Lekkerquote:Op zondag 6 april 2008 19:39 schreef LoudGirl het volgende:
Heb het potluck dinner in de kerk aan me voorbij laten gaan, ik had vitaminen en rust nodig. Nasi met zelfgemaakte pindasaus en loempia.
Hoe maak je die pindasaus?quote:Op zondag 6 april 2008 19:39 schreef LoudGirl het volgende:
Heb het potluck dinner in de kerk aan me voorbij laten gaan, ik had vitaminen en rust nodig. Nasi met zelfgemaakte pindasaus en loempia.
Je had wat goed te maken he.quote:Op zondag 6 april 2008 20:46 schreef SHE het volgende:
Roti; en speciaal voor manlief heb ik deze keer mijn voorpootjes verbrand en al het vlees van de botten getrokken zodat hij het zo uit de pan op zijn plaat kan scheppen en niet meer hoeft te ontleden.
Lief.
Ik.
hoe maak jij die precies?quote:
Heel simpel. Normaal gesproken heb je er turkse rijst voor nodig, maar aangezien ik veelste lui ben om naar de toko te gaan, doe ik het altijd met uncle ben's rijstquote:
Hoe maak je die pindasaus?quote:Op zondag 6 april 2008 19:39 schreef LoudGirl het volgende:
Die magnetronmaaltijden van AH, de dure dan, zijn nog niets een zo slecht. Vooral de stoommaaltijden zijn erg lekker!quote:Op maandag 7 april 2008 19:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
kant en klaar gegeten; groene curry met kip en jasmijnrijst van de AH, hij was verbazend lekker, had ik niet verwacht
Loudgirl is niet zo'n actieve meelezer en posterquote:Op maandag 7 april 2008 19:15 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hoe maak je die pindasaus?
Loudgirl? Zou ik het je recept van je mogen hebben? Elke poging van mij mislukt.
ah ja ik wist dat het zoiets was, en het heeft me dan ook op idee gebracht wat ik bij mijn eerdergenoemde gegrilde kip ging eten, waarvoor dankquote:Op maandag 7 april 2008 18:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heel simpel. Normaal gesproken heb je er turkse rijst voor nodig, maar aangezien ik veelste lui ben om naar de toko te gaan, doe ik het altijd met uncle ben's rijst
Je neemt een verse soepkip, doet deze in het water totdat deze onder het water staat. Bij de kip voeg je 3 a 4 (even proeven wat jij lekker vindt) bouillion blokjes kip toe. Dan laat je de kip goed gaar koken. Als de kip gaar is, vis je de kip uit het water en laat hem afkoelen.
Dan pak je de rijst (indien je uncle ben's rijst neemt moet je deze uit de builtjes halen) en die doe je in hetzelfde water als waar de kip in heeft lopen koken. Je laat de rijst netzolang koken totdat er gaten in de rijst onstaan (het water is dan ook bijna wel verdampt). Je krijgt dan "kleffe plakrijst".
Over de rijst doe je een beetje zout. Dan pluk je de kip, doe je de rijst op een bord, wat kip er boven op et voila,![]()
.
Ik zit iig barstensvol nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |