Wasabi? Die japanse mosterd? Is die zo lekker dan?quote:Op zondag 30 maart 2008 18:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
* SeaOfLove morgen naar de Xenos rent om wasabi in te slaan
Yepzz en onmisbaar in de Japanse keuken.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:45 schreef Haijo het volgende:
[..]
Wasabi? Die japanse mosterd? Is die zo lekker dan?
Ik weet niet of iedere Xenos het heeft! Ik ben eens in één week bij drie verschillende filialen geweest, en ze hadden allemaal een ander assortiment.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
* SeaOfLove morgen naar de Xenos rent om wasabi in te slaan
I know, ik probeer het gewoon even, moet er sowieso even heen om mijn dagelijkse servies uit te breiden met 2 ontbijtbordjesquote:Op zondag 30 maart 2008 19:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of iedere Xenos het heeft! Ik ben eens in één week bij drie verschillende filialen geweest, en ze hadden allemaal een ander assortiment.
Hier is het recept. Ikzelf heb ze dus dit weekend tweemaal gemaakt (quote:Op zondag 30 maart 2008 21:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Vanavond nieuwe aardappelen en knoflook uit de Römertopf en bloemkool met kerrie-kaassaus.
Gister overheerlijke gegratineerde pastinaak en aardappel, door vriendje gemaakt.
Heeft iemand een linkje naar het recept van die courgettekoekjes voor me?
Knoflook lijkt me een prima aanvulling.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:26 schreef Tezz het volgende:
Hier is het recept. Ikzelf heb ze dus dit weekend tweemaal gemaakt () en ik had er ook knoflook bijgedaan.
Heb je een recept voor de stamppot bruine bonen?quote:Op maandag 31 maart 2008 19:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij hadden stampot bruine bonen met een speklap en verse worst
Ja hoi!quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja hoi!
Die bruine bonen stamppot van jou, wat houdt dat nou precies in? Is dat gewoon bruine bonen met aardappelpuree door elkaar geroerd of is het iets exotischer?
Hier overigens net een vies vet klef kaasbroodje.
Ok. Het klinkt nou niet echt aanlokkelijk ofzo.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:39 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dat is inderdaad gewoon bruine bonen met kleine aardappelblokjes, voor het stampen beetje melk er door en stampen maarHeeerlijk vind ik dat!
Zoutquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:50 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ok. Het klinkt nou niet echt aanlokkelijk ofzo.
Is het echt alleen bonen en aardappels of doe je er nog meer doorheen? Het klinkt zo .... saai.
Hiero hollands pannetje met broccoliquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:14 schreef Riann het volgende:
het word vanavond hollands pannetje met sperzieboontjes
Die hebben ze hier bij de albert hein niet grrrrquote:
quote:Kip-groenten wrap met honing-mosterd
(voor 6 wraps)
500 kipfilet, gebakken of gekookt en in blokjes gesneden
200 g broccoli, gekookt en in stukjes200 g champignons, in plakjes en gebakken
1 ui, gesnipperd en gefruit
150 g geraspte kaas
2 el honing mosterd
1 b. crème fraiche
dragon (vers of gedroogd)
ijsbergsla, gesneden
zout en peper naar smaak
6 tortilla's (groot)
Verwarm oven (200 graden) of grill voor.
Doe de crème fraiche in een schaal. Voeg de gare kipblokjes, roosjes broccoli, champignons, gefruite ui, 100 g geraspte kaas, honing-mosterd en dragon toe. Mix alles door elkaar. Breng eventueel op smaak met peper en zout.
Leg de wraps op een platte ondergrond. Leg wat de blaadjes sla op wraps. Verdeel het kip-groentenmengsel daarover. Vouw de uiteinden dubbel en rol ze stevig op. Leg ze in een ovenschaal. Strooi de resterende 50 g geraspte kaas erover en laat even bruin worden in de oven (10 min).
Dat ziet er echtquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag eten we :
Oe, nog bedankt voor het cheeseburger recept (was van jou toch???), ik heb het zojuist gegeten!quote:
Kijk, die is opgeslagenquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag eten we :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Vantevoren nog een glaasje rode wijn ingeschonken, en toen aan tafelquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:11 schreef LastRequest het volgende:
Ik heb ook de spullen voor het hollands pannetje met broccoli gekocht nav deze topic![]()
Helaas is zusterlief pas half 9 thuis van werk, dus ik moet nog even wachten met koken...
Het was heerlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag eten we :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jus bij de boerenkool? Nee, ik ken het juist alleen maar met een kuiltje azijn.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Zometeen eerst even een bak thee en wat fruit (net wakker)
Vanavond sowieso stampot boerenkoolDaar had ik opeens zin in!
Ik at stampot boerenkool vroeger vaak met jus of met een klontje boter (tegenwoordig eet ik het gewoon met een augurkje en worst en geen jus oid meer).
Maar TARA eet zijn boerenkool al sinds hij klein is met een kuiltje azijnWie kent dat fenomeen? Van mij mag hij hoor, ik zet dus ook braaf de azijnfles op tafel vanavond, maar ík vind het niet lekker
Yep, mijn man doet dat ook. Ik vind het een vreselijke gewoonte, wie gooit er nu een plens azijn over mijn met smaak klaargemaakte boerenkool???quote:Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Zometeen eerst even een bak thee en wat fruit (net wakker)
Vanavond sowieso stampot boerenkoolDaar had ik opeens zin in!
Ik at stampot boerenkool vroeger vaak met jus of met een klontje boter (tegenwoordig eet ik het gewoon met een augurkje en worst en geen jus oid meer).
Maar TARA eet zijn boerenkool al sinds hij klein is met een kuiltje azijnWie kent dat fenomeen? Van mij mag hij hoor, ik zet dus ook braaf de azijnfles op tafel vanavond, maar ík vind het niet lekker
Valt opzich wel mee, de kaas ok, maar van de sour creme eet je maar een beetje als dipquote:Op woensdag 2 april 2008 11:53 schreef freecell het volgende:
Klinkt héél lekker!![]()
En ook net zo ongezond als lekker trouwens
Nog even over de boerenkool: ik doe er wel altijd een lading mosterd overheenOok niet helemaal culinair verantwoord, maar wel érg lekker!
Oeh, lekker! Gewoon hele kolven of maiskorrels?quote:Op donderdag 3 april 2008 16:01 schreef DarkElf het volgende:
vanavond nog een kopje soep (die ik gisteren gemaakt had)
en kip uit de oven met mais..
korrels, lekker makkelijk (en bovendien vind ik kolven altijd zo lastigquote:Op donderdag 3 april 2008 17:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh, lekker! Gewoon hele kolven of maiskorrels?
Hier vanavond lekker burgerlijk:
- Aardappelpartjes uit de oven met zout en paprikapoeder erover(gekookt doe ik echt niet, er zijn grenzen)
- Broccoli
- Kipschnitzel
Nu eerst een kop thee en een napoleonbal (salmiak) Daar had ik écht zin in
Heetwijfquote:Op woensdag 2 april 2008 11:39 schreef HeatWave het volgende:
Grote zak nacho chips, helemaal beleggen met geraspte kaas. Kipfilet met fajita kruiden bakken, gehakt met ketjap, knoflook, peterselie, uien, bonen bakken. Biefstuk met terayaki marinade, knoflook, citroensap en peper bakken. Alles bovenop de chips leggen en 10 min in de oven. Mais eroverheen.
Guacamole erbij, sour cream, salsa tabasco en los.
Als je er een tomatensausje bij doet, is het een Hongaarse Kwaliteitsmaaltijd.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:01 schreef Xennia het volgende:
Gevulde paprika met gehakt, kaas, champignons en kruiden. Daarbij rijst. Nu nog mezelf overeind hijsen en gaan koken
Oh ja, lekker. Ik heb alleen geen tomaat in huis en ben zeker niet in staat naar de winkels te lopen. Ik heb wel honger zo ondertussenquote:Op donderdag 3 april 2008 20:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je er een tomatensausje bij doet, is het een Hongaarse Kwaliteitsmaaltijd.
Zoekt tevergeefs receptquote:Op donderdag 3 april 2008 19:16 schreef conleche het volgende:
Ik heb een venkelsoep recept van DizzyMissLizzy uitgeprobeerd, met dit als resultaat:
[ afbeelding ]
Was echt goddelijk!
Ik denk dat ze het niet erg vindt als ik het hier neerzet. Komtie:quote:
oeh klinkt heerlijk. waar haal je de bananenbladeren?quote:Op donderdag 3 april 2008 00:00 schreef Mejoon het volgende:
Ik heb tiliapia filet gemaakt in pisangblad. Eerst een mix van kruiden door de blender. Ui, knoflook, kemiri noten, djinten, gember, trassi, madam jeanette, tomatenpuree en sojasaus. Dat door de vis en inpakken in bananenblad en lekker laten stoven. Was op mijn gevoel maar erg lekker!
Recept??quote:Op vrijdag 4 april 2008 07:47 schreef iamredleader het volgende:
Capuchino en een zelf gebakken bretzel.
Haal de doos uit de vriezerquote:Op vrijdag 4 april 2008 16:34 schreef ColdFeet het volgende:
Recept??
Zelfgebakken noemt ie datquote:Op vrijdag 4 april 2008 16:40 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Haal de doos uit de vriezer
Ontdooi de bretzels
Verwarm de oven op 180 graden
Stop het gewenste aantal bretzels in de oven
Afbakken in ongeveer 15 minuten
Lekker![]()
![]()
En dus nu een bakje koffie
Jammer genoeg doet ie het niet vaker, was wel super lekker!quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Recept??
Bananenblad koop je bij de toko, Axia. Ook leuk om lempers in te maken
Oh en nynke:Doe mij zo'n collega!!
smaakte ergquote:
foto van de ah site
Roergebakken runderreepjes met sesam
Oosters, hoofdgerecht, 4 personen , Snel, hoofdgerecht, roerbakken, vlees, RK 40_41_07 Bereiden: 15 min Bevat per eenpersoonsportie: Energie 581 kCal - Eiwit 30 g - Vet 25 g - Koolhydraten 59 g
Ingrediënten
1 pak Chinese eiermie (250 g) 1 Chinese kool 2 teentjes knoflook 3 eetlepels zonnebloemolie 1 potje sesamzaad (45 g) 1 schaaltje rundvleesreepjes naturel (300 g) 4 eetlepels ketjap 4 eetlepels tomatenketchup 1 eetlepel sesamolie (flesje a 250 ml) Materialen
wok Bereiden
Eiermie koken volgens aanwijzingen op de verpakking. Afgieten. Kool in brede repen snijden. Knoflook pellen en snipperen. Olie in wok verhitten en hierin sesamzaad 1 min. bakken. Vleesreepjes toevoegen en 2 min. roerbakken. Knoflook toevoegen en 1 min. meebakken. Kool toevoegen en nog 2 min. roerbakken. Ketjap en ketchup erdoor scheppen en goed doorwarmen. Sesamolie erdoor scheppen. Vleesreepjes met kool over 4 borden verdelen, eiermie ernaast scheppen en kookvocht uit wok erover scheppen.
Jaaaa Borissie, die hebben wij ook al eens gemaakt, errug goed te doenquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:01 schreef borisz het volgende:
Speciaal voor Bloes, SOL en andere geïnteresseerden.
Net zelf klaargemaakt
smaakte erg
Oeh, lekkerquote:Op zaterdag 5 april 2008 12:10 schreef theKiD het volgende:
Net 2 broodjes met eigengemaakte tonijnsalade op
ow wow!quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:55 schreef Tezz het volgende:
En het eindresultaat van mijn creatieve kookmiddag (en het was heerlijk):
[ afbeelding ]
Wat is het toetje van de maand deze maand?quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:22 schreef Haijo het volgende:
Als toetje het toetje van de maand waar ik zoveel over hoor.
tompuce-puddingquote:Op zaterdag 5 april 2008 18:22 schreef freecell het volgende:
Ziet er goed uit Tezz!
[..]
Wat is het toetje van de maand deze maand?
Je hebt een PM (twee zelfsquote:Op zaterdag 5 april 2008 18:07 schreef Muck het volgende:
[..]
ow wow!
heb je toevallig wat receptjes van al die heerlijke dingen die je gemaakt hebt?
ik nietquote:Op zaterdag 5 april 2008 18:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt best lekker![]()
Breng je verslag uit?
je bent mijn heldquote:
Het was erg lekker alhoewel de pudding niet echt naar Tompouce smaakte , het "sausje" was gewoon bijna puur suiker maar vanillepudding met suiker is sowieso lekker.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt best lekker![]()
Breng je verslag uit?
Hmmm, ok. Het leuke van de kwarktaart citroen vond ik juist dat hij wél echt naar kwarktaart smaakte. Beetje jammer dat deze niet echt tompouce is.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:39 schreef Haijo het volgende:
[..]
Het was erg lekker alhoewel de pudding niet echt naar Tompouce smaakte , het "sausje" was gewoon bijna puur suiker maar vanillepudding met suiker is sowieso lekker.
Ik doe het met de broodbakmachine, dus erg simpel:quote:
Bedankt, broodbakmachine was ik ook van plan dus helemaal topquote:Op zondag 6 april 2008 10:04 schreef PeRi het volgende:
Ik doe het met de broodbakmachine, dus erg simpel:
Long time no see! Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:
Hmja, als je 51 uur per week werkt blijft er geen tijd over om te koken.quote:Op zondag 6 april 2008 11:17 schreef ColdFeet het volgende:
Ik denk dat ik vandaag maar voor flink pittig eten ga; is wel prettig als je verkouden bent. Nu eerst koffie.
Bekend fenomeen! Ben zelf net afgestudeerd deze week.quote:Op zondag 6 april 2008 11:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmja, als je 51 uur per week werkt blijft er geen tijd over om te koken.![]()
![]()
dat ziet er echt verdammt lekker uit.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:55 schreef Tezz het volgende:
En het eindresultaat van mijn creatieve kookmiddag (en het was heerlijk):
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 april 2008 18:56 schreef freecell het volgende:
Hier witte bonen in tomatensaus, schnitzel en aardappelschijfjes uit de oven. Ik had écht geen zin in koken. Als het niet de uiterste houdbaarheidsdatum van de aardappeltjes was geweest had ik een soepje gemaakt of patat gebakken.
En ik liet de scnitzel ook nog eens half aanbranden
Het was op zich best te eten hoorquote:
Lekkerquote:Op zondag 6 april 2008 19:39 schreef LoudGirl het volgende:
Heb het potluck dinner in de kerk aan me voorbij laten gaan, ik had vitaminen en rust nodig. Nasi met zelfgemaakte pindasaus en loempia.
Hoe maak je die pindasaus?quote:Op zondag 6 april 2008 19:39 schreef LoudGirl het volgende:
Heb het potluck dinner in de kerk aan me voorbij laten gaan, ik had vitaminen en rust nodig. Nasi met zelfgemaakte pindasaus en loempia.
Je had wat goed te maken he.quote:Op zondag 6 april 2008 20:46 schreef SHE het volgende:
Roti; en speciaal voor manlief heb ik deze keer mijn voorpootjes verbrand en al het vlees van de botten getrokken zodat hij het zo uit de pan op zijn plaat kan scheppen en niet meer hoeft te ontleden.
Lief.
Ik.
hoe maak jij die precies?quote:
Heel simpel. Normaal gesproken heb je er turkse rijst voor nodig, maar aangezien ik veelste lui ben om naar de toko te gaan, doe ik het altijd met uncle ben's rijstquote:
Hoe maak je die pindasaus?quote:Op zondag 6 april 2008 19:39 schreef LoudGirl het volgende:
Die magnetronmaaltijden van AH, de dure dan, zijn nog niets een zo slecht. Vooral de stoommaaltijden zijn erg lekker!quote:Op maandag 7 april 2008 19:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
kant en klaar gegeten; groene curry met kip en jasmijnrijst van de AH, hij was verbazend lekker, had ik niet verwacht
Loudgirl is niet zo'n actieve meelezer en posterquote:Op maandag 7 april 2008 19:15 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hoe maak je die pindasaus?
Loudgirl? Zou ik het je recept van je mogen hebben? Elke poging van mij mislukt.
ah ja ik wist dat het zoiets was, en het heeft me dan ook op idee gebracht wat ik bij mijn eerdergenoemde gegrilde kip ging eten, waarvoor dankquote:Op maandag 7 april 2008 18:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heel simpel. Normaal gesproken heb je er turkse rijst voor nodig, maar aangezien ik veelste lui ben om naar de toko te gaan, doe ik het altijd met uncle ben's rijst
Je neemt een verse soepkip, doet deze in het water totdat deze onder het water staat. Bij de kip voeg je 3 a 4 (even proeven wat jij lekker vindt) bouillion blokjes kip toe. Dan laat je de kip goed gaar koken. Als de kip gaar is, vis je de kip uit het water en laat hem afkoelen.
Dan pak je de rijst (indien je uncle ben's rijst neemt moet je deze uit de builtjes halen) en die doe je in hetzelfde water als waar de kip in heeft lopen koken. Je laat de rijst netzolang koken totdat er gaten in de rijst onstaan (het water is dan ook bijna wel verdampt). Je krijgt dan "kleffe plakrijst".
Over de rijst doe je een beetje zout. Dan pluk je de kip, doe je de rijst op een bord, wat kip er boven op et voila,![]()
.
Ik zit iig barstensvol nu
valt wel mee hoor. alleen atkins zou heel boos op je worden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:00 schreef Oblivion het volgende:
Twee bruine bammen met ei, gebakken uien en Hela curry...![]()
Ja, fout!
Ook, zijn van die pizza die er 10 min in moeten.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:58 schreef SHE het volgende:
Ja, dan is pizza wel een goede. Wat eet je vriend eigenlijk?
B&J-taart??quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:03 schreef LastRequest het volgende:
Ik denk erover straks de Ben & Jerries taart te maken, ben morgen jarig... Maar het is zo slecht![]()
Verder eten wij volgens mij gemarineerde speklap met gebakken aardappelschijfjes en nog wat groente.
In dat geval is het hier vanavond gegratineerde pastaquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:45 schreef Ole het volgende:
ja dat kan
Die ken ik toch niet...quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
[..]
valt wel mee hoor. alleen atkins zou heel boos op je worden.
Net gegeten, smaakte niet verkeerd, alleen die griekse yoghurt is niet voor herhaling vatbaar.quote:Op maandag 7 april 2008 00:13 schreef Simsfan88 het volgende:
TVP, * Simsfan88 gaat het volgende uit de nieuwe Allerhande deze week proberen: http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?source=allerhande%2004%202008&id=476628
Warum?quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:05 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Net gegeten, smaakte niet verkeerd, alleen die griekse yoghurt is niet voor herhaling vatbaar.
ik las er echt net iets over maar de term "zuiglam" geeft mijn hartje (wat dol is op vlees) toch wel eenquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:13 schreef SHE het volgende:
Aan lam moet je wennen en als je ooit zuiglam hebt gehad, ben je verliefd..promise
quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:21 schreef Xennia het volgende:
Pizza, geen dierenarts. Mijn denkbeeldige vriend eet niets.
tuurlijk, je hebt ook gelijk en zo denk ik er ook over (al zou ik wrs het slachten aan Rtificial over latenquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:24 schreef SHE het volgende:
Het is niet veel groffer dan een rund, kalf, ree of gansje.
Geloof me, als je er bij stil staat dan eet je van zijn levensdagen geen vlees meer.
Ik stond vroeger met tranen in mijn ogen de kip te plukken die mijn oma net ervoor de nek om had gedraaid.
Wreed? zeker
Lekker? hemels
Ik ben een sucker voor dieren. Daarom heb ik er ook veel van
In een ideale wereld zou ik mijn eigen dieren grootbrengen en slachten, maar daar heb ik geen ruimte voor.
Ik eet zo goed als geen vlees omdat mijn lichaam het niet wil hebben, maar een grotere vleesliefhebber dan ik kan je niet vinden.
Ik geloof in balans; goed doen waar je goed kunt en respectvol met je eten omgaan. Is prima .
omg, please, tell me hoe je BJ taart maaktquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:03 schreef LastRequest het volgende:
Ik denk erover straks de Ben & Jerries taart te maken, ben morgen jarig... Maar het is zo slecht![]()
Verder eten wij volgens mij gemarineerde speklap met gebakken aardappelschijfjes en nog wat groente.
*terug leestquote:Op dinsdag 8 april 2008 19:17 schreef SHE het volgende:
OMG , het recept heeft hij gepost !
Is lekker hoor, smaakt naar anijs. Ik heb het gisteren even aangebakken en daarna gestoofd met bosui, peper en zout was ook erg smakelijkquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:18 schreef -Mellow- het volgende:
volgens mij heb ik nog nooit venkel gehad![]()
ik ga het deze week eens proberenquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is lekker hoor, smaakt naar anijs. Ik heb het gisteren even aangebakken en daarna gestoofd met bosui, peper en zout was ook erg smakelijk
Het was een beetje een zure yoghurt (en nee, niet over datumquote:
Dat zou ik nou ook heel graag willen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:24 schreef SHE het volgende:
In een ideale wereld zou ik mijn eigen dieren grootbrengen en slachten,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |