abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58531010

Het vorige deel: Slank de zomer in #156 met een verstuikte enkel

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic. Alhoewel ik daar weleens mijn twijfels bij heb
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

M'n laatste post was iets over dichtgaan, dus dat is natuurlijk niet boeiend genoeg om te herhalen.
Weer heb ik misselijkheid na het eten. Dat is dus niet leuk, maar zolang ik niet eet gaat het best. Wat een goede instelling
Het mooi kotsende meisje.
pi_58531166
ik had op z'n minst een topic titel verwacht met 'schuddende tieten' of 'roze bh's'

Ja doei.
pi_58531250
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
ik had op z'n minst een topic titel verwacht met 'schuddende tieten' of 'roze bh's'

Dan had jij hem dicht moeten gooien
En het gaat over afvallen ja!
pi_58531261
ik zat op de motor toen jij 'm dicht plempte
Ja doei.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:24:41 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58531355
@Moblo gecondoleerd *knuf*...
en ik ben wel heel nieuwsgierig naar dat huisje. Heb je al wat gehoord inmiddels?

hmmm ik denk dat ik ook maar een shockabsorber moet hebben... mijn andere sportbh's zijn nu allemaal qua omvang wat te ruim en geven niet meer de steun die nodig is....
toch maar eens ff rondkijken

verder kreeg ik net een pakketje van esprit... 4 spijkerbroeken maat 42 lengte 35... maar allemaal al aan de ruime kant.. (oftewel 2 keer aantrekken en dan te groot)... beetje vreemd...
zo slank voel ik me dus helemaal niet.... ik had nooooooit gedacht om ooit een maatje 40 te kunnen passen... (met mijn lengte leek me dat een abnormaal streven altijd...) maar komt nu toch wel heel erg dichtbij...

vreemd gevoel....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_58531427
ik ga rond 5 uur even bellen. want men heeft tot 5 uur de tijd om acceptatieformulieren in te leveren, dus ja... het is nog even wachten...

wil 't NU weten
Ja doei.
pi_58531493
Komkommer is een lekkere snack met dit weer
En natuurlijk zit ik weer aan mijn eeuwige thee
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:42:04 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58531699
Ik heb net even in de stad geluncht, dus dat wordt vanavond weer een zeer lichte maaltijd .
Maar wél twee bolletjes Australian's op : mango en lemon, de eerste van het jaar .
Verder een nieuwe tas gekocht bij de V&D en nog een roze rokje gepast bij de H&M, maar die vond ik niet zo geweldig zitten.
Niet meer actief op Fok!
pi_58531754
MoBlo, alsnog gecondoleerd

Qua bh's zweer ik bij Freya of Fantasie, PrimaDonna zit bij mij net wat minder mooi. Alhoewel het vóór mijn borstverkleining wel perfect zat trouwens

Die Shock absorber heb ik ook, perfect ding idd. Al heb ik hem al een tijdje niet meer gebruikt Moet maar weer eens gaan sporten. Ik heb overigens gewoon de saaie zwarte variant.

Ik vind mijn lijf trouwens echt raar. Ik weeg nu weer iets meer dan vorig jaar (ongeveer 1 kg) maar ik ben wel dunner... mijn galajurk die vorig jaar nog goed zat is nu gewoon écht een stuk te groot
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_58531760
Die vriendin sportte altijd intensief, maar door een verhuizing, gedoe thuis en gewoon ongezond eten is het erg hard gegaan. Beetje het Erica Terpstra syndroom.

We gaan er samen hard tegenaan. Ze is ongeveer even lang als ik, dus we gaan gelijk op qua wensen wat gewicht en kledingmaat betreft
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:45:38 #11
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58531794
Ik wil weer een beetje op gaan letten met wat ik eet. Nu vulde ik dat vroeger altijd in bij overgewicht.nl, maar ik zag dat die site nu offline is. Weet iemand een soortgelijke site? Dus waar je gratis elke dag kunt invullen wat je allemaal hebt gegeten en kunt zien hoeveel calorien etc dat dan bevat?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:46:34 #12
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58531814
Op de site van het voedingscentrum kan dat
pi_58531854
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:45 schreef Stiemie het volgende:
Ik wil weer een beetje op gaan letten met wat ik eet. Nu vulde ik dat vroeger altijd in bij overgewicht.nl, maar ik zag dat die site nu offline is. Weet iemand een soortgelijke site? Dus waar je gratis elke dag kunt invullen wat je allemaal hebt gegeten en kunt zien hoeveel calorien etc dat dan bevat?
www.valtaf.nl werkt ook best goed. Er is ook een programmaatje, dat is de eetmeter, maar hij is niet meer te vinden waar ik 'm vandaan gehaald heb, dus je zal moeten betalen als je die wil. Het is wel erg goed en houdt niet alleen je calorieen, maar ook voedingsstoffen, vitamines en mineralen bij.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:00:58 #14
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58532165
Ah bedankt ik ga de sites eens bekijken. Schrok me vorige week namelijk het apezuur toen ik dacht dat er niet zoveel mis kon zijn met een vegetarische bapao (volgens weightwatchers net zoveel calorien als in een broodje hamburger )
pi_58532421
Hoi allemaal,
Tussendoortjes vergeten mee te nemen Is dit genoeg voor vandaag?

O: 2 boterhammen met gekookte worst
L: 2 crackers met kaas
M: Rode kool, aardappelen en een gehaktbal
T: Yoghurt
(en waarschijnlijk een glas cola, heb nog een fles staan)
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:13:53 #16
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58532437
Ik mis 2 stuks fruit.
pi_58532454
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:13 schreef Ewelina het volgende:
Ik mis 2 stuks fruit.
Ja, dat was ik dus vergeten. Kan ik die gewoon in de avond erbij eten zonder problemen? Bij de yoghurt dus. :p
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:29:46 #18
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58532754
Dat voedingcentrumprogramma is precies wat ik zocht
Pff scheelt toch een hoop om gewoon te kijken wat je eet en drinkt. Ik nam net een glas druivensap... echt neit normaal hoeveel calorieen daarin zitten Dan denk ja nog: Goh druivensap da's best gezond
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:31:19 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58532786
Ik heb zo'n toffe vacature gezien .
Junior docent taalbeheersing aan de UU. Net wat voor mij, al zie ik mezelf niet direct voor de klas staan . Iig wel weer een nieuwe uitdaging, dus ik ga zeker solliciteren .
Heb ook nog een sollicitatiebrief liggen voor een bedrijf in Delft, dus ik ben goed bezig, al ben ik nog niet eens helemaal afgestudeerd .
Niet meer actief op Fok!
pi_58533250
En weer terug van de kapper
Ook nog een telefoontje van de tandarts gekregen en de tand die ze dacht dat dood of ontsteking was is niets
pi_58533371
tvp
pi_58533692
Lekker in de tuin liggen leren

(nouja de tuin is , het leren was )

@Stiemie: www.caloriechecker.nl werkt ook wel lekker (en veel succes).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_58533730
Ik heb zonet een pastasalade in elkaar gedraait voor vanavond...

het is heerlijk op het balkon, ik ga er zo weer zitten met het volgende boek en wat sorbetijs..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_58535759
Gecondoleerd MoBlo

Als het echt waar zou zijn dat de zon vet zou wegsmelten, dan hoefde ik morgen niet naar de diëtist, maar was ik nu superslank geweest Gisteren hele middag in de zon gezeten en vanmiddag tijdens mn 2 uur durende pauze ook

Ik heb trouw 2 dagen eetdagboekje bijgehouden, en ben toch best wel zenuwachtig voor morgen naja, we zullen het allemaal wel zien

Vanavond lekker zwemmen iig
pi_58536966
het is nog niet zeker... maar! om 5 voor 5 waren we nog de enigen en zouden we dus een huis in Nijmegen hebben!!

morgen om half 9 weten we het zeker... spannend!
Ja doei.
pi_58536977
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
het is nog niet zeker... maar! om 5 voor 5 waren we nog de enigen en zouden we dus een huis in Nijmegen hebben!!

morgen om half 9 weten we het zeker... spannend!
Oeh, das zeker spannend zeg, ik duim voor jullie
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:41:27 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58537011
*duimt ook mee*

best grote kans nu lijkt me MoBlo!
krijgen we foto's als het een ja wordt?
pi_58537239
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:40 schreef Sylvana het volgende:
Gecondoleerd MoBlo

Als het echt waar zou zijn dat de zon vet zou wegsmelten, dan hoefde ik morgen niet naar de diëtist, maar was ik nu superslank geweest Gisteren hele middag in de zon gezeten en vanmiddag tijdens mn 2 uur durende pauze ook

Ik heb trouw 2 dagen eetdagboekje bijgehouden, en ben toch best wel zenuwachtig voor morgen naja, we zullen het allemaal wel zien

Vanavond lekker zwemmen iig
Al een beetje zenuwachtig aan het worden?
pi_58537586
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Al een beetje zenuwachtig aan het worden?
Dat zeg ik toch, dat ik best wel zenuwachtig ben
pi_58537643
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, dat ik best wel zenuwachtig ben
Stond dat er echt al ik heb het zelfs twee keer gelezen
Lijkt me inderdaad wel spannend, maar ook wel fijn dat je straks meer te horen krijgt
pi_58537702
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad wel spannend, maar ook wel fijn dat je straks meer te horen krijgt
ja, kijk maar:
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:40 schreef Sylvana het volgende:

woensdag 7 mei 2008 @ 18:19:21 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58537707
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

.

Ik heb trouwens helemaal geen honger, dus wel handig: kan ik even lekker lunchen in de stad, want 's avonds hoef ik toch niks meer .
Ga zo eerst even douchen en dan toch nog even wat druiven eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_58537768
Hier ook al niet echt honger met dit warme weer, maarja, moet toch wat eten he
pi_58538240
hier ook geen honger maar wel een ijsje
pi_58538775
Hier een hartige taart met courgette en aardappel met deze keer een door mij verbeterd recept!
Toch een stuk lekkerder zo

En voor een hartige taart bést heel slank! 600 Kcal p.p (en dan heb je dus in je eentje een halve taart)
pi_58539098
Hatsjee: 2 uur gebokst, morgen weer
pi_58539155
Gegeten tot nog toe:

Gekookt eitje, plakje ham

Salade met ui, geitenkaas en mosterddressing

Kroket (bij de benzinepomp )

Wodka

Voor vanavond in de planning:

Salade van tomaat, sla en mozzarella en een biologische slavink. Toe: aardbeitjes.
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:43:38 #38
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_58539208
zoo kheb mijn eten ook weer op
vandaag tnt:
vanilleyoghurt met meusli
waspeen
maaltijdsalade
rundervink
beetje rijst

en een paar suikervrije dropjes tussendoor....

heb nu optimel vanille-yoghurt-ijsjes in de vriezer staan, ben benieuwd
pi_58539258
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
zoo kheb mijn eten ook weer op
vandaag tnt:
vanilleyoghurt met meusli
waspeen
maaltijdsalade
rundervink
beetje rijst

en een paar suikervrije dropjes tussendoor....

heb nu optimel vanille-yoghurt-ijsjes in de vriezer staan, ben benieuwd
o, daar ben ik ook wel benieuwd naar, laat je weten hoe ze zijn?
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:50:17 #40
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58539348
Ik heb uitgeslapen, toen een gekookt eitje gehad met 2 bruine broodjes en net een pizza.

Nu alles nog even doorlezen
Bernie en ik zijn tof.
pi_58540118
wow echt veel toastjes met garlan gegeten
pi_58540930
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:40 schreef conleche het volgende:
Gegeten tot nog toe:

Gekookt eitje, plakje ham

Salade met ui, geitenkaas en mosterddressing

Kroket (bij de benzinepomp )

Wodka

Voor vanavond in de planning:

Salade van tomaat, sla en mozzarella en een biologische slavink. Toe: aardbeitjes.
Ik zie wodka staan...
Hoe zit het eigenlijk met de calorieen in alcohol? Weet iemand dat?
Bier zit heel veel in schijnt, maar hoe zit het dan met rose, wijn etc...
pi_58541498
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:01 schreef rosaatje het volgende:

[..]

Ik zie wodka staan...
Hoe zit het eigenlijk met de calorieen in alcohol? Weet iemand dat?
Bier zit heel veel in schijnt, maar hoe zit het dan met rose, wijn etc...
Wodka is niet goed voor de lijn in ieder geval, ik geloof zo'n 100 cal per klein glaasje. Wijn is tussen de 80 en 100 (voor zoete witte wijn nog wel wat meer) per wijnglas (horecahoeveelheid) en bier is per glas iets van 180 uit m'n hoofd, dus ik kan er iets naast zitten. Daar zat ik behoorlijk naast: het is veel minder .Als je het precies wilt weten, zou je het in kunnen voeren bij valtaf.nl, of je kijkt bij een van die calorieentellers op internet.

[ Bericht 8% gewijzigd door conleche op 07-05-2008 21:35:54 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:30:09 #44
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58541511
Flesje bier - 126 Kcal
Glas rose/rode wijn - 123 Kcal
Glas witte wijn - 101 Kcal
bron caloriechecker.nl

Ik kijk nu de afvallersxxl finale eigenlijk moet ik zo maar even gaan hardlopen, eerst even m'n eten laten zakken
Bernie en ik zijn tof.
pi_58541589
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:30 schreef mordradead het volgende:
Flesje bier - 126 Kcal
Glas rose/rode wijn - 123 Kcal
Glas witte wijn - 101 Kcal
bron caloriechecker.nl

Ik kijk nu de afvallersxxl finale eigenlijk moet ik zo maar even gaan hardlopen, eerst even m'n eten laten zakken
Dank!
Ik kijk ook Is stiekem best leuk toch...

Sterkte met hardlopen...Ik ben daar ooit mee begonnen, maar ik hou het niet vol. Dapper van je!!!!
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:35:43 #46
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_58541641
Ik ga er weer mee beginnen
kijken of ik het nu wel volhoud
Bernie en ik zijn tof.
pi_58542000
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:35 schreef mordradead het volgende:
Ik ga er weer mee beginnen
kijken of ik het nu wel volhoud
Je bent iig wel eerlijk
Laat even weten hoe het je vergaat, ben wel benieuwd!
Ik wil een poging wagen tot zwemmen deze zomer, kijken of dat meer iets voor mij is...
pi_58542037
OMG, moest dus 2 dagen bijhouden wat ik at, voor de diëtist. Wat een verschil of ik bij Peter ben ( gisteren) of gewoon hier thuis

Lees en huiver:

Dinsdag:

Ontbijt: 3 rijstwafels
Lunch: 1 snee brood met philadelphia kruiden
1 snee brood met snijworst
Avondeten: chicken tonight hawaii
Hagelslag cake
Halve zak chips heinz tomato ketchup

Woensdag:

Ontbijt: 1 snee brood met 20+ smeerkaas
1 snee brood met 30+ kaas en tomaat
Tussendoor: halve komkommer
Lunch: 1 snee brood met 30+ kaas en komkommer
1 snee brood met philadelphia kruiden
Tussendoor: 2 tomaten en rest van komkommer
Avondeten: kipfilet met paprika, champignons, ui en rijst
Tussendoor: 300 gram ijsbergsla met ei en tomaat
pi_58542264
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:55 schreef Sylvana het volgende:
OMG, moest dus 2 dagen bijhouden wat ik at, voor de diëtist. Wat een verschil of ik bij Peter ben ( gisteren) of gewoon hier thuis

Lees en huiver:

Dinsdag:

Ontbijt: 3 rijstwafels
Lunch: 1 snee brood met philadelphia kruiden
1 snee brood met snijworst
Avondeten: chicken tonight hawaii
Hagelslag cake
Halve zak chips heinz tomato ketchup

Woensdag:

Ontbijt: 1 snee brood met 20+ smeerkaas
1 snee brood met 30+ kaas en tomaat
Tussendoor: halve komkommer
Lunch: 1 snee brood met 30+ kaas en komkommer
1 snee brood met philadelphia kruiden
Tussendoor: 2 tomaten en rest van komkommer
Avondeten: kipfilet met paprika, champignons, ui en rijst
Tussendoor: 300 gram ijsbergsla met ei en tomaat
Jeetje, Vooral ook de vergelijking met Hagelslag cake en chips met ijsbergsla en komkommer...
Klinkt trouwens wel goed allemaal....Mag ik niet een keer mee naar Peter...??
pi_58542862
Zo hè hè,
Net terug van 5km hardlopen.toch nog best warm buiten.

MoBlo: gecondoleerd.
en gaat het met de motordeal?gsx verkocht?
#35.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')