abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58532344
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:00 schreef Chewie het volgende:
Alleen al deze redenen zijn al genoeg om een roker veel goedkoper te laten zijn dan niet-rokers.
Nee; de conclusie van het rapport was dat rokers qua directe kosten goedkoper waren dan niet rokers. Meer niet. Er kunnen geen uitspraken gedaan worden over het totaal plaatje.
pi_58532368
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
roken op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn bier als er van die aso's in mn buurt zitten te roken.
Zuipen op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn sigarret als er van die aso's in mn buurt zitten te zuipen.
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2008 @ 14:10:34 #178
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58532375
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat ruikt lekker en ik weet niet hoe het daar zit, maar op het terras waar ik altijd zit, mogen geen auto's komen enkel fietsers.
Er zijn/waren ook rookvrije kroegen.

Maar het punt is dat het anti-rook beleid natuurlijk vreselijk selectief is. Als we het hebben over gedrag wat schadelijk is voor anderen kun je zo nog een heel rijtje bedenken, allemaal dingen die niet gecriminaliseerd worden.

Als je over je eigen hekel aan rokers heen kijkt moet je het ook eens zijn dat het selectief is. Vandaar is het nog maar een klein stapje te bedenken dat het misschien helemaal niet wenselijk is dat de overheid (en werkgevers) bepaalde precedenten krijgt.
pi_58532384
Draait het leven weer eens om geld? Geld en lol op andermans gedwongen kosten, wat zijn sommige niet-rokers toch intolerante, asociale zeurpieten.
pi_58532403
oh whoeptiedoo....

waar moeten de zeikerds nou straks weer over zeiken als dit oplevert dat minder mensen gaan roken?

Ik weet t!

De belastingverhogingen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58532424
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:06 schreef GBA het volgende:
Ja de mensen die naar de McD gaan zijn over het algemeen de personificatie van lichamelijk gezondheid.
Ik haal 'regelmatig' iets bij de McD. Ik denk dat mijn conditie 'iets' beter is dan gemiddeld. Je snapt het punt niet. De McD is niet slecht. Pas als je heel vaak naar de McD gaat (oid) of alleen maar vet eten naar binnen werkt en niet/nauwlijks beweegt, dan is het slecht. (Mee)roken is altijd slecht en roken is nog eens zeer verslavend.
pi_58532447
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:11 schreef Monidique het volgende:
Draait het leven weer eens om geld? Geld en lol op andermans gedwongen kosten, wat zijn sommige niet-rokers toch intolerante, asociale zeurpieten.
Niet iedereen haalt zijn eten bij de voedselbank.
pi_58532493
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:09 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee; de conclusie van het rapport was dat rokers qua directe kosten goedkoper waren dan niet rokers. Meer niet. Er kunnen geen uitspraken gedaan worden over het totaal plaatje.
Dat zeg ik dan ook niet, wel blijven deze punten staan dat rokers daardoor goedkoper zijn.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:17:04 #184
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58532500
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:11 schreef Monidique het volgende:
Bij mij draait het om genot, wat groter is als er niet gerookt wordt in de kroeg of op het terras waar ik zit. Daarnaast is dat ook nog eens beter voor mijn gezondheid, ook al zo'n groot goed. Maar goed, kwaliteit van leven schijnt dus intolerant en asociaal te zijn
Life is what you make it.
pi_58532506
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:16 schreef Chewie het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet, wel blijven deze punten staan dat rokers daardoor goedkoper zijn.
Dat mag je vermoeden; het is alleen geen feit.
pi_58532546
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:12 schreef The_End het volgende:
(Mee)roken is altijd slecht en roken is nog eens zeer verslavend.
De gezondheidsrisico's van het meeroken zijn verwaarloosbaar en zeer discutabel en of roken nu zeer verslavend is mag geen reden zijn voor een zeer willekeurig verbod.
pi_58532555
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:17 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Bij mij draait het om genot, wat groter is als er niet gerookt wordt in de kroeg of op het terras waar ik zit.
Precies, kwaliteit van leven houdt voor jou in dat andere mensen in hun eigen ruimte andere mensen moeten verbieden dingen te doen, omdat jij het niet leuk vindt wat ze doen, in plaats van dat jij weggaat, dat je niet zeurt, dat je naar een andere kroeg gaat, of iets dergelijks, kortom, lol op andermans gedwongen kosten is voor jou kwaliteit van leven in plaats van de vrijheid te doen wat je wilt doen zonder anderen te schaden.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:19:44 #188
213097 GBA
FINALE.
pi_58532559
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik haal 'regelmatig' iets bij de McD. Ik denk dat mijn conditie 'iets' beter is dan gemiddeld. Je snapt het punt niet. De McD is niet slecht. Pas als je heel vaak naar de McD gaat (oid) of alleen maar vet eten naar binnen werkt en niet/nauwlijks beweegt, dan is het slecht. (Mee)roken is altijd slecht en roken is nog eens zeer verslavend.
Alles is (on)gezond in de (on)juiste mate. Punt is echter dat een McD-menu altijd in de foute mate is. Teveel vet, suiker, dierlijke produkten en zout en te weinig vezels, vitaminen en mineralen. Gevolg: kanker en hartklachten
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
pi_58532601
Ik vrees dat het rookverbod niet lang stand houdt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58532621
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:19 schreef GBA het volgende:
Alles is (on)gezond in de (on)juiste mate. Punt is echter dat een McD-menu altijd in de foute mate is. Teveel vet, suiker, dierlijke produkten en zout en te weinig vezels, vitaminen en mineralen. Gevolg: kanker en hartklachten
Dat is gewoon gelul. Als je ALTIJD McD zou eten, dan gaat dat op; maar als jij een keer naar de McD gaat, dan is daar niks schadelijks aan. Zeker als je regelmatig beweegt/sport.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:22:46 #191
213097 GBA
FINALE.
pi_58532623
quote:

[..]

Bij mij draait het om genot, wat groter is als er niet gerookt wordt in de kroeg of op het terras waar ik zit.
Waarom ga je dan niet naar een rookvrij cafe/terras. Moet de overheid jouw gebrek aan karakter corrigeren? Slappeling.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:24:04 #192
213097 GBA
FINALE.
pi_58532646
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is gewoon gelul. Als je ALTIJD McD zou eten, dan gaat dat op; maar als jij een keer naar de McD gaat, dan is daar niks schadelijks aan. Zeker als je regelmatig beweegt/sport.
Als je je gehele eet- en leefpatroon aanpast aan je McD-bezoekjes, dan zou je inderdaad een punt hebben. Maar iets geeft me in dat de gemiddelde McD-bezoeker dat niet doet.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:25:39 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58532675
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

De gezondheidsrisico's van het meeroken zijn verwaarloosbaar en zeer discutabel en of roken nu zeer verslavend is mag geen reden zijn voor een zeer willekeurig verbod.
quote:
De Nederlandse Gezondheidsraad heeft meeroken onderzocht. De kans op longkanker neemt door meeroken toe met 20%. Dit betekent dat ieder jaar tweehonderd meerokers doodgaan aan die ziekte. Bovendien heb je als meeroken 20-30% meer kans op een ziekte aan je hart. Er gaan hier zelfs duizenden mensen te vroeg dood omdat ze meerookten
En dát noem jij verwaarloosbaar?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:25:58 #194
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58532683
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Precies, kwaliteit van leven houdt voor jou in dat andere mensen in hun eigen ruimte andere mensen moeten verbieden dingen te doen, omdat jij het niet leuk vindt wat ze doen, in plaats van dat jij weggaat, dat je niet zeurt, dat je naar een andere kroeg gaat, of iets dergelijks, kortom, lol op andermans gedwongen kosten is voor jou kwaliteit van leven in plaats van de vrijheid te doen wat je wilt doen zonder anderen te schaden.
Nee, als ik prinsheerlijk op een terrasje van een biertje zit te genieten in een rookvrije ambiance komt er altijd weer zo'n pauper die een peuk op steekt waardoor mijn genot afneemt. En dan zou ik weg moeten gaan? Dacht het niet, ik blijf lekker zitten, ik ben niet degene die andere mensen beschadigt.
pi_58532692
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:24 schreef GBA het volgende:
Als je je gehele eet- en leefpatroon aanpast aan je McD-bezoekjes, dan zou je inderdaad een punt hebben. Maar iets geeft me in dat de gemiddelde McD-bezoeker dat niet doet.
Wat denk je dat de gemiddelde McD bezoeker is? Allemaal vette zeugen ofzo?

Er komen ook gewoon gezinnen om een keertje te eten. Als jij de hele week normaal eet en dan 1x naar de McD gaat, dan heb je niet meteen een tekort aan vezels, vitamines en mineralen hoor. Ik denk dat de mensen waar jij het over hebt thuis ook niet gezond eten; dus de McD maakt het dan echt niet erger...
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:27:08 #196
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58532701
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:21 schreef cultheld het volgende:
Ik vrees dat het rookverbod niet lang stand houdt.
Dat werd overal gezegd en overal houdt het stand. Zo ook hier.
pi_58532702
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:25 schreef Schanulleke het volgende:

Nee, als ik prinsheerlijk op een terrasje van een biertje zit te genieten in een rookvrije ambiance komt er altijd weer zo'n pauper die een peuk op steekt waardoor mijn genot afneemt. En dan zou ik weg moeten gaan?
Ja. Jij gaat bewust, willens en wetens, een gezelschap binnen waar gerookt kan worden.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:27:53 #198
213097 GBA
FINALE.
pi_58532718
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:25 schreef Qwea het volgende:
De Nederlandse Gezondheidsraad heeft meeroken onderzocht. De kans op longkanker neemt door meeroken toe met 20%. Dit betekent dat ieder jaar tweehonderd meerokers doodgaan aan die ziekte. Bovendien heb je als meeroken 20-30% meer kans op een ziekte aan je hart. Er gaan hier zelfs duizenden mensen te vroeg dood omdat ze meerookten
'Te vroeg' doodgaan is wel erg subjectief. Zeker als het van die zeikerige anti-rokers betreft.
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2008 @ 14:28:54 #199
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58532734
quote:

[..]

En dus steun je de trend om "oplossingen" te zoeken in verboden en criminalisering.
pi_58532738
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

En dát noem jij verwaarloosbaar?
Ja want hoeveel kans heb je normaal op die ziektes? 20% meer kans op een ziekte waar je normaal gesproken 1% (voorbeeld) kans op hebt is verwaarloosbaar.

Valt het je nooit op dat ze in dit soor artikeltjes nooit melden wat de kans normaal is op zo'n ziekte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')