http://www.tuinkrant.com/tkarchief/tk/51/zevenblad.htmquote:Op woensdag 30 april 2008 20:27 schreef Silmarwen het volgende:
Ik bedoelde ook pioenroos, sorry beetje moe.Heb vorig jaar twee stokrozen gehad, die waren gigantisch en dit jaar wil ik er zeker weer 2. Wel al in het bloeijaar.
En sigme, ik denk dat je gelijk hebt. Mij werd verteld dat het een zeeuws knoopje was, ik heb er toen drie gekregen. Die andere twee zijn het zeker weten wel, maar nu ik erop google lijkt het mij inderdaad knikkend nagelkruid!
Round-Up? Is dat giftig voor andere planten. Ik heb wel geleerd dat als je het weghaald je het met wortel moet doen. Schoffelen schijnt het te verergeren omdat elk afgebroken stukje wortel weer een nieuw plantje vormt? Het spul is in ieder geval dramtisch weg te krijgen.
Bluezz, ik vul de kale plekjes vaak op met wat twee jarige of eenjarige planten ofzo. Ik weet niet of je margrietjes leuk vind, maar een klein plantje wordt al snel een gigantische fleurige bos. Verder dingen als uhm shoot, maagden nog iets? Met die paarse bloemetjes, of andere bodembedekkers zoals vetplantjes. Maar aan de andere kant, straks zit je met tig bodembedekkers die je niet meer wil.Bolletjes planten door de seizoenen heen vind ik zelf ook een leuke opvulling. Dus lente, zomer en herfst bolletjes, dan staat er altijd wat in bloei! Alleen moet je ze dan niet vergeten te planten.
Oh en bedankt voor de complimentjes.
quote:Een volwassen clematis gedijt in volle grond. Jonge planten daarentegen kan je best nog even in potten houden.
In een pot met gaten onderaan kan je de wortelgroei van een jonge clematis wortels goed volgen. Als de wortels onderaan uit de pot uit groeien, is het tijd om een grotere pot uit te kiezen met eveneens gaten onderaan. Plaats de clematis zo diep mogelijk: de onderste knoop moet onder de grond zitten. Daarna knip je de plantdelen die bovengronds groeien af tot zo’n twintig centimeter boven de grond. Dit biedt de plant de kans om volop te investeren in zijn wortels en nieuwe scheuten. Herhaal dit principe nog enkele keren totdat de plant groot genoeg is om in volle grond geplant te worden.
Na ongeveer twee jaar verhouten de scheuten. Dat is het signaal waarop je de clematis uit zijn pot mag halen om hem in volle grond te plaatsen. Verwijder daarvoor het onderste bladerpaar en zorg ervoor dat de knopen onder de grond zitten. In volle grond plant je de clematis dus wat dieper. Voeg compost toe aan de grond van het plantgat voor een voedzame bodem.
Groene zeep en spiritus werkt idd.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 17:57 schreef rollator_GSI het volgende:
is groene zeep opgelost in water nou een goed middel tegen bladluis???
mn klimroos zit nu alweer onder de groene bladluis,en ben al door 2 flesjes antibladluis van de intratuin heen .
Perzikkrulziekte. Komt heel veel voor. Je kan in de herfst en weer voor en bij het uitlopen van de knoppen spuiten met zwavel. Als je dit niet doet blijft het probleem bestaan. Op dit moment kan je er niet zoveel tegen doen, omdat alle knoppen al aangetast zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:16 schreef Werewolf het volgende:
Hierbij nog een foto van mijn waarschijnlijk zieke perzik. Dokters in de zaal?
Of is ie ten dode opgeschreven?
Waarschijnlijk trekt de plant wel bij. Genoeg water en voeding blijven geven. Beetje compost kan ook geen kwaad.quote:De laurierkers die ik laatst heb geplant begint geel te worden.
quote:Ik helemaal blij met mijn uit zaadjes gekweekte clematissen. Kijk ik wanneer ik ze in de tuin kan plaatsen, moet ik nog twee jaar wachtenEn ik heb al zoveel geduld...
Ook moet ik ze volgens de site nu afknippen tot 20 cemtimeter boven de grond![]()
Zie tekst en foto hieronder
[..]
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:21 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Perzikkrulziekte. Komt heel veel voor. Je kan in de herfst en weer voor en bij het uitlopen van de knoppen spuiten met zwavel. Als je dit niet doet blijft het probleem bestaan. Op dit moment kan je er niet zoveel tegen doen, omdat alle knoppen al aangetast zijn.
[..]
Van de week de laurierkers maar even bijmesten dan.quote:Waarschijnlijk trekt de plant wel bij. Genoeg water en voeding blijven geven. Beetje compost kan ook geen kwaad.
[..]
Haha, ik had ze opgekweekt uit zaad en ik herinnerde dat er op de verpakking blauwequote:Da's heulegaar GEEN clematis!
Het is een klimmende winde, Ipomoea. Leuke klimmer, maar eenjarig. Afknippen op 20 cm lijkt mij geen goed idee. Zolangzamerhand wordt het buiten warm genoeg, dus de tuin in en planten.
![]()
Succes!
Ja, best wel, maar dat zijn best wel heel erg beschermde al-eeuwenoude-bomenquote:Op zondag 11 mei 2008 14:28 schreef Bluezz het volgende:
Oh wat zonde, zou je dat niet wat gekapt willen hebben
Lekker al die kruidjes
Heb net in het 'struikengedeelte' achterin even flink staan schoffelen. Met die hitte jaNiet handig
..en op de zaadjes kun je trippen:quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:21 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Da's heulegaar GEEN clematis!
Het is een klimmende winde, Ipomoea.
Succes!
quote:De zaadjes van de morning glory plant (Ipomoea tricolor) bevatten een natuurlijk tryptamine, genaamd Lysergic Acid Amide (LSA), dat nauw verwant is aan LSD. De zaadjes kunnen worden gegeten.
fotootje ????quote:Op maandag 12 mei 2008 23:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga een heeeeeeeeele domme vraag stellen![]()
![]()
Hoe heten die bomen die nu in bloei staan, met kegelvormige bloei, de kegels omhoog. De bladeren in 3 ovaalvormen. Wat erg, ik weet het gewoon niet, en het dorp staat er vol mee hier
Hehehe je bedoelt vast paardenkastanje; Aesculus.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:42 schreef Bluezz het volgende:
![]()
Hoe heten die bomen die nu in bloei staan, met kegelvormige bloei, de kegels omhoog. De bladeren in 3 ovaalvormen. Wat erg, ik weet het gewoon niet, en het dorp staat er vol mee hier
-doe normaal-quote:Op maandag 12 mei 2008 20:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
..en op de zaadjes kun je trippen:
[..]
Magnolia?quote:Op maandag 12 mei 2008 23:42 schreef Bluezz het volgende:
![]()
Box in de tuin zetten, menneke erin, en lekker aan de slag, zo deed ik dat ook altijd.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
*zucht*
Ik wil ook zo graag weer een tuin-tuin ipv dat tegelpark wat er bij ons achter ligt...
Hopelijk gaat het er deze zomer eindelijk van komen. De hele zooi zo'n 20-30cm omhoog halen en indelen, nieuwe schutting, schuurtje erbij en eindelijk weer aarde en plantjes.
Tot die tijd lurk ik mee in dit topic.
als k jou was zou ik het er op wagen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:22 schreef shmoopy het volgende:
Zeg, ik zit hier met al die zaailingen, winde, Indische kers, dat werk, en die zijn al behoorlijk de hoogte in geschoten, dus die wil ik eigenlijk gewoon gaan uitplanten.
Nou zit ik toch een beetje met het feit dat we pas in half mei zitten, en er qua temperatuur nog van alles kan gebeuren.
Iemand advies, alvast planten of toch maar even wachten?
Leuk!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:31 schreef Bluezz het volgende:
Nieuwe aanwinst : Ooievaarsbek!
[ afbeelding ]
Alles wat in potten staat moet je bijhouden, dat droogt 's zomers snel uit. Zeker met een windje zoals vandaag. Steek een vinger in de aarde en je weet 't.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:28 schreef rollator_GSI het volgende:
ik vind het best moeilijk om te bepalen wanneer je je planten nou water moet geven,hoe vaak als het echt warm is??,wanneer moet je ermee stoppen???
welke plant kan ertegen,welke niet ??
hoe doen jullie dat??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |