abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2008 @ 10:36:39 #241
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61468706
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:06 schreef Queen_Bee het volgende:
Echt áltijd lees is zulke topics in de nacht bij
dus .... dan is het enger?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 8 september 2008 @ 11:33:15 #242
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_61469802
Ik bleef keer slapen bij vrienden, en om 3 uur snachts precies viel de 2 meter hoge spiegel om .

Vervolgens gingen we slapen, nog ff tv kijken. En we zagen het knopje van de tv langzaam ingedrukt gaan, toen ging hij uit.

Nooit zo erg geschrokken.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  maandag 8 september 2008 @ 11:44:00 #243
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61470034
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:33 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik bleef keer slapen bij vrienden, en om 3 uur snachts precies viel de 2 meter hoge spiegel om .

Vervolgens gingen we slapen, nog ff tv kijken. En we zagen het knopje van de tv langzaam ingedrukt gaan, toen ging hij uit.

ik zal je moeder eens bellen dat ze je van de drank en drugs afhoud

waar was dat dan? gewoon in een normaal huis?
stay frosty
  maandag 8 september 2008 @ 11:51:46 #244
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_61470202
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:33 schreef Electro-Worm het volgende:

= toeval. Spiegels kunnen omvallen, tv knoppen kunnen "niet goed pakken, maar half ingedrukt zijn,etc"

Niets paranormaals aan en maar nauwelijks meer opvallend dan het lichtknopje op de zolderkamer van de eerdere poster (dat al helemaal niets met paranormaliteit te maken heeft)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_61470227
quote:
Op donderdag 4 september 2008 02:47 schreef solem2 het volgende:
twee jaar geleden zat ik thuis met een vriendin van me. En we hadden er het over dat als een van ons kwam te overlijden, of diegeen dan een seintje zou kunnen geven, laten weten zou of er bot weg iets zou zijn na dit leven. Dat was voor mij meer onzin in die tijd want ik was het alweer vergeten, totdat ongeveer een jaar geleden ze omkwam in een autoongeluk.
Wat hadden we nou afgesproken: om in dat geval op die bepaalde dag dag, op een bepaald tijdstip, onze horloges een uur terug te laten lopen.
Op de dag dat het gebeurde was ik niet bij haar in de buurt maar in de collegebanken..en toen was het ongeluk al gebeurd. Vraagt iemand naast me ineens hoe laat het is...dus ik zeg elf uur..
Zegt iemand anders naast me...twaalf uur....en ik kijk in de aula, waar de schoolklok hangt...twaalf uur.

Sindsdien ben ik nergens bang meer voor.
Een heel sterk verhaal zeg. Ik weet niet hoe dit soort dingen te verklaren zouden kunnen zijn, maar het is in ieder geval geen toeval meer. Je hoort ook vaker verhalen over klokken die blijven stil staan precies op het moment dat iemand overlijdt. Dit is ook bij onze buren gebeurd, de moeder van onze buurvrouw die bij hun inwoonde overleed en precies op dat tijdstip is de klok stil blijven staan in hun woonkamer. Als het nu een op zichzelf staand geval is dan kan het nog toeval zijn, maar ik heb dit soort verhalen nu al zo vaak gehoord.

Mijn tante heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt met haar vader. Ze vroeg haar vader op zijn sterfbed om een bewijs te sturen als er iets na de dood zou zijn, en hij zou wel 2 vlinders sturen zei hij toen of zoiets. Een paar dagen na zijn door zat zij in de tuin, en wat kwam er op tafel zitten,.. 2 vlinders, terwijl er daar nooit vlinders zitten. Nu kun je ook dit weer makkelijk af doen als toeval, maar zij is zichzelf helemaal rot geschrokken in ieder geval.

Zelf heb ik eigenlijk weinig onverklaarbare zaken meegemaakt tot dusver eigenlijk
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61470387
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:03 schreef Stoeprand het volgende:
Mijn PC ging elke avond vanzelf aan, nu niet meer want ik haal de stekker er altijd uit, maar dat kwam denk omdat het een oude PC van school was die denk een timer had zodat ze elke ochtend aan gingen...
Dat m'n ventilator telkens vanzelf aangaat en niet m'n TV of xbox is dan wel weer vaag.
Dat deed mijn pc ook, een nieuwe voeding deed "wonderen". Hij rebootte ook als ik mijn versterker aan / uit zette. Ook dat was meteen verholpen. Apparaten kunnen reageren op andere apparaten of storingen op het lichtnet.

Ik herinner me nu wel dat mijn receiver eens aansprong (radio) en dat er iets van 'wekker' of 'alarm' te zien was. Ik heb toen gezocht, maar er zat helemaal geen wekker-functie op dat ding. Nu zal daar ook wel een technische verklaring voor zijn, en ik heb het daarna nooit meer meegemaakt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Redactie Frontpage maandag 8 september 2008 @ 18:36:01 #247
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_61479048
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:59 schreef American_Nightmare het volgende:

Ik herinner me nu wel dat mijn receiver eens aansprong (radio) en dat er iets van 'wekker' of 'alarm' te zien was. Ik heb toen gezocht, maar er zat helemaal geen wekker-functie op dat ding. Nu zal daar ook wel een technische verklaring voor zijn, en ik heb het daarna nooit meer meegemaakt.
Dat is simpel. Jouw radio bevat wel een wekker, maar geen knopje om deze te activeren. Stel nou dat eentje met een wekker een tientje duurder is, dan gaan ze voor die goedkopere radio echt geen ander apparaat maken. Ze drukken er dezelfde printplaat in, alleen dan in een behuizing zonder knopje. Scheelt een hoop geld voor de fabrikanten.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_61482402
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:36 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat is simpel. Jouw radio bevat wel een wekker, maar geen knopje om deze te activeren. Stel nou dat eentje met een wekker een tientje duurder is, dan gaan ze voor die goedkopere radio echt geen ander apparaat maken. Ze drukken er dezelfde printplaat in, alleen dan in een behuizing zonder knopje. Scheelt een hoop geld voor de fabrikanten.
Dat denk ik inderdaad ook. Toch blijft het raar dat die functie die in dat model niet actief behoort te zijn opeens in werking treedt, en dan ook nog eenmalig.
  maandag 8 september 2008 @ 20:42:52 #249
64781 bonke
pipo koeie
pi_61482806
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:28 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat denk ik inderdaad ook. Toch blijft het raar dat die functie die in dat model niet actief behoort te zijn opeens in werking treedt, en dan ook nog eenmalig.
tja, de kaboutertjes he
pies on joe toe
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:28:09 #250
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61493106
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dus .... dan is het enger?
Ja.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:54:02 #251
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61493743
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:28 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja.
jij bent toch niet zo snel bang?
stay frosty
  woensdag 10 september 2008 @ 20:30:15 #252
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_61533207
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:04 schreef Silvieja het volgende:
Hij heeft nooit wat gedaan, maar call me a chicken, maar ik durf echt niet met dat ding te communiceren, ook niet me behulp van iemand anders. Ik wil hier niks mee te maken hebben. Ik weet ook dat als hij iets had willen doen dit allang gebeurd was, al geloof ik niet dat ze dat echt kunnen. Maar toch ben ik serieus als de doods.
En een medium opzoeken is moeilijker dan je denkt. Ik heb geen idee waar ik daarvoor moet zijn. Op internet krijg je van die 0900 nummers waar ik niet in geloof.
Nu komt die vage gast van de week wel weer langs om te kijken wat hij er aan kan doen. Volgens eigen zeggen heeft hij meer van dit soort dingen uitgedreven. Maar ik weet niet zo goed wat ik van hem moet geloven. Maar baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Weet je dat ik me echt knettergek voel. Het feit dat ik erover praat alsof het echt is, is eng.
Heb je al news-up-to-date?
En is de ghost whisperer/Derek Ogilvie niks voor jullie?
Hoef je niet tussen vage en niet vage gasten te zoeken op het net.

http://www.rtl.nl/reality/derek/home/

grappige is dat toen ik jouw eerste post las over de rotte eieren lucht, ik moest denken aan
mijn slaapkamer waar het wel eens naar ham ruikt. Toen keek ik naar je iconplaatje.
En wij eten dat nooit, maar misschien de buren
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_61541629
Al die mensen die hier met hun pc verhalen komen
graag verwijderen
  donderdag 11 september 2008 @ 01:48:55 #254
194833 Hanoying
pi_61541873
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:30 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Heb je al news-up-to-date?
En is de ghost whisperer/Derek Ogilvie niks voor jullie?
Hoef je niet tussen vage en niet vage gasten te zoeken op het net.

http://www.rtl.nl/reality/derek/home/

grappige is dat toen ik jouw eerste post las over de rotte eieren lucht, ik moest denken aan
mijn slaapkamer waar het wel eens naar ham ruikt. Toen keek ik naar je iconplaatje.
En wij eten dat nooit, maar misschien de buren

Ze heeft gewoon last van slaapverlamming (sleep paralysis). <Hanoying kopiëert een post van zichzelf en plakt>:
quote:
Ik heb hier zelf ook last van gehad toen ik jonger was overigens, de laatste jaren niet of nauwelijks meer.

Van wiki:

Symptoms of sleep paralysis can be either one of the following or a combination:

* Paralysis: this occurs after waking up or shortly before falling asleep. The person cannot move any body part, cannot speak, and only has minimal control over blinking and breathing. This paralysis is the same paralysis that occurs when dreaming. The brain paralyzes the muscles to prevent possible injury during dreams, as some body parts may move during dreaming. If the person wakes up suddenly, the brain may still think that it is dreaming, and sustains the paralysis.

* Hallucinations: Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object

Op FOK! zijn er een aantal topics over geopend. Deze is het meest interessant voor degenen die lijden aan hallucinaties of denken dat ze geestverschijningen aan hun bed hebben staan, je vindt er veel soortgelijke verhalen van medefokkers en een heldere uitleg over slaapverlamming en aanverwante aandoeningen:

Het grote en centrale Sleep Paralysis topic.

Verder leesvoer op wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

Ik raad echt aan om je even in te lezen, het zal een boel van je angsten wegnemen als je begrijpt wat er eigenlijk aan de hand is en inziet dat er geen echte geesten aan je bed staan.
Het klopt precies met wat ze beschreef. Ze ziet iemand bij haar bed staan, ze kan zich niet bewegen, etc.

Verder had ze nog last van gekraak op zolder en zo nu en dan stank in huis. Maar ja, als je die vent aan haar bed al verklaart heb dan stelt dat gekraak en die stank ook eigenlijk niets meer voor. Het gekraak kan van alles zijn, uitzettend hout, muizen op zolder, whatever. De stank kan ook gewoon komen door een dode rat of een zwaluwnest onder de vloer of in de muren. Haar verhaal klinkt misschien wel overtuigend en ze heeft zichzelf al behoorlijk bang gemaakt maar het is gewoon verklaarbaar en het laatste wat ze zou moeten doen is één van die zelfverklaarde paragnosten of uitdrijvers in huis halen.

donderdag 11 september 2008 @ 01:49:50 #255
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61541881
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:17 schreef fyah het volgende:
Al die mensen die hier met hun pc verhalen komen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_61547498
tvp
  donderdag 11 september 2008 @ 13:28:12 #257
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_61549051
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:48 schreef Hanoying het volgende:
knip
Vroeg ik jouw soms wat annoying? Ik had het tegen Silvieja en die moet zelf weten of ze advies aan iemand vraagt of niet en Derek lijkt me daarin een goeie.
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
  donderdag 11 september 2008 @ 14:19:38 #258
194833 Hanoying
pi_61550174
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:28 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Vroeg ik jouw soms wat annoying? Ik had het tegen Silvieja en die moet zelf weten of ze advies aan iemand vraagt of niet en Derek lijkt me daarin een goeie.
Misschien dat mijn advies haar wel een stuk beter helpt dan de bangmakerij van de zwevers. Als ze zich inleest op het onderwerp en ziet dat er gewoon een rationele verklaring voor haar ervaringen is dan zal ze zich wellicht een stuk beter en minder angstig voelen.
  donderdag 11 september 2008 @ 14:30:03 #259
84328 Lllaura
painting pictures
pi_61550469
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:28 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Mij is ook niks gevraagd. Mag ik dan ook niets zeggen?

En bij wie moet ik dan zijn als ik wél zomaar wat wil zeggen dan? Of moet je me dan eerst wat vragen, Rebbedebje?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  donderdag 11 september 2008 @ 17:00:24 #260
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_61554666
Mompelt iets van openbaar forum enzo..
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  donderdag 11 september 2008 @ 18:18:03 #261
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_61556713
Dat was een opmerking richtin Hanoying/mensen hier in Truth, die denken
dat ze de "zwevers" moeten bekeren.
Maar jullie voelen je blijkbaar ook aangesproken...
  donderdag 11 september 2008 @ 18:49:08 #262
194833 Hanoying
pi_61557406
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:18 schreef Rebbedebje het volgende:
Dat was een opmerking richtin Hanoying/mensen hier in Truth, die denken
dat ze de "zwevers" moeten bekeren.
Maar jullie voelen je blijkbaar ook aangesproken...
Volgens mij is het een openbaar forum waar zowel sceptici als believers hun zegje kunnen doen, zolang de reacties maar binnen bepaalde fatsoensnormen blijven. En zoals ik al zei zou het zomaar kunnen dat mijn post haar wel helpt, ik bedoel het niet verkeerd.

Zonder sceptici zouden we nog steeds onze eerstgeborenen offeren aan Wodan.
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:08:12 #263
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61573464
quote:
Op donderdag 11 september 2008 14:19 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Misschien dat mijn advies haar wel een stuk beter helpt dan de bangmakerij van de zwevers. Als ze zich inleest op het onderwerp en ziet dat er gewoon een rationele verklaring voor haar ervaringen is dan zal ze zich wellicht een stuk beter en minder angstig voelen.
Een beetje jammer dat wat jij doet noem je helpen maar wat zwevers doen noem jij bangmaken , die willen ook helpen .
Als iemand zijn huis is uitgevlucht is er niks wat iemand op fok kan zeggen wat meer indruk zal maken dan wat diegene al meemaakt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:56:45 #264
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61574567
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 12:08 schreef Summers het volgende:

[..] beetje jammer dat wat jij doet noem je helpen maar wat zwevers doen noem jij bangmaken , die willen ook helpen .
Als iemand zijn huis is uitgevlucht is er niks wat iemand op fok kan zeggen wat meer indruk zal maken dan wat diegene al meemaakt .
Iemand vertellen dat er nare geesten in zijn/haar huis zitten is toch ook bangmaken ?
Als iemand zijn/haar huis uit vlucht zal dat toch niet zijn omdat hij/zij zich daar zo prettig voelt ?
zzz
pi_61574895
ach...ik kijk nergens meer van op hier...ik zat met me moeder op de bank wat te praten, ineenkeer zien we een kat op ons af komen lopen...een grijze. Het vreemde was dat ie semi-transparant was, bijna schimmig leek wel. Hij liep op ons af en toen "loste ie weer op".
Mijn kattendametje Sterre was het niet, die lag in de keuken op dr bedje te slapen, en mijn andere kater Liloe lag in mijn kamer te slapen.
Het hele verhaal verteld aan me vader toen ie thuiskwam, toen vertelde hij dat de kat van de vorige bewoners was doodgebeten door de hond van de buren.
Naja, nu maken we afentoe van die vage dingetjes mee hier, onder andere gemiauw, getrippel op de trap terwijl onze eigen katten slapen, gekrats van een kat terwijl er geen hier in de kamer zijn (alsof een kat aan een krabpaal krabt ofzo).
Ik werd zelfs wakker omdat er iets langs mijn oren luid aan het spinnen was Terwijl Liloe in zijn mandje een paar meter verderop aan het slapen was.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:17:01 #266
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61576404
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 12:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Iemand vertellen dat er nare geesten in zijn/haar huis zitten is toch ook bangmaken ?
Als iemand zijn/haar huis uit vlucht zal dat toch niet zijn omdat hij/zij zich daar zo prettig voelt ?
dat verteld ze zelf dat ze een geest heeft die ze naar vind , ik zie niemand haar iets wijs proberen te maken , ( alsof je iemand geesten kan aanpraten , je hebt er last van of niet ) dat er mensen zijn in tru die zulke verhalen wel serieus nemen dat lijkt me oud nieuws en kan je verwachten in tru of een topic over onverklaarbare zaken .
het kan juist heel fijn zijn om daarover te praten met mensen die ook ervaringen hebben met geesten , heel waardevol dus en niks bangmakerij , dat is eigen gedachtes projecteren ofzo .
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:58:13 #267
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61578811
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:17 schreef Summers het volgende:

[..]

dat verteld ze zelf dat ze een geest heeft die ze naar vind , ik zie niemand haar iets wijs proberen te maken , ( alsof je iemand geesten kan aanpraten , je hebt er last van of niet ) dat er mensen zijn in tru die zulke verhalen wel serieus nemen dat lijkt me oud nieuws en kan je verwachten in tru of een topic over onverklaarbare zaken .
het kan juist heel fijn zijn om daarover te praten met mensen die ook ervaringen hebben met geesten , heel waardevol dus en niks bangmakerij , dat is eigen gedachtes projecteren ofzo .
Blijkbaar is TS erg bang voor 'geesten', dus haar vertellen dat ze daar waarschijnlijk last van heeft zie ik in ieder geval niet als 'gerust stellen'.
zzz
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:12:04 #268
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61588720
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:58 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Blijkbaar is TS erg bang voor 'geesten', dus haar vertellen dat ze daar waarschijnlijk last van heeft zie ik in ieder geval niet als 'gerust stellen'.
Zo word het verhaal gebracht , je bedoeld dat mensen het serieus nemen en op basis daarvan tips geven ?
Als jij dat niet als gerust stellen ziet, dan moet jij dat vooral niet doen .
Maar ik ga dat vooral wel serieus nemen en dat zie ik weer als helpen en gerust stellen .
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:31:23 #269
194833 Hanoying
pi_61592654
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Zo word het verhaal gebracht , je bedoeld dat mensen het serieus nemen en op basis daarvan tips geven ?
Als jij dat niet als gerust stellen ziet, dan moet jij dat vooral niet doen .
Maar ik ga dat vooral wel serieus nemen en dat zie ik weer als helpen en gerust stellen .
Ik neem het ook serieus, het heeft een behoorlijke impact op haar leven en ze is zelfs uit haar huis getrokken.

Maar laten we nu eens analyseren op welk punt haar angst echt versterkt werd en ze zelfs besloot uit huis te te trekken. Ik quote:
quote:
De dag nadat ik hier die man heb gezien, en als de doods was in mijn eigen huis, hebben we iemand die wel eens vage verhalen vertelde over de geesten die hij zag, op zolder gelaten. Na 5 minuten kwam hij hier lijkbleek en tollend op zijn benen vanaf. Nadat hij nog even door het huis heen heeft gelopen vertelde hij ons dat er een man 'leeft' op zolder. Snachts komt hij naar beneden en overdag schuilt hij op zolder.
Sindsdien slaap ik bij een vriendin.
Nee... Lekker is dat.. Het meisje is al bang voor de verschijning en haalt er iemand bij om te helpen. helaas haalt ze er een zwever bij en heeft deze zwever een slechte bui en maakt hij haar enorm angstig door te beweren dat er een geest bij haar op zolder woont die haar 's nachts de stuipen op het lijf komt jagen

Als ze eerst naar de huisarts was gegaan dan had deze waarschijnlijk iets anders geconcludeerd of haar doorverwezen naar een specialist. Misschien heeft ze wel gewoon last van hypnagoge hallucinaties. hypnagoge hallucinaties? Ja... misschien wel, lees dit anders eens door:

http://narcolepsieforum.n(...)emid,26/topic,154.0/

Denk je nou echt dat mijn posts haar bang zullen maken of haar niet serieus nemen? Ik neem haar wel serieus, ik vind het heel erg dat zelfverklaarde paragnosten mensen de stuipen op het lijf jagen over zaken die over het algemeen volstrekt verklaarbaar zijn, dat is ook de reden dat ik hier op Tru post. Er zijn namelijk heel wat mensen die lijden aan aandoeningen als slaapverlamming of Narcolepsie, en dat zijn verdomd enge ervaringen. Zonder kennis van zaken (en omdat het voor de persoon zelf 100 % echt lijkt) zullen ze aannemen dat het iets paranormaals betreft en wellicht hier op FOK! posten op zoek naar hulp. Maar in plaats van hulp krijgen ze over het algemeen advies in de trant van "brand blauwe kaarsen, wierrook! het is een entiteit! misschien is er wel iemand gestorven in jullie huis" etc. etc.

Dat helpt niet, dat maakt mensen bang.
pi_61595194
mèn, wat ben jij verstandig
als meer dan de helft hier was zoals jij zou truth er heel anders uitzien
pies on joe toe
  zaterdag 13 september 2008 @ 09:16:48 #271
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61595392
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:31 schreef Hanoying het volgende:

Maar in plaats van hulp krijgen ze over het algemeen advies in de trant van "brand blauwe kaarsen, wierrook! het is een entiteit! misschien is er wel iemand gestorven in jullie huis" etc. etc.

`

Ik ben anders nog nooit bang geworden van een brandende kaars of wierrook.

Daarbij is jou verklaring een mogelijkheid, het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor! TS zou daarom diverse meningen en adviezen kunnen krijgen en dan haar plan trekken er mee.
Probeer iets, en bij geen succes probeer iets anders, iedereen geeft advies vanuit zijn eigen goede bedoelingen denk ik.
The truth was in here.
  zaterdag 13 september 2008 @ 09:36:31 #272
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61595525
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:31 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik neem het ook serieus, het heeft een behoorlijke impact op haar leven en ze is zelfs uit haar huis getrokken.

Maar laten we nu eens analyseren op welk punt haar angst echt versterkt werd en ze zelfs besloot uit huis te te trekken. Ik quote:
[..]

Nee... Lekker is dat.. Het meisje is al bang voor de verschijning en haalt er iemand bij om te helpen. helaas haalt ze er een zwever bij en heeft deze zwever een slechte bui en maakt hij haar enorm angstig door te beweren dat er een geest bij haar op zolder woont die haar 's nachts de stuipen op het lijf komt jagen

Als ze eerst naar de huisarts was gegaan dan had deze waarschijnlijk iets anders geconcludeerd of haar doorverwezen naar een specialist. Misschien heeft ze wel gewoon last van hypnagoge hallucinaties. hypnagoge hallucinaties? Ja... misschien wel, lees dit anders eens door:
Maar dan geef JIJ dat toch als tip ? andere mensen bekijken het weer van hun eigen kant .
quote:
http://narcolepsieforum.n(...)emid,26/topic,154.0/

Denk je nou echt dat mijn posts haar bang zullen maken of haar niet serieus nemen? Ik neem haar wel serieus, ik vind het heel erg dat zelfverklaarde paragnosten mensen de stuipen op het lijf jagen over zaken die over het algemeen volstrekt verklaarbaar zijn, dat is ook de reden dat ik hier op Tru post. Er zijn namelijk heel wat mensen die lijden aan aandoeningen als slaapverlamming of Narcolepsie, en dat zijn verdomd enge ervaringen. Zonder kennis van zaken (en omdat het voor de persoon zelf 100 % echt lijkt) zullen ze aannemen dat het iets paranormaals betreft en wellicht hier op FOK! posten op zoek naar hulp. Maar in plaats van hulp krijgen ze over het algemeen advies in de trant van "brand blauwe kaarsen, wierrook! het is een entiteit! misschien is er wel iemand gestorven in jullie huis" etc. etc.
Ik heb nooit gezegt dat jou post haar bang maken dat zeg jij juist over andere mensen ,
Wat opvallend dat als iemand andere dingen ervaart of een andere mening dan jij hebt meteen aan een aandoening lijd .
En jij wilt beweren dat JIJ wel kennis hebt van paranormale zaken of aandoeningen op een chat ??
Accepteer maar dat in TRU mensen uit eigen ervaring spreken en tips geven in die richting ,
Jij hoeft niemand te bekeren , jij hebt jouw mening en ik de mijne , beide mogen we zelf weten WAT die mening is .
quote:
de TS schrijft het hier zelf neer wie ben jij om te bepalen wat iemand zegt of waar diegene zijn verhaal doet of in welke categorie iemand iets plaatst ?
Als je daar niet tegen kan moet je het niet lezen maar kom niet vertellen dat het fout is want jij bent geen alwetend persoon en raad eigenlijk maar wat doorspekt van vooroordelen .
kan je het niet laten bij ik heb mijn mening en een ander heeft zijn eigen mening ?
Moet je daar perse een oordeel over vellen en afkeuren ?
Waarom niet gewoon jouw tip geven en iemand zelf laten kiezen waar diegene zichzelf in kan vinden ?
Nogmaals we zijn in TRU het word een onmogelijke missie om mensen te gaan vertellen dat hun tips NIET op het paranormale vlak mag liggen .
Het is jouw recht dat niet te vinden en het is een ander zijn recht om dat wel te vinden .
  zaterdag 13 september 2008 @ 09:48:26 #273
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61595627
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 08:31 schreef bonke het volgende:
mèn, wat ben jij verstandig
als meer dan de helft hier was zoals jij zou truth er heel anders uitzien
Andere forums zien er ook heel anders uit , fijn he al die verschillende onderwerpen waar je uit kan kiezen en waar je specifiek over een onderwerp kan praten mocht je daar behoefte aan hebben ongeacht of jij of iemand anders dat niet zo ziet
pi_61724748
Ben niet zo van het paranormale, maar heb laatst iets meegemaakt wat ik behoorlijk vaag vind. Ik was buiten ff een sigaretje aan het roken met een vriend die een pet op had. Hij legt op een gegeven moment die pet op een muurtje, wij draaien ons om en gaan ff roken. Opeens als ik me weer omdraai is die pet weg. Hij helemaal tekeer want het was best een dure en zeldzame pet. Maar goed er waren daar ook kinderen enzo aan het spelen dus die kunnen best die pet hebben gepakt. Wij overal zoeken, niks gevonden. Dus wij lopen naar zijn huis om wat te gaan drinken, hij is alleen thuis.

Hij loopt de kamer in om wat te drinken te pakken, ik doe nog mijn schoenen uit. Bij de voordeur heb je direct uitzicht op de trap, die helemaal leeg was. Ik loop ook de woonkamer in en we drinken wat. Daarna lopen we weer de gang in en wat ligt daar op de trap op ooghoogte? Juist....
Het was geen geintje van hem (hij vroeg het ook aan mij, hij heeft het ook nog gezworen op zijn moeders dood) en hij haalt nooit dat type geintjes uit. Bovendien kon dat niet eens, aangezien ik die pet eerst nog zag liggen op het muurtje en wij er een paar meter vanaf stonden. Hij is niet in de tussentijd naar dat muurtje gelopen. Ook was hij al de kamer ingelopen en stond ik nog in de gang met een lege trap. De pet lag daarna op ooghoogte dus dat is niet te missen.

Maar goed, vriend van mij had een keer iets soortgelijks en toen geloofde ik hem niet. Hij had twee handschoenen en raakte er op school één kwijt. Komt die thuis (hij had die andere handschoen nog) en wat ligt er op tafel . En hij had geen ouders/broer die ook op diezelfde school actief zijn.
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:21:47 #275
194833 Hanoying
pi_61761146
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:42 schreef ThaMadEd het volgende:
Ben niet zo van het paranormale, maar heb laatst iets meegemaakt wat ik behoorlijk vaag vind. Ik was buiten ff een sigaretje aan het roken met een vriend die een pet op had. Hij legt op een gegeven moment die pet op een muurtje, wij draaien ons om en gaan ff roken. Opeens als ik me weer omdraai is die pet weg. Hij helemaal tekeer want het was best een dure en zeldzame pet. Maar goed er waren daar ook kinderen enzo aan het spelen dus die kunnen best die pet hebben gepakt. Wij overal zoeken, niks gevonden. Dus wij lopen naar zijn huis om wat te gaan drinken, hij is alleen thuis.

Hij loopt de kamer in om wat te drinken te pakken, ik doe nog mijn schoenen uit. Bij de voordeur heb je direct uitzicht op de trap, die helemaal leeg was. Ik loop ook de woonkamer in en we drinken wat. Daarna lopen we weer de gang in en wat ligt daar op de trap op ooghoogte? Juist....
Het was geen geintje van hem (hij vroeg het ook aan mij, hij heeft het ook nog gezworen op zijn moeders dood) en hij haalt nooit dat type geintjes uit. Bovendien kon dat niet eens, aangezien ik die pet eerst nog zag liggen op het muurtje en wij er een paar meter vanaf stonden. Hij is niet in de tussentijd naar dat muurtje gelopen. Ook was hij al de kamer ingelopen en stond ik nog in de gang met een lege trap. De pet lag daarna op ooghoogte dus dat is niet te missen.

Maar goed, vriend van mij had een keer iets soortgelijks en toen geloofde ik hem niet. Hij had twee handschoenen en raakte er op school één kwijt. Komt die thuis (hij had die andere handschoen nog) en wat ligt er op tafel . En hij had geen ouders/broer die ook op diezelfde school actief zijn.
Voordat ik mijn tijd in een rationele verklaring ga steken zou ik graag een paranormale hypothese horen Die zal best grappig moeten worden volgens mij.
pi_61761992
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:21 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Voordat ik mijn tijd in een rationele verklaring ga steken zou ik graag een paranormale hypothese horen Die zal best grappig moeten worden volgens mij.
Ik heb geen paranormale hypothese hiervoor, omdat ik simpelweg niet weet hoe ik dit moet verklaren en omdat ik totaal niet into het paranormale ben. Ik weet in ieder geval zeker dat het geen geintje van zijn kant was (hij is het type niet voor dat soort geintjes, had op zijn moeders dood gezworen dat het geen grap was en vroeg dat aan mij om dat ook te doen, had er niet de kans toe om het te doen plus zijn reactie op het hele gebeuren die niet gespeeld was) dus wat het dan wel was weet ik ook niet .

Het zal vast wel te verklaren zijn maar ik kan de verklaring iig niet verzinnen
  vrijdag 19 september 2008 @ 16:46:04 #277
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61763266
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:21 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Oh als je hem echt hebben wilt, toen ik het las dacht ik daarna dat zn moeder gedag kwam zeggen... vertellen dat ze er nog is, op haar grappige manier
The truth was in here.
pi_61765359
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh als je hem echt hebben wilt, toen ik het las dacht ik daarna dat zn moeder gedag kwam zeggen... vertellen dat ze er nog is, op haar grappige manier
Zijn moeder was aan het werk en komt nooit waar wij stonden, maar goed. Er zal vast een verklaring voor zijn, maar ik blijf het een vreemd voorval vinden.
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:23:11 #279
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61766446
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 18:33 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Zijn moeder was aan het werk en komt nooit waar wij stonden, maar goed. Er zal vast een verklaring voor zijn, maar ik blijf het een vreemd voorval vinden.
Oh ik nam aan dat ze was overleden, sorry
The truth was in here.
pi_61787728
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 19:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh ik nam aan dat ze was overleden, sorry
Zeker door het stukje zweren op de moeders dood, hiermee bedoelen wij bij ons -ongeacht of de moeder in kwestie overleden is of nog leeft- dat je iets zweert op het (toekomstige) graf van je moeder. Ergo: als je bij ons iets echt zeker wil weten vraag je die persoon het op zijn moeders dood te zweren, want een normaal persoon gaat niet op zijn moeders dood liegen natuurlijk.

Maare even terug op dat verhaal: wat ik wel frappant vond was dat ik de avond daarvoor een heel gesprek heb gehad met een andere groep (die die vriend trouwens niet kent) over geesten en glaasjedraaien enzo, waarbij ik aangaf daar niet zo in te geloven. Niet dat ik nu gelijk zeg dat er hogere machten in het spel zijn, maar dit voorval is wel iets wat wij beiden tot op heden niet hebben kunnen verklaren.
pi_61789945
Ik zit me af te vragen of mijn dromen wel echt zijn. Soms heb ik tijdens een droomdat ik denk: "Hey verdorie, dat kan helemaal niet, volgens mij droom ik!" En dan zeggen de aanwezige personen in mijn droom: "Nee, dit is geen droom!" En dan zeg ik:"Jawel, ik moet nu wakker worden." En vervolgens word ik wakker...
pi_61790844
zweren op je moeders dood. wholla!
graag verwijderen
pi_61791642
Genoeg vreemde dingen meegemaakt, genoeg ook niet verklaarbaar... mooiste heb ik gehad tijdens autorijden, had net mijn rijbewijs en reed met mijn toenmalige vriendin in een tunnel, rechts naast me zit een vrachtwagen en ik zit in de dode hoek. De vrachtauto begint te knipperen en ik zie dat de vrachtwagen gaat invoegen en mij blijkbaar niet heeft gezien. Ik reed op dat moment een stuk harder als de vrachtwagen. Toen ik zag dat hij ging sturen heb ik geremd maar aangezien er iemand achter me zat kon ik niet vol in de ankers. Het ene moment zit ik nog naast de vrachtwagen en het moment erna (lees fractie van een seconde) zit ik achter de vrachtwagen, het stuk ertussen kan ik en mijn ex zich niet herinneren en het was gewoonweg niet mogelijk dat ik genoeg heb geremd.... alsof er iemand het beeld heeft gepauseerd en mijn auto en 10tal meter naar achteren heeft verplaatst....

En ik heb heel vaak ingevingen dat ik iets "moet" doen en dat ook doe zonder na te denken, zo ook in Tsjechie midden in de nacht op een donkere verlaten weg, ik word ingehaald door een sportwagen en ik trap zonder na te denken op mijn rem, op dat zelfde moment probeert de sportauto mij van de weg te drukken maar omdat ik heb geremd kwam hij voor me terecht...

iig 2 momenten dat ik een engeltje heb gehad...

En verder het gebruikelijke, denken aan een nummer en even later komt deze op de radio, mijn telefoon al pakken terwijl pas een paar seconden later ik gebeld word enz...
pi_61791726
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:22 schreef Pollewoppie het volgende:
alsof er iemand het beeld heeft gepauseerd en mijn auto en 10tal meter naar achteren heeft verplaatst....
de rem heet ie. hij is best aardig zo lang je niet te hard op zn tenen trapt
graag verwijderen
pi_61791787
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:27 schreef fyah het volgende:

[..]

de rem heet ie. hij is best aardig zo lang je niet te hard op zn tenen trapt
Nee dat was het zeker weten niet, de tijd en afstand waren gewoonweg niet in orde.... de vrachtwagen voegde echt al in en ik kon niet uitwijken naar links, hij had me gewoon echt moeten raken...
pi_61793644
Grappig, dat slaapverlamming. T zou kunnen, behalve dan dat ik mezelf wel KAN bewegen, maar niet durf te bewegen. Toen ik dat ding zag naast mijn heb ik me overigens gewoon nog bewogen. Ik heb me omgedraaid en ben onder de dekens gaan leggen. Daarna heb ik me nog wel bewogen, maar niet meer onder de dekens vandaan.

En voor diegene die er om vroeg of ik er nog iets gedaan: mijn antwoord is nee. Ik zit momenteel niet in Nederland en ben dus al die tijd niet meer thuis geweest en heb ook nergens meer last van gehad. Eind november ben ik pas weer thuis dus dan zie ik wel weer wat er gebeurd. Ik ben er idd een beetje van overtuigd dat ik gewoon aan het doordraaien was en me te druk heb gemaakt om de vakantie en daarom van stress allerlei dingen heb gezien en anders uit heb gelegd. Ook al verklaard dat niet alles, ik geloof daar het liefst in omdat ik niet wil geloven dat het iets anders zou kunnen zijn. Ook al dacht ik er een paar weken geleden anders over: geesten oid bestaan niet.
  zondag 21 september 2008 @ 15:24:14 #287
194833 Hanoying
pi_61800709
quote:
Op zondag 21 september 2008 07:37 schreef Silvieja het volgende:
Grappig, dat slaapverlamming. T zou kunnen, behalve dan dat ik mezelf wel KAN bewegen, maar niet durf te bewegen. Toen ik dat ding zag naast mijn heb ik me overigens gewoon nog bewogen. Ik heb me omgedraaid en ben onder de dekens gaan leggen. Daarna heb ik me nog wel bewogen, maar niet meer onder de dekens vandaan.
Het hoeft ook niet per se slaapverlamming te zijn, er zijn meer aandoeningen waarbij de grens tussen wakker zijn en slapen vervaagt en waarbij illusies levensecht lijken (voor degene die het ervaart zelfs bijna levensecht zijn). Als je er in de toekomst weer last van krijgt dan raad ik je aan om contact op te nemen met je huisarts, misschien dat hij je kan vertellen wat er aan de hand is en anders kan hij je doorverwijzen naar een specialist. Als het echt regelmatig voor komt en doodeng is dan sloopt het je behoorlijk lijkt me zo dus dan zou ik er zeker iets mee doen.
quote:
En voor diegene die er om vroeg of ik er nog iets gedaan: mijn antwoord is nee. Ik zit momenteel niet in Nederland en ben dus al die tijd niet meer thuis geweest en heb ook nergens meer last van gehad. Eind november ben ik pas weer thuis dus dan zie ik wel weer wat er gebeurd. Ik ben er idd een beetje van overtuigd dat ik gewoon aan het doordraaien was en me te druk heb gemaakt om de vakantie en daarom van stress allerlei dingen heb gezien en anders uit heb gelegd. Ook al verklaard dat niet alles, ik geloof daar het liefst in omdat ik niet wil geloven dat het iets anders zou kunnen zijn. Ook al dacht ik er een paar weken geleden anders over: geesten oid bestaan niet.
Het is prettig dat je het de laatste tijd niet hebt gehad, met een beetje geluk komt het ook niet direct terug als je weer in Nederland bent. Toch zul je wel wat angstiger zijn als je weer in je eigen huis slaapt en dat zou voldoende kunnen zijn om "het over jezelf af te roepen" zeg maar (waarschijnlijk niet, maar het zou kunnen). Overigens zou ik niet willen zeggen dat je aan het doordraaien was en dat het allemaal aan stress te wijden was. Het kan best dat je zelf wat anders aangelegd bent dan anderen en dat je daarom soms moeite hebt droom van werkelijkheid te onderscheiden en/of hallucineert. Het kan dat dit getriggered wordt door stress maar er ligt waarschijnlijk ook iets fysiologisch aan ten grondslag.

Ik zou je in ieder geval adviseren om je angst te onderdrukken. Als het weer gebeurt dan moet je je proberen te beseffen dat het niet echt is en dat de figuur aan je bed je geen pijn kan/zal doen. Je hebt je vriend ook meestal naast je in bed begrijp ik dus dat zal ook helpen. En mocht het structureel terugkeren dan echt even langs de huisarts, er zijn rationele verklaringen voor en je kan geholpen worden als het noodzakelijk is!

Maar misschien komt het wel helemaal niet terug, dat zou helemaal fijn zijn. In ieder geval niets om bang voor te zijn meissie, je bent echt niet de enige die het heeft en er leeft echt geen geest bij je op zolder.

PS: En als je ooit wel weer gelooft dat er een geest zit dan geen vage paranormale vriendjes inschakelen maar gewoon hier posten ok? Als ik naar Nederland kom dan zal ik hem dan hoogstpersoonlijk ophalen met mijn ghostbusterstijl stofzuiger
pi_61802168
Dit ga ik even lezen als ik tijd heb.
pi_61811922
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:33 schreef RobDrop het volgende:
Normaal post ik eigenlijk alleen maar onzin, maar dit is me een paar maanden geleden gebeurt:

Het was lekker weer, en ik had niet veel te doen, dus ik lekker in mijn auto gestapt en even naar BaarleNassau, ik kom daar zeer regelmatig en weet daar dus alles te vinden.
Nu ben ik wel iemand die van ouderwetse sfeer en oude gebouwen houdt wat een beetje vergane glorie is, denk maar een cafe met hele oude reclame aan de muur in de stijl van de jaren 50-60.
Ik loop halverwege de Molenstraat (dat is daar zo'n beetje de drukste straat/weg) vanaf de Belgische grens gezien terug naar mijn auto die richting Chaam staat geparkeerd, om een indruk te geven hoe ik liep.
Ik loop langs wat oude gebouwen met typische gevels, ouderwetse glas in lood ramen EN opeens loop ik langs een zaak wat een slager is.
Okee, wat is daar bijzonder aan? Dit dus: de hele zaak was echt alsof het in de jaren 60 was geopend en exact in die tijdsgeest was: het interieur, de kassa, uitstalling, zelfs de tegels.
Ik dacht bij mezelf, apart zeg, en liep weer verder, maar de keren erna was deze zaak dus er niet meer!
Bij navraag bleek dat in die straat dus echt een slagerij zat, maar dat die jaren geleden is gesloten?!?!

Sindsdien loop ik echt die straat letterlijk uit te kammen, maar geen spoor niks meer...
Het leek alsof de tijd was teruggedraaid.
Ik herken eigenlijk in bijna elke ervaring die hier word geplaatst dezelfde kenmerken.
Deze die jij post is toch wel het mooist eigenlijk, lees een keer ; "The Holographic universe"
Truth is stranger than fiction..
  maandag 22 september 2008 @ 17:28:30 #290
194833 Hanoying
pi_61829483
quote:
Op zondag 21 september 2008 00:22 schreef Pollewoppie het volgende:
Genoeg vreemde dingen meegemaakt, genoeg ook niet verklaarbaar... mooiste heb ik gehad tijdens autorijden, had net mijn rijbewijs en reed met mijn toenmalige vriendin in een tunnel, rechts naast me zit een vrachtwagen en ik zit in de dode hoek. De vrachtauto begint te knipperen en ik zie dat de vrachtwagen gaat invoegen en mij blijkbaar niet heeft gezien. Ik reed op dat moment een stuk harder als de vrachtwagen. Toen ik zag dat hij ging sturen heb ik geremd maar aangezien er iemand achter me zat kon ik niet vol in de ankers. Het ene moment zit ik nog naast de vrachtwagen en het moment erna (lees fractie van een seconde) zit ik achter de vrachtwagen, het stuk ertussen kan ik en mijn ex zich niet herinneren en het was gewoonweg niet mogelijk dat ik genoeg heb geremd.... alsof er iemand het beeld heeft gepauseerd en mijn auto en 10tal meter naar achteren heeft verplaatst....

Stel dat de vrachtwagen 110 reed en jij 120. Je zag dat hij ging invoegen en remde, niet vol in de ijzers maar remmen deed je wel.

Stel nu dat je remde totdat je 80/uur reed. Dat is niet extreem, vertragen van 120 naar 80 gaat vrij soepel. Maar op het moment dat je 80 rijdt en de vrachtwagen nog steeds 110 dan is het snelheidsverschil wel 30 km/h. 30 km/h staat gelijk aan ongeveer 8 meter per seconde dus als je in de dode hoek van de vrachtwagen zat (naast de achterkant van de vrachtwagen) dan zul je in zo'n 0,4 seconde achter de vrachtwagen zitten. Ok.. laten we zeggen dat je eenparig vertraagde, dan misschien geen 0,4 seconde maar het kan nog steeds binnen een seconde.

dat is snel, en je voelde zelf ongetwijfeld een stuk paniek waardoor je eigen perceptie van het gebeurde wat vervormt. In ieder geval was het nog erg goed mogelijk om het ongeluk te vermijden, een invoegende vrachtwagen beweegt op de rechts-links as maar langzaam, hooguit 30 cm/seconde. Het snelheidsverschil met de vrachtwagen als je een beetje remt is al bijna 10 m/seconde, tel uit je winst.
quote:
En ik heb heel vaak ingevingen dat ik iets "moet" doen en dat ook doe zonder na te denken, zo ook in Tsjechie midden in de nacht op een donkere verlaten weg, ik word ingehaald door een sportwagen en ik trap zonder na te denken op mijn rem, op dat zelfde moment probeert de sportauto mij van de weg te drukken maar omdat ik heb geremd kwam hij voor me terecht...\
Zonder na te denken, in een reflex. Misschien vertrouwde je het onbewust niet helemaal, zo'n speedende sportwagen op een verlaten landweggetje. Overigens twijfel ik er aan of de sportwagen je inderdaad "van de weg wilde drukken". Waarom zou hij je in godsnaam van de weg willen drukken? Misschien dat hij wat kort voor je ingevoegd was, patsende tieners, en dat het door je eigen remvertraging leek alsof hij je van de weg had gedrukt als je niet geremd had.
pi_61829889
Ontmoeting met een vlinder

Ik zat vanmiddag op mijn terras. Het was lekker om buiten te zitten. Ging er plotseling een vlinder voor mij zitten en bleef me zeker 5 minuten aanstaren...

Het leek of de vlinder mij iets wilde zeggen..... Het had iets mystieks. Dus in gedachten vroeg ik aan de vlinder wat deze mij wil vertellen....Ik bleef maar naar de vlinder terugstaren. Het beest gaf mij een warm en plezierig gevoel.

Ik vroeg mij af waarom het beest pal voor mij-op de betonnen grond!- ging zitten met zijn hoofd naar mij toe...Even dacht ik , hij zal toch niet dood gaan?

Toen ik opstond vertrok de vlinder ineens.

Bizar.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
  Trouwste user 2022 maandag 22 september 2008 @ 18:12:01 #292
7889 tong80
Spleenheup
pi_61830487
Ajax verloor in de beker van Feijenoord in 95.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 23 september 2008 @ 07:58:41 #293
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61842834
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Ontmoeting met een vlinder

Ik zat vanmiddag op mijn terras. Het was lekker om buiten te zitten. Ging er plotseling een vlinder voor mij zitten en bleef me zeker 5 minuten aanstaren...

Het leek of de vlinder mij iets wilde zeggen..... Het had iets mystieks. Dus in gedachten vroeg ik aan de vlinder wat deze mij wil vertellen....Ik bleef maar naar de vlinder terugstaren. Het beest gaf mij een warm en plezierig gevoel.

Ik vroeg mij af waarom het beest pal voor mij-op de betonnen grond!- ging zitten met zijn hoofd naar mij toe...Even dacht ik , hij zal toch niet dood gaan?

Toen ik opstond vertrok de vlinder ineens.

Bizar.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Vlinders worden vaak gezien voor de link tussen deze wereld en de wereld hierna.
The truth was in here.
pi_61846017
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Vlinders worden vaak gezien voor de link tussen deze wereld en de wereld hierna.
Ja. Ik vond het echt bizar. Niet leek op puur toeval dat de vlinder pal voor mij ging zitten en echt mij zo aanstaarde alsof het iets tegen me wilde zeggen. en bleef gewoon zitten, net zolang tot ik wegging.

ps. in mijn directe kring is niemand recentelijk overleden
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:41:42 #295
194833 Hanoying
pi_61848022
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja. Ik vond het echt bizar. Niet leek op puur toeval dat de vlinder pal voor mij ging zitten en echt mij zo aanstaarde alsof het iets tegen me wilde zeggen. en bleef gewoon zitten, net zolang tot ik wegging.

Kom op zeg... het was een vlinder..
pi_61850583
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je vindt het vreemd dat een vlinder die voor je zit wegvliegt op het moment dat jij opstaat?
Er staan wel eens plausibele dingen in TRU, maar dit is echt een x1000

sorry
Extremistisch gematigd.
pi_62303071
Gisterenavond iets raars meegemaakt...

Mijn zus en ik waren alleen thuis. We zaten te eten en we kwamen een beetje in gesprek over geesten en dat soort dingen. Nu is mijn zus de nuchterheid zelve, maar ze vertelde dus dat ze er in 2000 een heeft gezien, ondanks dat ze er totaal niet voor openstond. Zelf heb ik er nooit een gezien.

Een tijdje later en een paar wijntjes later ging ik vanuit mijn slaapkamer naar beneden om af te sluiten. Ik liep op de trap en hoorde boven het geluid van glazen die tegen elkaar aan vallen. Dus ik riep naar boven: "WTF doe jij".

Een uur later vroeg ik aan mn zus of ze nou glazen had laten vallen. Toen zei mn zus dat ze dit geluid ook had gehoord, maar dat ze dacht dat ik het was.

Ik heb nog ff door het huis gekeken of er ergens glazen om lagen of kapot, maar nergens iets te vinden

samenvatting: mijn zus en ik hebben allebei een glazen tegen elkaar horen vallen, maar we waren het allebei niet.
pi_62303907
Ik ga dan niet uit van geesten ofzo lol. Wind zal het wel geweest zijn

Hier ook laatst, ik lag in mn bed en mijn anti-stof ding voor mijn raam, geen idee hoe zo'n ding heet, ging opeens omhoog, daarna maakte het scherm van mijn PC een kraak geluid alsof iets scheurde, daarna maakte mijn TV een soort zelfde geluid en daarna maakte mijn hometrainer ook nog een kraak geluid. Zeer raar maar ik houd het op puur toeval..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:00:53 #299
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62304860
Het leuke van deze verhalen is ook dat het in the eye of the beholder is. Je ziet/merkt het wellicht echt, daar niet van hoor:P maar het is wel vanuit jouw ervaringen en referentiekader. Iemand anders zou het wellicht meteen kunnen plaatsen zonder het op een paranormale ervaring te gooien. Dat niet alleen, er worden altijd zaken verdoezeld of vergeten, hoe accuraat iemand ook denkt het verhaal te vertellen. De meeste kunnen zich geeneens de eerste regel herinneren van de bladzijde van dit topic wat ze zojuist gelezen hebben. Dat is nu eenmaal hoe selectief geheugen werkt. Verder is het natuurlijk totaal niet na te trekken. Ik vind het wel bijzonder coole verhalen an sich

Voorbeelden? Lichtflitsen die voor UFO's worden aangezien terwijl een meteonoom perfect kan zeggen wat het wel is omdat hij de expertise ervoor heeft.
Lightbulbs die voor geesten worden aangezien terwijl een EXPERT weet wat het eigenlijk is. TOch valt iedereen altijd over de niet rationele verklaring omdat dat het mooiste in de oren klinkt. Iemand met verstand van zaken weet het altijd te benoemen.
Ander voorbeeld: Derek Ogilvie(al ontmaskerd door de Randi Foundation). Voor een LEEK zonder verstand van zaken kan hij behoorlijk als "the real thing" overkomen. Voor iemand met EXPERTISE(mij bijvoorbeeld, lees andere topics maar waarom) komt het over als cold/hot reading(Ja, maar hij doet niet.. is there a A enz? Klopt maar om te weten waarom het CR is moet je er EXPERTISE in hebben. het hengelen is namelijk maar 1 facet ervan, niet het gehele systeem).

[ Bericht 36% gewijzigd door Michielos op 11-10-2008 11:08:35 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:17:49 #300
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62312717
word
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_62320982
ik heb niet zoveel onverklaarbaars meegemaakt maar er zijn toch wel een paar dingen die me zijn bijgebleven.:
Toen we net verhuist waren. Ik was alleen thuis en zat rustig muziek te luisteren..Ik hoorde beneden een geluid wat leek alsof de deur zachtjes dicht werd gedaan , Had toen me muziek even uit gedaan omdat ik wou horen wie er binnenkwam.Toen ik hoorde dat er iemand de trap opkwam dacht ik dat het me broer zou zijn die me wou laten schrikken. Omdat de voetstappe heel langzaam en zwaar klonken. (alsof een oud persoon de trap op klom) Ik ging toen achter de deur staan om me broer te laten schrikken inplaats van hij mij. Toen de voetstappen ophielden sprong ik tevoorschijn , en zag dat er niemand was.

Ook gingen ik en nog een meisje is glaasje draaien , zij had het vaker gedaan dus wist wel hoe het moest.
Toen we bezig waren begon me hond oppeens heel hard te piepen en te huilen terwijl hij op de grond lag. Wij schrokken natuurlijk gelijk gestopt toen we gestopt waren sprong me hond op met zijn haren overeind en ging blaffen tegen het raam. Alsof daar iemand stond. Wat niet kon want we waren boven.

Heb later gehoord dat er de vorige bewoner zich heeft opgehangen dus dat verklaarde voor mij die voetstappen wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')