Dit is geweldig nieuws! Jammer dat het nog 2 maanden duurt voor het ingevoerd wordt! Benieuwd wanneer het roken op terrassen aangepakt gaat worden, dan komen jongeren nog minder in aanraking met rokers.quote:Rookverbod horeca ontmoedigt jeugd
Van onze verslaggever Broer Scholtens
gepubliceerd op 07 mei 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46
AMSTERDAM - Een rookverbod in de horeca ontmoedigt jongeren te gaan roken, blijkt uit onderzoek in de Amerikaanse staat Massachusetts. In dorpen en steden waar niet mag worden gerookt in de horeca ligt het aantal rokende jongeren 40 procent lager dan in gemeenschappen met een minder stringent rookverbod. Dat hebben Amerikaanse gedragsdeskundigen van de universiteit van Massachusetts in Boston berekend. Ze schrijven erover in het vakblad Archives of Pediatrics van deze maand.
In Nederland mag er vanaf 1 juli niet meer worden gerookt in horecagelegenheden. In de staat Massachusetts is sinds 2004 een rookverbod van kracht om meerokend personeel te beschermen. In de Amerikaanse staat zijn driehonderd dorpen en steden. In een deel is een algeheel rookverbod van kracht, in andere dorpen mag er nog in afgesloten of geventileerde ruimten in cafés en restaurants worden gerookt.
De onderzoekers hebben bijna drieduizend jongeren ondervraagd over hun rookgedrag, in 2001 en 2002 en vier jaar later. Vervolgens zijn ze op zoek gegaan naar een mogelijk verband tussen rookgedrag en het rookregime in hun woongemeenschap.
Dat blijkt er te zijn. Een minder streng rookverbod stimuleert het roken onder jongeren tot 17 jaar, stellen de onderzoekers. Meisjes gedragen zich niet anders dan jongens, blanken niet anders dan niet-blanken.
Een rookverbod werkt blijkbaar ontmoedigend, stellen ze. Experimenterende jongeren worden dan geen gewoonterokers, suggereren de onderzoekers. Omdat jongeren zo in aanraking komen met veel niet-rokers, ervaren ze niet-roken als normaal gedrag, verklaren de gedragsonderzoekers.
bron
Lijkt er ook op dat de onderzoekers het verschil tussen een correlatie en een causaal verband niet kennen/begripen. Wellicht is het daar weinig gerookt wordt makkelijker om een rookverbod door te voeren? Sowieso vrij onzinnig om staten die op tal van zaken verschillen op zo'n manier te vergelijken.quote:In dorpen en steden waar niet mag worden gerookt in de horeca ligt het aantal rokende jongeren 40 procent lager dan in gemeenschappen met een minder stringent rookverbod. Dat hebben Amerikaanse gedragsdeskundigen van de universiteit van Massachusetts in Boston berekend.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer het roken op terrassen aangepakt gaat worden, dan komen jongeren nog minder in aanraking met rokers.
Ja, zo zat ik ook een beetje te denken. Er waren vast ook aardig wat Duitsers in Nazi Duitsland die blij waren dat ze eindelijk geen Joden meer tegenkwamen in uitgaansgelegenheden.... en dat is natuurlijk niet de manier om met de rokers-issue om te gaan....quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:42 schreef MdMa98 het volgende:
stel, je mag als voetbalfanaat nergens meer voetbal zien, of er over praten.. je recht wordt je ontnomen. Triest dat men overal maar alles moet verbieden, en dan Amerika als voorbeeldfunctie.. nee geef mij maar één grote meteorietinslag, alles stuk en weg.. opzouten met al die regeltjes..
En dan praat ik niet over of roken nou wel of niet gezond is..
Wat een bagger.
ik rook dan wel niet. Toch vind ik het schandalig dat dit moet gebeuren. Mensen zullen minder roken, maar uitgaansgelegenheden draaien minder omzet, mensen staat buiten te roken, want binnen mag niet, Nee laat ze dan maar lekker echte drugs verbannen, o nee dat gaat niet want de staat en staten zijn er schuldig aan, omdat ze er enorm veel geld mee verdienen die drugs..quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:43 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, zo zat ik ook een beetje te denken. Er waren vast ook aardig wat Duitsers in Nazi Duitsland die blij waren dat ze eindelijk geen Joden meer tegenkwamen in uitgaansgelegenheden.... en dat is natuurlijk niet de manier om met de rokers-issue om te gaan....
met koolfstofmonoxidequote:Op woensdag 7 mei 2008 12:46 schreef GBA het volgende:
Mensen die voor een rookverbod zijn moeten vergast worden.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:47 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
ik rook dan wel niet. Toch vind ik het schandalig dat dit moet gebeuren. Mensen zullen minder roken, maar uitgaansgelegenheden draaien minder omzet, mensen staat buiten te roken, want binnen mag niet, Nee laat ze dan maar lekker echte drugs verbannen, o nee dat gaat niet want de staat en staten zijn er schuldig aan, omdat ze er enorm veel geld mee verdienen die drugs..
En dan die anti-rook peeuwers, alleen maar zeiken en janken, maar ondertussen wel met hun dikke terreinwagen of stinkdiesel de boel lopen te vergassen. teveel stroom gebruiken en de kachel op 40 hebben staan.
Ik kan hier zo slecht tegen, gatverdamme..
Tijd voor mijn eigen politieke partij?
Hoi Godwinquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:43 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, zo zat ik ook een beetje te denken. Er waren vast ook aardig wat Duitsers in Nazi Duitsland die blij waren dat ze eindelijk geen Joden meer tegenkwamen in uitgaansgelegenheden.... en dat is natuurlijk niet de manier om met de rokers-issue om te gaan....
Dan ook maar geen alcohol meer op het terrasquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
roken op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn bier als er van die aso's in mn buurt zitten te roken.
of de omzet blijft gelijk. Ik ga zelden uit omdat iedereen in de kroeg rookt, per 1 juli zal ik veeeeeeeeeeeeel vaker uitgaan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:47 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
ik rook dan wel niet. Toch vind ik het schandalig dat dit moet gebeuren. Mensen zullen minder roken, maar uitgaansgelegenheden draaien minder omzet, mensen staat buiten te roken, want binnen mag niet, Nee laat ze dan maar lekker echte drugs verbannen, o nee dat gaat niet want de staat en staten zijn er schuldig aan, omdat ze er enorm veel geld mee verdienen die drugs..
Ik kan hier zo slecht tegen, gatverdamme..
Tijd voor mijn eigen politieke partij?
Ik kan wel weer die hele discussie gaan voeren, maar ik laat het enkel bij onderstaand stukje.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Dan ook maar geen alcohol meer op het terras![]()
Gezellig met z'n drieën in het niet-rook gedeelte staan terwijl het in het rookgedeel keizellig is, net als in het buitenlandquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
of de omzet blijft gelijk. Ik ga zelden uit omdat iedereen in de kroeg rookt, per 1 juli zal ik veeeeeeeeeeeeel vaker uitgaan.
ah de eerste WO2-vergelijking is er...quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:43 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Jezelf quoten hoe kansloosquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:47 schreef MdMa98 het volgende:
Over welke drugs heb je het?quote:[..]
Heb ik niet en doe ik niet.quote:En dan die anti-rook peeuwers, alleen maar zeiken en janken, maar ondertussen wel met hun dikke terreinwagen of stinkdiesel de boel lopen te vergassen. teveel stroom gebruiken en de kachel op 40 hebben staan.
Huiliequote:Ik kan hier zo slecht tegen, gatverdamme..
Moet je doenquote:Tijd voor mijn eigen politieke partij?
Het is een cynische wereld.quote:
Ah de eerste opmerking op een WO2-vergelijking is erquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ah de eerste WO2-vergelijking is er...
Maar ik heb dan wel schone longenquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Gezellig met z'n drieën in het niet-rook gedeelte staan terwijl het in het rookgedeel keizellig is, net als in het buitenland
als mensen zo hun leven gaan leiden, dan ligt dat toch echt bij hun... kansloos verslaafd volkquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het goed gaat met de horeca, aangezien ze grote verliezen zullen lijden denk ik. Stel, normaal zit je iets van 3,5 uur in een restaurant, voorafje, hoofdgerecht, toetje en alles, en af en toe tussendoor roken. Nu wordt het alles naar binnen proppen, om zo snel mogelijk maar weer te kunnen gaan roken.En dan zit je misschien uiterlijk een uurtje in dat restaurant.
Dus je kan geen 3,5 uur zonder sigaret? Dat je zo kan leven.....quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het goed gaat met de horeca, aangezien ze grote verliezen zullen lijden denk ik. Stel, normaal zit je iets van 3,5 uur in een restaurant, voorafje, hoofdgerecht, toetje en alles, en af en toe tussendoor roken. Nu wordt het alles naar binnen proppen, om zo snel mogelijk maar weer te kunnen gaan roken.En dan zit je misschien uiterlijk een uurtje in dat restaurant.
aah de eerste opmerking over een opmerking over een wo2 vergelijking isser.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:54 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Ah de eerste opmerking op een WO2-vergelijking is er
Ben je zo rijk?quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
of de omzet blijft gelijk. Ik ga zelden uit omdat iedereen in de kroeg rookt, per 1 juli zal ik veeeeeeeeeeeeel vaker uitgaan.
Alcohol op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn sigaret als er van die dronken aso's in mn buurt zitten te zuipen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
roken op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn bier als er van die aso's in mn buurt zitten te roken.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef GBA het volgende:
[..]
Alcohol op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn sigaret als er van die dronken aso's in mn buurt zitten te zuipen.
Jij hebt echt een complete schutting voor je kop he? Of doe je alleen alsof?quote:
in een restaurant is tot daar aan toe, maar in een kroeg?quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus je kan geen 3,5 uur zonder sigaret? Dat je zo kan leven.....
Je zou trouwens ook tussen de gangen door even naar buiten kunnen stappen, maar dat is teveel gevraagd natuurlijk. Ik ben in elk geval blij dat jij niet meer naast me zit te roken als ik aan het eten ben.
Heb ik het over mezelf dan? Ik kom amper in restaurants, zit er niet op te wachten ook als ik eerlijk mag zijnquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus je kan geen 3,5 uur zonder sigaret? Dat je zo kan leven.....
Je zou trouwens ook tussen de gangen door even naar buiten kunnen stappen, maar dat is teveel gevraagd natuurlijk. Ik ben in elk geval blij dat jij niet meer naast me zit te roken als ik aan het eten ben.
Uhm, jij insinueert nu dat ik iets insinueer, maar achquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kei gezelligdus je insinueert nu eigenlijk dat rokers "kei gezellig" zijn?
ja idd, waar zijn jullie toch in godsnaam mee bezigquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
in een restaurant is tot daar aan toe, maar in een kroeg?
Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig?
Tuurlijk wel, ze zien hoe kansloos de mensen in die rookzone eruit zien en besluiten niet te gaan roken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef HugoBaas het volgende:
Nou de laatste keer dat ik in Amerika was (Orlando) was er ook een rookverbod, maar bijna elke kroeg en discotheek heeft daar een aparte rookzone dus als mensen willen roken kan het daar.
Lijkt me niet dat jongeren dan echt worden ontmoedigd.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ze zien hoe kansloos de mensen in die rookzone eruit zien en besluiten niet te gaan roken.
Neuh totaal niet, ikzelf heb er geen last van.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jij hebt echt een complete schutting voor je kop he? Of doe je alleen alsof?
't is inderdaad meer iets voor pagina 2 he.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoi GodwinJe bent vroeg vandaag, na 11 posts wordt het rookbeleid al met de jodenvergassing vergeleken.
Rokers
Nou, dan drink ik er toch lekker 5 in mn achtertuin.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:02 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Neuh totaal niet, ikzelf heb er geen last van.
Ik doel gewoon enkel op het miereneukbeleid en het pootje hangen aan amerika wat er gebeurd.
Overigens mag je in amerika in sommige staten niet aan de alcohol, mischien moeten ze dat hier maar ook invoeren? Scheelt een hoop doden. Stel je voor, niet meer roken en drinken tijdens je etentje, of geen verfrissend pilsje meer op het terras in een o zo warme hollandse zomer..
Wel keigezellig, geen roker.quote:
Ach je hebt het gelukkig niet over mij, dat scheelt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja idd, waar zijn jullie toch in godsnaam mee bezig
"OMG OMG MN HANDEN TRILLEN. OMG OMG SIGARET NUUUUU"ga lekker buiten roken.
Aan beide. Gooi alcohol (bier e.d) maar omhoog naar 18. En dan ook OVERAL je legitimatie laten zien bij twijfel.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp 't niet hoor, zuipen doen ze niks tegen en maar zeuren over roken![]()
Laten ze nu eens wat doen aan 't alcohol drinken van jongeren, dat lijkt me veel nuttiger.
en wat ga je daarna doen, op het terras of in de kroeg?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, dan drink ik er toch lekker 5 in mn achtertuin.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Tinkepink het volgende:
Zelfs toen ik zelf nog rookte (bijna 20 jaar lang), vond ik het asociaal om op een terras te roken of op een andere plek waar anderen er last van hebben. En nu ik al een aantal jaren niet meer rook juich ik het rookverbod ook van harte toe. Zo goor als je zit te eten en iemand aan het tafeltje naast je steekt een peuk op. Je hele eten smaakt dan naar sigaret.
Triest overigens, om het rookverbod te vergelijken met WOII.
Na mn 5 bier? Dan pak ik er nog 4. Waarom zou ik voor een partij zuipen perse op het terras of in de kroeg moeten zijn? Ik heb prima tuinstoelen, een prima tuin en 24 heerlijke flessen bier.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:04 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
en wat ga je daarna doen, op het terras of in de kroeg?
Ga daar dan zitten, heb je ook geen last van rokers op een terras.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Na mn 5 bier? Dan pak ik er nog 4. Waarom zou ik voor een partij zuipen perse op het terras of in de kroeg moeten zijn? Ik heb prima tuinstoelen, een prima tuin en 24 heerlijke flessen bier.
Inderdaad zeg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ga daar dan zitten, heb je ook geen last van rokers op een terras.
Wat loop je te peeuwen dan? blijf thuis huilliequote:Op woensdag 7 mei 2008 13:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Na mn 5 bier? Dan pak ik er nog 4. Waarom zou ik voor een partij zuipen perse op het terras of in de kroeg moeten zijn? Ik heb prima tuinstoelen, een prima tuin en 24 heerlijke flessen bier.
Hitler had het zo gewild.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Tinkepink het volgende:
Zelfs toen ik zelf nog rookte (bijna 20 jaar lang), vond ik het asociaal om op een terras te roken of op een andere plek waar anderen er last van hebben. En nu ik al een aantal jaren niet meer rook juich ik het rookverbod ook van harte toe. Zo goor als je zit te eten en iemand aan het tafeltje naast je steekt een peuk op. Je hele eten smaakt dan naar sigaret.
Triest overigens, om het rookverbod te vergelijken met WOII.
Of ze doen het gewoon alletweequote:Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp 't niet hoor, zuipen doen ze niks tegen en maar zeuren over roken![]()
Laten ze nu eens wat doen aan 't alcohol drinken van jongeren, dat lijkt me veel nuttiger.
Wat wil je zeggen met deze post?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Er hebben altijd zo afschuwelijk veel mensen honger als het over roken gaat. De grap is, je gooit er een opmerking in, en het volkje hier reageert nog erger dan Pavlov ooit had durven dromen...
En dan het verschil tussen drank en roken ook nog noemen, en het wordt een pracht van een compleet stuk bullshit.
Fok begint zo langzamerhand toch wel een heel triest verzamelingetje eikelpoetsertjes te worden...
En als ik in een stad loop, en het is bloedmooi weer, en ik wil een cola of weet ik veel wat hebben, moet ik maar wachten tot ik thuis ben omdat jullie zo graag willen roken?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ga daar dan zitten, heb je ook geen last van rokers op een terras.
grapjas, da's de vrije buitenlucht. Anders ga je lekker in een politiestaat wonen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
En als ik in een stad loop, en het is bloedmooi weer, en ik wil een cola of weet ik veel wat hebben, moet ik maar wachten tot ik thuis ben omdat jullie zo graag willen roken?![]()
Ik zou zelfs nog een stapje verder gaan met een rookverbod. Enkel roken in huis.
Verder opzouten ermee.
Ik ben niet objectief, ik ben namelijk een voorstander van het rookverbod. Omdat het werkt! Heerlijk hoor. En nu dus uitbreiden naar terrassen in de horeca, dat zal nog meer helpen en aangenamer zijn bovendien!quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:05 schreef AlphaOmega het volgende:
Oh ja, en ga niet zeggen dat het topic is gestart met als doel een open discussie, want dan had het topic 'Rookverbod werkt' moeten hebben als naam, en niet 'Rookverbod werkt!'
Dus ga niet lopen piepen over objectiviteit, want die was al ver te zoeken bij het openen van de post.
Wat doe je hier dan nog?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Fok begint zo langzamerhand toch wel een heel triest verzamelingetje eikelpoetsertjes te worden...
als ze daar roken in de "vrije buitenlucht" verbieden? Prima!quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:10 schreef Stakky het volgende:
[..]
grapjas, da's de vrije buitenlucht. Anders ga je lekker in een politiestaat wonen.
Dan lijkt 't me efficiënter en makkelijker uitvoerbaar om zeikerds zoals jij in hun eigen huis op te sluiten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
En als ik in een stad loop, en het is bloedmooi weer, en ik wil een cola of weet ik veel wat hebben, moet ik maar wachten tot ik thuis ben omdat jullie zo graag willen roken?![]()
Ik zou zelfs nog een stapje verder gaan met een rookverbod. Enkel roken in huis.
Verder opzouten ermee.
Een verbod op qwea zien we ook wel zitten, je wacht maar tot je thuis bent met je cola.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Verder opzouten ermee.
wrm ben je zo fel tegen roken?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
als ze daar roken in de "vrije buitenlucht" verbieden? Prima!
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef GBA het volgende:
[..]
Dan lijkt 't me efficiënter en makkelijker uitvoerbaar om zeikerds zoals jij in hun eigen huis op te sluiten.
Ja, zo egocentrisch ben je ook wel weer, dat is me duidelijk. Alles waar jij iets tegen hebt, hop, afschaffen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:10 schreef Qwea het volgende:
Omdat ik er last van heb.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef Stakky het volgende:
[..]
wrm ben je zo fel tegen roken?
het is wat de mensen zich zelf aan doen. En zo veel last heb je er nou ook weer niet van. Als je buiten op een terrasje zit. overdrijven is ook een vak.
Kijk! Iemand die het snapt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, zo egocentrisch ben je ook wel weer, dat is me duidelijk. Alles waar jij iets tegen hebt, hop, afschaffen.
Maar Qwea is Uberquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Een verbod op qwea zien we ook wel zitten, je wacht maar tot je thuis bent met je cola.
Inderdaad, dat volk weet de prijs van alles, maar de waarde van niks. Hele huilverhalen over hoe schadelijk roken is voor meerokers, maar de vrijheid om een kroeg te openen waar gerookt mag worden zegt ze niks. Tuig van de richel, die anti-rokers.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:
De totalitaire aard van de anti-roker is weer eens aangetoond
ik heb last van die felle anti-rokers. Drm mogen die van mij boven zee gedumpt worden.quote:
Ik lees en ik lees, maar ik zie het niet. Zou je kunnen aanwijzen waar dit aangetoond wordt? Het is me nu te onduidelijk.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:
Boven zee nog wel, niet eens in?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:15 schreef Stakky het volgende:
[..]
ik heb last van die felle anti-rokers. Drm mogen die van mij boven zee gedumpt worden.
Punt.
Ik heb niks tegen op een rokerskroeg hoor. Zolang als er ook maar niet rokers kroegen zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:15 schreef GBA het volgende:
[..]
Inderdaad, dat volk weet de prijs van alles, maar de waarde van niks. Hele huilverhalen over hoe schadelijk roken is voor meerokers, maar de vrijheid om een kroeg te openen waar gerookt mag worden zegt ze niks. Tuig van de richel, die anti-rokers.
Misschien iets minder selectief lezen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik lees en ik lees, maar ik zie het niet.
Kom ff sigaretje roken met me. Daar ontspan je van.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Boven zee nog wel, niet eens in?
Ik heb last van jou. Ennu?
Ik denk dat je de link tussen die twee termen verkeerd legt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:59 schreef TheSorrow het volgende:
Hopelijk stijgt de criminaliteit en agressiviteit op straat ook, allemaal door het niet roken. Heel Nederland naar de kanker, en dan mede dankzij het rookverbod.
Alleen als ik hem eerst achter in je strot mag rammenquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Stakky het volgende:
[..]
Kom ff sigaretje roken met me. Daar ontspan je van.
quote:
En nee, ik ben in het afgelopen kwartier niet begonnen met rokenquote:
moet je snel zijn want de mijne is bijna opquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alleen als ik hem eerst achter in je strot mag rammen
Ik hoef niet zo "vrij" te zijn. Roker moeten ze aanpakken, harddrugs, pado's en ook het coma zuipen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:
Ok, een reactie tegen de verwachtingen in, maar ik ben ook voor het rookverbod in de horeca, maar ik denk gewoon dat het niet te ver doorgejaagd moet worden. Volgens mij willen we toch zo vrij zijn in dit land? Behalve als het om rokers gaat? (En nog wel wat dingen, maar het gaat nu even over de rokers.)
Wie of wat weerhoudt jou (of andere niet-rokers) er dan van om een niet-rokers kroeg te beginnen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen op een rokerskroeg hoor. Zolang als er ook maar niet rokers kroegen zijn.
Dat zouden ze baby's al moeten leren op het consultatieburo.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Monidique het volgende:
Als roken nou gewoon verplicht wordt, dan kan niemand meer zeuren dat anderen roken. Iedereen blij.
Jezus, zeg, chill. Wie is er vanmorgen over jou pik gefietst?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo "vrij" te zijn. Roker moeten ze aanpakken, harddrugs, pado's en ook het coma zuipen.
Laat me dan eens raden, dan ben je een vrij simpel iemand die alleen rokers als vrienden heeft, en strontbang voor dat verbod is omdat ie dan niet meer met al zn vriendjes uitkan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef GBA het volgende:
[..]
[..]
En nee, ik ben in het afgelopen kwartier niet begonnen met roken, dus ga maar een nieuw 'argument' verzinnen.
Ik dacht eerder de asociale houding van de roker.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:
Niemand, aangezien ik en kut heb.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:20 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Jezus, zeg, chill. Wie is er vanmorgen over jou pik gefietst?
Hij heeft dan tenminste vrienden en hoeft geen huisdieren te nemen als surrogaat.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Laat me dan eens raden, dan ben je een vrij simpel iemand die alleen rokers als vrienden heeft, en strontbang voor dat verbod is omdat ie dan niet meer met al zn vriendjes uitkan.
Ik stel een verbod op amateurpsychologie voor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Laat me dan eens raden, dan ben je een vrij simpel iemand die alleen rokers als vrienden heeft, en strontbang voor dat verbod is omdat ie dan niet meer met al zn vriendjes uitkan.
Nogmaals ik rook zelf dan niet. Het gaat mij om het beleid wat er gaande is. Niet rokers doen alsof ze jaren in een strafkamp hebben geleefd, en nu als opluchting blij moeten zijn,. Eeuwen is er al tabac, en alleen de yuppen van tegenwoordig lopen zo te peeuwen... Echt iets van deze laatste 20 jaar..quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:14 schreef Qwea het volgende:
[..]kijk, een gefrustreerde roker
God wat hoop ik dat ze die zooi met 50% gaan verhogen.
Omdat je nuchter niet rookt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waarom post ik hier eigenlijk terwijl ik veel beter met een sigaretje op een terrasje kan gaan zitten...
ik ook bitchiequote:Op woensdag 7 mei 2008 13:21 schreef Qwea het volgende:
zo, en nou ga ik lekker met een biertje van de zon genieten.
Je bedoelt dat je vindt dat de nazi vergelijkingen kloppen? Het is me onduidelijk. Wat is er totalitair aan een rookverbod? Vind je een vuurwapenverbod ook totalitair? Of een anthraxverbod?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Misschien iets minder selectief lezen.
Goed zo, kan je bloeddruk weer even naar een normaal niveau dalen. Jij hebt blijkbaar niet eens peuken nodig om een hoge bloeddruk te krijgen. Bij jou is praten erover al voldoende....quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:21 schreef Qwea het volgende:
zo, en nou ga ik lekker met een biertje van de zon genieten.
Ik zit ook niet vaak zonder bier op terrasjes.quote:
Je hebt door dat je dit 'argument' onverkort in kan/kon zetten om slavenhandel of apartheid goed te praten en te behouden? Onderdeel van het beschavingsproces is dat de morele dimensie groeit. Daar kun je bang van worden, je kunt wel denken dat je geen verandering wilt maar uiteindelijk verander je er niets aan hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:22 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Nogmaals ik rook zelf dan niet. Het gaat mij om het beleid wat er gaande is. Niet rokers doen alsof ze jaren in een strafkamp hebben geleefd, en nu als opluchting blij moeten zijn,. Eeuwen is er al tabac, en alleen de yuppen van tegenwoordig lopen zo te peeuwen... Echt iets van deze laatste 20 jaar..
Wijn drinken is niet schadelijk voor anderen, dat is de crux.quote:Maar wat vind jij dat bijvoorbeeld lekker? Stel je houdt van goede wijn, en ze gooien er een paar jaar flink wat extra accijns bovenop. Daarna word er onderzoek gedaan dat wijn ook slecht kan zijn (ok t is dan wel niet zo), en gaan ze wijn drinken ontmoedigen, wijn mag niet meer worden geschonken in kroegen en restaurants.. De wijn in de supermarkt wordt 5x duurder en je krijgt nog een handje wijnpessimisten op een forum die je afkraken omdat je wijn drinkt..
Hoe voelt dat dan?
Ah weer wat geleerd, rokers zijn blijkbaar asociaal als ze roken in een gelegenheid waar het mag of in de buitenluchtquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik dacht eerder de asociale houding van de roker.
Waarom laat je 't niet over aan de kroegeigenaren zelf? Als er kroegeigenaren zijn die vuurwapens toestaan in hun kroeg (quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:23 schreef Schanulleke het volgende:
Wat is er totalitair aan een rookverbod? Vind je een vuurwapenverbod ook totalitair?
Roken ook niet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:29 schreef Schanulleke het volgende:
Wijn drinken is niet schadelijk voor anderen, dat is de crux.
Wijn drinken hoeft niet schadelijk te zijn voor anderen. Het woordje 'is' is misplaatst.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Rokers drinken ook koffie en stinken ook naar zweet. Echter is beide niet schadelijk voor anderen. Ben je nou echt zo dom dat je dat niet begrijpt?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:30 schreef Phoenix78 het volgende:
Waarom moeten al die niet rokers zich met de rokers bemoeien ? Waarom houden die mensen zich niet gewoon bezig met hun eigen zaken en laten ze de rokers met rust ?
De mensen die niet roken drinken meestal sloten koffie en stinken daardoor niet alleen uit hun bek, maar ook gewoon vanuit hun porien. Vallen alle rokers nu alle koffiedrinkers lastig ? Nee toch ?
En rokers stinken dan naar rook, dat is nog altijd beter dan die vieze zweet / deo lucht die er bij de meeste niet rokers van af komt.
Eh, koffie niet schadelijk? Van welke planeet kom jij? Oh ja, voor anderen, je hebt gelijk. Aarde, schat ik zo...quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Rokers drinken ook koffie en stinken ook naar zweet. Echter is beide niet schadelijk voor anderen. Ben je nou echt zo dom dat je dat niet begrijpt?
Het is een zaak van de volksgezondheid, dat is daar op tegen. Zien roken doet roken, dat blijkt maar weer uit het artikel in de OP. Daarnaast blijkt dat het onvoldoende werkt om het aan de markt over te laten doordat in een gemengde groep van rokers en niet-rokers de laatsten bij de keus voor een horeca-etablissement zich altijd onredelijk op zullen stellen en zullen kiezen voor een rookkroeg. Omdat niet-rokers wel sociaal zijn en begrip hebben van het belang van sociale contactmomenten tussen bijvoorbeeld collega's, studiegenoten of vrienden zullen ze daarin meegaan omdat iedere niet-roker zich wel eens de neus gestoten heeft aan het zelfzuchtige vijandige gedrag van rokers als deze hun zin niet krijgen. Binnen de sociologie wordt dit wel verder uitgediept als Speltheoriespeltheoriequote:Op woensdag 7 mei 2008 13:30 schreef GBA het volgende:
[..]
Waarom laat je 't niet over aan de kroegeigenaren zelf? Als er kroegeigenaren zijn die vuurwapens toestaan in hun kroeg (); best. Als er kroegeigenaren zijn die roken toestaan in hun kroeg; ook best. Als er kroegeigenaren zijn die roken niet toe willenhttp://forum.fok.nl/fok/post_reply/1152203/3/50/58531462
FOK!forum / Plaats reactie op: Rookverbod werkt! staan in hun kroeg; eveneens best. En dan kies jij vervolgens welke kroeg (of in jouw geval waarschijnlijk: welk theehuis) je bezoekt. Wat is daarop tegen?
Krijg jij kanker als ik koffie drink???quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:41 schreef AlphaOmega het volgende:
Eh, koffie niet schadelijk? Van welke planeet kom jij?
Nee hoor, niks misplaatst. Wijn drinken is niet schadelijk voor anderen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:31 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Wijn drinken hoeft niet schadelijk te zijn voor anderen. Het woordje 'is' is misplaatst.
Ja, ik had mijn post al aangepast... klopt helemaal.... nou ja, het brandproces van koffie is niet een fijne, maar goed... da's wel heel ver gezochtquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:42 schreef The_End het volgende:
[..]
Krijg jij kanker als ik koffie drink???
Ja, dat voelt natuurlijk kut. Maar waar mij het omgaat is het volgende ;quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:22 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Nogmaals ik rook zelf dan niet. Het gaat mij om het beleid wat er gaande is. Niet rokers doen alsof ze jaren in een strafkamp hebben geleefd, en nu als opluchting blij moeten zijn,. Eeuwen is er al tabac, en alleen de yuppen van tegenwoordig lopen zo te peeuwen... Echt iets van deze laatste 20 jaar..
Maar wat vind jij dat bijvoorbeeld lekker? Stel je houdt van goede wijn, en ze gooien er een paar jaar flink wat extra accijns bovenop. Daarna word er onderzoek gedaan dat wijn ook slecht kan zijn (ok t is dan wel niet zo), en gaan ze wijn drinken ontmoedigen, wijn mag niet meer worden geschonken in kroegen en restaurants.. De wijn in de supermarkt wordt 5x duurder en je krijgt nog een handje wijnpessimisten op een forum die je afkraken omdat je wijn drinkt..
Hoe voelt dat dan?
Sterf lekker is .... en snel AUB ..... he Egoquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit is geweldig nieuws! Jammer dat het nog 2 maanden duurt voor het ingevoerd wordt! Benieuwd wanneer het roken op terrassen aangepakt gaat worden, dan komen jongeren nog minder in aanraking met rokers.
Niet rokers FTW!!!
In dat geval roken ook niet....quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee hoor, niks misplaatst. Wijn drinken is niet schadelijk voor anderen.
Ik drink geen koffie, ik douche 2x per dag, ik poets mn tanden 4x per dag en ik heb een gladde huid zonder pukkels.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:30 schreef Phoenix78 het volgende:
Waarom moeten al die niet rokers zich met de rokers bemoeien ? Waarom houden die mensen zich niet gewoon bezig met hun eigen zaken en laten ze de rokers met rust ?
De mensen die niet roken drinken meestal sloten koffie en stinken daardoor niet alleen uit hun bek, maar ook gewoon vanuit hun porien. Vallen alle rokers nu alle koffiedrinkers lastig ? Nee toch ?
En rokers stinken dan naar rook, dat is nog altijd beter dan die vieze zweet / deo lucht die er bij de meeste niet rokers van af komt.
Dus niet rokers: bemoei je met je eigen zaken (haal eerst de balk uit je eigen oog, voordat je naar de splinter in een anders oog gaat kijken.)e
Wel degelijk, meeroken veroorzaakt een gezondheidsrisico voor anderen.quote:
Gossie, was je persoonlijke regenwolkje zo sterk aanwezig vandaag dat je niet eens van de zon kon genieten?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik drink geen koffie, ik douche 2x per dag, ik poets mn tanden 4x per dag en ik heb een gladde huid zonder pukkels.
Dus je punt was?
Haha, jij bent een trieste sukkel!quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:43 schreef ZHo3Rd het volgende:
[..]
Sterf lekker is .... en snel AUB ..... he Ego
De roker paft mooi jouw ouwe dag bijelkaar. ...
ik word hier zo FUCKING moe van.. ik ben ook gestopt met roken , DUS .... zie je mij rokers lastig vallen.
Nee. Allemaal weer bang om toe te geven aan het roken.... Dus dan maar bashe. ?????? stelletje zwakkelingen ....!!!!!
Laat lekker de mensen in hun waarde , als iemand kiest voor een peukie ... Laat hem lekker.
owja sorrry , ik las verkeerd.
ik zie het nu pas. ' Een kop vol zaagsel '
Als we dan toch de zaken op het spits drijven: Misschien is jouw wijn wel ingevlogen vanuit Zuid-Amerika, alwaar regenwoud gekapt is voor de druiventeelt. Dan ben jij dus, door jouw wijntje, (mede-)verantwoordelijk voor het opwarmen van de aarde.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:43 schreef Qwea het volgende:
Ja, dat voelt natuurlijk kut. Maar waar mij het omgaat is het volgende ;
Als jij en ik in een kroeg zitten, en ik drink lekker mn wijntje... heb jij er dan last van?
Als jij rookt (jajaja je rookt niet) in de kroeg en je zit naast me of in mn buurt, heb ik er last van. Het stinkt, mn ogen gaan er van prikken, mn strot gaat er pijn van doen en om nog maar te zwijgen over mn longen die verkankerd worden.
Het gaat me erom dat ik met mn wijn niemand kwaad doe en er niemand last van heeft (en dan heb ik het niet over lam zuipen) terwijl ik wel last heb van de sigaretten. Zo moeilijk is het toch allemaal niet te begrijpen?
Ja en, dat doen ze toch geheel vrijwillig.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:43 schreef ZHo3Rd het volgende:
[..]
Gelukkig, je snapt de kunst van het nuanceren toch... valt me mee...quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wel degelijk, meeroken veroorzaakt een gezondheidsrisico voor anderen.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is een zaak van de volksgezondheid, dat is daar op tegen. Zien roken doet roken, dat blijkt maar weer uit het artikel in de OP. Daarnaast blijkt dat het onvoldoende werkt om het aan de markt over te laten doordat in een gemengde groep van rokers en niet-rokers de laatsten bij de keus voor een horeca-etablissement zich altijd onredelijk op zullen stellen en zullen kiezen voor een rookkroeg. Omdat niet-rokers wel sociaal zijn en begrip hebben van het belang van sociale contactmomenten tussen bijvoorbeeld collega's, studiegenoten of vrienden zullen ze daarin meegaan omdat iedere niet-roker zich wel eens de neus gestoten heeft aan het zelfzuchtige vijandige gedrag van rokers als deze hun zin niet krijgen. Binnen de sociologie wordt dit wel verder uitgediept als Speltheoriespeltheorie
alleen maar logischquote:Verder wil ik helemaal niet voor de keuze gesteld worden als dat niet nodig is. Een ruime meerderheid van Nederland rookt niet en roken is schadelijk. Alleen maar logisch dus dat het verboden wordt!
Zullen we dan ook maar gelijk de auto laten staan?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als we dan toch de zaken op het spits drijven: Misschien is jouw wijn wel ingevlogen vanuit Zuid-Amerika, alwaar regenwoud gekapt is voor de druiventeelt. Dan ben jij dus, door jouw wijntje, (mede-)verantwoordelijk voor het opwarmen van de aarde.
Het is maar hoe ver je gaat in je redenatie.
Right...quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Rokers paffen helemaal niet de ouwe dag bij elkaar voor de nietroker. Er is pas een rapport gepubliceerd waarin werd gesteld dat rokers goedkoper zijn als je praat over DIRECTE kosten. Er werd alleen niet bij vermeld hoeveel rokers INDIRECT kosten. Er werd wel vermeld dat INDIRECTE kosten niet waren meegenomen in de berekening en dat daar rekening mee gehouden moest worden als je conclusies wilt verbinden aan het rapport.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:43 schreef ZHo3Rd het volgende:
Sterf lekker is .... en snel AUB ..... he Ego
ik word hier zo FUCKING moe van.. ik ben ook gestopt met roken , DUS .... zie je mij rokers lastig vallen.
Nee. Allemaal weer bang om toe te geven aan het roken.... Dus dan maar bashe. ?????? stelletje zwakkelingen ....!!!!!
Laat lekker de mensen in hun waarde , als iemand kiest voor een peukie ... Laat hem lekker.
owja sorrry , ik las verkeerd.
ik zie het nu pas. ' Een kop vol zaagsel '
Vuurwapens en Anthrax zijn verboden spullen. Sigaretten zijn volkomen legaal. Daar zit de crux.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:23 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je vindt dat de nazi vergelijkingen kloppen? Het is me onduidelijk. Wat is er totalitair aan een rookverbod? Vind je een vuurwapenverbod ook totalitair? Of een anthraxverbod?
De OP is al weerlegd, zie mijn eerste post. Daarnaast: vet eten, alcohol, weinig bewegen, etc., is ook allemaal ongezond. Onzin-argument dus.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is een zaak van de volksgezondheid, dat is daar op tegen. Zien roken doet roken, dat blijkt maar weer uit het artikel in de OP.
quote:Daarnaast blijkt dat het onvoldoende werkt om het aan de markt over te laten doordat in een gemengde groep van rokers en niet-rokers de laatsten bij de keus voor een horeca-etablissement zich altijd onredelijk op zullen stellen en zullen kiezen voor een rookkroeg. Omdat niet-rokers wel sociaal zijn en begrip hebben van het belang van sociale contactmomenten tussen bijvoorbeeld collega's, studiegenoten of vrienden zullen ze daarin meegaan omdat iedere niet-roker zich wel eens de neus gestoten heeft aan het zelfzuchtige vijandige gedrag van rokers als deze hun zin niet krijgen. Binnen de sociologie wordt dit wel verder uitgediept als Speltheoriespeltheorie
Een meerderheid van Nederland gaat niet dagelijks naar de McD en naar de McD gaan is schadelijk. Alleen maar logisch dus dat het verboden wordt!quote:Verder wil ik helemaal niet voor de keuze gesteld worden als dat niet nodig is. Een ruime meerderheid van Nederland rookt niet en roken is schadelijk. Alleen maar logisch dus dat het verboden wordt!
Dus zou je sigaretten eigenlijk moeten verbieden en dan is het niet meer totalitair?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vuurwapens en Anthrax zijn verboden spullen. Sigaretten zijn volkomen legaal. Daar zit de crux.
private ondernemingenquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:48 schreef Monidique het volgende:
Right...
...zulke mensen zijn immers bang dat zij en hun rokende vriendjes niet meer gezellig samen uit kunnen gaan...
...en dus dwingen niet-rokers kroegen (private ondernemingen) hun wensen op. Want o, die rokers met hun smoke-only-vriendjes zijn zo bang niet meer uit te kunnen...
Niet als er een rookverbod isquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Allemaal drogredenen die nog niet eens gestoeld zijn op feiten.
Zolang tabak een legaal product is, is het aan de uitbater of hij dit in zijn gelegenheid toestaat of niet.
[..]
Dat zou echt totalitair zijn, vandaar dat ik daar niet meteen voor opteer. Maar ik zou het prima vinden hoor, doe maar.quote:alleen maar logisch![]()
![]()
Die kop vol zaagsel zit dichter bij de waarheid dan ik in eerste instantie dacht.
Het is alleen maar logisch als tabak verboden zou worden en niet op enkele willekeurig gekozen plekken.
Nee dan is het nog steeds een kromme maatregel zoals ik al zeiquote:
Dat zo inderdaad totalitair zijn maar wel de enige eerlijke als je een product in bepaalde plaatsen wilt verbieden.quote:Dat zou echt totalitair zijn, vandaar dat ik daar niet meteen voor opteer. Maar ik zou het prima vinden hoor, doe maar.
Naar de McD gaan is niet schadelijk. Ik ben heel benieuwd hoe je op dat idee komt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:50 schreef GBA het volgende:
Een meerderheid van Nederland gaat niet dagelijks naar de McD en naar de McD gaan is schadelijk. Alleen maar logisch dus dat het verboden wordt!
Interessante lijst. Het hogere ziekteverzuim weet ik niet, is dat bewezen? De onderzoekskosten worden uit de accijnzen wel betaald, dus die is niet terecht, de rest allemaal wel. En vooral die lagere productiviteit is er een waar ze wat mee moeten doen. Ik heb hier op kantoor ook voorgesteld om over te gaan op klokken, en de rookruimtes buiten de 'klok-zones' te plaatsen, zodat werknemers lekker in hun eigen tijd kunnen gaan roken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Rokers paffen helemaal niet de ouwe dag bij elkaar voor de nietroker. Er is pas een rapport gepubliceerd waarin werd gesteld dat rokers goedkoper zijn als je praat over DIRECTE kosten. Er werd alleen niet bij vermeld hoeveel rokers INDIRECT kosten. Er werd wel vermeld dat INDIRECTE kosten niet waren meegenomen in de berekening en dat daar rekening mee gehouden moest worden als je conclusies wilt verbinden aan het rapport.
Voorbeeld indirecte kosten:
-Hoger ziekte verzuim
-Lagere productiviteit
-Voedselbanken om paupers te onderhouden die liever roken, dan eten.
-Schoonmaakkosten
-Onderzoekskosten
Er zijn er vast nog veel meer te bedenken; maar je begrijpt hopelijk het idee
Vraag dat eens aan de nabestaanden van mensen die overleden zijn bij ongelukken veroorzaakt door zuiplappen achter het stuur.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:43 schreef Qwea het volgende:
Als jij en ik in een kroeg zitten, en ik drink lekker mn wijntje... heb jij er dan last van?
Zie je ook bij sommige geloven, daar moeten vrouwen zich bedekken omdat mannen de aanblik van een blote enkel niet kunnen weerstaan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:50 schreef GBA het volgende:Dus omdat mensen die last hebben van rokers geen ruggengraat hebben moet roken verboden worden?
Hoe heb je het dan met auto's?quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
Nee, we doen het ook met alle andere drugsoorten op de opiumlijst, stoffen die veelal gewoon in de natuur te vinden zijn. Dus tabak kan er dan ook nog wel bij. Dan ben je als overheid in ieder geval consequent. Laten we alle andere chemische verslavingen gewoon bestaan. Die zijn nameliijk economisch rendabelquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dus zou je sigaretten eigenlijk moeten verbieden en dan is het niet meer totalitair?
Op welke wijze vind jij dan dat roken niet schadelijk is voor anderen? Die 'nuance' ontgaat me.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:47 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Gelukkig, je snapt de kunst van het nuanceren toch... valt me mee...
Het gaat er niet om wat er van accijnzen wordt betaalt. Het ging erom dat je een totaal plaatje moet bekijken om te zien hoeveel roken kost (of oplevert). In het rapport waar ik het over had; werden geloof ik de ziektekosten, pensioenkosten/baten en accijnzen meegenomen. Allemaal dingen die redelijk direct te meten zijn. Echter zijn er heel veel kosten niet goed te meten. Het lijstje wat ik postte was maar een voorbeeld daarvan. Hoger ziekteverzuim is iig bewezen; rokers zijn vaker ziek dan niet rokers.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:55 schreef AlphaOmega het volgende:
Interessante lijst. Het hogere ziekteverzuim weet ik niet, is dat bewezen? De onderzoekskosten worden uit de accijnzen wel betaald, dus die is ook niet terecht, de rest allemaal wel. En vooral die lagere productiviteit is er een waar ze wat mee moeten doen. Ik heb hier op kantoor ook voorgesteld om over te gaan op klokken, en de rookruimtes buiten de 'klok-zones' te plaatsen, zodat werknemers lekker in hun eigen tijd kunnen gaan roken.
Of aan mensen met blijvend letsel, zoals ik.... maar goed, het gaat hier over roken. Drank zouden ze wat mij betreft ook mogen verbieden, of net als met roken, jaag die prijzen gewoon naar ruim het dubbele om te beginnen. Want die peukenprijs hier bevalt me nog steeds niet, eigenlijk. Waarom kost een pakje met 25 peuken niet gewoon ruim 6 Euro? In veel landen is dat wel het geval.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:56 schreef GBA het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan de nabestaanden van mensen die overleden zijn bij ongelukken veroorzaakt door zuiplappen achter het stuur.
Ja, nu betaal je nog geen accijns als je auto rijdt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:56 schreef NorthernStar het volgende:
Hoe heb je het dan met auto's?
[ afbeelding ]
Veroorzaker van astma tot leukemie.
Misschien moeten er ook stickers op de pomp komen. "Autorijders veroorzaken kanker" oid.
En een flinke toeslag via accijns natuurlijk.
In a way...quote:
Ja.quote:Ook achterlijk dat de overheid kroegen dwingt om geen alcohol te schenken aan mensen onder de 16. Het is toch een private onderneming.
het is gewoon bij wet verboden om te drinken onder de 16. Het is nergens in de wet verboden om een sigaret op te steken. Zelfs met dit rookverbod niet, want het is enkel bedoeld als maatregel om een rookvrije ruimte af te dwingen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:52 schreef The_End het volgende:
[..]
private ondernemingen
Ook achterlijk dat de overheid kroegen dwingt om geen alcohol te schenken aan mensen onder de 16. Het is toch een private onderneming.
Omdat je met dergelijke prijzen de zwarte handel promoot, en als je het langzaam doet, koopt men het wit en profiteert de overheid er ook nog van.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Of aan mensen met blijvend letsel, zoals ik.... maar goed, het gaat hier over roken. Drank zouden ze wat mij betreft ook mogen verbieden, of net als met roken, jaag die prijzen gewoon naar ruim het dubbele om te beginnen. Want die peukenprijs hier bevalt me nog steeds niet, eigenlijk. Waarom kost een pakje met 25 peuken niet gewoon ruim 6 Euro? In veel landen is dat wel het geval.
Neuh...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
het is gewoon bij wet verboden om te drinken onder de 16.
Ga maar samen met Qwea alle peuken/drank opkopen, vraag drijft de prijs op. Zie je dat? Heb je geen overheid voor nodig. Goed, kost je wel wat centen, maar dat heb je er vast voor over.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Of aan mensen met blijvend letsel, zoals ik.... maar goed, het gaat hier over roken. Drank zouden ze wat mij betreft ook mogen verbieden, of net als met roken, jaag die prijzen gewoon naar ruim het dubbele om te beginnen. Want die peukenprijs hier bevalt me nog steeds niet, eigenlijk. Waarom kost een pakje met 25 peuken niet gewoon ruim 6 Euro? In veel landen is dat wel het geval.
Dat ruikt lekkerquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe heb je het dan met auto's?
[ afbeelding ]
Veroorzaker van astma tot leukemie.
Misschien moeten er ook stickers op de pomp komen. "Autorijders veroorzaken kanker" oid.
En een flinke toeslag via accijns natuurlijk.
Misschien is het toch iets te langzaam. Maar je zegt het zelf al, de overheid gaat hier heel voorzichtig mee om, aangezien het een gigantische melkkoe voor ze is. En dat is het vervelende in de hele discussie, de twee brillen die onze regering in deze draagt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:00 schreef freud het volgende:
[..]
Omdat je met dergelijke prijzen de zwarte handel promoot, en als je het langzaam doet, koopt men het wit en profiteert de overheid er ook nog van.
Nee, en zelfs het kopen is niet verboden, alleen de verkoper overtreedt de wet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
het is gewoon bij wet verboden om te drinken onder de 16.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:55 schreef The_End het volgende:
[..]
Naar de McD gaan is niet schadelijk. Ik ben heel benieuwd hoe je op dat idee komt.(jaja, je bedoelt vet eten ofzo, maar dat is niet schadelijk, behalve als je dat met vrachtwagenladingen naar binnen schuift zonder dat je beweegt. McD is in principe niet slecht voor je. )
Nee; de conclusie van het rapport was dat rokers qua directe kosten goedkoper waren dan niet rokers. Meer niet. Er kunnen geen uitspraken gedaan worden over het totaal plaatje.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:00 schreef Chewie het volgende:
Alleen al deze redenen zijn al genoeg om een roker veel goedkoper te laten zijn dan niet-rokers.
Zuipen op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn sigarret als er van die aso's in mn buurt zitten te zuipen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
Er zijn/waren ook rookvrije kroegen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ruikt lekkeren ik weet niet hoe het daar zit, maar op het terras waar ik altijd zit, mogen geen auto's komen
enkel fietsers.
Ik haal 'regelmatig' iets bij de McD. Ik denk dat mijn conditie 'iets' beter is dan gemiddeld. Je snapt het punt niet. De McD is niet slecht. Pas als je heel vaak naar de McD gaat (oid) of alleen maar vet eten naar binnen werkt en niet/nauwlijks beweegt, dan is het slecht. (Mee)roken is altijd slecht en roken is nog eens zeer verslavend.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:06 schreef GBA het volgende:Ja de mensen die naar de McD gaan zijn over het algemeen de personificatie van lichamelijk gezondheid.
Niet iedereen haalt zijn eten bij de voedselbank.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:11 schreef Monidique het volgende:
Draait het leven weer eens om geld? Geld en lol op andermans gedwongen kosten, wat zijn sommige niet-rokers toch intolerante, asociale zeurpieten.
Dat zeg ik dan ook niet, wel blijven deze punten staan dat rokers daardoor goedkoper zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:09 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee; de conclusie van het rapport was dat rokers qua directe kosten goedkoper waren dan niet rokers. Meer niet. Er kunnen geen uitspraken gedaan worden over het totaal plaatje.
Bij mij draait het om genot, wat groter is als er niet gerookt wordt in de kroeg of op het terras waar ik zit. Daarnaast is dat ook nog eens beter voor mijn gezondheid, ook al zo'n groot goed. Maar goed, kwaliteit van leven schijnt dus intolerant en asociaal te zijnquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:11 schreef Monidique het volgende:
Draait het leven weer eens om geld? Geld en lol op andermans gedwongen kosten, wat zijn sommige niet-rokers toch intolerante, asociale zeurpieten.
Dat mag je vermoeden; het is alleen geen feit.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:16 schreef Chewie het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet, wel blijven deze punten staan dat rokers daardoor goedkoper zijn.
De gezondheidsrisico's van het meeroken zijn verwaarloosbaar en zeer discutabel en of roken nu zeer verslavend is mag geen reden zijn voor een zeer willekeurig verbod.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:12 schreef The_End het volgende:
(Mee)roken is altijd slecht en roken is nog eens zeer verslavend.
Precies, kwaliteit van leven houdt voor jou in dat andere mensen in hun eigen ruimte andere mensen moeten verbieden dingen te doen, omdat jij het niet leuk vindt wat ze doen, in plaats van dat jij weggaat, dat je niet zeurt, dat je naar een andere kroeg gaat, of iets dergelijks, kortom, lol op andermans gedwongen kosten is voor jou kwaliteit van leven in plaats van de vrijheid te doen wat je wilt doen zonder anderen te schaden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bij mij draait het om genot, wat groter is als er niet gerookt wordt in de kroeg of op het terras waar ik zit.
Alles is (on)gezond in de (on)juiste mate. Punt is echter dat een McD-menu altijd in de foute mate is. Teveel vet, suiker, dierlijke produkten en zout en te weinig vezels, vitaminen en mineralen. Gevolg: kanker en hartklachtenquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:12 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik haal 'regelmatig' iets bij de McD. Ik denk dat mijn conditie 'iets' beter is dan gemiddeld. Je snapt het punt niet. De McD is niet slecht. Pas als je heel vaak naar de McD gaat (oid) of alleen maar vet eten naar binnen werkt en niet/nauwlijks beweegt, dan is het slecht. (Mee)roken is altijd slecht en roken is nog eens zeer verslavend.
Dat is gewoon gelul. Als je ALTIJD McD zou eten, dan gaat dat op; maar als jij een keer naar de McD gaat, dan is daar niks schadelijks aan. Zeker als je regelmatig beweegt/sport.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:19 schreef GBA het volgende:
Alles is (on)gezond in de (on)juiste mate. Punt is echter dat een McD-menu altijd in de foute mate is. Teveel vet, suiker, dierlijke produkten en zout en te weinig vezels, vitaminen en mineralen. Gevolg: kanker en hartklachten
Waarom ga je dan niet naar een rookvrij cafe/terras. Moet de overheid jouw gebrek aan karakter corrigeren? Slappeling.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bij mij draait het om genot, wat groter is als er niet gerookt wordt in de kroeg of op het terras waar ik zit.
Als je je gehele eet- en leefpatroon aanpast aan je McD-bezoekjes, dan zou je inderdaad een punt hebben. Maar iets geeft me in dat de gemiddelde McD-bezoeker dat niet doet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul. Als je ALTIJD McD zou eten, dan gaat dat op; maar als jij een keer naar de McD gaat, dan is daar niks schadelijks aan. Zeker als je regelmatig beweegt/sport.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
De gezondheidsrisico's van het meeroken zijn verwaarloosbaar en zeer discutabel en of roken nu zeer verslavend is mag geen reden zijn voor een zeer willekeurig verbod.
En dát noem jij verwaarloosbaar?quote:De Nederlandse Gezondheidsraad heeft meeroken onderzocht. De kans op longkanker neemt door meeroken toe met 20%. Dit betekent dat ieder jaar tweehonderd meerokers doodgaan aan die ziekte. Bovendien heb je als meeroken 20-30% meer kans op een ziekte aan je hart. Er gaan hier zelfs duizenden mensen te vroeg dood omdat ze meerookten
Nee, als ik prinsheerlijk op een terrasje van een biertje zit te genieten in een rookvrije ambiance komt er altijd weer zo'n pauper die een peuk op steekt waardoor mijn genot afneemt. En dan zou ik weg moeten gaan? Dacht het niet, ik blijf lekker zitten, ik ben niet degene die andere mensen beschadigt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies, kwaliteit van leven houdt voor jou in dat andere mensen in hun eigen ruimte andere mensen moeten verbieden dingen te doen, omdat jij het niet leuk vindt wat ze doen, in plaats van dat jij weggaat, dat je niet zeurt, dat je naar een andere kroeg gaat, of iets dergelijks, kortom, lol op andermans gedwongen kosten is voor jou kwaliteit van leven in plaats van de vrijheid te doen wat je wilt doen zonder anderen te schaden.
Wat denk je dat de gemiddelde McD bezoeker is? Allemaal vette zeugen ofzo?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:24 schreef GBA het volgende:
Als je je gehele eet- en leefpatroon aanpast aan je McD-bezoekjes, dan zou je inderdaad een punt hebben. Maar iets geeft me in dat de gemiddelde McD-bezoeker dat niet doet.
Dat werd overal gezegd en overal houdt het stand. Zo ook hier.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:21 schreef cultheld het volgende:
Ik vrees dat het rookverbod niet lang stand houdt.
Ja. Jij gaat bewust, willens en wetens, een gezelschap binnen waar gerookt kan worden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:25 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, als ik prinsheerlijk op een terrasje van een biertje zit te genieten in een rookvrije ambiance komt er altijd weer zo'n pauper die een peuk op steekt waardoor mijn genot afneemt. En dan zou ik weg moeten gaan?
'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:25 schreef Qwea het volgende:
De Nederlandse Gezondheidsraad heeft meeroken onderzocht. De kans op longkanker neemt door meeroken toe met 20%. Dit betekent dat ieder jaar tweehonderd meerokers doodgaan aan die ziekte. Bovendien heb je als meeroken 20-30% meer kans op een ziekte aan je hart. Er gaan hier zelfs duizenden mensen te vroeg dood omdat ze meerookten
En dus steun je de trend om "oplossingen" te zoeken in verboden en criminalisering.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja want hoeveel kans heb je normaal op die ziektes? 20% meer kans op een ziekte waar je normaal gesproken 1% (voorbeeld) kans op hebt is verwaarloosbaar.quote:
Een roker kan idd niet te vroeg doodgaan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:27 schreef GBA het volgende:
'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.
Ik ken geen rookvrije kroeg. Daarnaast bevallen de kroegen waar ik kom uitstekend. En straks nog beter!quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef GBA het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar een rookvrij cafe/terras. Moet de overheid jouw gebrek aan karakter corrigeren? Slappeling.
Volgens mij zijn we 't wel ongeveer eens.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat denk je dat de gemiddelde McD bezoeker is? Allemaal vette zeugen ofzo?
Er komen ook gewoon gezinnen om een keertje te eten. Als jij de hele week normaal eet en dan 1x naar de McD gaat, dan heb je niet meteen een tekort aan vezels, vitamines en mineralen hoor.Ik denk dat de mensen waar jij het over hebt thuis ook niet gezond eten; dus de McD maakt het dan echt niet erger...
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:27 schreef GBA het volgende:
[..]
'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.
Waarmee je duidelijk weer bewijst wie de asociaal is in deze discussie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ken geen rookvrije kroeg. Daarnaast bevallen de kroegen waar ik kom uitstekend. En straks nog beter!
Begin er één, je maakt in deze topic de indruk dat je een erg gezellige gastheer bent.quote:
Misschien moet jij eerst wat statistiek lessen nemen, om te begrijpen wat er staat. 20 % toename op een kans van < 1 % is nog altijd erg weinig.quote:
In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratiequote:Op woensdag 7 mei 2008 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En dus steun je de trend om "oplossingen" te zoeken in verboden en criminalisering.
In een democratie wordt er ook rekening gehouden met de wensen van een minderheidquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratie
Kom kom, iedereen weet toch ondertussen echt wel dat roken significant meer risico oplevert op een grote diversiteit van enge aandoeningen. Als je daar je kop voor in het zand steekt, dan is het een belediging voor struisvogels om die mensen zo te noemen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja want hoeveel kans heb je normaal op die ziektes? 20% meer kans op een ziekte waar je normaal gesproken 1% (voorbeeld) kans op hebt is verwaarloosbaar.
Valt het je nooit op dat ze in dit soor artikeltjes nooit melden wat de kans normaal is op zo'n ziekte?
Ja, en rokers houden altijd rekening met anderen!quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef MdMa98 het volgende:
ik zit echt te genieten van de discussie, anti rokers worden uitgejouwd:P
Zo als ik het lees, denken niet rokers alleen maar aan zichzelf, geweldig! wat een discussie!
Weet je? ik vind muziek uit "walkmans" en moderne draagbare rommel ook schadelijk voor mijn gezondheid, jeetje , zo kunnen we over alles wel janken en er een verbod op gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 14:34:22 ]
Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratie
Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarmee je duidelijk weer bewijst wie de asociaal is in deze discussie.
Ben benieuwd wanneer de eerste klachten over supersmokers komen na 1 juli door de zwaar gefrustreerde anti-rokers.
Er zit nogal een verschil in roken en meeroken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:33 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kom kom, iedereen weet toch ondertussen echt wel dat roken significant meer risico oplevert op een grote diversiteit van enge aandoeningen. Als je daar je kop voor in het zand steekt, dan is het een belediging voor struisvogels om die mensen zo te noemen.
Waarom is dat schadelijk voor jouw gezondheid? Mijn piep in mijn oor bezorgt jou kanker ofzo?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef MdMa98 het volgende:
Zo als ik het lees, denken niet rokers alleen maar aan zichzelf, geweldig! wat een discussie!
Weet je? ik vind muziek uit "walkmans" en moderne draagbare rommel ook schadelijk voor mijn gezondheid, jeetje , zo kunnen we over alles wel janken en er een verbod op gooien.
Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien moet jij eerst wat statistiek lessen nemen, om te begrijpen wat er staat. 20 % toename op een kans van < 1 % is nog altijd erg weinig.
Helemaal mee eens, ik gebruik hem (ismoke variant dan) vaak in plekken waar ik niet mag roken maar dan krijg ik nog regelmatig de wind van voren van een anti-roker.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.
En wij zitten ook ergens niet op te wachten. Mooi he, die democratie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!
Leuk he, democratie
Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.
dát vind ik dan asociaal. Mn ma is een ketter van een roker, en die heeft zo'n ding aangeschaft. God, het huis heeft in tijden niet zo fris gerokenquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik gebruik hem (ismoke variant dan) vaak in plekken waar ik niet mag roken maar dan krijg ik nog regelmatig de wind van voren van een anti-roker.
Dat zal me aan mn reet roesten, ik hoef die zooi niet te gebruiken. Jij als roker kiest ervoor dat ding te gebruiken (wat ik aanmoedig) dan moet je niet zeuren over de nicotine kickquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:40 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
Werk jij in de horeca? Vast niet, gok ik zo...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
En wij zitten ook ergens niet op te wachten. Mooi he, die democratie.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je hebt door dat je dit 'argument' onverkort in kan/kon zetten om slavenhandel of apartheid goed te praten en te behouden? Onderdeel van het beschavingsproces is dat de morele dimensie groeit. Daar kun je bang van worden, je kunt wel denken dat je geen verandering wilt maar uiteindelijk verander je er niets aan hoor.
[..]
Lullig om te zeggen, maar ze kunnen ook elders gaan werken, toch?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!
Leuk he, democratie
Het grote verschil is dat je die mening niet kan staven met feiten over gezondheidsrisico's.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef MdMa98 het volgende:
Heb ik ergens gezegd dat ik rook dan? Ja, een jointje van tijd tot tijd...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat zal me aan mn reet roesten, ik hoef die zooi niet te gebruiken. Jij als roker kiest ervoor dat ding te gebruiken (wat ik aanmoedig) dan moet je niet zeuren over de nicotine kickEn ja, het blijft voor de gebruiker ongezond... maar minder ongezond dan een echte sigaret
Ik bedoelde dat de barmedewerkers ed. helemaal niet op een rookverbod zitten te wachtenquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:41 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Lullig om te zeggen, maar ze kunnen ook elders gaan werken, toch?
De ismoke die ik heb geeft een signaal als je ongeveer 1 sigaret hebt gerookt, wel zo handig.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:40 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Me dunkt krijg je op een gemiddeld terras meer dan genoeg fijnstof en andere kwalijkheden binnen van langscruisende auto's, scooters en eventuele boten om je niet druk te hoeven maken over een eventueel passerend sliertje sigarettenrook.
Of die kroegen die helemaal gebouwt zijn rond het niet-rokers gedeelte, wat nog maar 10% van de ruimte inneemtquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
En Qwea, je stelt je wel erg superieur op hoor, aanstelster.
En in tegenstelling tot de OP: in Ierland werkt de rokersban zeer zeker niet om jongeren van het roken af te helpen. Bijna iedereen rookt in Ierland. Weliswaar buiten de kroeg sinds een jaartje of 3, maar gezellig dat het dan op het terras is joh! Creatieve kroegbazen ook, want je hoeft bijna nergens in de kou te staan of nat te worden bij regen, ze verzinnen er allemaal wel iets op, overkapping, warmtelampen, enzovoort.
En die enkeling die niet rookt en in zijn eentje binnenzit vindt er geen bal aan dat het rookverbod er is. Veel niet-rokers gaan ook gewoon mee naar buiten, omdat het daar nu eenmaal veel en veel gezelliger is
En nu kom je natuurlijk ook even met cijfertjes aanzetten (een bron dus), of heb je dit uit je dikke duim sigaret gezogen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
En in tegenstelling tot de OP: in Ierland werkt de rokersban zeer zeker niet om jongeren van het roken af te helpen. Bijna iedereen rookt in Ierland.
Ach mij heb je er niet mee, ik rook nietquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat je die mening niet kan staven met feiten over gezondheidsrisico's.
Overigens raad ik alle rokers die hier aan dit topic reageren aan om het goed te bookmarken en over een paar jaar, als je gestopt bent met die vieze slaafse gewoonte kan je het dan met het schaamrood op de kaken nog eens teruglezen. Misschien kan je er dan wel net zo hard om lachen als ik nu. Heerlijk dit topic, precies waar ik zin in had vanmorgen
Eh, nicotine is in overdosis gewoon dodelijk, maar ja, dat is water ook.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
De ismoke die ik heb geeft een signaal als je ongeveer 1 sigaret hebt gerookt, wel zo handig.
Maar wat is er precies ongezond? Het enige wat je binnenkrijgt is nicotine en buiten dat het verslavend is heeft het zelfs geneeskrachtige eigenschappen, de kankerverwekkende stoffen die je wel in tabak vind zitten er niet in.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:50 schreef MdMa98 het volgende:
Ach mij heb je er niet mee, ik rook niet![]()
Ik vraag me af wat de regering nog meer verzint wat slecht is voor de gezondheid, het is iedere keer weer wat.
Ach, ik wil over een aantal jaar toch lekker in Zuid-Frankrijk gaan wonen, daar doen ze niet zo moeilijk als in NL
Maar dat is met een ismoke niet echt te halen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:50 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Eh, nicotine is in overdosis gewoon dodelijk, maar ja, dat is water ook.
Maar vergeleken met teer en benzeen is het vrij onschadelijkquote:Maar nicotine kan wel een negatief effect hebben op de afbraak van andere schadelijke stoffen in het lichaam. Nicotine is gewoon een gifstof.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik rook dan? Ja, een jointje van tijd tot tijd...
Verder nog wat?quote:Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
geef maar een linkje dan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Van het KWF, meeroken levert dus amper meer risico op zeker als je het vergelijkt met uitlaatgassen e.d.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Omdat niet-rokers wel sociaal zijn
Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.quote:Een ruime meerderheid van Nederland rookt niet en roken is schadelijk. Alleen maar logisch dus dat het verboden wordt!
Ik rook nietquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Zoek eens op 'rookverbod frankrijk' in Google.
Een hint: http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/tijdens-uw-verblijf/Rookverbod-in-Frankrijk.html?nodeID=133&EditoID=182809
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.
Misschien moeten we meteen maar leven verbieden? Veel logischer.
Ja, dat hoef je echt niet elke post te herhalen hoor. Misschien moet je even een apart topic aanmaken in NWS dat je niet rookt.quote:
Welk gezeik heb je het nou over, want in Frankrijk heb je precies hetzelfde gezeik over roken.quote:Maargoed ik ga weer lekker zonnen, mij heb je er niet mee, dat hele rookgejankt niet..Stelletje anti-zeikerds
Je denkt dat ik rook volgens mij, je blaft nog al.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, dat hoef je echt niet elke post te herhalen hoor. Misschien moet je even een apart topic aanmaken in NWS dat je niet rookt.
[..]
Welk gezeik heb je het nou over, want in Frankrijk heb je precies hetzelfde gezeik over roken.
Snap je het nog steeds niet na al die posts?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.
Een kans veel kleiner dan 1% is dus waarschijnlijk. Laten we zeggen 0.5. Dan loop je dus door meeroken ineens een kans van 0.6 om te komen te overlijden door longkanker. niet leuk als jezelf tot die 0.6 behoort, maar nog steeds een verwaarloos kleine kans.quote:
van de RIVM pagina
Het aantal personen met longkanker dat op 1 januari 2002 in leven was en in de 10 jaar daaraan voorafgaand longkanker heeft gekregen wordt geschat op 14.100 (9.800 mannen en 4.300 vrouwen). In 2003 is bij 6.126 mannen en 2.888 vrouwen longkanker vastgesteld. In 2004 overleden 6.468 mannen en 2.855 vrouwen ten gevolge van deze ziekte.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:07 schreef MdMa98 het volgende:
-ga jij dood als ik HIV heb?
die vind ik wel heel link
Oh ja, ik experimenteer ergens mee, en dan rook ik direct. Gelukkig heb ik bijna alles geprobeerd in mijn leven op het gebied van drugs, behalve spuiten, want ik heb een hekel aan naalden. Ik weet in ieder geval van het meeste wat het is, wat het doet, en waarom je er beter vanaf kan blijven, en dat dan dus uit ervaring.quote:
Ga JIJ dood als IK rookquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Snap je het nog steeds niet na al die posts?Nog een keertje:
-ga jij dood als ik teveel sla eet?
-ga jij dood als ik teveel zuip?
-ga jij dood als ik teveel roomboter eet?
-ga jij dood als ik teveel zon?
-ga jij dood als ik HIV heb?
Joh.........quote:Je geeft een beetje aan dat je echt geen enkel besef hebt van waar je over praat. Wist je bijvoorbeeld dat je je op andere manieren tegen SOA's kan beschermen?
Waarom ben je dan voor een rookverbod? Om andere mensen niet tot last te zijn is een verbod niet nodig. Een rookverbod is juist mensen tot last omdat dit hun keuzevrijheid beperkt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben overigens voor het rookverbod in de horeca, hell, ik leef al drie jaar met een rookverbod in de horeca en op andere publieke plaatsen, en ik heb er geen last van hoorSterker nog, ik rook in mijn eigen huis niet eens als mijn zoon thuis is.
Ik ben niet graag andere mensen tot last. Ik heb er ook een hekel aan als andere mensen voor mij uitmaken wat ik wel of niet mag doen. Laat staan dat ik andere mensen met een betuttelend vingertje ga wijzen op zaken die in mijn ogen storend zijn.
Ik zei toch al dat je niet weet waar je over praat. Je hoeft het niet nog eens te benadrukken hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:
Ga JIJ dood als IK rook
Zo, dat is nieuw voor me. Ik vind het echt verschrikkelijk om te beseffen dat jij dood gaat als ik een sigaretje rook, want dat is blijkbaar een vaststaand feit. Nee, nu stop ik hoor.
Gelukkig kun jij sarcasme perfect inschattenquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat je niet weet waar je over praat. Je hoeft het niet nog eens te benadrukken hoor.
Wat een dikke duim heb jij .quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Niet rokers zijn beste mensen hoor, tot ze over hun hetze tegen rokers moet gaan praten. Dan worden ze vals. Maar dan kruipen ze op de fiets, met de kleine meid voorop in een kinderstoeltje en gaan gezond fietsen naar het park, waarbij ze 4 vrachtwagens en 2 bussen passeren en de kleine meid het equivalent van 10 sloffen tabak in een middag mag opsnuiven.
Zo'n kerel met een eenmanszaak moet tegen zichzelf beschermd worden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef raptorix het volgende:
Deze wet is schandalig, ooit was het bedoelt om een rookvrije plek aan een werknemer aan te bieden, opzich kan ik daarmee leven, maar plots stelde iemand de vraag: hoe zit dat dan met eenmanszaken waarvan de eigenaar rookt, en toen zei men, neeeeeeeeeeeeuuuuuuuuu daar moet het zelfde voor gelden, anders is het niet meer duidelijk in de horeca. Kortom, men heeft deze wet gewoon misbruikt om de horeca rookvrij te krijgen. Schandalig gewoon.
Omdat rokers over het algemeen vrij egoistisch zijn in hun rookgedrag en perse willen roken zelfs al vragen niet-rokers ze om dat niet te doen in hun bijzijn. Zolang de doorsnee roker zich niet wenst aan te passen dienen ze van hogerhand opgelegd te krijgen dat ze zich wel moeten aanpassen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom ben je dan voor een rookverbod? Om andere mensen niet tot last te zijn is een verbod niet nodig. Een rookverbod is juist mensen tot last omdat dit hun keuzevrijheid beperkt.
Voor je zelf verantwoordelijk zijn is maar eng he?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zo'n kerel met een eenmanszaak moet tegen zichzelf beschermd worden.
De keuzevrijheid wordt wel degelijk beperkt en als er nu zoveel behoefte aan rookvrije horeca was geweest dan was die er toch al lang?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Omdat rokers over het algemeen vrij egoistisch zijn in hun rookgedrag en perse willen roken zelfs al vragen niet-rokers ze om dat niet te doen in hun bijzijn. Zolang de doorsnee roker zich niet wenst aan te passen dienen ze van hogerhand opgelegd te krijgen dat ze zich wel moeten aanpassen.
En de keuzevrijheid voor rokers wordt niet beperkt, ze kunnen roken, alleen niet in de kroeg, nou, dan gaan ze toch lekker naar buiten of niet meer naar de kroeg? Ik zie het probleem echt niet.
Ik overdrijf op dezelfde manier als de anti-rook-Jehova. That's allquote:
Meeroken is ook schadelijk. Er is veel verzet tegen door anti-wetenschappelijke "vrijheidsstrijders", maar ja...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:39 schreef -skippybal- het volgende:
Die 20% extra is ook niet bewezen. Jah, door één onderzoekje. Laten we de rest gewoon vergeten, komt namelijk niet zo goed uit he.
nou ja, als jije en eenmanszaak begint komt er niemand bij je aan de deur kloppen dat je rookt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef raptorix het volgende:
Deze wet is schandalig, ooit was het bedoelt om een rookvrije plek aan een werknemer aan te bieden, opzich kan ik daarmee leven, maar plots stelde iemand de vraag: hoe zit dat dan met eenmanszaken waarvan de eigenaar rookt, en toen zei men, neeeeeeeeeeeeuuuuuuuuu daar moet het zelfde voor gelden, anders is het niet meer duidelijk in de horeca. Kortom, men heeft deze wet gewoon misbruikt om de horeca rookvrij te krijgen. Schandalig gewoon.
Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:34 schreef ElizabethR het volgende:
Het enige probleem dat ik heb is dat de niet-rokers zo verbeten zijn in hun kruistocht die 'stigmatisering van de roker' heet. Alle fanatieke anti-rook-jehova's staan zichzelf een hoge bloeddruk te protesteren op die barricades. Terwijl het zoveel aardiger zou overkomen als ze zich niet zo superieur zouden opstellen ten opzichte van die 'vieze verslaafde'. Je hoort ze bijna denken: ' Ik win, ik win'.
Jammer.
Wat is een drogreden danquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:41 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.
Dat is dus al fout. De roker zou eerst even moeten vragen of je er geen last van hebt. Jij draait het weer om.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:43 schreef DarkElf het volgende:
oh puhlease zeg
natuurlijk zijn er rokers die zich niets aantrekken van anderen, net als niet rokers trouwens ..maar ik heb zélden meegemaakt dat rokers weigerden ergens anders te gaan roken als dat gewoon gevraagd werd.
Niet in een gelegenheid waar je van de uitbater mag roken, dan ken je als niet-roker het risico en je hebt altijd de vrijheid om niet te komen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is dus al fout. De roker zou eerst even moeten vragen of je er geen last van hebt. Jij draait het weer om.
Dat zég ik!! Maar behalve je totale onbegrip voor sarcasme kun je ook nogal selectief quoten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:41 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.
idd, gaf je aan dat je er last van had op je werkplek, dan was het vaak "ja ik mag hier roken hoor"quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:41 schreef The_End het volgende:
[..]
mooi waren de jaren 80 met die slogan... het klonk zo mooi, het werkte echter voor geen meterquote:
En zout op slakken leggen lukt ook aardig zie ikquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is dus al fout. De roker zou eerst even moeten vragen of je er geen last van hebt. Jij draait het weer om.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:50 schreef ElizabethR het volgende:
Dat zég ik!! Maar behalve je totale onbegrip voor sarcasme kun je ook nogal selectief quoten.
o o, daar gaan we weer:quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:53 schreef ElizabethR het volgende:
En zout op slakken leggen lukt ook aardig zie ik![]()
Jij vraagt je partner zeker ook eerst of ze/hij er last van heeft voor je een natte scheet laat in bed?
Van meeroken ook niet per definitie, hooguit een verhoogd risico waardoor de kans nog niet boven de 1% uitkomtquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:55 schreef The_End het volgende:
[..]
o o, daar gaan we weer:
-krijg je kanker van (natte) scheten?
Vertel mij eens waarom ik dat risico zou willen lopen ook al was het minder dan een promille? (Afgezien van de andere nadelen van roken)quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:57 schreef Chewie het volgende:
Van meeroken ook niet per definitie, hooguit een verhoogd risico waardoor de kans nog niet boven de 1% uitkomt
Omdat je door alleen al buiten te lopen dat risico ook al loopt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:02 schreef The_End het volgende:
[..]
Vertel mij eens waarom ik dat risico zou willen lopen ook al was het minder dan een promille? (Afgezien van de andere nadelen van roken)
Maar scheetje, dat is toch precies hetzelfde als bijvoorbeeld HIV oplopen??? Ik bedoel, je kunt ervoor kiezen niet bij met HIV geinfecteerde mensen in de buurt te zijn, en dan kun je er toch ook voor kiezen om niet bij rokers in de buurt te zijn?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:02 schreef The_End het volgende:
[..]
Vertel mij eens waarom ik dat risico zou willen lopen ook al was het minder dan een promille? (Afgezien van de andere nadelen van roken)
En dan vind jij het geen probleem om dat risico voor mij te vergroten?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:07 schreef Chewie het volgende:
Omdat je door alleen al buiten te lopen dat risico ook al loopt.
ja, dat vinden rokers vooral een zwak argumentquote:Buiten dat is het een zeer zwak argument om voor een algeheel rookverbod te pleiten zeker in gelegenheden waar je vrijwillig heen gaat.
Ik als niet-roker ook.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:13 schreef The_End het volgende:
ja, dat vinden rokers vooral een zwak argument
Ik weet niet wat jij voor werk doet, maar ik heb geen last van HIV geinfecteerde mensen. Ze zijn ook niet schadelijk voor mijn gezondheid. (behalve als ze roken...quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:10 schreef ElizabethR het volgende:
Maar scheetje, dat is toch precies hetzelfde als bijvoorbeeld HIV oplopen??? Ik bedoel, je kunt ervoor kiezen niet bij met HIV geinfecteerde mensen in de buurt te zijn, en dan kun je er toch ook voor kiezen om niet bij rokers in de buurt te zijn?
Dit meen je toch niet he? Of is dit weer 'sarcasme' wat ik niet zie. Opereren vergelijken met roken en dan zeggen dat het allebei gevaarlijk is.quote:Weet je trouwens hoeveel nadelen anaesthesie met zich meebrengt?? Daar kun je ook zomaar dood aan gaan, of je levenlang gehandicapt raken, en toch laat jij je waarschijnlijk wel opereren als dat nodig is. Minder dan een promille hoor, maar toch!!
I see anti rokers-jihad, met goedkeuring van onze linkse fractie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:15 schreef Drugshond het volgende:
ff die wietlucht om me heen slaan... Waar gaat dit over ?
Niet in een gelegenheid waar ik mag roken en waar je vrijwillig heengaat.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:13 schreef The_End het volgende:
[..]
En dan vind jij het geen probleem om dat risico voor mij te vergroten?
Dat is het ook en gelukkig zijn er ook niet-rokers die er zo over denken. Het zijn vooral de anti-rokers die dit soort maatregelen denken nodig te hebben.quote:ja, dat vinden rokers vooral een zwak argument
Zit me hier niet lekker te maken, moet nog een uur op kantoor zittenquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:15 schreef Drugshond het volgende:
ff die wietlucht om me heen slaan... Waar gaat dit over ?
quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:18 schreef The_End het volgende:
Dit meen je toch niet he? Of is dit weer 'sarcasme' wat ik niet zie. Opereren vergelijken met roken en dan zeggen dat het allebei gevaarlijk is.
Het rookverbod is ook alleen mogelijk dankzij mensen met jou instelling.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:21 schreef Chewie het volgende:
Niet in een gelegenheid waar ik mag roken en waar je vrijwillig heengaat.
Leg het me eens uit.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
, jij moet echt nog leren begrijpend lezen.
De opmerking over begrijpend lezen is meer dan terecht zie ik.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:24 schreef The_End het volgende:
[..]
Het rookverbod is ook alleen mogelijk dankzij mensen met jou instelling.
Nee het ergste is dat de grootste anti-roken zeikerds wegblijven en het rookverbod dus helemaal geen zin heeft.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het ergste is dat al die zeikerds straks de kroeg in gaan omdat ze denken dat ze daar ineens iets te zoeken hebben omdat het rookvrij is.
Niet blijvend in ieder geval. Je maakt mij niet wijs dat iemand die stinkende kleren al een probleem vindt überhaupt in staat is tot stappen. Allemaal van die zuurpruimen bij mekaar die het op 3 spa roodjes een hele avond over hun plaatsvervangende hypochondrie gaan hebben? De laatste gezondheidstips doornemen? Als die mensen iets in het uitgaansleven te zoeken hadden was de stad al bezaaid met rookvrije kroegen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee het ergste is dat de grootste anti-roken zeikerds wegblijven en het rookverbod dus helemaal geen zin heeft.
Tenminste de grootste anti-rokers die ik ken (ok niet erg objectief) kwamen al niet in de kroeg en gaan er straks ook niet heen.
Ik ga er wel meer heen hoorquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee het ergste is dat de grootste anti-roken zeikerds wegblijven en het rookverbod dus helemaal geen zin heeft.
Tenminste de grootste anti-rokers die ik ken (ok niet erg objectief) kwamen al niet in de kroeg en gaan er straks ook niet heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |