abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:29:34 #1
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58530156
quote:
Rookverbod horeca ontmoedigt jeugd

Van onze verslaggever Broer Scholtens
gepubliceerd op 07 mei 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46

AMSTERDAM - Een rookverbod in de horeca ontmoedigt jongeren te gaan roken, blijkt uit onderzoek in de Amerikaanse staat Massachusetts. In dorpen en steden waar niet mag worden gerookt in de horeca ligt het aantal rokende jongeren 40 procent lager dan in gemeenschappen met een minder stringent rookverbod. Dat hebben Amerikaanse gedragsdeskundigen van de universiteit van Massachusetts in Boston berekend. Ze schrijven erover in het vakblad Archives of Pediatrics van deze maand.

In Nederland mag er vanaf 1 juli niet meer worden gerookt in horecagelegenheden. In de staat Massachusetts is sinds 2004 een rookverbod van kracht om meerokend personeel te beschermen. In de Amerikaanse staat zijn driehonderd dorpen en steden. In een deel is een algeheel rookverbod van kracht, in andere dorpen mag er nog in afgesloten of geventileerde ruimten in cafés en restaurants worden gerookt.

De onderzoekers hebben bijna drieduizend jongeren ondervraagd over hun rookgedrag, in 2001 en 2002 en vier jaar later. Vervolgens zijn ze op zoek gegaan naar een mogelijk verband tussen rookgedrag en het rookregime in hun woongemeenschap.

Dat blijkt er te zijn. Een minder streng rookverbod stimuleert het roken onder jongeren tot 17 jaar, stellen de onderzoekers. Meisjes gedragen zich niet anders dan jongens, blanken niet anders dan niet-blanken.

Een rookverbod werkt blijkbaar ontmoedigend, stellen ze. Experimenterende jongeren worden dan geen gewoonterokers, suggereren de onderzoekers. Omdat jongeren zo in aanraking komen met veel niet-rokers, ervaren ze niet-roken als normaal gedrag, verklaren de gedragsonderzoekers.

bron
Dit is geweldig nieuws! Jammer dat het nog 2 maanden duurt voor het ingevoerd wordt! Benieuwd wanneer het roken op terrassen aangepakt gaat worden, dan komen jongeren nog minder in aanraking met rokers.
Niet rokers FTW!!!
Life is what you make it.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:34:38 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_58530262
Sowieso, rokers
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_58530269
werk zelf regelmatig parttime als barman en ben blij dat het rookverbod er bijna is!
ik dacht alleen dat het inging per 1 juNi, maar het is dus juLi.. ach, beter laat dan nooit
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_58530315
Stivoro wil ook onderzoek doen na het rookverbod; ik ben nu al benieuwd naar de uitkomsten. .
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:37:25 #5
213097 GBA
FINALE.
pi_58530316
Was het het doel van het rookverbod om minder jongeren te laten roken? Want dan had het ook eenvoudigweg overal verboden kunnen worden. Alles om mensen tegen zichzelf te beschermen immers. Of nou ja, 'alles', de drugs die de machthebbers en de meerderheid van het volk zelf gebruiken (alcohol, cafeine, etc.) worden uiteraard niet verboden.
quote:
In dorpen en steden waar niet mag worden gerookt in de horeca ligt het aantal rokende jongeren 40 procent lager dan in gemeenschappen met een minder stringent rookverbod. Dat hebben Amerikaanse gedragsdeskundigen van de universiteit van Massachusetts in Boston berekend.
Lijkt er ook op dat de onderzoekers het verschil tussen een correlatie en een causaal verband niet kennen/begripen. Wellicht is het daar weinig gerookt wordt makkelijker om een rookverbod door te voeren? Sowieso vrij onzinnig om staten die op tal van zaken verschillen op zo'n manier te vergelijken.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
pi_58530332
Altijd maar dat vergelijken met Amerika
† The 3 Kings †
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:40:42 #7
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58530390
Rookverbod

ze halen de accijns wel weer in met verpakkingstaks
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:41:46 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58530413
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Benieuwd wanneer het roken op terrassen aangepakt gaat worden, dan komen jongeren nog minder in aanraking met rokers.
!
Jah, het is de schuld van rokers dat anderen gaan roken. Rokers stoppen namelijk altijd sigaretten bij zij die niet roken in de mond en dwingen hen dan tot het roken ervan.
Vooral dat afdwingen is zum kotsen...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_58530417
stel, je mag als voetbalfanaat nergens meer voetbal zien, of er over praten.. je recht wordt je ontnomen. Triest dat men overal maar alles moet verbieden, en dan Amerika als voorbeeldfunctie.. nee geef mij maar één grote meteorietinslag, alles stuk en weg.. opzouten met al die regeltjes..
En dan praat ik niet over of roken nou wel of niet gezond is..

Wat een bagger.
pi_58530424
Ik ben benieuwd naar de resultaten in Nederland. Ik vind overigens dat het niet zo'n vreselijke hetze hoeft te worden tegen rokers, zoals het nu hier en daar voelt. Een rookverbod mag dan een overwinning zijn, de rokers onderhouden helaas onze staat ook voor een behoorlijk aandeel. Ik ben benieuwd hoe het de rokers in de toekomst verder nog lastig wordt gemaakt. Als ze mij m'n jointjes maar laten roken... gewoon thuis, that is...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58530447
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:42 schreef MdMa98 het volgende:
stel, je mag als voetbalfanaat nergens meer voetbal zien, of er over praten.. je recht wordt je ontnomen. Triest dat men overal maar alles moet verbieden, en dan Amerika als voorbeeldfunctie.. nee geef mij maar één grote meteorietinslag, alles stuk en weg.. opzouten met al die regeltjes..
En dan praat ik niet over of roken nou wel of niet gezond is..

Wat een bagger.
Ja, zo zat ik ook een beetje te denken. Er waren vast ook aardig wat Duitsers in Nazi Duitsland die blij waren dat ze eindelijk geen Joden meer tegenkwamen in uitgaansgelegenheden.... en dat is natuurlijk niet de manier om met de rokers-issue om te gaan....
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:46:15 #12
213097 GBA
FINALE.
pi_58530496
Mensen die voor een rookverbod zijn moeten vergast worden.
pi_58530529
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:43 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, zo zat ik ook een beetje te denken. Er waren vast ook aardig wat Duitsers in Nazi Duitsland die blij waren dat ze eindelijk geen Joden meer tegenkwamen in uitgaansgelegenheden.... en dat is natuurlijk niet de manier om met de rokers-issue om te gaan....
ik rook dan wel niet. Toch vind ik het schandalig dat dit moet gebeuren. Mensen zullen minder roken, maar uitgaansgelegenheden draaien minder omzet, mensen staat buiten te roken, want binnen mag niet, Nee laat ze dan maar lekker echte drugs verbannen, o nee dat gaat niet want de staat en staten zijn er schuldig aan, omdat ze er enorm veel geld mee verdienen die drugs..

Ik kan hier zo slecht tegen, gatverdamme..

Tijd voor mijn eigen politieke partij?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:48:40 #14
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_58530544
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:46 schreef GBA het volgende:
Mensen die voor een rookverbod zijn moeten vergast worden.
met koolfstofmonoxide
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:49:03 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530560
roken op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn bier als er van die aso's in mn buurt zitten te roken.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58530564
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:47 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

ik rook dan wel niet. Toch vind ik het schandalig dat dit moet gebeuren. Mensen zullen minder roken, maar uitgaansgelegenheden draaien minder omzet, mensen staat buiten te roken, want binnen mag niet, Nee laat ze dan maar lekker echte drugs verbannen, o nee dat gaat niet want de staat en staten zijn er schuldig aan, omdat ze er enorm veel geld mee verdienen die drugs..

En dan die anti-rook peeuwers, alleen maar zeiken en janken, maar ondertussen wel met hun dikke terreinwagen of stinkdiesel de boel lopen te vergassen. teveel stroom gebruiken en de kachel op 40 hebben staan.

woensdag 7 mei 2008 @ 12:49:44 #17
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58530575
quote:

[..]

Hoi Godwin Je bent vroeg vandaag, na 11 posts wordt het rookbeleid al met de jodenvergassing vergeleken.

Rokers
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58530576
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef Qwea het volgende:
roken op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn bier als er van die aso's in mn buurt zitten te roken.
Dan ook maar geen alcohol meer op het terras
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:50:15 #19
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_58530585
GBA ban inc !!!

Anyhoe, ik begrijp de rokers wel maar eventjes twee minuutjes buiten roken is toch niet zo moeilijk? Veel mensen (o.a moi) hebben veel last van al dat rook dat zich ophoopt...
AFC AJAX
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:50:26 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530589
quote:

[..]

of de omzet blijft gelijk. Ik ga zelden uit omdat iedereen in de kroeg rookt, per 1 juli zal ik veeeeeeeeeeeeel vaker uitgaan.
pi_58530593
Ik ben benieuwd hoelang het goed gaat met de horeca, aangezien ze grote verliezen zullen lijden denk ik. Stel, normaal zit je iets van 3,5 uur in een restaurant, voorafje, hoofdgerecht, toetje en alles, en af en toe tussendoor roken. Nu wordt het alles naar binnen proppen, om zo snel mogelijk maar weer te kunnen gaan roken. En dan zit je misschien uiterlijk een uurtje in dat restaurant.
† The 3 Kings †
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:51:45 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530619
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Dan ook maar geen alcohol meer op het terras
Ik kan wel weer die hele discussie gaan voeren, maar ik laat het enkel bij onderstaand stukje.

Ik verkanker niemand met mijn glas bier. Ik richt bij niemand schade aan. Misschien hooguit bij mezelf. Die peukenrook richt schade aan bij iedereen die het in ademt. Dus ook bij mij

En verder ga ik niet weeeeeeeeeeeeeeeer deze hele discussie voeren
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:52:30 #23
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58530636
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

of de omzet blijft gelijk. Ik ga zelden uit omdat iedereen in de kroeg rookt, per 1 juli zal ik veeeeeeeeeeeeel vaker uitgaan.
Gezellig met z'n drieën in het niet-rook gedeelte staan terwijl het in het rookgedeel keizellig is, net als in het buitenland
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_58530651
Ik heb spontaan zin in een sigaret terwijl ik niet rook.
A little bit hateful
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:53:21 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58530655
quote:

[..]

ah de eerste WO2-vergelijking is er...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:54:04 #26
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58530666
quote:
Jezelf quoten hoe kansloos
quote:
[..]

Over welke drugs heb je het?
quote:
En dan die anti-rook peeuwers, alleen maar zeiken en janken, maar ondertussen wel met hun dikke terreinwagen of stinkdiesel de boel lopen te vergassen. teveel stroom gebruiken en de kachel op 40 hebben staan.
Heb ik niet en doe ik niet.
quote:
Huilie
quote:
Moet je doen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:54:33 #27
213097 GBA
FINALE.
pi_58530681
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:48 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

met koolfstofmonoxide
Het is een cynische wereld.
pi_58530687
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:53 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ah de eerste WO2-vergelijking is er...
Ah de eerste opmerking op een WO2-vergelijking is er
A little bit hateful
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:55:00 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530690
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:52 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Gezellig met z'n drieën in het niet-rook gedeelte staan terwijl het in het rookgedeel keizellig is, net als in het buitenland
Maar ik heb dan wel schone longen

Kei gezellig dus je insinueert nu eigenlijk dat rokers "kei gezellig" zijn?

*Proest*
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:55:01 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58530691
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het goed gaat met de horeca, aangezien ze grote verliezen zullen lijden denk ik. Stel, normaal zit je iets van 3,5 uur in een restaurant, voorafje, hoofdgerecht, toetje en alles, en af en toe tussendoor roken. Nu wordt het alles naar binnen proppen, om zo snel mogelijk maar weer te kunnen gaan roken. En dan zit je misschien uiterlijk een uurtje in dat restaurant.
als mensen zo hun leven gaan leiden, dan ligt dat toch echt bij hun... kansloos verslaafd volk
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:55:35 #31
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530700
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef MdMa98 het volgende:

[..]
Zegt iemand met de naam MDMA
pi_58530704
Er zitten nogal wat haken en ogen aan een algeheel rookverbod, en het lijkt me ook zeker niet relaxt voor rokers of mensen die uitgaan met hardnekkige rokers.

Maar het idee dat je gewoon naar de kroeg kunt gaan en terug kunt komen zonder een uur in de wind te stinken spreekt me toch wel aan
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:56:19 #33
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58530716
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef TheSorrow het volgende:
Dus je kan geen 3,5 uur zonder sigaret? Dat je zo kan leven.....

Je zou trouwens ook tussen de gangen door even naar buiten kunnen stappen, maar dat is teveel gevraagd natuurlijk. Ik ben in elk geval blij dat jij niet meer naast me zit te roken als ik aan het eten ben.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:56:33 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530719
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:54 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Ah de eerste opmerking op een WO2-vergelijking is er
aah de eerste opmerking over een opmerking over een wo2 vergelijking isser.
pi_58530726
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ben je zo rijk?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:56:51 #36
213097 GBA
FINALE.
pi_58530728
quote:
Alcohol op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn sigaret als er van die dronken aso's in mn buurt zitten te zuipen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:58:06 #37
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530756
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef GBA het volgende:

[..]

Alcohol op het terras moet ook aangepakt worden. Ik geniet toch een stuk minder van mn sigaret als er van die dronken aso's in mn buurt zitten te zuipen.
Kijk, een "KEIgezellige" roker.

woensdag 7 mei 2008 @ 12:58:35 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530764
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Ben je zo rijk?
Jij hebt echt een complete schutting voor je kop he? Of doe je alleen alsof?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:58:40 #39
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_58530767
Nou de laatste keer dat ik in Amerika was (Orlando) was er ook een rookverbod, maar bijna elke kroeg en discotheek heeft daar een aparte rookzone dus als mensen willen roken kan het daar.
Lijkt me niet dat jongeren dan echt worden ontmoedigd.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_58530776
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je zou trouwens ook tussen de gangen door even naar buiten kunnen stappen, maar dat is teveel gevraagd natuurlijk. Ik ben in elk geval blij dat jij niet meer naast me zit te roken als ik aan het eten ben.
in een restaurant is tot daar aan toe, maar in een kroeg?

Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig?
pi_58530781
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Heb ik het over mezelf dan? Ik kom amper in restaurants, zit er niet op te wachten ook als ik eerlijk mag zijn
† The 3 Kings †
pi_58530799
Hopelijk stijgt de criminaliteit en agressiviteit op straat ook, allemaal door het niet roken. Heel Nederland naar de kanker, en dan mede dankzij het rookverbod.
† The 3 Kings †
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:04 #43
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58530804
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kei gezellig dus je insinueert nu eigenlijk dat rokers "kei gezellig" zijn?

Uhm, jij insinueert nu dat ik iets insinueer, maar ach

Ennuhhhh, praktijk liegt niet.
LastFM
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:04 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58530805
De EU zou jaarlijks de minimumhoeveelheden teer en arsenicum etc. moeten verhogen, zodat sigaretten steeds effectiever (lees: sneller dodelijk) worden!
censuur :O
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:15 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530808
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

in een restaurant is tot daar aan toe, maar in een kroeg?

Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig?
ja idd, waar zijn jullie toch in godsnaam mee bezig

"OMG OMG MN HANDEN TRILLEN. OMG OMG SIGARET NUUUUU"

ga lekker buiten roken.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:16 #46
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58530809
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef HugoBaas het volgende:
Nou de laatste keer dat ik in Amerika was (Orlando) was er ook een rookverbod, maar bijna elke kroeg en discotheek heeft daar een aparte rookzone dus als mensen willen roken kan het daar.
Lijkt me niet dat jongeren dan echt worden ontmoedigd.
Tuurlijk wel, ze zien hoe kansloos de mensen in die rookzone eruit zien en besluiten niet te gaan roken.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:00:41 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530818
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ze zien hoe kansloos de mensen in die rookzone eruit zien en besluiten niet te gaan roken.
! ik moest lachen
pi_58530851
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jij hebt echt een complete schutting voor je kop he? Of doe je alleen alsof?
Neuh totaal niet, ikzelf heb er geen last van.
Ik doel gewoon enkel op het miereneukbeleid en het pootje hangen aan amerika wat er gebeurd.

Overigens mag je in amerika in sommige staten niet aan de alcohol, mischien moeten ze dat hier maar ook invoeren? Scheelt een hoop doden. Stel je voor, niet meer roken en drinken tijdens je etentje, of geen verfrissend pilsje meer op het terras in een o zo warme hollandse zomer..
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:02:40 #49
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58530862
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:49 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoi Godwin Je bent vroeg vandaag, na 11 posts wordt het rookbeleid al met de jodenvergassing vergeleken.

Rokers
't is inderdaad meer iets voor pagina 2 he.

Een rookverbod op terrassen in de horeca = een goed idee!
pi_58530863
Er hebben altijd zo afschuwelijk veel mensen honger als het over roken gaat. De grap is, je gooit er een opmerking in, en het volkje hier reageert nog erger dan Pavlov ooit had durven dromen...

En dan het verschil tussen drank en roken ook nog noemen, en het wordt een pracht van een compleet stuk bullshit.

Fok begint zo langzamerhand toch wel een heel triest verzamelingetje eikelpoetsertjes te worden...
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:03:00 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530876
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:02 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Neuh totaal niet, ikzelf heb er geen last van.
Ik doel gewoon enkel op het miereneukbeleid en het pootje hangen aan amerika wat er gebeurd.

Overigens mag je in amerika in sommige staten niet aan de alcohol, mischien moeten ze dat hier maar ook invoeren? Scheelt een hoop doden. Stel je voor, niet meer roken en drinken tijdens je etentje, of geen verfrissend pilsje meer op het terras in een o zo warme hollandse zomer..
Nou, dan drink ik er toch lekker 5 in mn achtertuin.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:03:01 #52
213097 GBA
FINALE.
pi_58530879
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kijk, een "KEIgezellige" roker.

Wel keigezellig, geen roker. 't Ging me er meer om dat je idiote gedachtengang makkelijk doorgetrokken kon worden naar alcohol, of voor mijn part dikke vrouwen, schreeuwende kinderen, etc.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:03:11 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_58530883
Ik begrijp 't niet hoor, zuipen doen ze niks tegen en maar zeuren over roken

Laten ze nu eens wat doen aan 't alcohol drinken van jongeren, dat lijkt me veel nuttiger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_58530889
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

ja idd, waar zijn jullie toch in godsnaam mee bezig

"OMG OMG MN HANDEN TRILLEN. OMG OMG SIGARET NUUUUU"

ga lekker buiten roken.
Ach je hebt het gelukkig niet over mij, dat scheelt.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:03:27 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58530891
Zelfs toen ik zelf nog rookte (bijna 20 jaar lang), vond ik het asociaal om op een terras te roken of op een andere plek waar anderen er last van hebben. En nu ik al een aantal jaren niet meer rook juich ik het rookverbod ook van harte toe. Zo goor als je zit te eten en iemand aan het tafeltje naast je steekt een peuk op. Je hele eten smaakt dan naar sigaret.

Triest overigens, om het rookverbod te vergelijken met WOII.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:04:25 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530912
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef deedeetee het volgende:

Laten ze nu eens wat doen aan 't alcohol drinken van jongeren, dat lijkt me veel nuttiger.
Aan beide. Gooi alcohol (bier e.d) maar omhoog naar 18. En dan ook OVERAL je legitimatie laten zien bij twijfel.
pi_58530917
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, dan drink ik er toch lekker 5 in mn achtertuin.
en wat ga je daarna doen, op het terras of in de kroeg?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:04:46 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530921
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Tinkepink het volgende:
Zelfs toen ik zelf nog rookte (bijna 20 jaar lang), vond ik het asociaal om op een terras te roken of op een andere plek waar anderen er last van hebben. En nu ik al een aantal jaren niet meer rook juich ik het rookverbod ook van harte toe. Zo goor als je zit te eten en iemand aan het tafeltje naast je steekt een peuk op. Je hele eten smaakt dan naar sigaret.

pi_58530938
Oh ja, en ga niet zeggen dat het topic is gestart met als doel een open discussie, want dan had het topic 'Rookverbod werkt' moeten hebben als naam, en niet 'Rookverbod werkt!'

Dus ga niet lopen piepen over objectiviteit, want die was al ver te zoeken bij het openen van de post.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:05:37 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58530941
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:04 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

en wat ga je daarna doen, op het terras of in de kroeg?
Na mn 5 bier? Dan pak ik er nog 4. Waarom zou ik voor een partij zuipen perse op het terras of in de kroeg moeten zijn? Ik heb prima tuinstoelen, een prima tuin en 24 heerlijke flessen bier.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:08:44 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58531000
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Na mn 5 bier? Dan pak ik er nog 4. Waarom zou ik voor een partij zuipen perse op het terras of in de kroeg moeten zijn? Ik heb prima tuinstoelen, een prima tuin en 24 heerlijke flessen bier.
Ga daar dan zitten, heb je ook geen last van rokers op een terras.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:09:04 #62
213097 GBA
FINALE.
pi_58531005
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Inderdaad zeg.
pi_58531008
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat loop je te peeuwen dan? blijf thuis huillie
pi_58531013
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Tinkepink het volgende:

Hitler had het zo gewild.
† The 3 Kings †
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:09:43 #65
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58531020
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef deedeetee het volgende:

Of ze doen het gewoon alletwee
Het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk, en voor alcohol gebruik onder jongeren is al de nodige aandacht volgens mij. Het handhaven is alleen redelijk lastig, een rookverbod in de horeca is wat dat betreft een stuk makkelijker.
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Er hebben altijd zo afschuwelijk veel mensen honger als het over roken gaat. De grap is, je gooit er een opmerking in, en het volkje hier reageert nog erger dan Pavlov ooit had durven dromen...

En dan het verschil tussen drank en roken ook nog noemen, en het wordt een pracht van een compleet stuk bullshit.

Fok begint zo langzamerhand toch wel een heel triest verzamelingetje eikelpoetsertjes te worden...
Wat wil je zeggen met deze post?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:10:36 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531036
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En als ik in een stad loop, en het is bloedmooi weer, en ik wil een cola of weet ik veel wat hebben, moet ik maar wachten tot ik thuis ben omdat jullie zo graag willen roken?

Ik zou zelfs nog een stapje verder gaan met een rookverbod. Enkel roken in huis.

Verder opzouten ermee.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:10:51 #67
169150 Stakky
Pazz douche
pi_58531041
quote:
grapjas, da's de vrije buitenlucht. Anders ga je lekker in een politiestaat wonen.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_58531048
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

En als ik in een stad loop, en het is bloedmooi weer, en ik wil een cola of weet ik veel wat hebben, moet ik maar wachten tot ik thuis ben omdat jullie zo graag willen roken?

Ik zou zelfs nog een stapje verder gaan met een rookverbod. Enkel roken in huis.

Verder opzouten ermee.
!
† The 3 Kings †
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:11:41 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58531059
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:05 schreef AlphaOmega het volgende:
Oh ja, en ga niet zeggen dat het topic is gestart met als doel een open discussie, want dan had het topic 'Rookverbod werkt' moeten hebben als naam, en niet 'Rookverbod werkt!'

Dus ga niet lopen piepen over objectiviteit, want die was al ver te zoeken bij het openen van de post.
Ik ben niet objectief, ik ben namelijk een voorstander van het rookverbod. Omdat het werkt! Heerlijk hoor. En nu dus uitbreiden naar terrassen in de horeca, dat zal nog meer helpen en aangenamer zijn bovendien!
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:11:57 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531065
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:02 schreef AlphaOmega het volgende:

Wat doe je hier dan nog?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:12:25 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531070
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:10 schreef Stakky het volgende:

[..]

grapjas, da's de vrije buitenlucht. Anders ga je lekker in een politiestaat wonen.
als ze daar roken in de "vrije buitenlucht" verbieden? Prima!
pi_58531080
Vermakelijk topic wel, dit.

Gefrustreerde aanstellerigere anti-rokers altijd.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:13:00 #73
213097 GBA
FINALE.
pi_58531086
quote:

[..]

Verder opzouten ermee.
Dan lijkt 't me efficiënter en makkelijker uitvoerbaar om zeikerds zoals jij in hun eigen huis op te sluiten.
pi_58531090
De totalitaire aard van de anti-roker is weer eens aangetoond
pi_58531098
quote:

[..]

Verder opzouten ermee.
Een verbod op qwea zien we ook wel zitten, je wacht maar tot je thuis bent met je cola.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:13:39 #76
169150 Stakky
Pazz douche
pi_58531110
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

als ze daar roken in de "vrije buitenlucht" verbieden? Prima!
wrm ben je zo fel tegen roken?

het is wat de mensen zich zelf aan doen. En zo veel last heb je er nou ook weer niet van. Als je buiten op een terrasje zit. overdrijven is ook een vak.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:14:07 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531121
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef GBA het volgende:

[..]

Dan lijkt 't me efficiënter en makkelijker uitvoerbaar om zeikerds zoals jij in hun eigen huis op te sluiten.
kijk, een gefrustreerde roker

God wat hoop ik dat ze die zooi met 50% gaan verhogen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:14:17 #78
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58531125
quote:
Ja, zo egocentrisch ben je ook wel weer, dat is me duidelijk. Alles waar jij iets tegen hebt, hop, afschaffen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:14:25 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531126
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef Stakky het volgende:

[..]

wrm ben je zo fel tegen roken?

het is wat de mensen zich zelf aan doen. En zo veel last heb je er nou ook weer niet van. Als je buiten op een terrasje zit. overdrijven is ook een vak.
Omdat ik er last van heb.

Daarom. Punt.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:14:52 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531133
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja, zo egocentrisch ben je ook wel weer, dat is me duidelijk. Alles waar jij iets tegen hebt, hop, afschaffen.
Kijk! Iemand die het snapt.

Brave jongen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:14:54 #81
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58531134
Ik mis papierversnipperaar nog. Kan iemand hem er even bij roepen? Geen rooktopic is compleet zonder deze niet rokende kruisvaarder.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:15:38 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531148
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Een verbod op qwea zien we ook wel zitten, je wacht maar tot je thuis bent met je cola.
Maar Qwea is Uber

Een verbod op Qwea kan niet, dan zal de wereld er stukken minder rooskleurig uitizen
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:15:40 #83
213097 GBA
FINALE.
pi_58531149
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:
Inderdaad, dat volk weet de prijs van alles, maar de waarde van niks. Hele huilverhalen over hoe schadelijk roken is voor meerokers, maar de vrijheid om een kroeg te openen waar gerookt mag worden zegt ze niks. Tuig van de richel, die anti-rokers.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:15:44 #84
169150 Stakky
Pazz douche
pi_58531151
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Omdat ik er last van heb.

Daarom. Punt.
ik heb last van die felle anti-rokers. Drm mogen die van mij boven zee gedumpt worden.
Punt.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:16:21 #85
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58531162
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:
Ik lees en ik lees, maar ik zie het niet. Zou je kunnen aanwijzen waar dit aangetoond wordt? Het is me nu te onduidelijk.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:17:01 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531183
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:15 schreef Stakky het volgende:

[..]

ik heb last van die felle anti-rokers. Drm mogen die van mij boven zee gedumpt worden.
Punt.
Boven zee nog wel, niet eens in?

Ik heb last van jou. Ennu?
pi_58531192
Als roken nou gewoon verplicht wordt, dan kan niemand meer zeuren dat anderen roken. Iedereen blij.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:17:43 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531197
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:15 schreef GBA het volgende:

[..]

Inderdaad, dat volk weet de prijs van alles, maar de waarde van niks. Hele huilverhalen over hoe schadelijk roken is voor meerokers, maar de vrijheid om een kroeg te openen waar gerookt mag worden zegt ze niks. Tuig van de richel, die anti-rokers.
Ik heb niks tegen op een rokerskroeg hoor. Zolang als er ook maar niet rokers kroegen zijn.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:17:48 #89
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58531199
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik lees en ik lees, maar ik zie het niet.
Misschien iets minder selectief lezen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:17:51 #90
169150 Stakky
Pazz douche
pi_58531203
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Boven zee nog wel, niet eens in?

Ik heb last van jou. Ennu?
Kom ff sigaretje roken met me. Daar ontspan je van.
pi_58531211
Ok, een reactie tegen de verwachtingen in, maar ik ben ook voor het rookverbod in de horeca, maar ik denk gewoon dat het niet te ver doorgejaagd moet worden. Volgens mij willen we toch zo vrij zijn in dit land? Behalve als het om rokers gaat? (En nog wel wat dingen, maar het gaat nu even over de rokers.)
  FOK!fotograaf woensdag 7 mei 2008 @ 13:18:22 #92
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58531215
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:59 schreef TheSorrow het volgende:
Hopelijk stijgt de criminaliteit en agressiviteit op straat ook, allemaal door het niet roken. Heel Nederland naar de kanker, en dan mede dankzij het rookverbod.
Ik denk dat je de link tussen die twee termen verkeerd legt...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:18:43 #93
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531224
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Stakky het volgende:

[..]

Kom ff sigaretje roken met me. Daar ontspan je van.
Alleen als ik hem eerst achter in je strot mag rammen
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:18:59 #94
213097 GBA
FINALE.
pi_58531231
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

kijk, een gefrustreerde roker
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef GBA het volgende:

[..]

Wel keigezellig, geen roker.
En nee, ik ben in het afgelopen kwartier niet begonnen met roken , dus ga maar een nieuw 'argument' verzinnen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:19:38 #95
169150 Stakky
Pazz douche
pi_58531245
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Alleen als ik hem eerst achter in je strot mag rammen
moet je snel zijn want de mijne is bijna op
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:19:46 #96
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58531251
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:
Ok, een reactie tegen de verwachtingen in, maar ik ben ook voor het rookverbod in de horeca, maar ik denk gewoon dat het niet te ver doorgejaagd moet worden. Volgens mij willen we toch zo vrij zijn in dit land? Behalve als het om rokers gaat? (En nog wel wat dingen, maar het gaat nu even over de rokers.)
Ik hoef niet zo "vrij" te zijn. Roker moeten ze aanpakken, harddrugs, pado's en ook het coma zuipen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:19:55 #97
213097 GBA
FINALE.
pi_58531256
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen op een rokerskroeg hoor. Zolang als er ook maar niet rokers kroegen zijn.
Wie of wat weerhoudt jou (of andere niet-rokers) er dan van om een niet-rokers kroeg te beginnen?
pi_58531262
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:17 schreef Monidique het volgende:
Als roken nou gewoon verplicht wordt, dan kan niemand meer zeuren dat anderen roken. Iedereen blij.
Dat zouden ze baby's al moeten leren op het consultatieburo.
pi_58531268
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik hoef niet zo "vrij" te zijn. Roker moeten ze aanpakken, harddrugs, pado's en ook het coma zuipen.
Jezus, zeg, chill. Wie is er vanmorgen over jou pik gefietst?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:20:42 #100
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58531270
Waarom post ik hier eigenlijk terwijl ik veel beter met een sigaretje op een terrasje kan gaan zitten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')