abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58531010

Het vorige deel: Slank de zomer in #156 met een verstuikte enkel

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic. Alhoewel ik daar weleens mijn twijfels bij heb
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

M'n laatste post was iets over dichtgaan, dus dat is natuurlijk niet boeiend genoeg om te herhalen.
Weer heb ik misselijkheid na het eten. Dat is dus niet leuk, maar zolang ik niet eet gaat het best. Wat een goede instelling
Het mooi kotsende meisje.
pi_58531166
ik had op z'n minst een topic titel verwacht met 'schuddende tieten' of 'roze bh's'

Ja doei.
pi_58531250
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
ik had op z'n minst een topic titel verwacht met 'schuddende tieten' of 'roze bh's'

Dan had jij hem dicht moeten gooien
En het gaat over afvallen ja!
pi_58531261
ik zat op de motor toen jij 'm dicht plempte
Ja doei.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:24:41 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58531355
@Moblo gecondoleerd *knuf*...
en ik ben wel heel nieuwsgierig naar dat huisje. Heb je al wat gehoord inmiddels?

hmmm ik denk dat ik ook maar een shockabsorber moet hebben... mijn andere sportbh's zijn nu allemaal qua omvang wat te ruim en geven niet meer de steun die nodig is....
toch maar eens ff rondkijken

verder kreeg ik net een pakketje van esprit... 4 spijkerbroeken maat 42 lengte 35... maar allemaal al aan de ruime kant.. (oftewel 2 keer aantrekken en dan te groot)... beetje vreemd...
zo slank voel ik me dus helemaal niet.... ik had nooooooit gedacht om ooit een maatje 40 te kunnen passen... (met mijn lengte leek me dat een abnormaal streven altijd...) maar komt nu toch wel heel erg dichtbij...

vreemd gevoel....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_58531427
ik ga rond 5 uur even bellen. want men heeft tot 5 uur de tijd om acceptatieformulieren in te leveren, dus ja... het is nog even wachten...

wil 't NU weten
Ja doei.
pi_58531493
Komkommer is een lekkere snack met dit weer
En natuurlijk zit ik weer aan mijn eeuwige thee
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:42:04 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58531699
Ik heb net even in de stad geluncht, dus dat wordt vanavond weer een zeer lichte maaltijd .
Maar wél twee bolletjes Australian's op : mango en lemon, de eerste van het jaar .
Verder een nieuwe tas gekocht bij de V&D en nog een roze rokje gepast bij de H&M, maar die vond ik niet zo geweldig zitten.
Niet meer actief op Fok!
pi_58531754
MoBlo, alsnog gecondoleerd

Qua bh's zweer ik bij Freya of Fantasie, PrimaDonna zit bij mij net wat minder mooi. Alhoewel het vóór mijn borstverkleining wel perfect zat trouwens

Die Shock absorber heb ik ook, perfect ding idd. Al heb ik hem al een tijdje niet meer gebruikt Moet maar weer eens gaan sporten. Ik heb overigens gewoon de saaie zwarte variant.

Ik vind mijn lijf trouwens echt raar. Ik weeg nu weer iets meer dan vorig jaar (ongeveer 1 kg) maar ik ben wel dunner... mijn galajurk die vorig jaar nog goed zat is nu gewoon écht een stuk te groot
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_58531760
Die vriendin sportte altijd intensief, maar door een verhuizing, gedoe thuis en gewoon ongezond eten is het erg hard gegaan. Beetje het Erica Terpstra syndroom.

We gaan er samen hard tegenaan. Ze is ongeveer even lang als ik, dus we gaan gelijk op qua wensen wat gewicht en kledingmaat betreft
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:45:38 #11
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58531794
Ik wil weer een beetje op gaan letten met wat ik eet. Nu vulde ik dat vroeger altijd in bij overgewicht.nl, maar ik zag dat die site nu offline is. Weet iemand een soortgelijke site? Dus waar je gratis elke dag kunt invullen wat je allemaal hebt gegeten en kunt zien hoeveel calorien etc dat dan bevat?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:46:34 #12
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58531814
Op de site van het voedingscentrum kan dat
pi_58531854
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:45 schreef Stiemie het volgende:
Ik wil weer een beetje op gaan letten met wat ik eet. Nu vulde ik dat vroeger altijd in bij overgewicht.nl, maar ik zag dat die site nu offline is. Weet iemand een soortgelijke site? Dus waar je gratis elke dag kunt invullen wat je allemaal hebt gegeten en kunt zien hoeveel calorien etc dat dan bevat?
www.valtaf.nl werkt ook best goed. Er is ook een programmaatje, dat is de eetmeter, maar hij is niet meer te vinden waar ik 'm vandaan gehaald heb, dus je zal moeten betalen als je die wil. Het is wel erg goed en houdt niet alleen je calorieen, maar ook voedingsstoffen, vitamines en mineralen bij.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:00:58 #14
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58532165
Ah bedankt ik ga de sites eens bekijken. Schrok me vorige week namelijk het apezuur toen ik dacht dat er niet zoveel mis kon zijn met een vegetarische bapao (volgens weightwatchers net zoveel calorien als in een broodje hamburger )
pi_58532421
Hoi allemaal,
Tussendoortjes vergeten mee te nemen Is dit genoeg voor vandaag?

O: 2 boterhammen met gekookte worst
L: 2 crackers met kaas
M: Rode kool, aardappelen en een gehaktbal
T: Yoghurt
(en waarschijnlijk een glas cola, heb nog een fles staan)
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:13:53 #16
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58532437
Ik mis 2 stuks fruit.
pi_58532454
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:13 schreef Ewelina het volgende:
Ik mis 2 stuks fruit.
Ja, dat was ik dus vergeten. Kan ik die gewoon in de avond erbij eten zonder problemen? Bij de yoghurt dus. :p
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:29:46 #18
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58532754
Dat voedingcentrumprogramma is precies wat ik zocht
Pff scheelt toch een hoop om gewoon te kijken wat je eet en drinkt. Ik nam net een glas druivensap... echt neit normaal hoeveel calorieen daarin zitten Dan denk ja nog: Goh druivensap da's best gezond
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:31:19 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58532786
Ik heb zo'n toffe vacature gezien .
Junior docent taalbeheersing aan de UU. Net wat voor mij, al zie ik mezelf niet direct voor de klas staan . Iig wel weer een nieuwe uitdaging, dus ik ga zeker solliciteren .
Heb ook nog een sollicitatiebrief liggen voor een bedrijf in Delft, dus ik ben goed bezig, al ben ik nog niet eens helemaal afgestudeerd .
Niet meer actief op Fok!
pi_58533250
En weer terug van de kapper
Ook nog een telefoontje van de tandarts gekregen en de tand die ze dacht dat dood of ontsteking was is niets
pi_58533371
tvp
pi_58533692
Lekker in de tuin liggen leren

(nouja de tuin is , het leren was )

@Stiemie: www.caloriechecker.nl werkt ook wel lekker (en veel succes).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_58533730
Ik heb zonet een pastasalade in elkaar gedraait voor vanavond...

het is heerlijk op het balkon, ik ga er zo weer zitten met het volgende boek en wat sorbetijs..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_58535759
Gecondoleerd MoBlo

Als het echt waar zou zijn dat de zon vet zou wegsmelten, dan hoefde ik morgen niet naar de diëtist, maar was ik nu superslank geweest Gisteren hele middag in de zon gezeten en vanmiddag tijdens mn 2 uur durende pauze ook

Ik heb trouw 2 dagen eetdagboekje bijgehouden, en ben toch best wel zenuwachtig voor morgen naja, we zullen het allemaal wel zien

Vanavond lekker zwemmen iig
pi_58536966
het is nog niet zeker... maar! om 5 voor 5 waren we nog de enigen en zouden we dus een huis in Nijmegen hebben!!

morgen om half 9 weten we het zeker... spannend!
Ja doei.
pi_58536977
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
het is nog niet zeker... maar! om 5 voor 5 waren we nog de enigen en zouden we dus een huis in Nijmegen hebben!!

morgen om half 9 weten we het zeker... spannend!
Oeh, das zeker spannend zeg, ik duim voor jullie
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:41:27 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58537011
*duimt ook mee*

best grote kans nu lijkt me MoBlo!
krijgen we foto's als het een ja wordt?
pi_58537239
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:40 schreef Sylvana het volgende:
Gecondoleerd MoBlo

Als het echt waar zou zijn dat de zon vet zou wegsmelten, dan hoefde ik morgen niet naar de diëtist, maar was ik nu superslank geweest Gisteren hele middag in de zon gezeten en vanmiddag tijdens mn 2 uur durende pauze ook

Ik heb trouw 2 dagen eetdagboekje bijgehouden, en ben toch best wel zenuwachtig voor morgen naja, we zullen het allemaal wel zien

Vanavond lekker zwemmen iig
Al een beetje zenuwachtig aan het worden?
pi_58537586
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Al een beetje zenuwachtig aan het worden?
Dat zeg ik toch, dat ik best wel zenuwachtig ben
pi_58537643
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, dat ik best wel zenuwachtig ben
Stond dat er echt al ik heb het zelfs twee keer gelezen
Lijkt me inderdaad wel spannend, maar ook wel fijn dat je straks meer te horen krijgt
pi_58537702
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad wel spannend, maar ook wel fijn dat je straks meer te horen krijgt
ja, kijk maar:
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:40 schreef Sylvana het volgende:

woensdag 7 mei 2008 @ 18:19:21 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58537707
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

.

Ik heb trouwens helemaal geen honger, dus wel handig: kan ik even lekker lunchen in de stad, want 's avonds hoef ik toch niks meer .
Ga zo eerst even douchen en dan toch nog even wat druiven eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_58537768
Hier ook al niet echt honger met dit warme weer, maarja, moet toch wat eten he
pi_58538240
hier ook geen honger maar wel een ijsje
pi_58538775
Hier een hartige taart met courgette en aardappel met deze keer een door mij verbeterd recept!
Toch een stuk lekkerder zo

En voor een hartige taart bést heel slank! 600 Kcal p.p (en dan heb je dus in je eentje een halve taart)
pi_58539098
Hatsjee: 2 uur gebokst, morgen weer
pi_58539155
Gegeten tot nog toe:

Gekookt eitje, plakje ham

Salade met ui, geitenkaas en mosterddressing

Kroket (bij de benzinepomp )

Wodka

Voor vanavond in de planning:

Salade van tomaat, sla en mozzarella en een biologische slavink. Toe: aardbeitjes.
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:43:38 #38
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58539208
zoo kheb mijn eten ook weer op
vandaag tnt:
vanilleyoghurt met meusli
waspeen
maaltijdsalade
rundervink
beetje rijst

en een paar suikervrije dropjes tussendoor....

heb nu optimel vanille-yoghurt-ijsjes in de vriezer staan, ben benieuwd
pi_58539258
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
zoo kheb mijn eten ook weer op
vandaag tnt:
vanilleyoghurt met meusli
waspeen
maaltijdsalade
rundervink
beetje rijst

en een paar suikervrije dropjes tussendoor....

heb nu optimel vanille-yoghurt-ijsjes in de vriezer staan, ben benieuwd
o, daar ben ik ook wel benieuwd naar, laat je weten hoe ze zijn?
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:50:17 #40
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58539348
Ik heb uitgeslapen, toen een gekookt eitje gehad met 2 bruine broodjes en net een pizza.

Nu alles nog even doorlezen
Bernie en ik zijn tof.
pi_58540118
wow echt veel toastjes met garlan gegeten
pi_58540930
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:40 schreef conleche het volgende:
Gegeten tot nog toe:

Gekookt eitje, plakje ham

Salade met ui, geitenkaas en mosterddressing

Kroket (bij de benzinepomp )

Wodka

Voor vanavond in de planning:

Salade van tomaat, sla en mozzarella en een biologische slavink. Toe: aardbeitjes.
Ik zie wodka staan...
Hoe zit het eigenlijk met de calorieen in alcohol? Weet iemand dat?
Bier zit heel veel in schijnt, maar hoe zit het dan met rose, wijn etc...
pi_58541498
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:01 schreef rosaatje het volgende:

[..]

Ik zie wodka staan...
Hoe zit het eigenlijk met de calorieen in alcohol? Weet iemand dat?
Bier zit heel veel in schijnt, maar hoe zit het dan met rose, wijn etc...
Wodka is niet goed voor de lijn in ieder geval, ik geloof zo'n 100 cal per klein glaasje. Wijn is tussen de 80 en 100 (voor zoete witte wijn nog wel wat meer) per wijnglas (horecahoeveelheid) en bier is per glas iets van 180 uit m'n hoofd, dus ik kan er iets naast zitten. Daar zat ik behoorlijk naast: het is veel minder .Als je het precies wilt weten, zou je het in kunnen voeren bij valtaf.nl, of je kijkt bij een van die calorieentellers op internet.

[ Bericht 8% gewijzigd door conleche op 07-05-2008 21:35:54 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:30:09 #44
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58541511
Flesje bier - 126 Kcal
Glas rose/rode wijn - 123 Kcal
Glas witte wijn - 101 Kcal
bron caloriechecker.nl

Ik kijk nu de afvallersxxl finale eigenlijk moet ik zo maar even gaan hardlopen, eerst even m'n eten laten zakken
Bernie en ik zijn tof.
pi_58541589
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:30 schreef mordradead het volgende:
Flesje bier - 126 Kcal
Glas rose/rode wijn - 123 Kcal
Glas witte wijn - 101 Kcal
bron caloriechecker.nl

Ik kijk nu de afvallersxxl finale eigenlijk moet ik zo maar even gaan hardlopen, eerst even m'n eten laten zakken
Dank!
Ik kijk ook Is stiekem best leuk toch...

Sterkte met hardlopen...Ik ben daar ooit mee begonnen, maar ik hou het niet vol. Dapper van je!!!!
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:35:43 #46
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58541641
Ik ga er weer mee beginnen
kijken of ik het nu wel volhoud
Bernie en ik zijn tof.
pi_58542000
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:35 schreef mordradead het volgende:
Ik ga er weer mee beginnen
kijken of ik het nu wel volhoud
Je bent iig wel eerlijk
Laat even weten hoe het je vergaat, ben wel benieuwd!
Ik wil een poging wagen tot zwemmen deze zomer, kijken of dat meer iets voor mij is...
pi_58542037
OMG, moest dus 2 dagen bijhouden wat ik at, voor de diëtist. Wat een verschil of ik bij Peter ben ( gisteren) of gewoon hier thuis

Lees en huiver:

Dinsdag:

Ontbijt: 3 rijstwafels
Lunch: 1 snee brood met philadelphia kruiden
1 snee brood met snijworst
Avondeten: chicken tonight hawaii
Hagelslag cake
Halve zak chips heinz tomato ketchup

Woensdag:

Ontbijt: 1 snee brood met 20+ smeerkaas
1 snee brood met 30+ kaas en tomaat
Tussendoor: halve komkommer
Lunch: 1 snee brood met 30+ kaas en komkommer
1 snee brood met philadelphia kruiden
Tussendoor: 2 tomaten en rest van komkommer
Avondeten: kipfilet met paprika, champignons, ui en rijst
Tussendoor: 300 gram ijsbergsla met ei en tomaat
pi_58542264
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:55 schreef Sylvana het volgende:
OMG, moest dus 2 dagen bijhouden wat ik at, voor de diëtist. Wat een verschil of ik bij Peter ben ( gisteren) of gewoon hier thuis

Lees en huiver:

Dinsdag:

Ontbijt: 3 rijstwafels
Lunch: 1 snee brood met philadelphia kruiden
1 snee brood met snijworst
Avondeten: chicken tonight hawaii
Hagelslag cake
Halve zak chips heinz tomato ketchup

Woensdag:

Ontbijt: 1 snee brood met 20+ smeerkaas
1 snee brood met 30+ kaas en tomaat
Tussendoor: halve komkommer
Lunch: 1 snee brood met 30+ kaas en komkommer
1 snee brood met philadelphia kruiden
Tussendoor: 2 tomaten en rest van komkommer
Avondeten: kipfilet met paprika, champignons, ui en rijst
Tussendoor: 300 gram ijsbergsla met ei en tomaat
Jeetje, Vooral ook de vergelijking met Hagelslag cake en chips met ijsbergsla en komkommer...
Klinkt trouwens wel goed allemaal....Mag ik niet een keer mee naar Peter...??
pi_58542862
Zo hè hè,
Net terug van 5km hardlopen.toch nog best warm buiten.

MoBlo: gecondoleerd.
en gaat het met de motordeal?gsx verkocht?
#35.
pi_58547858
Goeiemorgen allemaal!

Belooft weer een heerlijke dag te worden. Mn rug is nog rood van gister, maar ik heb er zin in, dat lekkere warme weer. Nu nog even mn winterdekbed vervangen voor de zomerversie . Het was best warm ...

En Moblo? Hebben jullie het huisje?
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:29:11 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58548563
Ik ga m'n dekbed ook vervangen. Niet omdat ik het zo warm had vannacht, maar omdat de urinelucht suggereert dat Taco z'n blaas nog niet helemaal goed onder controle heeft .
M'n laptop knalde daarnet ineens uit. Toch maar eens met Dell bellen of ze even een keer langs komen. Ik maak wel voortdurend back-ups van m'n belangrijke bestanden, maar toch...
Niet meer actief op Fok!
pi_58548705
Je kan je dekbed gewoon wassen hoor! Als het niet in je eigen wasmasjien past, hebben ze bij de meeste wasserettes wel een groter exemplaar.

Ik was gisteravond voor het eten 62,6, dus ik had verwacht vanochtend 62 te wegen of zo, maar dan had ik zeker die 15 suikervrije dropjes niet moeten nemen, want vanochtend was het gewoon 62,9! (Ik hou het er maar op dat ik door al dat zout in die dropjes vocht vasthou of zo
pi_58548790
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:47 schreef Chicolate het volgende:
En Moblo? Hebben jullie het huisje?
Nee

ineens waren er twee mensen VOOR ons

dus we kunnen het op ons buik schrijven

flink balen dus..

verder wel goed nieuws, de weeschaal zei 72,8 en ga vanavond weer proefrijden op een motor
Ja doei.
pi_58548933
en ik heb weer een leuk rokje aan maar zoals octo al zei in het vorige topic, ik mis écht heupen en een taille
Ja doei.
pi_58549006
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
en ik heb weer een leuk rokje aan maar zoals octo al zei in het vorige topic, ik mis écht heupen en een taille
Pics
pi_58549031
Maar daar zijn allerlei oplossingen voor te vinden
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:56:39 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58549073
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:36 schreef conleche het volgende:
Je kan je dekbed gewoon wassen hoor! Als het niet in je eigen wasmasjien past, hebben ze bij de meeste wasserettes wel een groter exemplaar.

Ja, dat bedoel ik ook, hoor .
Heb m'n rugzak vd week ook al moeten wassen, omdat Taco daar op geplast had. Hij zit ook steeds in de klerenkast. Hopelijk houdt 'ie het daar droog .
Maar verder is 'ie wel goed fit en ik mag ook gewoon aan z'n blaas voelen, dus ik ga ervan uit dat dit vanzelf wel over gaat.

Hee wat balen zeg, moblo .
Niet meer actief op Fok!
pi_58549093
Ik had gedroomd dat de kat in de koelkast zat En dat ik hem open deed en hij daar vet koud uitsprong
pi_58550434
tvp
pi_58550600
Goeiemorgen

Ik heb echt heerlijk geslapen onder mn nieuwe dekbed

Strax naar de diëtist en daarna lekker naar de sauna toe

Balen dat jullie dat huis niet hebben gekregen MoBlo
pi_58550700
Twee koppen koffie en een glas ranja ( ) Nu nog ontbijten.
Wat is het lastig om je aan een dieet te houden zeg met dit weer!

Edit: Moblo, rot van dat huis. Ken je verder niet, maar klinkt in de posts alsof je wel een positieve boost kon gebruiken.
Iig, heb je een leuk rokje aan vandaag
pi_58550788
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:21 schreef rosaatje het volgende:

Wat is het lastig om je aan een dieet te houden zeg met dit weer!
Met dit weer vind ik het juist een stuk makkelijker. Normaal eet ik heel veel avondeten en weinig fruit enzo, maar met dit weer heb ik amper honger en eet ik juist heel veel fruit en sla enzo
pi_58550830
succes bij de dietist Sylvana!
pi_58550876
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:27 schreef shinydiscoball het volgende:
succes bij de dietist Sylvana!
Thnx!
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:35:56 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58550993
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Met dit weer vind ik het juist een stuk makkelijker. Normaal eet ik heel veel avondeten en weinig fruit enzo, maar met dit weer heb ik amper honger en eet ik juist heel veel fruit en sla enzo
Ja, precies.
Alleen is het nu wel terrasjesweer. Nu pak ik niet zo vaak een terrasje, maar toch vaker dan in de winter en een ijsje gaat er nu ook wel in .
Bovendien gaan mensen in de zomer op vakantie en dan eten ze ook slechter dan thuis... vorig jaar ging het bij mij een beetje fout in de zomer en dat laat ik me niet weer gebeuren .

Succes bij de diëtist! .
Niet meer actief op Fok!
pi_58551011
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar mijn probleem is dat ik dan juist te weinig ga eten. Terwijl ik van mijn dietiste gewoon wel drie maaltijden moet eten. Maar dat lukt dan niet...

Succes bij jouw dietiste!
pi_58553324
Middag!
Nog steeds misselijkheid Niet fijn. Heb wel niet-omval-eten op, maar meer lukt niet echt. Dus ik eet ook te weinig momenteel
Gisteren hardloopbroekje (net boven de knie) gekocht bij de appie, met sleutelvakje: 6,99. Donkergrijs met roze biesje. Durfde eerst niet echt, maar toch ermee gegaan en het was veel fijner dan m'n lange broek! --> Tip!
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:38:23 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58553583
zoo kben dr ook weer.... ff bijkomen van de warmte, zit lekker buiten een boekje te lezen, maar tis wel heeeeel warm maar ik kan een kleurtje wel gebruiken, want ik ben echt zo onwijs wit!
dus heb een heerlijk zomerjurkje aan en 1 van mijn nieuwe freya bikini's

ow ja net een optimel vanille-yoghurt-ijsje getest en was erg lekker! en er zitten echt heeeel weinig cal in. (het is geloof ik 37 cal per 100 ml, maar zo'n ijsje is nog niet eens 50 ml )
wel een aanrader dus...
ow ja en die ijsmaakvormpjes hebben ze bij de action

nou ik ga de zon zo weer in verder lezen in mijn boek (nieuwste van simone van de vlugt )
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:13:28 #70
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58554261
Hier is net een nieuwe ijstent gekomen met lekker ijs, nou ken ik toevallig iemand die daar werkt en die driedubbele bollen opschept als een bol daar moet ik dus niet te vaak naartoe gaan
Jammer van het huisje moblo, weinig interresant aanbod daar waar jullie kijken of niet?
Bernie en ik zijn tof.
pi_58554532
Zo, ik ben weer terug

Lengte: 1.58 meter
Huidig gewicht: 63.1 kg.
Streefgewicht: 52-54 kg

Plan van aanpak:

5 a 6 sneëen brood per dag ( nu 2-4)
Halvarine op brood
Max 2-3 eetlepes rijst/pasta ( 100 gram gekookt gewicht)
2 keer per dag melkproduct ( eet/drink ik nu echt heel sporadisch)
Max 100 gram vlees
Hoeveelheden bij avondmaaltijd afpassen
Tussendoortjes 's avonds beperken en keuze maken ( beginnen met OF een koek, OF chips, en niet allebei)
Minimaal 1,5-2 liter drinken ( Kom ik nou net/net niet aan)

Heb een boekje van het Voedingscentrum meegekregen en een variatielijst.

Over 2 weken, 22 mei terugkomen

En nou lekker naar de sauna toe
pi_58554633
Meer brood eten dus! Maar verder weinig nieuws zou ik denken Sylvana? Je wist zelf al wel dat het in de tussendoortjes zat toch?
pi_58554650
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Meer brood eten dus! Maar verder weinig nieuws zou ik denken Sylvana? Je wist zelf al wel dat het in de tussendoortjes zat toch?
Jup, idd weinig nieuws. En toen ze dus vroeg wat ik van haar verwachtte, vertelde ik dus ook dat ik van haar verwacht dat ze me gemotiveerd houdt, een stok achter de deur is zeg maar Want ze had zelf ook al wel vrij snel door dat ik het allemaal best wel goed wist enzo
pi_58554804
Sylvana, wat goed dat je bent gegaan. Ook goed van je dat je duidelijk aangeeft wat je van haar verwacht, daar heeft zij veel meer aan dan een passieve "okay.."-houding .

Verder kom ik even gauw melden dat het naar omstandigheden hartstikke goed gaat met m'n vader. Hij is dinsdag geopereerd, het was een lange operatie en ze hebben vier omleidingen aangelegd.
Dinsdag hebben we hem op de IC gezien, toen was hij nog onder zeil. Naar gezicht: lijkbleek, koud, draden tubes slangetjes piepjes beademing.. bah. Woensdagmorgen kwamen we weer op bezoek, en toen was hij al van de beademing af, van alle infusen e.d. zooi af en had alleen nog een zuurstofslangetje! Hij was ook alweer goed te spreken en verveelde zich een beetje ( ). Gistermiddag mocht hij alweer naar de gewone hartbewaking en vanmiddag mag hij zelfs alweer naar een normale verpleegzaal zonder extra zuurstof en met mobiele hartbewaking. Hij is zelfs alweer heen en weer naar de WC gelopen ik heb gewoon de stoerste pappa die er is.

Het herstel gaat voorspoedig dus, en met een beetje geluk is hij na Pinksteren thuis. Ik blijf dan een week bij m'n ouders om te helpen, hij mag namelijk niet alleen blijven (fijn hè, enig kind zijn ).

Eindelijk weer een beetje rust in m'n hoofd, dus nu ga ik maar eens een paar uurtjes aan m'n scriptie werken en dan weer op bezoek bij paps.

En dan heb ik OOK nog heel gezond gekookt de afgelopen dagen, goed van mij he Maandag maaltijdsalade met noten en kaas. Dinsdag ratatouille met gegrillde kip, gisteren pasta met zalm en spinazie en vanavond eten we asperges (ik ben de hele week al bij m'n moeder, dus ik vrees dat m'n liefje iets minder gezond eet.. ).
pi_58554915
Wat fijn dat de operatie goed is gegaan en je vader al zo goed herstelt Razztwizzle. En mooi dat het met eten ook goed gaat Succes met je scriptie
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:50:43 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58554939
wat goed Razzt fijn dat je vader goed hersteld van de operatie stoere man hoor.
en wat fijn dat je hem zo goed helpt de komende tijd! top hoor.
en dan OOK nog gezond gegeten!

ik eet vanavond ook asperges met ham en kaas... heb jij misschien tips hoe ik dat het beste kan maken?
ze zijn al geschild
pi_58554962
Nou, m'n moeder maakt ze klaar, ik heb geen verstand van asperges .
En ik laat natuurlijk keihard de magnums en ziekenhuis-vieze-saucijzenbroodjes van de afgelopen dagen weg .
Maar ik vond die niet zo in een vrolijke post passen .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2008 14:52:31 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:53:32 #78
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58554988
en even een indicatie van het mooie weer.. (en mijn bleke huidje )
ow ja het kapsel is echt een no-go, maar een wit voorhoofd ook

heeeerlijk tuintje zo
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:55:25 #79
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58555027
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, m'n moeder maakt ze klaar, ik heb geen verstand van asperges .
En ik laat natuurlijk keihard de magnums en ziekenhuis-vieze-saucijzenbroodjes van de afgelopen dagen weg .
Maar ik vond die niet zo in een vrolijke post passen .
hmmm dat moet ik toch maar ff googlen maar toch bedankt

kheb wel zin in asperges
pi_58555752
Toffe bikini BJ

Veiligheidspeltje, had je een hardloopbroek gekocht bij de appie als in Albert Hein? Ik ben ook op zoek naar een korte hardloopbroek met sleutelvakje

Ik heb zooooo'n trek in aardbeien
pi_58555867
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:35 schreef octopussy het volgende:

Veiligheidspeldje, had je een hardloopbroek gekocht bij de appie als in Albert Hein? Ik ben ook op zoek naar een korte hardloopbroek met sleutelvakje

pi_58557107
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
en even een indicatie van het mooie weer.. (en mijn bleke huidje )
ow ja het kapsel is echt een no-go, maar een wit voorhoofd ook

[ afbeelding ]

heeeerlijk tuintje zo
Staat je leuk! (maar je scheldt nu wel mooi mijn hippe kapsel uit . Ik heb dr ook een haarbandje en een staartfrotje in met dit weer: zit het niet zo voor mn ogen ... alleen mijn pony glipt er nog wel onderdoor )

Fijn Razz, dat het nu beter gaat met hem, je hebt echt een stoere papa ...
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:00:16 #83
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58557402
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:43 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Staat je leuk! (maar je scheldt nu wel mooi mijn hippe kapsel uit . Ik heb dr ook een haarbandje en een staartfrotje in met dit weer: zit het niet zo voor mn ogen ... alleen mijn pony glipt er nog wel onderdoor )

ja nou dat is ook de reden dat ik het zo draag met het warme weer....
maar MET pony staat me toch beter in het gezicht...
heb net heerlijk gedoucht en mijn haar weer normaal. Kwam er wel achter dat ik mijn schouders en nek nogal verbrand heb... (dat krijg je als je helemaal in je boek zit ...... )

ben de asperges nu aan het koken met wat zout.. straks de oven in met ham en kaas... (denk gewoon totdat de kaas goed gesmolten is..)
pi_58558289
Zo, net een maaltijdsalademet tonijn, krieltjes, sla en boontjes gehad en nu even heerlijk relaxen met een kop thee
pi_58558813
Guttegut, ik heb vandaag heel Den Haag doorgelopen om posters te verspreiden. Ik ben echt kapot
pi_58559222
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:27 schreef BabblingBrook het volgende:
Guttegut, ik heb vandaag heel Den Haag doorgelopen om posters te verspreiden. Ik ben echt kapot
Wél gezond en goed voor de lijn
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:32:35 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58559916
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:27 schreef BabblingBrook het volgende:
Wat voor posters?

Ik zit nu bij mijn ouders in Drachten. Ik heb een hele mooie nieuwe bh en ik ben er zo blij mee . Uiteindelijk gewoon van het huismerk van Livera. Goed genoeg (en met mijn studentenbudgetje kan ik ook geen loeidure bh's kopen).
Mevrouw heeft me opgemeten (daar zag ik nog het meest tegenop. M'n moeder: "Dan snap ik niet dat je op vrouwen valt" ), bleek omtrek 85 te hebben (al kwam ze eerst met een 80 op de proppen) en ik heb nu gewoon cup F/G, terwijl ik altijd D heb gedragen . Altijd piepten mijn borsten een beetje boven de bh uit, maar deze zit gewoon als gegoten . Ga morgen ofzo meteen nog één of twee halen .
Bij m'n zus gegeten (kipkerrie ) en ik ga zo weer op huis aan .

Dus tot straks .
Niet meer actief op Fok!
pi_58559998
Ja, met BH's is meten pas echt weten.
Ik kocht jaren 75B, terwijl na meting onlangs is gebleken dat het 75C is. Dat zit veel beter. Ook pas ik 80B, wat in feite vrijwel exact dezelfde BH is als de 75C.
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:46:53 #89
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58560158
haha en het gaat weeeeer over BH's
ik heb ook een shock absorber aangeschaft en hij zit perfect 75F, in zwart/ wit ben benieuwd hoe het bevalt tijdens het sporten.

de asperges waren lekker trouwens, prima gelukt
pi_58560397
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat voor posters?

Ik zit nu bij mijn ouders in Drachten. Ik heb een hele mooie nieuwe bh en ik ben er zo blij mee . Uiteindelijk gewoon van het huismerk van Livera. Goed genoeg (en met mijn studentenbudgetje kan ik ook geen loeidure bh's kopen).
Mevrouw heeft me opgemeten (daar zag ik nog het meest tegenop. M'n moeder: "Dan snap ik niet dat je op vrouwen valt" ), bleek omtrek 85 te hebben (al kwam ze eerst met een 80 op de proppen) en ik heb nu gewoon cup F/G, terwijl ik altijd D heb gedragen . Altijd piepten mijn borsten een beetje boven de bh uit, maar deze zit gewoon als gegoten . Ga morgen ofzo meteen nog één of twee halen .
Bij m'n zus gegeten (kipkerrie ) en ik ga zo weer op huis aan .

Dus tot straks .
posters voor het Zenith Festival, daar doe ik een deel van de Marketing voor Meer te babbelen heb ik even niet, ik moet weg. Succes met lijnen allemaal
pi_58560632
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat voor posters?

Mevrouw heeft me opgemeten (daar zag ik nog het meest tegenop. M'n moeder: "Dan snap ik niet dat je op vrouwen valt" ), bleek omtrek 85 te hebben (al kwam ze eerst met een 80 op de proppen) en ik heb nu gewoon cup F/G, terwijl ik altijd D heb gedragen . Altijd piepten mijn borsten een beetje boven de bh uit, maar deze zit gewoon als gegoten .

Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Ik had foto's van je gezien in strak t-shirt en ik had er een miljoen om durven verwedden dat dat geen D was!! (kan ik nu natuurlijk wel beweren, nu ik al gelijk heb gekregen )

Maar ik geloof dat de halve vrouwenbevolking een te kleine BH koopt. Als ik de mevrouw van de lingeriewinkel moet geloven.....

Ik ben na het werk ook nog gaan klussen en ben nu pas weer thuis. Moet nog koken en daar heb ik nu zó geen zin in.....

O en jouw moeder is grappig
pi_58560748
Ik ben er ook weer
Vandaag lekker met mijn vriendje in het park gelegen, niet echt op mijn eten gelet maar ook niets raars gegeten

Verder krijg ik de komende weken erg druk met school, moet een paar verslagen verbeteren en verslagen van deze periode inleveren
Eens kijken hoe ik dat met het lekkere weer ga combineren
pi_58561114
Gegeten vandaag:

O:Gekookt eitje met 2 plakjes ham

L:Salade van komkommer, ham, gekookt ei, ui en light mayo

T: 2 plakjes komijnekaas met komkommer

T:2 plakjes parma ham, 1 wodka

Nu in de pan: groene asperges en een biologische karbonade. Toe: meloen
pi_58561205
Ik zou het voor de grap eens dor de eetmeter halen als ik jou was, volgens mij zit je láng niet aan de 1000 Kcal!
pi_58561574
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Kwam er wel achter dat ik mijn schouders en nek nogal verbrand heb... (dat krijg je als je helemaal in je boek zit ...... )

Dan heb je nu twee witte bandjes op je schouders.
#35.
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:09:19 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58561622
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 20:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Ik had foto's van je gezien in strak t-shirt en ik had er een miljoen om durven verwedden dat dat geen D was!! (kan ik nu natuurlijk wel beweren, nu ik al gelijk heb gekregen )
Had dat even eerder gezegd dan . Overigens zaten die HEMA beha's cup D wel goed verder (tenzij ik ze te strak aan trok). Maar nu ik een echt goede bh aan heb merk ik gewoon duidelijk verschil. Je weet soms niet dat iets slecht zit, tenzij je iets aantrekt wat beter zit .
quote:
Maar ik geloof dat de halve vrouwenbevolking een te kleine BH koopt. Als ik de mevrouw van de lingeriewinkel moet geloven.....
Klopt. Mijn moeder heeft onlangs ook een bh gekocht (zonder advies in te winnen) en die blijkt nu ook te klein. Hoewel ik dat gesjor aan m'n lijf maar niks vond heb (Ik durf zelfs te zweren dat de winkelmevrouw nog zei: "Kijk niet zo raar!" of ik moet het verkeerd gehoord hebben ), ben ik toch blij dat ik even professioneel advies heb ingewonnen. Nu weet ik dat mijn omtrek 85 is en dat ik een F of een G moet hebben .

Oh, en ik ben ook verbrand idd .

Wisten jullie trouwens dat zonnemelk een houdbaarheidsdatum heeft? Ik weet het sinds gisteren en vandaag heb ik het aan den lijve ondervonden, want ik heb me vanmiddag goed ingesmeerd en toch ben ik verbrand op armen en benen.
Niet meer actief op Fok!
pi_58561659
20.00 gram Mayonnaise allégée (Ondilège Casino) 68 0.14 2.14 6.64
50.00 gram komkommer 4 0.50 0.50 0.00
150.00 gram meloensalade 36 1.50 7.50 0.00
30.00 gram milner komijn 84 9.06 0.00 5.31
150.00 gram asperges 24 1.50 4.50 0.00
38.00 gram achterham 49 6.84 0.38 2.28
130.00 gram karbonade (schouder) 353 35.88 0.00 23.40
3.00 stuk 4 granen ei middel 234 22.50 0.00 16.20
25.00 gram parmaham (beleg) 49 5.70 0.00 3.00
40.00 ml wodka 97 0.00 0.00 0.00
10.00 gram uien 4 0.10 1.00 0.00
Totaal 1005

Karbonades zijn heel erg! Hoogstwaarschijnlijk neem ik later op de avond nog wel wat. Meestal nog een plakje ham. of wat noten, dus meestal kom ik zo op de 1200 cal.
pi_58561707
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Had dat even eerder gezegd dan .
Volgens mij heb ik het ooit gezegd!

En ja die houdbaarheidsdatum, dat wist ik. Ik verbrand niet snel dus ik denk altijd dat ik me niet hoef in te smeren: Nou mijn rug is ook behoorlijk verkleurd: het kriebelt als een gek!!
pi_58562146
Ik bewaar mijn zonnebrandcrème nooit langer dan een jaar en koop het niet bij dumpzaken (daar staat het vaak ook nog van het vorige seizoen).
Je leert snel met huidtype 1
pi_58563317
Gebruik P20.
Beschermd bruin worden.
Natuurlijke zonnefilter.
Eenmaal aanbrengen, de hele dag beschermd.
100% waterproof en transpiratiebestendig.

P20 is zeer geschikt voor iedereen met een gevoelige huid of met zonne-allergie, voor mensen die snel verbranden, voor (water)sporters en natuurlijk voor (kleine) kinderen!

Niet om reclame voor te maken, maar dit werkt echt goed.
Dan verbranden jullie mooie tere huidjes niet.
#35.
pi_58563729
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:36 schreef freecell het volgende:
Ik bewaar mijn zonnebrandcrème nooit langer dan een jaar en koop het niet bij dumpzaken (daar staat het vaak ook nog van het vorige seizoen).
Je leert snel met huidtype 1
Ik heb ook huidtype 1 en heb laatst Garnier gezicht factor 50 voor een prikkie bij de Zeeman gehaald
Ook ik zal snel genoeg merken of het nog werkt of niet
pi_58564467
Zonnebrand of niet, ik verbrand de eerste paar dagen toch wel ... dus dat doe ik mooi in het voorjaar (nu bijvoorbeeld): kan ik in de zomer op vakantie onbeperkt in de zon blijven, evt met wat zonnebrand maar meestal niet eens meer, zonder ook maar iets te verbranden .

En een echte afrader: de 'notenolie' zonnebrand van de kruitvat ... Het spul is dik, niet lekker smeerbaar, het plakt en mn huid wordt er zo ongelooflijk vet/vies van ... krijg er vaak spontaan pukkelexplosies van. Dus die koop ik maar niet meer .
pi_58565515
Goeieavond

ik heb heerlijk in de sauna gezond vanmiddag Was er om kwart voor 4, tot 5 uur lekker in de zon gelegen, toen een 3 kwartier durende hotstone-massage, toen nog een uur in de zon gelegen, gegeten ( kogelbiefstuk met krieltjes, salade en verschillende groenten) en daarna nog in het stoombad, de kleurensauna en de gewone sauna geweest. En tussendoor natuurlijk lekker zwemmen en bubbelen. Dus ik heb me prima vermaakt vandaag en ben lekker bijgekleurd Ik verbrand gelukkig niet zo snel, smeer me 1 keer in met factor 5 en das wel genoeg

Nou ff bijlezen en dan lekker slapen
pi_58568540
Mogge!

Zo, als ik moet douchen ben ik altijd zo vroeg klaar om naar mn werk te gaan Dus heb nog even rustig de tijd nu om te lezen en te posten en rustig te ontbijten normaal douche ik 's avonds, zodat ik 's ochtends wat langer kan liggen (te lang altijd dus), maar gisteravond waren we érg laat thuis, dus dan maar 's ochtends voor een keertje.

Gisteren proefgereden op een motor, en ik heb 'm gekocht!!

Hij is van mij! nou ja, donderdag pas, dan gaan we hem halen

Mijn stoere nieuwe toerbuffel hij reed zó lekker! Hiermee ga ik zeker zonder problemen Italië halen deze zomer

De weegschaal was weer lief, want zonder poepen toch nog maar 73,1 gaat écht weer lekker hier!
Ja doei.
pi_58568555
Goedemorgen

Zometeen 1,5 uur college en dan weekend
Dus dan lekker in de tuin liggen en aan verslagen werken
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:37:11 #106
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58568915
wat was het rustig op de weg!

Kon in één keer doorrijden, pas bij de afsplitsing A12 - A50 stond file en die ging naar de A12, en ik moest de A50 op

Nu veel koffie, water en zo min mogelijk doen
Doei.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:47:55 #107
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58568995
Mooie motor hoor.
En ja, een jongen meldt zich zowaar in dit topic.

Gelijk maar even een korte en simpele inleiding, in eerste instantie bijna 5 maanden thuis gezeten en al moe als ik de trap op en af liep waardoor ik niet meer kon sporten en nadat die ongein eindelijk weer werd onderdrukt door de medicaties, zat ik nog eens bijna 3 maanden thuis door ander fysiek ongemak.
Kortom, weinig beweging en hetzelfde eetritme en dan gaat het ook niet de goede kant op.
Bewust gekozen voor een tijdelijk baantje bij de post zodat de verleiding tot het blijven liggen in de tuin verdwenen is.

Qua gewicht zit ik overigens wel aardig dacht ik zo, een BMI van 22 rond en zo'n 78 kilo i.c.m mijn 1.90 meter.
Máar de boel is gewoon niet wat het was en moet zijn, te slap, de boel hangt op plekken waar ik het niet wil en het vet zit niet bepaald lekker verdeeld momenteel en dus zal ik er ook aan moeten geloven.
Veel hardlopen, 4 daags een aantal uur lopen en een beetje fietsen als postbezorger en weer gestart met het voetballen en zwem weer een keer in de week.
Oja en m'n eetritme ook maar aangepast, meer water drinkend i.p.v die vele liters cola en geen 2e avondmaaltje rond een uur of 10 in de avond.

Verder pas ik me niet teveel aan, gewicht vind ik gewoon wel goed en vermoed dat het met een intensiever ritme qua sport en inspanning wel moet lukken en zo niet moet ik toch maar eens wat minder calorieën naar binnen werken.

Hoi trouwens.
pi_58569010
Welkom Lastpost (leuke naam )
En succes
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:50:05 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58569940
De conceptversie van mijn scriptie is af! .
Ik zit nu nog te kloten met SPSS, want mijn opdrachten worden ineens niet meer uitgevoerd . Heb al even om hulp gevraagd in het SPSS-topic, dus hopelijk komt de verlossende reactie snel, dan kan ik het vandaag nog inleveren .

Verder weinig nieuws hier, behalve dan dat ik dit weekend even moet balansen, want na gisteren (op bezoek gaan bij mijn ouders is evil!) sloeg de weegschaal vanochtend weer door naar boven .
Niet meer actief op Fok!
pi_58569977
je suis, la blanche neige
en dat verdomme na 2 weken zon
pi_58570121
Goedemorgen!
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
je suis, la blanche neige
en dat verdomme na 2 weken zon
Heb geen foto ervan, maar wedden dat ik -op sproetjes na- witter ben
Maar niet verbrand zijn en toch best vaak buiten geweest is ook al wat!
Heb maar een anderhalve literfles water/bruisend meegenomen naar stage, veel handiger dan steeds bijvullen!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:00:43 #112
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58570131
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:06 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Dan heb je nu twee witte bandjes op je schouders.
uh ja dat klopt dus nu een hooggesloten shirtje aan, zodat mijn nek en schouders uit de zon blijven vandaag. maar wel gewoon korte mouwen en rokje, dus nu kan de rest mooi bijkleuren
pi_58570314
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
[..]

Heb geen foto ervan, maar wedden dat ik -op sproetjes na- witter ben
Maar niet verbrand zijn en toch best vaak buiten geweest is ook al wat!
Heb maar een anderhalve literfles water/bruisend meegenomen naar stage, veel handiger dan steeds bijvullen!!
Nou ja
8 jongens hebben om het kwartier vergeleken en dat 6 uur lang
dat ik nog steeds wit/witter was
leuk

niet meer doen he bij witte mensen
ik geloof zo dat jij witter bent, heb niet echt een foto
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:11:12 #114
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58570335
er is hier op 't werk dus echt NIETS te doen

zou er bijna wat voor mn studie van gaan doen
Doei.
pi_58570497
Ben nu ruim 3 weken bezig met m'n low-carb gedoe (14 april begonnen) en er is nu 2,2 kilo af. En dan doe ik het niet eens streng, want ik eet wel alle groenten in overvloed en ook bepaalde fruitsoorten en soms wat crackers.

Ik ga het zeker niet heel lang doen, maar toch nog wel even totdat ik onder de 60 ben!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:22:23 #116
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58570565
ik wil éigenlijk half juni de 70kg grens bereikt hebben, want dan kan ik voor ik naar Italië ga een leren pak kopen
Doei.
pi_58570631
* veiligheidsspeldje wil ook wel weer onder de 60 komen!
Als ik weer goed blijf hardlopen (gister en vandaag kan niet, maar de dagen erop weer wel) en gewoon blijf eten moet dat ook wel lukken denk ik.
Maar ik heb minder last van misselijkheid, dus dan kàn ik weer een stuk meer eten, ergens wel jammer
pi_58571147
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:22 schreef Faithy het volgende:
ik wil éigenlijk half juni de 70kg grens bereikt hebben, want dan kan ik voor ik naar Italië ga een leren pak kopen
ik wil éigenlijk 22 augustus de 75kg grens bereikt hebben, want dan kan ik voor ik naar Italië ga een leren pak kopen

Ik heb op internet al een paar hele mooie gezien

oh en gefeliciteerd natuurlijk met je nieuwe motor
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:01:11 #119
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58571438
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:48 schreef octopussy het volgende:

[..]

ik wil éigenlijk 22 augustus de 75kg grens bereikt hebben, want dan kan ik voor ik naar Italië ga een leren pak kopen

Ik heb op internet al een paar hele mooie gezien

oh en gefeliciteerd natuurlijk met je nieuwe motor
ook al italië na-aper

ik wil'm ook voor italië nog hebben

en we gaan even naar de Hein Gericke OutletStore om daar wat goedkoops op de kop te tikken, voor'voorlopig' zodat ik een duur pak kan kopen als ik klaar ben met afvallen
Doei.
pi_58571701
Goeiemorgen

Gefeliciteerd met je nieuwe motor MoBlo

Welkom lastpost en veel succes, klinkt goed hoe je je doel wilt bereiken

Mooi dat je conceptversie af is Renske

Ik moet vanmiddag werken, echt geen zin in en dan vanavond nog een bruiloft van mensen die ik totaal niet ken ( sponsor van Peters voetbalteam die ook hele team heeft uitgenodigd) Gelukkig ken ik wel die andere mensen van het voetbalteam die komen. Dus we zien wel hoe het gaat worden Morgen lekker naar het Lageveld ( recreatieplas) heen, dus dan kan ik weer lekker verder bijkleuren

Nu eerst maar eens ontbijten
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:24:32 #121
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58571983
dank jullie wel overigens met de motorfelicitaties was wel weer even leuk nieuws na het overlijden van opa en het niet krijgen van het huis

heb er zo'n zin in om hem op te halen volgende week.. kan éigenlijk niet wachten....

GIsteren overigens een mooie ketting van mn moeder gehad, zal vanavond even fotootje maken staat me erg fris en tof uit Barcelone vandaan
Doei.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:31:23 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58573412
Feli met de motor, moblo .

En ik ben ook erg blij, want ik heb net m'n scriptie ingeleverd . Vanaf september mee bezig geweest en nu istie eindelijk af! . Wel een conceptversie, dus er zal vast nog wel wat aan gesleuteld moeten worden, maar het leeuwendeel is gedaan .
Nu moet ik nog een ander werkstukje schrijven, maar dat komt ook helemaal goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_58573702
Goed zo Renske

Ik heb net ff snel 2 bikini's gescoord bij de Livera. Vorigen waren allemaal nog maat 38 en 75C, terwijl ik nu maat 40 en 75D heb, dus die anderen zaten vet te klein. Maar nu kan ik morgen lekker in mn nieuwe bikini zonnen

Net eten op, en nou werken, dus fijne middag nog iedereen
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:48:04 #124
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58573758
wat goed Viking

woei! voor jou
Doei.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:16:37 #125
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_58574244
Ik ben weer aangekomen... Niet zo veel als ik was afgevallen, maar toch... Maar ik ga nu weer vol goede moed verder! Gister weer eens in lange tijd een evy-les gedaan. En al een week geen zakken chips meer gekocht/gegeten. Ik eet nu weer euh normaal ipv te veel. Ik moet nog even echt de knop omzetten en weer gaan Sonja Bakkeren ofzo. Of in ieder geval die hoeveelheden weer aanhouden. Ik wil nog steeds deze zomer met 65 kilo een nieuwe bikini in.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:52:57 #126
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58574896
zo ik ben dr ook weer ben naar de winkels geweest. Moest mijn 2 nieuwe brillen halen. En omdat ik bijna geen broeken meer heb die passen, heb ik bij H en M 2 nieuwe broeken gescoord

groene broek:

turquoise broek: (en neej past niet bij shirtje )

ow ja kwam meerdere bekenden tegen en kreeg allemaal complimentjes voelde me er haast ongemakkelijk bij....
ws bij opa en oma langs en die zaten echt met open mond op de bank haha
terwijl ik zelf dat verschil helemaal niet zo zie (maja ik zie mezelf ook elke dag natuurlijk)
pi_58574899
Succes egeltje! Normaal eten is goed en dat moet je kunnen halen.

Ik ga ook weer een poging wagen qua eten. Ging de laatste tijd toch weer fout. Knie doet vandaag bijna geen pijn meer, dus ik heb hoop dat ik volgende week weer kan Evy'en. Tot nu toe gegeten vandaag:
O: 2 boterhammen met aardbeien
T: 1 mandarijntje
L: 3 crackers met kaas
T: appel en een tomaat

Best veel fruit al en redelijk gezond denk ik? Was al 2 dagen misselijk vanwege verkeerd eten, dus het moet beter gaan nu.

Beessie-Jen, mooie broeken, staan je goed.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:53:58 #128
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58574916
'Sonja Bakkeren ofzo' klinkt niet echt als een gestructureerd plan.. zeg maar...

klinkt als 'even weer dat boek pakken tot ik afgevallen ben en dan weer opnieuw 'de fout' in gaan...

maar hoe dan ook, veel succes

Net even in de zon gezeten en lekker verbrand
Doei.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:02:12 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58575081
ow ja mijn nieuwe brillen staan in het dieettopic
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:12:10 #130
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_58575276
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:53 schreef Faithy het volgende:
'Sonja Bakkeren ofzo' klinkt niet echt als een gestructureerd plan.. zeg maar...

klinkt als 'even weer dat boek pakken tot ik afgevallen ben en dan weer opnieuw 'de fout' in gaan...

maar hoe dan ook, veel succes

Net even in de zon gezeten en lekker verbrand
Nou, het is eigenlijk dat ik niet wil gaan Sonja-Bakkeren, maar juist zelf de goede keuzes maken. Maar van dat Sonja Bakkeren heb ik wel geleerd welke hoeveelheden e.d. goed werken.

Kortom, mijn plan:
- gezond eten. (bakjes yoghurt met cruesli, boterhammen met 30+ kaas, en dat goed afwisselen. Verder fruit i.p.v. zakken chips. )
- altijd de fiets pakken (nu pakte ik uit luiheid soms de bus...)
- verder met evy (ik ben de vorige keer tot les 9 gekomen. Nu ben ik weer begonnen bij les 4, maar dat was best goed te doen. Ik ga zaterdag les 5 doen.)
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:38:32 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58575754
Hoi .

Net even de stad in geweest, maar helaas: alle leuke beha's waren te duur of niet in mijn maat .
Misschien volgende week nog even een keer samen met Mark gaan. Het was ook veel te druk in de stad. Het is kermis hier en niemand wil even van z'n fiets afstappen natuurlijk, dus allemaal geïrriteerde gezichten. Kom op zeg, het is mooi weer, life is fun en dan ga je een beetje chagrijnig zitten kijken, omdat de doorstroming van het verkeer wat minder is . Van dat soort mensen word ík dan weer chagrijnig .

Verder heb ik vanochtend ontbeten met een banaan (jaja, balansen), maar het karige ontbijt compenseer ik nu weer door een hele fles vruchtensap op te drinken (ca. 250 calorieën voor de hele fles) . Ik weet nog niet wat ik ga eten vanavond. Ws iets heel simpels. Morgen moet ik weer voor drie dagen boodschappen doen ivm PINKSTERMAANDAG, DENKEN JULLIE ER ALLEMAAL EVEN OM DAT DE WINKELS DAN DICHT ZIJN? . Dus even allemaal gezonde dingen inslaan en dan moet het wel goedkomen .

Ik bedacht me trouwens net wat: iedereen roept altijd dat afvallen gemakkelijk is en op gewicht blijven moeilijk. Ik ben nu al bijna een jaar op gewicht, maar die laatste kilo's willen er maar niet af. Dus ik wil eigenlijk zeggen: tot op zekere hoogte is afvallen gemakkelijk. Ik vind het gemakkelijker om 'normaal' te eten en dan niet aan te komen. Nu ga ik buiten zitten samen met mijn initiatiefarme, zwijgzame huisgenote . Mark is nog weg. Die ging gisteren met z'n date naar Tarzan (inclusief slapen in een hotel oeh lala) en nu zullen ze wel op het strand zitten .

Edit: pfiew, ik drukte op de verkeerde knop en toen dacht ik even dat ik m'n tekst kwijt was. Maar die was gelukkig al gepost .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:36:27 #132
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_58577023
pfff een tijdje niks van me laten horen hiero. Van de 74 weer terug op het stabiele gewicht van 77, toch gaat d'r nog wel wat af.

twee tot drie keer per week squashen gaat nog altijd goed, alleen de sportschool is niet elke week minimaal twee keer in de run. Vorige week de hele week gesnowboard Kwam er wel achter dat als je van te voren wat traint je vrijwel blessure vrij bent! Gelukkig had ik van te voren flink op de crosstrainer gestaan. Dus geen centje pijn!

Deze week wat teveel van 't goede leven geproeft, 2x durum gegeten (vannacht nog maar wel weer 's voor 't eerst) en niet altijd mijn goede ontbijt genomen (Kelloggs Fiber). Maar 't gaat wel goed komen. Zie hier nog wel bekenden rondhangen die toch weer goed af aan het vallen zijn. Complimenten hoor!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:40:12 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58577111
Oeh oeh, ik heb gisteren een sollicitatiebrief verstuurd en kreeg net een reactie. Ze willen met me in contact komen om wat dingen te bespreken . Spannend .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:18:48 #134
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58577888
mijn super is wel open tweede pinksterdag dus mocht er iemand onthand zitten: op de hooigracht in leiden kun je tussen 10 en 18 terecht (vorig jaar overgens niet, toen had ik niks te eten in huis...)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_58577907
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:40 schreef Viking84 het volgende:
Oeh oeh, ik heb gisteren een sollicitatiebrief verstuurd en kreeg net een reactie. Ze willen met me in contact komen om wat dingen te bespreken . Spannend .
Wat leuk viking, en zo snel al!

Net lekker teruggefietst, nog een uurtje werken en dan naar m'n ouders vanwege verjaardag moeder + moederdag. Niet het hele weekend denk ik, is een beetje lang.
Hier is altijd wel wat open, dus ik maak me niet zo heel druk om die feestdagen meer. Is wel handig

Tot nu toe gegeten:
bakje yoghurt met muesli
boterham met kaas
boterham met kipfilet
appel
beschuit met muisjes
grapefruit
het avondeten wordt een verrassing.
pi_58577924
quote:
Waarop had je gesolliciteerd?

O en WB Zwahiel!
pi_58578000
Gegeten tot nog toe:

O: meloen met serranoham

L: 2 tartaartjes (koud) met komkommer en lightmayo

T: 2 plakjes ham

Vanavond ga ik uiteten met 2 van mijn oudste vriendinnetjes, die ken ik al van toen ik 17 was! Chinees/Japans fusion restaurant; ben benieuwd!
pi_58578483
Mooie broeken BJ
Ik ben altijd bang dat dat soort broeken mij dikker maken

Renske fijn van je scriptie en sollicitatie natuurlijk

Hier is het echt veelste lekker weer om maar iets voor school te doen
Hele middag in de tuin gelegen
pi_58578517
quote:
Wat leuk zeg, waarvoor had je gesolliciteerd dan? Succes

Als iedereen toch nieuwe kleren enzo aan het showen is, hier mijn 2 nieuwe bikini's

Nu ga ik naar Peter toe, dus fijn weekend allemaal en geniet van de zon
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:54:05 #140
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_58578571
ik wil patat! Patat en een hamburger, zelfgebakken, met veel ui, curry en mayo

maar ik denk dat 't gewoon pasta wordt
Doei.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:57:32 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58578626
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Waarop had je gesolliciteerd?

O en WB Zwahiel!
Op een vacature voor tekstschrijver, perfect dus . Ik geef nog geen details - eerst maar eens kijken hoe dit loopt - maar ik ben wel erg enthousiast .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:57:59 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58578634
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:54 schreef Faithy het volgende:
ik wil patat! Patat en een hamburger, zelfgebakken, met veel ui, curry en mayo

Wat goed! .
Als ik patat wil zál ik ook patat eten! .
Niet meer actief op Fok!
pi_58578651
Bovenste bikini echt heel leuk! Waar gekocht?

Viking: keep my fingers crossed!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:45:37 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58579437
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:49 schreef Miss_S het volgende:
Mooie broeken BJ
Ik ben altijd bang dat dat soort broeken mij dikker maken
tja .. een rokje slankt ook meer af, maar een paar broeken in de zomer zijn ook wel zo makkelijk
en ik vond het niet veel dikker maken viel me reuze mee

Sylvana:
leuke bikini's hoor, vind vooral de eerste mooi (alleen niet echt geschikt voor mijn cupmaat)

ik ben vandaag niet in de zon geweest, was nog verbrand van gister... dus even een dagje (of 2) rust voor mijn huid.

@Viking: succcccces! *duim duim*
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:34:09 #145
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58580155
Zo, ik zit lekker in de schaduw sate te roosteren want ik ga sate eten met soto ayam

Ik kan het trouwens voor geen meter, zo'n bbq aantunen
Bernie en ik zijn tof.
pi_58585438
Gegeten nog:

zeewiersalade
sashimi
gegrilde reuze garnaal (die was echt reuze!)
1 slokje van bubbletea en 1 hapje van aparte pudding. (dat moest ik geproefd hebben!)

Gedronken een kruikje sake.
pi_58585506
Friet met curry als avondmaaltijd zo'n trek om kwart voor 8 op het station!
Verder een appel op vanavond dus tja, een ramp is het ook weer niet.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:09:46 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58587982
Ik heb twee broodjes kroket gehad als avondeten. Niet helemaal volgens plan, maar Mark kwam thuis en zei dat 'ie nog moest werken bij z'n pa. Ik had geen zin om 's avonds ook nog eens alleen thuis te zijn, dus ik dacht: 'Ik ga gewoon mee met een boek.' Maar toen hadden we dus nog niet gegeten. Z'n pa heeft toen even wat friet enzo opgehaald en aangezien ik zat ben van friet, maar niet van kroketten heb ik dus twee overheerlijke broodjes kroket gehad .
Verder nog wat chips gehad en drie wijntjes (twee witte en een rode). Was erg gezellig en ben net pas thuis.
Mark wilde ook nog verder gaan pimpelen in de stad, maar daar vond ik het wat te frisjes voor .
Dadelijk pitten iig .
Niet meer actief op Fok!
pi_58589898
Zal ik je nu blij maken met dat artikel waarin stond dat een broodje kroket gezonder is dan een boterham kaas? Kroketten zijn echt

@BJ: leuke broeken! Leuke kleurtjes ook ... (en die eerste bril is inderdaad lekker vrolijk, vind ze je allebei erg goed staan)

@Sylvana: leuke bikini's

Ik ga zo maar eens even ontbijten, boodschappen doen voor het weekend en dan mn kamer een beetje opruimen. En eindelijk mijn winterdekbed eruit halen .
  zaterdag 10 mei 2008 @ 08:18:21 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58589944
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 08:01 schreef Chicolate het volgende:
Zal ik je nu blij maken met dat artikel waarin stond dat een broodje kroket gezonder is dan een boterham kaas? Kroketten zijn echt

Wist ik ja . Zal het nog wel eens opzoeken. Het zal desalniettemin toch behoorlijk calorierijk zijn .

Oh, en ondanks twee broodjes kroket, drie wijntjes, een hele fles vruchtensap en een halve zak chips ben ik gewoon níet aangekomen . Wat een cadeautje van mijn lichaam . Valt me wel op: soms als ik het een keer heel bont maak, kom ik niet aan, maar val ik zelfs af. Ik weet niet meer wat ik gisteren woog, maar volgens mij was het minder dan nu. Maar als ik Slank de zomer in wil zal ik nu wel echt moeten opletten . Ik ga dus ook meer met balansdagjes werken. GIsteren was een slechte dag, dus dan moet vandaag een hele goede dag worden.

Ik wil trouwens naast hardlopen ook nog aan een andere sport gaan doen. Iets bootcampachtigs, maar dan zonder die irritante grondoefeningen. Misschien is (kick)boksen wel wat voor mij? Eerst maar even afwachten waar ik werk krijg, dan zoek ik daar wel een goede sportschool.
Ik was gewoon elke keer na het spinnen en bootcampen een halve kilo lichter. Zo'n effect heeft het hardlopen (nog) niet en voor mij was dat ook gewoon een enorme motivator. Je bent dan echt bewust met je lijf bezig en omdat dingen als spinning en bootcamp zo zwaar zijn, wil je het effect ervan niet teniet doen door na afloop een patatje te gaan eten.

Ik ben gisteren pas om half 3 gaan slapen en nu ben ik alweer wakker . Nou ja. Zometeen maar even douchen en dan m'n kamer opruimen. Wil morgen ofzo ook even lekker picknicken in het park met broodjes en een sapje . Verder een lui, lang weekend waarin ik waarschijnlijk veel op het balkon zal zitten lezen .

Vanavond iig weer hardlopen in m'n shockabsorber .
Niet meer actief op Fok!
pi_58590169
Goedemorgen
Nog steeds lekker weer dus zo maar ff moederdag shoppen doen en dan in de tuin liggen
  zaterdag 10 mei 2008 @ 16:05:07 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58595133
Jezus, het is echt vet rustig hier idd .
Ik heb de hele middag buiten gezeten. Ben er nu flauw van. Even de zonnemelk van me afspoelen nu en dan ga ik koken, want ik heb trek. Vandaag staat er pasta met champignons en prei op het menu, morgen ws meergranen pannenkoeken en dan maandag gebakken aardappelschijfjes met een vegaburger en worteltjes. En verder heb ik al 2,5 flesje water op voor vandaag . Drinken gaat makkelijk met dit weer.
Niet meer actief op Fok!
pi_58595462
Het is inderdaad erg rustig hier, maar wat wil je met dit weer
Ik lig ook alleen nog maar in mijn bikini in de tuin, ookal dat is niet helemaal waar heb wel weer een verslag af
En nu naar mijn vriendje om moederdag te vieren dit weekend en maandag met vriendje naar mijn huis en bbqen met familie
pi_58595826
Ik ga zo ook maar eens koken denk ik...spinazietaart

Nog een vraagje...hebben er hier trouwens veel mensen last van cellulitis? Ik heb namelijk ontdekt dat het bij mij begint te komen, ik denk ook omdat als ik aankom en afval dat bij m'n billen/benen gebeurt...iemand een expert op dit gebied? Er is niet veel tegen te doen toch?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:53:21 #155
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_58597572
Vandaag les 5 van Evy gedaan. In een nieuwe sportbroek, een korte. Dan word ik misschien meteen een beetje bruin tijdens het lopen. Ik heb nu wel zonnebultjes, maar dat moet je er voor over hebben.

Van Evy moet ik maandag weer lopen en dat doe ik dan maar trouw. Maar ik denk wel les 5 nog een keer te doen, ik vond het erg zwaar (de hitte hielp vast ook niet).

@ glimmendediscobal: geen last van cellulitus (tenzij ik de huid samenknijp...). Volgens mij is het gewoon iets dat je hebt, dik of dun of wat dan ook. Afvallen schijnt het wel minder zichtbaar te kunnen maken. En verder zijn er van die massage-smeer-dingen, maar of dat helpt, geen idee...
pi_58597717
Heel veel vrouwen hebben last van cellulites. Ik heb wel de indruk dat als je sport het minder wordt. Soms denk ik dat ik het helemaal niet heb, maar als ik zit en m'n benen over elkaar sla en ik kijk dan in de spiegel dan zie ik wel iets, vooral in hard zonlicht. (dus ik vermijd het om mijn benen over elkaar te slaan in daglicht, probleem opgelost )
pi_58598829
Hmm oke, dan heb ik gewoon pech waarschijnlijk. Wel kut want ik ben pas 19
pi_58600864
Da's dan iets waar ik juist geen last van heb! Al is er wel wat striae, maar die zit toch op - voor de meeste mensen - onzichtbare plekken.
Net geprobeerd wat te lopen in de polder maar eigenlijk was het wel te warm en het klepje van mn ipod hoesje brak af en groove armada is geen hardloopmuziek.

En een peerijs op 49 kcal
pi_58602673
ik vind striae + putjes niet zo storend
-jaaa ik heb ze ook echt waar-
maar dan moet je echt vet goed kijken
heb wel iets beters te doen
  zondag 11 mei 2008 @ 01:01:52 #160
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_58604098
Ah, oké, dan heb ik ook 'je moet vet goed kijken en met je benen over elkaar zitten'-cellulitus. Ow, en een paar zichtbare adertjes op mn bovenbenen. Aaaah! Maar de bulten die zich nu bevinden op mn decolleté leiden de aandacht daar toch wel van af (grrr, zonneallergie).

Kheb net even een moederdagcadeau in elkaar geknutseld. Een soort tarzan-tegoedbon. De musical dus. Niet de vibrerende variant.
pi_58606129
De vibrerende variant was ook wat typisch geweest op moederdag denk ik

Ik heb nog een heel klein beetje cellulitus, valt echt niet op. Toen ik 20 kilo zwaarder was, viel het wél op Dus het wordt wel minder van sporten en afvallen.
(Ik denk net: mén, ik ben precies 20 kilo zwaarder geweest dan nu! En ik voel me nu al zo bol met die buik! )
  zondag 11 mei 2008 @ 10:15:44 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58606174
Goedemorgen .

Hier ook striae en cellulitis, maar dat ervaar ik niet als storend. Iedereen heeft wel wat . Dan maak ik me drukker om de overtollige kilo's .

Het is hier echt warm. Taco heeft gisteren wéér op m'n bed gepist ( ), dus nu zit het beddegoed weer in de was. We gaan er maar eens op letten. Hij plast dus wel, maar wel op de verkeerde plekken en volgens mij ook altijd op m'n bed. Eerder deed 'ie 't ook op tassen, maar die liggen nu in de klerenkast en de klerenkast komt 'ie ook niet meer in. Hij heeft (nog) niet op de bank gepist. Of 'ie überhaupt wel eens op de bak plast weet ik ook niet. Ik ben wel bang dat ik hem op deze manier weer helemaal zindelijk moet maken. Ik denk dat ik de plantenspuit maar weer eens ga inzetten als 'ie weer op een onbetamelijke plek probeert te plassen en dan zet ik hem ook meteen op de bak. Hoewel 'ie nog wel redelijk veel likt aan z'n geslachtsdelen (al is het minder dan eerst), mag ik wel gewoon aan z'n blaas komen, dus ik denk dat 'ie gewoon een kattenbakfobie heeft opgelopen.

We gaan straks even naar Marks moeder voor moederdag. Die zal wel gebak hebben. Ik heb bedacht dat ik dan een klein stukje neem . Vanavond gaan we hardlopen. Zou eigenlijk gisteren al, maar Mark ging liever vandaag. Oké dan.
Niet meer actief op Fok!
pi_58606182
Ja das wat al te modern, zo'n Tarzan met een strik op Moeders ontbijtbed

Gisteren gegeten:

gekookt eitje

stukje paté

stuk komkommer, met 2 plakjes ham

stukje osseworst

wodka

2 rundervinken en een hele grote bak sla met mosterddressing en ui

handje gemengde noten.
  zondag 11 mei 2008 @ 10:17:44 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58606199
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:16 schreef conleche het volgende:
Ja das wat al te modern, zo'n Tarzan met een strik op Moeders ontbijtbed

Gisteren gegeten:

gekookt eitje

stukje paté

stuk komkommer, met 2 plakjes ham

stukje osseworst

wodka

2 rundervinken en een hele grote bak sla met mosterddressing en ui

handje gemengde noten.
Ontbijt jij met een gekookt eitje? Lijkt me ook wel erg weinig...
Kun je niet beter ipv elke dag een eitje te nemen de ene dag een eitje nemen en de andere dag een paar crackers ofzo?
Niet meer actief op Fok!
pi_58606249
Heb net ontbeten met meloen en serranoham, dus ik wissel wel af. Gisteren had ik niks meer in huis en toen moest ik voor het werk nog boodschappen doen en had ik alleen nog maar tijd voor een eitje. Die paté at ik dan ook al om 12 uur of zo. En de enige crackers die ik eet zijn van Atkins en die zijn op. Ik moet daarvoor naar een grotere AH, dan de mijne, vandaar (stiekem vind ik ze ook niet zo heel lekker, vandaar dat ik er geen haast mee maak waarschijnlijk.)

Wel eet ik elke dag wel een eitje, maar dat kan geen kwaad hoor,. Dat advies om maar 2 eieren per week te eten is achterhaald........

En ik heb alles door valtaf.nl gehaald en kwam op de 1190 cal, dus dat zit ook wel goed.

Nog even over het hardlopen: ik zou echt gaan als de zon al onder is, ik ben gister gegaan om half 6 en ik dacht dat ik dood ging! Leek wel of ik een zonnesteek kreeg!
  zondag 11 mei 2008 @ 10:25:49 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58606284
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:22 schreef conleche het volgende:
Nog even over het hardlopen: ik zou echt gaan als de zon al onder is, ik ben gister gegaan om half 6 en ik dacht dat ik dood ging! Leek wel of ik een zonnesteek kreeg!
Ja, ik ga ook pas om een uur of 22 hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_58606296
Het advies om tenminste 1200 Kcal op een dag binnen te krijgen is daarentegen nog niet achterhaald!
pi_58606305
Ik vind dit stieken altijd een van de leukste topics.

Dus ik zal ook maar eens posten in plaats van te lurken!

Vanmiddag naar de sportschool en dan daarna even een park(je) opzoeken!
  zondag 11 mei 2008 @ 10:28:46 #169
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58606312
Hardlopen doe ik ook pas rond een uur of 10, simpelweg omdat het gewoon te heet is wanneer de zon nog op is.
Destijds in Italië had ik er niet zoveel moeite mee, lekker voetballen in de middag en mountainbiken, maar de omstandigheden zijn daar echt zóveel beter terwijl het er een graad of 10 warmer was, lang leve het sporten op hoogte (1800 meter) wat dat betreft.

Zometeen mezelf maar weer in het zweet werken, opgeroepen voor een ander voetbalelftal door de nodige blessures.
Totaal geen trek in, val nu al haast om terwijl ik momenteel enkel in een korte broek zit met de ventilator aan, haha.
pi_58606333
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:11 schreef freecell het volgende:
De vibrerende variant was ook wat typisch geweest op moederdag denk ik
Daar was vorig jaar nog zo'n rel over omdat de Kijkshop in haar moederdagfolder een pagina had gewijd aan allerhande erotische speeltjes

En cellulite: Helaas heb ik dat ook, op plekken die ik zelf niet kan zien
Op mijn billen en de achter- en zijkant van mijn bovenbenen dus. Maar dat zie je alleen in meedogenloos daglicht en aangezien ik weinig in strings op straat loop overdag boeit het me niet zo.
pi_58606364
Die '30 day shred'-DVD works like a charm, trouwens. Woensdag begonnen op 71,5 kilo en nu 70. Maar dat kan ook komen door mijn eetgedrag. Als het heet is hoef ik automatisch geen vlees meer en eet ik eigenlijk alleen nog brood en salades (en wel ook veel rosé...).
  zondag 11 mei 2008 @ 10:34:00 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58606374
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:27 schreef freecell het volgende:
Het advies om tenminste 1200 Kcal op een dag binnen te krijgen is daarentegen nog niet achterhaald!
Oh noezz, ze komt 10 calorieën tekort! .
Conleche: nog even een festini ijsje erbij en je zit goed .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 mei 2008 @ 10:37:11 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58606403
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Die '30 day shred'-DVD works like a charm, trouwens. Woensdag begonnen op 71,5 kilo en nu 70. Maar dat kan ook komen door mijn eetgedrag. Als het heet is hoef ik automatisch geen vlees meer en eet ik eigenlijk alleen nog brood en salades (en wel ook veel rosé...).
Ik heb gisteren wel gekookt, maar het is eigenlijk veel te warm om te koken. Pff. Gelukkig hoef ik vanavond alleen maar aardappeltjes en een vegaburger op te bakken. Dan hoef ik er niet de hele tijd bij te blijven.
Morgen pancakes, maar ik zet wel een deur open en dan gaat het wel .
Verder heb ik besloten dat ik weer minimaal 1,5 liter water ga drinken per dag ipv een shitload aan blikjes cola light weg te werken. Daar heb ik vaak niet eens zin in, maar ik pak dan uit gewoonte een blikje, terwijl water veel lekkerder wegklokt .

Morgen komt Zij weer terug trouwens, dus ik zal deze week wel een date hebben . Spannend! .
Niet meer actief op Fok!
pi_58606439
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh noezz, ze komt 10 calorieën tekort! .
Conleche: nog even een festini ijsje erbij en je zit goed .
Is het echt nog zo veel?
Ik heb bij dat lijstje het idee dat het niet boven de 900 uitkomt, maar ik eet ook altijd hele andere dingen, dus kan er best een hele scheve kijk op hebben
  zondag 11 mei 2008 @ 10:40:27 #175
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58606445
Je eet supernetjes hoor Conleche; chapeau.

En eieren mag je eten tot je erbij neervalt. Daarnaast bevat het een shitload aan vitaminen en mineralen, daar waar een volkoren cracker alleen vezels levert en een hele hoop KH's.
  zondag 11 mei 2008 @ 10:45:26 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58606520
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:40 schreef SHE het volgende:
Je eet supernetjes hoor Conleche; chapeau.

En eieren mag je eten tot je erbij neervalt. Daarnaast bevat het een shitload aan vitaminen en mineralen, daar waar een volkoren cracker alleen vezels levert en een hele hoop KH's.
Eieren zijn anders wel calorieënbommen....

Ook op mij komt het over alsof Conleche extreem weinig eet, maar dat zullen mensen van mij ook wel denken .

O: Vanilleyoghurt
T: Fruit
L: Twee vezelrijke crackers met extra belegen kaas (geen slankversie oid ) / delightjam of bammetjes met een gekookt eitje. Glas melk of een glas smoothie (en soms een hele fles ).
T: Fruit
D: Verschillend. Maaltijdsalade, pasta, gebakken aardappelen met vegaburger, dat soort dingen. Alleen rijst eet ik eigenlijk nooit, want daar vind ik niet zo veel aan.

Ik vind alleen mijn ontbijt wat karig. Daar zou ik op zich nog wel iets aan toe kunnen voegen. Ook mijn lunch zou misschien wel verdubbeld kunnen worden (maar de hoeveelheid kaas dan niet ) maar vezelrijke crackers verzadigen heel erg, dus ik heb nooit het gevoel dat ik niet genoeg heb gegeten.

Na het avondeten eet ik eigenlijk niks meer. Soms nog wat fruit, soms een stukje kaas...
Niet meer actief op Fok!
pi_58607034
Toen ik nog koolhydraten at, at ik wel meer, maar veel magerder. Om nu aan m'n 1200 cal. te komen eet ik veel vettere vleessoorten. Dan ga je al snel de hoogte in met je calorieen.:

220.00 gram rundervink 407 44.00 0.00 24.20
10.00 gram olijfolie extra vierge (gb) 90 0.00 0.00 10.00
100.00 gram sla gemengde 8 1.00 1.00 0.00
15.00 gram uien 6 0.15 1.50 0.00
50.00 gram komkommer 4 0.50 0.50 0.00
40.00 ml wodka 97 0.00 0.00 0.00
80.00 gram ossenworst 185 20.00 0.56 11.52
40.00 gram achterham 52 7.20 0.40 2.40
40.00 gram Paté Ardenner (AH) 150 3.80 2.80 13.72
1.00 stuk scharrelei (ah) 82 6.00 0.30 7.00
17.00 gram gemengde noten, ongezout 107 3.40 2.72 9.35
Totaal: 1190
pi_58607067
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:27 schreef Baseke het volgende:
Ik vind dit stieken altijd een van de leukste topics.

Dus ik zal ook maar eens posten in plaats van te lurken!

Vanmiddag naar de sportschool en dan daarna even een park(je) opzoeken!

Welkom!! Wil je ook afvallen?
  zondag 11 mei 2008 @ 15:54:17 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58610637
Hmpff, m'n plan om geen gebak te eten bij moeders is in het water gevallen (home made appeltaart! ), maar die appeltaart was wel mijn lunch en vanavond krijg ik ook niet veel meer dan wat worteltjes binnen, denk ik .

Nu nog even met boek op balkon .
Niet meer actief op Fok!
pi_58611951
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Welkom!! Wil je ook afvallen?
Dank!

Ik wil inderdaad enigzins wat afvallen voor de zomer echt goed begint, maar ben vooral bezig mijn conditie te verbeteren, omdat deze echt verschrikkelijk is afgetakeld de laatste 2 jaar!

Ga nu sinds 6 weken naar de sportschool, maar ben in de tussentijd 2 weken naar NY geweest, dus veel progressie zal het wel niet zijn.

Ben alleen nog opzoek naar tips over eetgedrag en dergelijke!
pi_58612129
Hier ook taart op en niet eens zo lekker

Wat voor tips zoek je dan?
Dit is wat ik vind:
- vermijd vadsige tussendoortjes als chips, snoep en koekjes. Fruit is wel goed, maar ook niet onbeperkt.
- eet een grote berg groente bij het avondeten. Het is lekker, gezond en zet amper aan!
- magere yoghurt met fruit in een pak bevat vaak ontieglijk veel suiker: beter gooi je het er zelf bij.
- Vet zet meer aan per 100 gram dan eiwitten en koolhydraten, dus er veel van eten is niet handig. Het verzadigt wel goed en het is ook belangrijk voor een goede stoelgang, dus helemaal elimineren moet je niet doen.
- koolhydraten zorgen dat je hersens blijven werken en je gaat je flauw voelen bij een tekort (te lage bloedsuiker). Eet deze dus ook genoeg.
- eiwitjes zijn dan weer goed voor oa. spieren. Spieren verbranden ook energie dus die wil je zeker behouden, eet daarom ook genoeg eiwit
- wil je dit allemaal goed bijhouden, download dan de eetmeter.
- blijf sowieso boven de 1200 kcal/dag.
- rode sauzen zijn niet slecht en waterijs is ook weleens te doen (festini ijsjes bv. )
De rest: met mate (mate is nou eenmaal het toverwoord, saai he...)
pi_58614759
Ik:
4 eierkoeken (lunch)
1 driehoekje met chocolade spikkels van de markt (ontbijt)
1 banaan, 10 aardbeien, glas sinaasappelsap = shake (avond eten)
2L water

whoops. maar ik heb geen honger.
er staat hier wel een koude pizza op me te wachten
pi_58614993
L: Noodles (geen trek in brood ofzo, te warm)
T: Banaan, manderijn
M: Rode kool, aardappelen en een gehaktbal.
T: Appel

Erg lang geslapen, dus geen ontbijt.
  zondag 11 mei 2008 @ 23:45:12 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58618944
Hardgelopen, gedoucht, ventilator op m'n kop en zometeen ga ik nog even lekker in 'De Vliegeraar' lezen voordat ik ga slapen. Morgenmiddag ga ik in het stadspark liggen, mits er geen wolkjes zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_58621723
WTF: Viking je bent oranje!!!

Ben net terug van superfeest. Hele avond gedanst!
  maandag 12 mei 2008 @ 09:05:04 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58622177
quote:
Op maandag 12 mei 2008 04:14 schreef conleche het volgende:
WTF: Viking je bent oranje!!!
Tof hè .
quote:
Ben net terug van superfeest. Hele avond gedanst!
Niet alleen de hele avond als ik naar het tijdstip kijk .

Hier niks te melden verder, behalve dan dat het afvaltechnisch gezien kut gaat. Allemaal door dat moederdagbezoek van gisteren . Maar er liggen verder geen verjaarden oid in het verschiet voorlopig, dus ik kan het de komende week wel weer goed maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_58622838
ik ben topzwaar
66.5
terwijl 65 m'n bovengrens was (en 60 m'n streven)
en ik durfde gewoon naar t strand en daar te rennen en ik vond m'n buik er net goed uitzien
confusing dat gewicht
  maandag 12 mei 2008 @ 10:41:18 #188
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58622970
Maar ik ben hier de zwaarste he, gister onder de 73 en vandaag boven de 74
En principe is dus gewoon gespierd net als patrick swayze.
Bernie en ik zijn tof.
pi_58623087
ja maar jij bent een gast
pi_58623685
gister drie bananen gegeten
nu drink ikheel veel water,
4 vezelpillen groot stuk ontbijtkoek en een musli reep ter compensatie.
wat kan ik nog meer eten?
veel groente?
  maandag 12 mei 2008 @ 11:57:41 #191
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_58624156
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:41 schreef mordradead het volgende:
Euh, check het lijstje even...

Vandaag weer hardlopen. Zaterdag ook overdag gedaan en vandaag kan ik door het bos, dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Alleen: gisteren en vandaag bbq... (mijn ouders en zijn ouders, vandaar). Ik heb me gisteren redelijk ingehouden, alleen moet ik echt afblijven van die te lekkere stokbrood... Nu ontbeten met een schaaltje optimel yoghurt, maar overdag is bij mij ook niet het grootste probleem. Vooral met het avondeten en daarna eet ik te veel. Ik moet gewoon uit huizen blijven waar mensen chips hebben! (En het in ieder geval zelf niet meer kopen...)
pi_58624230
ja! dan ben ik niet de zwaarste! Tof!

73,3

maar gisteren ook schandalig gebbq-ed en zaterdag een feestje met buffetshizzle waar niets gezonds te vinden was

Wel een druk weekend gehad, in totaal 500km met de motor afgelegd, waarvan zaterdagmiddag 200km achter elkaar, zonder pauze van Borculo naar Den Haag.

Begrafenis van opa gehad, zaterdagochtend. Was heel erg emotioneel en érg druk: 200 man

vanavond gaan we nog hardlopen, heb ik besloten, maar eerst naar een vergadering in Nijmegen, lekker met de motor over de dijk, in een tuin daarna, en bruin worden, want daar hebben we écht geen tijd voor gehad dit weekend ben nog steeds WIT

Wel gisteren naar ons nieuwe katje gaan kijken Kawa
Over een weekje of 3 mogen we hem halen

zal binnenkort eens wat foto's uit mn telefoon halen en posten.
Ja doei.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:06:16 #193
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58624290
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:41 schreef mordradead het volgende:
ik denk dat ik hier de zwaarste ben (maaaaar ben ook lang)..... 83,4 kg bij 185 cm....

gaat goed hier ben vandaag onverwachts vrij en ga met vriendlief naar schoonouders daar lekker in de zon enzo...

@MoBlo; Kawasaki???
en wat is het voor katje?
pi_58624364
Sinds kort fiets ik elke dag naar het station ipv met een snikhete bus. Dat is dus zo'n 10 km heen en 10 km terug. En qua tijd scheelt het me maar een half uur ofzo. Dus ideaal.
pi_58624431
@BJ: de mevrouw van wie het nestje is heeft ze idd naar motoren vernoemd

maar hij heet gewoon Kawa en dat laten we maar zo, aangezien mijn vriend ook een Kawasaki heeft
het is een rood met wit katje:

Ja doei.
pi_58624521
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:06 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik denk dat ik hier de zwaarste ben (maaaaar ben ook lang)..... 83,4 kg bij 185 cm....

Ik weeg hetzelfde maar ben 5 cm korter. Dus ik win. \o/

Knie doet helemaal geen pijn meer, maar ik durf nog niet te hardlopen. Ik denk dat ik een weekje ermee wacht.. Beter te lang wachten, dan de pijn terughalen.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:21:17 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58624578
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
@BJ: de mevrouw van wie het nestje is heeft ze idd naar motoren vernoemd

maar hij heet gewoon Kawa en dat laten we maar zo, aangezien mijn vriend ook een Kawasaki heeft
het is een rood met wit katje:

[ afbeelding ]
aaaaaawwww wat een lieverdje ben zo dol op kittens... zo knuffelig en pluizig (L)
die van mij zijn inmiddels groot en lomp haha
  maandag 12 mei 2008 @ 13:10:44 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58625508
@ Kawa.

Maar heeft 'ie nou iets aan z'n oogjes of niet? (zie een plekje bij z'n rechteroog en z'n linker is wat waterig?) .
Niet meer actief op Fok!
pi_58625741
neuh, da's de lichtval

helemaal kerngezond, was gewoon een vuiltje ten tijde van de foto
Ja doei.
  maandag 12 mei 2008 @ 13:28:09 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58625775
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
neuh, da's de lichtval

helemaal kerngezond, was gewoon een vuiltje ten tijde van de foto
Ok, gelukkig maar . Tof hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_58626998
Heb net ontbeten met: 2 gebakken eieren met stukjes ham en gefruite uienringen, gesmolten oude kaas, Italiaanse kruiden en ketchup. Pizza zonder bodem

't valt best mee met de kater
  maandag 12 mei 2008 @ 17:18:10 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58629181
Ik kom net terug uit het stadspark. Daar een beetje in het gras liggen lezen en muziek luisteren. De zon kwam vrij laat. Nu even m'n waterijsje op eten en dan pannenkoeken bakken .
Niet meer actief op Fok!
pi_58629338
Zo, ik heb eindelijk weer eens een productieve dag vandaag, na die rare weken de laatste tijd. Lekker met de deuren open aan m'n portfolio enzo gewerkt, en ook nog lekker gegeten tussendoor .

Ontbijt was een wit bolletje met aardbeien, een krentenbol met kaas en verse muntthee (uit m'n eigen kruidenbakken).
Lunch was een salade van spinazie, makreel, radijsjes, paprika, tomaat en chili-olie en limoensap.
Tussendoor nog een beker karnemelk met wat diksap gehad.
En vanavond weet ik nog niet, we hebben met dit weer helemaal geen zin in warm eten dus misschien wok ik wel even snel wat paksoi met kip en doe ik daar wat eiermie bij, ook lekker en toch licht.
En natuurlijk vanavond nog een festini perenijsje!

En nu ga ik nog even buiten een boek lezen ik hou zo van mooi weer. Morgen komt m'n vader weer thuis, dan help ik deze week thuis nog even mee dus nog even geen stage.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2008 17:30:30 ]
pi_58631761
Leuk die kruidenbakken! (heb ze zelf ook, maar met iets minder kruiden) Waar gebruik je vrouwenmantel eigenlijk voor?

Vandaag gegeten:

BR: dat ei-festijn beschreven ergens hierboven

D: hele zak paprikarauwkost gemengd met eiersalade en een karbonaadje. (die eet ik nogal veel de laatste tijd: de vriezer lag er vol mee, maar nu zijn ze op)
Toe: kopje decafé met 20 gr. extra pure chocolade

Totaal 1002 cal. Maar de dag is nog niet om...

De weegschaal wees 62,2 aan, dus het gaat nog steeds in gestaag tempo naar beneden
  maandag 12 mei 2008 @ 19:51:36 #205
171890 Chicolate
Chemicals
pi_58631824
Ik had mijn moeder een bak met 4 soorten kruiden gegeven ... ze zien er zo lekker uit en zaterdag al meteen de bieslook gebruikt (ik moest zelf koken, dus iets met bieslook gekozen want dan mocht ik knippen )

Verder is het heerlijk weer, heb ik geen flauw idee wat mijn gewicht is en begin ik behoorlijk te stressen ... nog maar 1 week ... en nog steeds niet goed begonnen met leren.
pi_58632002
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:48 schreef conleche het volgende:
Leuk die kruidenbakken! (heb ze zelf ook, maar met iets minder kruiden) Waar gebruik je vrouwenmantel eigenlijk voor?

Oh, vrouwenmantel is geen kruid dat was gewoon een plantje wat ik ook nog had gekocht zaterdag. Het ziet er zo mooi uit als er dauwdruppels op blijven liggen, dat vond ik vroeger altijd zo mooi dus daarom wilde ik het hebben geen kruid dus, wel mooi.

Verder heb ik nog steeds geen trek van dat warme weer krijg ik zin in drinken en ijsjes en frisse sapjes, maar niet in warm eten. Misschien kook ik zo wel een eitje en maak ik maar weer een spinazie-salade ofzo..

Karbonaadjes zijn trouwens lekker lang geleden dat ik ze heb gehad, ik ga ze na deze week maar weer eens in huis halen, lekker grillen.
pi_58632299
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:01 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh, vrouwenmantel is geen kruid dat was gewoon een plantje wat ik ook nog had gekocht zaterdag. Het ziet er zo mooi uit als er dauwdruppels op blijven liggen, dat vond ik vroeger altijd zo mooi dus daarom wilde ik het hebben geen kruid dus, wel mooi.

Verder heb ik nog steeds geen trek van dat warme weer krijg ik zin in drinken en ijsjes en frisse sapjes, maar niet in warm eten. Misschien kook ik zo wel een eitje en maak ik maar weer een spinazie-salade ofzo..

Karbonaadjes zijn trouwens lekker lang geleden dat ik ze heb gehad, ik ga ze na deze week maar weer eens in huis halen, lekker grillen.
O jammer, want mijn tuin staat er ook vol mee en ik dacht iets interessants te kunnen maken ermee!
pi_58632686
Ik heb een cherrytomaatjesplant gehaald plus een pepermuntplantje (kun je heerlijke frisse muntthee mee trekken!), een Spaanse peper-, een bieslook-, basilicumplantje. Hartstikke leuk en lekker, en nogal geldbesparend.
  maandag 12 mei 2008 @ 20:51:12 #209
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_58632824
concleche, je hebt het misschien vaak moeten uitleggen maar met 1200 cal. gaat je lichaam toch in een soort van spaarstand?
Pfff, dan zal ik niet lang trekken, hoe lang doe jij dat al?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_58633311
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:51 schreef uniekhoorn het volgende:
concleche, je hebt het misschien vaak moeten uitleggen maar met 1200 cal. gaat je lichaam toch in een soort van spaarstand?
Pfff, dan zal ik niet lang trekken, hoe lang doe jij dat al?
Ik doe het nu een maandje. Hiervoor heb ik een jaar ongeveer 1400-1600 cal gegeten, maar ik stond eigenlijk al een tijdje stil en door even te gaan low-carben probeer ik nu het afvallen weer opgang te brengen en dat lukt. Toch zou ik het niet persé aanraden hoor, maar ik heb al zo'n verleden van dieeten en jojo-en achter de rug, dat helaas dit voor mij de enige manier is. Op den duur ga ik dan weer terug naar de 1500-1600 cal. om op gewicht te blijven. Ik moet nog best moeite doen om aan die 1200 cal te komen nu, want dat low-carben brengt met zich mee dat je veel sneller verzadigd bent. Ik kies dus expres de wat vettere vlees en vissoorten en eet bijna elke dag wel een handje noten.
pi_58633769
ik ben rood

vandaag vergadering gehad in de tuin bij iemand in Nijmegen, en heerlijk in de zon gezeten!
Lijntechnisch ook nog eens goed gegaan.

Brunch: 2 boterhammen hagelslag
Avondeten: 1 kaaspannenkoek met stroop, en twee gewone pannenkoeken met stroop
Snaaien: 3 frietjes van René (ik at op die vergadering)

verder heel veel water op vandaag.

Beetje weinig, dus straks nog even een fruitkick en wat koppen thee. Maar heb ook echt geen trek, dus ga die fruitkick alleen eten 'omdat het anders wat weinig is', zeg maar..

Ja doei.
pi_58634866
quote:
Op maandag 12 mei 2008 21:43 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben rood

verder heel veel water op vandaag.

Veel water drinken heeft geen enkel effect, nergens op.
Was vanavond bij Tros Radar.
#35.
pi_58634928
genoeg drinken is wel goed

en drink normaal gesproken te weinig, dus voor mij is het heel goed dat ik heel veel water op heb
Ja doei.
pi_58635211
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:37 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Teveel water drinken heeft geen zin nee, maar op warme dagen moet je wel degelijk op je vochtinname letten, omdat je dan veel meer zweet!
pi_58635287
quote:

[..]

het werkt heel goed tegne nierstenen
pi_58635427
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Teveel water drinken heeft geen zin nee, maar op warme dagen moet je wel degelijk op je vochtinname letten, omdat je dan veel meer zweet!
Dan neem ik een lekker koud biertje.
#35.
pi_58635495
Bier ontrekt vocht aan je lichaam
pi_58635596
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bier ontrekt vocht aan je lichaam
Maar wel lekker.
#35.
pi_58636085
quote:

[..]

Meer dan je nodig hebt heeft geen zin inderdaad, maar ik weet van mezelf dat ik wel degelijk veel moet drinken.
a. Warm, dus ik zweet meer
b. Gevoelige blaas en nieren enzo en heb regelmatig blaasontstekingen en af en toe nierbekkenontsteking, en geloof me, als je dan te weinig drinkt merk je het echt wel
c. Zwanger, dus meer vocht nodig en sneller hoofdpijn als ik te weinig krijg
d. Minder neiging tot snaaien, want ik heb al iets in mijn mond.
pi_58638713
yeah! goedemorgen!

Wederom een mooie dag! De zon schijnt, het is warm, en ga zo maar 's naar Nijmegen

72,8 gaf de weegschaal aan! Ondanks dat ik 3 weken niet gesport heb gaat het nog steeds omlaag dat is wel fijn. Ben benieuwd hoe het dan gaat als ik weer ga sporten. Wil eigenlijk vanavond even hardlopen, maar wacht even af hoeveel ik gegeten/gedronken heb vandaag.

Zit namelijk nu met een fruitkick te ontbijten, omdat we gewoon niets meer in huis hebben, dus kan ook geen lunch meenemen Op de uni maar iets halen, maar daar heb ik ook weinig tijd voor omdat ik naar mijn werk moet.. en daar heb ik óók geen tijd, en is geen kantine

Dus: te weinig gegeten = niet sporten
Ga wel proberen genoeg vocht binnen te krijgen, dat wél En wie weet kan ik dan vanavond nog even een rondje lopen voor 't eten!

Ik stap zo lekker op de motor, mijn op één na laatste ritje met deze motor en dan over 2 nachtjes mag ik mijn nieuwe ophalen
Ja doei.
pi_58639642
Goedemorgen!
Het is nog steeds mooi weer!
Gisteren een magnum op, met puur, maar hij was niet eens zo geweldig. Helaas was er geen peerijs.
Maar weer een grote fles water mee voor stage, veel handiger dan steeds heen en weer lopen.
Op zich kan je idd. wel leven op een halve liter water per dag, maar of het fijn is is een tweede, zeker nu...
  Vis een optie? dinsdag 13 mei 2008 @ 10:13:31 #222
70532 loveli
N
pi_58640054
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh, vrouwenmantel is geen kruid
Mischien niet voor de smaak, maar het werd vroeger gebruikt als geneeskrachtig kruid bij menstruatieklachten en andere vrouwenkwalen.
crap in = crap out
pi_58642510
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:58 schreef conleche het volgende:
Bovenste bikini echt heel leuk! Waar gekocht?
Beetje late reactie, maar ze komen allebei bij de Livera vandaan, voor 30 euro

Ik ben weer thuis, superdruk weekend gehad met een bruiloft, moederdagvisites, Pinksterfeesten in Bornerbroek en een verjaardag. En dan ook nog naar het Lageveld geweest. Ben wel lekker bruin nu en was erg gezellig allemaal, maar ben wel brak nu. Vanmiddag werken en dan vanavond lekker relaxen

En vanmiddag nog wel even boodschappen doen en dingen als halvarine en zuiveldranken halen. van het weekend bij Peter Optimel gekocht en gedronken, en dat was best lekker, dus daar koop ik wel weer een paar pakken van
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:09:44 #224
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58643045
optimel is heeeeeerlijk
ik eet dagelijks de vanilleyoghurt en die is errrrrrg lekker. (en er zitten minder calorieen in dan in gewone magere yoghurt )
pi_58643109
De optimel vla is ook erg lekker, vooral met
wat verse aardbeitjes erdoor!

[ Bericht 4% gewijzigd door conleche op 13-05-2008 13:45:18 ]
pi_58643187
Optimel kwark is ook heel lekker! Die eet ik zeer regelmatig als ontbijt!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:33:45 #227
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58643457
ow ja die kwark eet ik ook best regelmatig
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:56:17 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58643912
Optimelfantopic .

Ik eet zelf ook altijd vanilleyoghurt van Optimel. Zo, ik heb een lamme hand van al dat schrijven, dus ik ga nu een boek lezen. Vanavond maar weer verder met schrijven .
Voordeel is wel dat ik nu buiten kan zitten .
Niet meer actief op Fok!
pi_58646536
Ik heb alleen nog maar de aarbeiendrank gehad, maar om er vla of yoghurt van te kopen is ook wel een idee ja Ik zal zo mn variatieboekje eens doorkijken en dan een mooi lijstje maken met spullen die ik ga kopen Bijvoorbeeld ook crackers, voor als ik weinig honger heb en brood amper binnenkrijg ( zoals met dit warme weer) of gewoon als tussendoortje

Werken was echt superheet, het was gewoon bijna 30 graden binnen en ik moest ook nog op zolder strijken, daar was het al helemaal niet uit te houden. Dus zweet me kapot, als ik strax klaar ben met boodschappen doen enzo nog maar ff douchen
pi_58646646
In het lab was het ook erg heet! Als het nog lang zo blijft, hoop ik dat er nog wat ventilators geregeld kunnen worden. Maar bij de computer valt het best mee gelukkig, daar is airco.

Heb m'n laatste tentamen binnen Dus ik hoop in oktober (wat dat betreft ) zorgeloos de co-schappen in te kunnen gaan
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:32:52 #231
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58648152
@veiligheidsspeldje: fijn!

Hier gaat het wat minder: door een val van de fiets zijn een paar tanden afgebroken Eten gaat dus zeer moeilijk.

Morgen naar de tandarts.
pi_58648263
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:32 schreef Ewelina het volgende:

Hier gaat het wat minder: door een val van de fiets zijn een paar tanden afgebroken Eten gaat dus zeer moeilijk.

Morgen naar de tandarts.
Och jezus wat een nachtmerrie!! Hoe kwam dat?
pi_58648723
Jeetje !
pi_58648861
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:32 schreef Ewelina het volgende:

Morgen naar de tandarts.
Jeetje, das niet fijn zeg! Sterkte!

Ik ben weer terug van het boodschappen doen, was wel stuk meer kwijt dan normaal, met al die speciale dieetdingen die ik normaal nooit nam, maar nou heb ik heel veel groenten, fruit, crackers, halvarine, gezond broodbeleg, optimel yoghurt ( drink was al op) enzo in huis De meloenen zagen er ook al goed uit, dus daar ook 1 van meegenomen, kan ik die lekker als tussendoortje opeten

Zometeen lekker kip wokken met heel veel verschillende soorten groenten ( broccoli, bloemkool, paprika, sperziebonen, ui, champignons) en een klein beetje rijst erbij en dan hoef ik de komende dagen niet meer te koken Met dit weer echt geen zin om te koken nl, dus dan maar gewoon in 1 keer heel veel koken, maar dan wel met verschillende dingen voor de variatie

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 13-05-2008 18:36:11 ]
pi_58649027
Vandaag gegeten tot nog toe:

gekookt ei met plakje ham

tonijnsalade met komkommer

stukje paté

wodka met 5 dunne plakjes droge Spaanse worst.

Voor vanavond:

Kabeljauw met veel groenten uit de oven
Daarna: tartaartje met bloemkool/broccoli met kaassaus.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:37:10 #236
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58649637
Dank voor het medeleven

Ik fietste zondag met mijn vriend bij de Nieuwmarkt (die weg vanaf de Prins Hendrikkade), gewoon netjes op het fietspad. Helaas had één of andere malloot zijn fiets niet goed neergezet, iig hing het stuur ongeveer een meter over het fietspad. Dat zag ik dus te laat, waardoor mijn fietsstuur in dat andere stuur haakt en ik gelanceerd werd. Helaas heeft mijn gezicht (en mijn gebit dus) de eerste klap opgevangen

Schade: enorm dikke lip, snee erin, gezicht op paar plekken open, en dus een paar tanden kapot Het was dat die andere fiets vaststond, anders had ik 'm de gracht ingetieft Asociaal

Ipv de zondag door te brengen in het park heb ik dus op de bank van een bevriende tandarts gelegen

Nu krijg ik alleen heel zacht en heel kleingesneden eten weg (snijtanden zijn kapot) en smoothies Mijn vriend heeft net een heel pak rietjes voor me gekocht en eergister al een blender Ik word goed verzorgd
pi_58649763
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:37 schreef Ewelina het volgende:
Dank voor het medeleven

Ik fietste zondag met mijn vriend bij de Nieuwmarkt (die weg vanaf de Prins Hendrikkade), gewoon netjes op het fietspad. Helaas had één of andere malloot zijn fiets niet goed neergezet, iig hing het stuur ongeveer een meter over het fietspad. Dat zag ik dus te laat, waardoor mijn fietsstuur in dat andere stuur haakt en ik gelanceerd werd. Helaas heeft mijn gezicht (en mijn gebit dus) de eerste klap opgevangen

Schade: enorm dikke lip, snee erin, gezicht op paar plekken open, en dus een paar tanden kapot Het was dat die andere fiets vaststond, anders had ik 'm de gracht ingetieft Asociaal

Ipv de zondag door te brengen in het park heb ik dus op de bank van een bevriende tandarts gelegen

Nu krijg ik alleen heel zacht en heel kleingesneden eten weg (snijtanden zijn kapot) en smoothies Mijn vriend heeft net een heel pak rietjes voor me gekocht en eergister al een blender Ik word goed verzorgd
Ah, vervelend! Ben blij dat ik goed heb leren vallen (judo) heb ooit zo een soort duik, over een auto ook nog opgelost met een koprol, geen schrammetje.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:44:12 #238
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58649814
Ik weet wel hoe ik moet vallen, alleen ging doorrollen niet echt, aangezien mijn benen nog aan de fiets hingen
pi_58649857
dubbel
pi_58649860
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:44 schreef Ewelina het volgende:
Ik weet wel hoe ik moet vallen, alleen ging doorrollen niet echt, aangezien mijn benen nog aan de fiets hingen
Ah okee
Nee ik bedoel niet dat jij niet kan vallen, maar van judo wordt goed vallen een soort reflex
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:56:22 #241
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58650086
Dat zal best, maar met een fiets blijft het toch anders
pi_58650156
Mn eten is mislukt

Naja, de bloemkool en de broccoli dan. Was voorverpakt spul, ik in de winkel nog gevraagd of ze ook gelijk de wok in konden, of dat ze eerst voorgekookt moesten worden. Cassiere zei dat dat niet hoefde, dus ik gelijk in de wok gedaan, maar dat werkt dus echt niet

Dus nou geen broccoli en bloemkool bij het eten, maar paprika, ui, champignons en sperziebonen. Nou kan ik er dus een stuk minder dagen van eten, dus van de week nog maar een keer boodschappen doen dan. Beetje zonde van het geld, maar goed...
pi_58650234
Bloemkool en broccoli kun je best heel kort in de wok meebakken Lekker knapperig blijft het dan (Je kunt het ook rauw eten) Maar wel zonde inderdaad.
pi_58650387
Tja, ik heb nog noot bloemkool of broccoli gemaakt, omat een verse gewoon veel te groot voor 1 persoon is. Maar nu zag ik dat voorverpakte spul, en dat leek me dus wel handig. Maar in het vervolg kook ik het wel gewoon, en dan moet het wel goed gaan

Alleen kan ik er nu dus maar 2 dagen van eten, dus moet ik toch nog een keer koken van de week, terwijl ik daar niet echt tijd voor heb. Vandaar dat ik dus zoveel in 1 keer wilde maken, dat ik er wel een dag of 4 van kon eten.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Hestia_ op 13-05-2008 19:15:49 ]
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:17:29 #245
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58650564
Een hele broccoli krijg ik best op hoor Een bloemkool overigens niet

Maar je kunt ze best in 1 x wokken Alleen niet zo lang. Broccoli kun je trouwens ook goed grillen: beetje (kruiden) olie erover en 10-15 minuten onder de grill

Nu eten, grillgroenten met (heel zachte) stoofpeertjes en aardappelpartjes. Ik hoop dat het lukt, ik leef al 2 dagen op bananen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 13-05-2008 19:36:20 ]
pi_58650691
Ik moest gelijk aan ewelina denken
pi_58650859
Wat kut, Ewelina. Ik had het laatst ook met 1 voortand. Kosten kroon en lapwerk eromheen: 1000 euro.

Ik heb net iets mega-vullends gemaakt, nl. Toscaanse broodsoep.

Eerst halve liter rundbouillon maken (gewoon van een blokje).
Dan gesnipperd uitje en knoflook fruiten in olijfolie, wat tomaten (mag uit blik) erbij in blokjes (ik had nog gegrilde aubergine over, dat deed ik er ook bij). Peper, zout en wat rode peper erdoor (gesneden rode, jalapenos uit blok of gewoon gedroogde chillis).
Dan in dobbelsteentjes gesneden wit brood erbij doen (ik had nog oud Turks brood over), en dan de bouillon erover gieten. Vuur laag en 20 minuten stoven.
Zelden zoiets vullends gehad en toch maar 400 kcal! (en dan had ik ook nog eens 100 gram brood en geraspte kaas erover).
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:35:22 #248
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58650950
@cinnamongirl: er moet idd in de toekomst waarschijnlijk een kroon op, al krijg ik het voor een lagere prijs (tandartsen in je vriendenkring zijn soms best handig)

@PF: Waar komt die vandaan?
pi_58651200
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:35 schreef Ewelina het volgende:
@cinnamongirl: er moet idd in de toekomst waarschijnlijk een kroon op, al krijg ik het voor een lagere prijs (tandartsen in je vriendenkring zijn soms best handig)

@PF: Waar komt die vandaan?
ik googelde op fail voor een ander topic
pi_58651398
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bloemkool en broccoli kun je best heel kort in de wok meebakken Lekker knapperig blijft het dan (Je kunt het ook rauw eten) Maar wel zonde inderdaad.
ik wok het ook altijd gewoon rauw heeeerlijk
Ja doei.
pi_58651681
Wil graag een paar kilo'tjes kwijt door weer te gaan zwemmen. Dit is voor mij een redelijk 'grote' stap.

Heb jarenlang niet durven zwemmen omdat ik nogal onzeker ben over mijn lichaam. Vind alles nogal lelijk enzo. Ben niet overdreven dik (eigenlijk alleen buikje) maar vind dat ik rare benen heb, littekens, dikke kont enzo.
Maar goed, daardoor voel ik me dus niet prettig in zwemkleding.
Nu ben ik denk ik wel zover om weer te gaan zwemmen. Deed het als kind namelijk ontzettend graag en heb het nu sinds mijn 14e (ben nu 22) niet meer gedaan. Ik wil dus binnekort voor een leuk zwemsetje kijken en wil dus gaan afvallen en conditie opbouwen door lekker veel te gaan zwemmen. Baantjes trekken en verder geen bijzonderheden maar dat moet wel helpen. Buikje wordt namelijk steeds groter heb ik het idee. Ik haaaat sporten en bewegen verder maar ja. Ik hou ook van snoepen en vet eten dus hoe makkelijk kom je op den duur dan aan. Zal dus iets moeten gaan doen wat ik leuk vind. En zwemmen lijkt me ondanks mijn onzekerheid toch het beste idee.
pi_58651988
Zwemmen is idd erg goed ja. Je kunt zoals je wilt banenzwemmen, maar voor de afwisseling is het ook wel leuk om aquarobics of aquajogging ofzo te doen. Dat doe ik wel en dat vind ik toch een stuk leuker, lekker op muziek, en de oefeningen zijn goed te volgen. Dus daar zou je ook over na kunnen denken, om dat er bij te doen. Maar baantjeszwemmen is ook al heel goed hoor, helemaal als je al niet zo goed durft. Veel succes ermee iig!
pi_58652400
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:28 schreef Sylvana het volgende:
Zwemmen is idd erg goed ja. Je kunt zoals je wilt banenzwemmen, maar voor de afwisseling is het ook wel leuk om aquarobics of aquajogging ofzo te doen. Dat doe ik wel en dat vind ik toch een stuk leuker, lekker op muziek, en de oefeningen zijn goed te volgen. Dus daar zou je ook over na kunnen denken, om dat er bij te doen. Maar baantjeszwemmen is ook al heel goed hoor, helemaal als je al niet zo goed durft. Veel succes ermee iig!
Thx voor de tip maar (sorry, ik wil je niet beledigen) bij aquajogging en aquarobics kan ik het niet helpen om aan oude dametjes te denken of aan vrouwen die heel erg overgewicht hebben.
Dat is voor mij misschien beetje teveel van het goede. Hoop dat ik het ook zo leuk ga vinden als ik nu beetje in gedachten heb.
pi_58652478
Dat vooroordeel klopt dus echt niet Ik ben zelf 21, en er zijn ook heel veel jonge meiden die daar aan mee doen. Natuurlijk zijn er wel oudere dames, of mensen met veel overgewicht, maar het is echt een hele gevarieerde groep, waarin ook gewoon jonge meiden zitten die helemaal geen overgewicht hebben Voordat ik ermee begon had ik die vooroordelen ook hoor, maar daar is dus helemaal niks van waar Iig, bij mij in het zwembad dan
pi_58652607
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:51 schreef Sylvana het volgende:
Dat vooroordeel klopt dus echt niet Ik ben zelf 21, en er zijn ook heel veel jonge meiden die daar aan mee doen. Natuurlijk zijn er wel oudere dames, of mensen met veel overgewicht, maar het is echt een hele gevarieerde groep, waarin ook gewoon jonge meiden zitten die helemaal geen overgewicht hebben Voordat ik ermee begon had ik die vooroordelen ook hoor, maar daar is dus helemaal niks van waar Iig, bij mij in het zwembad dan
Ergens zou het ook te makkelijk zijn om een dergelijke vooroordeel voor waar aan te zien.
Misschien eens leuk om met een vriendin te gaan doen ofzo. Lijkt me aan 1 kant ook best een grappig. Zeker als het nog helpt ook.
Eerst maar zwemsetje kopen een keer.
pi_58652716
no personal offence, maar ik kijk altijd een beetje ' ' naar al die dames die daar staan te hupsen...

ben echt een baantjes trekker, tempo'tje opbouwen en gaan en dan van die miepjes met 'oeh, mn haar mag niet nat worden' in triangel-bikini's... ja.. daar moet ik altijd een beetje om lachen sorry
Ja doei.
pi_58652751
Mmm, blijkbaar is het toch geen zonde van het geld dat die bloemkool en broccoli mislukt zijn. Ik keek net op internetbankieren, en het geld van de boodschappen is er helemaal niet afgeschreven Dus ik dat tegen mn huisgenoot vertellen, die na mij boodschappen had gedaan, en die vertelde dat er toen een pinstoring was en dat er niet gepind kon worden. Dus ik denk dat ik 1 van de gelukkige ben geweest waarbij er dus ook een storing was, en die dus de boel gratis mee naar huis heeft gekregen ( er stond wel gewoon dat ik betaald had)
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:58:58 #258
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58653663
Ik ben ook niet zon zwemmer, vorig jaar op vakantie 9 keer in het water geweest en eigenlijk allemaal met een andere reden dan om even te gaan zwemmen zelfde reden als vencodark trouwens
Wel top dat je het gewoon gaat doen!
Hier gaat het wel weer oke, net na de douche weer "gewoon" in de 73, zo alleen wel een feestje maar ik moet maar even rustig aan doen
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:35:24 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58654457
Ik ben ook geen echte zwemmer. Op vakantie neem ik graag een frisse duik en ook mag ik graag met een strandbal spelen, maar baantjes trekken... wat dodelijk saai. Daarbij kán ik niet eens zwemmen. Ik sla namelijk altijd met mijn rechterbeen keihard op het water (er is een naam voor, maar kan er even niet op komen... maar weinig mensen schijnen echt goed te zwemmen). Nee, laat mij maar hardlopen. Kom net terug, ben nu hartstikke dood, maar o wat zweet ik lekker . Dadelijk douchen en dan slapen .
Niet meer actief op Fok!
pi_58654737
Baantjes zwemmen trek ik ook niet zo goed. Ik erger me dan aan het water wat ik binnenkrijg ( ), het gekut met inhalen ende ingehaald worden, mijn zeer inefficiente zwemslag, de mensen die veel sneller zwemmen dan ik enz...

Bij ons zwembad is aquarobics trouwens ook best wel pittig (afhankelijk van de instructrice) en de groep is heel gevarieerd. Zit jong en oud en dik en dun bij. en ik ben dus al een hele tijd niet meer geweest
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:53:03 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58654802
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:49 schreef octopussy het volgende:
Baantjes zwemmen trek ik ook niet zo goed. Ik erger me dan aan het water wat ik binnenkrijg ( ), het gekut met inhalen ende ingehaald worden, mijn zeer inefficiente zwemslag, de mensen die veel sneller zwemmen dan ik enz...

Psies.
En het is vaak ook gewoon te vol in het zwembad. Word ik echt claustrofobisch van .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:56:21 #262
171890 Chicolate
Chemicals
pi_58654856
Ik hou juist wel van zwemmen, vooral baantjes trekken . Maar dan bij voorkeur niet in een zwembad, maar in een groot meer ofzo. Lekker naar de overkant (2 km) zwemmen ... Heerlijk dat dodelijke vermoeide als je klaar bent, dan lekker op het strand/gras (liever gras, zand gaat overal tussen zitten) gaan liggen en opwarmen in de zon . Dit jaar weer vakantie bij een meer, dus dat gaat wat worden .

Oh en onder water kan niemand zien hoe je lichaam eruit ziet, als je jezelf echt afzichtelijk vind gewoon zorgen dat iedereen (of alleen die leuke jongen) de andere kant op kijkt wanneer jij het water uit sprint en snel je handdoek om je heen slaat onder het mom van "ik heb het koud" .

Au! Ewelina!
pi_58655143
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ook geen echte zwemmer. Op vakantie neem ik graag een frisse duik en ook mag ik graag met een strandbal spelen, maar baantjes trekken... wat dodelijk saai. Daarbij kán ik niet eens zwemmen. Ik sla namelijk altijd met mijn rechterbeen keihard op het water (er is een naam voor, maar kan er even niet op komen... maar weinig mensen schijnen echt goed te zwemmen). Nee, laat mij maar hardlopen. Kom net terug, ben nu hartstikke dood, maar o wat zweet ik lekker . Dadelijk douchen en dan slapen .
schaarslag, heet dat...

we verhielpen dat altijd (een beetje) door de scharende voet te verzwaren met een waterschoentje of wat kleine gewichtjes
Ja doei.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:16:21 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58655302
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

schaarslag, heet dat...

we verhielpen dat altijd (een beetje) door de scharende voet te verzwaren met een waterschoentje of wat kleine gewichtjes
O ja, schaarslag .
Niet meer actief op Fok!
pi_58655310
Hoi Moblo,

zul je je suzuki missen? Het is toch een lekker machientje die gsx.(I love itt).
#35.
pi_58655892
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:16 schreef Clayton1 het volgende:
Hoi Moblo,

zul je je suzuki missen? Het is toch een lekker machientje die gsx.(I love itt).
ik denk dat ik morgen wel even een moeilijk momentje heb ja, als ik de sleutels overhandig
maar ik weet ook wel dat 't de verstandigste keus is met mijn rijstijl en doeleinden

ik krijg er een supermotor voor terug, en laat het sportievere werk wel aan de liefhebber over Daarbij zal ik ook erg blij zijn als ik legaal in Duitsland kan rijden
Ja doei.
pi_58657329
Vandaag 1.5 uur gekickboxt
Alleen heb ik echt geen arm/schouder spieren
pi_58658160
Ik schaar ook met zwemmen en ben niet zo snel
Vandaag ga ik met een stel vrienden lekker bij het meer liggen. Als de temperatuur een beetje goed is, duik ik er ook nog wel even in
pi_58658485
En dan weeg je zomaar weer 71
Dit was zeker wel een lekker jaartje als het om op gewicht blijven gaat
pi_58658522
Goeiemorgen

Ik heb redelijk geslapen, alleen nog niet helemaal wakker. Zo maar eens wat optimel yoghurt in een bakje doen en opeten

Hele dag werken en vanavond zwemmen, tussendoor nog boodschappen doen en wassen, dus weer een drukke dag voor de boeg.
pi_58658556
het is officieel... na een paar weken bij een compliment en de vraag ' hoeveel' elke keer bijna.... te hebben geantwoord, is het zover..

ik ben ECHT 15 kilo afgevallen sinds 1 januari

de weegschaal gaf éindelijk die 72,5 aan écht geweldig!!!

GOEDEMORGEN!!!!!!
Ja doei.
pi_58658715
Goedemorgen allemaal.

Gefeliciteerd motorbloempje! Knap van je! Ik doe het je niet na.
pi_58658766
Wow, super hoor MoBlo

Das gemiddeld 3 kg per maand, netjes hoor
pi_58659616

Ben ook wel écht heel blij

kijk bijna met de dag tevredener in de spiegel

Nu alleen mn buik nog weg
Ja doei.
pi_58659672
Wordt het nu dan toch minder weer?
Hier nog steeds geen zon in de tuin, wel al 3 verslagen af dus dat is dan wel weer handig
Nu nog 2 te gaan
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:44:50 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58659757
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 09:38 schreef Miss_S het volgende:
Wordt het nu dan toch minder weer?
Hier nog steeds geen zon in de tuin, wel al 3 verslagen af dus dat is dan wel weer handig
Nu nog 2 te gaan
Hier wel zon .
Maar ik ga pas vanmiddag buiten zitten. Er moet eerst nog van alles gebeuren .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:51:20 #277
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58659879
Ik ga vanmiddag naar de tandarts. Ben beniewd
pi_58659933
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 09:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hier wel zon .
Maar ik ga pas vanmiddag buiten zitten. Er moet eerst nog van alles gebeuren .
Hopelijk komt het hier ook nog, heb nog wel zin om lekker buiten te liggen
Vandaag weer een topje aan van de kindercollectie van de H&M
pi_58660010
Ik vroeg me al af waar je uithing miss_s
pi_58660085
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 09:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vroeg me al af waar je uithing miss_s
Lekker buiten met mijn vriendje
pi_58660271
Ook leuk
Spierpijn valt mee vandaag wel blauwe plekken op m'n bruine beentjes !
pi_58660581
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 10:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ook leuk
Spierpijn valt mee vandaag wel blauwe plekken op m'n bruine beentjes !
Erg leuk
Dacht alleen dat ik weer meer op mijn gewicht moest gaan letten maar kennelijk gaat het gewoon goed zo

Maar nu ff aan school werken
pi_58660717
Met volle dagen kom je niet aan sporten toe, dat is wel jammer... Dus de komende dagen wordt dat ook niets, want veel werken.
Gisteren redelijk gezond gegeten voor in de stad: tjap tjoy van de wok to go, uit zo'n kartonnetje dus. Het was veel beter dan die op het leidseplein
Succes ewelina bij de tandarts!
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:41:17 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58660869
Woei! Volgens mij zit er echt een sollicitatiegesprek aan te komen met het bedrijf waar ik het over had. Ze mailden namelijk net of een sollicitatiegesprek mogelijk is, ondanks mijn slechthorendheid. .

Ik doe vandaag een balansdagje. Was vanochtend een hele kilo lichter dan gisteren (gisteren was ik echt boos op m'n weegschaal, kutding) en ik wil morgen nog wat lichter zijn . Balansdagjes helpen toch wel, heb ik gemerkt. Alleen heb ik soms de neiging om dan juist véél te gaan eten, omdat ik de hele tijd met eten bezig ben en de hele tijd honger heb. Pff. Nou ja, maar veel water drinken dan vandaag .

Edit: YES! Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek . Dinsdag of woensdag, dat moet nog even vastgelegd worden .

[ Bericht 15% gewijzigd door Viking84 op 14-05-2008 11:02:13 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_58661808
Gefeliciteerd met je gesprek Renske en succes natuurlijk

Hier komt er volgens mij echt geen zon meer, heb het koud in mijn rokje en topje
Maar goed heb wel alle verslagen al af waar ik vandaag aan wou werken
pi_58662652
Gefeliciteerd met je sollicitatiegesprek Renske

Hier is wel zon Dus net toen ik op trein moest wachten toen ik uit werk kwam lekker 20 minuten in het zonnetje gezeten Nu eten, 2 broodjes met slankie 20+ smeerkaas en 2 met philadelphia paprika en kruiden light. Zometeen was in de wasmachine doen en dan weer werken. Hoorde wel dat er voor vandaag al onweer en regen wordt voorspelt, dus ben benieuwd. Dacht dat dat morgen allemaal pas kwam, maar dat is dus blijkbaar veranderd.

Jij bent ook al goed bezig geweest met je verslagen Saskia

En Ewelina veel succes bij de tandarts vanmiddag
pi_58664171
Ewelina, succes bij de tandartst en sterkte..
Viking84, succes bij je sollicitatiegesprek alvast.

Ik heb niets belangrijks/speciaals te melden.. Eten gaat (de laatste 2 dagen) goed. Meer fruit, geen friet.. Alleen betwijfel ik of ik het vol ga houden. Waarschijnlijk weer niet. Knie is geheel pijnloos, dus vanaf volgende week weer hardlopen denk ik. Batterij van de weegschaal is leeg, maar geen verandering denk ik. En afspraak gemaakt om de kittens op te halen, aanstaande zondag. Verheug me daarop.
pi_58664303
als je 6 dagen van de 7 gezond eet
is dat ook al een prestatie
hoef je de hoop niet meteen op te geven!
pi_58664795
Waarom zijn er eigenlijk mensen oranje?
Hier is er nu ook zon, ik ga mijn bikini aantrekken!
pi_58664919
Door het voetbal - gok ik
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:58:42 #291
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58665398
Ladies en gents,

Misschien kenden jullie 'm allang, maar voor mij was ie nieuw en ik ben er zeer over te spreken. Het is behoorlijk accuraat:

http://www.vandewaartinternational.com/Eetmeter.rar

Je voert in wat je eet ; (eerlijk) en het programma telt niet alleen de kcals en voedingsstoffen,maar vertelt je ook of je mineralen/vitaminen voor die dag in balans zijn.
Ontzettend goed hulpmiddel om gezond en bewust te eten.
Ik heb 'm gecheckt en hij is bijzonder accuraat en heeft een grote database levensmiddelen.

Voor wie'm nog niet had!
pi_58665530
Die link had ik hier jaar of wat geleden neergezet en het is inderdaad een heel handig ding. Vind het ondertussen wel teveel moeite om alles wat je eet in te voeren, maar het geeft -met de vitamines en mineralen erbij- een veel beter beeld dan alleen je calorieën tellen. Zo zie je wel dat het moeilijk is alles groen te krijgen onder de 1400 kcal/dag, daarom lijkt mij dat ook een bruikbare minimumwaarde.
pi_58665537
Ik had hem nog niet..
pi_58665579
is dat dezelfde als van het voedingscentrum?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_58665623
... Hij doet het niet ... ik kan hem niet openen ... krijg een foutmelding

Het lijkt me wel heel erg handig. Ik weet bijna zeker dat ik niet alles binnenkrijg en zo kan je er tenminste wat mee doen ...
pi_58665713
... en opgelost. Stomme computer vergat te vertellen dat ik .rar eerst moet uitpakken, omdat er nog geen programmaatje daarvoor op mn pc stond. Maar hij is nu geinstalleerd .
pi_58665743
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:12 schreef Chicolate het volgende:
... Hij doet het niet ... ik kan hem niet openen ... krijg een foutmelding

Het lijkt me wel heel erg handig. Ik weet bijna zeker dat ik niet alles binnenkrijg en zo kan je er tenminste wat mee doen ...
Hier krijg ik 'm ook niet meer geopend...
Nu ik terugdenk was dat een tijd geleden ook al, dus hij zou best weleens van de site gegooid kunnen zijn (maar dan zou SHE 'm al een aardige tijd terug gedownload hebben daarvandaan).
Weet niet of ie klein genoeg is voor een mailbox.
Je kan er ook een tientje voor betalen als je wil, dan heb je 'm legaal

Edit: blabla, blijkbaar werkt ie bij jou wel. Maar hier heb ik de foutmelding 'voortijdig afgebroken' oid.
Succes ermee!
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:21:47 #298
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58665781
Ik heb hem ook nog wel in .rar op de computer.... om hem te openen heb je dus winrar nodig (althans, daarmee wordt hij hier geopend)
Bernie en ik zijn tof.
pi_58665968
Ik vind die van valtaf.nl verreweg het makkelijkst. Het is geen programma, je doet het via de website, waar je een profiel kan maken. Ook kun je daar je (streef)gewicht invoeren en zo heb je alles lekker bij elkaar. Groot voordeel ook: je kunt de voedingsdatabase zelf aanvullen.
pi_58666162
zitten er op valtaf nog steeds zoveel mensen met ondergewicht?
Ik gebruik eetmeters niet echt meer
pi_58666165
Ik mis de mogelijkheid om een vitaminepil in te voeren (50% van ADH) ... kan hem iig niet vinden ... nu is bijna alles rood .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')