Precies, dan neemt je zoogdieren brein het gewoon over en is het vluchten geblazen. Ask questions later!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
de schrik, achteraf denk je ook van "al had ik maar gewoon goedenavond ofzo gezegd" maar op dat moment denk ja alleen maar "What the fuck is dat! FIETSEN!"
true! achteraf denk je van....knappe jongen als hij mij wat wil doen... maar ook omdat ik het wetenschappelijk niet kon verklaren denk je maar een ding... fietsen....en daarna whiskeyquote:Op maandag 14 juli 2008 07:52 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Precies, dan neemt je zoogdieren brein het gewoon over en is het vluchten geblazen. Ask questions later!
Hey dude, mag ik je vragen welke camping dat dan was? Ik kom nl uit die omgeving, en ben eigenlijk wel benieuwd waar dat was.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[quote] Deze caravan stond op een vakantie park in de bossen van de Veluwe,
in Emstquote:Op maandag 21 juli 2008 10:32 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Hey dude, mag ik je vragen welke camping dat dan was? Ik kom nl uit die omgeving, en ben eigenlijk wel benieuwd waar dat was.
Hey, dat heb ik ook een keer meegemaakt. Was toen jaartje of 8/9 denk ik en ik zag toen een vliegtuig vlak boven de gymzaal van onze school, ik kon zowat door de raampjes naar binnen kijken. Gekke was: niemand behalve ikzelf reageerde erop. Weet tot op de dag van vandaag niet wat daar toen aan de hand was.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:06 schreef Tamaartje het volgende:
Toen ik een jaar of 7 was, ging ik van mijn huis naar het huis van mijn vriendinnetje, dat is zo'n 4 straten verderop. Ik ging lopen en deed dat heel vaak, het was een normale doordeweekse dag, ergens rond 13.30
Net voordat ik bij haar de straat in kwam hoorde ik een enorm hard geluid, ik keek omhoog en zag daar een vliegtuig net boven de huizen vliegen, echt net boven de schoorsteen zegmaar, zodat die elk moment kon gaan landen of neerstorten, ik kon de motoren zien draaien en dacht echt dat hij in de komende seconden kon neerstorten.. zo ongelooflijk eng!
Ik ben meteen weer de andere kant op gerent naar huis, was helemaal in paniek en heb bij mijn moeder uitgehuild, we hebben nog navraag gedaan bij andere mensen in de buurt of die een vliegtuig laag over hebben zien komen of zoiets, maar niemand had iets gehoord of gezien...
Nog steeds kan ik die hele gebeurtenis terug zien als ik er aan denk.. maar wat het nou geweest is?
Ik geloof niet dat er geliefde overledenen nog terug komen op aarde om mensen gerust te stellen. Waarom zouden ze dat doen? Je wordt er alleen maar verdrietig of bang van en het is behoorlijk verwarrend. Als je kwetsbaar bent door hun overlijden, waarom zouden ze het dan alleen maar moeilijker maken voor je?quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:37 schreef Djeez het volgende:
Ik bedenk me nog iets uit mijn latere jeugd. Ik moet een jaar of veertien zijn geweest, toen ik 's nachts wakker werd om te plassen. Ik sliep op de zolderkamer, en moest dus een trap af om in de badkamer naar de wc te gaan.
Mijn wekkerradio deed het niet, en ook het licht ging niet aan. Geeft niks, dan maar in het donker naar beneden. Ik de trap af, zie ik mijn vader daar in badjas op de overloop staan. Zijn donkere ogen priemen in de duisternis. Ik vroeg hem zachtjes of de stroom misschien was uitgevallen.
Hij antwoordde echter niet. Ook toen ik het nogmaals vroeg kwam er geen antwoord. Ik wilde hem aanraken, maar ineens was hij verdwenen. Ik ben zonder te plassen weer naar boven gevlucht. Toen ik mijn vader de volgende ochtend vroeg of hij er 's acht was uitgeweest, zei hij heerlijk te hebben geslapen.
Zeer vreemd, ik vraag me nog altijd af wat dat destijds moet zijn geweest. Ik weet niet of een entiteit de gedaante van iemand anders kan aannemen. Mocht dit zo zijn, dan denk ik dat het mijnoverleden moeder is geweest. Zij wilde mij dan gerust stellen, omdat ik bang was in het donker.
Ik wil geen spelbreker zijn, maar dikke kans dat je óf droomde, óf slaapwandelde.quote:
Geliefden komen niet alleen terug naar aarde in de vorm van een -voor dat persoon- fysiek verschijnende gedaante.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:59 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik geloof niet dat er geliefde overledenen nog terug komen op aarde om mensen gerust te stellen. Waarom zouden ze dat doen? Je wordt er alleen maar verdrietig of bang van en het is behoorlijk verwarrend. Als je kwetsbaar bent door hun overlijden, waarom zouden ze het dan alleen maar moeilijker maken voor je?
quote:Op donderdag 24 juli 2008 07:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zo heb ik met een overleden paard gecommuniceerd van iemand die nog een aantal nachten bij baasjelief is gebleven.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 07:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zo heb ik met een overleden paard gecommuniceerd van iemand die nog een aantal nachten bij baasjelief is gebleven.
hehe zoiets hoorde ik op een gegeven moment ook... dacht shit er loopt iemand door de voortuin... ik eruit met mijn zwaardquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:35 schreef Verluste het volgende:
Ik hoor zelden eens vreemde geluiden; alsof er iemand is. Dan ben ik alleen in het huis. Als ik dan ga kijken met een klauwhamer is er natuurlijk niemand. Heel bizar.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hehe zoiets hoorde ik op een gegeven moment ook... dacht shit er loopt iemand door de voortuin... ik eruit met mijn zwaard... was het een koe die in het weiland tegenover ons huis stond te grazen (was er net die dag ingezet)
sta je daar om half 5 sochtens in je boxer met een zwaard in je hand buiten..
Was jij dat die al die mensen voor de Jumbo stond op te lichten?quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:52 schreef VonHinten het volgende:
D'r was een tijd dat ik een bizarre 'kaarttruc' kon. Ik liet iemand een kaart trekken uit een pak van 52 kaarten. Vervolgens legde diegene de kaart terug op de stapel en schudde alles door elkaar. Dan ging ik door de stapel kaarten heen en 4 van de 5 keer wist ik de juiste kaart eruit te pikken. Uiteraard was iedereen heel verbaasd: hoe dóe je dat?Maar op de een of andere manier wist ik bijna telkens de goede kaart te pakken. Later lukte me dit niet meer, omdat ik teveel ging nadenken bij elke kaart die ik zag. Ik ging de kaart kiezen, in plaats van dat de kaart mij koos. En ja, ik weet dat die laatste zin zweverig klinkt
Serieus gebeurt op de OS?quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:34 schreef TLC het volgende:
Ik dacht een tijd na het bekijken van de openingsceremonie van de O.S. het volgende ;
Als Nederland opkomt wat als je dan gewoon er als niet sporter tussen zou lopen ? dat je gewoon doet alsof je een sporter bent ?
En wat hoor ik een tijd later op het nieuws............
![]()
Dat was waarschijnlijk een satelliet of een ruimtestation (MIR of ISS). Op pagina 718 van Teletekst gaven ze soms meldingen dat de MIR een beweging ging maken. Ik ben toen ook eens op dat tijdstip naar buiten gegaan om dat te bekijken en het klopte precies. Zag er uit als een ster en bewoog vrij recht, maar maakte toen een hoek en verdween.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Op vakantie in Italie zaten we dikwijls 's avonds nog buiten op het terras, sterren te kijken.
Je hebt daar hele heldere luchten en het was echt een spectaculair gezicht, bergdorpje met weinig lichten etc.
Op een gegeven moment zagen we een heldere ster (daar leek het op) zich in een rechte lijn voortbewegen. Ineens maakt het een hoek van 90 graden en doofde het.
Vrij apart.
Misschien een testvlucht van een nieuw vliegtuig?
We hoorden overigens geen motoren of iets dergelijks.
Ja, zoiets dacht ik al...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk een satelliet of een ruimtestation (MIR of ISS). Op pagina 718 van Teletekst gaven ze soms meldingen dat de MIR een beweging ging maken. Ik ben toen ook eens op dat tijdstip naar buiten gegaan om dat te bekijken en het klopte precies. Zag er uit als een ster en bewoog vrij recht, maar maakte toen een hoek en verdween.
herken het, ik ben het liedje dan aan het zingen, zet de radio aan en zing dan al precies in het ritme mee...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:33 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik heb wel heel vaak, dan heb ik een liedje in mijn kop dat al een aantal jaren oud is en zelden nog op de radio komt. Als ik dan de radio aanzet komt dat nummer erop.
Niet echt iets onverklaarbaars maar wel beetje vreemd
Ja, zwervers ruik je 2 maanden later idd nog wel eens, zomaar uit het niets. En idd, als ik een geest zou zijn had ik ook wel wat beters te doen. Krijg je eindelijk de kans om allerlei dingen te doen die je in het normale leven nooit zou kunnen, blijf je op een zolder rondhangen. Hoe dom ben je dan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:24 schreef P8 het volgende:
misschien is er gewoon een zwerver het huis ingetrokken toen deze nog in de verkoop stond. Zwervers stinken ook.
Ik snap nooit waarom geesten zich altijd op zolder schuilhouden. Als ik een geest was zou ik gewoon op de bank gaan chillen in de woonkamer en een beetje tv meekijken.
Op zich is dat natuurlijk geen gek idee eigenlijk. Eens iemand laten komen die er wat meer verstand van heeft, een medium of zo. Die kan die beste "iets" op de zolder wegkrijgen (en hem wat tips geven). En baat het niet, schaadt het niet he, maar misschien wel je huisje terug.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:37 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Ja, zwervers ruik je 2 maanden later idd nog wel eens, zomaar uit het niets. En idd, als ik een geest zou zijn had ik ook wel wat beters te doen. Krijg je eindelijk de kans om allerlei dingen te doen die je in het normale leven nooit zou kunnen, blijf je op een zolder rondhangen. Hoe dom ben je dan.
Misschien kun je dat ding op mijn zolder even wat tips komen geven? Misschien luistert het wel naar jou.
indeed.... of vraag aan die geest of hij zijn voeten en kleren eens wil wassen omdat het anders nogal gaat stinken in je huis!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 06:48 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Op zich is dat natuurlijk geen gek idee eigenlijk. Eens iemand laten komen die er wat meer verstand van heeft, een medium of zo. Die kan die beste "iets" op de zolder wegkrijgen (en hem wat tips geven). En baat het niet, schaadt het niet he, maar misschien wel je huisje terug.
Aan de ene kant vind ik dit soort verhalen wel beangstigend, maar aan de andere kant intrigeert het me enorm. Heb je er aan gedacht om es iets van camera's op te hangen ofzo? Gewoon simpele webcam's oid? Ik snap dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt nu, maar dan weet je gelijk ook hoe "echt" het isquote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:37 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Ja, zwervers ruik je 2 maanden later idd nog wel eens, zomaar uit het niets. En idd, als ik een geest zou zijn had ik ook wel wat beters te doen. Krijg je eindelijk de kans om allerlei dingen te doen die je in het normale leven nooit zou kunnen, blijf je op een zolder rondhangen. Hoe dom ben je dan.
Misschien kun je dat ding op mijn zolder even wat tips komen geven? Misschien luistert het wel naar jou.
Hmm, maar hij heeft je nog nooit wat gedaan, die geest? Misschien zou je hem ns samen met je vriend op kunnen wachten en een vraag stellen aan hem. Kijken wat er gebeurt. Eventueel met een paragnost erbij ofzo? Wel interessant ja. Maar als hij je had willen doen had hij dat allang gedaan, dus ik denk dat er niet echt rede is om bang van hem te zijn, al kan ik me voorstellen dat je dat wel bent.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:37 schreef Silvieja het volgende:
[..]
TS en crewquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hmm, maar hij heeft je nog nooit wat gedaan, die geest? Misschien zou je hem ns samen met je vriend op kunnen wachten en een vraag stellen aan hem. Kijken wat er gebeurt.
struisvogelen is natuurlijk wel super makkelijk he.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
Vorige week hebben we toevallig een camera op zolder opgehangen. Maar daar hebben we niks op gezien omdat de computer steeds crashte wanneer we dat ding lieten draaien.. En eigenlijk lijkt het me ook sterk dat we daar iets op krijgen te zien. Mijn vriend ziet niks, dus waarom zou het wel op camera verschijnen? Wel hoorden we op sommige momenten rare geluiden, die wel zijn opgenomen, een soort van geschreeuw, maar dan anders. Maar dit zou net zo goed de wind geweest kunnen zijn.
Hij heeft nooit wat gedaan, maar call me a chicken, maar ik durf echt niet met dat ding te communiceren, ook niet me behulp van iemand anders. Ik wil hier niks mee te maken hebben. Ik weet ook dat als hij iets had willen doen dit allang gebeurd was, al geloof ik niet dat ze dat echt kunnen. Maar toch ben ik serieus als de doods.
En een medium opzoeken is moeilijker dan je denkt. Ik heb geen idee waar ik daarvoor moet zijn. Op internet krijg je van die 0900 nummers waar ik niet in geloof.
Nu komt die vage gast van de week wel weer langs om te kijken wat hij er aan kan doen. Volgens eigen zeggen heeft hij meer van dit soort dingen uitgedreven. Maar ik weet niet zo goed wat ik van hem moet geloven. Maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Weet je dat ik me echt knettergek voel. Het feit dat ik erover praat alsof het echt is, is eng.
Bij zulk soort verhalen denk ik dus altijd: hang het huis vol met camera's en geluidsapparatuurquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
Vorige week hebben we toevallig een camera op zolder opgehangen. Maar daar hebben we niks op gezien omdat de computer steeds crashte wanneer we dat ding lieten draaien.. En eigenlijk lijkt het me ook sterk dat we daar iets op krijgen te zien. Mijn vriend ziet niks, dus waarom zou het wel op camera verschijnen? Wel hoorden we op sommige momenten rare geluiden, die wel zijn opgenomen, een soort van geschreeuw, maar dan anders. Maar dit zou net zo goed de wind geweest kunnen zijn.
Hij heeft nooit wat gedaan, maar call me a chicken, maar ik durf echt niet met dat ding te communiceren, ook niet me behulp van iemand anders. Ik wil hier niks mee te maken hebben. Ik weet ook dat als hij iets had willen doen dit allang gebeurd was, al geloof ik niet dat ze dat echt kunnen. Maar toch ben ik serieus als de doods.
En een medium opzoeken is moeilijker dan je denkt. Ik heb geen idee waar ik daarvoor moet zijn. Op internet krijg je van die 0900 nummers waar ik niet in geloof.
Nu komt die vage gast van de week wel weer langs om te kijken wat hij er aan kan doen. Volgens eigen zeggen heeft hij meer van dit soort dingen uitgedreven. Maar ik weet niet zo goed wat ik van hem moet geloven. Maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Weet je dat ik me echt knettergek voel. Het feit dat ik erover praat alsof het echt is, is eng.
Misschien (mocht het echt een geest zijn) wil hij je iets duidelijk maken maar jij geeft hem de kans niet... vandaar dat hij terug blijft komen? Ik zeg ook maar wat maargoed, het blijft raar. Als jouw vriend hem niet ziet, tja... ik zou het zelf ook fucking eng vinden maarja hij doet je niets dat is toch al heel wat. Ik zou toch proberen mn moed te verzamelen om een keer wat tegen hem te zeggen. Als is het maar "wat doe je hier?"quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:44 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Misschien (mocht het echt een geest zijn) wil hij je iets duidelijk maken maar jij geeft hem de kans niet... vandaar dat hij terug blijft komen? Ik zeg ook maar wat maargoed, het blijft raar. Als jouw vriend hem niet ziet, tja... ik zou het zelf ook fucking eng vinden maarja hij doet je niets dat is toch al heel wat. Ik zou toch proberen mn moed te verzamelen om een keer wat tegen hem te zeggen. Als is het maar "wat doe je hier?"
http://www.rtl.nl/(/actue(...)landse_ploeg_mee.xmlquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:10 schreef VjenneKloetn het volgende:
[..]
Serieus gebeurt op de OS?![]()
Link naar nieuwsbericht?
Dat weet iedereen en geloof me dat iedereen eerst daaraan denkt en veel veel veel liever die verklaring heeft boven iets wat ongrijpbaar is en waar je geen vat op hebt en eng is of kan zijn .quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:14 schreef Yozzz het volgende:
Geluiden vanaf zolder kunnen vaak goed te verklaren zijn: hout 'leeft'. Staat de zon een tijdje op het huis, dan zet het uit. Zulke geluiden komen vaak uit oudere huizen, met veel hout.
Just my two cents.
Alleen toen ik jaren geleden naar wat later bleek waarschijnlijk een lichte psychose o.i.d. heb gehad.quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:50 schreef BabblingBrook het volgende:
Iets paranormaals, of een sterk voorgevoel dat uitkwam, een rare droom waar je last van bleef houden? Iets bijzonders ervaren of gezien?
Toen ik zestien was fietste ik naar school en opeens kreeg ik erg de neiging om naar boven te kijken en ik zag daar een symmetrische zwerm vogels met een zwart lijf en een zilverwitte nek. Toen ik weer keek (want ik wilde van mn fiets vallen) waren ze weg. Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd wat ik nu precies gezien heb.
gewoon wat verzinnenquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:22 schreef Stoeprand het volgende:
Verdeurie, val ik even buiten de boot zonder enig verhaal te hebben vertellen...
Maar 'de dood' is toch niets negatiefs als het om Tarotkaarten gaat?quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef RoyalFuss het volgende:
uhm bedenk ook iets, ik had vroeger een pak tarot kaarten. Ik had geen zin om de betekenis van al die dingen uit mijn hoofd te leren dus ik dacht: ik trek er gewoon 1 !
: nr 13. de dood
Nog maar eens schudden en trekken:
:nr 13. de dood
Ennnnn nog maar eens schudden en trekken:
brrrr.. toen vond ik het wel genoeg. Overigens ik leef nog steeds en iedereen in mijn omgeving..
Als ik het goed heb is dit een kans van 1 op 22x22x22 dat zoiets gebeurd. Ik had toen wel even genoeg van de paranormale wereld.
Nee precies, het werkt ook altijd in combinatie met andere kaarten tenslotte.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:12 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Maar 'de dood' is toch niets negatiefs als het om Tarotkaarten gaat?
hehe shit je had beter kunnen gaan gokken die dag!quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef RoyalFuss het volgende:
uhm bedenk ook iets, ik had vroeger een pak tarot kaarten. Ik had geen zin om de betekenis van al die dingen uit mijn hoofd te leren dus ik dacht: ik trek er gewoon 1 !
brrrr.. toen vond ik het wel genoeg. Overigens ik leef nog steeds en iedereen in mijn omgeving..
Als ik het goed heb is dit een kans van 1 op 22x22x22 dat zoiets gebeurd. Ik had toen wel even genoeg van de paranormale wereld.
Je weet dat verwarminsbuizen spontaan kunnen kloppen, he?quote:Vanochtend hoorde mijn vriendin en ik ineens geklop op de muur waarachter zich de keuken bevind. Ondanks dat het studentenhuis meerdere bewoners telt, was er op dat moment niemand wakker.
Het huis is vrij oud, nog voor de oorlog gebouwd.
De kans op elke combinatie is 1 op de 223. Dat jij toevallig aan die ene combinatie een bepaalde waarde hecht doet daar niks aan af.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:08 schreef RoyalFuss het volgende:
dus je bent al die studenten langs gegaan om te kijken of ze sliepen ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:54 schreef Koskettimet het volgende:
Vanochtend hoorde mijn vriendin en ik ineens geklop op de muur waarachter zich de keuken bevind. Ondanks dat het studentenhuis meerdere bewoners telt, was er op dat moment niemand wakker.
Het huis is vrij oud, nog voor de oorlog gebouwd.
zou ik ook doen als het studentes warenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:48 schreef bonke het volgende:
[..]
dus je bent al die studenten langs gegaan om te kijken of ze sliepen ?
Wat een openbaring!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
zou ik ook doen als het studentes warenen even aan de borsten zitten om zeker te weten dat ze sliepen
Ik ben ook al eens wakker geworden, en zag een of ander zwart gedaante naast me bed staan. Schrok me half dood. maar na een minuut of zo was hij weg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:18 schreef smammela het volgende:
heb net even het hele topic doorgelezen en weet niet precies wie/wat dat zwarte gedaante met zwarte jas en zwarte hoed is, maar die heb ik ook bij mij op bezoek gehad en dat was geen fijn figuur, dat is zeker.
mijn ervaring met hem:
was een jaar of 16 en had altijd al het idee dat er iemand op mijn slaapkamer was en bij mij was. al vanaf mijn 7de toen ik nog in een ander huis woonde. in het begin was ik als de dood voor hem, want ik kreeg een benauwd gevoel bij hem. ik beschermde mezelf door me er zoveel mogelijk van af te sluiten. werd ik midden in de nacht opeens wakker stond ie langs mijn bed. ben werkelijk doodgeschrokken en een tijdlang slecht geslapen. heb het er toen met een goede vriendin over gehad en ze zei mij dat ik moest proberen met hem te praten. dit ben ik min of meer gaan doen met hem en over de meest uiteenlopende dingen. hij bleek een jood te zijn die ondergedoken zat tijdens de oorlog ergens in arnhem ofzo. ik woon in limburg dus vroeg hem wat ie bij mij te zoeken had. niks gewoon een beetje gezellig kletsen was zijn antwoord. een tijdlang is dit doorgegaan.
op een gegeven moment bleef die vriendin bij mij slapen en ging die makker via haar tegen mij praten. over familie en alles gepraat en we hadden het over iets en zag ik ineens vuur in zijn ogen en werd echt doodsbenauwd. heb hem toen weggestuurd en mijn vriendin werd uitgeput wakker. toen ik hem wegstuurde zag ik ook een van mijn engelen langs mijn bed komen te staan om mij te beshermen.
tot op de dag vandaag als ik aan hem denk ben ik weer bang dat hij nog steeds bij mij is, maar heb er niet zoveel last meer van als toen. vraag me wel af wie of wat het is en wat ie moet.
de beschrijvingen van de anderen, zwarte silhouetten met een lange zwarte jas en hoed op, komen teveel overeen om op zijn minst niet te gaan twijfelen dat dat soortgelijke geesten/entiteiten whatever zijn.
Ja, heb haar laatst ontmoet in een trancereis die ik maakte. Ze vertoonde zich aan me als een grote raaf en sloeg haar vleugels om me heen met de woorden ''bij mij kun je altijd komen en veilig zijn''. Het was mijn eerste ervaring waarin ik de moedergodin echt meemaaktequote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:58 schreef Burner82 het volgende:
Iemand trouwens bekend met Morrigan?
Mijn dromen die ging over een man in een cape, in mijn 1e droom maakte hij me bang... in mijn 2e droom, heeft hij me pijn gedaan (ik had 5 uur later, toen ik al 5 uur wakker was dus, nog pijn van wat hij gedaan had.) in mijn 3e droom, kwam er een vrouw me helpen, op een manier die ik nooit zal vergeten.... toen ik later de beschrijven van die vrouw gaf aan mijn beste vriendin, en zij me een tekening van morrigan liet zien, kreeg ik meteen kippenvel, dat was de vrouw die me geholpen had....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:20 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, heb haar laatst ontmoet in een trancereis die ik maakte. Ze vertoonde zich aan me als een grote raaf en sloeg haar vleugels om me heen met de woorden ''bij mij kun je altijd komen en veilig zijn''. Het was mijn eerste ervaring waarin ik de moedergodin echt meemaakte
Het is inderdaad een vrouwelijke Godinquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:35 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mijn dromen die ging over een man in een cape, in mijn 1e droom maakte hij me bang... in mijn 2e droom, heeft hij me pijn gedaan (ik had 5 uur later, toen ik al 5 uur wakker was dus, nog pijn van wat hij gedaan had.) in mijn 3e droom, kwam er een vrouw me helpen, op een manier die ik nooit zal vergeten.... toen ik later de beschrijven van die vrouw gaf aan mijn beste vriendin, en zij me een tekening van morrigan liet zien, kreeg ik meteen kippenvel, dat was de vrouw die me geholpen had....
Wie is Morrigan? - laat maarquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:20 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, heb haar laatst ontmoet in een trancereis die ik maakte. Ze vertoonde zich aan me als een grote raaf en sloeg haar vleugels om me heen met de woorden ''bij mij kun je altijd komen en veilig zijn''. Het was mijn eerste ervaring waarin ik de moedergodin echt meemaakte
Als je wilt weten wie Morrigan is, moet je mijn post boven jou nog eens lezenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:41 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wie is Morrigan? - laat maar-
Ik weet wel dat de moeder van een oud-maat van me ooit eens in haar verbeelding heel sterk een man in een zwarte cape; magere hein like, achter haar zag. Toen ze achterom keek zag ze niks; maar de maanden daarna had ze alleen maar hele zware pech. Dr man die verlamd raakte, vader die dood ging, etcetc
Mwoa, ze had een aantal planeten nodig, waar ze de kracht uit moest halen, om mijn kwelgeest te doen verdwijnen in mijn dromen. ze werd zelf ook goed geraakt, en gewond. Maar blijkbaar heeft ze gewonnen, ik heb er na nooit meer dormen over gehadquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:40 schreef Windigo het volgende:
[..]
Het is inderdaad een vrouwelijke Godinhelper in de strijd. Soms kan een figuur die er schaduwachtig uit ziet/donker ook de strijd met je eigen ego betekenen. Misschien ben je momenteel in een moeilijke periode en ben je klaar die moeilijkheden te overwinnen? Daar zou het symbool voor kunnen staan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morrigan
Dan heeft het dus wel zin gehad, en is het probleem waar je mee worstelde kennelijk verdwenenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:46 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mwoa, ze had een aantal planeten nodig, waar ze de kracht uit moest halen, om mijn kwelgeest te doen verdwijnen in mijn dromen. ze werd zelf ook goed geraakt, en gewond. Maar blijkbaar heeft ze gewonnen, ik heb er na nooit meer dormen over gehad
jup, op die manier welquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:47 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dan heeft het dus wel zin gehad, en is het probleem waar je mee worstelde kennelijk verdwenen
Tsja ik ben geen Guru ofzo natuurlijkquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:52 schreef Burner82 het volgende:
[..]
jup, op die manier wel
maar waarom een iemand/iets, waar ik nog nooit van gehoord had?
Zoals ik begrijp dus een paragnost?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:47 schreef Breathtaking het volgende:
Was een paar maanden geleden: Ik ging uit, zat in de achtertuin van een coffeeshop samen met een vriendin van me. Op een gegeven moment kwamen 2 jongens bij ons zitten, ze kwamen uit Amsterdam (waar ik woon is daar een uurtje vandaan) en ze waren met een voetbalvereniging oid. We kenden ze dus totaal niet.
Nouja, waren aardige jongens dus we waren gezellig aan het pratenop een gegeven moment was ik even weg. En toen ik terug kwam zei die vriendin van me dat 1 van die jongens heel 'eng' was (waar de jongen bij zat he) dus ik zei van ooh hoezo?
Dus ze zegt zo van jaa hij weet dingen.. Dus toen vertelde ze zo dat hij allemaal dingen op kon noemen over haar familie ed, en die jongen beaamde dat.
Nu ben ik niet zo goedgelovig dus ik zei, nou doe ook maar eens over mij dan.. Dus hij vertelde over mijn broertje, wist zijn naam, zijn persoonlijkheid, echt vanalles op te noemen. Al zei hij dat ik veel moeilijker te 'lezen' was dan die vriendin van me.
Maar toen gingen ze weg, en ze zouden nog naar het cafe gaan waar wij daarna heen gingen maar we hebben ze niet meer gezien. Waarop die vriendin van me beweerde dat we het verzonnen haddendoor de drugs oid. Maar ik weet wel 100 % zeker dat het echt gebeurd is
al was het wel een vreemd moment.
Hersenspinsels van Hanoying:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:47 schreef Breathtaking het volgende:
Was een paar maanden geleden: Ik ging uit, zat in de achtertuin van een coffeeshop samen met een vriendin van me. Op een gegeven moment kwamen 2 jongens bij ons zitten, ze kwamen uit Amsterdam (waar ik woon is daar een uurtje vandaan) en ze waren met een voetbalvereniging oid. We kenden ze dus totaal niet.
Nouja, waren aardige jongens dus we waren gezellig aan het pratenop een gegeven moment was ik even weg. En toen ik terug kwam zei die vriendin van me dat 1 van die jongens heel 'eng' was (waar de jongen bij zat he) dus ik zei van ooh hoezo?
Dus ze zegt zo van jaa hij weet dingen.. Dus toen vertelde ze zo dat hij allemaal dingen op kon noemen over haar familie ed, en die jongen beaamde dat.
Nu ben ik niet zo goedgelovig dus ik zei, nou doe ook maar eens over mij dan.. Dus hij vertelde over mijn broertje, wist zijn naam, zijn persoonlijkheid, echt vanalles op te noemen. Al zei hij dat ik veel moeilijker te 'lezen' was dan die vriendin van me.
Maar toen gingen ze weg, en ze zouden nog naar het cafe gaan waar wij daarna heen gingen maar we hebben ze niet meer gezien. Waarop die vriendin van me beweerde dat we het verzonnen haddendoor de drugs oid. Maar ik weet wel 100 % zeker dat het echt gebeurd is
al was het wel een vreemd moment.
Waar was je die zondag druk mee? Met volledig onverwachte dingen of had je al dingen op het programma staan en veel onopgeloste zaken. Als je veel dingen voor je uit schuift (ik moet eigenlijk die en die nog bellen, moet echt weer eens een keer bij die en die langs en moet echt weer eens aan de slag met mijn scriptie, etc.) dan kan het ook zijn dat je onbewustzijn al verwacht dat je druk gaat zijn, of zou moeten zijn en dat projecteert zich misschien op de Zondag omdat dat de laatste dag van je weekend is en je eigenlijk wel aanvoelt dat je eens moet beginnen met aanpakken. Je bent gelovig dus misschien stond er bovendien sowieso al een bezoek op de kerk op het programma, dan is de ochtend in ieder geval al vol.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:48 schreef 2cv het volgende:
Soms heb ik het gevoel dat er iets gaat gebeuren. Laatst, op een vrijdag, had ik het gevoel dat ik die zondag er op de hele dag druk zou zijn. En dat was zo (niet vervelende dingen ofzo hoor), maar het gevoel was er wel heel sterk. Heel stom dat ik het niet tegen iemand gezegd heb ofzo.
En soms droom ik iets waarvan ik vermoed (!) dat ik het al eens eerder gedroomd heb. En soms kom ik op plaatsen die heel erg lijken op plaatsen waar ik eerder van gedroomd heb. Niet dat ik dan meteen de weg weet ofzo, het komt me gewoon ERG bekend voor dan.
Toevoeging:
Laatst bij Opwekking was ik het even zat. Het was voor mij de eerste keer en ik zocht nar antwoorden die ik niet kreeg. Ik heb gebeden en plotseling kreeg ik een SMS van iemand die absoluut niet in God gelooft en het (volgens mij) zelfs onzin vindt. Dat vond ik erg fijn en heeft mij er die avond doorheen gesleept. En toen ik zijn naam intoetste in mijn telefoon om een SMS terug te sturen veranderde mijn telefoon zijn naam in 'engel'.
Fout, ik werd uitgenodigd ergens voor.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:22 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Waar was je die zondag druk mee? Met volledig onverwachte dingen of had je al dingen op het programma staan en veel onopgeloste zaken. Als je veel dingen voor je uit schuift (ik moet eigenlijk die en die nog bellen, moet echt weer eens een keer bij die en die langs en moet echt weer eens aan de slag met mijn scriptie, etc.) dan kan het ook zijn dat je onbewustzijn al verwacht dat je druk gaat zijn, of zou moeten zijn en dat projecteert zich misschien op de Zondag omdat dat de laatste dag van je weekend is en je eigenlijk wel aanvoelt dat je eens moet beginnen met aanpakken. Je bent gelovig dus misschien stond er bovendien sowieso al een bezoek op de kerk op het programma, dan is de ochtend in ieder geval al vol.
Kan goed, maar ik vind het wel apart. Heb er laatst ook iets over gelezen, het kan een soort kortsluiting zijn in de hersenen ofzo.quote:Dat je droomt over dingen die je al eerder hebt gedroomd is normaal, dat doet bijna iedereen. En dat je sommige plaatsen denkt te herkennen uit je dromen is een illusie, Zoals je zelf al zegt ken je de weg niet, weet je niet wie er in welk huis woont of waar de plaatselijke snackbar is. Je hebt alleen een "gevoel dat je er eerder bent geweest". Je hebt rationeel bekeken geen enkele grond om aan te nemen dat je de plek al kent, je hebt geen specifieke info en weet niets van de plaats behalve "een gevoel van herkenning". Zolang je niets concreet hebt zou ik het gewoon houden op een illusie.
Hij wist niet dat ik steun kon gebruiken. Daarbij SMSt hij nooit op zo'n tijdstip (ik meende dat het na 22:00u 's avonds was). En dat Emiel met T9 engel wordt is misschien toeval, maar ik vind het wel erg sterk.quote:Dat SMSje kwam op een juist moment voor je schijnbaar en dat is fijn. Maar de timing van de sms was toeval (hoewel je vriend misschien wel wist dat je wat steun kon gebruiken tijdens je bezoek aan opwekking, hij kent je immers). Anyway het was wel min of meer toeval, god gaf hem niet de instructie om een sms naar je te sturen, daar ben ik zeker van. Net zoals het toeval is dat de naam van jouw vriend Emiel is en de T9 op je telefoon er engel van maakt.
Ok, je werd uitgenodigd. Maar in dit geval blijft het voorgevoel ook bij je hangen omdat het bevestigd werd. Als je die Zondag niet druk was geweest was je het gevoel van die vrijdag al weer vergeten. Bovendien is het helemaal niet zo heel uitzonderlijk om druk te zijn op een zondag, ik ga er toch minimaal van uit dat je één zondag per twee maanden druk bent en dan schat ik vrij laag. met 1 op 8 is er dus al 12,5 % kans dat je voorgevoel bevestigd wordt en waarschijnlijk ligt het percentage hoger.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Fout, ik werd uitgenodigd ergens voor.
[..]
Kan goed, maar ik vind het wel apart. Heb er laatst ook iets over gelezen, het kan een soort kortsluiting zijn in de hersenen ofzo.
[..]
Hij wist niet dat ik steun kon gebruiken. Daarbij SMSt hij nooit op zo'n tijdstip (ik meende dat het na 22:00u 's avonds was). En dat Emiel met T9 engel wordt is misschien toeval, maar ik vind het wel erg sterk.
Ik had het gevoel dit keer heel sterk. Sterker dan anders. Daarbij heb ik het idee dat in mijn geval zoiets wel vaker voorkomt. Ik had ook al een idee wat ik die dag zou gaan doen (kerk -wat in mijn geval niet standaard is op zondag- en daarna op visite). Maar doordat mijn gevoel uit kwam is het zeker blijven hangen ja. Maar dat wil nog niet zeggen dat het gewoon toeval, statistiek of whatever is.quote:Op zondag 31 augustus 2008 02:44 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ok, je werd uitgenodigd. Maar in dit geval blijft het voorgevoel ook bij je hangen omdat het bevestigd werd. Als je die Zondag niet druk was geweest was je het gevoel van die vrijdag al weer vergeten. Bovendien is het helemaal niet zo heel uitzonderlijk om druk te zijn op een zondag, ik ga er toch minimaal van uit dat je één zondag per twee maanden druk bent en dan schat ik vrij laag. met 1 op 8 is er dus al 12,5 % kans dat je voorgevoel bevestigd wordt en waarschijnlijk ligt het percentage hoger.
Op dat specifieke moment was een SMS de enige realistische manier om wat steun/opluchting/whatever te krijgen. Onder andere omstandigheden is dat er niet echt. Daarbij was ik toen op zoek naar antwoorden en verwachtte die ook te krijgen. Over het algemeen ben ik daar toch echt minder mee bezig. Daarbij was het ook 1 van de eerste keren in tijden (jaren) dat ik bad. Tel daar het tijdstip + de persoon + de naam van die persoon bij op en ik vind het net even iets te toevallig allemaal.quote:En dat SMSje was wel apart, in ieder geval kwam het op een goed moment voor je en dat is fijn. Maar net zoals in het eerste voorbeeld zijn er ook genoeg situaties geweest waarin je je slecht voelde en geen sms kreeg, waarin je bidde maar er geen antwoord kwam. Dit specifieke geval blijft echter bij je hangen omdat het lijkt alsof er een causaal verband is, de honderd gevallen van eenzaamheid die ongemerkt voorbij gingen en waarbij je geen sms ontving vergeet je dan en je houdt vast aan dit ene geval waarin er wel een antwoord leek te komen. Dat zijn naam emiel was maakt het dubbeltoevallig, dat dan weer wel.
Ik denk wel dat het gewoon toeval/statistiek isquote:Op zondag 31 augustus 2008 03:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik had het gevoel dit keer heel sterk. Sterker dan anders. Daarbij heb ik het idee dat in mijn geval zoiets wel vaker voorkomt. Ik had ook al een idee wat ik die dag zou gaan doen (kerk -wat in mijn geval niet standaard is op zondag- en daarna op visite). Maar doordat mijn gevoel uit kwam is het zeker blijven hangen ja. Maar dat wil nog niet zeggen dat het gewoon toeval, statistiek of whatever is.
[..]
Op dat specifieke moment was een SMS de enige realistische manier om wat steun/opluchting/whatever te krijgen. Onder andere omstandigheden is dat er niet echt. Daarbij was ik toen op zoek naar antwoorden en verwachtte die ook te krijgen. Over het algemeen ben ik daar toch echt minder mee bezig. Daarbij was het ook 1 van de eerste keren in tijden (jaren) dat ik bad. Tel daar het tijdstip + de persoon + de naam van die persoon bij op en ik vind het net even iets te toevallig allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |