abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58651681
Wil graag een paar kilo'tjes kwijt door weer te gaan zwemmen. Dit is voor mij een redelijk 'grote' stap.

Heb jarenlang niet durven zwemmen omdat ik nogal onzeker ben over mijn lichaam. Vind alles nogal lelijk enzo. Ben niet overdreven dik (eigenlijk alleen buikje) maar vind dat ik rare benen heb, littekens, dikke kont enzo.
Maar goed, daardoor voel ik me dus niet prettig in zwemkleding.
Nu ben ik denk ik wel zover om weer te gaan zwemmen. Deed het als kind namelijk ontzettend graag en heb het nu sinds mijn 14e (ben nu 22) niet meer gedaan. Ik wil dus binnekort voor een leuk zwemsetje kijken en wil dus gaan afvallen en conditie opbouwen door lekker veel te gaan zwemmen. Baantjes trekken en verder geen bijzonderheden maar dat moet wel helpen. Buikje wordt namelijk steeds groter heb ik het idee. Ik haaaat sporten en bewegen verder maar ja. Ik hou ook van snoepen en vet eten dus hoe makkelijk kom je op den duur dan aan. Zal dus iets moeten gaan doen wat ik leuk vind. En zwemmen lijkt me ondanks mijn onzekerheid toch het beste idee.
pi_58651988
Zwemmen is idd erg goed ja. Je kunt zoals je wilt banenzwemmen, maar voor de afwisseling is het ook wel leuk om aquarobics of aquajogging ofzo te doen. Dat doe ik wel en dat vind ik toch een stuk leuker, lekker op muziek, en de oefeningen zijn goed te volgen. Dus daar zou je ook over na kunnen denken, om dat er bij te doen. Maar baantjeszwemmen is ook al heel goed hoor, helemaal als je al niet zo goed durft. Veel succes ermee iig!
pi_58652400
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:28 schreef Sylvana het volgende:
Zwemmen is idd erg goed ja. Je kunt zoals je wilt banenzwemmen, maar voor de afwisseling is het ook wel leuk om aquarobics of aquajogging ofzo te doen. Dat doe ik wel en dat vind ik toch een stuk leuker, lekker op muziek, en de oefeningen zijn goed te volgen. Dus daar zou je ook over na kunnen denken, om dat er bij te doen. Maar baantjeszwemmen is ook al heel goed hoor, helemaal als je al niet zo goed durft. Veel succes ermee iig!
Thx voor de tip maar (sorry, ik wil je niet beledigen) bij aquajogging en aquarobics kan ik het niet helpen om aan oude dametjes te denken of aan vrouwen die heel erg overgewicht hebben.
Dat is voor mij misschien beetje teveel van het goede. Hoop dat ik het ook zo leuk ga vinden als ik nu beetje in gedachten heb.
pi_58652478
Dat vooroordeel klopt dus echt niet Ik ben zelf 21, en er zijn ook heel veel jonge meiden die daar aan mee doen. Natuurlijk zijn er wel oudere dames, of mensen met veel overgewicht, maar het is echt een hele gevarieerde groep, waarin ook gewoon jonge meiden zitten die helemaal geen overgewicht hebben Voordat ik ermee begon had ik die vooroordelen ook hoor, maar daar is dus helemaal niks van waar Iig, bij mij in het zwembad dan
pi_58652607
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:51 schreef Sylvana het volgende:
Dat vooroordeel klopt dus echt niet Ik ben zelf 21, en er zijn ook heel veel jonge meiden die daar aan mee doen. Natuurlijk zijn er wel oudere dames, of mensen met veel overgewicht, maar het is echt een hele gevarieerde groep, waarin ook gewoon jonge meiden zitten die helemaal geen overgewicht hebben Voordat ik ermee begon had ik die vooroordelen ook hoor, maar daar is dus helemaal niks van waar Iig, bij mij in het zwembad dan
Ergens zou het ook te makkelijk zijn om een dergelijke vooroordeel voor waar aan te zien.
Misschien eens leuk om met een vriendin te gaan doen ofzo. Lijkt me aan 1 kant ook best een grappig. Zeker als het nog helpt ook.
Eerst maar zwemsetje kopen een keer.
pi_58652716
no personal offence, maar ik kijk altijd een beetje ' ' naar al die dames die daar staan te hupsen...

ben echt een baantjes trekker, tempo'tje opbouwen en gaan en dan van die miepjes met 'oeh, mn haar mag niet nat worden' in triangel-bikini's... ja.. daar moet ik altijd een beetje om lachen sorry
Ja doei.
pi_58652751
Mmm, blijkbaar is het toch geen zonde van het geld dat die bloemkool en broccoli mislukt zijn. Ik keek net op internetbankieren, en het geld van de boodschappen is er helemaal niet afgeschreven Dus ik dat tegen mn huisgenoot vertellen, die na mij boodschappen had gedaan, en die vertelde dat er toen een pinstoring was en dat er niet gepind kon worden. Dus ik denk dat ik 1 van de gelukkige ben geweest waarbij er dus ook een storing was, en die dus de boel gratis mee naar huis heeft gekregen ( er stond wel gewoon dat ik betaald had)
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:58:58 #258
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58653663
Ik ben ook niet zon zwemmer, vorig jaar op vakantie 9 keer in het water geweest en eigenlijk allemaal met een andere reden dan om even te gaan zwemmen zelfde reden als vencodark trouwens
Wel top dat je het gewoon gaat doen!
Hier gaat het wel weer oke, net na de douche weer "gewoon" in de 73, zo alleen wel een feestje maar ik moet maar even rustig aan doen
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:35:24 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58654457
Ik ben ook geen echte zwemmer. Op vakantie neem ik graag een frisse duik en ook mag ik graag met een strandbal spelen, maar baantjes trekken... wat dodelijk saai. Daarbij kán ik niet eens zwemmen. Ik sla namelijk altijd met mijn rechterbeen keihard op het water (er is een naam voor, maar kan er even niet op komen... maar weinig mensen schijnen echt goed te zwemmen). Nee, laat mij maar hardlopen. Kom net terug, ben nu hartstikke dood, maar o wat zweet ik lekker . Dadelijk douchen en dan slapen .
Niet meer actief op Fok!
pi_58654737
Baantjes zwemmen trek ik ook niet zo goed. Ik erger me dan aan het water wat ik binnenkrijg ( ), het gekut met inhalen ende ingehaald worden, mijn zeer inefficiente zwemslag, de mensen die veel sneller zwemmen dan ik enz...

Bij ons zwembad is aquarobics trouwens ook best wel pittig (afhankelijk van de instructrice) en de groep is heel gevarieerd. Zit jong en oud en dik en dun bij. en ik ben dus al een hele tijd niet meer geweest
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:53:03 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58654802
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:49 schreef octopussy het volgende:
Baantjes zwemmen trek ik ook niet zo goed. Ik erger me dan aan het water wat ik binnenkrijg ( ), het gekut met inhalen ende ingehaald worden, mijn zeer inefficiente zwemslag, de mensen die veel sneller zwemmen dan ik enz...

Psies.
En het is vaak ook gewoon te vol in het zwembad. Word ik echt claustrofobisch van .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:56:21 #262
171890 Chicolate
Chemicals
pi_58654856
Ik hou juist wel van zwemmen, vooral baantjes trekken . Maar dan bij voorkeur niet in een zwembad, maar in een groot meer ofzo. Lekker naar de overkant (2 km) zwemmen ... Heerlijk dat dodelijke vermoeide als je klaar bent, dan lekker op het strand/gras (liever gras, zand gaat overal tussen zitten) gaan liggen en opwarmen in de zon . Dit jaar weer vakantie bij een meer, dus dat gaat wat worden .

Oh en onder water kan niemand zien hoe je lichaam eruit ziet, als je jezelf echt afzichtelijk vind gewoon zorgen dat iedereen (of alleen die leuke jongen) de andere kant op kijkt wanneer jij het water uit sprint en snel je handdoek om je heen slaat onder het mom van "ik heb het koud" .

Au! Ewelina!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_58655143
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ook geen echte zwemmer. Op vakantie neem ik graag een frisse duik en ook mag ik graag met een strandbal spelen, maar baantjes trekken... wat dodelijk saai. Daarbij kán ik niet eens zwemmen. Ik sla namelijk altijd met mijn rechterbeen keihard op het water (er is een naam voor, maar kan er even niet op komen... maar weinig mensen schijnen echt goed te zwemmen). Nee, laat mij maar hardlopen. Kom net terug, ben nu hartstikke dood, maar o wat zweet ik lekker . Dadelijk douchen en dan slapen .
schaarslag, heet dat...

we verhielpen dat altijd (een beetje) door de scharende voet te verzwaren met een waterschoentje of wat kleine gewichtjes
Ja doei.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:16:21 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58655302
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

schaarslag, heet dat...

we verhielpen dat altijd (een beetje) door de scharende voet te verzwaren met een waterschoentje of wat kleine gewichtjes
O ja, schaarslag .
Niet meer actief op Fok!
pi_58655310
Hoi Moblo,

zul je je suzuki missen? Het is toch een lekker machientje die gsx.(I love itt).
#35.
pi_58655892
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:16 schreef Clayton1 het volgende:
Hoi Moblo,

zul je je suzuki missen? Het is toch een lekker machientje die gsx.(I love itt).
ik denk dat ik morgen wel even een moeilijk momentje heb ja, als ik de sleutels overhandig
maar ik weet ook wel dat 't de verstandigste keus is met mijn rijstijl en doeleinden

ik krijg er een supermotor voor terug, en laat het sportievere werk wel aan de liefhebber over Daarbij zal ik ook erg blij zijn als ik legaal in Duitsland kan rijden
Ja doei.
pi_58657329
Vandaag 1.5 uur gekickboxt
Alleen heb ik echt geen arm/schouder spieren
pi_58658160
Ik schaar ook met zwemmen en ben niet zo snel
Vandaag ga ik met een stel vrienden lekker bij het meer liggen. Als de temperatuur een beetje goed is, duik ik er ook nog wel even in
pi_58658485
En dan weeg je zomaar weer 71
Dit was zeker wel een lekker jaartje als het om op gewicht blijven gaat
pi_58658522
Goeiemorgen

Ik heb redelijk geslapen, alleen nog niet helemaal wakker. Zo maar eens wat optimel yoghurt in een bakje doen en opeten

Hele dag werken en vanavond zwemmen, tussendoor nog boodschappen doen en wassen, dus weer een drukke dag voor de boeg.
pi_58658556
het is officieel... na een paar weken bij een compliment en de vraag ' hoeveel' elke keer bijna.... te hebben geantwoord, is het zover..

ik ben ECHT 15 kilo afgevallen sinds 1 januari

de weegschaal gaf éindelijk die 72,5 aan écht geweldig!!!

GOEDEMORGEN!!!!!!
Ja doei.
pi_58658715
Goedemorgen allemaal.

Gefeliciteerd motorbloempje! Knap van je! Ik doe het je niet na.
pi_58658766
Wow, super hoor MoBlo

Das gemiddeld 3 kg per maand, netjes hoor
pi_58659616

Ben ook wel écht heel blij

kijk bijna met de dag tevredener in de spiegel

Nu alleen mn buik nog weg
Ja doei.
pi_58659672
Wordt het nu dan toch minder weer?
Hier nog steeds geen zon in de tuin, wel al 3 verslagen af dus dat is dan wel weer handig
Nu nog 2 te gaan
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:44:50 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58659757
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 09:38 schreef Miss_S het volgende:
Wordt het nu dan toch minder weer?
Hier nog steeds geen zon in de tuin, wel al 3 verslagen af dus dat is dan wel weer handig
Nu nog 2 te gaan
Hier wel zon .
Maar ik ga pas vanmiddag buiten zitten. Er moet eerst nog van alles gebeuren .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:51:20 #277
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58659879
Ik ga vanmiddag naar de tandarts. Ben beniewd
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_58659933
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 09:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hier wel zon .
Maar ik ga pas vanmiddag buiten zitten. Er moet eerst nog van alles gebeuren .
Hopelijk komt het hier ook nog, heb nog wel zin om lekker buiten te liggen
Vandaag weer een topje aan van de kindercollectie van de H&M
pi_58660010
Ik vroeg me al af waar je uithing miss_s
pi_58660085
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 09:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vroeg me al af waar je uithing miss_s
Lekker buiten met mijn vriendje
pi_58660271
Ook leuk
Spierpijn valt mee vandaag wel blauwe plekken op m'n bruine beentjes !
pi_58660581
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 10:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ook leuk
Spierpijn valt mee vandaag wel blauwe plekken op m'n bruine beentjes !
Erg leuk
Dacht alleen dat ik weer meer op mijn gewicht moest gaan letten maar kennelijk gaat het gewoon goed zo

Maar nu ff aan school werken
pi_58660717
Met volle dagen kom je niet aan sporten toe, dat is wel jammer... Dus de komende dagen wordt dat ook niets, want veel werken.
Gisteren redelijk gezond gegeten voor in de stad: tjap tjoy van de wok to go, uit zo'n kartonnetje dus. Het was veel beter dan die op het leidseplein
Succes ewelina bij de tandarts!
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:41:17 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58660869
Woei! Volgens mij zit er echt een sollicitatiegesprek aan te komen met het bedrijf waar ik het over had. Ze mailden namelijk net of een sollicitatiegesprek mogelijk is, ondanks mijn slechthorendheid. .

Ik doe vandaag een balansdagje. Was vanochtend een hele kilo lichter dan gisteren (gisteren was ik echt boos op m'n weegschaal, kutding) en ik wil morgen nog wat lichter zijn . Balansdagjes helpen toch wel, heb ik gemerkt. Alleen heb ik soms de neiging om dan juist véél te gaan eten, omdat ik de hele tijd met eten bezig ben en de hele tijd honger heb. Pff. Nou ja, maar veel water drinken dan vandaag .

Edit: YES! Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek . Dinsdag of woensdag, dat moet nog even vastgelegd worden .

[ Bericht 15% gewijzigd door Viking84 op 14-05-2008 11:02:13 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_58661808
Gefeliciteerd met je gesprek Renske en succes natuurlijk

Hier komt er volgens mij echt geen zon meer, heb het koud in mijn rokje en topje
Maar goed heb wel alle verslagen al af waar ik vandaag aan wou werken
pi_58662652
Gefeliciteerd met je sollicitatiegesprek Renske

Hier is wel zon Dus net toen ik op trein moest wachten toen ik uit werk kwam lekker 20 minuten in het zonnetje gezeten Nu eten, 2 broodjes met slankie 20+ smeerkaas en 2 met philadelphia paprika en kruiden light. Zometeen was in de wasmachine doen en dan weer werken. Hoorde wel dat er voor vandaag al onweer en regen wordt voorspelt, dus ben benieuwd. Dacht dat dat morgen allemaal pas kwam, maar dat is dus blijkbaar veranderd.

Jij bent ook al goed bezig geweest met je verslagen Saskia

En Ewelina veel succes bij de tandarts vanmiddag
pi_58664171
Ewelina, succes bij de tandartst en sterkte..
Viking84, succes bij je sollicitatiegesprek alvast.

Ik heb niets belangrijks/speciaals te melden.. Eten gaat (de laatste 2 dagen) goed. Meer fruit, geen friet.. Alleen betwijfel ik of ik het vol ga houden. Waarschijnlijk weer niet. Knie is geheel pijnloos, dus vanaf volgende week weer hardlopen denk ik. Batterij van de weegschaal is leeg, maar geen verandering denk ik. En afspraak gemaakt om de kittens op te halen, aanstaande zondag. Verheug me daarop.
pi_58664303
als je 6 dagen van de 7 gezond eet
is dat ook al een prestatie
hoef je de hoop niet meteen op te geven!
pi_58664795
Waarom zijn er eigenlijk mensen oranje?
Hier is er nu ook zon, ik ga mijn bikini aantrekken!
pi_58664919
Door het voetbal - gok ik
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:58:42 #291
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58665398
Ladies en gents,

Misschien kenden jullie 'm allang, maar voor mij was ie nieuw en ik ben er zeer over te spreken. Het is behoorlijk accuraat:

http://www.vandewaartinternational.com/Eetmeter.rar

Je voert in wat je eet ; (eerlijk) en het programma telt niet alleen de kcals en voedingsstoffen,maar vertelt je ook of je mineralen/vitaminen voor die dag in balans zijn.
Ontzettend goed hulpmiddel om gezond en bewust te eten.
Ik heb 'm gecheckt en hij is bijzonder accuraat en heeft een grote database levensmiddelen.

Voor wie'm nog niet had!
pi_58665530
Die link had ik hier jaar of wat geleden neergezet en het is inderdaad een heel handig ding. Vind het ondertussen wel teveel moeite om alles wat je eet in te voeren, maar het geeft -met de vitamines en mineralen erbij- een veel beter beeld dan alleen je calorieën tellen. Zo zie je wel dat het moeilijk is alles groen te krijgen onder de 1400 kcal/dag, daarom lijkt mij dat ook een bruikbare minimumwaarde.
pi_58665537
Ik had hem nog niet..
pi_58665579
is dat dezelfde als van het voedingscentrum?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_58665623
... Hij doet het niet ... ik kan hem niet openen ... krijg een foutmelding

Het lijkt me wel heel erg handig. Ik weet bijna zeker dat ik niet alles binnenkrijg en zo kan je er tenminste wat mee doen ...
pi_58665713
... en opgelost. Stomme computer vergat te vertellen dat ik .rar eerst moet uitpakken, omdat er nog geen programmaatje daarvoor op mn pc stond. Maar hij is nu geinstalleerd .
pi_58665743
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:12 schreef Chicolate het volgende:
... Hij doet het niet ... ik kan hem niet openen ... krijg een foutmelding

Het lijkt me wel heel erg handig. Ik weet bijna zeker dat ik niet alles binnenkrijg en zo kan je er tenminste wat mee doen ...
Hier krijg ik 'm ook niet meer geopend...
Nu ik terugdenk was dat een tijd geleden ook al, dus hij zou best weleens van de site gegooid kunnen zijn (maar dan zou SHE 'm al een aardige tijd terug gedownload hebben daarvandaan).
Weet niet of ie klein genoeg is voor een mailbox.
Je kan er ook een tientje voor betalen als je wil, dan heb je 'm legaal

Edit: blabla, blijkbaar werkt ie bij jou wel. Maar hier heb ik de foutmelding 'voortijdig afgebroken' oid.
Succes ermee!
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:21:47 #298
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58665781
Ik heb hem ook nog wel in .rar op de computer.... om hem te openen heb je dus winrar nodig (althans, daarmee wordt hij hier geopend)
Bernie en ik zijn tof.
pi_58665968
Ik vind die van valtaf.nl verreweg het makkelijkst. Het is geen programma, je doet het via de website, waar je een profiel kan maken. Ook kun je daar je (streef)gewicht invoeren en zo heb je alles lekker bij elkaar. Groot voordeel ook: je kunt de voedingsdatabase zelf aanvullen.
pi_58666162
zitten er op valtaf nog steeds zoveel mensen met ondergewicht?
Ik gebruik eetmeters niet echt meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')