinken, hij is alleen thuis.
Hij loopt de kamer in om wat te drinken te pakken, ik doe nog mijn schoenen uit. Bij de voordeur heb je direct uitzicht op de trap, die helemaal leeg was. Ik loop ook de woonkamer in en we drinken wat. Daarna lopen we weer de gang in en wat ligt daar op de trap op ooghoogte? Juist....
Het was geen geintje van hem (hij vroeg het ook aan mij, hij heeft het ook nog gezworen op zijn moeders dood) en hij haalt nooit dat type geintjes uit. Bovendien kon dat niet eens, aangezien ik die pet eerst nog zag liggen op het muurtje en wij er een paar meter vanaf stonden. Hij is niet in de tussentijd naar dat muurtje gelopen. Ook was hij al de kamer ingelopen en stond ik nog in de gang met een lege trap. De pet lag daarna op ooghoogte dus dat is niet te missen.
Maar goed, vriend van mij had een keer iets soortgelijks en toen geloofde ik hem niet. Hij had twee handschoenen en raakte er op school één kwijt. Komt die thuis (hij had die andere handschoen nog) en wat ligt er op tafel. En hij had geen ouders/broer die ook op diezelfde school actief zijn.
Ik heb geen paranormale hypothese hiervoor, omdat ik simpelweg niet weet hoe ik dit moet verklaren en omdat ik totaal niet into het paranormale ben. Ik weet in ieder geval zeker dat het geen geintje van zijn kant was (hij is het type niet voor dat soort geintjes, had op zijn moeders dood gezworen dat het geen grap was en vroeg dat aan mij om dat ook te doen, had er niet de kans toe om het te doen plus zijn reactie op het hele gebeuren die niet gespeeld was) dus wat het dan wel was weet ik ook nietquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:21 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Voordat ik mijn tijd in een rationele verklaring ga steken zou ik graag een paranormale hypothese horenDie zal best grappig moeten worden volgens mij.
Oh als je hem echt hebben wilt, toen ik het las dacht ik daarna dat zn moeder gedag kwam zeggen... vertellen dat ze er nog is, op haar grappige manierquote:Op vrijdag 19 september 2008 15:21 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Voordat ik mijn tijd in een rationele verklaring ga steken zou ik graag een paranormale hypothese horenDie zal best grappig moeten worden volgens mij.
Zijn moeder was aan het werk en komt nooit waar wij stonden, maar goed. Er zal vast een verklaring voor zijn, maar ik blijf het een vreemd voorval vinden.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh als je hem echt hebben wilt, toen ik het las dacht ik daarna dat zn moeder gedag kwam zeggen... vertellen dat ze er nog is, op haar grappige manier
Oh ik nam aan dat ze was overleden, sorryquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:33 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Zijn moeder was aan het werk en komt nooit waar wij stonden, maar goed. Er zal vast een verklaring voor zijn, maar ik blijf het een vreemd voorval vinden.
Zeker door het stukje zweren op de moeders dood, hiermee bedoelen wij bij ons -ongeacht of de moeder in kwestie overleden is of nog leeft- dat je iets zweert op het (toekomstige) graf van je moeder. Ergo: als je bij ons iets echt zeker wil weten vraag je die persoon het op zijn moeders dood te zweren, want een normaal persoon gaat niet op zijn moeders dood liegen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh ik nam aan dat ze was overleden, sorry
de rem heet ie. hij is best aardig zo lang je niet te hard op zn tenen traptquote:Op zondag 21 september 2008 00:22 schreef Pollewoppie het volgende:
alsof er iemand het beeld heeft gepauseerd en mijn auto en 10tal meter naar achteren heeft verplaatst....
Nee dat was het zeker weten niet, de tijd en afstand waren gewoonweg niet in orde.... de vrachtwagen voegde echt al in en ik kon niet uitwijken naar links, hij had me gewoon echt moeten raken...quote:Op zondag 21 september 2008 00:27 schreef fyah het volgende:
[..]
de rem heet ie. hij is best aardig zo lang je niet te hard op zn tenen trapt
Het hoeft ook niet per se slaapverlamming te zijn, er zijn meer aandoeningen waarbij de grens tussen wakker zijn en slapen vervaagt en waarbij illusies levensecht lijken (voor degene die het ervaart zelfs bijna levensecht zijn). Als je er in de toekomst weer last van krijgt dan raad ik je aan om contact op te nemen met je huisarts, misschien dat hij je kan vertellen wat er aan de hand is en anders kan hij je doorverwijzen naar een specialist. Als het echt regelmatig voor komt en doodeng is dan sloopt het je behoorlijk lijkt me zo dus dan zou ik er zeker iets mee doen.quote:Op zondag 21 september 2008 07:37 schreef Silvieja het volgende:
Grappig, dat slaapverlamming. T zou kunnen, behalve dan dat ik mezelf wel KAN bewegen, maar niet durf te bewegen. Toen ik dat ding zag naast mijn heb ik me overigens gewoon nog bewogen. Ik heb me omgedraaid en ben onder de dekens gaan leggen. Daarna heb ik me nog wel bewogen, maar niet meer onder de dekens vandaan.
Het is prettig dat je het de laatste tijd niet hebt gehad, met een beetje geluk komt het ook niet direct terug als je weer in Nederland bent. Toch zul je wel wat angstiger zijn als je weer in je eigen huis slaapt en dat zou voldoende kunnen zijn om "het over jezelf af te roepen" zeg maar (waarschijnlijk niet, maar het zou kunnen). Overigens zou ik niet willen zeggen dat je aan het doordraaien was en dat het allemaal aan stress te wijden was. Het kan best dat je zelf wat anders aangelegd bent dan anderen en dat je daarom soms moeite hebt droom van werkelijkheid te onderscheiden en/of hallucineert. Het kan dat dit getriggered wordt door stress maar er ligt waarschijnlijk ook iets fysiologisch aan ten grondslag.quote:En voor diegene die er om vroeg of ik er nog iets gedaan: mijn antwoord is nee. Ik zit momenteel niet in Nederland en ben dus al die tijd niet meer thuis geweest en heb ook nergens meer last van gehad. Eind november ben ik pas weer thuis dus dan zie ik wel weer wat er gebeurd. Ik ben er idd een beetje van overtuigd dat ik gewoon aan het doordraaien was en me te druk heb gemaakt om de vakantie en daarom van stress allerlei dingen heb gezien en anders uit heb gelegd. Ook al verklaard dat niet alles, ik geloof daar het liefst in omdat ik niet wil geloven dat het iets anders zou kunnen zijn. Ook al dacht ik er een paar weken geleden anders over: geesten oid bestaan niet.
Ik herken eigenlijk in bijna elke ervaring die hier word geplaatst dezelfde kenmerken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:33 schreef RobDrop het volgende:
Normaal post ik eigenlijk alleen maar onzin, maar dit is me een paar maanden geleden gebeurt:
Het was lekker weer, en ik had niet veel te doen, dus ik lekker in mijn auto gestapt en even naar BaarleNassau, ik kom daar zeer regelmatig en weet daar dus alles te vinden.
Nu ben ik wel iemand die van ouderwetse sfeer en oude gebouwen houdt wat een beetje vergane glorie is, denk maar een cafe met hele oude reclame aan de muur in de stijl van de jaren 50-60.
Ik loop halverwege de Molenstraat (dat is daar zo'n beetje de drukste straat/weg) vanaf de Belgische grens gezien terug naar mijn auto die richting Chaam staat geparkeerd, om een indruk te geven hoe ik liep.
Ik loop langs wat oude gebouwen met typische gevels, ouderwetse glas in lood ramen EN opeens loop ik langs een zaak wat een slager is.
Okee, wat is daar bijzonder aan? Dit dus: de hele zaak was echt alsof het in de jaren 60 was geopend en exact in die tijdsgeest was: het interieur, de kassa, uitstalling, zelfs de tegels.
Ik dacht bij mezelf, apart zeg, en liep weer verder, maar de keren erna was deze zaak dus er niet meer!
Bij navraag bleek dat in die straat dus echt een slagerij zat, maar dat die jaren geleden is gesloten?!?!
Sindsdien loop ik echt die straat letterlijk uit te kammen, maar geen spoor niks meer...
Het leek alsof de tijd was teruggedraaid.
quote:Op zondag 21 september 2008 00:22 schreef Pollewoppie het volgende:
Genoeg vreemde dingen meegemaakt, genoeg ook niet verklaarbaar... mooiste heb ik gehad tijdens autorijden, had net mijn rijbewijs en reed met mijn toenmalige vriendin in een tunnel, rechts naast me zit een vrachtwagen en ik zit in de dode hoek. De vrachtauto begint te knipperen en ik zie dat de vrachtwagen gaat invoegen en mij blijkbaar niet heeft gezien. Ik reed op dat moment een stuk harder als de vrachtwagen. Toen ik zag dat hij ging sturen heb ik geremd maar aangezien er iemand achter me zat kon ik niet vol in de ankers. Het ene moment zit ik nog naast de vrachtwagen en het moment erna (lees fractie van een seconde) zit ik achter de vrachtwagen, het stuk ertussen kan ik en mijn ex zich niet herinneren en het was gewoonweg niet mogelijk dat ik genoeg heb geremd.... alsof er iemand het beeld heeft gepauseerd en mijn auto en 10tal meter naar achteren heeft verplaatst....
Zonder na te denken, in een reflex. Misschien vertrouwde je het onbewust niet helemaal, zo'n speedende sportwagen op een verlaten landweggetje. Overigens twijfel ik er aan of de sportwagen je inderdaad "van de weg wilde drukken". Waarom zou hij je in godsnaam van de weg willen drukken? Misschien dat hij wat kort voor je ingevoegd was, patsende tieners, en dat het door je eigen remvertraging leek alsof hij je van de weg had gedrukt als je niet geremd had.quote:En ik heb heel vaak ingevingen dat ik iets "moet" doen en dat ook doe zonder na te denken, zo ook in Tsjechie midden in de nacht op een donkere verlaten weg, ik word ingehaald door een sportwagen en ik trap zonder na te denken op mijn rem, op dat zelfde moment probeert de sportauto mij van de weg te drukken maar omdat ik heb geremd kwam hij voor me terecht...\
quote:Op maandag 22 september 2008 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Ontmoeting met een vlinder
Ik zat vanmiddag op mijn terras. Het was lekker om buiten te zitten. Ging er plotseling een vlinder voor mij zitten en bleef me zeker 5 minuten aanstaren...![]()
Het leek of de vlinder mij iets wilde zeggen..... Het had iets mystieks. Dus in gedachten vroeg ik aan de vlinder wat deze mij wil vertellen....Ik bleef maar naar de vlinder terugstaren. Het beest gaf mij een warm en plezierig gevoel.
Ik vroeg mij af waarom het beest pal voor mij-op de betonnen grond!- ging zitten met zijn hoofd naar mij toe...Even dacht ik , hij zal toch niet dood gaan?
Toen ik opstond vertrok de vlinder ineens.
Bizar.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Ja. Ik vond het echt bizar. Niet leek op puur toeval dat de vlinder pal voor mij ging zitten en echt mij zo aanstaarde alsof het iets tegen me wilde zeggen. en bleef gewoon zitten, net zolang tot ik wegging.quote:Op dinsdag 23 september 2008 07:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vlinders worden vaak gezien voor de link tussen deze wereld en de wereld hierna.
Kom op zeg... het was een vlinder..quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja. Ik vond het echt bizar. Niet leek op puur toeval dat de vlinder pal voor mij ging zitten en echt mij zo aanstaarde alsof het iets tegen me wilde zeggen. en bleef gewoon zitten, net zolang tot ik wegging.
ps. in mijn directe kring is niemand recentelijk overleden
Je vindt het vreemd dat een vlinder die voor je zit wegvliegt op het moment dat jij opstaat?quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja. Ik vond het echt bizar. Niet leek op puur toeval dat de vlinder pal voor mij ging zitten en echt mij zo aanstaarde alsof het iets tegen me wilde zeggen. en bleef gewoon zitten, net zolang tot ik wegging.
ps. in mijn directe kring is niemand recentelijk overleden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |