abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58532742
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:27 schreef GBA het volgende:
'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.
Een roker kan idd niet te vroeg doodgaan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:29:35 #202
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58532746
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef GBA het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet naar een rookvrij cafe/terras. Moet de overheid jouw gebrek aan karakter corrigeren? Slappeling.
Ik ken geen rookvrije kroeg. Daarnaast bevallen de kroegen waar ik kom uitstekend. En straks nog beter!
Life is what you make it.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:29:43 #203
213097 GBA
FINALE.
pi_58532753
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:26 schreef The_End het volgende:

[..]

Wat denk je dat de gemiddelde McD bezoeker is? Allemaal vette zeugen ofzo?

Er komen ook gewoon gezinnen om een keertje te eten. Als jij de hele week normaal eet en dan 1x naar de McD gaat, dan heb je niet meteen een tekort aan vezels, vitamines en mineralen hoor. Ik denk dat de mensen waar jij het over hebt thuis ook niet gezond eten; dus de McD maakt het dan echt niet erger...
Volgens mij zijn we 't wel ongeveer eens.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2008 @ 14:30:09 #204
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58532759
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:27 schreef GBA het volgende:

[..]

'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.
pi_58532778
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik ken geen rookvrije kroeg. Daarnaast bevallen de kroegen waar ik kom uitstekend. En straks nog beter!
Waarmee je duidelijk weer bewijst wie de asociaal is in deze discussie.

Ben benieuwd wanneer de eerste klachten over supersmokers komen na 1 juli door de zwaar gefrustreerde anti-rokers.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 14:32:14 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:31:12 #206
213097 GBA
FINALE.
pi_58532784
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik ken geen rookvrije kroeg.
Begin er één, je maakt in deze topic de indruk dat je een erg gezellige gastheer bent.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
pi_58532794
ik zit echt te genieten van de discussie, anti rokers worden uitgejouwd:P

Zo als ik het lees, denken niet rokers alleen maar aan zichzelf, geweldig! wat een discussie!
Weet je? ik vind muziek uit "walkmans" en moderne draagbare rommel ook schadelijk voor mijn gezondheid, jeetje , zo kunnen we over alles wel janken en er een verbod op gooien.
pi_58532796
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

En dát noem jij verwaarloosbaar?
Misschien moet jij eerst wat statistiek lessen nemen, om te begrijpen wat er staat. 20 % toename op een kans van < 1 % is nog altijd erg weinig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:32:10 #209
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58532800
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En dus steun je de trend om "oplossingen" te zoeken in verboden en criminalisering.
In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratie
pi_58532819
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:32 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratie
In een democratie wordt er ook rekening gehouden met de wensen van een minderheid
pi_58532820
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja want hoeveel kans heb je normaal op die ziektes? 20% meer kans op een ziekte waar je normaal gesproken 1% (voorbeeld) kans op hebt is verwaarloosbaar.

Valt het je nooit op dat ze in dit soor artikeltjes nooit melden wat de kans normaal is op zo'n ziekte?
Kom kom, iedereen weet toch ondertussen echt wel dat roken significant meer risico oplevert op een grote diversiteit van enge aandoeningen. Als je daar je kop voor in het zand steekt, dan is het een belediging voor struisvogels om die mensen zo te noemen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58532832
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef MdMa98 het volgende:

Zo als ik het lees, denken niet rokers alleen maar aan zichzelf, geweldig! wat een discussie!
Weet je? ik vind muziek uit "walkmans" en moderne draagbare rommel ook schadelijk voor mijn gezondheid, jeetje , zo kunnen we over alles wel janken en er een verbod op gooien.
Ja, en rokers houden altijd rekening met anderen!

Is muziek uit jouw walkman schadelijk voor mij en is dat bewezen?
Antwoorden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 14:34:22 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:35:16 #213
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58532858
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:32 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!
Leuk he, democratie
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:36:10 #214
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58532869
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarmee je duidelijk weer bewijst wie de asociaal is in deze discussie.

Ben benieuwd wanneer de eerste klachten over supersmokers komen na 1 juli door de zwaar gefrustreerde anti-rokers.
Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58532876
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:33 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Kom kom, iedereen weet toch ondertussen echt wel dat roken significant meer risico oplevert op een grote diversiteit van enge aandoeningen. Als je daar je kop voor in het zand steekt, dan is het een belediging voor struisvogels om die mensen zo te noemen.
Er zit nogal een verschil in roken en meeroken.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:37:06 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58532896
quote:

Waarom is dat schadelijk voor jouw gezondheid? Mijn piep in mijn oor bezorgt jou kanker ofzo?

Je blaat weer lekker dom.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:38:07 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58532925
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien moet jij eerst wat statistiek lessen nemen, om te begrijpen wat er staat. 20 % toename op een kans van < 1 % is nog altijd erg weinig.
Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.
pi_58532934
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.
Helemaal mee eens, ik gebruik hem (ismoke variant dan) vaak in plekken waar ik niet mag roken maar dan krijg ik nog regelmatig de wind van voren van een anti-roker.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:39:10 #219
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58532950
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!
Leuk he, democratie
En wij zitten ook ergens niet op te wachten. Mooi he, die democratie.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:39:32 #220
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58532959
Die 20% extra is ook niet bewezen. Jah, door één onderzoekje. Laten we de rest gewoon vergeten, komt namelijk niet zo goed uit he.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_58532972
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
pi_58532973
Al die meerokers die "te vroeg" overlijden, schelen de staatskas ook weer ettelijke miljoenen in pensioenen, uitkeringen enz. enz.

Mooie opsteker (whehehe) voor de rokers!
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:40:19 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58532977
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik gebruik hem (ismoke variant dan) vaak in plekken waar ik niet mag roken maar dan krijg ik nog regelmatig de wind van voren van een anti-roker.
dát vind ik dan asociaal. Mn ma is een ketter van een roker, en die heeft zo'n ding aangeschaft. God, het huis heeft in tijden niet zo fris geroken

Met die SS is niks mis hoor. Afgezien van dat dat ding snel naar de tering gaat... maar schadelijk voor mijn gezondheid issie niet.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:41:26 #224
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58532995
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:40 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
Dat zal me aan mn reet roesten, ik hoef die zooi niet te gebruiken. Jij als roker kiest ervoor dat ding te gebruiken (wat ik aanmoedig) dan moet je niet zeuren over de nicotine kick En ja, het blijft voor de gebruiker ongezond... maar minder ongezond dan een echte sigaret
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:41:39 #225
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58533002
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

En wij zitten ook ergens niet op te wachten. Mooi he, die democratie.
Werk jij in de horeca? Vast niet, gok ik zo...
Dan moeten ze het beestje gewoon bij de naam noemen, en niet met een kutsmoes aan komen zetten.

Maar dan zijn het ineens vrijheidsbeperkende maatregelen voor de burger, en dan zou er wel eens wat meer tegengas kunnen worden gegeven.
LastFM
pi_58533003
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je hebt door dat je dit 'argument' onverkort in kan/kon zetten om slavenhandel of apartheid goed te praten en te behouden? Onderdeel van het beschavingsproces is dat de morele dimensie groeit. Daar kun je bang van worden, je kunt wel denken dat je geen verandering wilt maar uiteindelijk verander je er niets aan hoor.
[..]

Wijn drinken is niet schadelijk voor anderen, dat is de crux.

1. Hoe praat ik in godsnaam slavenhandel en apartheid goed? En welke beschaving en morele dimensie praat jij over? met zulke antwoorden werk je niet echt mee aan een gewone beschaving?

2. Mischien is de geur van wijn wel schadelijk voor mijn reukorganen? stekende hoofdpijnen, en waanzinsbeelden?

Punt is gewoon, dat zeuren over gezondhied van anderen nutteloos is, we wonen met zijn allen in een niet al te ruim land, waar we met zijn allen problemen moeten oplossen. Het ging qua rookbeleid leuk, met campagnes van "roken? dat lossen we samen wel op" . Maar nee , er zitten wat politieke hoeren en mislukte studenten in DenHaag uit verveling domme dingen te verzinnen, "iets van horen zeggen"dat in amerika het rookbeleid word aangepakt, dat hier maar ook moet. Wat een bagger. Nou wat maakt de regering zich zo populair... Jeetje en dan word roken, drinken, drugs, uitstoot tegengegaan, mensen worden gezonden, leven langer, krijg meer kinderen, overbevolking, verplicht nog maar 1 kind per gezin, andere kinderen worden vermoord, er staat 1 enigskind met scheiding en snorretje op en die begint een oorlog.. zo is de bal weer rond.

Zo, nog vragen?
pi_58533008
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Leuk he, democratie
Lullig om te zeggen, maar ze kunnen ook elders gaan werken, toch?
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:42:11 #228
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58533012
quote:

Het grote verschil is dat je die mening niet kan staven met feiten over gezondheidsrisico's.

Overigens raad ik alle rokers die hier aan dit topic reageren aan om het goed te bookmarken en over een paar jaar, als je gestopt bent met die vieze slaafse gewoonte kan je het dan met het schaamrood op de kaken nog eens teruglezen. Misschien kan je er dan wel net zo hard om lachen als ik nu. Heerlijk dit topic, precies waar ik zin in had vanmorgen
pi_58533043
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat zal me aan mn reet roesten, ik hoef die zooi niet te gebruiken. Jij als roker kiest ervoor dat ding te gebruiken (wat ik aanmoedig) dan moet je niet zeuren over de nicotine kick En ja, het blijft voor de gebruiker ongezond... maar minder ongezond dan een echte sigaret
Heb ik ergens gezegd dat ik rook dan? Ja, een jointje van tijd tot tijd...
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:43:40 #230
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58533049
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:41 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Lullig om te zeggen, maar ze kunnen ook elders gaan werken, toch?
Ik bedoelde dat de barmedewerkers ed. helemaal niet op een rookverbod zitten te wachten
LastFM
pi_58533055
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:40 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

De ismoke die ik heb geeft een signaal als je ongeveer 1 sigaret hebt gerookt, wel zo handig.

Maar wat is er precies ongezond? Het enige wat je binnenkrijgt is nicotine en buiten dat het verslavend is heeft het zelfs geneeskrachtige eigenschappen, de kankerverwekkende stoffen die je wel in tabak vind zitten er niet in.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:44:07 #232
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58533070
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Me dunkt krijg je op een gemiddeld terras meer dan genoeg fijnstof en andere kwalijkheden binnen van langscruisende auto's, scooters en eventuele boten om je niet druk te hoeven maken over een eventueel passerend sliertje sigarettenrook.

En Qwea, je stelt je wel erg superieur op hoor, aanstelster.

En in tegenstelling tot de OP: in Ierland werkt de rokersban zeer zeker niet om jongeren van het roken af te helpen. Bijna iedereen rookt in Ierland. Weliswaar buiten de kroeg sinds een jaartje of 3, maar gezellig dat het dan op het terras is joh! Creatieve kroegbazen ook, want je hoeft bijna nergens in de kou te staan of nat te worden bij regen, ze verzinnen er allemaal wel iets op, overkapping, warmtelampen, enzovoort.

En die enkeling die niet rookt en in zijn eentje binnenzit vindt er geen bal aan dat het rookverbod er is. Veel niet-rokers gaan ook gewoon mee naar buiten, omdat het daar nu eenmaal veel en veel gezelliger is
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:46:10 #233
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58533129
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En Qwea, je stelt je wel erg superieur op hoor, aanstelster.

En in tegenstelling tot de OP: in Ierland werkt de rokersban zeer zeker niet om jongeren van het roken af te helpen. Bijna iedereen rookt in Ierland. Weliswaar buiten de kroeg sinds een jaartje of 3, maar gezellig dat het dan op het terras is joh! Creatieve kroegbazen ook, want je hoeft bijna nergens in de kou te staan of nat te worden bij regen, ze verzinnen er allemaal wel iets op, overkapping, warmtelampen, enzovoort.

En die enkeling die niet rookt en in zijn eentje binnenzit vindt er geen bal aan dat het rookverbod er is. Veel niet-rokers gaan ook gewoon mee naar buiten, omdat het daar nu eenmaal veel en veel gezelliger is
Of die kroegen die helemaal gebouwt zijn rond het niet-rokers gedeelte, wat nog maar 10% van de ruimte inneemt
LastFM
pi_58533142
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
En in tegenstelling tot de OP: in Ierland werkt de rokersban zeer zeker niet om jongeren van het roken af te helpen. Bijna iedereen rookt in Ierland.
En nu kom je natuurlijk ook even met cijfertjes aanzetten (een bron dus), of heb je dit uit je dikke duim sigaret gezogen?
pi_58533229
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat je die mening niet kan staven met feiten over gezondheidsrisico's.

Overigens raad ik alle rokers die hier aan dit topic reageren aan om het goed te bookmarken en over een paar jaar, als je gestopt bent met die vieze slaafse gewoonte kan je het dan met het schaamrood op de kaken nog eens teruglezen. Misschien kan je er dan wel net zo hard om lachen als ik nu. Heerlijk dit topic, precies waar ik zin in had vanmorgen
Ach mij heb je er niet mee, ik rook niet
Ik vraag me af wat de regering nog meer verzint wat slecht is voor de gezondheid, het is iedere keer weer wat.

Ach, ik wil over een aantal jaar toch lekker in Zuid-Frankrijk gaan wonen, daar doen ze niet zo moeilijk als in NL
pi_58533244
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

De ismoke die ik heb geeft een signaal als je ongeveer 1 sigaret hebt gerookt, wel zo handig.

Maar wat is er precies ongezond? Het enige wat je binnenkrijgt is nicotine en buiten dat het verslavend is heeft het zelfs geneeskrachtige eigenschappen, de kankerverwekkende stoffen die je wel in tabak vind zitten er niet in.
Eh, nicotine is in overdosis gewoon dodelijk, maar ja, dat is water ook.

Maar nicotine kan wel een negatief effect hebben op de afbraak van andere schadelijke stoffen in het lichaam. Nicotine is gewoon een gifstof.
pi_58533260
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.

Van het KWF, meeroken levert dus amper meer risico op zeker als je het vergelijkt met uitlaatgassen e.d.
pi_58533292
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:50 schreef MdMa98 het volgende:
Ach mij heb je er niet mee, ik rook niet
Ik vraag me af wat de regering nog meer verzint wat slecht is voor de gezondheid, het is iedere keer weer wat.

Ach, ik wil over een aantal jaar toch lekker in Zuid-Frankrijk gaan wonen, daar doen ze niet zo moeilijk als in NL
Zoek eens op 'rookverbod frankrijk' in Google.

Een hint: http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/tijdens-uw-verblijf/Rookverbod-in-Frankrijk.html?nodeID=133&EditoID=182809

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 14:52:51 ]
pi_58533307
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:50 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Eh, nicotine is in overdosis gewoon dodelijk, maar ja, dat is water ook.
Maar dat is met een ismoke niet echt te halen.
quote:
Maar nicotine kan wel een negatief effect hebben op de afbraak van andere schadelijke stoffen in het lichaam. Nicotine is gewoon een gifstof.
Maar vergeleken met teer en benzeen is het vrij onschadelijk
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:53:37 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58533324
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat ik rook dan? Ja, een jointje van tijd tot tijd...
quote:
Verder nog wat?
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:54:59 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58533350
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Van het KWF, meeroken levert dus amper meer risico op zeker als je het vergelijkt met uitlaatgassen e.d.
geef maar een linkje dan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:55:13 #242
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58533356
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:41 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Omdat niet-rokers wel sociaal zijn
quote:
Een ruime meerderheid van Nederland rookt niet en roken is schadelijk. Alleen maar logisch dus dat het verboden wordt!
Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.

Misschien moeten we meteen maar leven verbieden? Veel logischer.
pi_58533390
quote:
Ik rook niet

Maargoed ik ga weer lekker zonnen, mij heb je er niet mee, dat hele rookgejankt niet..Stelletje anti-zeikerds
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:59:43 #244
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58533460
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:55 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.

LastFM
pi_58533490
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:56 schreef MdMa98 het volgende:
Ik rook niet
Ja, dat hoef je echt niet elke post te herhalen hoor. Misschien moet je even een apart topic aanmaken in NWS dat je niet rookt.
quote:
Maargoed ik ga weer lekker zonnen, mij heb je er niet mee, dat hele rookgejankt niet..Stelletje anti-zeikerds
Welk gezeik heb je het nou over, want in Frankrijk heb je precies hetzelfde gezeik over roken.
pi_58533492
Oja, dit is ook nog wel een leuk linkje:
Hoezo is niet-roken in kroegen niet schadelijk voor anderen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_58533548
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:00 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, dat hoef je echt niet elke post te herhalen hoor. Misschien moet je even een apart topic aanmaken in NWS dat je niet rookt.
[..]

Welk gezeik heb je het nou over, want in Frankrijk heb je precies hetzelfde gezeik over roken.
Je denkt dat ik rook volgens mij, je blaft nog al.
en ach, als ik in frankrijk zit met mon amour aan een lekker drankje aan de poort van ons kasteeltje, wat kan mij het bommen?
pi_58533574
quote:

Snap je het nog steeds niet na al die posts? Nog een keertje:
-ga jij dood als ik teveel sla eet?
-ga jij dood als ik teveel zuip?
-ga jij dood als ik teveel roomboter eet?
-ga jij dood als ik teveel zon?
-ga jij dood als ik HIV heb?

Je geeft een beetje aan dat je echt geen enkel besef hebt van waar je over praat. Wist je bijvoorbeeld dat je je op andere manieren tegen SOA's kan beschermen?
pi_58533580
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

quote:

van de RIVM pagina
Het aantal personen met longkanker dat op 1 januari 2002 in leven was en in de 10 jaar daaraan voorafgaand longkanker heeft gekregen wordt geschat op 14.100 (9.800 mannen en 4.300 vrouwen). In 2003 is bij 6.126 mannen en 2.888 vrouwen longkanker vastgesteld. In 2004 overleden 6.468 mannen en 2.855 vrouwen ten gevolge van deze ziekte.
Een kans veel kleiner dan 1% is dus waarschijnlijk. Laten we zeggen 0.5. Dan loop je dus door meeroken ineens een kans van 0.6 om te komen te overlijden door longkanker. niet leuk als jezelf tot die 0.6 behoort, maar nog steeds een verwaarloos kleine kans.
We zouden ook eens onderzoek moeten doen naar de invloed van alle industrie en auto's op de toename kans van verschillende kankersoorten. Ik denk dat die nl veel meer invloed hebben.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:06:21 #250
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58533605
quote:

[..]

[..]

"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58533627

die vind ik wel heel link
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:15:21 #252
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58533789
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:07 schreef MdMa98 het volgende:

die vind ik wel heel link

Niet rokers zijn beste mensen hoor, tot ze over hun hetze tegen rokers moet gaan praten. Dan worden ze vals. Maar dan kruipen ze op de fiets, met de kleine meid voorop in een kinderstoeltje en gaan gezond fietsen naar het park, waarbij ze 4 vrachtwagens en 2 bussen passeren en de kleine meid het equivalent van 10 sloffen tabak in een middag mag opsnuiven.

Ik ben overigens voor het rookverbod in de horeca, hell, ik leef al drie jaar met een rookverbod in de horeca en op andere publieke plaatsen, en ik heb er geen last van hoor Sterker nog, ik rook in mijn eigen huis niet eens als mijn zoon thuis is.
Ik ben niet graag andere mensen tot last. Ik heb er ook een hekel aan als andere mensen voor mij uitmaken wat ik wel of niet mag doen. Laat staan dat ik andere mensen met een betuttelend vingertje ga wijzen op zaken die in mijn ogen storend zijn.
pi_58533805
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

Verder nog wat?
Oh ja, ik experimenteer ergens mee, en dan rook ik direct. Gelukkig heb ik bijna alles geprobeerd in mijn leven op het gebied van drugs, behalve spuiten, want ik heb een hekel aan naalden. Ik weet in ieder geval van het meeste wat het is, wat het doet, en waarom je er beter vanaf kan blijven, en dat dan dus uit ervaring.
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:19:03 #254
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58533887
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:04 schreef The_End het volgende:

[..]

Snap je het nog steeds niet na al die posts? Nog een keertje:
-ga jij dood als ik teveel sla eet?
-ga jij dood als ik teveel zuip?
-ga jij dood als ik teveel roomboter eet?
-ga jij dood als ik teveel zon?
Ga JIJ dood als IK rook
Zo, dat is nieuw voor me. Ik vind het echt verschrikkelijk om te beseffen dat jij dood gaat als ik een sigaretje rook, want dat is blijkbaar een vaststaand feit. Nee, nu stop ik hoor.

quote:
Je geeft een beetje aan dat je echt geen enkel besef hebt van waar je over praat. Wist je bijvoorbeeld dat je je op andere manieren tegen SOA's kan beschermen?
Joh.........
pi_58533894
Kan mij dat nou verrotten, zo`n rookverbod (zelf niet-roker en astmatisch).
pi_58533934
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:15 schreef ElizabethR het volgende:

Ik ben overigens voor het rookverbod in de horeca, hell, ik leef al drie jaar met een rookverbod in de horeca en op andere publieke plaatsen, en ik heb er geen last van hoor Sterker nog, ik rook in mijn eigen huis niet eens als mijn zoon thuis is.
Ik ben niet graag andere mensen tot last. Ik heb er ook een hekel aan als andere mensen voor mij uitmaken wat ik wel of niet mag doen. Laat staan dat ik andere mensen met een betuttelend vingertje ga wijzen op zaken die in mijn ogen storend zijn.
Waarom ben je dan voor een rookverbod? Om andere mensen niet tot last te zijn is een verbod niet nodig. Een rookverbod is juist mensen tot last omdat dit hun keuzevrijheid beperkt.
pi_58533937
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:
Ga JIJ dood als IK rook
Zo, dat is nieuw voor me. Ik vind het echt verschrikkelijk om te beseffen dat jij dood gaat als ik een sigaretje rook, want dat is blijkbaar een vaststaand feit. Nee, nu stop ik hoor.
Ik zei toch al dat je niet weet waar je over praat. Je hoeft het niet nog eens te benadrukken hoor.
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:23:02 #258
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58533976
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:21 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik zei toch al dat je niet weet waar je over praat. Je hoeft het niet nog eens te benadrukken hoor.
Gelukkig kun jij sarcasme perfect inschatten
pi_58534013
Deze wet is schandalig, ooit was het bedoelt om een rookvrije plek aan een werknemer aan te bieden, opzich kan ik daarmee leven, maar plots stelde iemand de vraag: hoe zit dat dan met eenmanszaken waarvan de eigenaar rookt, en toen zei men, neeeeeeeeeeeeuuuuuuuuu daar moet het zelfde voor gelden, anders is het niet meer duidelijk in de horeca. Kortom, men heeft deze wet gewoon misbruikt om de horeca rookvrij te krijgen. Schandalig gewoon.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:31:30 #260
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58534137
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Niet rokers zijn beste mensen hoor, tot ze over hun hetze tegen rokers moet gaan praten. Dan worden ze vals. Maar dan kruipen ze op de fiets, met de kleine meid voorop in een kinderstoeltje en gaan gezond fietsen naar het park, waarbij ze 4 vrachtwagens en 2 bussen passeren en de kleine meid het equivalent van 10 sloffen tabak in een middag mag opsnuiven.
Wat een dikke duim heb jij .
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:32:12 #261
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58534144
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef raptorix het volgende:
Deze wet is schandalig, ooit was het bedoelt om een rookvrije plek aan een werknemer aan te bieden, opzich kan ik daarmee leven, maar plots stelde iemand de vraag: hoe zit dat dan met eenmanszaken waarvan de eigenaar rookt, en toen zei men, neeeeeeeeeeeeuuuuuuuuu daar moet het zelfde voor gelden, anders is het niet meer duidelijk in de horeca. Kortom, men heeft deze wet gewoon misbruikt om de horeca rookvrij te krijgen. Schandalig gewoon.
Zo'n kerel met een eenmanszaak moet tegen zichzelf beschermd worden.
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:34:05 #262
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58534181
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom ben je dan voor een rookverbod? Om andere mensen niet tot last te zijn is een verbod niet nodig. Een rookverbod is juist mensen tot last omdat dit hun keuzevrijheid beperkt.
Omdat rokers over het algemeen vrij egoistisch zijn in hun rookgedrag en perse willen roken zelfs al vragen niet-rokers ze om dat niet te doen in hun bijzijn. Zolang de doorsnee roker zich niet wenst aan te passen dienen ze van hogerhand opgelegd te krijgen dat ze zich wel moeten aanpassen.
En de keuzevrijheid voor rokers wordt niet beperkt, ze kunnen roken, alleen niet in de kroeg, nou, dan gaan ze toch lekker naar buiten of niet meer naar de kroeg? Ik zie het probleem echt niet.

Het enige probleem dat ik heb is dat de niet-rokers zo verbeten zijn in hun kruistocht die 'stigmatisering van de roker' heet. Alle fanatieke anti-rook-jehova's staan zichzelf een hoge bloeddruk te protesteren op die barricades. Terwijl het zoveel aardiger zou overkomen als ze zich niet zo superieur zouden opstellen ten opzichte van die 'vieze verslaafde'. Je hoort ze bijna denken: ' Ik win, ik win'.

Jammer.
pi_58534203
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zo'n kerel met een eenmanszaak moet tegen zichzelf beschermd worden.
Voor je zelf verantwoordelijk zijn is maar eng he?
pi_58534248
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Omdat rokers over het algemeen vrij egoistisch zijn in hun rookgedrag en perse willen roken zelfs al vragen niet-rokers ze om dat niet te doen in hun bijzijn. Zolang de doorsnee roker zich niet wenst aan te passen dienen ze van hogerhand opgelegd te krijgen dat ze zich wel moeten aanpassen.
En de keuzevrijheid voor rokers wordt niet beperkt, ze kunnen roken, alleen niet in de kroeg, nou, dan gaan ze toch lekker naar buiten of niet meer naar de kroeg? Ik zie het probleem echt niet.
De keuzevrijheid wordt wel degelijk beperkt en als er nu zoveel behoefte aan rookvrije horeca was geweest dan was die er toch al lang?
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:37:18 #265
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58534259
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat een dikke duim heb jij .
Ik overdrijf op dezelfde manier als de anti-rook-Jehova. That's all
pi_58534329
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:39 schreef -skippybal- het volgende:
Die 20% extra is ook niet bewezen. Jah, door één onderzoekje. Laten we de rest gewoon vergeten, komt namelijk niet zo goed uit he.
Meeroken is ook schadelijk. Er is veel verzet tegen door anti-wetenschappelijke "vrijheidsstrijders", maar ja...
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:41:30 #267
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58534363
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef raptorix het volgende:
nou ja, als jije en eenmanszaak begint komt er niemand bij je aan de deur kloppen dat je rookt...

Ik denk dat deze strikte regel zo is gemaakt om te voorkomen dat men geen mensen meer in dienst neemt in een kroeg (dus eenmanszaak) en vervolgens mensen als vrijwilligers op papier laat rondlopen die achteraf natuurlijk een beloning krijgen in de vorm van geld. Zo heb je op papier geen personeel.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_58534373
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:34 schreef ElizabethR het volgende:
Het enige probleem dat ik heb is dat de niet-rokers zo verbeten zijn in hun kruistocht die 'stigmatisering van de roker' heet. Alle fanatieke anti-rook-jehova's staan zichzelf een hoge bloeddruk te protesteren op die barricades. Terwijl het zoveel aardiger zou overkomen als ze zich niet zo superieur zouden opstellen ten opzichte van die 'vieze verslaafde'. Je hoort ze bijna denken: ' Ik win, ik win'.

Jammer.
Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.
pi_58534407
oh puhlease zeg

natuurlijk zijn er rokers die zich niets aantrekken van anderen, net als niet rokers trouwens .. maar ik heb zélden meegemaakt dat rokers weigerden ergens anders te gaan roken als dat gewoon gevraagd werd.

we komen er samen wel uit...

nee de regering heeft besloten dat we dat niet kunnen (want blijkbaar kunnen Nedrerlanders een hele hoop niet hence de énorme betuttelingsovervloed) en nu krijgt je dit soort triest gedoe.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58534454
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:41 schreef The_End het volgende:

[..]

Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.
Wat is een drogreden dan

Dat het een keus zou moeten zijn van de ondernemer vind ik geen drogreden maar wellicht dat mensen die graag aan het handje van vader staat lopen daar anders over denken.

Ook het argument dat het best naast elkaar kan bestaan, rookvrije en vrije rook gelegenheden, is geen drogreden. De reden dat het niet van de grond kwam kan nooit de schuld van de roker zijn namelijk, is er veel behoefte aan dan zal het aangeboden worden.
pi_58534466
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:43 schreef DarkElf het volgende:
oh puhlease zeg

natuurlijk zijn er rokers die zich niets aantrekken van anderen, net als niet rokers trouwens .. maar ik heb zélden meegemaakt dat rokers weigerden ergens anders te gaan roken als dat gewoon gevraagd werd.
Dat is dus al fout. De roker zou eerst even moeten vragen of je er geen last van hebt. Jij draait het weer om.
pi_58534521
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:46 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is dus al fout. De roker zou eerst even moeten vragen of je er geen last van hebt. Jij draait het weer om.
Niet in een gelegenheid waar je van de uitbater mag roken, dan ken je als niet-roker het risico en je hebt altijd de vrijheid om niet te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 15:48:22 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:50:42 #273
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58534581
quote:

[..]

Dat zég ik!! Maar behalve je totale onbegrip voor sarcasme kun je ook nogal selectief quoten.
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:50:51 #274
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58534587
quote:

[..]

idd, gaf je aan dat je er last van had op je werkplek, dan was het vaak "ja ik mag hier roken hoor"
[..]
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:52:03 #275
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58534618
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:43 schreef DarkElf het volgende:

we komen er samen wel uit...
mooi waren de jaren 80 met die slogan... het klonk zo mooi, het werkte echter voor geen meter
[..]
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:53:16 #276
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58534638
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:46 schreef The_End het volgende:

[..]

En zout op slakken leggen lukt ook aardig zie ik

Jij vraagt je partner zeker ook eerst of ze/hij er last van heeft voor je een natte scheet laat in bed?
pi_58534652
vreemd toch dat in mijn omgeving dat dus wel werkte, ook op werk, ook als iemand last van rook had op een terras.

maar goed, dat zullen wel normale mensen geweest zijn die voor zichzelf konden denken en handelen Dat schijnt tegenwoordig heel moeilijk te zijn ...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58534663
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:50 schreef ElizabethR het volgende:
Dat zég ik!! Maar behalve je totale onbegrip voor sarcasme kun je ook nogal selectief quoten.
Ik was het gewoon eens met je hoor.
pi_58534688
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:53 schreef ElizabethR het volgende:
En zout op slakken leggen lukt ook aardig zie ik

Jij vraagt je partner zeker ook eerst of ze/hij er last van heeft voor je een natte scheet laat in bed?
o o, daar gaan we weer:
-krijg je kanker van (natte) scheten?
pi_58534729
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:55 schreef The_End het volgende:

[..]

o o, daar gaan we weer:
-krijg je kanker van (natte) scheten?
Van meeroken ook niet per definitie, hooguit een verhoogd risico waardoor de kans nog niet boven de 1% uitkomt
pi_58534843
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:57 schreef Chewie het volgende:
Van meeroken ook niet per definitie, hooguit een verhoogd risico waardoor de kans nog niet boven de 1% uitkomt
Vertel mij eens waarom ik dat risico zou willen lopen ook al was het minder dan een promille? (Afgezien van de andere nadelen van roken)
pi_58534955
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:02 schreef The_End het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom ik dat risico zou willen lopen ook al was het minder dan een promille? (Afgezien van de andere nadelen van roken)
Omdat je door alleen al buiten te lopen dat risico ook al loopt.

Buiten dat is het een zeer zwak argument om voor een algeheel rookverbod te pleiten zeker in gelegenheden waar je vrijwillig heen gaat.
pi_58534989
Whehe wat een aanstellers in dit topic..
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:10:48 #284
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_58535037
Als iemand een eigen kroeg heeft moet hij zelf kunnen bepalen of er gerookt mag worden of niet.
Als mensen niet tegen rook kunnen komen ze toch lekker niet, dan gaan ze maar naar een kroeg waar niet gerookt mag worden...

Als de regering zulke dingen voor je gaat bepalen, kunnen ze bijv autgarages ook wel gaan sluiten.
Want de auto's die ze daar verkopen komen ook stoffen uit die slecht voor mij zijn zodra ze rijden!

En nee ik rook zelf niet maar vind het totale onzin dat rookverbod!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:10:48 #285
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58535038
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:02 schreef The_End het volgende:

[..]

Maar scheetje, dat is toch precies hetzelfde als bijvoorbeeld HIV oplopen??? Ik bedoel, je kunt ervoor kiezen niet bij met HIV geinfecteerde mensen in de buurt te zijn, en dan kun je er toch ook voor kiezen om niet bij rokers in de buurt te zijn?

Weet je trouwens hoeveel nadelen anaesthesie met zich meebrengt?? Daar kun je ook zomaar dood aan gaan, of je levenlang gehandicapt raken, en toch laat jij je waarschijnlijk wel opereren als dat nodig is. Minder dan een promille hoor, maar toch!!

Verder ben ik het roerend met Darkelf eens
pi_58535088
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:07 schreef Chewie het volgende:
Omdat je door alleen al buiten te lopen dat risico ook al loopt.
En dan vind jij het geen probleem om dat risico voor mij te vergroten?
quote:
Buiten dat is het een zeer zwak argument om voor een algeheel rookverbod te pleiten zeker in gelegenheden waar je vrijwillig heen gaat.
ja, dat vinden rokers vooral een zwak argument
pi_58535127
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:13 schreef The_End het volgende:

Ik als niet-roker ook.
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:15:08 #288
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:15:37 #289
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58535143
Maar goed, ik heb me weer kostelijk geamuseerd met de oneindige discussie over roken, dan ga ik nu een peukkie doen en nog wat werken.

pi_58535205
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:10 schreef ElizabethR het volgende:
Maar scheetje, dat is toch precies hetzelfde als bijvoorbeeld HIV oplopen??? Ik bedoel, je kunt ervoor kiezen niet bij met HIV geinfecteerde mensen in de buurt te zijn, en dan kun je er toch ook voor kiezen om niet bij rokers in de buurt te zijn?
Ik weet niet wat jij voor werk doet, maar ik heb geen last van HIV geinfecteerde mensen. Ze zijn ook niet schadelijk voor mijn gezondheid. (behalve als ze roken... )
quote:
Weet je trouwens hoeveel nadelen anaesthesie met zich meebrengt?? Daar kun je ook zomaar dood aan gaan, of je levenlang gehandicapt raken, en toch laat jij je waarschijnlijk wel opereren als dat nodig is. Minder dan een promille hoor, maar toch!!
Dit meen je toch niet he? Of is dit weer 'sarcasme' wat ik niet zie. Opereren vergelijken met roken en dan zeggen dat het allebei gevaarlijk is.
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:18:30 #291
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58535221
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:15 schreef Drugshond het volgende:
ff die wietlucht om me heen slaan... Waar gaat dit over ?
I see anti rokers-jihad, met goedkeuring van onze linkse fractie.

(smoke till you choke)
pi_58535307
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:13 schreef The_End het volgende:

[..]

En dan vind jij het geen probleem om dat risico voor mij te vergroten?
Niet in een gelegenheid waar ik mag roken en waar je vrijwillig heengaat.
[..]
quote:
Dat is het ook en gelukkig zijn er ook niet-rokers die er zo over denken. Het zijn vooral de anti-rokers die dit soort maatregelen denken nodig te hebben.
pi_58535331
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:15 schreef Drugshond het volgende:
ff die wietlucht om me heen slaan... Waar gaat dit over ?
Zit me hier niet lekker te maken, moet nog een uur op kantoor zitten
pi_58535359
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:18 schreef The_End het volgende:

Dit meen je toch niet he? Of is dit weer 'sarcasme' wat ik niet zie. Opereren vergelijken met roken en dan zeggen dat het allebei gevaarlijk is.
, jij moet echt nog leren begrijpend lezen.
pi_58535373
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:21 schreef Chewie het volgende:
Niet in een gelegenheid waar ik mag roken en waar je vrijwillig heengaat.
Het rookverbod is ook alleen mogelijk dankzij mensen met jou instelling.
pi_58535406
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
, jij moet echt nog leren begrijpend lezen.
Leg het me eens uit.
pi_58535539
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:24 schreef The_End het volgende:

[..]

Het rookverbod is ook alleen mogelijk dankzij mensen met jou instelling.
De opmerking over begrijpend lezen is meer dan terecht zie ik.

Ik kom zelfs al vrijwillig in restaurants waar al jarenlang een rookverbod heerst, slaap vrijwillig in een rookvrije B&B vanwege mijn werk (en dat al vanaf november). Het enige wat ik verlang is dat er keuze is en die keuze wordt ontnomen door een stel anti-rokers die niet met keuze's overweg kunnen zoals jij ook weer bewijst.
pi_58535761
Het ergste is dat al die zeikerds straks de kroeg in gaan omdat ze denken dat ze daar ineens iets te zoeken hebben omdat het rookvrij is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58535867
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het ergste is dat al die zeikerds straks de kroeg in gaan omdat ze denken dat ze daar ineens iets te zoeken hebben omdat het rookvrij is.
Nee het ergste is dat de grootste anti-roken zeikerds wegblijven en het rookverbod dus helemaal geen zin heeft.

Tenminste de grootste anti-rokers die ik ken (ok niet erg objectief) kwamen al niet in de kroeg en gaan er straks ook niet heen.
pi_58536192
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee het ergste is dat de grootste anti-roken zeikerds wegblijven en het rookverbod dus helemaal geen zin heeft.

Tenminste de grootste anti-rokers die ik ken (ok niet erg objectief) kwamen al niet in de kroeg en gaan er straks ook niet heen.
Niet blijvend in ieder geval. Je maakt mij niet wijs dat iemand die stinkende kleren al een probleem vindt überhaupt in staat is tot stappen. Allemaal van die zuurpruimen bij mekaar die het op 3 spa roodjes een hele avond over hun plaatsvervangende hypochondrie gaan hebben? De laatste gezondheidstips doornemen? Als die mensen iets in het uitgaansleven te zoeken hadden was de stad al bezaaid met rookvrije kroegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')