Een roker kan idd niet te vroeg doodgaan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:27 schreef GBA het volgende:
'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.
Ik ken geen rookvrije kroeg. Daarnaast bevallen de kroegen waar ik kom uitstekend. En straks nog beter!quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef GBA het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar een rookvrij cafe/terras. Moet de overheid jouw gebrek aan karakter corrigeren? Slappeling.
Volgens mij zijn we 't wel ongeveer eens.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat denk je dat de gemiddelde McD bezoeker is? Allemaal vette zeugen ofzo?
Er komen ook gewoon gezinnen om een keertje te eten. Als jij de hele week normaal eet en dan 1x naar de McD gaat, dan heb je niet meteen een tekort aan vezels, vitamines en mineralen hoor.Ik denk dat de mensen waar jij het over hebt thuis ook niet gezond eten; dus de McD maakt het dan echt niet erger...
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:27 schreef GBA het volgende:
[..]
'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.
Waarmee je duidelijk weer bewijst wie de asociaal is in deze discussie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ken geen rookvrije kroeg. Daarnaast bevallen de kroegen waar ik kom uitstekend. En straks nog beter!
Begin er één, je maakt in deze topic de indruk dat je een erg gezellige gastheer bent.quote:
Misschien moet jij eerst wat statistiek lessen nemen, om te begrijpen wat er staat. 20 % toename op een kans van < 1 % is nog altijd erg weinig.quote:
In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratiequote:Op woensdag 7 mei 2008 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En dus steun je de trend om "oplossingen" te zoeken in verboden en criminalisering.
In een democratie wordt er ook rekening gehouden met de wensen van een minderheidquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratie
Kom kom, iedereen weet toch ondertussen echt wel dat roken significant meer risico oplevert op een grote diversiteit van enge aandoeningen. Als je daar je kop voor in het zand steekt, dan is het een belediging voor struisvogels om die mensen zo te noemen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja want hoeveel kans heb je normaal op die ziektes? 20% meer kans op een ziekte waar je normaal gesproken 1% (voorbeeld) kans op hebt is verwaarloosbaar.
Valt het je nooit op dat ze in dit soor artikeltjes nooit melden wat de kans normaal is op zo'n ziekte?
Ja, en rokers houden altijd rekening met anderen!quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef MdMa98 het volgende:
ik zit echt te genieten van de discussie, anti rokers worden uitgejouwd:P
Zo als ik het lees, denken niet rokers alleen maar aan zichzelf, geweldig! wat een discussie!
Weet je? ik vind muziek uit "walkmans" en moderne draagbare rommel ook schadelijk voor mijn gezondheid, jeetje , zo kunnen we over alles wel janken en er een verbod op gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2008 14:34:22 ]
Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In het specifieke geval van roken in de horeca wel. En met mij een meerderheid van de Nederlanders. Kut he, democratie
Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarmee je duidelijk weer bewijst wie de asociaal is in deze discussie.
Ben benieuwd wanneer de eerste klachten over supersmokers komen na 1 juli door de zwaar gefrustreerde anti-rokers.
Er zit nogal een verschil in roken en meeroken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:33 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kom kom, iedereen weet toch ondertussen echt wel dat roken significant meer risico oplevert op een grote diversiteit van enge aandoeningen. Als je daar je kop voor in het zand steekt, dan is het een belediging voor struisvogels om die mensen zo te noemen.
Waarom is dat schadelijk voor jouw gezondheid? Mijn piep in mijn oor bezorgt jou kanker ofzo?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef MdMa98 het volgende:
Zo als ik het lees, denken niet rokers alleen maar aan zichzelf, geweldig! wat een discussie!
Weet je? ik vind muziek uit "walkmans" en moderne draagbare rommel ook schadelijk voor mijn gezondheid, jeetje , zo kunnen we over alles wel janken en er een verbod op gooien.
Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien moet jij eerst wat statistiek lessen nemen, om te begrijpen wat er staat. 20 % toename op een kans van < 1 % is nog altijd erg weinig.
Helemaal mee eens, ik gebruik hem (ismoke variant dan) vaak in plekken waar ik niet mag roken maar dan krijg ik nog regelmatig de wind van voren van een anti-roker.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.
En wij zitten ook ergens niet op te wachten. Mooi he, die democratie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!
Leuk he, democratie
Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat is er mis met een SS? Die dingen stinken niet, die dingen ruik je niet, en die dingen verkankeren mn longen niet. Prima dingen.
dát vind ik dan asociaal. Mn ma is een ketter van een roker, en die heeft zo'n ding aangeschaft. God, het huis heeft in tijden niet zo fris gerokenquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik gebruik hem (ismoke variant dan) vaak in plekken waar ik niet mag roken maar dan krijg ik nog regelmatig de wind van voren van een anti-roker.
Dat zal me aan mn reet roesten, ik hoef die zooi niet te gebruiken. Jij als roker kiest ervoor dat ding te gebruiken (wat ik aanmoedig) dan moet je niet zeuren over de nicotine kickquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:40 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
Werk jij in de horeca? Vast niet, gok ik zo...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
En wij zitten ook ergens niet op te wachten. Mooi he, die democratie.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je hebt door dat je dit 'argument' onverkort in kan/kon zetten om slavenhandel of apartheid goed te praten en te behouden? Onderdeel van het beschavingsproces is dat de morele dimensie groeit. Daar kun je bang van worden, je kunt wel denken dat je geen verandering wilt maar uiteindelijk verander je er niets aan hoor.
[..]
Wijn drinken is niet schadelijk voor anderen, dat is de crux.
Lullig om te zeggen, maar ze kunnen ook elders gaan werken, toch?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het gaat niet om jou, maar om de werknemers in de horeca. En als die ergens niet op zitten te wachten... Oeps!!
Leuk he, democratie
Het grote verschil is dat je die mening niet kan staven met feiten over gezondheidsrisico's.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:31 schreef MdMa98 het volgende:
Heb ik ergens gezegd dat ik rook dan? Ja, een jointje van tijd tot tijd...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat zal me aan mn reet roesten, ik hoef die zooi niet te gebruiken. Jij als roker kiest ervoor dat ding te gebruiken (wat ik aanmoedig) dan moet je niet zeuren over de nicotine kickEn ja, het blijft voor de gebruiker ongezond... maar minder ongezond dan een echte sigaret
Ik bedoelde dat de barmedewerkers ed. helemaal niet op een rookverbod zitten te wachtenquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:41 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Lullig om te zeggen, maar ze kunnen ook elders gaan werken, toch?
De ismoke die ik heb geeft een signaal als je ongeveer 1 sigaret hebt gerookt, wel zo handig.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:40 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Me dunkt krijg je op een gemiddeld terras meer dan genoeg fijnstof en andere kwalijkheden binnen van langscruisende auto's, scooters en eventuele boten om je niet druk te hoeven maken over een eventueel passerend sliertje sigarettenrook.
Of die kroegen die helemaal gebouwt zijn rond het niet-rokers gedeelte, wat nog maar 10% van de ruimte inneemtquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
En Qwea, je stelt je wel erg superieur op hoor, aanstelster.
En in tegenstelling tot de OP: in Ierland werkt de rokersban zeer zeker niet om jongeren van het roken af te helpen. Bijna iedereen rookt in Ierland. Weliswaar buiten de kroeg sinds een jaartje of 3, maar gezellig dat het dan op het terras is joh! Creatieve kroegbazen ook, want je hoeft bijna nergens in de kou te staan of nat te worden bij regen, ze verzinnen er allemaal wel iets op, overkapping, warmtelampen, enzovoort.
En die enkeling die niet rookt en in zijn eentje binnenzit vindt er geen bal aan dat het rookverbod er is. Veel niet-rokers gaan ook gewoon mee naar buiten, omdat het daar nu eenmaal veel en veel gezelliger is
En nu kom je natuurlijk ook even met cijfertjes aanzetten (een bron dus), of heb je dit uit je dikke duim sigaret gezogen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
En in tegenstelling tot de OP: in Ierland werkt de rokersban zeer zeker niet om jongeren van het roken af te helpen. Bijna iedereen rookt in Ierland.
Ach mij heb je er niet mee, ik rook nietquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat je die mening niet kan staven met feiten over gezondheidsrisico's.
Overigens raad ik alle rokers die hier aan dit topic reageren aan om het goed te bookmarken en over een paar jaar, als je gestopt bent met die vieze slaafse gewoonte kan je het dan met het schaamrood op de kaken nog eens teruglezen. Misschien kan je er dan wel net zo hard om lachen als ik nu. Heerlijk dit topic, precies waar ik zin in had vanmorgen
Eh, nicotine is in overdosis gewoon dodelijk, maar ja, dat is water ook.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
De ismoke die ik heb geeft een signaal als je ongeveer 1 sigaret hebt gerookt, wel zo handig.
Maar wat is er precies ongezond? Het enige wat je binnenkrijgt is nicotine en buiten dat het verslavend is heeft het zelfs geneeskrachtige eigenschappen, de kankerverwekkende stoffen die je wel in tabak vind zitten er niet in.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:50 schreef MdMa98 het volgende:
Ach mij heb je er niet mee, ik rook niet![]()
Ik vraag me af wat de regering nog meer verzint wat slecht is voor de gezondheid, het is iedere keer weer wat.
Ach, ik wil over een aantal jaar toch lekker in Zuid-Frankrijk gaan wonen, daar doen ze niet zo moeilijk als in NL
Maar dat is met een ismoke niet echt te halen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:50 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Eh, nicotine is in overdosis gewoon dodelijk, maar ja, dat is water ook.
Maar vergeleken met teer en benzeen is het vrij onschadelijkquote:Maar nicotine kan wel een negatief effect hebben op de afbraak van andere schadelijke stoffen in het lichaam. Nicotine is gewoon een gifstof.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:43 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik rook dan? Ja, een jointje van tijd tot tijd...
Verder nog wat?quote:Die dingen kunnen wel leiden tot een afschuwelijke nicotine kick... heb ervaring, was niet fijn... iets te enthousiast zitten zuigen, zeg maar.... en het blijft ongezond, echter alleen voor de gebruiker...
geef maar een linkje dan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Van het KWF, meeroken levert dus amper meer risico op zeker als je het vergelijkt met uitlaatgassen e.d.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Omdat niet-rokers wel sociaal zijn
Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.quote:Een ruime meerderheid van Nederland rookt niet en roken is schadelijk. Alleen maar logisch dus dat het verboden wordt!
Ik rook nietquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Zoek eens op 'rookverbod frankrijk' in Google.
Een hint: http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/tijdens-uw-verblijf/Rookverbod-in-Frankrijk.html?nodeID=133&EditoID=182809
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.
Misschien moeten we meteen maar leven verbieden? Veel logischer.
Ja, dat hoef je echt niet elke post te herhalen hoor. Misschien moet je even een apart topic aanmaken in NWS dat je niet rookt.quote:
Welk gezeik heb je het nou over, want in Frankrijk heb je precies hetzelfde gezeik over roken.quote:Maargoed ik ga weer lekker zonnen, mij heb je er niet mee, dat hele rookgejankt niet..Stelletje anti-zeikerds
Je denkt dat ik rook volgens mij, je blaft nog al.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, dat hoef je echt niet elke post te herhalen hoor. Misschien moet je even een apart topic aanmaken in NWS dat je niet rookt.
[..]
Welk gezeik heb je het nou over, want in Frankrijk heb je precies hetzelfde gezeik over roken.
Snap je het nog steeds niet na al die posts?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
Leven is schadelijk. Je gaat er dood van. Is het niet van sigarettenrook, dan wel van uitlaatgassen, kanker door teveel sla eten, of levercirrose door teveel zuipen. Wellicht eet je ook wel graag roomboter en krijg je een vette hartklep?? Of morgen kop je gewoon de bus naar Zandvoort nadat je op het strand een lekkere melanoom hebt opgelopen door die koperen ploert. Verder is zelfs een terroristische actie niet uit te sluiten, of gewoon, lekker ouderwets een gewapende overval. Verder pleit ik voor speciale HIV- vrije kroegen, want hey, je moet nog wel veilig een lekkere one-night stand op kunnen pikken zeg, neuken is immers wél gezond, en wie is er nu niet groot geworden met chlamydia.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waar haal je die < 1% vandaan? En die 20 % extra kans vind ik niet erg weinig. En ook niet verwaarloosbaar. Ook als als het van de 1% is.
Een kans veel kleiner dan 1% is dus waarschijnlijk. Laten we zeggen 0.5. Dan loop je dus door meeroken ineens een kans van 0.6 om te komen te overlijden door longkanker. niet leuk als jezelf tot die 0.6 behoort, maar nog steeds een verwaarloos kleine kans.quote:
van de RIVM pagina
Het aantal personen met longkanker dat op 1 januari 2002 in leven was en in de 10 jaar daaraan voorafgaand longkanker heeft gekregen wordt geschat op 14.100 (9.800 mannen en 4.300 vrouwen). In 2003 is bij 6.126 mannen en 2.888 vrouwen longkanker vastgesteld. In 2004 overleden 6.468 mannen en 2.855 vrouwen ten gevolge van deze ziekte.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |